Acties:
  • 0 Henk 'm!
ajs je de Setup gebruikt en de Dev versie geinstaleerd zijn er al wer diverse updates geweest in 1 dag
dus het kan verholpen zijn en ze zijn er dan zkeer wel mee bezig om de zooi weer vliegbaar te maken

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 10-03-2021 19:33 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:25
Op flightsim.to is een prachtige repaint voor de H135 van de lifeliner 3 uitgekomen. Werkelijk prachtig ingame. De heli zelf vliegt nog niet echt realistisch maar dat dit al mogelijk is zonder dat msfs daadwerkelijk heli's ondersteund beloofd wel veel goeds.

Ingame shot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpn4hhyxGUWGYukvhOKp8_U8Djo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxSgQmsq8SnvSb1pdxKDOpKn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MSFS2020 komt ook uit in het Nederlands.

EHRD wordt een speciaal vliegveld, en ze hebben de Afsluitdijk en de Erasmusbrug getoond.

Misschien komen de molens er ook nog in, volgens Jorg (Microsoft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 07:32
Iets over België gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben een flink aantal landmarks van België getoond. Hopelijk wordt de video later nog gepubliceerd. Maar het waren er in ieder geval meer dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Lees net dat Working Title officieel gaat samenwerken met Microsoft en Asobo. Ben benieuwd wat voor moois we kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik lees veel klachten over fps drops na de simupdate van gisteren. Zelf is me dat ook wel opgevallen vandaag in de 320fbw maar dacht dat t aan min lag. Meer mensen last van fps?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
fps niet maar merk wel vaak echte freezes van halve seconde tot zelfs iets meer, spel zit gewoon compleet vast behalve audio en draait dan normaal door. Dit op een i7 9700K, RTX3080, 64gb ram en geïnstalleerd op een M.2 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

lapino schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:52:
fps niet maar merk wel vaak echte freezes van halve seconde tot zelfs iets meer, spel zit gewoon compleet vast behalve audio en draait dan normaal door. Dit op een i7 9700K, RTX3080, 64gb ram en geïnstalleerd op een M.2 SSD.
Yeah. Ik lock op 30fps en eigenlijk zag ik nooit iets lagers. Zelden. Nu met de 320fbw kom ik juist amper op 30fps met <10fps zo nu en dan. Op i7 8700 rtx3070 32gb en m.2.
Ik zie ook dat gpu en cpu minder te doen hebben. Tlijkt ergens anders te zitten.
We zullen zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
België moet je los bij kopen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:39
Amsterdam in 3d en EHRD erbij... Ik kan niet wachten!! Super nieuws.

Heeft Jorg niets gezegd over die airplane teaser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:03:
Amsterdam in 3d en EHRD erbij... Ik kan niet wachten!! Super nieuws.

Heeft Jorg niets gezegd over die airplane teaser?
Amsterdam al weer 3d dat was toch al ??? hadden ze beter Rotterdam kunnen doen

hoop wel dat de menu's in het nederlands komen en meer niet

dat gaat echt niet klinken
met Co piloot

Flappen omhoog ( Flaps up )
Opschakelen (Gear up)
Hondenkernel aan ( PTU aan)

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 10-03-2021 22:16 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Heb ik daar dan de premium versie voor gekocht...
en eheh (hoewel een hele goede freeware via flightsim.to) zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:16:
[...]

ja leuk he :-) daar gaat je 40 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:11:
[...]

hoop wel dat de menu's in het nederlands komen en meer niet

dat gaat echt niet klinken
met Co piloot

Flappen omhoog ( Flaps up )
Opschakelen (Gear up)
Hondenkernel aan ( PTU aan)
Amsterdam zit er nog niet met photogammetry in. Straks wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
cracking cloud schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:41:
Ze hebben een flink aantal landmarks van België getoond. Hopelijk wordt de video later nog gepubliceerd. Maar het waren er in ieder geval meer dan in Nederland.
Vanaf 59 minuten en 30 seconde, early preview: https://www.twitch.tv/videos/944290129

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
456 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:16:
[...]

Ik bedoel Amsterdam... Als in Amsterdam... De stad. Ik had het niet over Schiphol ;).
Amsterdam komt met 3d photogammetry. Dat zit nog in geen enkele versie. Een gedetailleerde versie van Schiphol blijft enkel voor de premium deluxe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maar was erg weinig van nederland te zien ... op de erasmus brug , en het ziekenhuis maar verder , geen euromast , of wat dan ook , maar ben wel benieuwdt naar EHRD :-)
Maar daar zullen we ook wel snel wat van gaan zien ..
ben benieuwd waneer hij uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Sparkiezz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Ik bedoel Amsterdam... Als in Amsterdam... De stad. Ik had het niet over Schiphol ;).
Amsterdam komt met 3d photogammetry. Dat zit nog in geen enkele versie. Een gedetailleerde versie van Schiphol blijft enkel voor de premium deluxe versie.
Check... ik reageer idd enigszins te caloriek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
DigitalExorcist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:15:

Ik hád er ook een LCD scherm en 7-segment LED display aan hangen maar omdat ik een Logitech Radio Panel heb gekocht is dat nut vervallen. Misschien komt dat ooit nog wel weer.
Leuk om te zien dat er meer mensen met Mobiflight bezig zijn (geweest). De 7-seg units zijn me nog wel een raadsel soms. Om de zoveel tijd willen ze uitvallen en na een restart van Mobiflight doen ze het weer een random periode. Heb jij dit ook wel eens gehad?
Dit is mijn huidige setup nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eumpni4I6SqoWnlZUDbwHjKSr9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gq5s8Z2zPlxPiFTdMCtatKJC.jpg?f=fotoalbum_large

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Hm, werkt maar vliegtuig trekt heel de tijd naar links (ook zonder wind). Bug?
Lijkt me inderdaad wel iets mis hoor. Kan door hem te trimmen een wheelie over de landingsbaan maken. Is inderdaad erg gevoelig, ook met rudder pedalen.

https://youtu.be/7Bz53__J8qo

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:56
WoW. Mooi verhaal gisteren.

Ze hebben de vrijwilligers van working title in dienst genomen bij asobo.

De cj4 die hun gemaakt hebben gaat de basis cj4 van de game worden. En ze gaan hun g1000 als basis inzetten.

Tevens gaan ze hun autopilot implementeren.

Grote stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:10

ralpje

Deugpopje

Dirtyrockers schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:02:

Tevens gaan ze hun autopilot implementeren.
Dit vind ik nog wel het mooiste. Die autopilot van de WT CJ4 is geweldig, maar under the hood is het een beetje nasty.
Ze doen in hun eigen module de tracks / courses / bearing uitrekenen en op basis daarvan de native autopilot in heading mode de juiste kant op sturen. Verticaal doen ze hetzelfde, maar dan met VS.
Dat betekent ook dat je de autopilot in de CJ4 met WT mod nu alleen vanuit de cockpit kunt bedienen, niet vanaf een externe controller zoals een logitech panel of streamdeck, omdat je daarmee met de native AP communiceert. Stel je de autpilot in de CJ4 in om netjes de planned route te volgen, zegt je controller lachend dat je in heading mode vliegt :p
Als alleen dat laatste al gefixt is ben ik al een gelukkig mens :+

[ Voor 7% gewijzigd door ralpje op 11-03-2021 09:08 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ralpje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:06:
[...]

Dit vind ik nog wel het mooiste. Die autopilot van de WT CJ4 is geweldig, maar under the hood is het een beetje nasty.
Ze doen in hun eigen module de tracks / courses / bearing uitrekenen en op basis daarvan de native autopilot in heading mode de juiste kant op sturen. Verticaal doen ze hetzelfde, maar dan met VS.
Dat betekent ook dat je de autopilot in de CJ4 met WT mod nu alleen vanuit de cockpit kunt bedienen, niet vanaf een externe controller zoals een logitech panel of streamdeck, omdat je daarmee met de native AP communiceert. Stel je de autpilot in de CJ4 in om netjes de planned route te volgen, zegt je controller lachend dat je in heading mode vliegt :p
Als alleen dat laatste al gefixt is ben ik al een gelukkig mens :+
Denk sowieso dat er nu wat meer deuren open gaan nu ze bij asobo aanschuiven.
Ze waren altijd gehouden aan de tooling die maar aanwezig was. Hopelijk kunnen ze die tooling nu zelf naar hun hand zetten.

Tevens gaf hij aan dat ze ook charts in de cockpit gaan uitbrengen (hadden ze met navigraph al gebouwd).
Ze gaan dat met naviblue doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist nog 'even' vóór het werk een vluchtje Groningen - Lelystad gedaan met real weather. Man.. 45 kts headwind is écht geen grapje :)

[Video: https://www.twitch.tv/videos/945069355] (Actie vanaf 04:18)

Ik vloog met VATSIM maar helaas was er niemand online. Ja, London Center, maar daar heb ik weinig aan. Ook op de UNICOM zat helaas niemand...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

DigitalExorcist schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:36:
Zojuist nog 'even' vóór het werk een vluchtje Groningen - Lelystad gedaan met real weather. Man.. 45 kts headwind is écht geen grapje :)

[Video] (Actie vanaf 04:18)

Ik vloog met VATSIM maar helaas was er niemand online. Ja, London Center, maar daar heb ik weinig aan. Ook op de UNICOM zat helaas niemand...
En toch zie ik vliegtuigen staan op EHGG. Heb je dan AI traffic nog aan staan, ook al vlieg je met VATSIM? Of 'gewoon' de display ground traffic optie?
Ik heb dat allemaal uitgeschakeld zodra ik op VATSIM ging vliegen, niets zo irritant als een kist zien staan en niet weten of dat nou 'live' is (en straks een pushback gaat doen) of een AI bak.

Eergisteren 's avonds Gatwick -> Schiphol gedaan op VATSIM. Ik had nog (helemaal) geen extra liveries of scenery geïnstalleerd in FS2020, maar nadat ik bij pushback ('cleared for pushback after the Britsh Airways passing from left to right'. BA? Ik zie alleen maar default livery, hoe kan ik nou weten welke degene is die jij bedoelt?) en vervolgens bij taxiën (ik kreeg een taxi route die in mijn scenry dwars door een gebouw heen ging) toch maar modelmatching in vPilot geactiveerd met ca 8GB aan gedownloade liveries én een freeware scenery van Gatwick (vanaf flightsim.io) geïnstalleerd. Maakt het allemaal nóg weer wat prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:51:
[...]

En toch zie ik vliegtuigen staan op EHGG. Heb je dan AI traffic nog aan staan, ook al vlieg je met VATSIM? Of 'gewoon' de display ground traffic optie?
Ik heb dat allemaal uitgeschakeld zodra ik op VATSIM ging vliegen, niets zo irritant als een kist zien staan en niet weten of dat nou 'live' is (en straks een pushback gaat doen) of een AI bak.

Eergisteren 's avonds Gatwick -> Schiphol gedaan op VATSIM. Ik had nog (helemaal) geen extra liveries of scenery geïnstalleerd in FS2020, maar nadat ik bij pushback ('cleared for pushback after the Britsh Airways passing from left to right'. BA? Ik zie alleen maar default livery, hoe kan ik nou weten welke degene is die jij bedoelt?) en vervolgens bij taxiën (ik kreeg een taxi route die in mijn scenry dwars door een gebouw heen ging) toch maar modelmatching in vPilot geactiveerd met ca 8GB aan gedownloade liveries én een freeware scenery van Gatwick (vanaf flightsim.io) geïnstalleerd. Maakt het allemaal nóg weer wat prettiger :)
Ja ik kwam onderweg ook wat traffic tegen, er staan vliegtuigen op de apron etc. Ik heb de standaard AI traffic inderdaad ook aan gelaten. Net iets meer levendigheid :) maar de punten die je aanhaalt zijn inderdaad wel het overwegen waard. VATSIM vlieg ik sowieso erg weinig nog.. maar wellicht is het een idee om AI traffic uit te zetten als ik dat wél ga doen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik heb het gedaan toen ik bij één van m'n eerste vluchten op EHAM een taxi clearence kreeg, via die route ging taxiën en er opeens een hele grote 320neo in tegengestelde richting kwam. Sta je dan in je CJ4 :p
Ik stoppen, ATC boos dat ik stil stond. Bleek dat ding uit de AI te komen en ATC hem dus helemaal niet te zien. Dat was wat akward :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 10:42

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:23
ravw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:23:
maar was erg weinig van nederland te zien ... op de erasmus brug , en het ziekenhuis maar verder , geen euromast , of wat dan ook , maar ben wel benieuwdt naar EHRD :-)
Maar daar zullen we ook wel snel wat van gaan zien ..
ben benieuwd waneer hij uit komt
Vind ik ook. Maar we wachten af.

EHRD door Gaya ;)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ahh wordt nog mooier! Dat kasteel op eiland in Frankrijk, de details net onder water! Hoop op een mooier Waddengebied (die is heel mooi in de NL2000 versie voor P3D).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Vind ik ook. Maar we wachten af.

EHRD door Gaya ;)
Ik heb een vermoeden dat hij door Aerosoft word gemaakt ... want die hebben een tijdgeleden een EHRD willen uit brengen maar die zijn er toen mee gestopt ( mischien met het vooruitzicht op MSFS ??

die fort boyard zag er wel leuk uit :-)

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 11-03-2021 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Naar aanleiding van de informatieve post van @Arroz van 3 maart, heb ik zelf ook een poging gewaagd met MSFS 2020 onder Linux (Steam versie).

MSFS2020 (optie -FastLaunch is nodig en met Steam moet je de Proton optie aanvinken) werkt prima. Zelfs mijn Airbus Trustmaster werd herkend. Frame rates zijn ook hier ook prima.

Wat wel bij mij een kink in de kabel is, is dat twee addons Little Navmap en SimToolkitPro, beiden niet goed samenwerken met MSFS2020 onder Linux. Ze "zien" mijn vlucht niet. Er zijn wel Linux versies van deze twee programma's, maar onder Linux heb ik nog geen soort van Simconnect gevonden waardoor deze programma's met MSFS2020 kunnen samenwerken.

Gebruik je verder geen addons, dan zou je Linux wel eens kunnen uitproberen (tenminste, als je het geduld hebt om zoals bij mij 150Gb te downloaden). Maar goed, je moet toch wat als je met pensioen bent.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SJVDvPb/Schermafdruk-van-2021-03-11-12-33-50.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pardon my ignorance maar eh... waarom zou je proberen MSFS op Linux te laten draaien...?

Heeft iemand hier de JustFlight Arrow gekocht? Ik heb er naar gekeken maar ik pas. Vind het teveel een FSX-port. Low res graphics, pixelated text, gewoon FSX-meuk met PBR toegevoegd... Ik wil in MSFS alleen maar MSFS-tech zien. Zoals Aerosoft dat dus wél doet. Ik heb sowieso meer zin in iets als een CRJ (compleet wat anders) dan de zoveelste GA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
tup61 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:56:
Pardon my ignorance maar eh... waarom zou je proberen MSFS op Linux te laten draaien...?
Omdat er onder het Tweakers publiek best wat Linux gebruikers te vinden zijn. Ik kan me wel voorstellen dat ze af en toe likkebaardend naar dit forum kijken en denken: "Wat zou het toch mooi zijn als ik MSFS ook zou kunnen gebruiken...".

Nou, nu is er een antwoord. Het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
De A32X van FBW is hier na de laatste MSFS update praktisch onvliegbaar geworden. Bij het starten in de juiste T/O config gaat take-off conform verwachting, tot de 120 kts is bereikt. Daarna duurt het eindeloos om op 130 (laat staan 140) kts te komen, ook in TOGO mode, en kom ik vaak de grond helemaal niet af, zelfs niet op Heathrow. En bij het landen krijg ik constant meldingen 'sink rate, pull up', ondanks dat ik de GS van de ILS volg. Als ik hem dan van de auto pilot haal is het vliegtuig met geen mogelijkheid meer te flaren. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suntory schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:56:
De A32X van FBW is hier na de laatste MSFS update praktisch onvliegbaar geworden. Bij het starten in de juiste T/O config gaat take-off conform verwachting, tot de 120 kts is bereikt. Daarna duurt het eindeloos om op 130 (laat staan 140) kts te komen, ook in TOGO mode, en kom ik vaak de grond helemaal niet af, zelfs niet op Heathrow. En bij het landen krijg ik constant meldingen 'sink rate, pull up', ondanks dat ik de GS van de ILS volg. Als ik hem dan van de auto pilot haal is het vliegtuig met geen mogelijkheid meer te flaren. Hebben meer mensen hier last van?
heb je de FBW ook al geupdate (dev versie nemen)

dacht ook weer even te gaan vliegen met de FBW ... Maar

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5Nz92jk5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-11-14-11-37-51.png

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 11-03-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
Ja. Laatste dev build. ook verwijderd uit community map en opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suntory schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:12:
Ja. Laatste dev build. ook verwijderd uit community map en opnieuw geïnstalleerd.
hier de hele hele cockpit niet meer zichtbaar ineens

even FBS er op nieuw opzetten wnat dit vind ik wel vreemd

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 11-03-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suntory
Opgelost. Een verkeerde knop assignment door mij had de rudders helemaal overhoop gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suntory schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:17:
Opgelost. Een verkeerde knop assignment door mij had de rudders helemaal overhoop gehaald.
ja want ik had goed gevlogen met die Bus

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Ik heb een vermoeden dat hij door Aerosoft word gemaakt ... want die hebben een tijdgeleden een EHRD willen uit brengen maar die zijn er toen mee gestopt ( mischien met het vooruitzicht op MSFS ??
In de Developers Q&A hebben ze gezegd dat ie gemaakt word door Gaya. Moet zeggen dat ze wel mooie scenery maken.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:07:
[...]

In de Developers Q&A hebben ze gezegd dat ie gemaakt word door Gaya. Moet zeggen dat ze wel mooie scenery maken.
oke ja maken ook mooie dingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik begrijp die Piper Arrow toch niet. Vliegtuig trekt echt enorm hard naar links, niet alleen bij opstijgen (normaal) maar ook bij vliegen zelf. Net zelfde traject met zelfde weer/wind gedaan met Cessna en andere prop, en die vliegen mooi recht na opstijgen. Die Piper gaat binnen paar seconden helemaal links draaien als ik yoke los.

Is dat echt normaal dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 11:32
Zomaar even tussendoor: Ik heb nu zo'n beetje 125 uur met FS2020 gesimt en vind het best een leuke en grafisch mooie game. Ik ben een casual gamer. Door de pandemie en het thuis moeten/kunnen vermaken en de winter periode game ik wat meer dan gewoonlijk. Ben best tevreden met de Standaardversie. Toen de aankondiging vorig jaar kwam was ik van plan mijn set te gaan upgraden. Nu ik al die heisa zie rond de grafische kaarten enzo. en die torenhoge prijzen :-( is de 'druk/intentie' bij mij eraf. Zie na de zomer wel weer. Verder valt het mij 200% mee wat mijn 'oude setup' (I7,rtx 1060, 32gb, 1080px2) presteert. Ben er heel content mee. Speel op hight en een enkele Ultra. Nu ook de Roling Cache uitgezet en dat maakt voor mij het spel nog vloeiender (70/80 fps). Moet wel gezegd worden dat ik vrnl. de diverse (mooie grafische) landschappen en schilderachtige vergezichten bevlieg. Dus grote steden en mooie vliegvelden hebben mijn interesse niet, dat komt mooi uit met mijn rig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:43:
Ik begrijp die Piper Arrow toch niet. Vliegtuig trekt echt enorm hard naar links, niet alleen bij opstijgen (normaal) maar ook bij vliegen zelf. Net zelfde traject met zelfde weer/wind gedaan met Cessna en andere prop, en die vliegen mooi recht na opstijgen. Die Piper gaat binnen paar seconden helemaal links draaien als ik yoke los.

Is dat echt normaal dan?
ja dat is nogmaal ... ik weet niet hoe erg het is maar er is altijd kracht die de prop uitvoert op het frame en trekt hem dan naar lnks .. pedalen is wel een must

en niet volgas blijven vliegen
en de Prop Control gebruken .. dan kan je hem wat rustiger laten draaien maar wel de zelfde snelheid blijven vliegen
en zal je minder kracht uit oefenen om hem naar links te trekken
Alleen met de take off gebruik je hem full , maar zodra je op hoogte ben kan je hem wel iets terug zetten

ga even wat spelen met de handels (zwart blauw rood)

mooie uitleg overde verschillende krachten

YouTube: Principles of Flight - Part 2 : Propeller Tendencies

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 11-03-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Maar waarom merk ik dit dan niet bij de andere props in FS2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:12:
Maar waarom merk ik dit dan niet bij de andere props in FS2020?
Omdat de payware toestellen beter gemodelleerd zijn dan de meegeleverde toestellen in MSFS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:43:

Is dat echt normaal dan?
Nee, dit is niet normaal. Is een bug in het vliegtuig. De rudder gaat soms alle kanten op. Komt een update voor. Is op dit moment geen plezier om mee te vliegen, zou hem nu nog niet aanschaffen. Staat bij mij tot de update in de hanger geparkeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Gameaddict op 12-03-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb niet de indruk dat dit een rudder probleem is, zoals ik zei, ik weet dat props bij opstijgen neiging hebben naar links te trekken maar eens ik in de lucht hang, met throttle op 50% dan blijft die gewoon naar links draaien alsof ik mijn yoke een stuk naar links trek. Moet dus constant naar rechts bijsturen. Rudder trim helpt een beetje, maar krijg het sowieso nooit mooi recht (zelfs zonder wind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:36:
Heb niet de indruk dat dit een rudder probleem is, zoals ik zei, ik weet dat props bij opstijgen neiging hebben naar links te trekken maar eens ik in de lucht hang, met throttle op 50% dan blijft die gewoon naar links draaien alsof ik mijn yoke een stuk naar links trek. Moet dus constant naar rechts bijsturen. Rudder trim helpt een beetje, maar krijg het sowieso nooit mooi recht (zelfs zonder wind).
Lees hier maar eens even https://www.avsim.com/forums/topic/596919-just-flight-pa-28r-arrow-iii-for-msfs-released/page/10/

Hier post Scott van Just flight ook in

Rudder probleem zit ook in het vliegtuig zelf, is er ook als je auto rudder zou gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 12-03-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
lapino schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:36:
[...] eens ik in de lucht hang, met throttle op 50% dan blijft die gewoon naar links draaien alsof ik mijn yoke een stuk naar links trek.
Dan heb je het hier over rollen en niet over gieren dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
Ik heb de laatste tijd enorm vaak dat waypoints en complete airways niet in de FMS te laden zijn, omdat ze niet in de database zouden zitten. De AIRAC cycles worden toch geupdate met de FS updates?

Als ik een route plan via simbrief dan wordt er vermeld dat deze compatible is met cycle 1903, deze is zeker niet nieuw te noemen.. hoe kan het dan toch dat er zoveel waypoints missen? Ik kan op het moment heel de UL620/L620 niet inladen. :(

Heeft iemand een idee hoe je deze zelf kan updaten?

Edit: ook als ik met cycle 2102 een route genereer ben ik constant waypoints aan het overslaan, heel irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door mvbo op 12-03-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:25
mvbo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:46:
Ik heb de laatste tijd enorm vaak dat waypoints en complete airways niet in de FMS te laden zijn, omdat ze niet in de database zouden zitten. De AIRAC cycles worden toch geupdate met de FS updates?

Als ik een route plan via simbrief dan wordt er vermeld dat deze compatible is met cycle 1903, deze is zeker niet nieuw te noemen.. hoe kan het dan toch dat er zoveel waypoints missen? Ik kan op het moment heel de UL620/L620 niet inladen. :(

Edit: ook als ik met cycle 2102 een route genereer ben ik constant waypoints aan het overslaan, heel irritant.
Dag,

Ik heb het zelfde probleem zelfs met de betaalde navigraph beta mis ik nog het een en ander zoals vele NDB punten en SIDS/STARS etc. Denk dat we nog even geduld moeten hebben tot msfs uit de beta komt 8)7 _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Bacchus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Dan heb je het hier over rollen en niet over gieren dus?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
mvbo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:46:

Navigraph gebruiken. En die airac erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Filmpjes hoe de Arrow naar links 'trekt', met yoke op neutrale stand. Normaal of niet?

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
lapino schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:28:
Filmpjes hoe de Arrow naar links 'trekt', met yoke op neutrale stand. Normaal of niet?

Video is prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

lapino schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:28:

Nee dat is redelijk excessief. Beetje rechtervoet erin is normaal, zeker bij hogere power settings.

Maar zoals Gameaddict in "Microsoft Flight Simulator (2020)" hier omschreven is het een known issue.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pfff héél veel zin in die CRJ komende week.

Zag net 2 nieuwe video's met de approach + landing op München met die kist:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Bolk schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Nee dat is redelijk excessief. Beetje rechtervoet erin is normaal, zeker bij hogere power settings.

Maar zoals Gameaddict in "Microsoft Flight Simulator (2020)" hier omschreven is het een known issue.
Maar dit is een roll, geen yaw. Dat ga je niet met je rudder op kunnen lossen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 19:54

Predator

Suffers from split brain

Ik koop liever mijn planes in de marketplace vanwege de updates, maar voor de Justflight kon ik toch niet wachten. Je krijgt ook korting als de Piper turbo versies gaan uitkomen, het is ook niet duidelijk als dat ook zo als die via de marketplace gekocht wordt.

Rondvluchtje in de Alpen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-wQcecFz8R5nqVxJTvOztGkG0U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQU32ACZnFyP9zAIkv6OXSYb.jpg?f=fotoalbum_medium

Niettegenstaande de ceiling van 15000ft zit ik toch maar lekker op 19000ft :o
Maar klimmen is wel hééééél traag boven de 10000ft, het is vechten om naar boven te geraken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_yWTzR1QZAa8ZJMcSR9vETUzjg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APIxFg4kkx3bZQFFEo3dGWcv.jpg?f=fotoalbum_medium

Het vliegt inderdaad wel wat anders. Veel zwaarder op de controls, klimmen is moeilijker en hoogte verliezen gaat veel makkelijker. Je hebt veel meer een vliegende baksteen gevoel, maar dat is juist wel realistisch lijkt me. Veel andere vliegtuigen voelen eerder als een WWII gevechtsvliegtuig :+

Het wisselen van GPS is echt wel een leuke feature. Alleen geraak ik echt niet nog niet wijs uit de primitieve GPS die je kan kiezen. Er is wel een autopilot, maar ook een prehistorische versie. Je hebt geen altitude hold, dus het blijft nauwkeurig trimmen. Maar GPS nav werkt wel goed.
Takeoff en landings zijn prima. Gelukkig heb je hier wel een goeie EGT meter, mixture regelen is een makkie !

Hopelijk volgen er nog leuke planes.
De TB21 van Lionheart intresseert me eigenlijk ook wel, omdat het vliegtuig binnen mijn interesse valt. T'is een ook een mooie kist. Maar de mixed reviews houden me tegen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Predator je weet dat je kan schakelen tussen analogue flight instruments en de Flight1 GTN 650/750

want dan kun je als het goed is wel de hoogte vast houden

en het klimmen gaat wel alleen je moet niet te hoge pitch hebben ...want dan gaat hij al in stall

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 12-03-2021 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:58:
@Predator je weet dat je kan schakelen tussen analogue flight instruments en de Flight1 GTN 650/750

want dan kun je als het goed is wel de hoogte vast houden

en het klimmen gaat wel alleen je moet niet te hoge pitch hebben ...want dan gaat hij al in stall
De 430/530 denk ik? Ik heb er helaas geen 750 in zitten (had ik wel in Prepar3D).

En hier een autopilot tutorial. Zelf kan ik met mijn Saitek multipanel makkelijk altitude en VS instellen.

YouTube: Piper Arrow Autopilot Tutorial - Just Flight Piper Arrow III - FS2020

[ Voor 28% gewijzigd door flopdoc op 12-03-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 17-05 13:20
Ik wil smoking on the wheels in MSFS2020, deze maand zou daar toch een update voor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:31:
[...]

De 430/530 denk ik? Ik heb er helaas geen 750 in zitten (had ik wel in Prepar3D).

En hier een autopilot tutorial. Zelf kan ik met mijn Saitek multipanel makkelijk altitude en VS instellen.

oke dus dat is anders :-) dacht dat het dezelfde versie was als XP11 en P3d
ja die heb ik dus ook die panels dan heb je daar wel een voordeel van

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 12-03-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nu FABIO MERLO - FLIGHTCONTROLREPLAY PROFESSIONAL EDITION

geschikt voor zo als FSX P3D MSFS dus dat is wel leuk dat je hem nu voor meerdere kunt gebruiken

https://secure.simmarket....nal-edition-fsx-p3d.phtml

zal eens leuk zijn al die naar MP komt :9

alelen ik snep nog steeds niet hoe je die filmpjes kunt maken , heb wel filmpjes zitten kijken op YT maar daar word je ook niet wijzer van , maar zou wel eens leuk zijn om gedeeltes van een vlucht zo als vetrek en landing eens van af een spotter te kunnen bekijken

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 12-03-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 03-05 10:24
ravw schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:51:

geschikt voor zo als FSX P3D MSFS dus dat is wel leuk dat je hem nu voor meerdere kunt gebruiken

alelen ik snep nog steeds niet hoe je die filmpjes kunt maken , heb wel filmpjes zitten kijken op YT maar daar word je ook niet wijzer van , maar zou wel eens leuk zijn om gedeeltes van een vlucht zo als vetrek en landing eens van af een spotter te kunnen bekijken
Zo moeilijk is dat toch niet met de drone camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

flopdoc schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:31:
[...]

Ok, er zit blijkbaar een verborgen alt hold in, stond niet in de manual dacht ik, of ik heb erover gekeken.

Maar die autopilot kan dat niet, dus dat is wel niet meer authentiek :P

Eigenlijk hadden ze beter ook de autopilot module geswitched als je bv de gns530 kiest, en de simpele autopilot gehouden met de gps100 module.

[ Voor 10% gewijzigd door Predator op 12-03-2021 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34
Predator schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Ok, er zit blijkbaar een verborgen alt hold in, stond niet in de manual dacht ik, of ik heb erover gekeken.
Staat op pagina 64 van de manual ;)

Ryzen 7 9800x3D / 4080 SUPER / 64 GB G.Skill DDR5-6000 / ASUS Rog Strix 650E-F Gaming Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

zwammen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Staat op pagina 64 van de manual ;)
Tnx ! Maar ze hadden het beter in de autopilot hoofdstuk gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:59
De clouds zien er bij elke update weer een stuk beter uit!

PS: de FBW mod werkt niet meer bij mij (zwarte schermen). Iemand enig idee waarom?

[ Voor 42% gewijzigd door turkeyhakan op 13-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:03:

PS: de FBW mod werkt niet meer bij mij (zwarte schermen). Iemand enig idee waarom?
Gebruik je voor de FBW mod de developer build? Anders deze downloaden.

Kunnen volgens mij wel concluderen dat sim update 3 de beste update is geweest tot nu toe. Er zijn geen sim brekende bugs geïntroduceerd. Al had ik het wel fijn gevonden als ze de bug van de UK update hadden gefixed waardoor de FPS soms helemaal voor een aantal seconden inzakken.

In de developer Q&A is gezegd dat ze de bug hebben gevonden en als er genoeg simmers reageren er een hotfix voor zou komen. Loont dus de moeite om op het originele forum te stemmen op deze topic. Nou vind ik het MSFS forum niet echt heel duidelijk en een hoop dezelfde bugs worden doorgegeven maar hier is er een waar je op zou kunnen stemmen (op de VOTE knop klikken).

https://forums.flightsimulator.com/t/intermittent-performance-spikes-high-time-in-manipulators/368197

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:51:

Je zou de freeware variant eens kunnen proberen (zelf geen ervaring mee)

Flight recorder

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mikee007 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:01:
Ik wil smoking on the wheels in MSFS2020, deze maand zou daar toch een update voor komen?
We hebben alleen contrails gekregen met deze update, en dan nog alleen voor je eigen vliegtuig. Gaat mij nou juist om de contrails van het AI verkeer, dat is hetgeen dat ik zie. M'n eigen contrails zie ik niet als ik in de cockpit view zit. Op de andere effecten zullen we moeten wachten tot later helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:23
Gameaddict schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:52:
[...]

We hebben alleen contrails gekregen met deze update, en dan nog alleen voor je eigen vliegtuig. Gaat mij nou juist om de contrails van het AI verkeer, dat is hetgeen dat ik zie. M'n eigen contrails zie ik niet als ik in de cockpit view zit. Op de andere effecten zullen we moeten wachten tot later helaas.
Steek jij je hoofd nooit buiten het raam? :+

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:03:

de reden is dat Asobo weer een update heeft toegevoegt 8)

dat is de stable en ook de DEv versie krijg ik nu niets meer aan cockpit te zien ..
dus het is wachten op een grote update van fbw .. daarom heb ik nu al een paar dagen niet meer kunnen vliegen .. hoop dat de CRJ of Arrow snel naar store komt 8)
en dat die dna eens bug vrij blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Is er al een update voor de Freeware A330 het cockpit raam. ik heb nog steeds het vervaagde raam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:44:
Is er al een update voor de Freeware A330 het cockpit raam. ik heb nog steeds het vervaagde raam :P
die is al na een uur uitgegeven .. :-)
dus ja die is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
ravw schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:46:
[...]

die is al na een uur uitgegeven .. :-)
dus ja die is er
Ja, ik had hem binnen een uur gedownload.
Zit dit in dezelfde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Ja, ik had hem binnen een uur gedownload.
Zit dit in dezelfde versie?
als je versie heb A330Version0.2.0 dan zit je goed .. weet niet of er al een nieuwe update uit is
want ik krijg als ik er op zoek alleen maar die mod voor FBW en PMP samen te kunnen draaien

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 13-03-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ravw schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:42:
[...]

de reden is dat Asobo weer een update heeft toegevoegt 8)

dat is de stable en ook de DEv versie krijg ik nu niets meer aan cockpit te zien ..
dus het is wachten op een grote update van fbw .. daarom heb ik nu al een paar dagen niet meer kunnen vliegen .. hoop dat de CRJ of Arrow snel naar store komt 8)
en dat die dna eens bug vrij blijft
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
https://www.twitch.tv/videos/947721517

Zo, met VATSIM van Groningen naar Kopenhagen! Zowel Amsterdam Center als DK Center als Kopenhagen Approach waren zowaar online.

Zelden zulk beroerd weer onderweg gezien.... manmanman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
ravw schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:57:
[...]

als je versie heb A330Version0.2.0 dan zit je goed .. weet niet of er al een nieuwe update uit is
want ik krijg als ik er op zoek alleen maar die mod voor FBW en PMP samen te kunnen draaien
Versie 0.2.0 is momenteel de recentste. Volgende week verwachten ze weer een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appie35 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Steek jij je hoofd nooit buiten het raam? :+
:) Sterker nog, meestal kom ik niet zo hoog omdat ik eigenlijk vliegtuigen vlieg zonder drukcabine en dus veilig onder de 10000 voet blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die nog twijfelen over de Just flight Arrow III, ik heb vandaag even wat streams bekijken waar ik van de week geen tijd voor had en op de stream van the flying fabio zag ik precies het probleem wat er mis is met de arrow. Helpt misschien in de afweging om hem wel of niet aan te schaffen. Bekijken vanaf 5:24:00 uur.

Flying fabio

Overigens moet ik nog wel m'n gevoeligheid van de controls resetten, kijken of dat nog iets uitmaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Gameaddict op 13-03-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ondanks dat de A330 freeware is ben ik echt wel tevreden over het toestel.
Ik hoop alleen wel dat er nog een update komt met het volgende:
- Update aan de spoilers, deze zien er als ze uitgeklapt zijn niet echt fraai uit.
- Wingflex, bij takeoff blijven de wings echt naar beneden staan wat niet echt realistisch is.
- Jammer dat die niet met de FlybyWire mod werkt.

Laten we hopen dat met deze updates het toestel nog beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
@turkeyhakan @ravw

Ik vlieg al sinds dinsdag zonder problemen met de dev A32NX hoor.
Heb wel een verse install gedaan vanwege wat problemen met zwarte schermen, dus een nieuwe installer gedownload, de A32NX map in de community map gedeleted en opnieuw geinstalleerd.

Heb de A330 overigens nog niet aangeraakt vanwege potentiele compatibility problemen (ongeacht eventuele compatibility mods). Soms keert het probleem terug met een bepaalde livery (transavia in mijn geval) dus pas daar mee op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
Ik heb ook geen issues met de A32nx. Net nog een vluchtje gedaan, MSP -> EWR met Delta, ondanks dat zij dit type helemaal niet vliegen. Kleinigheidje.

Geen issues met de a32nx dus, maar wel weer met de ATC. Wat een drama. I know, ik moet naar VATSIM etc :)

Het begon allemaal lekker met een enorme tailwind, op mach .78 gewoon lekker 569kt groundspeed, not bad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGs6tgo5PCKy2LbBbY-57cRGROI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ojxNj5qv6Npdsp0AkiuJMzK0.png?f=fotoalbum_large

Ik kon nadat ik deze screenshot had gemaakt wel gelijk vol aan de bak, want mijn TOD was inmiddels wel bereikt. Ik kreeg van approach clearance voor de 22R approach, prima! Tot ik tijdens mijn descent ineens allemaal andere clearances voor 4L om mij heen hoorde.. moet ik daar dan ook niet zijn?

ATC liet me dus lekker in de steek, ik volgde netjes mijn 22R approach. Ik had immers geen zin meer om mijn prima uitgevoerde approach af te breken en naar 4L te vliegen, dus ik deed wat geen enkele piloot IRL doet, namelijk gewoon lekker eigenwijs het flightplan volgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_tTA_YHew1dRxV5STLxGsYcnck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrqd67zdEN9mP9i00WBSHINg.png?f=fotoalbum_large

Voor de duidelijkheid, het tegemoetkomende vliegtuig was op final. Hoe kan het nou dat ATC hier zo de fout in gaan? Ik had headwind, en ik had de METARs van EWR al lang van te voren in de gaten gehouden, toch leeft de ATC in een heel ander universum blijkbaar.

Omdat ik geen zin meer in gedoe had, toch de kist maar aan de grond gezet. Eenmaal bij het taxiën naar de gate blijkt dat de ATC mij echt helemaal niet wil begrijpen vandaag, en praten we lekker langs elkaar heen. Say again was mijn enige optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfSBIVUfZb3tjuRrxxpwGcMUlEI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hz28jBV4IGMjEEmhulmRYv0m.png?f=fotoalbum_large

Kist naar de eerst volgende gate en engines off, doei!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:29

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Net op de meest noordelijke schotse eiland opgestegen, .. echt ontzettend mooi gemaakt door Asobo! Ga nog wat rondjes vliegen in dat gebied de aankomende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik vind de ingebouwde ATC bijzonder slecht. Werkt gewoon niet en is niet consequent. Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

VATSIM :)
Gisteren een vluchtje Birmingham.- Salzburg gedaan in de CJ4 op VATSIM en gelijk maar eens gekeken hoe dat werkt op Twitch :+
Gedoe op takeoff met m'n autopilot en de landing verprutst en gecrashed, dus geen goede reclame voor mezelf, maar het geeft je een beetje een idee hoe de ATC communicatie op VATSIM gaat: https://www.twitch.tv/videos/947964613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:29

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

ralpje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:46:
VATSIM :)
Gisteren een vluchtje Birmingham.- Salzburg gedaan in de CJ4 op VATSIM en gelijk maar eens gekeken hoe dat werkt op Twitch :+
Gedoe op takeoff met m'n autopilot en de landing verprutst en gecrashed, dus geen goede reclame voor mezelf, maar het geeft je een beetje een idee hoe de ATC communicatie op VATSIM gaat: https://www.twitch.tv/videos/947964613
Shaken not stirred :+. Wat ging er nou eigenlijk mis? Was je configuratie dirty waardoor je te weinig airspeed overhield of was het weer zo raar dat je niet genoeg lift kreeg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo hier even een kleine vlucht van Southport naar Brisbane met de PA44

Vertrek Southport
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R66NJs9n/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-11-40-08-42.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v4YTtHby/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-11-41-47-74.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2LN8bC2P/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-11-43-13-20.png

Zo genieten van de mooie zonsondergang
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/183RNCr5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-11-45-04-83.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9RZcjvC1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-11-47-06-98.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3dnY7jQM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-11-50-46-48.png

Brisbane City
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CBGp2ksQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-12-01-39-40.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7bNfG2r9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-12-03-02-12.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5XD0d584/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-12-05-41-25.png

Aankomst op Brisbane Int
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0r9NsyKw/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-12-08-39-11.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tYTCsv5R/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-12-10-30-18.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HJGpPYCj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-14-12-13-53-01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Video: https://www.twitch.tv/videos/948949474]

Met de C172 van Drachten naar Rotterdam op zoek naar schepen met de GAIS Traffic Mod (Global AI Shipping Traffic).

Spoiler alert:1 gevonden! En een volger erbij op Twitch die nog zat te chatten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ircghost schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Shaken not stirred :+. Wat ging er nou eigenlijk mis? Was je configuratie dirty waardoor je te weinig airspeed overhield of was het weer zo raar dat je niet genoeg lift kreeg?
Bij de eerste keer zat ik niet goed op mijn glidepath waardoor ik gewoon te hoog uitkwam en maar een GA deed.
De tweede keer probeerde ik zo op m'n altitude te letten dat ik m'n airspeed totaal niet meer in de gaten hield en uiteindelijk veel te snel uitkwam. Was vooral mijn onbekendheid met een RNAV approach in combinatie met het feit dat deze approach heel kort op de runway nog een paar turns maakt...
Net dezelfde approach nog even 'droog' geoefend en dat ging al een stuk beter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wie gaat er CRJ van de week halen?

Ik day 1 in elk geval... kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:49
DigitalExorcist schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:09:

Mwah, ik vermaak me nog prima met de A320nx... Heb liever een long haul toestel zosls de QW787...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

DigitalExorcist schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:09:

Yeah ik weet nog niet helemaal zeker. Grote kans van wel.
Maar kijk even de kat uit de boom ;)

Pagina: 1 ... 148 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc