Ik had dat ook met de laatste driver versie en ik been weer naar de stable wqhl gegaan. Maar ik zie dat de andere versie zelfs van de website is (20.12.2)Ircghost schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:42:
Zelfde hier.. heb je ook een AMD kaart? Ik zie wel dat de AMD driver eigenlijk hangt en dan crashed. Heb dit alleen bij msfs.
Ik vloog met de cj25. Ik gebruik wel littlenavmap en simtoolkitpro.
Als je bij de Thrustmaster T.A320 stick de Throttle helemaal terugtrekt dan wordt er een schakelaar geactiveerd (button 17 in dat geval), die kun je dan toekennen aan Decrease Throttle. Deze optie kun je vinden onder Power Management - Throttle.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:23:
Weet iemand hier wellicht hoe je op de (Logitecht) Saitek Yoke + Throttle (die met PS/2 aansluiting), de reverse throttle instelt?
Het al geprobeerd met learn en dan de throttle in 'reverse' te duwen (Rx verschijnt dan in beeld).
Maar doet niets.
Ook gezocht online en daar gevonden dat men het e.a. werkend heeft gekregen met "z" te selecteren.
Helaas ook daar geen succes.
Geprobeerd ook bij zowel Reverse toggle als reverse hold. Maar helaas...
Voor nu dan maar met F2 op het toetsenbord, maar dat is niet wat ik wil.
In PMDG werkt het wel prima (met FSUIPC), echter lijkt het niet te willen in FS2020...
Wie o wie heeft dé oplossing voor me?
Dit werkt met de Hotas Warthog throttle ook zo, in dat geval zijn het knoppen 29+30, die worden geactiveerd als je de Throttles omhoog trekt en verder naar achteren duwt.
Ja dat heb ik ook alleen bij mij hoor je dan een klik dus dat betekend dat je gashandels in achter uit staat .... maar ( in FS worden ze dan ingeschakelt en gaan de handeltjes in game omhoog , om hem dan te laten werken zo dat hij tegen gas geeft moet je dus gewoon weer als normaal gasgevenVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:41:
[...]
Die volg ik even niet, kun je dat nader toelichten?
Wil geen knop hoeven indrukken voor de reverse aan gaat.
Het doel is dat als de throttle voorbij de 0 naar beneden gaat (in het gedeelte met de rode lijntjes) en je die klik voelt, de reversers actief worden. Zo heeft het in FSX/PMDG ook altijd gewerkt. ;-)
en dit doe je dus ook weer om de REV uit te zetten
dus snel je handel helemaal terug tot voorbij de klik en dan weer gas geven dan is hij weer naar voren
dus ik gebruik het stukje naar achteren om de rev aktief te maken en niet actief
wat je dus nogmaal de handeltjs omhoog zet of naar beneden
ik heb ook de zelfde Yoke en gashandels dus op die manier moet je ze instellen
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 31-01-2021 20:59 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Heb je daar wellicht een screenshot van voor me, ter verduidelijking?ravw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:52:
[...]
Ja dat heb ik ook alleen bij mij hoor je dan een klik dus dat betekend dat je gashandels in achter uit staat .... maar ( in FS worden ze dan ingeschakelt en gaan de handeltjes in game omhoog , om hem dan te laten werken zo dat hij tegen gas geeft moet je dus gewoon weer als normaal gasgeven
en dit doe je dus ook weer om de REV uit te zetten
dus snel je handel helemaal terug tot voorbij de klik en dan weer gas geven dan is hij weer naar voren
dus ik gebruik het stukje naar achteren om de rev aktief te maken en niet actief
wat je dus nogmaal de handeltjs omhoog zet of naar beneden
ik heb ook de zelfde Yoke en gashandels dus op die manier moet je ze instellen
Dan snap ik em denk ik beter. ;-)
zet je handel van het gasgeven op de 0 stand .. zoekVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:03:
[...]
Heb je daar wellicht een screenshot van voor me, ter verduidelijking?

deze funktie waar ik dus Z heb staan en als je hem wil toewijzen , druk je de handel van het gas dus naar achteren
en dan in plane zie je vanzelf wel hoe het werkt
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Als je het zo instelt zoals ik hierboven uitleg dan werkt het zoals jij het wil hebben.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:03:
[...]
Heb je daar wellicht een screenshot van voor me, ter verduidelijking?
Ik heb ze een tijdje ook zo ingesteld gehad als ravw maar als je dan gaat landen, wat vaak best wel een stressvol moment kan zijn, dan kwam het bij mij enkele keren voor dat ik dacht dat de reversers Aktief waren maar dat bleek dus niet zo, waardoor ik weer vol gas gaf.
even een vraagje is het mogelijk om met de bus de hoogte van de FMC te volgen wnat du doe ik dat met de hand maar zou liever willen dat hij dat automatisch doet , met een boeing ging dat wel ..
welke knop moet ik aanzetten om het daarop in te stellen .. snelheid en zo gaat wle maar de hoogte nog niet
welke knop moet ik aanzetten om het daarop in te stellen .. snelheid en zo gaat wle maar de hoogte nog niet
Ik moet nog 7 achievements, iemand enig idee hoe ik de Decathlon achievement kan halen? Staat bij mij op 50%...
Dat zou hij moeten doen door de hoogte in stellen en dan op de knop altitude te drukken. (managed altitude). Altitude staat in dat geval op een rondje en drie dashes.ravw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:25:
even een vraagje is het mogelijk om met de bus de hoogte van de FMC te volgen wnat du doe ik dat met de hand maar zou liever willen dat hij dat automatisch doet , met een boeing ging dat wel ..
Vertical speed moet je dan niets aan doen (ook drie dashes)
Zo werkt het volgens de theorie en zo werkt het ook met de aerosoft A3xx modellen in P3D
Of het ook goed werkt in MSFS heb ik nog niet geprobeerd
YouTube: Microsoft Flight Simulator - Tampa, FL approach
Filmpje van m’n landing op Tampa, FL gistermiddag!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Verwijderd
Wanneer ik dat doe, krijg ik geen Z, maar Rx te zien.ravw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:54:
[...]
zet je handel van het gasgeven op de 0 stand .. zoek
[Afbeelding]
deze funktie waar ik dus Z heb staan en als je hem wil toewijzen , druk je de handel van het gas dus naar achteren
en dan in plane zie je vanzelf wel hoe het werkt

Vervolgens in de Sim met de B747 gebeurd er niets zodra ik de throttle in reverse zet.
Motor 1 gaat wel netjes naar voren, maar niet in reverse.
Heb hiervoor de middelste hendel gebruikt.
Ik ook een 5700xt, die van Sapphire en soms crashes. Ik moet wel zeggen dat ik de crashes voornamelijk heb als ik laag vlieg, dus net voor landing of als ik GA vlieg. Ik vlieg ook vaak behoorlijke stukken me de A320 en hier heb ik nog nooit crashes gehad. Is dit iets wat jullie ook herkennen?Ircghost schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:52:
[...]
Ik heb ook de 5700xt.. de gigabyte om precies te zijn: pricewatch: Gigabyte Aorus Radeon RX 5700 XT 8G (rev. 1.0)
Misschien de moeite waard om topic te maken op msfs forum om te kijken of er bovengemiddeld veel crashes zijn met de 5700xt
Powercolor 5700XT hier. Totaal geen last van crashes maar draait ook met een oude driver van een update of 3 geleden.
Ik heb eigenlijk 2 soorten crashes
1) Bij het laden van de vlucht (dus nadat je klikt op Fly), eigenlijk altijd op 75% van de laadbalk. Dit heeft 100% van de tijd te maken met externe tools zoals SimToolKitPro / LittleNavMap. Als ik die dan uitzet en laad gaat het prima.
2) Op een stuk na de Top of Decent, vaak op het Approach deel van de landing (i.e. gisteren bij Paro toen ik de laatste vallei in ging). Ik heb nu alle externe tools uitgezet om te kijken of ik nog problemen blijf ondervinden, dan maar even geen logging of geo-referenced charts..
1) Bij het laden van de vlucht (dus nadat je klikt op Fly), eigenlijk altijd op 75% van de laadbalk. Dit heeft 100% van de tijd te maken met externe tools zoals SimToolKitPro / LittleNavMap. Als ik die dan uitzet en laad gaat het prima.
2) Op een stuk na de Top of Decent, vaak op het Approach deel van de landing (i.e. gisteren bij Paro toen ik de laatste vallei in ging). Ik heb nu alle externe tools uitgezet om te kijken of ik nog problemen blijf ondervinden, dan maar even geen logging of geo-referenced charts..
Misschien de volgende keer even flaren voordat je landDigitalExorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:26:
YouTube: Microsoft Flight Simulator - Tampa, FL approach
ja zo heb ik ze dus ook gezet maar dat werkt dus niet ... daraom dacht ik misschien dat ik 1 knop vergeten ben of zo maar nee dus heb ze staan zo als jij ook beschrijft ... ben bang dta het er nog niet er in zitkillerbee1958 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 06:54:
[...]
Dat zou hij moeten doen door de hoogte in stellen en dan op de knop altitude te drukken. (managed altitude). Altitude staat in dat geval op een rondje en drie dashes.
Vertical speed moet je dan niets aan doen (ook drie dashes)
Zo werkt het volgens de theorie en zo werkt het ook met de aerosoft A3xx modellen in P3D
Of het ook goed werkt in MSFS heb ik nog niet geprobeerd
In het kader van de UK World update over een goede week even de tijd doorbrengen in Spanje en dan mag Gibraltar uiteraard niet ontbreken.
/f/image/gIy39he3pBevFuAU2p29gqxk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zu8lGVru7w08zMiYndEiXcAj.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren ook even Malaga aangedaan, jammer dat ze runway 31 niet er even bij hebben gedaan. Op sommige punten lijkt de luchthaven een beetje haastwerk te zijn geweest.
/f/image/gIy39he3pBevFuAU2p29gqxk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zu8lGVru7w08zMiYndEiXcAj.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren ook even Malaga aangedaan, jammer dat ze runway 31 niet er even bij hebben gedaan. Op sommige punten lijkt de luchthaven een beetje haastwerk te zijn geweest.
/f/image/6JZchZ5HH14XT2RRpBOqoEjO.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Afgelopen weekend de F-15 van DC Designs gekocht. Toestel is erg basic nog, maar in VR erg gaaf. De snelheid en wendbaarheid zorgde ervoor dat ik na 15 min vliegen toch wel even moest stoppen, erg intens.
De flare zie je vanaf 1:47, had weliswaar iets méér gemogen. Touchdown was -als ik even inzoom op het bronmateriaal - rond de 500fpm. Wel wat veel voor mijn doen inderdaad maar niet héél erg allemaal. Crash detection staat op realisticIrcghost schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:48:
[...]
Misschien de volgende keer even flaren voordat je land. Ik kan niet exact zien hoe hard je ging, want de letters zijn wat klein, maar dat zag er uit als minstens 600 / 700 fps. Waar je met deze weersomstandigheden echt geen firm touch nodig hebt, ik zou eerder mikken op 150 max 200 fps. Ook wil je op je achterwielen landen, en dan na een tijdje het voorwiel laten zakken. Nu stuiter je ook heel vreemd door deze combinatie aan factoren.
Ter vergelijking, dit is wat ik 'normaal' doe:
[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 01-02-2021 13:42 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Die flare had je met zo'n kist later en inderdaad sterker willen uitvoerenDigitalExorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:38:
[...]
De flare zie je vanaf 1:47, had weliswaar iets méér gemogen. Touchdown was -als ik even inzoom op het bronmateriaal - rond de 500fpm. Wel wat veel voor mijn doen inderdaad maar niet héél erg allemaal. Crash detection staat op realistic
Ter vergelijking, dit is wat ik 'normaal' doe:
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Jeddah (OEJN) approach + landing]
Dat de kist niet kapot is, betekent niet dat het een goede landing was
Die tweede is inderdaad een stuk zachter haha!
[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 01-02-2021 13:56 ]
Wat me opgevallen is bij a32NX mod is dat het volume van de GWPS altitude call-outs echt laag is. Bij de laatste build is het windgeruis geluid te hard tov cockpit en motor geluid.
Is er een foefje om dat in te stellen?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Echt nog nooit een probleem mee gehad, staan je audio settings op default? Zo niet, probeer dat eens. Zo ja, probeer engine geluid naar beneden te zettenDani86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:53:
Wat me opgevallen is bij a32NX mod is dat het volume van de GWPS altitude call-outs echt laag is. Bij de laatste build is het windgeruis geluid te hard tov cockpit en motor geluid.
Ook geen problemen mee gehad, tot de laatste release eigenlijk.Ircghost schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:55:
[...]
Echt nog nooit een probleem mee gehad, staan je audio settings op default? Zo niet, probeer dat eens. Zo ja, probeer engine geluid naar beneden te zetten
Rommelen met de instellingen werkt niet echt.
Ik vlieg ook veel met de FBW A320. Dit werkt gewoon hoor (als de FMC volledig staat ingesteld).ravw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:16:
[...]
ja zo heb ik ze dus ook gezet maar dat werkt dus niet ... daraom dacht ik misschien dat ik 1 knop vergeten ben of zo maar nee dus heb ze staan zo als jij ook beschrijft ... ben bang dta het er nog niet er in zit
Altitude invoeren en vervolgens de knop 'in'drukken (pijltje naar boven). Dan krijg je op de PFD iets in de trant van Managed Climb te zien.
"Een landing waar je bij weg kan lopen was een goeie landing. Een landing waarna je het vliegtuig kunt hergebruiken was een perfecte landing" toch?Ircghost schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:53:
[...]
Die flare had je met zo'n kist later en inderdaad sterker willen uitvoeren. Daarnaast dook je daarna weer aan, dus dan moet je sowieso weer opnieuw flaren om die nieuwe snelheid er uit te halen. Sowieso Throttle = hoogte, angle = snelheid
Dat de kist niet kapot is, betekent niet dat het een goede landing was
Die tweede is inderdaad een stuk zachter haha!
Ik ken de uitdrukking jaDigitalExorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:06:
[...]
"Een landing waar je bij weg kan lopen was een goeie landing. Een landing waarna je het vliegtuig kunt hergebruiken was een perfecte landing" toch?
Heb net voor 't eerst de AI Pilot een complete vlucht block-to-block laten doen. Die presteerde het om te laag aan te komen, het gras vóór de landingsbaan kort te maaien en donuts te draaien na de landing. Geen crash trouwens, en taxiën daarna ging ook prima. Dus het kan altijd ergerIrcghost schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:08:
[...]
Ik ken de uitdrukking jaBen het er alleen niet mee eens haha
Als ik de AI zou laten vliegen zou ik klaar staan in de deuropening met een parachuteDigitalExorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:12:
[...]
Heb net voor 't eerst de AI Pilot een complete vlucht block-to-block laten doen. Die presteerde het om te laag aan te komen, het gras vóór de landingsbaan kort te maaien en donuts te draaien na de landing. Geen crash trouwens, en taxiën daarna ging ook prima. Dus het kan altijd erger
Verwijderd
Pak je dan wel de achterste deur? Anders had je net zo goed kunnen blijven zitten. :-PIrcghost schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:14:
[...]
Als ik de AI zou laten vliegen zou ik klaar staan in de deuropening met een parachute. Zelfs het taxiien is al erg bijzonder door de AI.
Zo net mail binnen gehad
Dus als het goed is morgen in huis
Hieronder treft u een overzicht aan van de verzonden artikelen:
-------------------------------------------------
1 x NJZT1P Thma TCA Officer Pack Airbus Ed. Bundle
Zo dit zijn pas leuke vluchten Lufthansa's langste vlucht ooit geland op Falklandeilanden (15 uur vliegen )
https://luchtvaartnieuws....eland-op-falklandeilanden
https://luchtvaartnieuws....eland-op-falklandeilanden
Vandaag ook maar eens een kleine vlucht gemaakt. Ik ben opgestegen vanaf Valkenburg en het was de bedoeling om in Weelde te landen. Inderdaad het was de bedoeling, zover kwam het niet hahaha.
So far so good.
/f/image/0YEFatZ1NwDeLwvYjODZBufY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R2gI2GhlL8RX8U3RyfnOL8GX.png?f=fotoalbum_large)
En toen Weelde in zicht kwam keek ik haaks op de landingsbaan. Dus maar draaien om recht voor de landingsbaan uit te komen en toen overtrok??? ik het vliegtuig waar het niet tegen kon. Gevolg was cruciale schade en einde vlucht.
Ik moet nog heel veel leren maar het is verdomd leuk om te doen.
So far so good.
/f/image/0YEFatZ1NwDeLwvYjODZBufY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R2gI2GhlL8RX8U3RyfnOL8GX.png?f=fotoalbum_large)
En toen Weelde in zicht kwam keek ik haaks op de landingsbaan. Dus maar draaien om recht voor de landingsbaan uit te komen en toen overtrok??? ik het vliegtuig waar het niet tegen kon. Gevolg was cruciale schade en einde vlucht.
De keren dat ik de AI heb laten vliegen heeft ie het stuk voor stuk gepresteerd om het vliegtuig te laten crashen, zelfs de Icon A5.DigitalExorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:12:
[...]
Heb net voor 't eerst de AI Pilot een complete vlucht block-to-block laten doen. Die presteerde het om te laag aan te komen, het gras vóór de landingsbaan kort te maaien en donuts te draaien na de landing. Geen crash trouwens, en taxiën daarna ging ook prima. Dus het kan altijd erger
Een goed begin om een vliegtuig goed te leren kennis is een stuk of wat circuitjes draaien met full stop go arounds. Ik doe dat regelmatig met een nieuw vliegtuig om het goed onder controle te krijgen.Edwinlzv schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:18:
Vandaag ook maar eens een kleine vlucht gemaakt. Ik ben opgestegen vanaf Valkenburg en het was de bedoeling om in Weelde te landen. Inderdaad het was de bedoeling, zover kwam het niet hahaha.
So far so good.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even kijken of we je kunnen helpen.Edwinlzv schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:18:
So far so good.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat betekenen de vraagtekens bij overtrok?
Begrijp je wat een overtrek is en wat dat veroorzaakt of is de oorzaak van een overtrek je niet duidelijk?
Als vrachtwagen chauffeur mag je mij alles over vrachtwagens vragen. Als het gaat om vliegen en vliegtuigen kom ik niet verder als mijn grote interesse in deze tak van transport omdat ik vliegtuigen en de techniek om ze te laten vliegen ontzettend mooi vind. Ik ga daarom ook zeker niet de wijsneus uithangen en doen alsof ik er veel vanaf weet. Dus alle hulp is meer dan welkom.killerbee1958 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:19:
[...]
Even kijken of we je kunnen helpen.
Wat betekenen de vraagtekens bij overtrok?
Begrijp je wat een overtrek is en wat dat veroorzaakt of is de oorzaak van een overtrek je niet duidelijk?
Als ik het goed begrepen heb is overtrek hetzelfde als Stall en dat komt omdat de vleugels hun draagvermogen verliezen. Soms is aircraft investigations best leerzaam
De reden van de vraagtekens bij het woord overtrek was/is omdat ik niet zeker van de term was/ben.
@Edwinlzv Ik heb ook mijn grote rijbewijzen (bus en vrachtwagen) dus kan mij in die wereld verplaatsen.
Maar ik ben ook zweefvlieger geweest dus ik kan hopelijk de brug slaan voor je.
Overtrek is inderdaad het nederlandse woord voor Stall en inderdaad als je in een bocht te langzaam vliegt dan val je weg over de lage vleugel en kom je in een spin terecht.(of zoals RAVW hieronder het een asymetriche overtrek noemt)
(an sich is een techniek om daar weer uit te komen, maar laag bij de grond is daar bijna altijd te weinig hoogte voor beschikbaar).
Dus er zijn twee dingen waarschijnlijk gebeurd, maar mogelijk drie (1b)
1. Je vloog te langzaam (kijk naar de witte boog op je snelheidsmeter).
1b. Tijdens de landing heb je de flaps niet gebruikt. (flaps zijn de onderdelen die aan de achterkant uit de vleugel komen en het draagvermogen van de vleugel vergroten waardoor je langzamer kan vliegen voordat de overtrek optreedt.
2. je nam de bocht te steil (zoals je zelf aangeeft). Een circuit (dwz het patroon waarmee je naar de landingsbaan vliegt) wordt dan ook zo gevlogen dat steile bochten in de landing niet nodig zijn. Dwz dat je ruim naast het midden van de baan aanvliegt.en tegengesteld aan de landings richting (dit been noemen ze DOWNWIND) Op ongeveer 45 graden voorbij de baan draai je in voor BASE (je vliegt nu dwars op de landingsrichting en hebt goed zicht op de landingsbaan. Vanuit base draai je weer met een niet te steile bocht naar FINAL. Snelheid tijdens circuit is minimaal 10 knopen (voor kleine kistjes) hoger dan landingssnelheid. Iets meer mag (maar maak het niet te gek want dan gaat het allemaal te snel.
Zolas ook door @lrcghost aangegeven is het het beste om dit gewoon 10 keer (of nog vaker) achter elkaar te oefenen. Net zolang tot je elk circuit perfect vliegt en je landing precies daar is waar je wil dat je vliegtuig neerkomt.
PS: Het is net als met de vrachtwagen. Achteruit parkeren aan het dok, lukte je de eerste keer ook niet zonder 10 keer te steken. Na 100 keer ken je je wagen en weet je precies met welke snelheid je moet rijden en wanneer je moet indraaien om er recht voor te komen. Zonder dat je er nog bij nadenkt.
Vliegen is wat dat betreft ook Oefenen, Oefenen en nog eens oefenen.
Veel plezier gewenst bij je pogingen.
Maar ik ben ook zweefvlieger geweest dus ik kan hopelijk de brug slaan voor je.
Overtrek is inderdaad het nederlandse woord voor Stall en inderdaad als je in een bocht te langzaam vliegt dan val je weg over de lage vleugel en kom je in een spin terecht.(of zoals RAVW hieronder het een asymetriche overtrek noemt)
(an sich is een techniek om daar weer uit te komen, maar laag bij de grond is daar bijna altijd te weinig hoogte voor beschikbaar).
Dus er zijn twee dingen waarschijnlijk gebeurd, maar mogelijk drie (1b)
1. Je vloog te langzaam (kijk naar de witte boog op je snelheidsmeter).
1b. Tijdens de landing heb je de flaps niet gebruikt. (flaps zijn de onderdelen die aan de achterkant uit de vleugel komen en het draagvermogen van de vleugel vergroten waardoor je langzamer kan vliegen voordat de overtrek optreedt.
2. je nam de bocht te steil (zoals je zelf aangeeft). Een circuit (dwz het patroon waarmee je naar de landingsbaan vliegt) wordt dan ook zo gevlogen dat steile bochten in de landing niet nodig zijn. Dwz dat je ruim naast het midden van de baan aanvliegt.en tegengesteld aan de landings richting (dit been noemen ze DOWNWIND) Op ongeveer 45 graden voorbij de baan draai je in voor BASE (je vliegt nu dwars op de landingsrichting en hebt goed zicht op de landingsbaan. Vanuit base draai je weer met een niet te steile bocht naar FINAL. Snelheid tijdens circuit is minimaal 10 knopen (voor kleine kistjes) hoger dan landingssnelheid. Iets meer mag (maar maak het niet te gek want dan gaat het allemaal te snel.
Zolas ook door @lrcghost aangegeven is het het beste om dit gewoon 10 keer (of nog vaker) achter elkaar te oefenen. Net zolang tot je elk circuit perfect vliegt en je landing precies daar is waar je wil dat je vliegtuig neerkomt.
PS: Het is net als met de vrachtwagen. Achteruit parkeren aan het dok, lukte je de eerste keer ook niet zonder 10 keer te steken. Na 100 keer ken je je wagen en weet je precies met welke snelheid je moet rijden en wanneer je moet indraaien om er recht voor te komen. Zonder dat je er nog bij nadenkt.
Vliegen is wat dat betreft ook Oefenen, Oefenen en nog eens oefenen.
Veel plezier gewenst bij je pogingen.
Dus je had een Asymmetrische overtrekEdwinlzv schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:29:
[...]
Als ik het goed begrepen heb is overtrek hetzelfde als Stall en dat komt omdat de vleugels hun draagvermogen verliezen. Soms is aircraft investigations best leerzaamIk denk dat ik de bocht te scherp nam (als dat kan) waardoor één vleugel zijn draagvermogen verloor en ik dus tuimelend naar beneden viel.
dat wil dus zeggen dat 1 vleugel de draagkracht verliest , waardoor je vaak in een tolvlucht of vrille terechtkomt.
dat is anders dan bij een Stall of Deep Stall zo als ze het in de vluchtvaart ook wel noemen , daar krijgen
beide vleugels geen draag kacht meer
Je moet alleen niet de Nederlandse vertaling af en toe lezen:Edwinlzv schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:29:
[...]
Soms is aircraft investigations best leerzaam
Ze hebben het over opschakelen (nederlands vertaald vanuit engels ) Gear up
Om maar even een voorbeeld te noemen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 01-02-2021 19:13 ]
Dank je wel heren voor deze duidelijke uitleg. Ik ben bang en moet tot mijn schaamte bekennen dat killerbee in alle drie de gevallen gelijk heeft. Pff alles fout doen is wel heel erg
Ik ga zeker heel veel oefenen met hetzelfde toestel en tussendoor voor de fun eens kijken of ik een vluchtje kan maken.

Ik ga zeker heel veel oefenen met hetzelfde toestel en tussendoor voor de fun eens kijken of ik een vluchtje kan maken.
Gelukkig heb ik Engels bloed in mijn aderen stromen (mijn moeder is Brits) dus dat komt wel goed. Maar die vertalingen op tv zijn over het algemeen niet echt goed.ravw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:12:
[...]
Je moet alleen niet de Nederlandse vertaling af en toe lezen:
Ze hebben het over opschakelen (nederlands vertaald vanuit engels ) Gear up
Om maar even een voorbeeld te noemen
ik weet , ik ben ook van jong af aan al met engels opgevoedEdwinlzv schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:21:
[...]
Gelukkig heb ik Engels bloed in mijn aderen stromen (mijn moeder is Brits) dus dat komt wel goed. Maar die vertalingen op tv zijn over het algemeen niet echt goed.
en trouwens voor de mensen die van oude vliegtuigen houden de Boeing 247D.
kom ook naar MSFS
Weer een die een musthave is om te kopen mits hij goed beoordeelt word
https://msfsaddons.com/20...the-boeing-247d-for-msfs/
En ook de Vega komt naar MSFS
https://msfsaddons.com/20...s-lockheed-vega-for-msfs/
kom ook naar MSFS
Weer een die een musthave is om te kopen mits hij goed beoordeelt word
https://msfsaddons.com/20...the-boeing-247d-for-msfs/
En ook de Vega komt naar MSFS
https://msfsaddons.com/20...s-lockheed-vega-for-msfs/
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 01-02-2021 19:42 ]
Huh waar hebben ze voorraad dan?ravw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:31:
Zo net mail binnen gehad
[...]
![]()
Zonet vertrokken met de TBM in het ijskoude Barrow, Alaska voor mijn tocht door de USA tot Key West, Florida.
Momenteel ziet mijn route er als volgt uit, maar suggesties zijn zeker welkom!
Barrow - Fairbanks
Fairbanks - Talkeetna
Talkeetna - Yakutat
Yakutat - Juneau
Juneau - Prince Rupert
Prince Rupert - Orcas
Orcas - Lake Chelan
Lake Chelan - Glacier Park
Glacier Park - Johnson Creek
Johnson Creek - Yellowstone
Yellowstone -Jackson Hole
Jackson Hole - Rapid City
Rapid City - Wichita
Wichita - Memphis
Memphis - Great Smokey Mountains
Great Smokey Mountains - Tampa
Tampa - Key West
Momenteel ziet mijn route er als volgt uit, maar suggesties zijn zeker welkom!
Barrow - Fairbanks
Fairbanks - Talkeetna
Talkeetna - Yakutat
Yakutat - Juneau
Juneau - Prince Rupert
Prince Rupert - Orcas
Orcas - Lake Chelan
Lake Chelan - Glacier Park
Glacier Park - Johnson Creek
Johnson Creek - Yellowstone
Yellowstone -Jackson Hole
Jackson Hole - Rapid City
Rapid City - Wichita
Wichita - Memphis
Memphis - Great Smokey Mountains
Great Smokey Mountains - Tampa
Tampa - Key West
Die heb ik ook staan. Naar mijn idee een geweldig ding. Maar hé wie ben ik op dit gebied.ravw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:31:
Zo net mail binnen gehad
[...]
![]()
Ik heb sinds een week ook een saitek/Logitech flight yoke system. Die laatste werkt voor mij momenteel iets makkelijker.
die heb ik ook staan en ik heb straks ook voor de airbus dus een systeem staan om daar mee te vliegenEdwinlzv schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:21:
[...]
Die heb ik ook staan. Naar mijn idee een geweldig ding. Maar hé wie ben ik op dit gebied.
Ik heb sinds een week ook een saitek/Logitech flight yoke system. Die laatste werkt voor mij momenteel iets makkelijker.
en dan in de zomer die gas handels van Honeycomb er nog bij dna ben ik voorlopig wel even klaar
Hoop ik
waren ook op geheime missiesandpatt schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:38:
Ik had deze 2 kerels niet verwacht in Fairbanks.
[Afbeelding]

Famous last words: “en nu is m’n Sim klaar!”ravw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:33:
[...]
die heb ik ook staan en ik heb straks ook voor de airbus dus een systeem staan om daar mee te vliegen
en dan in de zomer die gas handels van Honeycomb er nog bij dna ben ik voorlopig wel even klaar![]()
Hoop ik
Zo mijn eerste vluchtje zit er al weer op vandaag .. kon niet meer slapen dus dan maar even gaan vliegen
Van Helsinki naar Virga
YouTube: Helsinki to Vigra A320 Norwegian
Van Helsinki naar Virga
Ik ben ook mijn eerste vluchten in de 320FBW aan t doen - Vraag:ravw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:22:
Zo mijn eerste vluchtje zit er al weer op vandaag .. kon niet meer slapen dus dan maar even gaan vliegen
Van Helsinki naar Virga
Als ik een arrival in mijn fms zet, dan krijg ik soms dat een aanvliegroute 'terug op de route begint'. Hierdoor keert mijn vliegtuig terug naar het eerste punt van de aanvliegroute, in plaats van zich te realiseren 'hey, ik ben al een stuk onderweg, ik vlieg naar het volgende waypoint op de route'.
Ik vraag dit voor mijn pax...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ja daarom ook het eerste punt vaak negeren maar dan 1 punt verder pas instellen456 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Ik ben ook mijn eerste vluchten in de 320FBW aan t doen - Vraag:
Als ik een arrival in mijn fms zet, dan krijg ik soms dat een aanvliegroute 'terug op de route begint'. Hierdoor keert mijn vliegtuig terug naar het eerste punt van de aanvliegroute, in plaats van zich te realiseren 'hey, ik ben al een stuk onderweg, ik vlieg naar het volgende waypoint op de route'.
dus niet vanaf de baan maar vanaf de eerste fix of zo :-)
( je gaat vaak toch op het handje de lucht in .. dan daarna gooi je de AP , en die vliegt dan naar dat punt die die je inegesteld heb )
Maar dat zie je eigenlijk al op het moment dat je hem insteld dat hij terug gaat naar van voor je vliegtuig .. dan negeer ik hem gewoon
( nu is er ook wel een option om in je FMC al naar het volgende punt te kunnen instellen , dus zo kun je hem ook wel negeren )
Ik zelf doe de snel mogelijke route weg bij de airport dus zo snelmogelijk richting eindbestemming of de rute die je opkrijgt en met de aankomst doe ik wel de dingen zoals ze volgens de richtlijnen worden voor geschreven
Bij de aankomst wil ik vaak ook dat soort dingen negeren .. soms heb je hele rare aankomsten die volgens mij nooit normaal zijn
of wat ik ook wel bemerk dat hij in eens een paar nm voor de landing ophoud
dan weet de plane ook even niet waar die heen moet . maar goed het is nog niet optimaal
Ik weet dat bij VIRGA 1 point zit dat hij dan weer teruggaat naar het eerdere punt .. dus er zitten in FS ook nog foutjes ..
daarom moet je ook wel op blijvenletten ..
niet dat je na 2 uur terug komt en denk daar was ik 2 uur geleden toch ook al

Dat je vliegtuig dus de hele tijde van punt A naar punt B heb gevlogen en terug maar dus niet naar het punt C wil gaan
[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 02-02-2021 09:14 ]
Op de MCDU zit een knopje DCT.456 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Als je die selecteert dan kan je een punt in je Flightplan selecteert als next waypoint.
Dus als dit gebeurt dan gewoon een Direct to je volgende logische waypoint selecteren. Dan blijft je Latitudual navigation (het volgen van het flightplan) verder intact
Thanks!
Direct-To eens proberen idd (DCT will do the trick).
Deed dat idd ook op de g3000 (tbm).
Is dat conform 'real life'?
Misschien een vervolgvraag voor wat gevorderde simmers (waar ik mezelf wel toe beschouw...):ravw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:03:
[...]
ja daarom ook het eerste punt vaak negeren maar dan 1 punt verder pas instellen
dus niet vanaf de baan maar vanaf de eerste fix of zo :-)
( je gaat vaak toch op het handje de lucht in .. dan daarna gooi je de AP , en die vliegt dan naar dat punt die die je inegesteld heb )
Maar dat zie je eigenlijk al op het moment dat je hem insteld dat hij terug gaat naar van voor je vliegtuig .. dan negeer ik hem gewoon
( nu is er ook wel een option om in je FMC al naar het volgende punt te kunnen instellen , dus zo kun je hem ook wel negeren )
Ik zelf doe de snel mogelijke route weg bij de airport dus zo snelmogelijk richting eindbestemming of de rute die je opkrijgt en met de aankomst doe ik wel de dingen zoals ze volgens de richtlijnen worden voor geschreven
Bij de aankomst wil ik vaak ook dat soort dingen negeren .. soms heb je hele rare aankomsten die volgens mij nooit normaal zijn
of wat ik ook wel bemerk dat hij in eens een paar nm voor de landing ophoud![]()
dan weet de plane ook even niet waar die heen moet . maar goed het is nog niet optimaal
Ik weet dat bij VIRGA 1 point zit dat hij dan weer teruggaat naar het eerdere punt .. dus er zitten in FS ook nog foutjes ..
daarom moet je ook wel op blijvenletten ..
niet dat je na 2 uur terug komt en denk daar was ik 2 uur geleden toch ook al![]()
Dat je vliegtuig dus de hele tijde van punt A naar punt B heb gevlogen en terug maar dus niet naar het punt C wil gaan
Is het niet handiger om je approach pas te kiezen als je vólgende punt je IAF is? (Initial Approach Fix). In het echt weet je ook nooit wat je approach of runway wordt totdat je in de buurt komt toch.. volgens mij pakt de A320nx van Flybywire dan toch wel netjes de approach verder op?
Nu ik dit typ weet je natuurlijk ook niet wanneer je volgende punt je IAF is.. maar .. érgens beslist de ATC voor je welke approach je gaat volgen. Vlak vóór dat punt krijg je dat door en dan klop je die in de FMC in. Toch?
[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 02-02-2021 09:47 ]
Klopt, vandaar mijn vraag; mijn fmc volgt in principe (zonder dat ik op voorhand een approach heb geprogrammeerd) een rechte lijn naar het vliegveld. Vanaf t punt dat ATC mij een approach/runway toewijst, programmeer ik dat in. En dan komt t soms voor, dat mn vliegtuig 'terug' wil vliegen naar t eerste punt van de officiele approach.DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:46:
[...]
Misschien een vervolgvraag voor wat gevorderde simmers (waar ik mezelf wel toe beschouw...):
Is het niet handiger om je approach pas te kiezen als je vólgende punt je IAF is? (Initial Approach Fix). In het echt weet je ook nooit wat je approach of runway wordt totdat je in de buurt komt toch.. volgens mij pakt de A320nx van Flybywire dan toch wel netjes de approach verder op?
Nu ik dit typ weet je natuurlijk ook niet wanneer je volgende punt je IAF is.. maar .. érgens beslist de ATC voor je welke approach je gaat volgen. Vlak vóór dat punt krijg je dat door en dan klop je die in de FMC in. Toch?
Zeker, dat is dagelijkse kost. De officiële routes zijn er voor de duidelijkheid, maar als er de ruimte voor is, dan zal de ATC je vaak shortcuts geven om een zo'n efficient mogelijk route te krijgen.456 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:42:
Thanks!
@456 ik programmeer vaak al wel de STAR & approach, want vaak horen bepaalde STARS bij een bepaalde aanvliegroute (i.e. vanuit het oosten) en ook horen RWY's bij het weer i.e. alleen de 24. Dus dan kan je al een goed idee krijgen van wat er gaat gebeuren. Dat helpt ook met je ToD goed krijgen.
Ja daar ga ik ook altijd van uit als ik zelf wat plan. Gewoon vantevoren kijken waar op dat moment de wind vandaan komt en zoveel mogelijk 'er tegenin' landen. Maar het is ondertussen wel tijd om het wat échter te maken...Ircghost schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Zeker, dat is dagelijkse kost. De officiële routes zijn er voor de duidelijkheid, maar als er de ruimte voor is, dan zal de ATC je vaak shortcuts geven om een zo'n efficient mogelijk route te krijgen.
@456 ik programmeer vaak al wel de STAR & approach, want vaak horen bepaalde STARS bij een bepaalde aanvliegroute (i.e. vanuit het oosten) en ook horen RWY's bij het weer i.e. alleen de 24. Dus dan kan je al een goed idee krijgen van wat er gaat gebeuren. Dat helpt ook met je ToD goed krijgen.
Oke, eerst even aangeven dat ik GEEN real world pilot ben (wel veel online vlieg op IVAO/VATSIM) dus neem mijn bewering met een klein beetje zout. :-)Ircghost schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Zeker, dat is dagelijkse kost. De officiële routes zijn er voor de duidelijkheid, maar als er de ruimte voor is, dan zal de ATC je vaak shortcuts geven om een zo'n efficient mogelijk route te krijgen.
Inderdaad krijg je normaal gesproken je STAR van de approach controller van het gebied waar je bestemmings vliegveld in ligt. Dus een STAR vantevoren inprogrammeren kan, maar je loopt het risico dat je een andere star krijgt dan je verwacht. Ook geen probleem want als je eenmaal handig bent met het omgaan met de cdu (boeing) of mcdu (airbus) dan is het een fluitje van een cent om de star aan te passen op het moment dat dit nodig is.
Direct to's zijn inderdaad heel gebruikelijk (op vastsim/ivao maar vermoedelijk ook in real word). Vaak bestaat je geprogrammeerde vliegplan in een FIR (gebied waarin een controller actief is) uit meerdere punten die geen rechte lijn vormen tussen ingang van de FIR en uitgang van de FIR.
Als er geen belemmering is zal de Center-Controller je dus best vaak een Direct toe naar het waypoint, welke de uitgang van zijn FIR is, geven.
Of als er wel een traffic conflict dreigt te ontstaan dan kan een atc je naar een waypoint sturen wat dit oplost (of je tijdelijk op een koers of hoogte zetten of houden en dan later je vragen je vliegplan te hervatten. Dan kan je ook al een waypoint voorbij zijn dus ook dan moet je je vliegplan in je (M)CDU aanpassen.
Dus het leren omgaan met de (m)cdu is zeker iets voor gevorderden maar absoluut noodzakelijk als je online wilt gaan vliegen
De manier om het echter te maken is online gaan vliegen (IVAO en/of VATSIM)DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:11:
[...]
Ja daar ga ik ook altijd van uit als ik zelf wat plan. Gewoon vantevoren kijken waar op dat moment de wind vandaan komt en zoveel mogelijk 'er tegenin' landen. Maar het is ondertussen wel tijd om het wat échter te maken...
Dan krijg je instructies van ATC die je MOET opvolgen (tenzij je daardoor de vliegveiligheid in gevaar brengt :-) ) en dan wordt je ook geconfronteerd met onverwachte gebeurtenissen. (vliegtuigen die in de weg zitten, emergencies die voorrang krijgen etc.
Ik denk dat jij wel aan deze uitdaging toe bent als ik zo je filmpjes bekijk. Je hebt je vliegtuig aardig onder controle dus dan kan je de volgende stap wel gaan maken. :-)
Ik ben ooit Flight Captain geweest bij IVAO (dus eerste praktijkexamen gehaald)killerbee1958 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:16:
[...]
De manier om het echter te maken is online gaan vliegen (IVAO en/of VATSIM)
Dan krijg je instructies van ATC die je MOET opvolgen (tenzij je daardoor de vliegveiligheid in gevaar brengt :-) ) en dan wordt je ook geconfronteerd met onverwachte gebeurtenissen. (vliegtuigen die in de weg zitten, emergencies die voorrang krijgen etc.
Ik denk dat jij wel aan deze uitdaging toe bent als ik zo je filmpjes bekijk. Je hebt je vliegtuig aardig onder controle dus dan kan je de volgende stap wel gaan maken. :-)
Vooral het werken met een FMC deed ik pas voor het eerst in FS2004 met de PMDG 737-NG. En dat was meer half-half dan dat ik het échte niveau na wilde doen. IVAO vloog ik altijd met een twin turboprop, nooit met de grote jets.
[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 02-02-2021 10:21 ]
Gisteren lekker klein stukje gevlogen van Weelde naar Rotterdam. Donker, regen, wolken... gelukkig heeft de 172 2x garmin aan boord 
Nu ook Volanta kunnen gebruiken in VR. Echt wel een coole app om erbij te hebben.
Nu ook Volanta kunnen gebruiken in VR. Echt wel een coole app om erbij te hebben.
:strip_exif()/f/image/cl0YTaxlKKK2RBlEu9JgekCX.jpg?f=fotoalbum_large)
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
O, dan is het leven online alleen maar makkelijker voor je geworden.DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:18:
[...]
Ik ben ooit Flight Captain geweest bij IVAO (dus eerste praktijkexamen gehaald)ben wel enigszins bekend met de materie. Maar 'vroeger', 'in mijn tijd' waren glass cockpits eerder uitzondering dan regel. Ik heb toen ik met Flight Sim begon leren vliegen met de enorme papieren kaarten van Jeppesen, met de hand op VOR's en NDB's, de radialen intercepten en alles, dat soort dingen. Dat was Flight Sim 4 destijds... glass cockpits zijn 'nieuwerwetse onzin' .. haha.
Vooral het werken met een FMC deed ik pas voor het eerst in FS2004 met de PMDG 737-NG. En dat was meer half-half dan dat ik het échte niveau na wilde doen. IVAO vloog ik altijd met een twin turboprop, nooit met de grote jets.
Inderdaad zijn flight mangement computers een verademing tov de ouderwetse manier van navigeren maar goed, als je het niet gewend bent om die dingen te bedienen dan kan het toch best wel even overweldigend zijn.
Maar goed, op Youtube zijn er legio filmpje te vinden van hoe dat werkt en als je over een normale hoeveelheid intellect beschikt en wat geduld dan is het gewoon te leren.
Ik kan ook inderdaad navigeren op vor's en NDB's maar ik heb mezelf ook geleerd om een moderne kist te vliegen mbv de aanwezig hulpmiddelen (lees FMC en bijbehorende CDU of MCDU).
En het navigeren is best wel een stuk gemakkelijker in een glass cockpit dan in een DC-3 met zijn steam gauges. ;_)
Maar goed iedereen zijn ding. In mijn VA is er een wat oudere real life pilot die echt moeite heeft om zich de werking van FMC eigen te maken.
En eerlijk is eerlijk, heel vanzelfsprekend is het nu ook weer niet.
Er is een (steile) leercurve die je door moet.
Volgens mij al beantwoord maar toch nog even een keer.DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:46:
[...]
Misschien een vervolgvraag voor wat gevorderde simmers (waar ik mezelf wel toe beschouw...):
Je krjig je approach van de APP-Controller. Dat is een controller die het verkeer naar de IAF toe leidt.
Dus je weet je approach formeel ver voordat je bij de IAF aankomt.
Deze approach programmeer je vervolgens (dus tijdig voordat je bij je bestemming bent) in je (M)CDU.
Tussen een STAR en IAF kan nog een transistie zitten. (zie je ook als je de star gaat proberen in te kloppen op je (M)CDU.
Bij zowel boeing als airbus kan je vliegplan een discontinuity vertonen. Die moet je in je (M)CDU dan nog verwijderen om een aaneengesloten pad te krijgen van AIRWAY-START-TRANS-IAF.
[ Voor 3% gewijzigd door killerbee1958 op 02-02-2021 11:02 ]
Ja dat laatste kwam ik van de week ook achterkillerbee1958 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:56:
[...]
Volgens mij al beantwoord maar toch nog even een keer.
Je krjig je approach van de APP-Controller. Dat is een controller die het verkeer naar de IAF toe leidt.
Dus je weet je approach formeel ver voordat je bij de IAF aankomt.
Deze approach programmeer je vervolgens (dus tijdig voordat je bij je bestemming bent) in je (M)CDU.
Tussen een STAR en IAF kan nog een transistie zitten. (zie je ook als je de star gaat proberen in te kloppen op je (M)CDU.
Bij zowel boeing als airbus kan je vliegplan een discontinuity vertonen. Die moet je in je (M)CDU dan nog verwijderen om een aaneengesloten pad te krijgen van AIRWAY-START-TRANS-IAF.
Het went allemaal wel. Maar ik hou ook graag handmatig de DME's bij om te checken of ik écht ben waar ik denk dat ik zou moeten zijn. En nee die VFR Map in Flight Sim is eigenlijk gewoon cheaten
Gisteravond dacht ik even een scenic vluchtje in een single-seater te gaan maken boven New York. Live Weather stond aan en ik kwam dus terecht in een sneeuwstorm met max.15 meter zicht af en toe (als het meezat). Wauw, dan zit je dus met je VR-bril op echt met samengeknepen billen terwijl je door de storm heen en weer wordt geslingerd tussen de sneeuwjachten door. Grotendeels op zicht (15 meter boven de grond!) een vliegveld gevonden en getracht te landen. Na 3 pogingen gelukt, pfffff. Helaas geen foto's kunnen maken, maar wel een aanrader om ook eens te proberen! Je zag geen hand voor ogen en moest uit het raam hangen om überhaupt de grond te kunnen zien. Laag scheren over boomtoppen en huisdaken, soms helemaal niets meer te zien en blind op je hoogtemeter vliegen. Scary! Ik zal eerlijk toegeven dat ik hem twee keer in een gebouw heb geparkeerd (echt schrikken als ineens iets groots voor je opdoemt), en ik keer volledig gedesoriënteerd de neus verticaal de grond in had geploegd.
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
456 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Dit klopt maar niet in MSFS. Het is een bekende bug. ATC geeft de gewenste approach bijna altijd te laat aan, dus pas ná het passeren van het entry punt. En dan wil het vliegtuig alsnog naar dat begintpunt vliegen dat onderhand achter je ligt. Is al heel vaak over gemopperd etc. maar vooralsnog nog steeds niet opgelost. In sommige vliegtuigen werkt het om tijdelijk even over te schakelen naar heading mode, de approach in te voeren en te activeren en vervolgens nav mode weer aan te zetten: soms gaat de autopilot dan wél verder zoals het hoort. Maar soms draait 'ie alsnog om.DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:46:
[...]
maar .. érgens beslist de ATC voor je welke approach je gaat volgen. Vlak vóór dat punt krijg je dat door en dan klop je die in de FMC in. Toch?
Verwijderd
Dat is wel een nadeel van een gewone simulator, dat je blind niet kan voelen of je omhoog of omlaag gaat. Ik vind het ook wel gaaf om in hondenweer te vliegen, gisteren heb ik nog een tropische storm ten oosten van Australië opgezocht. Boven de oceaan daalde ik door de wolken om vlak boven de zee te vliegen, met slechts een klein stukje zichtbaarheid tussen zee en wolken, heerlijk om zo vlak boven de schuimende golven te vliegenDev0o schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:51:
Gisteravond dacht ik even een scenic vluchtje in een single-seater te gaan maken boven New York. Live Weather stond aan en ik kwam dus terecht in een sneeuwstorm met max.15 meter zicht af en toe (als het meezat). Wauw, dan zit je dus met je VR-bril op echt met samengeknepen billen terwijl je door de storm heen en weer wordt geslingerd tussen de sneeuwjachten door. Grotendeels op zicht (15 meter boven de grond!) een vliegveld gevonden en getracht te landen. Na 3 pogingen gelukt, pfffff. Helaas geen foto's kunnen maken, maar wel een aanrader om ook eens te proberen! Je zag geen hand voor ogen en moest uit het raam hangen om überhaupt de grond te kunnen zien. Laag scheren over boomtoppen en huisdaken, soms helemaal niets meer te zien en blind op je hoogtemeter vliegen. Scary! Ik zal eerlijk toegeven dat ik hem twee keer in een gebouw heb geparkeerd (echt schrikken als ineens iets groots voor je opdoemt), en ik keer volledig gedesoriënteerd de neus verticaal de grond in had geploegd.
Ik ga regelmatig op Ventusky blijven zoeken naar extreem weer. Eerder ook al in een mistige -50° in Siberië gevlogen (en 's nachts landen op onverlichte airstrips) en een zwaar onweer in Paraguay, bij zonsondergang. Met VR is het idd een speciale ervaring, je voelt je ook kwetsbaar in zo'n klein toestel, maar anderzijds ook sterk als je bvb. boven de onweerswolken komt, de regen stopt en de zon ziet schijnen. Daarna moet je wel weer door die donkere winderige brei om ergens veilig te landen, ik duik dan gewoon in de donkerste wolk die ik zie terug naar beneden
Waar blijft de volgende orkaan?
Je wordt ouder papa......DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:50:
[...]
Ja dat laatste kwam ik van de week ook achterIk ben met m'n reis om de wereld bezig in de CJ4 en heb net vorige week de laatste update weer eens gedownload. Degene waar je dus rechtstreeks Simbrief kan inladen ... dát werkt wel fijn moet ik zeggen maar ook daar had ik weer discontinuities in zitten die niet kónden verwijderen. Althans, ik kreeg een error in de FMC dat ie dat niet kon verwijderen. Er zat dus een 'gat' (van hoogstens 8 mijl dus nog wel te overzien) voordat ik op final zat.
Het went allemaal wel. Maar ik hou ook graag handmatig de DME's bij om te checken of ik écht ben waar ik denk dat ik zou moeten zijn. En nee die VFR Map in Flight Sim is eigenlijk gewoon cheaten
Tegenwoordig heeft een piloot (naast het flightpath op de ND) ook gewoon een EFB met de route op een IPAD en volgt hij/zij zijn track daar ook gewoon hoor.
Je doet mijn denken aan mij oude heer die het maar niets vond dat ik mijn berekeningen met een calculator maakte. Echte mannen rekenden uit hun hoofd.
Maar goed, van geometrie en differentiaal berekeningen had mijn oude heer dan ook nog nooit gehoord. :-)
Maar hij kon wel verdomd goed uit zijn hoofd eenvoudige rekensommen maken.
Maar uiteindelijk was ik vaak op de machine toch sneller. :-)
Dat heet vooruitgang.
(alleen is het wel nodig dat je de oude manier ook beheerst)
Ja gelukkig wel
Maar inderdaad, 'in mijn tijd' waren er geen glazen cockpits en was fly-by-wire van Airbus behoorlijk nieuw. Maar goed, ik vlieg dan ook wel sinds FS4, zal eind jaren 80 begin jaren 90 geweest zijn ongeveer. Van de vorige eeuw ja.
Tussendoor nog allerhande militaire sims gespeeld (van F-117 Nighthawk via Falcon 3.0 tot YF-22 en TFX tot EF2000). De 'klassieke' manier van navigeren blijft wel belangrijk maar ik zie ook wel dat het steeds eenvoudiger wordt. Maar waaróm bepaalde dingen zo werken vind ik wel interessant. Waaróm zijn er VOR-bakens en NDB-bakens bijvoorbeeld. En hoe wérken die dan.
Ik haak af als ik alle verschillende typen landingslicht-systemen moet gaan (her)kennen. PAPI en VASI snap ik dan wel maar MALSR, REIL, MALSF, SSALR, SSALS en dat soort dingen? Neuh.
MALSR) zijn die lichten die vaak vooraan staan waar je dus overheen vliegt als je de landings baan tegemoet gaat (runway threshold )DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:05:
[...]
Ja gelukkig wel![]()
Maar inderdaad, 'in mijn tijd' waren er geen glazen cockpits en was fly-by-wire van Airbus behoorlijk nieuw. Maar goed, ik vlieg dan ook wel sinds FS4, zal eind jaren 80 begin jaren 90 geweest zijn ongeveer. Van de vorige eeuw ja.
Tussendoor nog allerhande militaire sims gespeeld (van F-117 Nighthawk via Falcon 3.0 tot YF-22 en TFX tot EF2000). De 'klassieke' manier van navigeren blijft wel belangrijk maar ik zie ook wel dat het steeds eenvoudiger wordt. Maar waaróm bepaalde dingen zo werken vind ik wel interessant. Waaróm zijn er VOR-bakens en NDB-bakens bijvoorbeeld. En hoe wérken die dan.
Ik haak af als ik alle verschillende typen landingslicht-systemen moet gaan (her)kennen. PAPI en VASI snap ik dan wel maar MALSR, REIL, MALSF, SSALR, SSALS en dat soort dingen? Neuh.
daar is dus niet veel aan te leren ..
kunnen soms een kleurtje hebben van groen of witt maar dat wijst zich vanzelf
Maar je heb ze dan nog niet allemaal gehad zoals jij de lampen beschrijft
en er zullen er vast nog wel meerMALSR: Medium-intensity Approach Lighting System with Runway Alignment Indicator Lights
MALSF: Medium-intensity Approach Lighting System with Sequenced Flashing lights
SALS: Short Approach Lighting System
SSALS: Simplified Short Approach Lighting System
SSALR: Simplified Short Approach Lighting System with Runway Alignment Indicator Lights
SSALF: Simplified Short Approach Lighting System with Sequenced Flashing Lights
ODALS: Omnidirectional Approach Lighting System
ALSF-1: Approach Lighting System with Sequenced Flashing Lights configuration 1
ALSF-2: Approach Lighting System with Sequenced Flashing Lights configuration 2
CALVERT I/ICAO-1 HIALS: ICAO-compliant configuration 1 High Intensity Approach Lighting System
CALVERT II/ICAO-2 HIALS: ICAO-compliant configuration 2 High Intensity Approach Lighting System
LDIN: Lead-in lighting
REIL: Runway End Identification Lights
RAIL: Runway Alignment Indicator Lights
Maar zo lang er maar verlichting op de baan is vind ik het best
of dat nu met fakkels gebeurd of met led verlichting .. zo lang ik die baan maar ziet voordat ik me wielen op de grond heb
[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 02-02-2021 13:40 ]
Nou, ik had vroeger een klasgenoot (die bezwéérde ooit beroepsvlieger te worden; volgens z'n LinkedIn heeft ie bij de verkeerstoren op Schiphol gewerkt inmiddels) die die dingen volgens mij allemaal uit z'n hoofd kende. Maar zó ver ga ik dan ook weer niet. Als er maar verlichting is inderdaad en die PAPI of VASI zijn wel érg nuttig moet ik zeggen.ravw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:24:
[...]
MALSR) zijn die lichten die vaak vooraan staan waar je dus overheen vliegt als je de landings baan tegemoet gaat (runway threshold )
daar is dus niet veel aan te leren ..
kunnen soms een kleurtje hebben van groen of witt maar dat wijst zich vanzelf
Maar je heb ze dan nog niet allemaal gehad zoals jij de lampen beschrijft
[...]
en er zullen er vast nog wel meer
of dat nu met fakkels gebeurd of met led verlichting .. zo lang ik die baan maar ziet voordat ik me wielen op de grond heb
vergeet deze nietDigitalExorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Als er maar verlichting is inderdaad en die PAPI of VASI zijn wel érg nuttig moet ik zeggen.

ook wel heel makkelijk om te hebben
Kom ze heel vaak tegen in MSFS
Werkt jouw Throttle Quadrant add-on helemaal in MSFS? Dus autobrakes (ondanks dat ze de A350 variant hebben gemodelleerd), landing gear en parking brake? In het begin waren daar wat issues mee?schumi1986 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:40:
EHEH naar KJFK..nog een uurtje of 5 te gaan.
Heerlijk met Netflix aan
[Afbeelding]
Jet werkt inmiddels helemaal naar behoren gelukkig. Zonder met de setting in MSFS te moeten rommelenEr!k schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:42:
[...]
Werkt jouw Throttle Quadrant add-on helemaal in MSFS? Dus autobrakes (ondanks dat ze de A350 variant hebben gemodelleerd), landing gear en parking brake? In het begin waren daar wat issues mee?
Verwijderd
Of pompoenenravw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:24:
[...]
en er zullen er vast nog wel meer
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2021 14:56 ]
ja dat kan ook maar heb geen netflix ... deed wel iets anders van de week van Rio naar St Maartenschumi1986 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:40:
Heerlijk met Netflix aan
[Afbeelding]

Die sky in die video is wel echt heel gaaf zeg, wauw!
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Hoe kom je aan die TCA quadrants? Ik heb de middelste al sinds september in bestelling bij amazon, en de addon is nog totaal niet leverbaar...schumi1986 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:40:
Heerlijk met Netflix aan
[Afbeelding]
Quadrants zijn gewoon bij Alternate of Flightsimwebshop te bestellen en vrij snel in huis..!CopyCatz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Hoe kom je aan die TCA quadrants? Ik heb de middelste al sinds september in bestelling bij amazon, en de addon is nog totaal niet leverbaar...
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik was vanmorgen een beetje aan het spelen met de yoke van Logitech en kwam tot de conclusie dat een tweemotorig toestel dan maar één motor aanstuurt. De linker deed het wel maar de rechter wou het niet doen. Misschien doe ik dan iets fout of ik kom een throttle tekort.
Ik had voor de grap de throttle van de TCA (Thrustmaster) eens aangesloten en de throttle van de yoke los gekoppeld, en prompt deed de rechter motor ook vrolijk mee.
Nu twijfel ik alleen heel erg of ik het zo laat of dat ik de yoke aan de kant leg en compleet met de TCA gaat leren vliegen.
@ CopyCatz
Ik had de mijne vier weken geleden besteld bij een bedrijf in Belgie en was binnen een week binnen.
Ik had voor de grap de throttle van de TCA (Thrustmaster) eens aangesloten en de throttle van de yoke los gekoppeld, en prompt deed de rechter motor ook vrolijk mee.
Nu twijfel ik alleen heel erg of ik het zo laat of dat ik de yoke aan de kant leg en compleet met de TCA gaat leren vliegen.
@ CopyCatz
Ik had de mijne vier weken geleden besteld bij een bedrijf in Belgie en was binnen een week binnen.
Ik heb twee control profiles gemaakt voor m'n Saitek yoke: één voor éénmotorige toestellen, en één voor de CJ4 waar ik nog wel eens mee vlieg. Voor die CJ4 bind ik gewoon beide motoren aan die ene handle. Dan kun je ze uiteraard niet afzonderlijk van elkaar aansturen, maar dat doe ik in de praktijk toch nooitEdwinlzv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:33:
Ik was vanmorgen een beetje aan het spelen met de yoke van Logitech en kwam tot de conclusie dat een tweemotorig toestel dan maar één motor aanstuurt. De linker deed het wel maar de rechter wou het niet doen. Misschien doe ik dan iets fout of ik kom een throttle tekort.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Daar ga ik straks eens naar kijken, mocht ik er niet uit komen roep ik HELPralpje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:41:
[...]
Ik heb twee control profiles gemaakt voor m'n Saitek yoke: één voor éénmotorige toestellen, en één voor de CJ4 waar ik nog wel eens mee vlieg. Voor die CJ4 bind ik gewoon beide motoren aan die ene handle. Dan kun je ze uiteraard niet afzonderlijk van elkaar aansturen, maar dat doe ik in de praktijk toch nooit
Ik hoop dat de FBW 320 een tablet krijgt met mogelijkheid voor Netflix. En dan via vr in de cockpit films kijken
Haha dat zou echt geniaal zijncracking cloud schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:12:
[...]
Ik hoop dat de FBW 320 een tablet krijgt met mogelijkheid voor Netflix. En dan via vr in de cockpit films kijken
Er zit inmiddels een tablet in trouwens en de testers hebben al een werkende versie met simbrief integratie en de mogelijkheid om ground services en pushback aan te vragen
Hmmmm apart, ik heb diezelfde yoke maar 'default' heeft ie beide motoren gewoon aan één hendel. Niet erg realistisch maar het volstaat voor mijn gebruik voor nu wel. Ik vlieg voornamelijk de CJ4 nu, zodra de CRJ uit komt wil ik die wel gaan mainen...Edwinlzv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:33:
@ CopyCatz
2 hendels voor de motoren + 1 voor de flaps zou wel leuk zijn. Jammer dat de Logitech throttles niet 'klikken' ergens, anders zou je er écht een flap hendel van kunnen maken.
Heb die van mij een uurtje geleden ook binnen gehadCraftop schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:24:
[...]
Quadrants zijn gewoon bij Alternate of Flightsimwebshop te bestellen en vrij snel in huis..!
afgelopen week besteld

Wel even wennen
Nu die Addon nog
Weet iemand hoe betrouwbaar de SteamVR Perfomance Test is als het gaat om verwachtte performance voor MSFS2020? (https://store.steampowere...SteamVR_Performance_Test/)
Ik ben toch weer aan het kijken naar een VR headset. Deze:
pricewatch: HTC Vive Cosmos Elite
SteamVR zet "Ready", ruim ook, met een average quality van 11 (Very High), en geen frames onder de 90 fps of die CPU bound zijn.
Toch, als ik eerdere geluiden hoor, twijfel ik of mijn PC hier stevig genoeg voor is.
CPU: Ryzen 7 1800X
GPU: GTX1080
RAM: 64G @ 2100MHz (XMP profile word de PC onstabiel van helaas)
Wat kan ik grofweg verwachten met deze setup en is het de investering waard? (MSFS is dé game waarvoor ik zo'n VR bril zou willen, naast ETS/ATS. Misschien weer eens een keer Elite opstarten en DCS. Verder heb ik niet echt games waar dit nuttig voor is.)
SteamVR zet "Ready", ruim ook, met een average quality van 11 (Very High), en geen frames onder de 90 fps of die CPU bound zijn.
Toch, als ik eerdere geluiden hoor, twijfel ik of mijn PC hier stevig genoeg voor is.
Wat kan ik grofweg verwachten met deze setup en is het de investering waard? (MSFS is dé game waarvoor ik zo'n VR bril zou willen, naast ETS/ATS. Misschien weer eens een keer Elite opstarten en DCS. Verder heb ik niet echt games waar dit nuttig voor is.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
LOCKHEED L-1049 SUPER-CONSTELLATION komt naar MSFS
https://www.fsvisions.nl/...tellation-komt-naar-msfs/
https://redwing-copter.com/aircraft-l1049/

weer een oude plane er bij dat word nog vol in mijn hangaar
DC3 - Boeing 247D - LOCKHEED L-1049 , en dan de nog wat moderne planes die er aan komen ...
nu nog een mooie DC 4 en DC 9 erbij dan is mijn oude floot compleet
https://www.fsvisions.nl/...tellation-komt-naar-msfs/
https://redwing-copter.com/aircraft-l1049/
weer een oude plane er bij dat word nog vol in mijn hangaar
DC3 - Boeing 247D - LOCKHEED L-1049 , en dan de nog wat moderne planes die er aan komen ...
nu nog een mooie DC 4 en DC 9 erbij dan is mijn oude floot compleet
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 02-02-2021 17:11 ]
Voor dat bedrag en die specs van de bril zou ik dat nooit doen. De pc kan "redelijk" mee in VR, maar FS is echt een ramp om consistent een speelbare framerate te krijgen.unezra schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:02:
Weet iemand hoe betrouwbaar de SteamVR Perfomance Test is als het gaat om verwachtte performance voor MSFS2020? (https://store.steampowere...SteamVR_Performance_Test/)
Ja, je kan VR doen, Nee ik zou die HTC niet kopen.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Als je dat geld wil uitgeven aan een VR bril, zou ik me toch iets beter inlezen. Ikzelf zou voor dat bedrag namelijk al kiezen voor een HP Reverb G2.unezra schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:02:
Daarnaast; ik draai VR op een Quest 2 met een Ryzen 5 3600 CPU en een RTX3080, en ik moet zeggen dat ik tot op heden nog niet te spreken ben over de VR prestaties in MSFS. Er moeten echt performance updates gaan komen (en DX12 ondersteuning voor multicore) om het echt fijn te maken. Ja, VR is echt immersive in MSFS, maar je hebt echt heel veel stutters, FPS drops, overall lage FPS en regelmatig crashes. Met jouw PC zou ik het dus al helemaal niet aanraden.
HELPralpje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:41:
[...]
Ik heb twee control profiles gemaakt voor m'n Saitek yoke: één voor éénmotorige toestellen, en één voor de CJ4 waar ik nog wel eens mee vlieg. Voor die CJ4 bind ik gewoon beide motoren aan die ene handle. Dan kun je ze uiteraard niet afzonderlijk van elkaar aansturen, maar dat doe ik in de praktijk toch nooit
Ik wou dus een profiel aanmaken voor een twee motorig toestel, na ruim een uur zoeken en proberen geef ik het op. Kan jij, of iemand anders, mij aub duidelijk maken waar en hoe ik dat voor elkaar krijg?
Volgens mij heb je verschillende assen die je kan toewijzen. Zo is er een as die alles motoren tegelijk bedient, maar ook assen voor iedere motor apart.Edwinlzv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:01:
[...]
HELP![]()
![]()
Ik wou dus een profiel aanmaken voor een twee motorig toestel, na ruim een uur zoeken en proberen geef ik het op. Kan jij, of iemand anders, mij aub duidelijk maken waar en hoe ik dat voor elkaar krijg?
Zit nu niet achter de pc, maar kijk in de control instellingen naar de overige assen. Zodra ik msfs op kan starten kan ik een screens hot maken
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Even vertrokken vanaf Tegucigalpa, Honduras naar Quito, Ecuador.

[ Voor 108% gewijzigd door ravw op 02-02-2021 21:30 ]
YouTube: Microsoft Flight Simulator Tips and Guides - Controls and SettingsEdwinlzv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:01:
[...]
HELP![]()
![]()
Check 01:10:53.
Links onderin zie je ook 'preset manager' staan. Daarmee kan je presents aanmaken.
Zojuist positief verrast. Voor het eerst werd ik door MSFS ATC in de nieuwe CJ4 ruim voor de landing op een andere approach inclusief TRANS gezet, waarbij ATC ook een flight level wijziging doorgaf. In alle vorige vluchten hield ATC standaard mijn FMC plan aan, waarbij de approach veel te laat werd doorgegeven. Meer mensen met deze ervaring? (is dit een update geweest?)
Ik had zojuist eenzelfde soort positieve en leuke ervaring met de ATC. Ik vloog wel VFR en zat op final approach, had clearance van ATC. Daarna hoorde ik de ATC een volgende vliegtuig ook clearance geven om na de 'DAHER' te landen (dat was ik dus). Dit vliegtuig was echter een A320 en zat al vrij snel zo dichtbij dat de tower hem vertelde een 'go-around' te maken, wat deze persoon ook netjes deed! Erg leuk om te zien dat iets wel werkt, hahaSuntory schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:38:
Zojuist positief verrast. Voor het eerst werd ik door MSFS ATC in de nieuwe CJ4 ruim voor de landing op een andere approach inclusief TRANS gezet, waarbij ATC ook een flight level wijziging doorgaf. In alle vorige vluchten hield ATC standaard mijn FMC plan aan, waarbij de approach veel te laat werd doorgegeven. Meer mensen met deze ervaring? (is dit een update geweest?)
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc