There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Een mooi moment voor mij om ook aan te haken. Ik heb onlangs ook een desktop in elkaar geschroefd om de coronatijd thuis wat door te komen. Voor 1250 euro kan je een behoorlijke desktop kopen. Ik heb een Intel Core i7-10700, een niet al te duur moederbord en 32 gigabyte intern geheugen gekocht. Via marktplaats, een tweedehands videokaart (MSI GTX 1070 Gaming x 8gb) kunnen vinden, want dat was de enige drempel om tot aankoop van een desktop over te gaan: de bizarre prijzen van de videokaarten tegenwoordig. Ik heb het er niet voor over. Ondertussen de TCA Sidestick Airbus Edition ik oefen een paar avonden in de week een beetje. Ik draai Flight Simulator op 'high' behoorlijk stabiel.tup61 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:37:
Bedankt voor de tips, allemaal!![]()
Ik ga er eens goed over nadenken! Het idee van een nieuw systeem met daarin voorlopig mijn huidige 1080 spreekt me wel aan...! Een betere CPU, beter mobo, dubbel en sneller geheugen... klinkt goed en zeer betaalbaar!
Ondertussen met de C152 op pad. Oefenen met de throttle, de flaps, mixture en probeer vanavond wat te begrijpen van het radioverkeer. Volgende stap lijkt mij aan de slag gaan met de C172 em G1000. Geen idee of dat de juiste en goede weg is.
Ik denk ‘t wel, dat dat de goeie manier is.laserboy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:47:
[...]
Een mooi moment voor mij om ook aan te haken. Ik heb onlangs ook een desktop in elkaar geschroefd om de coronatijd thuis wat door te komen. Voor 1250 euro kan je een behoorlijke desktop kopen. Ik heb een Intel Core i7-10700, een niet al te duur moederbord en 32 gigabyte intern geheugen gekocht. Via marktplaats, een tweedehands videokaart (MSI GTX 1070 Gaming x 8gb) kunnen vinden, want dat was de enige drempel om tot aankoop van een desktop over te gaan: de bizarre prijzen van de videokaarten tegenwoordig. Ik heb het er niet voor over. Ondertussen de TCA Sidestick Airbus Edition ik oefen een paar avonden in de week een beetje. Ik draai Flight Simulator op 'high' behoorlijk stabiel.
Ondertussen met de C152 op pad. Oefenen met de throttle, de flaps, mixture en probeer vanavond wat te begrijpen van het radioverkeer. Volgende stap lijkt mij aan de slag gaan met de C172 em G1000. Geen idee of dat de juiste en goede weg is.
Maar doe jezelf een plezier en download de Working Title mods van de G1000 en de ándere Garming apparatuur. Dat maakt het 10x beter!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
PSN: plexforce (ps4)
Damn wat ziet die CRJ er goed uit, prachtige cockpit ook. Die ga ik zeker aanschaffen:)Sparkiezz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:28:
Op 16-3 komt de eerste payware airliner uit. de CRJ 500/700 van Aerosoft. Ik ben heel benieuwd.
Mocht je je al een beetje willen verdiepen, dan zijn deze YouTube videos wel een aanrader:
https://www.youtube.com/channel/UCD0IHkIWV8Sq086PIE51Pag
Duurde iets meer dan 2 uur, op sightseeing hoogte (net onder 3000 ft ivm wolkendek dat daar begon)
/f/image/ILk7g1fd6slacbZnnqm27RmY.png?f=fotoalbum_large)
mooi licht zo met de zon die net door de wolken door kon prikken
/f/image/HLVWfU1s54uKmKKCK7eOqlHr.png?f=fotoalbum_large)
South Padre island boven de vleugel links, waar de meeste amateur fotograven en streamers zich bevinden, en waar ook een hoop van het SpaceX personeel zelf ondertussen woont.
/f/image/hqvRC2CFUrgbSHQAfYvqQUmu.png?f=fotoalbum_large)
Van de launchpad van SpaceX zelf is in de sim niet bijzonder veel te zien, maar ik heb al gezien dat er iemand in de FS community druk bezig was met een add-on waar de details en Starship prototypes ook in zitten (https://www.reddit.com/r/...spacex_south_texas_addon/)
/f/image/EJZNU8F4rNLu8twMad7bEno0.png?f=fotoalbum_large)
Bij de landing een vreemde stuiter gemaakt, omdat Flight Simulator toch ineens een binding op mijn Thrustmaster Throttle had verwijderd, zodat de Thrust reverse het dus niet deed, en ik gewoon vol gas weer los kwam.. En dat met de MS Store versie die volgens MS gefixt was.. maar goed, toch veilig geland, en nu naar bed
De C172 is inderdaad een logische stap na de C152. Grofweg kun je zeggen dat het logisch is om die stap te maken zodra je de manoeuvres1 onder de knie hebt en overland gaat. De 172 vliegt wat sneller en verder, dat maakt manoeuvres (iets) lastiger maar overland prettiger.laserboy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:47:
[...]
1 oa recht vliegen, versnellen, vertragen, stijgen, dalen, standaard en steile bochten, circuits, nadering/landing met variaties.
Ook mijn oude IVAO abonnement weer aan het activeren, inmiddels is er na jaren alweer van alles veranderd, moet de Altitude client nog proberen etc. En daarna mijn radio-communicatie (wat juist de reden voor IVAO is...) vrees weer overwinnen.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
de eerste payware airliner vor MSFSSparkiezz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:28:
Op 16-3 komt de eerste payware airliner uit. de CRJ 500/700 van Aerosoft. Ik ben heel benieuwd.
Mocht je je al een beetje willen verdiepen, dan zijn deze YouTube videos wel een aanrader:
https://www.youtube.com/channel/UCD0IHkIWV8Sq086PIE51Pag
https://secure.simmarket....boeing-737-max-msfs.phtml
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Singapore van ORBx is ook wel erg mooi vooral in het donkerWeHoDo schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 00:46:
Leuke addons weer in the Marketplace van MSFS, vooral die Airport Environment pack.
Vooral het beroemde marina bay hotel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Zelf deze gekocht in januari. Leek me een redelijke prijs voor de specs.WeHoDo schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:05:
Niet alleen de videokaarten zijn slecht beschikbaar, laptops ook, of je betaald de hoofdprijs...
https://www.paradigit.nl/...3mh/80056648/product/3046
[ Voor 26% gewijzigd door ralpje op 05-03-2021 13:47 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
haha nee hoor... die heb ik niet gemist. Maar ik schreef ook de eerste echte payware airliner.ravw schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:41:
[...]
de eerste payware airliner vor MSFS..... dan heb jij toch wel wat gemist er is namelijk al een B737 max op de markt
https://secure.simmarket....boeing-737-max-msfs.phtml
Dat knutseldingetje van Bredok mag zich eigenlijk niet verkopen als payware naar mijn mening. Althans als ik zo de screens en filmpjes op YouTube ziet lijkt me dit meer een uit de hand gelopen hobby projectje.
ja en die zijn er genoeg ik zie ook heel veel airports die je zelf nog niet eens voor FS2004 zou willen kopen omdat het er slecht uit ziet en daar dan gewoon 15 Euro voor vragenSparkiezz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:14:
[...]
haha nee hoor... die heb ik niet gemist. Maar ik schreef ook de eerste echte payware airliner.![]()
![]()
Dat knutseldingetje van Bredok mag zich eigenlijk niet verkopen als payware naar mijn mening. Althans als ik zo de screens en filmpjes op YouTube ziet lijkt me dit meer een uit de hand gelopen hobby projectje.
maar goed geef ze is ongelijk 100 keer 15 euro verkopen heb je toch een leuk spaarpotje
en voor sommige users een leuke PC
er komt er nog een uit die van Carenado staat nu op MP van MS , maar ik zou wachten op die van Just flight , dat is een veel beter toestel
word nu al in preview beschreven als de beste GA plane voor MSFS
zelfs beter dan de Mooney
Zowel handeling , geluid ( zelfs het blazen van de fans hoor je als je die aanzet ... om maar even een voorbeeld te noemen )
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 05-03-2021 14:34 ]
Met een beetje geluk volgende weekravw schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:31:
Even een tip voor de mensen die wachten op de PA28R Arrow
er komt er nog een uit die van Carenado staat nu op MP van MS , maar ik zou wachten op die van Just flight , dat is een veel beter toestel
word nu al in preview beschreven als de beste GA plane voor MSFS
zelfs beter dan de Mooney
Zowel handeling , geluid ( zelfs het blazen van de fans hoor je als je die aanzet ... om maar even een voorbeeld te noemen )
Via twitter:
Vraag: Are you still aiming for a "this week" release?
Antwoord Just Flight: We were but it looks like it'll be early next week now, there's still work to complete on it.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020: LIVE STREAM PREVIEW - Just Flight P...
Ergens wel jammer dat het twee dezelfde toestellen zijn alleen de van just flight is de binnen kant veel meer de oude look zo als hij toen gebouwd was , en die van carenaddo iets nieuwere versie
tegenwoordig worden ook al uitgevoert of over gezet naar een glass cockpit
mar geef mij maar die old skool look van Just flight ... en niet dat showroom achtige van carenado
[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 05-03-2021 15:11 ]
Ik heb de Working Title Mod van de G1000 gedownload en geïnstalleerd. Dank voor de tip. Ik ben mij er wel van bewust dat ik op dat vlak nog echt nieuw ben en de verschillen tussen de G1000 van de Flight Simulator zelf en de mod.DigitalExorcist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:01:[...]Maar doe jezelf een plezier en download de Working Title mods van de G1000 en de ándere Garming apparatuur. Dat maakt het 10x beter!
Zijn daar nog leuke YouTube video met de C152? Ik heb bijvoorbeeld de tutorials van Squirrel. Die zijn voor de basisbeginselen echt goed. Ik moet alleen nog de video bekijken over de werking van de Autopilot. Dat is vast iets voor dit weekend. Als je nog ideeen tips hebt, ze zijn welkom.Bacchus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:00:
[...]
De C172 is inderdaad een logische stap na de C152. Grofweg kun je zeggen dat het logisch is om die stap te maken zodra je de manoeuvres1 onder de knie hebt en overland gaat. De 172 vliegt wat sneller en verder, dat maakt manoeuvres (iets) lastiger maar overland prettiger.
1 oa recht vliegen, versnellen, vertragen, stijgen, dalen, standaard en steile bochten, circuits, nadering/landing met variaties.
@david: heel veel respect voor jouw/jullie werk!Our developer David has been hard at work over the past few months designing our new electrical system. He first started by integrating the APU module, which provided our users with a realistic simulation of the APS3200 auxiliary power unit we have decided to recreate. Now, he has integrated the simulation of different electrical busses and their configuration under many situations the aircraft can face.
Inderdaad!Sparkiezz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:10:
https://fsnews.eu/the-wor...lypad-improvements-a380x/
[...]
@david: heel veel respect voor jouw/jullie werk!
En dat allemaal als freeware. Vind dit echt ongelofelijk... die fbw geeft ook zon andere dimensie. Niet alleen de kwaliteit van de omgevingsbeelden van 2020 maar nu ook de kwaliteit van de planes.
Ik vraag me ook echt af of er een payware 320 in de pijplijn zit en of een bouwer hier zn vingers aan wil gaan branden.
Ben ook benieuwd naar hun Rust platform, en of andere (freeware) bouwers er gebruik van gaan maken.
In ieder geval top werk!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
leuk stukje, ik kan me nog herinneren dat hier in dit draadje van MSFS er gepraat werd over de basis planes en de payware kisten , en dat veel mensen zeiden dat de basis planes erg goed waren , en dat betaalde vliegtuigen niet nodig waren of maar weinig verschil maakte met de basis456 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:40:
[...]
Inderdaad!
En dat allemaal als freeware. Vind dit echt ongelofelijk... die fbw geeft ook zon andere dimensie. Niet alleen de kwaliteit van de omgevingsbeelden van 2020 maar nu ook de kwaliteit van de planes.
Ik vraag me ook echt af of er een payware 320 in de pijplijn zit en of een bouwer hier zn vingers aan wil gaan branden.
Ben ook benieuwd naar hun Rust platform, en of andere (freeware) bouwers er gebruik van gaan maken.
In ieder geval top werk!
nu hoor je toch andere geluiden , maar zoals de ervaren flightsimmers weten is dat een studielevel / betaalde plane toch iets meer beleving geeft aan het vliegen dan de basis planes in MSFS
Toen had ik al geschreven dat als je eenmaal een Studielevel / payware gevlogen heb dan wil je niet anders meer omdat je zo veel mist tegen over de standaard planes ..
Alleen al is het geluid vaak al heel anders en veel meer te horen , maar ook de werking van het toestel is vaak in het begin wat moeilijker maar eenmaal aan gewent is het wel een stuk beter om te doen en het geeft je ook veel meer het gevoel van het piloot zijn en niet te vergeten het ervaren van vliegen is zo anders.
Nu gaan dus veel beginnende flightsimmers de FBW beter leren kennen en ook beamen wat het is om in een "studielevel" plane te vliegen
Ja het is in het begin even een stap die je moet zetten om even te weten wat je doet en wat het vliegtuig van je vraagt en ook wat het vliegtuig doet , maar je het egwent ben dan kan je eenmaal niet zonder meer .. zo als ik al eerder schreef , wil je niet meer terug naar de basis.
Ik had afgelopen week ook de A330 van PMP geinstaleerd , maar omdat hij zonder FBW moest dacht ik toch ga even een klein test vluchtje doen
Maar dan kom je er dus toch achter dat FBW toch veel meer diepgang heeft en ook je gewende handeling in de airbus van PMP niet meer kunt doen .
al is het alleen al het opstarten van cold dark naar draaiende motoren .. bij PMP 330 ben je na 30 sec wel klaar en kan je weg ........... 30 sec , daarin krijg ik net me piper cub mee opgestart
laat staan dat ik dan een Airliner in 30 sec helemaal opgestart heb ..... ( heb maar twee handen en ben geen inktvis ..... want bij FBW , heb ik toch wel meer dan 10 min nodig om dat ding uit slaapstand te krijgen en dan heb ik nog niet eens mijn motoren gestart
maar ook tijdens de vlucht bemerk je gewoon dat je bij PMP A330 veel minder hoeft te doen ...
voorbeeld van het de icing systeem van FBW tegen over de PMP ( PMP is nog wel in beginfase van ontwikkeling maar dan nog) bij FBW hoor je een piep en geeft hij het ook aan dat er ijs op de vleugels zit en weet je wat je moet doen......
Bij PMP gaan je meters en instumenten gewoon helemaal flippen zonder dat er een waarschuwing is ( leuk voor de beginnende vlieger .. die moet maar weten wat er aan de hand is zonder waarschuwing)
nogmaals ik weet dat de PMP niet af is maar in deze stadium hadden ze het gewoon nog niet uit moeten brengen , het is nog net iets te kaal voor de ervaren vlieger ..
maar terug te komen op het verhaal van Studielevel / payware planes .... de beleving en echtheid komt veel dichter bij de werkelijkheid als je een goede studielevel plane heb dan de basis planes
Ik raad zelf ook altijd aan om zeker als je begint in een vliegtuig in Cold dark op te starten ..
zo leer je ook het hele systeem van het vliegtuig en kom je veel sneller achter waar de knoppen waar voor zijn en als er eens wat aan storing optreed weet je gemakkelijker dingen terug te vinden.
en daarbij raad ik ook beginnende flightsimmers aan om zodra het kan 1 of 2 studielevels / payware planes te kopen , mits ze van goede kwaliteit zijn , op dit moment is alleen de Mooney M20R (GA) en de FBW 320( Airliner) van zeer goede kwaliteit, straks als de CRJ en de PA 28R Arrow 3 uitkomt van Just flight dan komen er weer twee mooie (studie level) planes erbij (en er komen er nog veel meer studielevels aan ...... ( ik hoop zelf nog dat A2A met wat planes gaan komen
PS voor de beginnelingen , wacht maar straks als PMDG met een van hun vliegtuigen er aan komt ...
dan mag je alles weer op nieuw gaan leren en je zal in het begin echt moeten gaan zitten en leren voor dat toestel :-)
( de oudere flightsimmers onder ons weten wat ons straks te verwachten staat , maar de beginnende aviators kunnen straks wel aan de bak om alleen al het vliegtuig alleen al voor de runway te krijgen
Het zal heel moeilijk zijn in het begin , maar als je eenmaal het vliegtuig goed kunt vliegen met bij behorende procedures , dan wil je echt niet meer terug..
dan pas mag je gaan spreken over dat je echt met een sim bezig bent en zal je nog wel eens terug denken waarom je nooit eerder bent overgestapt naar een studielevel of payware plane
of sowieso al nooit eerder bent gaan flightsimmen , en dan pas mag je een oordeel geven over of de standaard planes goed zijn of niet.
en dan mag je je zelf ook wel een schouderklopje geven dat je dan ook een echte burostoel Aviator bent / of ook wel een echte flightsimmer bent
als je zo ver bent raad ik het je wel af om dan films die over vliegtuigen gaan ( zo als die oude rampen films van vroeger) niet meer te kijken want dan bemerk je dat heel veel dingen niet kloppen
Ik lees echter dat die niet compatible is met de A32NX.
Dat is jammer want ik wil die A32NX wel behouden...
Ik denk (spreek hier even voor mezelf) dat je dan tegelijkertijd praat over het verschil tussen de serieuzere simmer en de recreatieve piloot (onder die categorie schaar ik mezelf).ravw schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:56:
[...]
leuk stukje, ik kan me nog herinneren dat hier in dit draadje van MSFS er gepraat werd over de basis planes en de payware kisten , en dat veel mensen zeiden dat de basis planes erg goed waren , en dat betaalde vliegtuigen niet nodig waren of maar weinig verschil maakte met de basis
nu hoor je toch andere geluiden , maar zoals de ervaren flightsimmers weten is dat een studielevel / betaalde plane toch iets meer beleving geeft aan het vliegen dan de basis planes in MSFS
[/sub]
Voor mij zijn de standaard vliegtuigen echt prima. Kan het beter? Ongetwijfeld, maar er komt een punt waarop meer realisme het voor mij juist minder leuk zou maken. Ik wil niet een half uur met een toestel bezig zijn vóór ik een stukje kan vliegen, terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat iemand die een echte simulatie zoekt hier van kan genieten.
Voor mij is verbeteren van de omgeving zinvoller dan het realistischer maken van een cockpit..
Qua toestellen zou ik juist graag hele andere types willen zien.. Wat oude iconische WO II toestellen.. Spitfire, P38, F4U Corsair, Swordfish... Of juist B52, C130, SR71... Zonder het schiet-gedoe uiteraard..
Ik realiseer me nu dat dit allemaal toestellen zijn waar ik vroeger ( ja, lang geleden ) modelbouwversies van bouwde..
Ach, wie weet wat er nog komt..
ww2 toestellen komen er genoeg aanstrider1007 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Ik denk (spreek hier even voor mezelf) dat je dan tegelijkertijd praat over het verschil tussen de serieuzere simmer en de recreatieve piloot (onder die categorie schaar ik mezelf).
Voor mij zijn de standaard vliegtuigen echt prima. Kan het beter? Ongetwijfeld, maar er komt een punt waarop meer realisme het voor mij juist minder leuk zou maken. Ik wil niet een half uur met een toestel bezig zijn vóór ik een stukje kan vliegen, terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat iemand die een echte simulatie zoekt hier van kan genieten.
Voor mij is verbeteren van de omgeving zinvoller dan het realistischer maken van een cockpit..
Qua toestellen zou ik juist graag hele andere types willen zien.. Wat oude iconische WO II toestellen.. Spitfire, P38, F4U Corsair, Swordfish... Of juist B52, C130, SR71... Zonder het schiet-gedoe uiteraard..
Ik realiseer me nu dat dit allemaal toestellen zijn waar ik vroeger ( ja, lang geleden ) modelbouwversies van bouwde..
Ach, wie weet wat er nog komt..
https://msfsaddons.com/20...ble-for-flight-simulator/
https://msfsaddons.com/20...mulator-coming-very-soon/
https://msfsaddons.com/20...ustang-is-coming-to-msfs/
ook diverse Jets zijn aankomend
https://msfsaddons.com/20...-ii-for-flight-simulator/
https://msfsaddons.com/20...04g-starfighter-for-msfs/
https://msfsaddons.com/20...-for-a-march-8th-release/
https://www.fsvisions.nl/...2-0-voor-msfs-uitgekomen/
https://www.fsvisions.nl/...nced-trainer-voor-msfs-2/
Dus daar echt geen gebrek aan
Maar even over het wel of niet een echte simmer zijn ...
ik schreef niet dat je het moet doen , maar ik spreek uit ervaring dat het wel heel veel meer uit de sim haalt dan op E drukken en vliegen
Ik was toen ik net begon met FS ook dat ik me gelijk op de runway neer zetten en dan met alles al aan ..
maar hoe langer en hoe meer je gaat verdiepen in het vliegen en ook het vliegtuig zelf , komt dat automatisch dat je dan ook meer wild weten over hoe of wat ,
En ja ik heb ook al heel veel vliegvelden gekocht en uitbreidingen , en ook aan freeware heb ik wel diverse dingen er instaan , dat geeft voor mij ook veel meer het beleven van de omgeving
net zo als ik dus ook in het vliegtuig de dingen wil doen zo als ze in het echt doen ...
niet omdat ik dat nu altijd zo leuk vind , maar meer om echt meer uit de sim te halen
en ook het is zonde als je een payware toestel koopt en daar dan niet alle funkties van gebruikt of op de manier gebruiken zo als het moet
natuurlijk zal ik zeker ook nog wel eens op de runway opstarten met alles aan , ( zeker als ik weer even een addon wil bekijken die ik gekocht heb of uit proberen )
maar dit is echt zo af en toe ....
maar zo doet iedereen zijn eigen ding en dat is juist het leuke .. en het moet voor iedereen ontspanning zijn en leuk zijn
de een wil alleen maar even snel van A naar B vliegen , terwijl de andere zegt ......
kom maar op met die checklist en we gaan dat vogeltje wel even laten vliegen
maar ik persoon geef de voorkeur voor een semi sim ervaring
Dus zo hebben we allemaal onze dingen die we leuk vinden
Zo zal de een blijven bij een XBox controler , terwijl de andere in huis een hele setup maakt van een real vliegtuig ( dat laatste is ook eens wens voor mij ) (zowel GA als Airliner maar me bankrekening houd me tegen )
maar het is gewoon het belandrijkste dat we plezier hebben in onze hobbie :-)
Dit dus !ravw schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:41:
[...]
maar het is gewoon het belandrijkste dat we plezier hebben in onze hobbie :-)
juist ... sommige mensen vragen ook wel of ik nog alles op een rijtje heb ... wat is daar nou aan om 4 a 8 uur naar een beeldscharm te gaan zitten kijken en allen maar wolken zien
Of toen der tijden , een P266 kopen terwijl de thuisgebruikers netde P75 ging ontdekken, zelf mijn baas verkaarde mij voorgek dat ik voor een vliegspel , 1700 gulden uit gaf aan een pc ...
Waarop mijn antwoord altijd was ... ach ik heb daar wel 2 a 3 jaar elke dag plezier van
de andere gaat voor 3000 gulden naar creta om vervolgens na 14 dagen thuis te komen
en te zeggen , zo ben blij dat ik weer thuis ben en dan ben je ook nog eens 3000 gulden armer
Waarom ga je dan weg als je blij bent dat je thuis ben
had je een leuke P266 voor kunnen kopen voor de helt en daar had je en thuis geweest en jaren plezier van gehad elke dag
maar goed ieder zijn hobbie

Wat mij echter opvalt: bij het opstijgen (of beter gezegd kort daarvoor, namelijk bij het vaart maken op de baan) zwabbert mijn vliegtuig heel erg. Gaat van links naar rechts en weer terug. Corrigeren is erg lastig. Toen ik een paar maanden terug speelde, was dit niet.
Iemand enig idee hoe dit komt? Het lijkt nu bijna onmogelijk om hem recht te houden...
Welke kist gebruik je?Timbox88 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:53:
Gisteren en vandaag weer eens wat vluchtjes gedaan. De eerste maanden na release tientallen uren gevlogen en genoten, daarna wat minder tijd gehad. Nu weer een beetje opgepakt!
Wat mij echter opvalt: bij het opstijgen (of beter gezegd kort daarvoor, namelijk bij het vaart maken op de baan) zwabbert mijn vliegtuig heel erg. Gaat van links naar rechts en weer terug. Corrigeren is erg lastig. Toen ik een paar maanden terug speelde, was dit niet.
Iemand enig idee hoe dit komt? Het lijkt nu bijna onmogelijk om hem recht te houden...
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ja, RAVW spoort niet... maar ja, dit is ook geen Train Simulator....ravw schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:35:
[...]
juist ... sommige mensen vragen ook wel of ik nog alles op een rijtje heb ... wat is daar nou aan om 4 a 8 uur naar een beeldscharm te gaan zitten kijken en allen maar wolken zien![]()
Of toen der tijden , een P266 kopen terwijl de thuisgebruikers netde P75 ging ontdekken, zelf mijn baas verkaarde mij voorgek dat ik voor een vliegspel , 1700 gulden uit gaf aan een pc ...
Waarop mijn antwoord altijd was ... ach ik heb daar wel 2 a 3 jaar elke dag plezier van
de andere gaat voor 3000 gulden naar creta om vervolgens na 14 dagen thuis te komen
en te zeggen , zo ben blij dat ik weer thuis ben en dan ben je ook nog eens 3000 gulden armer
Waarom ga je dan weg als je blij bent dat je thuis ben![]()
had je een leuke P266 voor kunnen kopen voor de helt en daar had je en thuis geweest en jaren plezier van gehad elke dag
maar goed ieder zijn hobbieen elke gek heeft zijn gebrek
Zelf heb ik erg veel lol met zweefvliegen. De DG-808S kist is erg goed. Omhoog laten trekken door Kinetic Assistent. Wedstrijden met Albatross. Navigeren met Little navmap. Vooral in de Alpen en Nieuw Zeeland.
Ik heb ook de indruk dat de performance beter is geworden. Heb lang op high gespeeld omdat ik boven de 30 fps wilde blijven. Nu weer op ultra en meestal rond de 40 fps (3440x1440). Draait prima dus met i10600 en 2060 super.
Voor degene die schepen willen zien op zee. Freeware, zou zeker even proberen. Download is wel 1,1GB, weet nog niet wat het met de opstart tijd gaat doen.
Forum voor info
Download link
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
hahaha nou ja je moet eens weten wat ik allemaal naar mijn hoofd krijgt als je weer eens met MSFS bezig ben of wil beginnen als mensen je vragen wat ben je aan het doen of wat ga je doen :-)WeHoDo schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Ja, RAVW spoort niet... maar ja, dit is ook geen Train Simulator....
nee geen trainsim , die heb ik ook wel hoor maar goed ik ben liever een dwarsliggen want een trein rijd ook niet zonder dwarsliggers
en ik hoef ook niet te sporen want ik ben geen trein
je moet je eigen levenlijden zo als je zelf wil, zegen mensen , maar als je dat doet krijg je van 1000 kanten tegenwerken en wordt je voor gek verklaart
en is dat niet zo dan zal mijn bankrekening me wel tegenhouden ... maar daarin ben ik gelukkig niet de enige
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 06-03-2021 17:30 ]
dat is nog snel gegaan :-) ik was hem al in de gaten aan het houdenGameaddict schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:12:
Iets waar ik al enige tijd naar uitkijk is zojuist gereleased, AI ship traffic. Gebruikte deze al in FSX, is overgezet naar MSFS.
Voor degene die schepen willen zien op zee. Freeware, zou zeker even proberen. Download is wel 1,1GB, weet nog niet wat het met de opstart tijd gaat doen.
Forum voor info
Download link
Deel je de video als het wel een keer lukt? Zal mij waarschijnlijk over de streep trekken om het zelf ook te proberen!DigitalExorcist schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:05:
Vanmorgen en vanmiddag een vluchtje Groningen - Lelystad gedaan en VATSIM aangeslingerd. Leuk! Alleen vanmorgen was er geen control, vanmiddag wel (EHAA_W_CTR). Geprobeerd op te nemen met Geforce Experience maar hij neemt het vliegtuiggeluid op en m'n mic maar niet wat de ander terugzegt helaas. Moet daar nog even iets voor bedenken....
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2021 - Groningen to Lelystad with VATSIM!Nielster schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Deel je de video als het wel een keer lukt? Zal mij waarschijnlijk over de streep trekken om het zelf ook te proberen!
Zoiets? Deze is van eergisteren, m’n eerste VATSIM vluchtje. Ben nu wat meer aan het ‘oefenen’ met het tussentijds wijzigen van routes en arrivals.
Ik ga zo mijn nieuwe RTX 3090 24G Extreme installeren...ravw schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:35:
[...]
juist ... sommige mensen vragen ook wel of ik nog alles op een rijtje heb ... wat is daar nou aan om 4 a 8 uur naar een beeldscharm te gaan zitten kijken en allen maar wolken zien![]()
maar goed ieder zijn hobbieen elke gek heeft zijn gebrek
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
neem gelijk even die Ships AI mee die kan wel een goede RTX 3090 gebrukenflopdoc schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:35:
[...]
Ik ga zo mijn nieuwe RTX 3090 24G Extreme installeren...
go away or we shoot

Zal er naar kijken. 3090 is ingebouwd, werkt perfect! WMR render scale op 100% en die in FS2020 ook op 100%. Alleen in de cockpit nog minimaal iets jittery en gebouwen langs de baan bij draaien toestel ook. Hopelijk over een tijdje nog optimalisatie van VR. Maar dit is al fors veel beter!ravw schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:03:
[...]
neem gelijk even die Ships AI mee die kan wel een goede RTX 3090 gebruken
![]()
go away or we shoot
[Afbeelding]
Ik speel hem ook in vr met een 3090. Heb je al wat filmpjes gekeken op YouTube voor het afstellen van je vr settings? Er zijn er een paar die een 3090 hebben en je aardig op weg kunnen helpen.flopdoc schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:13:
[...]
Zal er naar kijken. 3090 is ingebouwd, werkt perfect! WMR render scale op 100% en die in FS2020 ook op 100%. Alleen in de cockpit nog minimaal iets jittery en gebouwen langs de baan bij draaien toestel ook. Hopelijk over een tijdje nog optimalisatie van VR. Maar dit is al fors veel beter!
Als het goed is deze zomer de dx12 update en ben benieuwd wat de boost voor vr gaat worden.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Alleen je kunt niet landen op schepen
had een mooie roll on roll of boot gezien met een plat boven dek genoeg ruimte om te landen maar helaas je gaat er door heen
maar het is wel een mooie toevoeging alelen moet wel goed geupdate worden wnat als de boten ingeladen worden kan je wel eens bevriezen
maar wel leuk met een piper cub op boten jacht op de noordzee
zeg maar een soort van Hiswa op de noordzee .. leuk bootjes kijken in je vrije tijd

nu nog iemand die boten gaat maken waar je mee kunt varen .... mij zie je dan even niet want dan word het Rotterdam - San fransico - Singapore - Sydney vaartochtje
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 07-03-2021 00:11 ]
Gewoon doen, als je denkt dat je 'er aan toe bent'. Ook als je nog niet weet of je dat bent: het komt vanzelf goed.Nielster schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Deel je de video als het wel een keer lukt? Zal mij waarschijnlijk over de streep trekken om het zelf ook te proberen!
Gisteren een vluchtje Amsterdam -> Warsaw gedaan. In Warsaw problemen met m'n rudder bij landing waardoor ik naast de baan terecht kwam, en bij het corrigeren blijkbaar op een andere baan terechtgekomen. Weet nog steeds niet hoe dat kon gebeuren, maar werd door de tower controller daar netjes gecorrigeerd en netjes via de juist taxiways naar m'n stand gedirigeerd.
Vandaag Charles de Gaulles -> Schiphol omdat ik zin had in ff een kort vluchtje. Bij approach (ik zou de ILS06 krijgen, maar dat werd later de 04) is er volgens mij bij handover van center naar approach iets niet goed gegaan, waardoor hij verwachtte dat ik alsnog de 06 zou doen. Die dus gemist, omdat ik op een andere approach rekende. Overshoot, GA gedaan, gevectored voor nieuwe approach. Kreeg geen fix op de localizer van de ILS, dus weer een GA en opnieuw gevectored om in overleg met de approach controller toch maar een visual op 06 te doen. Handoff naar tower, die vervolgens vroeg of ik al een visual had en niet liever de 04 wilde. Dat maar afgewezen
Achteraf blijkt er een bugje in MSFS te zitten waardoor die ILS06 'stuk' was, ik was blijkbaar niet de enige.
Anyway, de controllers zijn allemaal super chill (zelfs op EHAM vandaag waar het druk was ivm een event) en zeker als je op een wat rustiger moment bent zijn ze allemaal prima bereid om te je helpen.
Het enige nadeel is dat een vlucht gelijk veel langer duurt omdat je echt wat tijd kwijt bent aan het krijgen van clearence, vervolgens zorgen dat je flightplan correct in je FMS komt, taxiën en als je pech hebt bij je destination nog gevectored wordt of in een hold terecht komt. Maar dat voegt wel echt iets toe aan de immersie
lol zo ken ik me oude tijden weer :-)ralpje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:18:
[...]
Gewoon doen, als je denkt dat je 'er aan toe bent'. Ook als je nog niet weet of je dat bent: het komt vanzelf goed.
Gisteren een vluchtje Amsterdam -> Warsaw gedaan. In Warsaw problemen met m'n rudder bij landing waardoor ik naast de baan terecht kwam, en bij het corrigeren blijkbaar op een andere baan terechtgekomen. Weet nog steeds niet hoe dat kon gebeuren, maar werd door de tower controller daar netjes gecorrigeerd en netjes via de juist taxiways naar m'n stand gedirigeerd.
Vandaag Charles de Gaulles -> Schiphol omdat ik zin had in ff een kort vluchtje. Bij approach (ik zou de ILS06 krijgen, maar dat werd later de 04) is er volgens mij bij handover van center naar approach iets niet goed gegaan, waardoor hij verwachtte dat ik alsnog de 06 zou doen. Die dus gemist, omdat ik op een andere approach rekende. Overshoot, GA gedaan, gevectored voor nieuwe approach. Kreeg geen fix op de localizer van de ILS, dus weer een GA en opnieuw gevectored om in overleg met de approach controller toch maar een visual op 06 te doen. Handoff naar tower, die vervolgens vroeg of ik al een visual had en niet liever de 04 wilde. Dat maar afgewezen
Achteraf blijkt er een bugje in MSFS te zitten waardoor die ILS06 'stuk' was, ik was blijkbaar niet de enige.
Anyway, de controllers zijn allemaal super chill (zelfs op EHAM vandaag waar het druk was ivm een event) en zeker als je op een wat rustiger moment bent zijn ze allemaal prima bereid om te je helpen.
Het enige nadeel is dat een vlucht gelijk veel langer duurt omdat je echt wat tijd kwijt bent aan het krijgen van clearence, vervolgens zorgen dat je flightplan correct in je FMS komt, taxiën en als je pech hebt bij je destination nog gevectored wordt of in een hold terecht komt. Maar dat voegt wel echt iets toe aan de immersie
heel veel herkenning vanuit mijn oude flightsims
erg vel lol gehad en zweet werk toen
dat met die niet werken van flaps of rudder had ik toen ook .. alleen hier gaf de USB er toen de geest ....... en dus totaal geen controle meer
Mic weg , joystick weg .... snel alles weer eruit en er in en het deed het weer ...
het was in die tijd nog plug en prey

maar dit zijn wel de dingen die je wakker houden en scherp
En ja dat het wat langer duurt heb ik zelf ook al meerdere malen gehad ..... allen al op EHAm een keer met een stuk of 30 wachtende voor me :-)
had daar ooit screenshots van maar door een HD die de geest gaf ben ik zo wle veel addons kwijt en al mijn screenshots van toen en veel gemaakte video's
want toen was het nog Back up maken waarom zou je .. dat gebeurd mij niet
nu is het2 a 3 keer in save gezet
want nu weet ik wel beter
Ook heel veel prive foto's toen kwijt geraakt daar door
maar voor de rest viel het gelukkig wel mee , het doet even pijn maar daar kom je wel over heen

Maar hij is er ! Ben er wel blij mee. Gedaan met geknoei voor mixture en rpm. De hendels zijn ook heel precies, voor power is het beter dan mijn thrustmaster throttletje. Ik had de hendels wel wat groter verwacht. Ze lijken groter op foto
Het trimwiel heeft weinig weerstand, het staat los. Maar trimmen lukt wel prima en is nu stukken makkelijker. Het autopilot stuk is ook prima. De flaps had ik liever een hendel met standen gehad, maar voor GA single engine of GA zonder mixture kan ik wellicht een hendel instellen als ik dat wil denk ik.
Ik heb wel alle throttles moeten opnieuw mappen niks werkte correct out-of-the-box.
De rij switches onder de autopilot rij had ik ook liever rotary encoders gehad (voor radio/nav), gewoon drukknopjes. Standaard staan ze gemapt op lichten, maar dat zit al op de yoke.
Ik moet nog es kijken wat ik erop ga mappen.
Maar ik ben wel erg blij
Ik had ook nog een vkb gladiator nxt premium besteld, die komt volgende week binnen hoop ik.
Er was heel kort stock en meteen maar besteld, waar ook op minder dan 12 uur weer uitverkocht.
——
Ik wil trouwens ook wel es online gaan vliegen, en heb me al aangemeld op Vatsim & Ivao. Ivao spreekt me iets meer aan, maar ik het nog es uitproberen. Geen idee of er veel verschil tussen beide zit ?
[ Voor 8% gewijzigd door Predator op 07-03-2021 07:53 ]
Sinds de laatste world update heb ik wel de indruk dat ie iets gevoeliger is voor wind, maar niet dat het onmogelijk is om recht te houden (even tail draggers buiten beschouwing gelaten, die zijn uiteraard heel gevoelig voor wind).Timbox88 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:53:
Gisteren en vandaag weer eens wat vluchtjes gedaan. De eerste maanden na release tientallen uren gevlogen en genoten, daarna wat minder tijd gehad. Nu weer een beetje opgepakt!
Er zijn sinds het begin wel veranderingen geweest aan de gevoeligheid instellingen van de controller, er zijn nu meer mogelijkheden om de assen in te kunnen stellen. Misschien een keer de instellingen van de controller resetten en opnieuw instellen?
Weet niet of je rudder pedalen gebruikt of bijvoorbeeld de twist functie van een joystick of rudder assistant?
Ja klopt, bedankt. Ik ga opnieuw kijken. Ook nog met motion reprojection settings experimenteren. Wel ook steeds mij onduidelijk of je nu alleen in Openxr settings dingen moet veranderen, of ook nog apart in SteamVR. (ik gebruik niet de steamvr driver).Marcievg schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:38:
[...]
Ik speel hem ook in vr met een 3090. Heb je al wat filmpjes gekeken op YouTube voor het afstellen van je vr settings? Er zijn er een paar die een 3090 hebben en je aardig op weg kunnen helpen.
Als het goed is deze zomer de dx12 update en ben benieuwd wat de boost voor vr gaat worden.
Zit er inderdaad nog niet in. Indien mogelijk komt dit later met een update.ravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:05:
toch wel leuk die schepen
Alleen je kunt niet landen op schepen![]()
![]()
had een mooie roll on roll of boot gezien met een plat boven dek genoeg ruimte om te landen maar helaas je gaat er door heen
Heb ik inderdaad ook last van. Af en toe blijft de sim een seconden of 10 hangen (1 fps). Heb hierover al meer gelezen dat er meer last van hebben, ook voor de AI ship traffic. Is iets sinds de laatste world update. Is me normaal niet opgevallen aangezien ik met live verkeer bijna geen vliegtuigen meer tegenkom. Lijkt wel of er iets veranderd is met de AI traffic die de hapering veroorzaakt, dat nu uiteraard versterkt word door de hoeveelheid schepen die gegenereerd worden.maar het is wel een mooie toevoeging alelen moet wel goed geupdate worden wnat als de boten ingeladen worden kan je wel eens bevriezen
Ik ben op de instellingen van die youtubers afgegaan en heb niks aangepast in steam vr.flopdoc schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:27:
[...]
Ja klopt, bedankt. Ik ga opnieuw kijken. Ook nog met motion reprojection settings experimenteren. Wel ook steeds mij onduidelijk of je nu alleen in Openxr settings dingen moet veranderen, of ook nog apart in SteamVR. (ik gebruik niet de steamvr driver).
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
ja ik was al op de hoogte van dat ze dit in de toekomst mogelijk maken :-)Gameaddict schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:30:
[...]
Zit er inderdaad nog niet in. Indien mogelijk komt dit later met een update.
[...]
Heb ik inderdaad ook last van. Af en toe blijft de sim een seconden of 10 hangen (1 fps). Heb hierover al meer gelezen dat er meer last van hebben, ook voor de AI ship traffic. Is iets sinds de laatste world update. Is me normaal niet opgevallen aangezien ik met live verkeer bijna geen vliegtuigen meer tegenkom. Lijkt wel of er iets veranderd is met de AI traffic die de hapering veroorzaakt, dat nu uiteraard versterkt word door de hoeveelheid schepen die gegenereerd worden.
ben dus niet de enige die soort dingen gelijk uit probeerd ... ( leuk he die bushflyers kun je je schepen nog eens vliegtuig proef gaan maken
ze gaan het leren bij Asobo
Maar dus iets te snel prositief gedacht
Enige die ik ken is 'Your Controls"PrimalFury schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:39:
Ben er een tijdje tussenuit geweest. Is er al een goed en stabiel werkende shared cockpit optie?
https://github.com/Sequal32/yourcontrols
Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar daarmee kan de de controls overgeven aan iemand anders. Weet niet of je daarbij ook taken samen (gelijktijdig) kan doen. Ook heb ik gezien dat niet alle functies werken, zijn alleen de basis functies.
Bij mij is (in de WT CJ4, andere toestellen nog niet getest) de IlS06 op EHAM (andere RWY's / airports nog niet getestravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:46:
[...]
ja ik was al op de hoogte van dat ze dit in de toekomst mogelijk maken :-)
ben dus niet de enige die soort dingen gelijk uit probeerd ... ( leuk he die bushflyers kun je je schepen nog eens vliegtuig proef gaan maken) en over die update , ik dacht al zo die laastte update geen problemen veroorzaakt
![]()
ze gaan het leren bij Asobo
Maar dus iets te snel prositief gedacht
Na m'n online gepruts van gisteren net nog even offline getest, maar exact hetzelfde probleem.
ik heb er dacht ik met de FBW geen last van .. dus dan zal het toch liggen weer een de NAv van MS zelfralpje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:49:
[...]
Bij mij is (in de WT CJ4, andere toestellen nog niet getest) de IlS06 op EHAM (andere RWY's / airports nog niet getest) kapot. In de FMS ziet alles er goed uit, maar uiteindelijk wil de localizer gewoon niet capturen.
Na m'n online gepruts van gisteren net nog even offline getest, maar exact hetzelfde probleem.
probeer eens een Addon plane en kijken wat er dan gebeurd
maar goed we weten nu dat Asobo nog niet bug proof is dus we moeten gewoon even gedult hebben
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 07-03-2021 12:56 ]
Ik heb dit ook al een aantal keer gemerkt, bij verschillende airports. Wat bij mij helpt is om handmatig de ILS freq. en course in te vullen in de NAV/RAD page van de FBW A320.ralpje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:49:
[...]
Bij mij is (in de WT CJ4, andere toestellen nog niet getest) de IlS06 op EHAM (andere RWY's / airports nog niet getest) kapot. In de FMS ziet alles er goed uit, maar uiteindelijk wil de localizer gewoon niet capturen.
Of gewoon een andere kleur nu is ales maar geel en je ziet bijna niet meer wta een Airport is of POI .. mits je inzoomed dan wel maar het is gewoon niet echt gebruiks vriendelijk
Ik moet zeggen een lekker toestel om mee te vliegen en het valt me op dat in het standaard panel (dus niet de A32NX updates heeft. meer knoppen werken o.a. fasten seatbelts en brightness aanpassen ipv Inop.
/f/image/CQjaYx296UxkzAsuaWG9xPqA.png?f=fotoalbum_large)
p.s. jammer dat de Reg op de livery niet klopt er staat PH-AOM maar dat is een 200 versie
[ Voor 10% gewijzigd door Mikee007 op 07-03-2021 16:47 ]
Die waren allemaal correct gezet. M'n PFD gaf ook ook netjes de juiste course aan, localizer frequency was goed, maar geen capture.Sparkiezz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:25:
[...]
Ik heb dit ook al een aantal keer gemerkt, bij verschillende airports. Wat bij mij helpt is om handmatig de ILS freq. en course in te vullen in de NAV/RAD page van de FBW A320.
Net nog even getest met EHAM RWY36C ILS, dat werkt probleemloos. Heb is blijkbaar echt alleen op die 06.
irritant, omdat dat één van de meest gebruikte RWYs is de laatste tijd.
heb jij de Flaminco airport al of vlieg jij op standaard vliegveld ?Mikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:13:
Mijn eerste vlucht met de A330-300 vanaf Sint Maarten naar Bonaire.
Ik moet zeggen een lekker toestel om mee te vliegen en het valt me op dat in het standaard panel (dus niet de A32NX updates heeft. meer knoppen werken o.a. fasten seatbelts en brightness aanpassen ipv Inop.
[Afbeelding]
p.s. jammer dat de Reg op de livery niet klopt er staat PH-AOM maar dat is een 200 versie
ik wacht tot hij op markplaats komt van MSFS en dan kopen
de aankomende weken ben ik veel geld kwijt denk ik
Zo wel de Piper Arrow 3 Just flight - CRJ en Flaminco airport gaan er zeker komen
en dan nog misschien nog wat airports die nog komen die ik op mijn lijst heb staan
https://www.guru3d.com/ar...e-benchmark-review,1.html
en vooral het einde vind ik wel een heel goed punt maar hij heeft wel gelijk
Graphically speaking, while not perfect graphics-wise and with some stutters on low FPS scenery, this remains to be among the best and most realistic flight-sims to date. The landscape looks very genuine, though not everywhere. But especially the cities and airports that have been modified by hand are breathtaking. The one thing I am left baffled by is the fact that this title is DirectX 11 only, A Microsoft title, developer of DirectX, not using or even offering DirectX 12. Yeah, that's just fascinating when you think about it longer than 2 seconds. One last remark towards Microsoft, we don't 'hate' having to pay so much money for a simulator, the Deluxe edition even runs 129 EUR. However, if you want some hot commodity airports or scenery, you again have to pay for in-game DLCs easily costing 20 bucks per airport, plain, or scenery. We do wish that would normalize a bit more. Other than that, hardly anything could beat MS Flight Simulator 2020.
[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 07-03-2021 17:54 ]
AP uit anders volgt hij je hoogte die je opgegven heb en zal niet zakkenlaserboy schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:54:
Ik doe een ILS 5 approach op Lelystad. Vul de frequentie in. Dit wordt ook bevestigd. Zodra ik recht voor de landingsbaan zit druk ik ook op Approach. Je zou toch mogen verwachten dat als dat groene rondje zakt, je vliegtuig automatische gaat dalen. In feiten vlieg ik gewoon over de het vliegveld heen. Wat doe ik fout?
want als je je hoogte ingesteld heb op 3000 ft zal hij die aanhouden , gooi de AP uit en je APP aan dan gaat hij de diamant volgen
ja het duurde bij mij ook even om dat door te hebben maar hier werkt het wel ( FBW A320)
BIj een boeing gooi je dan gewoon je hoogte uit en houd je de AP + APP aan
maar bij Airbus moet je dus je AP uitgooien omdat je niet de keuze heb om de hoogte uit te zetten ..ten minste niet zo als ik het wil .. maar daar heb je de keuze alleen maar vliegtuig het controle geven of de piloot neemt de controle ....... maar je heb daar geen stand tussen zitten en zal ej dus je AP uit moeten gooien om de bus te laten weten wat je wil en dat is je APP volgen en niet je AP ( hoogte ) ja het blijft even spelen met die bus
Ik ben een Boeing vlieger en eigenlijk in MSFS pas beginnen met een bus te vliegen ( want bussen horen op de weg niet in de lucht
Maar alleen ik zit nog met 1 probleem met de bus het volgen van de hoogte die in je FMC staat ingevoerd , dat hij dit zelf gaat doen en niet dat je dit zelf handmatig moet doen
[ Voor 55% gewijzigd door ravw op 07-03-2021 18:11 ]
Nee ik heb dit vliegveld nog niet maar ik ga hem denk ik straks even aanschaffenravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:34:
[...]
heb jij de Flaminco airport al of vlieg jij op standaard vliegveld ?
ik wacht tot hij op markplaats komt van MSFS en dan kopen
de aankomende weken ben ik veel geld kwijt denk ik
Zo wel de Piper Arrow 3 Just flight - CRJ en Flaminco airport gaan er zeker komen
en dan nog misschien nog wat airports die nog komen die ik op mijn lijst heb staan
Aerosoft maakt altijd wel mooie vliegvelden moet ik zeggen.
Zojuist een mooie landing gemaakt.. jammer dat er geen replay functie zit in MSFS2020
[ Voor 8% gewijzigd door Mikee007 op 07-03-2021 18:36 ]
Hoe hoog vloog je? FAF is 1700ft.laserboy schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:54:
Ik doe een ILS 5 approach op Lelystad. Vul de frequentie in. Dit wordt ook bevestigd. Zodra ik recht voor de landingsbaan zit druk ik ook op Approach. Je zou toch mogen verwachten dat als dat groene rondje zakt, je vliegtuig automatische gaat dalen. In feiten vlieg ik gewoon over de het vliegveld heen. Wat doe ik fout?
Aerosoft vind ik gewoon goed ... is te doen , kijk eens naar wat ORBX , Fly TAMPA , GAYA uitbrengt dat is toch echt wel van een veel beter nivo dan AerosoftMikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:33:
[...]
Nee ik heb dit vliegveld nog niet maar ik ga hem denk ik straks even aanschaffenéén van de weinigen die ik denk ik ga kopen want ik vind een upgrade van een vliegveld wel duur.
Aerosoft maakt altijd wel mooie vliegvelden moet ik zeggen.
Zojuist een mooie landing gemaakt.. jammer dat er geen replay functie zit in MSFS2020
en er zullen er nog wel meer zijn
een airport kan duur zijn maar je hoeft niet op dag 1 te kopen wacht tot de aanbiedingen komen , en dan pas halen ..
Maar de een vind het duuur en de andere doet het om meer beleving te hebben in zijn sim ..
Ik heb denk ik ook al meer dan 600 euro uit gegeven alleen aan Addons ...
Is het veel ja ... maar je beleving als je aankomt op het vliegveld is zo veel mooier dan alleen maar blokken dozen zien ...
En als zo vaak bij ORBX dus ook nog de omgeving word aan gepast vind ik het zijn geld wel waard
En daarbij begin ik nu ook al steden te kopen om de gebieden waar ik ook de airports heb ......
over dag .. ja leuk die flat gebouwen ... snachts je ziet vaak al vanaf heel ver die steden verlicht zijn
en vergeet niet Steden en airports zijn niet alleen maar gebouwen , voor GA vliegers (VFR) is het zeer belangrijk voor je NAV en erkenning ..
mensne vinden mijn screenshots vaak mooi .. dat heeft niet alleen maar te maken met hoe ik ze neem , maar ook vaak dat er veel details in zitten door de vele payware addons
Neem nu eens Sydney ..... standaard versie zonder brug ...
kom op zeg dat is net zo iets als Rotterdam zonder de Kuip of Euromast of Groningen zonder Martinitoren of apenkooi
of Denhaag zonder Pier of kurhaus ........ of Vlaardingen zonder mijn huis
Hoop ook dat snel rotterdam Airport uitkomt met stad ( hopelijk al in de benelux update).. ( ja ik weet het is freeware te krijgen ) maar daarvoor moet ik 15 FPS inleveren
Maar het gaat niet alleen om de beleving maar ook om zo echt mogelijke erkennigs punten te hebben
Ja je hebt zeker gelijk maar ik kijk even naar mezelf ik vlieg vaak dezelfde routes en vaak korte afstanden (dit ivm tijd die ik maar heb)ravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:52:
[...]
Aerosoft vind ik gewoon goed ... is te doen , kijk eens naar wat ORBX , Fly TAMPA , GAYA uitbrengt dat is toch echt wel van een veel beter nivo dan Aerosoft
en er zullen er nog wel meer zijn
een airport kan duur zijn maar je hoeft niet op dag 1 te kopen wacht tot de aanbiedingen komen , en dan pas halen ..
Ik heb Schiphol al standaard in mijn versie zitten maar dat trekt me PC vrij lastig helaas.
Bonaire ga ik zeker vaak aanvliegen zeker omdat daar mijn 2e thuis is letterlijk en figuurlijk.
Ik moet zeggen met deze Flight Simulator 2020 vind ik de vliegvelden er in de basis al redelijk tot goed uitzien kijk naar st-Maarten daar zou ik niet de FlyTampa versie voor kopen omdat het vliegveld er al redelijk uit ziet.
Nadeel vind ik wel dat alle runways erg strak zijn zonder bandensporen hopelijk komt daar nog een world update voor.
Dat geldt ook voor vliegtuigen, zou leuk zijn dat je met een "schoon" toestel vertrek en naarmate je vliegt deze viezer wordt.Mikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:00:
[...]
Ja je hebt zeker gelijk maar ik kijk even naar mezelf ik vlieg vaak dezelfde routes en vaak korte afstanden (dit ivm tijd die ik maar heb)
Ik heb Schiphol al standaard in mijn versie zitten maar dat trekt me PC vrij lastig helaas.
Bonaire ga ik zeker vaak aanvliegen zeker omdat daar mijn 2e thuis is letterlijk en figuurlijk.
Ik moet zeggen met deze Flight Simulator 2020 vind ik de vliegvelden er in de basis al redelijk tot goed uitzien kijk naar st-Maarten daar zou ik niet de FlyTampa versie voor kopen omdat het vliegveld er al redelijk uit ziet.
Nadeel vind ik wel dat alle runways erg strak zijn zonder bandensporen hopelijk komt daar nog een world update voor.
Betreft Addons, dat dacht ik ook, ik koop geen payware airports, inmiddels heb ik er al toch een stuk of 35 aangeschaft.
Weet ik niet meer. In ieder geval de hoogte die ik mee heb gekregen van de ATC. Dus dat zou wel eens 1700ft geweest kunnen zijn. Ik ben nu bezig met een nieuwe poging op EHAM (ILS Runway 27). De navigatie laat mij eerst van ARTIP naar SPL vliegen. Dus voordat de landing gaat beginnen zijn wel 20 minuten verder...
Bij Airbus zou de APPR gewoon moeten werken in combinatie met de autopilot. Je moet alleen zorgen dat je natuurlijk de localizer en glideslope wel goed aanvliegt. Als je de glideslope captured gaat hij van altitude hold af als het goed is en kan je draaien wat je wilt in het altitude window zonder dat er iets gebeurd en blijft hij netjes op het glijpad. Allemaal met AP on. Wil je een autoland maken moet je de tweede AP ook indrukken.ravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:55:
[...]
AP uit anders volgt hij je hoogte die je opgegven heb en zal niet zakken
want als je je hoogte ingesteld heb op 3000 ft zal hij die aanhouden , gooi de AP uit en je APP aan dan gaat hij de diamant volgen![]()
ja het duurde bij mij ook even om dat door te hebben maar hier werkt het wel ( FBW A320)
BIj een boeing gooi je dan gewoon je hoogte uit en houd je de AP + APP aan
maar bij Airbus moet je dus je AP uitgooien omdat je niet de keuze heb om de hoogte uit te zetten ..ten minste niet zo als ik het wil .. maar daar heb je de keuze alleen maar vliegtuig het controle geven of de piloot neemt de controle ....... maar je heb daar geen stand tussen zitten en zal ej dus je AP uit moeten gooien om de bus te laten weten wat je wil en dat is je APP volgen en niet je AP ( hoogte ) ja het blijft even spelen met die bus
Ik ben een Boeing vlieger en eigenlijk in MSFS pas beginnen met een bus te vliegen ( want bussen horen op de weg niet in de luchtis mijn gedachten )
Maar alleen ik zit nog met 1 probleem met de bus het volgen van de hoogte die in je FMC staat ingevoerd , dat hij dit zelf gaat doen en niet dat je dit zelf handmatig moet doen
/f/image/YvBSTeVQUIjDQHiDBOFGoedU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6hwyi5xMlWX2arJCOPtZIVA4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cZecvYxeCms3Smu0V6ompJXO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wm7fBu4JKZXhEvSiRV0dB1TG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Fj4fD0YS9n3h4g9gEeD2kUBT.png?f=fotoalbum_large)
(let niet op me vliegtuig wat binnen/buiten staat)
/f/image/DdKVweghtaeby63Gpk6QLN0i.png?f=fotoalbum_large)
Ik vind hem netjes, te hopen dat Bonaire nooit een nieuw vliegveld gaat bouwen.
Ik weet niet of mensen op dit forum wel is op Bonaire zijn geweest maar dit vliegveld is zo knus en knullig tegelijk!
[ Voor 29% gewijzigd door Mikee007 op 07-03-2021 20:14 ]
Ik gebruik geen pedalen. Zal die instellingen eens nalopen! Thanks!Gameaddict schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:21:
[...]
Sinds de laatste world update heb ik wel de indruk dat ie iets gevoeliger is voor wind, maar niet dat het onmogelijk is om recht te houden (even tail draggers buiten beschouwing gelaten, die zijn uiteraard heel gevoelig voor wind).
Er zijn sinds het begin wel veranderingen geweest aan de gevoeligheid instellingen van de controller, er zijn nu meer mogelijkheden om de assen in te kunnen stellen. Misschien een keer de instellingen van de controller resetten en opnieuw instellen?
Weet niet of je rudder pedalen gebruikt of bijvoorbeeld de twist functie van een joystick of rudder assistant?
Lopen die mensen nou het vliegtuig in (of uit of staan die gewoon stil)?Mikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:31:
Hier is die, de Aerosoft Bonaire Airport:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet niet of mensen op dit forum wel is op Bonaire zijn geweest maar dit vliegveld is zo knus en knullig tegelijk!
Ja klopt, heel realistisch je zag ook mensen aankomen.WeHoDo schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:33:
[...]
Lopen die mensen nou het vliegtuig in (of uit of staan die gewoon stil)?
Het is gelukt hoor. Ik was aanvankelijk ook aan het dalen. Wat @ravw zegt, hij hield de hoogte vast. ALT uitgezet en het ging vanzelf (YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020). Ik was wel even in shock toen er een ander vliegtuig op de runway stond. Blijkbaar wordt daar geen rekening mee gehouden door Flight Simulator. Landig had daardoor wat netter gekund.upclocker schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:28:
[...]
Bij Airbus zou de APPR gewoon moeten werken in combinatie met de autopilot. Je moet alleen zorgen dat je natuurlijk de localizer en glideslope wel goed aanvliegt. Als je de glideslope captured gaat hij van altitude hold af als het goed is en kan je draaien wat je wilt in het altitude window zonder dat er iets gebeurd en blijft hij netjes op het glijpad. Allemaal met AP on. Wil je een autoland maken moet je de tweede AP ook indrukken.
ik ken hem heb hem al voor XP11Mikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:31:
Hier is die, de Aerosoft Bonaire Airport:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
alleen zonder die mensen en binnen kant maarde buitenkant is heel klein beetje veranderd

even vragen waarom de maatschappij een rekening gekregen heb van een halve vliegveld aan reparatie kosten
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 07-03-2021 20:36 ]
Ik begrijp je ... tussen het, redelijk goed eruit zien en tussen het echt mooi er uit zien is nog een verschilMikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:00:
[...]
Ja je hebt zeker gelijk maar ik kijk even naar mezelf ik vlieg vaak dezelfde routes en vaak korte afstanden (dit ivm tijd die ik maar heb)
dacht ook met LOWI .. die is mooi standaard.. hoeft ik niets aan te doen
Ik heb de Addons versie zo wel in XP 11 als Aerosoft FS2 dus ik was gewent aan zeer mooie airports
later heb ik deze toch gekocht mede omdat het vopor mij gevoel toch erg kaal een toch miste ik veel dingen op LOWI
en daarbij als je payware addons heb gekocht zal je sneller geneigt zijn om routes te zoeken die op de addons liggen ...... waarom , je wil natuurlijk mooie vliegvelden een aankomsten en vertrek hebben.. maar het nadeel daarvan is ... landen op vliegvelden die dus niet met de hand gemaakt zijn daar kom ej bijna niet meer
Dan zit er ook nog een verschil tussen GA en Airliners
bij GA heb je dar nog veel meer last van omdat je ook veel meer van het uitzicht zit te genieten en je orientatie daarop afstemt dus dan is herkenbare punten wel gewenst
zeker als je weet hoe het er echt uit ziet
het is net dat beetje extra wat het leuk maakt
Ik ken mensen die vlogen ook alleen maar airliners en grote vliegvelden ...
ik had hem aangeboden om eens 1 of 2 kleine airline/Ga veldjes te kopen .. omdat die ook vaak veel meer Sfeer hebben en ook het meer real aanvoelt
en dat heeft hij laast ook wel bevestigt ... het mag dan wel pijn doen aan je bankrekening maar de ervaring en beleving die je er voor terug krijgt zal je niet ervaren als je met de basis blijft zitten
En ook vaak met wat kleine veldjes is .. dat het veel meer levend aanvoelt ...
bijvoorbeeld over een hek landen waar mensen met een auto voor staan om vliegtuigen te spotten
Mensen die Zell am See hebben weten wat ik bedoel daar rijd een traktor rond die het gras maait of wat dan ook , mensen staan te praten bij de ingang .. en dat geeft zo veel meer sfeer
maar goed iedereen zijn ding en ook heeft niet iedereen het er voor over ..
de een die drink liever 50 euro weg in de kroeg ( wat nu dus niet meer kan) de andere geeft 50 euro uit aan Addons ( de kroeg in kan je toch even niet meer als voorbeeld ) dus wat moet je met je geld ..
Eh, je weet dat er een drone-functie in MSFS zit?Mikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:31:
Airport ziet er overigens wel netjes uit.

meer nieuws en screenshots
https://msfsaddons.com/20...expected-later-this-year/
Kijk, daar word ik nou vrolijk van. Die mis ik toch wel in MSFS. Had alleen gehoopt dat ie iets sneller zou komen, maar heb liever dat ze er iets goeds van maken.ravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:10:
New images of Aerosoft’s Twin Otter
Ja ik wacht er ook op .... dan weer Alaska onveilig maken en de piraten district ook wel caribbean genaamdGameaddict schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:15:
[...]
Kijk, daar word ik nou vrolijk van. Die mis ik toch wel in MSFS. Had alleen gehoopt dat ie iets sneller zou komen, maar heb liever dat ze er iets goeds van maken.
Zo te zien zijn ze met de Twin Otter voornamelijk grafisch aan de gang gegaan. Alles wat er verkeerd kan staan op de screenshots staat ook nog verkeerd (Elevator, rudder (en dus ook het stuurwiel))
Sfeer: het begon bij mij bij Emma's Field....
Dus nu bv Orcas Island of de vele kleine strips in de VS op flightsim.to
bij mij ook ergens in die tijd .... Frightdogs addonflopdoc schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:33:
[...]
Sfeer: het begon bij mij bij Emma's Field....
Dus nu bv Orcas Island of de vele kleine strips in de VS op flightsim.to
en ook Orca Island was de eerste Addon die ik kocht voor MSFS
die tijd is ook mijn liefde voor Alaska begonnen en GA
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 07-03-2021 21:41 ]
Haha.. nee zo ver ben ik nog nietGameaddict schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:55:
[...]
Eh, je weet dat er een drone-functie in MSFS zit?(insert-knop). Speciaal om even rond te kijken zonder dat je vliegtuig in de weg staat.
Airport ziet er overigens wel netjes uit.
Oh de Twin Otter wil ik ook wel graag, goed voor me Caribische vluchtjesravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:10:
![]()
![]()
![]()
dan zullen we elkaar best wel vaak tegen komen daar :-)Mikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Oh de Twin Otter wil ik ook wel graag, goed voor me Caribische vluchtjes
je moet dan ook eens meer naar Alaska / BC gaan met die Otter .. zeker als er drijvers onder zitten
Dat kan zeker ik weet echt niet of ik me multiplayer settings als All Players of als Live Players moet instellen?!ravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:57:
[...]
dan zullen we elkaar best wel vaak tegen komen daar :-)
je moet dan ook eens meer naar Alaska / BC gaan met die Otter .. zeker als er drijvers onder zitten![]()
Ik heb hem nu altijd op All players staan maar ik vind het tegenvallen hoeveel vliegtuigen er in de lucht zijn.
dat verschilt .. moet je eens omgeving van de grote VS vliegvelden gaan zitten of London City ...Mikee007 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:10:
[...]
Dat kan zeker ik weet echt niet of ik me multiplayer settings als All Players of als Live Players moet instellen?!
Ik heb hem nu altijd op All players staan maar ik vind het tegenvallen hoeveel vliegtuigen er in de lucht zijn.
ook op St barth is het vaak druk
Rotterdam is vaak ook wel wat volk te vinden en LOWI.
maar in de lucht vind ik het de laatste tijd ook wel meevallen
kan zijn dat Asobo weer de zooi aan het fixen is of het tegenovergestelde
/f/image/JS45pSrJ5RTUSjpGa1W5vEux.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt me ideaal met de draaiknoppen (geen begin/eindpunt) en verschillende druktoetsen.
[ Voor 15% gewijzigd door bartvl op 08-03-2021 10:16 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Nee, maar gezien de prijs en de layout ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen hiermeebartvl schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:14:
Heeft er hier iemand al een Behringer X-Touch Mini DAW controller in gebruik?
[Afbeelding]
Lijkt me ideaal met de draaiknoppen (geen begin/eindpunt) en verschillende druktoetsen.
Ik vraag me ook af hoe ingewikkeld het is om het ding te configureren.
Life is not about specs, it is about joy!
@bartvl Ik ben zoiets zelf aan het maken; een Arduino Mega icm. Mobiflight (gratis software). Rotary encoders (draaiknoppen 'zonder eind') en tuimelschakelaartjes en een paar drukknoppen. Hoewel ik nog een nut moet verzinnen voor die rotary encoders.. maar daar wordt aan gewerkt.Sparkiezz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Nee, maar gezien de prijs en de layout ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen hiermee![]()
Uiteindelijk moet het een soort houten kastje worden, m'n vrouw kan dat lasersnijden, en dan met een carbon-look netjes maken en de labels voor de functies laseren oid. Dit is nog een prototype (maar werkt wel heel goed!)
:strip_exif()/f/image/fPjxvMvkrlpPvP5jXzMFNYxA.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: Configureren is niet zo ingewikkeld. FSUIPC (de 'interface' die de communicatie met MS FS doet) gebruikt 'event id' codes om bep. zaken te interfacen. Bijvoorbeeld Mobilight kan ik zo instellen dat als ik een rotary encoder gebruik, de altitude +100 gaat. Druk ik de knop in, dan kan ik de knop-druk koppelen aan een event zoals 'activeer autopilot' of zo. Die Event ID's zijn best aardig* gedocumenteerd en bruikbaar.
Wellicht gebruikt de software van dit paneeltje wel 'kant en klare' functies daarvoor. Zou best eens kunnen. Op de achtergrond zijn het die Event ID's.
* Best goed, want MS heeft niet álle functies een Event ID gegeven en per update komen er dingen bij.
Qua hardware, zo'n Arduino Mega is misschien 10 euro of zo, die rotary encoders zijn een paar cent per stuk, Mobilight en FSUIPC 7 zijn gratis, enige is dat het je wat tijd kost.
Ik hád er ook een LCD scherm en 7-segment LED display aan hangen maar omdat ik een Logitech Radio Panel heb gekocht is dat nut vervallen. Misschien komt dat ooit nog wel weer.
[ Voor 43% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-03-2021 11:22 ]
Naar wat ik lees werkt deze handleiding voor XPlane ook voor MSFS2020.bartvl schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:46:
Dat is wel een mooi voorbeeld ja! Ik wist nog niet dat die draaiknoppen ook een druk-functie hadden.
Ik vraag me ook af hoe ingewikkeld het is om het ding te configureren.
https://forums.x-plane.or.../file/57025-xmini2vjoypy/
Leuke toevoeging, echter wacht ik tot PMDG/QW een fatsoenlijke airliner toevoegen. Jammer dat dit nog een hele tijd gaat duren. Tot die tijd blijf ik P3D.ravw schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
over een week of twee komt de CRJ uit en zal dus al een grote vooruit gang gaan boeken in het vliegen en eigenschappenTheRicolaa10 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:26:
[...]
Leuke toevoeging, echter wacht ik tot PMDG/QW een fatsoenlijke airliner toevoegen. Jammer dat dit nog een hele tijd gaat duren. Tot die tijd blijf ik P3D.
De FBW gaat ook al aardig de goede kant op dus je hoeft niet zo lang te wahcten maar FS is meer dan alleen PMDG en goede eigenschappen ......
Ik ben het wel met je eens dat het nu nog te arcade is of meer een game dan sim
maar MSFS is niet alleen maar een 100% sim ... MSFS is een beleving
ondanks de vliegtuigen lijken of veren / bakstenen , strondvliegen , hoe je het ook wil noemen
heb ik ondanks dat toch nooit me zo vermaakt met een Flightsim dan met MSFS
en ik heb ze van microsoft allemaal gedaan en ook heel wat uren er ahcter gezeten , maar de beleving die ik al gewoon met het vliegen krijgt zonder even te denken aan de eigenschappen ..dat heb ik nooit eerder gehad in een flightsim
en natuurlijk ben ik het wel met je eens .. dat als je het voor een simulatie koop is MSFS nog verweg van dat ....
Maar daar gaat langzaam aan nu wel verandering inkomen .. Piper Arrow / CRJ (just fight) zijn aankomende en zullen de level al een stuk hoger gaan leggen voor mensen
En als FBW hier ook nog even een stapje omhoog gaat doen en meer updates uitgaat brengen zal het snel toch meer en meer de studielevel kant uit gaan dan gewoon instappen en vliegen maar
zelfs zou ik voorstander er van zijn om als je de instellingen op zijn hoogst zet wat betreft realisme dat het verplicht word Cold dark op te starten , en geen externe view meer mogelijk maakt
en dan nog een misschien de grenzen van de werkelijkheid dichter bij elkaar leggen
dus landen met een Boeing 777 op Zell am see dus onmogelijk gemaakt gaat worden
( dit kunnen ze doen door de vliegtuigen onzichtbaar te maken zo dat je niet van die rare beelden krijgt ...dat een B747 / B777 aankomt op Zell am see om maar een voorbeelt te noemen
Of dat als je een route aan het maken bent in het menu van MSFS en je kiest je aankomst airport dat er dan een waarschuwing geven word ... van het is niet mogelijk of real dat u met dit soort vliegtuig op dit vliegveld aankomt .... kies een ander vliegveld
\of nog beter de vliegvelden niet meer weergeven waar je dus opdat moment met het vliegtuig wat je wil vliegen niet meer weer geven word in de airports lijst
maar zo kan je ook de kleuren anders doen .. internat Rood , regionaal blauw , lokaal Geel
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-03-2021 15:05 ]
Ik zou ook niet teveel wachten op betaalde mods.ravw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:58:
[...]
over een week of twee komt de CRJ uit en zal dus al een grote vooruit gang gaan boeken in het vliegen en eigenschappen
De FBW gaat ook al aardig de goede kant op dus je hoeft niet zo lang te wahcten maar FS is meer dan alleen PMDG en goede eigenschappen ......
Ik ben het wel met je eens dat het nu nog te arcade is of meer een game dan sim
maar MSFS is niet alleen maar een 100% sim ... MSFS is een beleving
ondanks de vliegtuigen lijken of veren / bakstenen , strondvliegen , hoe je het ook wil noemen
heb ik ondanks dat toch nooit me zo vermaakt met een Flightsim dan met MSFS
en ik heb ze van microsoft allemaal gedaan en ook heel wat uren er ahcter gezeten , maar de beleving die ik al gewoon met het vliegen krijgt zonder even te denken aan de eigenschappen ..dat heb ik nooit eerder gehad in een flightsim
en natuurlijk ben ik het wel met je eens .. dat als je het voor een simulatie koop is MSFS nog verweg van dat ....
Maar daar gaat langzaam aan nu wel verandering inkomen .. Piper Arrow / CRJ (just fight) zijn aankomende en zullen de level al een stuk hoger gaan leggen voor mensen
En als FBW hier ook nog even een stapje omhoog gaat doen en meer updates uitgaat brengen zal het snel toch meer en meer de studielevel kant uit gaan dan gewoon instappen en vliegen maar
zelfs zou ik voorstander er van zijn om als je de instellingen op zijn hoogst zet wat betreft realisme dat het verplicht word Cold dark op te starten , en geen externe view meer mogelijk maakt
en dan nog een misschien de grenzen van de werkelijkheid dichter bij elkaar leggen
dus landen met een Boeing 777 op Zell am see dus onmogelijk gemaakt gaat worden![]()
( dit kunnen ze doen door de vliegtuigen onzichtbaar te maken zo dat je niet van die rare beelden krijgt ...dat een B747 / B777 aankomt op Zell am see om maar een voorbeelt te noemen
Of dat als je een route aan het maken bent in het menu van MSFS en je kiest je aankomst airport dat er dan een waarschuwing geven word ... van het is niet mogelijk of real dat u met dit soort vliegtuig op dit vliegveld aankomt .... kies een ander vliegveldof wijzig uw vliegtuig u heeft de keuze uit ..............
\of nog beter de vliegvelden niet meer weergeven waar je dus opdat moment met het vliegtuig wat je wil vliegen niet meer weer geven word in de airports lijst
maar zo kan je ook de kleuren anders doen .. internat Rood , regionaal blauw , lokaal Geel
FBW heeft grote stappen gemaakt voor de A320 vanaf dag 1. En is 1 van mijn favorieten.
Ook de 747 van salty is een goeie.
Maar waar ik ook van onder de indruk ben is de cj4 van working title. Die de hele autopilot herschreven heeft en FBW ook nu “helpt” met een custom autopilot.
Ben ook wel benieuwd naar de cjr van aerosoft hoor trouwens. Maar ga eerst bij deze de kat uit de boom kijken als die uit komt.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc