PSN: plexforce (ps4)
Zag het volgende in de known issues
Hopen dat het Bing probleem opgelost is.CONFLICTS BETWEEN 3RD PARTY PACK AND OFFICIAL UK UPDATE
ORBX London Landmarks Scenery (3rd party content) is currently conflicting with this update. This is actively being worked on, but in the meantime, we recommend disabling this 3rd party scenery.
GAMEPLAY
A crash occurs when loading into 3rd Party Community content with Bing Data enabled.
The team has not seen this issue with the new update out today, but please report it if you still have this issue after updating to 1.13.16.0.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Wat heb je daarvoor moeten doen?jorank schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:01:
Zojuist de Honeycomb alpha yoke binnen gekregen die ik zondag had besteld.
Betekend dit dat de wachtrij geslonken is ondertussen of heb je gewoon geluk gehad?
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
[ Voor 24% gewijzigd door Elzavo op 16-02-2021 20:30 ]
[ Voor 42% gewijzigd door cracking cloud op 16-02-2021 20:34 ]
Yup.cracking cloud schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:33:
Heb je ook de data cache leeggegooid? (options > general > data > delete rolling cache file)
Het valt me op dat zodra REX zijn weer tabellen heeft geladen, de ATC je iedere keer naar de verkeerde baan stuur om op te stijgen of te landen.
Als je bijvoorbeeld wind op 90 graden hebt stuurt de ATC je naar baan 27 : met de wind mee dus.
Is hier iets aan te doen
(Je kan bij sommige vliegvelden zelf aangeven van welke baan je wilt opstijgen of landen, alleen gaat dit dus niet met de grote vliegvelden)
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Dan hebben ze in Brighton de British Airways i360 er op gezet. Leuk zo'n lelijke sigaar, maar ik mis de 'donut' waar je in kan, die omhoog en naar beneden gaat op die paal. Ook bij de Big Ben is Westminster Bridge onder water en de Gherkin is gewoon een cilinder.
Komt dat omdat ik met drone kijk of is daar gewoon geen aandacht aan besteed? Ben benieuwd hoe dat bij anderen is.
Verder hoop ik dat binnenkort mijn RTX 3060 binnen komt, zit nu nog op een GTX960. Ondetussen al weer bijna 2 maanden aan het wachten op die GPU.
Waren gewoon in vrije verkoop.Gameaddict schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:28:
[...]
Wat heb je daarvoor moeten doen?![]()
Betekend dit dat de wachtrij geslonken is ondertussen of heb je gewoon geluk gehad?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Hier een 100 mbit lijn en hij downloadt nu met 74 +/- dus best aardig. Al met al een uur bezig nu maar bijna klaar...
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
En nu werkt mij Hotas ook niet meer, lekker bezig... maar tja.. thuiswerkende programmeurs van Microsoft .. gaat net als bij anderen, ietwat moeilijker kunnen concentreren blijkbaar
[ Voor 40% gewijzigd door Ton37 op 16-02-2021 21:48 ]
Ik heb die van mij hier besteld. Er staat nog dat die op voorraad is.Gameaddict schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:28:
[...]
Wat heb je daarvoor moeten doen?![]()
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nu heb ik ook nog een paar vragen. Heeft iemand nog een goede tutorial voor een beginner? De tutorials in FS2020 heb ik gedaan en ben nu op zoek naar iets wat meer diepgang geeft. Twee vragen die ik nu heb:
1) hoe kun je tijdens het vliegen zien wat de geadviseerde snelheid (uit het flightplan) is om mee te vliegen. Zodat je de autopilot op die snelheid kunt instellen.
2) Waarom zijn de lichtjes van het vliegtuig niet aan als ik snachts vlieg. Als ik de beacon uit en aan zet doet hij het bijvoorbeeld wel. Ik kan nergens echt vinden welke lichten wanneer aan moeten.
Thanks alvast!
gewoon wat langer wachten , ze zoudne deze updates ook als installers moeten uitgeven via torrent voor mensne die geen snelle internet hebben .. of met data zittenJahe1990 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:21:
hoe doen mensen met langzamere/gemeterde internetverbindingen dit?
maar de update is wel erg mooi en alle betaalde airports doen het weer
en out skerries is erg mooi
en nog een opmerking
For users having the “Landmarks London City Pack by Orbx” bundle, the new enhanced scenery with the United Kingdom & Ireland update seems to create conflicts that prevent users from seeing the scenery quality expected.
Workaround: Uninstall the “Landmarks London City Pack” until an update is available.
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 16-02-2021 21:56 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Laatst dev. update van de A32nx mod.
Het lijkt wel een soort luchtballon ofzo
Flaps ook niet en navigatie ook weg na paar minuten.
[ Voor 33% gewijzigd door WeHoDo op 16-02-2021 22:09 ]
Enige vreemde wat ik heb (en tot nu toe nog niet gezien heb) is dat er soms een blauwe rand te zien is rond de rand van een vliegtuig (2e screenshot: bovenste vleugel) of scenery (1e screenshot: bovenkant bergen). Lijkt wel of het alleen te zien is als de lucht donker gekleurd is.
/f/image/cjKpLjUDmTmFDd2gehrt60ZP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4BIUvZAY21wJQXpwaVbvTLg3.png?f=fotoalbum_large)
Hoop dat het op de screenshots te zien is.
mn flaps deden het zojuist nog wel bij een rondvluchtje rond the isle of skye in schotland, maar navigatie hield er inderdaad halverwege al bij op.WeHoDo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:03:
Jammer dat de gear niet meer werkt na paar minuten...
Flaps ook niet en navigatie ook weg na paar minuten.
Had eigenlijk een heel simpele route uitgestippeld, langs een paar poi's, van EGPF (Glasgow) weer naar EGPL (Benbecula), via Oban (een paar jaar geleden nog geweest om van de whisky te proeven), naar de Glenfinnan bridge (die ook in Harry Potter films zichtbaar is), dan door naar Kasteel Eilean Donan, die ook net nieuw toegevoegd is, en dan runway 24..
alle tussenpunten die ik in het flightplan van te voren had geplaatst, wederom allemaal weg op t moment dat ik het vliegtuig in kwam, alleen eindpunt stond er nog in. Na Oban die ik nog wel wist te vinden, gepoogd om een paar navaids toe te voegen, met als gevolg een compleet zwart scherm voor flight plan, direct to die nergens meer op reageerde, en alleen nog de map zichtbaar, met daarop alleen de airports.. Dit werkte van de week in ieder geval nog wel goed hier.
Mijn hotas (16000m fcs flightpack) werd op het inpluggen als nieuw device herkend door flightsimulator, maar daarop werd wel mijn controller profile ingeladen en werkte alles gewoon zoals ik het had ingesteld.
Oh, en de gaten rondom EGPL zag ik niet meer, wel een paar riviertjes die een eiland op stroomden, dus omhoog

dit is het punt Port of Kotor

(deze addon is Payware ( Tivat )
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 17-02-2021 07:23 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Lijkt erop dat de reflectie van lucht of grond op je vleugel berekend wordt zonder rekening te houden met de wolken en hun schaduweffect.Gameaddict schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:09:
Enige vreemde wat ik heb (en tot nu toe nog niet gezien heb) is dat er soms een blauwe rand te zien is rond de rand van een vliegtuig (2e screenshot: bovenste vleugel) of scenery (1e screenshot: bovenkant bergen). Lijkt wel of het alleen te zien is als de lucht donker gekleurd is.
Weet ook niet of ik de enige ben met dit probleem. Zou ook zomaar een setting in NVidia profile kunnen zijn. Had ook voor het eerst last van screen tearing, terwijl ik dat ook nooit heb gehad (staat bij mij ook op 1/2 framerate). Opgelost door een setting in NVidia profile aan te passen. Kan me voorstellen dat ik nog een setting meer moet aanpassen ergens. Vanavond nog maar even verder proberen.Bacchus schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:08:
[...]
Lijkt erop dat de reflectie van lucht of grond op je vleugel berekend wordt zonder rekening te houden met de wolken en hun schaduweffect.
idem hier, rtx3080Gameaddict schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:09:
Eerste indruk is positief. Ben hier ook weer van LOWI kunnen vertrekken. Wolken zien er beter uit. Heb London bekeken en erg veel PIO's. Vond het er wel een beetje grauw uitzien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoop dat het op de screenshots te zien is.
- REX weather aan: CTD
- In de A320 FBW, zowel in dev als stable versie wordt niet het hele vluchtplan geladen, slechts 1 waypoint. Verschillende dingen geprobeerd, ander veld starten, andere route ik krijg de route er niet in. Ik heb dezelfde airac data (laatste) gebruikt in simbrief.
Nu maar even bushflights proberen. Jammer als je maar beperkte tijd hebt om te vliegen dat je anderhalf uur bezig bent dingen te fixen.
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Ik had hetzelfde met een ander toestel. Loopt ook al een topic over op het msfs forum:Dani86 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:01:
Hmm, net vlucht gedaan met de FBW 320. Bij de final en flare krijg ik de kist gewoon niet op de grond.
Als je twee regels aanpast in de A32NX\SimObjects\AirPlanes\Asobo_A320_NEO\flight_model.cfg werkt hij weer. Het gaat om:Dani86 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:01:
Hmm, net vlucht gedaan met de FBW 320. Bij de final en flare krijg ik de kist gewoon niet op de grond.
lift_coef_flaps = 2.4 ; Change in lift due to flaps ---> lift_coef_flaps = 1.2 ; Change in lift due to flaps
lift_coef_ground_effect_mach_table = 0.0001:1.25 ---> lift_coef_ground_effect_mach_table = 0.0:1.20, 1.0:1.20
Zie ook: https://github.com/flybywiresim/a32nx/pull/3564
Gaaf! Welke mod is dat?WeHoDo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:51:
Even iets anders gevlogen dan de A320, ook wel een leuk toestel om eilanden te hoppen:
[Afbeelding] [Afbeelding]
- Taxibaanverlichting komt nu overal verspreid voor op vliegvelden
- Dubbele windzakken
- De randen van vliegtuigen en scenery hebben altijd een blauwe gloed, zelfs als het donker is of bewolkt
Zo'n vermoeden had ik al, maar aangezien die niet in de MSFS zit vraag ik mij af welke mod dat is.Bacchus schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:02:
[...]
De kist is een ATR 72, als je dat bedoelt.
Misschien deze?Ircghost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Zo'n vermoeden had ik al, maar aangezien die niet in de MSFS zit vraag ik mij af welke mod dat is.
https://www.nexusmods.com/microsoftflightsimulator/mods/593
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Eden Project onderweg van Exeter naar Land's End
/f/image/YTmSijY0NcHsJdJ6BT4QedPs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HNddXfxfon7tVtyOXJWJs1SP.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Yep klopt, dat is die.
PrachtigWaterpower schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:48:
MSFS servers zijn down..... https://forums.flightsimu...cannot-update-game/366784
En ik heb net MSFS verwijderd omdat ik dacht dat die verbindingsproblemen kwamen omdat dat ik weer teveel aan bestanden heb zitten knutselen

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Werkt hier ook weer.strider1007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:57:
Ze lijken al weer online te zijn, een vriend van me meldt net dat er bij hem 22 gig binnenrolt..
je moet nog de aparte update downloaden in content storeSparkiezz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:52:
Net even snel de nieuwe update getest... Maar ik heb geen photogammetry Londen. Zijn er meer met dat probleem? Instellingen staan wel goed.

(PS: ik heb 200 Mbps lijn).
EDIT: na 5u zit ik op 8.8GB

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 17-02-2021 18:33 ]
ik had het gisteren ook, zijn heel veel klachten .. maar je kan nu ook het bed in kruipen :-) dan draai je het nu om ipv MSFS spelen en dan naar bed ga je nu slapen en daarna MSFS spelenTwixie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:34:
De download is hier in elk geval nog altijd een drama. Gisterenavond al na paar minuten opgegeven (ook al omdat het in mijn Telenet piek-uren was). Maar het is helemaal niet beter. Is nu 2 uur aan het downloaden en ik zit aan 5.5 van de 22GB![]()
. Kortom, het zal in totaal zo'n 8 uur duren eer de download hier compleet is, en dan zijn we al een tijdstip waar ik normaal in bed kruip .
(PS: ik heb 200 Mbps lijn).
of op de Senseo manier gewoon helemaal niet gaan slapen
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 17-02-2021 16:11 ]
Gek... Ik kon zo snel niets vinden in de content store. Zal zo nog eens kijken.Spitfire123 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:54:
[...]
je moet nog de aparte update downloaden in content store
Assets managementSparkiezz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:19:
[...]
Gek... Ik kon zo snel niets vinden in de content store. Zal zo nog eens kijken.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Maar nu mijn gear (mn. Hotas Flight x) het niet meer doet, de bushtrips onvolledig laden, hij aan het bevriezen slaat enzo. ga ik er voorlopig maar niet meer in investeren. Helaas heeft Microsoft er weer een 'update'-puinhoop (voor mij dan) van gemaakt en wil mij er niet aan gaan ergeren. Er zijn belangrijkere dingen op den wereld en omstreken. Op naar mijn andere hobbies. Zie over een paar weken maar weer eens (of niet?)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Het is gelukt. Ik moest in de marketplace zijn. De update is nu aan het downloaden.
Dank je voor jouw antwoord @cbr600f4i, maar het spel is zo maagdelijk als ... Ik had de (nieuwste) driver voor de Hotas alweer eens opnieuw geinstalleerd. Ik heb geen zin om via Steam de files te laten valideren (dat duurt weer 2 a 3 uur). Opnieuw installeren is een hell of a job. Na elke keer opnieuw alles weer te moeten instellen, neuhh , misschien over een (heel) tijdje? Gelukkig heb ik 'maar' de standaard-versie, anders vond ik het duur geld ;-)). Kan er mee (zonder) leven hoor ;-))cbr600f4i schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:38:
@Ton37 wellicht heb je diverse mods draaien?
[ Voor 89% gewijzigd door walterwhite op 17-02-2021 18:05 ]

Iemand dit ook al eens gehad? Wat kan ik doen...?
EDIT
Ehm... ik heb de Steam versie. Waar installeert die het spel eigenlijk? Want als ik in de Steam map naar MSFS kijk, zie ik een map met maar 1.4 GB aan data...? Staat er ergens anders nog een map? Of heeft de updater mijn hele sim soms verwijderd...?!
EDIT 2
Na een paar reboots krijg ik nu opeens het MSFS installatiescherm. Waar ik die 153.16 GB wil parkeren... Die updater heeft dus mijn complete sim om zeep geholpen. De groeten, ben er nu wel even klaar mee...
[ Voor 46% gewijzigd door tup61 op 17-02-2021 18:56 ]
Volgens mij heb ik dat ook een keer gehad na een update. Toen stond mijn pad bij het installatiescherm naar m'n c-schijf ipv naar m'n f-schijf. Zelf naar de juiste pad verwezen en toen werkte alles weer.tup61 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:21:
EDIT 2
Na een paar reboots krijg ik nu opeens het MSFS installatiescherm. Waar ik die 153.16 GB wil parkeren... Die updater heeft dus mijn complete sim om zeep geholpen. De groeten, ben er nu wel even klaar mee...
Ik heb echter wel de store-versie, maar vanaf het installatie scherm zou het hetzelfde moeten zijn.
Thanks, maar ik wacht even of er iets van een hotfix komt. Maar het probleem ligt bij Asobo dus...Er!k schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:48:
[...]
Als je twee regels aanpast in de A32NX\SimObjects\AirPlanes\Asobo_A320_NEO\flight_model.cfg werkt hij weer. Het gaat om:
lift_coef_flaps = 2.4 ; Change in lift due to flaps ---> lift_coef_flaps = 1.2 ; Change in lift due to flaps
lift_coef_ground_effect_mach_table = 0.0001:1.25 ---> lift_coef_ground_effect_mach_table = 0.0:1.20, 1.0:1.20
Zie ook: https://github.com/flybywiresim/a32nx/pull/3564
Er is nu van FlyByWire een Quick flight model fix for 1.13.16.0Dani86 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:00:
[...]
Thanks, maar ik wacht even of er iets van een hotfix komt. Maar het probleem ligt bij Asobo dus...
Waarschijnlijk is daarmee je probleem (voorlopig) opgelost.
Klopt, lijkt net of ze afgebrand zijn.cracking cloud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:42:
Klopt het dat heel veel gebouwen in Londen er niet uit zien? Dit is best wel een afknapper:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb photogrammetry aan en buildings op Ultra en object level of detail op 100.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Correctie, hele spel / simulatie...carpebios schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:56:
Volgens mij hebben ze de update zo te lezen wat te vroeg uitgebracht.
Nee, bij mij klopte het pad. Maar goed, ik moet nu echt sowieso ALLES opnieuw installeren want ik had via Steam de files geverifieerd... en die optie blijkt alles simpelweg te verwijderen.Gameaddict schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:41:
[...]
Volgens mij heb ik dat ook een keer gehad na een update. Toen stond mijn pad bij het installatiescherm naar m'n c-schijf ipv naar m'n f-schijf. Zelf naar de juiste pad verwezen en toen werkte alles weer.
Ik heb echter wel de store-versie, maar vanaf het installatie scherm zou het hetzelfde moeten zijn.

Leuk vliegen tot nu toe en dus geen problemen ervaren met de update.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Schijnt dat de A320 en de C172 ook zijn aangetast, 787 landt beter.
Dan vraag je je af, hoe testen ze daar..
https://forums.flightsimu...light-dynamics-exhibit-a/
[ Voor 38% gewijzigd door cbr600f4i op 17-02-2021 22:54 ]
Wow, 300 probleemgevallen op een miljoen gebruikers.. Inderdaad, schandalig ! ! !cbr600f4i schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:45:
Gaat goed daar bij Asobo, de Cessna Grand Caravan en TBM hebben ze nu ook gesloopt.
Tsja, wat dacht ik nu toch, niks aan de hand dus. Volgens jou is alles dus nog perfect in orde?strider1007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:51:
[...]
Wow, 300 probleemgevallen op een miljoen gebruikers.. Inderdaad, schandalig ! ! !
[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 17-02-2021 23:55 ]
Gen problemen gehad met de update. Gisteren nog met de Scarebus van Groningen naar Southend (ok die baan is wellicht wat kort... maar geen issues verder). Heerlijk.cbr600f4i schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:54:
[...]
Tsja, wat dacht ik nu toch, niks aan de hand dus. Volgens jou is alles dus nog perfect in orde?
Mooi dat de wolken nu ook gefixt zijn, waren al fantastisch maar iets minder korrel nu. Framerate lijkt ook wat beter.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Sorry dat ik misschien wat bot was, maar ja, alles werkt perfect.cbr600f4i schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:54:
[...]
Tsja, wat dacht ik nu toch, niks aan de hand dus. Volgens jou is alles dus nog perfect in orde?
Gistermorgen de gehele update in zo'n 50 minuten binnengehaald, daarna wat rond gevlogen en alles gaat zoals ik het verwachtte.
Natuurlijk lullig als je problemen ondervindt, maar meestal is er een reden voor als het bij iemand fout gaat.
Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik daarna live weather uit heb gezet en een preset had gekozen omdat het wel heel slecht weer was in de UK en ik wat rond wilde kijken. Daarna met de C172 geen probleem gehad. Was eigenlijk wel blij dat de C172 eindelijk een beetje bewoog in de wind. Weet zo alleen niet hoe sterk de wind was in de preset. Misschien dat de wind nu teveel effect heeft?
Had al eens gelezen dat je de optie om de files te verifieerden bij Steam inderdaad beter niet kunt gebruiken. Zal wel zijn omdat ie het grootste deel van de installatie gewoon via de microsoft server installeert. Normaal werkt dit altijd prima bij Steam. Vreemde is dit echter nog steeds op de website staat als advies.tup61 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:58:
[...]
Nee, bij mij klopte het pad. Maar goed, ik moet nu echt sowieso ALLES opnieuw installeren want ik had via Steam de files geverifieerd... en die optie blijkt alles simpelweg te verwijderen.Baggerzooi.
Heb niets aan de instellingen veranderd, kabel al getest en ook in andere games geen last van...
Heeft iemand anders dit ook (gehad)? Ik heb 'm opnieuw geïnstalleerd vanuit de setup.exe die ik nog had, Mobiflight doet het inmiddels ook weer, en zónder meldingen vanuit Defender. Maar ik vond het wel opvallend..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Denk dat je het bij de V-sync settings moet gaan zoeken (in-game of in windows).JOM92 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:37:
Hmm de World Update heeft bij mij ook meer kwaad dan goed gedaan. Heb na de update dat mijn scherm flikkert tijdens het vliegen, in het hoofdscherm en laadscherm. Maakt het vliegen in ieder geval erg irritant.
Heb niets aan de instellingen veranderd, kabel al getest en ook in andere games geen last van...
Bedankt, zal straks eens kijken of V-sync aanzetten werkt.Gameaddict schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:59:
[...]
Denk dat je het bij de V-sync settings moet gaan zoeken (in-game of in windows).
Ik vloog met de A320neo Flybywire-mod eerlijk gezegd. (Sowieso een fantástisch toestel op die manier!)cbr600f4i schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:10:
@DigitalExorcist @strider1007 Gebruiken jullie toevallig de standaard vliegtuigen (dus geen mod)? Dat is het enige dat ik nog kan bedenken dat fout zou kunnen zijn. In mijn geval zou het kunnen aangezien ik met een paint mod vloog. Die gooi ik er straks even uit
Straks maar eens mee rond vliegen. Lijkt me enorm leuk toestel voor de korte sightseeing vluchtjes, vanwege het bizarre uitzicht.
(Willekeurig filmpje van YT: YouTube: Return of the Ultralight! - Nemeth Designs Aerolite 103 Review - MSF... )
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Geen toestelmods hier. Alleen wat mods die de stad Groningen wat mooier maakt.cbr600f4i schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:10:
@DigitalExorcist @strider1007 Gebruiken jullie toevallig de standaard vliegtuigen (dus geen mod)? Dat is het enige dat ik nog kan bedenken dat fout zou kunnen zijn. In mijn geval zou het kunnen aangezien ik met een paint mod vloog. Die gooi ik er straks even uit
Combineer die met een mooie VR-bril...unezra schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:41:
Voor €13,- kon ik de Aerolite 103 toch niet laten liggen.
Straks maar eens mee rond vliegen. Lijkt me enorm leuk toestel voor de korte sightseeing vluchtjes, vanwege het bizarre uitzicht.
(Willekeurig filmpje van YT: YouTube: Return of the Ultralight! - Nemeth Designs Aerolite 103 Review - MSF... )
Over 3 jaar.strider1007 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:50:
[...]
Combineer die met een mooie VR-bril...
(Of eerder als ik vind dat ik weer een paar K mag uitgeven aan een nieuwe machine.)
Waar heb jij hem voor 13 Euro vandaag.unezra schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:41:
Voor €13,- kon ik de Aerolite 103 toch niet laten liggen.
Simmarket (genoemd onder het YouTube filmpje) is bijna 19 Euro
Bla Bla Bla
Sorry, ik kijk scheef.MarchelHoek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:57:
[...]
Waar heb jij hem voor 13 Euro vandaag.
Simmarket (genoemd onder het YouTube filmpje) is bijna 19 Euro
Ik heb er €16,49 voor betaald, via de Steam/MS Store. (Vanuit MSFS zelf dus.)
Evengoed interessant genoeg om mee te nemen.
Laatst ook de Eurofighter Typhoon aangeschaft. Die valt wat tegen. Het vliegt leuk, ding gaat *hard*, geen spijt van, maar ook geen vliegtuig dat ik verwacht heel veel te vliegen.
Deze ultralight lijkt me een mooie aanvulling op de Icon A5 die ik heel fijn vind voor wat sightseeing vluchtjes waarbij ik vooral langzaam van het landschap wil genieten. (Verder pruttel ik meestal wat rond in de TBM en de Cessna Citation Longitude.)
Oke, no problem. Ook nog een mooie prijs overigensunezra schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Sorry, ik kijk scheef.
Ik heb er €16,49 voor betaald, via de Steam/MS Store. (Vanuit MSFS zelf dus.)
Inderdaad een mooie aanvulling voor dat bedrag.
Inderdaad leuk voor sightseeing, zeker nu met UK en Benelux in aantocht.
Bla Bla Bla
strider1007 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:48:
Geen toestelmods hier. Alleen wat mods die de stad Groningen wat mooier maakt.
Net even een circuitje gedaan op Newquay met de Grand Caravan nadat ik uiteraard m'n laatste mod heb verwijderd. Voelde al een stuk beter aan, snelheid en flaps reageren weer als voorheen, dus ik denk dat de mod niet meer overeen kwam. Vandaag of morgen nog even naar Land's End, als die landing goed gaat dan is het wat mij betreft in orde. Toch nog vreemd dat er best nog wat mensen problemen hebben zonder mod, then again, ik weet niet wat hun instellingen zijn.DigitalExorcist schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:27:
Ik vloog met de A320neo Flybywire-mod eerlijk gezegd. (Sowieso een fantástisch toestel op die manier!)
Vandaag ook maar even de A320FBW geïnstalleerd, ff kijken hoe dat vliegt.
Oh zeker!Ircghost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:04:
Op zich is die a5 redelijk voor sightseeing toch?
Ik vind het een heerlijk vliegtuig.
Lekker sloom, kan praktisch niet neerstorten, GPS scherm er in én je kunt er mee op het water landen en opstijgen. Ontzettend leuk ding om mee te vliegen vind ik.
That is, het is relatief saai, met echt piloten heeft het weinig te maken, maar voor beetje rondfladderen vind ik het een prima ding. Ik zag alleen die ultralight toevallig voorbij komen en kon me niet bedwingen, ook al heeft 'ie volgens mij geen GPS navi, maar je hebt tegelijkertijd ook geen bodem in de ehm, cockpit.
Nog niet mee gevlogen though, ga ik straks doen, maar fin, ik vind het een leuke extra en het geld wel waard.
Van Flightsim.to? Gaaf is die he, de stad Groningenstrider1007 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:48:
[...]
Geen toestelmods hier. Alleen wat mods die de stad Groningen wat mooier maakt.
Tip voor mensen die op zoek zijn naar een freeware replay/recording tool, ik zag deze voorbij komen in de FBW-discord: https://github.com/nguyenquyhy/Flight-Recorder/releases
Gisteren getest tijdens een EGLL-EHAM 32NX vlucht en werkte zeer aardig. Erg simpele user interface ook.
De nieuwe 32NX cockpit textures (dev versie) zijn ook geweldig zeg. Het gaat echt hard de laatse weken met nieuwe toffe features die ze introduceren (simbrief integratie, printer, electronic flight bag). Echt indrukwekkend.
[ Voor 4% gewijzigd door Elzavo op 18-02-2021 15:04 ]
Ja, Groningen city, Gasunie gebouw.DigitalExorcist schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:03:
[...]
Van Flightsim.to? Gaaf is die he, de stad Groningendegene die de scenery heeft gemaakt is écht top!
Ik zie dat de Tasmantoren er nu ook is...
Ja diegene die Groningen Stad en de Apenrots heeft gemaakt is écht een held!strider1007 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:13:
[...]
Ja, Groningen city, Gasunie gebouw.
Ik zie dat de Tasmantoren er nu ook is...
ok ik was het zelf

Die UL is een ontzettend schattig vliegtuigje om in te vliegen.
Traag, hobbelt als een gek en idd geen GPS (maar ja, V werkt ook natuurlijk), maar je kijkt echt dwars door de vloer heen (uh, dat ding hééft geen vloer) en hebt by far het beste uitzicht van praktisch ieder toestel dat er is.
:strip_exif()/f/image/SFRPJyBnNUeJERafALMi2WwJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ATiNy7xH6DBOsghwRnvaSxcS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook nog, per ongeluk in het donker, even een rondje met de Typhoon gedaan. Ook grappig, maar mán wat gaat dat ding hard.
:strip_exif()/f/image/dqt9DMSh5E6kIdknm3aW7bVb.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens! Met geen enkel ander "vliegtuig" kun je zo langzaam en zo laag vliegen, en dan ook nog met praktisch onbeperkt uitzicht. Net in VR een rondje omgeving Westeinder- en Langeraarse plassen gedaan op 400 voet. Awesome.unezra schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:48:
Ok. Dat was leuk.
Die UL is een ontzettend schattig vliegtuigje om in te vliegen.
Traag, hobbelt als een gek en idd geen GPS (maar ja, V werkt ook natuurlijk), maar je kijkt echt dwars door de vloer heen (uh, dat ding hééft geen vloer) en hebt by far het beste uitzicht van praktisch ieder toestel dat er is.
Alleen weer landen op EHAM runway 22 ging wat minder. Ik had clearance om te landen, maar tegelijkertijd stond er een rijtje airliners klaar om op te stijgen, die blijkbaar ook gewoon clearance kregen. Geen idee wat ATC in gedachten had, maar dat liep niet goed af

Ik moet die ook echt eens gaan uitproberen, als dat net zo'n fijne mod is als die Working Title CJ4 dan zal het wel top zijn!DigitalExorcist schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:27:
[...]
Ik vloog met de A320neo Flybywire-mod eerlijk gezegd. (Sowieso een fantástisch toestel op die manier!)
Enige nadeel is dat ik hier een Yoke + throtltle quadrant van Saitek heb en dat kan natuurlijk niet in een Airbus... Moet ik toch maar zo'n TCA pack aanschaffen ook
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Mwah. Ik stoor me er niet echt aan. Heb ook die Saitek/Logitech throttle maar dan gebruik ik 1 hendel voor beide motoren. Zeker voor de CJ4 ga ik niet nog apart wat anders aanschaffen..ralpje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:31:
[...]
Ik moet die ook echt eens gaan uitproberen, als dat net zo'n fijne mod is als die Working Title CJ4 dan zal het wel top zijn!
Enige nadeel is dat ik hier een Yoke + throtltle quadrant van Saitek heb en dat kan natuurlijk niet in een Airbus... Moet ik toch maar zo'n TCA pack aanschaffen ook
Er loopt op het MSFS forum een topic waarbij gezegd wordt dat de vliegeigenschappen stuk zijn maar dat vraag ik me toch wel af. Lijkt me meer een kwestie dat ze een aantal punten verbeterd (of geactiveerd) hebben en dat het daardoor realistischer is geworden. Zo heeft de wind meer effect op het vliegtuig (misschien iets teveel?, maar dat laat ik aan de echte piloten over) en zal het niet meer mogelijk zijn om met een flinke zijwind op te stijgen met een cessna of mooney.
Voor de update leek het wel dat als je je vliegtuig goed trimt (vlieg bij altijd zonder auto pilot) hij stabiel in de lucht bleef. Nu ben je meer aan het werk en moet je gaan corrigeren. Voor mij lijkt het een verbetering die misschien nog gefinetuned moet worden.
Ik heb heel even snel gezocht (niet lang, dat geef ik toe
-off topic - Persoonlijk vind ik de kosten van overstappen van mijn G1 (versie 2 wel) naar de G2 niet in verhouding staan met de, in mijn ogen, zeer geringe verbeteringen.
FS gebruikt OpenXR als aansturing voor VR en zou dus met nagenoeg alle headsets moeten werken.Bloedvat schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:42:
Kan iemand me vertellen of Flightsimulator 2020 inmiddels ook werkt met een HP Reverb G1? Of is er echt uitsluitend G2 support?
Ik heb heel even snel gezocht (niet lang, dat geef ik toe), maar ik vind alleen maar info over de G2.
-off topic - Persoonlijk vind ik de kosten van overstappen van mijn G1 (versie 2 wel) naar de G2 niet in verhouding staan met de, in mijn ogen, zeer geringe verbeteringen.
Als je zelf tevreden bent met je G1, waarom dan overstappen inderdaad. De G2 heeft wel betere schermpjes waardoor het beeld nog scherper en helderder is, maar ja... if it aint broke...
[ Voor 7% gewijzigd door flopdoc op 19-02-2021 09:48 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc