Morgen eens testen hoe ver ik met de 747-8 kan vliegen. Volgens de specs heeft hij een range van 14800 km, maar ik zou opstijgen in Quito (Ecuador), dat ligt op de evenaar en op 2850 meter hoogte en ik zou met een leeg toestel zo hoog mogelijk vliegen, zo bespaar ik toch op 3 manieren brandstof. Ik zou de evenaar volgen en hoop om Singapore te bereiken, 19700 km verderop, desnoods met het laatste deel als glijvlucht

20000 km is het verste wat je kan gaan op Aarde, op de evenaar is de omtrek ook het grootst.
Op de evenaar is er volgens de kaartjes amper jet stream, maar op
Ventusky zie ik boven de Stille Oceaan op 12 km hoogte een sterke stroom van west naar oost. Ik ga dus gewoon oostwaarts vliegen, wordt er in FS eigenlijk rekening gehouden met de jetstream?
1 nadeel: op autopilot gaat de 747 op maximale simrate steeds omhoog en omlaag, steeds extremer. De TBM 930 heeft dat niet. Zonder autopilot kan je een veel hogere simrate instellen, maar dan moet je wel heel stabiel vliegen, ik ga dan ook clear skies en 'no wind' selecteren. Of wie weet, als ik op die hoogte een harde wind van west naar oost kan instellen, zal ik er misschien gemakkelijker geraken
Wie heeft nog het probleem van op en neer gaan bij een hoge simrate? Ik wil zeker weten of ik niets verkeerd doe met de AP. Edit: was bij FSX ook al:
https://www.flightsim.com...p-N-down-at-high-sim-rateThe Autopilot uses PID controllers, which are notorious for not being able to handle such an accelerated sim rate. If a PID controller is written properly, yes, but these are old, and not written for such things. And, as mentioned, apparently the AP doesn't speed up when the sim rate does, so the PID controllers are working at 1X while the plane is flying at 8 or 16X. Can you see where the disparity might creep in?
Bij de TBM 930 gaat het nochtans wel goed...
[
Voor 31% gewijzigd door
Verwijderd op 26-01-2021 18:33
]