Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53
Sparkiezz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:48:
@DutchCommando Ik kijk weer erg uit naar In The Hangar! Echt fantastisch wat jullie doen. Weet jij toevallig of er ook al plannen zijn om de functionaliteit van de FMS uit te breiden (zoals bijv. holdings) en te verbeteren (bijv. speed restrictions en aanpassen van de STAR)?
Er zijn zeker plannen om die functionaliteit uit te breiden. Voor een deel is er nog een gemis aan data en er zijn nog wat andere problemen die het LNAV/VNAV stuk vertragen. Maar het komt er zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Real Airbus Pilot Flies the CRJ 700 Live! Jersey to Belfast Aerosoft...

@ ongeveer 2:20:00 doet ie toch precies hetzelfde? LOC intercepted, gaat als een mes door gesmolten boter. Glideslope exact gevolgd en alles, op de AP? Of mis ik nou iets..?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:43:
@DigitalExorcist Ik voel totaal geen druk om mij tegenover jou te verantwoorden. Ik heb bugs al aangegeven op het Aerosoft forum, met video en screenshot bewijs. Zij zijn echter niet geïnteresseerd in het neerzetten van een solide product, en sluiten topics om de haverklap zonder inhoudelijke uitleg. Ze wijzen heel snel met vingers naar anderen die verantwoordelijk zijn voor hun bugs, zoals die ILS issues.

De grap is dat ik dus exact dezelfde issues al heb meegemaakt in de P3D versie, met video bewijs. Ja, dan wordt je toch vrij sceptisch over die zogenaamde simulator bug. Maar echt tof dat je bijvoorbeeld reverse kan opentrekken in de lucht, makkelijk voor steep approaches :+.

https://forum.aerosoft.co...wonky-lateral-navigation/
https://forum.aerosoft.co...fms-intc-crs-not-working/
https://forum.aerosoft.co...00-chases-the-nav-needle/
https://forum.aerosoft.co...14-crj-vnav-and-vs-modes/
https://forum.aerosoft.co...883-problem-with-vs-mode/

Ik verwacht geen PMDG kwaliteit van Aerosoft. Wat ik wel verwacht is een product wat de basis dingen consistent goed kan doen en ik een vlucht kan maken met grofweg de juiste procedures. Dat hier en daar iets niet werkt, prima. Dat het ding mij de grond in wil vliegen, niet zo prima. Dat het dezelfde bugs heeft als P3D versie, nog minder prima. Dat de ontwikkelaar er niets aan wil doen, klaar met het verhaal.

Veel plezier met het lees voer, als je meer wilt zijn er nog zat meldingen van slechte LNAV tracking en problemen met bijv. VS of DES modes op Avsim. Ik zelf heb al meegemaakt dat hij in climb mode constant switched tussen IAS en Mach, dat hij mijn geselecteerde Mach .77 snelheid reset naar Mach .74, dat hij de snelheid gewoon totaal los laat en vrolijk doet wat hij zelf wil etc.

Ik ben wel een beetje klaar met jou nu echter, ik wens je veel plezier met het naast de baan landen in je goed bekeken Twitch streams.
Sommige mensen zien ook alleen maar wat ze willen zien :+. Ik ben er helemaal klaar mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
DutchCommando schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:57:
[...]

Er zijn zeker plannen om die functionaliteit uit te breiden. Voor een deel is er nog een gemis aan data en er zijn nog wat andere problemen die het LNAV/VNAV stuk vertragen. Maar het komt er zeker!
Top! _/-\o_ :*)

Ik ben ook heel benieuwd naar de a380! De screenshots/teasers daarvan maken het wachten niet makkelijker... En elke keer als ik de updater van FBW start... dan staart die a380 me aan haha. Dat zijn toch wel een beetje martelpraktijken van FBW 8)7 :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scherpe discussies zijn tot daar aan toe, maar mensen uitschelden gaat te ver.

[ Voor 119% gewijzigd door Ircghost op 19-03-2021 16:49 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:25
Pfffff wat een gezelligheid hier zeg.... tijd dat @ravw weer eens wat leuke screens post dat komt de sfeer vast ten goede

Acties:
  • +2 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:38:
Pfffff wat een gezelligheid hier zeg.... tijd dat @ravw weer eens wat leuke screens post dat komt de sfeer vast ten goede
>:)
ja maar dan gaan ze klagen dat ik weer te veel post :9~
krijg ik dadelijk weer een modje op me dak >:)

maar komt goed
maar even tussen haakjes mijn Thrustmaster Thma TCA Quadrant Airbus Edition Add-On gaming gashendel is bestelt
;)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Ok, mag ik dan nu concluderen dat ILS gewoon wérkt zoals het hoort?
Tuurlijk mag jij dat. :)
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Ga een andere hobby zoeken, snotneus, en val ons niet lastig met dat gezwets over dingen die JIJ niet lijkt te snappen. Serieus, ik ben ook behoorlijk klaar met jouw soort.
Nou nou nou... laat het los... laat het gaan... https://www.youtube.com/watch?v=8hjGJ5fSTn8

Maak je niet zo druk... Dat is alleen maar slecht voor je hart ;) .

@ravw Inderdaad ;) Tijd voor screenshots... iets lieflijks en rustgevends graag :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Laten we elkaar een beetje in waarde houden en ook niet te lange tenen hebben.. Niet (ergens op) reageren is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
**knip**

Zulk hautaine gedrag is dus juist niet wenselijk.

--------------------------------------

En, wat gaan jullie vliegen dit weekend? Nog leuke routes in gedachten?

[ Voor 53% gewijzigd door Ircghost op 19-03-2021 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo jullie wilde screenshots
Hier even een verzameling van de eerste 500 uren van MSFS 2020 van mijn kant aan Screenshots

YouTube: the first 500 hours of MSFS2020

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen maar eens Groningen - Oslo/Torp denk ik. In het echt al vaak genoeg gedaan.. niet zo heel ver en toch leuk om even te proberen. En anders wat noordelijker.. Trondheim of zo.

[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:41:
Morgen maar eens Groningen - Oslo/Torp denk ik. In het echt al vaak genoeg gedaan.. niet zo heel ver en toch leuk om even te proberen. En anders wat noordelijker.. Trondheim of zo.
Helsinki is ook wel leuk om te doen van uit de stad van Kouketers :*) of Grunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:12:
[...]

[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Heading bug bug?]

Zojuist gemaakt; ik zie de bug niet, hij springt keurig naar de huidige koers ..?
Ik heb dit alleen met de C172 premium deluxe versie zoals al vermeld.
(sorry voor de late reactie... weekendje weg... O-) )

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update Just Flight Arrow III beschikbaar v.0.2.0. *O* Zijn ondertussen bezig met de volgende update.

v0.2.0 (19/03/21)

Icing effects added
Propeller animations fixed
Improvements to exterior surface detail and decals added for higher texture resolution in previously lower resolution exterior and cockpit areas
GNS 430/530 - Power functionality and backlighting added, 2D pop-outs fixed
Fuel selector can now be controlled using 'FUEL SELECTOR 1 LEFT/OFF/RIGHT' assignments
Tweaks to autopilot roll control
Improvements to FDE - idle RPM fixed, vibration/wobble reduced
VR compatibility fixes
Support added for the following 'set' control assignments - Battery, alternator, beacon light, landing light, navigation lights, strobe lights, pitot heat
Landing light illumination area increased
Cockpit texture resolution no longer reduced with lower graphical settings selected
Autopilot and navigation lights circuit breakers now affect associated systems
Autopilot heading mode active without autopilot engaged - fixed
Tutorial flight files added
Engine priming and start tweaked for greater realism, manual updated to provide more information on engine priming before start up
Wind direction reversed on EFB - fixed
Navigation mode will now default to VLOC/NAV unless state saving is enabled and GPS mode was selected on previous flight
CDI on NAV/OBS 1 now responds correctly to GPS course
GPS 100 sometimes stuck in self-test mode - fixed
Manual changes to transponder code sometimes not triggering response from ATC - fixed
Transponder mode changes not being recognised by ATC - fixed
Rudder trim direction reversed - fixed
COM and NAV audio idents - fixed
EFB and GPS 100 displays no longer refresh when not in use for improved performance (FPS). EFB automatically turns off when hidden.
OAT indicator fixed
ELT set to ON when selecting cold & dark state - fixed
Environment (e.g. cloud, taxi markings) sometimes visible in footwell - fixed
inHG barometric setting option added to altimeters
Mixture 'decrease incrementally' assignment fixed
Custom registration decals now remain visible at a greater distance (lower LOD)
Gear mechanism animation fixes

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

@ravw nu nog steeds de TM Airbus officer pack niet besteld hier :o

Kun je nou trimmen met dat kleine knopje op de stick?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:43:
@ravw nu nog steeds de TM Airbus officer pack niet besteld hier :o

Kun je nou trimmen met dat kleine knopje op de stick?
Airbus trimmen :o
dat gaat vanzelf
ik trim alleen bij de GA

ik heb de trim dacht ik staan op de middelste knoppen rechts ...

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:23:
Update Just Flight Arrow III beschikbaar v.0.2.0. *O* Zijn ondertussen bezig met de volgende update.
ja had het gelezen maar wel erg vreemd de CRJ is wel uit op MP ..maar de Arrow niet en ook de flaminco niet .. terwijl die toch al langer uit is :o

nu nog evend e CRJ eens goed aanpakken zo dat ej normaal kunt vliegen ( en nav ook via de MSFS weg kunt instellen)
want geen zin om 10 min bezig te zijn met het instellen van de FMC van die CRJ om vervolgens weer na 10 weer uit game moet omdat het vliegtuig weer niet doet wat hij moet doen .... AP die niet aan gaat , ect ect

omdat hij weer denkt dat hij max maar 50 kn mag vliegen terwijl heel het gas open staat
:'(

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:48:
[...]

ja had het gelezen maar wel erg vreemd de CRJ is wel uit op MP ..maar de Arrow niet en ook de flaminco niet .. terwijl die toch al langer uit is :o
JF Arrow komt pas naar de MP als de turbo versie ook uit is. Kan nog weken duren voor die in de MP verschijnt

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

ralpje

Deugpopje

Netjes op de centerline, alleen de centerline op de verkeerde as van de runway :+

Net EGKK - EHAM gedaan op VATSIM.
Ik kreeg de ILS06 circling naar de 04. Die circling had ik toevallig recent geoefend, dus daar hoopte ik al een beetje op :p
Helaas pakte hij de loc van de ILS06 niet op, waardoor ik uiteindelijk de 06 maar visual gedaan heb en niet meer de circling naar de 04. Levert een takke-end extra taxiën op (in de CJ4 ga ik naar de GA stand op GL), dus volgende keer ook op een visual evengoed die circling 04 er maar bij :)

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de ILS06 capture op EHAM? In dit geval in de Working Title CJ4, maar wellicht ook in andere toestellen? Het is niet de eerste keer dat ik die specifieke localizer niet te pakken krijg, wellicht is het gewoon een sim issue. Dan kan ik dat in ieder geval aan de approact controller melden volgende keer.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:05:
[...]

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de ILS06 capture op EHAM? In dit geval in de Working Title CJ4, maar wellicht ook in andere toestellen? Het is niet de eerste keer dat ik die specifieke localizer niet te pakken krijg, wellicht is het gewoon een sim issue. Dan kan ik dat in ieder geval aan de approact controller melden volgende keer.
ik krijg ze al een week niet meer in de airbus FBW
normaal zie je die paarse dingen komen zo dat je hem kunt locken , nou vergeet het maar
ik krijg ze niet meer

nu weet ik wel vaak hoe of wat dus komt wel aan maar soms wel irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:08:
[...]

ik krijg ze al een week niet meer in de airbus FBW
normaal zie je die paarse dingen komen zo dat je hem kunt locken , nou vergeet het maar
ik krijg ze niet meer

nu weet ik wel vaak hoe of wat dus komt wel aan maar soms wel irritant
Klopt, er zijn flink wat verschillende velden waar de ILS niet goed werkt. Het zijn issues met de Sim zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:48:
[...]

nu nog evend e CRJ eens goed aanpakken zo dat ej normaal kunt vliegen ( en nav ook via de MSFS weg kunt instellen)
want geen zin om 10 min bezig te zijn met het instellen van de FMC van die CRJ om vervolgens weer na 10 weer uit game moet omdat het vliegtuig weer niet doet wat hij moet doen .... AP die niet aan gaat , ect ect

omdat hij weer denkt dat hij max maar 50 kn mag vliegen terwijl heel het gas open staat
:'(
Ik plan de CJ4 altijd in SimBrief .. en dan vanuit de FMC gewoon rechtstreeks importeren. Scheelt nogal wat typwerk 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Ik plan de CJ4 altijd in SimBrief .. en dan vanuit de FMC gewoon rechtstreeks importeren. Scheelt nogal wat typwerk 😊
ik zal em eens gaan verdiepen in dat Simbrief
ik hoor het de laatste tijd vaak voorbij komen ..

morgen maar eens kijken er naar maar eerst mijn TCA Quadrant Airbus Edition Add-On uit proberen als die er is .
Heb me wel aangemeld dus de rest zal zich zelf wel wijzen ...hoop ik

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Airbus trimmen :o
dat gaat vanzelf
ik trim alleen bij de GA

ik heb de trim dacht ik staan op de middelste knoppen rechts ...
Ik bedoel niet Airbus kisten oOo. Wil de stick ook voor andere kisten gebruiken

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:14:
[...]

ik zal em eens gaan verdiepen in dat Simbrief
ik hoor het de laatste tijd vaak voorbij komen ..

morgen maar eens kijken er naar maar eerst mijn TCA Quadrant Airbus Edition Add-On uit proberen als die er is .
Heb me wel aangemeld dus de rest zal zich zelf wel wijzen ...hoop ik
Simbrief is ideaal.

Ook voor de a320. Daarmee kan je ook rechtstreeks in de fmc inladen.

De cj4 en trouwens ook de crj kunnen dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:07:
[...]

Simbrief is ideaal.

Ook voor de a320. Daarmee kan je ook rechtstreeks in de fmc inladen.

De cj4 en trouwens ook de crj kunnen dat ook.
moet je die bestanden dan opslaan of zo
of heb je daar een programma voor nodig :-)
want soms word je er wel gek van , zeker omdat de MSFS niet stabiel is

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

ralpje

Deugpopje

Ik ken de 320 niet, maar voor de CJ4 geldt dat je in de FMC éénmalig je simbrief ID ingeeft, en vervolgens (ook in de FMC) je via simbrief geplande route automatisch kunt inladen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:12:
[...]

moet je die bestanden dan opslaan of zo
of heb je daar een programma voor nodig :-)
want soms word je er wel gek van , zeker omdat de MSFS niet stabiel is
Voor de a320 en cj4 hoeft dat niet.

Je vult je userid van simbrief in bij de options in de fmc. En dan kan je load route doen.

YouTube: How to Import a Flight Plan from SimBrief into the flybywire A32NX M...

YouTube: Flight Simulator 2020 - How to - Using simBrief with Working Title CJ4

Voor de crj wel. Dan moet je wel een bestand downloaden.

YouTube: MSFS 2020 | AEROSOFT CRJ | TUTORIAL: How to import a SimBrief flight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Voor simbrief cj4 en a320 zijn er ook vliegtuig profielen die je kan gebruiken.

A320: https://www.simbrief.com/...zZW9mZnNldCI6IlAwMDAwIn0-

En de cj4: https://www.simbrief.com/...lb2Zmc2V0IjoiUDAwMDAifQ--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
@Ircghost ik had een paar weken geleden een link doorgestuurd gekregen voor een Cessna Mod. Weet jij nog welke dit was?

Algemene vraag:

Iemand enig idee waarom mijn fps tussen 15-30 schommelt?

CPU: Ryzen 3700X
GPU: RTX 3080
RAM: 32GB

Ik speel wel alles op Ultra en upscaling naar 4K. Upscaling uitzetten (op 100) maakt geen verschil.

[ Voor 48% gewijzigd door turkeyhakan op 20-03-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Voor tijdens een lange vlucht, is dit de hoofdfilm... prachtig stukje nostalgie met een uitleg over een boeing 742:
YouTube: Virgin Atlantic Boeing 747 200 Classic

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Dirtyrockers schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:22:
[...]

Voor de a320 en cj4 hoeft dat niet.

Je vult je userid van simbrief in bij de options in de fmc. En dan kan je load route doen.

YouTube: How to Import a Flight Plan from SimBrief into the flybywire A32NX M...

...
Voor de a320 heeft ie reeds een updated videootje geupload met wat nieuwe tweaks.
YouTube: FBW A32NX | How to Import a Simbrief Flight Plan into the flybywire ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb ff nagedacht over de Arrow (JF) en CRJ maar ik pas voorlopig.

De Arrow vind ik hier en daar grafisch tegenvallen: voor dat geld verwacht je toch MINSTENS de kwaliteit van default MSFS vliegtuigen...! Ik weet dat voor velen hier graphics bijzaak zijn (zeggen ze tenminste) maar voor mij niet. Voor mij is het meer dan reden genoeg een addon niet te kopen. (Ik heb al eens eerder gezegd dat ik enkel en alleen 100% MSFS kwaliteit wil.) Als de graphics van de Arrow 'on par' waren met de default C172 steam had ik 'm nu al gekocht!

De CRJ skip ik voorlopig omdat ik al blij ben als ik (met de staat van mijn computer) een half uur tot drie kwartier kan vliegen... In die tijd heb ik de CRJ nog nauwelijks opgestart! (Ik overdrijf, ik weet het.) De vluchten in zo'n vliegtuig kosten me gewoon teveel tijd. En NEE, ik WEIGER om een vlucht te beginnen op de landingsbaan met een of andere 'ready-for-take-off-state'. Daar koop je zo'n addon niet voor. Het oordeel van enkele real world piloten alhier is voor mij trouwens ook reden genoeg deze even over te slaan.

Trouwens wel opvallend hoe klein het prijsverschil is tussen de Arrow en de CRJ... Die Arrow had van mij wel de helft mogen kosten.

Enfin, ik vermaak me (indien mogelijk) prima met de schitterende default kisten. Vlieg momenteel veel in de C172 (steam) m.b.v. VOR en NDB (GPS map uit! Ik gebruikt de GNS wel als DME!) en dat werkt prima. Dikke pret. Zo heb je de hele vlucht echt wat te doen. Vlieg momenteel veel in GB: niet te vlak (Schotland, Wales) maar ook niet van die te hoge bergen die in de weg zitten. Dat soort 'rural' omgevingen doen het ook heel goed op mijn oude PC wat performance betreft: constant 30 fps, smooth as butter... MSFS is echt top. (Als het werkt.) _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door tup61 op 20-03-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

tup61 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:07:

Enfin, ik vermaak me (indien mogelijk) prima met de schitterende default kisten. Vlieg momenteel veel in de C172 (steam) m.b.v. VOR en NDB (GPS map uit! Ik gebruikt de GNS wel als DME!) en dat werkt prima. Dikke pret. Zo heb je de hele vlucht echt wat te doen. Vlieg momenteel veel in GB: niet te vlak (Schotland, Wales) maar ook niet van die te hoge bergen die in de weg zitten. Dat soort 'rural' omgevingen doen het ook heel goed op mijn oude PC wat performance betreft: constant 30 fps, smooth as butter... MSFS is echt top. (Als het werkt.) _/-\o_
Probeer de oversteek te maken naar Ierland. Kwalitatief net zo mooi en niet zo ver weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 15:35
Ha beste mede simmers, ben een tijdje weg geweest omdat ik wilde wachten op wat meer updates en m'n honeycomb throttle. Die laatste is binnen nu en die updates lijken eindelijk meer te fixen dan kapot te maken als ik het zo lees.

Na veel teruglezen hier zit ik nog met een paar kleine vragen.

1. Ik heb ooit eens OnAir voor een jaar aangeschaft, was benieuwd naar hun updates ed maar ik hoor er hier weinig meer over, is daar een reden voor?

2. Heb hier ook een hp reverb g2 headset die ik veel gebruik voor andere dingen maar ven nog een beetje huiverig om hem voor msfs te gebruiken. Zijn er veel grafische instellingen die ik zou moeten terugschroeven? (Zit nog op een 1070, moet nog upgraden, zucht..). En hoe doen jullie dat met je yoke en throttle als je ze niet meer kunt zien met die bril op? Puur op gevoel? Neig er naar om de stap naar vr nog even niet te zetten.

Alvast hartelijk dank, heb er weer veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de UK-update, en nu ook de update erna, maar ik zie nog steeds Buckingham Palace als een 'office block', waardoor ik denk dat de update niet (helemaal) gelukt is. Ik heb de rolling cache leeggemaakt, zonder resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2021 11:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Mijn Airbus set is nu compleet
misschien over twee maanden nog een gashendels set erbij
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HW9BFWTC/IMG-20210320-113716.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8z9HLjmL/IMG-20210320-114355.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Geer01 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:44:
Ha beste mede simmers, ben een tijdje weg geweest omdat ik wilde wachten op wat meer updates en m'n honeycomb throttle. Die laatste is binnen nu en die updates lijken eindelijk meer te fixen dan kapot te maken als ik het zo lees.

1. Ik heb ooit eens OnAir voor een jaar aangeschaft, was benieuwd naar hun updates ed maar ik hoor er hier weinig meer over, is daar een reden voor?

Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar ik zit in het AH2 discord channel (AH2 is een soort offline OA) en er heeft recent een exodus van OA deelnemers naar AH2 plaats gevonden.
UIt commentaren die ik las leek het alsof OA niet echt goed naar haar gebruikers luisterde maar dat is echt hearsay van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:45:
Ik heb de UK-update, en nu ook de update erna, maar ik zie nog steeds Buckingham Palace als een 'office block', waardoor ik denk dat de update niet (helemaal) gelukt is. Ik heb de rolling cache leeggemaakt, zonder resultaat.
Ik had het zelfde...

Je moet nog een gratis update/download uit de marketplace halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo gelijk even een testvlucht doen van Basel naar Wenen
kijken of de airbus Addon goed ingesteld staat

vertrek vanuit Basel
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Wqhr0MXW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-11-58-44-82.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8s5h8SNR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-12-11-57-68.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6yZ4w6Sv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-12-15-04-96.png

Airborn
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JGtVBGms/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-12-16-53-12.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QVQVnYWQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-12-23-03-96.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2LbsMK04/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-12-28-22-100.png

Aankomst volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[...]
Ik gebruik het nog steeds met enorm veel plezier. Zelf vlieg ik de A320FBW, en ben een nieuw (2ehands) toestel op wezen halen in canada. En met zoekopdrachten tussen de 250 en 500nm komt OnAir met wat vrachtjes om mij dus op die manier te triggeren 'ergens naar toe te vliegen'. Zo is de oversteek vanuit newfoundland via groenland naar ijsland gegaan, en via de faroer eilanden sta ik nu in Shannon.

Wilde er in januari mee stoppen, maar ben nu toch van plan mijn abonnement te gaan verhogen met een jr (eind maart loopt mijn huidige abo af).
Vooral de aircraft moderation is enorm veranderd. Niet altijd naar mijn zin overigens.

Vanaf de komende worldupdate Benelux+Frankrijk wil ik eigenlijk opnieuw beginnen in de Thunder world.
Veel vrachtjes met een cessnaatje over nederland vliegen. Dan kan ik ook een VA starten. Misschien leuk op een GoT VA te starten ;)

Overigens zijn ze erg ambitieus voor het komende jaar aangaande nieuwe features:
https://www.onair.company/Roadmap2021

[ Voor 3% gewijzigd door 456 op 20-03-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een aantal maanden geleden net als @456 overwogen om ermee te stoppen ivm abonnement, echter de hoeveelheid updates hebben mij juist doen besluiten om toch bij onair te blijven en te gaan verlengen. Ze houden een lijst met wensen bij waarop je kan stemmen (net zoals op het msfs forum). Daar zijn ze actief mee bezig. Als je ziet wat er nu al in onair zit en het alleen maar uitgebreider word. Ben dik tevreden erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 15:48
ravw schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

;)
Sorry hoor jij hebt echt geen smaak past totaal niet bij je gordijnen :+

[/JALOERS MODE OFF]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar ik zit in het AH2 discord channel (AH2 is een soort offline OA) en er heeft recent een exodus van OA deelnemers naar AH2 plaats gevonden.
UIt commentaren die ik las leek het alsof OA niet echt goed naar haar gebruikers luisterde maar dat is echt hearsay van mij.
Denk dat dit meer komt omdat er veel voor een half jaar abonnement hebben gekozen die nu ongeveer afgelopen is en iets willen zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Sorry hoor jij hebt echt geen smaak past totaal niet bij je gordijnen :+

[/JALOERS MODE OFF]
gordijnen .... :o
dat heb ik al niet meer gehad na dat ik op mezelf ben gaan wonen .. en dat is ergens in de jaren 90
Gordijnen vind ik zo jaren 70 >:)
toen wilde ze nog dat je luister en kijk geld ging betalen als je tv of radio had , daar waren Gordijnen makelijk voor , nu betaal je het gewoon in je belastingen van de gemeente >:)

maar dankje voor het compliment

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 20-03-2021 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo hier de aankomst in Wenen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02NfBbPK/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-13-32-58-65.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yNC0sd4P/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-13-35-02-48.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m2c99MTj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-13-37-27-70.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25TyM8z3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-13-40-42-96.png

Zo de nieuwe aanwinst bevalt goed ,
is wel een heel stuk beter om de bun s onder controlete houden bij het landen ..
nu geen gekloot meer met de muis en te veel handelingen moeten doen ..

dsu het is zeker een aanrader die Addon van de Airbus gashendels

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rV0-t_rxW_h49-KmnObNnpZVLJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPlR8001SZ0vYAc7PkbSWmaS.jpg?f=fotoalbum_large

Was een prima dagje voor een trip naar Oslo! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
[Afbeelding]

[Afbeelding]

;)
Heel vet. Ik heb nu alleen nog de stick en quadrant. Ben benieuwd naar de volledige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
This week, with the flurry of excitement about the CRJ, we have gotten a bunch of folks asking "well, where is PMDG?"
Link m.b.t. update

Ik gok op Q1 2022

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die het willen weten nu op MS MP diverse ORBX korting (39% ) niet alles maar wel een paar erg mooie airports

Zo en weer twee airports rijker

NIS Constantine the great airport
Landvetter

_/-\o_

Jammer dat kopenhagen niet inde aanbieding is dan had ik die ook wel even mee gepakt

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 20-03-2021 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:32
[Afbeelding]

[Afbeelding]

;)
Hoe bevalt de add-on? Ik heb hem gisteren ook besteld. Wil hem vooral gebruiken met de CRJ en de FBW A320. Heb in m'n onair bedrijfje inmiddels voldoende middelen om een a320 te huren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koen3950 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Hoe bevalt de add-on? Ik heb hem gisteren ook besteld. Wil hem vooral gebruiken met de CRJ en de FBW A320. Heb in m'n onair bedrijfje inmiddels voldoende middelen om een a320 te huren :*)
werkt hier gewoon uit of the box , niets te doen alleen aansluiten en vliegen maar :-)

en het is veel makkelijker je hoeft niet zo met je muis te rotzooien

maar denk dat ik maar eens een vluchtje gaat maken tussen de twee airports die ik net gekocht heb >:)

heb de Addon natuurlijk wel gekocht om te gebruiken en niet als sierstuk :+

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 20-03-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:32
ravw schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:57:
[...]

werkt hier gewoon uit of the box niets te doen alleen aansluiten en vliegen maar :-)
Klinkt goed. In deverse reviews op youtube is nog te zien dat bv de gear handle maar in 1 richting werkt, de spoilers eerst in de cockpit geunlockt moeten worden voor de hendel bewogen kan worden, ... Is dat nog van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ja vliegt redelijk, ik ben de heli in DCS gewend (en vroeger een hele geavanceerder Bell in FSX ofzo), valt me op dat je wel steeds veel met rudder moet bijsturen, maar zit denk ik geen trim op.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koen3950 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Klinkt goed. In deverse reviews op youtube is nog te zien dat bv de gear handle maar in 1 richting werkt, de spoilers eerst in de cockpit geunlockt moeten worden voor de hendel bewogen kan worden, ... Is dat nog van toepassing?
lol is me niet op gevallen bij vertrek me wielen ingetrokken via addon , en bij landen via de addon uit
en het locken van je Spoilers dat denk ik wel maar goed dat is 1 handeling en vaak zet je die al klaar voor de landing .. of als je inde lucht zit lock je dat ding dus dat is niet zo'n ramp
Je kunt hem niet in of uit trekken / duwen op de addon......

het kan wel mits je gelijk de garantie wil aanspreken ;)

even gechecked .. je kan je spoilers gewoon gebruiken via je addon ook al staan ze gelocked .. hij zet hem gewoon een standje verder ..

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 20-03-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc

2. Heb hier ook een hp reverb g2 headset die ik veel gebruik voor andere dingen maar ven nog een beetje huiverig om hem voor msfs te gebruiken. Zijn er veel grafische instellingen die ik zou moeten terugschroeven? (Zit nog op een 1070, moet nog upgraden, zucht..). En hoe doen jullie dat met je yoke en throttle als je ze niet meer kunt zien met die bril op? Puur op gevoel? Neig er naar om de stap naar vr nog even niet te zetten.

Welkom in MS FS2020 tweak land! Enkele tips:

https://forums.flightsimu...tion-reverb-g2-wmr/342582

YouTube: MSFS VR HOW TO GAIN 50% MORE FPS!! HP REVERB G2

en ook zijn andere G2 optimalisatie video.

Ik ben met mijn 9600K en 3090 nog steeds aan het tweaken, maar op EHGG is de framerate prima (en niet heel goed boven New York, of ORBX Wycomb Airpark bv).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Beetje geduld hebben dan maar he. In ieder geval zeggen ze oa

What may have been true in June of 2020 is not necessarily true any longer. From the standpoint of development, we are not currently seeing any major limitations to prevent us from bringing our product catalog into MSFS.

To put that another way, quoting me as saying "MSFS isn't ready for PMDG" is a bit like someone in 1971 using a 1959 quote of the NASA administrator saying "We don't have the technology to land on the moon." Sure- that was true at the time it was uttered- but no longer a factor.

Dus het wordt in ieder geval wel een PMDG-kwaliteit product. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo en weer onderweg van Landvetter naar NIS Constantine the great airport

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w3XW85Xd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-15-15-30-27.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/McfDs16N/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-15-30-12-16.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HcGtFjjx/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-15-33-31-46.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.twitch.tv/videos/956387736

Paderborn-Groningen. Lekker klein stukje. Vage approach naar rwy05 ... volgende keer even op letten wat de route doet. Had toch een andere IAF moeten kiezen dus. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
o nu ergens boven polen :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/44Kygf0M/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-16-08-26-75.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCwhjvDd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-16-12-37-80.png

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 20-03-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noord-polen of Zuid-polen? Haha 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Noord-polen of Zuid-polen? Haha 😜
irritante polen >:)

oke voor een fles wodka komen ze wel heel je huis "opknappen" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb nog steeds flinke problemen met MSFS2020. bij het opstarten valt die opeens uit of tijdens een vlucht loopt de game vast en weg... geen idee hoe het komt! hebben meerdere mensen hier last van?

Ik kan amper meer een vlucht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:44:
Ik heb nog steeds flinke problemen met MSFS2020. bij het opstarten valt die opeens uit of tijdens een vlucht loopt de game vast en weg... geen idee hoe het komt! hebben meerdere mensen hier last van?

Geen last van. Community folder ff leeghalen?

Wel af en toe wat rare 'hikjes'. Op approach tot 2x toe ineens 10 fps in plaats van 30 (verschillende toestellen) en na plm. 20 seconden is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK

1) is je PC (windows?) /GPU drivers up to date
2) probeer eens zonder enige addons te spelen met een default vliegtuig.
'draait' die dan wel goed ... 1 voor 1 addon terugzetten (trail and error)
3) stress test GPU en/of CPU? (koel probleem dus te heet?)
4) FS2020 volledig up to date? (zie hiervoor bij ingame Profile/Content manager)
5) lagere FS2020 settings?
6) Rolling cache groter / andere locatie geven...

[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 20-03-2021 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
456 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:14:
Voor tijdens een lange vlucht, is dit de hoofdfilm... prachtig stukje nostalgie met een uitleg over een boeing 742:
YouTube: Virgin Atlantic Boeing 747 200 Classic
Jaa :o :o Deze opname heb ik echt zo vaak gezien, en is echt mede verantwoordelijk voor mijn liefde voor de luchtvaart. Ik ga deze gewoon weer eens aanzetten, for the sake of it. Echt een aanrader _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 20:58
DigitalExorcist schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:51:
https://www.twitch.tv/videos/956387736

Paderborn-Groningen. Lekker klein stukje. Vage approach naar rwy05 ... volgende keer even op letten wat de route doet. Had toch een andere IAF moeten kiezen dus. 🤣
In het echt word je eigenlijk altijd gevectord naar final voor de vor approach 05 of je krijgt een direct omfar. Ik weet niet of je de kaarten hebt. Maar de procedure op de kaart is eigenlijk met name bedoelt voor als je een com failure zou hebben. Dan vlieg je de volledige procedure af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VOR-vliegen van EGOD naar EGGP. Genieten. Het lijkt trouwens wel alsof ik met die C172 steam gauges geen reboots meer krijg...?!? Click for the big pics!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XpK8NLHj/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LgtzX4VC/2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7GT3FnJy/3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SXPL1vsr/4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qzGsHRqg/5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/p9rYZH2r/6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dZP2wZGZ/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo vandaag alvast even Paas inkopen gedaan
even weer een zooi ORBX vliegvelden gekocht met grote korting op MP
net 60 euro voor 5 mooie airportjes

EGNT - Newcastle Airport
ESGG - Göteborg-Landvetter Airport
LIEO - Olbia costa smeralda airport
LYNI - Constantine the great airport
KSJC - San Jose International Airport

:*)

Kan weer even voor uit tot dat Bromma en Flaminco komen
nog meer mensen hier die even aan het inkopen zijn geweest

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 20-03-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc

Ik heb het sinds vanmiddag ook. Ben Windows opnieuw aan het installeren zelfs, en daarna de rest nog... ;w

En ja, ik had alles up to date. En de community folder leeg gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 20-03-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:01:
[...]

Ik heb het sinds vanmiddag ook. Ben Windows opnieuw aan het installeren zelfs, en daarna de rest nog... ;w

En ja, ik had alles up to date. En de community folder leeg gehaald.
ook je msfs cache even hele maal leeg maken en op nieuw instellen gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees her en der posts van mensen die CTD's etc. hebben. Ik zelf had sinds de UK update constant 'instant reboots' van mijn PC tijdens vluchten. Soms kon ik 10 minuten vliegen, soms nog geen 10 seconden. Wat wel heel apart is: sinds ik alleen nog maar in de C172 met steam gauges vlieg heb ik nog geen reboot gehad... Fingers crossed. Ik ga morgen een extra lange vlucht maken om te kijken of mijn PC dan nog steeds niet reboot. Hoe dan ook: CTD's schijnen voor veel mensen echt een probleem te zijn. (En Windows herinstalleren helpt dan niet... Been there, done that.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo onderweg nu van nieuw kasteel naar landvetter

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Cx6TjLW0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-19-23-16-14.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xCMwDGqj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-19-36-25-37.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1zxbctH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-19-37-17-45.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V6QhRSgx/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-19-42-08-10.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:08:
[...]

ook je msfs cache even hele maal leeg maken en op nieuw instellen gedaan ?
Dat was nog wel een idee geweest.. maar nu ik ben ik al aan het herinstalleren. Zal nog wel even duren weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:47:
[...]

Dat was nog wel een idee geweest.. maar nu ik ben ik al aan het herinstalleren. Zal nog wel even duren weer.
ach als je alles in MP heb gekocht is het zo gebeurt ..
hoop niet dat ik eens een reinstal moet gaan doen ... ik zit nu bijna op 260 GB MSFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
BazerK schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:48:
[...]

1) is je PC (windows?) /GPU drivers up to date
2) probeer eens zonder enige addons te spelen met een default vliegtuig.
'draait' die dan wel goed ... 1 voor 1 addon terugzetten (trail and error)
3) stress test GPU en/of CPU? (koel probleem dus te heet?)
4) FS2020 volledig up to date? (zie hiervoor bij ingame Profile/Content manager)
5) lagere FS2020 settings?
6) Rolling cache groter / andere locatie geven...
1. Ja is up-to-date
2. Ik heb alle addons verwijderd en met default geprobeerd, maar game shut down bij inladen vlucht.
3. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUEVtNjTM26XT5xaImnRXiIQI0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4nAdfrIP9DSRyuFol28OmPnJ.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rFNZQXJllOLyQbnwk21QVRDLBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y68USNqXbaoSuEcs4laS7GH0.png?f=user_large
4. Ik heb de airlines wel geupdated maar die helpt niet.
5. Settings iets lager gezet maar ik speel al niet op ultra settings.
6. Wat bedoel je hiermee?

Zojuist weer een vlucht gedaan, vanaf Los Angeles naar Las Vegas. 3/4 van de vlucht ging goed. tot in rond 8.000ft was toen liep de game vast en sloot weer af.

Ik snap het echt niet, het spel heeft het altijd perfect gedaan maar sinds vorige week zondag heb ik alleen maar problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mikee007 op 20-03-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:53:
[...]

ach als je alles in MP heb gekocht is het zo gebeurt ..
hoop niet dat ik eens een reinstal moet gaan doen ... ik zit nu bijna op 260 GB MSFS
Het duurt wat langer: ik installeer Windows 10 ook schoon, en alle drivers etc.

Ik had ooit voor dat soort herinstallaties een systeembackup op een externe HDD met Acronis Trueimage. Misschien weer een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Mikee007 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Ik snap het echt niet, het spel heeft het altijd perfect gedaan maar sinds vorige week zondag heb ik alleen maar problemen.
Idem, vandaar dus de tijdrovende herinstallatie.

En dat is ook een complete herinstallatie van Iracing...

[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 20-03-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo nu ongeveer op de helft

word wel erg rood
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2yGYBdQj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-20-06-50-64.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:57:
[...]

In het echt word je eigenlijk altijd gevectord naar final voor de vor approach 05 of je krijgt een direct omfar. Ik weet niet of je de kaarten hebt. Maar de procedure op de kaart is eigenlijk met name bedoelt voor als je een com failure zou hebben. Dan vlieg je de volledige procedure af.
Ja ik heb de kaarten uiteraard... maar ik heb ‘gewoon’ in de FMC de VOR05 gekozen. Weet alleen niet meer precies wat ik met de vectors gedaan heb. En dan vlieg je over het veld naar HECTI en dan weer terug en dán weer richting EEL. Beetje onzinnig dus... 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
Ik heb gister mijn X-touch mini binnengekregen! Dit was een tip op dit forum. Heb er net even mee gespeeld, wat een leuk ding :) en dat voor 50 euro, ik vind het echt een aanrader.

Hier kan ik dus mijn autopilot mee bedienen, de dials zijn ook in te drukken zodat je bijvoorbeeld managed heading kan selecteren in de a320. Er zijn echt oneindig veel opties voor, het is alleen wel even priegelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAzfTzOm2UVSthViFjKWo6FawIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QfraqH4f0J0q3OWI7yHg7oC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24Bv-ZRC674YPo65WzXWNPOhLP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4I4QQYn1Fe6wwYxNNuSa7M8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Laatst online: 20-09 08:44
Nice, dat ziet er erg tof en betaalbaar uit! Kan je de draaiknoppen ook gebruiken voor heading/flc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:00:
Zo vandaag alvast even Paas inkopen gedaan
even weer een zooi ORBX vliegvelden gekocht met grote korting op MP
net 60 euro voor 5 mooie airportjes

EGNT - Newcastle Airport
ESGG - Göteborg-Landvetter Airport
LIEO - Olbia costa smeralda airport
LYNI - Constantine the great airport
KSJC - San Jose International Airport

:*)

Kan weer even voor uit tot dat Bromma en Flaminco komen
nog meer mensen hier die even aan het inkopen zijn geweest
Jazeker, oa Tacoma Narrows, Leeds Bradford en 3W5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
mvbo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:02:
Ik heb gister mijn X-touch mini binnengekregen! Dit was een tip op dit forum. Heb er net even mee gespeeld, wat een leuke ding :) en dat voor 50 euro, vind ik het echt een aandar.

Hier kan ik dus mijn autopilot mee bedienen, de dials zijn ook in te drukken zodat je bijvoorbeeld managed heading kan selecteren in de a320. Er zijn echt oneindig veel opties voor, het is alleen wel even priegelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn grote vraag: zijn de FMS knoppen van een GPS er mee te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:06:
[...]

Jazeker, oa Tacoma Narrows, Leeds Bradford en 3W5
Tacoma narrows die 3w5 , leeds had ik al
zijn leuke veldjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aankomst landvetter

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pV7GLp5b/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-21-02-28-11.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TYDkLfny/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-21-12-26-91.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3wK9cGVp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-20-21-15-28-19.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
@DutchCommando Ik zit nu de live stream te kijken van In The Hanger. Goed verhaal man!! En fantastisch wat een progressie je hebt geboekt. Jullie allemaal trouwens! Mijn complimenten ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Nielster schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:06:
Nice, dat ziet er erg tof en betaalbaar uit! Kan je de draaiknoppen ook gebruiken voor heading/flc?
Ja zeker, ik moet nog wel zelf even goed uitzoeken hoe ik de knoppen instel, ik gebruik nu een script van iemand anders, maar volgens mij zijn de instellingen eindeloos. Het script dat ik nu gebruik merkt ook hoe hard je aan de knop draait, dit zie je ook terug in de sim. Bijvoorbeeld de altitude stel je per 100 in, dus dan ben je best wel even aan het draaien als je net op FL100 gecleared bent tot FL370. Gelukkig pakt hij het dus op als je snel doordraait, dan zit je binnen een paar sec al op de altitude die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
flopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Mijn grote vraag: zijn de FMS knoppen van een GPS er mee te bedienen?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zie in een ander script wel zaken als "G1000_PFD_ZOOMIN_BUTTON" voorbij komen, dus ik verwacht wel dat je deze volledig kan configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02:39
Tip voor de paas sale inkopers qua airports:

Flytampa Sydney is ook in de aanbieding voor 9 euro nog wat bij Orbxdirect / Orbx central, niet in de MP.
FSDREAMTEAM heeft ook een sale bij simmarket. O.a. Zürich, Key West, O'Hare.

Sydney, Zürich en Singapore Changi zijn voorlopig mijn aanwinsten.

Vooral Zürich is een no-brainer voor 7,85. Prachtig veldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
Mikee007 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:57:
[...]
<knip>
6. Wat bedoel je hiermee?

Zojuist weer een vlucht gedaan, vanaf Los Angeles naar Las Vegas. 3/4 van de vlucht ging goed. tot in rond 8.000ft was toen liep de game vast en sloot weer af.

Punt 6
Rolling Cache is een soort cache buffer die opgebouwd wordt voor je omgeving waar je vliegt.
Die is bij velen , na de laatste update op nul teruggezet. Kan zijn dat dat bij jou ook het geval is.
Dit forum heeft hier veel meldingen over gemaakt niet lang geleden (vooral na de laatste update dacht ik).
Dat cache geheugen geef je een plek naar keuze, bij voorkeur op een snelle SSD
De grootte van de cache kan ook nog van invloed zijn. Bij mij staat hij op 50GB.
Verder vindt ik vooral de GPU bij jou erg warm, in mijn bios staat de max ingesteld op 90graden (meende ik). 87,5 bij jou is daar dichtbij. Misschien is dat een reden.
Weet niet of de PC dan terugvalt naar Windows of in boot modus gaat.
Veel meer opties kan ik je niet geven helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door BazerK op 20-03-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 19:22
flopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Ja vliegt redelijk, ik ben de heli in DCS gewend (en vroeger een hele geavanceerder Bell in FSX ofzo), valt me op dat je wel steeds veel met rudder moet bijsturen, maar zit denk ik geen trim op.
Valt me reuze mee, er mee vliegen is zelfs redelijk simpel. De rudder is wel een ding, tijd mee zitten worstelen. Tot ik in de middenconsole de flight mode van advanced terug op basic zette. Ook raar: de thrustmaster z-as op de rudder doet het pas nadat je de rudder eerst ff via het keyboard hebt bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02:39
mvbo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Ja zeker, ik moet nog wel zelf even goed uitzoeken hoe ik de knoppen instel, ik gebruik nu een script van iemand anders, maar volgens mij zijn de instellingen eindeloos.
Welk script gebruik je als ik vragen mag? Ik heb nog een Arturia beatstep ergens liggen, kijken of ik die aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Zo. Tijd om te vliegen.

Eerst eens een test vlucht in vr doen.
En dan maar eens kijken waar ik heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
mvbo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zie in een ander script wel zaken als "G1000_PFD_ZOOMIN_BUTTON" voorbij komen, dus ik verwacht wel dat je deze volledig kan configureren
Let me know, ik ben benieuwd. Want ik kan voor de functies van die specifieke draaiknoppen geen keybind vinden. Anders had ik ze wel aan een paar knoppen op mijn HOTAS toegewezen, of een as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:38:
[...]

Let me know, ik ben benieuwd. Want ik kan voor de functies van die specifieke draaiknoppen geen keybind vinden. Anders had ik ze wel aan een paar knoppen op mijn HOTAS toegewezen, of een as.
Ik kan in theorie die GPS_ZOOM knop ook aan m'n Streamdeck koppelen, alleen dát ene event lijkt MSFS dan weer niet uit te lezen. Veel dingen wel (heb ook autopilot-knoppen eraan gekoppeld op die manier) maar sommige events pakt MSFS dan gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DigitalExorcist schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Ik kan in theorie die GPS_ZOOM knop ook aan m'n Streamdeck koppelen, alleen dát ene event lijkt MSFS dan weer niet uit te lezen. Veel dingen wel (heb ook autopilot-knoppen eraan gekoppeld op die manier) maar sommige events pakt MSFS dan gewoon niet op.
De zoom lukt ook wel, het is de FMS knop die ik het lastigst vind in VR om met de muis te bedienen, ik zit te snel op de verkeerde plek, en draai dan aan de verkeerde knop. Ik ken de knobster, maar ook dan weet ik niet of ie de FMS knop doet, ik ken ook de Realsimgear gear, maar dat is duur, en ik vraag me af of t werkt als ik in VR zit- windows op een tweede monitor gaan dan steeds (bij mij?) uit, en die gear werkt als een tweede monitor. Maar misschien laat ik mijn techisch aangelegde zoon een Echo Class arduino in elkaar zetten:
YouTube: Class Echo GPS G1000 Controls Demo

Pagina: 1 ... 152 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc