Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:52:
[...]

Ik zou ook niet teveel wachten op betaalde mods.

FBW heeft grote stappen gemaakt voor de A320 vanaf dag 1. En is 1 van mijn favorieten.

Ook de 747 van salty is een goeie.

Maar waar ik ook van onder de indruk ben is de cj4 van working title. Die de hele autopilot herschreven heeft en FBW ook nu “helpt” met een custom autopilot.

Ben ook wel benieuwd naar de cjr van aerosoft hoor trouwens. Maar ga eerst bij deze de kat uit de boom kijken als die uit komt.
ja klopt denk ook niet dat ik gelijk voor de volle mep zal agan maar erst egwoonde basis koopt en misschien even 1 a 2 dagen wacht met aankomen wnat erst even reviews afwachten
en ja die andere kan ik geen oordeel over geven daar vlieg ik niet mee die B747 lijkt me dan wel weer wat maar nog niet gekken naar hoe het nu is met die mod

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Is er iets te doen aan die haperingen? Heb een vrij zwaar systeem (RTX3080) en framerate is ook altijd dik ok, maar regelmatig (ook als er niet speciaal veel moet gerenderd worden) 'hangt' mijn pc voor een seconde of zo (geluid blijft doorgaan) en dan loopt alles weer vlot. Wel zeer vervelend omdat dit niet zelden gebeurt bij landing. Fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
Heb je de Shipping mod aanstaan Lapino? In mijn geval werkte het enorm om het aantal ‘ships en ferries’ in het menu op 5% te zetten. Dit heeft volgens de makers gek genoeg geen impact op de schepen die je van de mod ziet, maar doet wel veel met de performance.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Dit wil ik toch even delen, heb er geen foto's van want die mochten er niet gemaakt worden, maar ik heb vanmiddag het kwartier van mijn leven gehad. Ik mocht, totaal onverwacht, een kwartier een kijkje nemen in een full motion Airbus A320 simulator ☺️

Ik mocht op de captain's seat zitten en werd op baan 6 van Schiphol gezet. Nou, ik kan je vertellen dit is echt next level! Dan pas zie je hoe kolossaal zo'n baan is. Op mijn 49 inch monitor thuis, die ook best groot is, ga je de baan op en daar denk je dan verder niet bij na maar hier viel het echt op hoe groot alles in het 'echt' is. Wat ontzettend gaaf zag dat eruit.

Het werd pas echt leuk toen mij gevraagd werd of ik ook een take-off wilde doen. Had ik natuurlijk helemaal geen zin in haha Yes ofcourse!

Het toestel werd op Innsbruck gezet en het gas mocht erop. Ik heb uiteraard hulp gehad en heb eigenlijk alleen de stick, Throttles en rudders bediend. Maar dat gevoel wat je dan krijgt is onbeschrijfelijk. Door alles wat er ineens op me afkwam vergat ik in eerste instantie om mijn voeten op de rudders te zetten terwijl ik al take-off thrust had gezet. maar hij ging dus echt off-center en pas toen bedacht ik me dat rudder ook wel handig was haha Dus snel voeten erop en het toestel weer netjes teruggebracht naar center. Ik ging zonder problemen de lucht in maar het viel me wel op hoe gevoelig de stick reageerde, ging dus iets te stijl omhoog, dat voelt thuis met de Thrustmaster Airbus stick compleet anders.

Dat was nog duidelijker te merken toen ik daarna ook nog een landing mocht maken in Innsbruck. Ik kreeg het gevoel dat ik het toestel ging laten crashen maar wist nog net op tijd de Airbus recht voor de baan te krijgen en warempel zonder problemen kunnen landen.

Wat een magistrale ervaring was dit. Dit gebeurde rond 5 uur vanmiddag maar heb nu nog een big smile op mijn gezicht. Ik heb er al vaker over nagedacht om een keer een sessie te boeken in zo'n simulator, alleen is dat er nooit van gekomen, maar ik heb zo het idee dat dat niet lang meer gaat duren voordat ik het toch maar ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
renem schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:23:
Dit wil ik toch even delen, heb er geen foto's van want die mochten er niet gemaakt worden, maar ik heb vanmiddag het kwartier van mijn leven gehad. Ik mocht, totaal onverwacht, een kwartier een kijkje nemen in een full motion Airbus A320 simulator ☺️

Ik mocht op de captain's seat zitten en werd op baan 6 van Schiphol gezet. Nou, ik kan je vertellen dit is echt next level! Dan pas zie je hoe kolossaal zo'n baan is. Op mijn 49 inch monitor thuis, die ook best groot is, ga je de baan op en daar denk je dan verder niet bij na maar hier viel het echt op hoe groot alles in het 'echt' is. Wat ontzettend gaaf zag dat eruit.

Het werd pas echt leuk toen mij gevraagd werd of ik ook een take-off wilde doen. Had ik natuurlijk helemaal geen zin in haha Yes ofcourse!

Het toestel werd op Innsbruck gezet en het gas mocht erop. Ik heb uiteraard hulp gehad en heb eigenlijk alleen de stick, Throttles en rudders bediend. Maar dat gevoel wat je dan krijgt is onbeschrijfelijk. Door alles wat er ineens op me afkwam vergat ik in eerste instantie om mijn voeten op de rudders te zetten terwijl ik al take-off thrust had gezet. maar hij ging dus echt off-center en pas toen bedacht ik me dat rudder ook wel handig was haha Dus snel voeten erop en het toestel weer netjes teruggebracht naar center. Ik ging zonder problemen de lucht in maar het viel me wel op hoe gevoelig de stick reageerde, ging dus iets te stijl omhoog, dat voelt thuis met de Thrustmaster Airbus stick compleet anders.

Dat was nog duidelijker te merken toen ik daarna ook nog een landing mocht maken in Innsbruck. Ik kreeg het gevoel dat ik het toestel ging laten crashen maar wist nog net op tijd de Airbus recht voor de baan te krijgen en warempel zonder problemen kunnen landen.

Wat een magistrale ervaring was dit. Dit gebeurde rond 5 uur vanmiddag maar heb nu nog een big smile op mijn gezicht. Ik heb er al vaker over nagedacht om een keer een sessie te boeken in zo'n simulator, alleen is dat er nooit van gekomen, maar ik heb zo het idee dat dat niet lang meer gaat duren voordat ik het toch maar ga doen.
Gaaf man! Heb 2x in een 737 simulator gevlogen en 1x op de jumpseat van een 737 meegevlogen. Het is inderdaad zo vet om alles in ware grote te zien en in het echt te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Sparkiezz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Gaaf man! Heb 2x in een 737 simulator gevlogen en 1x op de jumpseat van een 737 meegevlogen. Het is inderdaad zo vet om alles in ware grote te zien en in het echt te beleven.
Een jaar of 20 geleden, toen de KLM dagvlugjes nog bestonden, heb ik ook een keer een landing in de Jumpseat op Schiphol mogen meemaken in een Fokker 100. Heb ik nog ergens een video van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
bartvl schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:14:
Heeft er hier iemand al een Behringer X-Touch Mini DAW controller in gebruik?
[Afbeelding]

Lijkt me ideaal met de draaiknoppen (geen begin/eindpunt) en verschillende druktoetsen.
Thanks voor de tip! geen geld zeg, ik heb hem besteld. Leuk hobbyprojectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hey niet allemaal kopen voordat ik hem voor mezelf kan verantwoorden hè, straks is ie overal uitverkocht! 😆

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Suntory schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:16:
Heb je de Shipping mod aanstaan Lapino? In mijn geval werkte het enorm om het aantal ‘ships en ferries’ in het menu op 5% te zetten. Dit heeft volgens de makers gek genoeg geen impact op de schepen die je van de mod ziet, maar doet wel veel met de performance.
nope geen mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suntory schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:16:
In mijn geval werkte het enorm om het aantal ‘ships en ferries’ in het menu op 5% te zetten.
5% :o ik sta met alles op 100% en ik zie bijna geen schepen :D
en blijft gewoon op de zelfde fps

en ja ik heb de Ships AI al vanaf het begin

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QdMzb0w8/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-07-23-30-52-42.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qvXcffFc/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-07-23-33-43-23.png

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 08-03-2021 21:11 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Spannend. Wat zou het kunnen zijn?

https://www.fsvisions.nl/something-big-is-coming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
ravw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:09:
[...]

5% :o ik sta met alles op 100% en ik zie bijna geen schepen :D
en blijft gewoon op de zelfde fps

en ja ik heb de Ships AI al vanaf het begin

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik citeer, uit de installatie instructie.
Installation is simple: unzip and drop in your Community folder. Ensure you traffic settings for Ships and Ferries is 5% or more. All ships will appear at 5% so no need to increase to 100% unless you want to see repetition of the default ships.

Bij mij leek dit iets te helpen (ondanks dat dat niet zou moeten uitmaken op een RTX3070 en Ryzen9). Maar waarschijnlijk ligt de drop (ineens van 30fps naar 1
fps voor 10 seconden) in fps van Lapinodan
en mij dan aan iets anders. Heb het sinds de world update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suntory schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Ik citeer, uit de installatie instructie.
Installation is simple: unzip and drop in your Community folder. Ensure you traffic settings for Ships and Ferries is 5% or more. All ships will appear at 5% so no need to increase to 100% unless you want to see repetition of the default ships.

Bij mij leek dit iets te helpen (ondanks dat dat niet zou moeten uitmaken op een RTX3070 en Ryzen9). Maar waarschijnlijk ligt de drop (ineens van 30fps naar 1
fps voor 10 seconden) in fps van Lapinodan
en mij dan aan iets anders. Heb het sinds de world update
ja die freez heb ik ook dat ligt ook aan de update morgen weer een update als het goed is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heeft met X plane te maken ( als mijn bronnen goed zijn )

That is a X-Plane announcement from Laminar Research. Different flight sim.

[ Voor 97% gewijzigd door ravw op 08-03-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A380?
AN225?
Betaalbare thuisbouw cockpit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:55:
[...]

A380?
AN225?
Betaalbare thuisbouw cockpit?
Offtopic:

@Verwijderd ik zit al 14 jaar op dit forum en je hebt nog altijd dezelfde avatar _/-\o_ _O-

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
https://flightsimassociation.com

Waarschijnlijk een centraal platform

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dat is een foto van LYNI Niš Constantine the Great Airport :+
ORBX :X

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qqpcv45x/orbx.png

dat kan er opwijzen dat alle airports en addons straks met 1 keer kopen dus voor alle flightsims gaan werken ? >:)

mmm terug komen op de foto denk dat ik toch maar eens minder flighstim moet gaan spelen ik ga door 1 foto te zien gelijk de landschappen al herkennen :o
iets te veel gevlogen , en nee dit airport heb ik nog niet gekocht

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 08-03-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er schiet me wat naar binnen over die aankondiging

zou POSCON kunnen zijn ... de nieuwste multiplatform-multiplayer

https://poscon.net/

>:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Vraagje, ik heb opeens last van stotteringen na een anderhalf uurtje spelen. Gaat ook niet meer weg tenzij ik het spel opnieuw opstart. Iemand dje weet wat dit kan zijn? Lijkt wel een memory leak ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimalFury schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:24:
Vraagje, ik heb opeens last van stotteringen na een anderhalf uurtje spelen. Gaat ook niet meer weg tenzij ik het spel opnieuw opstart. Iemand dje weet wat dit kan zijn? Lijkt wel een memory leak ofzo.
je komt in en nieuw gebied en moet ingeladen worden even gedult hebben .. kan een tijdje duren :D
zo niet even kijken hoe veel ram je verbruikt

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-03-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
ravw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:25:
[...]

je komt in en nieuw gebied en moet inegladen worden even gedult hebben .. kan een tijdje duren :D
Het gaat echt niet meer weg. Ook niet na een kwartier.
Stond op 9gb ram toen en cpu 50. Heb totaal 32gb

[ Voor 8% gewijzigd door PrimalFury op 08-03-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimalFury schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Het gaat echt niet meer weg. Ook niet na een kwartier.
Stond op 9gb ram toen en cpu 50. Heb totaal 32gb
ik heb het ook wel eens weet wat je bedoelt , het zelfde onder vond ik bij XP 11 ook wel eens
zeker nadat Vulkan erop kwam
het lijkt net of die bezig is met iets voorladen en dan even inhoud of stotterd
soms is het snel weg en soms dan blijft het .. maar de volgende keer totaal geen last veer van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
ravw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:24:
er schiet me wat naar binnen over die aankondiging

zou POSCON kunnen zijn ... de nieuwste multiplatform-multiplayer

https://poscon.net/

>:) _/-\o_
Ben maar lid geworden van POSCON, het lijkt er nogal rustig.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat wel groot nieuws zou zijn is dat XP 11 nu met Google gaat samen werken
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
Is er al een goed werkend straaljager? zo ja welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PrimalFury schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:40:
De Aermacchi MB-339 is leuk om te vliegen, maar ver van een studiemodel.

Zolang FS2020 geen sneller dan geluid vliegen ondersteund is fs2020 nog niet de plek voor straaljagers. Dan kun je het beste nog even bij DCS blijven.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Magic schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:44:
[...]

De Aermacchi MB-339 is leuk om te vliegen, maar ver van een studiemodel.

Zolang FS2020 geen sneller dan geluid vliegen ondersteund is fs2020 nog niet de plek voor straaljagers. Dan kun je het beste nog even bij DCS blijven.
Of, in het Microsoft-spectrum: P3D, heb je in ieder geval al een F-16, F-22 en F-35. Moet je er wel het geld voor over hebben. Dat de wereld niet zo mooi is, zal je dan weinig kunnen schelen als je er op 20 km hoogte met M2+ overheen scheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Net voor het eerst even een rondje gedaan in VR met m'n Lenovo Explorer WMR headset. Erg leuk, matige performance, matige resolutie en natuurlijk gekloot met controls hier en daar.

Leuk speelgoed, maar ik denk dat er nog wat vooruitgang in VR tech moet komen om het echt top te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimalFury schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:40:
FIAT-AERITALIA G-91 is erg leuk ik heb hem voor FS9 of FSX gehad :-)
klein beetje studie maar het is na en paar keer opstarten weet je het wel ...

https://secure.simmarket....-g-91-for-msfs-2020.phtml

review

YouTube: Sim Skunk Works Fiat-Aeritalia G-91 Review | Full Flight | Microsoft...

Mocht ik ooit nog een jetfighter willen hebben voor dan word het deze

en de starfighter staat ook hoog op mijn lijstje
https://msfsaddons.com/20...04g-starfighter-for-msfs/

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 09-03-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:38:
[...]

zal je dan weinig kunnen schelen als je er op 20 km hoogte met M2+ overheen scheurt.
dat moet je zo laag mogelijk doen .. anders horen mensen je sonic boom niet goed :D :9~

ik heb hem van heel dicht bij mee gemaakt ... 2 dagen echt wel een piep in mijn oren gehad (eerste half uur helemaal niets meer kunnen horen)

mach(tig) geluid wel
was op de maasvlakte (autostrand voor de bekende) 2 F16 kwamen vlak over in volle vaart ( dacht ergens begin jaren 80 )

ze zitten niet alleen op hoogte hoor
YouTube: F-15C "Grim Reapers", Low Level Mach-Loop

YouTube: Ultimate Low Flying Jets Shocking Spectacors
:D

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 09-03-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 15:48
Propane schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:13:
Net voor het eerst even een rondje gedaan in VR met m'n Lenovo Explorer WMR headset. Erg leuk, matige performance, matige resolutie en natuurlijk gekloot met controls hier en daar.

Leuk speelgoed, maar ik denk dat er nog wat vooruitgang in VR tech moet komen om het echt top te maken.
Nieuw systeem bouwen rn een hp reverb G2 kopen. En dan nog eens kijken...😃

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
appie35 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Nieuw systeem bouwen rn een hp reverb G2 kopen. En dan nog eens kijken...😃
M'n systeem is beefy genoeg. En dan met de Reverb G2 nog steeds dezelfde matige field of view. Hoewel die een hogere resolutie is blijft het pixel kijken IMO :P.

Het diepte gevoel is in ieder geval wel leuk, maar ik blijf er bij dat de tech nog wat moet doorgroeien voor ik van m'n monitor switch naar VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MSFS Support @MSFS_Support op twitter
3m geleden
Microsoft Flight Simulator is getting a major update today!
The Sim Update III will be available at 8 AM (PST).
17:00 uur dus

[ Voor 4% gewijzigd door Gameaddict op 09-03-2021 15:36 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:33
Interessant, ben benieuwd wat erin zit. Uit de feedback snapshot wordt alleen dit genoemd:
  • Garmin G1000/G3000 & Autopilot Related Issue
  • Live Weather and Wind Readings Not Accurate
  • ATC Incorrect Phraseology
  • Glowing Aircraft and Objects

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wasp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:43:
Interessant, ben benieuwd wat erin zit. Uit de feedback snapshot wordt alleen dit genoemd:
  • Garmin G1000/G3000 & Autopilot Related Issue
  • Live Weather and Wind Readings Not Accurate
  • ATC Incorrect Phraseology
  • Glowing Aircraft and Objects
Ben na een update meestal benieuwd wat er daarna nog werkt :) . Maar we moeten er doorheen om vooruit te komen.

Maar ben ook benieuwd, uit de snapshot kun je inderdaad niet veel halen. Er zullen ook een hoop onderliggende zaken aangepakt zijn verwacht ik.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasp
Gameaddict schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Ben na een update meestal benieuwd wat er daarna nog werkt :) . Maar we moeten er doorheen om vooruit te komen.

Maar ben ook benieuwd, uit de snapshot kun je inderdaad niet veel halen. Er zullen ook een hoop onderliggende zaken aangepakt zijn verwacht ik.
Sim Update II had meer dan 100 bugfixes.. en Update III noemen ze een major update. Ik ben erg benieuwd, idd ook wat er allemaal om gaat vallen. Sowieso even met een lege community map beginnen lijkt me geen verkeerd idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
major update?

ojee daar gaan we weer op 2k 22GB downloaden
maar ben benieuwd .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en nog een die de spanning er inwil houden

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Pxz3HVFw/Fly-By-Wire-A380-MSFS-1200x675.jpg
Alleen voor de kenners hoeven niet te raden waar dit over gaat

iets met FBW en A380 O+

https://msfsaddons.com/20...-for-msfs-with-new-image/

Ergens wel jammer dat bedrijven hem juist weggaan doen en gaan vervangen omdat de kosten te duur zijn en ook Airbus is gestop met het maken van de A380

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 09-03-2021 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
Release notes!

https://forums.flightsimu...-iii-now-available/375519

Xbox store update van +/- 1 GB, in-game update van +/- 9 GB.

[ Voor 20% gewijzigd door Wasp op 09-03-2021 17:08 . Reden: Update groottes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

op xbox store is hij inderdaad nu aan het downloaden hier, 1gb groot. gaat lekker snel ook. hopen dat de in game versie ook snel gaat dit keer. interessant, bij mij is hij in game 4.36 gb groot

[ Voor 15% gewijzigd door djbarney op 09-03-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier 7 GB groot , wel raar dat er zo veel verschil in grote is bij de mensen

gaat wel lekker snel dit keer :9

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 09-03-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

De update vanuit de store was bij mij inderdaad ca. 1 GB, de update in de game (dus zodra je FS2020 start) is 7,nogwat GB. Beiden gaan hier in een tempo dat ik zou verwachten bij mijn internetverbinding, dus dat is wel weer fijn :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ralpje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:20:
De update vanuit de store was bij mij inderdaad ca. 1 GB, de update in de game (dus zodra je FS2020 start) is 7,nogwat GB. Beiden gaan hier in een tempo dat ik zou verwachten bij mijn internetverbinding, dus dat is wel weer fijn :p
benieuwd waarom die van mij dan maar 4.36gb aan het binnenhalen is hier :P snelheid is niet geweldig, lijkt rond de 30 tot 40mbit te schommelen, maar dat is alvast een hele bak beter dan wat ik bij vorige update kreeg.. en dat is bij de grote files, de kleinere (de eerste 100 ofzo) gingen inderdaad met 500mbit

ah ik neem aan dat jullie wellicht een andere versie van de sim hebben.. ik heb de basis versie, dus die zal minder content in de patch hebben dan de deluxe of premium versies..

[ Voor 19% gewijzigd door djbarney op 09-03-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 15:48
djbarney schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:23:
[...]

benieuwd waarom die van mij dan maar 4.36gb aan het binnenhalen is hier :P snelheid is niet geweldig, lijkt rond de 30 tot 40mbit te schommelen, maar dat is alvast een hele bak beter dan wat ik bij vorige update kreeg.. en dat is bij de grote files, de kleinere (de eerste 100 ofzo) gingen inderdaad met 500mbit
Heb je hem voor de helft betaald misschien?

(welke versie heb je des tijds aangeschaft

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:23:
[...]

ah ik neem aan dat jullie wellicht een andere versie van de sim hebben.. ik heb de basis versie, dus die zal minder content in de patch hebben dan de deluxe of premium versies..
dat komt waarschijnlijk door de vliegtuigen en airports die je dan veel minder heb ... dus dat kan het verklaren

maarde update vind hem wel wat magertjes zeker als ze het als grote update uitbrengen ....

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 09-03-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

appie35 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:31:
[...]

Heb je hem voor de helft betaald misschien?

(welke versie heb je des tijds aangeschaft
haha nee ik heb de gamepass versie, dus gewoon de basis versie.. die is 4.36gb, de deluxe is iets van 7gb, en de premium is dan 9gb. lijkt dus te kloppen. moest overigens in de content manager in game nog een bak updates voor de free "aviators club" liveries installeren ook, a 500+mb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 11:45
De chemcontrails:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjba9vKg_uUt6gcF4NiDrOnkutk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5p3ByeFQ6GmDgFk5kf9ywoIK.png?f=fotoalbum_large

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FBW panels blijven zwart :-(

even weer FBW eropnieuw opzetten kijken wat hij dan doet

Herinstalatie werkt ook niet :-( :|

[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 09-03-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matige streepjes maar goed beter iets dan niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:53:
FBW panels blijven zwart :-(

even weer FBW eropnieuw opzetten kijken wat hij dan doet

Herinstalatie werkt ook niet :-( :|
FBW zal wel het een en ander moeten fixen voordat het werkt. Ze updaten snel genoeg..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
DigitalExorcist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:46:
[...]

FBW zal wel het een en ander moeten fixen voordat het werkt. Ze updaten snel genoeg..
Ze worden steeds sneller bij FBW. De update is er al (voor de developments versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Ze worden steeds sneller bij FBW. De update is er al (voor de developments versie).
Nee joh die spreken gewoon met Asobo af , als jij nu zorgt dat de schermen zwart worden , dan zal ik daar alvast een update voor maken dan lijkt het net of we snel zijn met onze update ...
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
Geen contrails hier na de update. En de FBW werkt VS op dev build update van zojuist niet meer

Update: blijkbaar ook de default A320. Je vraagt je bijna af of Asobo überhaupt aan testen / kwaliteitscontrole doet

[ Voor 38% gewijzigd door Suntory op 09-03-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Predator

Suffers from split brain

Heeft nog iemand de update in 2 keer gehad ? Ik had eerst de windows store update, dan de update in-game en dan zelf nog 30 packages manueel geupdate.
Maar na het afsluiten en weer opstarten van de sim had ik terug een in-game update van 1,5Gb.

Ik heb trouwens ook last van het trage download syndroom. Ik heb 30mbit download maar ik haal maar 10-15mbit. Alle fixes die MS beschrijft helpen niks. Ik heb maar heel weinig vrije momentjes om es te vliegen en vandaag heb ik door de update ook enkel geupdate :'(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Predator schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:56:
Heeft nog iemand de update in 2 keer gehad ? Ik had eerst de windows store update, dan de update in-game en dan zelf nog 30 packages manueel geupdate.
Maar na het afsluiten en weer opstarten van de sim had ik terug een in-game update van 1,5Gb.

Ik heb trouwens ook last van het trage download syndroom. Ik heb 30mbit download maar ik haal maar 10-15mbit. Alle fixes die MS beschrijft helpen niks. Ik heb maar heel weinig vrije momentjes om es te vliegen en vandaag heb ik door de update ook enkel geupdate :'(
Klopt, die extra update waren de FSX Legacy liveries, die waren bij de eerste update vanavond niet meegekomen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Klopt, die extra update waren de FSX Legacy liveries, die waren bij de eerste update vanavond niet meegekomen.
had ze ook niet binnen gehad vond het al vreemd ook niets in store of wat

hier trouwens ook weer een update van 1.5 GB :o :9
zo te zien de livery's >:)

hoop wel dat snel die update komt van de FBW airbus

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 09-03-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ravw schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:16:
[...]

had ze ook niet binnen gehad vond het al vreemd ook niets in store of wat

hier trouwens ook weer een update van 1.5 GB :o :9
zo te zien de livery's >:)

hoop wel dat snel die update komt van de FBW airbus
Ik draai de custom build van de a320fbw, en ik krijg net een update binnen via de installer.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Ik draai de custom build van de a320fbw, en ik krijg net een update binnen via de installer.
ik gebruik de stable build dus zal nog wel even moeten wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:29:
[...]

ik gebruik de stable build dus zal nog wel even moeten wachten
Ik kan je aanraden de developments build te gebruiken. Ik heb daarmee nog geen gekke dingen meegemaakt en je hebt veel sneller nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:00
Voor wie met een Quest 2 speelt in VR; Sinds vorige week is de beta versie geüpdatete, wat een verschil in performance nu! Eerst met de Oculus Tray Tool moeten klooien om een fatsoenlijke framerate te krijgen, nu kan ik zonder te tweaken de boel opstarten en zelfs de rendering scale op 120% zetten! Plus zowat alle instellingen staan nu op ultra. :o :o

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Beta van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Sorry, uit enthousiasme er vergeten bij te vermelden dat het om Oculus Link gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42
pretpik schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:13:
Voor wie met een Quest 2 speelt in VR; Sinds vorige week is de beta versie geüpdatete, wat een verschil in performance nu! Eerst met de Oculus Tray Tool moeten klooien om een fatsoenlijke framerate te krijgen, nu kan ik zonder te tweaken de boel opstarten en zelfs de rendering scale op 120% zetten! Plus zowat alle instellingen staan nu op ultra. :o :o
hmm

ik gebruik de oculus rift s.

zal wel eens checken. gebruik idd heel veel tweaks nu via OTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Moet je dat ergens updaten? Kreeg enkel melding dat er nieuwe stuurprogramma's nodig waren. Vind performance in FS2020 sowieso echt tegenvallen, zelfs met een RTX3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
pretpik schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:13:
Gisteren ook de update gedaan van FS en zit volgens mij met de Q2 nog op v26. Eerste keer opstarten en een vluchtje van een half uur ging vlekkeloos. Tweede vlucht was een drama met haperingen en glitches. Heb moeten stoppen anders :r
Binnenkort maar proberen zonder Tray Tool.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Suntory schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:28:
Geen contrails hier na de update. En de FBW werkt VS op dev build update van zojuist niet meer

Update: blijkbaar ook de default A320. Je vraagt je bijna af of Asobo überhaupt aan testen / kwaliteitscontrole doet
ook niet als de TAS lager dan -40 graden is? want dan pas komen de trails.

zie: YouTube: MSFS Update - New CONTRAILS Effect added in Microsoft Flight Simulat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:46:
en nog een die de spanning er inwil houden

[Afbeelding]
Alleen voor de kenners hoeven niet te raden waar dit over gaat

iets met FBW en A380 O+

https://msfsaddons.com/20...-for-msfs-with-new-image/

Ergens wel jammer dat bedrijven hem juist weggaan doen en gaan vervangen omdat de kosten te duur zijn en ook Airbus is gestop met het maken van de A380
ow wow! had de ontwikkeling van de a380 al even niet meer gevolgt. maar hier zit ik wel op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Soliest schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:01:
[...]

Gisteren ook de update gedaan van FS en zit volgens mij met de Q2 nog op v26. Eerste keer opstarten en een vluchtje van een half uur ging vlekkeloos. Tweede vlucht was een drama met haperingen en glitches. Heb moeten stoppen anders :r
Binnenkort maar proberen zonder Tray Tool.
Zit je Oculus rechtstreeks aangesloten op het moederbord? Ik heb wel minder problemen sinds ik de Oculus aangesloten heb op een apart poortje op m'n moederbord. Vanavond kan ik zien welke versie mijn Oculus Link software heeft.
lapino schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:58:
Moet je dat ergens updaten? Kreeg enkel melding dat er nieuwe stuurprogramma's nodig waren. Vind performance in FS2020 sowieso echt tegenvallen, zelfs met een RTX3080.
Ik kreeg automatisch nieuwe software binnen, en inderdaad ook een nieuwe driver. Heb je wel de beta optie aan staan in Oculus Link?

[ Voor 24% gewijzigd door pretpik op 10-03-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
pretpik schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Zit je Oculus rechtstreeks aangesloten op het moederbord? Ik heb wel minder problemen sinds ik de Oculus aangesloten heb op een apart poortje op m'n moederbord. Vanavond kan ik zien welke versie mijn Oculus Link software heeft.
Hij zit aangesloten op de voorkant van de kast, zal hem vanavond op het moederbord zelf aansluiten en testen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
Ik heb zojuist de oculus quest 2 aangeschaft met datalink kabel en elite headstrap.
Zijn er dingen die ik moeten weten wat mij eventueel 2 uur aan uitzoektijd zal schelen? Tips?

Mijn pc is een 10600K I5 en een 1070TI met 32GB Ram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
PrimalFury schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:42:
Ik heb zojuist de oculus quest 2 aangeschaft met datalink kabel en elite headstrap.
Zijn er dingen die ik moeten weten wat mij eventueel 2 uur aan uitzoektijd zal schelen? Tips?

dit is een document vanaf de MSFS forums wat mij flink geholpen heeft.

https://drive.google.com/...LMxGeu3SRKqhq1YezdOJ/view

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
PrimalFury schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:42:

• Kabel rechtstreeks op het moederbord aansluiten achterop
  • Oculus Link Beta gebruiken via Instellingen->Beta-> Publiek test kanaal
  • In Nvidia control panel Power Management mode zetten op maximum performance
  • In Nvidia control panel Virtual Reality pre-rendered frames op 2 zetten
  • Binnen Oculus Link de refreshrate zetten naar 72 hz en Render Resolutie zo hoog mogelijk als je PC kan
  • Hyperthreading uitschakelen in de BIOS

[ Voor 4% gewijzigd door pretpik op 10-03-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
pretpik schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:13:
[...]
  • Kabel rechtstreeks op het moederbord aansluiten achterop
  • Oculus Link Beta gebruiken via Instellingen->Beta-> Publiek test kanaal
  • In Nvidia control panel Power Management mode zetten op maximum performance
  • In Nvidia control panel Virtual Reality pre-rendered frames op 2 zetten
  • Binnen Oculus Link de refreshrate zetten naar 72 hz en Render Resolutie zo hoog mogelijk als je PC kan
  • Hyperthreading uitschakelen in de BIOS
Bedankt! Vanwaar HT uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Hogere fps met HT uit dan aan. Tenminste op mijn Ryzen 7 5800x systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even wat over weer wat over luchtvaart
onderzoek naar "kaping" op EHAM afgerond
leuk stukje om te lezen >:)

https://luchtvaartnieuws....iphol-was-menselijke-fout

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:51
ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:52:
even wat over weer wat over luchtvaart
onderzoek naar "kaping" op EHAM afgerond
leuk stukje om te lezen >:)

https://luchtvaartnieuws....iphol-was-menselijke-fout
Het is toch ernstig dat hier ruim een jaar over wordt gedaan? Het was op het moment dat het gebeurde en de piloot ondervraagd werd al duidelijk dat er een menselijke fout is gemaakt. Begrijp me goed: het is zeer goed dat luchtvaart-incidenten degelijk worden onderzocht, maar dit is toch echt totaal overbodig? Als het een maand had geduurd, prima. Papierwerk in orde maken en klaar.

In dezelfde tijd dat deze onderzoekers tot deze conclusie komen hebben we ook 5 COVID19-vaccins ontwikkeld... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Het is toch ernstig dat hier ruim een jaar over wordt gedaan? Het was op het moment dat het gebeurde en de piloot ondervraagd werd al duidelijk dat er een menselijke fout is gemaakt. Begrijp me goed: het is zeer goed dat luchtvaart-incidenten degelijk worden onderzocht, maar dit is toch echt totaal overbodig? Als het een maand had geduurd, prima. Papierwerk in orde maken en klaar.

In dezelfde tijd dat deze onderzoekers tot deze conclusie komen hebben we ook 5 COVID19-vaccins ontwikkeld... 8)7
Ja maar denk dat toch alles goed uitgezocht willen hebben , iemand geloven op zijn of haar blauwe ogen ( wat maar altevaak gebeurt ) dat moet je niet willen met dit soort dingen ..
beter zo dan achteraf sorry we hadden beter onze werk moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:51
ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Ja maar denk dat toch alles goed uitgezocht willen hebben , iemand geloven op zijn of haar blauwe ogen ( wat maar altevaak gebeurt ) dat moet je niet willen met dit soort dingen ..
beter zo dan achteraf sorry we hadden beter onze werk moeten doen
Prima, maar een jaar... Is wel erg lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:48

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.twitch.tv/videos/944096222

Zo. Nu even via OBS gestreamed ... had een VATSIM vluchtje willen doen maar ik had m per ongeluk op de startbaan laten starten, en dan is VATSIM “not done” eigenlijk. Dus dan maar gewoon even de setup testen....

Groningen -> Eelde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
nu te koop
https://www.justflight.co...soft%20Flight%20Simulator

en gekocht, eerste keer dat ik een addon koop :)

[ Voor 6% gewijzigd door lapino op 10-03-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja ik verwacht hem morgen wel in MP

dan haal ik hem ook
En eens moet je een start maken om addons te kopen maar , kijk uit als je eenmaal begint
want addons geven wel een hele andere belevenis aan het spel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hm, werkt maar vliegtuig trekt heel de tijd naar links (ook zonder wind). Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Hm, werkt maar vliegtuig trekt heel de tijd naar links (ook zonder wind). Bug?
nee tegensturen met rudder is normaal :-)
komt door de kracht van de propellor

Dat zijn dus dingen die je bij addons veel meer zult merken :-) nu komen de echte eigenschappen aanbod :-)
dus je zal nog wel meer dingen gaan merken die je niet gewent ben als dit je eerste "studie"level vliegtuig is :D

Maar mocht je iets willen weten altijd vragen
en raampje dicht als je gaat vliegen .... het sloopt je vliegtuig >:) :X

[ Voor 53% gewijzigd door ravw op 10-03-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:28:
[...]

ach beter zo dan deze gekken die gelijk dneken er rijk van te worden .. maar oke ergens hebben ze wel een punt maar , zo veel eisen ...... dat zal ik niet eens krijgen van mijn werkgever als alles is bewezne dat hun nalatig zijn geweest ( en dit grapje duurt al meer dan 25 jaar)

https://luchtvaartnieuws....-trauma-door-motorstoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:08:
[...]

nee tegensturen met rudder is normaal :-)
komt door de kracht van de propellor

Dat zijn dus dingen die je bij addons veel meer zult merken :-) nu komen de echte eigenschappen aanbod :-)
dus je zal nog wel meer dingen gaan merken die je niet gewent ben als dit je eerste "studie"level vliegtuig is :D

Maar mocht je iets willen weten altijd vragen
en raampje dicht als je gaat vliegen .... het sloopt je vliegtuig >:) :X
Vervelende is dat ik geen pedalen heb, vlieg met een honeycomb yoke en saitek throttle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

Voor de mensen die (net als ik) graag in de Working Title CJ4 vliegen én (net als ik) graag Navigraph gebruiken: je kunt de Navigraph charts nu laten weergen óp je secondary display in je cockpit!

Vanaf ongeveer 21:20 :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:44
Account aangemaakt voor proefperiode.
10% op ORBX korting geclaimd en gebruikt.

Maar even aankijken wat dit brengt.

30$ voor een jaar is denk ik ook wel te overzien

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:28:
[...]

Vervelende is dat ik geen pedalen heb, vlieg met een honeycomb yoke en saitek throttle.
die heb je dus echt wel nodig als je dit soort studielevels gaat vliegen ...
pedelan is echt geen luxe bij FS zeker niet bij GA

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 10-03-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:28:
[...]

Was de hele gebeurtenis alweer vergeten. Had vast geen hoge prio bij de Poltiie/KonMar/het OM waardoor de doorlooptijd zo is opgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ander ding, om half 8 is er weer een developer Q&A op het officiële Twitch kanaal: https://www.twitch.tv/msfsofficial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:36:
[...]

die heb je dus echt wel nodig als je dit soort studielevels gaat vliegen ...
pedelan is echt geen luxe bij FS zeker niet bij GA
Tja wist eigenlijk niet dat er zoveel verschil zit tussen de standaard vliegtuigen en zo'n payware. Pedalen is echt onmogelijk hier, bureaustoel op wieltjes die ik niet kan vastzetten is sowieso al vervelend. Wel heel knap gedaan die Piper, enorm veel detail. Al paar vluchtjes gedaan, oa van Ursel naar Oostende. Ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Tja wist eigenlijk niet dat er zoveel verschil zit tussen de standaard vliegtuigen en zo'n payware. Pedalen is echt onmogelijk hier, bureaustoel op wieltjes die ik niet kan vastzetten is sowieso al vervelend. Wel heel knap gedaan die Piper, enorm veel detail. Al paar vluchtjes gedaan, oa van Ursel naar Oostende. Ging goed.
heb ik ook last van , hier ook op wielen maar het is wel te doen .. , je kunt als je een goede pedalen heb ook sterkte afstellen maar zet wel je pedalen vast aande achterkant of tegen de muur en iets er tussen als hij te verweg staat

heb dat opgelost door een L vormige traanplaat plaatje te maken .. en gelijk daar gebruik van gemaakt om mijn stekkerdoos er achter te leggen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Dfj1TMXV/IMG-20210310-191022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nog meer mensen waarbij het live weer niet meer werkt na de 1e vlucht?
Had een tijdje een 'fix' door bij server te kiezen voor multiplayer, maar dat werkt nu niet meer ...

Dan maar weer eerst beginnen met clear, en daarna live kiezen. Wat wel jammer is, want dan kan je in het world menu niet zien wat het huidige weer is.

[ Voor 29% gewijzigd door cracking cloud op 10-03-2021 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suntory
cracking cloud schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:26:
Zijn er nog meer mensen waarbij het live weer niet meer werkt na de 1e vlucht?
Had een tijdje een 'fix' door bij server te kiezen voor multiplayer, maar dat werkt nu niet meer ...

Dan maar weer eerst beginnen met clear, en daarna live kiezen. Wat wel jammer is, want dan kan je in het world menu niet zien wat het huidige weer is.
Zeker. Tip; vlucht altijd starten met clear skies en in-game veranderen naar live weather. Werkt dan wel.

Update: je was te snel met je eigen edit. Dat is inderdaad de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Suntory op 10-03-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
FBW mod alweer in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suntory schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:28:
[...]

Zeker. Tip; vlucht altijd starten met clear skies en in-game veranderen naar live weather. Werkt dan wel.
ik zit nooit aan het weer , zie wel wat het word ( staat altijd op live ) heb ik mist .. pech gehad , heb ik zon O+
geen zin om voor weergoden te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:29:
[...]

ik zit nooit aan het weer , zie wel wat het word ( staat altijd op live ) heb ik mist .. pech gehad , heb ik zon O+
geen zin om voor weergoden te spelen
Probleem met die bug is alleen dat je altijd clear skies hebt en wind 223@3. Dat is wel redelijk saai na een tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:30:
[...]

Probleem met die bug is alleen dat je altijd clear skies hebt en wind 223@3. Dat is wel redelijk saai na een tijdje
heb daar niet zo val last van hier klopt het vaak behoorlijk met het echte weer
en zelden dat ik een hele vlucht clear heb , ja de laatste keer 1 keer dacht ik maar over het algemeen .. dikke wolkenlaag

Pagina: 1 ... 147 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc