Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
heb je de flaps omhoog staanMikee007 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:14:
Klopt inderdaad dat is ook het probleem dat de snelheid veel te laag is maar die krijg ik ook niet omhoog. ook als ik manuel de throttle doe.
zo lang de flaps maar uit staan wil hij niet klimmen met hoge snelheid
flaps helemaal in trekken en dan Full power
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
She begins to grow on me.
Waar ik nog mee moet stoeien:
-Speed: geen autothrust maar wat doet dit dan?
-Trim settings: lijkt wel een Asobo AP....
-Glideslope weergave: Hoe en waar
-VNAV werkend krijgen
-Camera punten: blijft een dingetje
Approach van EGLC is wel erg steep zeg, kreeg warnings van GPWS (whoop whoop pull up), terwijl ik ff van 3 naar 2 PAPIs moest.
Verder hele korte hops gedaan om de kist te leren kennen. Hij vliegt echt fijn, besturing is heel direct.
Trimmen was ff wennen na maanden met de 320 te hebben gewerkt.
Ook het motorvermogen (of gebrek daaraan) is wennen. 68% N1 vermogen op je approach is veel als je de 320 gewend bent
Overigens ben ik niet iemand die uren manuals gaat doorspitten, raggen met die bak

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Er is een aardige lijst verbeteringen doorgevoerd zo te zien:Dani86 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:52:
Gisteren de sim weer aangeslingerd en met de CRJ op pad gegaan.
She begins to grow on me.
Waar ik nog mee moet stoeien:
-VNAV werkend krijgen
Approach van EGLC is wel erg steep zeg, kreeg warnings van GPWS (whoop whoop pull up), terwijl ik ff van 3 naar 2 PAPIs moest.![]()
Verder hele korte hops gedaan om de kist te leren kennen. Hij vliegt echt fijn, besturing is heel direct.
Ook het motorvermogen (of gebrek daaraan) is wennen. 68% N1 vermogen op je approach is veel als je de 320 gewend bent![]()
Overigens ben ik niet iemand die uren manuals gaat doorspitten, raggen met die bak
https://www.fsvisions.nl/...ate-voor-msfs-uitgekomen/
manuals die ken ik wel .... dat is gen probleem maar die kist wil en doet egwoon niet wat ik wil.. heb ergens ook wel spijt dat ik hem gekocht hebDani86 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:52:
maar goed msischien dat de updates hem beter maken
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
1. Ik had tot nu toe conform de instructies op het FS Forum en bv VR Flightsim Guy HAGS OFF staan. Ik las ergens over de laatste Nvidia driver iemand die HAGS ON had staan zonder problemen. Ook maar eens geprobeerd met de 1 na laatste Nvidia drivers en nu: WOW! Wat me gebeurt nu? Landen op EGLC in de CJ4 WT mod met 30 fps vrijwel zonder microstotteren! Kortom: ik kan iedereen met stotter problemen aanraden toch HAGS eens ON te zetten om te proberen.
2. VFR traffic pattern moet leuk zijn boven de Indiana Motor Speedway, om daar eens met flinke wind te oefenen toch precies het patroon te vliegen (tip van Youtube).
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
HAGS? hoe zet ik dat aan?flopdoc schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:34:
Even twee tips hier:
1. Ik had tot nu toe conform de instructies op het FS Forum en bv VR Flightsim Guy HAGS OFF staan. Ik las ergens over de laatste Nvidia driver iemand die HAGS ON had staan zonder problemen. Ook maar eens geprobeerd met de 1 na laatste Nvidia drivers en nu: WOW! Wat me gebeurt nu? Landen op EGLC in de CJ4 WT mod met 30 fps vrijwel zonder microstotteren! Kortom: ik kan iedereen met stotter problemen aanraden toch HAGS eens ON te zetten om te proberen.
2. VFR traffic pattern moet leuk zijn boven de Indiana Motor Speedway, om daar eens met flinke wind te oefenen toch precies het patroon te vliegen (tip van Youtube).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WRjouT4BD5IRpN2P14sIXFJY.jpg?f=user_large)
aaah die.. ik zal die eens aanzetten en testen.
opzich moet ik zeggen dat vr op mijn systeem al redelijk ging.. behalve op echt grote handcrafted airports.
wel even je MSFS.exe toewijzenDirtyrockers schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:46:
[...]
opzich moet ik zeggen dat vr op mijn systeem al redelijk ging.. behalve op echt grote handcrafted airports.
ik ge ook eens kijken heb hem wel staan op dat windows het mag uitzoeken op energie of full power
maar ga ook even kijken wat de betse stand is
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 30-03-2021 22:50 ]
Ik lees ook veel dat het dus juist uit moet....Dirtyrockers schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:46:
[...]
Zelfde als game modus van windows. Maar elders lees je weer andere dingen.
Zelf ervaar ik meer plezier na update Zeker in VR alles kan net een standje hoger.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
het is best wel jammer... ik merk dat als ik met VR bezig ben... dat ik meer tijd kwijt ben aan goeie balans te zoeken in mijn instellingen dan het daadwerkelijk vliegen.appie35 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:49:
[...]
Ik lees ook veel dat het dus juist uit moet....
Zelf ervaar ik meer plezier na update Zeker in VR alles kan net een standje hoger.
hier ook veel beter alleen oostenrijk is hier echt wel zwaar en ook soms wel freez .appie35 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:49:
[...]
Ik lees ook veel dat het dus juist uit moet....
maar dat ligt niet aan Asobo

veel beter als het uit is bedoel je?ravw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:51:
[...]
hier ook veel beter alleen oostenrijk is hier echt wel zwaar en ook soms wel freez .
maar dat ligt niet aan Asobo![]()
![]()
ik had hem uit staan ga nu even kijken
maar moet niet in Oostenrijk opstarten .. dan is het ehct iets te zwaar
maar goed ik heb daar in dat land ook bijna alle airport gekocht
denk dat dat iets teveel van het goede is
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 30-03-2021 22:54 ]
Dat vind ik wel meevallen na deze update. Oke ik vlieg niet me grote vliegtuigen en bezoek niet al te grote airports (vlieg eigenlijk alleen rond en om Teuge. En betrap me steeds meer op landingchallenges. (ik heb echter nog geen vrienden waarmee ik kan vergelijken. Maar Dit gaat echt beter in VR (heb zelfs het idee dat het echt meerwaarde geeft.(diepte inschatten) Het is nu echt een kick om goed te landen op bijv. Lukla.Dirtyrockers schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:51:
[...]
het is best wel jammer... ik merk dat als ik met VR bezig ben... dat ik meer tijd kwijt ben aan goeie balans te zoeken in mijn instellingen dan het daadwerkelijk vliegen.
Speed mode is een verticale modus. Je zet CLB thrust en de autopiloot past je pitch aan om de snelheid te houden.Dani86 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:52:
-VNAV werkend krijgen
Approach van EGLC is wel erg steep zeg, kreeg warnings van GPWS (whoop whoop pull up), terwijl ik ff van 3 naar 2 PAPIs moest.![]()
Ook het motorvermogen (of gebrek daaraan) is wennen. 68% N1 vermogen op je approach is veel als je de 320 gewend bent
Glideslope zou je op je PFD moeten zien.
En de CRJ is niet gecertificeerd voor London City, haha. Geen ILS op de autopiloot met grotere hoek dan 3,5 graden.
Ik heb t al weken uit staan, maar nu dus aan gedaan- en dat helpt bij mij enorm! Goed om uit te proberen dus, ieder systeem is weer anders.
Ik heb net even met de Powersolo een rondje rond Out Skerries gedaan, sowieso mooi om low and slow langs de 3D rotskust te vliegen!!, met winds 56 knots, fantastisch!! Ik had tot nu toe ook nog niet de VR golven kunnen ontdekken, maar misschien had ik de wind steeds te laag staan of werkt t alleen bij bepaalde scenery? In ieder geval: ik had nu 3D golven, ook rollend, met schuim erop... echt heel gaaf om in 3D bewegend te zien.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Als je Lukla leuk vindt, is Dolpa, op flightsim.to ook een aanrader (alle scenery van Del Rosso eigenlijk). En van beide kanten aan te vliegen.appie35 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:27:
[...]
Dat vind ik wel meevallen na deze update. Oke ik vlieg niet me grote vliegtuigen en bezoek niet al te grote airports (vlieg eigenlijk alleen rond en om Teuge. En betrap me steeds meer op landingchallenges. (ik heb echter nog geen vrienden waarmee ik kan vergelijken. Maar Dit gaat echt beter in VR (heb zelfs het idee dat het echt meerwaarde geeft.(diepte inschatten) Het is nu echt een kick om goed te landen op bijv. Lukla.
je zou toch gewoon die S bocht moeten maken vanaf LAM naar 27R
Klinkt als een airac cycle die niet up to date is, of juist wel? Bestaat die approach 'in het echt' nog?Dirtyrockers schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:13:
hmmm waarom bestaat in de MCDU van de A320 de APPR LAM niet voor EGLL ?
je zou toch gewoon die S bocht moeten maken vanaf LAM naar 27R
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
juist wel... gebruik ook navigraph laatste airac..DigitalExorcist schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:42:
[...]
Klinkt als een airac cycle die niet up to date is, of juist wel? Bestaat die approach 'in het echt' nog?
zie het al heel lang eigenlijk... ook in youtube filmpjes van anderen.
in het echt bestaat deze zeker.
[ Voor 4% gewijzigd door Dirtyrockers op 31-03-2021 09:43 ]
Gebruik je de Navigraph beta om FS2020 up to date te hebben naar 2013?
zeker..killerbee1958 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:58:
Welke airac cycle heb ik active in de MCDU van je A320?
Gebruik je de Navigraph beta om FS2020 up to date te hebben naar 2013?
maar probeer jij eens in je a320.
egll -> 27L via LAM... je mag de logan2h star gebruiken..
via lam ga je niet vinden.
/f/image/ntnX7FyirkvKjTq76WoXGLwk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Dirtyrockers op 31-03-2021 10:07 ]
Gebruik je de FBW A320 of de standaard in MSFS? Ik heb de FBW niet geïnstalleerd staan, dus even gechecked in de standaard. En alles staat er bij mij wel gewoon in. Ook Navigraph base sim data.Dirtyrockers schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:59:
[...]
zeker..
maar probeer jij eens in je a320.
egll -> 27L via LAM... je mag de logan2h star gebruiken..
via lam ga je niet vinden.
[Afbeelding]

idd de FBWPropane schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:07:
[...]
Gebruik je de FBW A320 of de standaard in MSFS? Ik heb de FBW niet geïnstalleerd staan, dus even gechecked in de standaard. En alles staat er bij mij wel gewoon in. Ook Navigraph base sim data.
[Afbeelding]
ik denk dat er een fout in zit waardoor LAM als een lege gezien wordt...
[ Voor 8% gewijzigd door Dirtyrockers op 31-03-2021 11:09 ]
Net de FBW versie erop gezet, en inderdaad, de tekst is niet weergegeven. Als je degene onder EPM pakt, dat is LAM.Dirtyrockers schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:08:
[...]
idd de FBW
ik denk dat er een fout in zit waardoor LAM als een lege gezien wordt...
Goed om te weten. Zal het eens als bug bij FBW inschieten.Propane schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:25:
[...]
Net de FBW versie erop gezet, en inderdaad, de tekst is niet weergegeven. Als je degene onder EPM pakt, dat is LAM.
de 5 de dag van mijn europa tour
/f/image/kXsT5b4nbgrNGSJVVF79zRTv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gWywczLAT0ryOOXycGYbuwLD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pPufkNXMTYpny7fpQ8OdOrM8.png?f=fotoalbum_large)
Ben nog niet op de helft van de vlucht gaat nog zo 2 uur duren
vet hoor... moet dat vliegtuigje ook maar eens bestuderen.ravw schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:56:
Zo nu weer bezig met een vluchtje van Niš Constantine the Great Airport (RS) naar Rhodos Diagoras (GR)
de 5 de dag van mijn europa tour[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben nog niet op de helft van de vlucht gaat nog zo 2 uur duren
het heeft zijn leuke eigenschappen .. maar eenmaal weten hoe het beestje te temmen dan is het heerljk lekker vliegen ,Dirtyrockers schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:57:
[...]
vet hoor... moet dat vliegtuigje ook maar eens bestuderen.
een van de weinige GA met airbrakes
, en je heb ze vaker nodig dan je denkt
en ik heb over 5 uur 200 uur met de Mooney gevlogen
En dat terwijl ik in de eerder versies van FS ... denk maar net 1 of 2 uurtjes over alle jaren
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 31-03-2021 12:14 ]
Als je toch naar Rhodos gaat vergeet dan daarna niet om even naar Kastellorizo te gaan, mooi eilandje met leuk vliegveldjeravw schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:56:
Zo nu weer bezig met een vluchtje van Niš Constantine the Great Airport (RS) naar Rhodos Diagoras (GR)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
er komen straks mer griekse airports aan , ook die heel veel lijken op Kastellorizo , zoals Ikaria National Airportcbr600f4i schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:15:
[...]
Als je toch naar Rhodos gaat vergeet dan daarna niet om even naar Kastellorizo te gaan, mooi eilandje met leuk vliegveldje
vlieg met deze vlucht alleen maar addon airports (free en betaald)
tot nu toe met deze trip heb ik deze al gedaan
Zit nu voor het eerst boven water dus ik heb nog een aardig stukje te gaanDAY 1
St Just (UK) - MSFS ASOBO UK UPDATE
Quiberon (FR) - FSDREAMTEAM
La Coruna (ES) - TMD SCNERY DESISN
Aeroporto di Olbia-Costa Smeralda (IT) - ORBX
DAY 2
Poretta (FR) - ORBX
Samedan (CH) - Sergio Del Rosso
Malmo Airport (SE) - ORBX
DAY 3
Notodden (NO) - ORBX
Paderborn (DE) - AEROSOFT
Innsbruck (AT) - ORBX
DAY 4
Innsbruck (AT) - ORBX
Salzburg (AT) - ORBX/Digital Design
Tivat(ME) - PYREEGUE DEV CO
Niš Constantine the Great Airport (RS) - ORBX
Day 5 ( mee bezig )
Rhodos Diagoras (GR) - JUST SIM
op de niet handcrafted of addon vliegvelden kom ik niet eens meer
/f/image/HS5Ny4Iev1hTynjXA4RkEi2U.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 31-03-2021 12:30 ]
Verwijderd
https://www.flightsimulat...st-screenshots-of-week-7/
https://www.flightsimulat...st-screenshots-of-week-8/
https://www.flightsimulat...st-screenshots-of-week-9/
https://www.flightsimulat...t-screenshots-of-week-10/
https://www.flightsimulat...t-screenshots-of-week-11/
https://www.flightsimulat...t-screenshots-of-week-12/
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2021 13:18 ]
week 12 staat er een van mij bij :-)Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:16:
Beste screenshots (de eerdere weken vind ik niet)
https://www.flightsimulat...st-screenshots-of-week-7/
https://www.flightsimulat...st-screenshots-of-week-8/
https://www.flightsimulat...st-screenshots-of-week-9/
https://www.flightsimulat...t-screenshots-of-week-10/
https://www.flightsimulat...t-screenshots-of-week-11/
https://www.flightsimulat...t-screenshots-of-week-12/
/f/image/tXk3XCIFBe4RnrzYvE0XhUaz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WpCHdCedzKILhgv2czJ7rbma.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 31-03-2021 13:24 ]
Ik zie wel wat gephotoshop hier en daar: dat zou dan niet moeten mogen, vind ik, maar geinig is het wel.
[ Voor 22% gewijzigd door tup61 op 31-03-2021 13:31 ]
Verwijderd
eentje van mij:
:strip_exif()/f/image/9TEYrkfigrvvg1l2XHcOuS4H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2021 14:28 ]
Komt er binnen kort nog een aan in de buurtVerwijderd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:05:
Beste screenshots in een zip-file
eentje van mij:
[Afbeelding]
Altiport de l’Alpe d’Huez
https://simultech.ch/?p=435
dit zijn juist leuke airpoortjes voor die Hang motorglider die in FS te koop is ..
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 31-03-2021 15:04 ]
YouTube: Europa tour 2021
DAY 1
St Just (UK) - MSFS ASOBO UK UPDATE
Quiberon (FR) - FSDREAMTEAM
La Coruna (ES) - TMD SCNERY DESISN
DAY 2
Poretta (FR) - ORBX
Samedan (CH) - Sergio Del Rosso
DAY 3
Notodden (NO) - ORBX
Paderborn (DE) - AEROSOFT
Innsbruck (AT) - ORBX
DAY 4
Innsbruck (AT) - ORBX
Salzburg (AT) - ORBX/Digital Design
Tivat(ME) - PYREEGUE DEV CO
Day 5
Rhodos Diagoras (GR) - JUST SIM
Ja uiteraard heb ik die volledig omhoog staan.ravw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:41:
[...]
heb je de flaps omhoog staan
zo lang de flaps maar uit staan wil hij niet klimmen met hoge snelheid
flaps helemaal in trekken en dan Full power
Dat is al vrij snel na het opstijgen.
Yess! Ik heb nu een versie van flightsim.to. Beter dan niets.ravw schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:59:
[...]
Komt er binnen kort nog een aan in de buurt
Altiport de l’Alpe d’Huez![]()
dit zijn juist leuke airpoortjes voor die Hang motorglider die in FS te koop is ..
Ik heb er twee jaar geleden aan het eind van de wintersport IRL met 2 van mijn kids een kleine tour van een half uurtje gehad, in een klein Frans toestelletje, geweldig. Er stonden toen o.a. ook een helicopter maar ook een gyrocopter! Heb t in Prepar3D nog gevlogen, daar was al een Frans uitgegeven scenery van.
De groene ligstoelen waarin we hebben gehangen staan er in ieder geval ook, en ook t gebouw waar we de tickets hebben gekocht. Hoop dat ons hotel er ook in zit, staat iets lager ook vlakbij het vliegveld.
[ Voor 16% gewijzigd door flopdoc op 31-03-2021 18:40 ]
Thanks ik ga het eens uitproberen. Moet ff goed kijken waar je de ILS frequentie in moet geven.Propane schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:15:
[...]
Speed mode is een verticale modus. Je zet CLB thrust en de autopiloot past je pitch aan om de snelheid te houden.
Glideslope zou je op je PFD moeten zien.
En de CRJ is niet gecertificeerd voor London City, haha. Geen ILS op de autopiloot met grotere hoek dan 3,5 graden.
Ja deze kist leek me nou perfect voor EGLC, maar nee. De g/s hoek is meer dan 5 graden ofzo.
Heb hem met de TBM al wel vaak gedaan, maar dat is een veel makkelijkere kist.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Is het al 1 april, of is dit serieus?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
- reactie snelheid in het start menu
- minder stutters ingame
- stabiele fps
Iemand ook al opgevallen?
https://blog.navigraph.co...vigraph-acquires-simbrief456 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:05:
Ik kan niet echt een link vinden maar ik zag op facebook dat navigraph simbrief zou hebben overgenomen....
Volgens mij ook. Misschien ook de invloed van de Performance Pack? Zowel London als New York gaat met mijn oud systeem nu zeer acceptabel vloeiend (55 - 86 fps). Het vlakke land waar ik hoofdzakelijk over vlieg gaat 'als een speer'. Lekker. Heb zelfs nu de grafische instelling nog meer verhoogd. Zeer tevreden hierover456 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:12:
Overigens valt t me op dat de laatste driver update van Nvidia (465.89) echt enorme prestatie verbetering met zich mee heeft gebracht in termen van
- reactie snelheid in het start menu
- minder stutters ingame
- stabiele fps
Iemand ook al opgevallen?
[ Voor 3% gewijzigd door Ton37 op 31-03-2021 22:12 ]
Ga ik proberen bedankt!flopdoc schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:09:
[...]
Als je Lukla leuk vindt, is Dolpa, op flightsim.to ook een aanrader (alle scenery van Del Rosso eigenlijk). En van beide kanten aan te vliegen.
Klinkt voor mij toch als een 1 april grap. Anders ga ik huilen, want Simbrief is gratis en Navigraph niet.456 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:05:
Ik kan niet echt een link vinden maar ik zag op facebook dat navigraph simbrief zou hebben overgenomen....
Edit: er staat wel dat het gratis blijft in dat geval.
[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 31-03-2021 23:01 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
https://blog.navigraph.co...vigraph-acquires-simbrief
Er staat wel SimBrief’s flight planning functionality will continue to be free. Users who want to use the most current navigational data can subscribe to Navigraph and unlock the AIRAC cycles in SimBrief, as before.
oh dat schrijft Sander ook al
[ Voor 7% gewijzigd door flopdoc op 31-03-2021 23:08 . Reden: layout ]
de ATC stuttering fix (ik moet m nog proberen, het is me nu te laat)
https://forums.flightsimu...conds-stuttering/240592/6
[ Voor 13% gewijzigd door flopdoc op 31-03-2021 23:19 ]
ongeveer 5 uur vliegen met de Mooney
/f/image/ipgo9ABG9M0HUEY2yEVNJE5Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WMueuA8cJyeiNsPJ2Q9MjAsq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o1JfyDk1VVekh7qs92VEmrHl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EqCBupiEKmkkX4jCrvec0P4w.png?f=fotoalbum_large)
Oops even een plaatselijke regenbui boven Turkije
/f/image/lfqaJDAFA2QqwXjHKuJjtyB5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sn1u9gzPbgMIPeQGmcptq6fe.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 01-04-2021 10:12 ]
Ik kan mij niet voorstellen dat het een grap is, ze werken al veel samen en de diensten vullen elkaar aan.456 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:05:
Daarnaast, en alhoewel humor subjectief is, is er ook voor mij geen grap te herkennen in hun post / mail.
Die laatste drie met die dikke TCU.. Prachtig!ravw schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:57:
zo weer onderweg van Rhodos Diagoras (GR) naar Boryspil (UA)
ongeveer 5 uur vliegen met de Mooney
[...]
[Afbeelding]
Oops even een plaatselijke regenbui boven Turkije![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de development roadmap staat early april. Zal dus wel volgende week of die erna worden.AARSMAAD schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:09:
Iemand enig idee wanneer world update 4 lanceert ik dacht gisteren maar heb nog niks van een update gevonden
Via Facebook
We are proud to announce a Spitfire for MSFS is now out and it is free! You can find a little about the history and the download link here. https://aeroplaneheaven.com/product_cspit.php
Waar kan ik de roadmap vinden zou je een linkje kunnen delen?TranceSetter schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:12:
[...]
Op de development roadmap staat early april. Zal dus wel volgende week of die erna worden.
https://www.flightsimulator.com/development-roadmap/AARSMAAD schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:35:
[...]
Waar kan ik de roadmap vinden zou je een linkje kunnen delen?
https://forums.flightsimu...and-reproduce-bugs/309470
Wat ik al zei, het is geen grap. Ik heb bovendien als Navigraph abonnee hier een mail over gehad.Ircghost schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:49:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat het een grap is, ze werken al veel samen en de diensten vullen elkaar aan.
Daarnaast, en alhoewel humor subjectief is, is er ook voor mij geen grap te herkennen in hun post / mail.
Ik heb die mail ook gehad inderdaad, maar een mail op zichzelf bewijst niet dat het geen grap isflopdoc schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:29:
[...]
Wat ik al zei, het is geen grap. Ik heb bovendien als Navigraph abonnee hier een mail over gehad.
ja het is altijd maar weer afwachten wat je krijgt soms ... echt 3 keer niets , maar dan in eens WOWBacchus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:57:
[...]
Die laatste drie met die dikke TCU.. Prachtig!
dat soort momenten moet je dan wel vast leggen
deze komt ook bij mijn europa tour er in ..
nog een uurtje te gaan en dan ben ik er in Borispil (Kiev)
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 01-04-2021 13:26 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/HPrW34LCW3SaY8viRtbvkAm5.png?f=user_large)
nog 12 min en dan ben ik op Boryspil
Toch weer 5 uur aan vliegtijd er op zitten met 1 vlucht
:fill(white):strip_exif()/f/image/GsXKE94q18UgZyU9TuldIsLW.png?f=user_large)
[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 01-04-2021 14:24 ]
Nou ja, we zien t wel.Ircghost schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:33:
[...]
Ik heb die mail ook gehad inderdaad, maar een mail op zichzelf bewijst niet dat het geen grap is.
haha die is tof, ik ga deze vanavond zeker even proberen. super leuk bedacht!
ingame / realtime gevlogenBeavbusi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:45:
Zit je dan ook echt 5 uur te vliegen? Of is dat ingame?
maar ook gewoon bezoek gehad en tussen door eten en drinken
alles doe ik realtime en real weer
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 01-04-2021 14:54 ]
https://orbxsystems.com/f...crosoft-flight-simulator/
Must have voor GA en (kleine) Airliners :-)
zit al in mijn europa tour maar dan de freeware
PS: ben op weg om Vladimir Poetin een handje te geven ..... dus richting Vnukovo airport
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 01-04-2021 17:06 ]
https://www.pcgamer.com/n...oday-in-exactly-17-games/
Die freeware versie is toch een zeer goeie ? Wordt ook nog constant verbeterd. Dan moet die payware toch wel supergoed zijn en veel meerwaarde bieden.ravw schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:01:
Orbx is bezig met SAMEDAN
https://orbxsystems.com/f...crosoft-flight-simulator/
![]()
![]()
![]()
![]()
Must have voor GA en (kleine) Airliners :-)
zit al in mijn europa tour maar dan de freeware
PS: ben op weg om Vladimir Poetin een handje te geven ..... dus richting Vnukovo airport
Bestaat er iets anders dan realtime dan??Beavbusi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:45:
Zit je dan ook echt 5 uur te vliegen? Of is dat ingame?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
PSN: plexforce (ps4)
of hij nu goed is of niet je moet bij die freeware wel steeds kijken en een hoop dingen me e instalerenPredator schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:26:
[...]
Die freeware versie is toch een zeer goeie ? Wordt ook nog constant verbeterd. Dan moet die payware toch wel supergoed zijn en veel meerwaarde bieden.
bij een her instalatie alles weer extra er in zetten .. in game MP heb je dat dus niet ... die word gelijk me gedaan :-)
ik begruik nu ook die freeware
YouTube: Europa tour 2021 ( MSFS 2021)
En flaminco
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 02-04-2021 07:34 ]
14 aprilAARSMAAD schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:09:
Iemand enig idee wanneer world update 4 lanceert ik dacht gisteren maar heb nog niks van een update gevonden
Ja...? Je kan de tijd versnellen én je kan skippen naar een volgende fase in de vlucht (bijvoorbeeld de approach). Maar misschien was je opmerking meer een grappig bedoelde opmerking?DigitalExorcist schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:21:
[...]
Bestaat er iets anders dan realtime dan??
Heiligschennis.tup61 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:12:
[...]
Ja...? Je kan de tijd versnellen én je kan skippen naar een volgende fase in de vlucht (bijvoorbeeld de approach). Maar misschien was je opmerking meer een grappig bedoelde opmerking?
Niks mis met het schennen van heiligen imho.
Nee dat eerste ben ik met je eens, maar ik kan mezelf er niet toe zetten om iets te skippen in FS. Nu vlieg ik vluchtjes van pakweg anderhalf, 2 uur en zeker met vluchten van anderhalf uur ben ik van begin tot eind druk genoeg bezig met de navigatie, kaarten, approaches, procedures dat soort dingen. Als het langer wordt open ik wel eens het forum hier of wat Youtube dingetjes ondertussen.. maar tijd versnellen gaat me een brug te vertup61 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:32:
[...]
Niks mis met het schennen van heiligen imho.Al doe ik het zelf zelden. Zodra ik begin met tijd versnellen, in geval van grote tijdnood, merk ik dat de lol er een beetje vanaf gaat, de immersie is minder, en vaak stop ik MSFS alsnog helemaal voordat ik geland ben. Dat skippen naar een andere fase heb ik nog nooit gedaan, eigenlijk. Op zich wel handig als je bepaalde zaken wilt oefenen, lijkt mij.
Vanaf 5 uur vanmiddag staan de aanmeldingen open.we are looking for 300 individuals to help us test an upcoming World Update IV
https://www.flightsimulat...-2021-development-update/
Takeoff op airport A, SID vliegen en zodra ik cruise zit 'doorspoelen' naar Airport B waar ik de STAR / Approach / Landing doe.
Ik heb één of ander tooltje die dat automatisch kan doen: zet de sim speed op 4 x ofzo, en zodra je bij een wapoint op je route in de buurt komt vertraagt 'ie weer zodat je AP netjes de course change enzo kan uitvoeren, waarna hij weer automatisch versnelt. Werkt best handig.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb al eeuwen (kan al niet meer herinneren sins wanneer) een CTD als ik daar wil starten.
Nu is er een fix voor de CTD.
Ik koop iig nooit meer een airport van Azurpoly. Dit heeft schandalig lang geduurd.
Wel net Bonaire gekocht
heb je wel op insert geklikt als je hem aanpast?Trin1ty schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:16:
Vraagje, na de laatste update van de FBW a32NX wodt mijn flightplan niet meer active in navigation display. Ik programmeer de MCDU op dezelfde manier als altijd en nu blijft de route gestippeld in het display ipv een solid line. Heb ik iets gemist toch (al doe ik dus echt niets anders dan normaal) of weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
want anders blijft hij als temp FP in je MCDU.
Welk tooltje is dat?ralpje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:52:
Heel soms doe ik het, maar vooral als ik bepaalde dingen aan het oefenen ben.
Takeoff op airport A, SID vliegen en zodra ik cruise zit 'doorspoelen' naar Airport B waar ik de STAR / Approach / Landing doe.
Ik heb één of ander tooltje die dat automatisch kan doen: zet de sim speed op 4 x ofzo, en zodra je bij een wapoint op je route in de buurt komt vertraagt 'ie weer zodat je AP netjes de course change enzo kan uitvoeren, waarna hij weer automatisch versnelt. Werkt best handig.
En gelijk even een rondleiding door Flamningo airport
YouTube: ST MAARTEN (TNCM) - BONAIRE (TNCB)
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ja en ik heb al 100 keer een fp ingevoerd dus kan het dromen en weet zeker dat ik niets anders doe dan voorheen. Draai wel de custom versie van de FBW maar virend van mij ook en die heeft het probleem nietDirtyrockers schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:55:
[...]
heb je wel op insert geklikt als je hem aanpast?
want anders blijft hij als temp FP in je MCDU.
waar kan je dat ziencracking cloud schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:06:
't Is gelukt, zit erin.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc