Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 10:03
Is er al iemand die een oplossing heeft voor de 10 degree heading bug i.c.m. de Honeycomb Alpha Yoke?

Ik heb nu wel een workaround d.m.v. RSMapper, ondanks hetgeen wel goed werkt ziet MSFS de status van de knoppen niet. Dat is wel op te lossen door elke keer de knoppen te matchen via de muis maar dat is natuurlijk jammer van z'on mooie yoke. Hoop dat iemand meer weet of dat het gauw met een van de aankomende updates word opgelost (al lijkt dit al een vrij langlopend probleem).

Ben verder wel erg tevreden over de Honeycomb Yoke, het is het wachten zeker waard geweest Nu hoop ik dat de Bravo Throttle gauw geleverd kan worden. Ergens in Mei a.s. pas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
PVG555 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:20:
Is er al iemand die een oplossing heeft voor de 10 degree heading bug i.c.m. de Honeycomb Alpha Yoke?

Ik heb nu wel een workaround d.m.v. RSMapper, ondanks hetgeen wel goed werkt ziet MSFS de status van de knoppen niet. Dat is wel op te lossen door elke keer de knoppen te matchen via de muis maar dat is natuurlijk jammer van z'on mooie yoke. Hoop dat iemand meer weet of dat het gauw met een van de aankomende updates word opgelost (al lijkt dit al een vrij langlopend probleem).

Ben verder wel erg tevreden over de Honeycomb Yoke, het is het wachten zeker waard geweest Nu hoop ik dat de Bravo Throttle gauw geleverd kan worden. Ergens in Mei a.s. pas helaas.
ik ken de bug niet?
watvoor bug is dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njrzkCMFEQ9DBrtxVdixAOcimCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/780OBxPptFpyghA4BOyCGHkP.jpg?f=fotoalbum_large

Geen enkel issue met intercepten van de ILS op rwy 27R op London ... enige ding was dat m'n framerate nogal inkakt aan het eind, maar dat kan ik de CRJ niet kwalijk nemen, die doet het perfect.

Filmpje volgt... die is nog aan het uploaden. Vlak vóór de localizer de APPR hold ingesteld en op 500 ft boven de baan de AP uitgezet. Easy-peasy.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:34:
@Propane ik zag de overspeed wel óplopen toen ik m'n flaps introk .. .andersom zal dan ook wel zo zijn.
Nog eens getest, en ik zie al wat er gaande is. Het zit weer redelijk fout.

Tijdens takeoff gaat de overspeed bar weg bij landing gear retraction :+ .
En bij flaps extensie gaat de overspeed bar maar omlaag tot 230kts, de limiet voor flaps 1-20. Die zou stapsgewijs mee omlaag moeten gaan naar 185kts voor flaps 30 en 170 voor flaps 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:39:
[...]
Nog eens getest, en ik zie al wat er gaande is. Het zit weer redelijk fout.

Tijdens takeoff gaat de overspeed bar weg bij landing gear retraction :+ .
En bij flaps extensie gaat de overspeed bar maar omlaag tot 230kts, de limiet voor flaps 1-20. Die zou stapsgewijs mee omlaag moeten gaan naar 185kts voor flaps 30 en 170 voor flaps 45.
Aaah. Dat laatste viel me bij nader inzien ook wel op. Dat als ik de flaps extend er geen overspeed bar zichtbaar werd. Ik had het even te druk met landen om er écht op te letten en dacht dat ik ‘gewoon’ veilig zat met 135 kts (ongeveer) en full flaps. Als in: ik was in de veronderstelling dat ik die balk überhaupt niet zou zien..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PVG555 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:20:

Volgende update zou het probleem opgelost moeten zijn. Er is echter wel een truukje voor om hem werkend te krijgen. Je moet ervoor zorgen dat de knop pulserend wordt, dus zodra je de knop verzet dat ie aan en na 0.1 sec weer uit gaat. Ik gebruik Pinaccle daarvoor maar het kan ook met Vjoy. Heb nu weinig tijd maar kom hier vanavond op terug. Ik heb een uitleg met vjoy ergens gezien.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Approach (ILS) + landing @ EGLL rwy 27R in de CRJ550ER:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 10:03
Dirtyrockers schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:21:
[...]

ik ken de bug niet?
watvoor bug is dat dan?
Zodra je de heading knop draait neemt hij stappen van 10 i.p.v. 1 graden. Zie verder hieronder.
Gameaddict schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:06:
[...]

Volgende update zou het probleem opgelost moeten zijn. Er is echter wel een truukje voor om hem werkend te krijgen. Je moet ervoor zorgen dat de knop pulserend wordt, dus zodra je de knop verzet dat ie aan en na 0.1 sec weer uit gaat. Ik gebruik Pinaccle daarvoor maar het kan ook met Vjoy. Heb nu weinig tijd maar kom hier vanavond op terug. Ik heb een uitleg met vjoy ergens gezien.
That would be awesome! Hoor graag van je hoe jij het hebt opgelost ;)

Zoals ik het nu hebt opgelost werkt het maar half, de status van de switch word niet herkent dus dat kan aan of uit zijn. Als de cockpit ingame dus de knop uit heeft staan bij opstarten van een flight maar de knop op de yoke staat aan, werkt de knop wel bij omschakelen maar reversed/omgedraait (aan=uit of uit=aan). MSFS krijgt slechts via RSMapper een keybord combo door maar werkt dus allen als toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de 550 en 700

Minder zitplaatsen. Dat weet ik. Maar kan de 550 grotere afstanden?

Die 700 komt niet zo heel ver geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Voor het simmen is er niet/nauwelijks verschil behalve een lager maximaal take off gewicht. Maar dat wil ook zeggen dat er doorgaans minder fuel mee kan, en de range is wat minder op de 550 dan de 700.

Het hele bestaansrecht voor de 550 heeft te maken met scope clauses in de VS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@PVG555
Ik zal eerst even het probleem uitleggen:

Het 10 heading probleem komt omdat als je een knop ingedrukt houd na een paar seconden een versnelling van de functie plaats vind. Heb je je heading bug gekoppeld aan een knop van je controller en je houd deze even vast dan gaat je heading bug na een paar seconden sneller verspringen, 10 granden ipv 1 graad. Nu heeft asobo het zo geprogrammeerd dat er niet gekeken word of daadwerkelijk de knop waaraan de heading bug gekoppeld zit ingedrukt word maar zodra er ergens een knop van je controller een paar seconden ingedrukt is de versnelling al optreed. Heb je dus een controller waarvan de knop "aan" blijft staan, zoals de honeycomb, dan is die versnelling altijd aanwezig en maakt de heading bug altijd stappen van 10 graden. Overigens is dit niet alleen bij de honeycomb het geval maar voor alle hardware waarbij de knop "aan" blijft staan.
Het is ook niet alleen voor de heading bug, maar bijvoorbeeld ook met het trimmen van het vliegtuig heb je hier last van.

Oplossing:

Wat je dus moet doen is zorgen dat zodra je de knop omzet deze maar heel even "hoog" blijft en daarna laag wordt. Dit doe je door externe software te draaien die de toetsen van je controller/hardware onderschept. Met deze software kun je een vertraging inbouwen, waarna de software de knop weer naar MSFS stuurt. Nu zijn daar verschillende opties voor. Ikzelf gebruik Pinnacle hiervoor dat de knoppen onderschept en ze daarna omzet naar toetscombinaties (alternatief is Xpadder, dacht dat deze gratis was maar is dus niet), maar het is ook mogelijk om het via vjoy te doen. Daarmee kun je een virtuele joystick aanmaken met xx aantal knoppen. Deze onderschept dus de knoppen van je controller en stuurt ze daarna ook weer als knoppen naar MSFS. Beide manieren werken. Ik heb verder geen ervaring met Vjoy maar volgens mij maakt vjoy wel een echte virtuele joystick aan die je ook terug ziet bijvoorbeeld in je apparatenbeheer terwijl de toetsenvariant wat "vriendelijker" is omdat deze geen wijzigingen doet aan je systeem.

Ik zal hier even de oplossing laten zien hoe ik het doe met Pinnacle omdat ik deze software ken, maar wat ik gelezen heb is het idee hetzelfde met vjoy.

Aan de linkerkant op de screenshot hieronder zie je het commando "Alternate on". Daaronder staat de volgorde van de toetscombinatie wanneer het commando wordt opgeroepen. Eerst wordt ALT ingedrukt, daarna A, dan een pauze van 0,1 seconde, daarna wordt de A losgelaten en daarna de ALT losgelaten. Dus gewoon de shortcut zoals deze in MSFS zit. Nu kun je ieder commando aan een knop van je controller hangen, voor de honeycomb is dit dus button 13. Zodra ik dus de alternator knop "aan" zet (button 13) stuurt pinnacle de toetscombinatie naar MSFS (voor 0,1 seconden) en wordt de alternator aan gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKgUH5eXMv8LyH9Q1FHLDewxp34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fF0twqER68sg83zrIpOvQg2U.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik begrepen heb is dat vjoy op dezelfde manier werkt alleen ipv een toetscombinatie te sturen maakt deze 0,1 seconden een virtuele knop hoog. Nu heb ik een uitgebreide uitleg van vjoy gezien, maar kan hem tot op heden niet vinden. Hierin stond precies uitgelegd wat je in vjoy moet instellen.

Je moet wel zorgen dat de knoppen van je controller in MSFS niet gekoppeld zijn. En het is redelijk veel werk om alles te configureren, zeker als je de bravo ook hebt.
Verder zit er nog een bug in MSFS waardoor de functie van taxt lights on/off, nav. lights on/off en ik meen landing lights on/off niet werken. Hiervoor moet je dus de toggle functie gebruiken. Daar heb je dus nog steeds het probleem dat deze in de uit positie moet staan als je in-game gaat. Dit kun je volgens mij wel weer ondervangen door de betaalde versie van FSUIPC te gebruiken, maar zover heb ik niet gekeken.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb wel deze link gevonden, maar weet niet of dat veel helpt. Is nog niet degene die ik bedoel.
Ook nog een filmpje

[ Voor 15% gewijzigd door Gameaddict op 17-03-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Vanaf mijn 14e levensjaar (in ‘84) al bezig met flightsims. De basis is dus redelijk aanwezig. Het lijkt mij nu wel leuk om het virtuele vliegbrevet voor de Cessna te halen. Kan iemand mij een goede website of YouTube-kanaal aanbevelen waar je, zoals in het echt, meegenomen wordt door alle stappen van het vliegbrevet?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dev0o schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:45:
Vanaf mijn 14e levensjaar (in ‘84) al bezig met flightsims. De basis is dus redelijk aanwezig. Het lijkt mij nu wel leuk om het virtuele vliegbrevet voor de Cessna te halen. Kan iemand mij een goede website of YouTube-kanaal aanbevelen waar je, zoals in het echt, meegenomen wordt door alle stappen van het vliegbrevet?
Ik moet zeggen dit ik met veel plezier kijk naar de C152 lessen van Microsoft zelf. Hier krijgt de community manager Jayne les van Howard Forder. Heb er toch wel wat tips uitgehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Dev0o Ik zelf heb veel van hem geleerd en gehad ( moet wel wennen aan het snell en drukke praten van hem ) maar als ej dar door hen kijkt is het goed te doen

YouTube: YouTube

en deze niet te vergeten

YouTube: YouTube _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 17-03-2021 21:11 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:48
Hier nog steeds de CRJ niet kunnen opstarten. CTD bij inladen.
Aerosoft erkent het probleem, maar vindt geen oorzaak / oplossing. pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Vraagje.
Ik heb de flybywire A320 in de community folder gezet
Nu kan ik binnen MS2020 de A320 kiezen, en dan in de liveries voor de flybywire kiezen.

Dan vlieg ik met de aangepaste A320 begrijp ik.
Maar als ik met de aangepaste A320 met een andere livery wil vliegen hoe moet dat dan?
als ik in de lijst extra liveries toevoeg door de mega pack dan zie ik die wel, maar dat is dan toch voor de default A320 niet voor de flybywire?

Kan iemand mij verder helpen?

Vliegen van het toestel zelf leukt wel, vlieg al een tijdje met x-plane A320 FF.
mvg
newmamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
newmamoman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
Vraagje.
Ik heb de flybywire A320 in de community folder gezet
Nu kan ik binnen MS2020 de A320 kiezen, en dan in de liveries voor de flybywire kiezen.

Dan vlieg ik met de aangepaste A320 begrijp ik.
Maar als ik met de aangepaste A320 met een andere livery wil vliegen hoe moet dat dan?
als ik in de lijst extra liveries toevoeg door de mega pack dan zie ik die wel, maar dat is dan toch voor de default A320 niet voor de flybywire?

Kan iemand mij verder helpen?

Vliegen van het toestel zelf leukt wel, vlieg al een tijdje met x-plane A320 FF.
mvg
newmamoman
FBW vervangt toch de basis Airbus ?
dus daar zou je geen last van moeten hebben .. ik kan niet kiezen tussen basis of FBW
en alle liv die ik dus dl voor de A320 kan ik dus kiezen ..

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 17-03-2021 21:34 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmamoman
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:31:
[...]

FBW vervangt toch de basis Airbus ?
dus daar zou je geen last van moeten hebben .. ik kan niet kiezen tussen basis of FBW
Maar je selecteerd eerst de A320 in MS2020
Dan moet je als livery flybywire kiezen.
Ik haal daar uit dat de livery de default A320 dan aanpast, maar als ik een andere livery kies dan niet.
Of zie ik dat verkeerd?

newmamoman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
newmamoman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Ik haal daar uit dat de livery de default A320 dan aanpast, maar als ik een andere livery kies dan niet.
Of zie ik dat verkeerd?

newmamoman
Dat zie je verkeerd.
De FBW mod vervangt de standaard A320. Elke livery die je kiest is de FBW A320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
newmamoman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Of zie ik dat verkeerd?

newmamoman
gewoon je A320 kiezen ..... naar livery's gaan en daar een kiezen die je wil
moet voldoende zijn ..
zo wel inde Menu( map ) als in de hangaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newmamoman
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:36:
[...]

gewoon je A320 kiezen ..... naar livery's gaan en daar een kiezen die je wil
moet voldoende zijn ..
zo wel inde Menu( map ) als in de hangaar
Top bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Toevallig dat ik nu 2x een filmpje van je zie en bij beide land je finaal naast de baan ... dat zou ik mijn ogen echt een dikke G/A worden. Je weet dat je in het midden van de baan hoort te landen :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Toevallig dat ik nu 2x een filmpje van je zie en bij beide land je finaal naast de baan ... dat zou ik mijn ogen echt een dikke G/A worden. Je weet dat je in het midden van de baan hoort te landen :+ ?
ach kom ook niet altijd op het centrum aan maar blijf dan wel tussen de lijntjes :D
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Dan zou ik écht m’n ogen eens na laten kijken als je écht niet ziet dat ik in het vorige filmpje keurig op de laatste 10ft naar het midden drift en ‘m daar op het asfalt plant 😊

Ja bij deze zat ik niet helemaal recht. Maar het ging dan ook om het intercepted van de ILS, niet of ik ‘m recht op de baan zet.

“Een landing waar je bij weg kan lopen was een goeie landing, een landing waarna je het vliegtuig kunt hergebruiken was een perfecte landing”. Deze was perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 17-03-2021 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:09:
@Dev0o Ik zelf heb veel van hem geleerd en gehad ( moet wel wennen aan het snell en drukke praten van hem ) maar als ej dar door hen kijkt is het goed te doen

YouTube: YouTube

en deze niet te vergeten

YouTube: YouTube _/-\o_
Dank voor de tip, die eerste kende ik nog niet.

Kings wel, ik zie trouwens nu net dat ze ook tutorials voor de E6B hebben, die heb ik al jaren liggen verstoffen, net recent weer uit de hoes gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door flopdoc op 17-03-2021 22:27 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dev0o schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:45:
Bij vatstar.com zijn ze er echt op gericht om precies dat te doen. Is zelfs gratis al wordt doneren gewaardeerd.

Je begint met theorie (filmpjes en video's), en je kunt je aanmelden voor extra online in-game uitleg door een instructeur. Ten slotte kun je examens, zogenaamde checkrides afleggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 18-03-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ircghost schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Bij vatstar.com zijn ze er echt op gericht om precies dat te doen. Is zelfs gratis al wordt doneren gewaardeerd.

Je begint met theorie (filmpjes en video's), en je kunt je aanmelden voor extra online in-game uitleg door een instructeur. Ten slotte kun je examens, zogenaamde checkrides afleggen.
Hey, die kende ik niet, klinkt goed!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flopdoc schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:53:
[...]

Hey, die kende ik niet, klinkt goed!
Heb ik járen geleden (12 jaar terug of zo) al eens bij IVAO gedaan. Een praktijkexamen als Flight Captain. Te leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik ben ook al jaren slapend lid van IVAO. Vond t destijds wat newbie vriendelijker dan VATSIM, maar de site en structuur altijd erg onoverzichtelijk. Ik ga nu wellicht VATSIM proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
flopdoc schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:19:
Ik ben ook al jaren slapend lid van IVAO. Vond t destijds wat newbie vriendelijker dan VATSIM, maar de site en structuur altijd erg onoverzichtelijk. Ik ga nu wellicht VATSIM proberen.
ik wil ook nog steeds wel VATSIM proberen.
Alleen vind die drempel zo hoog en bang dat ik dingen verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:34:
[...]

ik wil ook nog steeds wel VATSIM proberen.
Alleen vind die drempel zo hoog en bang dat ik dingen verkeerd doe.
Als je bij het indienen van je flightplan er in zet dat je "NEW TO VATSIM" bent weten de controllers dat ook ;) je wordt wel geacht het vliegtuig dat je vliegt goed te kunnen vliegen en in de lucht ook je vluchtplan aan te kunnen passen naar wat zij noodzakelijk achten. Dus als je daar nog niet zeker over bent (verander bijv. bij het naderen van een vliegveld ineens van approach, en dan ook aan de hand van kaarten / de GPS / whatever de juiste procedure inladen, dat soort dingen).

Qua voorbereiding zou je eigenlijk wel de kaarten van de vliegvelden moeten zoeken waar je op vliegt. Pak bijv. eens Lelystad naar Groningen (dat is mijn standaard 'even wat proberen'-route, Groningen->Lelystad dan) en print desnoods de kaarten even uit zodat als een controller zegt dat je naar punt <x> moet taxiën, je ook weet wáár dat is.

Verder is het gewoon een kwestie van in het diepe springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44
DigitalExorcist schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:37:
[...]

Qua voorbereiding zou je eigenlijk wel de kaarten van de vliegvelden moeten zoeken waar je op vliegt. Pak bijv. eens Lelystad naar Groningen (dat is mijn standaard 'even wat proberen'-route, Groningen->Lelystad dan) en print desnoods de kaarten even uit zodat als een controller zegt dat je naar punt <x> moet taxiën, je ook weet wáár dat is.

Waar vind je die kaarten dan? De meeste sites hebben alleen US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
[...]

Als je bij het indienen van je flightplan er in zet dat je "NEW TO VATSIM" bent weten de controllers dat ook ;) je wordt wel geacht het vliegtuig dat je vliegt goed te kunnen vliegen en in de lucht ook je vluchtplan aan te kunnen passen naar wat zij noodzakelijk achten. Dus als je daar nog niet zeker over bent (verander bijv. bij het naderen van een vliegveld ineens van approach, en dan ook aan de hand van kaarten / de GPS / whatever de juiste procedure inladen, dat soort dingen).

charts lezen en vluchtplannen snap ik totaal.

dat doe ik nu ook en heb een navigraph abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
DoubleYouPee schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik navigraph daarvoor, dan heb je ook meteen toegang tot de laatste AIRAC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Google.

https://www.lvnl.nl/eaip/...P/EH-AD-2.EHGG-en-GB.html

LVNL heeft er bijv. een hele hoop.. (helemaal onderaan de pagina)

[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 18-03-2021 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Wat tips die ik zelf heb geleerd de afgelopen tijd :)
  1. De gratis website https://chartfox.org/ is erg fijn om te gebruiken voor charts. Dat is eigenlijk Navigraph (qua look en feel), maar dan alleen goede charts binnen de EU en US. Zit ook standaard inbegrepen als je SimToolKitPro gebruikt als EFB.
  2. Als je ingelogd bent op Vatsim kun je met Vpilot (de connector), met de rechtermuisknop klikken op 'request controller info' bij de relevante controller (i.e. EHAM_G 126.325). En daar staat dan bijna altijd de links in naar de AIP website waar de relevante echte of Vatsim charts staan. i.e. deze krijg je te zien als je EHAM controller aan klikt: https://www.dutchvacc.nl/charts/
  3. Bij Vatsim kun je inloggen als observer (als pilot mag je niet te lang niks doen). Dus ga naar een druk vliegveld, en luister wat ze zeggen op de verschillende kanalen.
  4. En wanneer je wat geleerd hebt, misschien klinkt het counterintuitive, maar log in op een vliegveld met zoveel mogelijk controllers. Ik merk dat ik mij namelijk vaker druk maak over wie ik moet contacteren als i.e. de Ground en Tower niet aanwezig is.. moet je dan naar DEP/ARR of naar CTR? Als de verschillende controller aanwezig zijn krijg je ook mooi de transities mee.
  5. Kijk alvast in de Vpilot wat de frequentie gaat zijn voor je volgende contact zodat je bij de transitie meteen kan switchen ipv dat je het nog moet intypen.
  6. Over het algemeen kun je 95% van wat de controllers gaan zeggen al voorspellen (i.e. welke taxiways, het weer, de STAR), dus als je die van te voren in het kort opschrijft dan kun je de controllers makkelijker volgen (merk ik).
--
Wel grappig om te zien, mijn standaard warm-up rondje na tijdje geen VATSIM is EHGG-EHRD

[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 18-03-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
[...]

Ja grappig, EHLE - EHGG (ik woon ook in Groningen) is voor mij ook de vaste prik als ik online ga, en destijds ook als ik een groter toestel vloog (PMDG B737) EHAM - EGLC. Dan hoefde ik niet eerst alle kaarten weer op te zoeken.

Ik ga ook een Navigraph abbo nemen, dan is alles up to date, en heb ik toegang tot charts. En in de Working Title CJ4 ben ik erg benieuwd of de charts in het toestel in VR goed te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Ja grappig, EHLE - EHGG (ik woon ook in Groningen) is voor mij ook de vaste prik als ik online ga, en destijds ook als ik een groter toestel vloog (PMDG B737) EHAM - EGLC. Dan hoefde ik niet eerst alle kaarten weer op te zoeken.

Ik ga ook een Navigraph abbo nemen, dan is alles up to date, en heb ik toegang tot charts. En in de Working Title CJ4 ben ik erg benieuwd of de charts in het toestel in VR goed te gebruiken zijn.
Nja het grote voordeel van EHGG-EHLE (of andersom) is dat als je baan 23 krijgt, je alleen maar rechtuit hoeft te vliegen naar EHLE :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
DigitalExorcist schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:47:
[...]
Google.

https://www.lvnl.nl/eaip/...P/EH-AD-2.EHGG-en-GB.html

LVNL heeft er bijv. een hele hoop.. (helemaal onderaan de pagina)
Luchtverkeersleiding Nederland is natuurlijk de gezaghebbende bron voor alle luchtvaartdocumentatie voor Nederland. Naast de AIP die je linkt kun je er ook de VFR Chart bekijken, downloaden of op papier bestellen.

Voor België biedt Skeyes vergelijkbare dienstverlening.

De vraag voor beiden (en eigenlijk alle officiële bronnen) is soms alleen wel in hoeverre de data in de simulator accuraat is. Leuk als je met je A320 van Lelystad wil opstijgen en de baan is nog maar 1.250 m. Of op Eindhoven wil landen maar heel het veld ligt er niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bacchus op 18-03-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Bacchus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Luchtverkeersleiding Nederland is natuurlijk de gezaghebbende bron voor alle luchtvaartdocumentatie voor Nederland. Naast de AIP die je linkt kun je er ook de VFR Chart bekijken, downloaden of op papier bestellen.

De vraag voor beiden (en eigenlijk alle officiële bronnen) is soms alleen wel in hoeverre de data in de simulator accuraat is. Leuk als je met je A320 van Lelystad wil opstijgen en de baan is nog maar 1.250 m. Of op Eindhoven wil landen maar heel het veld ligt er niet.
Met NavBlue data zit je al met redelijk goede data. In ieder geval beter dan vroeger met XP en FSX / P3D waar je hele oude data kreeg en die werd nooit bijgewerkt.

Als je natuurlijk helemaal up to date wilt zijn / of echt tegen problemen aanloopt kun je een jaar abonnoment of eenmalig data inkopen bij Navigraph of Lido om de juiste frequenties en procedures etc te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Dat laatste is vooral een issue vanuit de Sim. Van EHEH heb ik mooie freeware scenery, Lelystad is een vreemde eend in de bijt omdat die sowieso niet echt open is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Wie vliegt al met de nieuwe CRJ en hoe bevalt ie?

De prijs valt me alles mee, maar heeft ie meer diepgang dan de FBW 320?

Nu doe ik door gebrek aan tijd geen cold & dark en/of failures.

Gewoon lekker hoppen, maar iets meer diepgang qua FMS dan de fbw 320 is gewenst.

[ Voor 26% gewijzigd door Dani86 op 18-03-2021 21:10 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

.

[ Voor 99% gewijzigd door Dani86 op 18-03-2021 21:08 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:04:

Gewoon lekker hoppen, maar iets meer diepgang qua FMS dan de fbw 320 is gewenst.
Heb een paar testjes gedaan. Aantal keer opgestart uit cold & dark, twee vluchten Groningen naar Londen. Vliegt heerlijk!! Meer diepgang dan de A320NX weet ik niet, andere systemen vooral. De CRJ is wat meer geschikt voor het betere gooi en smijtwerk, de A320NX is dan wel erg lomp.

De FMC werkt prima voor zover ik kan zien.

Dit weekend een vluchtje van Groningen naar Trondheim gepland, wellicht nog naar Italië of zo. En ik wil nog wat holdings oefenen eigenlijk.. als voorbereiding op VATSIM.

[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 18-03-2021 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48

Goed toestel, veel details. Maar zitten nog kleine bugs in.
Maar is heel goed te vliegen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online

Het is een port van hun P3D code, met alle bugs en al die ook mee zijn geport. Wel met een nieuw 3D model. Naar mijn mening de €50 niet waard, maar het hangt af van wat je verwacht voor de prijs. De gratis mod voor de CJ4 doet eigenlijk alles wat de CRJ doet. Ik krijg alleen maar gevoel van money grab erbij, als eerste op de markt zijn met een airliner addon.

Het ding kan nauwelijks een ILS vliegen op de auto piloot, een route volgen gaat ook met flink wat moeite. Problemen met verticale modes van de auto piloot. Problemen met de EFB weight en balance. Thrust reverse kan gewoon open worden getrokken in de lucht (zelfs default kisten laten dat niet toe). Dingen die je dagelijks in normaal gebruik doet in de FMS zijn niet geïmplementeerd. Denk aan altitude restricties verwijderen bij waypoints, en zelfs directs maken werkt niet op de juiste manier.

En beroerde support vanuit Aerosoft die alleen maar wijzen naar de sim voor elk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 02:12:
[...]
Het is een port van hun P3D code, met alle bugs en al die ook mee zijn geport. Wel met een nieuw 3D model. Naar mijn mening de €50 niet waard, maar het hangt af van wat je verwacht voor de prijs. De gratis mod voor de CJ4 doet eigenlijk alles wat de CRJ doet. Ik krijg alleen maar gevoel van money grab erbij, als eerste op de markt zijn met een airliner addon.

Het ding kan nauwelijks een ILS vliegen op de auto piloot, een route volgen gaat ook met flink wat moeite. Problemen met verticale modes van de auto piloot. Problemen met de EFB weight en balance. Thrust reverse kan gewoon open worden getrokken in de lucht (zelfs default kisten laten dat niet toe). Dingen die je dagelijks in normaal gebruik doet in de FMS zijn niet geïmplementeerd. Denk aan altitude restricties verwijderen bij waypoints, en zelfs directs maken werkt niet op de juiste manier.

En beroerde support vanuit Aerosoft die alleen maar wijzen naar de sim voor elk probleem.
Behalve dat het dus géén port is maar compleet opnieuw gebouwd, naar mijn mening de €50 waard, maar het hangt er vanaf wat je verwacht voor die prijs. De gratis mod van de CJ4 blijft een gratis mod voor de CJ4 en dat maakt het geen toetsel dat 70 passagiers simuleert natuurlijk. Waar je wél gelijk in hebt is dat beide toestellen luchtwaardig zijn, dat is dan ook gelijk zo'n beetje de enige overeenkomst..

Het ding kan uitstekend ILS'en vliegen (zie m'n eerder geposte filmpje, plus bákken aan videomateriaal/reviews van anderen die hetzelfde doen) als ik een random vliegveld en ILS kies vliegt ie 'm naadloos. Routes volgen is geen enkel probleem, ook dit is eenvoudig te verifiëren maar uit eerste hand zie ik dat het prima functioneert. Problemen met de verticale modes mag je wal even uitleggen, want stijgen/dalen doet ie imho ook prima (maar heb ik wellicht niet uitgebreid genoeg getest). Bovendien is dat wel echt een sim-dingetje getuige alle bugreports vanuit de Dreamliner en andere toestellen die native al wat VNAV issues hadden (en pitch oscillations en dat soort gedoe). Nogmaals: heb het nog niet kunnen reproduceren dus wat meer info zou natuurlijk prima zijn.

Die thrust reversers? Geen idee of die in de lucht aan kunnen, maar dát lijkt me inderdaad wel een makkelijke fix. Dingen die je dagelijks in de FMS doet? Zoals wat dan? Want aangezien veruit de meeste mensen hier niet dagelijks écht vliegen zou ik niet weten wat ik zou missen; voor sim-gebruik zit alles er wel in qua beheer van routes, informatie, legs et cetera.

Welke problemen met weight en balance in de EFB? Ik heb geen enkele moeite om dat gewoon in te stellen namelijk. Wel met dien verstande dat ik geen CRJ in de achtertuin heb staan om het te vergelijken natuurlijk. Directs en altitude restricties aanpassen weet ik nog niet, wil ik dit weekend eens wat verder proberen voordat ik op VATSIM rond ga neuzelen.. Net als holdings proberen, moet ik ook gedaan hebben voordat ik vatsim daarmee lastig ga vallen.

En geen idee hoe de support vanuit Aerosoft voor dit product is. Wellicht heb je daar voorbeelden van hoe dat de afgelopen paar dagen geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Propane schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 02:12:
[...]
Ik denk dat het ook wel voor een groot deel aan de sim ligt hoor.
Die WT CJ4 mod doet het in AP prima met VNAVS en (direct) routes, omdat ze dat zelf hebben gemodelleerd.
Onder water sturen zijn de sim AP dan weer aan in simpelweg heading en VS mode op basis van hun eigen calculaties.
Dat werkt dus prima, omdat ze daarmee de sim grotendeels buitenspel zetten. Het heeft ook een paar nadelen, bijvoorbeeld dat je de AP alleen met muisklikken in de cockpit kunt bedienen, en niet met bijvoorbeeld je saitek panel of streamdeck (omdat die tegen de sim AP praten).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Behalve dat het dus géén port is maar compleet opnieuw gebouwd
Ja, blijf dat maar roepen, maar als ik EXACT dezelfde bugs en issues tegenkom die ook al in de P3D versie zaten dan is dat dus gewoon een lading stieren poep :+ .

Voor de beroerde support hoef je alleen maar een blik op hun forum te werpen, en over de rest ga ik niet met je in discussie, gezien dat niet echt productief is. Ik weet toevallig wel hoe het in het echt moet werken, en deze addon komt er niet bij in de buurt. En dat is zonde als je er geld aan uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:17:
[...]
Ja, blijf dat maar roepen, maar als ik EXACT dezelfde bugs en issues tegenkom die ook al in de P3D versie zaten dan is dat dus gewoon een lading stieren poep :+ .

Voor de beroerde support hoef je alleen maar een blik op hun forum te werpen, en over de rest ga ik niet met je in discussie, gezien dat niet echt productief is. Ik weet toevallig wel hoe het in het echt moet werken, en deze addon komt er niet bij in de buurt. En dat is zonde als je er geld aan uitgeeft.
Geen discussie, dus je hebt geen argumenten of voorbeelden om je "claims" te ondersteunen? Nou, ok, dan weet ik al voldoende :)

Voor diegenen die wél echt willen weten hoe het zit: het is de €50 dus meer dan waard voor een fantastisch toestel in je sim! Check alle reviews er maar op na die met geldige argumenten komen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Geen discussie, dus je hebt geen argumenten of voorbeelden om je "claims" te ondersteunen? Nou, ok, dan weet ik al voldoende :)

Voor diegenen die wél echt willen weten hoe het zit: het is de €50 dus meer dan waard voor een fantastisch toestel in je sim! Check alle reviews er maar op na die met geldige argumenten komen 8)
Voor iemand die type-rated op de kist is luister ik toch liever naar @Propane.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Voor iemand die type-rated op de kist is luister ik toch liever naar @Propane.
Iemand die dat zégt ja, maar als je al geen bronnen voor je claims kan overleggen op basis van een review van een product, zou ik daar óók vraagtekens bij zetten.

Misschien moet je het ook wel een beetje in context zien. Je zou op deze manier ook kunnen zeggen dat Flight Sim gewoon ruk is omdat je niet écht verplaatst van A naar B. Heb je een vlucht van 6 uur gehad, zit je nog stééds op je bureaustoel als je klaar bent! Is dat dan ook een reden om Flight Sim maar gewoon af te doen als 'nep' ?

Er zullen vást wel wat bugjes in het toestel zitten. Maar stellen dat "er problemen zijn met verticale modes van de autopiloot" zónder met bronnen of ondersteunend bewijs te komen... zo kan ik óók van alles stellen. Alleen heb ik wél de Youtube video's gemaakt die aantonen dat ILS'en prima te vliegen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Vermakelijk weer deze discussie :o Ik als non-MSFS'er volg het op de voet wat hier gebeurd :P

@Propane is het echte werk gewend en mag en moet daaruit verwachten dat alles tot in de puntjes werkt. Dan zal een Aerosoft product een behoorlijk aantal stappen terug zijn. Kan me voorstellen dat voor hem dat een teleurstellend product is als iets (of veel :)) niet naar ervaring en verwachting werkt.

@DigitalExorcist en velen met hem (en moi :) hebben denk ik een heel ander ervarings- en verwachtingspatroon en kunnen eerder blij zijn met wat wel werkt en het extra's wat het geeft ten opzichte van hetgeen waar men het tot nu mee heeft moeten doen in MSFS.

De kritische houding van @Propane en anderen is goed en nodig om Aerosoft te bewegen hun product te verbeteren.

Het enthousiasme van @DigitalExorcist is goed en nodig zodat Aerosoft voldoende van het product verkoopt zodat productverbetering zinvol en economisch verantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:59:
Vermakelijk weer deze discussie :o Ik als non-MSFS'er volg het op de voet wat hier gebeurd :P

@Propane is het echte werk gewend en mag en moet daaruit verwachten dat alles tot in de puntjes werkt. Dan zal een Aerosoft product een behoorlijk aantal stappen terug zijn. Kan me voorstellen dat voor hem dat een teleurstellend product is als iets (of veel :)) niet naar ervaring en verwachting werkt.

@DigitalExorcist en velen met hem (en moi :) hebben denk ik een heel ander ervarings- en verwachtingspatroon en kunnen eerder blij zijn met wat wel werkt en het extra's wat het geeft ten opzichte van hetgeen waar men het tot nu mee heeft moeten doen in MSFS.

De kritische houding van @Propane en anderen is goed en nodig om Aerosoft te bewegen hun product te verbeteren.

Het enthousiasme van @DigitalExorcist is goed en nodig zodat Aerosoft voldoende van het product verkoopt zodat productverbetering zinvol en economisch verantwoord is.
Discussie is altijd leuk: ) punt is vooral dat, zoals met zovéél discussies op het internet, je wél je punten mag onderbouwen met argumenten. En dat mis ik hier een beetje. Dat is dus exact waarom ik nota bene zélf op video vastleg dat je een willekeurig gekozen ILS (laat het toevallig Heathrow rwy 23R of zo zijn) uitstekend op de AP kunt vliegen in de CRJ. Het staat op bééld letterlijk hoe ik het instel en wat ik doe. En er zijn meerdere filmpjes van anderen op Youtube gewoon *te zien* die exáct hetzelfde ervaren: dat ding doet gewoon wat ie moet doen.

Vervolgens komt er iemand die stelt dat "ILS vliegen onmogelijk is". En dan vraag je om eens een voorbeeld te noemen en je krijgt (uiteraard) het antwoord "dat mag je zélf uitzoeken, ik ben je helpdesk niet".. Nee, zó werkt het niet. Als een ander iets claimt dan mag die dat wel onderbouwen.

En tot die tijd is het geen discussie, maar onderbuikgevoel en sentiment. Dat je in P3D ooit eens een mindere ervaring hebt gehad met een developer zegt letterlijk *niks* over een compleet nieuw product.

Ik 'sim' ook al sinds FS4.0 .. heb een berg militaire sims gedaan (Jane's, TFX, EF2000, Falcon 3.0, noem maar op), verschillende 'gewone' flight sims (alles van FS sinds 4.0, maar ook FA:ATP) en weet onderhand ook wel enigszins hoe een ILS zou moeten werken.... en ja, dat moet je óók maar van me aannemen ;) ik kan ook wel van alles claimen tenslotte, maar feitelijke dingetjes moeten te reproduceren zijn, dat is m'n hele punt.

[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Discusiie is altijd leuk: ) punt is vooral dat, zoals met zovéél discussies op het internet, je wél je punten mag onderbouwen met argumenten. En dat mis ik hier een beetje. Dat is dus exact waarom ik nota bene zélf op video vastleg dat je een willekeurig gekozen ILS (laat het toevallig Heathrow rwy 23R of zo zijn) uitstekend op de AP kunt vliegen in de CRJ. Het staat op bééld letterlijk hoe ik het instel en wat ik doe. En er zijn meerdere filmpjes van anderen op Youtube gewoon *te zien* die exáct hetzelfde ervaren: dat ding doet gewoon wat ie moet doen.

Vervolgens komt er iemand die stelt dat "ILS vliegen onmogelijk is". En dan vraag je om eens een voorbeeld te noemen en je krijgt (uiteraard) het antwoord "dat mag je zélf uitzoeken, ik ben je helpdesk niet".. Nee, zó werkt het niet. Als een ander iets claimt dan mag die dat wel onderbouwen.

En tot die tijd is het geen discussie, maar onderbuikgevoel en sentiment. Dat je in P3D ooit eens een mindere ervaring hebt gehad met een developer zegt letterlijk *niks* over een compleet nieuw product.
YouTube: Aerosoft CRJ 550 flown by Real 737 Pilot | Microsoft Flight Simulato...

Hierin gaat glideslope-intercept niet helemaal naar behoren :) rond de 3u en 14min.

De ervaringen zijn wisselend kunnen we concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:13:
[...]

YouTube: Aerosoft CRJ 550 flown by Real 737 Pilot | Microsoft Flight Simulato...

Hierin gaat glideslope-intercept niet helemaal naar behoren :) rond de 3u en 14min.

De ervaringen zijn wisselend kunnen we concluderen.
Ok, wil ik van het weekend wel eens proberen. Hij zegt ook "it's a well documented bug with the glideslope capture" (@ 03:14:58 / 03:15:05) dus vraag ik me af of het 'well documented for the CRJ" is, of een bug in de sim zélf. Omdat glideslopes daar óók nogal eens buggy zijn. Als dat láátste het geval is kun je dat Aerosoft niet aanrekenen.

En 'well documented' in die paar dagen dat de CRJ uit is? Ik gók dus dat het een sim bug is.. Ene 'Nycts' in de chat in dat filmpje noemt dat ook, en op basis van wat hij zegt zou ik idd verwachten dat het een sim bug is. Zie bijv. ook https://forums.flightsimu...n-on-many-airports/298006

[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Ok, wil ik van het weekend wel eens proberen. Hij zegt ook "it's a well documented bug with the glideslope capture" (@ 03:14:58 / 03:15:05) dus vraag ik me af of het 'well documented for the CRJ" is, of een bug in de sim zélf. Omdat glideslopes daar óók nogal eens buggy zijn. Als dat láátste het geval is kun je dat Aerosoft niet aanrekenen.

En 'well documented' in die paar dagen dat de CRJ uit is? Ik gók dus dat het een sim bug is.. Ene 'Nycts' in de chat in dat filmpje noemt dat ook, en op basis van wat hij zegt zou ik idd verwachten dat het een sim bug is. Zie bijv. ook https://forums.flightsimu...n-on-many-airports/298006
https://forum.aerosoft.co...s-with-following-the-ils/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sim bug dus. Zie ook https://forums.flightsimu...n-on-many-airports/298006 die ik net in m'n post ge-edit heb. Dan heeft de CRJ die bug dus niet alléén, sterker nog, ik denk inderdaad dat Aerosoft daar niet zo bar veel aan kan doen..

[ Voor 14% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 15:18
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Sim bug dus. Zie ook https://forums.flightsimu...n-on-many-airports/298006 die ik net in m'n post ge-edit heb. Dan heeft de CRJ die bug dus niet alléén, sterker nog, ik denk inderdaad dat Aerosoft daar niet zo bar veel aan kan doen..
Nou, zet dan de Set Heading BUG (to current heading) er ook maar bij. Die wordt nu op 360graden gezet in plaats van de current heading bij gebruik, super annoying.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BazerK schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Nou, zet dan de Set Heading BUG (to current heading) er ook maar bij. Die wordt nu op 360graden gezet in plaats van de current heading bij gebruik, super annoying.
Is dat nog steeds een dingetje? Ik gebruik die functie regelmatig, werkt op zich goed heb ik het idee.. het forum topic is van 20 augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 15:18
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Is dat nog steeds een dingetje? Ik gebruik die functie regelmatig, werkt op zich goed heb ik het idee.. het forum topic is van 20 augustus..
Klopt is een oude topic. Heeft een tijdje gewerkt, maar de ?bug? is terug.
Gebruik alleen de GA C172 classic (premium) versie en daar is het NIET meer in te stellen.
Bij IFR met NAV en ALT is het de gewoonte om je heading bug te blijven syncen aan de hand van je koers en vond een schortcut (via keybinding) wel zo handig.
Vraagje:
Zijn er hier echte C172 piloten die weten of de echte heading bug knop ook in te drukken is zodat deze op de current heading gaat staan?
Op de XP11 AirfoilLabs C712 kan dat wel :*)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BazerK schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Op de XP11 AirfoilLabs C712 kan dat wel :*)
LOl dan noem je ook wel een prachtig stukje software op
als die lui nu eens hun vliegtuigen gingen over zetten naar MSFS _/-\o_

Ik heb nog nooit zo genoten als vliegen met de C172 van Airfoilabs
endan heb ik toch aardig wat payware vliegtuigen gevlogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog iets.. @Propane noemt 'problemen met de verticale modes van de autopilot'. Daar zou ik wel meer van willen weten (yeah right, alsof er nog een reactie komt :) ) maar veruit de mééste echte CRJ's hebben al geen VNAV. Alleen de 1000-serie. En als optie op de 900. Dus welke modi zijn dat dan nog meer? De VS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
@DigitalExorcist Ik voel totaal geen druk om mij tegenover jou te verantwoorden. Ik heb bugs al aangegeven op het Aerosoft forum, met video en screenshot bewijs. Zij zijn echter niet geïnteresseerd in het neerzetten van een solide product, en sluiten topics om de haverklap zonder inhoudelijke uitleg. Ze wijzen heel snel met vingers naar anderen die verantwoordelijk zijn voor hun bugs, zoals die ILS issues.

De grap is dat ik dus exact dezelfde issues al heb meegemaakt in de P3D versie, met video bewijs. Ja, dan wordt je toch vrij sceptisch over die zogenaamde simulator bug. Maar echt tof dat je bijvoorbeeld reverse kan opentrekken in de lucht, makkelijk voor steep approaches :+.

https://forum.aerosoft.co...wonky-lateral-navigation/
https://forum.aerosoft.co...fms-intc-crs-not-working/
https://forum.aerosoft.co...00-chases-the-nav-needle/
https://forum.aerosoft.co...14-crj-vnav-and-vs-modes/
https://forum.aerosoft.co...883-problem-with-vs-mode/

Ik verwacht geen PMDG kwaliteit van Aerosoft. Wat ik wel verwacht is een product wat de basis dingen consistent goed kan doen en ik een vlucht kan maken met grofweg de juiste procedures. Dat hier en daar iets niet werkt, prima. Dat het ding mij de grond in wil vliegen, niet zo prima. Dat het dezelfde bugs heeft als P3D versie, nog minder prima. Dat de ontwikkelaar er niets aan wil doen, klaar met het verhaal.

Veel plezier met het lees voer, als je meer wilt zijn er nog zat meldingen van slechte LNAV tracking en problemen met bijv. VS of DES modes op Avsim. Ik zelf heb al meegemaakt dat hij in climb mode constant switched tussen IAS en Mach, dat hij mijn geselecteerde Mach .77 snelheid reset naar Mach .74, dat hij de snelheid gewoon totaal los laat en vrolijk doet wat hij zelf wil etc.

Ik ben wel een beetje klaar met jou nu echter, ik wens je veel plezier met het naast de baan landen in je goed bekeken Twitch streams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

rdluca schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:59:

Er zijn hier een aantal mensen die type-rated zijn en als er een product uitkomt dat op sommige vlakken niet in de buurt komt van de realiteit snap ik de kritiek en is het voor mij ook een reden om een product niet aan te schaffen.

Ik ben zelf A320 en PC-12 rated en ik heb al vanaf dag 1 kritiek op de sim an sich. Het komt niet in de buurt. Het is moeilijk om m'n vinger erop te leggen maar op het gebied van aerodynamics klopt er gewoon iets niet. Dat is een gevoel en soms moeilijk te onderbouwen. Voor simmer zonder type-rating (en/of vliegervaring) kan dat inderdaad een totaal andere ervaring bieden, maar dat neemt niet weg dat de kritiek gegrond is.

Terugkomend op Aerosoft: zoals ik al eerder zei moeten ze gewoon scenery maken. Hun Airbus is ook een drama. Hun treinen voor TSW schijnbaar niet veel beter.

Ik zie echter licht aan het eind van de tunnel. De FS community is ijzersterk. Mensen zoals @DutchCommando die zaken tot in uiterst detail modelleren zorgen ervoor dat realisme een kwestie van tijd is. Ik hoop dan ook dat dit soort open source community projecten meer standaard gaan worden dan payware kisten die half werken. Uiteraard zijn er uitzonderingen (PMDG, FF, etc).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53
Bolk schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:47:
Ik zie echter licht aan het eind van de tunnel. De FS community is ijzersterk. Mensen zoals @DutchCommando die zaken tot in uiterst detail modelleren zorgen ervoor dat realisme een kwestie van tijd is. Ik hoop dan ook dat dit soort open source community projecten meer standaard gaan worden dan payware kisten die half werken. Uiteraard zijn er uitzonderingen (PMDG, FF, etc).
Kijk vooral de aanstaande In the Hangar stream van ons team! Die is morgenavond. Zelf presenteer ik een paar van de door mij gebouwde stukjes APU en het grootste deel van de elektrische systemen. Op dit moment ben ik bezig met het (voorlopig) laatste deel van elektrische systemen: schermen, lichtjes van overhead en andere knoppen aan de juiste bus verbinden, enzovoort. Dat kan je hier volgen. Uiteraard is er nog een stuk functionaliteit nodig om in EMER ELEC hetgeen op een scherm staat aan te passen (de details van wat waar komt te staan ken jij beter dan ik). Dat komt op een later moment omdat het erg veel aanpassingen vereist... Ooit ;)

Tijdens In the Hangar presenteren een aantal andere teamleden een beter engine model en weer een heleboel verbeteringen aan het "autopilot/flight mode" model en de flight dynamics.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 19-03-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Propane En jij veel plezier in je echte (denkbeeldige) CRJ ;)

Maar goed, ik weet het goed gemaakt: de discussie ging erom of de CRJ de €50 wáárd is. Aangezien we niet allemaal in staat zijn om een PPL of hoger te halen, en zéker niet voor €50, laat staan om zelf een CRJ aan te schaffen is dit the closest thing to it in MSFS op dit moment. En dat kan het prima waard zijn.

Ik hoop alleen wel dat je de komende tijd geen medische keuring hoeft te ondergaan, als je serieus denkt te zien in m'n filmpjes dat ik ergens náást een baan landt. Want die keuring kon dan nog wel eens de laatste zijn voordat je permanent aan de grond mag blijven staan.......

Of misschien moet je even het verschil opzoeken van een 'landingsbaan' en de 'centerline'. Of m'n ándere, ook heel goed bekeken Youtubefilmpjes kijken. Maar dat zal misschien wel ingewikkeld zijn, dus ben ik zo vrij geweest even 3 screenshotjes te maken random gekozen zelfgemaakte filmpjes om ook daadwerkelijk m'n claims te kunnen ondersteunen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRruxRyeFZYYWSXhsWvbfNciOiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXo7WqeXbijL6Lgt6rv8PqKR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yR-IPRLYJodkQwnk0oiEax-Z1CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42Q6TZsrXhgMkLZ9tZ7WE6VI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3b5ghMiG5Diwf6VjjEroICDJFeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gDFM8aC2K30N1kfPEHAnoku.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 151% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BazerK schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Zojuist gemaakt; ik zie de bug niet, hij springt keurig naar de huidige koers ..?

[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Sjonge jonge...

kunnen we niet iedereen lekker in z'n waarde laten met de sim en vliegtuigen?

als iemand zich vermaakt met de CRJ dan is dat toch prima.
en als iemand een andere mening heeft is dat toch ook prima?

Maar laten we mekaar nou niet aanvallen omdat iemand er anders over denkt en andere mening heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Vraag me af wat je aan realisme kan verwachten van iets wat ook op een xbox + gamepad moet werken.
Het doel is nooit een realistische sim geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Sponz op 19-03-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:20:
Sjonge jonge...

Maar laten we mekaar nou niet aanvallen omdat iemand er anders over denkt en andere mening heeft.
Ja dat zou wat zijn inderdaad .. :)

En meningen zijn prima, zolang het meningen zijn en geen zelfverzonnen 'feiten' die niet gestaafd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sponz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:29:
Vraag me af wat je aan realisme kan verwachten van iets wat ook op een xbox + gamepad moet werken.
Het doel is nooit een realistische sim geweest.
Sowieso is dat de grootste fout ooit geweest natuurlijk. Maar een sim kan nog steeds realistisch zijn ongeacht welk platform je het op uitbrengt. Qua rekenkracht is zo'n Xbox niet verkeerd.. ik hóóp alleen voor de Xbox gebruikers dat MS wel dezelfde hardware support als die je op de PC gebruikt. Radio panels, de Realsimgear apparatuur bijv. (mits MS die goed gaat supporten..) yokes et cetera.

Ik heb zelf nog wat randapparatuur gebouwd op basis van Arduino's en een Streamdeck die ik voor een aantal functies inzet. Puur omdat ik niet continu met de muis + keyboard bezig ben. Dat zou dan ook supported 'mogen' zijn imho.

Op de PC heb ik FS altijd beschouwd als puur 'framework' waarna 3rd parties het áf weten te maken. PMDG komt ook ooit nog wel eens met z'n toestellen, Level-D heb ik al een tijdje niets meer van vernomen maar misschien in de toekomst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:11:
@Propane En jij veel plezier in je echte (denkbeeldige) CRJ ;)

Maar goed, ik weet het goed gemaakt: de discussie ging erom of de CRJ de €50 wáárd is. Aangezien we niet allemaal in staat zijn om een PPL of hoger te halen, en zéker niet voor €50, laat staan om zelf een CRJ aan te schaffen is dit the closest thing to it in MSFS op dit moment. En dat kan het prima waard zijn.

Ik hoop alleen wel dat je de komende tijd geen medische keuring hoeft te ondergaan, als je serieus denkt te zien in m'n filmpjes dat ik ergens náást een baan landt. Want die keuring kon dan nog wel eens de laatste zijn voordat je permanent aan de grond mag blijven staan.......

Of misschien moet je even het verschil opzoeken van een 'landingsbaan' en de 'centerline'. Of m'n ándere, ook heel goed bekeken Youtubefilmpjes kijken. Maar dat zal misschien wel ingewikkeld zijn, dus ben ik zo vrij geweest even 3 screenshotjes te maken random gekozen zelfgemaakte filmpjes om ook daadwerkelijk m'n claims te kunnen ondersteunen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap niet wat je probeert te claimen met 3 schreenshots van een ILS met 2 dot glideslope deviation? Je virtuele collega zou een tijd geleden go-around geschreeuwd hebben. Dit helpt je case niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:20:
Sjonge jonge...

wen daar maar maar aan :-)
dat zal altijd zo blijven
ik loop al ruim 25 jaar mee op het internet , en nergens heb ik problemen met mijn handelen , vele waarderen het zelfs
Maar hier op GoT zodra ik of iemand maar iets niet naar iemand haar of zijn zin doet dan staan ze op hun achter te poten ...
Ik krijg helaas ook vaak het gevoel dat hier in de FS wereld veel mensen met te lange tenen lopen en die denken of ze het uitgevonden hebben ...
Maar zo erg als het er hier af en toe aan toe gaat ... dat heb ik nog nooit eerder mee gemaakt

maar even terug te komen over die CRJ .. ja als ik dit geweten had dat hij het zelfde zou zijn als de oude dan had ik hem ook niet gekocht ...
helaas kan je met MP niet je geld terug krijgen van de aankoop of daarvoor iets anders in de plaats kopen .
dan had ik hem allang later verwijderen
zonde van die 50 euro maar goed niets aan te doen.
hopelijk geven ze nog een grote patch uit voor dat ding en herstellen ze nog een hoop anders zie ik het er toch somber in .. ben nu 2 dagen bezig heb niet 1 vlucht afkunnen maken .. altijd wel iets wat er weer niet goed werkt

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Ik snap niet wat je probeert te claimen met 3 schreenshots van een ILS met 2 dot glideslope deviation? Je virtuele collega zou een tijd geleden go-around geschreeuwd hebben. Dit helpt je case niet echt.
Wat heeft die glideslope precies met "naast de baan" landen te maken? De discussie ging erom of ik ooit ergens NAAST een baan ben geland, niet of ik daar "op de glideslope" zit.

Ontbreekt het hier nu écht aan standaard luchtvaartkennis?? Ben ik de énige die horizontaal van verticaal kan onderscheiden of zo? ... sjonge.... nou, laten we eens bij het begin beginnen.

Glideslope = verticaal (dus omhoog-omlaag)
Laterale navigatie = links of rechts tov. de centerline van de baan

Die twee dingen zijn (onder andere, maar niet uitsluitend) belangrijk als je een vliegtuig op een landingsbaan wil laten landen. Het punt was hier dat ik voor het laatst in 1998 een keertje NAAST een baan ben geland, sindsdien niet meer.

Je kunt nog discussiëren of het precies "op de centerline" was :) maar dát was het punt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30
Niet bedoeld als flame of wat dan ook, maar je ILS stuurt je wel degelijk naast de baan in dit filmpje
YouTube: Microsoft Flight Simulator - CRJ 550ER into EGLL (approach + landing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwammen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Niet bedoeld als flame of wat dan ook, maar je ILS stuurt je wel degelijk naast de baan in dit filmpje
YouTube: Microsoft Flight Simulator - CRJ 550ER into EGLL (approach + landing...
En die framerate helpt ook niet bepaald. Maar dat de ILS in MSFS niet overal klopt kan Aerosoft niks aan doen, dat hadden we al vastgesteld :)

ILS approaches kunnen prima met die CRJ, maar wel binnen de beperkingen die MSFS op dit moment kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:01:
[...]

En die framerate helpt ook niet bepaald. Maar dat de ILS in MSFS niet overal klopt kan Aerosoft niks aan doen, dat hadden we al vastgesteld :)

ILS approaches kunnen prima met die CRJ, maar wel binnen de beperkingen die MSFS op dit moment kent.
Beetje manueel vliegen is altijd leuk in zo'n geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwammen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:02:
[...]

ja lekker als je dichte mist heb hangen boven de baan waardoor je de baan pas ziet als je met je wielen erop staat .. Zo als ik dus vande week bij een landing in Portland had :o
het is dat ik die omgeving bijna kan dromen en dat ik wist waar ongeveer de baan was ...
anders waren er ook een paar bomen wat korter geweest :D
maar goed het geeft je wel wat spanning met het landen :9 als je het op het handje doet

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwammen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Ja dat waren de laatste 1000 ft ongeveer ;) je hoort de AP er ook af gaan. daarom gaat het in eerste instantie best netjes, alleen 'drift' ik wat naar rechts zodra de AP uit gaat. Ik corrigeer daar ook niet bepaald. Zelfs de Scarebus vlieg ik de laatste anderhalve mijl vaak nog met de hand omdat ik geen vertrouwen heb in een autoland of dat ie niet headfirst in het tarmac probeert te eindigen.

Enige wat nog mist zijn rudderpedalen. Heb nog geen setje gevonden dat voor een normále prijs te koop is. Dat mist oprecht nog wel. Die 'auto rudder' op basis van je yoke is 't ook niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:05:
[...]

ja lekker als je dichte mist heb hangen boven de baan waardoor je de baan pas ziet als je met je wielen erop staat .. Zo als ik dus vande week bij een landing in Portland had :o
het is dat ik die omgeving bijna kan dromen en dat ik wist waar ongeveer de baan was ...
Mits de juiste weersomstandigheden uiteraard :D spreekt vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:05:
[...]

maar goed het geeft je wel wat spanning met het landen :9 als je het op het handje doet
Zoals deze @ravw ? :P Vorige week op Kopenhagen, real weather, geen hand voor ogen zicht en 1e keer met VATSIM.. hah... da's wel even white-knuckle inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBoiXFN5Ij2u45tnco9fnUf8LN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aRm0Xr0ZAQh8KrocNMRib6b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Zoals deze @ravw ? :P Vorige week op Kopenhagen, real weather, geen hand voor ogen zicht en 1e keer met VATSIM.. hah... da's wel even white-knuckle inderdaad.

[Afbeelding]
dit zijn wel de landingen .. als je die dan doet zonder ILS dan knijp je hem wel
en het was meer zovan ...... Zoek de airport >:)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SNGKfCq8/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-01-30-59-43.png

en heb jij die Airport van Fly tampa van Kopenhagen ?

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:13:
[...]

dit zijn wel de landingen .. als je die dan doet zonder ILS dan knijp je hem wel
en het was meer zovan ...... Zoek de airport >:)
[Afbeelding]

en heb jij die Airport van Fly tampa van Kopenhagen ?
Neen, gewoon de standaard scenery. Maar dit zijn wel de leukere ja. Nu ben ik met die CJ4 de wereld al rond geweest dus ik weet wel ongeveer hoe ie werkt :) maar het blijft spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Ja dat waren de laatste 1000 ft ongeveer ;) je hoort de AP er ook af gaan. daarom gaat het in eerste instantie best netjes, alleen 'drift' ik wat naar rechts zodra de AP uit gaat. Ik corrigeer daar ook niet bepaald. Zelfs de Scarebus vlieg ik de laatste anderhalve mijl vaak nog met de hand omdat ik geen vertrouwen heb in een autoland of dat ie niet headfirst in het tarmac probeert te eindigen.

Enige wat nog mist zijn rudderpedalen. Heb nog geen setje gevonden dat voor een normále prijs te koop is. Dat mist oprecht nog wel. Die 'auto rudder' op basis van je yoke is 't ook niet helemaal.
De Thrustmaster rudderpedalen zijn bij Flightsimwebshop te koop. Toevallig vandaag een mailtje van gekregen.
https://www.flightsimwebs...-pedals.html?id=104091479

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartvl schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:29:
[...]

De Thrustmaster rudderpedalen zijn bij Flightsimwebshop te koop. Toevallig vandaag een mailtje van gekregen.
https://www.flightsimwebs...-pedals.html?id=104091479
Dat is inderdaad een leuke prijs. Had ze voor hetzelfde geld al bij Amazon gezien maar die waren uitverkocht op het moment dat ik ze kón kopen. Eind van de maand even afwachten, en dan eens zien of 't nog steeds een optie is ;)

Heb ook tijdenlang met een setje racepedalen gedaan. Voelt anders, resultaat is vergelijkbaar at best. Ik heb die pedalen nog wel ergens... denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er al mensen die de B737 Max hebben gekocht en hoe is die nu ?
want er zijn geloof ik al updates geweest
is het nog een beetje te doen en hoe is die tegen overde standaard planes ?
en is het het waard om daar geld in te stoppen of wchten op deze

https://www.fsvisions.nl/msfs-737-400-in-de-maak/

O+

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 19-03-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Mooie ILS op de autopiloot :+ 8)7 .
[YouTube: ils ap]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:50:

O+
wist niet dat er al een 737 was?

pdmg was toch met een 737 bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers

O+
YouTube: MSFS B737-Max Scam? | Review

deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, MSFS is nog niet zo ver met de implementatie van ILS op sommige veldjes, we weten het.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Heeft absoluut niets te maken met de ILS in MSFS. Je kan duidelijk zien dat de glideslope correct is maar gewoon niet door de autopiloot wordt gevlogen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:11:

Het viel mij (net als @Propane) ook op in 1 van de video's, geen idee of het een terugkerend thema is. Maar mijn landingen zijn ook zeker niet altijd 100% perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmiBSQd7fqeSZgLHtaz67JpV3rM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h3sQPExJBbI6B9kNUytIO2IJ.png?f=fotoalbum_large

Dat is niet helemaal de centerline he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

O+
Als je de fora mag geloven is het één grote ramp. Maar hey. Wie weet. Ze hebben ook de Eurofighter Typhoon voor MSFS gebouwd en die was... eh ... niet zo heel erg goed, zeg maar.

@ravw Deze spreekt ook boekdelen:

Het is geen ontwikkelaar, het is iemand die rotzooi verkoopt, en andermans werk jat en daar geld mee verdient.

[ Voor 27% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-03-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Het viel mij (net als @Propane) ook op in 1 van de video's, geen idee of het een terugkerend thema is. Maar mijn landingen zijn ook zeker niet altijd 100% perfect.

[Afbeelding]

Dat is niet helemaal de centerline he :)
Dat is niet de centerline nee, maar wél op de baan. En niet 'ernaast'.

Dat bordje 'zachte berm' is een waarschuwing, geen uitnodiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:16:
Heeft absoluut niets te maken met de ILS in MSFS. Je kan duidelijk zien dat de glideslope correct is maar gewoon niet door de autopiloot wordt gevlogen :+.
Probeer voor de grap eens een ander toestel dan? (Of laat ff weten welk veld dit is, probeer ik 'm vanavond of zo zelf wel even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Dat is niet de centerline nee, maar wél op de baan. En niet 'ernaast'.

Dat bordje 'zachte berm' is een waarschuwing, geen uitnodiging.
Jaja nou weten we het wel hoor. Laat je niet zo uit de tent lokken en als @Propane die CRJ helemaal ruk vindt... dan is dat zijn goed recht. In plaats van dat je hem aanvalt had je hem ook kunnen vragen naar welke functies er bijv. missen in de CRJ. Is naar mijn mening hele interessante info. Agree to dissagree... maakt dit forum een stuk prettiger ;) .

@Propane Ik ben wel oprecht geïnteresseerd in welke functies er missen in de FMC van de CRJ? Kan je dat iets meer toelichten? Altijd interessant om van een echte piloot iets te leren (en man man man... wat benijd ik jullie @Propane @Bolk )

@DutchCommando Ik kijk weer erg uit naar In The Hangar! Echt fantastisch wat jullie doen. Weet jij toevallig of er ook al plannen zijn om de functionaliteit van de FMS uit te breiden (zoals bijv. holdings) en te verbeteren (bijv. speed restrictions en aanpassen van de STAR)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Jaja nou weten we het wel hoor. Laat je niet zo uit de tent lokken en als @Propane die CRJ helemaal ruk vindt... dan is dat zijn goed recht. In plaats van dat je hem aanvalt had je hem ook kunnen vragen naar welke functies er bijv. missen in de CRJ. Is naar mijn mening hele interessante info. Agree to dissagree... maakt dit forum een stuk prettiger ;) .
Dat héb ik gevraagd, maar er komt geen antwoord :) geen voorbeelden, niks. Alleen "iets" over "verticale modes" van de AP (behalve VNAV want die zitten op het echte toestel ook niet in de 500- en 700-serie) , de welbekende ILS-bug in MSFS zelf, veronderstelde slechte support (als ik op het forum kijk zie ik bij élk onderwerp reactie van de developers zelf met tips, oplossingen, user errors en 'kom ik morgen op terug' (ook topics van gisteravond, dus wellicht hoor je daar vandaag zelfs nog wat van), en iets met functies die missen in de FMC die je "dagelijks" zou gebruiken...

Pagina: 1 ... 151 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc