Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nee niet gezien, bedankt!! Mooi werk! Precies wat ik zoek!

Ik ben d oor eerdere ervaringen met problemen met teveel plugins in FSX een beetje huiverig geworden om zomaar wat te installeren, had altijd dingen die maar half werkten, veel te lage framerates enz.

Het is jammer dat MS niet gewoon een marktplaats heeft voor user generated content zoals ze die hebben voor de betaalde. Maar ikz al het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13

Dani86

AeroGeek

Nou ik heb de CRJ gekocht en gedownload.

Moet zeggen dat het ding aardig bugged is.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:51
Dani86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:35:
Nou ik heb de CRJ gekocht en gedownload.

Moet zeggen dat het ding aardig bugged is.
Wat bedoel je daarmee precies?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

jorank schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:40:
[...]

Wat bedoel je daarmee precies?
Soms blijft de FMS hangen. Of dat ipad ding blijft hangen. Restart is dan het enige wat werkt.

Ook een puntje van kritiek zijn de camera presets. Niks is werkbaar voor mij: ik kan niet goed zien wat de displays aangeven. Of ik kan niet goed naar buiten kijken.

Moet zeggen dat het flight model veel gevoel geeft, je moet echt werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dani86 op 23-03-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Dani86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:07:
[...]

Soms blijft de FMS hangen. Of dat ipad ding blijft hangen. Restart is dan het enige wat werkt.

Ook een puntje van kritiek zijn de camera presets. Niks is werkbaar voor mij: ik kan niet goed zien wat de displays aangeven. Of ik kan niet goed naar buiten kijken.

Ik heb de CRJ niet, maar op flightsim.to zijn geloof ik nieuwe camera presets beschikbaar.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:07:
[...]

Heb idd 1x een 'hang' gehad toen ik iets te enthousiast DISCO's wilde deleten uit het flightplan.. de EFB gaat tot nu toe nog gewoon goed.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gisteren in de buurt van Seattle in de CJ4 plots flink gestotter, zwarte beelden en CTD.
Nu lees ik op Avsim inderdaad veel mensen met fps problemen in sommige gebieden, vooral na SU3. Jullie ook last van? Ik stond al op t punt om opnieuw Windows schoon te installeren plus de rest, maar ik laat nu een test lopen vanaf EHGG naar het Zuiden op autopilot, en hij loopt al 45 minuten stabiel.

Waar je vliegt maakt kennelijk uit.

En in fullscreen op monitor 50 fps, en in VR 28 fps. Bij 30% processor gebruik, Limited by thread...

FS2020 moet toch nog geoptimaliseerd worden...

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:48:
Gisteren in de buurt van Seattle in de CJ4 plots flink gestotter, zwarte beelden en CTD.
Nu lees ik op Avsim inderdaad veel mensen met fps problemen in sommige gebieden, vooral na SU3. Jullie ook last van? Ik stond al op t punt om opnieuw Windows schoon te installeren plus de rest, maar ik laat nu een test lopen vanaf EHGG naar het Zuiden op autopilot, en hij loopt al 45 minuten stabiel.

Waar je vliegt maakt kennelijk uit.

En in fullscreen op monitor 50 fps, en in VR 28 fps. Bij 30% processor gebruik, Limited by thread...

FS2020 moet toch nog geoptimaliseerd worden...
Ja, al vanaf de UK update. Is ook bevestigd op het MSFS forum. Een user heeft uitgevonden dat het misschien aan de class B zone zou liggen. Overigens zou het ASAP opgelost gaan worden, maar wanneer dat is? Is durf het niet meer te zeggen. Is wel erg vervelend.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Iemand tips voor een goede tutorial voor de CRJ? De meegeleverder tutorial door Aerosoft is vind ik echt belabberd. Super verwarrend opgesteld. Komt ook niet echt overeen met de tutorial die 'The Dude' (ik meen namens Aerosoft) heeft gemaakt. Er wordt in de tutorial bijv ook over een presetfile voor de tutorial gesproken (Paderborn naar Munchen) terwijl de presets die meegeleverd zijn voor een vlucht van Parijs naar Paderborn zijn.

Ik begrijp dat 'The Dude' overigens ook een real life CRJ piloot is? En klinkt NL aan zijn accent te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gameaddict schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Ja, al vanaf de UK update. Is ook bevestigd op het MSFS forum. Een user heeft uitgevonden dat het misschien aan de class B zone zou liggen. Overigens zou het ASAP opgelost gaan worden, maar wanneer dat is? Is durf het niet meer te zeggen. Is wel erg vervelend.
Nu is 50 fps natuurlijk niet slecht, maar wel frustrerend als het veel hoger zou kunnen zijn gezien de cpu reserves. En in VR wordt het nog slechter rond 20 fps met meer gestotter in veel payware scenery, en dezelfde CPU reserves, en dat is wel echt beperkend in het vliegplezier.

En CTD 's zijn natuurlijk gewoon onaanvaardbaar.

Afwachten maar.

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 24-03-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
Trin1ty schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:55:
Iemand tips voor een goede tutorial voor de CRJ? De meegeleverder tutorial door Aerosoft is vind ik echt belabberd. Super verwarrend opgesteld. Komt ook niet echt overeen met de tutorial die 'The Dude' (ik meen namens Aerosoft) heeft gemaakt. Er wordt in de tutorial bijv ook over een presetfile voor de tutorial gesproken (Paderborn naar Munchen) terwijl de presets die meegeleverd zijn voor een vlucht van Parijs naar Paderborn zijn.

Ik begrijp dat 'The Dude' overigens ook een real life CRJ piloot is? En klinkt NL aan zijn accent te horen
volgens mij is hij duits, of oostenrijks.

maar hier iemand die de tutorial doet:

YouTube: The CRJ is here! Initial Setup - Aerosoft CRJ Tutorial #1 - Microsof...

tevens heb je hier ook wat aan:

YouTube: MSFS 2020 | AEROSOFT CRJ | TUTORIAL: How to fly a simple flight in t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Ik hoop binnenkort een nieuw systeem samen te stellen om zo weer (na ruim 10 jaar) aan FS te kunnen gaan beginnen. Ik vroeg me ten aanzien van dit soort add-on steden (bijv via site https://flightsim.to/c/scenery/cities/) af of het installeren van veel steden / airports een noemenswaardige impact heeft op de performance van FS, bijv in de laadtijden of de FPS tijdens het vliegen?

[ Voor 4% gewijzigd door paoloA op 24-03-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paoloA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Ik hoop binnenkort een nieuw systeem samen te stellen om zo weer (na ruim 10 jaar) aan FS te kunnen gaan beginnen. Ik vroeg me ten aanzien van dit soort add-on steden (bijv via site https://flightsim.to/c/scenery/cities/) af of het installeren van veel steden / airports een noemenswaardige impact heeft op de performance van FS, bijv in de laadtijden of de FPS tijdens het vliegen?
FPS valt op zich mee. Laadtijden nemen wel stevig toe..Als je een nieuw systeem gaat samenstellen kun je best wel wat addons gebruiken zonder er écht veel last van te hebben. Maar alles wordt geladen bij het opstarten van FS.

Met mijn systeem (AMD Ryzen 5 3600, Geforce 1660 Super, 16GB RAM) ben ik zo'n 8 minuten onderweg al met al voordat ik goed en wel aan de slag kan.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:02
paoloA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:40:
[...]

De addon cities hebben wel enige impact op de performance maar niet extreem. Over het algemeen moet het mogelijk zijn om met een gemiddeld systeem nog 30 FPS te halen boven deze steden. De laadtijden zijn wel wat langer, maar dat is verklaarbaar gezien het aantal 3D objecten. Ik heb toevallig aan een serie Nederlandse steden gewerkt dus heb er wel enig zicht op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Nu is 50 fps natuurlijk niet slecht, maar wel frustrerend als het veel hoger zou kunnen zijn gezien de cpu reserves. En in VR wordt het nog slechter rond 20 fps met meer gestotter in veel payware scenery, en dezelfde CPU reserves, en dat is wel echt beperkend in het vliegplezier.

En CTD 's zijn natuurlijk gewoon onaanvaardbaar.

Afwachten maar.
Mja naar mijn ervaring is 25 fps (non-VR) voor FS ook prima te doen. Als het maar stabiel is en dat is het niet.. het gaat bij FS niet om milliseconde-nauwkeurige bewegingen. Als het rock steady 25 fps zou zijn te allen tijde zou het perfect zijn, maar dat is het nog niet. Het zwabbert van 15 fps naar 35 bij mij en sinds de laatste upate zijn er nogal wat dipjes naar 10 fps gedurende 10, 15 seconden.

Ligt ook wel aan het toestel. De CRJ gaat goed, alles groter dan dat (747, Airbus..) gaat wat minder, alles daaronder wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 17-09 21:16
DigitalExorcist schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:33:
[...]

FPS valt op zich mee. Laadtijden nemen wel stevig toe..Als je een nieuw systeem gaat samenstellen kun je best wel wat addons gebruiken zonder er écht veel last van te hebben. Maar alles wordt geladen bij het opstarten van FS.

Met mijn systeem (AMD Ryzen 5 3600, Geforce 1660 Super, 16GB RAM) ben ik zo'n 8 minuten onderweg al met al voordat ik goed en wel aan de slag kan.
Ik kreeg wel een dramatsiche FPS van te veel scenery. Ik had op een gegeven moment alle scenery van Rotterdam erin gezet. Ziet er geweldig uit maar bij veranderde de sim van een vloeiende ervaring naar een SlideShow ;) (Ryzend 3600, 5700XT, 32 Gb RAM). Instellingen zijn een combi van High en Ultra.

Dit was overigens nog wel redelijk in het begin en het zou zomaar kunnen dat dit inmiddels wel geoptimaliseerd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Ben ik de enige die niet in FPS denkt of meet? Ik heb 2 smaken, FS2020 loopt vloeiend of stottert.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

cbr600f4i schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:05:
Ben ik de enige die niet in FPS denkt of meet? Ik heb 2 smaken, FS2020 loopt vloeiend of stottert.
De enige keer dat ik naar mijn fps kijk die ik linksboven in de hoek heb staan is wanneer het even stottert (maar is meer een soort van Pavlov reactie). Verder ben ik er ook niet echt mee bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:06

ralpje

Deugpopje

Dit.
Al heb ik de laatste tijd wel een FPS counter in beeld meelopen en merk ik dat <20 bij mij problemen geeft.
Gelukkig is dat slechts incidenteel. Departure bij EGKK is bij mij een pijnpunt (komt wellicht door de scenery die ik daar heb), en approach / landing op EHAM afgelopen zondag was ook een dingetje, maar dat kwam denk ik vooral doordat ik op VATSIM zat en er heeeeel veel traffic online was waarbij modelmatching voor al die planes een livery / model gaat zoeken en renderen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:o

ik zou het anders verwoorden in mijn woorden ..

Het loopt vloeiend of er komt een nieuwe PC (of grote update)
>:)

Ik ga echt niet meer tegen dia's aan kijken
Maar ik wacht nu tot DRX 12 wat die gaat doen en dan kijken wel weer verder
nu loop het gewoon goed, maar bemerk wel dat met ruim 65 gekochte addons dat het toch wel iets anders gaat worden :-)

in het begin liep ik op ULTRA gewoon rond de 45 fps ... ik mag blij wezen als ik nu ronde 35 blijft hangen
Maar goed daar staat wel tegen over dat de airport waar ik nu op land ook heel erg mooi zijn :D
8)
oja en we zijn er nog nog niet .. hopelijk donderdag op Flaminco airport is store

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Of het toeval is weet ik niet maar ik heb dus zelden dat FS stottert en precies net tijdens de landing op Cumbernauld begon die te stotteren, kon wel fatsoenlijk landen maar ik had dit zo nog niet meegemaakt. Hooguit toen ik een keer een vluchtje aan het filmen was.

Dan maar even wat screenshots van de afgelopen dagen Schotland.

Glenforsa, mooie grasbaan in de buurt van Oban:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6pWZcLGlmzKMUKXvUfNhjSK_C0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pF035uNM2a2bkY5vogCp7Tlo.png?f=fotoalbum_large

Oban, mooie landing vanuit het noorden, zit een bergje voor de landingsbaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxjipPKomziwytuXX-JeI3JPZ70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cN7lqjHpaP5ofTlr2nRBfeGU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6F1mG0iSVkLClazI9kN_SyUCvN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KS964GCV9BIo8UHPtW66J4Ch.png?f=fotoalbum_large

Vanuit Perth een vluchtje gedaan naar Cumbernauld, goed te doen met een Caravan. Wellicht dat de omgeving aardig gedetailleerd is dat het daar wat minder vloeiend landen was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4l-w3n7EJRZeHVlzufsC5qYp5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBKeIDOHPyAXBIt4svUP4F2E.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Moet zeggen dat ik weinig tot geen last van stotteren heb, nooit gehad.

Qua fps zit ik boven steden rond de 20 maar dat hindert an sich niet.

Alles op High

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel met vsync aan de de limiet op 30. Voelt allemaal supersmooth aan. Alleen bij grote steden krijgt mijn pc moeite, maar goed, da's logisch: PC is 6 jaar oud (met alleen een GTX 1080 upgrade) en ik speel op Ultra (1080p). Fps kan me echt geen ruk schelen zolang het maar rond die 30 blijft en smooth voelt. Ik heb geen 60 nodig. (Nee, ik hoef geen verdere discussie hier over fps...! ;) ) Wat ik ondertussen wél heb, is dat op een bepaald moment de fps opeens inzakt en alles heel hokkerig wordt: een probleem waar inderdaad meer mensen last van hebben. Tot nu toe lost zich dat vanzelf weer op na enige minuten. Geen idee wat het is. Gebeurd ook op plekke die er helemaal niet 'zwaar' uitzien. Maar ach, meestal herstart mijn PC automatisch voordat het hokkerig kan worden, dus... :X 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

tup61 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:29:
Ik speel met vsync aan de de limiet op 30. Voelt allemaal supersmooth aan. Alleen bij grote steden krijgt mijn pc moeite, maar goed, da's logisch: PC is 6 jaar oud (met alleen een GTX 1080 upgrade) en ik speel op Ultra (1080p). Fps kan me echt geen ruk schelen zolang het maar rond die 30 blijft en smooth voelt. Ik heb geen 60 nodig. (Nee, ik hoef geen verdere discussie hier over fps...! ;) ) Wat ik ondertussen wél heb, is dat op een bepaald moment de fps opeens inzakt en alles heel hokkerig wordt: een probleem waar inderdaad meer mensen last van hebben. Tot nu toe lost zich dat vanzelf weer op na enige minuten. Geen idee wat het is. Gebeurd ook op plekke die er helemaal niet 'zwaar' uitzien. Maar ach, meestal herstart mijn PC automatisch voordat het hokkerig kan worden, dus... :X 8) ;)
Hier op 4k ultra (rtx3070) ook alles (locked) op 30fps. Eigenlijk ook nooit echt grote problemen. Maar ik zie idd ook wel degelijk die stutters zo nu en dan na SU3. Niet lang, een max een minuut dat alles inkakt. GPU staat dan bijna idle, en 1 thread is wat drukker (i7-8700k). Geen ssd of wifi activiteit.
Maar zolang dat in de lucht gebeurd, en geen CTD, vind ik t best.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat stotteren schijnt een bekend probleem te zijn:

https://forums.flightsimu...h-1-14-5-0-upgrade/376202
https://forums.flightsimu...here-with-1-14-5-0/376094

Staat ook als release: ASAP in hun feedback snapshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7stm-hoJAvgfnobXNR3oJhBxTQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stCeCE4ZfSQWaSKSAE92C0i2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
T.a.v. de laadtijden: ik heb heel FS 2020 op een Samsung 970 EVO (M2 SSD) staan, veel sneller kan denk ik niet, FS start op in 2 min 29 sec tot aan het hoofdmenu. Vanuit het hoofdmenu sta ik met de CJ4 op EHGG in 1 min 6 sec (hangt wsch ook van je internetsnelheid af). Ik heb nog ongeveer 20 dingen in de Community folder staan.

Ik heb trouwens meestal 1 CPU thread op 100% staan en de rest staat wat te niksen tot 30%. Hyperthreading aan of uit (Process Lasso) maakt daarbij niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door flopdoc op 24-03-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo weer eens een GA vluchtje doen van PAKT naar PAPG
en onderweg nog even over PAWG gevlogen
Oja met de Mooney natuurlijk en boven Alaska O+

Vertrek vanaf PAKT
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Q9zjfSkB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-15-36-48-79.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CZP0KJ2v/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-15-40-52-12.png

Airborn
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1n8QVwhy/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-15-47-47-38.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JD52nhtR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-15-51-06-48.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nscs5R7T/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-15-52-06-39.png

Richting PAWG
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pm8bvRQL/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-15-56-04-47.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/23JKSgSb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-16-07-11-49.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3ySZbDy4/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-16-10-35-84.png

en nu naar PAPG
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8jgPrKyc/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-16-21-24-55.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qNMr892J/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-16-26-10-92.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ppkbXq4g/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-16-29-33-75.png

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
YouTube: HowTo: ProLine 21/FMS-3000 in the CJ3 - Approach Setup and Briefing ...

(weliswaar de CJ3, maar voor het idee)

Ik wil de CJ4 goed onder knie krijgen!

Maar ik houd ook van klein maar fijn: het gevoel van het vroegere Emma Field heb ik ook bij Out Skerries, en dan met een STOL als de Powersolo.

[ Voor 24% gewijzigd door flopdoc op 24-03-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De CJ4 is heel goed te doen! Ben er de wereld mee rondgevlogen.. haha.. opstarten is super eenvoudig en vliegt echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DigitalExorcist schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:42:
[...]

De CJ4 is heel goed te doen! Ben er de wereld mee rondgevlogen.. haha.. opstarten is super eenvoudig en vliegt echt fantastisch.
Gewoon vliegen is makkelijk te doen in ieder geval, de Working Title mod onder de knie krijgen is weer iets anders, al heel lang niet veel meer met een FMS gedaan. Ben zo benieuwd hoe in de praktijk Navigraph integratie werkt.

Is er een manier om de snelheid in te stellen in de autopilot?
EDIT: dat zit er kennelijk niet in, moet je zelf met de throttle instellen, enige wat er wel in zit is snelheid bij FLC.

[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 24-03-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:44:
[...]

Gewoon vliegen is makkelijk te doen in ieder geval, de Working Title mod onder de knie krijgen is weer iets anders, al heel lang niet veel meer met een FMS gedaan. Ben zo benieuwd hoe in de praktijk Navigraph integratie werkt.

Is er een manier om de snelheid in te stellen in de autopilot?
EDIT: dat zit er kennelijk niet in, moet je zelf met de throttle instellen, enige wat er wel in zit is snelheid bij FLC.
Klopt, de CJ4 heeft geen auto throttle. In het echt ook niet trouwens. En geen thrust reversers. Die had MSFS in het begin er wél in zitten, maar die zijn er later uitgehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 24-03-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DigitalExorcist schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:47:
[...]

Klopt, de CJ4 heeft geen auto throttle. In het echt ook niet trouwens. En geen thrust reversers.
Gewoon realistisch dus, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:59

Predator

Suffers from split brain

flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Gewoon realistisch dus, prima!
Btw, je hebt wel speedbrakes (key te mappen met spoilers, of beter mappen op een throttle joystick as).

De working title cj4 is een fijne vogel.
Simpeler dan een airliner (zeker vanaf cold/dark), een uitgebreide FMS, massa’s performance en hij vliegt nog redelijk licht ook.
Hij climbt als een raket :o

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:04:
T.a.v. de laadtijden: ik heb heel FS 2020 op een Samsung 970 EVO (M2 SSD) staan, veel sneller kan denk ik niet, FS start op in 2 min 29 sec tot aan het hoofdmenu. Vanuit het hoofdmenu sta ik met de CJ4 op EHGG in 1 min 6 sec (hangt wsch ook van je internetsnelheid af). Ik heb nog ongeveer 20 dingen in de Community folder staan.

Ik heb trouwens meestal 1 CPU thread op 100% staan en de rest staat wat te niksen tot 30%. Hyperthreading aan of uit (Process Lasso) maakt daarbij niet uit.
Ik zal de laadtijden eens meten. Vind vooral de a32nx laadtijd lang. Verder valt t mee.

Maargoed vroeger veel de eerste operation flashpoint met mods enzo gespeeld, dus ik ben geen goed referentiekader qua laadtijden.
Voor mij is een SSD een hele gewaarwording :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

flopdoc schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Ik heb de CRJ niet, maar op flightsim.to zijn geloof ik nieuwe camera presets beschikbaar.
Thanks, ik zal eens googelen. Hoop dat Aerosoft hier zelf mee gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Predator schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:12:
[...]

Btw, je hebt wel speedbrakes (key te mappen met spoilers, of beter mappen op een throttle joystick as).

De working title cj4 is een fijne vogel.
Simpeler dan een airliner (zeker vanaf cold/dark), een uitgebreide FMS, massa’s performance en hij vliegt nog redelijk licht ook.
Hij climbt als een raket :o
Ik heb de speedbrakes gemapped aan de slider as op mijn X52 Pro throttle. Erg handig, zeker ook bij snel dalen naar Paro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hahahaha laad tijden
breek me de bek niet open mensen die XP11 en FSX full mods hebben gehad weten waar ik over praat , en dan heb ik het niet over 50 mods of zo maar meer het dubbele ervan

dan kan je beter even kippenpoten gaan braden en even een douche nemen .. tegen die tijd kan je wel eens in het menu staan of vliegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Noorwegen vandaag. Kristiansand (ENCN) naar Oslo-Torp (ENTO). Half uurtje, met de DA62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jammer dat je ze niet als payware heb
ze zijn beide te koop op MP
een heb ik op mijn lijst staan ENCN

kan die schoenen dozen echt niet meer aan zien als je vaak op hand gemaakte airports land of vertrekt

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 24-03-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Oh jee, ik volgde een tip op en dacht er goed aan te doen spelbestanden in Steam te checken op integriteit: alles goed.

Fijn.

Maar nu zijn alle spelbestanden gewist en momenteel wordt er weer 155 GB gedownload.

Blijkt een bekend issue te zijn, wist ik veel!

Morgen maar weer vliegen, en nu iets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:12:
[...]

jammer dat je ze niet als payware heb
ze zijn beide te koop op MP
een heb ik op mijn lijst staan ENCN

kan die schoenen dozen echt niet meer aan zien als je vaak op hand gemaakte airports land of vertrekt
Ja ik kan niet aan de gang blijven 😜

Net de rudderpedalen besteld vandaag... ik overweeg de Piper Arrow III nog (JustFlight) en Torp zou nog kunnen, daar ben ik ‘in het echt’ vaker geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:28:
Oh jee, ik volgde een tip op en dacht er goed aan te doen spelbestanden in Steam te checken op integriteit: alles goed.

Fijn.

Maar nu zijn alle spelbestanden gewist en momenteel wordt er weer 155 GB gedownload.

Blijkt een bekend issue te zijn, wist ik veel!

Morgen maar weer vliegen, en nu iets anders doen.
Ouch. Ja die verwijderd álles inderdaad... is al meerdere keren voorgekomen hier op t forum 😐 balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik overweeg toch maar systeembackup software aan te schaffen om mijn hele systeem terug te kunnen zetten bij problemen, dat is sneller dan heel FS2020 weer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:33:
Ik overweeg toch maar systeembackup software aan te schaffen om mijn hele systeem terug te kunnen zetten bij problemen, dat is sneller dan heel FS2020 weer te downloaden.
Sowieso erg verstandig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:29:
[...]

ik overweeg de Piper Arrow III nog (JustFlight)
Ik ook maar niet voordat alles high res textures heeft. Het klinkt gek om te zeggen maar de default airplane textures zijn tegenwoordig meestal beter dan de payware airplane textures...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo van Notodden - Landvetter aan het vliegen met de Mooney

vertrek vanaf Notodden
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dZVC6cgv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-22-01-32-69.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6TWCtCqS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-22-05-17-80.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nXBXvLMB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-22-06-06-41.png

8000 ft
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RqWV70Dh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-22-16-33-22.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FYV9rk7W/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-22-18-41-04.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qgyWHVtQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-22-24-37-79.png

Aankomst Landvetter
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mzVQ9y8P/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-23-00-04-73.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8FNJbrFM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-23-07-10-95.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xJdXwD3d/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-24-23-14-22-15.png

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 24-03-2021 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Een filmpje hoe je schermen kunt undocken in MSFS 2020.
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:59
Leuk zo'n CTD op approach na een 3 uur lange vlucht😓😓😓. Een van de redenen waarom ik ooit met FSX gestopt ben.
Laat FS wel weer even links liggen .. tot over een paar patches 👋

[ Voor 20% gewijzigd door DoubleYouPee op 25-03-2021 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van St Johann airfield naar Samedan airport

vertrek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zHS2xM7j/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-06-12-01-88.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YhRyg5h2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-06-15-42-63.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tYRGLt6T/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-06-16-17-54.png

in air
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3dfVzM7S/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-06-21-49-23.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MvHr7sRy/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-06-36-05-53.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LJfDDGsZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-06-56-35-95.png

aankomst Samedan
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/z3ckrqbg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-07-05-13-50.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G8Svdj2C/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-07-06-25-46.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CZcqs4bq/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-07-07-17-79.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jd5QsJx0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-07-08-41-53.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah m'n pakket wordt vandaag geleverd (zegt PostNL, dus wel met een schep zout...).

Gisteren de rudderpedals van Thrustmaster besteld.. ben heel benieuwd. Morgen een vrije dag dus een goeie gelegenheid om ze uitgebreid te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.aerosoft.com/...e-cdu-license-msfs?c=1613

Dit lijkt me een leuk hebbeding. Ik heb nog wel een oud(er) tablet liggen, een of ander 7" Samsung gedrocht, wat ik verder niet meer gebruik. Iemand hier ervaring mee?

(Voor diegenen die niet zomaar op hyperlinkjes klikken: het is de aviaworx-aviacdu-single-cdu-license voor MSFS, je kan de FMC dan vanuit de browser van een apart device bedienen en die interfacen met de FMC van de CRJ550/700 voor MSFS.. zodat je de flight management computer 'fysiek' kan bedienen als het ware).

Kost nu iets van €13,- ... het lijkt me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:06

ralpje

Deugpopje

DigitalExorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:55:

Dit lijkt me een leuk hebbeding. Ik heb nog wel een oud(er) tablet liggen, een of ander 7" Samsung gedrocht, wat ik verder niet meer gebruik. Iemand hier ervaring mee?

(Voor diegenen die niet zomaar op hyperlinkjes klikken: het is de aviaworx-aviacdu-single-cdu-license voor MSFS, je kan de FMC dan vanuit de browser van een apart device bedienen en die interfacen met de FMC van de CRJ550/700 voor MSFS.. zodat je de flight management computer 'fysiek' kan bedienen als het ware).

Nice, ik ben wel benieuwd naar ervaringen / een filmpje als je dat werkend hebt!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Nice, ik ben wel benieuwd naar ervaringen / een filmpje als je dat werkend hebt!
Denk dat ik zoiets bewaar tot m'n verjaardag (eind mei). Maar tegen die tijd.. :) sowieso moet ik eens gaan nadenken over m'n sim. M'n bureau begint wel wat vol te raken en liefst zou ik richting een PlaySeat of zo willen.. maar ook eigenlijk pas nadat MSFS multi-monitor ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 22:34
ralpje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je daar een filmpje oid van? Het lijkt me super, maar wel wat beperkt als het maar voor 1 vliegtuig werkt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
DigitalExorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Heb je daar een filmpje oid van? Het lijkt me super, maar wel wat beperkt als het maar voor 1 vliegtuig werkt..
Beetje naar beneden scrollen:
https://www.aviaworx.com/aviacdu

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:24
Nu een paar dagen in het bezit van de JustFlight Piper Arrow. Ben erg tevreden vliegt lekker weg :) Ben meteen van EHEH naar Blackbushe Engeland gevlogen om vanaf d daar mijn reis door Engeland te gaan maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b5EjS_5ZVhrxfxDSj5JzrZJBQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i5ZhqggyXPkcpoqZ6ntUEbwa.png?f=fotoalbum_large

Ben trouwens in het bezit van een Razer Nari Ultimate hooftelefoon met haptic feedback en dat voegt bij MSFS echt heel wat toe, het opstarten van motoren/vol trottle geven is dan een heel nieuwe beleving :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
schumi1986 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:05:
Nu een paar dagen in het bezit van de JustFlight Piper Arrow. Ben erg tevreden vliegt lekker weg :) Ben meteen van EHEH naar Blackbushe Engeland gevlogen om vanaf d daar mijn reis door Engeland te gaan maken

[Afbeelding]

Ben trouwens in het bezit van een Razer Nari Ultimate hooftelefoon met haptic feedback en dat voegt bij MSFS echt heel wat toe, het opstarten van motoren/vol trottle geven is dan een heel nieuwe beleving :p
Wat houdt hiermee de haptic feedback in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:33:
Persoonlijk zou ik dat niet doen: ik heb het idee dat je ook fouten en rommel die in de loop van de tijd op het systeem komen mee-backupped (als je tenminste regelmatig backupped) en je installeert Windows uiteindelijk toch meestal opnieuw vanwege problemen om of weer een nieuw fris systeem te krijgen...? Als je MSFS niet helemaal weer opnieuw wilt downloaden, volstaat een handmatige backup van de packages folder waar de meeste data in staat. Als je dan MSFS opnieuw wilt installeren (op bijvoorbeeld een schone Windows installatie) dan moet je 1. die packages map op de gewenste (juiste plek) zetten en 2. MSFS opnieuw installeren (let op het juiste path): als je het goed doet, ziet de installer vanzelf dat je al die data al hebt en worden alleen wat basisbestanden gedownload en geïnstalleerd. Zo ben je heel snel klaar en is je hele systeem alsnog fris en fruitig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DigitalExorcist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:55:

Kun je niet met Alt - x de FMC niet sowieso als venster naar een andere monitor verplaatsen?

PS Ik wil binnenkort proberen inderdaad mijn tweede monitor op die manier in te stellen, hopelijk blijft dat actief als monitor/venster terwijl ik in VR ben. Dan even de headset afdoen, iets op die monitor doen (touch monitor!) en dan headset weer op. Hopelijk zonder allerlei gedoe met window focus en Windows-Y muis etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
tup61 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Persoonlijk zou ik dat niet doen: ik heb het idee dat je ook fouten en rommel die in de loop van de tijd op het systeem komen mee-backupped (als je tenminste regelmatig backupped) en je installeert Windows uiteindelijk toch meestal opnieuw vanwege problemen om of weer een nieuw fris systeem te krijgen...? Als je MSFS niet helemaal weer opnieuw wilt downloaden, volstaat een handmatige backup van de packages folder waar de meeste data in staat. Als je dan MSFS opnieuw wilt installeren (op bijvoorbeeld een schone Windows installatie) dan moet je 1. die packages map op de gewenste (juiste plek) zetten en 2. MSFS opnieuw installeren (let op het juiste path): als je het goed doet, ziet de installer vanzelf dat je al die data al hebt en worden alleen wat basisbestanden gedownload en geïnstalleerd. Zo ben je heel snel klaar en is je hele systeem alsnog fris en fruitig.
Bedankt voor het meedenken. _/-\o_ Ik heb er wel ervaring mee, ik gebruikt het destijds voor Prepar3D. Dat liep toen ook regelmatig vast. Ik heb nu een best goed werkend systeem, installatie is pas een weekje oud, dus hiervan maak ik vanmiddag een backup. En dan over een paar dagen een incremental backup etc. Dan kan ik naar een specifieke backup datum restoren als het nodig is. Plus: ik heb ook DCS geinstalleerd staan, en Iracing. Die werken nu ook allemaal prima. Dus ook prettig om in de backup te hebben wegens ellenlange installatie/download tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 22:34
flopdoc schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Kun je niet met Alt - x de FMC niet sowieso als venster naar een andere monitor verplaatsen?

PS Ik wil binnenkort proberen inderdaad mijn tweede monitor op die manier in te stellen, hopelijk blijft dat actief als monitor/venster terwijl ik in VR ben. Dan even de headset afdoen, iets op die monitor doen (touch monitor!) en dan headset weer op. Hopelijk zonder allerlei gedoe met window focus en Windows-Y muis etc.
Met avia kan je dus lekker de knopjes via een tablet o.i.d doen :) Dat werkt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:05:
Nu een paar dagen in het bezit van de JustFlight Piper Arrow. Ben erg tevreden vliegt lekker weg :)
Begin steeds meer van de Piper Arrow te houden. Nog niet eens als addon in MSFS, maar het type vliegtuig alleen al terwijl ik eigenlijk cessna fan ben. Als je filmpjes ziet (zoals deze) hoe die Pipers tot leven komen als ze gestart worden, lijkt wel of ze uit elkaar vallen.
Is me nooit zo opgevallen maar met MSFS ga ik me toch iets verder in de vliegtuigen verdiepen.

Op kort termijn komt de volgende update er aan:
Direction Indicator (DI) bezel now illuminated by panel lighting
Whiskey compass animation fixed
Sun visor animation now visible from exterior
GNS 530 display now remains visible after GPS unit toggle on EFB is used
Landing gear auto-extension logic fixes
Airspeed indicator (ASI) accuracy issue fixed
Yoke timer paused when yoke hidden - fixed
ON/OFF control assignments now supported (e.g. lights, master/alternator)
Autopilot OMNI/VOR hold disengaging after flying overhead VOR - fixed
HSI no longer drifts
Aircraft type now included in ATC calls
inHG baro scale added to standby altimeter
Co-pilot, chock, tie-down and towbar selections, COM/NAV/ADF frequencies and fuel load are now included in state saving
Chock, tie-down and towbar selections can now be made via LVars for use by cockpit builders, VR users etc
KMA 20 audio selector logic fixes
Paint kit horizontal stabiliser texture fixes
Yoke pitch animations added to exterior model
Checklists added
Further VR compatibility tweaks (including larger clickspots for small controls)

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
flopdoc schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Wat houdt hiermee de haptic feedback in?
Er zijn trilmotoren in de oorschelpen geplaatst, zo heb je bijvoorbeeld bij shooters dat als een granaat ontploft het net lijkt alsof deze echt bij je neus ontploft :p

Bij msfs ‘voel’ je daardoor de wind en de motoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flopdoc
schumi1986 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Er zijn trilmotoren in de oorschelpen geplaatst, zo heb je bijvoorbeeld bij shooters dat als een granaat ontploft het net lijkt alsof deze echt bij je neus ontploft :p

Leuk!!

Persoonlijk wil ik nog uitzoeken of mijn Buttkicker ook met MSFS2020 werkt. Ik gebruik m voor Iracing en andere race sims, ook erg leuk! Hoe meer immersion factor hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gameaddict schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Begin steeds meer van de Piper Arrow te houden. Nog niet eens als addon in MSFS, maar het type vliegtuig alleen al terwijl ik eigenlijk cessna fan ben. Als je filmpjes ziet (zoals deze) hoe die Pipers tot leven komen als ze gestart worden, lijkt wel of ze uit elkaar vallen.
Is me nooit zo opgevallen maar met MSFS ga ik me toch iets verder in de vliegtuigen verdiepen.

Op kort termijn komt de volgende update er aan:

[...]
Ik vlieg ook graag de JF Piper Arrow. In Prepar3D had ik een paar A2A vliegtuigen, hopelijk komen die ook naar FS2020, ook erg fijne geluiden van de wielen over de baan etc. En ik meen me te herinneren ook trillend dashboard bij idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Dat kan maar ik heb niet de luxe over een extern touchscreen ;) dat undocken kan wel (per keer dat je het vliegtuig start) maar dan zit je nog steeds met je muis te emmeren. Terwijl een touchscreen (bij gebrek aan een échte FMC met fysieke knoppen) wel fijner lijkt te werken. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:28:
[...]

dat vind ik wel vreemd als je dan in een afgesloten vliegtuig zit , dat is toch alleen maar leuk als je vliegtuigen vliegt met een open cockpit

Acties:
  • +3 Henk 'm!
flopdoc schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:34:
[...]

In Prepar3D had ik een paar A2A vliegtuigen, hopelijk komen die ook naar FS2020, ook erg fijne geluiden van de wielen over de baan etc. En ik meen me te herinneren ook trillend dashboard bij idle.
Ja, ik wacht eigenlijk ook op A2A, ik ben eigenlijk niet geïnteresseerd in andere developers wat GA betreft, maar ja... A2A neemt nogal de tijd... en dan komen ze waarschijnlijk ook eerst nog eens met een vliegtuig wat mij niet interesseert. Ik zou maar wat graag hun Comanche (of desnoods de Cherokee) in MSFS willen zien (maar dan wel met 100% MSFS graphics, natuurlijk). A2A is simpelweg de beste... Ik denk alleen maar aan de JF Arrow om de tijd te overbruggen, maar ach, ik vermaak me nog steeds prima met de default vliegtuigen, dus...

Een A2A Piper en een 'study level' Q400 is eigenlijk alles wat ik wil. De rest boeit me niet echt. Ik ben duidelijk niet zo'n 'big spender' als sommige anderen hier. ;) Scenery zie ik mezelf sowieso helemaal niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:
[...]

dat vind ik wel vreemd als je dan in een afgesloten vliegtuig zit , dat is toch alleen maar leuk als je vliegtuigen vliegt met een open cockpit
Moet je natuurlijk ook het raampje opendoen, hè. 8) Lijkt mij hoe dan ook wat apart om alleen maar feedback via je oren/hoofd te krijgen... Maar goed, het schijnt te werken, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Ja, ik wacht eigenlijk ook op A2A, ik ben eigenlijk niet geïnteresseerd in andere developers wat GA betreft, maar ja... A2A neemt nogal de tijd... en dan komen ze waarschijnlijk ook eerst nog eens met een vliegtuig wat mij niet interesseert. Ik zou maar wat graag hun Comanche (of desnoods de Cherokee) in MSFS willen zien (maar dan wel met 100% MSFS graphics, natuurlijk). A2A is simpelweg de beste... Ik denk alleen maar aan de JF Arrow om de tijd te overbruggen, maar ach, ik vermaak me nog steeds prima met de default vliegtuigen, dus...

Een A2A Piper en een 'study level' Q400 is eigenlijk alles wat ik wil. De rest boeit me niet echt. Ik ben duidelijk niet zo'n 'big spender' als sommige anderen hier. ;) Scenery zie ik mezelf sowieso helemaal niet kopen.
A2A is zeker wel een goede vooruit gang als dat in FS2020 komt
daar kijk ik ook wel naar uit en ook een goede Q400
maar dat zal nog wel even agan duren
verwacht dat die uitgevers zo rond de kerst wat gaan laten zien ...

eerste moet MSFS een beetje stabiel wezen wat betreft bugs en andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het zit weer lekker dicht met wolken in Zuid England
Vluchtje van St just maar Shoreham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
ravw schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Als ik als passagier in een vliegtuig zit en de motoren gaan aan dan voel ik dat toch echt, zo moet je dat voorstellen hoe dat met zo’n hoofdtelefoon klinkt.

Nu ook in de Piper je voelt gewoon de kracht van zo’n motor. Nu heb ik nooit in een echte Piper gezeten maar wel bijv. In een c130 Hercules en ondanks afgesloten voel je het vliegtuig wanneer de motoren aan gaan.

Vanzelf sprekend is ook in MSFS met deze hoofdtelefoon de immersie groter bij de Piper dan bij de A320

Acties:
  • +2 Henk 'm!
van St just maar Shoreham met de Mooney

vertrek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02FMBkNs/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-13-05-54-08.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zfSyvTFz/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-13-09-30-80.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/B6mtcszR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-13-10-30-77.png

erg veel bewolking en mist
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13SnQWDC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-13-16-57-25.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmQQPk5y/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-13-57-25-70.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qqnqfnqH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-14-03-49-01.png

aankomst Shoreham
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qv076zbj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-14-26-53-03.png

die doet een suezkanaaltje
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9QFhjTN5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-14-28-33-44.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1zk24NMz/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-14-32-39-09.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou, PostNL delivered! M'n rudder pedals zijn binnen... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Nieuwe versie van VFR Map For VR is uit. Bevat weer wat fixes ;)

https://github.com/Christian1984/vfrmap-for-vr/releases

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
zou zoiets graag zien van navigraph

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shoreham naar Wycombe Air Park

vertrek Shoreham
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/87S2zNFZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-16-07-50-96.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0zyCfBh8/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-16-10-52-49.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yD2v8Trs/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-16-12-13-96.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/526L38H9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-16-29-42-97.png

Aankomst Booker ( Wycombe air park)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3yc7RzQW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-16-34-44-02.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3yd5P90h/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-16-41-56-59.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JGMw1RHP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-16-43-33-99.png

zo dat was het weer ,,,,,, vanavond maar weer eens een airbus pakken :+ en een vluchtje doen

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 25-03-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Dirtyrockers schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:02:
[...]

zou zoiets graag zien van navigraph
Gebruik zelf de Volanta app en die "pinn" ik dan als losse window in mijn VR omgeving. Werkt ook wel leuk, maar helaas werken de VR controllers niet in het spel en moet ik dus met de Windows toets de focus van FS halen en dan met de muis naar de app gaan om hem dan aan te klikken. Gelukiig blijft de joystick het in het spel nog wel doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een klein raadseltje
wie herken deze verlaten airport
het ligt in Californië en zit niet in MSFS

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/F7RGvKVy/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-17-20-01-98.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T5PjTkgd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-17-20-23-15.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wywJ4hPS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-25-17-20-49-99.png

HINT: ook heel erg bekent door een ander bekent spel alleen onder een andere naam maar wel op waargetrouw nagemaakt in die game zo als het er ooit heeft uitgezien

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 25-03-2021 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In April komt er als het goed is een Twin Turbo prop aan _/-\o_

Embraer EMB 110 Bandeirante

voor meer info:
https://msfsaddons.com/20...s-by-nextgen-simulations/

of

https://nextgensim.com.co...velopment-update-q1-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 15:26

R2L

Voor de liefhebbers. Kwam op YouTube een heel mooi filmpje tegen (YouTube: YouTube) met deze helikopter:
https://flightsim.to/file...s-h135-helicopter-project

[ Voor 16% gewijzigd door R2L op 25-03-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:59

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:14:
In April komt er als het goed is een Twin Turbo prop aan _/-\o_

Embraer EMB 110 Bandeirante

voor meer info:
https://msfsaddons.com/20...s-by-nextgen-simulations/

of

https://nextgensim.com.co...velopment-update-q1-2021/
Looking good (y) :)

Iemand enig idee van deze developper ? Komt dat zeker goed ? Of juist niet ? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Predator op 25-03-2021 20:36 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Looking good (y) :)

Iemand enig idee van deze developper ? Komt dat zeker goed ? Of juist niet ? ;)
als het dezelfde als XP11 is dan gaat het wel wat worden , geen studie level maar gewoon een beetje zo als de Carenado
maar goed daar kunne w e ons ook wle mee vermaken , ben wel benieuw ook naar de volgende plane van carenado
hoop ook op een wat grotere plane

heb even opgezocht het is niet de zelfde makers dze is van NextGen Simulations die heeft ooit de Citation CJ4X gemaakt voor FSX

dus iemand weet hoe deze was ?

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 25-03-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
terinfo voor de mensen die hem los hebben
Navigraph AIRAC 2103 uitgekomen

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 25-03-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond ook weer een update van MSFS

https://www.fsvisions.nl/...imulator-update-25-maart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 13:02
Ter verduidelijking: Geen software update maar weer de wekelijkse community nieuws-update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchy88 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Ter verduidelijking: Geen software update maar weer de wekelijkse community nieuws-update. ;)
zo lang flaminco airport er maar bij zit :D en hoop wat veldejs in Alaska
geen UK meer daar zijn er nu even wel genoeg van :o

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 25-03-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een hotfix vandaag/morgen? Geen idee hoe betrouwbaar dat is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c_iqG5riah_0Uyuw7NtAQX0SR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0N8AZvfxmTMxLqLmvd6N29XI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Gameaddict schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:50:
Misschien een hotfix vandaag/morgen? Geen idee hoe betrouwbaar dat is

[Afbeelding]
Als vandaag, dan mogen ze opschieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Microsoft is het net middag geworden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
De update is bij mij meestal tussen 23:00 en 00:30 beschikbaar, evenals de MP Store update.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Als vandaag, dan mogen ze opschieten ;)
meestal tussen 12 en 4 donderdag op vrijdag nacht .. die tijd worden ook vaak de MP geupdate :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Short flight from Cochrane Airfield to Islas Carlos Campos (Chile) for fishing

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SxHbLWWB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-26-01-19-11-06.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mrMfmtjt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-26-01-21-22-93.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NFs3GbcH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-26-01-24-32-74.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nhj6LC60/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-26-01-28-27-03.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W3nyyrkb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-26-01-30-13-54.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6QVb7RzL/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-26-01-33-27-95.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komt een patch vandaag (geen idee welke tijdzone...) die de ergste framerate stutters moet gaan oplossen. Zegt Asobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
ravw schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 01:44:
Short flight from Cochrane Airfield to Islas Carlos Campos (Chile) for fishing

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooie foto's, let alleen op dat je vislijntje niet in de propeller komt :+

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:57:
Er komt een patch vandaag (geen idee welke tijdzone...) die de ergste framerate stutters moet gaan oplossen. Zegt Asobo.
Als ik de development update zo zie verwacht ik niet zo veel meer van de hotfix.
Performance optimizations when flying close to large airports such as Dallas-Ft Worth (KDFW)
Performance optimizations of server requests when in the menus and during flight
Zo te zien is dit dus niet het grote probleem wat we nu hebben, dat de framerate af en toe voor een aantal seconden compleet inzakt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Vliegt er hier iemand ook met de custom build van de a320FBW?
Valt me op dat er elke dag wel een update was, maar dat sinds een dag of 2 geen update meer is geweest na de update van de installer.
Kan er op hun discord niks van vinden, maar mis ik iets/is er iets met mijn installer aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
456 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:55:
Vliegt er hier iemand ook met de custom build van de a320FBW?
Valt me op dat er elke dag wel een update was, maar dat sinds een dag of 2 geen update meer is geweest na de update van de installer.
Kan er op hun discord niks van vinden, maar mis ik iets/is er iets met mijn installer aan de hand?
hier kan je alle commits zien:

https://github.com/flybywiresim/a32nx/commits/master

het is de laatste dagen ook wat rustiger. ik denk dat het komt omdat ze druk met de AP bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Gameaddict schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Als ik de development update zo zie verwacht ik niet zo veel meer van de hotfix.

[...]

Zo te zien is dit dus niet het grote probleem wat we nu hebben, dat de framerate af en toe voor een aantal seconden compleet inzakt. |:(
Ik geef t nog hoop, omdat in de dat overzicht van de 'Development Update' nog wel staat dat t de performence problemen met de hotfix zouden zijn opgelost... Waar ik me meer zorgen over maak, is dat er een fix net voor t weekend wordt uitgerold. In al mijn jaren in de IT heb ik wel t principe ontwikkeld niks in productie uit te rollen net voor het weekend... is om problemen vragen ;)

Enfin - Kmoet de FMC in programmeren nu. ETD van 10:28 ;)

Pagina: 1 ... 155 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc