Ik denk dat dat met de aircraft moderation te maken heeft gehad. Dat werd oa gedaan door de community, maar werd een zootje. Te pas en te onpas veranderden er cargo loads. Dasr heeft OA de stekker uit getrokken en t weer zelf gaan doen. Dat zal ongetwijfeld meegeholpen hebben.killerbee1958 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:51:
[...]
Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar ik zit in het AH2 discord channel (AH2 is een soort offline OA) en er heeft recent een exodus van OA deelnemers naar AH2 plaats gevonden.
UIt commentaren die ik las leek het alsof OA niet echt goed naar haar gebruikers luisterde maar dat is echt hearsay van mij.
Zal ook weer eens naar ah2 kijken idd!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Thanks. Ik zit nog op een 5700XT en de FPS is gewoonweg onvoldoende voor de G2. Ga eens tweakenflopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Welkom in MS FS2020 tweak land! Enkele tips:
https://forums.flightsimu...tion-reverb-g2-wmr/342582
YouTube: MSFS VR HOW TO GAIN 50% MORE FPS!! HP REVERB G2
en ook zijn andere G2 optimalisatie video.
Ik ben met mijn 9600K en 3090 nog steeds aan het tweaken, maar op EHGG is de framerate prima (en niet heel goed boven New York, of ORBX Wycomb Airpark bv).
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
/f/image/YueujmrGuFqKNSn1GxY0xMiq.png?f=fotoalbum_large)
Toch gaaf hoe gedetailleerd alles nagemaakt is dan, behalve de vervelende dingetjes in het echte toestel
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Jawel, meerdere prima documenten. In de Official folder.Trin1ty schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:25:
Er zit geen documentatie bij de CRJ als je hem aanschaft toch? Ik lees ergens dat er een officiele pdf is van een tutorialflight van Paderborn naar Munich maar geen idee waar je die kunt vinden?
In de MS Store versie is dat %localappdata%\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Official\OneStore\aerosoft-crj\Data\Documentation
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZidJla2hodZK9oftbTTW3IKU.jpg?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door DigitalExorcist op 21-03-2021 09:54 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Rolling Cache stond inderdaad gewoon uit en op 0. dit heb ik nu aangepast, ik weet eerlijk gezegd niet waar die voorheen op stond en of die wellicht ook uit stondBazerK schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:48:
[...]
Punt 6
Rolling Cache is een soort cache buffer die opgebouwd wordt voor je omgeving waar je vliegt.
Die is bij velen , na de laatste update op nul teruggezet. Kan zijn dat dat bij jou ook het geval is.
Dit forum heeft hier veel meldingen over gemaakt niet lang geleden (vooral na de laatste update dacht ik).
Dat cache geheugen geef je een plek naar keuze, bij voorkeur op een snelle SSD
De grootte van de cache kan ook nog van invloed zijn. Bij mij staat hij op 50GB.
Verder vindt ik vooral de GPU bij jou erg warm, in mijn bios staat de max ingesteld op 90graden (meende ik). 87,5 bij jou is daar dichtbij. Misschien is dat een reden.
Weet niet of de PC dan terugvalt naar Windows of in boot modus gaat.
Veel meer opties kan ik je niet geven helaas.
Dat me GPU warm is dat klopt inderdaad. me PC moet behoorlijk hard werken ik heb daarom ook settings niet op full staan maar op gemiddeld en hoog.
Ik probeer nog steeds de juiste settings te vinden voor optimale kwaliteit maar dan wat het minste vraagt.
Er zijn namelijk bepaalde onderdelen die ik minder belangrijk vindt.
Ik ben op zoek naar antwoorden voor mijn pc en msfs 2020
De pc die ik nu heb heeft een z370 msi moederboard met een i5-8600k met overklok vanuit de msi applicatie naar 4,2 tm 4,4 ghz.
De geheugen banken zijn gevuld met 4x8gb op 1066mhz
Mijn videokaart is een geforce rtx 2070 van msi en draait op een scherm 2560x1080 met 60hz.
Nu loop ik te stuntelen met de fps.niet alleen bij msfs maar ook de andere flightsim zoals p3d en vooral xp11.
Ik ben niet een technisch onderlegt computer geek die ook echt in de kern van een pc gaat zitten maar kan wel een beetje rommelen in instellingen en kan zelf een pc bouwen vanaf scratch.
Nou is dan ook de vraag moet ik mijn cpu upgraden of mijn gpu want ik lees zoveel maar zie door het bomen het bos niet meer.
Als ik bijv kijk naar de website https://www.userbenchmark.com/ dan zou een upgrade naar een i9-10850 maar 3% winst maken
Met een gpu zie ik verschillen daarin. De 2060 die ik nu heb zal slechter zijn dan bijv de oude 1080ti
Dus wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd.
Msfs is bij mij door de Nvidia applicatie in controle en de settings kunnen op ultra maar dan zonder weer en dan heb ik ongeveer 22-24fps op amsterdam met de flybywire a320 zowel in als exterieur.
Zijn er bijv mensen of bedrijven die mijn pc kunnen optimaliseren?.
Ben benieuwd naar de reactie/feedback
Gr richard
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Even over z’n eerste posts met problemen met ILS en framerate heen gelezen en de posts van andere gebruikers met problemen ook handig genegeerdDigitalExorcist schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:22:
De ervaring van een type-rated CRJ piloot over de Aerosoft CRJ:
[Afbeelding]
Toch gaaf hoe gedetailleerd alles nagemaakt is dan, behalve de vervelende dingetjes in het echte toestel
Gelukkig maar dat dat niet voorbehouden is aan de CRJ maar een algemeen MSFS issue isPropane schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:21:
[...]
Even over z’n eerste posts met problemen met ILS en framerate heen gelezen en de posts van andere gebruikers met problemen ook handig genegeerd.
/f/image/WUNvytI2hSrrjs8wVEnAsKCi.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7R2StFTSEW3ezr789xJyAVoE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mh8wuPBZWpKAEdNannZ9pZRG.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard gewoon retestrak op 30fps (locked) en een ILS approach om door een ringetje te halen. Ondanks iets van 30 kts crosswind..
Lijkt mij gewoon dat hij DDR4 2133mhz heeft.jorank schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:19:
Zou eens kijken wat er met je geheugen aan de hand is, die snelheid die je noemt is wel heel erg laag.
@partytrucker Heb je nou een RTX 2060 of RTX 2070?
In grote steden heb ik ook lage fps en ben ik 100% gelimiteerd door mijn GPU. Je kan dit controleren door developer mode aan te zetten en dan display FPS. Mocht je daar alleen maar zien "limited by mainthread" kan het eens waard zijn om je CPU en RAM (verder) over te klokken. In principe moet je met een 6/6 core nog wel uit de voeten kunnen.
Bijna alle 8600k's kunnen wel 4.7ghz @ 1.3V als je ze gewoon koel houdt. Als je de stock koeler hebt zou ik voor een paar tientjes een aftermarket koeler kopen.
Je DDR4 is inderdaad wel aan de langzame kant, dus daar is ook nog wel winst te behalen. Op z'n minst 2666mhz. Eventueel met 1.35-1.4 DRAM voltage.
Je kan ook eens kijken of je XMP wel aan hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-03-2021 13:21 ]
Ik vind die benchmarks en tests ook allemaal nogal verwarrend... Ik heb een tijdje gedacht om mijn 6 jaar oude PC te vervangen (ook i.v.m. mogelijke hardware problemen) maar het leek wel alsof het bijna onmogelijk was om echt opvallende fps-winst te boeken met zelfs de nieuwste hardware...partytrucker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:57:
Als ik bijv kijk naar de website https://www.userbenchmark.com/ dan zou een upgrade naar een i9-10850 maar 3% winst maken
Met een gpu zie ik verschillen daarin. De 2060 die ik nu heb zal slechter zijn dan bijv de oude 1080ti
Ik heb een i7-4790K (niet overklokt),16 GB DDR3 PC3-12800 geheugen, twee Crucial MX100 SSD's en een GTX 1080 (het enige onderdeel dat ik in al die jaren vervangen heb). Oud en sloom geheugen, oude CPU, niet al te nieuwe GPU... Nu vlieg ik meestal GA en ook buiten de steden maar mijn performance is gewoonlijk 'rock steady' 30 fps. En dat dus op Ultra! Oké, ik heb een 1080p monitor maar dan nog... P3D en XP haalden zo'n nette performance niet met 1000x slechtere graphics! MSFS zet er perfect uit en loopt ook perfect. (Op de tijdelijke stotterperiodes na die de laaste update heeft geintroduceerd.) En ook als ik over grote steden in de UK vlieg (waar ik momenteel 'verblijf').
Ik zie dus eigenlijk helemaal geen noodzaak 1500 voor nieuwe hardware neer te leggen...! Heel apart. Maar ik vind het prima. Helemaal omdat afgelopen week mijn hardware problemen als sneeuw voor de zon lijken te zijn verdwenen... zomaar opeens...

Ik heb daarnaast ook de duurdere route genomen: een 10900K met moederbord en koeler besteld, morgen installeren (en dan FS2020 mogelijk opnieuw installeren.. voor de laatste keer voorlopig?).
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Malmo (ESMS) en Dundee (EGPN). En heb voor MSFS een licentie voor FSUIPC aangeschaft.ravw schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:00:
nog meer mensen hier die even aan het inkopen zijn geweest
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
zijn leuke veldjes die Malmo en Dundee :-) heb vannacht ook nog even Bob Hope gekocht ook wel Hollywood BurbankGameaddict schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:37:
[...]
Malmo (ESMS) en Dundee (EGPN). En heb voor MSFS een licentie voor FSUIPC aangeschaft.
En al weer aan het dalen

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 14:54 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Inderdaad zoals eerder al gezegd jammer van sommige textures want die horen echt niet bij de rest qua kwaliteit van het vliegtuig. Ben na de update erg tevreden over de JF Arrow. Ook mooi dat als je je hoofd draait in de cockpit, het geluid van links naar rechts (of andersom als je de andere kant op beweegt) verplaatst. Goed merkbaar als je een koptelefoon ophebt.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Blijf het een vreemde plek vinden om documentatie daar op te slaan hoor. Kan me voorstellen dat niet iedereen deze daar gaat zoeken. Zou toch verwachten dat je dit vanuit de sim op zou kunnen roepen.DigitalExorcist schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:53:
[...]
Jawel, meerdere prima documenten. In de Official folder.
In de MS Store versie is dat %localappdata%\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Official\OneStore\aerosoft-crj\Data\Documentation
[Afbeelding]
hopelijk wel met de payware VegasMikee007 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:56:
Na een hoop ellende nu eindelijk me vlucht van Los Angeles naar Las Vegas kunnen doen. mooi bij nacht vertrokken en tijdens zonsopgang landen in Las vegas.
die is wel zwaar maar erg mooi met die luchshow op de achter grond
zo en ik kan me klaar gaan maken voor de landing

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nee.. de gratis USA update is ook voldoenderavw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:59:
[...]
hopelijk wel met de payware Vegas![]()
die is wel zwaar maar erg mooi met die luchshow op de achter grond
zo en ik kan me klaar gaan maken voor de landing
[Afbeelding]
Net een flightplan ge-pre-filed op VATSIM voor 1835z vanavond van EDDF (waar toevallig een controller exam op APP is om die tijd, lees ik net) naar EHAM, waar vandaag ook een event is waarbij alle in- en outbound traffic over één runway gaat. #zinin
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
[YouTube: A320neo bug?]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Er staan een aantal dingen in die ik niet echt snap....sorry daarvoor.DoubleYouPee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:16:
[...]
Lijkt mij gewoon dat hij DDR4 2133mhz heeft.
@partytrucker Heb je nou een RTX 2060 of RTX 2070?
In grote steden heb ik ook lage fps en ben ik 100% gelimiteerd door mijn GPU. Je kan dit controleren door developer mode aan te zetten en dan display FPS. Mocht je daar alleen maar zien "limited by mainthread" kan het eens waard zijn om je CPU en RAM (verder) over te klokken. In principe moet je met een 6/6 core nog wel uit de voeten kunnen.
Bijna alle 8600k's kunnen wel 4.7ghz @ 1.3V als je ze gewoon koel houdt. Als je de stock koeler hebt zou ik voor een paar tientjes een aftermarket koeler kopen.
Je DDR4 is inderdaad wel aan de langzame kant, dus daar is ook nog wel winst te behalen. Op z'n minst 2666mhz. Eventueel met 1.35-1.4 DRAM voltage.
Je kan ook eens kijken of je XMP wel aan hebt.
Xmp?. Kun je dat eten🤣
Overklokken kan ik bij mijn gpu met afterburner en de cpu via de msi applicatie tot 4,5
Ik zal eens goedkijken welke geheugen ik heb.
En in dev staat er idd limited tot maintread
Nope. Nooit gehad. Zit t ook op de FO speedometer? Of alleen die van de captain?pretpik schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:17:
Iemand die weleens gehad in de A320neo?
even over de bergen heen en voor de runway uitkomen

Line up

En geland

en nu allemaal opstaan, en wegwezen

dit zijn toch weer van de momenten dat je toch weer de nare dingen van FS weer even snel vergeten bent
een van mijn mooiste landingen ooit, wat een sfeer
nee dat ding bibbert van de koudpretpik schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:17:
Iemand die weleens gehad in de A320neo?
je moet de De Icing aanzetten .. :-)
dan is dat weg ..
FBW geeft een PING en waarschuwing de Standaard airbus en de A330 gaan dit soort dingen doen .. dus dan weet je dat
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 15:46 ]
Pitot heat staat standaard aan op een a320.ravw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:45:
[...]
nee dat ding bibbert van de koud
je moet de De Icing aanzetten .. :-)
dan is dat weg ..
FBW geeft een PING en waarschuwing de Standaard airbus en de A330 gaan dit soort dingen doen .. dus dan weet je dat
En ik zie op zn ecam geen warning. Maar je kant t eens proberen idd.
dit doet hij als hij ijs op de vleugels heb .. dus even die aan zetten .. heeft niets met PITOT te maken maar met de de icing van de vleugels456 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Pitot heat staat standaard aan op een a320.
En ik zie op zn ecam geen warning. Maar je kant t eens proberen idd.
het is vreemd maar het bibberen is wel weg ..de standaard geeft geen waarschuwing ook de A330 niet
heb het al vaker gehad ... de FBW heeft daar geen last van die geeft een PING!! en geeft melding De-icing
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 15:55 ]
Ja... je kan ze echter ook op de site van Aerosoft zelf downloaden. Weet niet precies waar maar dat stond bij de release notes..Gameaddict schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:51:
[...]
Blijf het een vreemde plek vinden om documentatie daar op te slaan hoor. Kan me voorstellen dat niet iedereen deze daar gaat zoeken. Zou toch verwachten dat je dit vanuit de sim op zou kunnen roepen.
Geen idee, geen last van... hoe hoog staan je render scaling en quality?Melotte schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:26:
Hebben jullie dat ook als je over de Theems vliegt dat alle gebouwen wel door een soort militaire Christo ingepakt lijken te zijn. Wat kan ik daaraan doen?
deze misschienDigitalExorcist schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:55:
[...]
Ja... je kan ze echter ook op de site van Aerosoft zelf downloaden. Weet niet precies waar maar dat stond bij de release notes..
https://support.justfligh...ticles/17000114592-manual
en dan heb ik hem nog niet eens in bezit
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 16:00 ]
Gráág zelfs 😊ralpje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:16:
Zeg, mogen al die steken onder water over die CRJ gewoon ff lekker ergens anders? Ben het wel een beetje zat nu.
Vanavond andere plannen anders had ik VATSIM wel even willen streamen. Blijft leuk..
Dat is van de Arrow...ravw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:58:
[...]
deze misschien
https://support.justfligh...ticles/17000114592-manual
en dan heb ik hem nog niet eens in bezit
YouTube: YouTube
CRJ Manual in PDF:
https://freeware.aerosoft...00_MSFS_DOCUMENTATION.zip
[ Voor 30% gewijzigd door WeHoDo op 21-03-2021 16:08 ]
PSN: plexforce (ps4)
o je moest de CRJ hebben LOL ..dacht de de Arrow
Gaat ook alle kanten op hier
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 16:06 ]
Het is de leeftijd hè 😜ravw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:04:
[...]
o je moest de CRJ hebben LOL ..dacht de de Arrow
Gaat ook alle kanten op hier
Ik niet, ik heb ze wel.... ging om iemand die zich afvroeg waarom er geen documentatie bij de CRJ zat. Maar die is er wel.. en toen wees ik op de map waar ze in staan.
ja ik heb hem ook en bij meerdere vliegtuigen worden ze mee geleverd met de instalatieDigitalExorcist schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:14:
[...]
Het is de leeftijd hè 😜
Ik niet, ik heb ze wel.... ging om iemand die zich afvroeg waarom er geen documentatie bij de CRJ zat. Maar die is er wel.. en toen wees ik op de map waar ze in staan.
XMP is zeg maar een profiel wat fysiek op je geheugen staat. Dit profiel kan je dan selecteren in je bios. Dit zorgt ervoor dat je geheugen op de snelheid draait waarvoor het geheugen gemaakt is, ipv soms een te lage standaard.partytrucker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:25:
[...]
Er staan een aantal dingen in die ik niet echt snap....sorry daarvoor.
Xmp?. Kun je dat eten🤣
Overklokken kan ik bij mijn gpu met afterburner en de cpu via de msi applicatie tot 4,5
Ik zal eens goedkijken welke geheugen ik heb.
En in dev staat er idd limited tot maintread
Plaats eventueel wat screenshots van CPU-Z, de CPU/Memory/SPD tabs.
Overklokken kun je ook beter in de bios doen, maar gezien je post is het misschien handiger dat je niet met voltages gaat klooien zonder het e.e.a even uit te zoeken
ach er kan maar 1 ding gebeuren en dat is dat de CPU door de kast heen vliegt .......DoubleYouPee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
[...]
Overklokken kun je ook beter in de bios doen, maar gezien je post is het misschien handiger dat je niet met voltages gaat klooien zonder het e.e.a even uit te zoeken. Helemaal als je de standaard koeler gebruikt.
heb het zelf als eens met een AMD mogen ervaren .. ( alleen zonder kast - die ging door de kamer heen ) (fan liep vast )
Zorg wel voor een goede bankrekening want je kunt daar na wel even een paar nieuwe onderdelen halen
maar inderdaad voorkomen is beter dan .........chinezen .... ooops genezen
gashandels wel gelijk ??Mikee007 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:08:
Ik heb alleen de laatste tijd wel problemen met me vertical speed. het toestel gaat iedere keer een stukje omhoog en dan weer omlaag. voorheen had ik dat nooit. geen idee hoe dat nu opeens komt
synchroon
anders gaat die inderdaad stuiteren
FBW geeft hier een melding van
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 16:41 ]
Maar dan weet ik nog niet of ik moet upgraden op de GPU of CPU.DoubleYouPee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
[...]
XMP is zeg maar een profiel wat fysiek op je geheugen staat. Dit profiel kan je dan selecteren in je bios. Dit zorgt ervoor dat je geheugen op de snelheid draait waarvoor het geheugen gemaakt is, ipv soms een te lage standaard.
Overklokken kun je ook beter in de bios doen, maar gezien je post is het misschien handiger dat je niet met voltages gaat klooien zonder het e.e.a even uit te zoeken. Helemaal als je de standaard koeler gebruikt.
Ik ga straks mijn zoon even wegbrengen naar ze moeder en dan kruip ik even achter de pc.
Thnx anyway allemaal
partytrucker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:05:
[...]
Maar dan weet ik nog niet of ik moet upgraden op de GPU of CPU.
Ik ga straks mijn zoon even wegbrengen naar ze moeder en dan kruip ik even achter de pc.
Thnx anyway allemaal
Hier wat foto'sDoubleYouPee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
[...]
XMP is zeg maar een profiel wat fysiek op je geheugen staat. Dit profiel kan je dan selecteren in je bios. Dit zorgt ervoor dat je geheugen op de snelheid draait waarvoor het geheugen gemaakt is, ipv soms een te lage standaard.
:strip_exif()/f/image/wIvXCiD5N1qEmOnZafBc8MgW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KHHb0S7K6Za4MpujSDvCUbKp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ex88xDnNaj1luXHZMX9pqyPy.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kan je van VR & Co ook wel zeggen , maar word ook toegestaan :-)DigitalExorcist schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:18:
Is dit hele tweaken/overklokken niet iets voor een ander forum....?
Ik begrijp het soms ook niet .... ik heb diverse keren ook te horen gekregen geen hardware praat .. (zeker in het begin)
maar nu komen er dingen voor bij waarvan ik zegt .. ja dat kan je opzoeken in het topic die daar over gaat
maar goed ik ben geen mod hier
de sfeer is de laatste tijd weer een beetje midner maar goed , begrijp het wel
Maar ben van LYNI naar LIEO aan het gaan even mijn nieuwe airports afgaan

Moet dit inderdaad geweest zijn want het gebeurde steeds als ik door een wolk vloog.ravw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:51:
[...]
dit doet hij als hij ijs op de vleugels heb .. dus even die aan zetten .. heeft niets met PITOT te maken maar met de de icing van de vleugels
het is vreemd maar het bibberen is wel weg ..de standaard geeft geen waarschuwing ook de A330 niet
heb het al vaker gehad ... de FBW heeft daar geen last van die geeft een PING!! en geeft melding De-icing
Ben van SoFly een tutorial aan het volgen maar dit stond er dan weer net niet in
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Photogrammetry uitzetten.Melotte schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:26:
Hebben jullie dat ook als je over de Theems vliegt dat alle gebouwen wel door een soort militaire Christo ingepakt lijken te zijn. Wat kan ik daaraan doen?
Eindelijk werkt alles hier terug normaal, Na de laatste update viel hier ook alles uit,liep vast, begon te blazen, en kon ik nog met moeite op 1920x1080 vliegen en waren de landschappen opmerkelijk "kaal" geworden, er ontbrak precies vanallesBazerK schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:48:
[...]
1) is je PC (windows?) /GPU drivers up to date
2) probeer eens zonder enige addons te spelen met een default vliegtuig.
'draait' die dan wel goed ... 1 voor 1 addon terugzetten (trail and error)
3) stress test GPU en/of CPU? (koel probleem dus te heet?)
4) FS2020 volledig up to date? (zie hiervoor bij ingame Profile/Content manager)
5) lagere FS2020 settings?
6) Rolling cache groter / andere locatie geven...
Ook de instellingen "Bing Data World Graphics" en "Photogrammetry" waren uitgeschakeld, die staan nu terug op "ON". Deze namiddag verschillende vluchtjes gevlogen zonder problemen
Zie hier.. XMP zegt DDR4 3200 maar je geheugen staat op 2133.
Ik zou dus even in je bios booten en XMP aanzetten.
Eventueel zou je je CPU nog op 4.4/4.5ghz all core kunnen zetten (afhankelijk van je koeler e.d.). Als je dat met die MSI tool makkelijk in Windows kan doen is dat redelijk makkelijk te testen. Of anders met XTU kan dat ook.
Ach, die paar posts.. Zal et hierbij laten..DigitalExorcist schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:18:
Is dit hele tweaken/overklokken niet iets voor een ander forum....?
Je kan er niets aan doen, het is een fout in de UK scenery. Voor zover ik weet.Melotte schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:26:
Ik vind het er meer een soort van gesmolten uit zien haha.

[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 21-03-2021 19:22 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ja, ze hebben de photogrammetry gebouwen flink verknald. Lijkt wel of er een atoombom is afgegaan. Volgens de laatste developer Q&A zijn ze er mee bezigMelotte schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:26:
Double sunrise vlucht.
YouTube: The World's LONGEST Flight - QANTAS London to Sydney
Ja die is ontzettend leuk om zelf te doen. Ik heb m zelf een paar weken geleden een paar keer gedaan, en de omgeving is ook mooi vooral als je ook richting Kathmandu vliegt en dan weer terug.
https://blogimg.goo.ne.jp...cdbcc9646436e170114a2.jpg
Doet me denken aan de huidige landing challenge
Paro is ook een Landing Challenge in MSFS geloof ik. Ik heb een rondje om de wereld gevlogen in de CJ4 en ben ook naar Paro gegaan toen... inderdaad een leuke uitdaging.
Lukla heb ik laten schieten, die is niet te doen als je iets groters dan een Cessna Caravan vliegt.
YouTube: Amazing Landing Tivat Airport Montenegro
YouTube: AirSerbia (A319) circle to land runway 14 at Tivat Airport(LYTV)
YouTube: Approach and Landing in Tivat on Learjet 60XR in 4K
ja het kan spoken daar
YouTube: Pilot stories: Go Around in stormy Tivat

[ Voor 83% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 22:06 ]
Ah die ga ik doen, heb de kaart al gevonden in Navigraph.ravw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:42:
Als jullie van mooie landingen houden dan kan ik jullie Tivat ook wel aanraden
ja het kan spoken daar
YouTube: Pilot stories: Go Around in stormy Tivat
![]()
![]()
Ik heb de Payware gekocht al een tijd geledenflopdoc schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:13:
[...]
Ah die ga ik doen, heb de kaart al gevonden in Navigraph.
die is best demoeite waard zeker wat ebtreft de omgevingen
en nu ook afgeprijst
en van welke kant je ook komt het blijft
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 21-03-2021 22:17 ]
https://www.twitch.tv/plexforce83
PSN: plexforce (ps4)
Nou, dat dus. Leuk vluchtje gedaan, prima departure, vanaf Frankfurt naar Unicom maar vrij snel alweer een contact me van Amsterdam Center. 'Direct ARTIP, hold there, expect 20 minute delay'. Okay.....ralpje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:16:
Net een flightplan ge-pre-filed op VATSIM voor 1835z vanavond van EDDF (waar toevallig een controller exam op APP is om die tijd, lees ik net) naar EHAM, waar vandaag ook een event is waarbij alle in- en outbound traffic over één runway gaat. #zinin
De eerste keer dat ik in een 'live' situatie een hold ging vliegen en dat verprutste ik natuurlijk flink. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn.
Zodra ik uit hold kwam vectors voor ILS RWY36C, waarbij uiteraard m'n localizer niet wilde capturen. Gelukkig kon ik hem prima visual doen, al moest ik m'n approach speed door de vele traffic wat hoog houden, waardoor het niet helemaal een stable approach was... Volgende keer maar gewoon aangeven denk ik, dat ik een lagere speed nodig heb.
Na landing nog een stukje taxiën van 36C naar de GA apron, maar we wel weer prima vermaakt zo
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Oh in de Marketplace?ravw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:15:
[...]
Ik heb de Payware gekocht al een tijd geleden
die is best demoeite waard zeker wat ebtreft de omgevingen
en nu ook afgeprijst
en van welke kant je ook komt het blijft
Volgens mij was ik een van je grote critici, dus ik voel me geroepen een schouderklopje uit te delen: Ik vind je screenshot-posts nu echt een schoolvoorbeeld en bijzonder sfeerverhogend in het topic.ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:40:
[...]
![]()
ja maar dan gaan ze klagen dat ik weer te veel post![]()
krijg ik dadelijk weer een modje op me dak
Ahh, aangeschaft ! :-)
ja en niet alleen dat maar soms zeggen screenshots meer dan schrijven ..Bacchus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Volgens mij was ik een van je grote critici, dus ik voel me geroepen een schouderklopje uit te delen: Ik vind je screenshot-posts nu echt een schoolvoorbeeld en bijzonder sfeerverhogend in het topic.
Je kan wel schijven van ik ben van EHAM naar LOWI gevlogen en verder niet .. dan word het ook alleenmaar saai leesvoer
maar bedankt voor je compliment :-)
soms zet het wel eens aardig wat dicussies op gang , maar zo lang het gewoon met respect blijft moet dat toch kunnen :-)
zal niet meer over de CRJ beginnen
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 10:24 ]
Verwijderd
pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart
voor die prijs heb je een mooie Airbus setVerwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:24:
Voor de liefhebbers: de Thrust T.16000M is weer goed verkrijgbaar:
pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart
dan nog even 100 euro er bij voor de Addon.
en je wil niet anders meer
oja rudder pendalen erbij voor rond de 100
doe dan ook maar gelijk Saitec panels ..... ....
ach als we dan toch bezig zijn we maken er wel een hele home cockpit van

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 22-03-2021 10:29 ]
Verwijderd
De stick is ongeveer hetzelfde en de thrust lever heb ik liever compact. Daarnaast vind ik het een raar zicht om met een Airbus stick een kleine prop te vliegenravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:25:
[...]
voor die prijs heb je een mooie Airbus set![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 10:30 ]
in props heb ik de andere staan als mixVerwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:28:
[...]
De stick is ongeveer hetzelfde en de thrust lever heb ik liever compact. Daarnaast vind ik het een raar zicht om met een Airbus stick een kleine prop te vliegenOf 2 - 4 thrust levers voor 1 prop...
maar ik heb de mooney gevlogen met deze hele set maar het werkt echt super , al heeft de mooney dan wel een yoke ..
alleen die zou ik dan weer even aan moeten sluiten
maar vaak vlieg je toch op de AP
dus heb je hem alleen even nodig met vertrek en landen
en met de piper cub dan is het ook wel makkelijk want die heeft wel een stick .. en nog wel tussen de benen

Verwijderd
??Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:36:
Over Airbus gesproken: ik vind het zooo raar om mee te vliegen, waarschijnlijk moet ik in korte schokjes naar links/rechts of onder/boven om meteen daarna weer te centreren? De trim werkt ook niet goed. Ik vind de 747 veel wendbaarder.
dat is vreemd want trimmen doe je niet in de BUS
en korte schokjes ?
welke vlieg je de basic of de FBW
want dat is wel een heel verschil ..
ik ben zelf GA vlieger of Boeing ..
Airbus had ik heel weinig gevlogen voor dat ik met MSFS begon ..
maar ik moet zeggen het is in het begin even wennen de overstap maar als je hem een beetje door heb en weet hoe de systemen werken dan is het echt en mooi vliegtuig , zeker de FBW
en kijk ik er ook wel uit om een B737 er naast te hebben ( dan zo wel old skool als NG )
Verwijderd
Ik bedoel de standaard airbus, met meest realistische settings. Waarom wordt er niet getrimd in de Airbus? Ik kan wel tot op zekere hoogte (figuurlijk) trimmen, maar er lijkt wel stroop in te zitten, waardoor het na een tijd niet meer te werkt. De yoke zelf voelt ook raar aan, eerst lijkt het amper te reageren, om erna te overreageren, waardoor ik altijd overcorrigeer. De landing challenges gaan meestal goed, behalve bij de Airbus.ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:42:
[...]
??
dat is vreemd want trimmen doe je niet in de BUS
en korte schokjes ?
welke vlieg je de basic of de FBW
want dat is wel een heel verschil ..
ik ben zelf GA vlieger of Boeing ..
Airbus had ik heel weinig gevlogen voor dat ik met MSFS begon ..
maar ik moet zeggen het is in het begin even wennen de overstap maar als je hem een beetje door heb en weet hoe de systemen werken dan is het echt en mooi vliegtuig , zeker de FBW
en kijk ik er ook wel uit om een B737 er naast te hebben ( dan zo wel old skool als NG )
Trimmen doet de bus voor jeVerwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:57:
[...]
Ik bedoel de standaard airbus, met meest realistische settings. Waarom wordt er niet getrimd in de Airbus? Ik kan wel tot op zekere hoogte (figuurlijk) trimmen, maar er lijkt wel stroop in te zitten, waardoor het na een tijd niet meer te werkt. De yoke zelf voelt ook raar aan, eerst lijkt het amper te reageren, om erna te overreageren, waardoor ik altijd overcorrigeer. De landing challenges gaan meestal goed, behalve bij de Airbus.
en dat het met een Yoke raar vliegt ik heb zelf ook eerst lang met een yoke gevlogen met de bus ..
voelde ook nooit goed aan .. nu met stick is het veel beter
een yoke heft toch wat meer dode punten er in en is trager op je reakties dan en stick ..
en ja de basic airbus is wat vreemd met het voorspellen ,, probeer eens de FBW en kijken hoe het dan zit
Oja ik ga me weer klaar gaan maken voor een vlucht naar New Castle ... vanuit Landvetter

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 22-03-2021 11:54 ]
Airbus is enkel goed te vliegen met een sidestick/joystick. Daarna hoef je enkel attitude te vliegen in een bus. Je zet 'm in een bepaalde attitude, dan laat je de stick los en ze zal die attitude volgen. Kleine correcties zijn voldoende. Trim gebruik je enkel wanneer er één of meerdere systemen uitvallen. In het geval van een motorstoring gebruik je rudder trim. Als je pitch trim moet gebruiken zit je in mechanical backup. Als alle systemen werken vlieg je idd zoals je zegt, bocht maken naar rechts = input naar rechts tot de gewenste bank angle en dan stick los laten. Dan blijft ze netjes rondjes vliegen totdat je de volgende input geeft.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:36:
Over Airbus gesproken: ik vind het zooo raar om mee te vliegen, waarschijnlijk moet ik in korte schokjes naar links/rechts of onder/boven om meteen daarna weer te centreren? De trim werkt ook niet goed. Ik vind de veel grotere 747 veel wendbaarder.
Als je veel input geeft in een Airbus doe je het verkeerd
hier beter even een mod over aanschrijven
@Ircghost of zo ..
ik weet hoe lastig het is om steeds dit soort dingen onzichtbaar te moeten mee maken.. daardoor is bij mij ook veel irritatie geweest,maar dit kan je beter ook niet zo openlijk schrijven maar egwoon even met een DM of zo afdoen naar een mod
maar ben blij dat nu ook andere mensen het zelf eens onder vinden hoe het is om steeds op deze manier benadert te worden .. of je niets anders te doen heb
Laten we gewoon met zijn alle gewoon gaan vliegen en vrolijk zijn
zo het uiterste noorden van Denemarken

[ Voor 18% gewijzigd door Ircghost op 22-03-2021 12:18 ]
Verwijderd
Ik bedoelde een stick ipv yoke (de Thrust T.16000M). Ok, zoals ik al vermoedde: corrigeren in kleine stukjes, later nog eens oefenen. Bedankt voor de info!Bolk schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Airbus is enkel goed te vliegen met een sidestick/joystick. Daarna hoef je enkel attitude te vliegen in een bus. Je zet 'm in een bepaalde attitude, dan laat je de stick los en ze zal die attitude volgen. Kleine correcties zijn voldoende. Trim gebruik je enkel wanneer er één of meerdere systemen uitvallen. In het geval van een motorstoring gebruik je rudder trim. Als je pitch trim moet gebruiken zit je in mechanical backup. Als alle systemen werken vlieg je idd zoals je zegt, bocht maken naar rechts = input naar rechts tot de gewenste bank angle en dan stick los laten. Dan blijft ze netjes rondjes vliegen totdat je de volgende input geeft.
Als je veel input geeft in een Airbus doe je het verkeerd
neem ook de tijd om aan het toestel te wennen, en vaak is de bus iets langzamer dan wat je gewent ben ..Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:44:
[...]
Ik bedoelde een stick ipv yoke (de Thrust T.16000M). Ok, zoals ik al vermoedde: corrigeren in kleine stukjes, later nog eens oefenen. Bedankt voor de info!
maar je moet als je Boeing gewent ben heel anders gaan denken
een boeing die vlieg je , een airbus wil jou vliegen
even een paar dagen volhouden en als je het door heb is het lekker ontspannen.. maar niet te snel willen in de bus geef het de tijd
Lekker weertje!ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:19:
zo nog even en we zijn in New Castle
Bij de landing zul je er ook niet veel last meer van hebben als ik je radar mag geloven..ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:39:
[...]
ja valt mee op sommige stukken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga de A320 weer eens uitlaten. Volledig op de AI Pilot (want ben aan het werk..) van EHGG naar LGIR. Ging vorige keer ook prima.. kijken of het wéér lukt
ja bij de landing is het helder maar goed dat heb ik meer gehad en dan vlak voor de landing trekt het toch nog dichtDigitalExorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:43:
[...]
Bij de landing zul je er ook niet veel last meer van hebben als ik je radar mag geloven..
Ik ga de A320 weer eens uitlaten. Volledig op de AI Pilot (want ben aan het werk..) van EHGG naar LGIR. Ging vorige keer ook prima.. kijken of het wéér lukt

Weather radar staat idd erg ver af van de realiteit. Lijkt wel alsof iedere wolk opgepikt wordt.DoubleYouPee schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:18:
Die weather radar is useless bij mij. Volgens mij is het idee dat je daar regen/sneeuw enzo op ziet maar bij mij laat hij gewoon alle wolken zien. Ook als het droog is.
Hi Ravw,ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:06:
[...]
Trimmen doet de bus voor je
en dat het met een Yoke raar vliegt ik heb zelf ook eerst lang met een yoke gevlogen met de bus ..
voelde ook nooit goed aan .. nu met stick is het veel beter
een yoke heft toch wat meer dode punten er in en is trager op je reakties dan en stick ..
en ja de basic airbus is wat vreemd met het voorspellen ,, probeer eens de FBW en kijken hoe het dan zit
Oja ik ga me weer klaar gaan maken voor een vlucht naar New Castle ... vanuit Landvetter![]()
[Afbeelding]
het lijkt dat jij erg veel verstand hebt van MFS 2020 en vliegtuigen in het algemeen
Wat vind jij fijner vliegen, een yoke of een hotas?
Wat zijn nou de grootste verschillen tussen de twee en waar moet ik op letten?
Ik ben nieuw in de 'flightsim-wereld'. Lijkt me erg cool om ook eens te gaan vliegen bij mij thuis
01010000 01100101 01110000 01100101
Wauw wat gaaf man! Heb je een lijst met alle apparatuur die je hier uitegestald hebt staan?ravw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:25:
[...]
voor die prijs heb je een mooie Airbus set![]()
oja rudder pendalen erbij voor rond de 100![]()
doe dan ook maar gelijk Saitec panels ..... ....
ach als we dan toch bezig zijn we maken er wel een hele home cockpit van
[Afbeelding]
01010000 01100101 01110000 01100101
Yoke of Stick dat word ook mede bepaald door het vliegtuig wat je vliegtGeneraal Pep schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:25:
[...]
Hi Ravw,
het lijkt dat jij erg veel verstand hebt van MFS 2020 en vliegtuigen in het algemeen
Wat vind jij fijner vliegen, een yoke of een hotas?
Wat zijn nou de grootste verschillen tussen de twee en waar moet ik op letten?
Ik ben nieuw in de 'flightsim-wereld'. Lijkt me erg cool om ook eens te gaan vliegen bij mij thuis
Als ik in de Mooney zit zou ik de voorkeur geven aan de Yoke en ook zo in een Boeing
het voelt wat natuurlijker aan en het klopt ook met wat je een beeld ziet
Maar als je daarin tegen vaak weer Airbus zou vliegen of Piper cub , is en stick weer een must have
Met een stick kan je veel beter kleine handelingen doen en snelle bewegingen
waarbij als je een yoke gebruik je vaak iets meer vooruit moet denken omdat het iets trager gaat
Dus het ligt er aan wat je wil vliegen maar ik zou als je echt begint gewoon voor een stick gaan
dan is een yoke net iets te log .. in het begin moet je zeker als je gaat beginnen met vliegen heel goed en kleine correcties goed kunnen maken en vaak schiet de yoke daar net even iets te kort in
, mits je een ruime ervaring heb en weet hoe de yoke regeerd ,
dan is het goed te doen ...
Maar snlle vliegtuigen zoals straaljagers enzo , en ook heli's is een Yoke een no go
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc