Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:26
Ircghost schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Dat heb ik ook al geprobeerd. Met de TBM, Cessna Caravan, de Beechcraft 85.. geen effect
De TBM 930 en Cessna Grand Caravan zijn ook turboprops ;)

Maar goed, de Bechcraft Baron G58 is wel een "echte" prop, dus die zou moeten werken.

Begint nu een kleine obsessie te worden, wil nu ook gewoon weten hoe het zit. Ik zie elders online mensen die zeggen dat ze de achievement wel hebben, dus het moet te doen zijn.

Zal in ieder geval eens wat vluchten zonder AI en zonder simrate aanpassingen doen, volgens sommige mensen mag je die in ieder geval niet gebruiken om 'm te halen, en zit/zat er sowieso een bug in de Cessna 172 (G1000) versie, waardoor die niet werkt, ook niet voor de Jack of all Planes achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

ared schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Maar goed, de Bechcraft Baron G58 is wel een "echte" prop, dus die zou moeten werken.

Begint nu een kleine obsessie te worden, wil nu ook gewoon weten hoe het zit. Ik zie elders online mensen die zeggen dat ze de achievement wel hebben, dus het moet te doen zijn.

Zal in ieder geval eens wat vluchten zonder AI en zonder simrate aanpassingen doen, volgens sommige mensen mag je die in ieder geval niet gebruiken om 'm te halen, en zit/zat er sowieso een bug in de Cessna 172 (G1000) versie, waardoor die niet werkt, ook niet voor de Jack of all Planes achievement.
Klopt, maar die waren makkelijk om te testen ;)

Ik heb altijd setting: true to life
gebruik nooit simrate of AI
En verwijder alle mods voordat ik begin met de vlucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ravw schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:27:
Zo met een vlucht bezig van EHEH naar LEMD maar alles zit weer lekker dicht boven Europa.
Na Frankrijk zal het beter gaan worden

En in nederland naduurlijk weer regen
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo jaloers op live weather.. bij mij werkt het misschien 5% van de tijd. Dat plaatje op de ramp ziet er tof uit met de regen dat over de ramen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Zo jaloers op live weather.. bij mij werkt het misschien 5% van de tijd. Dat plaatje op de ramp ziet er tof uit met de regen dat over de ramen loopt.
Zeker heel mooi en hier trouwens een screenshot movie vande hele vlucht icn de navlucht Zurich

YouTube: Eindhoven Airport to Barajas to Zurich Ryan air A320 Neo

Met echt weer

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 28-01-2021 23:23 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Gameaddict schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:40:
Moet zeggen dat ik het een van de minste Q&A vond. Een hoop antwoorden gaan over waarmee ze bezig zijn, maar een echte datum wordt niet gegeven.

Vreemd dat ze bijvoorbeeld het live weather probleem bij het starten van een 2e vlucht niet kunnen reproduceren. Daar hebben er toch genoeg last van.

De teaser van world update UK zag er wel goed uit trouwens.
Een datum geven ze eigenlijk nooit, alleen dat het een ongoing proces is en misschien een maand van tevoren komen ze dan met een eventuele datum waarin iets hopelijk is opgelost.

Als het goed is hebben we dus wanneer de Benelux/Frankrijk update uitkomt ook een update voor de live traffic, maar alleen een deel daarvan, de aircraft models.

Als het dan zover is check ik of het verbeterd is maar ik pin ze er niet op vast.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
Menesis schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:09:
Zojuist de VR geprobeerd via Oculus Link op een Oculus Quest2. Maar dat was een slechte ervaring. De camera tracking in de cockpit stuitert rond, alsof elke hoofdbeweging wordt verdubbeld in afstand. De controls waren ook helemaal niet aangepast. Ik had verwacht via de VR controllers of handtracking de cockpit te kunnen besturen. Maar moest gewoon nog de muis gebruiken. Voorzover ik na kon gaan.
Daarnaast was er een zeer hinderlijk zwart object in het scherm te zien wat het gewoon onbruikbaar maakte.

Desondanks was het alsnog erg impressive om ineens in de cockpit te zitten. Echt heel vet, maar voorlopig dus nog onbruikbaar imho.
Ik hoop op een goede VR update in de toekomst!

Het zou ook mooi zijn als je 2 grafische kaarten kunt gebruiken, 1 voor elk oog.. Ik heb 2 kaarten die niet misselijk zijn, maar in VR moest ik alsnog de kwaliteit wat naar benedenschroeven, van ultra naar medium.
Ik deel je mening... Heb sinds kort de Quest 2, en tot op heden heb ik nog geen fijne ervaring met VR in MSFS. Gebruik een RTX 3080 i.c.m. een Ryzen 5 3600, maar ik had er toch meer van verwacht. Heb erg lage FPS en ontzettend veel stutters. Maakt niet uit welke setting ik aanpas (zowel in MSFS als via de Oculus Debug Tool /Tray tool). Ze moeten inderdaad nog een flinke slag slaan om de VR ervaring te verbeteren, stiekem verwacht ik dat de ugrade naar DX12 ondersteuning (voor betere multicore performance) flink wat hieraan kan bijdragen. Hoop dat die snel komt.

Wat betreft de zwarte objecten; ik heb daar geen last van , maar daar schijnt wel een oplossing voor te zijn:

When seeing black stencils in your Oculus view:
Update to the latest Beta version of the Oculus software, this should solve the issue.
If that doesn’t work:
• Go to the Oculus Debug tool (Default folder should be C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics)
• Open the Oculus Debug Tool
• Turn the option “Use FOV Stencil” to Off
• Disable/enable VR in MSFS

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:09:
Zojuist de VR geprobeerd via Oculus Link op een Oculus Quest2. Maar dat was een slechte ervaring. De camera tracking in de cockpit stuitert rond, alsof elke hoofdbeweging wordt verdubbeld in afstand. De controls waren ook helemaal niet aangepast. Ik had verwacht via de VR controllers of handtracking de cockpit te kunnen besturen. Maar moest gewoon nog de muis gebruiken. Voorzover ik na kon gaan.
Daarnaast was er een zeer hinderlijk zwart object in het scherm te zien wat het gewoon onbruikbaar maakte.

Desondanks was het alsnog erg impressive om ineens in de cockpit te zitten. Echt heel vet, maar voorlopig dus nog onbruikbaar imho.
Ik hoop op een goede VR update in de toekomst!

Het zou ook mooi zijn als je 2 grafische kaarten kunt gebruiken, 1 voor elk oog.. Ik heb 2 kaarten die niet misselijk zijn, maar in VR moest ik alsnog de kwaliteit wat naar benedenschroeven, van ultra naar medium.
Met een HOTAS die veel knoppen heeft vind ik het niet erg om af en toe de muis te gebruiken. De belangrijkste controls kan ik blind vinden op mijn HOTAS. Als aanvulling op de vorige post: in je Oculus app kan je bij opties aanduiden dat je ook beta's wilt, dan gaat die zwarte kader ook weg (zodat je het niet elke keer via dat tooltje moet instellen). Ivm performance: met mijn 2070S kan ik op de normale manier op ultra vliegen, maar in VR moet ik het verlagen naar medium.

Ik vind het bvb. leuk om 's nachts ergens 'in the middle of nowhere' een cold start te doen bij slecht weer. Je hoort de regen tikken of je ziet dat het buiten vriest en hebt de neiging om de verwarming aan te zetten :) (bij de TBM). Zo ben ik gisteren opgestegen in Yakutsk bij -50 en ben ik naar het noorden gevlogen, tot ik ergens op een onverlichte strip een landing maakte (Verhojansk), gelukkig was er wat maanlicht. Op een andere plaats ergens in Siberië was er dichte mist en kon ik enkel landen via het plaatje op mijn GPS (waar je ook de runway kan zien). Dat was een volledig blinde manuele landing. Met de headset heb je dan echt het gevoel van isolatie, het gevoel dat je er echt bent. Vooral ook als je wat doelloos rondvliegt en op willekeurige afgelegen airstrips landt.

Ik heb wel het gevoel dat het kompas in FS niet goed werkt? Bij het opstijgen in Yakutsk heb ik de AP op 0° gezet, maar ik kwam uiteindelijk veel westelijker uit, zowel volgens 'little navmap' als wat ik zag op Google Maps. Bij lange vluchten heb ik zelfs het gevoel dat FS gebaseerd is op een platte kaart ipv een bol. Maar ik ga het eens uitgebreider testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:14
ared schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Ik heb de achievement ook gehaald, nog geen maand geleden in de kerstvakantie, kan me alleen niet herinneren dat ik er iets speciaals qua instellingen voor heb moeten doen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABG5mpf5C-Ptj4M-wOi_O4391yQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kA9k8P1GaVkPnUOScfrC2rW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:46:
Ik heb wel het gevoel dat het kompas in FS niet goed werkt? Bij het opstijgen in Yakutsk heb ik de AP op 0° gezet, maar ik kwam uiteindelijk veel westelijker uit, zowel volgens 'little navmap' als wat ik zag op Google Maps. Bij lange vluchten heb ik zelfs het gevoel dat FS gebaseerd is op een platte kaart ipv een bol. Maar ik ga het eens uitgebreider testen.
Ligt eraan wat je "goed" noemt. De variatie in Jakoetsk is 19°W 16°W. Als je daar geen rekening mee houdt, kom je inderdaad ergens anders uit.

Edit: slecht overgeschreven getal gecorrigeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 28-01-2021 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Ligt eraan wat je "goed" noemt. De variatie in Jakoetsk is 19°W. Als je daar geen rekening mee houdt, kom je inderdaad ergens anders uit.
Hoe bedoel je? Het verschil tussen de magnetische en de geografische noordpool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Hoe bedoel je? Het verschil tussen de magnetische en de geografische noordpool?
Neem even aan dat het voor vliegen gelijk is aan scheepvaart, hier een stukje kompas theorie uit het vaarbewijs (bron www.mijnvaarbewijs.nl). Kompas geeft een richting aan maar om op de juiste plaats aan te komen zonder navigatie moet je aardig wat factoren meerekenen. Is echt old school navigatie 8) .

Koersformule

KK dev MK var WK drift BWK stroom GK

KK = Kompaskoers
Wordt door de kompasnaald aangewezen. Deze wordt ook wel de `vuile` koers genoemd.

dev = deviatie
Wordt uit de deviatietabel gehaald.

MK = magnetische koers
De kompaskoers, gecorrigeerd voor deviatie.

var = variatie
Wordt uit de kaart gehaald.

WK = werkelijke koers
De kompaskoers, gecorrigeerd voor de deviatie en variatie.

drift
De koersafwijking doordat de wind tegen de zijkant van het schip duwt.

BWK = behouden ware koers
De grondkoers die het schip vaart zonder rekening te houden met stroom.

stroom = de koersafwijking door getijdenstroom

GK = grondkoers
De koers die het schip over de grond vaart. De enige `echte` koers. Deze wordt wel de `schone` koers genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Ik vloog zojuist met mijn DA62, toen ineens beide motoren geen power meer gaven, fuel flow was 0 en RPM was 800. Ik kon dit met geen mogelijkheid aanpassen. Nu weet ik niet of ik per ongeluk een verkeerde shortkey had gedrukt, waardoor ik iets uit heb gezet, maar dat idee had ik niet.
Iemand die me kan uitleggen wat de juiste manier van handelen is in de DA62 om de motoren weer van power te voorzien (in de lucht) en zodoende mijn vlucht te kunnen vervolgen?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craftop schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:59:
Ik vloog zojuist met mijn DA62, toen ineens beide motoren geen power meer gaven, fuel flow was 0 en RPM was 800. Ik kon dit met geen mogelijkheid aanpassen. Nu weet ik niet of ik per ongeluk een verkeerde shortkey had gedrukt, waardoor ik iets uit heb gezet, maar dat idee had ik niet.
Iemand die me kan uitleggen wat de juiste manier van handelen is in de DA62 om de motoren weer van power te voorzien (in de lucht) en zodoende mijn vlucht te kunnen vervolgen?
CTRL-E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Dat is slechts een fastkey om de handelingen voor je te doen. Ik weet hoe ik met de daarvoor bestemde knoppen de engine start, maar die reageerde niet. Heb het geprobeerd te immiteren door zelf alles uit te zetten, dan is hij wel gewoon weer werkende te krijgen. Maar daarnaast was mijn RPM niet '0', de props roteerde nog wel maar er was 0 fuel flow (en 0% load). Had het idee dat ik of iets anders had uitgezet, of het zou ook gewoon een bug kunnen zijn, daar lijkt het enigszins op.

[ Voor 4% gewijzigd door Craftop op 28-01-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craftop schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Dat is slechts een fastkey om de handelingen voor je te doen. Ik weet hoe ik met de daarvoor bestemde knoppen de engine start, maar die reageerde niet. Heb het geprobeerd te immiteren door zelf alles uit te zetten, dan is hij wel gewoon weer werkende te krijgen. Maar daarnaast was mijn RPM niet '0', de props roteerde nog wel maar er was 0 fuel flow (en 0% load). Had het idee dat ik of iets anders had uitgezet, of het zou ook gewoon een bug kunnen zijn, daar lijkt het enigszins op.
Ik denk dat je propeller tijdens de vlucht gewoon draait door de voorwaartse snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat je propeller tijdens de vlucht gewoon draait door de voorwaartse snelheid?
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar dat was niet toen ik het zelf met opzet nog een keer probeerde te simuleren. Toen zette ik de engine uit en roteerde de prop niet meer met 800 RPM, maar max met 100RPM (of zelfs helemaal niet als je de alternator ook uit zet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier de hele vlucht van vandaag van Eindhoven Airport to Barajas to Zurich - Ryan air A320 Neo

Weet iemand hoe ik de tijd in game goed kan zetten , hij loopt een uur achter

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 28-01-2021 23:29 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:34
ravw schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:24:
Hier de hele vlucht van vandaag van Eindhoven Airport to Barajas to Zurich - Ryan air A320 Neo

Weet iemand hoe ik de tijd in game goed kan zetten , hij loopt een uur achter
Ik denk dat de klok gewoon op Zulu tijd staat zoals gebruikelijk in de luchtvaart . En in deze regionen is Zulu tijd onze tijd -1u (in de winter).

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
@ThunderaceNL Afgezien van getijdenstroom is dat ook het idee in de lucht. De drift is in de lucht natuurlijk de volledige wind (snelheidsdriehoek, op te lossen met de flight computer) aangezien dat het enige medium is waar we in vliegen. We maken meestal het verschil tussen koers (heading, waar je naar wijst) en route (course, wat je hebt afgelegd). Ik denk dat MSFS geen deviatie heeft gemodelleerd, dus je kan magnetisch- en kompas- als identiek beschouwen in de sim.
@Verwijderd Als je een navigatiecursus kunt vinden (Hier bij de FAA, H4 voor "dead reckoning") is dat wel interessant om het volledige plaatje te krijgen. Sky Vector rekent op zijn flight plan een paar van die dingen al voor je uit.

Edit: Overigens kun je alle FAA lesboeken graties downloaden. Kan EASA nog wat van leren. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bacchus op 29-01-2021 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Craftop schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:59:
Over het algemeen is het herstarten van de engine niks anders dan de engine start checklist opnieuw volgen.

In bovenstaand verhaal klikt het alsof je fuel op / afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Een datum geven ze eigenlijk nooit, alleen dat het een ongoing proces is en misschien een maand van tevoren komen ze dan met een eventuele datum waarin iets hopelijk is opgelost.

Als het goed is hebben we dus wanneer de Benelux/Frankrijk update uitkomt ook een update voor de live traffic, maar alleen een deel daarvan, de aircraft models.

Als het dan zover is check ik of het verbeterd is maar ik pin ze er niet op vast.
Grootste probleem is de licenties van de liveries. Hebben veel problemen om deze rond te krijgen, is nu geen prioriteit bij de maatschappijen.

Ik heb toevallig de laatste vlucht mijn instellingen veranderd van real-time traffic naar AI traffic. Alles stond nog op 100%. Overal waar ik keek vlogen vliegtuigen, de ATC heb ik nog nooit zo druk bezig gehoord. Kwam er bijna niet meer tussen. :)

Hoop dat er snel een niet real-time oplossing komt (via payware of freeware addon) die gewoon met bgl-files werkt volgens een normaal schema. Real-time gebeuren heeft nu nog veel te veel bugs. Had met fsx mytraffic 6, altijd tevreden over geweest. Mis enorm de vliegtuigen met de juiste liveries op de luchthavens.

Overigens komt de UK update pas tussen 7 en 9 feb. hebben ze nu bekend gemaakt. Is dus 2 weken later dan gepland.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waterpower schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:21:
[...]

Ik denk dat de klok gewoon op Zulu tijd staat zoals gebruikelijk in de luchtvaart . En in deze regionen is Zulu tijd onze tijd -1u (in de winter).
oja dat is het .. haha vond het raar want hij had wel goed gestaan, dus gewoon weer wachten tot de zomertijd aan breekt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:00
ravw schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:23:
[...]

oja dat is het .. haha vond het raar want hij had wel goed gestaan, dus gewoon weer wachten tot de zomertijd aan breekt ;)
Eh nee hoor. dan verschilt onze tijd zelfs twee uur met GMT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
ravw schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Zoals Killerbee al aangaf is het dan Z+2. We zitten nu in A- tijd, in de zomer in B- tijd. Zo vind ik het makkelijker te onthouden.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Gewoon je horloge op UTC zetten. Nergens goed voor al die tijdzones. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bacchus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:11:
Gewoon je horloge op UTC zetten. Nergens goed voor al die tijdzones. :P
dat zou eigenlijk verplicht moeten worden .. hahaha dan ben ik ook af van de omschakeling elke keer
En de winter ook maar afschaffen want die korte donkere dagen krijg ik ook alleen maar depressies van :|

Maar ben weer bezig met een vluuchtje Helsinki naar Malmo met Finnair
Wel erg koud daar

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LXWg5q5n/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-09-52-13-22.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9fFBq7mp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-09-56-02-29.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hjVhD2k3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-10-04-00-35.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gkFqH5cr/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-10-18-26-32.png

Ondertussen aangekomen op Malmo
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pVSnHV0p/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-11-31-00-27.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mrTPwPr6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-11-37-36-71.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YS21SnQ9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-11-42-45-78.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Xq55PT62/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-11-46-04-99.png

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 29-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik heb laatst de default A320 eens geprobeerd maar ik wordt er niet wijs uit. Ik ben nog niet met de FMC bezig geweest. Ik ben van de 737 gewend dat je gewoon HDG, ALT en SPD hold aan zet en zo vliegen kunt. Ik stijg op vanaf Schiphol, ik stel initial altitude in op 5000 en wil daarna door klimmen naar een hogere altitude, zeg 9000ft ofzo dus ik draai aan die knop en er gebeurt niks. Ik kan ook niet handmatig V/S instellen, er is geen Flight Level Change knopje, niks.

Wel allerlei tutorials voor dat kleine 1-motorige grut, maar juist een toestel waar je een tutorial voor nodig hebt, daar is geen tut van...

Sterker nog, ik heb FSX maar weer geïnstalleerd met de 737NGX O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ook die 3000 verschillende camera modes in FS2020 heb ik nog niet onder de knie, dat was in FSX echt doodsimpel. Maar kan er hier niet mee overweg.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 29-01-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:01:
Ik heb laatst de default A320 eens geprobeerd maar ik wordt er niet wijs uit. Ik ben nog niet met de FMC bezig geweest. Ik ben van de 737 gewend dat je gewoon HDG, ALT en SPD hold aan zet en zo vliegen kunt. Ik stijg op vanaf Schiphol, ik stel initial altitude in op 5000 en wil daarna door klimmen naar een hogere altitude, zeg 9000ft ofzo dus ik draai aan die knop en er gebeurt niks. Ik kan ook niet handmatig V/S instellen, er is geen Flight Level Change knopje, niks.

Wel allerlei tutorials voor dat kleine 1-motorige grut, maar juist een toestel waar je een tutorial voor nodig hebt, daar is geen tut van...

Ja ik weet wat je bedoelt .. probeer eens FBW Airbus 320
En ja met een Airbus werkt dit anders ...
je moet bij de bus als je je HDG of ALT of V/S ingesteld heb , dus nog even zeggen wat de bus daar mee moet gaan doen , dan doe je door je muis iets onder de knop te houden zo dat hij een pijltje naar beneden geeft ... en dan bevestigen , en dan zal de bus doen wat jij wil en zal de bus de besturing over nemen , en andersom pijltje naar boven is dat je de controle zelf weer wil behouden
en zal de bus pas gaan reageren op jou input of de geplande route gaan volgen

Het heeft mij ook even wat tijd gekost om dit ding door te krijgen maar het is als je het weet heel makkelijk
, en ook met landen .... je moet even weten hoe de dus reageerd en wat die doet ,, ja een B737 is HDG in tellen en dan knop er onder aan zetten klaar ( knop aanzetten doe je dus met de bus de knop naar je toe te trekken , (pijltje naar beneden ) en geef je de opdracht om gewents instelling te volgen .... en indrukken is dus weer de controle aan het vliegtuig geven of zelf handmatig gaan vliegen

het is even wennen maar die FBW vliegt echt super O+
en dat zegt een Anti Airbus en Pro GA vlieger :o >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Camera standpunten doe ik alleen met Hat op je Yoke of stick (rondkijken - of naar benden door de verschillen panelen bekijken ) en externe view gewoon met 1 knop naar buiten en dan die Gauges uitzetten in Cam options en ook de spatie balk voor iets hoger te gaan zitten
Meer heb je eigenlijk niet nodig

het is even lastig maar dat went snel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterpower

Ik had nog nooit een A320 gevlogen, heb wat linkjes die mij geholpen hebben. Als je er echt helemaal in wilt duiken kun je overwegen de “cursus” van airline2sim aan te schaffen welke ik erg interessant vind en erg de diepte in gaat.

Linkjes:
https://www.aerofly.com/d....php/aircraft:airbus_a320
http://planesohead.blogspot.com/2016/12/A320.html?m=1
https://flightsimeindhoven.com/4nix/
https://www.airline2sim.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Waterpower schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik had nog nooit een A320 gevlogen, heb wat linkjes die mij geholpen hebben. Als je er echt helemaal in wilt duiken kun je overwegen de “cursus” van airline2sim aan te schaffen welke ik erg interessant vind en erg de diepte in gaat.

Linkjes:
https://www.aerofly.com/d....php/aircraft:airbus_a320
http://planesohead.blogspot.com/2016/12/A320.html?m=1
https://flightsimeindhoven.com/4nix/
https://www.airline2sim.com/
Voor Airline2sim krijg je 5 euro korting met NAVIGRAPH5 op ' moment. Deze YT'er, heeft ook hele goede videos: YouTube: YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:37
Misschien ook wel handig voor diegene die de FBW mod gebruiken van de a320:

https://drive.google.com/...1ti9QBa9/view?usp=sharing

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik heb recent een crash gehad met de FBW mod. Heb deze maar weer verwijderd (alle files in de community map trouwens (waren er maar een paar)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 12-09 15:37
turkeyhakan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:01:
Ik heb recent een crash gehad met de FBW mod. Heb deze maar weer verwijderd (alle files in de community map trouwens (waren er maar een paar)).
Toevallig ook software er naast draaien dat simconnect gebruikt? Wil namelijk soms ook een CTD geven.

Bijna weer op Schiphol:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hqk7Dp07jVkQYPIq6TR7iFJ7zF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5UxbbdH8icxgvH8zELtJgUkR.png?f=fotoalbum_large
:)

[ Voor 34% gewijzigd door jorank op 29-01-2021 13:10 ]

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Online JJ
  • Laatst online: 07-08 23:01
World Update #4 France, Belgium, Netherlands and Luxembourg

Gepland eind maart.

https://forums.flightsimu...nds-and-luxembourg/358179

[ Voor 6% gewijzigd door Online JJ op 29-01-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit weekend maar eens verder met m'n wereldreisje. Ik moet richting Ellington (USA) vanuit Lubbock, TX. Dan een rondvluchtje met een kleine prop rond het space center, en dan langzaamaan weer richting het noordoosten van de States om daarna een nogal nare oversteek te maken.

Ja ik vlieg dus met de CJ4. En die nieuwste update van de WorkingTitle mod is nogal.. uitgebreid.. ten opzichte van de vanilla. Ben benieuwd..

Kan ik wel mooi m'n Logitech Flight Radio Panel even testen!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vorig weekend overgestoken met de TBM, in drie etappes: vanaf CYWK naar BGKK, daarna BGKK - BIKF en tenslotte BIKF - ENBR. Zit nu in Kazachstan, een plek waar ik normaal gesproken nooit vlieg dus het is wel mooi om dat eens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A320 Sim pilot op youtube geeft wel goede uitleg (hij is ook RL A320 piloot), bv deze video: YouTube: Real Airbus Pilot A320 NEO Autopilot Basics Tutorial in Microsoft Fl...

Als je een nieuwe hoogte hebt ingesteld kan je op het ronde knopje op pijltje omhoog klikken om de nieuwe hoogte te bevestigen (managed climb mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:54:
Ik ben vorig weekend overgestoken met de TBM, in drie etappes: vanaf CYWK naar BGKK, daarna BGKK - BIKF en tenslotte BIKF - ENBR. Zit nu in Kazachstan, een plek waar ik normaal gesproken nooit vlieg dus het is wel mooi om dat eens te zien.
Ik heb CYYT - BGGH - BIKF - EIDL - EHGG in de planning, dat zijn m'n laatste etappes :) CYYT kom ik wel via Boston, maar BGGH en BIKF is nog wel wat spannend.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ravw schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ja ik weet wat je bedoelt .. probeer eens FBW Airbus 320
En ja met een Airbus werkt dit anders ...
je moet bij de bus als je je HDG of ALT of V/S ingesteld heb , dus nog even zeggen wat de bus daar mee moet gaan doen , dan doe je door je muis iets onder de knop te houden zo dat hij een pijltje naar beneden geeft ... en dan bevestigen , en dan zal de bus doen wat jij wil en zal de bus de besturing over nemen , en andersom pijltje naar boven is dat je de controle zelf weer wil behouden
Ah zo dus. Mooi dat werkt, heb al even een circuit gevlogen rond EHRD en een beetje experimenteren met Heading en Altitude aanpassen. Maar toen ik wilde landen was ik even vergeten dat EHRD runway 24 geen PAPI heeft, dus de landing was compleet ruk :P Bij de volgende poging dus ff uitzoeken hoe ik ILS instel. Heb al wel gevonden hoe ik op mijn PMD de ILS weergave te zien krijg, alleen de freq even opzoeken en waar ik die invoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Gameaddict schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Grootste probleem is de licenties van de liveries. Hebben veel problemen om deze rond te krijgen, is nu geen prioriteit bij de maatschappijen.

Hoop dat er snel een niet real-time oplossing komt (via payware of freeware addon) die gewoon met bgl-files werkt volgens een normaal schema. Real-time gebeuren heeft nu nog veel te veel bugs. Had met fsx mytraffic 6, altijd tevreden over geweest. Mis enorm de vliegtuigen met de juiste liveries op de luchthavens.

Overigens komt de UK update pas tussen 7 en 9 feb. hebben ze nu bekend gemaakt. Is dus 2 weken later dan gepland.
Ik had vroeger ook mytraffic, liep als een trein. Maar mooi dat ze de models langzamerhand gaan implementeren, de community zorgt wel voor de liveries voorlopig.

Nog 2 weken inderdaad wachten voor UK, ben al uitgeweken naar Spanje dus ik blijf dan maar even 2 weken in Spanje rondhangen, ben nu de kleinere aerodromes bij langs aan het gaan.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Online JJ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:36:
World Update #4 France, Belgium, Netherlands and Luxembourg

Gepland eind maart.

https://forums.flightsimu...nds-and-luxembourg/358179
Ben benieuwd aangezien UK alweer is uitgesteld, zou me niet verbazen als ze deze ook met 2 weken gaan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb het ook op de frontpage gevraagd maar:
  • Komen al die missende (half) militaire velden er nu eindelijk in?
  • Krijgt iedereen nu de premium schiphol? Lijkt me raar als die standaard blijft
Ik vond NL er al erg mooi uit zien, alleen die missende vliegvelden slaan nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aeroplane Heaven preview shots cockpit DC-3 voor MSFS
en C-47 Dakota (RAF) / Skytrain (USAAF) worden ook gemaakt

https://www.fsvisions.nl/...s-cockpit-dc-3-voor-msfs/

:9~ :9~ :9~ O+ O+ O+
Laat maar komen die word van mij

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 29-01-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe gek ben je dan
https://www.nu.nl/opmerke...ucties-gaf-per-radio.html
Levenslang opsluiten deze gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ravw schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:53:
Aeroplane Heaven preview shots cockpit DC-3 voor MSFS
en C-47 Dakota (RAF) / Skytrain (USAAF) worden ook gemaakt

https://www.fsvisions.nl/...s-cockpit-dc-3-voor-msfs/

:9~ :9~ :9~ O+ O+ O+
Laat maar komen die word van mij
Die eerste screenshot lijkt echt net een foto.. ik dacht dat het een referentieshot was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Die eerste screenshot lijkt echt net een foto.. ik dacht dat het een referentieshot was :+
ja erg he , ik stuurde van deweek ook een screenshot naar iemand toe .... die schreef terug van dat je die dag maar genoten mag hebben, dus die dacht ook dat ik echt in het vliegtuig had gezeten _/-\o_
Maar inderdaad soms moet je wel even goed kijken

Maar die DC 3 mag echt vandaag nog wel uitkomen
:+

Sta nu op Corsica ...... we zijn van plan om naar Helsinki te gaan :P
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W43zjjV9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-29-20-42-00-82.png

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 29-01-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al ervaring met de DC-3 van Aeroplane Heaven in prepar3d? Ook ik kijk wel uit naar een DC-3 in MSFS, maar zie dat de prepar3d versie $42,95 kost, om maar te zwijgen over de combo DC-3+C47.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB9KUsGn23_if-1O036TZYlrzhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hwSHzte61JCnamrEzKc7mlk.png?f=fotoalbum_large

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:45:
Iemand al ervaring met de DC-3 van Aeroplane Heaven in prepar3d? Ook ik kijk wel uit naar een DC-3 in MSFS, maar zie dat de prepar3d versie $42,95 kost, om maar te zwijgen over de combo DC-3+C47.

[Afbeelding]
Wacht maar tot PMDG uitkomt
Dan zal je graag willen dat de prijzen maar 40 a 50 euro zijn
Ik denk dat we straks voor een beetje complete set van een B737/B747 all in 200 euro mogen gaan neer leggen
eerste was het ook maar 25 euro voor een plane maar met een nieuwe FS gingen de pijzen ook gelijk verdubbelt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Wacht maar tot PMDG uitkomt
Dan zal je graag willen dat de prijzen maar 40 a 50 euro zijn
Ik denk dat we straks voor een beetje complete set van een B737/B747 all in 200 euro mogen gaan neer leggen
eerste was het ook maar 25 euro voor een plane maar met een nieuwe FS gingen de pijzen ook gelijk verdubbelt worden
Ja, kent de prijzen, dus schrik er niet zo snel meer van. Heb zelf de 747 en 737 voor FS2004, en de 737 voor FSX. Naar vind de PMDG wel van een andere categorie dan een DC-3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Hier aan de hand van VR Flight Sim Guy m'n instellingen aangepast. Eerlijk gezegd heeft hij nog nooit zo scherp en tegelijkertijd soepel gedraaid :) . In game heb ik alles op ultra staan, render scaling staat op 100%, Terrain level details 150 en Object level detail 155.

En ja ik kom er halverwege achter dat m’n flaps nog naar beneden staan :+

[ Voor 8% gewijzigd door pretpik op 29-01-2021 21:54 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
GekkePrutser schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:13:
Heb het ook op de frontpage gevraagd maar:
  • Komen al die missende (half) militaire velden er nu eindelijk in?
  • Krijgt iedereen nu de premium schiphol? Lijkt me raar als die standaard blijft
Ik vond NL er al erg mooi uit zien, alleen die missende vliegvelden slaan nergens op.
Als iemand de standaard versie heeft wat geeft die persoon dan het recht op een premium Schiphol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Als iemand de standaard versie heeft wat geeft die persoon dan het recht op een premium Schiphol?
Ja precies... ik heb met een réden de deluxe versie gekocht .. als ze vervolgens alle vliegvelden gaan finetunen is die reden ook weg.

Nou ja. Ik geniet er gewoon van en dat blijf ik doen. Morgen maar weer eens een stuk verder met de CJ4 en de nieuwste WorkingTitle mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Ja ik heb zelf ook niet de standaard hoor.. Ik heb Deluxe. Dus ik heb hem toch al. Maar als ze toch NL gaan upgraden zou dat wel mooi zijn die ook mee te nemen. Zou een beetje raar zijn om een gefinetuned nederland te hebben en dan de 'basic' schiphol ;) Sowieso is er geen reden voor jaloezie/aankoopspijt want de game zal sowieso goedkoper en beter gaan worden de komende jaren (denk aan budgetbak enzo). Uiteindelijk zijn we allemaal beter af met een betere FS2020.

Sowieso wordt het wel tijd dat ze de onderdelen los gaan verkopen. Ik heb de Premium Deluxe destijds niet genomen omdat de meeste dingen me niet interesseerden, alleen de Cirrus SR22 wel. Die zou ik wel los kopen als het kan :)

Maar het #1 probleem in NL is gewoon dat alle semi miltiaire vliegvelden er niet in zitten. Dat moeten ze echt als eerste fixen vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 29-01-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
GekkePrutser schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Ja ik heb zelf ook niet de standaard hoor.. Ik heb Deluxe. Dus ik heb hem toch al. Maar als ze toch NL gaan upgraden zou dat wel mooi zijn die ook mee te nemen. Zou een beetje raar zijn om een gefinetuned nederland te hebben en dan de 'basic' schiphol ;) Sowieso is er geen reden voor jaloezie/aankoopspijt want de game zal sowieso goedkoper en beter gaan worden de komende jaren (denk aan budgetbak enzo). Uiteindelijk zijn we allemaal beter af met een betere FS2020.

Sowieso wordt het wel tijd dat ze de onderdelen los gaan verkopen. Ik heb de Premium Deluxe destijds niet genomen omdat de meeste dingen me niet interesseerden, alleen de Cirrus SR22 wel. Die zou ik wel los kopen als het kan :)

Maar het #1 probleem in NL is gewoon dat alle semi miltiaire vliegvelden er niet in zitten. Dat moeten ze echt als eerste fixen vind ik.
Ik zou er niet te veel van verwachten.
Tot nu toe bevat een world update een paar photogammetry steden en een stuk of 5 vliegvelden (en natuurlijk veel POI's). In deze update moet er verdeeld worden over 4 landen waarvan wij niet de grootste zijn. Ik denk dat we in onze handen mogen knijpen met 1 photogammetry stad en 1 handcrafted airport voor NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Ik zou er niet te veel van verwachten.
Tot nu toe bevat een world update een paar photogammetry steden en een stuk of 5 vliegvelden (en natuurlijk veel POI's). In deze update moet er verdeeld worden over 4 landen waarvan wij niet de grootste zijn. Ik denk dat we in onze handen mogen knijpen met 1 photogammetry stad en 1 handcrafted airport voor NL.
EHAM en AMS zitten er al in .. dan lijkt het me voordehand liggend dat ze Rotterdam gaan doen als stad en Aiport ( EHRD komt ook als addon ) ivm Havens en veel bekende gebouwen en bruggen

En dan Brussel airport en Brussel zelf in belgie.
Luxemborg zou ik niet weten
Frankrijk zal wel Lyon en Geneve worden want dat zijn toch wel twee steden die bekent zijn over de hele wereld ivm de politieke dingen die daar gebeuren , maar Cannes zou ook goed kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Brussel zelf is al sinds launch een van de fotogrammetrie steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:24:
[...]

Brussel zelf is al sinds launch een van de fotogrammetrie steden.
Oke dat kan wel ik ben eigenlijk maar 1 keer geland in Brussel verder vlieg ik er eigenlijk alleen maar over heen

en het is druk nu in Europa met vlieg verkeer
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FsjNG4nf/Desktop-Screenshot-2021-01-30-09-50-59-26.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qMYyc2SB/Desktop-Screenshot-2021-01-30-09-57-39-82.pngpic upload
:o

PS ik ben op weg naar Helsinki

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 30-01-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
GekkePrutser schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Om de standaard/premium/deluxe luchthavens kan ik me ook niet heel druk maken. Af en toe zie ik het verschil ook niet met een niet handcrafted luchthaven. Denk dat er richting de toekomst steeds meer overlappingen zullen zijn op diverse gebieden. Bijvoorbeeld wanneer een luchthaven zich (ineens) in een photogrammetry gebied bevindt, wellicht heb je dan een mooiere luchthaven maar je hebt dan nog niet alle opties van een handcrafted luchthaven. Ik koop ook geen luchthavens bij om de reden dat ik er meestal maar 1 of 2 keer kom en je weet dus nooit of met een maandelijkse update jouw gekochte vliegveld ineens ook een mooie update heeft gehad.

Ik spaar nu voor de PMDG, 50 cent per dag, tegen de tijd dat ie dan uit is heb ik het liggen 8)

Tip! Iedereen wordt wel eens jarig, zo 1 x per jaar geloof ik.. ;) Wellicht kan je (ik heb me er nog niet in verdiept) iets met microsoft rewards of iets dergelijks zodat je een cadeaubon kan omzetten in een PMDG toestel o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ravw Zie dat je ook bent uitgenodigd voor de Volanta beta ;). Kreeg hem vandaag ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al aardig wat airports gekocht maar ik ben ook niet bang dat ze later door en handcrafted airport gemaakt worden het verschil tussen hand craffed en een Addon is erg groot van verschil en hoe mooi is het als je straks gewoon mooie routes kan vliegen waarvan je weet dat de airports er ook mooi en echt uit zien

ben sowieso al vanplan om de hoofdsteden als die komen wel te kopen als addon
en zo als bekende luchthavens

en net zo als Oostenrijk , West VS en Nederland ja dat zijn toch wel dingen die ik vaak vliegt dus mag die wel vol komen met mooie airports
daarbij hoef je natuurlijk ook niet maar 1 keer op een vliegveld te komen , ik heb de afgelopen dag ook Helsinki to Malmo to London City to Poretta to Helsinki gevlogen ,

YouTube: Helsinki to Malmo to London City to Poretta to Helsinki

deze airports heb ik dus ook als payware gekocht nou over een week of zo doe ik wel weer een keer een vliegveld van deze vlucht aan
en kan je afwisselen
england gaat straks ook best wel met diverse airportjes staan
Want als je straks een ATR ofzo krijg is het wel leuk hoppen dus alle airports
en dat gemiddeld met een 1 a anderhalf uur vliegen :-)

de airports worden ook wel minder straks dan zal het meet worden dat er wat vliegtuigen gekocht gaan worden , maar daar hoef je er echt niet veel van te hebben

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 30-01-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:59:
@ravw Zie dat je ook bent uitgenodigd voor de Volanta beta ;). Kreeg hem vandaag ook binnen.
Ik had hem al binnen maar had perongelijk de mail weggegooid dus even opnieuw aangemeld
ja ik kreeg hem ook vanmorgen binnen .. ( ORBX maakte me wakker met die mail bericht en aan gezien dat al in half 6 was ) ;)

heb k dus al weer een vlucht van 2 uur er opzitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Toch zit ik nog steeds met het probleem ivm. importeren van Simbrief in me MCDU.
Hoe kan ik me ATC hierop afstemmen? is er ergens een tutorial ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:55
Mijn eerste echte lange vlucht van Bergen naar Dubai. Aankomst om 22:55

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdDg5Ha2IHdWzaDHhKev57CqP-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jhx35EqUpXoXv3ehbt2o0WVH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peTsnOHG9GhBWYVdd0SDoJasmqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fAP0zqlCekcRKuGX4Xzg1FSV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KMEALFV0HZoi76MP0vNMHjXVRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cMqoxgjTnYvmz0cJweuisBPq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@schumi1986 Red de a320 dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Jep met nog 5000kg reserve.

Een A320 is hier idd niet voor gemaakt maar bij gebrek aan beter (airline) vlieg ik nu alles maar met de FBWA32X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Jep met nog 5000kg reserve.

Een A320 is hier idd niet voor gemaakt maar bij gebrek aan beter (airline) vlieg ik nu alles maar met de FBWA32X
als je een beetje zuinig vliegt haal je dat makkelijk 10 uur is te doen ..... zeker met de NEO :)
Ik haal al 5 uur op een halve tank en nog over

en als het niet meer is dan 6,500 km / 3,500 nm zit je wel goed
en dat is het

Distance To Dubai From Bergen is:
3374 miles / 5429.93 km / 2931.93 nautical miles
Dus je houd nog ruimte over

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 30-01-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wvLdsrxD/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-30-16-14-41-59.png :X :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mikee007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:22:
Toch zit ik nog steeds met het probleem ivm. importeren van Simbrief in me MCDU.
Hoe kan ik me ATC hierop afstemmen? is er ergens een tutorial ?
Ik neem aan dat je het over de a320 hebt? Zo ja, importeren in de a320 (zijn YT tutorials voor), zorg dat je een departure en arrival selecterd in je FMC. Als dat allemaal goed staat via de radio contact opnemen met ground/clearance and request IFR clearance for flight plan. En dan weet de ATC wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Zojuist even een korte vlucht gedaan met de 747 vanaf Aruba naar Sint Maarten, het bewijst maar weer dat MSFS2020 echt nog veel verbeteringen nodig heeft. zo zie ik weer allemaal bagagewagens op de runway rijden en worden vliegtuigen weggestuurd terwijl ik aan het taxiën ben.
Tevens wordt er mij na landing geen gate verwezen door ATC.

Jammer.. hopelijk worden deze bugs eens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ircghost schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Ik neem aan dat je het over de a320 hebt? Zo ja, importeren in de a320 (zijn YT tutorials voor), zorg dat je een departure en arrival selecterd in je FMC. Als dat allemaal goed staat via de radio contact opnemen met ground/clearance and request IFR clearance for flight plan. En dan weet de ATC wat je wilt.
Ja ik bedoel de A320.
Ik heb al meerdere tutorials gezien en de simbrief in de MCDU gevoegd. ( dit doorlopen: YouTube: Flight Simulator 2020 - How to - Using simBrief with flybywire A32NX )
Echter ik krijg met de ATC niet de clearance and request IFR clearance te zien.
Als ik via MSFS2020 zelf doe dan werkt het wel.

Ik ga nog wel is proberen maar ik vind het echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mikee007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Ja ik bedoel de A320.
Ik heb al meerdere tutorials gezien en de simbrief in de MCDU gevoegd. ( dit doorlopen: YouTube: Flight Simulator 2020 - How to - Using simBrief with flybywire A32NX )
Echter ik krijg met de ATC niet de clearance and request IFR clearance te zien.
Als ik via MSFS2020 zelf doe dan werkt het wel.

Ik ga nog wel is proberen maar ik vind het echt vreemd.
Sta je op een groot genoeg vliegveld dat er clearance is? Maak anders een foto nadat je flp is ingeladen van je opties met de atc. Misschien kunnen we helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ircghost nee ik hang ergens tussen Rio de Janeiro - St Maarten met een Azul A320 neo op 380FL hoogte >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HkD2HN55/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-30-21-34-27-52.png

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VR op ultra met een 1080Ti, blijkt echt te werken met de Rift S, en dat met slechts 1 gemakkelijke tweak. Blijkt ook uit de reacties, meteen eens proberen :)

Edit: de link onder de video is fout, hier kan je de laatste versie vinden: https://forums.oculusvr.c...isconnect-fixes-hopefully

Je moet dus gewoon ASW op 18 Hz zetten.

Edit 2: het werkt echt! Nu is Londen op ultra even vloeiend dan het platteland op medium zonder die tweak :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:04:
VR op ultra met een 1080Ti, blijkt echt te werken met de Rift S, en dat met slechts 1 gemakkelijke tweak. Blijkt ook uit de reacties, meteen eens proberen :)

[YouTube: MSFS VR ULTRA SETTINGS LONDON! RIFT S]

Edit: de link onder de video is fout, hier kan je de laatste versie vinden: https://forums.oculusvr.c...isconnect-fixes-hopefully

Je moet dus gewoon ASW op 18 Hz zetten.

Edit 2: het werkt echt! Nu is Londen op ultra even vloeiend dan het platteland op medium zonder die tweak :)
ASW op 18 is "vloeiend" maar geeft ontzettend veel warping, en bij mij wordt de cockpit super glitchy. Maakt het mijn inziens niet perse een betere ervaring.. Heb al veel met die tray tool zitten spelen de afgelopen week, ASW is zo'n magic en enigszins onduidelijke functie. Op auto werkt dat bij mij veel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Craftop op 30-01-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Sinds vanavond krijg ik met geen mogelijkheid mijn FS2020 aan de gang in VR. Ik stel alles in en op de startbaan druk ik CTRL+Tab, heb dan 5 sec beeld in VR en daarna zonder melding naar desktop. Iemand anders hetzelfde probleem (gehad)? Heb een Oculus Quest 2 en het heeft altijd gewerkt.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo de eerste lange vlucht met de Airbus zit er op

Rio naar St Maarten

Hier de laatste handelingen en voorbereidingen voor de volgende vlucht
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PJ0wnhTB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-03-50-03-30.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rswJw86s/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-03-46-59-42.png

:D

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 31-01-2021 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 03:58:
Zo de eerste lange vlucht met de Airbus zit er op

Rio naar St Maarten

Hier de laatste handelingen en voorbereidingen voor de volgende vlucht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

:D
Om het electriciteitsverbruik te drukken doe ik zulke lange vluchten aan een hogere simulatiesnelheid, vooral bij lijnvluchten op 10 km hoogte is er niks te zien en heb ik weinig zin om uren te wachten of intussen iets anders te doen, terwijl je pc van 500 watt blijft draaien. Jammer dat je op het einde van de vlucht niet de werkelijke vluchttijd ziet, zo stond er na mijn mega-vlucht van Brazilië naar Singapore 40 minuten vermeld (17500 km, grotendeels aan 128x :P ). Eigenlijk ging ik zo snel als een satelliet, die doet 90 minuten voor een volledig toertje ronde aarde :)

Heel opmerkelijk ook: bij 32/64/128x gaat je GPU bijna volledig in rust en blijft mijn Ryzen 5 3600 ongeveer 20-30% gestressed, waardoor mijn hele systeem stiller draait en afkoelt. Als ik daarna naar het menu ga draait mijn GPU terug aan 100%! Het menu kost dus meer rekenkracht dan een vlucht aan 128x... Daar mag - samen met de opstarttijd - wel wat aan gedaan worden...

PS: zoals eerder vermeld: de 747 op AP aan 16x gaat oncontroleerbaar op en neer (AP gaat ook niet sneller dan 16x), dus dat doe je beter zonder AP, met een heel correct afgestelde richting en trim uiteraard.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Nee een versnellen van tijd doe ik niet aan , ik speel op real ..

Straks met de A380 of een andere groot vliegtuig A340 , B747 B777 maakt niet uit ik zal nooit op de hele lange vluchten dus gaan versnellen .
dan neemt bij mij de hele pret en prestatie gevoel af

Wat ik dan wel doet als de vluchten erg lang zijn dat ik dan andere dingen gaat doen en gewoon af en toe kijken of gewoon gaan slapen
maar nee ik lat het in realtime gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:23:
[...]
Om het electriciteitsverbruik te drukken doe ik zulke lange vluchten aan een hogere simulatiesnelheid, vooral bij lijnvluchten op 10 km hoogte is er niks te zien en heb ik weinig zin om uren te wachten of intussen iets anders te doen, terwijl je pc van 500 watt blijft draaien. Jammer dat je op het einde van de vlucht niet de werkelijke vluchttijd ziet, zo stond er na mijn mega-vlucht van Brazilië naar Singapore 40 minuten vermeld (17500 km, grotendeels aan 128x :P ). Eigenlijk ging ik zo snel als een satelliet, die doet 90 minuten voor een volledig toertje ronde aarde :)

Heel opmerkelijk ook: bij 32/64/128x gaat je GPU bijna volledig in rust en blijft mijn Ryzen 5 3600 ongeveer 20-30% gestressed, waardoor mijn hele systeem stiller draait en afkoelt. Als ik daarna naar het menu ga draait mijn GPU terug aan 100%! Het menu kost dus meer rekenkracht dan een vlucht aan 128x... Daar mag - samen met de opstarttijd - wel wat aan gedaan worden...

PS: zoals eerder vermeld: de 747 op AP aan 16x gaat oncontroleerbaar op en neer (AP gaat ook niet sneller dan 16x), dus dat doe je beter zonder AP, met een heel correct afgestelde richting en trim uiteraard.
Grappig hoe iedereen deze Sim anders speelt.

Ik versnel bijvoorbeeld nooit de tijd en de luchthaven waar ik als laatst geland bent ga ik ook weer starten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek graag limieten op, bvb. Lukla in de verkeerde richting opstijgen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f2pXBUbL2SXWtpWqzYCdEJh_aE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eD9TMICqlQr1IkCpHioMnnA5.jpg?f=fotoalbum_large

-fuel 5%
-piloot 60 kg
-tot in het gras achteruit laten rollen alvorens te vertrekken
-full throttle en dan de brakes los :)

Of 's nachts bij slecht weer met de Cessna Citation in Lukla opstijgen en weer landen (Lukla is onverlicht)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Zo eens kijken of Kandahar na al die jaren weer wat opgeknapt is. Onderweg vanuit Dubai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhGAXeNRsiATAVZiPiwslodYAyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4VRI6eC3aSBhapMlJsX9qQB8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSqe2dydBfvqiMsCmst0Zf__vXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8JWmVx6okZdvHBKo9VXvWYe.png?f=fotoalbum_large
Iemand van hier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sb02-h4TnEit35CHDj_pcgEYSqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BtyCw6b2LaZRvOEaiF6NiLAO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik heb vandaag wederom een crash gehad, zonder enige foutmelding. Waar kan dit door komen? Ik heb alles uit de community folder al verwijderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zelfde hier.. heb je ook een AMD kaart? Ik zie wel dat de AMD driver eigenlijk hangt en dan crashed. Heb dit alleen bij msfs.

Ik vloog met de cj25. Ik gebruik wel littlenavmap en simtoolkitpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
De vriend van mijn dochter wil een wit voetje halen bij zijn a.s. schoonvader. _/-\o_
Hij heeft MSFS geïnstalleerd en we zullen eens samen vliegen. Is er een manier om dan ook (anders dan gewoon te bellen) met elkaar te praten tijdens het vliegen? :?
Wie vliegt hier überhaupt in multiplayer-modus? Ik hoor er hier niet veel over, maar het lijkt me wel zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Melotte schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:44:
De vriend van mijn dochter wil een wit voetje halen bij zijn a.s. schoonvader. _/-\o_
Hij heeft MSFS geïnstalleerd en we zullen eens samen vliegen. Is er een manier om dan ook (anders dan gewoon te bellen) met elkaar te praten tijdens het vliegen? :?
Wie vliegt hier überhaupt in multiplayer-modus? Ik hoor er hier niet veel over, maar het lijkt me wel zo leuk.
Je zou gebruik kunnen maken van Discord om te kunnen praten via je PC in plaats van via telefoon. En er is een applicatie genaamd YourControls waarmee je samen een cockpit kunt bedienen (vooralsnog enkel met een aantal kleine 'GA' toestellen. EDIT: de A320 FBW wordt ook ondersteund nu zie ik). Ik heb het nog nooit gebruikt, maar op internet vast genoeg over te vinden!

The following aircraft are currently supported:
• FBW A32NX Stable + Dev
• Cessna 152
• Cessna 172 G1000
• DR400
• Diamond DA40
• Diamond DA62
• Icon A5
• Pitts
• TBM 930
• XCub

[ Voor 19% gewijzigd door Craftop op 31-01-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Melotte schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:44:
Ja hoor, daar zijn bijvoorbeeld tools voor als

Ik vlieg wel MP in P3D met Joinfs met een maatje van me en ik vlieg online op VATSIM hetgeen natuurlijk heel veel (betrouwbaar handelend) Multiplayer verkeer geeft. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poretta (LFKB) to Diagoras (LGRP) with Air Corsica A320 NEO

Hier klaar voor vertrek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VLGFjZ00/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-14-00-29-65.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vZCLK1zQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-14-07-02-58.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cHBR6FNH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-14-08-40-61.jpg

Vertrokken
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTCjPyD5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-14-10-53-85.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cHFvV2SQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-14-15-20-62.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J4fsVj9d/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-14-59-20-05.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door ravw op 31-01-2021 15:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Ik zit al een tijd mee te gluren in dit topic, nu ook maar eens een paar screenshots posten dan, blijft toch een mooi spel. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUf91qlFZtTZlL5FTUl_igfUakY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jg7oWr6vXiDIegnoupnaSpP6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nhxqLIlMahjXOfpKD-cIUDrslY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VHlhwM5fNwz7KmCMcfoVkGmX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QhbQZ3A3FyLHmaoeS8NindUGHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u6jePg5E8OaKK4te7ii0AGKt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_wSF75uQqTbEoyRYBvk58wAZgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CgDAKCHgHMKqhKKbBJCWBeMH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ircghost schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:42:
Zelfde hier.. heb je ook een AMD kaart? Ik zie wel dat de AMD driver eigenlijk hangt en dan crashed. Heb dit alleen bij msfs.

Ik vloog met de cj25. Ik gebruik wel littlenavmap en simtoolkitpro.
Inderdaad, de 5700XT. Heb dit soms ook met call of duty black ops cold war. De videokaart hangt dan inderdaad waarna die crashed.. is dit een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

turkeyhakan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Inderdaad, de 5700XT. Heb dit soms ook met call of duty black ops cold war. De videokaart hangt dan inderdaad waarna die crashed.. is dit een hardware probleem?
Ik heb ook de 5700xt.. de gigabyte om precies te zijn: pricewatch: Gigabyte Aorus Radeon RX 5700 XT 8G (rev. 1.0)

Misschien de moeite waard om topic te maken op msfs forum om te kijken of er bovengemiddeld veel crashes zijn met de 5700xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier de laatste NM
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XYRRKkr3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-16-19-42-27.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rsw3yhPG/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-16-26-23-17.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GhNVrxJY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-16-36-44-36.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TPQc2RMS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-31-16-41-20-74.jpg

voor de mensen die blaffende honden in hun A320 willen hebben :9

https://flightsim.to/file/7170/ptu-sound

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 31-01-2021 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9j3JDGkYnRBbttuOt-81DSjV23Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ed0gFxx4YO4Ik2TCS3lHEPYX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjLWChDA9MOuxjDI2dMM82MBgaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bgs6BLjkTEFPlCeNNkriQmOr.png?f=fotoalbum_large

Klein omweggetje op m’n wereldreis. Ben nu van Houston, TX naar Tampa, FL gevlogen in de CJ4. Vanaf nu weer richting het noorden (volgende stop wellicht Charlottsville), dan Boston en klaarmaken om via Canada de oversteek terug te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ircghost schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb ook de 5700xt.. de gigabyte om precies te zijn: pricewatch: Gigabyte Aorus Radeon RX 5700 XT 8G (rev. 1.0)

Misschien de moeite waard om topic te maken op msfs forum om te kijken of er bovengemiddeld veel crashes zijn met de 5700xt
Ik heb een Powercolor VGA - AMD Radeon - RX 5700 en ook crashes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ircghost schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Sta je op een groot genoeg vliegveld dat er clearance is? Maak anders een foto nadat je flp is ingeladen van je opties met de atc. Misschien kunnen we helpen
Ga ik volgend weekend doen.. was de bedoeling dit weekend maar helaas geen tijd meer voor gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier wellicht hoe je op de (Logitecht) Saitek Yoke + Throttle (die met PS/2 aansluiting), de reverse throttle instelt?

Het al geprobeerd met learn en dan de throttle in 'reverse' te duwen (Rx verschijnt dan in beeld).
Maar doet niets.
Ook gezocht online en daar gevonden dat men het e.a. werkend heeft gekregen met "z" te selecteren.
Helaas ook daar geen succes.

Geprobeerd ook bij zowel Reverse toggle als reverse hold. Maar helaas...
Voor nu dan maar met F2 op het toetsenbord, maar dat is niet wat ik wil.

In PMDG werkt het wel prima (met FSUIPC), echter lijkt het niet te willen in FS2020...
Wie o wie heeft dé oplossing voor me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 10:14
Sponz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Ik heb een Powercolor VGA - AMD Radeon - RX 5700 en ook crashes :(
Hebben we hier kortgeleden ook nog besproken. Je kunt in principe je AMD drivers de-installeren en dan Windows laten zoeken naar de default Windows drivers. Ik heb sindsdien geen crashes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Reverse toggle ( de onderste .. die moet je op een knop toewijzen , en dan op het moment dat je die inschakelt je gewoon gas geven

Ik heb hem hier op mijn gashandel staan van de logitech yoke en gashandel set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:37:
@Verwijderd Reverse toggle ( de onderste .. die moet je op een knop toewijzen , en dna op het moment dat je die inschakelt je gewoon gas geven

Ik heb hem hier op mijn gashandel staan van de logitech yoke en gashandel set
Die volg ik even niet, kun je dat nader toelichten?
Wil geen knop hoeven indrukken voor de reverse aan gaat.
Het doel is dat als de throttle voorbij de 0 naar beneden gaat (in het gedeelte met de rode lijntjes) en je die klik voelt, de reversers actief worden. Zo heeft het in FSX/PMDG ook altijd gewerkt. ;-)
Pagina: 1 ... 137 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc