Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:53
in de insiders app.. als je er niet in komt krijg je een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:24:
[...]

in de insiders app.. als je er niet in komt krijg je een melding.
heb nog niets ontvangen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:28:
[...]

heb nog niets ontvangen
als hij in je insiders app staat... dan is het goed... en de beta komt pas op 7 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:29:
[...]

als hij in je insiders app staat... dan is het goed... en de beta komt pas op 7 april
als dit goed genoeg is
;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7aZHIkWoRdg6mA3xhjmoNzr0sI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tYp3shDFCVd89DT9xIw2r5Wi.png?f=fotoalbum_large

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ff aanklikken en join klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:34:
[...]

ff aanklikken en join klikken ;)
ik krijg dan alleen beheren en in store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:35:
[...]

ik krijg dan alleen beheren en in store
volgens mij is dat goed.

dan zit je in de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die heb ik al gehad
en gelezen :-)

ach we zien wel zo niet dan moet ik gewoon weer wachten 8)

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 02-04-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij staat die er nu zo in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qY7kBxDXhXy1XwQaWOsszW57og=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pzAPGJS69xf43EtUHjJ6u1n6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is in de XBOX insider app, onder previews

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, volgens mij zit ik al in de MSFS beta sinds vorig jaar ergens...? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Hi Tweakers, ik heb een gek probleem. Zojuist start ik voor het eerst MSFS op en ben bij de tweede trainingsmissie aangekomen.... in deze missie word je eerst wat over de instrumenten van het toestel vertelt terwijl de computer de controle over het vliegtuig heeft (ik kan dus niet sturen of wat ook).

Elke keer vliegt de computer op exact hetzelfde moment in de tutorial recht de grond in terwijl je nog je uitleg krijgt: You crashed. You damaged your landing gear. Restort of Main Menu?

WTF?

Iemand een idee hoe ik zorg dat de AI niet de grond in vliegt terwijll ik mijn uitleg krijg? 8)7

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:49
Generaal Pep schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:33:
Hi Tweakers, ik heb een gek probleem. Zojuist start ik voor het eerst MSFS op en ben bij de tweede trainingsmissie aangekomen.... in deze missie word je eerst wat over de instrumenten van het toestel vertelt terwijl de computer de controle over het vliegtuig heeft (ik kan dus niet sturen of wat ook).

Elke keer vliegt de computer op exact hetzelfde moment in de tutorial recht de grond in terwijl je nog je uitleg krijgt: You crashed. You damaged your landing gear. Restort of Main Menu?

WTF?

Iemand een idee hoe ik zorg dat de AI niet de grond in vliegt terwijll ik mijn uitleg krijg? 8)7
Uit de latest patchnotes:

Known issues:
- The plane continually loses altitude causing it to crash after loading into the Attitudes & Instruments Training Flight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

Inmiddels alweer ff onderweg van El Prat naar Schiphol.
Nu nog ergens net noordwest van Bordeaux en zo te zien tot in ieder geval België geen ATC meer op VATSIM, dus een prima moment om ff wat anders te doen :p
Ben benieuwd hoe het straks boven Nederland is, volgens mij zijn alle posities op ATC 'staffed'. Ik plan nu op ILS06 approach op EHAM, met een beetje mazzel kan ik dan een circling 04 doen zodat ik niet een heel takke-end hoef te taxiën om naar GA parking te komen met m'n CJ4 :+

Edit: Oh, Paris Control is inmiddels ook online, lijkt het. Eens kijken of die me nog wat wil melden straks.

[ Voor 10% gewijzigd door ralpje op 02-04-2021 20:09 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quiberon Airport naar vendée la tranche-sur-mer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiNXFXEo2D3rnkUNJVenQivZEyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1XOn7DI6GwJpCe1jL5Pvnqlz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgYPxLaFBrzNsZXYq5Bk3xl4mSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aSBxI3gkWLShv8XI5hVa9Z7n.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuKzYaTiUFej1Urrq_vTqnKBwW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KW8fnzrvMfH3Rt8cNIN1G7Et.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fpO6vf0qhvrqrWRm1CwHfx8x8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l8VZmftcOSlvJ8IJm9rMADNE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FgNI_zlUZ1OW0szY2jNmuEEDPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W34pqXA4QEcyoQwppBR7BMAw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf0JXSdGcR0QkVGPaKSYIEVrZ2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H9R0XbvRfxdeLREba31xx0Pj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Alp d'Huez yeahhh!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga eens met een Cup van Alpe d Huez naar Courchevel

Dat is echt prachtig die omgeving

Maar voor de mensen die van echte natuur houden

YouTube: SimWorksStudios - Africa / Okavango Delta | Microsoft Flight Simulat...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Dus iedere gek mag zich tester noemen voor FS2020... Ik weet niet wat ik ervan moet vinden anders dan dat ze hun zaken daar niet op orde hebben. Zoveelste uitstel van een World Update, slechte zaak. Gooi er dan een maand bovenop en release het 2 weken eerder dan wek je in ieder geval nog de indruk dat je iets snel hebt opgeleverd en hopelijk serieus getest hebt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:05:
Dus iedere gek mag zich tester noemen voor FS2020... Ik weet niet wat ik ervan moet vinden anders dan dat ze hun zaken daar niet op orde hebben. Zoveelste uitstel van een World Update, slechte zaak. Gooi er dan een maand bovenop en release het 2 weken eerder dan wek je in ieder geval nog de indruk dat je iets snel hebt opgeleverd en hopelijk serieus getest hebt.
Gewoon zeggen dat je niets meer kunt verwachten voor 2024 .. alles wat eerder is is mee genomen :D
zal het tegen mij werkgever zeggen >:)

maar soms denk ik ook wel ze kunne beter niets zeggen en gewoon uit geven waaneer ze denken dat het echt goed is , maar er is al een deel van frankrijk geupdate, sommige makers van addon krijgen veel klachten dat in eens dat hun addons een ctd geven :o
(veel franse veldjes)

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 02-04-2021 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die het willen hebben een gratis --- payware --- vliegveld in Australie
van Auscenes (heeft diverse mooie payware airports uit gebracht
maar deze is gratis

https://auscenes.com/products/aldinga-adelaide-yadg-msfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:05:
Yep. Deze gek was ook alfa/beta tester en ik kan je beloven dat we een hele zooi issues hebben aangedragen tijdens de testperiode. Soms werd er wel wat mee gedaan, soms niet. En soms kwam een gefixt probleem later weer terug (zwabberen rond de nav line).
Ik denk dat 300x2 ogen meer zien dan weet ik veel, 10. De vraag is natuurlijk hoe serieus iedereen test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV0nj1Cz70Osrk_69KLG4BDG-MU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMytOoiHcK2GiCO79daDiICJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kristiansand (ENCN) naar Kalmar (ESMQ) in de CRJ770.. blijft een waanzinnig leuk ding om te vliegen.

Nieuwste Flight Sim patch helpt wel degelijk bij m'n fps.. ik tik nu de 40 aan zonder iets aan de opties gewijzigd te hebben. Erg lekker.

EDIT: Prima vluchtje! Uitstekende landing ook... totdat je erachter komt dat je je nosewheel steering dus disarmed had.... en niet áángezet had voor de landing. En dus de baan afrolt aan de zijkant :P

Nou ja, geen crash of zo, alleen wat gras gemaaid.

[ Voor 17% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-04-2021 14:00 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:02:

Nou ja, geen crash of zo, alleen wat gras gemaaid.
Is soms ook wel eens nodig :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JPgyoj_R5xENYvm8s9EG18899k=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/EtiDUmDKb0zkAZ8jOkxfsJ33.gif?f=fotoalbum_large

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dure grasmaaier, en dan is het nog niet eens een automatische!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb de FlyByWire A320 weer toegevoegd om het weer mogelijk te maken om middels simbrief te vliegen.
Ik ervaar weer allemaal problemen.

Tijdens het invoeren van een vluchtplan ben ik echt enorm lang bezig om bijvoorbeeld een juiste approach te vinden.
Zo wil ik landen op runway 06, een vrij bekende vanaf Madrid is dit meestal via zeeland zo langs Scheveningen om zo een kleine bocht naar rechts te maken.
Nee deze vind ik dus niet in het MCDU en moet ik eerst naar Lelystad om zo een flinke bocht naar links te maken over Schiphol heen. een enorme omweg!

Ik heb deze video gebruikt voor het invoeren van alles dus ik kan geen stap hebben overgeslagen lijkt me:
YouTube: Flight Simulator 2020 - How to - Using simBrief with flybywire A32NX

Maar dat is niet het enige..
Zo werkt net als de vorige keer het vluchtplan niet tijdens de vlucht, tijdens stijgen doe ik vrij vlot nadat ik de throttle en flaps omhoog heb de autopilot aan maar vervolgens gaat het toestel allerlei vreemde bochten maken en volgt totaal niet het vluchtplan.

Ik ben maar weer gestopt met me vlucht want dit is zo niet te doen, jammer middels MCDU en simbrief vliegen maakt het 't toch professioneler.
Hopelijk kan hier iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 22-09 11:34
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:51:
Ik heb de FlyByWire A320 weer toegevoegd om het weer mogelijk te maken om middels simbrief te vliegen.

Tijdens het invoeren van een vluchtplan ben ik echt enorm lang bezig om bijvoorbeeld een juiste approach te vinden.
Zo wil ik landen op runway 06, een vrij bekende vanaf Madrid is dit meestal via zeeland zo langs Scheveningen om zo een kleine bocht naar rechts te maken.
Nee deze vind ik dus niet in het MCDU en moet ik eerst naar Lelystad om zo een flinke bocht naar links te maken over Schiphol heen. een enorme omweg!

Ik heb deze video gebruikt voor het invoeren van alles dus ik kan geen stap hebben overgeslagen lijkt me:

Zo werkt net als de vorige keer het vluchtplan niet tijdens de vlucht, tijdens stijgen doe ik vrij vlot nadat ik de throttle en flaps omhoog heb de autopilot aan maar vervolgens gaat het toestel allerlei vreemde bochten maken en volgt totaal niet het vluchtplan.

Ik ben maar weer gestopt met me vlucht want dit is zo niet te doen, jammer middels MCDU en simbrief vliegen maakt het 't toch professioneler.
Sorry, maar ik herken niets van jouw verhaal. De combi van FBW en simbrief werkt bij mij al vanaf het begin als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Sparkiezz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:54:
[...]

Sorry, maar ik herken niets van jouw verhaal. De combi van FBW en simbrief werkt bij mij al vanaf het begin als een zonnetje!
Simbrief koppelen lukt wel makkelijk dat is ook niet het probleem.
Het probleem zit hem in de approach (vreemde vluchtroutes met enorme omwegen die ik kan kiezen in de MCDU) en de autopilot. (vluchtplan niet volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:51:

Gaat bij mij altijd wel goed eigenlijk, heel soms als ik een approach invoer dat er in het scherm verkeerde waypoints 'blijven staan'. Maar als ik opnieuw invoer is alles goed.

Heb je niks ingevoerd in het startscherm van msfs? Alleen vertrek airport?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:57:
[...]

Het probleem zit hem in de approach (vreemde vluchtroutes met enorme omwegen die ik kan kiezen in de MCDU) en de autopilot. (vluchtplan niet volgen)
Welke approach en star gebruik je dan?

Via river? Want die gaat langs de kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:57:
[...]

Maar het is gebruikelijk dat een star niet in een rechte lijn naar de landingsbaan gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:30:
[...]

Maar het is gebruikelijk dat een star niet in een rechte lijn naar de landingsbaan gaat...
klopt ......hoeft niet , 1 star kan ook voor meerdere banen gelden
en zal hij dan niet rechtlijnig staan met de runway mar bij andere is dat wel weer zo
dat verschild ...

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 03-04-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb inderdaad alleen een vertrek airport ingevuld en geen aankomst.
Dit vul je later toch in via de MCDU.

Wat betreft de aankomst via River.. dat kan ik dus helemaal niet kiezen als ik door de MCDU scroll.
Ik kan er een aantal kiezen en dat is allemaal via Lelystad en dus met een enorme omweg omdat ik eigenlijk eerst voorbij Schiphol vlieg

Nu vlieg ik gewoon met het vluchtplan van MSFS2020 zelf en dat kan wel gewoon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrkDIp57qLV5NOmoTxahel2RoEM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p1U8R1lkzcP77KcvOvTjio1b.png?f=user_large

Via Simbrief/MCDU kan ik alleen vergelijkbaar met onderstaande aanvliegroute
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCyq-tJw0KfUJHWckL_6XTLm5Iw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XQ6TAuUiYZfFUOHPjylOyeC0.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Mikee007 op 03-04-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:43:
Ik heb inderdaad alleen een vertrek airport ingevuld en geen aankomst.
Dit vul je later toch in via de MCDU.

Wat betreft de aankomst via River.. dat kan ik dus helemaal niet kiezen als ik door de MCDU scroll.
Ik kan er een aantal kiezen en dat is allemaal via Lelystad en dus met een enorme omweg omdat ik eigenlijk eerst voorbij Schiphol vlieg

Nu vlieg ik gewoon met het vluchtplan van MSFS2020 zelf en dat kan wel gewoon
[Afbeelding]

Via Simbrief/MCDU kan ik alleen vergelijkbaar met onderstaande aanvliegroute
[Afbeelding]
Bovenstaande kan ik prima invullen in de mcdu als ik een flightplan laad via simbrief. Kies je wel de juiste transition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Sparkiezz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:49:
[...]

Bovenstaande kan ik prima invullen in de mcdu als ik een flightplan laad via simbrief. Kies je wel de juiste transition?
Dan doe ik waarschijnlijk iets verkeerd.. ik volg gewoon de video (die ik eerder bij me bericht heb gedeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:53:
[...]

Dan doe ik waarschijnlijk iets verkeerd.. ik volg gewoon de video (die ik eerder bij me bericht heb gedeeld)
Deel je vluchtplan eens van simbrief.

Zal je wel even op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Dirtyrockers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:02:
[...]

Deel je vluchtplan eens van simbrief.

Zal je wel even op weg helpen.
Ik zit nu zelf wel midden in een andere vlucht maar ik heb wel het vluchtplan gedownload ik heb er een wetransfer download van gemaakt https://we.tl/t-HNaC6QVTfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:21:
[...]

Ik zit nu zelf wel midden in een andere vlucht maar ik heb wel het vluchtplan gedownload ik heb er een wetransfer download van gemaakt https://we.tl/t-HNaC6QVTfi
in je flpn zit geen arrival.

ik heb hem zelf even in simbrief gestopt.. wat je dan ziet is dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/St1wKOiEr3VOxB5YNbjnkRR0mjk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/myE63EnPPwBCqaNtiOm96oFY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jix6wrhDk0mQ_D_ZCD8Q5Z7eU4U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ywRURNdXI2ld7Edw2CNflAf.png?f=user_large

dit voer je als volgt in in je MCDU:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoPIvHREUMeKO3-5HHR2Mwtb628=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7nPOj4i4JZYFv7WATWgPARO.png?f=fotoalbum_large

en ziet er dan als volgt uit in je VFR Map

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJCOx0gIq8zu3VDdLTGg4nguD30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bfcMH2ZUkpzjVAQdoqY90qc3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Voor tijdens de lange vlucht: vanavond en hele avond b747 documentaires op rtl z

Edit: Een hele avond is ook overdreven 456... komende anderhalf uur dan toch.

[ Voor 32% gewijzigd door 456 op 03-04-2021 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:23:
Voor tijdens de lange vlucht: vanavond en hele avond b747 documentaires op rtl z

Edit: Een hele avond is ook overdreven 456... komende anderhalf uur dan toch.
al duurt het een maand docu's over luchtvaart gaan mij nooit vervelen _/-\o_ O+

weetje over B747 .. de eerste B747 die vloog met pax is later verloren gegaan door de crash op tenerive :o :| (Pan Am - KLM)

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 03-04-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:27:
[...]

al duurt het een maand docu's over luchtvaart gaan mij nooit vervelen _/-\o_ O+

weetje over B747 .. de eerste B747 die vloog met pax is later verloren gegaan door de crash op tenerive :o :| (Pan Am - KLM)
Dan kan je na rtl z naar national geographic. Docu over airforce one :)

Zo heeft mn pc eens een avond vrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:38:
[...]

Dan kan je na rtl z naar national geographic. Docu over airforce one :)

Zo heeft mn pc eens een avond vrij ;)
en dan rond 2 uur vannacht weer rampen kijken van die vliegtuigen LOL
8)

Ach genoeg te zien over de luchtvaart al heb ik ze vaak al gezien :*)

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 03-04-2021 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:10:
[...]

en dan rond 2 uur vannacht weer rampen kijken van die vliegtuigen LOL
8)

Ach genoeg te zien over de luchtvaart al heb ik ze vaak al gezien :*)
En toch leer ik er steeds weer iets van. Ook voor het dagelijks leven. Samenwerken. Checklists. Niet kort door de bocht oplossingen. Etc. Machtig interessant (kijk ook graag naar mn held Greg Feith. Die ken je dan ook wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:13:
[...]

En toch leer ik er steeds weer iets van. Ook voor het dagelijks leven. Samenwerken. Checklists. Niet kort door de bocht oplossingen. Etc. Machtig interessant (kijk ook graag naar mn held Greg Feith. Die ken je dan ook wel ;))
ja wel het is wel leuk , dat is ook wat ik vaak zegt , ik maak geen fouten , dat laat ik een andere doen zo dat ik daarvan kunt leren :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Dirtyrockers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:36:
[...]

in je flpn zit geen arrival.

ik heb hem zelf even in simbrief gestopt.. wat je dan ziet is dit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

dit voer je als volgt in in je MCDU:

[Afbeelding]

en ziet er dan als volgt uit in je VFR Map

[Afbeelding]
Oh jij doet het dan schijnbaar heel anders dan hoe ik het doe. ik zoek altijd vanuit een lijst in de MCDU en vul nooit wat zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:19:
[...]

Oh jij doet het dan schijnbaar heel anders dan hoe ik het doe. ik zoek altijd vanuit een lijst in de MCDU en vul nooit wat zelf in.
Je vult geen star of via in?

Of je pakt er gewoon 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:19:
[...]

dit is bijv de chart die bij deze approach dan hoort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY8BhddXo915WIJb2DhCk4Lm6go=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ECtKy0rfRyBI2aCTE6TjpVI2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooney at Aldinga Airfield

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdWw2A6vOgblN10bGqr56VA_TdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iyuOv8LJ8QEf0p39XSiVrOTe.png?f=fotoalbum_large

at morning

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qipNwCuZ_7DPBVgQV8G07-M4QY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U2qP5HbDRg2w0KdHxluiT92a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 03-04-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
zo, maar eens een rondje langs de carib doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Dirtyrockers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:09:
zo, maar eens een rondje langs de carib doen.
Kom ik je zo miss wel tegen, ga zo landen op Bonaire :)

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
WeHoDo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:10:
[...]

Kom ik je zo miss wel tegen, ga zo landen op Bonaire :)
Lol daar ga ik nu heen vanuit curacao

Net vanaf Aruba naar Curaçao.

Na Bonaire naar st Maarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Dirtyrockers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:16:
[...]

Lol daar ga ik nu heen vanuit curacao

Net vanaf Aruba naar Curaçao.

Na Bonaire naar st Maarten.
Met GA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers

Acties:
  • +3 Henk 'm!
even geen vliegen maar gewoon wat mooie shots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYDMpt8ubASE7q8yXVI4XC-akqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWBv2vnGM9fmAn1vlmiJagjo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oy5-WL6XXEsmyhOllsTjSeUy9kU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9UPbeyAd8WD24mzrPjygK9Tp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwbAw2uD6DBeZeU155V-pu9DgVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2tCQp8Qm2gpYWjzQsUrRtGQz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4m-Y1dyMXNdY0imd6qe7vMs2So=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kJXQ2rBD1EPblz72nS7ojmJ3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5nLrdkKzNS2jyltLigsYkYVccM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vunxg9hf2Dpu1BAvNrahqRnS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xunL78YZLEuzlvpOo100OAxlWdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JiEY2LUlIQix9epKAlogXtxQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Ik heb je PM gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
cracking cloud schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:26:
[...]

Yep. Deze gek was ook alfa/beta tester en ik kan je beloven dat we een hele zooi issues hebben aangedragen tijdens de testperiode. Soms werd er wel wat mee gedaan, soms niet. En soms kwam een gefixt probleem later weer terug (zwabberen rond de nav line).
Ik denk dat 300x2 ogen meer zien dan weet ik veel, 10. De vraag is natuurlijk hoe serieus iedereen test.
Dit is om de community de indruk te geven dat er serieus getest wordt en dat men gehoord wordt. Zoals je al aangeeft is er al van alles gerapporteerd en zal de manier van werken binnen Asobo bepalen wanneer er daadwerkelijk iets gefixed wordt. Het is voor de buhne en geloof me, er zal niets veranderen. Ik zal nu al een voorspelling doen voor de volgende World Update 5, die wordt na aankondiging met een maand uitgesteld.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Dirtyrockers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:33:
[...]

Je vult geen star of via in?

Of je pakt er gewoon 1?
Ik laadt altijd de simbrief in me MCDU. maar dan heb je alleen een vlucht middels een rechte lijn (raar trouwens dat dit niet direct in simbrief kan) als de vlucht is ingeladen dan moet je dus via F-PLN en dan bij from en dest. de juiste runway kiezen. vervolgens kan je door een lijst scrollen zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--lZmGUv04sj_x5WC2vuTd_b4sY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6owBR0E1mfGCbj5lJj6rNugJ.png?f=user_large

als ik dat doe krijg ik dus hele vreemde aanvliegroutes zoals eerder aangegeven.
Ook is het heel tijdrovend want echt snel werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:45:
[...]

Ik laadt altijd de simbrief in me MCDU. maar dan heb je alleen een vlucht middels een rechte lijn (raar trouwens dat dit niet direct in simbrief kan) als de vlucht is ingeladen dan moet je dus via F-PLN en dan bij from en dest. de juiste runway kiezen. vervolgens kan je door een lijst scrollen zie hieronder:
[Afbeelding]

als ik dat doe krijg ik dus hele vreemde aanvliegroutes zoals eerder aangegeven.
Ook is het heel tijdrovend want echt snel werkt het niet.
Normaal krijg je die informatie van de ATC (in het echt) op basis van weer en wind. En kan altijd veranderen.

Daarom dat dat leeg is. Simbrief geeft wel gewoon een te verwachten sid en star. Maar die moet je idd handmatig invoeren. Tevens zijn daarom de charts ook heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Mikee007 schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:45:
[...]

Ik laadt altijd de simbrief in me MCDU. maar dan heb je alleen een vlucht middels een rechte lijn ...
Hier gaat al iets mis. Als ik viansbrief m'n flightplan laad, dan krijg ik niet een rechte lijn, maar de daadwerkelijke route van simbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:38:
[...]

Hier gaat al iets mis. Als ik viansbrief m'n flightplan laad, dan krijg ik niet een rechte lijn, maar de daadwerkelijke route van simbrief.
Zo zou het moeten zijn ja. De arrival kun je sowieso nog niet (zéker) weten als je gaat plannen, maar voor sim-doeleinden zou je dat nog wel kunnen doen alsof natuurlijk. Maar pas als de approach bekend is vul je dat laatste stuk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik ga nog wel is een instructie video kijken hoe je een vluchtplan maakt in Simbrief.. het lijkt dat ik alles goed doe maar als jullie aangeven dat vanuit Simbrief al een vluchtplan aangegeven wordt (niet een rechte lijn) dan gaat het bij mij mis.

Ik zie in Simbrief wel onderstaande route bijvoorbeeld maar die zie ik niet als ik hem invoer in de MCDU.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9blu1Rw8fksXzHl4lY2k-NKfnSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vh6oWUCQytuGHkqV7x0UbmkT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Mikee007 schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:20:
Ik ga nog wel is een instructie video kijken hoe je een vluchtplan maakt in Simbrief.. het lijkt dat ik alles goed doe maar als jullie aangeven dat vanuit Simbrief al een vluchtplan aangegeven wordt (niet een rechte lijn) dan gaat het bij mij mis.

Ik zie in Simbrief wel onderstaande route bijvoorbeeld maar die zie ik niet als ik hem invoer in de MCDU.
[Afbeelding]
Klik je in simbrief wel op 'generate ofp'?
En is in de FBW wel je simbrief account ingevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Waarom is hier iedereen zo gefocust op simbrief ?

Ik gebruik al jaren Route Finder en vul daarna de FMC/S lekker zelf in, nooit proberen en altijd gratis de laatste Airac. Bij simbrief zit je op een oude frikandellen airac meen ik ...

Rfinder

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cologne Bonn to Vaernes AB

YouTube: Cologne Bonn to Vaernes AB MSFS

voor wie nog hele mooie MSFS filmpjes wil zien

YouTube: YouTube
_/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 04-04-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:43:
Bij simbrief zit je op een oude frikandellen airac meen ik ...
Bij Simbrief kan je nieuwe airacs inladen als je een navigraph abonnement hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Sparkiezz schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:32:
[...]

Klik je in simbrief wel op 'generate ofp'?
En is in de FBW wel je simbrief account ingevoerd?
Ja dat doe ik, daarbij doe ik ook altijd nog het flightplan downloaden onder ''Flightplan Downloads''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 17:10
Mikee007 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:19:
[...]

Ja dat doe ik, daarbij doe ik ook altijd nog het flightplan downloaden onder ''Flightplan Downloads''
Waarom zou je hem downloaden eigenlijk? Just curious..

Ik genereer hem in Simbrief en haal hem vervolgens via de FMS binnen, is maar 1 muisklik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
JayZeeTie schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:43:
Waarom is hier iedereen zo gefocust op simbrief ?

Ik gebruik al jaren Route Finder en vul daarna de FMC/S lekker zelf in, nooit proberen en altijd gratis de laatste Airac. Bij simbrief zit je op een oude frikandellen airac meen ik ...

Rfinder
Omdat Simbrief je letterlijk een briefing package geeft die erg sterk lijkt op eentje die je in het echt zou krijgen. Nav log, weather briefing, notams, ETOPS indien nodig etc. Routefinder is prima en doet exact wat de naam zegt maar daar stopt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik speel heel weinig FS2020 (weinig tijd), maar als ik weer eens opstart dan check ik eerst altijd updates. Ook van mijn FBW mod. Vandaag dus updates gedaan, eerst van FS, daarna van de FBW (via de FBW installer). Nu heb ik de default A320neo met alle liveries én de FBW versie (met alleen de FBW liveries). Als ik nu één van de realistic liveries pak (Lufthansa of Iberia) dan laad de default A320 en niet de FBW. Iemand enig idee hoe dit zit? Wat doe ik fout? Voorheen overschreef de FBW de default, maar nu dus niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-09 13:15
Hi all!

Een tijdje geleden heb ik voor een keuzevak op school een paneel gemaakt wat moet gaan fungeren als game controller voor flight simulator. In dit paneel zitten een paar switches, verder niet veel bijzonders. Ik dacht dat er hier misschien mensen zitten die het wel leuk/interessant vinden om door te lezen, daarom deel ik even de Drive-link naar het .docx bestandje!

https://drive.google.com/...d1OPhXwG/view?usp=sharing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Barns schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:19:
Ik speel heel weinig FS2020 (weinig tijd), maar als ik weer eens opstart dan check ik eerst altijd updates. Ook van mijn FBW mod. Vandaag dus updates gedaan, eerst van FS, daarna van de FBW (via de FBW installer). Nu heb ik de default A320neo met alle liveries én de FBW versie (met alleen de FBW liveries). Als ik nu één van de realistic liveries pak (Lufthansa of Iberia) dan laad de default A320 en niet de FBW. Iemand enig idee hoe dit zit? Wat doe ik fout? Voorheen overschreef de FBW de default, maar nu dus niet meer...
Nieuws van FWB:

Hey everyone!

This is a heads-up that in approximately four hours from now, we will begin packaging and distributing the A32NX as a separate aircraft from the default Asobo A320neo. This has been planned for several months now and is a necessary step to reduce compatibility issues as well as make the A32NX available through the in-game MSFS marketplace in the near future (of course, still remaining freeware).

This package separation, or "fork", will only affect new versions of the development and experimental branches (a 0.6.0 stable release with the fork will come within the week).

One of the main things to be aware of is that liveries made for the default A320neo will no longer function in the new FlyByWire package. Liveries will need to be converted by their respective authors.

Additionally, a simple livery conversion tool will be available in our next installer version, which will be released approximately a week from now (subject to change). This utility will be opt-in and will require the users' discretion to make sure the livery's license allows such modification. External programs which identify individual aircraft may need to be updated to recognize the new FlyByWire A32NX package.

While this might represent an inconvenience for a short amount of time, we are sure that 3rd party content authors will be quick to provide you with updated liveries and programs. If you wish to avoid this, we advise that you remain on your currently installed development/experimental versions for now.

Bron: Facebook fbw pagina

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Barns schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:19:
Yup. Komt omdat de fbw a320 geen mod meer is van de default a320. Maar nu een eigen standalone vliegtuig. Je kan nu dus ook kiezen met welke van de 2 je vliegt. Daarom werken de liveries niet meer. Want die waren voor de default a320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Dirtyrockers schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:20:
[...]

Yup. Komt omdat de fbw a320 geen mod meer is van de default a320. Maar nu een eigen standalone vliegtuig. Je kan nu dus ook kiezen met welke van de 2 je vliegt. Daarom werken de liveries niet meer. Want die waren voor de default a320
Nog online straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe krijg je die engine fire af bij FBW ...
als ik de checklist door loop dan begint hij gelijk te piepen dat de motor in brand staat ?

hoe kan je dit voor komen (DEV versie )

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 05-04-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51

Predator

Suffers from split brain

Dirtyrockers schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:20:
[...]

Goeie ontwikkeling (y) Ik vind dat alle mods dit zouden moeten doen, veel minder kans op conflicten en issue, en je kan dan altijd nog terugvallen op de default zonder te moeten herstarten en packages desactiveren. I hoop dat de WT CJ4 dit voorbeeld ook gaat volgen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Gisteravond niet.

Vandaag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik ga weer een nieuwe poging wagen met Simbrief.. al doende leert men en eens zal het lukken.
Ik zie alleen in het vluchtplan bij Schiphol een rare aankomt, ik wordt niet naar een specifieke baan geleidt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-sKG_L1OyWeNWxD0_WQgmurWFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lKnnVUl9fkjtDMQzCIfTd8Ht.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Bastia – Poretta Airport to Cologne Bonn Airport met de Air france A320

YouTube: Bastia – Poretta Airport to Cologne Bonn Airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:16:
Ik ga weer een nieuwe poging wagen met Simbrief.. al doende leert men en eens zal het lukken.
Ik zie alleen in het vluchtplan bij Schiphol een rare aankomt, ik wordt niet naar een specifieke baan geleidt.

[Afbeelding]
Omdat je geen specifieke arrival gekozen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Predator schreef op maandag 5 april 2021 @ 06:29:
[...]

Goeie ontwikkeling (y) Ik vind dat alle mods dit zouden moeten doen, veel minder kans op conflicten en issue, en je kan dan altijd nog terugvallen op de default zonder te moeten herstarten en packages desactiveren. I hoop dat de WT CJ4 dit voorbeeld ook gaat volgen.
Dat denk ik niet, aangezien dat team nu voor Asobo werkt.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
DigitalExorcist schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:37:
[...]

Omdat je geen specifieke arrival gekozen hebt...
Okee ik begrijp je, ik heb echter wel een arrival runway opgegeven in simbrief.
Waar kan ik me specifieke arrival invoeren in Simbrief?

p.s. zorgt simbrief er ook voor dat je de juiste hoogte/snelheid krijgt bij de daling? ik zit daar altijd nogal mee omdat ik meestal met een veel te hoge attitude aan kom vliegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvbo
Ik heb mezelf even ingebouwd voor een kort vluchtje naar Manchester. Een lekker paas-ij biertje mag natuurlijk niet ontbreken in de virtuele cockpit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72uXJohLLhCWpxRMwZPpon3EiFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zO3weNiGqM2yZppxQtmTVshR.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds erg tevreden met de x-touch mini! Ik heb hem nu helemaal naar wens ingesteld voor AP/COM/lights. Ik zou nog even terugkomen op twee vragen die hier gesteld werden, excuses voor de late reactie :)
flopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Mijn grote vraag: zijn de FMS knoppen van een GPS er mee te bedienen?
Ik weet niet zeker welke je bedoelt, maar ik kan deze knoppen o.a. instellen: (het gaat verder maar dan heb je een idee)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTaqTuEkr4ooZwRnIiUd0L2yXuo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Jys9KYzkxQKrizK2XJVLQXn.png?f=user_large
Elzavo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:07:
[...]

Welk script gebruik je als ik vragen mag? Ik heb nog een Arturia beatstep ergens liggen, kijken of ik die aan de praat krijg.
Ik gebruik een script die werkt met Axis and Ohs, dit is een programma die de koppeling maakt tussen verschillende acties binnen FS (zie bovenstaande screenshot) naar een knop op je MIDI device. Misschien pakt hij jouw device ook wel. Axis and Ohs is payware (18eu dacht ik) maar je kan deze gratis gebruiken (full feature) voor 20 minuten, om te checken of je hardware ondersteund wordt. Let me know als je hulp nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:27:
[...]

Okee ik begrijp je, ik heb echter wel een arrival runway opgegeven in simbrief.
Waar kan ik me specifieke arrival invoeren in Simbrief?

p.s. zorgt simbrief er ook voor dat je de juiste hoogte/snelheid krijgt bij de daling? ik zit daar altijd nogal mee omdat ik meestal met een veel te hoge attitude aan kom vliegen.
Voeg mij anders eens toe op msfs misschien dat ik je vanavond kan helpen.

Kerstboom heet ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Je SID/STAR krijg je vaak wel mee vanuit simbrief, maar worden niet ingevuld als je hem importeert in je a32nx. Bijvoorbeeld zoals in mijn geval:

EHAM/36C DCT BERGI L602 SUPUR L60 OTBED ROSUN1F EGCC/23L

Ik vertrek van 36C en ga dan direct naar bergi omdat er geen SIDs zijn vanuit 36C richting bergi. Ik vul dan dus alleen mijn runway (36c) in en dan direct naar Bergi. Normaal zou je hier vectors voor krijgen maar in FS kan je dat vergeten. Vervolgens vlieg ik mijn route en kom ik aan op waypoint OTBED. Als ik niks invul in de FMS staat hier ook een DCT naar EGCC, wat jij dus ziet als een rechte lijn naar het vliegveld. Dus kies ik uit het lijstje eerst runway 23L en vervolgens de ROSUN1F STAR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo hier weer een vluchtje eens van eigen bodem vertrokken
Schiphol naar New Castle

YouTube: Schiphol New Castle

is wel weer eens wat anders , kom eigenlijk nooit op schiphol maar het is best leuk om daar eens van te vertrekken :D
Als straks Rotterdam airport uit is zal ik weer veel meer van uit nederland vertrekken

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 05-04-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

mvbo schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:33:
Ik heb mezelf even ingebouwd voor een kort vluchtje naar Manchester. Een lekker paas-ij biertje mag natuurlijk niet ontbreken in de virtuele cockpit :)

[Afbeelding]

Nog steeds erg tevreden met de x-touch mini! Ik heb hem nu helemaal naar wens ingesteld voor AP/COM/lights. Ik zou nog even terugkomen op twee vragen die hier gesteld werden, excuses voor de late reactie :)

[...]

Ik weet niet zeker welke je bedoelt, maar ik kan deze knoppen o.a. instellen: (het gaat verder maar dan heb je een idee)

[Afbeelding]

[...]

Ik gebruik een script die werkt met Axis and Ohs, dit is een programma die de koppeling maakt tussen verschillende acties binnen FS (zie bovenstaande screenshot) naar een knop op je MIDI device. Misschien pakt hij jouw device ook wel. Axis and Ohs is payware (18eu dacht ik) maar je kan deze gratis gebruiken (full feature) voor 20 minuten, om te checken of je hardware ondersteund wordt. Let me know als je hulp nodig hebt!
Ik gebruik https://github.com/maartentamboer/X-Touch-Mini-FS2020 kan nog wel worden verbeterd maar het gros werkt bij mij merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
niki_lauda schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:15:
[...]

Ik gebruik https://github.com/maartentamboer/X-Touch-Mini-FS2020 kan nog wel worden verbeterd maar het gros werkt bij merkt.
Ik heb deze ook even gebruikt maar ik kon hier niet zoveel zelf meer in aanpassen. Bijvoorbeeld ik vind het wel fijn om mijn COM1/COM2 aan te passen, maar dat lukte met die niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
mvbo schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:33:

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

[...]
Ik bedoel specifiek de knop rechtsonder op de Garmin, dus die met inner knob, outer knob en je kan er ook nog op drukken. Het lijkt erop dat dat de events
G1000_MFD_GROUP_KNOB_DEC
G1000_MFD_PAGE_KNOB_DEC
etc
zijn
Die kun je binnen FS 2020 niet aan een knop toewijzen, (anders zou ik ze graag aan een hat switch op mijn throttle toewijzen) maar erbuiten kennelijk dus wel met zo;n x-touch mini.

Als ik aan de andere kant de doc lees op https://github.com/maartentamboer/X-Touch-Mini-FS2020 dan weet ik niet of dit voor mijniet te ingewikkeld is om in te stellen, ik heb 0 programmeerkennis.

[ Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 06-04-2021 11:06 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:54:
[...]

Ga eens met een Cup van Alpe d Huez naar Courchevel

Dat is echt prachtig die omgeving

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja ik heb die route gedaan, ook nog Chambery. Gletsjer gezien ook , magnifique.

Nog even studeren hoe je netjes in de mountains een vlucht kan plannen, rekening houdend met weercondities en safe altitudes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:56:
[...]

Ja ik heb die route gedaan, ook nog Chambery. Gletsjer gezien ook , magnifique.

Nog even studeren hoe je netjes in de mountains een vlucht kan plannen, rekening houdend met weercondities en safe altitudes etc.
die omgeving is echt mooi weer gegeven :-)
ik probeer maar 2 berg kappen over te gaan en de rest blijf ik er tussen zitten ... leuk met een X cub _/-\o_

had hem al een keer van Courchevel naar Alpe d Huez gevlogen maar nu heb ik Alpe d Huez ook als mooie airport , leuk die berg vlak voor de landing :9 ( kom van links aanvliegen dus zeg maar vanaf het stadje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ben vandaag op deze freeware tool gestuit - ziet er erg goed uit, leuk voor een stukje extra beleving tijdens de vlucht!
Tool zorgt voor achtergrond geluiden tijdens instappen, de vlucht, of achtergrond muziekjes (van die muzac deuntjes om mensen rustig te maken).
Ook kan je er (alle?) Jeppesson charts opvragen (voor niets!)

https://lukeairtool.net/

[ Voor 41% gewijzigd door 456 op 06-04-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:33:
[...]

die omgeving is echt mooi weer gegeven :-)
ik probeer maar 2 berg kappen over te gaan en de rest blijf ik er tussen zitten ... leuk met een X cub _/-\o_

had hem al een keer van Courchevel naar Alpe d Huez gevlogen maar nu heb ik Alpe d Huez ook als mooie airport , leuk die berg vlak voor de landing :9 ( kom van links aanvliegen dus zeg maar vanaf het stadje
Hij heeft ook een leuke approach:

https://live.staticflickr...54574687_482191070e_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0GLaVFhtp85woINgBiWTIbrptw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJqoJ7f8lyfA5ueO60bChOq7.jpg?f=fotoalbum_large

Heb trouwens van VROptician uit Duitsland mijn lenzen voor de G2 binnen gekregen, werkt prima! Levering was lang, en onduidelijke mails van Deutsche Post, maar goede begeleiding van VROptician, en netjes verpakt met brillenkoker etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik lkom van punt 5 af dan is hij nog leuker dan moet je om die berg heen en blindelings de airport naderen ..
ikkom vanuit het dal wat je beneden ziet dat stukje is ook heel mooi en die hoogte verschillen zijn echt mooi

nu nog Meribel Les Allues (LFKX) als payware
dan kan je gaan hoppen tussen die drie _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 06-04-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
Ik denk juist dat het de bedoeling is dat je niet vanaf punt 5 komt maar vanaf punt 1, maar ik kan er naast zitten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:15:
Ik denk juist dat het de bedoeling is dat je niet vanaf punt 5 komt maar vanaf punt 1, maar ik kan er naast zitten ;-)
ja klopt maar wil het niette makkelijk houden en we nemen de tourist route :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
over touristen gesproken die mag ik nu ook weer weggaan brengen naar Madeira vanaf Costa Smeralda met Alitalia :9
net vertrokken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilfGM-PtWqpXtKu0fsxtwbd-b3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lVDbFf1y5Rg30IFoDJRnNCfZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jQARZdTFqtla3clwQnQgmMtGYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O6AkC4uOPW6em18z1S34x1GD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoJbAvELbw1vovllYCYEmZES9vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Si0JBDqWi0j95BsqM6UvzlVQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub7ZHtY1R5D9e6LLUvOvvtxnsjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWHpp7T5eHyXgabKykZaQQg2.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YZ29zZwsyMjLOhb1ezNl1U_F9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z3J36x9FWMgSWYKkXbq9mh5q.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 159 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc