Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Je moet dus de as "Throttle axis" hebben. Er zijn ook assen genaamd "Throttle 1 axis" en "Throttle 1 axis (0 to 100%)", maar die reageren alleen op motor 1 (je hebt ze ook voor throttle 2, 3 en 4), die moet je dus niet hebben. Hetzelfde geldt voor propellor en mixture assen.Edwinlzv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:01:
[...]
HELP![]()
![]()
Ik wou dus een profiel aanmaken voor een twee motorig toestel, na ruim een uur zoeken en proberen geef ik het op. Kan jij, of iemand anders, mij aub duidelijk maken waar en hoe ik dat voor elkaar krijg?
/f/image/oJk2mpIwNdyYPBH6Up6j2dNT.png?f=fotoalbum_large)
Zie nu pas dat dat probleem al opgelost was, ging over aanmaken profielen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gameaddict op 02-02-2021 22:15 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Flightsimwebshop en Megekko (zeggen ze) op vooraad te hebbenCopyCatz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Hoe kom je aan die TCA quadrants? Ik heb de middelste al sinds september in bestelling bij amazon, en de addon is nog totaal niet leverbaar...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ik heb 'm nu ook gehaald, met een DA62 vlucht van KLAX naar KSEZ. Enige wat ik nu anders gedaan heb tov de vorige prop-vlucht is dat ik nu geen Active Pause en geen in-air refuel gebruikt heb. Blijkbaar is één van die twee, of beide, niet toegestaan voor deze achivement.renem schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:35:
[...]
Ik heb de achievement ook gehaald, nog geen maand geleden in de kerstvakantie, kan me alleen niet herinneren dat ik er iets speciaals qua instellingen voor heb moeten doen...[Afbeelding]
Overigens, wat is KSEZ een cool vliegveld, zeg! Was er nog nooit eerder geweest en vloog VFR. En maar zoeken rond die mesa waar de landingsbaan nou was
KSEZ zit ook in de landing challengesared schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:34:
[...]
Ik heb 'm nu ook gehaald, met een DA62 vlucht van KLAX naar KSEZ. Enige wat ik nu anders gedaan heb tov de vorige prop-vlucht is dat ik nu geen Active Pause en geen in-air refuel gebruikt heb. Blijkbaar is één van die twee, of beide, niet toegestaan voor deze achivement.
Overigens, wat is KSEZ een cool vliegveld, zeg! Was er nog nooit eerder geweest en vloog VFR. En maar zoeken rond die mesa waar de landingsbaan nou was
Soliest schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:08:
[...]
Voor dat bedrag en die specs van de bril zou ik dat nooit doen. De pc kan "redelijk" mee in VR, maar FS is echt een ramp om consistent een speelbare framerate te krijgen.
Ja, je kan VR doen, Nee ik zou die HTC niet kopen.
Helder.Craftop schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Als je dat geld wil uitgeven aan een VR bril, zou ik me toch iets beter inlezen. Ikzelf zou voor dat bedrag namelijk al kiezen voor een HP Reverb G2.
Daarnaast; ik draai VR op een Quest 2 met een Ryzen 5 3600 CPU en een RTX3080, en ik moet zeggen dat ik tot op heden nog niet te spreken ben over de VR prestaties in MSFS. Er moeten echt performance updates gaan komen (en DX12 ondersteuning voor multicore) om het echt fijn te maken. Ja, VR is echt immersive in MSFS, maar je hebt echt heel veel stutters, FPS drops, overall lage FPS en regelmatig crashes. Met jouw PC zou ik het dus al helemaal niet aanraden.
De HP Reverb G2 zat ik idd ook al naar te kijken, soort van pré-verlanglijstje aangemaakt.
Maar met dit, zet ik het hele plan nog even in de ijskast en gaat het er waarschijnlijk op neer komen dat ik over een paar jaar, al dan niet op de kast na, mijn hele PC vervang. (Wat een dusdanig dure hobby is dat ik dat nog even uit ga stellen. Al kan het zijn dat ik dan iets andere eisen heb dan toen.)
Ik hou het voorlopig wel op tripplehead, 3x1440p, gamen. (Wat op deze config acceptabel gaat.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
MSFS2020 heeft al ondersteuning voor multicore. De mainthread verdeelt alle taken (physics, weer etc.) over de beschikbare threads. Het probleem is dat je dan gelimiteerd bent door deze mainthread, maar dat is lastig op te lossen in simulatiegames waar alles met elkaar verbonden is.Craftop schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Als je dat geld wil uitgeven aan een VR bril, zou ik me toch iets beter inlezen. Ikzelf zou voor dat bedrag namelijk al kiezen voor een HP Reverb G2.
Daarnaast; ik draai VR op een Quest 2 met een Ryzen 5 3600 CPU en een RTX3080, en ik moet zeggen dat ik tot op heden nog niet te spreken ben over de VR prestaties in MSFS. Er moeten echt performance updates gaan komen (en DX12 ondersteuning voor multicore) om het echt fijn te maken. Ja, VR is echt immersive in MSFS, maar je hebt echt heel veel stutters, FPS drops, overall lage FPS en regelmatig crashes. Met jouw PC zou ik het dus al helemaal niet aanraden.
Ik zou liever iets zien als DLSS. Mits goed geimplementeerd kan dat echt de oplossing zijn voor MSFS 2020 + VR.
Daar kun je dan niet echt mee omgaan, want als je boel aanpast met je muis dan schiet de throttle / etc meteen weer mee zodra je de hardware throttle gebruikt. Failures komen echter niet voor in MSFS tenzij je die bewust aanzet, dus niet echt een issue natuurlijk.Bacchus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:33:
@Gameaddict Hoe handel je met zo een instelling als je motorproblemen hebt in een twin? Dan met muis en toetsenbord?
Mbt failures: Ik vlieg zoveel mogelik met RandFailuresFS2020. Dit is een external freeware addon dat verschillende storingen activeert. Heb de instellingen zo laag mogelijk staan, wil alleen dat er een hele kleine kans bestaat dat er een probleem ontstaat. Geeft me een reden om m'n instrumenten in de gaten te houden.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Dat kan ik nu ook al met Oculus. Gewoon een scherm casten naar de headset, pinnen en dan het spel starten. Kun je zelfs meerdere schermpjes openen en pinnen.cracking cloud schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:12:
[...]
Ik hoop dat de FBW 320 een tablet krijgt met mogelijkheid voor Netflix. En dan via vr in de cockpit films kijken
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Heb je de Sedona Cinematic van Georender? Maakt t echt prachtig de omgeving daar!ared schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:34:
[...]
Ik heb 'm nu ook gehaald, met een DA62 vlucht van KLAX naar KSEZ. Enige wat ik nu anders gedaan heb tov de vorige prop-vlucht is dat ik nu geen Active Pause en geen in-air refuel gebruikt heb. Blijkbaar is één van die twee, of beide, niet toegestaan voor deze achivement.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
SCHIPHOL - De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) is een onderzoek gestart naar een verloren rompdeel van een Boeing 747-400F. Het onderdeel is vermoedelijk ergens boven Nederland tijdens het opstijgen naar beneden gevallen.
https://luchtvaartnieuws....loren-rompdeel-boeing-747
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Lijkt me heerlijk die te hebben. Dan met de Randfailuresmsfs2020 addon regelmatig een motor uit laten vallen. En msfs laat de groundcrew de olielekbakken na aankomst onder de motoren leggen. Dan is het helemaal af.ravw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:07:
LOCKHEED L-1049 SUPER-CONSTELLATION komt naar MSFS
https://www.fsvisions.nl/...tellation-komt-naar-msfs/
https://redwing-copter.com/aircraft-l1049/
weer een oude plane er bij dat word nog vol in mijn hangaar
DC3 - Boeing 247D - LOCKHEED L-1049 , en dan de nog wat moderne planes die er aan komen ...
nu nog een mooie DC 4 en DC 9 erbij dan is mijn oude floot compleet
Had gehoopt op de A2A versie/port met een discount voor bestaande klanten. Ziet er in mijn ogen ook beter uit.sbijlsma schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Lijkt me heerlijk die te hebben. Dan met de Randfailuresmsfs2020 addon regelmatig een motor uit laten vallen. En msfs laat de groundcrew de olielekbakken na aankomst onder de motoren leggen. Dan is het helemaal af.
[ Voor 4% gewijzigd door Saybia op 04-02-2021 09:01 ]
Die komen er ook in, alleen wat later omdat ze het best lastig vinden in te bouwenEdwinlzv schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:15:
Ik zou het gaaf vinden als er ook helikopters in zouden komen. In mijn (verplichte) diensttijd een keer met een Alouette mee mogen vliegen en sindsdien vind ik die dingen helemaal geweldig.
Ik wacht er ook met smart op.
https://www.helisimmer.co...icrosoft-flight-simulator
[ Voor 10% gewijzigd door Soliest op 04-02-2021 10:51 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Helaas na een half uurtje vliegen.. dus midden in de lucht gecrashed
:strip_exif()/f/image/1VLIJbmIwbBQIaswUErnfXpu.jpg?f=fotoalbum_large)
Niets is 'het verstandigst', gaat puur uit van je eigen voorkeur. Ik heb geen DISK-drive, dus voor mij zou een DVD niet te doen zijn. Tevens is een digital copy handiger. Maar als je het leuk vindt als collectors item, dan kun je een DVD-box kopen.. En of je hem digitaal nou voor steam koopt, of via windows store maakt eigenlijk vrij weinig verschil.naish123 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:18:
Ik wil Flight Simulator gaan installeren op mijn race pc. Maar ik zie veel aanbieders. Wat is verstandigst om aan te schaffen de standaard of de premium versie? En waar? Bol.com biedt FS aan voor €48 maar dat is een DVD of beter een code kopen en dan toevoegen aan Steam?
Zelfde geldt voor welke editie; wil je alle vliegtuigen en uitgebreider luchthavens, of vind je de standaard prima voor minder geld.. Zoek eens op internet naar de verschillen.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Wat Craftop zegt. Als toevoeging:naish123 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:18:
Ik wil Flight Simulator gaan installeren op mijn race pc. Maar ik zie veel aanbieders. Wat is verstandigst om aan te schaffen de standaard of de premium versie? En waar? Bol.com biedt FS aan voor €48 maar dat is een DVD of beter een code kopen en dan toevoegen aan Steam?
1. een dvd is compleet nutteloos imho omdat je alsnog gb's en gb's aan data zal moeten downloaden. MSFS is echt een 'in the cloud' game dus die dvd's zijn alleen maar leuk voor verzamelaars. Er zijn al tig updates geweest en er komen er nog heel veel en die staan uiteraard allemaal niet op de dvd. Snap eigenlijk ook niet dat ze een dvd-versie hebben uitgebracht.
2. wat Steam of Windows Store betreft: je hebt hoe dan ook een Xbox account nodig om in te loggen. Zo'n account kan je trouwens ook aanmaken zonder MS-account, dus bijvoorbeeld met een Gmail account of wat dan ook. Ikzelf heb gekozen voor Steam 1. omdat ik AL mijn games in Steam heb en dat dus makkelijker is en 2. omdat ik Windows zonder inlog gebruik en ik niet alleen voor MSFS wil inloggen. Maar uiteindelijk komt het wat data en werking betreft op hetzelfde neer.
Dus gamepass abo gemaakt, premium deluxe gekocht en daarna meteen weer gamepass opgezegd. Dan krijg je het tientje terug (of 1 euro als je nieuwe abonnee bent), maar je kan wel de sim houden. Scheelde volgens mij iets van 30 euro.
Waarschijnlijk kan je op die manier de normale versie ook aanschaffen. Je zit dan wel vast aan de Microsoft Store versie. Sommige mensen vinden dat lastig.
Is er te zien hoeveel korting je dan krijgt op de basis versie?cracking cloud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:35:
Ik heb laatst de deluxe premium gekocht via gamepass, want dan krijg je korting.
Dus gamepass abo gemaakt, premium deluxe gekocht en daarna meteen weer gamepass opgezegd. Dan krijg je het tientje terug (of 1 euro als je nieuwe abonnee bent), maar je kan wel de sim houden. Scheelde volgens mij iets van 30 euro.
Waarschijnlijk kan je op die manier de normale versie ook aanschaffen. Je zit dan wel vast aan de Microsoft Store versie. Sommige mensen vinden dat lastig.
youtube.com/@hisrep
Korting is 20%. Meen dat de standaard 59 euro kost, dus gaat er ongeveer 12 euro vanaf.DeNachtwacht schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:24:
[...]
Is er te zien hoeveel korting je dan krijgt op de basis versie?
Yup, 20% korting, 55,99 ipv 69,99Gameaddict schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:50:
[...]
Korting is 20%. Meen dat de standaard 59 euro kost, dus gaat er ongeveer 12 euro vanaf.
van morgen om 6 uur vertrokken en de hele vlucht opgenomen
YouTube: Time lapse - Barajas to Graz with a A320 Neo (2 hours flight)
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 04-02-2021 19:56 ]
Is ook wel een leuk klein veldje
had hem groter verwacht .. maar het is niet veel, een gemiddelde Ikea is groter zeker de parkeer ruimtes
Maar wat doe je daar ?
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 04-02-2021 20:04 ]
Het is een van de twee ATC centra in Zweden, en ik hack er de softwareravw schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Is ook wel een leuk klein veldje
had hem groter verwacht .. maar het is niet veel, een gemiddelde Ikea is groter zeker de parkeer ruimtes
Maar wat doe je daar ?
Bedankt voor de tip, maar ik vlieg in VR met een grafische kaart die eigenlijk te licht is, dus ik probeer alles te vermijden wat extra belasting is. En ik heb sowieso de rendering scale op 80% staan en bijna alles op low of off, dus ik weet niet of een mod met extra kwaliteit dan nog veel toevoegt...flopdoc schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:36:
[...]
Heb je de Sedona Cinematic van Georender? Maakt t echt prachtig de omgeving daar!
Hm jammer maar begrijpelijk.ared schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:17:
[...]
Bedankt voor de tip, maar ik vlieg in VR met een grafische kaart die eigenlijk te licht is, dus ik probeer alles te vermijden wat extra belasting is. En ik heb sowieso de rendering scale op 80% staan en bijna alles op low of off, dus ik weet niet of een mod met extra kwaliteit dan nog veel toevoegt...
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
De Multipla van de luchtvaart....Edwinlzv schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:09:
Een zeldzame verschijning op Schiphol
[YouTube: Bijzondere Beluga bezoekt Schiphol]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Deze komt overigens erg vaak over (Noord-)Nederland enroute van Hamburg naar Engeland v.v. Het is dat het meestal bewolkt is maar op een heldere dag zie ik 'm eigenlijk altijd wel (met verrekijker). Laatst 2 tegelijk, de 1 naar Hamburg en de andere kwam er vandaan.Edwinlzv schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:09:
Een zeldzame verschijning op Schiphol
[YouTube: Bijzondere Beluga bezoekt Schiphol]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
met GA kan ik dna iets scheef aan komen en dan vlak voor de bana iets draaien , dan gaat het goed maar kom ik puur op een rehcte lijn aan dna hggaat het de laatste 10 meter gewoon steeds weer dat ik van de baan weggeblazen word vlak voor dat ik me wielen wil neer zetten
hier een voorbeeld
YouTube: arrival at Kiev Boryspil Airport
en nog een vraag hoe krijg je deze melding uit

Pred W/S off
[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 05-02-2021 16:10 ]
De Logitech is een logische keuze (ik heb de yoke en quadrant ook van Saitek) en de Thrustmaster lijkt een goed alternatief te zijn. Beide zie ik echter overal uitverkocht....
Weet iemand of die dingen nog ergens online te vinden zijn, of eventueel een goed alternatief?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Predictive Wind Shear, zit linksonder het middenconsole.ravw schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]
Pred W/S off
die weet ik maar wist niet dat ze dat er mee bedoelde :-)Online JJ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:56:
[...]
Predictive Wind Shear, zit linksonder het middenconsole.
zet ik alelen aan als ik wet dat het slecht weer is en veel wind
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 05-02-2021 19:24 ]
Bij maxict.nl hebben ze de Thrustmaster tfrp flight rudder nog 5x op voorraad voor 119 eurotjes.ralpje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:57:
Ik ben op zoek naar een setje rudder pedals, voor max zo'n 150/200 euro.
De Logitech is een logische keuze (ik heb de yoke en quadrant ook van Saitek) en de Thrustmaster lijkt een goed alternatief te zijn. Beide zie ik echter overal uitverkocht....
Weet iemand of die dingen nog ergens online te vinden zijn, of eventueel een goed alternatief?
https://tweakers.net/pric...9818b68bb26743b6914068be1
[ Voor 32% gewijzigd door Edwinlzv op 05-02-2021 19:32 ]
Nou,.. je verwacht het niet, maar door windshear warning aan te zettenravw schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:33:
Even een vraagje bij het landen , nou bijna bij het landen , zit ik altijd met een probleem dat ik naar rechts geduwd word ... dat is als je echt nog maar een paar meter boven de baan zit .... ik krijg dit maar niet goed om hem dan recht te houden , het maakt niet uit welk vliegtuig maar ik heb het bij allemaal wel .. de een wat meer als de andere ... wat is hier tegen te doen
met GA kan ik dna iets scheef aan komen en dan vlak voor de bana iets draaien , dan gaat het goed maar kom ik puur op een rehcte lijn aan dna hggaat het de laatste 10 meter gewoon steeds weer dat ik van de baan weggeblazen word vlak voor dat ik me wielen wil neer zetten
hier een voorbeeld
YouTube: arrival at Kiev Boryspil Airport
[Afbeelding]
Pred W/S off
Zit rechts naast je switch voor terrain/weather/turbulence selector.
ja ik weet dat hij daar zit maar die zet ik eigenlijk nooit standaard aanIrcghost schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:59:
[...]
Nou,.. je verwacht het niet, maar door windshear warning aan te zetten
Zit rechts naast je switch voor terrain/weather/turbulence selector.
ja die bak onder me stoel met onderdelen zijn ook onderdeel van het vliegtuig maar worden ook niet als nodig beschouwd

van PAPG naar PABR ( laatste is een freeware airport de eerste payware )
YouTube: PAPG PABR ALASKA A320 NEO (SCREENSHOTS)
Ik heb zulke slechte ervaringen met maxict, dat ik hier nooit van mijn leven meer iets zou bestellen. Ze komen hun afspraken en beloftes echt niet na... Dus ik raad iedereen aan deze webshop te vermeiden.Edwinlzv schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:31:
[...]
Bij maxict.nl hebben ze de Thrustmaster tfrp flight rudder nog 5x op voorraad voor 119 eurotjes.
https://tweakers.net/pric...9818b68bb26743b6914068be1
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik heb nog een oude CH Pro Pedals in de verkoop. Zitten geen stops meer op voor gebruik als autorace pedalen maar daar kun je ze natuurlijk nog wel ook voor gebruiken.ralpje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:57:
Ik ben op zoek naar een setje rudder pedals, voor max zo'n 150/200 euro.
Aha, dat wist ik niet. Sommige bedrijven maken er inderdaad een potje van. Verder ben ik er ook geen één tegen gekomen.Craftop schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:37:
[...]
Ik heb zulke slechte ervaringen met maxict, dat ik hier nooit van mijn leven meer iets zou bestellen. Ze komen hun afspraken en beloftes echt niet na... Dus ik raad iedereen aan deze webshop te vermeiden.
die is wel helemaal leeg maar dan nog maar een halve runway gebruiken
YouTube: Shortest Take off ever seen by a 777?
en hij staat nog steeds daar in debuurt ivm motor problemen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 06-02-2021 12:43 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Heb al van alles geprobeerd, Gecalibreerd, laatste firmware maar krijg het niet weg.
Ik begrijp dat je het via de sensitivity setting van de throttle kan corrigeren maar welke settings moet ik daarvoor gebruiken ? Als ik met wat schuicen MCT eindelijk goed heb staat CL weer niet goed.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat welke setting doet.
Heb er 1 x iets besteld, nota bene de thrustmaster airbus stick.Dani86 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:09:
Laatste keer dat ik iets bij Max ICT heb besteld is in 2010 geweest, toen zulke slechte ervaring dat ik er nooit meer iets besteld heb.
Gebeld of ze m hadden (als enige indertijd) en wanneer ik m kon afhalen (dan had ik iig niet de issues met bezorging).
Binnen het uur in mn bezit...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Zouden dinsdag in huis moeten zijn. Ben benieuwd.
dat met die gashandels heb ik ook zo dra je motors draaien gaat hij voor uit .. dus met je pendelen houd ik die dan wel tegen , maar je kan geen PB maar aan vragen want dan gaat hij gelijk vooruitTrin1ty schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:14:
Gister eindelijk mijn Thrustmaster Aribus TCA throttle en joystick binnen. Ik heb helaas wel (net als velen) dat een stand op de throttle (MCT) niet alligned met de throttle ingame. Ingame staat hij net iets boven het streepje van MCT.
Heb al van alles geprobeerd, Gecalibreerd, laatste firmware maar krijg het niet weg.
Ik begrijp dat je het via de sensitivity setting van de throttle kan corrigeren maar welke settings moet ik daarvoor gebruiken ? Als ik met wat schuicen MCT eindelijk goed heb staat CL weer niet goed.
dus nu eerste PB dan pas de motoren aan :-)
dat werkt perfect en afremmen met de pendalen
tt er een oplosisng is , maar dit probleem had ik ook met de andere gashandels dus het lijkt bij MSFS te liggen
Klaar voor de oversteek naar Groenland.......
Dit is de landing op CYYT (St. John’s). Landing zelf is rond pakweg 11.54 in de video.
[ Voor 18% gewijzigd door DigitalExorcist op 06-02-2021 22:55 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Kan niet wachten tot deze naar FS2020 komt

maar dan zonder die NG zooiFastFred schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:18:
Het duurt me te lang voor PMDG met toestellen voor FS2020 komt, dus vanavond FSX (Steam) weer eens geinstalleerd met mijn geliefde PMDG 737NGX
Kan niet wachten tot deze naar FS2020 komt![]()
[Afbeelding]
dan deze maar :-)

nog met eigen trap
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 07-02-2021 00:01 ]
Gaan ze voor die ene keer in 10 jaar niet programmeren...cracking cloud schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:47:
Jammer dat de sneeuwhoogte in MSFS niet werkt in Nederland. Alles is grijs en saai.
[Afbeelding]EHGG [Afbeelding]EHAM [Afbeelding]EHTE
LOL St Maarten is helemaal wit te krijgen en wanneer hebben die sneeuw gehad ?R2L schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:23:
[...]
Gaan ze voor die ene keer in 10 jaar niet programmeren...
Dacht dat dit toch zou moeten werken. Misschien dat het een aantal uur achter loopt, maar data is gewoon beschikbaar.cracking cloud schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:47:
Jammer dat de sneeuwhoogte in MSFS niet werkt in Nederland. Alles is grijs en saai.
https://www.meteoblue.com/nl/weather-maps/nederland_verenigde-staten_4713932?variable=snowdepth&level=surface&lines=none&mapcenter=52.1031N5.5371&zoom=8
Klik op neerslag --> geschatte sneeuwhoogte
Het is gelukt! om middels de MCDU een flightplan te doen.. alleen na takeoff vliegt die de verkeerde richting op. erg vreemd! maar ik ga nog oefenenIrcghost schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:35:
[...]
Sta je op een groot genoeg vliegveld dat er clearance is? Maak anders een foto nadat je flp is ingeladen van je opties met de atc. Misschien kunnen we helpen
Is dit een instelling die in MSFS2020 verkeerd staat?
Tevens heb ik tijdens de landing geen mooie smoke van de banden en dat is toch wel spectaculair.
Die effecten worden later toegevoegd (sim update 3 als alles goed gaat, staat gepland voor begin maart)Mikee007 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:36:
Hoe komt het dat ik tijdens een regenachtige dag wil vertrekken/landen ik geen spray van de baan?
Is dit een instelling die in MSFS2020 verkeerd staat?
Tevens heb ik tijdens de landing geen mooie smoke van de banden en dat is toch wel spectaculair.
[ Voor 6% gewijzigd door cracking cloud op 07-02-2021 14:53 ]
Mooi! Als die een andere kant op vliegt dan je verwacht is er misschien ergens een USR waypoint toegevoegd die lelijk is. Controleer even je flight path door op de bovenste AP balk de switch om te zetten naar step (dezelfde switch waar ook ARC, NAV, ILS etc zitten) en ga naar de LEGS pagina op je FMC. Dan kun je vervolgens met up en down op je FMC door je flight path geen gaan. Dan zie je of die goed loopt. Voorkomt verassingen.Mikee007 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:35:
[...]
Het is gelukt! om middels de MCDU een flightplan te doen.. alleen na takeoff vliegt die de verkeerde richting op. erg vreemd! maar ik ga nog oefenen
:fill(white):strip_exif()/f/image/C1qssnU22Ik4C7SEbAyyThEw.png?f=user_large)
Het schema werd onderweg wat aangepast.
Nu onderweg van Memphis naar de swamps in Louisiana (KGAO). Straks dan nog een leg naar Tampa om zo net op tijd te zijn voor de Super Bowl daar. Morgen dan nog even gaan uitblazen op Key West.
Moet je eens naar Atlanta vliegen. Vanaf het (zuid)-westen zijn alle approaches en transitions vernoemd naar Lord of the Ringsralpje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:38:
Af en toe kom je toch ook wel een mooie combinatie van waypoints tegen....
[Afbeelding]
Zo heb je de Hobbit2Orc approach, en o.a. Gondor, Nazgul etc
Thanks voor de info. hopelijk ziet het er netjes uit. ik mis die effecten nu wel!cracking cloud schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:44:
[...]
Die effecten worden later toegevoegd (sim update 3 als alles goed gaat, staat gepland voor begin maart)
Zo zijn er nog wel meer kleine bugs want bij het taxien zie ik het stuurwiel licht niet meedraaien.
zo kan ik er nog wel tientallen opnoemen
:strip_exif()/f/image/fPjxvMvkrlpPvP5jXzMFNYxA.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch m’n paneeltje maar opnieuw gemaakt. Nu in een compact doosje (verpakking van een Wifi boostertje).
De schakelaars zijn voor de verlichting (taxi, landing, strobe, nav, cockpit, beacon). De drukknoppen voor Alt/Master/Pitot Heat en 1 ongebruikte
Enkele meters voor touchdown een CTD. Ook na herstart van de sim/PC blijft hij telkens maar een CTD geven vanaf ik de runway nader.
Wanneer ik een vlucht wil starten vanaf KGAO ook onmiddellijk een CTD vanaf ik in de cockpit zit.
Een luchthaven enkele kilometers verderop geeft geen issues.
Iemand soortgelijke issues ondervonden?
Tof, met arduino of iets dergelijks? Mooi hout plankje en accuboortje is zo gedaan toch? Labelprinter erbij en gaaannnDigitalExorcist schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:42:
[Afbeelding]
Toch m’n paneeltje maar opnieuw gemaakt. Nu in een compact doosje (verpakking van een Wifi boostertje).
De schakelaars zijn voor de verlichting (taxi, landing, strobe, nav, cockpit, beacon). De drukknoppen voor Alt/Master/Pitot Heat en 1 ongebruikte
Heb je de Stick en TCA wel geüpdate met de drivers van de thrustmaster website?Trin1ty schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:14:
Gister eindelijk mijn Thrustmaster Aribus TCA throttle en joystick binnen. Ik heb helaas wel (net als velen) dat een stand op de throttle (MCT) niet alligned met de throttle ingame. Ingame staat hij net iets boven het streepje van MCT.
Bij mij werken ze uitstekend na die updates.
Ben nu onderweg van KGAO > KMSY, geen CTD tot dusver.sandpatt schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:56:
Er lijkt mij iets verkeerd te zijn met KGAO.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ja m’n vrouw heeft op het werk een lasersnijder... kan nog makkelijker dan 😜jppilot schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:11:
[...]
Tof, met arduino of iets dergelijks? Mooi hout plankje en accuboortje is zo gedaan toch? Labelprinter erbij en gaaannn
Heb nu alleen zitten prototypen met een kartonnen doosje. En een Arduino Mega inderdaad, vanwege de Mobiflight software.
Dit was een work in progress om een idee te geven hoe het werkt:
:strip_exif()/f/image/lCbbs96jSkM0S8wIU6fOYk0F.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: En já ik weet dat één tuimelschakelaar niet lijkt te werken, maar dat is de 'dome light'. Bij de Cessna waar ik in zit zit die schakelaar boven je hoofd. Die zie je dus niet op het instrumentenpaneel en omdat het overdag was zie je ook geen verschil op beeld
[ Voor 56% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-02-2021 09:54 ]
Ben net opgestegen van KGAO, geen problemen ondervonden. Heb je mods geinstalleerd?sandpatt schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:56:
Er lijkt mij iets verkeerd te zijn met KGAO.
Enkele meters voor touchdown een CTD. Ook na herstart van de sim/PC blijft hij telkens maar een CTD geven vanaf ik de runway nader.
Wanneer ik een vlucht wil starten vanaf KGAO ook onmiddellijk een CTD vanaf ik in de cockpit zit.
Een luchthaven enkele kilometers verderop geeft geen issues.
Iemand soortgelijke issues ondervonden?
Ik heb idd wat mods staan, maar geen in deze regio.
Maar mss dat er toch iets voor een conflict zorgt.
Ach ik ga er niet teveel onderzoek in steken, zo vaak zal ik daar niet vliegen.
:strip_exif()/f/image/0K4MSd8bFDl5asM8AGZ8xwwg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fXDpArRmT9TlZM2TyOUKFXVh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door R2L op 07-02-2021 21:37 ]
Gewoon door vliegen, de view komt vanzelf terug. Dat had ik vd week ook.R2L schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:26:
Ben al een uurtje of 5 onderweg naar Zuid Amerika. De view stond op buiten het vliegtuig. Toen ik weer naar binnen schakelde was ik de hele binnenkant kwijt en zie ik de piloten zitten?[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN: plexforce (ps4)
Ziet eruit als het external model, als je in external view zit gaat hij natuurlijk niet de hele cockpit renderen met alle knopjes enzoR2L schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:26:
Ben al een uurtje of 5 onderweg naar Zuid Amerika. De view stond op buiten het vliegtuig. Toen ik weer naar binnen schakelde was ik de hele binnenkant kwijt en zie ik de piloten zitten?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog steeds niet haha... Heb gelukkig mijn instruments op een 2e monitor staan en heb een Yoke, Throttle quadrant e.d. dus de landing zal straks wel lukken, maar soms is even snel een muisklik in de cockpit wel handig...GekkePrutser schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:19:
[...]
Ziet eruit als het external model, als je in external view zit gaat hij natuurlijk niet de hele cockpit renderen met alle knopjes enzoIs het inderdaad teruggekomen?
Komt goedR2L schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:24:
[...]
Nog steeds niet haha... Heb gelukkig mijn instruments op een 2e monitor staan en heb een Yoke, Throttle quadrant e.d. dus de landing zal straks wel lukken, maar soms is even snel een muisklik in de cockpit wel handig...
Top! Ik zei het toch
PS:
Als iemand Volanta gebruikt, en leuk vind, voeg me dan toe: plexforce83
Je weet dat je screenshots kan maken op je pc heR2L schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:14:
Zo, toch weer "een happy end" vandaag. Mijn eerste vlucht in een 787
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar leuke vlucht!
Ben nu zelf van Dubai (OMDB) naar Indonesië (WITT).
Duurt nog even...
I know, maar wilde ff snel doen via de telefoon terwijl ik aan het landen was...WeHoDo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:21:
[...]
Je weet dat je screenshots kan maken op je pc he
Maar leuke vlucht!
Ben nu zelf van Dubai (OMDB) naar Indonesië (WITT).
Duurt nog even...
Jij bent ook met een hele mooie vlucht bezig! Geniet er nog even van. Ik heb de spullen alweer aan de kant moeten zetten, want morgen/ uhhh straks is het weer een homeoffice...
Mooi! Maar ik zou een mooi plastic (of metalen) projectkastje bestellen bij Conrad ofzo, veel stevigerDigitalExorcist schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:42:
[Afbeelding]
viel me trouwens op dat in msfs er een aantal waypoints bestaan die little navmap dan weer niet kent.
en succesvol geland. deed iets niet helemaal goed met op de glidescope blijven, dus kwam iets te laag uit, maar toch keurig gelukt zoals van te voren bedacht. morgen maar eens uitzoeken wat ik fout deed
[ Voor 23% gewijzigd door djbarney op 08-02-2021 02:03 ]
Uiteindelijk wordt het hout, m’n vrouw kan het lasersnijden, moet alleen nog even nadenkendere de grootte en exacte uitvoering ervan.GekkePrutser schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:33:
[...]
Mooi! Maar ik zou een mooi plastic (of metalen) projectkastje bestellen bij Conrad ofzo, veel steviger
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc