Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
R2L schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:31:
[...]

I know, maar wilde ff snel doen via de telefoon terwijl ik aan het landen was... :)

Jij bent ook met een hele mooie vlucht bezig! Geniet er nog even van. Ik heb de spullen alweer aan de kant moeten zetten, want morgen/ uhhh straks is het weer een homeoffice...
Al je andere afbeeldinge waren anders ook geen screenshots. Als er dan toffe afbeeldingen gedeeld worden, is het wel leuk als die van kwaliteit zijn en niet een foto van een beeldscherm..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ralpje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:38:
Af en toe kom je toch ook wel een mooie combinatie van waypoints tegen.... :+

[Afbeelding]
I see your EEVL KNEEVL and raise you with:

Pilots headed into New Hampshire’s Pease International Tradeport and Air National Guard Base need to watch out of Sylvester The Cat, as they make their way through a warning from Tweety Bird. The approach into Pease’s Runway 16 is ITAWT ITAW PUDYE TTATT IDEED.

(bron: https://flyingwithfish.bo...that-will-make-you-laugh/ )

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die het de moeite waard vinden, Cañal Bajo airport (SCJO) is (alleen!) vandaag gratis te downloaden op Simmarket

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ondertussen ook de TCA binnen. Ik moet zeggen, de sidestick voelt best aardig aan vergeleken met het vliegtuig. De sidestick van het vliegtuig is een stuk mechanischer en is wat zwaarder maar Thrustmaster heeft een aardige poging gedaan om in de buurt te komen.

Ook fraai dat je de stroefheid van de gashendels bij kunt stellen, daarmee kom je wat dichter bij de realiteit.

Nu nog op zoek naar een goed setje pedalen en een mount...
ravw schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:44:
[...]

dat met die gashandels heb ik ook zo dra je motors draaien gaat hij voor uit .. dus met je pendelen houd ik die dan wel tegen , maar je kan geen PB maar aan vragen want dan gaat hij gelijk vooruit
dus nu eerste PB dan pas de motoren aan :-)
dat werkt perfect en afremmen met de pendalen
tt er een oplosisng is , maar dit probleem had ik ook met de andere gashandels dus het lijkt bij MSFS te liggen
Er zal nooit een "oplossing" komen. Airbus heeft idle taxi.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Craftop schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:02:
[...]

Al je andere afbeeldinge waren anders ook geen screenshots. Als er dan toffe afbeeldingen gedeeld worden, is het wel leuk als die van kwaliteit zijn en niet een foto van een beeldscherm..
Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ga mijn leven beteren. De volgende zal ik als screenshot maken en automatisch via onedrive naar m'n mobiel sturen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:20:

Ook fraai dat je de stroefheid van de gashendels bij kunt stellen, daarmee kom je wat dichter bij de realiteit.
hoe doe je dat instellen dan , en daarbij hoe weet ik hoe veel tegendruk een echte airbus op deze handels hebben staan ?
kan moeilijk even naar EHRD gaan vragen of ik even een airbus in mag om te kijken hoe veel tegen druk die gasthendels geven .... :o

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS als er nog mensen zijn die Volanta gebruiken ( mijn naam is ravw1971 )

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:06
ravw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:34:
PS als er nog mensen zijn die Volanta gebruiken ( mijn naam is ravw1971 )
Ik heb je toegevoegd. Met de Cessna Citation Longtitude ben ik de plas aan het oversteken, hoe kan ik in Volanta de route plakken uit FS? Staat deze ergens? Ik heb de route opgeslagen op m'n desktop maar kan dit formaat niet inlezen in Volanta. Paste a route heb ik gedaan en alle punten met komma's gescheiden maar ook dit lukt niet.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:43
DigitalExorcist schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Ja m’n vrouw heeft op het werk een lasersnijder... kan nog makkelijker dan 😜

Heb nu alleen zitten prototypen met een kartonnen doosje. En een Arduino Mega inderdaad, vanwege de Mobiflight software.

Dit was een work in progress om een idee te geven hoe het werkt:

[Afbeelding]

[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Home cockpit, switch panel (DUTCH)]

EDIT: En já ik weet dat één tuimelschakelaar niet lijkt te werken, maar dat is de 'dome light'. Bij de Cessna waar ik in zit zit die schakelaar boven je hoofd. Die zie je dus niet op het instrumentenpaneel en omdat het overdag was zie je ook geen verschil op beeld ;) in het donker licht de cockpit in één keer op.
Ziet er leuk uit
Waar haal de de data vandaan? Waar vind je de XML of Json files?

Ik wil graag kunnen uitlezen in MSFS

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pretpik schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Ik heb je toegevoegd. Met de Cessna Citation Longtitude ben ik de plas aan het oversteken, hoe kan ik in Volanta de route plakken uit FS? Staat deze ergens? Ik heb de route opgeslagen op m'n desktop maar kan dit formaat niet inlezen in Volanta. Paste a route heb ik gedaan en alle punten met komma's gescheiden maar ook dit lukt niet.
Ik voer gewoon start airport in en bestemming in Volanta ( en gegevens vliegtuig , en maak gewoon in FS de route en gaat hem vliegen hij volg je wel met Volanta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
ravw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Ik voer gewoon start airport in en bestemming in Volanta ( en gegevens vliegtuig , en maak gewoon in FS de route en gaat hem vliegen hij volg je wel met Volanta
Ik was al een vlucht aan het doen in Flight Simulator, halverwege heb ik je post gelezen en pas een account aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Ik was al een vlucht aan het doen in Flight Simulator, halverwege heb ik je post gelezen en pas een account aangemaakt.
hahah pas doen bij nieuwe vlucht

je word als het goed is dan ook neer gezet op het airport waar je staat :+

nu op dit moment
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xkh4brnj/Desktop-Screenshot-2021-02-08-14-23-31-46.png

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 08-02-2021 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:32
GekkePrutser schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Ziet eruit als het external model, als je in external view zit gaat hij natuurlijk niet de hele cockpit renderen met alle knopjes enzo :) Is het inderdaad teruggekomen?
Bij mij kan ik gewoon de panelen en schermpjes zien als ik in external view zit.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Bij mij kan ik gewoon de panelen en schermpjes zien als ik in external view zit.
is ook gewoon zichbaar hier een oude screenshot van mij

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nrdv2KD7/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-28-01-13-05-49.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb WeHoDo en Ravw ook toegevoegd in Volanta. (Ik heet in Volanta hetzelfde als hier). Blijft Volanta op langer termijn eigenlijk gratis?

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 19:14
Ik heb via de Xbox Gamepass for PC even gesnuffeld aan MSFS en vond het erg indruk wekkend. Iemand die mij kan vertellen waar ik goeie tutorials kan vinden voor het vliegen met de airliners? Degene in-game is enkel opstijgen en landen en dat is net iets te gortig. Op Youtube vind ik er genoeg maar iemand die een idee heeft welke echt goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evadnl schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:39:
Ik heb via de Xbox Gamepass for PC even gesnuffeld aan MSFS en vond het erg indruk wekkend. Iemand die mij kan vertellen waar ik goeie tutorials kan vinden voor het vliegen met de airliners? Degene in-game is enkel opstijgen en landen en dat is net iets te gortig. Op Youtube vind ik er genoeg maar iemand die een idee heeft welke echt goed zijn?
neem de FBW A320 NEO mod en ga daar eens mee vliegen zat lessen op Youtube te vinden en is eeen erg fijn vliegtuig en vergeet niet je Checklisten door te nemen :-)
voor al niet te snel willen beetje bij beetje kom je er wel

maar wel aanteraden om de lessen in FS2020m even te doen zo dat je een beetje weet hoe of wat dus die met de C150

altijd wle makkelijk als je begint dat je weet een beetje wat ze bedoelen met de termen en ook hoe een beetje een vliegtuig reageerd en wat je kunt verwachten .. maar ga eerst GA vliegen( klein spul) vooor dat je airliners gaat doen , wnat met de GA ben je niet zo strikt aan regels verbonden dan met een Ailiner ( en dan gewoon op zicht vliegen , op stijgen en landen vaak doen ... en dn lang zaam langere vluchten gaan doen
als je bijna met je ogen dicht een vliegtuig kan besturen ( GA) dan zou ik eens gaan kijken naar een airliner

maar begin bij de basic het maakt op een langere duur MSFS veel leuker als je alles veel beter begrijpt en ook wat er van je verwacht word van de ATC en de andere vliegers 8)

Maar de eerste weken alleen maar gaan opstijgen en rondjes vliegen en landen met de C150 tot je dat kunt dromen
>:)
Ja zo gebeurd het in het echt ook

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 08-02-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo en we zijn weer in Helsinki ( vertrokken vanaf Salzburg)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Sscd6tqv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-08-13-07-51-34.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RhRT86W1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-08-13-20-33-45.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hPDsmrY2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-08-13-24-38-41.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1t1c3c6c/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-08-13-47-38-43.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2jwFCW5h/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-08-15-50-24-43.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T3m6DfFj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-02-08-15-55-58-91.png

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 08-02-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ben ik de enige die EHEH niet kan vinden in MSFS2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
ravw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:01:
Zo en we zijn weer in Helsinki ( vertrokken vanaf Salzburg)
De game blijft toch prachtig, zo realistisch jammer van de bugs die zich nog in het spel bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:37:
Ben ik de enige die EHEH niet kan vinden in MSFS2020?
daar is een freeware voor (zit er standaard niet in ..... 8)
https://flightsim.to/file...heh-incl-custom-buildings

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appie35 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Ziet er leuk uit
Waar haal de de data vandaan? Waar vind je de XML of Json files?

Ik wil graag kunnen uitlezen in MSFS
Mobiflight in combinatie met FSUIPC..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
ravw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:52:
[...]

hoe doe je dat instellen dan , en daarbij hoe weet ik hoe veel tegendruk een echte airbus op deze handels hebben staan ?
Op de kopse kant (waar je tegen aan kijkt als hij op het bureau staat) zie je een gaatje met + en - . Daar even mee spelen totdat je de gewenste tegendruk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edwinlzv schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Op de kopse kant (waar je tegen aan kijkt als hij op het bureau staat) zie je een gaatje met + en - . Daar even mee spelen totdat je de gewenste tegendruk heb.
ja maar wat is de goede en real tegendruk van een echte airbus
ik vind hem best lekker overkomen zo licht
maar zal morgen eens kijken wat het is om hem iets strakker te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:36
ravw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:14:
[...]

ja maar wat is de goede en real tegendruk van een echte airbus
ik vind hem best lekker overkomen zo licht
maar zal morgen eens kijken wat het is om hem iets strakker te zetten
Niet te hard draaien, het blijft plastic...

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeHoDo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Niet te hard draaien, het blijft plastic...
:-) ja, weet het rij ook een chineese brommer dus weet hoe ik met rommel om moet gaan >:)

beter alles van eigenbodem nemen zoals hollandse RVS boutjes en moertjes en schroeven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Halve slag erbij komt al aardig in de buurt

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gameaddict schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:37:
Ik heb WeHoDo en Ravw ook toegevoegd in Volanta. (Ik heet in Volanta hetzelfde als hier). Blijft Volanta op langer termijn eigenlijk gratis?
Ze zullen wel met abo's komen.
Dat doen de andere Flight Trackers ook.
Waaronder ook een gratis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeHoDo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:11:
[...]

Ze zullen wel met abo's komen.
Dat doen de andere Flight Trackers ook.
Waaronder ook een gratis variant.
Dat geld niet voor mensen die meer dan 5 airpoortjes per maand kopen toch :+
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:31:
[...]

Dat geld niet voor mensen die meer dan 5 airpoortjes per maand kopen toch :+
}:O
Wat is jou mooiste scenery tot nu toe(die je gekocht hebt)?

Ik zag trouwns dat je zelf de scenery moet updaten in MSFS (Zell Am See vroeg of ik wilde updaten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appie35 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Wat is jou mooiste scenery tot nu toe(die je gekocht hebt)?
dat ligt er aan wat je zoekt
GA of airliner

Mijn mooiste airport die ik gekocht heb van de vele ..
dat kan ik je niet zeggen ik kijk ook naar de omgeving en ook naar de landingen .... ik heb airports gekocht die zou je zo als freeware kunnen nemen maar als je dan de landingen neemt van die airports .. dat is gewoon erg mooi ( tivat approach)

YouTube: Amazing Landing Tivat Airport Montenegro
vanaf de andere kant
YouTube: Approach and Landing in Tivat on Learjet 60XR in 4K

dus kijk ook daar naar en ook naar de afstanden van de airports die ik al gekocht heb ...
Ik heb al een hele aardige verzameling dus kan voorlopig nog wel even vliegen

maar als je Oostenrijk leuk vind is het wel een must have om de grote airports ook te kopen , en dan met Basel erbij ..

Basel en Salzburg is een vlucht die je net langs de bergen voert , en als je dan vanuit Salzburg weer naar Wenen en van wenen naar Graz ... Graz ... Innsbruck
en vandaag uit weer terug naar Basel dan heb je wel ene hele leuke vlucht met mooie airports

en bij sommige airports krijg je ook omgeving dingen er bij dus at makat het dan wel weer wat mooier
ja ik heb ze allemaal in Oostenrijk
(bevalve die laaste dan maar staat wel op mijn wenslijst

Maar zo gaat dit straks ook gebeuren met scandanavie , Caribieen , ( Alaska en de VS staan al erg vol hier ) dus die laat ik even met rust dat alles weer gemaakt is :-)

en tegen die tijd dat Europa vol gebouwd is ga ik eens kijken naar een andere gebied
maar wahct op de aanbiedingenals ze komen dan pas je minder belangrijke airports kopen of juist de duurste airports >:)

Maar houd er nuw el rekeing mee dat zo wel Ga als Airliners er op kunnen landen dna kan je afwisselen .. maar laat de ABC eilanden maar komen :9

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 09-02-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is de UK/Ireland update eigenlijk al uit? Ik heb mijn PC nog niet aangehad maar als hij er nog niet is dan laat ik het tot morgen :) Vandaar dat ik het vraag.

Edit: Toch maar ff geprobeerd en nope. Morgen dan hopelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 09-02-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:01:
Is de UK/Ireland update eigenlijk al uit? Ik heb mijn PC nog niet aangehad maar als hij er nog niet is dan laat ik het tot moren :) Vandaar dat ik het vraag.
nog niet uit..February 11th komt hij pas uit

https://www.flightsimulat...-2021-development-update/

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 09-02-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel leuk die FBW A320
Hele tijd mijn vliegtuig onrustig , steeds boven of beneden mijn FL dus moest steeds op B drukken had ik dat net gedaan was hij al weer fout dacht wat is dit ... is er weer iets geupdate of zo ...........
krijg ik iets later een melding in beeld van LVR ASYM ...... dacht die heb ik nog nooit gehad die fout melding
toch maar even de dikke van Dalen er bij gepakt en wat blijkt mijn gashendels lopen of staan niet gelijk .. dus even weer beide gas terug genomen en weer terug gezet melding is weer weg .. LOL
zo leer je nog eens wat tijdens de vlucht
en het is al weer een 80 nm recht vliegen zonder op B te rammen :D omdat de ATC loop te blaten dat ik te hoog of onder mijn FL zit :o

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 09-02-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:04
ravw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:32:
Toch wel leuk die FBW A320
Hele tijd mijn vliegtuig onrustig , steeds boven of beneden mijn FL dus moest steeds op B drukken had ik dat net gedaan was hij al weer fout dacht wat is dit ... is er weer iets geupdate of zo ...........
krijg ik iets later een melding in beeld van LVR ASYM ...... dacht die heb ik nog nooit gehad die fout melding
toch maar even de dikke van Dalen er bij gepakt en wat blijkt mijn gashendels lopen of staan niet gelijk .. dus even weer beide gas terug genomen en weer terug gezet melding is weer weg .. LOL
zo leer je nog eens wat tijdens de vlucht
en het is al weer een 80 nm recht vliegen zonder op B te rammen :D omdat de ATC loop te blaten dat ik te hoog of onder mijn FL zit :o
Irritant is dat he? ATC geeft precies op de eerder aangegeven hoogte dat je door mag klimmen, doe dat dan 1000 ft voor ik op die hoogte aankom }:O

Er is wel een manier om de ATC op te laten houden met blaten:

Stel je vliegt op FL370 terwijl de ATC je nog op FL270 wil hebben omdat je lekker eigenwijs doorgebeukt bent naar je cruise alt, dan kan je even FL270 aanvragen als cruise alt, en daarna gelijk weer FL370 aanvragen. Dan zal hij je naar FL370 laten gaan (waar je al bent) en dan houdt hij z'n kop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

schumi1986 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Heb je de Stick en TCA wel geüpdate met de drivers van de thrustmaster website?

Bij mij werken ze uitstekend na die updates.
Yep de laatste firmware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
mvbo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:19:
[...]Irritant is dat he? ATC geeft precies op de eerder aangegeven hoogte dat je door mag klimmen, doe dat dan 1000 ft voor ik op die hoogte aankom }:O
Die 'bug' (want dat is het imho) zit er al in sinds FSx over ATC beschikt.

Stel in de regel gewoon het FL van mijn flightplan in. Negen van de 10 keer gaat dat goed, aangezien je clearance krijgt op het moment dat je door je assigned altitude gaat. Het gaat alleen mis als ATC net op dat moment met een ander aan het tokkelen is en je al te hoog bent voordat jij aan de beurt bent.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:19:
[...]

Irritant is dat he? ATC geeft precies op de eerder aangegeven hoogte dat je door mag klimmen, doe dat dan 1000 ft voor ik op die hoogte aankom }:O

Er is wel een manier om de ATC op te laten houden met blaten:

Stel je vliegt op FL370 terwijl de ATC je nog op FL270 wil hebben omdat je lekker eigenwijs doorgebeukt bent naar je cruise alt, dan kan je even FL270 aanvragen als cruise alt, en daarna gelijk weer FL370 aanvragen. Dan zal hij je naar FL370 laten gaan (waar je al bent) en dan houdt hij z'n kop :+
Nee dat was het probleem niet ik zat al ruim 180 nm op FL ... maar steeds er 400 ft er boven of er onder dat gaat hij blten dat ik te laag zit of te hoog ...
daarom moet je dan vaak op B rammen om ej lucht druk goed te krijgen maar het ging elke keer om de 10 sec en melding avn je zit te hoog , te laag , te hoog
aagh ik werd er gek van tot ik de melding kreeg dat de gashendels niet gel;ijk stonden darna was hetgeblaat rustig

Maar ook zo als jij het zegt ,is soms irritant , maar ik houd de hoogte aan die de FMC me aangeeft dan zit je vaak goed ,,, als die ATC door blijft blaten gooi ik het gewoon op FLIGHT Volgen en voor de landing vraag ik hem dan wel weer aan als fpln flight .. 8) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Die 'bug' (want dat is het imho) zit er al in sinds FSx over ATC beschikt.

Stel in de regel gewoon het FL van mijn flightplan in. Negen van de 10 keer gaat dat goed, aangezien je clearance krijgt op het moment dat je door je assigned altitude gaat. Het gaat alleen mis als ATC net op dat moment met een ander aan het tokkelen is en je al te hoog bent voordat jij aan de beurt bent.
dat doe ik dus ook als mijn FMC aan geeft FL 280 en de ATC wil me op FL180 hebben stel ik hem gewoon in als FL280 en dan als hij daar overheen komt van die FL180 dan gooit hij je meestal wel naar FL280
of hij wacht op het volgende waypoint maar goed dan ben ik er alvast als hij mij die opdracht geeft

met naar beneden gaan net zo maar vaak wacht hij veel te lang met het lager neer zetten ... soms wil hij je op FL180 terwijl je op 4500 ft moet zitten dan vlak voor het naderen is het nog van ga naar de gewenste hoogete van FL180 ..... zak naar 4500 ft
:o

ja om vervolgens al een 3200 door te geven waar ik dan vaak al weer op zit door het FMC te volgen :D
Nu nog even kijken welke knop ik moet hebebn dat hij automatich de hoogte van de fmc gaat aanhouden

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 09-02-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
ravw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:38:
[...]

Nu nog even kijken welke knop ik moet hebebn dat hij automatich de hoogte van de fmc gaat aanhouden
Dit doe je met VNAV, maar dit werkt nog niet in de sim.
Ik vind het ook vervelend dat ATC je constant lastig valt om te veranderen van frequentie. Zo kan je nooit eens 10min iets anders gaan doen tijdens een lange vlucht of je flightplan is cancelled.

Eens VNAV werkt, schakel ik die ATC meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:12
sandpatt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Ik vind het ook vervelend dat ATC je constant lastig valt om te veranderen van frequentie. Zo kan je nooit eens 10min iets anders gaan doen tijdens een lange vlucht of je flightplan is cancelled.

Jullie moeten gewoon allemaal eens op IVAO of VATSIM gaan vliegen. Ben je van die " domme" FS ATC af en krijg je een normaal mens aan de andere kant als COntroller. Werkt veel fijner. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
[...]

Je kan via die balk bovenaan de AI het radioverkeer regelen door "manage comm" aan te zetten. Dat doe ik dus op de langere vluchten. Zit onder het piloot icoontje.

Net even een testvlucht gedaan van Rotterdam naar Brussel, dirigeert de ILS me zo naast de baan :+

[ Voor 7% gewijzigd door pretpik op 09-02-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
killerbee1958 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Jullie moeten gewoon allemaal eens op IVAO of VATSIM gaan vliegen. Ben je van die " domme" FS ATC af en krijg je een normaal mens aan de andere kant als COntroller. Werkt veel fijner. 8)
Heb daar al vaak aan gedacht, maar ik heb wat drempelvrees.
Al honderden uren gevlogen, maar maak nog vaak foutjes die in Vatsim voor veel frustraties gaan zorgen denk ik.
Ook de juiste taxiways vinden, vind ik bv moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
pretpik schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Je kan via die balk bovenaan de AI het radioverkeer regelen door "manage comm" aan te zetten. Dat doe ik dus op de langere vluchten. Zit onder het piloot icoontje.

Net even een testvlucht gedaan van Rotterdam naar Brussel, dirigeert de ILS me zo naast de baan :+
Ga ik eens proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:37
ravw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:38:
[...]

dat doe ik dus ook als mijn FMC aan geeft FL 280 en de ATC wil me op FL180 hebben stel ik hem gewoon in als FL280 en dan als hij daar overheen komt van die FL180 dan gooit hij je meestal wel naar FL280
of hij wacht op het volgende waypoint maar goed dan ben ik er alvast als hij mij die opdracht geeft

met naar beneden gaan net zo maar vaak wacht hij veel te lang met het lager neer zetten ... soms wil hij je op FL180 terwijl je op 4500 ft moet zitten dan vlak voor het naderen is het nog van ga naar de gewenste hoogete van FL180 ..... zak naar 4500 ft
:o

ja om vervolgens al een 3200 door te geven waar ik dan vaak al weer op zit door het FMC te volgen :D
Als je op Flight Level zit heeft op B drukken ook geen zin. Met “B” pas je de QNH aan, maar eenmaal op FL blijft de ingestelde druk 1013/ 2992 of zoals in de Airbus STD. Eenmaal op Altitude gaat de QNH weer gelden, gegeven door ATC (zou zo moeten zijn).

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
sandpatt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Heb daar al vaak aan gedacht, maar ik heb wat drempelvrees.
Al honderden uren gevlogen, maar maak nog vaak foutjes die in Vatsim voor veel frustraties gaan zorgen denk ik.
Ook de juiste taxiways vinden, vind ik bv moeilijk.
Niet te bang zijn. Tuurlijk maken we allemaal wel eens foutjes en natuurlijk kom je wel eens een Controller tegen die een bad day heeft.
Maar over het algemeen is de controller, net als wij piloten, een hobbyist die het gewoon leuk wil hebben.
En als je gewoon eerlijk durft te zijn dan kom je er 99 van de 100 keer op een leuke manier uit.

Ik wil best wel eens samen een online vlucht maken anders hoor. Als iemand daar bij geholpen wil worden dan stuur je me maar een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje voor de VR gebruikers, ik heb dat de VR bril er nogal vaak uit vliegt en ben benieuwd of dat light aan:
- flight sim
- de chinese dongle om mijn XBOX 360 controller aan te sluiten
- de drivers van de VR bril (Reverb G2)

Ik heb de VR settings vrij hoog gezet, diverse dingen op high (ik heb een RTX 3080 en daarnaast 32GB RAM geheugen, 3900X processor dus pc is bij de tijd). Het gekke is dat dat even draait, en vloeiend ook, maar ik niet echt verschil zie met lagere settings. Tegelijkertijd ontvang ik in die hogere resoluties dus wel vaak dat windows de VR bril er ineens uit knalt, of het geluid naar de desktop gaat, of flight sim zelfs ineens weg is. Het is dus geen harde systeem crash, maar ik zit ineens weer in windows.

Ik heb al diverse 'debugging' pogingen gedaan maar helaas is testen met flight sim nogal een langdurig proces omdat je altjd weer 3-6 minuten kan wachten voor je opnieuw ingame zit, en met VR erbij mag je daar dan weer 2 minuten bij optellen voordat alles goed staat. Even snel wat settings
testen is dus niet echt haalbaar.

Kortom; misschien vraag ik toch teveel van mijn system, maar in desktop gaming betekent het dat je flinke framedrops krijgt en dat gebeurt hier dus niet. Iemand die een idee heeft of het idd te zware eisen zijn, of dat het toch aan bijv. verkeerde / corrupte driver files ligt?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

zo hoort het wel , daarom lange vluchten gewoon laten volgen dan zijn ze ook tijdje stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
DeNachtwacht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:19:
Vraagje voor de VR gebruikers, ik heb dat de VR bril er nogal vaak uit vliegt en ben benieuwd of dat light aan:
- flight sim

Ik heb de VR settings vrij hoog gezet, diverse dingen op high (ik heb een RTX 3080 en daarnaast 32GB RAM geheugen, 3900X processor dus pc is bij de tijd). Het gekke is dat dat even draait, en vloeiend ook, maar ik niet echt verschil zie met lagere settings. Tegelijkertijd ontvang ik in die hogere resoluties dus wel vaak dat windows de VR bril er ineens uit knalt, of het geluid naar de desktop gaat, of flight sim zelfs ineens weg is. Het is dus geen harde systeem crash, maar ik zit ineens weer in windows.

Ik heb al diverse 'debugging' pogingen gedaan maar helaas is testen met flight sim nogal een langdurig proces omdat je altjd weer 3-6 minuten kan wachten voor je opnieuw ingame zit, en met VR erbij mag je daar dan weer 2 minuten bij optellen voordat alles goed staat. Even snel wat settings

Kortom; misschien vraag ik toch teveel van mijn system, maar in desktop gaming betekent het dat je flinke framedrops krijgt en dat gebeurt hier dus niet. Iemand die een idee heeft of het idd te zware eisen zijn, of dat het toch aan bijv. verkeerde / corrupte driver files ligt?
Als je denkt dat het misschien te hoge settings zijn: een tijdjes lage settings draaien.
Ik heb het met mijn G2, 9600K en 2070, 32 GB in ieder geval nooit. Wel beetje soort ghosting bij draaien met vliegtuig maar dat zal de wat oudere hardware zijn icm soweiso (zie andere posters met 3090 kaarten) moeizaam draaien van FS2020 in VR.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Vandaag weer even lekker mijn 787 uitgelaten en uiteindelijk geland op Los Angeles Intl.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH9dQ_uAR7LR3YtEY5KYFF-z034=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUNe1l7SjyHBcVcx9eErWEHn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lV-VGmw-4RuSP7mJ6x8_PR2fTxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UWGOBcc5Xvi1N0TiW4PGhUb.jpg?f=fotoalbum_large
Tevens mijn Honeycomb Bravo Throttle Quadrant omgebouwd van GE naar een Airliner. Vliegt toch weer een stukje realistischer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Kr808z3f3G35qaqVJIG9JvdgCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Foa1B3Llypxtv3y5r7edoqg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe bevalt die throttle eigenlijk? Ik vind het een retemooi ding. Een stuk mooier dan die airbus (en veel functioneler met die ombouw mogelijkheden en trim wiel enzo). Alleen niet zeker of ik de prijs er voor over heb :)

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 10-02-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waterpower schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Als je op Flight Level zit heeft op B drukken ook geen zin. Met “B” pas je de QNH aan, maar eenmaal op FL blijft de ingestelde druk 1013/ 2992 of zoals in de Airbus STD. Eenmaal op Altitude gaat de QNH weer gelden, gegeven door ATC (zou zo moeten zijn).
De standard QNH geldt vanaf 18.000 ft (in Europa in elk geval). in Amerika dus. En in MSFS overal volgens de ATC. In werkelijkheid zit het iets anders.

[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 10-02-2021 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
DigitalExorcist schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:34:
[...]

De standard QNH geldt vanaf 18.000 ft (in Europa in elk geval).
Sorry maar dat is niet correct. In de states gebruiken ze wel standard pressure boven 18.000 feet maar hier in Europa juist niet. Overgang van QNH naar standard pressure is afhankelijk van land (en zelfs nog van QNH van het moment).
Veelal zul je in Europa een overgang van QNH naar standard pres hebben ergens tussen FL 045 en FL 060.
Zie het volgende artikel voor een wat uitgebreidere uitleg

https://nl.ivao.aero/training/piloot/gevorderd/barosetting

Overigens is dit, zolang je niet online vliegt in IVAO of VATSIM, in flightsim totaal niet van belang. FS2020 ATC doet inderdaad alsof overal de overgang plaats vindt op FL180

[ Voor 11% gewijzigd door killerbee1958 op 10-02-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 14-09 21:24
- flight sim

Ik heb weleens gelezen dat AMD moederborden weleens moeilijk doen bij de reverb g2. Ik weet niet zeker of het alleen beperkt tot de x570 chipset of dat andere dit ook hebben.
Je zou kunnen proberen de bril op een andere usb poort aan te sluiten en vaak wordt dan ook direct op het moederbord alaangeraden. Wat ook vaak verbetering schijnt te geven bij dit probleem is een usb hub.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:47:
[...]

Sorry maar dat is niet correct. In de states gebruiken ze wel standard pressure boven 18.000 feet maar hier in Europa juist niet. Overgang van QNH naar standard pressure is afhankelijk van land (en zelfs nog van QNH van het moment).
Veelal zul je in Europa een overgang van QNH naar standard pres hebben ergens tussen FL 045 en FL 060.
Zie het volgende artikel voor een wat uitgebreidere uitleg

https://nl.ivao.aero/training/piloot/gevorderd/barosetting

Overigens is dit, zolang je niet online vliegt in IVAO of VATSIM, in flightsim totaal niet van belang. FS2020 ATC doet inderdaad alsof overal de overgang plaats vindt op FL180
Oh... dan was het precies andersom. Excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

GekkePrutser schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:52:
[...]

Hoe bevalt die throttle eigenlijk? Ik vind het een retemooi ding. Een stuk mooier dan die airbus (en veel functioneler met die ombouw mogelijkheden en trim wiel enzo). Alleen niet zeker of ik de prijs er voor over heb :)
@GekkePrutser Bevalt me echt heel erg goed! Is zeer degelijk en heeft voldoende extra knoppen en tevens alle functies voor de autopilot. Ook trimwiel en dedicated landinggear lever met lampjes die groen worden zodra hij is gelockt.

Het mooie is dat je 'm snel kunt "ombouwen" van GE naar Airliners. Wordt perfect ondersteund in zowel FS2020 als X-Plane 11 (al heb ik die laatste al een tijdje niet meer gespeeld).

Ik heb in FS 4 profielen aangemaakt, zodat ik snel kan wisselen tussen de vliegtuigen. Kan 'm dan ook van harte aanbevelen en ik heb er geen moment spijt van. Ja hij kost 249 euro, maar aangezien de kroegen en restaurants al heel lang dicht zijn kon ik het me met gemak veroorloven... :*)

Het grootste probleem is de levertijd. Ikzelf heb er een half jaar op moeten wachten voordat ik 'm eindelijk in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45

Saven

Administrator

R2L schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:06:
[...]

@GekkePrutser Bevalt me echt heel erg goed! Is zeer degelijk en heeft voldoende extra knoppen en tevens alle functies voor de autopilot. Ook trimwiel en dedicated landinggear lever met lampjes die groen worden zodra hij is gelockt.

Het mooie is dat je 'm snel kunt "ombouwen" van GE naar Airliners. Wordt perfect ondersteund in zowel FS2020 als X-Plane 11 (al heb ik die laatste al een tijdje niet meer gespeeld).

Ik heb in FS 4 profielen aangemaakt, zodat ik snel kan wisselen tussen de vliegtuigen. Kan 'm dan ook van harte aanbevelen en ik heb er geen moment spijt van. Ja hij kost 249 euro, maar aangezien de kroegen en restaurants al heel lang dicht zijn kon ik het me met gemak veroorloven... :*)

Het grootste probleem is de levertijd. Ikzelf heb er een half jaar op moeten wachten voordat ik 'm eindelijk in huis had.
Nice. Waar ik ook benieuwd naar bent, voelt het een beetje plastic fantastic / goedkoop? Of voelt het allemaal vrij solide aan? Zegmaar een cheapass smartphone vs iPhone :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

Saven schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Nice. Waar ik ook benieuwd naar bent, voelt het een beetje plastic fantastic / goedkoop? Of voelt het allemaal vrij solide aan? Zegmaar een cheapass smartphone vs iPhone :P
@Saven Voelt zeker niet goedkoop aan. Knoppen zijn heel degelijk met "een lekkere klik" en je kunt instellen hoe licht of zwaar je de Throttles wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zoals de yoke dus. Ik wil die throttle ZO graag maar ja...levertijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
killerbee1958 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:17:
[...]

Niet te bang zijn. Tuurlijk maken we allemaal wel eens foutjes en natuurlijk kom je wel eens een Controller tegen die een bad day heeft.
Maar over het algemeen is de controller, net als wij piloten, een hobbyist die het gewoon leuk wil hebben.
En als je gewoon eerlijk durft te zijn dan kom je er 99 van de 100 keer op een leuke manier uit.

Ik wil best wel eens samen een online vlucht maken anders hoor. Als iemand daar bij geholpen wil worden dan stuur je me maar een DM
Dank voor het aanbod! Ik hou er zeker rekening mee als ik binnenkort de stap toch eens zou wagen!

Morgen de update. Het zal wel weer enkele uren duren vooraleer deze is binnengehaald, ondanks mijn snelle lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Marcievg schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:30:
[...]

Ik heb weleens gelezen dat AMD moederborden weleens moeilijk doen bij de reverb g2. Ik weet niet zeker of het alleen beperkt tot de x570 chipset of dat andere dit ook hebben.
Je zou kunnen proberen de bril op een andere usb poort aan te sluiten en vaak wordt dan ook direct op het moederbord alaangeraden. Wat ook vaak verbetering schijnt te geven bij dit probleem is een usb hub.
Yup, dit was hem dus! Ik heb 1 poort die het "redelijk" goed doet, dat wil zeggen het beeld is in een kwartier, terwijl ik ook de settings aan het opschroeven was hoe ver ik kon gaan, maar 1x even kort weggevallen. Maar dat is een breder probleem begrijp ik al.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
- flight sim

Ik heb ook een AMD en de G2
Ik heb een extra usb kaartje in mijn pc gezet en Het draait nu allemaal redelijk. Zonder die usb waren er veel problemen.

D.W.Z Met GA toestellen en niet al te drukke scenery kom ik op ultra redelijk uit de voeten. Her en der wel een stotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

appie35 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:37:
[...]

Ik heb ook een AMD en de G2
Ik heb een extra usb kaartje in mijn pc gezet en Het draait nu allemaal redelijk. Zonder die usb waren er veel problemen.

D.W.Z Met GA toestellen en niet al te drukke scenery kom ik op ultra redelijk uit de voeten. Her en der wel een stotter.
ik heb een 3900X - 32GB DDR4 - RTX 3080

wat voor specs heb jij?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
DeNachtwacht schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:56:
[...]

ik heb een 3900X - 32GB DDR4 - RTX 3080

wat voor specs heb jij?
Het zelfde en als extra
https://www.amazon.nl/dp/B07NSYBP92?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Wat er bij mij gebeurde met de G2 was dat het leek als of er een kabel breuk was. Dan weer wel verbinding dan weer niet. En idd dat zat je 10 a 15 minuten in fs en had je ineens een blauw scherm in je G2 en crashte de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:04
[...]

Je kan instellen dat je "co piloot" de ATC afhandelt, dit doe ik vaak als ik lange stukken vlieg en even wat anders wil doen. Vergeet het alleen niet uit te zetten tijdens je descent/approach want er gebeuren de gekste dingen. Ik heb wel eens gehad dat mijn vriendelijke FO op final nog even een missed approach aankondigt terwijl ik me net keurig op mijn glidepath had genesteld ;(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Voor wie nog een leuke tussenstop zoekt onderweg van Zuid-Europa naar het Noorden of v.v., San Sebastian is een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRQEOL4b1VZWey227TYS6kF3bwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OJH6dbNpsBNGOc5t0WUw5tSA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmfL6irW4VgwIqw1bH9L9hy2Bz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2jUWES9fyBlsu5Hu04pvmgdY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHus1od6dwJxNXlCIot-qtcyV-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gpU6CBIyVToMUx2ASDd2rIgj.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Gisteren de eerste stappen in VATSIM gezet door m'n CJ4 op EHAM op een parking te zetten en vervolgens in observer mode een tijdje mee te luisteren met wat er gebeurt. :)

Wat ik bij departure daar wel regelmatig vanuit ATC hoor is een instructie om 'intercept SPL localizer outbound radial 260' (waarbij ik die radial nu ff niet uit m'n hoofd weet, maar het concept zal duidelijk zijn).
Nu snap ik de theorie hierachter en hoe dit navigatie-wise werkt, maar weet iemand hoe ik dit in m'n FMC (ik vlieg zelf meestal met de CJ4 met Working Title mod) zou kunnen verwerken?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• killerbee1958
ralpje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:29:
Gisteren de eerste stappen in VATSIM gezet door m'n CJ4 op EHAM op een parking te zetten en vervolgens in observer mode een tijdje mee te luisteren met wat er gebeurt. :)

Wat ik bij departure daar wel regelmatig vanuit ATC hoor is een instructie om 'intercept SPL localizer outbound radial 260' (waarbij ik die radial nu ff niet uit m'n hoofd weet, maar het concept zal duidelijk zijn).
Nu snap ik de theorie hierachter en hoe dit navigatie-wise werkt, maar weet iemand hoe ik dit in m'n FMC (ik vlieg zelf meestal met de CJ4 met Working Title mod) zou kunnen verwerken?
Ik ken de CJ4 CDU niet maar moderne kisten hebben een pagina RAD/NAV op de CDU zitten.
Daar programmeer je dan de freq van SPL VOR (108.40 ) en de genoemde radiaal (260) in.
Op je ND krijg je dan de rad 260 lijn vanuit SPL te zien en die moet je dan intercepten. (vraag is dan wel wat de atc instructie is als je die hebt intercepted. :-). Maar ik denk dat ze willen dat je de outbound 260 radiaal gaat vliegen. :-)

Als je aparte nav radios hebt in de CJ4 dan NAV 1 instellen op SPL VOR en de crs dial in je autopilot paneel. (=FMC)

• appie35
ravw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:53:
[...]

dat ligt er aan wat je zoekt
GA of airliner

Mijn mooiste airport die ik gekocht heb van de vele ..
dat kan ik je niet zeggen ik kijk ook naar de omgeving en ook naar de landingen .... ik heb airports gekocht die zou je zo als freeware kunnen nemen maar als je dan de landingen neemt van die airports .. dat is gewoon erg mooi ( tivat approach)

YouTube: Amazing Landing Tivat Airport Montenegro
vanaf de andere kant
YouTube: Approach and Landing in Tivat on Learjet 60XR in 4K

dus kijk ook daar naar en ook naar de afstanden van de airports die ik al gekocht heb ...
Ik heb al een hele aardige verzameling dus kan voorlopig nog wel even vliegen

maar als je Oostenrijk leuk vind is het wel een must have om de grote airports ook te kopen , en dan met Basel erbij ..

Basel en Salzburg is een vlucht die je net langs de bergen voert , en als je dan vanuit Salzburg weer naar Wenen en van wenen naar Graz ... Graz ... Innsbruck
en vandaag uit weer terug naar Basel dan heb je wel ene hele leuke vlucht met mooie airports

en bij sommige airports krijg je ook omgeving dingen er bij dus at makat het dan wel weer wat mooier
ja ik heb ze allemaal in Oostenrijk
(bevalve die laaste dan maar staat wel op mijn wenslijst

Maar zo gaat dit straks ook gebeuren met scandanavie , Caribieen , ( Alaska en de VS staan al erg vol hier ) dus die laat ik even met rust dat alles weer gemaakt is :-)

en tegen die tijd dat Europa vol gebouwd is ga ik eens kijken naar een andere gebied
maar wahct op de aanbiedingenals ze komen dan pas je minder belangrijke airports kopen of juist de duurste airports >:)

Maar houd er nuw el rekeing mee dat zo wel Ga als Airliners er op kunnen landen dna kan je afwisselen .. maar laat de ABC eilanden maar komen :9
Bedankt!

Ik ben een GA Vlieger
Ik vlieg graag tussen de bergen.

Zoek scenery waar veel te ontdekken is.

• appie35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfqKzRTvuqMBEHfq2LBW32cZBEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5LhKkQPSByXYTLWclMQHDcdb.png?f=fotoalbum_largeHet was te druk op schiphol

appie35 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Bedankt!

Ik ben een GA Vlieger

Voor GA heb je heel veel keuze hoor
lig er ook aan welk gebied je vliegt

zo heb ik dus veel airportejs in alaska en zo liggen, dat is veel bergen en eilandjes
BC ook daar zijn leuke airports voor te krijgen ,

ORBX en DC SCENERY DESIGN heeft leuke veldjes ( die laats genoemde heb ik ook allemaal al gekocht ( pas even op met Wrangell die werkt niet meer )) maar de rest is gewoon leuk
en liggen ook dicht bij elkaar

En zo komen er Down under ook hele mooie veldjes uit om te zien ..
oostenrijk .. maar je kunt ook eens kijken naar Freeware daar is echt en super veel voor te krijgen
in Down under ...:-)
Maar ook oostenrijk , switerland en zo moet je gewoon zelf gaan zoeken maar ik kan je Samedan wel aanraden ( ook voor airiners )

https://flightsim.to/file...samedan-airport-lszs-v1-0

Om maar even een voorbeeld te noemen

zoek ook eens op NZA Simulations
:9

Voor een oostenrijk veldje (in de buurt van Zell am See

https://flightsim.to/file...airport-loij-austria-v1-0
( deze heb ik als Payware )

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 11-02-2021 16:21 ]

• appie35
@ravw
Tanks!

• lllustrious
  • Niet online
killerbee1958 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Ik ken de CJ4 CDU niet maar moderne kisten hebben een pagina RAD/NAV op de CDU zitten.
Daar programmeer je dan de freq van SPL VOR (108.40 ) en de genoemde radiaal (260) in.
Op je ND krijg je dan de rad 260 lijn vanuit SPL te zien en die moet je dan intercepten. (vraag is dan wel wat de atc instructie is als je die hebt intercepted. :-). Maar ik denk dat ze willen dat je de outbound 260 radiaal gaat vliegen. :-)

Als je aparte nav radios hebt in de CJ4 dan NAV 1 instellen op SPL VOR en de crs dial in je autopilot paneel. (=FMC)
Het klopt wel, maar als je dat programmeert op de RAD/NAV pagina, krijg je dat alleen visueel terug te zien op je display. In de echt hippe FMC's kun je wel custom waypoints genereren, maar je tuned in principe gewoon in de NAV radio de frequentie van SPL en de course op de MCP en dan kun je, net als met bij een ILS, de radiaal intercepten door de VOR/LOC knop in te drukken. Vaak krijg je daarna een direct naar het eerste waypoint van je flight plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
World Update 3 is in its final polish phase and is now locked in for release on Tuesday, February 16th. The team is putting the finishing touches on all aspects of this massive update, and we appreciate your continued patience.
Pfff, zit de hele tijd te wachten op een update. Had geen zin er tijdens een vlucht eruit te worden gegooid.

Dat zou toch ook niet gebeuren? Dan maar een weekje langer wachten, hopelijk komt dat de kwaliteit ten goede
Heb eerlijk gezegd geen idee of je er nou wel of niet uit wordt gegooid. Heb er altijd rekening mee gehouden omdat de servers ook geupdate worden en deze data dan niet overeen zou komen. Maar inderdaad beter wachten dan een halve update uitbrengen.

Voor de UK update vind ik het niet zo erg dat het iets later is maar had gehoopt om eindelijk eens van de rare "spikes" af te zijn, iets waarvan ze een maand geleden al hadden gezegd het opgelost te hebben.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Die UK update komt op mij (en de halve simwereld) wel heel knullig en onprofessioneel over. Drie keer uitstellen met dezelfde argumenten, doe dan nog maar een 4e keer uitstellen, who cares..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:37:
Die UK update komt op mij (en de halve simwereld) wel heel knullig en onprofessioneel over. Drie keer uitstellen met dezelfde argumenten, doe dan nog maar een 4e keer uitstellen, who cares..
Komt door de Brexit waarschijnlijk... :+

Eén van de laatste loodjes van m'n wereldreis. Dit keer van Canada (St. John's) naar Keflavik, IJsland gevlogen. Eigenlijk was de range van de CJ4 te klein .. heb even moeten cheaten halverwege toen m'n brandstof aan het opraken was.

Punt is, ik had weinig tijd vanmiddag dus takeoff heb ik zelf even snel gedaan, toen de AI pilot laten vliegen tot pakweg 45 minuten voor de landing / vlak voor Top of Descent. Toen zelf de rest gedaan. De AI pilot vliegt standaard met flink wat overspeed, die houdt de throttle gewoon op 100% .. erg inefficient dus. Maar goed, ik heb het wederom gehaald.

Hierbij een filmpje van m'n landing op Keflavik (actie vanaf 17:00):

Ik snap alleen niet helemaal waarom de ILS zo raar deed. Die wilde me haaks op de baan hebben - van alle landingen die ik heb gedaan pakt ie standaard de course gewoon goed maar dat leek hier niet zo te zijn. Raar. Maar goed, toen ik doorhad dat ie me dood wilde hebben heb ik de autopilot maar uitgezet en met het handje naar binnen gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Jammer weer geen leuke vliegtuigen in de MP store van MSFS.
Veel Grieks en Frans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
appie35 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Bedankt!

Ik ben een GA Vlieger

Als je freeware scenery zoekt voor bepaalde regio dan is deze map ideaal.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Gisteren m'n eerste ILS landing 'succesvol' uitgevoerd als in dat ik zonder crashen op de baan ben gekomen. Iemand nog tips hoe ik de landing kan verbeteren?

https://www.youtube.com/w...14MUigPQ&feature=youtu.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Zou de world update vandaag niet beschikbaar moeten zijn? Heb hem net even opgestart maar geen update hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:22
pretpik schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:10:
Gisteren m'n eerste ILS landing 'succesvol' uitgevoerd als in dat ik zonder crashen op de baan ben gekomen. Iemand nog tips hoe ik de landing kan verbeteren?

Overstappen in een C152, het licht aandoen en touch-and-go's trainen.

Serieus: je vliegt net niet frontaal de grond in, het "ILS" leidt je af van het überhaupt normaal landen van de kist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
pretpik schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:10:

Je zit in een keurig autopilot gestuurde stable apporach (qua daalhoek) Op 0:23 haal je hem van autopilot af om handmatig te gaan landen (heel gebruikelijk dus dat is niet verkeerd).
Wat ik zie is dat je volgens mij teveel stuuruitslagen geeft. Ook na de (harde?) landing zwabber je wat over de baan van links naar rechts.
Probeer rustiger bij te sturen.
Het afvangen (flaren) is een kwestie van rustig de knuppel naar je toehalen.

Je snelheden zijn wel; aan de hoge kant. Je filmpje begint op 205 knopen en je witte band begint bij 180, dus je bent nog even 25 knopen snelheid aan het verliezen in 300 feet. dat is niet stabiel. Zorg dat je bij 500 voet boven de baan al in een stabiele (dus zowel glijhoek, die goed was, als snelheid) config bent. Welke Flap setting gebruik je (en heeft de CJ4 nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Bacchus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:28:
[...]

Overstappen in een C152, het licht aandoen en touch-and-go's trainen.

Serieus: je vliegt net niet frontaal de grond in, het "ILS" leidt je af van het überhaupt normaal landen van de kist.
Ok, die met de C152 gaan dus wel goed, puur omdat de snelheid lager ligt denk ik.
killerbee1958 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Je zit in een keurig autopilot gestuurde stable apporach (qua daalhoek) Op 0:23 haal je hem van autopilot af om handmatig te gaan landen (heel gebruikelijk dus dat is niet verkeerd).
Wat ik zie is dat je volgens mij teveel stuuruitslagen geeft. Ook na de (harde?) landing zwabber je wat over de baan van links naar rechts.

Je snelheden zijn wel; aan de hoge kant. Je filmpje begint op 205 (knopen of km?) en je witte band begint bij 180, dus je bent nog even 25 knopen snelheid aan het verliezen in 300 feet. dat is niet stabiel. Zorg dat je bij 500 voet boven de baan al in een stabiele (dus zowel glijhoek, die goed was, als snelheid) config bent. Welke Flap setting gebruik je (en heeft de CJ4 nodig?)
Oké ik zal op de snelheid letten en vooral de stabiliteit. De flaps stonden helemaal naar beneden. Dank voor je tips, hier ik vanavond en morgen eens verder mee oefenen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 15-09 16:31
pretpik schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Ok, die met de C152 gaan dus wel goed, puur omdat de snelheid lager ligt denk ik.

[...]

Oké ik zal op de snelheid letten en vooral de stabiliteit. De flaps stonden helemaal naar beneden. Dank voor je tips, hier ik vanavond en morgen eens verder mee oefenen. :)
Ik sluit me aan bij wat hierboven wordt gezegd.
Daarnaast... als je snelheid te hoog ligt en je wilt 'flaren' (je neus ietsje omhoog doen voor een zachte touch down) dan stijg je weer op.

Dat zie je bij jouw ook gebeuren. Wat je dan normaal doet is een go-around. Wat je nooit doet is de neus naar voren duwen en op je neuswiel landen. Grote kans dat je dan je neuswiel kwijt bent;).

Begin met het nagaan van de juiste approach snelheid ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Sparkiezz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:49:
[...]

Ik sluit me aan bij wat hierboven wordt gezegd.
Daarnaast... als je snelheid te hoog ligt en je wilt 'flaren' (je neus ietsje omhoog doen voor een zachte touch down) dan stijg je weer op.

Dat zie je bij jouw ook gebeuren. Wat je dan normaal doet is een go-around. Wat je nooit doet is de neus naar voren duwen en op je neuswiel landen. Grote kans dat je dan je neuswiel kwijt bent;).

Begin met het nagaan van de juiste approach snelheid ;).
Ik ken de CJ4 niet maar ik vind een Vref van 180 voor zo een kist echt belachelijk (een 787 land je met lagere snelheid met normaal landingsgewicht en flaps 25) dus heb ik even mijn vriend google om hulp gevraagd
Kwam deze tegen
https://www.aopa.org/news...010/december/01/cj4-debut

Vref in dit sheet is 112 kts. (INmiddels je flimpje nog even goed bekeken en je speedtape geeft inderdaad snelheid in knopen dus inderdaad iets klopt hier niet)
Als je approach niet stable is (snelheid en daalhoek) dan is elke landing gedoemd om te mislukken en kan je inderdaad maar beter een go-around doen.
Belangrijk om de goede snelheid op final te hebben, dus even goed uitzoeken wat de Vref van je CJ4, gegeven de belading op dat moment, nu eigenlijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door killerbee1958 op 12-02-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

killerbee1958 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Belangrijk om de goede snelheid op final te hebben, dus even goed uitzoeken wat de Vref van je CJ4, gegeven de belading op dat moment, nu eigenlijk is.
En als je de Working Title mod draait dan kun je dat simpelweg in de 'perf' optie van je FMC uit laten rekenen. Meestal zit de VApp rond de 110, en de VRef een paar knots lager.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:27:
Zou de world update vandaag niet beschikbaar moeten zijn? Heb hem net even opgestart maar geen update hier.
Is opnieuw uitgesteld. Komt volgende week. Waarschijnlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je snelheden zijn wel; aan de hoge kant. Je filmpje begint op 205 knopen en je witte band begint bij 180, dus je bent nog even 25 knopen snelheid aan het verliezen in 300 feet. dat is niet stabiel. Zorg dat je bij 500 voet boven de baan al in een stabiele (dus zowel glijhoek, die goed was, als snelheid) config bent. Welke Flap setting gebruik je (en heeft de CJ4 nodig?)
Dit is niet de CJ4 maar de Longitude. Maar ook daar zal de Vapp al geen 180 kts zijn me dunkt, laat staan je landingssnelheid.. full flaps en gear down met een beetje headwind zit je in de CJ4 al op 110kts Vapp en dat zou hier niet veel hoger moeten zijn.

@pretpik
Wat ik zélf doe, maar meer omdat ik de autopilot niet vertrouw, is gewoon ruim op tijd de AP uitzetten (dat is al voordat het filmpje begint) en met de hand aan de grond zetten. Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar ik land over het algemeen best smooth al zeg ik het zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door DigitalExorcist op 12-02-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:22
Je filmpje begint op 205 knopen en je witte band begint bij 180,
[...]
killerbee1958 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:58:
Ik ken de CJ4 niet maar ik vind een Vref van 180 voor zo een kist echt belachelijk
Die 180 KIAS is de bovenkant van de witte band, he, dus VFE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Bacchus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Die 180 KIAS is de bovenkant van de witte band, he, dus VFE.
Klopt,hetgeen dus bevestigd dat deze landing met veel te hoge snelheid werd gevlogen. Dat hielp niet om het stabiel te maken zeg maar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
tup61 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Is opnieuw uitgesteld. Komt volgende week. Waarschijnlijk...
Ow dat heb ik dan gemist. Wat zou er niet goed zijn dat ze het steeds uistellen? USA en Japan zijn beide gewoon op de dag gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:32
World Update III Delayed Until February 16th 2021

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Ow dat heb ik dan gemist. Wat zou er niet goed zijn dat ze het steeds uistellen? USA en Japan zijn beide gewoon op de dag gekomen.
Volgens het officiële forum is het 'gewoon' erg veel werk en worden de laatste dingetjes nu gefixed. Gezien de issues met voorgaande updates zijn ze wel wat voorzichtiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
DigitalExorcist schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Volgens het officiële forum is het 'gewoon' erg veel werk en worden de laatste dingetjes nu gefixed. Gezien de issues met voorgaande updates zijn ze wel wat voorzichtiger geworden.
Nu maar hopen dat de volgende eind maart wel wordt gehaald. Kijk daar best wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De TCA add-on is ook slecht leverbaar helaas. Bericht van Flightsimwebshop:
We hebben vandaag helaas bericht gekregen dat onze aankomende levering met Thrustmaster hardware, aankomende maandag, helaas geen Thrustmaster TCA Throttle Quadrant Add-ons zal bevatten.

De oorspronkelijke verwachting was dat we de addons in week 6 moesten ontvangen, dit wordt nu week 10. De add-ons die in week 10 verwacht worden schuiven helaas door naar week 16.

Andere Thrustmaster TCA producten zijn wel beschikbaar. Wanneer je bestelling uit meerdere TCA producten bestaat zullen we bestelling volgende week alvast gedeeltelijk verzenden.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
R2L schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:06:
[...]
Ik heb 'm ook in bestelling. Ik vind het jammer dat de handles en knoppen niet van metaal zijn, want dat waardeer ik bijvoorbeeld in mijn yoke (Fulcrum). Hall sensors ipv pots is op lange termijn ook wel fijn.
Qua features lijkt de Honeycomb mij een prima throttle quadrant, hoewel ze wat mij betreft die annunciator lights weg hadden kunnen laten, zeker met een VR bril op heb je daar natuurlijk niets aan. Dan hadden ze beter nog wat extra blanco knoppen/schakelaars kunnen doen, want daar heb je er niet snel genoeg van.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Pagina: 1 ... 140 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc