Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zonder in te willen breken @Generaal Pep :

Een 'yoke' is een echt 'stuur' als het ware. Een HOTAS komt uit de militaire vliegwereld en is een (joy)stick en throttle/gashendel (vandaar de naam HOTAS: "hands on throttle and stick"). (Overigens vraag ik me af of je bij een Airbus van 'HOTAS' mag spreken: het is gewoon een fly-by-wire systeem, dus alles digitaal gestuurd, HOTAS suggereert meer een straaljager-achtige besturing)

Boeing is van oorsprong van de yoke (zoals de mééste niet-militaire vliegtuigen) en Airbus is van de HOTAS. Het ligt er puur aan wát je wil vliegen waar je voorkeur naar uit gaat. In principe, als je nog niet zeker bent of FS een leuke hobby is, kun je het beste met een (eenvoudige) joystick beginnen. Je hebt dan wel de controle die je met muis en toetsenbord niet hebt, maar bent niet gelijk honderden euro's kwijt voor een goeie yoke. Plus, je kan in principe álles met joystick vliegen, maar een straaljager met een yoke vliegen is dan weer niet zo fijn.

Persoonlijk, maar je vraag was voor @ravw dus spreek ik alleen voor mezelf :) gaat mijn voorkeur uit naar een yoke omdat ik vooral veel 'normale' toestellen vlieg. Hoewel ik af en toe wel een joystick mis om bijv. de aerobatic-toestellen mee te vliegen.

[ Voor 8% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-03-2021 13:36 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Generaal Pep schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Wauw wat gaaf man! Heb je een lijst met alle apparatuur die je hier uitegestald hebt staan?
dieze is niet van mij was dat maar waar >:)
dan had ik geen tijd om met jullie te praten hoor :9
maar er is wel zat over te vinden op het net flightsims inc met beamers :9

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

@Bolk Wat vul je nu wanneer in op de approach page van de FBW, DH of MDA? Vaak onduidelijk op navigraph kaarten waar beiden vaak door elkaar heen gebruikt lijken te worden. En in de FBW kun je in de Approach page maar 1 invullen. Ik vind dat beetje verwarrend.aangezien ik op Youtube filmpjes het vaak door elkaar gebruikt zie worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Trin1ty schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:38:
@Bolk Wat vul je nu wanneer in op de approach page van de FBW, DH of MDA? Vaak onduidelijk op navigraph kaarten waar beiden vaak door elkaar heen gebruikt lijken te worden. En in de FBW kun je in de Approach page maar 1 invullen. Ik vind dat beetje verwarrend.aangezien ik op Youtube filmpjes het vaak door elkaar gebruikt zie worden.
Ik ben geen Bolk maar dit is niet Airbus specifiek. Hangt van de approach af. Non-precision approaches tot aan CAT1 ILS hebben minima die nagenoeg allemaal zijn gebaseerd op barometrische hoogte (luchtdruk, QNH etc) en gebruiken (M)DA. Vanaf CAT2 ILS en strenger zijn de minimums gebaseerd op radiohoogte en gebruik je DH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat ligt aan de baan die je wil gebruiken ik maak altijd onderscheid tussen
DH wordt gebruikt voor ILS-benaderingen en MDA wordt gebruikt voor NIET-PRECISIE benaderingen

om het nog even ingewikkelder te maken DH is radio en MDA is baro. :9

nog even een korte uitleg

MDA / DH staan ​​onderaan de pagina (categorie ABCD). In principe gebruik je op een A320 alleen C en D, je zit in cat C als je vApp lager is dan 140 (inbegrepen) en in cat D als je vApp hoger is dan 141 (inbegrepen).

De MDA is het eerste nummer: bijvoorbeeld in Cat I, categorie C-benadering, dus laten we zeggen vApp = 135, is "750 (150)" uw referentie. 750 is uw MDA, het tweede nummer is de radiohoogte (150 'boven luchthavenniveau), dus als u 750 in de MDA invoert, wordt de "minimum call" op 150 AAL afgespeeld. De hoogte van de luchthaven zou dus 750-150 = 600 moeten zijn.

Hoe dan ook, nogmaals, als ik me niet vergis en zoals hierboven vermeld, gebruik je alleen DH voor CATII / III-nadering en het nummer dat je erin invoert is een radiohoogtemeter. Als je bijvoorbeeld 50 in DH zet, wordt de 'minimum'-call gespeeld op 50'

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Voor een CAT I ILS (en non-precision) approaches gebruik je normaalgesproken MDA. Voor CAT II en III gebruik je DH. De meeste operators doen het op die manier.

MDA = Minimum Descent Altitude (= barometric, dus je hoogtemeter).
DH = Decision Height (= hoogte boven de runway, de radio altimeter).

Zie ook: https://www.skybrary.aero...n_Altitude/Height_(DA/DH)
Propane schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Ik ben geen Bolk maar dit is niet Airbus specifiek. Hangt van de approach af. Non-precision approaches tot aan CAT1 ILS hebben minima die nagenoeg allemaal zijn gebaseerd op barometrische hoogte (luchtdruk, QNH etc) en gebruiken (M)DA. Vanaf CAT2 ILS en strenger zijn de minimums gebaseerd op radiohoogte en gebruik je DH.
Airbus specifiek(?): je kan ook "NO" invullen bij DH op de approach page. Daarmee heb je geen decision height en ga je voor de CAT III autoland.

[ Voor 27% gewijzigd door Bolk op 22-03-2021 13:52 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ah ok! Helder, dat verklaart ook waarom op het ook veel ILS charts beide vermeld worden. Thanks @Bolk @Propane en @ravw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trin1ty schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:52:
ah ok! Helder, dat verklaart ook waarom op het ook veel ILS charts beide vermeld worden. Thanks @Bolk @Propane en @ravw
DH en DA zijn verschillende termen voor hetzelfde dus houd daar ook rekening mee :+

anders komen er straks meer vragen wat is DA ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Ja dat weet ik maar ik had het nu expliciet dus over MDA en DH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:53:
[...]

DH en DA zijn verschillende termen voor hetzelfde dus houd daar ook rekening mee :+
Niet correct. De een is voor baro hoogte (altitude), de ander radio hoogte (height). Afhankelijk van het weer vallen die niet altijd exact samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:53:
[...]

anders komen er straks meer vragen wat is DA ;)
DH en DA zijn zeer zeker niet hetzelfde. Probeer maar eens een DA te vliegen met een verkeerde QNH (en ook temperatuur speelt een rol). Precisie van DH is hoger, echter heb je bij die approaches (uitgaande van een autoland) wel een hoop systemen die moeten werken. Voor de Airbus is daar een aparte "required equipment for CAT2 and CAT3" QRH-pagina voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcMSQ3Scq2HkvjA_xBF13_vm1C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJpvCv75oReYHeeOhoLd4pUX.jpg?f=fotoalbum_large

Groeten vanaf FL300 :D (ongeveer ja). De AI Pilot is al aardig op weg... ik heb nog geen toets aan hoeven raken. Constant overspeed, en niet op de juiste hoogte, maar ach. Ben benieuwd naar de landing straks..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:52:
[...]

een boeing die vlieg je , een airbus wil jou vliegen 8)
Dan houd ik het op een Boeing, en wacht de PMDG af.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:58:
[...]

DH en DA zijn zeer zeker niet hetzelfde. Probeer maar eens een DA te vliegen met een verkeerde QNH (en ook temperatuur speelt een rol). Precisie van DH is hoger, echter heb je bij die approaches (uitgaande van een autoland) wel een hoop systemen die moeten werken. Voor de Airbus is daar een aparte "required equipment for CAT2 and CAT3" QRH-pagina voor.
Ik begrijp wat je bedoelt maar dat ligt er maar net aan hoe je het ziet en het meeneemt in je landing :-)
Zowel de DA als de DH worden vermeld op CAT I-benaderingen, hoewel de meesten van ons de DA wel gebruiken.
U kunt afzien van de RA-vereiste voor CAT II. CAT II-benaderingen vermelden zowel de RA-beslissingshoogte als zowel DA als DH voor andere manieren (u hoeft niet strikt een RA te hebben voor CAT II, ​​er kan van worden afgezien). Sommige CAT II's die over oneffen terrein aankomen, hebben alleen baro DA / DH's. ;)

Aangezien de FAA de definitie van precisiebenaderingen heeft opgewaardeerd, is het juister om te zeggen dat MDA's van toepassing zijn op benaderingen zonder verticale begeleiding (dwz niet een ILS / GS-, LPV- of LNAV / VNAV-benadering). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt maar dat ligt er maar net aan hoe je het ziet en het meeneemt in je landing :-)
Zowel de DA als de DH worden vermeld op CAT I-benaderingen, hoewel de meesten van ons de DA wel gebruiken.
U kunt afzien van de RA-vereiste voor CAT II. CAT II-benaderingen vermelden zowel de RA-beslissingshoogte als zowel DA als DH voor andere manieren (u hoeft niet strikt een RA te hebben voor CAT II, ​​er kan van worden afgezien). Sommige CAT II's die over oneffen terrein aankomen, hebben alleen baro DA / DH's. ;)

Aangezien de FAA de definitie van precisiebenaderingen heeft opgewaardeerd, is het juister om te zeggen dat MDA's van toepassing zijn op benaderingen zonder verticale begeleiding (dwz niet een ILS / GS-, LPV- of LNAV / VNAV-benadering). ;)
Dus kort samengevat: de blauwe kant moet boven, de groene kant moet onder, boem is ho, plons is zwemmen en proost is bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Dus kort samengevat: de blauwe kant moet boven, de groene kant moet onder, boem is ho, plons is zwemmen en proost is bier?
aan je stick trekken of yoke word alles kleiner ( dus u gaat omhoog en bij het duwen er tegen word alles groter)
dus wil je de hoogte in moet je zorgen dat alles kleiner word...Wat is het toch eigenlijk makkelijk he dat vliegen :D (mits je de juiste snelheid heb dan )

nu maar even weer kijken waar ik heen kan vliegen :-)

New Castle naar Helsinki gaat het denk ik worden
mits het weer een beetje mee zit

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:20:
[...]

aan je stick trekken of yoke word alles kleiner ( dus u gaat omhoog en bij het duwen er tegen word alles groter)
dus wil je de hoogte in moet je zorgen dat alles kleiner word...Wat is het toch eigenlijk makkelijk he dat vliegen :D (mits je de juiste snelheid heb dan )

nu maar even weer kijken waar ik heen kan vliegen :-)
<Insert opmerking over aan de stick trekken en zo maar ik durf niet meer>

Anyway - als je lang genoeg de stick naar achteren trekt zul je zien dat de groene kant boven komt en de blauwe kant beneden! Da's toch ook wat :D en dan nóg iets langer en dan heb je overál groen, en even later is blauw weer boven en groen weer onder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:26:
[...]

<Insert opmerking over aan de stick trekken en zo maar ik durf niet meer>

Anyway - als je lang genoeg de stick naar achteren trekt zul je zien dat de groene kant boven komt en de blauwe kant beneden! Da's toch ook wat :D en dan nóg iets langer en dan heb je overál groen, en even later is blauw weer boven en groen weer onder!
heb je kotszakjes bijde hand denk niet dat de Pax daar erg blij mee zullen zijn :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:26:
[...]

heb je kotszakjes bijde hand denk niet dat de Pax daar erg blij mee zullen zijn :+ >:)
Op de kermis betáál je juist voor die ervaring. Soms snap ik mensen niet. Denk je ze een plezier te doen met een looping, wordt daarna alléén maar gegild, geschreeuwd, wordt je opgepakt en ben je je brevet kwijt. Ondankbare types.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:14:
[...]

U kunt afzien van de RA-vereiste voor CAT II. CAT II-benaderingen vermelden zowel de RA-beslissingshoogte als zowel DA als DH voor andere manieren (u hoeft niet strikt een RA te hebben voor CAT II, ​​er kan van worden afgezien).
Bold statement (bron?), aangezien een EASA gecertificeerde Airbus minimaal 1 werkende Radio Altimeter moet hebben voor CAT II (2 werkende voor CAT III). Bij een CAT II moet je voldoende visual reference hebben voor een manuele landing (wat overigens niet betekent dat je een manuele landing moet maken. Een real life CAT II is gewoon een autoland in mijn boekje maar dat is weer een andere discussie). Anyway, minima's kunnen ook nog eens per operator verschillen.

Om het verhaal completer te maken, er zijn meerdere soorten minima's:
  1. Airfield - Wat er op de chart staat
  2. Operator - alles lager dan CAT I heb je approval voor nodig van de autoriteiten, denk aan autoland demonstratie
  3. Crew - denk aan sim training voor Low Visibility Procedures
  4. Aircraft - ook wel airborne equipment
Normaalgesproken voor alle CAT II/CAT III bestaat dat uit DH en RVR (ipv MDA en reported visibility).
Sommige CAT II's die over oneffen terrein aankomen, hebben alleen baro DA / DH's. ;)
Er is niet zoiets als een "baro DH". DA = baro, DH = radio.
Correct, met uitzondering voor CAT I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Op de kermis betáál je juist voor die ervaring. Soms snap ik mensen niet. Denk je ze een plezier te doen met een looping, wordt daarna alléén maar gegild, geschreeuwd, wordt je opgepakt en ben je je brevet kwijt. Ondankbare types.
ja het lijken net mensen , lopen ook altijd maar te klagen >:)
net als dat ze gaan klappen als ze aankomen op de bestemming ........ wat is daar goed aan , daar heb je toch voor betaald , van A naar B te komen :-) ... mijn baas gaat me toch ook niet klappen als ik weer naar huis gaat als ik me werk goed gedaan heb :+

sta er weer een zooi van die klager in te laden om ze dan te vervoeren naar Helsinki
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmM7zYNH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-14-34-13-46.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tjonge, ik heb nooit geweten dat er full time flight simmers bestonden...! 8) Sommigen van jullie zijn hier dag en nacht! Zei hij jalooers. Ik ben al blij als ik even tussendoor een forum kan checken op het werk... ;)

Wat betreft yoke en joystick: goed advies om eerst voor een joystick te gaan. Mijn advies zou zijn de Logitech Extreme 3D pro. Ik gebruik 'm al sinds ergens rond 2005 of zo en heb vorig jaar een nieuwe besteld omdat ik de oude eindelijk om zeep had weten te brengen. 8) Ik vlieg op de PC sinds de jaren tachtig en heb nooit iets anders als een joystick gebruikt (plus sinds zo'n 10 jaar rudder pedals). Een yoke is aan mij niet besteedt: duur, lastig, zit in de weg, neemt ruimte in, moet je installeren, etc. Op een of andere manier vind ik het ook vreemder een Airbus o.i.d. te vliegen met een yoke dan een C172 met een joystick... maar dat zal ook gewoon gewenning zijn. ;) Een joystick is gewoon meer algemeen bruikbaar imho. Een yoke is meer iets voor als je echt helemaal verslaafd raakt aan flight simmen én je veel vliegtuigen met yokes vliegt. En teveel geld hebt. ;) Ik denk echt NOOIT iets als 'O, nu vlieg ik een yoke plane met een joystick... ai...'. Het voelt gewoon goed en prima om alles met een joystick te vliegen.

Je zou zelfs met een controller (XBox) kunnen gaan vliegen als je die toevallig hebt liggen... altijd nog beter dan met toetsenbord. Maar een joystick is toch net wel even wat beter en handiger, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:38:
Tjonge, ik heb nooit geweten dat er full time flight simmers bestonden...! 8) Sommigen van jullie zijn hier dag en nacht! Zei hij jalooers. Ik ben al blij als ik even tussendoor een forum kan checken op het werk... ;)
iets met Corona en niet mogen werken (of voor sommige mensne die geen werk meer hebben daardoor)
goed om de tijd door te komen
je moet toch wat .....
en dan heb je ook nog mensen die thuis werken en die kunnen tijdens het werk FS :D

het zou erger zijn als je niet kan werken omdat je de hele dag met FS bezig ben ....... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
@ravw

Als je het toch over FAA gaat hebben dan...
For Category II a Decision Height of a published DA(H) (or an equivalent Inner Marker (IM) for irregular
pre-threshold terrain) is used as the applicable descent minima. Any “altitude” value specified is considered to be advisory. The altitude value is available for cross-reference and backup. Use of the barometrically referenced DA element of a published DA(H) is not currently authorized for parts 121, 129, or 135 operations at U.S. facilities.
Ook die doen niet aan barometrische minima voor CAT2. Een operator mag er voor kiezen om een hogere barometrische hoogte als trigger voor een go around te gebruiken, maar de standaard minima zijn nog steeds radiohoogte. Dus nogmaals, niet correct. En zoals @Bolk ook al aangeeft, je kunt geen baro DH hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:38:

Wat betreft yoke en joystick: goed advies om eerst voor een joystick te gaan. Mijn advies zou zijn de Logitech Extreme 3D pro. Ik gebruik 'm al sinds ergens rond 2005 of zo en heb vorig jaar een nieuwe besteld omdat ik de oude eindelijk om zeep had weten te brengen. 8) Ik vlieg op de PC sinds de jaren tachtig en heb nooit iets anders als een joystick gebruikt (plus sinds zo'n 10 jaar rudder pedals). Een yoke is aan mij niet besteedt: duur, lastig, zit in de weg, neemt ruimte in, moet je installeren, etc. Op een of andere manier vind ik het ook vreemder een Airbus o.i.d. te vliegen met een yoke dan een C172 met een joystick... maar dat zal ook gewoon gewenning zijn. ;) Een joystick is gewoon meer algemeen bruikbaar imho. Een yoke is meer iets voor als je echt helemaal verslaafd raakt aan flight simmen én je veel vliegtuigen met yokes vliegt. En teveel geld hebt. ;) Ik denk echt NOOIT iets als 'O, nu vlieg ik een yoke plane met een joystick... ai...'. Het voelt gewoon goed en prima om alles met een joystick te vliegen.

Je zou zelfs met een controller (XBox) kunnen gaan vliegen als je die toevallig hebt liggen... altijd nog beter dan met toetsenbord. Maar een joystick is toch net wel even wat beter en handiger, vind ik.
Yep. Eigenlijk precies dit. Maar een Xbox controller is echt niet heel erg handig.. dan beter 'gewoon' een goeie joystick, daarmee kan je álles vliegen en als je tzt besluit dat dit écht een hobby wordt kun je altijd nog investeren in een yoke. Maar in principe kun je alles vliegen met een joystick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo vertrokken vanaf New Castle ..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yN2z3GdK/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-14-45-15-04.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMQKPTkx/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-14-50-11-41.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TYdB1x9m/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-14-52-40-01.png
;) een collega
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L4bjYBkT/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-14-54-24-40.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J7qd9gLh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-14-54-47-87.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nL2DHvcq/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-14-56-54-10.png

op FL360 en nu lekker relaxen tot aan Helsinki
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zB0XMrFr/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-15-15-29-82.png

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Hang nu al een paar weken rond in Groot-Britannie en moet zeggen dat me dat goed bevalt. Een kleine sfeerimpressie:

Gloucestershire:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgEspuhfCx_V31fLCGtRpQ2EmIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CMudlyjLl7C9P6JCjTeF7Nv2.png?f=fotoalbum_large

Ergens in Wales onder Snowdonia NP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqlsxIalaUinoo-UWY0-CxlyVfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aARBulTEZ3EPO0v0uh3Nc1H7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Bv4svjFt19s-uqOagglJZOtQck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yGyRg1EfMT4bTtnsZLMVQhju.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ojGoKZY7Tqhl_9SgbhZwl-73yc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X6JujhI8bRaDAJNTfe5gCtyb.png?f=fotoalbum_large

En nadat ik de halve UK heb gezien kom ik uit bij toch wel een van m'n favoriete gebieden om wat touch & go's te oefenen met GA vliegtuigen. Op Skye heb je 2 vliegveldjes - Broadford en Plockton - vlakbij mekaar liggen in de Schotse Fjorden met in 1 van die fjorden een leuk kasteeltje. Ze liggen op 7NM van mekaar dus ideaal om wat sightseeing te doen en landingen te oefenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkvqp8zqVkY3JgbMN9oLrKGBqzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vWr91TrpmY49ni6Brwx0P9hl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZShDxiOhdLSOpw0AjE4my4hKDbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MDsCaDFCBTdwcaWv4xP6N2Ze.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmIwTx3YeoxeJvMqI8Ebe0lnw6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ks0gpBn1IWLcxtXGjk9vtA5a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqKVR-L5zR_lATD9V5cPRFUrGQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IM4E09OLZKtJlgnWtPpa3iCe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7gNM9Bm_QstKWs_GQSAFFv13Oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nw9YTLaYxKguJrTopjL9nZuj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhsXvsaDHNvsFzhu018otHN8ai4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KyeZhYAbUaajUcdI11KKzlLo.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:28:
[...]

doet em wel hier aan denken ..... die zal ook wel gedacht hebben WTF
;) _/-\o_ _/-\o_

YouTube: Female Pilot Surprises Flight Instructor - Maxmantv

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:24:
Hang nu al een paar weken rond in Groot-Britannie en moet zeggen dat me dat goed bevalt.

<knip>

En nadat ik de halve UK heb gezien kom ik uit bij toch wel een van m'n favoriete gebieden om wat touch & go's te oefenen met GA vliegtuigen. Op Skye heb je 2 vliegveldjes - Broadford en Plockton - vlakbij mekaar liggen in de Schotse Fjorden met in 1 van die fjorden een leuk kasteeltje.
Ik ben ook al een tijdje in GB aan het vliegen: niet te (saai) vlak maar ook niet te bergachtig: perfect voor 'VOR-vliegen'. En dan vooral Schotland en Wales, dat soort plekken. Ik heb jarenlang in Noorwegen gevlogen maar daar zitten die bergen toch wel erg vaak in de weg... en je hebt er ook niet heel veel vliegvelden. Ik denk dat ik nog wel een tijdje in de UK blijf hangen. De omgevingen zijn ook heel gevarieerd. En meestal ook 'fps-friendly'. ;) Bedankt voor de Skye-tip: die hoek had ik nog niet echt bekeken. Dat wordt mijn volgende vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
Ik vlieg eigenlijk veelal met airliners. Voornamelijk de a320.

Denk dat ik mij toch eens op vfr en GA ga storten. Eens wat anders dan wolken bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:35:
Ik vlieg eigenlijk veelal met airliners. Voornamelijk de a320.

Denk dat ik mij toch eens op vfr en GA ga storten. Eens wat anders dan wolken bekijken.
Kijk wel uit het word echt verslavend , als je eenmaal de smaak te pakken heb wil je niet anders meer ...
Ik was ook ooit begonnen met de B747 200 ........ tot ik de Misty fjord en Fright dogs addon kreegt
daarna bijna alleen maar GA gevlogen

Het nadeel van GA is wel je moet wel mooie landschappen hebben en de gebieden een beetje kennen
maar ook mooie airports

maar zo wel UK , NZ , Alaska , BC , Oostenrijk en zelf Zuid Africa is mooi om te vliegen
Maar neem ook eens de Oost kust van spanje mee _/-\o_

maar Zuid america en Nepal en omgeving zul je ook mooie stukken tegen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
tup61 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Ik ben ook al een tijdje in GB aan het vliegen: niet te (saai) vlak maar ook niet te bergachtig: perfect voor 'VOR-vliegen'. En dan vooral Schotland en Wales, dat soort plekken. Ik heb jarenlang in Noorwegen gevlogen maar daar zitten die bergen toch wel erg vaak in de weg... en je hebt er ook niet heel veel vliegvelden. Ik denk dat ik nog wel een tijdje in de UK blijf hangen. De omgevingen zijn ook heel gevarieerd. En meestal ook 'fps-friendly'. ;) Bedankt voor de Skye-tip: die hoek had ik nog niet echt bekeken. Dat wordt mijn volgende vlucht.
Dat gedeelte van Schotland is behoorlijk leuk vliegen, globaal onder de lijn Inverness - Stornoway en boven Edinburgh - Glasgow heb je een heel scala aan leuke VFR vluchtjes. Je kan naar Barra (al is dat wel een beetje een outsider) en Oban mag je niet vergeten, leuke approach ook vanuit het noorden. Al met al een vakantiegebied en zo voelt het ook als je daar rondvliegt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Kijk wel uit het word echt verslavend , als je eenmaal de smaak te pakken heb wil je niet anders meer ...
Ik was ook ooit begonnen met de B747 200 ........ tot ik de Misty fjord en Fright dogs addon kreegt
daarna bijna alleen maar GA gevlogen

Het nadeel van GA is wel je moet wel mooie landschappen hebben en de gebieden een beetje kennen
maar ook mooie airports

maar zo wel UK , NZ , Alaska , BC , Oostenrijk en zelf Zuid Africa is mooi om te vliegen
Maar neem ook eens de Oost kust van spanje mee _/-\o_

maar Zuid america en Nepal en omgeving zul je ook mooie stukken tegen komen
verslavend is alleen maar mooi natuurlijk.

zal eens kijken waar ik allemaal ga vliegen.

volgens mij is Multiplayer GA vliegen ook heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Ja zeker. Alleen verdwijnen de toestellen van je mede-piloten nog wel eens uit beeld.. dus hecht daar niet tevéél waarde aan. Het is leuk zolang het werkt.. :) (en anders heb je altijd VATSIM nog ter zijner tijd, maar dat vergt wel flink wat meer ervaring en oefening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
DigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Ja zeker. Alleen verdwijnen de toestellen van je mede-piloten nog wel eens uit beeld.. dus hecht daar niet tevéél waarde aan. Het is leuk zolang het werkt.. :) (en anders heb je altijd VATSIM nog ter zijner tijd, maar dat vergt wel flink wat meer ervaring en oefening)
ja VATSIM. Dat is iets waar ik nog tegenaan hik.
Wil het dolgraag maar die drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:43:
[...]

kan je een mooi tip geven om te beginnen ....
Ga een van San diago over de kust/ klein stukje binnen land naar Santa barbara
vanuit daar naar San fransico .. Portland en dan door naar Vancouver.. en als einde Stewart

dan heb je echt heel veel mooie dingen gezien , die kant van de VS heb ik heel veel Addons en ik blijf er mijn vluchten doen
zelf met een Airliner mits je niet te hoog gaat / of te veel wolken heb is het heel mooi
Maar dan moet je als eindhalte Vancouver nemen O+

en ja gewoon gaan hoppen daar , niet direct van San diago naar Vancouver . maar ookde tussen stops nemen

anders moeten we eens een keer met een paar mensne afspreken om deze vlucht is met GA te gaan doen ...

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:50:
[...]

anders moeten we eens een keer met een paar mensne afspreken om deze vlucht is met GA te gaan doen ...
lijkt mij inderdaad wel eens leuk om te doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en daar heb je de punt van Denemarken weer
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3M8SGsd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-15-54-00-06.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13RYH1YS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-15-58-58-14.png

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:54:
[...]

lijkt mij inderdaad wel eens leuk om te doen idd.
je kan em toevoegen aan MSFS ravw1971 (Steam het zelfde naam )
iedereen is wel kozo kan je dan ook zien wie wat waar vliegt in de menu map :*)

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:55:
en daar heb je de punt van Denemarken weer
[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik had je al in mijn lijst staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:47:
[...]

ja VATSIM. Dat is iets waar ik nog tegenaan hik.
Wil het dolgraag maar die drempel.
Yep. Nu sim ik ook al zo'n 27 jaar maar ook dát is nog wel een dingetje. Het vraagt ook wel wat voorbereiding, met name de kaarten en 'onverwachte' dingen. Op Groningen weet ik de weg wel te vinden als ik van of naar m'n standplaats moet taxiën maar op Schiphol of ergens in den verre ben ik gewoon chronisch de weg kwijt..

Als je dan ook nog ineens "cleared for takeoff runway 23, climb and maintain FL70, wind 320 at 14 gusting 25, qnh 1025, haveanicedaybyebye" krijgt en je wordt geacht dat in één keer te herhalen dan .. eh ... slaat er wel lichte paniek toe :P en dát zijn dan nog de simpele dingen. Ik had laatst een controller die me een direct naar RUFOX wilde laten vliegen onderweg van Groningen naar Lelystad. En ik maar zoeken... bleek het om KUVOS te gaan. Maar ik zou zwéren dat ik het 3x verkeerd verstaan heb. En dan zoek je je een ongeluk als je even niet de juiste kaart voor je neus hebt (voorbereiding dus!!). En dat terwijl Groningen naar Lelystad gewoon 'immer gerade aus' is .. dus in feite hád ik dat punt er al gewoon in staan. (Ligt tussen IDGOK en EHLE geloof ik, zoiets..).

Afijn, lang verhaal kort: alles draait om voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Seconds from disaster" :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnsBjbocyYC2eXwoX7eB35VN4gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0k9lz4OH2QCGOIYIPZeJw1Sw.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer, de AI Pilot heeft het verprutst. Met het einde letterlijk in zicht!! (Vorige keer dat ie dat deed stond de Airbus keurig na m'n lunch geparkeerd en wel op het tarmac, maar nu dus niet..).

"You damaged your landing gear" na het kortwieken van een boompje. Spijtig dit.

[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-03-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44
DigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Tja, zo lang je nog gewoon kan pauzeren in multiplayer dan blijf je dit soort dingen houden. Spawnen op de runway zelf moeten ze ook uitschakelen vind ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:08:
[...]

bleek het om KUVOS te gaan. .. dus in feite hád ik dat punt er al gewoon in staan. (Ligt tussen ENKOS en NOVEN geloof ik, zoiets..
mits je het goed invoert dan anders mag ej wel een heel stukje omvliegen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k5mNcQ5b/page-1.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Tja, zo lang je nog gewoon kan pauzeren in multiplayer dan blijf je dit soort dingen houden. Spawnen op de runway zelf moeten ze ook uitschakelen vind ik...
Pauzeren nog niet eens. Soms verdwijnen ze gewoon tijdens het vliegen letterlijk uit beeld om 20 seconden later weer terug te komen terwijl de ander juist denkt dat jij degene bent die verdwijnt. Beiden pauzeren dan niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:14:
[...]

mits je het goed invoert dan anders mag ej wel een heel stukje omvliegen

[Afbeelding]

8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K54ks71IMcPTD-vTpQQJiWcehQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oQnV8NyxRSKLl9Ze13L1gf5.jpg?f=fotoalbum_large

Ja ik bedoel déze KUVOS dus ;) (zie rood rondje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had het gisteren nog met een punt ... de een lag op 140 NM de andere 1056 NM en weer een andere op 13004 NM
maar wel de zelfde benaming .. dus niet snel even wat aanklikken wel kijken of het klopt met je route

PS nog iets meer dan 400 nm en ik ben ook weer geland
hopelijk geen sneeuw

maardan heb ik er weer een vlucht er op zitten van 1007 NM

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Propane schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:43:
@ravw
Als je het toch over FAA gaat hebben dan...
[...]
Ook die doen niet aan barometrische minima voor CAT2. Een operator mag er voor kiezen om een hogere barometrische hoogte als trigger voor een go around te gebruiken, maar de standaard minima zijn nog steeds radiohoogte. Dus nogmaals, niet correct. En zoals @Bolk ook al aangeeft, je kunt geen baro DH hebben...
Gewoon lekker in Europa blijven, heb je niets te schaften met de FAA.. Oh wacht.. hoi EASA! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
al weer een beetje rustig aan het dalen
gaat weer een mooie landing worden met zons ondergang

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CL8hbt6m/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-16-55-11-82.png

land wel met de zon in de rug dat is dan wel weer jammer

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Mpy139XY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-16-59-58-46.png

en ja hoor :X sneeuw :(

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7ZGKHFXM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-17-14-31-06.png

_/-\o_

vliegveld inzicht
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qB2L5cqQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-17-22-56-80.png

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mDgPysP0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-17-29-01-24.png

En de laaste Screenshot van deze vlucht
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DzdGc6Bb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-22-17-32-18-72.png

in eens melding--------- je heb landinsgestel schade .... :o lol had nog niet het gevoel dat ik de baan geraakt had

daar gaat je vlucht van 2 uur
dit is me zelden voorgekomen

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

moet zeggen dat ik het wel heel interessant vind om jullie discussie's te volgen, en ook eens de informatie van daadwerkelijke piloten te lezen.

Ik blijf zelf voorlopig nog wel even ad-hoc wat rondhangen bij mijn oude vakantie routes en sight seeing tourtjes doen rondom plekken waar ik graag nog eens heen zou gaan. Voor mij is momenteel een TBM al wel complex genoeg om lekker mee te "spelen", denk dat ik die cj4 mod ook nog wel n keer wil gaan proberen als ik wat meer tijd heb dan af n toe eens een uurtje op een avond :)

Voor wat betreft aanraders voor controllers denk ik dat de meesten hier al wel geantwoord zullen hebben, ik kan alleen aansluiten met: een xbox controller is inderdaad met wat button remapping nog wel te doen voor een kleine cessna GA, maar denk dat de lol er al heel snel af is als je daar ook grotere vliegtuigen mee wil gaan vliegen. Ik was het zelf na een halve dag proberen in ieder geval al zat met de xbox controller en heb toen de thrustmaster 16000 fcs flight pack inclusief rudder pedals gehaald.. die pedals vallen me tegen, gaan ondanks n beetje olie en wat schroefjes rondom de rails ietsje losser draaien, nog steeds te stroef naar mijn intuitie.. wellicht is stroef niet het juist woord, meer schokkerig en niet geleidelijk. De thrustmaster throttle en de joystick vind ik zelf wel heel erg prettig, werken allebei prima smooth en hebben een zee van knopjes om te mappen, zou ook niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niet aleen het vliegen blijf lastig maar zelf bij het instappen kan je diverse keren de fout in gaan

Biden heeft dat dus mee kunnen maken

YouTube: Watch: Biden Stumbles As He Boards Air Force One | NBC News NOW

kan me nog herinneren dat President Ford toen bij het uitstappen op zijn plaat ging dus het blijkt toch moeilijker te zijn dan gedacht uit of in en vliegtuig stappen

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:11
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:56:
al weer een beetje rustig aan het dalen
gaat weer een mooie landing worden met zons ondergang

[Afbeelding]

land wel met de zon in de rug dat is dan wel weer jammer

[Afbeelding]

en ja hoor :X sneeuw :(

[Afbeelding]

_/-\o_

vliegveld inzicht
[Afbeelding]
Wel de Cabin laten weten dat je gaat landen he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:11:
niet aleen het vliegen blijf lastig maar zelf bij het instappen kan je diverse keren de fout in gaan

Biden heeft dat dus mee kunnen maken

YouTube: Watch: Biden Stumbles As He Boards Air Force One | NBC News NOW

kan me nog herinneren dat President Ford toen bij het uitstappen op zijn plaat ging dus het blijkt toch moeilijker te zijn dan gedacht uit of in en vliegtuig stappen
Wanneer heb je eens zin om een vfr te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Lijkt mij ook leuk.

Ben nu even nog meer mijn simulator PC aan het tweaken, testen etc. Maar de hele week vakantie.

[ Voor 16% gewijzigd door flopdoc op 22-03-2021 20:15 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
flopdoc schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:14:
[...]

Lijkt mij ook leuk.

Ben nu even nog meer mijn simulator PC aan het tweaken, testen etc. Maar de hele week vakantie.
Mij ook :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Mij ook, als er interesse is in een Discord Channel, kun je deze eventueel joinen:
https://discord.gg/yK24pzd

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Wel de Cabin laten weten dat je gaat landen he :9
ja en de deur op slot houden
eerst de mensne allemaal er uit voor dat ik mijn deur open doet :+

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
WeHoDo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:17:
[...]

Mij ook, als er interesse is in een Discord Channel, kun je deze eventueel joinen:
https://discord.gg/yK24pzd
Voeg mij maar toe.

Kerstboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 21:14
Er is toch ook gewoon een Tweakers Aviation discord: https://discord.gg/Tk5zsKSV

Wil ook best wel eens een keer wat helpen met Vatsim; vlieg er al jaren mee en zou nooit meer zonder 'vliegen'.

[ Voor 41% gewijzigd door danielrene op 22-03-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielrene schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:02:
Er is toch ook gewoon een Tweakers Aviation discord: https://discord.gg/Tk5zsKSV

Wil ook best wel eens een keer wat helpen met Vatsim; vlieg er al jaren mee en zou nooit meer zonder 'vliegen'.
Klopt maar daar wordt al máánden niks meer gezegd of gepost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een vraagje voor de mensen die de PA 44 hebben valt bij jullie ook de avionics uit gelijk nadat je hem gestart heb ?

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:11
Strakjes toch maar de Just flight Arrow kopen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:41:
ik wacht tot hij op MP komt dan haal ik hem denk ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die lijkt me ook wel heel erg tof. Maar er is al zoveel GA dat ik nog even doortwijfel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Kunnen we dit crowdfunden @ravw ?? 😜

[Video: http://cuevision.nl/COCKPIT.mp4]

jammer van die prijs, ik kom nét €100 te kort :( bieden onder de €20.000 heeft geen zin maar ik zit op €19.900 ... :'(

[ Voor 34% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-03-2021 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:27:
even een vraagje voor de mensen die de PA 44 hebben valt bij jullie ook de avionics uit gelijk nadat je hem gestart heb ?
Heb de PA44 al even niet meer opgestart, maar ze zijn ook met een update bezig omdat ie (alweer) stuk is. Zal vanavond even kijken, maar de avionics zijn sowieso twijfelachtig na de laatste update. Soms komen ze niet eens tot leven (staat ook bij de known issues)

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:19:
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Kunnen we dit crowdfunden @ravw ?? 😜

[Video]

jammer van die prijs, ik kom nét €100 te kort :( bieden onder de €20.000 heeft geen zin maar ik zit op €19.900 ... :'(
ja ken het probleem :-)

maar je kan hem aanschrijven om het in 3 termijnen te doen ?

als hij accord gaat , dan zeg je kom hem maar brengen ......
als hij dan zegt nou hoe ga je die 3 termijnen dan betalen ....
Nou heel makkelijk vandaag niet , morgen niet , en nooit niet :D

O+
Maar lijkt me wel erg mooi om te hebben .. de ruimte is hier geen probleem denkt ik , des noods in de woonkamer >:) of dan gaat me slaapkamer er maar aan geloven dan verhuis die wel naar de logierkamer _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 23-03-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft iemand al iets gezien over de Nederland update die er aan komt?

Ik vloog gisteravond in VR over Den Haag en het ziet er niet uit, al die standaard gebouwtjes. Zelfs het binnenhof enzo... Jammer want hier in Barcelona klopt elk gebouw letterlijk precies (duidelijk fotometrie). Ik kan het logo van mijn werk op het gebouw zien zitten.

Alleen de speciale objecten als de radiotoren hier klopte eerst niet maar daar is een addon voor gekomen. Ik dacht dat de NL update eind Maart zou komen maar ik heb nergens een duidelijke datum gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gameaddict schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:40:
[...]

Heb de PA44 al even niet meer opgestart, maar ze zijn ook met een update bezig omdat ie (alweer) stuk is. Zal vanavond even kijken, maar de avionics zijn sowieso twijfelachtig na de laatste update. Soms komen ze niet eens tot leven (staat ook bij de known issues)
Idem, maar werkt tot nu toe steeds wel na herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:28:

Alleen de speciale objecten als de radiotoren hier klopte eerst niet maar daar is een addon voor gekomen. Ik dacht dat de NL update eind Maart zou komen maar ik heb nergens een duidelijke datum gevonden.
Ik dacht april, dus als t maart wordt valt het mij nog mee. Rustig afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:18:
[...]

j
O+
Maar lijkt me wel erg mooi om te hebben .. de ruimte is hier geen probleem denkt ik , des noods in de woonkamer >:) of dan gaat me slaapkamer er maar aan geloven dan verhuis die wel naar de logierkamer _/-\o_
Nahh.. ik vlieg alleen nog maar in VR, dus geen behoefte aan. Een Nextlevel motion platform aan de andere kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:11

Ik vloog gisteravond in VR over Den Haag en het ziet er niet uit, al die standaard gebouwtjes. Zelfs het binnenhof enzo... Jammer want hier in Barcelona klopt elk gebouw letterlijk precies (duidelijk fotometrie). Ik kan het logo van mijn werk op het gebouw zien zitten.

Den Haag gaat geen fotometrie krijgen, wellicht wat building-types die erbij komen, maar het gaat ook in de BNL update niet het niveau van Barcelona krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik heb de scenery van de binnenstad van Groningen gemaakt een tijd geleden.. (note to self: keertje updaten!). Dat is de closest thing to photogrammetry vrees ik.. ik dacht dat Amsterdam photogrammetry zou krijgen en inderdaad wat objecten die bijgewerkt worden maar ook de trailer die uitgekomen is, is er niet echt duidelijk over.

Mja die binnenstad is gebaseerd op Google Earth en ook die is niet echt actueel: het Forum staat er bijv. nog niet (de hijskranen wél).

EDIT: Als ik nu in Google Earth kijk staat het Forum er wél in, misschien toch maar eens kijken voor een update dan :D

[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-03-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
TranceSetter schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Den Haag gaat geen fotometrie krijgen, wellicht wat building-types die erbij komen, maar het gaat ook in de BNL update niet het niveau van Barcelona krijgen.
Wat jammer :'( Is er al meer informatie over wat er wel komt?
DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:12:
[...]
Ik heb de scenery van de binnenstad van Groningen gemaakt een tijd geleden.. (note to self: keertje updaten!). Dat is de closest thing to photogrammetry vrees ik.. ik dacht dat Amsterdam photogrammetry zou krijgen en inderdaad wat objecten die bijgewerkt worden maar ook de trailer die uitgekomen is, is er niet echt duidelijk over.

Mja die binnenstad is gebaseerd op Google Earth en ook die is niet echt actueel: het Forum staat er bijv. nog niet (de hijskranen wél).
Ja snap ik, Barcelona loopt ook behoorlijk achter hoor. Afhankelijk van de wijk een jaar of 2-3.

Ik zal die scenery bekijken! Maar ik ben nog nooit in Groningen geweest :)

Edit: Wow die screenshots zien er erg goed uit! Nog beter dan in Barcelona (waarschijnlijk omdat je het met de hand hebt gemaakt. In Barcelona zijn veel gebouwen een beetje schots en scheef omdat ze automatisch gemapt zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door GekkePrutser op 23-03-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Ik zal die scenery bekijken! Maar ik ben nog nooit in Groningen geweest :)
Dat hoeft dan ook niet meer ;) want je hebt alles al gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:12:
[...]

EDIT: Als ik nu in Google Earth kijk staat het Forum er wél in, misschien toch maar eens kijken voor een update dan :D
Ben jij degene die m op flightsim.to heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:11
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Wat jammer :'( Is er al meer informatie over wat er wel komt?
Ja, fotometrie van Amsterdam. En voor de rest POI's en updates aan landschapsdata etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
flopdoc schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Ben jij degene die m op flightsim.to heeft gezet?
Dat niet alleen, ik heb 'm ook gemaakt. Niet alleen geüpload... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Ja, fotometrie van Amsterdam. En voor de rest POI's en updates aan landschapsdata etc.
EHRD niet te vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was dat ook van plan want het lijkt een perfect vliegtuig voor mijn manier van vliegen. Maar ja... die FSX-achtige low res textures die je hier en daar ziet... ik ben daar echt allergisch voor. Ik moet gewoon minstens MSFS-default-plane-kwaliteit hebben: voor minder geef ik geen geld uit. Hoe goed de addon verder ook is. Ik vermaak me dus voorlopig nog maar met de C172 steam gauges. (Nog steeds balen dat die geen DME heeft, maar goed, daarvoor kan ik de GNS gelukkig misbruiken. ;) )

Het is toch wel van de idiote dat default in MSFS vaak beter is dan addon... 8) In ieder geval wat graphics betreft. Het is de omgekeerde wereld!

[ Voor 10% gewijzigd door tup61 op 23-03-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
TranceSetter schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Mag hopen dat op z'n minst alle vliegvelden van NL na de update gewoon "bestaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Mag hopen dat op z'n minst alle vliegvelden van NL na de update gewoon "bestaan".
dat kan je wel vergeten :-)
denk niet dat het gaat gebeuren

maar hoop wel op meer dan nu het geval is en ook dat de lichten snachts van de banen het doen .
Zoals texel en zo .. ( die mogen ze ook wel maken met de hand)
Maar net zo goed EIndhoven en Maastricht verwacht ik toch ook wel minimaal dat ze er een beetje beter er uit gaan zien

maastricht airport heb ik al voor XP11 mooi airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ik bedoel dus niet dat elk vliegveld 100% handcrafted moet zijn, maar dat ze gewoon bestaan.
Zo is Twente nu gewoon een leeg grasveld en kan je niet selecteren.

Vind ook dat ze meer met modders moeten samenwerken. De mods van Eindhoven en Twente kunnen er zo 1:1 in.

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 23-03-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:10:
Ik bedoel dus niet dat elk vliegveld 100% handcrafted moet zijn, maar dat ze gewoon bestaan.
Zo is Twente nu gewoon een leeg grasveld en kan je niet selecteren.

Vind ook dat ze meer met modders moeten samenwerken. De mods van Eindhoven en Twente kunnen er zo 1:1 in.
daarom willen Gateway gaan inbouwen zo als met XP11 gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ravw schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:12:
[...]

daarom willen Gateway gaan inbouwen zo als met XP11 gebeurd
Ah, zie et al op de wishlist.. Prototype in 2021. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
ravw schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:07:
[...]
maar hoop wel op meer dan nu het geval is en ook dat de lichten snachts van de banen het doen .
Zoals texel en zo .. ( die mogen ze ook wel maken met de hand)
Texel hééft geen verlichting, hè.. (Het is dan ook gesloten 's nachts.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Texel hééft geen verlichting, hè.. (Het is dan ook gesloten 's nachts.)
ja nachts ... maar we hebben ook zo iets als bewolking en donkere dagen in NL
kijk snacht zou raar zijn vele van mijn kleine airports die ik heb gekocht zijn alleen open op winkel tijden maar daar brand gewoon licht snachts ... vind ik ook vreemd

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 23-03-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ik zie net terwijl ik ff pauze neem van werk, even in de msfs marketplace te kijken, en daar staat nu een Boeing 737 Max in. Had even gemist dat die ook toegevoegd was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qz5kp0ubet9GAVOSBgKMbmghsY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7IuZ27eRiyLPOcS0ykZjH3o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Dat niet alleen, ik heb 'm ook gemaakt. Niet alleen geüpload... ;)
Geweldig! Ik vlieg veel vanaf EHGG in FS2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:00:
ik zie net terwijl ik ff pauze neem van werk, even in de msfs marketplace te kijken, en daar staat nu een Boeing 737 Max in. Had even gemist dat die ook toegevoegd was.

[Afbeelding]
zal hem niet kopen als ik jou was .. bekijk de reviews maar online
word nog niet goed beoordeelt.

even wat anders komt er vandaag nog een update of wat

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 23-03-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Geweldig! Ik vlieg veel vanaf EHGG in FS2020.
Kom er wel heel vaak over heen maar ben er denk ik nog nooit geland
niet in MSFS

wel ene keer in FS 2002 of zo toen zat hij er als addon in .. maar verder kom ik daar eigenlijk niet veel zo als eindhoven zit hier ook in maar komt er bijna nooit

Rotterdam zal binnen kort na de NL update wel wat meer gevlogen gaan worden mits die een beetje goed word weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:34:
[...]

zal hem niet kopen als ik jou was .. bekijk de reviews maar online
word nog niet goed beoordeelt.

even wat anders komt er vandaag nog een update of wat
Die "ontwikkelaar" maakt uitsluitend rotzooi. Zonde van het geld... niet aan beginnen inderdaad. De Eurofighter was ook al zo'n "succes" :')

Ik twijfel nog serieus om die JustFlight Piper Arrow III te kopen. Ziet er geweldig leuk uit .. maar ... of het nou écht wat toevoegt tov. de stock Beech G58 bijvorrbeeld? Ga ik er genoeg in vliegen om die bijna-40-euro eruit te halen? ... Misschien wacht ik toch nog liever even op een twin turboprop voor lijnvluchten zoals een Q400. Maar ja... dan kan je ook weer net zo goed de CRJ blijven vliegen... twijfel twijfel.

Misschien tóch die rudderpedalen eerst maar bestellen. Daar heb ik bij álle toestellen nog lol van.

[ Voor 38% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-03-2021 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Iemand die toevallig zojuist ook is opgestart?

Het laadscherm blijft hangen op 'Checking for updates' en een zandloper die niet meer ronddraait...

ooowwwww.... ik hoop toch zo dat dit niet een compleet nieuwe reinstall betekent he..

Lama - Iets met een hangende bluetooth koptelefoon... Na opnieuw pairen loopt ie door!

[ Voor 16% gewijzigd door 456 op 23-03-2021 15:40 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:36:
Iemand die toevallig zojuist ook is opgestart?

Het laadscherm blijft hangen op 'Checking for updates' en een zandloper die niet meer ronddraait...

ooowwwww.... ik hoop toch zo dat dit niet een compleet nieuwe reinstall betekent he..

Lama - Iets met een hangende bluetooth koptelefoon... Na opnieuw pairen loopt ie door!
had ik laatst met mijn USB externe HD >:)

altijd opletten met dat soort dingen aan je pc hangen , alles even er uit halen als je FS op gaat starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
djbarney schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:00:

[Afbeelding]
Skip die maar als ik de reviews mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Dirtyrockers schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:57:
[...]

Skip die maar als ik de reviews mag geloven.
heb het inderdaad gezien ondertussen, wellicht gek dat ze zo'n moeite hebben met echte liveries verkrijgen, maar dat men wel de naam van een fabrikant te grabbel mag gooien (door te claimen dat het een Boeing 737 MAX moet voorstellen). Nu is wellicht de 737 MAX niet het beste voorbeeld.. Maar ik zou toch verwachten dat een fabrikant van vliegtuigen toch ook wel zou willen dat die enigzins fatsoenlijk werden gebouwd in sims als deze. Wellicht een beetje hetzelfde idee als dat de autofabrikanten het geen fijn idee vinden om gedetailleerde schade op hun auto modellen te zien in racegames.

@ravw volgens mij kwam de volgende community update pas op de 25e, dat stond onderaan bij de vorige community update in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ravw schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:45:
[...]

had ik laatst met mijn USB externe HD >:)

altijd opletten met dat soort dingen aan je pc hangen , alles even er uit halen als je FS op gaat starten
Ik lees toch op wat fora dat sinds vanmiddag er (veel) meer mensen last van hebben ineens. Typisch.
Gaat na mijn enige issue vanmiddag goed. Wel mn airbus throttle opnieuw moeten instellen daarna.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:27:
Geen probleem hier. Avionics blijven gewoon aan, ook na het handmatig starten.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Deze gezien? Den Haag - City
Pagina: 1 ... 154 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc