Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:19:
Die Arrow ziet er mooi uit, geluid is ook top! Maar ik zie nog geen beschrijving over hoe ze de systemen en flight model hebben aangepast (i.e. is er ook wear en tear op de motor zoals je vaker ziet bij Premium kleine GA).

Voor mij lijkt het nu meer een soort Carenado achtig vliegtuig. Dus top graphics, maar geen echte bijzondere aanpassingen aan het model of de simulatie. Ik wacht nog even af.
als het het zelfde flightmodel word als Xp11 of Aeroflight fs 2
Maak ik me geen zorgen die waren echt goed :D
Maar ik denk dat je nog met de oude carenado in je hoofd zit ik vind ze in MSFS echt wel een stuk beter dan wat ze hier voor hebben uitgegeven

ik ben ook vaak niet te spreken geweest over Carenado
maar ik heb al meer dan 150 uur op de Mooney staan dus :-)

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 16:34 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En we zijn geland op TNCM
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HWX2XrK3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-16-25-14-91.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1W6TgFp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-16-27-56-47.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FRtSHZ9v/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-16-29-29-44.png

heb er 40 min langer over gedan dan geplanned was maar heb ook rustig aan gevlogen en een heel klein stukje moeten omvliegen ivm het slechte weer

en helaas weer 100% duanecontrole dus alles gaat nog wel even wat langer duren. volgende vlucht word denk ik richting de Dominicaanse Rep :-)

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 16:41 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:38:
En we zijn geland op TNCM
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

heb er 40 min langer over gedan dan geplanned was maar heb ook rustig aan gevlogen en een heel klein stukje moeten omvliegen ivm het slechte weer

en helaas weer 100% duanecontrole dus alles gaat nog wel even wat langer duren. volgende vlucht word denk ik richting de Dominicaanse Rep :-)
ravw, is FS-vliegen nu jouw voltijdse job? Mooi loon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gebruikt iemand hier LittleNavMap met MSFS? Ik kan om een of andere reden geen airports zien, lijkt niet ingeladen te zijn. Ik heb de scenery loader gedraaid, en kreeg geen errors. Ik zie wel al mijn airports in XP11..

Ik gebruik ook Navigraph (Beta) voor MSFS, dus mogelijk dat daar iets raars gebeurd. Als ik namelijk in LNM klik op gebruik Navigraph voor alles dan zie ik wel airports voor MSFS. Maar dan missen er ook weer zaken (omdat Navigraph alleen IFR doet).

Zelf kunnen oplossen door nogmaals de scenery in te laden nadat Navigraph was geïnstalleerd.. vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 21-01-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:47:
[...]
ravw, is FS-vliegen nu jouw voltijdse job? Mooi loon? :)
nee hoor , maar thuis ivm Corona :(
Dus vandaar en aangezien ik verder niemand in huis heb is het voor mij gewoon zo mijn dagen en tijd door komen

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Ik zie hier weinig posts voorbijkomen m.b.t. de Boeing 787-10, hetgeen waarschijnlijk mijn vermoeden bevestigd. Is die een beetje vliegbaar (met name op gebied van de AP en manual approach) of is het advies er voorlopig nog maar even bij weg te blijven?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:15:
Ik zie hier weinig posts voorbijkomen m.b.t. de Boeing 787-10, hetgeen waarschijnlijk mijn vermoeden bevestigd. Is die een beetje vliegbaar (met name op gebied van de AP en manual approach) of is het advies er voorlopig nog maar even bij weg te blijven?
Als je een baksteen met een strondvlieg en dan nog eens een grote ijskast samen voegt dan krijg je de B787 uit FS2020 :o :X

dat ding is echt niet te doen , net zo als de B747 ... met mods en vele aanpassingen maar hier is hij niet te vliegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YES hij komt er dus aan voor FS2020

EHRD

https://www.fsvisions.nl/...terdam-the-hague-airport/

[ Voor 62% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 17:24 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Zoals ik op een eerder moment heb vermeld in dit topic werk ik aan de FlyByWire Simulations A320. Ik wil jullie graag een preview video tonen met daarin de P&W APS3200 APU voortgang. Kijk vooral in de omschrijving van de video om te begrijpen welke features ik laat zien.

Voor de geïnteresseerden: het pull request met een lijst van alle features staat hier. Het pull request bevat niet de systeemcode. Die kan je hier vinden.

@Bolk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DutchCommando schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:37:
Zoals ik op een eerder moment heb vermeld in dit topic werk ik aan de FlyByWire Simulations A320. Ik wil jullie graag een preview video tonen met daarin de P&W APS3200 APU voortgang. Kijk vooral in de omschrijving van de video om te begrijpen welke features ik laat zien.

Voor de geïnteresseerden: het pull request met een lijst van alle features staat hier. Het pull request bevat niet de systeemcode. Die kan je hier vinden.

@Bolk
Looks good! Ik heb vorige week een testvlucht gedaan met een 320. Had de apu start op FL390 wel even kunnen filmen... Die ziet er heel anders uit.. Sorry gemiste kans ;) volgende keer!

Hierbij de video die ik ooit gemaakt heb voor FSL: YouTube: APU start

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Bolk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Looks good! Ik heb vorige week een testvlucht gedaan met een 320. Had de apu start op FL390 wel even kunnen filmen... Die ziet er heel anders uit.. Sorry gemiste kans ;) volgende keer!

Leuk! Altijd fijn om meer informatie te hebben. De N en EGT heb ik van een video van één van de vliegtuigmonteurs die ons helpt. Welk type APU kijk ik naar in je video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Leuk @DutchCommando, ik hoorde al een Nederlander praten op de stream waar ook de APU ter sprake kwam. Altijd mooi om te zien dat Tweakers hier ook aan werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ircghost op 21-01-2021 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DutchCommando schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Leuk! Altijd fijn om meer informatie te hebben. De N en EGT heb ik van een video van één van de vliegtuigmonteurs die ons helpt. Welk type APU kijk ik naar in je video?
Op de ND zie ik Trabzon, om 23:33 UTC. Zal eens in m'n logboek kijken of ik die vlucht kan vinden. Ik gok dat het de PH-AAY was MSN 527. Weet niet of je toegang hebt tot een parts DB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Bolk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Op de ND zie ik Trabzon, om 23:33 UTC. Zal eens in m'n logboek kijken of ik die vlucht kan vinden. Ik gok dat het de PH-AAY was MSN 527. Weet niet of je toegang hebt tot een parts DB?
Ik ga via een DM dit gesprek voortzetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
DutchCommando schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:37:

@Bolk
aha jij was David van de laatste Q&A. Top werk man! Echte die respect en niets meer dan lof voor jullie harde werk!!! _/-\o_ _/-\o_

Ik had al een vermoeden dat David een Nederlander was ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sparkiezz op 21-01-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Ircghost schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:12:
ik hoorde al een Nederlander praten op de stream
Sparkiezz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:39:
Ik had al een vermoeden dat David een Nederlander was ;)
En ik maar denken dat ik een perfect Brits accent had :+.

Dank voor de mooie woorden. Het is super leuk om eraan te werken dus ik doe het graag! De details om te modelleren zijn echt eindeloos. Voor mij ook een mooi moment om de Rust programmeertaal te leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ik vond deze link bij toeval omdat ik op zoek was naar posts over Airline2Sim...
Maar deze link is echt top!! Heel veel info die ik nog niet wist. En er staan nog veel meer van dit soort artikelen. artikelen. Heel begrijpelijk, overzichtelijk en lezen makkelijk weg.

Zoals bijv. ook:
https://safetyfirst.airbu...-on-the-takeoff-rotation/
https://safetyfirst.airbu...n-of-unstable-approaches/
https://safetyfirst.airbus.com/a-focus-on-the-landing-flare/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik heb tot nu toe enkele vlieguren met de Cessna's (200u of zo), net zonder enige tutorial eens de Airbus geprobeerd. Dat was het dus niet :) Weet totaal niet wat doen...toch ander paar mouwen dit. Heb het eigenlijk toch meer voor props.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
lapino schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:30:
Doorgaans beperk ik me tot korte vluchten van halfuur tot max anderhalf uur, heb gewoonweg niet meer tijd en aan het vliegen an sich vind ik niet zo veel. Zijn er ergens tips of site waar je zo'n aanrader-vluchten kan vinden?
Ik doe hetzelfde en hou een webpagina bij van mijn favoriete korte vluchten. Worldtour.flights is een site die ik zelf wel ooit gebruik om trips te plannen. Je kan er filteren op de duur van vluchten.

Nog te documenteren op mijn site, maar een aanrader: Mount Bromo in Indonesië.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-40-MqK3iPtLwcvmJmi_RA_9fKc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ttewbSuUPz5Q8SytVFxGn8G.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Koekoeksclocker op 21-01-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-09 17:38
Ik hoop dat ik het hier mag vragen.

Ik krijg zaterdag de Logitech Yoke binnen (heb ook de Thrustmaster Airbus maar een Yoke lijkt me makkelijker)
Kan iemand mij aangeven welke functies voor een beginneling zeker op de yoke geprogrammeerd moeten zijn.
Ik ga voornamelijk vliegen met een Cessna of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Koekoeksclocker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Ik doe hetzelfde en hou een webpagina bij van mijn favoriete korte vluchten. Worldtour.flights is een site die ik zelf wel ooit gebruik om trips te plannen. Je kan er filteren op de duur van vluchten.

Nog te documenteren op mijn site, maar een aanrader: Mount Bromo in Indonesië.

[Afbeelding]
Had je site al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edwinlzv schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:13:
Ik hoop dat ik het hier mag vragen.

Ik krijg zaterdag de Logitech Yoke binnen (heb ook de Thrustmaster Airbus maar een Yoke lijkt me makkelijker)
Kan iemand mij aangeven welke functies voor een beginneling zeker op de yoke geprogrammeerd moeten zijn.
Ik ga voornamelijk vliegen met een Cessna of iets dergelijks.
die funkties die ingsteld worden zijn goed
word standaard al goed gezet

welzorgen voor de nieuwste drivers er van ivm dode punt in je yoke

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Bolk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Ben mn eerste stapjes aan t doen in de A320fbw en ben erg onder de indruk van hoe deze richting de werkelijkheid is gemodelleerd!

Vraagje over de apu. Zijn er omstandigheden dat je de apu niet gebruikt? Of moet je deze altijd gebruiken op iig 1 motor te starten?
En zijn er gevallen dat je m in de lucht gebruikt?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

456 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:42:
[...]

Ben mn eerste stapjes aan t doen in de A320fbw en ben erg onder de indruk van hoe deze richting de werkelijkheid is gemodelleerd!

Vraagje over de apu. Zijn er omstandigheden dat je de apu niet gebruikt? Of moet je deze altijd gebruiken op iig 1 motor te starten?
En zijn er gevallen dat je m in de lucht gebruikt?
Over het algemeen gebruik je m altijd voor engine start (beide). In de lucht als je een motor verliest (en dus daarmee een generator).

Indien de APU (bleed) niet werkt kun je een air starter gebruiken voor de engine start. Na het starten van 1 motor doe je een x-bleed start met de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Bolk schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Over het algemeen gebruik je m altijd voor engine start (beide). In de lucht als je een motor verliest (en dus daarmee een generator).

Indien de APU (bleed) niet werkt kun je een air starter gebruiken voor de engine start. Na het starten van 1 motor doe je een x-bleed start met de ander.
Thanks! Daar was ik benieuwd naar. Los van de adrenaline bij het verliezen van 1 of 2 motoren, ook nog t geduld opbrengen in die 'minuut' dat de APU aan het starten is in de lucht.
Respect!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
De FlyByWire mod is echt gaaf voor de A320! Klopt het dat de spd mach knop niet werkt, zodra je snelheid automatisch is overgeschakeld naar mach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-09 17:38
ravw schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:37:
[...]

die funkties die ingsteld worden zijn goed
word standaard al goed gezet

welzorgen voor de nieuwste drivers er van ivm dode punt in je yoke
Dank je. Ik dacht dat er voor een beginneling misschien "overbodige" functies voor geprogrammeerd zouden zijn die je dan beter kon vervangen voor andere.
Dat probleempje met de dode punt had ik op youtube ook al gevonden net als de oplossing(en). De nieuwste drivers gaan we uiteraard voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edwinlzv schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Dank je. Ik dacht dat er voor een beginneling misschien "overbodige" functies voor geprogrammeerd zouden zijn die je dan beter kon vervangen voor andere.
Dat probleempje met de dode punt had ik op youtube ook al gevonden net als de oplossing(en). De nieuwste drivers gaan we uiteraard voor zorgen.
Op je Yoke zit alleen Cam funktie, trim zo wel horizontaal en verticaal en dan nog een stopwatch en de POI knop dus om hem te locken
en dat was het zo wel een beetje
dus niet al te gekke dingen
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
World update #3 is helaas met een week vertraagd, dus als ik tel zou die op 4 feb 2 feb uit moeten komen (als alles goed gaat)
World Update 3: United Kingdom & Ireland

We are hard at work on World Update 3 and it is looking great! This massive update contains new aerials, new DEM, over 70 POIs, 5 airports, two landing challenges, and will also introduce 5 brand-new photogrammetry cities for your enjoyment. Unfortunately, these new cities are causing a slight delay… it’s a new process and data source for us and the tools have to be updated for these cities to integrate seamlessly into the sim. The Bing Maps team is working hard to make this happen and the data provider, Bluesky, is helping as well. We believe that the remaining issues will be resolved within a few days so we are targeting the release one week later than originally planned. We apologize about the delay, but are convinced that it will be worth the wait … and that a full 3D London is a critical element of this release. Thank you for your patience. Here are a few images of what’s to come:
https://forums.flightsimu...development-update/353738

Mocht je nog de landmarks voor London willen kopen in de marketplace, ik zou het niet doen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 22-01-2021 10:09 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gameaddict schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:56:
World update #3 is helaas met een week vertraagd, dus als ik tel zou die op 4 feb 2 feb uit moeten komen (als alles goed gaat)

[...]

Mocht je nog de landmarks voor London willen kopen in de marketplace, ik zou het niet doen 8)
Ach, die london pack was 4 euro of zo bij de laatste aanbieding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

waarom niet , ik heb hem al gekocht , maar ze gaan toch geen andere Addon makers in de weg zitten hebben ze zelf gezegt dus het lijkt me sterk dat ze dan toch london gaan aanpakken

Maar Wrangle en Tacoma Narrows doen het nog steeds niet nu al meer dan een maand
door die USA update ... dus dat is ook wel een minpuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz

[...]

Jaaa :). Een paar mooie aankondigingen in de nieuwe development update:
This massive update contains new aerials, new DEM, over 70 POIs, 5 airports, two landing challenges, and will also introduce 5 brand-new photogrammetry cities for your enjoyment.
... and that a full 3D London is a critical element of this release.
We continue to make progress with the teams at Working Title, Fly By Wire and others and are hopeful to present news about this soon – it is, after all, your #1 Top Wish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:29:
[...]

waarom niet , ik heb hem al gekocht , maar ze gaan toch geen andere Addon makers in de weg zitten hebben ze zelf gezegt dus het lijkt me sterk dat ze dan toch london gaan aanpakken

Maar Wrangle en Tacoma Narrows doen het nog steeds niet nu al meer dan een maand
door die USA update ... dus dat is ook wel een minpuntje
Uhh... jawel dus:
… and that a full 3D London is a critical element of this release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan komen ze niet hun beloftes na
ze hadden gezegt dat ze met de updates geen andere addonsmakers in de weg zouden gaan zitten

wat ze dus nu wel gaan doen..
hahah die gasten gaan het straks nog leuk krijgen als dit zo door gaat dat veel addons rond London straks niet meer gaan werken

er liggen al 3 addon airports in de buurt, hopelijk laten ze die heel en slopen ze de boel niet
net zo als ze met Tacoma en Wrangell gedaan hebben

(dan krijg je weer het schrijven ja dan moeten de externe addon makers het maar herstellen)
om vervolgens zelf 3 maanden te wachten met de updates door te voeren :o

Tacoma is allang gefixed bij ORBX voor de Kerst maar bij MSFS nog helemaal niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

456 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Thanks! Daar was ik benieuwd naar. Los van de adrenaline bij het verliezen van 1 of 2 motoren, ook nog t geduld opbrengen in die 'minuut' dat de APU aan het starten is in de lucht.
Respect!
Mwah, een engine failure in een jet is niet heel spannend. Vliegen op 1 generator ook niet echt.

Met een single engine zonder motor gaat het ook prima :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbXoBrE8ZyQaLBhmz_TDAQRF29o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQev6xp4AbnUoH6nuYQCWzGG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Ach, die london pack was 4 euro of zo bij de laatste aanbieding :P
Daarvan heb je ook al maanden plezier kunnen hebben natuurlijk. Dat is het risico dat je op dit moment loopt aangezien er nog verschillende world updates komen (waarbij de US er nog verschillende krijgen).
Ben er ook van overtuigd dat de vliegtuigen die ik nu koopt over binnen 2 jaar niet meer gebruikt gaan worden omdat er dan betere alternatieve zijn. maar weerhoud me ook niet van aanschaf.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Daarvan heb je ook al maanden plezier kunnen hebben natuurlijk. Dat is het risico dat je op dit moment loopt aangezien er nog verschillende world updates komen (waarbij de US er nog verschillende krijgen).
Ben er ook van overtuigd dat de vliegtuigen die ik nu koopt over binnen 2 jaar niet meer gebruikt gaan worden omdat er dan betere alternatieve zijn. maar weerhoud me ook niet van aanschaf.
dat zie ik ook niet als probleem , maar als ze van Asobo meerdere keren gezegt hebben dat ze Addon makers niet zullen lastig valen en hun produkten dus zullen overschijven , vind ik het toch raar dat ze dat nu in eens wel gaan doen ..
Juist nu ook de verhoduingen steeds midner goed lopen tussen verschillende addons makers en Asobo , zou ik daar toch als Asobo wat voorzichtiger mee zijn om dit dan in eens wel te gaan doen dat ze betaalde software dus gaan overschrijven
maar aan de andere kant , de mensen die geen addons kopen kunnen op deze manier straks wel genieten van een mooie london .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
One engine out als je er twee hebt is inderdaad nog niet zo heel spannend. De Gen van de draaiende motor blijft on en je kan in " alle rust" apu bijschakelen.

Beide (of zelfs 4) engines out lijkt me met een dikke jet toch wel even iets stress voller.
Ja ook een Boeing heeft een glij-hoek maar die is wel wat minder dan van een glider. :-)

De kans dat dit gebeurt is overigens niet zo groot. (alhoewel twee voorbeelden, Speedbird 9 op[ 24 juni 1982 en KLM 867 op 15 december 1989, beiden door vulkaan as, laten zien dat het wel kan gebeuren.)
Beiden zijn er overigens goed in geslaagd om de motoren te herstarten vanuit een glijvlucht dus hieruit blijkt wel dat deze professionals hiervoor opgeleid zijn.

Toch is de kans hierop heel klein. Ik sprak eens met een MD11 captain die bijna gepensioneerd was en waarschijnlijk toch nog om getraind moest worden naar een 777,
HIj zag daar heel erg tegenop want welke gek gaat er nu op twee motoren over de plas?

Toen ik hem vervolgens vroeg hoe vaak hij een engine out had gehad in zijn 12 jarige carrière op de MD-11 gaf hij aan dat dit hem nog NOOIT overkomen was.:-)

Maar goed, captain sully is natuurlijk wel de held omdat hij goed getraind was om te handelen toen hij two engines out had on take off en zijn a320 keurig in de hudson landde.
En simulators zijn natuurlijk een ideale plek om dit soort noodtoestanden te trainen.

Maar goed, ik wou maar even het punt maken dat 99 % van de vluchten, gelukkig, redelijk uneventfull, verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:29:

Maar goed, ik wou maar even het punt maken dat 99 % van de vluchten, gelukkig, redelijk uneventfull, verlopen.
:-) ach denk dat jij behoorlijk hoog inzet om het storing vrij te vliegen

Heb zelf van echte piloten gehoort dat daar echt wel veel meer gebeurd dan normale mensen denken en horen.

Ik zal geen namen van bedrijven noemen maar ik ken ze dat als er een motor dus niet mag draaien ivm met onderhoud nodig hebben ( die al een paar dagen te laat was ) , ( fokker 50 ) en de monteurs dus nog 1 dag er over doen om bij het toestel te komen
terwijl als die piloot er zelf heen zou vliegen het nog maar 6 uurtjes zou duren

Om het kort te houden , starten die handel en op een motor en gaan naar plek van bestemming en daar dus de hele motor laten vervangen.
dit soort dingen gebeurd gebeuren ook wel , nu gaat het hier wel om een cargo en geen pax toestel
Maar ja tijd kost geld , en met geld kan je veiliheid afkopen .. niet dat ik het goed keur maar helaas gebeurd het wel , zo lang er niets gebeurd , zullen we niet klagen :X

PS de Fokkers zijn nu vervangen door ATR 42/72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Bolk schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:40:
[...]
Mwah, een engine failure in een jet is niet heel spannend. Vliegen op 1 generator ook niet echt.
Met een single engine zonder motor gaat het ook prima :+
Met een enkele schroef met vaste spoed word je toch wat sneller zenuwachtig, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:58:
[...]

dat zie ik ook niet als probleem , maar als ze van Asobo meerdere keren gezegt hebben dat ze Addon makers niet zullen lastig valen en hun produkten dus zullen overschijven , vind ik het toch raar dat ze dat nu in eens wel gaan doen ..
Handig is het natuurlijk niet .Kan me het nog voorstellen als het geen "partner" is, maar in dit geval is het wel een "partner". Snap ook niet zo goed wat dat nou eigenlijk inhoud, behalve dat je je add-ons mag verkopen via de marketplace (en een stukje van het aankoopbedrag af mag dragen aan Microsoft) waardoor je het voordeel hebt dat XBox gebruikers het later ook aan kunnen schaffen. Had gedacht er een beperkt aantal "partners" zouden zijn waarmee goed gecommuniceerd zou worden.
Blijkbaar weet Microsoft zelf ook niet wat voor data ze over een half jaar aangeleverd krijgen. Schijnbaar hebben ze goede data van London kunnen krijgen.

Vraag me af of ze de add-on nog gewoon in de marketplace blijven verkopen. Kan natuurlijk ook nog zijn dat de add-on uiteindelijk toch nog meerwaarde heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Handig is het natuurlijk niet .Kan me het nog voorstellen als het geen "partner" is, maar in dit geval is het wel een "partner". Snap ook niet zo goed wat dat nou eigenlijk inhoud, behalve dat je je add-ons mag verkopen via de marketplace (en een stukje van het aankoopbedrag af mag dragen aan Microsoft) waardoor je het voordeel hebt dat XBox gebruikers het later ook aan kunnen schaffen. Had gedacht er een beperkt aantal "partners" zouden zijn waarmee goed gecommuniceerd zou worden.
Blijkbaar weet Microsoft zelf ook niet wat voor data ze over een half jaar aangeleverd krijgen. Schijnbaar hebben ze goede data van London kunnen krijgen.

Vraag me af of ze de add-on nog gewoon in de marketplace blijven verkopen. Kan natuurlijk ook nog zijn dat de add-on uiteindelijk toch nog meerwaarde heeft natuurlijk.
ja het blijft vreemd , ja vaak hebben de addons wel meer waarde , neem de handcrafted LOWI en de dan Addon LOWI .. dat is toch echt al een wereld van verschil

Handcrafted van Asobo is mooi maar dna moet je niet de extrene addon al kennen van LOWI .. wantd an valt hij erg tegen , mede daarom heb ik de Addon ook gekocht
Wel met korting
Maar waar mij het meer om gaat ze gaan bouwen op een stuk waar door middel van en Addon als gebouwd is , is de kans dan niet groot dat ze de addons die er al te koop zijn zoals
London city airport , London city , Wycombe , Londen zuid airport dat zit dus al aardig volgebouwd en ze moeten dus zich daar aanpassen ...
maar Asobo kennende , werken egwoon op hun eigen manier en zullen dus denken als een adon niet werk dan moeten de adoon uitgevers dara zelf een fix voor uit gaan brengen
maar dit vind ik zelf geen manier van doen , wantd an kan ej were maandne op een FIX gaan wachten omdat Asobo dus rustig aan doet met updates en fixed dingen ...
dit kan natuurlijk ook de prijs weer gaan opdrijven omdat de addon makers dit ook weten en zullen dus denken van .. we moeten straks de addon nog 4 keer fixen dus dan heb ik ook onkosten , dus zullen de prijzen straks wel op normale norm gaan liggen van zo als we gewent zijn 30 euro voor een airpoortje
vind zo als het nu is best aantrekkelijk , soms nog te duur maar dan wacht je op korting maar 15 euro gemiddelt voor een airportje , daar had je toen niet eens een hangar voor staan >:)

Ik kijk al uit naarde A2A en PMDG produkten ................ gewiddel 80 a 100 euro per vliegtuig
Ik zie de klagers al komen op het MSFS forum van waarom vragen jullie voor dat soort planes zulke hoge kosten >:) >:)
Dan weten ze nog niet dat je straks bij PMDG voor elke uitvoering van een vliegtuig een behoorlijk bedrag moet gaan neer leggen
maar goed
Wij kenners weten dat de produkten van zo wel A2A en PMDG het wel waard is om daar straks een spaarvarken voor in stukken te slaan O+ :9~

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 22-01-2021 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Bacchus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Met een enkele schroef met vaste spoed word je toch wat sneller zenuwachtig, lijkt me.
"Never run out of airspeed, altitude and ideas at the same time."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:39:
[...]

:-) ach denk dat jij behoorlijk hoog inzet om het storing vrij te vliegen

Heb zelf van echte piloten gehoort dat daar echt wel veel meer gebeurd dan normale mensen denken en horen.

Ik zal geen namen van bedrijven noemen maar ik ken ze dat als er een motor dus niet mag draaien ivm met onderhoud nodig hebben ( die al een paar dagen te laat was ) , ( fokker 50 ) en de monteurs dus nog 1 dag er over doen om bij het toestel te komen
terwijl als die piloot er zelf heen zou vliegen het nog maar 6 uurtjes zou duren

Om het kort te houden , starten die handel en op een motor en gaan naar plek van bestemming en daar dus de hele motor laten vervangen.
dit soort dingen gebeurd gebeuren ook wel , nu gaat het hier wel om een cargo en geen pax toestel
Maar ja tijd kost geld , en met geld kan je veiliheid afkopen .. niet dat ik het goed keur maar helaas gebeurd het wel , zo lang er niets gebeurd , zullen we niet klagen :X

PS de Fokkers zijn nu vervangen door ATR 42/72
Ik kan niet vanuit ervaring je tegenspreken maar volgens mij doe je hier de professionals (de piloten) zwaar tekort.
Veiligheid is volgens mij iets wat erg hoog staat in de vliegerij en ik geloof je bewering dan ook gewoon niet.
Toon de bewijzen en dan pas ik mijn mening pas aan.

Mede een reden waarom ik dit slecht geloof is omdat in dit soort gevallen piloten met hun eigen leven spelen. Natuurlijk zijn er systemen die niet werken op vluchten (MEL bestaat niet voor niets).
Maar volgens mij is ook dat uit en te na uitgewerkt in de luchtvaart en is van tevoren bepaald met welke defecten een kist wel en met welke hij niet mag vertrekken.

Dus nee, ik vind je bewering niet geloofwaardig. (misschien ergens in een minder goed geregeld gebied als midden afrika of zo, dan kan ik me dit voorstellen. Maar voor het grootste gedeelte van de wereld is dit, volgens mij, tekort doen aan de verantwoordelijkheid die professionals nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Ik kan niet vanuit ervaring je tegenspreken maar volgens mij doe je hier de professionals (de piloten) zwaar tekort.
Veiligheid is volgens mij iets wat erg hoog staat in de vliegerij en ik geloof je bewering dan ook gewoon niet.
Toon de bewijzen en dan pas ik mijn mening pas aan.

Mede een reden waarom ik dit slecht geloof is omdat in dit soort gevallen piloten met hun eigen leven spelen. Natuurlijk zijn er systemen die niet werken op vluchten (MEL bestaat niet voor niets).
Maar volgens mij is ook dat uit en te na uitgewerkt in de luchtvaart en is van tevoren bepaald met welke defecten een kist wel en met welke hij niet mag vertrekken.

Dus nee, ik vind je bewering niet geloofwaardig. (misschien ergens in een minder goed geregeld gebied als midden afrika of zo, dan kan ik me dit voorstellen. Maar voor het grootste gedeelte van de wereld is dit, volgens mij, tekort doen aan de verantwoordelijkheid die professionals nemen.
Dit gaat natuurlijk nooit van de piloten uit maar meer van de werkgever
en je weet soms ook dat je op je werk wel eens dingen moet doen die tegen je gedachten in gaan , maar vergeet niet , voor jou 10 andere en als je dat in je achterhoofd houd en ook de toren hoge schulden die ze aan opleidingen hebben uitgegeven, is het vaak kiezen of delen , maar het moet volgens de hand boek een vliegtuig kunnen vliegen op een motor dus het is niet fout maar je neemt wel een risico want als de andere het begeeft want die komt wel onder druk te staan.
maar goed alles is goed gegaan toen anders had ik toen een vrije dag extra gehad denk ik

Maar goed soms is het wel een risco wat je neemt en ik weet dat piloten de veiligheid hoog hebben staan maar dat wil nog niet zeggen dat alle maatschappen er zo overdenken 8)

want die lui op kantoor willen toch geld zien en hoe je het doet dat maakt niet uit als het geld maar binnen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:30
Het klinkt mij ook meer als een sterk verhaal bij een sterke borrel. Ik kan me dit in noord/west europa niet echt voorstellen. Er zijn erg veel regels die je als maatschappij niet wil breken als je je vergunningen niet wil kwijtraken, maar goed, ik ben misschien naief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:48:
Het klinkt mij ook meer als een sterk verhaal bij een sterke borrel. Ik kan me dit in noord/west europa niet echt voorstellen. Er zijn erg veel regels die je als maatschappij niet wil breken als je je vergunningen niet wil kwijtraken, maar goed, ik ben misschien naief.
Ik denk dat te veel mensen naief zijn in dat opzicht , maar zal je nog leuker vertellen die maatschappij heeft zelf op EHRD gevlogen...
en ze vliegen nog steeds, pas nog een hele nieuwe vloot aangeschaft ( zal in deze tijd alleen maar beter worden omdat het alleen maar vracht vervoert ) Ze vallen zelfs nu ook gedeeltelijk als ik het goed heb onder de ASL Aviation Group ;) (kan ondertussen ook helemaal zijn maar ik weet dat toen diverse stukken van het bedrijf overgenomen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo hier even een filmpje van mijn kant van een vlucht van Zurich naar Graz met een Swiss A320 in de avond
---Screenshots ---

YouTube: Zurich to Graz with Swiss

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 22-01-2021 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vlieg je op een hoogte van 380 FL komt er nog een over je heen ... 410FL

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rwm3t7Bc/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-22-21-49-20-07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:53:
vlieg je op een hoogte van 380 FL komt er nog een over je heen ... 410FL

[Afbeelding]
Ben je helemaal over op A320 ipv GA :o

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Dit gaat natuurlijk nooit van de piloten uit maar meer van de werkgever
Inderdaad... Net als de praktijken bij RyanAir: De "Fuel lijst" van captains die moest stimuleren zo weinig mogelijk brandstof mee te nemen. De "opleidingen" voor cabin crew waar ze gewoon de antwoorden kregen voor de eindtoets. Ik geloof ook wel dat er onder financiele druk de kantjes af wordt gereden, zeker bij prijsvechters.

Overigens zijn dat soort beslissingen (mag je vertrekken met 1 motor) gewoon geregeld in de "Master Minimum Equipment List". Die bepaalt waar je juridisch mee mag vertrekken, wat minimaal moet werken. Dus het is niet zo dat alles per se 100% moet zijn. De maatschappijen kunnen dit zelf nog aanscherpen met een eigen MEL.

Maarja, je kan niet alles tot op het laatste puntje reguleren. Soms werkt iets 'een beetje', of doet het af en toe even niet... Daar zit het gevaar.

Maar met 1 motor opstijgen lijkt me ook wel ver gaan. Als die dan uitvalt heb je echt een probleem. Tuurlijk, die tweede staat alleen uit vanwege maximaal uren, niet omdat hij stuk is. Maar moet je dan wel nog starten in een kritieke situatie (stel dat het net voor de landing gebeurt bijv), bovendien weet je het ook niet zeker (hij is niet voor niets over zijn uren).

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 22-01-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Inderdaad... Net als de praktijken bij RyanAir: De "Fuel lijst" van captains die moest stimuleren zo weinig mogelijk brandstof mee te nemen. De "opleidingen" voor cabin crew waar ze gewoon de antwoorden kregen voor de eindtoets. Ik geloof ook wel dat er onder financiele druk de kantjes af wordt gereden, zeker bij prijsvechters.

Overigens zijn dat soort beslissingen (mag je vertrekken met 1 motor) gewoon geregeld in de "Master Minimum Equipment List". Die bepaalt waar je juridisch mee mag vertrekken, wat minimaal moet werken. Dus het is niet zo dat alles per se 100% moet zijn. De maatschappijen kunnen dit zelf nog aanscherpen met een eigen MEL.

Maarja, je kan niet alles tot op het laatste puntje reguleren. Soms werkt iets 'een beetje', of doet het af en toe even niet... Daar zit het gevaar.

Maar met 1 motor opstijgen lijkt me ook wel ver gaan. Als die dan uitvalt heb je echt een probleem. Tuurlijk, die tweede staat alleen uit vanwege maximaal uren, niet omdat hij stuk is. Maar moet je dan wel nog starten in een kritieke situatie (stel dat het net voor de landing gebeurt bijv), bovendien weet je het ook niet zeker (hij is niet voor niets over zijn uren).
Dat er grensgevallen zijn geloof ik ook wel. Zoals jij opmerkt niet alles is geregeld.
Maar dat een piloot met een motor defect vertrekt vind ik sterk.
Ken de MMEL van de Fokker 50 niet maar ik denk niet dat het toegestaan is om met maar een motor te VERTREKKEN. (kan natuurlijk altijd onderweg uitvallen).

Maar goed, misschien zit ik er wel naast en is het wel toegestaan. In dat geval is er dus ook geen gesjoemel geweest.
Maar een captain die besluit tegen de MMEL te vertrekken met slechts een werkende motor, die loopt denk ik een groot risico. En ik kan me slecht voorstellen dat hij (of zij) bereid is dat risico voor de maatschappij te nemen. Nog even los van het feit dat de desbetreffende captain met zijn/haar eigen leven speelt.
Nog los van het feit dat de maatschappij, als er dan wat gebeurt, ook wel heel erg slecht uit de bus komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rainy and foggy night

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JhnXdRW2/1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fL1Y9ppg/3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NFpYVvtd/4.png

O+ :9~

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 23-01-2021 06:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dat hele single engine takeoff sterk verhaal is precies dat, een BS sterk verhaal. Er is geen performance data voor single engine takeoff, je haalt hoogstwaarschijnlijk je obstacle clearances niet, je moet donders rustig het vermogen op de werkende motor opvoeren om niet de controle te verliezen (Vmcg) en zo zijn er nog wel een lading redenen om het niet eens te proberen. Iemand die dit wel doet is de titel van piloot niet waardig bij wijze van spreken.

Wat een meer logische conclusie lijkt, is dat die "piloot" in kwestie gewoon de uren limiet heeft genegeerd op de motor die onderhoud nodig had. Gewoon starten, naar homebase vliegen, klaar. Dat is iets waar veel minder risico aan zit en waar je mogelijk mee weg kan komen. Aan te raden? Nee. Zou het kunnen gebeuren? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 08:20

Predator

Suffers from split brain

Dit is nog wel een leuk filmpje van extreme pilot skills: YouTube: Professional Skills of this 787 pilot landing in Osaka with the most...

Landing in crosswing in een 787. Precies of het een kleine cessna in de wind is :P
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Inderdaad... Net als de praktijken bij RyanAir: De "Fuel lijst" van captains die moest stimuleren zo weinig mogelijk brandstof mee te nemen. De "opleidingen" voor cabin crew waar ze gewoon de antwoorden kregen voor de eindtoets. Ik geloof ook wel dat er onder financiele druk de kantjes af wordt gereden
Goh, ik denk eigenlijk niet dat de europese prijsvechters meer risico nemen. Ryanair heeft bv helemaal geen slecht safety record. Ze moeten ook aan dezelfde veiligheidsregels voldoen.

[ Voor 44% gewijzigd door Predator op 23-01-2021 08:44 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Propane schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:30:
Dat hele single engine takeoff sterk verhaal is precies dat, een BS sterk verhaal. Er is geen performance data voor single engine takeoff, je haalt hoogstwaarschijnlijk je obstacle clearances niet, je moet donders rustig het vermogen op de werkende motor opvoeren om niet de controle te verliezen (Vmcg) en zo zijn er nog wel een lading redenen om het niet eens te proberen. Iemand die dit wel doet is de titel van piloot niet waardig bij wijze van spreken.

Wat een meer logische conclusie lijkt, is dat die "piloot" in kwestie gewoon de uren limiet heeft genegeerd op de motor die onderhoud nodig had. Gewoon starten, naar homebase vliegen, klaar. Dat is iets waar veel minder risico aan zit en waar je mogelijk mee weg kan komen. Aan te raden? Nee. Zou het kunnen gebeuren? Ja.
Dit vind ik dus een veel geloofwaardiger verhaal.
Alhoewel daarvan zelfs de betere piloot en onderhoudstechnicus zich niet wagen.
Als het misgaat dan krijg je volgens mij een redelijke douw.

Maar goed, ik weet dat jij echt vliegt dus ik denk dat jij vanuit ervaring spreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Predator schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:39:
Dit is nog wel een leuk filmpje van extreme pilot skills: YouTube: Professional Skills of this 787 pilot landing in Osaka with the most...

Landing in crosswing in een 787. Precies of het een kleine cessna in de wind is :P

[...]

Goh, ik denk eigenlijk niet dat de europese prijsvechters meer risico nemen. Ryanair heeft bv helemaal geen slecht safety record. Ze moeten ook aan dezelfde veiligheidsregels voldoen.
Dat dan wel weer even relativeren. Er kwamen op een gegeven moment meerdere verhalen in de pers dat piloten van een budget airline (weet even niet meer of dat ryan air of easy jet was) die bewust met heel weinig reserve brandstof een vlucht plande.
Gevolg was dat er een " noodsituatie" ontstond als ze moesten holden of uitwijken of iets teveel tegenwind oid hadden. Dat verhaal is door meerdere piloten (weliswaar anoniem en geblurred) op TV geweest.

Dus enige druk om te sjoemelen is er wel.
Maar je opmerking over safety regels is geheel terecht.
Ook de budget maatschappijen staan onder controle van onafhankelijke instanties en dus kunnen ze het niet te gek maken want dat kost hun tonnen of zelfs het recht om te mogen vliegen op bepaalde routes.

[ Voor 9% gewijzigd door killerbee1958 op 23-01-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Dat dan wel weer even relativeren. Er kwamen op een gegeven moment meerdere verhalen in de pers dat piloten van een budget airline (weet even niet meer of dat ryan air of easy jet was) die bewust met heel weinig reserve brandstof een vlucht plande.
Gevolg was dat er een " noodsituatie" ontstond als ze moesten holden of uitwijken of iets teveel tegenwind oid hadden. Dat verhaal is door meerdere piloten (weliswaar anoniem en geblurred) op TV geweest.

Dus enige druk om te sjoemelen is er wel.
Maar je opmerking over safety regels is geheel terecht.
Ook de budget maatschappijen staan onder controle van onafhankelijke instanties en dus kunnen ze het niet te gek maken want dat kost hun tonnen of zelfs het recht om te mogen vliegen op bepaalde routes.
Als Boeing al een externe controleur kan misleiden om een vliegtuig die nog niet helemaal veilig is de lucht in te krijgen dan moet zo vliegtuigmaatschappij het nog veel makkelijker het doen ..
En dat het niet mag wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt

het was trouwens een Fokker F27-500 :9
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rFgXqKjh/schoonzoon-vliegtuig.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 23-01-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
Die kan op 1 motor opstijgen. Heb ik bij de luchtmachtdagen gezien bij een demonstratie. Maar dat was een militaire kist.
Zijn er ergens plannen voor een F27 is msfs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Na maanden geduld wegens wachten op een Geforce 3070 eindelijk kunnen beginnen met FS.
Kleine vraag: ik zie in de menu's overal de keyboard layout in het Frans staan (vb. ESC is ECHAP).
Iemand een idee hoe dit komt (pc instellingen staan op België maar alles qua taal in het Engels)?
Kan dit aangepast worden? Kan het niet meteen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameplayer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:17:
Na maanden geduld wegens wachten op een Geforce 3070 eindelijk kunnen beginnen met FS.
Kleine vraag: ik zie in de menu's overal de keyboard layout in het Frans staan (vb. ESC is ECHAP).
Iemand een idee hoe dit komt (pc instellingen staan op België maar alles qua taal in het Engels)?
Kan dit aangepast worden? Kan het niet meteen vinden.
STEAM versie of vie MS ?

steam kan je het gewoon in steam aanpassen en op NL zetten via MS weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Via MS (binnen Xbox Pass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien via je microsoft account? Als je inlogt op de website kun je je land kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
ravw schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Als Boeing al een externe controleur kan misleiden om een vliegtuig die nog niet helemaal veilig is de lucht in te krijgen dan moet zo vliegtuigmaatschappij het nog veel makkelijker het doen ..
En dat het niet mag wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt

het was trouwens een Fokker F27-500 :9
[Afbeelding]
Als zo'n stunt volgens de MEL niet kan loop je als piloot/maatschappij wel een extreem groot risico. No way dat een verzekeringsmaatschappij in geval van schade of zelfs een crash tot uitbetaling over zal gaan.

Dat betekent in het geval van een stevig ongeval einde maatschappij plus strafrechtelijke vervolging van de verantwoordelijken. En ook hun 'onwetende' bazen als uit het onderzoek blijkt dat dit common practice is bij die maatschappij.

Kan onmogelijk bewijzen dat het niet klopt wat je zegt maar iemand die dit doet is volstrekt onverantwoord bezig. Kan me ook niet voorstellen dat een piloot dit op eigen houtje zou doen. Als het uitkomt is hij/zij In het beste geval enkel z'n baan kwijt, in het slechtste geval voor het leven bankroet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Als zo'n stunt volgens de MEL niet kan loop je als piloot/maatschappij wel een extreem groot risico. No way dat een verzekeringsmaatschappij in geval van schade of zelfs een crash tot uitbetaling over zal gaan.

Dat betekent in het geval van een stevig ongeval einde maatschappij plus strafrechtelijke vervolging van de verantwoordelijken. En ook hun 'onwetende' bazen als uit het onderzoek blijkt dat dit common practice is bij die maatschappij.

Kan onmogelijk bewijzen dat het niet klopt wat je zegt maar iemand die dit doet is volstrekt onverantwoord bezig. Kan me ook niet voorstellen dat een piloot dit op eigen houtje zou doen. Als het uitkomt is hij/zij In het beste geval enkel z'n baan kwijt, in het slechtste geval voor het leven bankroet.
zal je nog sterker vertellen hij is zelf safety manager geworden en zit ook bij de het bedrijf waar hij nu werkt als onderzoeker als er wat fout is gegaan of bijna fout inc fleet manager
Dit soort dingen heeft wel zijn ogen geopend als piloot en heeft hier wel zijn funktie als piloot op een heel laag pitje gezet ( lessen/examens afnemen of invallen met vliegen doet hij nog wel . maar echt niet meer volle dienst
dus hier mee kan ik wel opmaken dat hij niet uit vrije wil deze vlucht heb moeten maken , en misschien is er wel meer gebeurd maar dat zal ik nooit weten )
hij woont nu ook niet meer in NL maar is terug gegaan naar zijn land waar hij geboren is .. noorwegen)

had ook bijna niet meer geleeft ,een pre examen die hij af zou nemen is op het laatste moment overgenomen door iemand anders , en die zijn toen verongelukt :/

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 23-01-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 18:24
Gisteravond last gehad met het geluid. Hoorde veel wind en de motor, maar de tower en ikzelf klonken erg zacht. Zelfs na instellingen aanpassen in FS hoorde ik geen verschil. Is dit een bugg? Hebben meerdere hier last van?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tips voor een stoel waarop ik comfortabel kan zitten en waar op handige manier een honeycomb yoke+throttle (nu logitech) kan gemonteerd worden? Mag vast zijn, zou dit naast bureau willen installeren, met eigen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps :) De vlucht zou volgens MSFS anderhalf uur duren dus ik dacht: dan kan ik mooi even eten. Kom ik na 1 uur terug en dan zie ik net het laatste waypoint in beeld verschijnen. Dan maar een extra rondje van de zaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-ROpTA4SnAgtK42fuBwIym3pJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ggGeIJMQeRYQvMDPv9BJXPaU.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier nog even en paar mooie screens van mijn kant
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9FCTyKrf/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-20-51-28-06.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0NTKjHTP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-20-57-32-01.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tTFZxNbP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-20-58-07-34.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wTwtLBCW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-20-58-23-61.png

[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 23-01-2021 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vertrek van uitSturup Airport - Malmo
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vxcXQfMt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-23-37-14-45.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t7M2BStS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-23-37-25-04.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K3krXbr9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-23-43-53-87.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dDL9ZRP8/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-23-52-16-33.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nMyqs61J/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-23-23-57-20-11.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PP1Y1268/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-24-00-01-20-04.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/68wRcnSb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-24-00-03-17-61.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

De selectie, opleiding en checks bij Ryanair zijn niet minder dan bij BA (inside info). Je kan ook redeneren dat omdat die vaker op velden vliegen met non-precision approaches dat de skills juist hoger liggen.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ND863 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:04:
De selectie, opleiding en checks bij Ryanair zijn niet minder dan bij BA (inside info). Je kan ook redeneren dat omdat die vaker op velden vliegen met non-precision approaches dat de skills juist hoger liggen.
Non-precision approaches in de toestellen van Ryanair (of gewoon elke beetje moderne jet) gaan ook gewoon vanuit de FMS en is een beetje magenta lijn volgen ;). De tijden van non-precision approaches puur op radio bakens alleen, waar nog wel de nodige skill om de hoek komt kijken, zijn een beetje voorbij. Er zullen vast uitzonderingen zijn hoor, maar over het algemeen zijn er enorm veel vliegvelden gedekt in de databases tegenwoordig, en steeds meer kleine velden krijgen ook volledige LNAV/VNAV RNP approaches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

lapino schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:09:
Tips voor een stoel waarop ik comfortabel kan zitten en waar op handige manier een honeycomb yoke+throttle (nu logitech) kan gemonteerd worden? Mag vast zijn, zou dit naast bureau willen installeren, met eigen scherm.
Dit is misschien een optie :
https://www.playseatstore...1xKQvwEAAYASAAEgIAgPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ziet er knap uit maar blijkbaar geen mogelijkheid om pedalen vast te monteren? Want dat is ook groot probleem hier, met bureaustoel op wieltjes is dat onbruikbaar; heb ze zelfs verkocht om die reden (maar is eigenlijk niet te doen om rudder te bedienen met keyboard). Dus zou wel optie moeten hebben om aan die seat ook pedalen vast te monteren.

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 24-01-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Opzich kun je vrij makkelijk een houten / ijzeren frame bouwen rondom de seat en de pedaled. Dan gaat het ook nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

lapino schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:28:
Ziet er knap uit maar blijkbaar geen mogelijkheid om pedalen vast te monteren? Want dat is ook groot probleem hier, met bureaustoel op wieltjes is dat onbruikbaar; heb ze zelfs verkocht om die reden (maar is eigenlijk niet te doen om rudder te bedienen met keyboard). Dus zou wel optie moeten hebben om aan die seat ook pedalen vast te monteren.
Dit wellicht het beste wat je kan vinden, maar dat is wel andere prijsrange:
YouTube: Flight Sim Rig - Full Aluminium with Thrustmaster Warthog

Te koop via hun website.

Ik snap je probleem ivm bureaustoelen en pedals. Je moet eigenlijk een bureaustoel met geremde wielen hebben en een antslip mat voor je pedals of velcro tape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Propane schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:48:
[...]
Non-precision approaches in de toestellen van Ryanair (of gewoon elke beetje moderne jet) gaan ook gewoon vanuit de FMS en is een beetje magenta lijn volgen ;). De tijden van non-precision approaches puur op radio bakens alleen, waar nog wel de nodige skill om de hoek komt kijken, zijn een beetje voorbij. Er zullen vast uitzonderingen zijn hoor, maar over het algemeen zijn er enorm veel vliegvelden gedekt in de databases tegenwoordig, en steeds meer kleine velden krijgen ook volledige LNAV/VNAV RNP approaches.
Ja goed punt!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00
Klopt het dat ik alleen A.I. zie op de GPS map?
Ik zie anderen (online) wel met hun nameplate maar niet op de GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, multiplayer vliegtuigen zijn helaas niet te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier zie ik ook geen multyplay spelers

Maar even en vluchtje van Zurich gedaan naar Malmo

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/grSCGBgW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-24-17-08-25-59.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fkJHfWfG/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-24-17-32-57-64.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TpbCBkSQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-24-17-36-04-22.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QB8m9jMn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-24-17-40-53-96.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G8Nx5YxZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-24-18-03-25-06.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kRbv34jD/zz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V5xF9q6t/zzz3.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HJvwr5RV/zzzz6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Kan het zijn dat Live weather plat ligt of is er iets mis met mijn sim?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Dani86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:24:
Had op mijn vlucht van EDNY naar EDME ook het gevoel dat het behoorlijk zonnig was ;-)

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Kozzmozz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Had op mijn vlucht van EDNY naar EDME ook het gevoel dat het behoorlijk zonnig was ;-)
Aha, net van EHAM naar EGKK geen wolkje aan de lucht, nu in Zweden hetzelfde...

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Predator schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Ik snap je probleem ivm bureaustoelen en pedals. Je moet eigenlijk een bureaustoel met geremde wielen hebben en een antslip mat voor je pedals of velcro tape
Mijn VKB pedalen lossen dat anders op, die druk je van boven naar beneden in in plaats van voor naar achter.

Ben wel ontevreden over het bedrijf, 1 van de pedalen was verbogen en hun reactie was van 'oh dat merk je toch niet in gebruik'. Ik hoopte dat ze me het verbogen armpje na zouden sturen maar dat was blijkbaar geen optie. Dus die komen er verder niet meer in hier. Jammer, want het zit verder wel goed in elkaar. Alleen de QC valt tegen dus.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 24-01-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zien er wel ok uit, verder ok? Overigens iemand die hieraan kan geraken : Honeycomb Bravo Throttle Quadrant ?

[ Voor 56% gewijzigd door lapino op 24-01-2021 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
Geen idee of dit bijzonder is maar ik ben gewoon nieuwsgierig of er al meer mensen hier zijn die dit behaald hebben; voor iedere Landing Challenge minimaal 1 miljoen punten.

Kostte me aardig wat bloed, zweet en tranen. Helaas is niet ieder (bijna geen van allen) screenshot van het moment van het behalen van dat aantal punten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv1fw2QkmwSy3-1S933UbCU6a3w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JSKjMgTf7ukFBvTqcNTeZzZb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OsS8cieeK3QinC3FDJDl95RrMw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RRZWiVfOBpmheKAPzQzcJ4g8.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZMpYrlhE5hqDY732nQdMptqZbI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C8CQIaJTbjp8dVcluAfiVqhB.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptj-io4vrva8gU9kiMXSBQ0nNrQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2wAX3cK7inimqeUaWx0a4wQJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj7jLDQBRKF6fQVaMAYDNUmjRIY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1HGY1KmyocOnWpdatCfl3Tvl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4lCShSdZPdh2kaEXY-ICGoY7QE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5ibfIaKnNg1fdELJ78RGz2BW.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVtM7po_jAitVvQjThoxItm37Eo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7MbQsb3iOhxqY0e3TmPCkpFs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOaLtdNhPBzaZ269AaQY11i4Dh8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xMBBIGjuHyzhei0VxXrPRxlB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXTPGvyxEW7gGhk43NJj4j3qu2I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/j76HvNrXzRDuE0ZG7fMevaoh.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhEZ4q9jXXdWf_B68bUmJ5QdJlU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uWzNsSySbMdjCn19coC3dXfq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o37nB3eC6fHJaKCQA3GwJVAxSLo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wUongN6LcNy2aoKyxagAROVT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6TlWko1kaiP3rd3mXJWg6PKrYc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5h99J7UIIpB81iCJBo5lnUFF.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Q3Pao2c4K9axMUY0oFVYu4Ws3c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6hqtVvRb7DKrNnQFdB3so7SO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obtb0k8ZrpK0KDgGd5Hwzghy92Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ju8coLMD25SsIVGiwX0bvlFD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kirr-EASuLrBSS623p0TzzAkZgI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SFgQ02zLxq3NxEeUn1pXookq.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmtS7fCLPCUYaGO_PziSR7t3A7g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/v6Yi0mwrpl6hyZNUsLJ2JXsM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHS8Y5KTMXXkO2U_1t6qLsJ-Irw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/A0k6yqr3sM6K0t26CJAoYmeh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nu54HKtjd6Roi8TRBcWH7PNaOhA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LSY3YGD7fPnZ4bGcUTqjKtGT.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qYtHvmt_GMkeC5o1Fl_ejSKGZk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1uI43Im9VQ7YEiuvY4Y464kx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ns66zuU0qIZy4xhZwAAh60zcbbY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oPmkH5u4uzOBKD7wJD32uhyo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Bww5RsXH1Nac4O6T0Kr0aCYWFM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Hv5A09f9gxdkJp0ggJkatMoo.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VD6hF1PFUckYcTNXxOJRHp9hjGs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4NpeACEZlvV1YTpPGTNvrZOA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkPTm4EsQjOZ7P7LM5WhdZGKkwk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KmrnhLS2v6hdapSCQkJ00cJj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBCvRA_PpWpvKAHFW2pAAxqocaA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TKZy86Z6zXqIBbnKvr4dHkF3.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdVl9BUIzlltVOgyMproNd4CAkc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Sy2HPpst5FZBqVKgCrSsNM9O.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuIPD5YMrEHbQh2nLizkSJiFOXY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1ChbCyQX7QGvFfkRBVodzf3J.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3pouLIaT_kpKUDpoYKB-fkfnIw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BfXMwJEx2WqscBOutMNtmYlT.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lylm-CxHBx9n2mY_3XXDBa-n8x8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x5g3ZmRmqtsMe7q0WGSv32Ws.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
lapino schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:29:
Overigens iemand die hieraan kan geraken : Honeycomb Bravo Throttle Quadrant ?
Was het maar waar. Vorige week stond er nog 1 op Marktplaats maar nieuw bij een webshop vind je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9QxnftSQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-01-53-55-01.png

❝Down under in Australia❞

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 25-01-2021 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

GekkePrutser schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Mijn VKB pedalen lossen dat anders op, die druk je van boven naar beneden in in plaats van voor naar achter.
Dat lijkt me enerzijds wel handig, maar dat komt niet overeen met de realiteit, en je moet wellicht een knop induwen om ze daarna als rem te gebruiken ?
Ben wel ontevreden over het bedrijf, 1 van de pedalen was verbogen en hun reactie was van 'oh dat merk je toch niet in gebruik'. Ik hoopte dat ze me het verbogen armpje na zouden sturen maar dat was blijkbaar geen optie. Dus die komen er verder niet meer in hier. Jammer, want het zit verder wel goed in elkaar. Alleen de QC valt tegen dus.
Omg, dat is wel ferm kut. Voor een bedrijf dat highend flightsim producten maakt, is dat wel ongehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:24:
Het systeem met live weather is een beetje buggy. Dan werkt het de 1e vlucht wel maar daarna niet meer. Kan je fixen door eerst te starten met clear skies en daarna te switchen naar Live weather. Zie ook uitleg hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

cracking cloud schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Het systeem met live weather is een beetje buggy. Dan werkt het de 1e vlucht wel maar daarna niet meer. Kan je fixen door eerst te starten met clear skies en daarna te switchen naar Live weather. Zie ook uitleg hier
Behalve dat dit bij bugged is, ik kan het weer nooit aanpassen. Is altijd greyed out bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ircghost schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Behalve dat dit bij bugged is, ik kan het weer nooit aanpassen. Is altijd greyed out bij mij.
Moet je bij multiplayer de optie "all players" kiezen ipv "live players". Daarna kun je het weer instellen.

Met de keuze "Live players" heeft iedereen hetzelfde weer (live)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Gameplayer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:17:
Ik heb dit gerapporteerd als bug. Bij release was het ook al zo, en had ik het ook gerapporteerd. Bij een volgende patch bleek het gefixt, maar sinds recent is het weer verkeerd :(.
Misschien ook eens rapporteren : https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us . Hoe meer Belgen klagen, hoe groter de kans dat het (weer) gefixt wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gameaddict schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Moet je bij multiplayer de optie "all players" kiezen ipv "live players". Daarna kun je het weer instellen.

Met de keuze "Live players" heeft iedereen hetzelfde weer (live)
Ik heb zelfs op OFF / Group Only staan, en zelfs dan kan ik het niet aanpassen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 18:24
Heeft iemand deze al geprobeerd?
Klinkt veelbelovend. Speciaal voor de VR gebruikers een werkende VFR map in FS.

https://github.com/Christian1984/vfrmap-for-vr/releases

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb zelfs op OFF / Group Only staan, en zelfs dan kan ik het niet aanpassen helaas.
Oh ,dat is vreemd. Heb ik nog nooit last van gehad. Neem aan dat je "weather en live" setting op preset staat?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo vertrokken vanaf Tivat naar Basel
Eerst alles aanzetten en vluchtplan indienen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FfNWDms0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-06-06-60.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rz3f75wV/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-08-51-99.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v4zL8nb6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-20-02-29.png

Dan gaan we vertrekken
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QF01ZrJQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-25-00-98.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JHVB57RL/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-27-03-64.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3080cS0S/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-29-25-68.png
Even draaien en naar gewenste hoogte vliegen (320FT)
wel even de DE ICEING aan want het is erg koud
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/18rtLcPb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-31-32-93.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sMh8Xw10/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-35-19-04.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/67L9mdJT/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-11-48-36-75.png

Zo nu genieten van de vlucht en op naar Basel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
ravw schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:02:
Zo vertrokken vanaf Tivat naar Basel
Eerst alles aanzetten en vluchtplan indienen

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dan gaan we vertrekken
Even draaien en naar gewenste hoogte vliegen (320FT)
wel even de DE ICEING aan want het is erg koud

Zo nu genieten van de vlucht en op naar Basel
Is er wellicht ergens een handleiding beschikbaar met checklists en manual FMC? Ik start altijd automatisch op de landingsbaan, maar zou toch graag zelf een "cold-start" met alle juiste instellingen willen uitvoeren.

Ik vlieg voornamelijk de A320 en 787.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Is er wellicht ergens een handleiding beschikbaar met checklists en manual FMC? Ik start altijd automatisch op de landingsbaan, maar zou toch graag zelf een "cold-start" met alle juiste instellingen willen uitvoeren.

Ik vlieg voornamelijk de A320 en 787.
Checklist gebruiken in game ( FBW mod) is erg goed met Cold dark ) ik start altijd cold dark op
Wel even je Ai co piloot uitzetten ..... met radio controle , pas aanzetten als je naar de runway rijd , anders vraagt hij gelijk Pushback aan en ben je nog helemaal niet klaar met alles
8)

FMC doe ik zelf nog niet die word gewoon automatisch ingeladen, hahah je heb het al druk zat met die knoppen om dat ding aan te zetten

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rKL8Gntx/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-12-15-43-42.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WDQRNzGg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-25-12-19-07-36.png

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 25-01-2021 12:19 ]

Pagina: 1 ... 135 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc