Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Dankjewel voor de reactie! Ik gebruik deze al en moet zeggen dat het in principe een mooie oplossing is. Echter ik vlieg altijd in VR en dan is de tekst op de kaart niet te lezen (kleine letters). Daarnaast wil je ook wel eens naar een gebied wat hoger ligt dan de plaats waar je momenteel vliegt en dan spawn je dus ergens een paar honderd meter onder de grond of in een berg <boem>. Je kunt de hoogte ingeven van je spawn-punt, maar dat zijn dus hele kleine lettertjes en intypen op je keyboard gaat met de VR-bril op lastig. Ik zou gewoon willen dat ze een keurige Bing-map in het hoofdmenu integreren waar je het vertrekpunt heel precies op kan invoeren. Ik zal eens kijken in de user-voice of die wens al ergens vermeld staat.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
Dev0o schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Dankjewel voor de reactie! Ik gebruik deze al en moet zeggen dat het in principe een mooie oplossing is. Echter ik vlieg altijd in VR en dan is de tekst op de kaart niet te lezen (kleine letters). Daarnaast wil je ook wel eens naar een gebied wat hoger ligt dan de plaats waar je momenteel vliegt en dan spawn je dus ergens een paar honderd meter onder de grond of in een berg <boem>. Je kunt de hoogte ingeven van je spawn-punt, maar dat zijn dus hele kleine lettertjes en intypen op je keyboard gaat met de VR-bril op lastig. Ik zou gewoon willen dat ze een keurige Bing-map in het hoofdmenu integreren waar je het vertrekpunt heel precies op kan invoeren. Ik zal eens kijken in de user-voice of die wens al ergens vermeld staat.
mag ik vragen op watvoor vr settings je speelt?
ik heb een soortgelijk systeem als in jouw footer.

ik heb nu via OTT de supersample op 1.2 en de rest op high staan in game.
maar ben benieuwd of jij een goeie balance tussen kwaliteit en performance hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:03:
Ik heb nog geen disk problemen ...
De Just Flight Piper Arrow ook geen problemen, maar ik heb ook geen Honeycomb maar een Saitek X52Pro. Ik vroeg me al wel af waarom de mixture niet lager kon, maar ik lees hier nu net dat er een lock op zit: heb m net succesvol in de cockpit van lock af gekregen en er weer op. Ik moet de manual eens lezen...
Manual lezen kan inderdaad geen kwaad. Had het ook met het landingsgestel dat niet ingetrokken werd. Blijkt ie dus onder bepaalde voorwaardes automatisch z'n landingsgestel te laten zakken. Zo zijn er wel meer dingen dat zo'n addon wel afmaakt zoals de zekeringen die uit kunnen staan.

Baal er ook wel van dat die rare foutjes in het vliegtuig zitten want het idee is goed. Zou graag zien dat ie met een update m'n favoriete vliegtuig gaat worden.

Kom er ook steeds meer achter waar het fout zit. Het lijkt wel of het vliegtuig realistische eigenschappen wil nabootsen (omdat deze waarschijnlijk niet juist/voldoende zijn geïmplementeerd in MSFS of toch een JF bug) in windachtig weer maar daarin niet helemaal goed in geslaagd. Als de beweging vloeiend zou zijn het ok zijn maar nu is de beweging houterig (of ie om de paar seconden geupdate word) zijn zoals te zien is op dit filmpje dat ik gemaakt heb.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Squirrel heeft nu een filmpje geupload met zijn bevindingen van de Aerosoft CRJ550ER en de CRJ700ER

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:59:
Squirrel heeft nu een filmpje geupload met zijn bevindingen van de Aerosoft CRJ550ER en de CRJ700ER
Meerdere Youtubers al.

Day one buy confirmed. Dat ding is een béést.

Alleen jammer dat die Squirrel er weinig verstand van heeft: American Eagle is een échte airline, geen fake airline zoals hij zegt.

[ Voor 17% gewijzigd door DigitalExorcist op 16-03-2021 13:04 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Gameaddict schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Blijkt ie dus onder bepaalde voorwaardes automatisch z'n landingsgestel te laten zakken. Zo zijn er wel meer dingen dat zo'n addon wel afmaakt zoals de zekeringen die uit kunnen staan.

Als de beweging vloeiend zou zijn het ok zijn maar nu is de beweging houterig (of ie om de paar seconden geupdate word) zijn zoals te zien is op dit filmpje dat ik gemaakt heb.
Heb ook nog geen rare landing gear zaken meegemaakt, maar zal t blijven volgen.

Je toestel lijkt inderdaad de hik te hebben.

t Enige rare wat ik heb is als ik na takeoff met mijn Flight Velocity trim wheel (week geleden geinstalleerd) wil trimmen het toestel acuut totaal naar beneden getrimd raakt... moet t nog in andere toestellen uitproberen, is misschien gewoon een probleem met mijn trim wiel.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Gameaddict schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Manual lezen kan inderdaad geen kwaad. Had het ook met het landingsgestel dat niet ingetrokken werd. Blijkt ie dus onder bepaalde voorwaardes automatisch z'n landingsgestel te laten zakken.
Automatisch landingsgestel was best algemeen op Arrows, dus het kan goed dat JustFlight dat meegemodelleerd heeft. Dan heb je een apart pitot-systeem in de lucht van je schroef dat onder bepaalde IAS (in de schroeflucht) de wielen laat zakken. Vaak heb je dan een hendel in de cabine om dat te blokkeren voor overtrektraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
renem schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:59:
Kan je alvast vertellen dat hij niet weet hoe hij de CRJ moet vliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Damn... 80 euro..
Ik weet dat het bij FSX / PMDG etc. nog veel erger had maar goed.. dat vond ik ook altijd al veel te veel. Helemaal gezien het grootste R&D werk al in de voorgaande versies zit. Had gehoopt dat de prijzen hierdoor bij MSFS 2020 wat zouden zakken, ook door het bereiken van een grotere markt, laagdrempeliger etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Nou, ik ga eerst mij maar verdiepen in de Working Title CJ4.... hij heeft Navigraph integratie!! Dat lijkt me in VR zó handig!

YouTube: WT CJ4 - MFD Charts (Navigraph) Preview

[ Voor 7% gewijzigd door flopdoc op 16-03-2021 13:37 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:34:
Damn... 80 euro..
Ik weet dat het bij FSX / PMDG etc. nog veel erger had maar goed.. dat vond ik ook altijd al veel te veel. Helemaal gezien het grootste R&D werk al in de voorgaande versies zit. Had gehoopt dat de prijzen hierdoor bij MSFS 2020 wat zouden zakken, ook door het bereiken van een grotere markt, laagdrempeliger etc.
45 toch? En iets van 20 voor de uitbreiding naar de CRJ 1000?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
@DigitalExorcist @Propane haha ik had die Squirrel eigenlijk best hoog zitten, heb veel van hem geleerd maar blijkbaar valt dat dus allemaal wel mee...? Bij dat filmpje over de Spitfire had ik ook echt wel het idee dat hij precies wist hoe het allemaal werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Hm ok, geen idee hoe ik bij 80 kwam. Maar dan nog, had meer gehoopt op €20 of zo. Dan denk ik dat ze er ook een stuk meer verkopen. Al helemaal als het via de MSFS store makkelijk te kopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oooh 42 ex, dat valt nog mee. Denk dat ik de upgrade naar de 1000-versie later nog wel eens doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ik ga hem wel halen, maar niet via de store.

via hun website... schijnt het updaten sneller te gaan ook dan via de marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:51:
Hm ok, geen idee hoe ik bij 80 kwam. Maar dan nog, had meer gehoopt op €20 of zo. Dan denk ik dat ze er ook een stuk meer verkopen. Al helemaal als het via de MSFS store makkelijk te kopen is.
Ik denk dat als ze het te goedkoop maken ook heel veel mensen het gaan kopen waarvoor het toestel nog iets te 'moeilijk' is. Waardoor ze heel veel support vragen gaan krijgen of mensen die hun geld terugwillen (wat trouwens niet kan via de MSFS store...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 22:34
16,75 aan btw? Eerder 50 euro inclusief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
16,75 voor de 900/1000 expansion

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 16-03-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Ahjah,nu snap ik hem (dan is het 71,09 inclusief :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:51:
@DigitalExorcist @Propane haha ik had die Squirrel eigenlijk best hoog zitten, heb veel van hem geleerd maar blijkbaar valt dat dus allemaal wel mee...? Bij dat filmpje over de Spitfire had ik ook echt wel het idee dat hij precies wist hoe het allemaal werkte.
als je zelf wat meer info heb en weet hoe alles echt werkt bemerk je wel dat hij er soms wel naast zit , weet ook wel dat niet alles in Sim real gedaan word .. en dat er soms een andere manier gekozen word word om dingen te doen ...... maar dan toch :-) ik persoonlijk zou dat soort dingen dan weer bij echte piloten weg halen of er zijn kanalen die wel een stuk beter een goede indruk geven

en PS de stable versie van FBW is geupdate en alleen de installer.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maddog03 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Ahjah,nu snap ik hem (dan is het 71,09 inclusief :+ )
Ja domme ik. Ging nog uit van 19% ipv 21% |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Momenteel bezig, een goede uitleg van de CRJ:

https://www.twitch.tv/edwardthepilot

Acties:
  • +2 Henk 'm!
oja vannacht weer een klein mijlpaal behaald in MSFS

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DzVkS4SL/500-uren.jpg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Automatisch landingsgestel was best algemeen op Arrows, dus het kan goed dat JustFlight dat meegemodelleerd heeft. Dan heb je een apart pitot-systeem in de lucht van je schroef dat onder bepaalde IAS (in de schroeflucht) de wielen laat zakken. Vaak heb je dan een hendel in de cabine om dat te blokkeren voor overtrektraining.
Ja, precies. Dat wilde ik inderdaad zeggen, dit heeft Just flight netjes gemodelleerd incl. de blokeer functie.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben een echte GA-vlieger maar die CRJ ziet er toch wel goed uit hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Weet iemand of je ergens kan aangeven dat je standaard op een (willekeurige) gate (cold and dark) een vlucht start?
Hoevaak ik niet 'vergeet' me aan een gate te planten, en ik weer met draaiende motoren op een runway ben beland (en dus weer opnieuw kan beginnen ;))

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yes, de CRJ is uitgekomen !! :)

Downloading now...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzx2KvBafwhZHIWzFgooe-9ggMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQzMNCmsElo5urJ5jlLGh6Xb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door DigitalExorcist op 16-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:07:
Yes, de CRJ is uitgekomen !! :)

Downloading now...

[Afbeelding]
En plat ligt de Aerosoft-site :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:11:
[...]

En plat ligt de Aerosoft-site :o
Ja daarom heb ik 'm maar in de Marketplace gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Iemand tips om zo makkelijk rond te bewegen in de cockpit? Heeft hij een xbox controller ofzo hiervoor?
Ik zit altijd te prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:14
DoubleYouPee schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Iemand tips om zo makkelijk rond te bewegen in de cockpit? Heeft hij een xbox controller ofzo hiervoor?
Ik zit altijd te prutsen
Scrollwiel indrukken en dan kun je vrij bewegen in de cockpit. CTRL+1 t/m CTRL+9 werkt ook. Zelf gebruik ik een joystick op m'n hotas.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
DigitalExorcist schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:14:
[...]

Ja daarom heb ik 'm maar in de Marketplace gehaald :P
ik haal hem nu via de site.

schijnt dat updates via marketplace vaak op zich laten wachten. (schijnt al een product 2 maanden geen updates te krijgen daar, terwijl die wel geupdate is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
[...]

Ik zit altijd te prutsen
VR bril ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:18:
[...]

ik haal hem nu via de site.

schijnt dat updates via marketplace vaak op zich laten wachten. (schijnt al een product 2 maanden geen updates te krijgen daar, terwijl die wel geupdate is)
dat ligt niet alleen aan Asobo
vaak leveren de makers niet eens hun update in
omdat het te veel werk en best lastig is om iets op MP te krijgen

ik heb ook 2 maanden moeten wachten op een update , terwijl ik daarvlak voor de makers had aan geschreven waneer de update op MP komt , die waren toen net de deur uit
dus het ligt niet alleen aan Asobo
maar ik zie het ook met Addons ... die lang op zich laten wachten
maar ik heb ook wel eens dat ik airports tegen kom waarvan ik het niet wist dat ze uitgegeven waren
, en dan 3 weken later pas op Simmarket verschijnen
maar ik blijf bij MP want het is dna misschien wat nadelig met update maar je heb wel alels snel geinstaleerd mocht het fout gaan

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 16-03-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:28:
[...]

dat ligt niet alleen aan Asobo
vaak leveren de makers niet eens hun update in
omdat het te veel werk en best lastig is om iets op MP te krijgen

ik heb ook 2 maanden moeten wachten op een update , terwijl ik daarvlak voor de makers had aan geschreven waneer de update op MP komt , die waren toen net de deur uit
dus het ligt niet alleen aan Asobo
maar ik zie het ook met Addons ... die lang op zich laten wachten
maar ik heb ook wel eens dat ik airports tegen kom waarvan ik het niet wist dat ze uitgegeven waren
, en dan 3 weken later pas op Simmarket verschijnen
maar ik blijf bij MP want het is dna misschien wat nadelig met update maar je heb wel alels snel geinstaleerd mocht het fout gaan
iig nu aan het downloaden.

ook een Airbus TCA Quadrant besteld die morgen binnen komt.
en hopen dat ik vanavond wel kan vliegen en geen problemen met insert disk krijg (die ik dus niet heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:33:
[...]

iig nu aan het downloaden.

ook een Airbus TCA Quadrant besteld die morgen binnen komt.
en hopen dat ik vanavond wel kan vliegen en geen problemen met insert disk krijg (die ik dus niet heb)
Hier al opTivat metde CRJ 700er cold dark nu maar eens kijken of ik hem gestart krijgt en in de lucht zonder handleidng ..

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 16-03-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Dirtyrockers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:21:
[...]

mag ik vragen op watvoor vr settings je speelt?
ik heb een soortgelijk systeem als in jouw footer.

ik heb nu via OTT de supersample op 1.2 en de rest op high staan in game.
maar ben benieuwd of jij een goeie balance tussen kwaliteit en performance hebt gevonden.
Ik heb OTT op 0,8 staan en ingame SS op 130%. De (? - naam even kwijt) heb ik op 18fps staan. Verder staat alle bovenste setting op max, en soms ultra, en wat lager in het lijstje op low of uit. Als ik boven New-York vlieg (bijvoorbeeld) dan schroef ik de supersample naar 100% of 80%, maar is het af en toe toch nog stotteren tussen de wolkenkrabbers. Helaas is dat niet anders. Ik vlieg zelf altijd met Cesnna's en soortgelijk. Geavanceerdere kisten vragen meer performance en moet je de zeken nog wat verder omlaag schoreven.

Volu-Clouds zet ik op ultra boven niet-stedelijk gebied...

Grappig dat jij OTT en SS precies tegengesteld hebt gezet. Ik ben wel benieuwd war dat doet voor de performance, ga ik morgen even proberen.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:59
[...]

Ik zit altijd te prutsen
ik gebruik hiervoor https://www.naturalpoint.com/trackir/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meer mensen die de gashandels niet kunnen gebruiken ( Airbus set ) CRJ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:47:
Ff testen. Zit er nu in. En ff lekker op alle knoppen drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:47:
Klopt. Maar als je die rode hendels flipt. En hem dan ff naar idle verschuift. (Zo start je hem ook op). Daarna kan het wel met gashendels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Hoe is de (fps) performance van de crj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:52:
[...]

Ff testen. Zit er nu in. En ff lekker op alle knoppen drukken.
knoppen zat haha maar moet wel weer even alles op nieuw aanwennen
het is al een kunst om dat ding stabiel te houden in de lucht :o
gaat weer alle kanten op behalve de goede :9

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 16-03-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:17:
[...]

knoppen zat haha maar moet wel weer even alles op nieuw aanwennen
het is al een kunst om dat ding stabiel te houden in de lucht :o
gaat weer alle kanten op behalve de goede :9
Zal wel druk worden vanavond op padernborn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:20:
[...]

Zal wel druk worden vanavond op padernborn
Daarom sta ik lekker op Tivat :P
ik blijf daar wel een beetje uit de buurt :9
voordeel van genoeg keuze hebben uit payware airports

even een vraagje: ik heb een flightplan gemaakt en opgeslagen nu wil ik hem inladen in de FMC ... heb ze in diverse bestanden staan maar hij vind er geen 1
of moet ik die bestanden ergens anders op slaan

ze staan in C:\Users\ravw\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 16-03-2021 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:22:
[...]

Misschien dat ik de freedom 5 route ga doen naar KDCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:48
Hier crashed de sim vanaf ik de CRJ wil inladen. Ik ben blijkbaar niet de enige met het probleem.
Dacht eens een avondje gezellig de cockpit te kunnen verkennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
sandpatt schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:15:
Hier crashed de sim vanaf ik de CRJ wil inladen. Ik ben blijkbaar niet de enige met het probleem.
Dacht eens een avondje gezellig de cockpit te kunnen verkennen....
Crashed naar desktop? Of loopt hij vast.

Want de eerste keer dat je hem inlaad kan het 10 minuten duren en lijkt het alsof hij vast staat.

Gewoon laten gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:48
Dirtyrockers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Crashed naar desktop? Of loopt hij vast.

Want de eerste keer dat je hem inlaad kan het 10 minuten duren en lijkt het alsof hij vast staat.

Gewoon laten gaan dan.
Crash to desktop, niets van foutmelding. (eerste keer duurde het idd erg lang, vlak na inladen crash, maar sindsdien laadt hij helemaal niet meer in)
Maar volgens het Aerosoft forum zijn er nog mensen met hetzelfde probleem. Devs zijn op de hoogte en aan het onderzoeken :)

[ Voor 10% gewijzigd door sandpatt op 16-03-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:59
[...]

even een vraagje: ik heb een flightplan gemaakt en opgeslagen nu wil ik hem inladen in de FMC ... heb ze in diverse bestanden staan maar hij vind er geen 1

Hier zie je waar je ze moet zetten en hoe op te roepen:
YouTube: MSFS 2020 | AEROSOFT CRJ | TUTORIAL: How to import a SimBrief flight...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK7Eb3MV9v5xHnkHtBsCSZFBRRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAkXQ1yvbgqbJs43EKmt8wne.jpg?f=fotoalbum_large

Geweldige kist! Even testen van Groningen naar Londen (hier aan het dalen ... ben er bijna)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:59

Predator

Suffers from split brain

Dirtyrockers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:54:
[...]

Klopt. Maar als je die rode hendels flipt. En hem dan ff naar idle verschuift. (Zo start je hem ook op). Daarna kan het wel met gashendels
Ik had zelf ook wel iets raar voor want na wat gepruts met de rode hendels zat ik ook vast, maar als ik throttles bewoog reageerden de motoren wel maar niet in de cockpit. De animatie zat vast. Van alles zitten proberen maar bleef zo.

Ik moet wel ff tijd nemen om te handleiding door te lezen want ik bak er nog niet veel van :+

Klopt het trouwens dat er geen views zijn standaard ? Ik probeer te cyclen door de view voor een beter zicht op het overhead panel maar er reageert niet veel.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Ik had zelf ook wel iets raar voor want na wat gepruts met de rode hendels zat ik ook vast, maar als ik throttles bewoog reageerden de motoren wel maar niet in de cockpit. De animatie zat vast. Van alles zitten proberen maar bleef zo.

Ik moet wel ff tijd nemen om te handleiding door te lezen want ik bak er nog niet veel van :+

Klopt het trouwens dat er geen views zijn standaard ? Ik probeer te cyclen door de view voor een beter zicht op het overhead panel maar er reageert niet veel.
hier het zelfde
maar ook egwoon op Hoogte en hdg vliegen reageerd hij heel vreemd
dacht dan doe ik het wel zo als ik met GA doet maar dat kun je dus vergeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vertrek Santa Barbara

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wM6jk5SC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-16-22-07-14-39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
[...]

Hier staat het uitgelegd.
YouTube: MSFS 2020 | AEROSOFT CRJ | TUTORIAL: How to import a SimBrief flight...

Je kan uit simbrief een speciale plan voor crj downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
456 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:11:
Hoe is de (fps) performance van de crj?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Ziet er goed uit.

Pfff in vr helemaal mooi. Wauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mvbo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:58:
[...]

geen verschil

hier gewoon het zelfde als andere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
FPS geen verschil.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Heb hem tegen beter weten in alsnog zelf ook gekocht. Ben weer teleurgesteld en dat komt deels omdat ik het ding zelf vlieg en weet hoe het hoort te werken. En je kan hem niet vliegen zoals het hoort. Daarnaast missen er dingen die wel in de P3D versie zitten... Zo kreeg ik bijvoorbeeld geen overspeed bar te zien. LNAV is na al die jaren dat ze ervaring er mee hebben met de vorige CRJs ook nog steeds niet goed. De lijn op de MFD klopt soms gewoon totaal niet en er worden erg vreemde bochten gemaakt soms na het invoeren van een direct.

Verder wel leuk en mooi. Maar het enige wat dit voor mij doet is het gemis van een PMDG nog groter maken 8)7. Want het ziet er wel zeer goed uit en een goede airliner in deze sim kan echt fantastisch worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FHfKSm1j/Screenshot-60.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QdRdkPWv/Screenshot-61.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FK3sPZyz/Screenshot-65.png

[ Voor 12% gewijzigd door Propane op 17-03-2021 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vluchtje KSBA naar KPDX gevlogen met de bus
even nog geen CRJ , morgen maar weer eens verder kijken hoe dat ding een beetje normaal in de lucht te houden is en te krijgen
verschilt wel erg met de oudere CRJ van hun

Maar hier de screenshots van de vlucht
vertrek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Lhj4w7v5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-16-23-27-52-40.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0zX97q5W/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-16-23-38-45-99.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BPC06rwC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-16-23-40-03-51.png

In air
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xc0Q7dcp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-00-33-44-35.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nXrJFwKv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-01-04-11-81.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Q9GGq82b/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-01-30-59-43.png

Aankomst in Portland
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zH8s9dXH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-01-35-12-80.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/23Y3kr1h/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-01-42-25-06.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nXNc6J8s/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-01-45-25-61.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 01:49:
Heb hem tegen beter weten in alsnog zelf ook gekocht. Ben weer teleurgesteld en dat komt deels omdat ik het ding zelf vlieg en weet hoe het hoort te werken. En je kan hem niet vliegen zoals het hoort. Daarnaast missen er dingen die wel in de P3D versie zitten... Zo kreeg ik bijvoorbeeld geen overspeed bar te zien. LNAV is na al die jaren dat ze ervaring er mee hebben met de vorige CRJs ook nog steeds niet goed. De lijn op de MFD klopt soms gewoon totaal niet en er worden erg vreemde bochten gemaakt soms na het invoeren van een direct.

Verder wel leuk en mooi. Maar het enige wat dit voor mij doet is het gemis van een PMDG nog groter maken 8)7. Want het ziet er wel zeer goed uit en een goede airliner in deze sim kan echt fantastisch worden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zonder dat ik op mijn kop wil krijgen van jullie... Verlangen we misschien toch iets teveel van een virtuele wereld. Ben het met jullie eens dat €50,- voor een virtueel vliegtuig een hoop geld is maar mogen we verwachten van een developer dat alles 1-op-1 gesimuleerd wordt in onze virtuele wereld?

Ja, PMDG maakt fantastische virtuele toestellen tegen de maximum prijs. Ben zelf geen professioneel piloot, dus kan ook niet beoordelen of PMDG wel alles 1-op-1 simuleert.

Nogmaals, zonder dat ik op mijn kop wil krijgen van jullie. Verlangen we op dit moment niet iets teveel van de developers als het gaat om 1-op-1 systeem compatibiliteit van de toestellen??

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Arroz denk wel dat we van de developer veel kunnen verwachten die de vliegtuigen maken , maar ik denk dat bij hun ook maar net is hoe Asobo de zaakje regelt en hoe de MSFS opbouwd
als je een brakke ondergrond heb dan zal je systemen nooit gaan werken zo als je wil
die lui moeten ook maar doen met de dingen waarin hun vliegtuig moet bewegen

Nu zullen er denk ik veel mensen wat teleurgesteld zijn in de CRJ maar als het nog een beetje geupdate en bij gewerkt gaat worden dan kan het wel goed komen

net zo asl gashendels die niet bewegen ... dat zijn toch wel dingen die er niet in hebben mogen zitten maar goed welke dingen heeft Asobo niet veranderd de laaste paar dagen ??
Want ik krijg nu ook nergen meer een ILS , dat heben ze dus ook er uitgesloopt
maar goed zo zijn er dagen dat je MSFS wel kunt vervloeken maar ook zat dagen dat je met je bek openvalt van verbazig en zit te genieten van de vlucht
en er komen nog zo veel mooie dingen en tijden aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie anders bij ongeveer 300kts gewoon de overspeed bar (rode puntjes).... en ILS doet ie prima @ravw (behalve dat ik ‘m met de hand gevlogen heb maar wel gewoon ‘met de naaldjes’).

Vwb LNAV denk ik dat Asobo ook een deel schuld heeft. Aerosoft gebruikt al z’n eigen database met routes (daarom heb je niks aan de flight planner van FS zelf) en er zijn al beperkingen genoeg in de Sim zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Heb hem tegen beter weten in alsnog zelf ook gekocht. Ben weer teleurgesteld en dat komt deels omdat ik het ding zelf vlieg en weet hoe het hoort te werken. En je kan hem niet vliegen zoals het hoort. Daarnaast missen er dingen die wel in de P3D versie zitten...
Vraag je geld terug?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mvbo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:58:
[...]

Geen verschil met 'normale' vluchten. Beter dan de 747 en A320, iets minder dan de Cessna's zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Arroz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 02:25:
[...]

Zonder dat ik op mijn kop wil krijgen van jullie... Verlangen we misschien toch iets teveel van een virtuele wereld. Ben het met jullie eens dat €50,- voor een virtueel vliegtuig een hoop geld is maar mogen we verwachten van een developer dat alles 1-op-1 gesimuleerd wordt in onze virtuele wereld?
Van mijn kant is het ook meer irritatie richting de ontwikkelaar. Want ik zie dingen in deze addon misgaan die ook al verkeerd gingen in de eerste CRJ van ze voor FSX/P3D. Die heb ik toen al gemeld, met documentatie. We zijn nu letterlijk jaren verder en nog steeds zijn die dingen incorrect. En het gaat om kleine dingen die absoluut goed kunnen in de sim en wel goed worden gedaan door anderen.
DigitalExorcist schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:11:
[...]

Ik zie anders bij ongeveer 300kts gewoon de overspeed bar (rode puntjes).... en ILS doet ie prima @ravw (behalve dat ik ‘m met de hand gevlogen heb maar wel gewoon ‘met de naaldjes’).

Vwb LNAV denk ik dat Asobo ook een deel schuld heeft. Aerosoft gebruikt al z’n eigen database met routes (daarom heb je niks aan de flight planner van FS zelf) en er zijn al beperkingen genoeg in de Sim zelf...
Maar zie je die overspeed bar ook lager en lager worden als je flaps gaat selecteren? Was bij mijn test vlucht in ieder geval niet zo, en dat zat bijvoorbeeld wel in de P3D versie. Wat betreft LNAV... ik weet natuurlijk niet de details van hoe het intern werkt in MSFS. Maar ik weet wel de geschiedenis van hoeveel en wat voor soort problemen er waren met LNAV in de FSX en P3D versies, en dit leek weer heel erg daarop.

Advisory VNAV was in de test vlucht ook totaal nutteloos, terwijl dit relatief simpele berekeningen zijn om te maken in de sim (zoveel afstand te gaan, zoveel hoogte te verliezen, dan moet je met zoveel voet per minuut dalen).

Ik ga nog wel wat testen en als het beter gaat dan hoor je het hier ook wel, maar voorlopig is het een beetje deja vu gevoel qua issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Sinds sim update 3 heb ik tegenvallende prestaties in vr. Zijn er meer die hier last van hebben?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer even geprobeert met de CRJ te vliegen maar is hier gewoon niet te doen

Kom onder de 180 kt niet eens van de grond
(Flaps 8 - trim 6.2 ---- Gas op TOGA ) zo als hij aangeeft ... soms moet ik echt wachten tot 210kt dat ik een keer los komt
en gisteren met de AP redelijk goed , maar vandaag wil hij totaal niet aangaan :(

(Zelfs de AI laten opstarten maar die komt ook niet los van de grond

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 17-03-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Marcievg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:28:
Sinds sim update 3 heb ik tegenvallende prestaties in vr. Zijn er meer die hier last van hebben?
Jazeker, de hele MSFS forums lopen over met berichten hierover. MS heeft het nu zelf ook erkend: https://forums.flightsimu...erformances-issues/379531

Is overigens niet VR specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ircghost schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Jazeker, de hele MSFS forums lopen over met berichten hierover. MS heeft het nu zelf ook erkend: https://forums.flightsimu...erformances-issues/379531

Is overigens niet VR specifiek.
Ik heb het wel iets meer weten te beperken door mijn rolling cache te legen, en mijn nvidia drivers helemaal opnieuw te installeren.
Echter, heel soms, in een vlucht, keldert mijn fps wederom naar 10fps (normaal steady 30fps op 4k).
Gelukkig gebeurt t inflight, dus heb r niet zo heel veel last van (bij landen is het altijd goed).
Opvallend is dat mijn CPU gebruik, van 1 thread naar 100% gaat.

Edit - Idd, zoals in bovengenoemde link beschreven wordt! (enkel verschil is dat t zich wel hersteld bij mij).

[ Voor 7% gewijzigd door 456 op 17-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
het probleem zit hem denk ik ook dat de rolling cache door Asobo met de laaste update op 0 gezet is en als mensen daar niet naar kijken
ja dan ben je gewoon dia's aan het kijken ....
maar gewoon weer terug gezet op 50 en het werk gewoon als vanouds
elke keer even je instellingen door lopen die worden nog wel eens zonder aankondiging veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
pretpik schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Scrollwiel indrukken en dan kun je vrij bewegen in de cockpit. CTRL+1 t/m CTRL+9 werkt ook. Zelf gebruik ik een joystick op m'n hotas.
Ja dat rondkijken doe ik ook met scroll of rechtermuisknop, maar hij beweegt ook soepel voor/achter/links/rechts. Lijkt alsof hij een xbox controller daarvoor gebruikt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:26:
Net weer even geprobeert met de CRJ te vliegen maar is hier gewoon niet te doen

Kom onder de 180 kt niet eens van de grond
(Flaps 8 - trim 6.2 ---- Gas op TOGA ) zo als hij aangeeft ... soms moet ik echt wachten tot 210kt dat ik een keer los komt
en gisteren met de AP redelijk goed , maar vandaag wil hij totaal niet aangaan :(

(Zelfs de AI laten opstarten maar die komt ook niet los van de grond
klik je ook op toga? op de schrijf van het autopilot panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:03:
[...]

klik je ook op toga? op de schrijf van het autopilot panel?
daar zie ik geen Toga staan ( waar je dus je speed en hdg en zo kunt instellen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:27:
[...]

daar zie ik geen Toga staan ( waar je dus je speed en hdg en zo kunt instellen )
ja de schroef is een hotspot waar je op kan klikken. (de bovenste schoef)
dan gaat alles in toga mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:27:
[...]

ik kan je trouwens deze playlist aanbevelen.

YouTube: MSFS Aerosoft CRJ Tutorial Ep1: The Safety Checks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Ja dat rondkijken doe ik ook met scroll of rechtermuisknop, maar hij beweegt ook soepel voor/achter/links/rechts. Lijkt alsof hij een xbox controller daarvoor gebruikt ofzo.
Xbox controller is hiervoor inderdaad prima te gebruiken, zowel in cockpit view als met de drone view. Heb toevallig een voorbeeld, hierbij volledig de xbox 360 controller gebruikt (sorry dat het weer een arrow filmpje is)

https://youtu.be/mkKbGX10VrI

Je kunt met de sticks en triggers eenvoudig rondkijken. Door middel van de knoppen heb je ook dubbele functies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emeZe7wvxAv900dTxs9OpdApPao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ktUIERfFlNY9240kvId1D1C9.png?f=fotoalbum_large
Ik vermaak mezelf goed met de CRJ :).
Is wel een stuk uitdagender dan de A320..

Nog geen last gehad dat 'ie de ILS niet pakte gelukkig.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
jorank schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:47:
[Afbeelding]
Ik vermaak mezelf goed met de CRJ :).
Is wel een stuk uitdagender dan de A320..

Nog geen last gehad dat 'ie de ILS niet pakte gelukkig.
Vraagje, wat voor controls gebruik je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
maddog03 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Vraagje, wat voor controls gebruik je? :)
Honeycomb Alpha & Bravo, en Thrustmaster pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
jorank schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Honeycomb Alpha & Bravo, en Thrustmaster pedalen.
Zelfde als ik dus, op de pedalen na. Ik heb VKB pedalen. Nog tips kwa instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
maddog03 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:18:
[...]

Zelfde als ik dus, op de pedalen na. Ik heb VKB pedalen. Nog tips kwa instellingen?
Zeker!
Begin met lege profiles voor de Alpha en Bravo.
En stel alles dan naar wens in. Had gisteren problemen met atc en de autopilot, maar dat kwam dus omdat een switch verkeerd stond gemapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
jorank schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Zeker!
Begin met lege profiles voor de Alpha en Bravo.
En stel alles dan naar wens in. Had gisteren problemen met atc en de autopilot, maar dat kwam dus omdat een switch verkeerd stond gemapt.
Ja ik ging met het oude profiel (Dual Jet) aan de slag, daar kwam ik al snel achter dat dat niet zo handig was. Vandaar mijn vraag :P Thanks, vanavond maar eens proberen. Helaas nog niet zoveel tijd gehad. En het is mijn eerste payware plane 8)7 . Toch net wat anders dan een zweefvliegtuig wat ik irl vlieg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb even een filmpje gemaakt voor te laten zien of te kijken waar het probleem ligt alles staat goed ingesteld maar echt met gaan mogelijkheid van de grond te krijgen

200 kt en niet een krim geven ( andere vliegtuigen doen het gewoon bij de kleinste aanraking al de lucht in maar bij de CRJ vol aan mijn joystick gaan hangen en niet een cm de lucht in

YouTube: NO take OFF CRJ

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 17-03-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5x vanuit cold & dark opgestart nu. Vanmiddag maar even een nieuw test vluchtje doen met de CRJ... ik kan ‘m uit m’n hoofd nu in elk geval gestart krijgen .. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:27:
Heb even een filmpje gemaakt voor te laten zien of te kijken waar het probleem ligt alles staat goed ingesteld maar echt met gaan mogelijkheid van de grond te krijgen

200 kt en niet een krim geven ( andere vliegtuigen doen het gewoon bij de kleinste aanraking al de lucht in maar bij de CRJ vol aan mijn joystick gaan hangen en niet een cm de lucht in

YouTube: NO take OFF CRJ
Kan het niet goed zien maar heb je je stab trim goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorank schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Kan het niet goed zien maar heb je je stab trim goed ingesteld?
die staat goed ( 5.6 ) en al zou ik heb op 8 zetten dan wil hij nog niet .. ja rond de 180 kt komt er beweging in

maar dan zit ik 9 van de 10 keer al voorbij de baan :-(

heb hem nu even er afgegooid en opnieuw aan het instaleren.. CRJ dan :+

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 17-03-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik wil niet te negatief doen. De CRJ ziet er heel mooi uit, maar ik heb nog geen vlucht normaal kunnen voltooien. En gaande weg kom ik steeds meer problemen tegen die net zo hard in de P3D versie zaten, dus dat het van nul is begonnen is pure BS naar mijn mening. Voor casual vliegen, prima. Maar denk niet dat dit een goede simulatie van een CRJ is, of goede systeem diepte heeft.

Laatste screenshot besloot de autopiloot zogenaamd gekoppeld op de ILS gewoon de grond in te vliegen. Begon al een halve dot onder de glideslope met dalen en werd progressief erger. 530ft AGL op 3.1nm is zo'n 500ft te laag.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y2L0FH9N/Screenshot-69.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fbgW32Qg/Screenshot-71.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/632WCr96/Screenshot-75.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:33:
[...]

die staat goed ( 5.6 ) en al zou ik heb op 8 zetten dan wil hij nog niet .. ja rond de 180 kt komt er beweging in

maar dan zit ik 9 van de 10 keer al voorbij de baan :-(

heb hem nu even er afgegooid en opnieuw aan het instaleren.. CRJ dan :+
Ik las ergens anders iemand die problemen met de Just Flight Piper Arrow had en niet van de grond kwam, dat het hielp om flight model van legacy in modern te veranderen (ik heb geen idee hoe ik m zelf heb staan maar ik ervaar geen problemen met de Piper, heb de CRJ nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:47:
Ik wil niet te negatief doen. De CRJ ziet er heel mooi uit, maar ik heb nog geen vlucht normaal kunnen voltooien. En gaande weg kom ik steeds meer problemen tegen die net zo hard in de P3D versie zaten, dus dat het van nul is begonnen is pure BS naar mijn mening. Voor casual vliegen, prima. Maar denk niet dat dit een goede simulatie van een CRJ is, of goede systeem diepte heeft.

Laatste screenshot besloot de autopiloot zogenaamd gekoppeld op de ILS gewoon de grond in te vliegen. Begon al een halve dot onder de glideslope met dalen en werd progressief erger. 530ft AGL op 3.1nm is zo'n 500ft te laag.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens de glideslope zit je inderdaad te laag... ik zal ‘m vanmiddag nog eens testen.. Londen Heathrow 27R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Ik las ergens anders iemand die problemen met de Just Flight Piper Arrow had en niet van de grond kwam, dat het hielp om flight model van legacy in modern te veranderen (ik heb geen idee hoe ik m zelf heb staan maar ik ervaar geen problemen met de Piper, heb de CRJ nog niet).
dit werkt dus wel gelijk kom nu los bij 140 kn:-)

Meer mensen die last hebben van dat als de FMC bevriest dat het hele vliegtuig niets meer wil doen ?
ja door vliegen op de stand waar hij stond maar je kan drukken tot je een ons weegt maar je kan niets meer verandere, geen 1 knop van AP of wat dan ook kan ej nog omzetten

Wilde even de aanvliegroute van EGLC veranderen inde FMC maar bevroor ( anti ice stond aan dus daar ligt het niet aan >:) )

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BQq0Q6qY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-17-13-44-35-29.png

[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 17-03-2021 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Frustrerend hè :+ Dat heb ik met iedere Airbus die ik tegen kom. Daarom grijp ik iedere keer terug naar X-Plane en FlightFactor als ik realisme nodig heb.

Daarnaast MSFS voelt nog steeds als een beta. Gelukkig doet het FBW team uitstekende zaken, maar er is nog een lange weg te gaan...

Ben nu begonnen met VR. Met de performance die ik nu uit MSFS haal is dat een no-go.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
@Bolk Haha, ja, jij kent het probleem ook ;). Het meest frustrerende is ook gewoon de houding van de ontwikkelaar in dit geval. Veel marketing fluff over "all new code, nothing recycled" en dan gewoon dezelfde problemen tegenkomen. Problemen die ik eerder al gemeld heb en waar de ontwikkelaar zich gewoon niets van aantrekt ondanks dat hij wel toegeeft dat het niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:25:
Van mijn kant is het ook meer irritatie richting de ontwikkelaar. Want ik zie dingen in deze addon misgaan die ook al verkeerd gingen in de eerste CRJ van ze voor FSX/P3D. Die heb ik toen al gemeld, met documentatie. We zijn nu letterlijk jaren verder en nog steeds zijn die dingen incorrect. En het gaat om kleine dingen die absoluut goed kunnen in de sim en wel goed worden gedaan door anderen.
Duidelijk. Dan heeft Aerosoft de zaken (nog) niet op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

IMHO moet Aerosoft zich bezig houden met scenery only.

@Propane Ik vlieg ondertussen ook business aviation en kan uit ervaring spreken dat de TBM en kleine jets niet veel beter aanvoelen. Maargoed, kijken hoe lang ze het deze keer gaan ondersteunen en verbeteren. Het is iig geen gevalletje MS Flight geworden :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRVblKhpkfhTP3FDeZnfikJMpDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jGlONVIOIwe43XDqkBS16re.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg van EHGG naar EGLL... prima te doen zo hoor. Takeoff was keurig op de aangeven snelheid, LNAV doet het uitsteekbaar en ik ga zo de kaarten er alvast maar even bij zoeken...

@Propane ik zag de overspeed wel óplopen toen ik m'n flaps introk .. .andersom zal dan ook wel zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
Klopt, hier werkt dien overspeed bar gewoon naar behoren.

Pagina: 1 ... 150 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc