Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:10:
[...]

Ja die POI is eel mooi, zeker in frankrijk. ook die bruggen die ze er in hebben gemaakt. Maar ik had denk ik meer verwacht van de algehele view op (bv) 3000ft. Boven ned.
die PoI zijn zeker mooie

Panorama of de slag van Waterloo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxcOjEhfojR0ETNvos5Y3eH1Ldw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1fMuxc08CeL4RfGsbhnDUZYV.png?f=fotoalbum_large

Normandie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tmO1WhKSFL2f9jOKQtS0ZyMabI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QCCov7e7SL224c3A9z5nfbYp.png?f=fotoalbum_large

royal saltworks at arc-et-senans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EK_aVQK184bLGB7aiuZoNZfaTw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OM8RQOutv8al6UC8MIKZqqE2.png?f=fotoalbum_large

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
(jarig!)
hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:48:
[...]

Pics or it didn't happen... :)
Haha, misschien morgen, ik vlieg trouwens vrijwel uitsluitend in VR, en als ik nu in pancake mode kijk vind ik t beeld vervormd en plat eruit zien, wat minder herkenbaar ook (was er een jaar geleden nog tevreden mee).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11
Die KLM Dreamliner is ook wel heel erg vet trouwens, is toch wel een half jaar geleden dat ik voor het laatst met een airliner gevlogen heb door al die bugs maar het opstijgen en doorstijgen naar cruise altitude ging nu eigenlijk direct goed, zoals ik verwacht. Eerder was dat altijd knopjes indrukken, nog eens indrukken, uitzetten en dan pakte die hem een keer, maar nu ging alles meteen prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
Zijn er hier Tweakers met een AORUS GeForce RTX 3080 MASTER 10G? Hoe bevalt deze kaart? Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de VRAM temperaturen tijdens het gamen met FS2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
Predator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:50:
[...]

Ook Belg hier, had het hetzelfde probleem, maar dat is altijd zo, zelden meer dan 11/12Mbit (300Mbit connectie nochtans). Uiteindelijk via een vpn langs Duitsland gegaan, en dat ging sneller. Ik vermoed dat je per land ergens op 1 of andere download groep gezet wordt, en wij hebben pech :o
zelfde hier, Telenet aan 12mbit, via VPN in Denemarken 250mbit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:56:
[...]

Super gaaf! Dat is zo'n mooi gebied om in te vliegen, en gevoelig voor fouten (vooral in o.a. Noorwegen met de fjords), dus blij dat nig mooier wordt :).
Heb schoonfamilie in Noorwegen wonen en we kwamen daar (pre-corona) nog wel eens, Denemarken/Noorwegen, het is wel m’n favoriete bestemming vooral omdat het vanuit Groningen makkelijk te bereiken is. Lijkt me gaaf!!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja hier kijk ik ook wel naar uit ...vlieg toch best wel vaak die kant uit :-)
heb daar al aardig wat airports liggen dus wat meer dingen te zien krijgen of een moier landschap :-0 is altijd mee genomen

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Predator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:50:
[...]

Ook Belg hier, had het hetzelfde probleem, maar dat is altijd zo, zelden meer dan 11/12Mbit (300Mbit connectie nochtans). Uiteindelijk via een vpn langs Duitsland gegaan, en dat ging sneller. Ik vermoed dat je per land ergens op 1 of andere download groep gezet wordt, en wij hebben pech :o
Tijdens het vliegen gaat het laden van de omgeving gelukkig sneller, daar haal ik soms wel 80 Mb/s.

Ik ben wel blij dat er zo hard gewerkt wordt aan updates. Vroeger kocht je FS en dat was het, bij FSX kwam er wel eens een service pack, maar nu kan je altijd uitkijken naar iets nieuws en weet je dat de prestaties ook nog kunnen verbeteren. Bij Flight kreeg je slechts weinig toestellen en een klein stukje van de wereld, de rest moest je er bij kopen. En toen trokken ze de stekker er helemaal uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:46:
ja hier kijk ik ook wel naar uit ...vlieg toch best wel vaak die kant uit :-)
heb daar al aardig wat airports liggen dus wat meer dingen te zien krijgen of een moier landschap :-0 is altijd mee genomen
Betere elevation data rond de fjorden zou top zijn. Die kant moet ik nog wat uitgebreider op.. ben nu aan de westkust van Zweden bezig met de Baron 58 maar met werk en andere games vlieg ik niet zovele als dat zou 'moeten' :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:49:
[...]

Ik ben wel blij dat er zo hard gewerkt wordt aan updates. Vroeger kocht je FS en dat was het, bij FSX kwam er wel eens een service pack, maar nu kan je altijd uitkijken naar iets nieuws en weet je dat de prestaties ook nog kunnen verbeteren. Bij Flight kreeg je slechts weinig toestellen en een klein stukje van de wereld, de rest moest je er bij kopen. En toen trokken ze de stekker er helemaal uit...
Helemaal mee eens... ik snap het klagen over trage updates dan ook totaal niet. Het kost niets extra! Er zitten nu verbetering in de updates die me bij FS9 FS2004 FSX en Prepar3D echt al een paar duizend euro hadden gekost! Dat mag men zich wel eens realiseren.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noorwegen is wel iets om naar uit te kijken. Heel wat doorgebracht in FSX.

Gisteren gelukkig zonder problemen de update kunnen gebruiken. Blij dat er niet gelijk ernstige bugs bij gekomen zijn, al hoewel flybywire vanochtend het volgende op twitter had geplaatst
- Most addons which use standalone modules like YourControls, MobiFlight or FSUIPC will cause CTDs
Gisteren zelf geen problemen gehad met FSUIPC, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Gisteren een stuk van de Development Q&A gekeken en eind van deze maand komt er een ultralight vliegtuig bij (indien niet uitgesteld) en ze zijn dus bezig met de ATR42/72. Als basis word de Flight 1 ATR gebruikt. Heel wat uurtjes in doorgebracht (al had ik de fs2004 versie dacht ik). Helaas komt ie pas in 2022.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:48:
[...]

Pics or it didn't happen... :)
Dan moet ik eerst uberhaupt verdiepen in hoe makkelijk screenshots te maken, nu geen energie voor.

EDIT: ik bedenk me dat ik wel van flightsim.to een flight recorder heb, daar kan ik een recording mee maken en dan kan ie gedownload en bekeken worden?

https://nl.flightsim.to/file/8163/flight-recorder

Werkt heel makkelijk, en je kunt de vlucht in elk camerastandpunt bekijken.

[ Voor 36% gewijzigd door flopdoc op 14-04-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:56:
[...]

Helemaal mee eens... ik snap het klagen over trage updates dan ook totaal niet. Het kost niets extra! Er zitten nu verbetering in de updates die me bij FS9 FS2004 FSX en Prepar3D echt al een paar duizend euro hadden gekost! Dat mag men zich wel eens realiseren.
Dit zou men toch wel mogen aanpakken: "Telenet aan 12mbit, via VPN in Denemarken 250mbit" Ik heb mijn PC een hele nacht laten aanstaan. Midden in de nacht dan ook nog FS starten om de world update uit de marketplace te downloaden. Jammer dat dit steeds in 2 delen moet.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 14-04-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:00:
[...]

Dit zou men toch wel mogen aanpakken: "Telenet aan 12mbit, via VPN in Denemarken 250mbit" Ik heb mijn PC een hele nacht laten aanstaan. Midden in de nacht dan ook nog FS starten om de world update uit de marketplace te downloaden. Jammer dat dit steeds in 2 delen moet.
Dat is natuurlijk geen probleem van Microsoft/Asobo. Bij mij ging het met ongeveer 120 Mbit, zij een Ziggo 250 Mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:03:
[...]

Dat is natuurlijk geen probleem van Microsoft/Asobo. Bij mij ging het met ongeveer 120 Mbit, zij een Ziggo 250 Mbit verbinding.
Geen idee of het aan een MS server ligt, andere apps downloaden ging wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit rond de 70mbit nu, Ziggo zou >150Mbps moeten trekken... gaat niet snel. Maar goed, moet tóch eerst werken nu.. .haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:56:
[...]

Helemaal mee eens... ik snap het klagen over trage updates dan ook totaal niet. Het kost niets extra!
Nou, world updates zijn natuurlijk extra, die zijn inderdaad mooi meegenomen. Probleem met de overige updates is geweest dat er nieuwe bugs in komen die daarna onopgelost blijven.

Sim heeft maanden lang goed gedraaid tot de UK update. Daarna heb ik steeds last gehad dat de sim een aantal secondes blijft hangen op 1 FPS. Vervolgens is er een update gekomen met performance verbeteringen, maar dit probleem is nog steeds niet opgelost en bij de development update staat "partially fixed" met daarachter geen datum meer. Nu hadden ze het gisteren ook weer over performance updates in de volgende Sim update maar hoop wel wat dit probleem een keer opgelost word en niet "vergeten/weggestopt" gaat worden.

Kan me aan deze bug ontzettend storen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:12:
[...]

Nou, world updates zijn natuurlijk extra, die zijn inderdaad mooi meegenomen. Probleem met de overige updates is geweest dat er nieuwe bugs in komen die daarna onopgelost blijven.

Sim heeft maanden lang goed gedraaid tot de UK update. Daarna heb ik steeds last gehad dat de sim een aantal secondes blijft hangen op 1 FPS. Vervolgens is er een update gekomen met performance verbeteringen, maar dit probleem is nog steeds niet opgelost en steeds er bij de development update "partially fixed" met daarachter geen datum meer. Nu hadden ze het gisteren ook weer over performance updates in de volgende Sim update maar hoop wel wat dit probleem een keer opgelost word en niet "vergeten/weggestopt" gaat worden.

Yep. Ik vlieg nu regelmatig met 35 / 39 fps waar dit voorheen zeker 10 fps minder was. En de ergste stutters zijn weg maar nog niet 100% .... het scheelt al wel enorm merk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Kijk, nu ben ik nogal oud he (56), maar luister, opa vertelt over vroeger: vroeger moest je met een telefoon via een modem, waar je de telefoon op legde, en die had een snelheid van 9600 b/s. Grofweg is dat 0.000009600000000000001 Gbps. Nu ben ik er slecht in conversie van de verwarrende internetsnelheden, maar vermoedelijk zou het op die manier 50 jaar ofzo duren voordat de update binnen zou zijn.

Ik heb dan ook vroeger hele avonden en nachten de telefoon aan gehad om te downloaden, en dan had ik de volgende dag 1 floppy aan informatie binnen zoiets. En mijn familie klaagde dat ik niet telefonisch te bereiken wars. En een telefoonrekening van een paar honderd euro per maand hoger!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Verder was de Twitch uitzending van gisteren interessant. Er werkt een team van ruim honderd man aan de updates en patches. En alle klanten willen wat anders, de een wil andere vliegtuigen, de ander zijn specifieke probleem opgelost hebben, de ander is niet tevreden over de systemen in een vliegtuig, of de liveries, of de reflectie op de raampjes etc etc

Dat is dus lastig prioriteiten stellen, zie dan ook de uitgebreide lijsten van hun planning met verbeteringen.

Zelf zou ik als prioriteit hebben: maak vooral mooie scenery, want bij mij loopt alles momenteel prima, en ik heb een beest van een PC Verbeter alleen het rare micro-stutteren als ik in de cockpit een beetje in VR mijn hoofd beweeg..

Maar voor de community als geheel zou ik zeggen: pak vooral vastlopers, fouten, performance issues aan, en ook VR performance. Niet iedereen kan alles in 4K op ultra of in VR draaien. Focus daarna(as) op de scenery, die op zich al fantastisch is, maar altijd beter kan (ook over een paar jaar klagen we daar nog over denk ik! bv dat als we met een drone in een aankomsthal vliegen dat dan de wc's qua textures van de prullenbak niet geheel kloppen- zie de uitgebreide discussie over bomen op AVSIM.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:49
ik had gehoopt op meer vliegvelden in deze world update, Eindhoven, Volkel, maar helaas, die dan maar DL'en als mod.

ik kan de ingame updates niet downloaden, ik zie wel dat er updates nodig zijn, kan de packages ook installeren maar geen installatie knop, ook de marketplace is nog steeds uitgegegrijst, ook nog steeds het probleem dat de game de servers niet kan vinden

[ Voor 55% gewijzigd door Svennie op 14-04-2021 09:30 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:17:
Kijk, nu ben ik nogal oud he (56), maar luister, opa vertelt over vroeger: vroeger moest je met een telefoon via een modem, waar je de telefoon op legde, en die had een snelheid van 9600 b/s.
offtopic:
Het kon nog langzamer: met een cassettebandje piepjes van de radio opnemen, geen idee hoe dat nerd-programma ook alweer heette...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
hoevenpe schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:25:
[...]

offtopic:
Het kon nog langzamer: met een cassettebandje piepjes van de radio opnemen, geen idee hoe dat nerd-programma ook alweer heette...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Svennie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:25:
ik had gehoopt op meer vliegvelden in deze world update, Eindhoven, Volkel, maar helaas, die dan maar DL'en als mod.

ik kan de ingame updates niet downloaden, ik zie wel dat er updates nodig zijn, kan de packages ook installeren maar geen installatie knop, ook de marketplace is nog steeds uitgegegrijst, ook nog steeds het probleem dat de game de servers niet kan vinden
Stadskanaal EHST is inderdaad ook nog niet geupdate.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ik word oud: Wikipedia: Hobbyscoop 8)

Mijn jeugd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDdyGSb3TXpwQJQsaOdy98zuxjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ThonyuxZTsQUZYrxCxg9ZZrS.jpg?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door hoevenpe op 14-04-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:24:
Dat is dus lastig prioriteiten stellen, zie dan ook de uitgebreide lijsten van hun planning met verbeteringen.
Klopt. Kunt ook niet iedereen tevreden houden. Zou alleen graag zien dat als iets stuk is gemaakt dit zo snel mogelijk gerepareerd wordt. Wensen blijft lastig, heb zelf ook nog wel een aantal punten die aangepakt mogen worden. Maar dat gaat met dit tempo nog wel even duren ben ik bang.

Zijn nu toch een dik half jaar verder sinds release en behalve een hoop bugs op de achtergrond is er niet heel veel veranderd of bijgekomen aan de sim wat wel de planning was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:42:
[...]

Klopt. Kunt ook niet iedereen tevreden houden. Zou alleen graag zien dat als iets stuk is gemaakt dit zo snel mogelijk gerepareerd wordt. Wensen blijft lastig, heb zelf ook nog wel een aantal punten die aangepakt mogen worden. Maar dat gaat met dit tempo nog wel even duren ben ik bang.

Zijn nu toch een dik half jaar verder sinds release en behalve een hoop bugs op de achtergrond is er niet heel veel veranderd of bijgekomen aan de sim wat wel de planning was.
Vastlopers, CTD, fouten, kan me voorstellen... Houdt moed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
[quote]hoevenpe schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:41:
Ik word oud: Wikipedia: Hobbyscoop 8)
[/quote]

Haha ja (Koot en Bie!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:25:
Had er ook meer van verwacht. Had gedacht dat ze de missende vliegvelden wel toe zouden voegen. (Natuurlijk niet in detail, maar we dat de landing en taxibanen erin zouden zitten).
Staat er misschien nog iets in de microsoft store (windows) open voor te updaten? Zijn regelmatig de Xbox app en gaming service aan het updaten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:46:
[...]

Had er ook meer van verwacht. Had gedacht dat ze de missende vliegvelden wel toe zouden voegen. (Natuurlijk niet in detail, maar we dat de landing en taxibanen erin zouden zitten).
die gaan niet meer komen ben ik bang, je weet het nooit natuurlijk naar deze WU had een mooi moment geweest, nu gaat de focus naar andere landen. Volkel had ik niet direct verwacht maar Eindhoven wel :'(
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:46:
Staat er misschien nog iets in de microsoft store (windows) open voor te updaten? Zijn regelmatig de Xbox app en gaming service aan het updaten namelijk.
dat ga ik controleren, dat zou kunnen, start MSFS altijd op via de shortcut op mijn desktop, kom enkel in de store als het spel niet start met een error dat er een update klaar staat.

Edit:
Daar lijkt het ook niet aan te liggen, heb de store geopend en kon MSFS starten vanuit de store. Heb binnen de store uit en weer ingelogd (een site gaf aan dat dat dit probleem op kon lossen) maar helaas. De package manager lijkt een probleem mee te zijn, MSFS geeft aan dat ik 220 packages niet geinstalleerd heb, ofwel alle. Mijn game versie zou niet hoog genoeg zijn, geen idee op welke versie MSFS zit, eens kijken of ik kan vinden waar ik dat kan zien.

Ben bang dat ik opnieuw moet gaan installeren. Dit lijkt begonnen te zijn toen ik afgelopen week een melding weg klikte tijdens het spelen over een package dat niet uptodate zou zijn.

Edit2:
MSFS heeft om welke reden dan ook mijn online functionaliteit uitgezet, dat weer aangezet en nu werkt alles weer normaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Svennie op 14-04-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:17:
Kijk, nu ben ik nogal oud he (56), maar luister, opa vertelt over vroeger: vroeger moest je met een telefoon via een modem, waar je de telefoon op legde, en die had een snelheid van 9600 b/s. Grofweg is dat 0.000009600000000000001 Gbps. Nu ben ik er slecht in conversie van de verwarrende internetsnelheden, maar vermoedelijk zou het op die manier 50 jaar ofzo duren voordat de update binnen zou zijn.

Ik heb dan ook vroeger hele avonden en nachten de telefoon aan gehad om te downloaden, en dan had ik de volgende dag 1 floppy aan informatie binnen zoiets. En mijn familie klaagde dat ik niet telefonisch te bereiken wars. En een telefoonrekening van een paar honderd euro per maand hoger!!
Toen ik jong was gebruikten we schijfjes, zonder launchers, zonder online afhankelijkheid, was in enkele minuten geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Wat ik raar vind is dat Eindhoven niet een volwaardig vliegveld is geworden in deze update. Er was een goede mod van Spoorobjecten, maar die werkt nu dus niet meer (daar gaat mijn basis in OnAir...).
Maar ze hebben wel Rotterdam handcrafted (en zit valkenburg of nistelrode wel in de sim, vliegvelden die helemaal niet meer gebruikt worden voor GA).

Overigens, neem ik iets terug van dat de update zou tegenvallen. Amsterdam is prachtig (wel een fps dropper hier), en ook de landschappen boven de (bv) ardennen zien er echt goed uit.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net even de Q&A afgekeken en ze zijn dus nog wel aan het kijken om de missende vliegvelden toe te voegen.

Blijft vreemd om dit niet tegelijkertijd met een world update te doen.
Zijn natuurlijk wel freeware alternatieven maar die kunnen zo maar niet meer werken en dan is het te hopen dat ze geüpdatet gaan worden. Zeker balen als je basis in OnAir daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:54:
Net even de Q&A afgekeken en ze zijn dus nog wel aan het kijken om de missende vliegvelden toe te voegen.

Blijft vreemd om dit niet tegelijkertijd met een world update te doen.
Zijn natuurlijk wel freeware alternatieven maar die kunnen zo maar niet meer werken en dan is het te hopen dat ze geüpdatet gaan worden. Zeker balen als je basis in OnAir daar zit.
dat is goed nieuws, konden ze aangeven wanneer die ongeveer toegevoegd gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:58:
Noorwegen is wel iets om naar uit te kijken. Heel wat doorgebracht in FSX.

Gisteren gelukkig zonder problemen de update kunnen gebruiken. Blij dat er niet gelijk ernstige bugs bij gekomen zijn, al hoewel flybywire vanochtend het volgende op twitter had geplaatst

[...]

Gisteren zelf geen problemen gehad met FSUIPC, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Gisteren een stuk van de Development Q&A gekeken en eind van deze maand komt er een ultralight vliegtuig bij (indien niet uitgesteld) en ze zijn dus bezig met de ATR42/72. Als basis word de Flight 1 ATR gebruikt. Heel wat uurtjes in doorgebracht (al had ik de fs2004 versie dacht ik). Helaas komt ie pas in 2022.
die ATR verwachten ze niet voor 2022 dus daar moet je niet op wachten en voor meer nieuws er over
https://msfsaddons.com/20...-on-the-nordic-countries/

en weer een die dus niets van vliegtuigen af weet
de schrijver.....
The second aircraft to be revealed is the Top Rudder Just 103 Solo, a curious ultralight that was surely missing from MSFS. This one is coming out really soon, on April 27!
zit er niet in ????

wat is de Flight Design CT dan .... juist een ultra light aircraft 8)
want hij valt onder de Microlight/Ultralight

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20
Ik heb vanmorgen voor het eerst een vlucht gedaan met WU4, van EHRD naar LFMN, ziet er erg goed uit. Alleen heb ik ontzettend last van stutters, vooral in Rotterdam en ook tijdens de nadering in Nice. Ben nu aan de terugvlucht bezig (multiplayer uitgezet) om te kijken of dat verschil maakt. Jullie dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:55:
Ik heb vanmorgen voor het eerst een vlucht gedaan met WU4, van EHRD naar LFMN, ziet er erg goed uit. Alleen heb ik ontzettend last van stutters, vooral in Rotterdam en ook tijdens de nadering in Nice. Ben nu aan de terugvlucht bezig (multiplayer uitgezet) om te kijken of dat verschil maakt. Jullie dit ook gemerkt?
ja klopt heb gisteren zelfde vlucht gemaakt en bij nice kwam ik zelfs niet boven de 4 fps uit en hij klapte er zelf terug naar desktop
maar ik heb het de laatste twee dagen toch al als ik in de benelux wil vertrekken of wil landen dat het gewoon van de 35 / 40 fps naar ver onder de 10 valt vlak voor het vliegveld of als ik op het vliegveld staat

zal wel weer iets van een patch aan moeten komen om dit weer speelbaar te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 22:11
haha, die heb ik toevallig een paar weken geleden nog "gespeeld" toen een vriend van me de diskette tegen kwam bij het opruimen van zijn zolder. Moest wel mijn eigen zolder op om een USB-3.5" floppy station te vinden, Dosbox installeren... priegelen met hoe arj ook al weer werkte... hoe stel je Soundblaster en VGA-kaarten ook al weer in... en je dan afvragen hoe we ooit konden vliegen met die graphics en 5 frames per seconde.

Klinken de issues in dit topic opeens wel heel erg als first world problems :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:59:
[...]

ja klopt heb gisteren zelfde vlucht gemaakt en bij nice kwam ik zelfs niet boven de 4 fps uit en hij klapte er zelf terug naar desktop
maar ik heb het de laatste twee dagen toch al als ik in de benelux wil vertrekken of wil landen dat het gewoon van de 35 / 40 fps naar ver onder de 10 valt vlak voor het vliegveld of als ik op het vliegveld staat

zal wel weer iets van een patch aan moeten komen om dit weer speelbaar te maken
Misschien goed om ook even hier te melden: https://forums.flightsimu...during-approach-after-wu4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:28
Er!k schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:55:
Ja, ik ook. Net VFR eham-ehrd en rond Hilversum stutters en final ehrd CTD.... .
Had ik nog niet eerder last van eigenlijk. "zucht"
En dan die eeuwenoude Bing sat. maps...

Nou ja, zoals vaker hier gezegd, "houdt moed..." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:10
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:12:
[...]

Sim heeft maanden lang goed gedraaid tot de UK update. Daarna heb ik steeds last gehad dat de sim een aantal secondes blijft hangen op 1 FPS. Vervolgens is er een update gekomen met performance verbeteringen, maar dit probleem is nog steeds niet opgelost en bij de development update staat "partially fixed" met daarachter geen datum meer. Nu hadden ze het gisteren ook weer over performance updates in de volgende Sim update maar hoop wel wat dit probleem een keer opgelost word en niet "vergeten/weggestopt" gaat worden.

Heel herkenbaar en zelf ook regelmatig last van dit probleem. Naar mijn beleving is dit ontstaan na de eerste World Update, daarvoor nergens last van. Hopelijk gaan ze dit nu een keer definitief aanpakken. Nu weer veel last van stutters op final EHRD. Voorlopig zijn we nog niet af van alle hotfixes ben ik bang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 26-06 20:27
Helaas ziet Schiphol er nog steeds niet uit..

Is er iemand die een kratje bier wil verdienen en Schiphol wil oppoetsen? :9

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb ik gedaan :-)
gelijk een melding gemaakt van dat MSFS op 4fps te zwaar voor hun is omdat ik er uitgegooid werd naar Desktop ( NICE) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorank schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:15:
Helaas ziet Schiphol er nog steeds niet uit..

Is er iemand die een kratje bier wil verdienen en Schiphol wil oppoetsen? :9
denk dat fly tampa wel komt met EHAM .. dus dan hebben we weer redelijk goede EHAM .. alleen ben wel benieuwd hoe de FPS zullen zijn .. bij FS X was het vaak met moeite vliegbaar te houden .....
zeker met de AI die ik er toen in had zitten :-)
heb wel eens meer dan 45 min moeten wachten voor de polder baan omdat de AI planes toen allemaal vertrokken waren :-)
was iets van nummer 40 in de rij en dan nog de landende vliegtuigen .. maar dat zal je nu niet snel meer krijgen maar hoop wel dat fly tampa hem snel uitbrengt maar wat een tijd was dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Hoe groot is het gedetailleerde gebied van Amsterdam eigenlijk? Alleen de grachtengordel of ook Amstelveen, Zuidoost en Westpoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:21
Nou, mijn eerste vlucht met WU4 zit er op. Niet te doen. Van EHRD naar LFBD. In het begin gaat alles soepel, maar na 10 minuten is bijna niks meer te bedienen vanwege stutters (1 a 2 fps) Dit was niet voor de update. Ik heb mijn community folder al leeg gehaald en alleen de FBW er in gezet. Echter in de content manger blijft alles wat ik in de community folder zet op "uninstalled" staan. Hopelijk komt er snel een oplossing. Ik zal dit ook melden in bovengenoemde forum.

Edit: eenmaal in de lucht valt het mee met de fps, soms nog wat haperingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Waterpower op 14-04-2021 12:32 ]

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
Spitfire123 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:05:
[...]

Ja, ik ook. Net VFR eham-ehrd en rond Hilversum stutters en final ehrd CTD.... .
Had ik nog niet eerder last van eigenlijk. "zucht"
En dan die eeuwenoude Bing sat. maps...

Nou ja, zoals vaker hier gezegd, "houdt moed..." :)
Volgens mij zit er een memory leak in MSFS.
Ik zag in HWinfo64 dat mijn virtual memory load naar 99.9% ging.. dat is dus 16GB fysiek RAM + pagefile.
Zo ver ik weet moet Windows dan automatisch de pagefile verhogen.. maar ik weet niet of hier een limiet op zit en of dit altijd op tijd wordt gedaan. Mijn pagefile bestand was maar 12GB.

Ik heb het nu naar 32GB gezet (heb toch een aparte SSD voor windows) en sindsdien geen crashes meer, terwijl ik daarvoor toch echt wel 1/4 vluchten een crash had... Ook altijd op het eind van de vlucht.
Virtual memory nu ook maar tot 60%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:06:
[...]
Toen ik jong was gebruikten we schijfjes, zonder launchers, zonder online afhankelijkheid, was in enkele minuten geïnstalleerd :)
Nou, enkele minuten... ik kan me nog wel herinneren dat ik voor Coreldraw bv een half uur bezig was om 15 floppies erin en eruit te doen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ared schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:04:
[...]
en je dan afvragen hoe we ooit konden vliegen met die graphics en 5 frames per seconde.
dat vragen ze zich over 15 jaar ook af van de huidige graphics verwacht ik :P

heb net de nieuwe uitdaging gespeeld in VR, wat een gave landing challenge zeg daar in de bergen, had de eerste poging maar lieftst 80 punten |:(

Speel nu met de PSVR en als het er dan al zo gaaf uitziet, ik kan een Vive lenen van een collega, als dat bevalt en mijn computer kan het aan dan ga ik een PC VR set kopen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:46:
[...]

Nou, enkele minuten... ik kan me nog wel herinneren dat ik voor Coreldraw bv een half uur bezig was om 15 floppies erin en eruit te doen. |:(
En dan was de laatste kapot... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de kenners hoef ik niets te zeggen ...
nieuwe screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JwJ732No-gPhqhkaewxirU_3qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1y9setD3g3mYdb23QLyk0diQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDIBnf7KZdhATM434xGWxJY3CZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXuLb86m0XBLmmSVKnRPkdw4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOX3ZNHp1tyteJsUmaZMeon8UDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPY5IWXFPe85Ohh2MRs3bYJr.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_

dit is dus de Antonov An-2 die naar MSFS komt gemaakt door ATSimulations

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ea5jo-tYUD8tasfwC_-NtYXZYVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5JoVkJMunMBSN2TrbCksUX2.jpg?f=fotoalbum_large

dit is echt een must have voor mij O+

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Ik vlieg met de WT CJ4 op 6000 foot nu van EHRD over Amsterdam naar EHGG. Fps in VR rond de 28, in pancake ronde de 50 fps, vrijwel alles ON en op ULTRA. In VR GPU limited, in pancake MainThread limited (en dan GPU in 3D volgens taakbeheer 30% en CPU 38% @ 4.88 GHZ.

Toegewezen GPU geheugen 10.5/24 GB

Geen stottering. Fingers crossed.

EDIT: tot en met EHGG en landing prima gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 14-04-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:46:
[...]

Ik heb het over blinkende schijfjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:19:
[...]

heb ik gedaan :-)
gelijk een melding gemaakt van dat MSFS op 4fps te zwaar voor hun is omdat ik er uitgegooid werd naar Desktop ( NICE) >:)
Multiplayer uitschakelen helpt bij sommigen. Nog een verklaring: drukke servers vlak na een update.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 14-04-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Net geland in Rotterdam, zonder multiplayer gaat het inderdaad stukken beter... Nog steeds wel kleine hick-ups, maar ik heb ook nog wel een oud systeem (4790k @4.4Ghz, 1080ti 11GB, 16 GB RAM en 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dit zo doorgaat mogen ze van de syteem eisen ook wel eens wat gaan veranderen :-)
denk dat wat nu de hoogste setting kan draaien zla over een paar maanden toch echt wel een minimale worden om FS te kunnen draaien

het systeem word wel steeds zwaarder belast waar ik met me ram (320 eerst genoeg had en ruim over had , zit ik nu nog maar met 5 gig over terwijl normaal niet boven de 24 gig kwam
dus dat word straks nog wel leuk met meer world updates en meer Payware airports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er!k schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:50:
Net geland in Rotterdam, zonder multiplayer gaat het inderdaad stukken beter... Nog steeds wel kleine hick-ups, maar ik heb ook nog wel een oud systeem (4790k @4.4Ghz, 1080ti 11GB, 16 GB RAM en 1080p).
Het zijn net de simmers in de Benelux en Frankrijk die nu massaal updaten en ook bij het vliegen gebruik maken van de servers in die landen, die bij multiplayer ook nog de positie/snelheid van elke simmer moeten verwerken, wat dan allemaal verstuurd wordt naar je pc, die dat op zijn beurt moet verwerken en de toestellen in de buurt moet renderen. Dat laatste blijkt dan een grote bottleneck te zijn. Ook zonder multiplayer heeft een hoge AI-traffic een grote impact op de prestaties. Zien jullie abnormaal veel toestellen op en rond de luchthavens in de Benelux en FR?

Geef het enkele dagen tijd, nu zit iedereen tegelijk te vliegen in dezelfde regio :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 14-04-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook wat aan het spelen met die AI nu, stond hier eerst op 100 % nu even alles naar 50% gezet en MP uit eens kijken of ik nu wel weer 35fps krijgt op de airports

maar weer even een Rott - Nice doen

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:08:
Ik ben ook wat aan het spelen met die AI nu, stond hier eerst op 100 % nu even alles naar 50% gezet en MP uit eens kijken of ik nu wel weer 35fps krijgt op de airports
Heeft bij mij altijd op 33% gestaan, net zoals 'airport life', wegens een te grote impact op de prestaties. Land- en sea-traffic hebben amper impact en staat bij mij op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:25:
Hoe groot is het gedetailleerde gebied van Amsterdam eigenlijk? Alleen de grachtengordel of ook Amstelveen, Zuidoost en Westpoort...
Een beetje vreemd, Ijburg, Oost-Bijlmer en Amstelveen niet, ook een stukje tussen Watergraafsmeer en Bijlmer niet.

Boven Gaasperplas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5RWdQdWkELkbhp-2n4N2L8FNxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/669W2lzm7uVJqTfoylxElD8n.jpg?f=fotoalbum_large

Ben een beetje underwhelmed dat ze dat soort stukjes niet meegenomen hebben, ziet er gewoon half-ass uit. (was het echt zo duur om het vliegtuig net nog 1 strookje extra te vliegen.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
enchion schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:17:
[...]

Een beetje vreemd, Ijburg, Oost-Bijlmer en Amstelveen niet, ook een stukje tussen Watergraafsmeer en Bijlmer niet.

Boven Gaasperplas.
[Afbeelding]

Ben een beetje underwhelmed dat ze dat soort stukjes niet meegenomen hebben, ziet er gewoon half-ass uit. (was het echt zo duur om het vliegtuig net nog 1 strookje extra te vliegen.)
Ach ja Gaasperplas- hoort ook nauwelijks bij Amsterdam- daarom woonde ik er ook jaren met plezier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Dat was in ieder geval in kleur. Ik herinner me een Hercules monochroom grafische kaart/adapter. Dan kon het programma kleuren kiezen uit vlak groen, gestippeld groen en schuingestreept groen zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
enchion schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:17:
[...]

Boven Gaasperplas.
[Afbeelding]

ja, super irritant, vooral IJburg - Diemen - Watergraafsmeer is behoorlijk zichtbaar tijdens approaches op Schiphol. Hele nieuwe stuk A( ter hoogte van Weesp/Muiden verkeert in MSFS ook nog in aanbouw 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire123
ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:36:
Voor de kenners hoef ik niets te zeggen ...
nieuwe screenshots
[Afbeelding]

_/-\o_

dit is dus de Antonov An-2 die naar MSFS komt gemaakt door ATSimulations

dit is echt een must have voor mij O+
De P149D door ATSimulations vlieg ik het meest dus die AN-2 gaat er zeker ook komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-06 23:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Spitfire123 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:24:
[...]

ja, super irritant, vooral IJburg - Diemen - Watergraafsmeer is behoorlijk zichtbaar tijdens approaches op Schiphol. Hele nieuwe stuk A( ter hoogte van Weesp/Muiden verkeert in MSFS ook nog in aanbouw 8)7
Maar ja blijf je toch hebben. Ik bedoel als ik op Google Maps naar Maastricht kijk bij de A2 tunnel, dan liggen die foto's (of 3D terrein) ook al echt jaaaren achter op de werkelijkheid.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:08:
100% zeker niet zetten met AI offline traffic. Is het zo druk op de ATC dat je er niet meer tussen kan komen. :D
Met 50% heb je meer dan genoeg vliegtuigen om je heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AN-2 gaat er hier ook zeker komen.

Heb ongeveer een jaar of 6 geleden achterin de D-FONL gezeten en een rondvlucht gemaakt met classicwings. Deze livery zat ook in de FSX-versie. Kan nog steeds als de corona het weer toelaat. Echt een aanrader. _/-\o_

Vliegt zeker niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:34:
[...]

100% zeker niet zetten met AI offline traffic. Is het zo druk op de ATC dat je er niet meer tussen kan komen. :D
Met 50% heb je meer dan genoeg vliegtuigen om je heen
ja dat heb ik door met sommige airports zeker die grote airports dan mag je wel een lange tijd wachten tot je eindelijk eens je vluchtplan kan inleveren
tegen die tijd had je al weer op de aankomst airport moeten zijn

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar inflight gaat het hier wel wel lekker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8Ea4Be6qCUZZ6dj3WalBwQHEm8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/QjjO5vRHxT9QHDWIf4rsip3o.gif?f=fotoalbum_large

het is alleen op de airports dat hij het moeilijk heb maar goed we zullen zo zien in Nice wat hij doet O+

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar wel erg mooi gedaan die EHRD zelf het kunst werk in het water staat er

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TrozjoWIkEHBPPJeMMTodjlfKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8mPUCeox50vzPkczyhG6LaRL.png?f=fotoalbum_large

alleen nu mis je nog wel de Welkom texten op de aankomst boorden ( zie rechts :+ )

Boven de Alpen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHmAXxLsOoXy1WqJI9UHfp-6nCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xBARx1d0haUfhOGoahNCoTJn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KhcEXah-vVoqEFmHwruwf9LQvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wwKAGMfk5IE8TVH3Lsc0B9fR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0lgBq5ymstMmhiw2XsWdt0df_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Rx28CvMx7OSKvY5txrQZhX8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jagKXbG5e0dI2XaS9Tlt9Qkof8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ClRmFelQFG22DxGUbBSovORi.png?f=fotoalbum_large

Iemand die weet of de AI besturing binnenkort nog verbeterd gaat worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 11:32
Er!k schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:50:
@Er!k, ik heb een vergelijkbaar systeem als jij, zelfs maar een 6 GB GTX1060 kaart. Ik heb de RAM vervangen door snellere (2400 (was 1600)) Ripjaws van 32 GB. Ben er zeer content mee ;-) Just my 2 cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:51:
Maar inflight gaat het hier wel wel lekker

[Afbeelding]

het is alleen op de airports dat hij het moeilijk heb maar goed we zullen zo zien in Nice wat hij doet O+
Ah het is een kunstwerk: ik vloog er wat hoger overheen en dacht dat het een misplaatste zandafgraafmachine was haha. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:43:
[...]

Ah het is een kunstwerk: ik vloog er wat hoger overheen en dacht dat het een misplaatste zandafgraafmachine was haha. 8)7
nee dat is het niet
hier het echte stuk "kunst" met de toepasselijke naam: Mikado :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmmbKWKnu1oECm50k2leIOr13zA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pfXdUXSqoplT4EmGAHhGiSnK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPED40DvtTGx0_J55HK6E6NBf40=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WXINEtC1XiqYwIARXPXXdO1D.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier trouwens mijn vlucht van Rotterdam naar Nice

YouTube: Rotterdam The Hague Airport to Aéroport Nice Côte d'Azur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou, ik ben ook over op MSFS2020.

Ware het niet dat ik tegen een probleem met de Sidewinder Pro ffb 2 loop. Hij wordt niet herkend dus heb zelf alle assen ingesteld. Ik heb uitslag in controls-scherm dus de instelling is er. Alleen in een vliegtuig doet hij niets, de yoke zie ik ook niet bewegen dus ergens gaat het niet goed. Heeft iemand hetzelfde ondervonden en mogelijk wat tips?

Nog een zinvolle contributie:
YouTube: MSFS 2020 - World Update 4 Performance Issues - How To Fix Your Brok...

[ Voor 25% gewijzigd door rdluca op 14-04-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 05:43
Vandaag ook even Amsterdam bekeken en wat ziet het er mooi uit zeg. Heb mijn render scale op 130 kunnen zetten en het blijft vloeiend draaien. Gips fps drops gemerkt waar ik anderen wel over heb gelezen

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Ik snap er niks van. Sinds WU4 heb ik op de vliegvelden een slideshow, 1 a 2 FPS. Niet te doen. Eenmaal een tijdje onderweg gaat het veel beter. Ook de landing challenge gaat prima. Eigenlijk nooit problemen gehad, nu onspeelbaar. Al heel veel pogingen gedaan om het te verbeteren, maar helaas geen resultaat. Wellicht vannacht maar eens een nieuwe installatie proberen 🙄

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waterpower schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:47:
Ik snap er niks van. Sinds WU4 heb ik op de vliegvelden een slideshow, 1 a 2 FPS. Niet te doen. Eenmaal een tijdje onderweg gaat het veel beter. Ook de landing challenge gaat prima. Eigenlijk nooit problemen gehad, nu onspeelbaar. Al heel veel pogingen gedaan om het te verbeteren, maar helaas geen resultaat. Wellicht vannacht maar eens een nieuwe installatie proberen 🙄
zet je Multyplay eens uit en je AI op vliegvelden op niet meer dan 40
ja ik zat al 2 dagen dia's te kijken op en rond de airports
dan zal je zien dat het al een stuk beter gaat .. Ik had het ook .. nee je hoeft niet bij de minste problemen gelijk de hele zooi te herinstaleren ..
, ik zie dat hier veel mensen , maar niet nodig gewoon je instellingen even wat lager gooien en even wat spelen met je setting ..
elke world update maakt FS ook zwaarder
dus je zal wat inmoeten leveren tot DRX 12 eens goed zijn werk kan doen in FS en Asobo natuurlijk

en ook een van de dingen die mensne niet doen is na elke uptae of patch of wat dan ook wat van Asobo komt even je rolling cache refreshen

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 18:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:25
er is weer een nieuwe nvidia driver uit. 466.11

[VR]: Microsoft Flight Simulator 2020 VR may stutter if Hardware-accelerated GPU scheduling
is disabled. [3246674]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
ravw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:04:
[...]

zet je Multyplay eens uit en je AI op vliegvelden op niet meer dan 40
ja ik zat al 2 dagen dia's te kijken op en rond de airports
dan zal je zien dat het al een stuk beter gaat .. Ik had het ook .. nee je hoeft niet bij de minste problemen gelijk de hele zooi te herinstaleren ..
, ik zie dat hier veel mensen , maar niet nodig gewoon je instellingen even wat lager gooien en even wat spelen met je setting ..
elke world update maakt FS ook zwaarder
dus je zal wat inmoeten leveren tot DRX 12 eens goed zijn werk kan doen in FS en Asobo natuurlijk

en ook een van de dingen die mensne niet doen is na elke uptae of patch of wat dan ook wat van Asobo komt even je rolling cache refreshen
Bedankt voor de tips, maar multiplayer al uitgezet en Ai ook op 20. Instellingen bijna allemaal 1 of 2 omlaag (sommigen van ultra naar high of lager). Cache ook gereset. Ook nog hoger (60Gig)

- Lod ook <80
- andere sliders ook omlaag
Gpu instellingen van Windows uit en aan, Nvidia instellingen nagelopen.
Misschien nog een keer mijn Nvidia driver een clean install geven als laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vergeet ook je windows update niet uit te zetten of te draaien er is er weer een binnen vandaag die maakt je pc ook traag met games als hij bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
64Gig
Verder een i9 9900
Msi 2080
Intel 1tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:36
Iemand nog een tip als MSFS na de update tijdens het laden CTD doet?

Drivers etc zijn up to date

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:25
maddog03 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:44:
Iemand nog een tip als MSFS na de update tijdens het laden CTD doet?

Drivers etc zijn up to date
Je community folder leeg halen.

Er zijn mods die dat veroorzaken. Zoals yourcontrol.

Ook fsuic7 schijnt issues te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Dirtyrockers schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:49:
[...]

Je community folder leeg halen.

Er zijn mods die dat veroorzaken. Zoals yourcontrol.

Ook fsuic7 schijnt issues te hebben.
Thats it, Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waterpower schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:17:
[...]

64Gig
Verder een i9 9900
Msi 2080
Intel 1tb SSD Nvme
Vreemd dat het lijkt alsof altijd de zware systemen meer moeite hebben. Ik had tijdens de beta wel bij sommige velden dat de fps met 5-10 terugliep maar of ze iets met die feedback hebben gedaan weet ik niet. Kennelijk (nog) niet. (op een R5-3600, RTX 2060S met 32gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IE5I38xNBzUUhw0EaeYz8J4t2NE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2nNhgWD4IsDo3Y2d4RX19lTc.png?f=fotoalbum_large

Vertrokken vanaf Nice richting Rotterdam. :)

Viel mij wel op dat de manipulators nogal stotterde op Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 13:28
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand die weet of de AI besturing binnenkort nog verbeterd gaat worden?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar welke hondslelijke kist is dit? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorank
mvbo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:02:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar welke hondslelijke kist is dit? :D
737Max van Bredok3d.

Is ook nog eens payware, je mag het bijna een scam noemen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
AxisAndOhs zorgt voor de crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:16:
Nou, ik ben ook over op MSFS2020.

Ware het niet dat ik tegen een probleem met de Sidewinder Pro ffb 2 loop. Hij wordt niet herkend dus heb zelf alle assen ingesteld. Ik heb uitslag in controls-scherm dus de instelling is er. Alleen in een vliegtuig doet hij niets, de yoke zie ik ook niet bewegen dus ergens gaat het niet goed. Heeft iemand hetzelfde ondervonden en mogelijk wat tips?
Kwam toevallig deze tegen op het MSFS forum. Heb zelf nog nooit dat probleem gehad.
ATC scherm sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Ik heb echt geen flauw idee wat er nu mis was, maar was er vanmiddag klaar mee na een paar uur klooien. Computer uit. Na het eten toch maar weer even proberen. Alles lijkt nu weer als normaal te zijn met dezelfde performance als voor WU4. Ik kan sommige settings ook weer gewoon op ultra zetten. Schiet mij maar lek....

Maar blij dat het gefixt is, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ververtrokken vanaf Nice richting Rotterdam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxRlFcu-kAMZ-FttuDrAv-x3rVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sJb6xoE2AJDBXOnWcSBpGLA3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue2DdYvwnkYcDTDNskcUSLit54k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7dPFcjoVYSob8QLmTPeCJzRR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jorank schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:04:
[...]

737Max van Bredok3d.

Is ook nog eens payware, je mag het bijna een scam noemen.. :X
Bijna? Die gast jat alles bij elkaar, vraagt er geld voor en biedt uitsluitend troep dat freeware nog geen eens bestaansrecht heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nacht verlichting van de steden ziet er wel beter er uit zeg ... boven belgie nu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGBvMkUkcAQy5S8k8L51vRqzqeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VSf7KcYBOR0KCCa8nalC7tZb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3S2E-pU4VHleg4QbLubUcimOp0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zc1LAkPFxyWYmYoHCDplMKOP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 14-04-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:28:
[...]

Kwam toevallig deze tegen op het MSFS forum. Heb zelf nog nooit dat probleem gehad.
ATC scherm sluiten?
Thnx! Dat ga ik morgen eens uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-06 23:32
Gameaddict schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:58:
Zodra volgend jaar de 42-600 komt, vlieg ik nergens anders meer in _/-\o_

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geelers schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:39:
[...]

Zodra volgend jaar de 42-600 komt, vlieg ik nergens anders meer in _/-\o_
dat zijn er wel meerdere denk ik

denk ook wel dat je op een gegeven moment een plane heb waar je nooit meer uitweg gaat
dat zal voor mij een B737 200 kunnen wezen maar DC9 mag ook
Al zal die ATR ook wel erg veel gevlogen gaan worden
want een Turbo prop is altidj wel lekker vliegen

Pagina: 1 ... 162 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc