Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
ravw schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Dat gevoel herken ik alleen dan met een C150 ook op Lelystad
kreeg zelf de complimenten toen ik de yoke overnam dat ik het heel rustig deed en eerst aanvoelde hoe het vliegtuig reageerde op de Yoke uitslag , ze had wel door dat het niet mijn eerste "vliegervaring" was

de Piper Arrow III was wel een van de eerste GA planes die ik in FS als Adddons gevlogen heb en aardig wat uren plezier gehad er mee
Ja de instructeur kon me ook vanalles vragen over de instrumenten maar die kende ik wel. Stonden we aan het begin van de startbaan.. “nou, doe jij de takeoff maar, je weet ‘t allemaal wel, roteren bij 85, dan rechtuit klimmen”. Mocht dus zelf de takeoff roll en alles doen. Erg gaaf!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

DigitalExorcist schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Ja de instructeur kon me ook vanalles vragen over de instrumenten maar die kende ik wel. Stonden we aan het begin van de startbaan.. “nou, doe jij de takeoff maar, je weet ‘t allemaal wel, roteren bij 85, dan rechtuit klimmen”. Mocht dus zelf de takeoff roll en alles doen. Erg gaaf!
nee dat heb ik toen niet mogen doen maar zodra we los kwamen was de plane voor mij .. maar ik zou het wel eens willen mee maken in het echt om van begin tot het eind alles te mogen doen :+

dan zou een C172 wel een prima vliegtuig wezen want die kan ik ook zo wat dromen , net als de mooney M20
Maar mooneys zijn bijna niet te vinden of veel te duur om even 1 uurtje los te gaan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 24-02-2021 18:07 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

DaitoX schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Wou eigenlijk net zelf de trekker overhalen na lang wikken en wegen voor de XL versie, maar die was nergens meer te verkrijgen. Dus zelf nog niks besteld.
Dit ding is briljant!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSqQext3kcvvC43MZu1UXnboJ_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTvRntgwrALVdQ5NHACmboyv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdEC_dqIx6SK8NL8wFANqHQnWRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiGiC1th3gHZdAnehMBSDJAz.jpg?f=fotoalbum_large

Dat paneeltje met die kunstmatige horizon is een experimentje (maar die horizon beweegt dus ook echt mee!!) ... gauges moet ik nog uitleesbaar maken maar het paneeltje met de AP werkt gewoon al. Volledig. Een + ingedrukt houden bij de heading verandert de heading bug met 10 graden per seconde, losse klikjes = 1 graad, bij altitude is + ingedrukt een stijging van 1000 ft per seconde en losse klikjes zijn 100 ft... kost erg weinig moeite om dit aan de praat te krijgen (de opmaak van de letters is meer werk...).

Gauges moet ik nog even uitpuzzelen maar dat lukt ook vast nog wel. Voor radio’s heb ik het Logitech Radio Panel al wel dus die hoeft niet perse.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 19:46

Dani86

AeroGeek

DigitalExorcist schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Dit ding is briljant!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat paneeltje met die kunstmatige horizon is een experimentje (maar die horizon beweegt dus ook echt mee!!) ... gauges moet ik nog uitleesbaar maken maar het paneeltje met de AP werkt gewoon al. Volledig. Een + ingedrukt houden bij de heading verandert de heading bug met 10 graden per seconde, losse klikjes = 1 graad, bij altitude is + ingedrukt een stijging van 1000 ft per seconde en losse klikjes zijn 100 ft... kost erg weinig moeite om dit aan de praat te krijgen (de opmaak van de letters is meer werk...).

Gauges moet ik nog even uitpuzzelen maar dat lukt ook vast nog wel. Voor radio’s heb ik het Logitech Radio Panel al wel dus die hoeft niet perse.
Wow, dat ziet er tof uit! Waar te koop? <+:)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Dani86 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Wow, dat ziet er tof uit! Waar te koop? <+:)
Amazon.nl heb ik ‘m vandaan. Gisteren besteld, vanavond binnengekregen!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

ralpje

Deugpopje

Is het met deze versie van de StreamDeck een beetje te doen om te switchen tussen de panels?
Ik heb de XL en heb nu nog alles op één panel weten te frotten, maar wellicht dat ik daar toch maar eens in ga switchen zodat ik nog meer info kwijt kan :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

ralpje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:48:
Is het met deze versie van de StreamDeck een beetje te doen om te switchen tussen de panels?
Ik heb de XL en heb nu nog alles op één panel weten te frotten, maar wellicht dat ik daar toch maar eens in ga switchen zodat ik nog meer info kwijt kan :p
Ja ik zit te kijken wat handig is. Heb nu een profile Flight Sim met folders, 1 folder is de AP van de Baron G58 maar ik wil nog subfolders met de gauges daarbij hebben, net als voor m’n favoriete twin turboprop (de King Air), maar dat komt morgen of van ‘t weekend wel weer. Het AP deel werkt in elk geval érg soepel.

Die rode HDG knop is overbodig (activeert ook gelijk APPR lijkt het) en activeer je al door de kleine HDG knop bovenin in te drukken. Dus die kan vervangen worden door een subfoldertje. Maar das even uitzoeken nog..

EDIT: Mijn fout, ik had APPR onder zowel de HDG als APPR knop gezet 😜 alsnog vervalt het nut van de HDG knop dan..

[ Voor 19% gewijzigd door DigitalExorcist op 25-02-2021 08:01 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Er!k schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Flightsimwebshop, op 1 december...
Overweeg het ook, maar nu al 250 euro neertellen voor iets wat maar binnen paar maand wordt geleverd... Ben er niet al te gek van. Bij Amazon is dat beter geregeld, daar gaat geld pas van rekening na verzending.

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 19:44
DigitalExorcist schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Dit ding is briljant!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit man.

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TllHrNzCjL8JjD_chsO1iLpJ-1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WSxpUZX8Q3R5qqxaq9UrpU7e.png?f=fotoalbum_large

het SYS Gedeelte van mijn Streamdeck profile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMmEqDpiGrxfxg-ofNanSQUiMVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N4xGMhj4vlWE3ZTYP0v2Bppg.png?f=fotoalbum_large

Als mensen belang hebben bij mijn profiel http://gofile.me/50g6t/9ELA20HP7
letop de NAV/COM opties werken in dit profiel niet omdat ik dat eruit gesloopt heb (NUMPAD profile nodig)

[ Voor 11% gewijzigd door jin op 25-02-2021 12:39 ]

Twitch

@jin Gaaf!! Alleen, hoe krijg je die horizontale gauges? De fuel quantity (in gallons ipv. liters, kinda useless..) heb ik nu wel en de flaps moet ik nog even iets voor bedenken (ik wil daadwerkelijk de 5*, 10*, 20* zien ipv. 1, 2 of 3).

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

DigitalExorcist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:44:
@jin Gaaf!! Alleen, hoe krijg je die horizontale gauges? De fuel quantity (in gallons ipv. liters, kinda useless..) heb ik nu wel en de flaps moet ik nog even iets voor bedenken (ik wil daadwerkelijk de 5*, 10*, 20* zien ipv. 1, 2 of 3).
zie DM

Twitch

Eerste E195-E2 voor KLM geland op Schiphol
SCHIPHOL - KLM Cityhopper heeft donderdagavond haar eerste Embraer 195-E2 verwelkomd op Schiphol. Het toestel vloog van de fabriek in Sao José dos Campos via Recife en Tenerife naar haar nieuwe thuisbasis Schiphol. Daar werd ze door een klein comité onthaald.

De zuinige en stille E2 biedt ruimte aan 132 passagiers, verdeeld over Economy, Economy Comfort en Business Class. KLM Cityhopper heeft 25 exemplaren besteld, waarvan er dit jaar in totaal zeven worden afgeleverd.

Efficiënt
De nieuwe E2 is volgens KLM Cityhopper-topman Warner Rootliep in veel opzichten een stuk efficiënter dan zijn voorgangers. Zo ligt de CO2-uitstoot ruim 30 procent per passagier lager, en produceert het type 60 procent minder geluid dan zijn voorgangers. “Je kunt je voorstellen dat de impact voor de omgeving groot is, als je bedenkt dat KLM Cityhopper goed is voor zo’n 25 procent van alle vluchten op Schiphol”, zegt hij tegen Luchtvaartnieuws Magazine.

Hoewel de E2 uiterlijk sterk op de oudere generatie E-Jets lijkt, zijn er behoorlijk wat verschillen te ontdekken. Zo heeft de E2 grotere motoren, staat het type hoger op de wielen, is de vleugel zo ontworpen dat er geen winglets meer nodig zijn en zijn er aerodynamische aanpassingen gedaan, waardoor de luchtweerstand minder is. “Dat levert eveneens minder geluidsproductie op.”

Het eerste toestel, de PH-NXA, werd op Schiphol-Oost onthaald door vertegenwoordigers van KLM Cityhopper en Embraer. Ook Luchtvaartnieuws Magazine was er exclusief bij. De komende dagen wordt het toestel voorbereid op de eerste commerciële vlucht. Die gaat op 1 maart richting Warschau.
YouTube: Eerste E195-E2 voor KLM geland op Schiphol

:)

maar ligt het nu aan mij of zitten daar nu gewoon hele grote motoren onder :o

dat lijken wel A380 motoren :X

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

De PA-28R Turbo Arrow III/IV is ook in de maak voor MSFS
https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator

deze lijkt me dan beter dan die PA-28R Arrow III van hun en dan die basic versie van carenado nemen :D :+

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 25-02-2021 21:25 ]

ravw schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:55:

maar ligt het nu aan mij of zitten daar nu gewoon hele grote motoren onder :o

dat lijken wel A380 motoren :X
Dat zijn inderdaad flinke knoeperds.

Zou mooi zijn als de e-jets naar MSFS komen. Heb me er goed mee vermaakt in XP11.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Aaargh. Er stond hier dus al een weekje of twee een setje rudder pedals van Thrustmaster te wachten, keurig in doos, tot ik ze vandaag als verjaarskadootje in gebruik mocht nemen.
Net, avondklok verantwoord, de 1-persoon-visite de deur uitgewerkt, setup een beetje verbouwd, spul aangesloten, FS2020 opstarten.......

Storing bij XBOX live. -O-

cracking cloud schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Dat zijn inderdaad flinke knoeperds.

Zou mooi zijn als de e-jets naar MSFS komen. Heb me er goed mee vermaakt in XP11.
Het is maar goed dat ze de landings gestel hoger hebben gemaakt
anders hadden de motoren op de grond gestaan

ja zal wel mooi zijn als ze naar MSFS komen

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 25-02-2021 22:52 ]

Nu korting van MSFS (deluxe en pre deluxe ) op Store van MS
Pre deluxe is nu 96 euro
dus voor die mensen die hem alleen inde game pas hebben is het nu een mooie kans om hem te kopen
voor mensne die de game pas niet hebben ook :-)

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 25-02-2021 22:59 ]

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 20:52
Ik ga even een klein beetje off topic, alvast excuses O-)

Ik heb het voor de gein eens opgezocht, ik weet dat je niet serieus was, maar een motor op een A380 is maar 6cm kleiner in diameter dan de romp van die E195 :D (rr trent 900 is 295cm, diameter van de e195 is 301cm). Die eet hem dus bijna op 8)

En dat is dan nog "maar" een motor op een A380, de diameter van de GE9x die onder de 777X hangt is maar liefst 339cm. De grootte van die motoren valt mij eigenlijk nooit zo op, totdat ze vanwege transport of tests eens onder een ander vliegtuig hangen, zoals de GE9x hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItizbZOLiJH6nUrBLRcgH8fxm6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jG5gkYk5Ntzl6ElbrkRbkqbc.jpg?f=fotoalbum_large

Geen gezicht, maar wel gaaf
mvbo schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 00:59:
[...]

Ik ga even een klein beetje off topic, alvast excuses O-)

Ik heb het voor de gein eens opgezocht, ik weet dat je niet serieus was, maar een motor op een A380 is maar 6cm kleiner in diameter dan de romp van die E195 :D (rr trent 900 is 295cm, diameter van de e195 is 301cm). Die eet hem dus bijna op 8)

En dat is dan nog "maar" een motor op een A380, de diameter van de GE9x die onder de 777X hangt is maar liefst 339cm. De grootte van die motoren valt mij eigenlijk nooit zo op, totdat ze vanwege transport of tests eens onder een ander vliegtuig hangen, zoals de GE9x hier:

[Afbeelding]

Geen gezicht, maar wel gaaf
ja die GE9X zijn zeker heel groot
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t4XmT2rM/6503809e-f645-4154-835d-473974566297-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZHx7P1V/basketballers-ge.jpg

maar zo als je zelf al omschreef lijken inderdaad niet zo groot die dingen

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 26-02-2021 02:49 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 19:26
De World Update en Sim Update worden met een week uitgesteld, nou wie had dat nou zien aankomen ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11 18:39
De UK update is een paar x uitgesteld maar is relatief probleemloos geland. Liever zo dan op tijd en van alles wat niet meer werkt.
cbr600f4i schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:01:
De World Update en Sim Update worden met een week uitgesteld, nou wie had dat nou zien aankomen ;)
zo lang ze maar gewoon nieuwe vliegvelden toe voegen en vliegtuigen vind ik het best maar vandaag nog niets binnen gekomen aan nieuwe velden

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

cbr600f4i schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:01:
Krijgen we wel een hotfix voor terug komende week (mbt flaps issue introduced met worldupdate III)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

456 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:49:
[...]

Krijgen we wel een hotfix voor terug komende week (mbt flaps issue introduced met worldupdate III)
Zoals ik het lees zou daar dus toch een hotfix voor komen. Punt 7 staat Hotfix, geen Sim Update 3

Laat maar, dacht dat het een vraag was ipv mededeling. :X

[ Voor 38% gewijzigd door Gameaddict op 26-02-2021 09:13 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• cbr600f4i
456 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:49:
[...]

Een hotfix 4 weken later ;)

Maar, het punt is eigenlijk dat die timeline, tel daar maar standaard een maand bij op dan weet je dat je safe zit qua verwachtingen.

Volgens mij zou de PMDG eind 2021 uitkomen, ik heb in mijn hoofd gebaseerd op de geschiedenis FS2020 ergens halverwege 2022. Ergens wel apart dat ik de release van een 3rd party baseer op Asobo/FS zelf.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
cbr600f4i schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:52:
[...]
Volgens mij zou de PMDG eind 2021 uitkomen, ik heb in mijn hoofd gebaseerd op de geschiedenis FS2020 ergens halverwege 2022. Ergens wel apart dat ik de release van een 3rd party baseer op Asobo/FS zelf.
Kun je net zo goed de geschiedenis van PMDG pakken en daar nog driekwart jaar bij optellen.
TranceSetter schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Kun je net zo goed de geschiedenis van PMDG pakken en daar nog driekwart jaar bij optellen.
en dan nog eens een half jaar langer wachten er hij op MP kom van MSFS
tegen de tijd dat ze aan MSFS 2030 beginnen zal hij wel een keertje koop zijn

maar tegen het eind van dit jaar hoop ik toch wel aardig wat vliegtuigen te hebben waarmee ik me kunt vermaken

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 26-02-2021 12:41 ]

• cbr600f4i
TranceSetter schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Ik vrees dat dat wel eens het geval zou kunnen zijn. Voor zover ik nu begrepen heb wachten ze daar nog eerst totdat FS de zaken op orde heeft.

quote van gebruiker van hun forum m.b.t. status (8 januari laatste teken van leven)
When the simulator itself is not even capable of handling the complex coding that make the PMDG aircraft run, what do you expect them to do. The simulator itself needs to be fixed first. PMDG doesn't do any development work for the simulator itself.

cbr600f4i schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:46:
[...]

Ik vrees dat dat wel eens het geval zou kunnen zijn. Voor zover ik nu begrepen heb wachten ze daar nog eerst totdat FS de zaken op orde heeft.

quote van gebruiker van hun forum m.b.t. status (8 januari laatste teken van leven)

[...]
denk ook dat dat de reden is dat veel plane makers wachten met uitgeven of het in eigen beheer houden en dus wachten om alles op MP te gooien , wnatd an kunnen ze bijna bij elke update wel weer iets gaan veranderen of aanpassen , om vervolgens dan weer een week te moetenw achten op goed keuring
en dan er weer achter te komen dat er weer fouten in zitten

Vraag me af hoeveel er nu "standaard" in MSFS komt. Volgens mij hebben bv PMDG in FSX/P3D een heleboel zelf om de sim heen moeten schrijven/programmeren. Nu de SDK nog niet compleet is en er met de add-on makers overleg is (wat dat ook voor mag stellen) kan ik me voorstellen dat er een aantal functies in MSFS zelf komen waardoor ze dit niet meer zelf hoeft te programmeren.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

ravw schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:49:
[...]

denk ook dat dat de reden is dat veel plane makers wachten met uitgeven of het in eigen beheer houden en dus wachten om alles op MP te gooien , wnatd an kunnen ze bijna bij elke update wel weer iets gaan veranderen of aanpassen , om vervolgens dan weer een week te moetenw achten op goed keuring
en dan er weer achter te komen dat er weer fouten in zitten
Is wel een scenery maker ipv plane maker, maar toch even FSDreamteam quoten 8)

Facebook 12 dagen geleden:
Get the fix for misplaced taxlights at Key West due to the recent World Update, just run the FSDT Live Update now, if you bought the scenery from FSDT or Simmarket.
Those that bought it from the MS Marketplace will have to wait until the patch gets approved by Microsoft so, it's possible that by that time, the simulator would have been fixed already.
Overigens heeft FSdreamteam alle sceneries muv Zurich ondertussen al aangepast, die ze later weer terug kunnen draaien waarschijnlijk.

Gameaddict schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:57:
[...]

Is wel een scenery maker ipv plane maker, maar toch even FSDreamteam quoten 8)

Facebook 12 dagen geleden:

[...]

Overigens heeft FSdreamteam alle sceneries muv Zurich ondertussen al aangepast, die ze later weer terug kunnen draaien waarschijnlijk.
ja maar dat Asobo het op deze manier doet is toch eigenlijk addonmaker onvriendelijk , waar wij als klant straks weer voor mogen gaan betalen , ik zie nu al dat de prijzen weer aardig naar de oude norm gaan ...

Want stel je je heb een airport gemaakt en je heb daar 10 uur in zitten , en dan verkoop je hem voor een zacht prijsje van 15 op MP

Addons door een update weer niet goed , je moet het gaan fixen , waar je dus weer een uur of 2 mee bezig moet zijn ,,,,,,,,, dus geen tijd heb om te werken aan de volgende addon
is die fix eindelijk klaar ,en je geeft die fix aan Asobo , een week later word hij doorgevoert
om dan er achter te komen dat ze weer wat veranderd hebben , en je de hele zooi als Addons maker weer kunt gaan fixen , tegen de tijd dat de airport goed draai ben je 50 man uur kwijt en dus ook meer onkosten , dus zullen zo als ik zelf ook bemerkt de Addons makers hier al rekeing mee gaan houden en de
prijs gaan opdrijven en geef ze is ongelijk , en dat alleen maar omdat Asobo dus steeds te veel dingen toevoegt terwijl de basis nog niet op oorde heeft

waar wij als klant dan weer voor moeten opdraaien
want je ziet nu al weer airports verschijnen van 25 euro in MP en dat is dan vaak nog een rebuild van een oude airport die ze al hadden gemaakt in FSx of XP 11

• TranceSetter
We moeten niet vergeten dat FS2020 een nieuw product is, waar het logisch bij is dat API's etc. nog verder ontwikkelt worden. Dat gaat uiteindelijk wel stabiel worden, maar heeft tijd nodig. We zijn gewoon ondertussen verwend met alle add-ons op P3D, XP, etc.
ravw schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:04:
want je ziet nu al weer airports verschijnen van 25 euro in MP en dat is dan vaak nog een rebuild van een oude airport die ze al hadden gemaakt in FSx of XP 11
Maar dat komt waarschijnlijk ook voor een deel doordat deze developers weten dat dit soort bedragen betaald worden voor add-ons, dus waarom minder vragen.
TranceSetter schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:17:
We moeten niet vergeten dat FS2020 een nieuw product is, waar het logisch bij is dat API's etc. nog verder ontwikkelt worden. Dat gaat uiteindelijk wel stabiel worden, maar heeft tijd nodig. We zijn gewoon ondertussen verwend met alle add-ons op P3D, XP, etc.

[...]

Maar dat komt waarschijnlijk ook voor een deel doordat deze developers weten dat dit soort bedragen betaald worden voor add-ons, dus waarom minder vragen.
we zijn al meer dan ander half jaar verder met MSFS ( alpha en Beta mee gereken)
dus nieuw kan je niet meer spreken maar het probleem is bij Asobo ze willen snel alles maar door voeren
en dus dingen die belangrijk zijn of uit stellen of slecht nalopen

maar ook hun manier naar de Addonsmakers , van als hun product niet goed loopt omdat wij het weer verziekt hebben, dan mogen hun het gaan oplossen

dat zal een probleem gaan worden als ze dit in de autoindustrie en garage gaan hanteren

Koop een mooie auto voor 30.000 euro . zet daar zelf een paar mooie sportvelgen onder en ik zorg voor een leuk kleurtje
wat mij ook weer 10.000 euro gekost heb .
en de garage gaat bij een APK keuring over mijn lak heen en beschadigt hem en rijd mijn velg kapot , en dan zeggen ja maar die hebben wij niet veranderd en dat het je zelf gedaan , dus wij doen daar niets dat zou je toch echt zelf moeten doen want jij heb die dingen aangebracht :X :X
En deze handelen zie ik echt wel terug bij Asobo

Ikzelf had er wel rekening mee gehouden dat er bugs zouden kunnen ontstaan tijdens de verdere ontwikkeling, maar ik had niet verwacht dat de vooruitgang zo traag zou gaan. Als je ziet wat er nu eigenlijk gebeurd is het afgelopen half jaar is het voornamelijk bugs repareren die ontstaan zijn en een half jaar geleden nog niet bestonden. Je vraagt je af hoe ze in het begin van de ontwikkeling MSFS uberhaupt van de grond af hebben gekregen.

Valt voor add-on makers niet mee en kost inderdaad ontzettend veel werk om alles aan de praat te houden. Zeker omdat het zo lang duurt voor de bugs bij Asobo opgelost zijn. Als ze zo snel mogelijk een hotfix uit zouden brengen zou het allemaal niet zo'n probleem zijn als er een bug ontstaat. Nu word het bij de volgende update geschoven, maar iedere keer schuift die update naar achteren, en tot die tijd zit je met de bugs te kijken.

Wil nou ook weer niet al te veel medelijden met de add-on makers hebben. MSFS heeft voor hun wel een impuls gegeven namelijk. Volgens mij was de add-on markt aardig stil komen te liggen de afgelopen jaren en heeft MSFS er weer voor gezorgd dat er weer wat mee te verdienen valt.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25
TranceSetter schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:17:
We moeten niet vergeten dat FS2020 een nieuw product is, waar het logisch bij is dat API's etc. nog verder ontwikkelt worden.
Gameaddict schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:59:
[...] Je vraagt je af hoe ze in het begin van de ontwikkeling MSFS uberhaupt van de grond af hebben gekregen.
Voor zover ik heb begrepen is MSFS toch weldegelijk een doorontwikkeling van de engine van FSX/P3D. Al zal daar zeker qua wereld en renderer inderdaad weinig van overgebleven zijn. Heeft iemand hier daar eens dieper onderzoek naar gedaan?

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:41
Bacchus schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:55:

Voor zover ik heb begrepen is MSFS toch weldegelijk een doorontwikkeling van de engine van FSX/P3D. Al zal daar zeker qua wereld en renderer inderdaad weinig van overgebleven zijn. Heeft iemand hier daar eens dieper onderzoek naar gedaan?
Het grote wachten is op DirectX12 support, dat zal een flinke performance boost geven denk ik.
(rendering, raytracing, >4 multi core support etc.)
16 van mijn overige cores zitten nu een beetje nix te doen. :'(

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Bacchus schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:55:
[...]

[...]

daar hoef je geen onderzoek naar te doen ,,
als je ziet hoe snel de adddons nu uit komen ( rebuild ( dus die overgezet zijn van FSX / PX11 naar MSFS dan kan je toch wel indenken dat de basis het zelfde is , alelen wat ze nu moeten dien is dit ook aan BING door te geven wat en welke plek bing deze moet herkennen
Zonder bing is het gewoon een FSX2, maar die BING schil die ze er over heen gegooit hebebn maak het lastig

Na de laatste update werd mijn PC elke keer automatisch herstart zodra ik in MSFS wilde vliegen. Afgelopen week mijn hele PC (Windows 10) opnieuw geinstalleerd en afgelopen nacht (omdat het nogal lang duurt) MSFS erop gezet. Vanochtend kon ik twee heel korte vluchten doen, joepie, en toen heb ik de UK update geinstalleerd. En nu herstart mijn PC weer elke keer... zelfs als ik met een Cub wil vliegen in nowhere land... Ik zit nu dus al meer dan twee weken zonder MSFS en dat zuigt zwaar... Had me zo verheugd op de CRJ. Maar nu kan ik NIETS meer.

Iemand enig idee hoe ik uit kan vinden (via logs of zo) wat er aan de hand is met mijn PC? Alle andere software loopt probleemloos: alleen MSFS laat de PC er steeds uitklappen.

• TranceSetter
ravw schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:47:
[...]

daar hoef je geen onderzoek naar te doen ,,
als je ziet hoe snel de adddons nu uit komen ( rebuild ( dus die overgezet zijn van FSX / PX11 naar MSFS dan kan je toch wel indenken dat de basis het zelfde is , alelen wat ze nu moeten dien is dit ook aan BING door te geven wat en welke plek bing deze moet herkennen
Zonder bing is het gewoon een FSX2, maar die BING schil die ze er over heen gegooit hebebn maak het lastig
Zo, die is even lekker kort door de bocht. Ja, het enige wat ze hoeven te doen is Bing laten weten waar jouw positie is. De rest is gewoon FSX 8)7

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:50

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

tup61 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:00:
Na de laatste update werd mijn PC elke keer automatisch herstart zodra ik in MSFS wilde vliegen. Afgelopen week mijn hele PC (Windows 10) opnieuw geinstalleerd en afgelopen nacht (omdat het nogal lang duurt) MSFS erop gezet. Vanochtend kon ik twee heel korte vluchten doen, joepie, en toen heb ik de UK update geinstalleerd. En nu herstart mijn PC weer elke keer... zelfs als ik met een Cub wil vliegen in nowhere land... Ik zit nu dus al meer dan twee weken zonder MSFS en dat zuigt zwaar... Had me zo verheugd op de CRJ. Maar nu kan ik NIETS meer.

Iemand enig idee hoe ik uit kan vinden (via logs of zo) wat er aan de hand is met mijn PC? Alle andere software loopt probleemloos: alleen MSFS laat de PC er steeds uitklappen.
Heb je al in je event viewer gekeken? Ik heb mijn crashes helaas nog weten te verhelpen. Toevallig een 5700xt videokaart?

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-11 13:17

Heb je een AMD met X570 Chip verwijder eens alle usb apparaten.

[ Voor 62% gewijzigd door appie35 op 26-02-2021 16:17 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Ircghost schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:06:
[...]

Heb je al in je event viewer gekeken? Ik heb mijn crashes helaas nog weten te verhelpen. Toevallig een 5700xt videokaart?
Ik heb even uitgezocht hoe event viewer werkt en ja, ik zie een herhalend patroon! Eerst zie ik dit (steeds twee keer):

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-EnhancedStorage-EhStorTcgDrv
Datum: 26-2-2021 15:22:19
Gebeurtenis-id:10
Taakcategorie: Driver
Niveau: Fout
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Computer: DESKTOP-FS1N5TR
Beschrijving:
A TCG Command has returned an error.
Desc: AuthenticateSession
Param1: 0x1
Param2: 0x60000001C
Param3: 0x900000006
Param4: 0x0
Status: 0x1
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-EnhancedStorage-EhStorTcgDrv" Guid="{aa3aa23b-bb6d-425a-b58c-1d7e37f5d02a}" />
<EventID>10</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>1</Task>
<Opcode>57</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2021-02-26T14:22:19.6882668Z" />
<EventRecordID>1405</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="148" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-FS1N5TR</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="Description">AuthenticateSession</Data>
<Data Name="Param1">0x1</Data>
<Data Name="Param2">0x60000001c</Data>
<Data Name="Param3">0x900000006</Data>
<Data Name="Param4">0x0</Data>
<Data Name="CmdStatus">0x1</Data>
</EventData>
</Event>

En daarna zie ik, een seconde later, dit:

Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 26-2-2021 15:22:20
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (70368744177664),(2)
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>8</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2021-02-26T14:22:20.5486141Z" />
<EventRecordID>1415</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">false</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceIdV2">0</Data>
<Data Name="LongPowerButtonPressDetected">false</Data>
</EventData>
</Event>

Iemand enig idee? Probleem met de power unit wellicht...? Zo ja, waarom alleen met dit spel?

windows geupdate ?
en ook al gekeken bij Asobo op het furm of er meer mensne zijn die deze klachten hebben ?

denk ook eens aan hardware probleem ..
voeding die te oud of niet goed meer is
iets anders waarom windows inc met MSFS ene restart geeft

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:13
@tup61 Probeer ook eens een zwaar benchmarkprogramma te laten lopen, dit kan zowel in de voeding als in je moederbord zitten.
roches schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:25:
@tup61 Probeer ook eens een zwaar benchmarkprogramma te laten lopen, dit kan zowel in de voeding als in je moederbord zitten.
Tips voor een goede GRATIS benchmark? Heb daar geen ervaring mee...

Verwijderd

tup61 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:18:
[...]

Tips voor een goede GRATIS benchmark? Heb daar geen ervaring mee...
https://techguided.com/be...tress-test-p-cpu-ram-gpu/

Lees je in zou ik zeggen.

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 14:58
tup61 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Ik heb even uitgezocht hoe event viewer werkt en ja, ik zie een herhalend patroon! Eerst zie ik dit (steeds twee keer):

Bron: Microsoft-Windows-EnhancedStorage-EhStorTcgDrv
Datum: 26-2-2021 15:22:19
Gebeurtenis-id:10
Taakcategorie: Driver
Niveau: Fout
Trefwoorden:
Beschrijving:
A TCG Command has returned an error.
Desc: AuthenticateSession
Param1: 0x1
Param2: 0x60000001C
Param3: 0x900000006
Param4: 0x0
Status: 0x1
Gebeurtenis-XML:
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-EnhancedStorage-EhStorTcgDrv" Guid="{aa3aa23b-bb6d-425a-b58c-1d7e37f5d02a}" />
<EventID>10</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>1</Task>
<Opcode>57</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2021-02-26T14:22:19.6882668Z" />
<EventRecordID>1405</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="148" />
</System>
<EventData>
<Data Name="Description">AuthenticateSession</Data>
<Data Name="Param1">0x1</Data>
<Data Name="Param2">0x60000001c</Data>
<Data Name="Param3">0x900000006</Data>
<Data Name="Param4">0x0</Data>
<Data Name="CmdStatus">0x1</Data>
</EventData>
</Event>

En daarna zie ik, een seconde later, dit:

Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 26-2-2021 15:22:20
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (70368744177664),(2)
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>8</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2021-02-26T14:22:20.5486141Z" />
<EventRecordID>1415</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">false</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceIdV2">0</Data>
<Data Name="LongPowerButtonPressDetected">false</Data>
</EventData>
</Event>

Iemand enig idee? Probleem met de power unit wellicht...? Zo ja, waarom alleen met dit spel?
Toevallig je GPU dan wel CPU overgeclockt/geundervolt :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Vanochtend kon ik twee heel korte vluchten doen, joepie, en toen heb ik de UK update geinstalleerd.
- Neem aan dat je de UK update uit de marketplace bedoelt? Wat gebeurt er als je deze de-installeert?

- Neem aan dat je geen manual cache gebruikt aangezien het een schone installatie is, maar anders zou dat het ook nog kunnen zijn. Manual cache kan op dit moment een crash veroorzaken.

- Stof dat voor de ventilatierooster van de PC zit? Ik had een jaar terug m'n PC op de grens overclocked, en kreeg alleen problemen zodra er teveel stof voor de rooster zaten. Als je ziet hoeveel stof ze tegenwoordig aan kunnen trekken. Vergeet ook de onderkant van je PC niet (bij mij word er flink wat lucht vanaf de onderkant aangezogen en indien een afneembare voorplaat ook daarachter niet. Tegenwoordig draait m'n PC op een iets veiligere instelling.

- Heb je mods in je community map? Ben er achter gekomen dat bij mij de liveries mods problemen kunnen geven.

• cbr600f4i
@tup61 je geeft aan alleen met dit spel. Heb je vergelijkbare zware spellen draaien? Verder denk ik aan een treshold / limiet waar je over heen gaat of bereikt hebt. Drivers updaten of een component upgraden.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:13
Een rare bug, als je in een cessna vliegt met outside view en je kijkt met je Logitech Extreme 3D Pro naar links, dan bankt de cessna ook naar links, terwijl als je naar rechts kijkt het vliegtuig wel gewoon recht uit blijft vliegen... raar....

En néé ik bewoog mijn stick tijdens het naar links kijken niet zelf naar links, diverse keren geprobeert.
roches schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:00:
Een rare bug, als je in een cessna vliegt met outside view en je kijkt met je Logitech Extreme 3D Pro naar links, dan bankt de cessna ook naar links, terwijl als je naar rechts kijkt het vliegtuig wel gewoon recht uit blijft vliegen... raar....

En néé ik bewoog mijn stick tijdens het naar links kijken niet zelf naar links, diverse keren geprobeert.
Misschien per ongeluk de linker POV button gekoppeld aan de Aileron left? In drone view zijn je controls geblokkeerd, daarom zou die het doen in deze view. In pilot view gebeurd dit niet omdat je analoge joystick dan voorrang heeft op digitale knoppen.

Ik heb ook een vreemde bug met het configureren van toetsenbord combinaties, zelf zo raar dat ik bang ben dat het aan mijn systeem ligt.

Aangezien ik bezig ben met een work-around voor de 10 graden bug (dus begin april dus pas verholpen wordt) ben ik dus bezig extra toetsenbord combinaties toe te voegen. Nu is het op mijn systeem dus zo dat de linker alt toets geen functie heeft.
Als ik toggle beacon light bijvoorbeeld definieer als ALT-SHIFT-H dan worden in-game zodra ik deze combinatie indruk de beacon light aan/uit maar tevens gaat m'n pitot heat aan/uit (deze is standaard gedefinieerd als SHIFT-H). Ook bij andere ALT-SHIFT- combinaties gebeurd dit.

Als iemand toevallig in de Cessna 172 zit zou die dit dan willen proberen zodat ik weet of het aan mijn PC ligt (logitech drivers oid?). Enige wat je moet doen is bij controls instellingen de combinatie ALT-SHIFT-H toewijzen aan "Toggle beacon light" (niet aan functie beacon light on of off want deze functies zijn sowieso stuk) en deze combinatie in-game indrukken en kijken of alleen de beacon light aan/uit gaat of dat pitot heat ook mee aan/uit gaat.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Staan weer nwe addons in de MSFS ingame Store.

PSN: plexforce (ps4)

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
Ik heb regelmatig als ik een challenge of iets dergelijks wil doen dat ik de volgende melding krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anWLckDl6L_z0_T5owWEyEUua0o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w7zo3seN9Jz49zTlmI6P2zyw.png?f=user_large

Als ik vervolgens in mijn content manager kijk lijkt alles gewoon up to date.
Meer mensen hier problemen mee?

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Mikee007 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:59:
Ik heb regelmatig als ik een challenge of iets dergelijks wil doen dat ik de volgende melding krijg:

[Afbeelding]

Als ik vervolgens in mijn content manager kijk lijkt alles gewoon up to date.
Meer mensen hier problemen mee?
Is het een item met de a320... En heb je de FBW a320 geïnstalleerd?

• Mikee007
Sparkiezz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:02:
[...]

Is het een item met de a320... En heb je de FBW a320 geïnstalleerd?
Volgens mij is het inderdaad een item met de A320. en ja ik heb de FBW A320

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 19:46

Dani86

AeroGeek

BazerK schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Het grote wachten is op DirectX12 support, dat zal een flinke performance boost geven denk ik.
(rendering, raytracing, >4 multi core support etc.)
16 van mijn overige cores zitten nu een beetje nix te doen. :'(
Ik zie hier alleen geen updates over. Weet er iemand of er überhaupt een soort roadmap voor is?

Gaat lang duren denk ik.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Dani86 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Ik zie hier alleen geen updates over. Weet er iemand of er überhaupt een soort roadmap voor is?

Gaat lang duren denk ik.
Direct X12 komt zodra MSFS voor de Xbox uitkomt, staat (nu nog) gepland voor de zomer 2021.

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Mikee007 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Volgens mij is het inderdaad een item met de A320. en ja ik heb de FBW A320
Dan is dat het probleem. Na sommige updates werkt het wel, na sommige updates niet. ;)
de Cub met drijvers is uit op Bush legendes

Maar voor die geen zin heben hier de direct link

https://mega.nz/file/K0wW...A3kF-jfIKpV_-bPDN0z45mLHk

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:43
Ik raak wat gefrustreerd van de sim. Er is altijd wel een reden waardoor ik een vlucht niet kan voltooien.
Erg vaak een CTD, gebouwen die plots spawnen op de taxiway waarin je vast komt te zitten, atc die volledig de mist in gaat, vliegtuig die plots alle kanten opgaat,...

• WeHoDo
sandpatt schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:26:
Ik raak wat gefrustreerd van de sim. Er is altijd wel een reden waardoor ik een vlucht niet kan voltooien.
Erg vaak een CTD, gebouwen die plots spawnen op de taxiway waarin je vast komt te zitten, atc die volledig de mist in gaat, vliegtuig die plots alle kanten opgaat,...
Ik lees vaak dit soort verhalen, maar ik heb sinds release geen enkel problemen gehad met de sim.
Ik heb 1x een CTD gehad, maar dat was mijn fout (trok een usb eruit), oke had miss niet mogen crashen, maar vlieg nu al uren non-stop zonder enige ergernissen.

Ik gebruik ook geen community mods, behalve FWB A320.
En ik heb rond de 32 payware airports via in-store.

Heb zelf geen High End systeem, een AMD-5 2600 met 32GB geheugen en een Nvidia 2060.

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11 18:39
Geen ctds bij mij meer. Ook andere gekke dingen zoals overreden worden door een tankwagen op de taxiway, en vele spikes in het landschap lijken opgelost. Omhoog stromende rivieren zijn minder vaak te zien. Wolken zijn nu ook mooier. Ook het gedrag op wind bij de landing lijkt realistischer nu. Live weather werkt nu vaker. Maw er zit vooruitgang in.
Systeem is i-10600, 32 GB, 2060 super.
Enige keren dat ik CTD kreeg was een week voor de UK update. Had daarvoor toevallig wat mods gedownload. Heb daarna alles weer terug kunnen zetten (heb er niet zo veel) behalve de liveries mods die ik had. Ergens zal het in een livery mod in zitten, vlieg nu echter zonder liveries.

Ik zou beginnen om je community map tijdelijk te hernoemen en kijken wat of de sim stabiel is. Daarna de 50% regel toepassen. Helft van je addons terugzetten en proberen. Is ie goed, dan kun je van hetgene wat over is weer 50% terugzetten. Zo kun je achterhalen welke mod het kan zijn.

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:41
Dani86 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Gaat lang duren denk ik.
Klopt, tenminste... ik heb nog geen roadmap gevonden hierover, alleen maar een hoop aannames... :'(
Wel een feedback poll waar het in genoemd wordt.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

https://news.xbox.com/en-...ox-series-xs-summer-2021/

Uiteraad kan dit altijd veranderen, maar dichterbij de bron kun je het op dit moment niet vinden. Zal verder geen roadmap voor komen, versie op Xbox verschijnt en de ontwikkeling zal gelijk gaan lopen met de PC.

En zie punt 4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/356I_wRk47RLqOyF4O77gTlUkaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SoP0nfDHQj4B2F2ECKrofnv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Gameaddict op 28-02-2021 11:10 ]

Vluchtje van Boryspil naar Tivat

Hier klaar voor vertrek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CBMGbChB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-13-52-21-94.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XXzfyyTq/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-13-59-59-18.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NyDTGy6g/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-14-07-50-31.png

Vertrek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/r0vpqcPV/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-14-10-11-43.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8s65tJ7j/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-14-16-22-79.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/64XNHQPv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-14-22-02-28.png

FL en de afdaling
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KRJps5pN/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-15-01-15-31.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5jms63JV/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-15-13-04-16.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/f3XKZ7C1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-15-38-15-93.png

Aankomst en landing op Tivat
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pmmRLrgD/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-15-59-42-69.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zbF1cgg1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-16-02-51-68.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dhZcKXy6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-16-07-12-33.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PphgY5FV/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-16-11-49-70.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dkBzBcbs/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-28-16-13-25-24.png

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 28-02-2021 16:20 ]

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 16:33
Heeft iemand een Logitech g pro flight radio panel in gebruik?
Ik lees berichten dat deze niet werken in de A320 en 787.

Ik had wel interesse om deze aan te schaffen, want alles automatisch te laten doen vind ik wat minder. Maar moet dan wel werken in de airliners zoals A320.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Kodiak 100 voor MSFS in de maak
zal ook uit komen met drijvers _/-\o_ :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/85dKqt6S/kodiak-100-msfs-995x675.jpg

https://msfsaddons.com/20...nces-kodiak-100-for-msfs/

• Mikee007
Iemand enig idee wanneer de De Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter beschikbaar komt voor MSFS2020?
Mikee007 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:06:
Iemand enig idee wanneer de De Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter beschikbaar komt voor MSFS2020?
dat kan nog wel even duren denk ik denk dat de meeste planes wel rond de zomer uit gaan komen
ik hoop sneller want ik wacht er ook op

Als alles mee blijft zitten komt er maandag een freeware vliegtuig uit de A330 dus dan kunnen we weer langere vluchten maken :-)

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 28-02-2021 16:21 ]

• Mikee007
ravw schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:15:
[...]

dat kan nog wel even duren denk ik denk dat de meeste planes wel rond de zomer uit gaan komen
ik hoop sneller want ik wacht er ook op

Als alles mee blijft zitten komt er maandag een freeware vliegtuig uit de A330 dus dan kunnen we weer langere vluchten maken :-)
Oh ik ben benieuwd naar de freeware A330. ik vind het altijd wel een fijn toestel om mee te vliegen en mooie smooth landingen makan.
Zodra die er is graag link delen :)
Mikee007 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:40:
[...]

Oh ik ben benieuwd naar de freeware A330. ik vind het altijd wel een fijn toestel om mee te vliegen en mooie smooth landingen makan.
Zodra die er is graag link delen :)
ja als ik weet waar die geupload word wel :) maar er zullen wel veel site hem plaatsen dus komt wel goed
eindelijk eens vluchten doen van Cura naar Ams , Zuid Africa - Ams :9

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 28-02-2021 16:43 ]

koenvdlinden schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:14:

Ik had wel interesse om deze aan te schaffen, want alles automatisch te laten doen vind ik wat minder. Maar moet dan wel werken in de airliners zoals A320.
Heb ik zelf in gebruik. Werkt wel maar de A320 wil veel dingen zelf doen. Je zit dan met de FMC waar al veel zaken automatisch geregeld worden.

De 787 geen ervaring mee, ik heb de medium versie van FS...

Mod-edit: probeer het aantal offtopic reacties te minimaliseren :).

[ Voor 84% gewijzigd door Bart ® op 01-03-2021 13:58 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

koenvdlinden schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:14:

Alternatief (en in dit topic ook wel terug te vinden): een Streamdeck. :)

voor de mensne die een account hebben bij Sim market

FREE airport voor
MSFS

https://secure.simmarket....l-airport-glrb-msfs.phtml

wel snel bij zijn kan elk moment al over zijn

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 28-02-2021 21:22 ]

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 16:33
ralpje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:43:
[...]

Alternatief (en in dit topic ook wel terug te vinden): een Streamdeck. :)
Ik had die streamdeck gezien, wel cool met die custom plaatjes erop. Echter lijkt mij zo’n draaiknop heel fijn.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

• WeHoDo
Ingame A330:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcGj6HH3ey9ctpwZ8KaRMYFKVP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8vLj0BSj2ZgIwpiKhomYPaj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0azhhtdXSAMAGNu28ibazHYsoLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XZ8QcedHTOV8E4tOlrbxKyJs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door WeHoDo op 01-03-2021 02:36 ]

Onderweg van Tivat naar Zurich

Vertrek vanaf Tivat
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tZ1XC768/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-12-22-58-65.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PNwtgpTw/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-12-33-09-89.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jWDVymj7/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-12-33-58-14.png

Vliegveld en omgeving van bovenaf gezien
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3kbVr1ZJ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-12-40-12-94.png

Op FL
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v4s8GQ3Z/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-12-48-40-52.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5XS40ZRq/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-05-55-33.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t1RXVB00/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-09-40-76.png

Venetië
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JybMgSbB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-25-25-61.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bd5Wx3nX/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-26-51-90.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/n99dSfDy/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-27-44-14.png

Over de Alpen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kBgMGnSJ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-33-15-34.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/21qzd2Tg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-38-38-57.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6TDz5QgR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-13-55-10-82.png

Aankomst op Zurich
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nCwGXhXp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-14-18-28-65.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ygBFMJbX/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-14-22-14-41.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/z3xnQGSK/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-03-01-14-28-20-53.png

[ Voor 62% gewijzigd door ravw op 01-03-2021 14:31 ]

@ravw Errorflot :D

Mooie plaatjes hoor. Heerlijk weertje ook zo te zien

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26
Kan iemand mij helpen bij het vinden van volgende vlucht; Qatar Airways - zaterdag 27/02 rond 21u.

Deze (cargo)vlucht moest landen op EBOS (Osten-Brugge) en koos hiervoor wellicht ILS 08.
Er was op dat moment dichte mist en de vlucht maakte boven NAVAID KOK continue rondjes op 10.000FT.
Heb dit kunnen monitoren via de app FlightRadar24, maar heb geen abonnement hierop en kan dus enkel live zien.

Zou mij vooral interesseren om deze vlucht ook eens te vliegen vanuit MSFS. Alleen merk ik dat de ILS 08 niet het vluchtpad kiest boven de Noordzee, maar eerder start vanuit grens België/Nederland. Wat ik persoonlijk vreemd vind, want dan kom je pal op de ILS 26.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• ralpje

ralpje

Deugpopje

De approach voor de ILS08 op EBOS loopt wel degelijk over de Noordzee.
Het verschil zit hem waarschijnlijk niet zozeer in de approach, maar in de gebruikt STAR. En het kan natuurlijk best zijn dat er gezien het weer geen STAR gebruikt is, maar dat ze gevectored zijn naar een holding point, zodat ze vanaf daar uiteindelijk verder de IAF naar de ILS08 konden pakken.

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:19
Kozzmozz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:51:
Kan iemand mij helpen bij het vinden van volgende vlucht; Qatar Airways - zaterdag 27/02 rond 21u.

Deze (cargo)vlucht moest landen op EBOS (Osten-Brugge) en koos hiervoor wellicht ILS 08.
Er was op dat moment dichte mist en de vlucht maakte boven NAVAID KOK continue rondjes op 10.000FT.
Heb dit kunnen monitoren via de app FlightRadar24, maar heb geen abonnement hierop en kan dus enkel live zien.

Zou mij vooral interesseren om deze vlucht ook eens te vliegen vanuit MSFS. Alleen merk ik dat de ILS 08 niet het vluchtpad kiest boven de Noordzee, maar eerder start vanuit grens België/Nederland. Wat ik persoonlijk vreemd vind, want dan kom je pal op de ILS 26.
Ik heb hem gevonden.
Wat wil je precies weten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvgfibmkp3hX8yN-pA3rENZcNVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N7t8wzrodVnqpHVx0YfZomUY.png?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

DigitalExorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:40:
@ravw Errorflot :D

Mooie plaatjes hoor. Heerlijk weertje ook zo te zien
ja eindelijk eens niet de hele tijd naar wolken kijken

Errorflot .... noem het altijd Aeroflop :o

straks maar weer eens beginnen met de A330 :9

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 01-03-2021 15:31 ]

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ralpje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:02:
De approach voor de ILS08 op EBOS loopt wel degelijk over de Noordzee.
Het verschil zit hem waarschijnlijk niet zozeer in de approach, maar in de gebruikt STAR. En het kan natuurlijk best zijn dat er gezien het weer geen STAR gebruikt is, maar dat ze gevectored zijn naar een holding point, zodat ze vanaf daar uiteindelijk verder de IAF naar de ILS08 konden pakken.
Dit vooral. Ik vlieg veel op EBOS/Belgie en in deze tijden krijg je directs voor alles. Direct KOK to hold is vrij normaal. Aan de andere kant ligt COA waar je hetzelfde trucje kan doen voor de 26.

Nu ik erover nadenk heb ik nog nooit een volledige STAR gevlogen in NL of BE. Altijd vectors. De STAR in Oostende brengt je iig naar ONO NDB en dan de approach op voor de 08 of 26.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26
Waterpower schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:12:
[...]
Ik heb hem gevonden.
Wat wil je precies weten?
[Afbeelding]
Dat is hem inderdaad.
Wellicht direct KOK om dan de ILS 08 te nemen.
Alleen vreemd dat hij op 10.000FT continue moest rondcirkelen.
Waarschijnlijk niet direct clearance gekregen met de dichte mist voor landing.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 20:52
ravw schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:30:
[...]

ja eindelijk eens niet de hele tijd naar wolken kijken

Errorflot .... noem het altijd Aeroflop :o

straks maar weer eens beginnen met de A330 :9
Wat is die a330 waar jullie het over hebben? :o
mvbo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Wat is die a330 waar jullie het over hebben? :o
https://www.projectmegapack.com/

Kom rond 18:00 uit ( nederlandse tijd ) :9
oja en is gratis

hier meer te zien

YouTube: Project Mega Pack A330 - 300 - Release Date And News - Microsoft Fli...

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 01-03-2021 16:01 ]

• Mikee007
Dank voor de communicatie, ik ga hem gelijk downloaden zodra beschikbaar :)
Waarom is er echter alleen gekozen voor de A330-300 en niet de 200 en 300?

[ Voor 6% gewijzigd door Mikee007 op 01-03-2021 17:31 ]

Mikee007 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Dank voor de communicatie, ik ga hem gelijk downloaden zodra beschikbaar :)
Waarom is er echter alleen gekozen voor de A330-300 en niet de 200 en 300?
Denk dat die gasten alleen maar kunnen werken met NG 8) :D

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:19
Kozzmozz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Dat is hem inderdaad.
Wellicht direct KOK om dan de ILS 08 te nemen.
Alleen vreemd dat hij op 10.000FT continue moest rondcirkelen.
Waarschijnlijk niet direct clearance gekregen met de dichte mist voor landing.
Dat is een gebruikelijke procedure als bijvoorbeeld het zicht te slecht is en de verwachting is dat het beter wordt. "Bij ons op EHEH" bijvoorbeeld, met een CAT 1 ILS, is een zichtwaarde nodig van 550 meter om te kunnen landen. Als dat niet het geval is laten we de vliegers zelf kiezen of ze willen holden en meestal willen ze dat ook. TRA of RYR blijven meestal niet heel lang (zeker niet als het vooruitzicht is dat het slecht blijft). Maar een Russische Antonov heb ik wel eens 3u in de hold gehad (waarschijnlijk goedkope brandstof aan boord).

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Waterpower schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:28:
[...]

(waarschijnlijk goedkope brandstof aan boord).
eerder genoeg brandstof aanboord :*)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

In Soviet Russia, plane holds you :+

UItbrengen van de A330 is verplaast naar half 9 vanavond
YouTube: Project Mega Pack A330-300 Release Livestream!

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 01-03-2021 20:16 ]

• Mikee007
Ik zag al wel een link staan op de site maar via discord idd nog niet te downloaden
Mikee007 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Ik zag al wel een link staan op de site maar via discord idd nog niet te downloaden
hier het zelfde maar vind het ehct die verplichting van Discord en zo wel minder , maar ook dat het nog maar en Beta is van het toestel :-(
had toch wel verwahct dat ze nu al op verise 1.0 hadden gezeten ,ipv 0.1

• Mikee007
ravw schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:24:
[...]

hier het zelfde maar vind het ehct die verplichting van Discord en zo wel minder , maar ook dat het nog maar en Beta is van het toestel :-(
had toch wel verwahct dat ze nu al op verise 1.0 hadden gezeten ,ipv 0.1
Ja ik snap ook niet dat het allemaal zo moeilijk moet.. er zijn veel meer manieren om makkelijk een download link te maken. het toestel zal geen 4GB zijn
Pagina: 1 ... 144 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc