@
PVG555
Ik zal eerst even het probleem uitleggen:
Het 10 heading probleem komt omdat als je een knop ingedrukt houd na een paar seconden een versnelling van de functie plaats vind. Heb je je heading bug gekoppeld aan een knop van je controller en je houd deze even vast dan gaat je heading bug na een paar seconden sneller verspringen, 10 granden ipv 1 graad. Nu heeft asobo het zo geprogrammeerd dat er niet gekeken word of daadwerkelijk de knop waaraan de heading bug gekoppeld zit ingedrukt word maar zodra er ergens een knop van je controller een paar seconden ingedrukt is de versnelling al optreed. Heb je dus een controller waarvan de knop "aan" blijft staan, zoals de honeycomb, dan is die versnelling altijd aanwezig en maakt de heading bug altijd stappen van 10 graden. Overigens is dit niet alleen bij de honeycomb het geval maar voor alle hardware waarbij de knop "aan" blijft staan.
Het is ook niet alleen voor de heading bug, maar bijvoorbeeld ook met het trimmen van het vliegtuig heb je hier last van.
Oplossing:
Wat je dus moet doen is zorgen dat zodra je de knop omzet deze maar heel even "hoog" blijft en daarna laag wordt. Dit doe je door externe software te draaien die de toetsen van je controller/hardware onderschept. Met deze software kun je een vertraging inbouwen, waarna de software de knop weer naar MSFS stuurt. Nu zijn daar verschillende opties voor. Ikzelf gebruik
Pinnacle hiervoor dat de knoppen onderschept en ze daarna omzet naar toetscombinaties (alternatief is
Xpadder, dacht dat deze gratis was maar is dus niet), maar het is ook mogelijk om het via
vjoy te doen. Daarmee kun je een virtuele joystick aanmaken met xx aantal knoppen. Deze onderschept dus de knoppen van je controller en stuurt ze daarna ook weer als knoppen naar MSFS. Beide manieren werken. Ik heb verder geen ervaring met Vjoy maar volgens mij maakt vjoy wel een echte virtuele joystick aan die je ook terug ziet bijvoorbeeld in je apparatenbeheer terwijl de toetsenvariant wat "vriendelijker" is omdat deze geen wijzigingen doet aan je systeem.
Ik zal hier even de oplossing laten zien hoe ik het doe met Pinnacle omdat ik deze software ken, maar wat ik gelezen heb is het idee hetzelfde met vjoy.
Aan de linkerkant op de screenshot hieronder zie je het commando "Alternate on". Daaronder staat de volgorde van de toetscombinatie wanneer het commando wordt opgeroepen. Eerst wordt ALT ingedrukt, daarna A, dan een pauze van 0,1 seconde, daarna wordt de A losgelaten en daarna de ALT losgelaten. Dus gewoon de shortcut zoals deze in MSFS zit. Nu kun je ieder commando aan een knop van je controller hangen, voor de honeycomb is dit dus button 13. Zodra ik dus de alternator knop "aan" zet (button 13) stuurt pinnacle de toetscombinatie naar MSFS (voor 0,1 seconden) en wordt de alternator aan gezet.
Wat ik begrepen heb is dat vjoy op dezelfde manier werkt alleen ipv een toetscombinatie te sturen maakt deze 0,1 seconden een virtuele knop hoog. Nu heb ik een uitgebreide uitleg van vjoy gezien, maar kan hem tot op heden niet vinden. Hierin stond precies uitgelegd wat je in vjoy moet instellen.
Je moet wel zorgen dat de knoppen van je controller in MSFS niet gekoppeld zijn. En het is redelijk veel werk om alles te configureren, zeker als je de bravo ook hebt.
Verder zit er nog een bug in MSFS waardoor de functie van taxt lights on/off, nav. lights on/off en ik meen landing lights on/off niet werken. Hiervoor moet je dus de toggle functie gebruiken. Daar heb je dus nog steeds het probleem dat deze in de uit positie moet staan als je in-game gaat. Dit kun je volgens mij wel weer ondervangen door de betaalde versie van FSUIPC te gebruiken, maar zover heb ik niet gekeken.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI