of het echt stuk is, daar heb ik niet voldoende ervaring voor, maar ik kreeg gisteravond de tbm met full flaps en een snelheid net boven stall speed (68 knots in mijn geval) niet aan de grond.. approach met een behoorlijke crosswind, ging allemaal op zich goed, maar net na flare bleef de tbm een halve meter boven de grond zweven, en hield dit ruim een km vol op 55 knots voor ik m zelf maar de baan op drukte. zoveel wind stond er nu ook weer nietGameaddict schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:10:
Gisteren normaals de Mooney geprobeerd met live weather, nu was er niet veel wind. Zonder problemen op kunnen stijgen.
Er loopt op het MSFS forum een topic waarbij gezegd wordt dat de vliegeigenschappen stuk zijn maar dat vraag ik me toch wel af. Lijkt me meer een kwestie dat ze een aantal punten verbeterd (of geactiveerd) hebben en dat het daardoor realistischer is geworden. Zo heeft de wind meer effect op het vliegtuig (misschien iets teveel?, maar dat laat ik aan de echte piloten over) en zal het niet meer mogelijk zijn om met een flinke zijwind op te stijgen met een cessna of mooney.
Voor de update leek het wel dat als je je vliegtuig goed trimt (vlieg bij altijd zonder auto pilot) hij stabiel in de lucht bleef. Nu ben je meer aan het werk en moet je gaan corrigeren. Voor mij lijkt het een verbetering die misschien nog gefinetuned moet worden.
Ja heb ik, werkt goed hoor. Behalve dat ik in vrij veel vliegtuigen er tegenaan loop dat er weinig te tunen valt: alles gaat automatisch zowatflopdoc schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:44:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met MS FS2020 en het Saitek Radio Panel? Ik lees elders dat die combinatie kennelijk niet compatibel is. Maar er is kennelijk wel al een Logitech plugin voor. Als dat zo is- weet iemand een alternatief? Ik word tureluurs van het lastige tunen van de radio's met de muis, zeker in VR (als zo'n hardware panel zou werken dan zet ik in VR bij het tunen wel even de headset af).
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Automatisch? Ik ben pas recent weer begonnen te flightsimmen, dus waarschijnlijk loop ik achter. Ik wil als jet vooral de CJ4 met mod gebruiken, en de PMDG737 als ie uitkomt (veel in FSX gebruikt jaren geleden alweer).DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:27:
[...]
Ja heb ik, werkt goed hoor. Behalve dat ik in vrij veel vliegtuigen er tegenaan loop dat er weinig te tunen valt: alles gaat automatisch zowat
Maar ik vlieg ook graag bush flying, en dan zul je waarschijnlijk toch echt met de hand moeten tunen denk ik.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Als je met de CJ4 vliegt heb je alles al in je vluchtplan/flight computer (FMC) staan. Tunen doet ie dan vanzelf, inclusief de ILS frequentie als je approaches gaat vliegen. Ik ben de wereld rond geweest met de CJ4, radio panel praktisch niet nodig gehad..flopdoc schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Automatisch? Ik ben pas recent weer begonnen te flightsimmen, dus waarschijnlijk loop ik achter. Ik wil als jet vooral de CJ4 met mod gebruiken, en de PMDG737 als ie uitkomt (veel in FSX gebruikt jaren geleden alweer).
Maar ik vlieg ook graag bush flying, en dan zul je waarschijnlijk toch echt met de hand moeten tunen denk ik.
Voor bushflying is het ideaal ja.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
misschien dat dit help https://www.spadnext.com/home.htmlflopdoc schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:44:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met MS FS2020 en het Saitek Radio Panel? Ik lees elders dat die combinatie kennelijk niet compatibel is. Maar er is kennelijk wel al een Logitech plugin voor. Als dat zo is- weet iemand een alternatief? Ik word tureluurs van het lastige tunen van de radio's met de muis, zeker in VR (als zo'n hardware panel zou werken dan zet ik in VR bij het tunen wel even de headset af).
.. ik heb zelf de radio's niet
dus ik kan er niets over zeggen ik gebruik gewoon een pluginn van logitech voor de andere
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik verwacht mijn nieuwe laptop (een van de) volgende week. Ik heb niet speciaal iets met vliegen, maar de flight simulator games hebben mij altijd aangesproken, maar ik heb er me nooit aan gewaagd.
Hoe user friendly is het om als complete leek mezelf in de serie te storten? Ik vermoed dat een minimaal een simpele joystick aan te raden is?
Waarschijnlijk zijn die vragen al meermaals voorbijgekomen, maar de TS meldt er niets over, het topic zelf is misschien iets te groot om helemaal door te lezen op zoek naar het antwoord vrees ik.
Hoe user friendly is het om als complete leek mezelf in de serie te storten? Ik vermoed dat een minimaal een simpele joystick aan te raden is?
Waarschijnlijk zijn die vragen al meermaals voorbijgekomen, maar de TS meldt er niets over, het topic zelf is misschien iets te groot om helemaal door te lezen op zoek naar het antwoord vrees ik.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ik ben zelf echt maar een héél casual gamer, maar ik zou sowieso investeren in een simpele HOTAS set.Jebus4life schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:58:
Ik verwacht mijn nieuwe laptop (een van de) volgende week. Ik heb niet speciaal iets met vliegen, maar de flight simulator games hebben mij altijd aangesproken, maar ik heb er me nooit aan gewaagd.
Zoiets:
pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart
Of als je mét voetpedalen wil:
pricewatch: Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack Oranje, Zwart
Zonder dat zou ik echt niet willen vliegen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
@Jebus4lifeunezra schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:07:
[...]
Ik ben zelf echt maar een héél casual gamer, maar ik zou sowieso investeren in een simpele HOTAS set.
Zoiets:
pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart
Of als je mét voetpedalen wil:
pricewatch: Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack Oranje, Zwart
Zonder dat zou ik echt niet willen vliegen.
Helemaal met bovenstaande eens. Minimaal een joystick met gashendel. En de wil om te leren. Het is best user friendly maar als je er echt wat uit wil halen ben je écht een tijd zoet. Je kunt Flight Sim zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil..
Mezelf maar even gequote voor de context. Na meerdere vluchten bleek er toch een probleem te zijn met een aanpassing aan het flight model door Asobo.cbr600f4i schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
Net even een circuitje gedaan op Newquay met de Grand Caravan nadat ik uiteraard m'n laatste mod heb verwijderd. Voelde al een stuk beter aan, snelheid en flaps reageren weer als voorheen, dus ik denk dat de mod niet meer overeen kwam. Vandaag of morgen nog even naar Land's End, als die landing goed gaat dan is het wat mij betreft in orde. Toch nog vreemd dat er best nog wat mensen problemen hebben zonder mod, then again, ik weet niet wat hun instellingen zijn.
Antwoord Microsoft
Dear Flight Sim Community.
As part of the recent World Update 3, we have inadvertently introduced an issue that is negatively affecting the flaps simulation. The problem was caused by a mistake in the build process, which integrated some incomplete improvements to the flight model into the latest update.
The result is that the lift effect for the flaps (as defined in the flight_model.cfg) is doubled. This only affects the lift of flaps and not the drag, and can be best observed in flap configurations that produce a lot of lift, typically in the landing configuration. As a result some planes glide too much with flaps, and this will be mostly noticed in late final and when flaring. Ground effect and headwinds exacerbate the issue. As this is not always easy to notice, and because this update was not supposed to be about the flight model, the issue was not caught by our quality teams despite all their efforts to avoid this type of situation.
We debated if we should address this via a hot fix as quickly as possible, but ultimately believe that the better approach is to implement the fix and to then thoroughly test everything for the upcoming Sim Update 3 (coming early March).
In the meantime, a workaround is to go into the flight_model.cfg and divide the flap lift by 2x (there are several possible scalars for that purpose: lift_coef_flaps or lift_scalar).
We genuinely regret and want to apologize for the inconvenience this is causing. We will continue to learn and improve our processes to avoid this type of problem in the future as much as possible.
Sincerely,
The Microsoft Flight Simulator Team
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ok, probleem met de flaps. En hoe moet dit dan met de premium vliegtuigen? Die hebben beveiligde bestanden. Hoe moeilijk kan het zijn om een hotfix uit te brengen die die files even overschrijft? Zo groot kan dat niet zijn.cbr600f4i schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:12:
[...]
Mezelf maar even gequote voor de context. Na meerdere vluchten bleek er toch een probleem te zijn met een aanpassing aan het flight model door Asobo.
Antwoord Microsoft
[...]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Inderdaad, waarom geen hotfix..
Mán, wat is vliegen op VATSIM verslavend. Vooral boven de UK was het even bijpoten vanavond om alle communicatie in de gaten te houden, je eigen verkeer eruit te filteren en ook nog eens zorgen dat je alle instructies correct opvolgt terwijl je ook je vliegtuig in de lucht moet houden 
Uiteindelijk kwam ik, omdat er op EGCC alleen ground was, op Scottish Control die ook de approach en tower van EGCC deed en daar stond de radio dus constant aan.
Op final ILS 23R bleek er nog een vertrekkende kist op de baan te staan die door control aangespoord werd te vertrekken maar blijkbaar niet heel erg opschoot. Ik was al bijna op een 1 mile final en stond op het punt om een GA te doen toen die kist alsnog in beweging kwam en ik clearence kreeg. Kist aan de grond, schakelen naar de ground frequency, taxi clearence krijgen en dan nog je weg zien te vinden in het donker is ook nog een hele uitdaging.
Al met al een prima manier om even een werkweek achter je te laten en compleet iets anders te doen, zo!
Uiteindelijk kwam ik, omdat er op EGCC alleen ground was, op Scottish Control die ook de approach en tower van EGCC deed en daar stond de radio dus constant aan.
Op final ILS 23R bleek er nog een vertrekkende kist op de baan te staan die door control aangespoord werd te vertrekken maar blijkbaar niet heel erg opschoot. Ik was al bijna op een 1 mile final en stond op het punt om een GA te doen toen die kist alsnog in beweging kwam en ik clearence kreeg. Kist aan de grond, schakelen naar de ground frequency, taxi clearence krijgen en dan nog je weg zien te vinden in het donker is ook nog een hele uitdaging.
Al met al een prima manier om even een werkweek achter je te laten en compleet iets anders te doen, zo!
:fill(white):strip_exif()/f/image/RGFbICk9ZtAUA0xDHkvBt5Hb.png?f=user_large)
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Geen idee, zoals met zoveel dingen inzake Asobo/MS kan men alleen nog maar speculeren. Wat dan ook veelvuldig gebeurt. Mensen dagenlang over de zeik en in discussie over dit voorval, om het over de UK scenery update zelf nog maar niet te hebben. Komt op mij nogal onprofessioneel over.Gameaddict schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:22:
[...]
Ok, probleem met de flaps. En hoe moet dit dan met de premium vliegtuigen? Die hebben beveiligde bestanden. Hoe moeilijk kan het zijn om een hotfix uit te brengen die die files even overschrijft? Zo groot kan dat niet zijn.
1 positieve noot, ik ben me nog meer in m'n favoriete vliegtuig gaan verdiepen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
En dat is? (welke vliegtuig?)cbr600f4i schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:25:
[...]
Geen idee, zoals met zoveel dingen inzake Asobo/MS kan men alleen nog maar speculeren. Wat dan ook veelvuldig gebeurt. Mensen dagenlang over de zeik en in discussie over dit voorval, om het over de UK scenery update zelf nog maar niet te hebben. Komt op mij nogal onprofessioneel over.
1 positieve noot, ik ben me nog meer in m'n favoriete vliegtuig gaan verdiepen.
PSN: plexforce (ps4)
Diverse vliegtuigen, de standaard Airbus, TBM 930, C208B, overige weet ik niet. Als je ze volgens het boekje vliegt dan zou je problemen moeten ondervinden of herkennen in het gedrag van deze vliegtuigen.
Ongelofelijk... Ben me dus aan t verdiepen in die a320fbw, eerste stapjes (2 weken bezig), dus nog niet veel landings.
Was zo pissed op mezelf dat ik afgelopen dagen echt zaad landingen had... Je weet niet bij een nieuw vliegtuig wat je nog moet aanvoelen of het nu aan jezelf ligt, of (zoals nu dus) aan de sim.
Hoewel ik (bedenk ik me nu) iets soortgelijks in de tbm930 heb gehad dezw week. Echt throttle op 0 en neus naar beneden om nog te kunnen landen. Had misschien een lampje moeten gaan branden.
Ik denk dat ik elke keer na een update gwoon de sim eens een weekje laat rusten.
Was zo pissed op mezelf dat ik afgelopen dagen echt zaad landingen had... Je weet niet bij een nieuw vliegtuig wat je nog moet aanvoelen of het nu aan jezelf ligt, of (zoals nu dus) aan de sim.
Hoewel ik (bedenk ik me nu) iets soortgelijks in de tbm930 heb gehad dezw week. Echt throttle op 0 en neus naar beneden om nog te kunnen landen. Had misschien een lampje moeten gaan branden.
Ik denk dat ik elke keer na een update gwoon de sim eens een weekje laat rusten.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Heb je de nieuwste versie, na de UK update? FBW heeft een update uitgebracht die jouw landingsprobleem zou moeten oplossen.456 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:25:
Ongelofelijk... Ben me dus aan t verdiepen in die a320fbw, eerste stapjes (2 weken bezig), dus nog niet veel landings.
Vergeet niet, die update zit alleen in de development en experimental versies.
net was ik vanplan te landne op Le Coruna maar die FBW is nu wel erg snel met crash aangeven met overspeed zeg , was nog naar net een milimeter in het rood en bam , spel zeg dat ik te veel stress op mijn vliegtuig had staan dus of ik de vlucht wilde restarten
daar gaat je vlucht van een uur ... moest op 180 kn vliegen en ik zat op 182 en hij vond het te veel ...
dus ook dit weer even aanpassen met het naderen van de landing ... elke keer is er wel weer wat na een update
daar gaat je vlucht van een uur ... moest op 180 kn vliegen en ik zat op 182 en hij vond het te veel ...
dus ook dit weer even aanpassen met het naderen van de landing ... elke keer is er wel weer wat na een update
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Thanks! Vergeet nog al eens te updaten voordat ik begin idd.cbr600f4i schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:51:
[...]
Heb je de nieuwste versie, na de UK update? FBW heeft een update uitgebracht die jouw landingsprobleem zou moeten oplossen.
Zit op de custom build. Dus ga zo maar eens aan de slag!
Wellicht moet je nog wel even checken wat @Elzavo zegt, ik heb de installer van FBW gepakt dus of ik de juiste versie heb weet ik niet, ergens had iemand dat wel gezegd maar ik twijfel nu.456 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:03:
[...]
Thanks! Vergeet nog al eens te updaten voordat ik begin idd.
Zit op de custom build. Dus ga zo maar eens aan de slag!
Ter info: geen idee hoe het komt, maar de Sim loopt weer goed, evenals mijn Hotas Flight X (zowel MSFS crashte/bevroor en de knoppen werkten niet meer/niet goed). Ik had de moed al opgegeven en startte hem vandaag nog een keer op. En, halleluja, het werkte weer! Blijkbaar zijn er wat 'onzichtbare filetjes' na de update3 meegekomen en hebben zich stiekem geinstalleerd. Maakt niet uit, fijn dat hij het weer doet. Hij lijkt zelfs iets vloeiender en de wolken lijken mooier??. Dus al met al voorlopig weer happy simmer
. Maar Miicrosoft moet hier er geen gewoonte van maken om de stress na elke update weer op te roepen (alhoewel stress, 't is maar een spelletje
)
Ik heb sinds kort tijdens het opstijgen dat ik zelf moet aangeven naar welk cruise level ik wil. ATC geeft aan bij de start klimmen tot 8.000ft en daarna hoor ik niets meer.... enig idee hoe dit komt?
Ik vlieg middels een vliegplan in me MCDU.
Dit krijg je volgens mij alleen als je je departure en arrival invoert in het pre-flight menu van FS, dan berekent hij ook een cruise altitude voor je. Als je vertrekt en geen arrival invoert zal het altijd iets van 8000 zijn, afhankelijk van de hoogte van het vliegveld waar je van vertrekt.Mikee007 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:32:
Ik heb sinds kort tijdens het opstijgen dat ik zelf moet aangeven naar welk cruise level ik wil. ATC geeft aan bij de start klimmen tot 8.000ft en daarna hoor ik niets meer.... enig idee hoe dit komt?
Ik doe het ook altijd via de MCDU en moet altijd na opstijgen bij de ATC aangeven dat ik een hogere cruise alt wil.
Hier zie je gelijk wat een nadeel is om alles maar in Cloud te doen updaten enz , als er iets verkeerd gaat kan je niet meer een rerol doen naar een eerdere versieTon37 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:01:
Maar Miicrosoft moet hier er geen gewoonte van maken om de stress na elke update weer op te roepen (alhoewel stress, 't is maar een spelletje)
Vroeger krijg je ene bestandje die je most downloaden en die je zelf moest instaleren , mocht het niet goed gaan dan zet je het oude ding weer terug en wahct je op een nieuwe update .. Ik ben ook niet zo voorstander van dat alels maar Automatisch van af de bron word upgedate , als je deze funktie nu gewoon eens een week of zo kon uit stellen , net als die MS Windows update
dan kan je nu een week aankijken als er weer veel problemen zijn , maar nu zou je dus een week moeten wachten als er iets helemaal fout gaat .
ben benieuwd wat er straks gebeurd als de hele zooi vast loopt en iederen moet opnieuw alles er op gaan zetten , omdat ze weer even iets over het hoofd hadden gezien , zal niet de eerste keer zijn , MS staat nou niet echt bekent om zijn betrouwbare updates en beleid
FBW heeft net een update toegevoegt maar geeft geen nieuwe patchnote weer of nieuwe patch datum ..
het gaat om de stable versie
iemand weet wat het is ?
iemand weet wat het is ?
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 20-02-2021 18:33 ]
Ik draai de custom build van FBW, en kan melden dat de flaps settings geen issue meer is. Ook het landen ging smooth as butter.
Alleen ILS capture ging niet (ook een known bug).
Dit was wel te verhelpen door in het flightplan eenmalig de arrival nog een keer te bevestigen.
Dus op naar de volgende (simbrief) planning!
Alleen ILS capture ging niet (ook een known bug).
Dit was wel te verhelpen door in het flightplan eenmalig de arrival nog een keer te bevestigen.
Dus op naar de volgende (simbrief) planning!
Dat is wel vreemd want voorheen had ik dat niet namelijk.. toen gaf ATC het vanzelf aan bijv. 8000, 16.000, 26.000 etc.. tot ik me cruise level heb bereikt.mvbo schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:08:
[...]
Dit krijg je volgens mij alleen als je je departure en arrival invoert in het pre-flight menu van FS, dan berekent hij ook een cruise altitude voor je. Als je vertrekt en geen arrival invoert zal het altijd iets van 8000 zijn, afhankelijk van de hoogte van het vliegveld waar je van vertrekt.
Ik doe het ook altijd via de MCDU en moet altijd na opstijgen bij de ATC aangeven dat ik een hogere cruise alt wil.
Hebben trouwens meer mensen problemen met het aanpassen van de Altimeter Barometric pressure? als ik op B druk (de command die ik ingesteld heb) gebeurd er namelijk helemaal niets!) dit is bij ieder toestel dus lijkt een bug in MSFS? of iets anders?
[ Voor 15% gewijzigd door Mikee007 op 20-02-2021 19:26 ]
0.5.3 fixed de flaps, performance increase en wat bug fixes.ravw schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:33:
FBW heeft net een update toegevoegt maar geeft geen nieuwe patchnote weer of nieuwe patch datum ..
iemand weet wat het is ?
0.6.0 zal pas weer nieuwe functies toevoegen.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
was net al even op zoek naar een makkelijke manier om de default planes in ieder geval te fixen, en had geen zin om het allemaal handmatig uit te zoeken. kwam daarbij https://flightsim.to/file...y-hotfix-standard-edition tegen, en bij mij lijkt daarbij de tbm in ieder geval weer zoals ik gewend ben te werken bij het landen 
Zodra asobo/microsoft dan een definitieve eigen fix uitbrengt, wat nog wel even kan duren, haal ik die community folder weer weg en dan zou het allemaal weer goed moeten zijn
Zodra asobo/microsoft dan een definitieve eigen fix uitbrengt, wat nog wel even kan duren, haal ik die community folder weer weg en dan zou het allemaal weer goed moeten zijn
[ Voor 19% gewijzigd door djbarney op 20-02-2021 20:38 ]
B werkt prima bij mij, in ieder geval zojuist dan toch nog.Mikee007 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:09:
[...]
Dat is wel vreemd want voorheen had ik dat niet namelijk.. toen gaf ATC het vanzelf aan bijv. 8000, 16.000, 26.000 etc.. tot ik me cruise level heb bereikt.
Hebben trouwens meer mensen problemen met het aanpassen van de Altimeter Barometric pressure? als ik op B druk (de command die ik ingesteld heb) gebeurd er namelijk helemaal niets!) dit is bij ieder toestel dus lijkt een bug in MSFS? of iets anders?
Oh echt? Wil soms nog wel eens de rode band oproepen met de flaps om ff snel wat airspeed eruit te halenravw schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:46:
net was ik vanplan te landne op Le Coruna maar die FBW is nu wel erg snel met crash aangeven met overspeed zeg , was nog naar net een milimeter in het rood en bam , spel zeg dat ik te veel stress op mijn vliegtuig had staan dus of ik de vlucht wilde restarten
daar gaat je vlucht van een uur ... moest op 180 kn vliegen en ik zat op 182 en hij vond het te veel ...![]()
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Controleer eerst of hij wel daadwerkelijk het huidige weer ophaalt.Mikee007 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:09:
[...]
Dat is wel vreemd want voorheen had ik dat niet namelijk.. toen gaf ATC het vanzelf aan bijv. 8000, 16.000, 26.000 etc.. tot ik me cruise level heb bereikt.
Ik heb de afgelopen paar dagen het ook al een paar keer gehad dat live weather wel in je planning word geladen maar niet tijdens een vlucht
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
toch wel even andere koek dit.. https://www.theverge.com/...328-denver-engine-failure
Ik snap het toch niet goed, nu wordt er verwacht dat je overal in config filesflaps settings gaat aanpassen, maar geen garanties dat dit ook automatisch terug naar de normale settings gaat als de patch/sim update uitkomt ?
Laat staan dat payware developpers nu mss dit ook gaan ‘patchen’ en ze dat daarna ook weer moeten ‘unpatchen’.
Wat een zooi.
Btw: ik heb die Zenith gekocht, maar die land ook heel raar. Geen idee of het met de UK update te maken heeft, hij zit nog maar net in de marketplace. Maar met full flaps valt ding quasi uit de lucht. Heel raar, want er zou juist te veel lift moeten zijn. Ik had ook al voor dat de flaps vast zaten. De cockpit animatie werkte nog (flaps hendel) maar de flaps beweegden niet meer. Ze stonden ‘vast’ op full flaps, dus veel vliegen zat er niet meer in
Laat staan dat payware developpers nu mss dit ook gaan ‘patchen’ en ze dat daarna ook weer moeten ‘unpatchen’.
Wat een zooi.
Btw: ik heb die Zenith gekocht, maar die land ook heel raar. Geen idee of het met de UK update te maken heeft, hij zit nog maar net in de marketplace. Maar met full flaps valt ding quasi uit de lucht. Heel raar, want er zou juist te veel lift moeten zijn. Ik had ook al voor dat de flaps vast zaten. De cockpit animatie werkte nog (flaps hendel) maar de flaps beweegden niet meer. Ze stonden ‘vast’ op full flaps, dus veel vliegen zat er niet meer in

[ Voor 17% gewijzigd door Predator op 21-02-2021 08:57 ]
Heel vreemd.. bij mij doet die dus echt helemaal niets waardoor tijdens de vlucht allerlei problemen voorkomen zoals niet de juiste hoogte tijdens cruise level en tijdens daling.456 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:16:
[...]
B werkt prima bij mij, in ieder geval zojuist dan toch nog.
@ravw maak jij geen gebruik van de simbrief integratie voor de a320?
nee , maar wat is daar het voordeel van danjorank schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:53:
@ravw maak jij geen gebruik van de simbrief integratie voor de a320?
Zo de laastte 120 nm zijn aangebroken dus kan me zo weer klaar gaan maken voor de landing
nog een shot van halve wegen de vlucht

Nu alleen maar grijs en wolken
Zo we zijn geland op LECO

Zo en dan nu vertrokken naar Liverpool

[ Voor 102% gewijzigd door ravw op 21-02-2021 16:43 ]
Ik vlieg met de CJ4 working title en loop vaak tegen het probleem aan dat de ATC mij op een bepaalde hoogte wil houden. Als ik de ATC hoogte aanhoud ben ik veel te laat met dalen. Als ik de TOD/Waypoint hoogtes aanhoudt blijft ATC mekkeren dat ik niet op de juiste hoogte zit en krijg ik geen approach/landing clearance.
Wat doen jullie? ATC volledig negeren? Hoe weet je dan welke runway/approach je moet hebben? Het lukt mij namelijk ook niet om de ATIS uit te luisteren (meerdere airports geprobeerd, zoals Innsbruck en Aberdeen). Ik krijg simpelweg geen gehoor op de frequencies.
Ik kies nu zelf een approach, afhankelijk hoe de wind staat, en negeer de ATC. Toch doet dit wel af van de beleving en het realisme...
Benieuwd naar jullie tips!
Wat doen jullie? ATC volledig negeren? Hoe weet je dan welke runway/approach je moet hebben? Het lukt mij namelijk ook niet om de ATIS uit te luisteren (meerdere airports geprobeerd, zoals Innsbruck en Aberdeen). Ik krijg simpelweg geen gehoor op de frequencies.
Ik kies nu zelf een approach, afhankelijk hoe de wind staat, en negeer de ATC. Toch doet dit wel af van de beleving en het realisme...
dat hij er nog aanblijft zitten met dat gerammeldjbarney schreef op zondag 21 februari 2021 @ 02:12:
toch wel even andere koek dit.. https://www.theverge.com/...328-denver-engine-failure
United flight 328.
YouTube: RAW: United Flight 328 engine catches fire
en alle zege komt van boven zeggen ze , vliegtuig onderdelen ook
YouTube: RAW: Family at dog park sees airplane pieces falling around them
en dna liepen ze hier te klagen met twee stukjes die losgeraakt waren gisteren van een B7474
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 21-02-2021 19:19 ]
Ik vraag of ze me IFR flight er uit willen gooien en dan varag ik het wel weer aan als ik r bijna bentNielster schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:25:
Ik vlieg met de CJ4 working title en loop vaak tegen het probleem aan dat de ATC mij op een bepaalde hoogte wil houden. Als ik de ATC hoogte aanhoud ben ik veel te laat met dalen. Als ik de TOD/Waypoint hoogtes aanhoudt blijft ATC mekkeren dat ik niet op de juiste hoogte zit en krijg ik geen approach/landing clearance.
want ik word schijtziek van dat elke minuut dat geblaat over de niet juiste hoogte
dan zeg ik mijn IFR af en ga dan gewoon me vlucht zelf afmaken
maar ook voor de landingkan het nog gebeuren dat hij me op 14.000 ft wil hebben 50 meter voor de baan , je zou in staat zijn even dat kraaiennest in te lopen en die vent of vrouw even .........

ik hoop dat het als humor bedoeld is @ravw. Zo niet dan moet je je afvragen of je Simulatie niet teveel gaat verwarren met Real Life. Dat zou verontrustend zijn? De gevolgen hadden veel ernstiger kunnen zijn...ravw schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:18:
[...]
dat hij er nog aanblijft zitten met dat gerammel
United flight 328.
YouTube: RAW: United Flight 328 engine catches fire
en alle zege komt van boven zeggen ze , vliegtuig onderdelen ook
YouTube: RAW: Family at dog park sees airplane pieces falling around them
en dna liepen ze hier te klagen met twee stukjes die losgeraakt waren gisteren van een B7474
ja maar daar moet je niet bij stil staan , maar zo als ik altijd zegt het kan altijd erger maar wel vreemd , dat 2 x op 1 dag delen van twee verschillende vliegtuigen afvallenTon37 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:29:
[...]
ik hoop dat het als humor bedoeld is @ravw. Zo niet dan moet je je afvragen of je Simulatie niet teveel gaat verwarren met Real Life. Dat zou verontrustend zijn? De gevolgen hadden veel ernstiger kunnen zijn...
Maar goed nu maar hopen dat ze snel de oorzaak vinden en dat er gelukkig niemand gewond is geraakt of zelf nog erger
Als ik met de ATC vlieg dan zeg ik eigenlijk constant wat ik wil, i.e. cruise hoogte met 10.000 verhogen naar 27K en dan nog een keer met 10K naar 37K.Nielster schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:25:
Als ik niet de approach krijg die logisch is met het weer / ik krijg visual terwijl ik de RNAV wil vliegen dan kun je tegen de ATC zeggen dat je de approach wilt veranderen. Dat kan pas wel zodra de ATC je de eerste approach instructie geeft.
Full flaps op een STOL vliegtuig zoals die Zenith werken meer als air brakes dan voor de extra lift. Je zal dus extra vermogen toe moeten voegen om de extra drag te overkomen.Predator schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:54:
Btw: ik heb die Zenith gekocht, maar die land ook heel raar. Geen idee of het met de UK update te maken heeft, hij zit nog maar net in de marketplace. Maar met full flaps valt ding quasi uit de lucht. Heel raar, want er zou juist te veel lift moeten zijn.
worden ook alleen maar gebruikt net zo als de Piper cub op het laatste moment van de landing , puur zo als je zegt de rem er op gooien zodat je onder je zweef snelheid komtPropane schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:38:
[...]
Full flaps op een STOL vliegtuig zoals die Zenith werken meer als air brakes dan voor de extra lift. Je zal dus extra vermogen toe moeten voegen om de extra drag te overkomen.
Ik negeer de ATC ook vaak, gewoon blijven negeren, dan krijg je 9 vd 10 keer toch de clearance.Nielster schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:25:
Wat ik vaak doe is een LOC approach in de planner zetten en dan via de MCDU de ILS frequentie van die baan erin zetten.
Sommige approaches gaan ook totaal nergens over. Dan doe ik met HDG select of helemaal handmatig de localizer en G/S intercepten.
Follow the needle
Waarom vind MSFS het nou eens in de zoveel tijd nodig om je instellingen te resetten? Moest net weer alles van voor af aan doorlopen zonder de mogelijkheid om het over te slaan. Lekker handig als je alles net iets anders dan standaard hebt staan. Gelukkig waren de zelfgemaakte profielen voor de controllers bewaard gebleven, was alleen weer een kwestie van de juiste profielen kiezen. Alle andere instellingen helaas wel weer in moeten stellen.
Is ook niet zo dat ik hem de eerste keer na de update opstart.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
dan maar hopen dat hij voor de baan staat en niet er achter met een berg
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-02-2021 23:25 ]
Nog nooit gehad dat ik dat heb hoeven doen. Instellingen staan altijd hetzelfde, game files integriteit eens verifyen wellicht?Gameaddict schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:26:
Waarom vind MSFS het nou eens in de zoveel tijd nodig om je instellingen te resetten? Moest net weer alles van voor af aan doorlopen zonder de mogelijkheid om het over te slaan. Lekker handig als je alles net iets anders dan standaard hebt staan. Gelukkig waren de zelfgemaakte profielen voor de controllers bewaard gebleven, was alleen weer een kwestie van de juiste profielen kiezen. Alle andere instellingen helaas wel weer in moeten stellen.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Heb de microsoft store versie, geloof niet dat dat gaat. Maar schijnbaar is de game files integriteit verifiëren in Steam voor MSFS erg link om te doen. Maakt meer stuk dan het iets oplevert.Craftop schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:22:
[...]
Nog nooit gehad dat ik dat heb hoeven doen. Instellingen staan altijd hetzelfde, game files integriteit eens verifyen wellicht?
Enige wat ik gedaan had in de tussentijd is de config-files van een aantal vliegtuigen aangepast.
Ook nog nooit gehad dat instellingen resetten, maar gezien dat mijn instellingen zelfs bij een nieuwe installatie op een nieuwe pc behouden bleven zit er wel ergens een cloud sync. Misschien dat daar ergens wat mis gaat?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
De enige instelling die bij mij een paar keer gereset is is de bing maps data en dan hooguit in het geval dat Microsoft zelf een connectivity probleem had.
Jullie hebben inderdaad gelijk. Zit allemaal in de cloud. Niet aan gedacht. Had nog wel een aantal keer MSFS afgesloten en weer opnieuw opgestart, maar waarschijnlijk heeft ie geen verbinding met de cloud gehad (overigens geen melding in MSFS gehad dat ie geen verbinding had).
Er is overigens ook geen mogelijkheid om het bestand te backup-en. Staat schijnbaar versleuteld op je harde schijf.
Er is overigens ook geen mogelijkheid om het bestand te backup-en. Staat schijnbaar versleuteld op je harde schijf.
Komen jullie nooit op andere flightsim fora...?Gameaddict schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:26:
Waarom vind MSFS het nou eens in de zoveel tijd nodig om je instellingen te resetten?
Sterker nog: als je via Steam de MSFS files verifieert, wordt je complete MSFS install weggegooid en kan je 153 BG helemaal opnieuw gaan downloaden. NIET DOEN dus.Gameaddict schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:40:
[...]
Maar schijnbaar is de game files integriteit verifiëren in Steam voor MSFS erg link om te doen. Maakt meer stuk dan het iets oplevert.
Had inderdaad net deze topic gevonden op het MSFS forum.tup61 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:38:
[...]
Komen jullie nooit op andere flightsim fora...?Dit is een bekende bug die sinds eind vorige week bestaat: met een beetje pech moet je ELKE KEER als je MSFS opstart je opties opnieuw instellen... Lijkt niet zozeer een MSFS-bug te zijn maar eerder een MS game service bug. Is bekend en wordt (hopelijk) aan gewerkt.
Is dus nog erger dan dat ik dacht. Achievements and logbook worden ook gereset (niet dat dat me erg boeit, maar toch), iedere keer opnieuw de instellingen kwijt. Lekker handig, alles vergrendelen zodat je geen backup kunt maken.

Staat een workaround in the topic, maar ik wacht wel tot ze de game service gefixt hebben.
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar volgens mij hebben alleen de gebruikers er last van die hem via de MS store hebben aageschaft. Steam gebruikers kunnen er dus ook last van hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 22-02-2021 12:42 ]
Ik ben de wereld rondgevlogen met de CJ4... in het begin was het wel even spannend allemaal maar de ATC heeft doorgaans wel gewoon gelijk. Ik heb wel in de mééste gevallen vantevoren m'n approach in de flight planner gezet maar de laatste paar vluchten heb ik het 'officieel' gedaan: gewoon de ATC de approach laten toewijzen en in de praktijk werkt dat voor mij prima. Gewoon een normaal descent profile kunnen aanhouden en zo. Ja ik heb ook wel het idee dat 'ie soms wat láát is maar meestal valt het wel binnen de 10 nm van de TOD die ik in de fmc zie staan.Nielster schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:25:
Als er nog meer zijn met het probleem van het resetten van de instellingen: Zojuist is er een nieuwe Gaming services via de store beschikbaar gekomen. Zou het probleem op moeten lossen. Ben benieuwd. Versie 2.50.18001.0 is de oude (defecte versie), Versie 2.50.20001.0 is de laatste (juiste versie)
Is alleen bij mensen die hem via de MS store hebben gekocht maar niet via Steam , die hebben dat probleem niet , maar ben wel blij dat het probleem snel gefixed is voor de mensen die daar last van hebbenGameaddict schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:05:
Als er nog meer zijn met het probleem van het resetten van de instellingen: Zojuist is er een nieuwe Gaming services via de store beschikbaar gekomen. Zou het probleem op moeten lossen. Ben benieuwd. Versie 2.50.18001.0 is de oude (defecte versie), Versie 2.50.20001.0 is de laatste (juiste versie)
Net eerste keer in VR gevlogen met een Cessna 152. Had paar jaar geleden eens meegevlogen maar man wat voelt dat klein aan als je daar effectief in zit
Wel fantastisch gevoel in VR.
Bij de TBM 930 is de verhouding beter . De Cessna is idd erg smal.lapino schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:16:
Net eerste keer in VR gevlogen met een Cessna 152. Had paar jaar geleden eens meegevlogen maar man wat voelt dat klein aan als je daar effectief in zitWel fantastisch gevoel in VR.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
De laatste FBW dev build is weer zoals het hoort gelukkig
was er dan iets niet goed , heb tot heden niets gemerkt ?Dani86 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:14:
De laatste FBW dev build is weer zoals het hoort gelukkig
Zit nu trouwens ook weer in de lucht van Greater Moncton Int naar Memphis Int met de FBW -Air Canada

zo weer een stukje verder, het word al weer licht

heb nog een aardig stukje te gaan

zo de Eagle is bijna landed

The Eagle has landed

en welkom in Memphis

Vanaaf maar de rest van de reis afmaken die gaat naar Las Vegas
maar dat word pas leuk als je die in het donker doet
Dus vanavond maar Viva Las Vegas
Maar eerste even richting Denver wat vracht en mensen weg brengen
[ Voor 82% gewijzigd door ravw op 23-02-2021 16:45 ]
Ik wil graag FS2020PdL kopen en kom via Google store uit op deze zaak https://www.hrkgame.com/n...luxe-windows-10-greencode Dit scheelt wel heel veel met de reguliere stores op Steam, MS store en de bekende flightsimulator webwinkel.
Zit hier een adder onder het gras, zoals dat ik nog extra moet betalen voor een Xbox pass? Volgens mij is nl gewoon een code met een digitale download bij MS.
Zit hier een adder onder het gras, zoals dat ik nog extra moet betalen voor een Xbox pass? Volgens mij is nl gewoon een code met een digitale download bij MS.
Ik zou het niet doen , maar goed , mar waarom deze dure versie , als je niet de airports en of vliegtuigen vliegt die in de duurdere versie zitten zou ik gewoon gaan voor de twee de versei , niet de basic maar die daar boven , is meer dan zatToine1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:39:
Ik wil graag FS2020PdL kopen en kom via Google store uit op deze zaak https://www.hrkgame.com/n...luxe-windows-10-greencode Dit scheelt wel heel veel met de reguliere stores op Steam, MS store en de bekende flightsimulator webwinkel.
er is inmiddels al veel freeware te krijgen en ook sommige wereldelen zijn al upgerade .
voor een goede airliner zou je FBW A320 kunnen nemen en voor GA zijn er al diverse goede mods te krijgen , de airports komen vanzelf vaak wel freeware en ook worden later wel toegevoegt aan de wereld updates .. of als je het echt wil , kun je ze gewoon kopen als addon
maar ik zou niet gaan korten om bij en andere niet erkende store te kopen , MS heeft daar voor ook al gewaarschuwd om dat niet te doen
Gewoon illegale troep. Negeren die ellende.Toine1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:39:
Vanmiddag een Elgato Streamdeck besteld. 15 Button versie, primair voor Flight Sim... ben benieuwd hoe het werkt icm de FlightTracker plug-in.
YouTube: Stream deck MSFS2020 controls using Flight Tracker Plugin
[ Voor 28% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-02-2021 18:22 ]
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Wou eigenlijk net zelf de trekker overhalen na lang wikken en wegen voor de XL versie, maar die was nergens meer te verkrijgen. Dus zelf nog niks besteld.DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:21:
Vanmiddag een Elgato Streamdeck besteld. 15 Button versie, primair voor Flight Sim... ben benieuwd hoe het werkt icm de FlightTracker plug-in.
is het dan niet gewoon handiger om eens te kijken naar een macro keyboard die zijn en wel te krijgen en voor minder dan de helft van de prijsDaitoX schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:38:
[...]
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Wou eigenlijk net zelf de trekker overhalen na lang wikken en wegen voor de XL versie, maar die was nergens meer te verkrijgen. Dus zelf nog niks besteld.
even een voorbeeld
https://www.amazon.com/Ko...rogrammable/dp/B07RL6QBLZ
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 23-02-2021 18:47 ]
Of een (ongebruikte) mobiele telefoon/tablet. Kan je voor veel dingen gebruiken in simulatoren.ravw schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:45:
[...]
is het dan niet gewoon handiger om eens te kijken naar een macro keyboard die zijn en wel te krijgen en voor minder dan de helft van de prijs
even eenvoorbeeld
ja dat zou nog beter zijn , of zo als ik nog heb staan een touchscreen monitorDroepy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:48:
[...]
Of een (ongebruikte) mobiele telefoon/tablet. Kan je voor veel dingen gebruiken in simulatoren.
maar ooit eens gekocht maar nooit gebruikt als TS
staat nu ook al jaren te verstoffen (Iiyama als het goed is)
heeft denk ik een half jaarje als monitor gewerkt en verder stil gestaan
Naja ik zou het niet alleen voor MSFS gebruiken en voegen de knoppen met schermpje wel wat toe denk ik over een macro keyboard.
Ongebruikte tablet heb ik niet liggen, want ik gebruik geen tablets. Had anders mogelijk een optie kunnen zijn inderdaad.
Ongebruikte tablet heb ik niet liggen, want ik gebruik geen tablets. Had anders mogelijk een optie kunnen zijn inderdaad.
Zou kunnen. Maar die Streamdeck heeft LCD-schermpjes, fantastische software en integraties, folders met verschillende profielen. Eigen icoontjes ontwerpen en state-aware functies.ravw schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:45:
[...]
is het dan niet gewoon handiger om eens te kijken naar een macro keyboard die zijn en wel te krijgen en voor minder dan de helft van de prijs
even een voorbeeld
Als ik die Youtube video’s mag geloven is het wel veel werk maar wel erg lonend.DaitoX schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:38:
[...]
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Wou eigenlijk net zelf de trekker overhalen na lang wikken en wegen voor de XL versie, maar die was nergens meer te verkrijgen. Dus zelf nog niks besteld.
Zeg heb ik wel een boxje met fysieke schakelaartjes voor verlichting en battery en zo maar een autopilot heb ik bijv niet.
En het Logitech autopilot panel is gaaf maar vooral bedoeld voor 1 type vliegtuig. En dát is ook niet echt handig.. dat panel heeft bijv weer geen FLC knopje.
Nee inderdaad. Videobewerking en Photoshop heb ik ook (op m’n MacBook) en daar werkt die software van Streamdeck ook op. Lijkt me erg gaaf. En misschien wil ik wel eens meer gaan streamen. Heb dat in het verleden wel wat gedaan (met gemiddeld 0 viewers) ..DaitoX schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:06:
Naja ik zou het niet alleen voor MSFS gebruiken en voegen de knoppen met schermpje wel wat toe denk ik over een macro keyboard.
Aan die throttle ga je veel plezier beleven, die is erg gaaf. Ben ook maar eens begonnen met het vernieuwen van wat hardware en afgelopen zondag een Honeycomb yoke besteld. Vandaag geleverd. Toch heel wat anders dan m'n CH product yoke (die het na +- 15 jaar nog steeds prima doet en waar ik al veel plezier van heb gehad, nooit spijt gehad daarvan).
Snap nu wel wat ze bedoelen met de 10 graden heading bug.
Heeft het nog zin/voordelen om de Honeycomb software te installeren? Wordt prima herkend door windows en MSFS.
Snap nu wel wat ze bedoelen met de 10 graden heading bug.
Heeft het nog zin/voordelen om de Honeycomb software te installeren? Wordt prima herkend door windows en MSFS.
Let wel op dat je die streamdeck in principe maar in combinatie met één apparaat kunt gebruiken. Ik heb in ieder geval nog geen goede manier gevonden om hem aan zowel m'n desktop als m'n laptop te koppelen, omdat er een afhankelijkheid is van de profielen die je via de software installeert (en die software staat dus weer op dat device.....)DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:11:
[...]
Nee inderdaad. Videobewerking en Photoshop heb ik ook (op m’n MacBook) en daar werkt die software van Streamdeck ook op. Lijkt me erg gaaf. En misschien wil ik wel eens meer gaan streamen. Heb dat in het verleden wel wat gedaan (met gemiddeld 0 viewers) ..
Voor gebruik in combinatie met FS2020 is dat ding (ik heb de XL versie) echter wel briljant, vooral ook juist door die schermpjes. Makkelijk je huidige IAS zien, zien waarop je vSpeed is ingesteld, wat de status is van je flaps / gear / lights, etc. Werkt erg fijn!
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik merk de laatste tijd 2 dingen die wat raar voelen. Enerzijds heb ik gevoel dat vliegtuig altijd precies wat 'schuin' vliegt (heb Honeycomb Yoke). Vliegt maw precies nooit rechtdoor, terwijl ik duidelijk horizontaal vlieg. Zeer bizar.
Andere is dat ik bij opstijgen precies altijd zo'n duw naar links krijg (Cessna 152 bijv). Heb auto rudder opstaan voor take off, want heb geen pedalen. Als ik die assist uit zet, dan gaat vliegtuig meteen (altijd) naar links. Rudders staan nochtans recht. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Andere is dat ik bij opstijgen precies altijd zo'n duw naar links krijg (Cessna 152 bijv). Heb auto rudder opstaan voor take off, want heb geen pedalen. Als ik die assist uit zet, dan gaat vliegtuig meteen (altijd) naar links. Rudders staan nochtans recht. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Dat schuin vliegen merkte ik ook. Weet niet of het te maken heeft met de wind
Dat komt door het koppel dat de motor levert en de propwash op de staart. Is dus normaal gedrag bij een propeller toestel. Bij takeoff en meer gas geven altijd rechtsvoeten geven.lapino schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:07:
is een bug in MSFS ( FBW heeft daar geen last van en Payware toestellen die geen gebruik maken van de AP van Asobocracking cloud schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:24:
Dat schuin vliegen merkte ik ook. Weet niet of het te maken heeft met de wind
Heb wel de indruk dat de wind meer effect heeft dan voor de update, dus zal zeker meespelen. Daarnaast is het gewicht links en rechts niet altijd hetzelfde (dacht dat standaard alleen de piloot word geteld, dus heb je links meer gewicht). Verdeling van brandstof hoeft niet evenredig te zijn.lapino schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:07:
Ik merk de laatste tijd 2 dingen die wat raar voelen. Enerzijds heb ik gevoel dat vliegtuig altijd precies wat 'schuin' vliegt (heb Honeycomb Yoke). Vliegt maw precies nooit rechtdoor, terwijl ik duidelijk horizontaal vlieg. Zeer bizar.
Zou dit met juist te trimmen op moeten kunnen lossen.
Net een mail gehad dat mijn TCA throttle add-on (eindelijk) is verzonden! Morgen hopelijk een complete set!
waar heb je hem besteldEr!k schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:21:
Net een mail gehad dat mijn TCA throttle add-on (eindelijk) is verzonden! Morgen hopelijk een complete set!
dit word de nieuwe veiligheids filmpje aanboord van de Air Frans
erg mooi gedaan
YouTube: New safety instructions | Air FrancePARIJS - Air France heeft de nieuwe in-flight safety video gepresenteerd, die vanaf 1 maart aan boord van longhaul-vluchten te zien is. In de video nemen twee cabinemedewerkers de kijker mee langs een aantal Franse bezienswaardigheden terwijl ze de veiligheidsinstructies geven.
erg mooi gedaan
heh, kom er net achter dat er weliswaar een stuk of 60 airports op IJsland zijn, maar dat er standaard 0 (nul) op de Faroer liggen.
Supertof dat iedere IJslandse gravel boeren oprijlaan die mogelijk als landingsbaan gebruikt zou kunnen worden beschikbaar is, maar voor een eilandhop-tocht in een GA van Europa naar Amerika had van mij toch ten minste de internationale luchthaven van Faroe er wel in mogen zitten
Lang leve de community, zullen we maar zeggen
https://nl.flightsim.to/f...gar-airport-faroe-islands
Supertof dat iedere IJslandse gravel boeren oprijlaan die mogelijk als landingsbaan gebruikt zou kunnen worden beschikbaar is, maar voor een eilandhop-tocht in een GA van Europa naar Amerika had van mij toch ten minste de internationale luchthaven van Faroe er wel in mogen zitten

Lang leve de community, zullen we maar zeggen
Ik had al wat moeite met de CJ4 (WorkingTitle mod) om van Canada naar Ierland te komen. Ik ben van St. John’s naar Keflavik gegaan, had nog wel een tussenstop in Nuuk (Groenland) kunnen maken maar met 100% fuel lukt het nét.ared schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:58:
heh, kom er net achter dat er weliswaar een stuk of 60 airports op IJsland zijn, maar dat er standaard 0 (nul) op de Faroer liggen.
Supertof dat iedere IJslandse gravel boeren oprijlaan die mogelijk als landingsbaan gebruikt zou kunnen worden beschikbaar is, maar voor een eilandhop-tocht in een GA van Europa naar Amerika had van mij toch ten minste de internationale luchthaven van Faroe er wel in mogen zitten![]()
Lang leve de community, zullen we maar zeggen![]()
Oh ja, ik doe het in de DA62, real-time, real-weather. Alleen voor sight-seeing purposes af en toe even clear skies aan. Soms wel ff spannend met icing, maar tot nu toe zonder crashes. Maar dus wel met wat extra tussenstapjes:DigitalExorcist schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:07:
[...]
Ik had al wat moeite met de CJ4 (WorkingTitle mod) om van Canada naar Ierland te komen. Ik ben van St. John’s naar Keflavik gegaan, had nog wel een tussenstop in Nuuk (Groenland) kunnen maken maar met 100% fuel lukt het nét.
St. John's - Davis Inlet - Nuuk - Kulusuk - Reykjavik - en nu dan naar Vagar
(trouwens ook omdat ik een uur of drie vliegen wel de max vind om het leuk te houden, zeker met VR bril op)
Hier hetzelfde, 1 december besteld (1e moment dat het daar kon) en vandaag bericht dat ie verstuurd is
Life is not about specs, it is about joy!
Mijn addon komt morgen ook binnen.
Maar komt binnenkort waarschijnlijk in de verkoop omdat ik een Honeycomb Bravo wil.
Maar komt binnenkort waarschijnlijk in de verkoop omdat ik een Honeycomb Bravo wil.
De nieuwe vliegtuig van Carenado is ook weer bekent
en het word de Carenado PA28 Arrow III
wel jammer want die komt al uit en gemaakt door Just flight ....
Zo jammer dat de laaste tijd veel van het zelfde uitkomt en dat veel uitgevers met de zelfde projecten zijn bezig zijn
Ook op MP van MSFS staan diverse dingen nu al dubbel
Maar hier de scheens ervan

Maar zelf ga ik voor die van Just flight
mede ook omdat zo wle Xp11 en FSx een heel goed toestel was , maar wahct beide reviews wel even af ... maar die CRJ moet eens uit gaan komen met veel livery's
Zo jammer dat de laaste tijd veel van het zelfde uitkomt en dat veel uitgevers met de zelfde projecten zijn bezig zijn

Maar zelf ga ik voor die van Just flight
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 24-02-2021 16:48 ]
Potver 🤤 ik heb een keer (20 jaar terug) een proefles gehad in een Piper Arrow III ....... op Lelystad. Fantastisch vooral omdat ik toen al aardig wat Sim-ervaring had. Leuk dat de instructeur dat alleen maar hoefde te zeggen “klim naar 3000 en daarna richting <zoveel>” en je wéét gewoon wat je te doen staat.ravw schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:44:
De nieuwe vliegtuig van Carenado is ook weer bekent
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar zelf ga ik voor die van Just flightmede ook omdat zo wle Xp11 en FSx een heel goed toestel was , maar wahct beide reviews wel even af ... maar die CRJ moet eens uit gaan komen met veel livery's
Dat gevoel herken ik alleen dan met een C150 ook op LelystadDigitalExorcist schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:58:
[...]
Potver 🤤 ik heb een keer (20 jaar terug) een proefles gehad in een Piper Arrow III ....... op Lelystad. Fantastisch vooral omdat ik toen al aardig wat Sim-ervaring had. Leuk dat de instructeur dat alleen maar hoefde te zeggen “klim naar 3000 en daarna richting <zoveel>” en je wéét gewoon wat je te doen staat.
kreeg zelf de complimenten toen ik de yoke overnam dat ik het heel rustig deed en eerst aanvoelde hoe het vliegtuig reageerde op de Yoke uitslag , ze had wel door dat het niet mijn eerste "vliegervaring" was
de Piper Arrow III was wel een van de eerste GA planes die ik in FS als Adddons gevlogen heb en aardig wat uren plezier gehad er mee
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 24-02-2021 17:21 ]
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc