Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Ik klik rond in de FMS en ineens reageert hij nergens meer op, ook de tweede FMS reageert niet meer terwijl deze los van elkaar zouden moeten werkensandpatt schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:44:
[...]
Wat bedoel je precies met vastlopen?
Sinds vandaag krijg ik telkens een CTD wanneer ik mijn ILS arrival wil ingeven in de FMS.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2021 23:35 ]
[YouTube: NZWN Approach]
Nou inderdaad, zegVerwijderd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:22:
Kan MS/Asobo iets doen aan de laadtijden?
Aerofly FS:
app starten: 4 sec
vlucht laden: 2 sec
MSFS:
app starten: 2m30
vlucht laden: 40 sec
Normaal merk ik het niet zo maar van de week was ik bezig de VR aan de praat te krijgen en het werkte steeds niet, ik moest prutsen met registry keys. En dus elke keer weer rebooten en opstarten

Ook heb je bij het laden tijdens VR enorme hikken en wordt soms het beeld heen en weer geschud alsof je op een drilboor zit. Garantie op misselijkheid dus ik moet mijn ogen dichtdoen en steeds ff gluren of het nou al eens geladen is. Overigens doet X-Plane exact hetzelfde, moet ik er wel bij zeggen. En nog erger: Als je op start drukt in de VR-hangar dan blijft die hangar stilstaan als je je hoofd beweegt terwijl de 'loading' popup wel meegaat wat echt misselijkheid geeft. Bweugh.

Alleen eenmaal in de sim werkt X-Plane een stuk prettiger omdat je daar ook gebruik kan maken van de 3D controllers.
En ik heb geen flut systeem ofzo, heb een 970 Evo Plus NVMe SSD, moet toch geen probleem zijn. Windows start in 5 econden.
[ Voor 36% gewijzigd door GekkePrutser op 29-03-2021 00:53 ]
Nou, inderdaad. Anders ram je hem zo het gras in.Propane schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:36:
De CRJ heeft ook wat problemen met rudder authority. Zodra je met je main landing gear op de grond staat doet je rudder praktisch niets meer tot je neus wiel op de grond staat. Dus in een crosswind moet je als een malle de neus op de grond krijgen, anders kun je niets corrigeren. Normaal gesproken corrigeer je eerst nog waar je neus naartoe wijst voor je die op de grond zet...
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 29-03-2021 00:57 ]
Hmmm.. heb het gevoel dat ik dit ook heb in bijv de TBM930. Ik heb bijna elke landing dat ik naar de zijkant van de baan schiet en ik voor mn gevoel niet/heel laat pas kan corrigerenPropane schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:36:
De CRJ heeft ook wat problemen met rudder authority. Zodra je met je main landing gear op de grond staat doet je rudder praktisch niets meer tot je neus wiel op de grond staat. Dus in een crosswind moet je als een malle de neus op de grond krijgen, anders kun je niets corrigeren. Normaal gesproken corrigeer je eerst nog waar je neus naartoe wijst voor je die op de grond zet... En helaas is het flight model ook een beetje floaty, waardoor je neus wiel nog tot 80kt ofzo in de lucht wil blijven.
[YouTube: NZWN Approach]
[ Voor 91% gewijzigd door ravw op 29-03-2021 18:52 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Wat bedoel je precies? Je screenshots laten volgens mij alleen zien dat je een breedtecirkel volgt, naar ik aanneem omdat je constant (een ware route van) 270° stuurt. Doe je iets anders dan ik aanneem of verwacht je iets anders dan je ziet?Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:22:
PS: maakt MSFS nog steeds gebruik van een platte aarde? Even een snel testje gedaan aan hoge sim rate. Volgens Mylittlenavmap vlieg ik zoals op een platte kaart, terwijl ik echt wel rechtdoor vlieg.
Verwijderd
FS20 heeft ook een snelle internetverbinding nodig, vooral in dichtbebouwde gebieden, de SSD doet doorgaans niet zo veel. Tijdens het opstarten van de game zie je amper activiteit van CPU, SSD of netwerk. Ik vraag me af wat hij dan doet. Zelfs met -fastlaunch (zonder intro video's) duurt het heel lang... Ik gebruik regelmatig slaapstand, zodat mijn sessie wordt weggeschreven op de SSD, zonder extra stroomverbruik. Dan kan je na het heropstarten meteen beginnen vliegen.GekkePrutser schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:48:
[...]
Nou inderdaad, zegDit is echt super irritant.
Normaal merk ik het niet zo maar van de week was ik bezig de VR aan de praat te krijgen en het werkte steeds niet, ik moest prutsen met registry keys. En dus elke keer weer rebooten en opstartenDan gaat die minutenlange wachttijd je wel de keel uithangen.
Ook heb je bij het laden tijdens VR enorme hikken en wordt soms het beeld heen en weer geschud alsof je op een drilboor zit. Garantie op misselijkheid dus ik moet mijn ogen dichtdoen en steeds ff gluren of het nou al eens geladen is. Overigens doet X-Plane exact hetzelfde, moet ik er wel bij zeggen. En nog erger: Als je op start drukt in de VR-hangar dan blijft die hangar stilstaan als je je hoofd beweegt terwijl de 'loading' popup wel meegaat wat echt misselijkheid geeft. Bweugh.Dan doen andere simgames zoals Elite Dangerous het een heel stuk beter. Het kan dus wel.
Alleen eenmaal in de sim werkt X-Plane een stuk prettiger omdat je daar ook gebruik kan maken van de 3D controllers.
En ik heb geen flut systeem ofzo, heb een 970 Evo Plus NVMe SSD, moet toch geen probleem zijn. Windows start in 5 econden.
Ik vlieg gewoon rechtdoor, zonder autopilot, probeer het zelf maar eens (eens je stabiel vliegt kan je aan 128x simmen, dan verlies je niet zo veel tijd). Ik heb het daarna nog eens geprobeerd vanop Charles de Gaulle, van runway 270 kan je meteen rechtdoor. Ik ga het eens noordelijker proberen, zou ik dan een klein cirkeltje om de Noordpool maken?Bacchus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:11:
[...]
Wat bedoel je precies? Je screenshots laten volgens mij alleen zien dat je een breedtecirkel volgt, naar ik aanneem omdat je constant (een ware route van) 270° stuurt. Doe je iets anders dan ik aanneem of verwacht je iets anders dan je ziet?
Zou toch de mod installeren. Maakt het realistischer en vliegt beterpretpik schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:47:
[...]
De standaard in-game vanilla. Ben eerst de basis dingen aan het leren voor ik een stapje hoger ga.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Op een hogere breedtegraad is het effect minder uitgesproken, maar wordt er toch weer ongeveer een cirkel gevormd. Het weer is clear skies zonder wind layer en ik vlieg perfect rechtdoor (het kompas gaat soms wel lager dan 270, maar soms ook hogerBacchus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:11:
[...]
Wat bedoel je precies? Je screenshots laten volgens mij alleen zien dat je een breedtecirkel volgt, naar ik aanneem omdat je constant (een ware route van) 270° stuurt. Doe je iets anders dan ik aanneem of verwacht je iets anders dan je ziet?
:strip_exif()/f/image/wCOMqhlbW70nPmIAzNYw2BG8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2021 09:34 ]
Dat klopt toch ook dan? Als je true track 270 volgt dan vlieg je parallel aan de breedte cirkels en dus een rondje.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:33:
[...]
Op een hogere breedtegraad is het effect minder uitgesproken, maar wordt er toch weer ongeveer een cirkel gevormd. Het weer is clear skies zonder wind layer en ik vlieg perfect rechtdoor (het kompas gaat soms wel lager dan 270, maar soms ook hoger)
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik volg niks, ook geen AP. Ik stijg op met heading 270 en vlieg dan gewoon rechtdoor. Als je op een bol rechtdoor vliegt zou je de bol na een rondje 'in 2 moeten snijden'.upclocker schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:42:
[...]
Dat klopt toch ook dan? Als je true track 270 volgt dan vlieg je parallel aan de breedte cirkels en dus een rondje.
Verwijderd
Vergeet even de meridianen en denk aan een bal waar je een rechte lijn op trekt, dan heb je toch 2 identieke helften?Bacchus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:54:
@Verwijderd Dat is alleen als je een grootcirkel vliegt. De enige grootcirkels die je met een constante koers kunt vliegen zijn de meridianen en de evenaar.
Om met je bal verder te gaan: Trek inderdaad eens die lijn op een globe en meet met een geodriehoek de hoek tussen je route en (alwéér
Zie bv deze route in SkyVector, de tussenpunten staan er om de wijzigende koers aan te geven, als je ze weghaalt, blijft de lijn liggen.
[ Voor 27% gewijzigd door Bacchus op 29-03-2021 10:27 ]
Verwijderd
Als je opstijgt in Parijs, westelijk vliegt en dan rechtdoor blijft vliegen, kom je onder de evenaar terecht:Bacchus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:12:
De meridianen zijn alleen wel essentieel hier. Die rechte lijn klopt, dat is een deel van de grootcirkel. Als de pool niet precies in het verlengde van die lijn ligt (=meridiaan), of dwars erop en precies 90° ervandaan (=evenaar), moet je continue van koers veranderen om die grootcirkel te volgen.
Om met je bal verder te gaan: Trek inderdaad eens die lijn op een globe en meet met een geodriehoek de hoek tussen je route en (alwéér) elke meridiaan die je kruist.
Zie bv deze route in SkyVector, de tussenpunten staan er om de wijzigende koers aan te geven, als je ze weghaalt, blijft de lijn liggen.
:strip_exif()/f/image/fB2mHlkitmdAdSJ1LI1NMA6X.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen zuurstoffles bij je?dengregg schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:17:
is er trouwens een mannier bekend om de atc zijn domme opdrachten te annuleren? Krijg nu in mijn cessna 172 constant te horen dat ik naar 16000 ft. moet klimmen maar zie dat niet echt zitten.
Vlieg je VFR of IFR?
Bij IFR kan je in Navlog deze aanpassen
Bij VFR mag je toch zelf bepalen?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
bij VFR krijg je geen opdrachten?dengregg schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:17:
is er trouwens een mannier bekend om de atc zijn domme opdrachten te annuleren? Krijg nu in mijn cessna 172 constant te horen dat ik naar 16000 ft. moet klimmen maar zie dat niet echt zitten.
dus weet je zeker dat je geen IFR aangevraagd hebt?
gewoon de IFR afmelden en de vlucht laten volgen dan kan je zelf de hoogte bepalen.dengregg schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:17:
en heb je ook minder last van de ATC bepraat
Hij zegt nergens dat hij VFR of IFR vliegt...? Aangezien hij instructies krijgt, zal hij IFR vliegen. En dan heb je niet al te veel aan de default ATC... helemaal niet als ze idiote dingen gaan roepen, zoals ze nogal vaak doen.Dirtyrockers schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:22:
[...]
bij VFR krijg je geen opdrachten?
dus weet je zeker dat je geen IFR aangevraagd hebt?
De kans is groot dat dengregg tijdens het plannen van de vlucht niet op de cruise altitude heeft gelet: altijd handig om die naar smaak aan te passen. Maar dan nog kan ATC je de meest idiote instructies geven.
Er zijn trouwens wel opties om de gevraagde altitude aan te passen tijdens het vliegen, via het ATC menu, maar die opties werken vaker niet dan wel.
Kortom: default ATC sucks big time.
je moet hem eerst aanvragen dan naar de hoogte gaan ( vaak even terug aanvragen naar de hoogte die hij wil maar op level blijven en dan de level weer aan vragen waar je op wil blijven dan is het vaak wel goedtup61 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Hij zegt nergens dat hij VFR of IFR vliegt...? Aangezien hij instructies krijgt, zal hij IFR vliegen. En dan heb je niet al te veel aan de default ATC... helemaal niet als ze idiote dingen gaan roepen, zoals ze nogal vaak doen.
De kans is groot dat dengregg tijdens het plannen van de vlucht niet op de cruise altitude heeft gelet: altijd handig om die naar smaak aan te passen. Maar dan nog kan ATC je de meest idiote instructies geven.
Er zijn trouwens wel opties om de gevraagde altitude aan te passen tijdens het vliegen, via het ATC menu, maar die opties werken vaker niet dan wel.
maar negeer de IFR is beter en flight follow aanvragen
dat sowieso... de ATC van FS is sowieso te simpel.tup61 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Hij zegt nergens dat hij VFR of IFR vliegt...? Aangezien hij instructies krijgt, zal hij IFR vliegen. En dan heb je niet al te veel aan de default ATC... helemaal niet als ze idiote dingen gaan roepen, zoals ze nogal vaak doen.
geen sid/stars toewijzingen, rare alts, soms willen ze dat je ook gaat dalen terwijl je over een berg heen gaat.
Daarom wil ik mij ook langzaam op VATSIM focussen.
Ja, weet ik, maar dat werkt vaak gewoon niet. Bij mij niet, in ieder geval. Ik vlieg eigenlijk bijna altijd met flight following (als ik de ATC al gebruik): dan heb je toch iets van contact, moet je zo nu en dan wisselen van controller, etc. en dan heb je alsnog iets extra's te doen tijdens het vliegen. Ik vlieg zelden een IFR vlucht mét ATC van A naar B en áls ik dat al doe, plan ik zelf van tevoren de arrival etc. al in: dan heb je de grootste kans dat alles blijft werken tot het einde. Default ATC is echt nog een eh... work in progress, zal ik maar zeggen. Maar alsnog wel lollig en het is beter dan niets.ravw schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:29:
[...]
je moet hem eerst aanvragen dan naar de hoogte gaan ( vaak even terug aanvragen naar de hoogte die hij wil maar op level blijven en dan de level weer aan vragen waar je op wil blijven dan is het vaak wel goed
maar negeer de IFR is beter en flight follow aanvragen
tijdens plannen cuise altitude ingesteld op 6000 ft.tup61 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Maar lijkt me dus best om voornamelijk vfr te vliegen
Haha, ja, inderdaad. Het is leuk voor erbij maar verder heb je er niet zo heel veel aan.dengregg schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:45:
[...]
tijdens plannen cuise altitude ingesteld op 6000 ft.
Maar lijkt me dus best om voornamelijk vfr te vliegen
Ja mijn internet snelheid is 600/600 en dat haal ik ook echt met goede CDN's dus daar kan het ook al niet aan liggen. Ik zag dit ook niet op de lijst van bugfixes staan.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:02:
[...]
FS20 heeft ook een snelle internetverbinding nodig, vooral in dichtbebouwde gebieden, de SSD doet doorgaans niet zo veel. Tijdens het opstarten van de game zie je amper activiteit van CPU, SSD of netwerk. Ik vraag me af wat hij dan doet. Zelfs met -fastlaunch (zonder intro video's) duurt het heel lang... Ik gebruik regelmatig slaapstand, zodat mijn sessie wordt weggeschreven op de SSD, zonder extra stroomverbruik. Dan kan je na het heropstarten meteen beginnen vliegen.
Hibernate doe ik liever niet om SSD wear te voorkomen.
Als je goed kijkt dan zie je dat je koers alleen in parijs dan 270 graden is. Koers is de hoek ten opzichte van het lijntje met de meridianen.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Als je opstijgt in Parijs, westelijk vliegt en dan rechtdoor blijft vliegen, kom je onder de evenaar terecht:
[Afbeelding]
Dus in roll mode blijft hij de heading vast houden? Dat zou niet zo moeten zijn inderdaad.
[ Voor 7% gewijzigd door upclocker op 29-03-2021 12:31 ]
Ah, ik snap hem: Als je perfect eenparig over een bolvormig oppervlak zou bewegen (als een satelliet), zou je altijd een grootcirkel moeten beschrijven. En je screenshots illustreren inderdaad dat MSFS dat dus niet correct simuleert.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Als je opstijgt in Parijs, westelijk vliegt en dan rechtdoor blijft vliegen, kom je onder de evenaar terecht:
[Afbeelding]
Voor een vluchtsimulator denk ik niet dat je daar heel zwaar aan moet tillen, afwijkingen door een bewegende atmosfeer en een niet-perfect vliegtuig zijn veel groter.
Verwijderd
Ik gebruik meestal AP op een simpele manier, ik stel de hoogte in en zorg er voor dat ik vlak na het opstijgen de juiste heading heb, om vervolgens rechtdoor te blijven vliegen. Als je opstijgt in Brussel en je wilt naar pakweg de Filipijnen vliegen, dan moet je dus noordoostelijk vliegen (mbv een lijn op Google Earth zag ik bvb heading 60), maar ik merkte dat ik voortdurend naar rechts moest bijsturen, alsof ik op een platte kaart vloogBacchus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:32:
[...]
Ah, ik snap hem: Als je perfect eenparig over een bolvormig oppervlak zou bewegen (als een satelliet), zou je altijd een grootcirkel moeten beschrijven. En je screenshots illustreren inderdaad dat MSFS dat dus niet correct simuleert.
Voor een vluchtsimulator denk ik niet dat je daar heel zwaar aan moet tillen, afwijkingen door een bewegende atmosfeer en een niet-perfect vliegtuig zijn veel groter.
Dit is dus 'rechtdoor' in FS:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5EX2flwlfWeTHO1jiLqBIQYn.jpg?f=user_large)
Wat noordelijker is het wat minder extreem, wat zou hij anders vlakbij de Noordpool doen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/guzrufYkIVYCQZ7J7VKe6bXj.jpg?f=user_large)
Was bij vorige versies ook zo, al kan je nu wel over de polen vliegen: https://www.quora.com/Do-...del-or-a-flat-earth-model
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q7ssqloVditOHyrQFusoECI5.jpg?f=user_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2021 17:00 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Net zo rond als een pannekoekralpje schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:00:
Wacht, willen jullie nu zeggen dat jullie denken dat de aarde écht rond is?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
Checken of de aarde rond isPropane schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:51:
Ik snap nog steeds niet echt wat je aan het doen bent. Opstijgen van Brussel met een heading van 060 en kijken of je in Manila terecht komt zonder bij te sturen?
Het was me al eens opgevallen op een kortere afstand, daarom wou ik eens een grondige test doen zonder weersinvloeden, zonder toestelinvloeden, op lange afstand (unlimited fuel) en aan 128x simrate duurt het niet zo langBacchus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:57:
@Verwijderd Daar kan ik het ook wel mee eens zijn, ja. Maar vergeet niet dat MSFS begonnen is als GA simulator. Er is natuurlijk ook een vrij simpele oplossing voor: meet je nodige richting op een Mercatorkaart en vlieg die. Het is niet realistisch maar 11u in je eentje, zonder AP, zonder wind en zonder brandstofverbruik vliegen is dat ook niet.
Volgens het gequote artikel is de aarde in X-plane wel rond "Xplane has been a spherical earth from the beginning". 13 jaar tussen FSX en FS20, moest wel lukken toch?
Heeft ook wel consequenties ivm fuel: wil dat dan zeggen dat je de benodigde fuel voor een bepaalde afstand moet berekenen op basis van een platte kaart? Want als ik BXL-MNL wilde vliegen zoals het hoort, naar het noordoosten, moest ik dus een grote bocht naar rechts nemen, wat dus verder is en meer fuel kost.
Nu met de Eurofighter eens testen hoe hoog FS is
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2021 17:05 ]
Dat zal, maar ik snap je methodiek niet echt. Als je in het echt van Brussel naar Manila vliegt (BRU-MNL trouwens) dan moet je ook theoretisch gezien ‘constant’ naar rechts bijsturen. En ik begreep uit je post dat jij dat vreemd vond in de sim?
Verwijderd
Hoezo? En waarom enkel 'theoretisch'?Propane schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:05:
[...]
Dat zal, maar ik snap je methodiek niet echt. Als je in het echt van Brussel naar Manila vliegt (BRU-MNL trouwens) dan moet je ook theoretisch gezien ‘constant’ naar rechts bijsturen. En ik begreep uit je post dat jij dat vreemd vond in de sim?
Super bedankt voor je antwoord! Heb even een weekje zitten orienteren. Denk dat ik dan toch voor een stick ga, als je de vliegtuigen die met yoke bestuurd horen te worden ook gewoon met stick kan bedienen.ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:32:
[...]
Yoke of Stick dat word ook mede bepaald door het vliegtuig wat je vliegt
Als ik in de Mooney zit zou ik de voorkeur geven aan de Yoke en ook zo in een Boeing
het voelt wat natuurlijker aan en het klopt ook met wat je een beeld ziet
Maar als je daarin tegen vaak weer Airbus zou vliegen of Piper cub , is en stick weer een must have
Met een stick kan je veel beter kleine handelingen doen en snelle bewegingen
waarbij als je een yoke gebruik je vaak iets meer vooruit moet denken omdat het iets trager gaat
Dus het ligt er aan wat je wil vliegen maar ik zou als je echt begint gewoon voor een stick gaan
dan is een yoke net iets te log .. in het begin moet je zeker als je gaat beginnen met vliegen heel goed en kleine correcties goed kunnen maken en vaak schiet de yoke daar net even iets te kort in
, mits je een ruime ervaring heb en weet hoe de yoke regeerd ,
dan is het goed te doen ...
Maar snlle vliegtuigen zoals straaljagers enzo , en ook heli's is een Yoke een no go
Mijn oog viel op de HOTAS producten van Logitech, goede reviews, stiekem merk van voorkeur, heb ook al andere apparaten van Logitech in de G Hub... scheelt ook weer nóg meer third party software op mijn pc... Vooral die X56 vind ik gaaf, met 2 verschillende sticks voor throttle
Het valt me op dat alle producten van Logitech redelijk oud zijn en vrijwel nergens te koop (voor een normale prijs). Denken jullie dat Logitech binnenkort met een nieuw exemplaar gaat komen?
Misschien zeggen jullie wel dat ik met een HOTAS beter ver uit de buurt van Logitech moet blijven?
01010000 01100101 01110000 01100101
Het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur.Generaal Pep schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:37:
[...]
Super bedankt voor je antwoord! Heb even een weekje zitten orienteren. Denk dat ik dan toch voor een stick ga, als je de vliegtuigen die met yoke bestuurd horen te worden ook gewoon met stick kan bedienen.
Mijn oog viel op de HOTAS producten van Logitech, goede reviews, stiekem merk van voorkeur, heb ook al andere apparaten van Logitech in de G Hub... scheelt ook weer nóg meer third party software op mijn pc... Vooral die X56 vind ik gaaf, met 2 verschillende sticks voor throttle
Het valt me op dat alle producten van Logitech redelijk oud zijn en vrijwel nergens te koop (voor een normale prijs). Denken jullie dat Logitech binnenkort met een nieuw exemplaar gaat komen?
Misschien zeggen jullie wel dat ik met een HOTAS beter ver uit de buurt van Logitech moet blijven?
Ik ben erg tevreden over de Logitech tca Airbus edition en quadrant die ik heb.
Die zijn van Thrustmaster, niet van Logitech 😄Dirtyrockers schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Life is not about specs, it is about joy!
Ik kan alleen een Thrustmaster Airbus Edition vinden... ?Dirtyrockers schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Ik gebruik zelf al lang een X52 Pro, geweldige combinatie van throttle en stick, met lekker veel assen. Op de throttle gebruik ik een draaiknop voor PROP RPM, een draaiknop voor MIXTURE en de slider voor spoilers of speedbrake. In verband met mijn setup waarbij ik Fanatac autopedalen heb staan gebruik ik de Z as van de stick voor RUDDER, terwijl ik de gas en rempedalen van de Fanatec gebruik voor de TOE BRAKES.Generaal Pep schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:37:
[...]
De knoppen op mijn T500 stuur kan ik ook nog gebruiken, momenteel gebruik ik er eentje om makkelijk van VR heen en weer naar pancake modus te kunnen switchen. Maar ik wil er ook nog eentje gaan gebruiken om in VR standaard met mijn view boven bv de GPS te zitten en dan ook nog op de juiste afstand.
[ Voor 15% gewijzigd door flopdoc op 29-03-2021 18:51 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ook een onwijs gaaf ding! Helaas zie ik die zo snel ook overal op 'Uitverkocht' staan. Bizar eigenlijk, als je zo rond kijkt is vrijwel elk midden en hoog segment product uitverkocht. Alleen de instap modellen zijn beschikbaar.flopdoc schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:49:
[...]
Ik gebruik zelf al lang een X52 Pro, geweldige combinatie van throttle en stick, met lekker veel assen. Op de throttle gebruik ik een draaiknop voor PROP RPM, een draaiknop voor MIXTURE en de slider voor spoilers of speedbrake. In verband met mijn setup waarbij ik Fanatac autopedalen heb staan gebruik ik de Z as van de stick voor RUDDER, terwijl ik de gas en rempedalen van de Fanatec gebruik voor de TOE BRAKES.
De knoppen op mijn T500 stuur kan ik ook nog gebruiken, momenteel gebruik ik er eentje om makkelijk van VR heen en weer naar pancake modus te kunnen switchen. Maar ik wil er ook nog eentje gaan gebruiken om in VR standaard met mijn view boven bv de GPS te zitten en dan ook nog op de juiste afstand.
Alleen heb ik zoiets van; beter gelijk een goede investering doen. Ik ga dit sowieso gaaf vinden om af en toe te doen. Kom van de studie aeronautical engineering af, dus wel redelijk wat affiniteit met het onderwerp
toegevoegt - vluchtjes vandaag
Notodden (NO)
Paderborn (DE)
Innsbruck (AT)
YouTube: DEMO - EUROPA TOUR 2021 (MSFS2020)DAY 1
St Just (UK)
Quiberon (FR)
La Coruna (ES)
Aeroporto di Olbia-Costa Smeralda (IT)
DAY 2
Aeroporto di Olbia-Costa Smeralda (IT)
Poretta (FR)
Samedan (CH)
Malmo Airport ( SE)
DAY 3
Malmo Airport (SE)
Notodden (NO)
Paderborn (DE)
Innsbruck (AT)
Morgen staat en rondvlucht Ooestenrijk op het programma en daarna weer door naar de volgende landen
als de hele vlucht gedaan is ga ik hem nog met text en muziek invullen om hem aftemaken
Dan gaat er misschien een tour komen door de VS/ALASKA\CANADA
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 29-03-2021 19:13 ]
Oeps. Ja je hebt gelijk haha.bartvl schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:45:
[...]
Die zijn van Thrustmaster, niet van Logitech 😄
Pff twijfel, twijfel...
[ Voor 24% gewijzigd door Elzavo op 29-03-2021 19:50 ]
In FS2020 goed herkend en uitstekend bruikbaar bij vliegen met de bus.
Net even geprobeerd om de stick en throttle geconfigureerd te krijgen in P3D V5 en na wat frustatie opgegeven en mijn X52 Pro maar weer terug geplaatst om een vluchtje met de QW 787 in P3D te maken.
MOet nog kijken hoe fijn de TCA werkt met de CJ4, maar misschien wil ik daar dus ook wel de X52 voor aanhouden. (wordt alleen zo vol op mijn bureau en usb poorten raken op :-) )
Heb zelf de tca sidestick + throttle. Ben er zelf tevreden mee. Kan er nauwkeurig mee vliegen ligt fijn in de hand. Het kwaliteit van de plastic is naar mijn mening wel goed. De tca heeft dezelfde hardware als de t.16000m welke zich wel bewezen heeft als goede joystick in de afgelopen jaren.Elzavo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:47:
Zit ook te dubben om de TCA airbus pack te bestellen maar ik lees her en der toch wat negatieve reviews. Vind het eigenlijk een beetje overpriced plastic meuk maar het alternatief (Honeycomb Bravo) is voorlopig nog lang niet leverbaar en is ook iets te lomp voor mijn bureau. Heb nu een Thrustmaster HOTAS X die ik 10 jaar geleden heb gekocht voor 39,99 (haha), en die doet 't nog prima, echter de stick is totaal niet nauwkeurig en het ding kraakt en piept als een malle.
Pff twijfel, twijfel...
Wel moet je er rekening mee houden dat je de sensitiviteit van de throttle moet aanpassen als je iets anders vliegt dan een Airbus. Zelf heb ik 2 profielen daarvoor aangemaakt zodat ik makkelijk kan switchen.
[ Voor 10% gewijzigd door matt1991 op 29-03-2021 20:03 ]
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Ja inderdaad, ik ben sceptisch over de throttle quadrant. De sidestick gaat er in ieder geval wel komen hier, maar ik denk dat ik de throttle nog even on 'hold' zet. Komt ook een beetje door de addon die nogal wat mankementen vertoont (geen speedbrake/spoiler ARM, en die rare autobrake switch).matt1991 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:00:
[...]
Heb zelf de tca sidestick + throttle. Ben er zelf tevreden mee. Kan er nauwkeurig mee vliegen ligt fijn in de hand. Het kwaliteit van de plastic is naar mijn mening wel goed. De tca heeft dezelfde hardware als de t.16000m welke zich wel bewezen heeft als goede joystick in de afgelopen jaren.
[ Voor 10% gewijzigd door Elzavo op 29-03-2021 20:09 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Hoe?Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:38:
De hoogtelimiet in FS is 275000 voet (83,8 km)
[Afbeelding]
2% fuel over. Ik ben bang dat je geen aerial refuel krijgt op FL2750, gelukkig hoef je alleen nog maar naar benedenVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:38:
De hoogtelimiet in FS is 275000 voet (83,8 km)
[Afbeelding]
Hoe ziet de aarde er uit vanaf die hoogte? Heb je daar ook screenshots van?
[ Voor 7% gewijzigd door mvbo op 29-03-2021 22:27 ]

met zo'n uitzicht ben je toch snel weer de bugs en andere problemen vergeten
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 29-03-2021 22:30 ]
Voordat ik zover was had ik wel wat probleempjes, als ik de bijgeleverde .pln gebruikte voor in de GPS deden mijn radio' niets, waren niet te tunen. Dat flightplan was natuurlijk bovendien overbodig aangezien ik NAV1 en NAV2 en ADF gebruikte.
https://www.techtimes.com...-canal-bulldozer-game.htm
Sorry, ben een beetje koortsig van m’n eerste vaccinatie, haha. Ik zal morgen even kijken of ik het uitgebreid kan uitleggen, maar voorlopig moet je even groot cirkels opzoeken en kijken hoe dat werkt. Even checken op je globe enzo
Verwijderd
Je kan ook snel naar die hoogte gaan, zelfs met een Cessnamvbo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:25:
[...]
2% fuel over. Ik ben bang dat je geen aerial refuel krijgt op FL2750, gelukkig hoef je alleen nog maar naar beneden
Hoe ziet de aarde er uit vanaf die hoogte? Heb je daar ook screenshots van?
:strip_exif()/f/image/KrPsxwbxRqLdrJnYX79qZAry.jpg?f=fotoalbum_large)
Van daar kan je met de drone nog een stuk hoger:
:strip_exif()/f/image/2ObACqS3zDWOs3IHcoSumLNk.jpg?f=fotoalbum_large)
In drone mode kan je dan leuke plekjes en perspectieven zoeken:
:strip_exif()/f/image/vlKaliamh3GZH3dYSspDbQ05.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LDTcuzLH8jtkCL2KgXE1HRxY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2021 23:50 ]
Dat kun je proberen maar dan kom je er vanzelf achter dat @Verwijderd gelijk heeft: Je koers verandert wel maar juist doordat je een grootcirkelroute vliegt, verandert je horizontale richting in de 3D-ruimte niet.Propane schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:22:
[...]
Sorry, ben een beetje koortsig van m’n eerste vaccinatie, haha. Ik zal morgen even kijken of ik het uitgebreid kan uitleggen, maar voorlopig moet je even groot cirkels opzoeken en kijken hoe dat werkt. Even checken op je globe enzo.
Je koers verandert omdat je je op een gekromd oppervlak beweegt: de meridianen lopen niet parallel maar snijden bij de pool en tijdens je vlucht snijd je elke meridiaan dus onder een andere hoek.
Als je in perspectief recht van boven op je route kijkt, met het middelpunt van de aarde er dus precies achter, zul je ook een rechte lijn zien.
Je raakte me kwijt bij 'Dat kun je...'Bacchus schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:45:
[...]
Dat kun je proberen maar dan kom je er vanzelf achter dat @Verwijderd gelijk heeft: Je koers verandert wel maar juist doordat je een grootcirkelroute vliegt, verandert je horizontale richting in de 3D-ruimte niet.
Je koers verandert omdat je je op een gekromd oppervlak beweegt: de meridianen lopen niet parallel maar snijden bij de pool en tijdens je vlucht snijd je elke meridiaan dus onder een andere hoek.
Als je in perspectief recht van boven op je route kijkt, met het middelpunt van de aarde er dus precies achter, zul je ook een rechte lijn zien.
Dat ik dit nog mag meemaken.
En laat ik nog maar weer eens mijn alternatief noemen voor de diverse Thrustmasters: de Logitech Extreme 3D Pro. Snap niet dat die niet vaker genoemd wordt. Ik vind 'm perfect. Gebruik er al eentje sinds 2006 of zo en heb vorig jaar metéén een nieuwe besteld toen die oude (eindelijk) lichtelijk (maar nog niet helemaal) kapot ging. Misschien dat ik toevallig verkeerde exemplaren in m'n handen heb gehad maar ik vond die Thrustmaster TCA gevallen allemaal een nogal 'losse' en zwabberige stick hebben. Die Logitech is lekker stevig en heeft precies de juiste weerstand. Imho. Een de knoppen zitten ook logischer aan de linkerkant (voor een rechtshandige dan). Die knoppen rechts op de Thrustmaster zijn wat onhandig imho: ik zou die nauwelijks gebruiken, denk ik. Maar goed, to each his own.
[ Voor 12% gewijzigd door tup61 op 30-03-2021 09:59 ]
Beste piloten: Doen?
Verwijderd
Mooie screenshots altijd, wist je dat je ze nu fullscreen op Tweakers kan posten zonder vervelende 'resize' melding? In je post gewoon uploaden, dan zijn ze meteen klikbaar naar de maximale resolutie, zonder extra moeite. Kijk maar even naar de mijne die doorlinken naar 2560x1440p.ravw schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:27:
[Afbeelding]
![]()
![]()
met zo'n uitzicht ben je toch snel weer de bugs en andere problemen vergeten
Qua functionaliteit- ik heb de X52 Pro, en ik denk dat de functionaliteit van de X56 weliswaar niet exact hetzelfde is maar vast voldoende, plus dual throttle mogelijkheid. Voor wat betreft de build quality:Generaal Pep schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:58:
Ik zie dat logitech op haar eigen site de X56 weer op voorraad heeft.
Beste piloten: Doen?
productreview: Logitech X56 H.O.T.A.S. Zwart review door Beat The Best
Dat is dus wel onderwerp van discussie. Zou mogelijk slechter zijn dan de oorspronkelijke Saitek versie.
Ik heb ook wel eens naar de Thrustmaster Warthog gekeken, die heeft ook veel functionaliteit, maar is erg duur en ik vond m ook wel erg groot.
Mijn X52 heb ik trouwens vastgezet met table mounts, dat voorkomt frustratie en je kan ze op ideale hoogte stellen of uit de weg halen.
https://www.monster.tech/...y/flight-en/table-mounts/
[ Voor 20% gewijzigd door flopdoc op 30-03-2021 11:25 ]
En zie mijn post hierboven.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:17:
[...]
Mooie screenshots altijd, wist je dat je ze nu fullscreen op Tweakers kan posten zonder vervelende 'resize' melding? In je post gewoon uploaden, dan zijn ze meteen klikbaar naar de maximale resolutie, zonder extra moeite. Kijk maar even naar de mijne die doorlinken naar 2560x1440p.
Grappig dat flightplan, ik heb precies hetzelfde. Ben me net aan het orienteren op een EFB voor in VR waar je eigen txt en pdf files kan zien in VR:tup61 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:29:
[...]
En zie mijn post hierboven.Werkt inderdaad ideaal.
https://flightsim.to/file...ight-bag-also-works-in-vr
Mijn grootste theoretische probleem in VR is : hoe kan ik makkelijk de ATC instructies noteren, ik kwam wel ergens tegen dat iemand met een fysiek tekentablet iets kan schrijven in een app die via Follow Me van de WMR portal in de cockpit te zien is.
Tja, dat is één van de redenen dat ik afgehaakt ben wat VR betreft. Je zit dan wel helemaal in die virtuele wereld maar je bent wel nogal gehandicapt, om het zo maar te zeggen. Ik vond het te lastig allemaal. Plus dat ik last van migraine kreeg en andere vage shit... Geef mij maar een mooi strak scherm en de mogelijkheid gewoon dingen op te schrijven, iets te lezen (al of niet sim-gerelateerd), wat te drinken en te eten, 'hallo' te zeggen tegen mijn vrouw, etc.flopdoc schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:42:
Mijn grootste theoretische probleem in VR is : hoe kan ik makkelijk de ATC instructies noteren
ja zal eens kijken :-)Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:17:
[...]
Mooie screenshots altijd, wist je dat je ze nu fullscreen op Tweakers kan posten zonder vervelende 'resize' melding? In je post gewoon uploaden, dan zijn ze meteen klikbaar naar de maximale resolutie, zonder extra moeite. Kijk maar even naar de mijne die doorlinken naar 2560x1440p.
mijn vluchtje van LOWS - LOWZ
/f/image/hcJeVG5E0BaJc6Aglg6XIxcZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YIizcjsAC4SLIoWR4AO9PrN3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/78H5NSJmiPGSaQJnYiScDEqx.png?f=fotoalbum_large)
Hoe verwijderd je die shots weer of blijven die altijd staan
Dankjewel voor je berichtflopdoc schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Qua functionaliteit- ik heb de X52 Pro, en ik denk dat de functionaliteit van de X56 weliswaar niet exact hetzelfde is maar vast voldoende, plus dual throttle mogelijkheid. Voor wat betreft de build quality:
productreview: Logitech X56 H.O.T.A.S. Zwart review door Beat The Best
Dat is dus wel onderwerp van discussie. Zou mogelijk slechter zijn dan de oorspronkelijke Saitek versie.
Ik heb ook wel eens naar de Thrustmaster Warthog gekeken, die heeft ook veel functionaliteit, maar is erg duur en ik vond m ook wel erg groot.
Mijn X52 heb ik trouwens vastgezet met table mounts, dat voorkomt frustratie en je kan ze op ideale hoogte stellen of uit de weg halen.
https://www.monster.tech/...y/flight-en/table-mounts/
Wat mij opvalt is dat vrijwel alle (ruim 95% in mijn zoektocht de laatste week) negatieve reviews, reviews zijn van exemplaren die nog door Saitek geproduceerd zijn of relatief kort na de overname. Na pak 'm beet midden 2019 vind ik geen slechte bevindingen met de X52 of X56.
Ik vind het erg moeilijk.... de X52 of X56.....
Zitten deze producten verbonden met G Hub?
Verwijderd
Ik denk dat die voor altijd blijven staan. Een blanco regeltje tussen de foto's is wel duidelijkerravw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:03:
[...]
ja zal eens kijken :-)
mijn vluchtje van LOWS - LOWZ[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe verwijderd je die shots weer of blijven die altijd staan
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2021 12:12 ]
Kom denk ik ook dat ik veel met payware werkt en dat maakt het al gelijk andersVerwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Ik denk dat die voor altijd blijven staan. Een blanco regeltje tussen de foto's is wel duidelijkerHeel mooie shots weer, ziet er beter uit dan mijn 'ultra'.
Airports met een stukje grond en stad er bij is altijd wel iets beter om te zien
ben al echt een hoop kwijt aan deze sim wat betreft geld .. ( denk ook wel het "spel" waar ik denk ik het meeste geld aanuit heb gegeven en ik ben er nog niet)
het is mooi dat ik nog veel in de korting heb gekocht anders was het waarschijnlijk al aan addons, 1000 euro of meer geweest
dan nog eens de Hardware ( Airbus set en addon )
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 30-03-2021 12:20 ]
Tot nu toe gaat het behoorlijk goed omdat ik de settings vrij laag heb staan.
Nu zou ik graag mijn settings het maximale in mijn situatie willen halen.
Onderstaand gegevens:
:fill(white):strip_exif()/f/image/chh1fSosilXup1PyjMNrDZcj.png?f=user_large)
Iemand een idee hoe ik me settings het beste kan instellen waarbij ik de beste settings haal in mijn situatie.
Ik weet dat ik niet alles op maximaal kan zetten maar dan wil ik liever iets laten wat minder opvalt.
Verwijderd
Ik heb een Thrustmaster T16000M gekocht omdat ik vroeger 2 keer een X52 had die na korte tijd stuk ging (Z-as begon raar te doen). Ik had er niet op gelet dat het nu Logitech is ipv Saitek. Het feit dat ze X52 blijven gebruiken zijn heeft hen dus een klant gekostGeneraal Pep schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Dankjewel voor je bericht
Wat mij opvalt is dat vrijwel alle (ruim 95% in mijn zoektocht de laatste week) negatieve reviews, reviews zijn van exemplaren die nog door Saitek geproduceerd zijn of relatief kort na de overname. Na pak 'm beet midden 2019 vind ik geen slechte bevindingen met de X52 of X56.
Ik vind het erg moeilijk.... de X52 of X56.....
Zitten deze producten verbonden met G Hub?
Tja, anderen doen aan auto-tuning, waarbij ze ook nog eens lawaaioverlast veroorzaken. Mijn buur met brulpijp die om 4u 's nachts vertrekt had ook beter FS als hobby gekozenravw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:14:
[...]
Kom denk ik ook dat ik veel met payware werkt en dat maakt het al gelijk anders
Airports met een stukje grond en stad er bij is altijd wel iets beter om te zien
ben al echt een hoop kwijt aan deze sim wat betreft geld .. ( denk ook wel het "spel" waar ik denk ik het meeste geld aanuit heb gegeven en ik ben er nog niet)
het is mooi dat ik nog veel in de korting heb gekocht anders was het waarschijnlijk al aan addons, 1000 euro of meer geweest![]()
dan nog eens de Hardware ( Airbus set en addon )
Geen videokaart? Veel hangt af van de processor: reviews: Microsoft Flight Simulator - Op reis met Ryzen 5000 en GeForce 3000Mikee007 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:28:
Ik heb zelf een computer die behoorlijk wat werk moet verrichten om FS2020 te laten draaien.
Onderstaand gegevens:
[Afbeelding]
Iemand een idee hoe ik me settings het beste kan instellen waarbij ik de beste settings haal in mijn situatie.
Ik weet dat ik niet alles op maximaal kan zetten maar dan wil ik liever iets laten wat minder opvalt.
Ik heb al veel geëxperimenteerd met settings, maar gebruik nu de standaard nvidia driver settings + ultra voor platteland, high voor steden en grote luchthavens en medium voor VR (RTX2070S met Ryzen 5 3600 op 1440p). Nog een hint: airport life/traffic en air traffic maken een groot verschil, ground en sea traffic niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2021 12:40 ]
Net een fact-check gedaan op deze bevinding van mij.Generaal Pep schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Dit klopt inderdaad. Vanaf modelnummer 945-000059 (welke ik zojuist heb besteld
Mmmm, er is natuurlijk iets voor de zeggen... om de naamgeving te blijven gebruiken. Zo hoef je nog vanaf de bodem een nieuwe productlijn op te bouwen. Je naamgeving is al bekend bij de consument, al dan niet negatief. Zoals men zegt: Ook negatieve publiciteit is publiciteit.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:30:
[...]
Ik heb een Thrustmaster T16000M gekocht omdat ik vroeger 2 keer een X52 had die na korte tijd stuk ging (Z-as begon raar te doen). Ik had er niet op gelet dat het nu Logitech is ipv Saitek. Het feit dat ze X52 blijven gebruiken zijn heeft hen dus een klant gekost
In dit geval is het een wat lastigere keuze voor Logitech geweest. Omdat schijnbaar de modellen van Saitek enorm werden geplaagd door problemen, wat schijnbaar haar oorsprong had in QA/QC.
Dan nog, als ik Logitech was, had ik denk ik ook ervoor gekozen om de naamgeving te behouden. Het kost je zoveel meer tijd en moeite om ook dat vanaf 0 op te bouwen.
Jammer dat ze jou zijn kwijtgeraakt! Zo raken ze natuurlijk wel meerdere (potentiele) klanten kwijt door dit verhaal. Helaas letten consumenten vaak niet op dit soort details.
Ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel verstand van. Klopt het dat hier een 1050 GPU in zit? En draai je de sim vanaf de SSD of vanaf de HDD?Mikee007 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:28:
Ik heb zelf een computer die behoorlijk wat werk moet verrichten om FS2020 te laten draaien.
Onderstaand gegevens:
[Afbeelding]
Je zou eens deze forums kunnen lezen, en kijken wat bij jou van toepassing is: [1] en [2] en natuurlijk [3]
Vooral die laatste is erg uitgebreid. Het is denk ik een kwestie van wat dingen proberen. En er zal verschil zijn tussen of je vliegt boven zeg maar Stadskanaal of New York City.
Was duidelijk de koorts, ik kon de methodiek niet echt volgen, haha. disregard.Bacchus schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:45:
[...]
Dat kun je proberen maar dan kom je er vanzelf achter dat @Verwijderd gelijk heeft: Je koers verandert wel maar juist doordat je een grootcirkelroute vliegt, verandert je horizontale richting in de 3D-ruimte niet.
op weg naar Tivat - Montenegro
vanuit Salzburg
/f/image/1CelNeaSkPWlaL6PaHgjVRCE.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door ravw op 30-03-2021 14:24 ]
/f/image/fvoqNrLQvc0Gkh2X1mkEc9Ra.png?f=fotoalbum_large)
Boven zuidelijk Zweden (tussen Lund en Vaxjo)
/f/image/wOhz31aWeymGv0VLNn36pl5E.png?f=fotoalbum_large)
Bijna bij Vaxjo aangekomen
/f/image/3nUO0tKsRwpu3YdfyTSTSnB4.png?f=fotoalbum_large)
In de Caravan tussen Bodo & Narvik, viel mij op dat na de laatste patch, het landschap een stuk minder afgeronde heuvels was, en dat er veel duidelijker "scherpe randen" aan de bergen onder mij zichtbaar waren, die had ik op deze zelfde locatie nog niet eerder zo gezien.
/f/image/CIfQXPPkGRL6v0IMrL8C1vYl.png?f=fotoalbum_large)
Het viel me dan wel weer op dat de cirkel om het vliegtuig, waarin bomen gerenderd worden, wel weer een stuk kleiner is geworden. Is dat bij jullie ook het geval? Nu draai ik (door woekerprijzen) noodgedwongen nog op een GTX 1070, maar volgens mij had ik in voorgaande patches meer bomen in zicht dan nu.
Ja, daar lees ik meer klachten over...djbarney schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:50:
Het viel me dan wel weer op dat de cirkel om het vliegtuig, waarin bomen gerenderd worden, wel weer een stuk kleiner is geworden. Is dat bij jullie ook het geval? Nu draai ik (door woekerprijzen) noodgedwongen nog op een GTX 1070, maar volgens mij had ik in voorgaande patches meer bomen in zicht dan nu.
Noorwegen: prachtig daar. Ik heb in P3D een paar jaar alleen maar daar gevlogen!
Absoluut, ik heb er een rondrit gemaakt met de auto enkele jaren geleden, uiteindelijk vanuit nederland op en neer naar Nordkapp geweest, in totaal in 3 weken tijd een kleine 13k km gereden. Met gemak het mooiste land waar ik tot nog toe ben geweest, en sinds de patch voor de elevation (terrain spikes etc) uit is, ook erg mooi om daar rond te vliegen, en stukken van mijn zelfde route nog eens van een ander perspectief te bekijken.tup61 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:08:
[...]
Ja, daar lees ik meer klachten over...
Noorwegen: prachtig daar. Ik heb in P3D een paar jaar alleen maar daar gevlogen!
is zeker mooi in FS , zelfs kom ik een stuk over Norwegen heen met mijn europa flight landing op ENNOdjbarney schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:26:
[...]
Absoluut, ik heb er een rondrit gemaakt met de auto enkele jaren geleden, uiteindelijk vanuit nederland op en neer naar Nordkapp geweest, in totaal in 3 weken tijd een kleine 13k km gereden. Met gemak het mooiste land waar ik tot nog toe ben geweest, en sinds de patch voor de elevation (terrain spikes etc) uit is, ook erg mooi om daar rond te vliegen, en stukken van mijn zelfde route nog eens van een ander perspectief te bekijken.
Het staat op een HDD. mijn SSD is helaas te vol.cracking cloud schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:22:
[...]
Ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel verstand van. Klopt het dat hier een 1050 GPU in zit? En draai je de sim vanaf de SSD of vanaf de HDD?
Je zou eens deze forums kunnen lezen, en kijken wat bij jou van toepassing is: [1] en [2] en natuurlijk [3]
Vooral die laatste is erg uitgebreid. Het is denk ik een kwestie van wat dingen proberen. En er zal verschil zijn tussen of je vliegt boven zeg maar Stadskanaal of New York City.
Ik ga wat doen met je tips.
Geen idee hoe het komt.
Aan het begin lukt het allemaal wel en doet de autopilot precies wat ik wil.
Echter op een gegeven moment stijgt die heel traag en op een vreemde manier.
Ik heb een korte video gemaakt waarin het te zien is:
[YouTube: Autopilot problem]
Tevens heb ik sinds kort problemen met de snelheid, deze blijft enorm laag en krijg ik lastig omhoog!
Voorheen had ik deze problemen niet maar ik kan zelf niet verklaren wat de oorzaak is.
Wellicht hier iemand de oplossing?
gear ? Flaps?Mikee007 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:07:
Ik heb sinds kort nogal problemen met me Autopilot van de A320. eigenlijk heb ik uberhaubt problemen met dit toestel sinds kort.
Geen idee hoe het komt.
Tevens heb ik sinds kort problemen met de snelheid, deze blijft enorm laag en krijg ik lastig omhoog!
Voorheen had ik deze problemen niet maar ik kan zelf niet verklaren wat de oorzaak is.
dat trager omhoog gaan is trouwens normaal. Tenzij je VS gebruikt.
gebruik je de FBW versie btw?
Flaps zijn omhoog en gear is in.Dirtyrockers schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:45:
[...]
gear ? Flaps?
dat trager omhoog gaan is trouwens normaal. Tenzij je VS gebruikt.
gebruik je de FBW versie btw?
Ik gebruik VS, want anders reageert die helemaal niet en blijft die op hoogte hangen.
Ik gebruikte de FBW maar sinds ik de A330 heb gedownload heb ik hem helaas weer moeten verwijderen want de A330 werkt niet met de FBW
kan je toch echt de FBW A320NX aanraden.Mikee007 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:05:
[...]
Flaps zijn omhoog en gear is in.
Ik gebruik VS, want anders reageert die helemaal niet en blijft die op hoogte hangen.
Ik gebruikte de FBW maar sinds ik de A330 heb gedownload heb ik hem helaas weer moeten verwijderen want de A330 werkt niet met de FBW
Deze werkt vele malen beter en realistischer.
Ik weet het, ik heb er ook lange tijd mee gevlogen.Dirtyrockers schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:06:
[...]
kan je toch echt de FBW A320NX aanraden.
Deze werkt vele malen beter en realistischer.
Jammer dat de A330 niet werkt met de FBW versie.
wat mij opvalt is dat je snelheid ook veels te laag ligt. je zit onder de 240.Mikee007 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:07:
Ik heb sinds kort nogal problemen met me Autopilot van de A320. eigenlijk heb ik uberhaubt problemen met dit toestel sinds kort.
Geen idee hoe het komt.
zit je wel in de climb detent? en heb je managed speed aan staan?
hmmm misschien je community folder eens legen?Mikee007 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:14:
Klopt inderdaad dat is ook het probleem dat de snelheid veel te laag is maar die krijg ik ook niet omhoog. ook als ik manuel de throttle doe.
misschien een conflict met een mod.
Pfff... alweer? ik heb het een aantal weken geleden ook al gedaan (wegens een ander probleem)Dirtyrockers schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:16:
[...]
hmmm misschien je community folder eens legen?
misschien een conflict met een mod.
Alle addons pleur je in een map buiten MSFS en dit proggie linkt die files naar je community map. Je kunt vervolgens in één actie alles unlinken zodat je community map leeg is.
Voordat je FS opstart kun je mods aan en uit zetten met één klik en je opstartijd is ook stukken beter met dit tooltje.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc