Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Craftop schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:12:
Na de upgrade naar de RTX 3080 (die ik in oktober ontving!) was ik vastberaden om MSFS weer te gaan spelen, vooral omdat dit nogal een boost zou zijn t.o.v. de 1070 die ik daarvoor had. Echter is het er tot op heden niet van gekomen, vooral omdat ik de motivatie mis om het weer op te starten. Op de een of andere manier weet ik niet waar ik de uitdaging ga vinden, ik weet gewoon niet wat ik echt moet gaan doen in de sim. Ik heb een tijd Onair gebruikt, maar ook dat ligt nu te verstoffen..

Iemand die me weer op weg kan helpen? Wat moet ik zien (bijvoorbeeld vanwege updates die ik heb gemist), waar moet ik heen, wat kan ik doen? :)
Om je daarbij te helpen is het belangrijk om te weten wat je kennis niveau is, waar je kennis ambitie ligt.. Ik haal de meeste lol uit meer leren over systemen, charts, approach procedures et cetera. Dus dan ga ik kaarten bestuderen tijdens het vliegen.

Wat voor vluchten doe je normaal (bush flight, airliner, STOL flights, mountain flights..)? 80% van mijn vluchten zijn in airliners (props en jets), maar ik vind de voor geselecteerde bush flights in MSFS ook erg leuk (zijn er online ook veel meer te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
appie35 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Ehhm een VR bril aanschaffen :+

Ik heb een beetje de zelfde gedachten als jou. Ik vermaak me dan door op zoek te gaan naar (free) addons. deze te instaleren en te bekijken en of te modden (lees textures aanpassen.)

Verder ben ik nu meer boven Nederland aan het vliegen om Nederland te zien vanuit VR is echt leuk. Ik zoek dan bekende gebieden op.

Ook ben ik meer bezig in de alpen dit is ook echt leuk om in VR te doen.

Verder moet ik nog weer ILS landingen oppakken en overige instrumenten (her)leren.

Ik zie nu dat er een nieuwe NVIDIA driver is.. (of loop ik achter.)
VR aanschaffen was voor mij sowieso al een puntje wat op de agenda stond, vooral ook omdat het super tof is voor SIMracing. Ik weet echter niet of enkel VR voor mij de reden is om weer MSFS te gaan doen.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Ircghost schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Om je daarbij te helpen is het belangrijk om te weten wat je kennis niveau is, waar je kennis ambitie ligt.. Ik haal de meeste lol uit meer leren over systemen, charts, approach procedures et cetera. Dus dan ga ik kaarten bestuderen tijdens het vliegen.

Wat voor vluchten doe je normaal (bush flight, airliner, STOL flights, mountain flights..)? 80% van mijn vluchten zijn in airliners (props en jets), maar ik vind de voor geselecteerde bush flights in MSFS ook erg leuk (zijn er online ook veel meer te vinden).
Toen MSFS net uit kwam heb ik erg veel lol gehad aan het vliegen met bijv. de TBM900, ik was begonnen aan het wereldreis. Af en toe tussendoor deed ik de langere stukken met een airliner (veelal airbus, ik heb ook die update/MOD daarvan gedownload). Tijdens al deze vluchten ben ik echt gedoken in het leren kennen van de systemen, evenals approach procedures etc. Ik denk dat vooral bij dat laatste (charts, approach procedures enz.) de interesse begint, om dat weer te gaan volgen en daar van te gaan leren! Mocht je daarvoor interessante documentatie hebben (video's, leesvoer), let me know!

Daarnaast vloog ik best veel in Onair, omdat dat mij een soort van doel gaf om te vliegen, maar dat laat ik voor nu even links liggen.

De bush flights lijken me ook weer een toffe om op te pakken, ook daarvoor; mocht je leuke (niet officiele) bushflight als aanraders hebben, ik hoor het graag! Alvast dank!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:34:
[...]

De bush flights lijken me ook weer een toffe om op te pakken, ook daarvoor; mocht je leuke (niet officiele) bushflight als aanraders hebben, ik hoor het graag! Alvast dank!
Zou zeggen kijk eens naar mijn vluchten die ik doe en ga daar eens een paar van doen :-)
Nieuw zeeland , Alaska , BC , Florida , Oostenrijk ,England , Zuid Africa, Canada, Noorwegen, Philippine , Vietnam .. zuid america is ook aanteraden
oost Spanje en Italia zijn ook wel erg mooi om te vliegen
Zoek je echt een beetje leuke uitdagingen kan je eens Nepal proberen >:)
zat leuke trips te doen in FS
als je een leuke vlucht heb zoek daar bij dan ook eens naar freeware spullen in die omgeving dat maakt het wel een heel stuk leuker
of net zoals ik mits je vaker vanplan bent om een vlucht te doen .. kijk naar payware

maar zo kan je ook eens denken aan van Oost naar West te vliegen in de VS of canada ..
of in een andere land of van zuid naar noord
Zodat je het land of wereld deel eens helemaal gezien heb ... neem in het begin gewoon vluchtjes van ongeveer 1 uur

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 18-01-2021 19:33 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
Zo nu en dan het probleem dat als ik MSFS opstart, deze blijft hangen in het Monument Valley screen.
Er lijkt dan niets te gebeuren. Ik zie rechts onder niet meer dat wieltje draaien, en er komt geen update screen.

Er gebeurt gewoon helemaal niets. Meestal is 1 á 2 keer opnieuw starten de oplossing... maar vanavond is het al de 8e keer dat ik het probeer... maar ik blijf maar hangen.

Is er iemand die hiervoor een oplossing weet? |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:51:
Zo nu en dan het probleem dat als ik MSFS opstart, deze blijft hangen in het Monument Valley screen.
Er lijkt dan niets te gebeuren. Ik zie rechts onder niet meer dat wieltje draaien, en er komt geen update screen.

Er gebeurt gewoon helemaal niets. Meestal is 1 á 2 keer opnieuw starten de oplossing... maar vanavond is het al de 8e keer dat ik het probeer... maar ik blijf maar hangen.

Is er iemand die hiervoor een oplossing weet? |:( |:(
gebruik jij freeware addons , ik heb gemarkt vandaag dat als je maar iets in je Community wat te zwaar is dat hij vast slaat
ik heb ook diverse dingen verwijderd en start nu gewoon op

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
ravw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:55:
[...]

gebruik jij freeware addons , ik heb gemarkt vandaag dat als je maar iets in je Community wat te zwaar is dat hij vast slaat
ik heb ook diverse dingen verwijderd en start nu gewoon op
Ik heb nu de community map leeg gehaald en ga het nu proberen. Ben benieuwd. Al heb ik de laatste tijd niets toegevoegd aan de community map.

edt: hmmm.... nee de boel start nog steeds niet op.

Edit 2: het lukt nu eindelijk om updates te downloaden en installeren in de MS store. Denk dat daar het probleem zit. Nu worden ook Xbox en Gameservices geupdate. Fingers crossed.

Edit 3: jaaaaa. we're back :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sparkiezz op 18-01-2021 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laat maar vallen want er komt er toch wel van ......... 8) :o

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hvN9hFBp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-20-12-44-14.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toch altijd wel mooi als pas op het allerlaatste moment de runway opduikt. Daarna was het nog zoeken naar de exit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxYEw-asZsdkkDiibAuWab7hdjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ppJdYCiPdi5FPs0KULZL61zg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HayTweak
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-03-2023
ben helemaal nieuw bij tweaker; waar kan ik een vraag stellen over de MFS?
heb een xbox1 controller en weet niet hoe ik moet remmen als ik geland ben
HayTweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:55
HayTweak schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:35:
ben helemaal nieuw bij tweaker; waar kan ik een vraag stellen over de MFS?
heb een xbox1 controller en weet niet hoe ik moet remmen als ik geland ben
HayTweak
Dat kan gewoon hier.

je kan de layout van je controller aanpassen in de settings.

maar volgens mij is Y default al toegewezen voor wheel brakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
cracking cloud schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:19:
Toch altijd wel mooi als pas op het allerlaatste moment de runway opduikt. Daarna was het nog zoeken naar de exit.

[Afbeelding]
Ik ben ook wel op zoek naar zulke locaties om te vliegen, lijkt me tof met sneeuw(val). Waar is dit? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor wie een uitdaging zoekt

https://www.twitch.tv/videos/838513458 en kijk vanaf 1uur 55 min.

Landen op Dewey Moore (DEW).

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 18:24
Na de upgrade naar de RTX 3080 (die ik in oktober ontving!) was ik vastberaden om MSFS weer te gaan spelen, vooral omdat dit nogal een boost zou zijn t.o.v. de 1070 die ik daarvoor had. Echter is het er tot op heden niet van gekomen, vooral omdat ik de motivatie mis om het weer op te starten. Op de een of andere manier weet ik niet waar ik de uitdaging ga vinden, ik weet gewoon niet wat ik echt moet gaan doen in de sim. Ik heb een tijd Onair gebruikt, maar ook dat ligt nu te verstoffen..

Iemand die me weer op weg kan helpen? Wat moet ik zien (bijvoorbeeld vanwege updates die ik heb gemist), waar moet ik heen, wat kan ik doen? :)
Achievement hunting? ;)
https://account.xbox.com/...8&activetab=main:mainTab2

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:40
Hopelijk is er een Reverb G1/G2 gebruiker die me wat hints kan geven, ik loop hier tegen een paar dingen aan waar ik me inmiddels ontiegelijk aan irriteer :

1) In game, als er een scherm word geprojecteerd recht voor (bijvoorbeeld je coms/radio scherm) moet ik 1 oog dicht knijpen om het te kunnen lezen :
De beste vergelijking is alsof je IPD niet goed staat en het scherm op allebei de lenzen op een verschillende hoogte en breedte word geprojecteerd.
Ik heb dit dus NIET met DCS of X-Plane, dit lijkt puur een FS 2020 aangelegenheid te zijn.

Ik heb al lopen zoeken in zowel FS 2020 als OpenXr of daar iets van een IPD setting in zit maar no-go

Heeft iemand anders hier toevallig ook last van en weet iemand hoe je dit op kan lossen :?

2) In cockpit zie je ook dat het coms/radio scherm "karteld" , alsof er moeite is om het scherm te renderen.
Iemand anders dit ook al eens opgevallen :?

3) Van dichtbij, in cockpit, lijkt er over instrumenten een waas te zitten, waardoor deze te lezen moeilijk is.
Iemand een oplossing :?

4) Wat ik ook heb is dat als je naar de neus van je toestel kijkt door het raam je ziet dat het echt opgebouwd is in blokjes, alsof anti-alaising niks doet.
Op midden lange afstand is daarin tegen alles weer redelijk scherp, op grote afstand word het weer 1 groot blokjes festijn.
(Toegeven : ik let hier erg op)

Weet iemand een manier om je beeld in VR scherper te krijgen :?
Ik heb in FS 2020 al gespeeld met Anisotropic filtering, texture supersampling en anti-alaising maar die lijken helemaal niks te doen.
Tevens in Nvidia configuratie scherm MSAA en LOD standaard aan voor FS 2020 maar ook dit lijkt geen invloed te hebben.

Ik gebruik de laatste versie van OpenXR, met scaling standaard op 100%, meeste recente OpenXr runtime aan en herprojectie beweging altijd aan .
In FS 2020 staat VR resolutie ingesteld op de resolutie die zo dicht mogelijk bij de resolutie van de lenzen van de Reverb G1 valt (2216*2216 uit mijn hoofd)

Inmiddels heb ik ook al geprobeerd om FS 2020 via SteamVR te laten lopen in plaats van OpenXR :
Het beeld was toen helemaal om te janken, dus maar weer teug naar OpenXR.

PS :
M'n desktop is een 5800x met een RTX 3090,allebei water gekoeld.
FS 2020 staat op een PCI-E SSD dus prestatie zou niet direct een probleem moeten zijn ;)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op de een of andere manier weet ik niet waar ik de uitdaging ga vinden, ik weet gewoon niet wat ik echt moet gaan doen in de sim.
Het is ook maar net wat je verlangt of wilt of verwacht. Persoonlijk geniet ik momenteel vooral van MSFS omdat het GEEN uitdaging biedt. 8) Niets is heerlijker dan na een drukke dag gewoon ff met een leeg hoofd in de lucht te zweven en te genieten van het werkelijk schitterende uitzicht. Ik vlieg al maandenlang alleen maar GA en de laatste tijd steeds redelijk simpel van A naar B met The Skypark. Heerlijk. Rustgevend. Genieten. Zo nu en dan denk ik de FBW Airbus te downloaden maar eigenlijk heb ik daar steeds geen zin in. Ik weet onderhand precies hoe mijn favoriete vliegtuigen werken, lekker simpel en overzichtelijk: ik kan alles met mijn ogen dicht doen en da's prima. Maar goed, ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen als een nachtmerrie klinkt. 8) Moet wel zeggen dat ik ook niet meer élke dag vlieg, hoor, zoals in het begin. Maar ook dat is prima. ;) Er is al genoeg NIET prima in het leven dus wat mijn hobbies betreft beperk ik me simpelweg tot wat ik gewoon wél prima vindt LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
dierkx36 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:

Weet iemand een manier om je beeld in VR scherper te krijgen :?
Het enige waar ik dan aan denk is supersampling. Niet texture supersampling, maar resolutie (render scale).
Gezien je hardware kun je daar best hoog mee gaan. Daarnaast ook de render scaling in FS zelf aanpassen naar boven de 100%. Als je die boven de 100% zet, zou je ook de Anti-aliasing uit kunnen zetten, daar heb je dan eigenlijk niets meer aan omdat render scaling hetzelfde doet, maar dan andersom.

AA => bereken pixels tussen de pixels
RS => bereken meer pixels en schaal die daarna naar beneden

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:20
Wat zou volgens jullie een betere upgrade zijn?

Ik heb nu:
  • AMD Ryzen 7 3700X
  • Gigabyte GeForce RTX 2080 Super
Ik speel op een resolutie van 3440x1440 (UltraWide), en zou overall graag een hogere FPS willen.
  • AMD Ryzen 9 5900X
  • Gigabyte GeForce RTX 3080
Ik vind het lastig om de huidige bottleneck vast te stellen, maar ik heb het vermoeden dat het vooral de CPU is, helemaal als ik kijk naar de MSFS2020 benchmarks van Tweakers. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:40
Soliest schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Het enige waar ik dan aan denk is supersampling. Niet texture supersampling, maar resolutie (render scale).
Gezien je hardware kun je daar best hoog mee gaan. Daarnaast ook de render scaling in FS zelf aanpassen naar boven de 100%. Als je die boven de 100% zet, zou je ook de Anti-aliasing uit kunnen zetten, daar heb je dan eigenlijk niets meer aan omdat render scaling hetzelfde doet, maar dan andersom.

AA => bereken pixels tussen de pixels
RS => bereken meer pixels en schaal die daarna naar beneden
Dat is een goeie :Y
We gaan het proberen.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Wasp schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:25:

Ik heb nu:
  • AMD Ryzen 7 3700X
Ik speel op een resolutie van 3440x1440 (UltraWide), en zou overall graag een hogere FPS willen.
  • AMD Ryzen 9 5900X
Ik vind het lastig om de huidige bottleneck vast te stellen, maar ik heb het vermoeden dat het vooral de CPU is, helemaal als ik kijk naar de MSFS2020 benchmarks van Tweakers. :)
Je CPU is geen bottleneck. Hoeveel RAM heb je? 32GB is zeker aanbevolen.

Ik zou je 2080S behouden, zonde van de meerprijs (m.i.).

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 19-01-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:05:
[...]

Ik ben ook wel op zoek naar zulke locaties om te vliegen, lijkt me tof met sneeuw(val). Waar is dit? :)
Als ik het goed heb was dat KPLN (Pellston Regional Airport, tussen Lake Michigan en Lake Huron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasp schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:25:

Ik heb nu:
  • AMD Ryzen 7 3700X
  • AMD Ryzen 9 5900X
Een snellere processor, tenzij je in de nabije toekomst veel andere zware games gaat spelen. Je resolutie (4,95 MP) komt dichter bij 1440p (3,86 MP) dan bij UHD (8,29 MP). Je kijkt dus beter naar de 1440p benchmark.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
tup61 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Het is ook maar net wat je verlangt of wilt of verwacht. Persoonlijk geniet ik momenteel vooral van MSFS omdat het GEEN uitdaging biedt. 8) Niets is heerlijker dan na een drukke dag gewoon ff met een leeg hoofd in de lucht te zweven en te genieten van het werkelijk schitterende uitzicht. Ik vlieg al maandenlang alleen maar GA en de laatste tijd steeds redelijk simpel van A naar B met The Skypark. Heerlijk. Rustgevend. Genieten. Zo nu en dan denk ik de FBW Airbus te downloaden maar eigenlijk heb ik daar steeds geen zin in. Ik weet onderhand precies hoe mijn favoriete vliegtuigen werken, lekker simpel en overzichtelijk: ik kan alles met mijn ogen dicht doen en da's prima. Maar goed, ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen als een nachtmerrie klinkt. 8) Moet wel zeggen dat ik ook niet meer élke dag vlieg, hoor, zoals in het begin. Maar ook dat is prima. ;) Er is al genoeg NIET prima in het leven dus wat mijn hobbies betreft beperk ik me simpelweg tot wat ik gewoon wél prima vindt LOL
Same here, tot de dag dat PMDG zich manifesteert binnen FS2020 ben ik onderweg met de Caravan. Beetje de luchthavens, veldjes en omgevingen verkennen, de toerist uithangen, elke dag een vluchtje variërend van een half uur tot 2 uur.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Same here, tot de dag dat PMDG zich manifesteert binnen FS2020 ben ik onderweg met de Caravan. Beetje de luchthavens, veldjes en omgevingen verkennen, de toerist uithangen, elke dag een vluchtje variërend van een half uur tot 2 uur.
De Caravan is momenteel (en al een tijdje) ook mijn default vliegtuig! Perfect vliegtuig wat grootte, handelbaarheid, snelheid, power, inhoud, etc. betreft. En ik ben na wat gewenning ook best gecharmeerd van de G1000 (waar ik vroeger toch liever met analoge gauges op VOR vloog etc.) Past precies bij het soort vluchten dat ik leuk vindt (een beetje richting bush flights zoals ze die met de Kodiak vliegen). Goed werkende de-icing ook. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo onderweg van LOWG naar ENAL
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Z9CsZQBk/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-12-41-31-15.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fkx2wmLb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-12-48-33-98.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pmdqYSB9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-12-51-59-28.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/n9Z1sSzh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-12-58-44-46.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qz19Tyb3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-12-59-57-74.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3y3hrYjy/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-13-26-29-25.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tYDwdWFg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-13-34-38-82.png

Flightlevel 340

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 19-01-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13-09 17:33
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Een snellere processor, tenzij je in de nabije toekomst veel andere zware games gaat spelen. Je resolutie (4,95 MP) komt dichter bij 1440p (3,86 MP) dan bij UHD (8,29 MP). Je kijkt dus beter naar de 1440p benchmark.
Heb zelf als CPU een Ryzen 9 3900X en als GPU een RTX 3090.

De GPU staat op 100% te stampen (GPU geheugengebruik tikt 20Gb aan), terwijl de Ryzen uit z'n neus zit te eten (tussen de 20-25%).

Heb 64Gb waarvan in dense areas bijna de helft gebruikt wordt.

Zou het dus eerder in een GPU upgrade zoeken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Ben jij gevallen? Liveries? hahaha

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeHoDo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Ben jij gevallen? Liveries? hahaha
Alleen voor de Airbus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Heb zelf als CPU een Ryzen 9 3900X en als GPU een RTX 3090.

De GPU staat op 100% te stampen (GPU geheugengebruik tikt 20Gb aan), terwijl de Ryzen uit z'n neus zit te eten (tussen de 20-25%).

Heb 64Gb waarvan in dense areas bijna de helft gebruikt wordt.

Zou het dus eerder in een GPU upgrade zoeken.
Dus de resultaten van de review kloppen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13-09 17:33
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:39:
[...]
Dus de resultaten van de review kloppen niet?
Geen idee, heb die review niet gemaakt :).

Geef enkel mijn eigen ervaringen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Geen idee, heb die review niet gemaakt :).

Geef enkel mijn eigen ervaringen.
In FS gaat de CPU nooit naar 100%, maar heb je wel betere prestaties met hogere kloksnelheden en een hogere IPS. UIt de review:
Gecombineerd met een van de snelste processors van dit moment, haal je met een RTX 2060 Super al de maximale prestaties op full-hd-resolutie. Op wqhd-resolutie lukt dat vanaf een 2070 Super en alleen op 4k-resolutie begin je iets te merken van een RTX 3080.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo nu bijna op de helft van de vlucht

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vctjbjhT/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-14-00-50-53.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QFM6sMVY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-14-04-21-63.png

Ergens boven Denemarken
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qN5gD19D/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-14-21-26-26.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CRN9wtFJ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-14-27-20-86.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/67qbtpb5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-14-27-43-33.png

Zo we zijn al weer aan het dalen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SJ54zR33/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-12-02-100.png

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 19-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:06:
Zo nu bijna op de helft van de vlucht
Blij met je nieuwe thumbnails, ravw! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Blij met je nieuwe thumbnails, ravw! ;)
NEE! vind het maar niets ....... koop je daarvoor een 32 inc monitor om op een smartphone grote screenshots te kijken :D :X :X

>:) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:13:
[...]

NEE! vind het maar niets ....... koop je daarvoor een 32 inc monitor om op een smartphone grote screenshots te kijken :D :X :X

>:) ;)
Je kunt het ook anders zien, in plaats dat ik alle foto's op matige grootte zie, zie ik nu de foto's die ik interessant vind in hun volle glorie omdat ik er op klik :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Je kunt het ook anders zien, in plaats dat ik alle foto's op matige grootte zie, zie ik nu de foto's die ik interessant vind in hun volle glorie omdat ik er op klik :)
dan moet je wel twee keer klikken als je ze wil zien op ware grote of isdat bij jou anders
Het zou mooi zijn als GoT het zou kunnen maken als je er met je luis op gaat staan dat hij de ware grote krijgt wat je bij veel sites heb tegenwoordig

Zo ben al weer bijna aan het einde vande vlucht
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y31fdh79/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-20-02-56.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Q9sm4g9P/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-24-29-31.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k66JHS0Q/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-30-00-52.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZCZ9W7kX/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-33-18-09.png

Aankomst op ENAL
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K15tc19S/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-38-44-66.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nCbmv4gf/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-43-08-58.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FYhJ69hP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-45-57-13.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WqRdwV9w/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-15-51-37-95.png

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 19-01-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:29:
[...]

dan moet je wel twee keer klikken als je ze wil zien op ware grote of isdat bij jou anders

Zo ben al weer bijna aan het einde vande vlucht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2 keer klikken inderdaad. maar dat geeft niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 19-01-2021 15:32 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:31:
[...]

2 keer klikken inderdaad, Sterker nog, liever 1x klikken, en dan rechtsklikken en "afbeelding bekijken" :)
ja die heb je ook nog hahaha
dat is wel lang geleden ...
maar het zou beter zijn als je met je muis er boven gaat hangen dat hij auto vergroot

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Craftop
ravw schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Het zou mooi zijn als GoT het zou kunnen maken als je er met je luis op gaat staan dat hij de ware grote krijgt wat je bij veel sites heb tegenwoordig
...
@Magic
Ik gebruik al jaren de chrome extensie Imagus. Als je daarbij je muis op een afbeelding houdt (zonder te hoeven klikken), wordt automatisch de afbeelding in originele grootte getoond. Ideaal voor dit soort toepassingen (en vrijwel elke andere website)! Werkt ook voor video's etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vroeg aan de spuiter of hij mijn plane even een retro look wlide geven
Dacht aan een beetje flowerpower kleurjes ...... niet dus :o

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DZrX1pKv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-17-10-20-50.png

Gelijk even van Toronto naar Atlanta gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dhwmMb20/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-17-23-59-99.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PPh8NmP3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-17-26-18-13.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wRkMDG7W/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-17-44-12-18.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k2N9jp99/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-17-51-51-80.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bdHwVrR4/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-18-00-04-30.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WDZt8nzP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-18-25-54-39.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2qTvhGK8/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-19-18-49-21-11.png

Nu op 240 hoogte
en straks de landing

[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 19-01-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik vlieg al maandenlang alleen maar GA en de laatste tijd steeds redelijk simpel van A naar B met The Skypark.
Hoe bevalt The Skypark? Heeft het voldoende mogelijkheden of is dit nog beperkt?

Gebruik nu nog OnAir, maar heb een abonnement van een half jaar dat in maart verloopt. Bevalt me prima maar gebruik het niet heel erg vaak, ben meestal op een andere plek aan het vliegen. Als er een goed alternatief is zonder abonnement stap ik misschien wel over. Ik heb met FSX Airhauler 1 gehad, maar het probleem wat je daarmee hebt als je het niet vaak gebruik is dat lopende kosten zo hoog zijn dat je eigenlijk iedere dag moet vliegen om niet failliet te gaan, waardoor het al snel een verplichting is om AirHauler op te starten. Met Onair heb ik 1 AI medewerker, als ik die 1x per week op pad stuur is voldoende om m'n bedrijf in de lucht te houden.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag dat er nog een nieuwere Nvidia driver was (is al even uit maar ik installeer niet gelijk de laatste versie), dus was in de Geforce Experience aan het kijken, maar zie dus dat je vanaf nu uit Game Ready-stuurprogramma en Studio-stuurprogramma kunt kiezen. Zorg dus dat je de Game-Ready-stuurprogramma kiest!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3X-VuLHidlM80e6zFVK5kN16yc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LnBooZGb54YgIvvF7jueDw7m.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Craftop schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:53:
[...]

@Magic
Ik gebruik al jaren de chrome extensie Imagus. Als je daarbij je muis op een afbeelding houdt (zonder te hoeven klikken), wordt automatisch de afbeelding in originele grootte getoond. Ideaal voor dit soort toepassingen (en vrijwel elke andere website)! Werkt ook voor video's etc.
Wat een toptip! _/-\o_ Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
FS2020 zou pas echt realistisch zijn als je vanaf vrijdag niet meer vanaf Schiphol naar het VK mag vliegen... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 19:59
hoevenpe schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:12:
FS2020 zou pas echt realistisch zijn als je vanaf vrijdag niet meer vanaf Schiphol naar het VK mag vliegen... ;)
Ik dacht al wat doet die onzichtbare muur in de Noordzee :+

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 19:59
ik plak eigenlijk gewoon mijn screenshot in het venster van tweakers (hoe leg ik dit uit) Bij dit scherm kies ik plakken na dat ik op printscreen heb gedrukt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbK8c-CyM1zZsC376zmIqasJzOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rmLIFSGGvo2yfkwETDQY1gEC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 102% gewijzigd door appie35 op 19-01-2021 21:38 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Nou, dat wordt al ruimschoots gecompenseerd door maar 10% van alle traffic wereldwijd te tonen..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan gaan we maar van de VK naar EHAM :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Even een nachtvluchtje gedaan van LGIR naar LGKR met Helios
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/r0JL1tqC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-00-37-04-26.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7bKkb7sq/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-00-47-47-96.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fJkhdLpm/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-01-04-05-59.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zbqsGXTL/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-01-06-51-03.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FdG2d5xT/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-01-26-51-03.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DmwVV02H/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-01-37-07-66.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qgbPprqR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-02-02-46-26.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LqDyvkZX/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-02-07-59-68.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XGvsPZwg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-02-13-23-26.png

De airports zijn Freeware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Mooi @ravw! Zeker de 3x3 zoals die laatste post ziet er strak uit. (Al vind ik de andere twee (dag-) vluchten inhoudelijk leuker. :) )
Ik denk dat je zelfs nog wat pixels over hebt in de breedte. Nu zijn ze 180px breed en ik denk dat je 800px/3 => 266px hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
https://twitter.com/EHEH_Spotter/status/1351517692897988608

Geen idee of dit IRL vaker voorbij komt, maar waarschijnlijk vroeg hij het omdat Amsterdam nog niet helemaal goed in FS is uitgewerkt :+ .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
pretpik schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:49:
https://twitter.com/EHEH_Spotter/status/1351517692897988608

Geen idee of dit IRL vaker voorbij komt, maar waarschijnlijk vroeg hij het omdat Amsterdam nog niet helemaal goed in FS is uitgewerkt :+ .
Zo die is echt van het padje omdat zo maar even te vragen :-)
Maar goed zal wel gedacht hebben nu vliegt er toch bijna niets in de omgeving dus kan wel een rondje van de zaak geven :9
maar een flyover is altijd wel eens te proberen :9

Ach ik luisterd vaak dit soort gesprekken , maar sommige zijn echt wel humor en soms ook wel van ... zegt die dat nou echt ...... 8)7

8)
Controller: I've got you on radar, state your intentions.
Pilot: Can I fly around in circles Sir?
Controller: Negative, you are in a busy airspace right now.
Pilot: Ok then, I'll fly around in straight lines.
>:) >:)
A Pan Am 727 flight waiting for start clearance in Munich overheard the following:

Lufthansa (in German): "Ground, what is our start clearance time?" Ground (in English): "If you want an answer you must speak in English." Lufthansa (in English): "I am a German, flying a German airplane, in Germany. Why must I speak English?"

Unknown voice from another plane (in a beautiful British accent): "Because you lost the bloody war."
ATC: Lufthansa 1234, are you an A330 or an A340?
DLH1234: Huh? An A340 of course, why?
ATC: Well then, would you mind switching on your other two engines as well and expedite your climb?
>:)

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 20-01-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-09 17:38
Hahahahaha en ik maar denken dat piloten en vluchtleiders uiterst serieus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edwinlzv schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:43:
Hahahahaha en ik maar denken dat piloten en vluchtleiders uiterst serieus zijn.
Integendeel ..... >:)
er staan zat filmpjes op Youtube en ook heb ik echte piloten vaak mee gemaakt en dat waren nou niet echt mensen die serious waren.. misschien met hun handelingen wel maar wat betreft taalgebruik , vaak veel lol hoor onderling

je ziet het ook altijd vaak bij air crash investigation dat ze vaak veel humor hebben in de cockpit
maar goed als je soms ziet welke uren en dagen die gasten maken , dan moet je wel een beetje positieve instelling hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een vlucht van vandaag Tivat, Montenegro naar Barcelona, Spanje

YouTube: Tivat to El Prat best with a TAP A320 Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Doorgaans beperk ik me tot korte vluchten van halfuur tot max anderhalf uur, heb gewoonweg niet meer tijd en aan het vliegen an sich vind ik niet zo veel. Zijn er ergens tips of site waar je zo'n aanrader-vluchten kan vinden? Is nu beetje teveel 'blind' plannen. Dus vooral met mooie luchthavens, of mooie landschappen die je onderweg passeert enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:30:
Doorgaans beperk ik me tot korte vluchten van halfuur tot max anderhalf uur, heb gewoonweg niet meer tijd en aan het vliegen an sich vind ik niet zo veel. Zijn er ergens tips of site waar je zo'n aanrader-vluchten kan vinden? Is nu beetje teveel 'blind' plannen. Dus vooral met mooie luchthavens, of mooie landschappen die je onderweg passeert enz?
de meeste gebieden liggen rond de hand crafted airports .. maar echt mooie airports daar zou je zelf aan moeten gaan werken of freeware zoeken of kopen ..
want dan kan je ook gebieden naar je hand zetten
Ik zorg zelf nu dat ik voor Airliners , int airports heb die mooi zijn , en dan Regionaal en plaatselijke luchthaventjes voor de GA en korte afstanden om te vliegen zo als regio vluchten met een B737 of ATR

want ik wil het straks zo hebben dat ik alleen maar land op Int met de grote bakbeesten , daarna met mid planes op regionaal airportd ( dus ATR of B737 ) en dan de van regio met GA naar de plaatstelijk vliegveldne kan gaan

en landschappen dan moet je gewoon ook tochtjes gaan vliegen of egwoon eens kijken in diverse landen op Internet foto's zoken en dan daar in die omgeving rond gaan vliegen

Ik was begonnen een van mijn eerste vluchten van OOst naar West canada te vliegen , noe daar ben je dus even een aadrige tijd mee beizg .. maar dan zie je wel wat van het land
en zo kan je ook in Europa of een deel wat je trekt gewoon eena van Oost naar west gaan of noord zuid :D

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 20-01-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Iemand hier die ook last heeft gehad van die vliegtuig moderatie bij OnAir?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suntory
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
Ben met mijn wereldreis in de CJ4 begonnen en vlieg deze week langs de kust van Brazilië, om later door te vliegen naar Bolivia en Peru. Gister Rio de Janeiro, vandaag naar Sao Paulo. (aanrader!) Mooie kustlijn, goed weer, vliegveld midden in het centrum van de stad, maar op aankomst veel regen en wind. ILS landing dus. In de laatste paar honderd feet neem ik de controle over, krijg je dit....

Iemand anders ook wel eens last gehad van een cityplanner die zijn werk niet verstaat en waarschijnlijk na dit incident nooit meer een baan zal vinden in dat vakgebied? En is daar iets tegen te doen, zonder het hele realisme van de verdere sim aan te passen?

[YouTube: MSFS - Sao Paulo (SBSP) approach - city planning has some explaining to do]
Video net geupload, kwaliteit wordt na processen 1440p

[ Voor 28% gewijzigd door Suntory op 20-01-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Waarschijnlijk compleet idiote vraag maar waarom krijg ik na landen en uitzetten motor soms scherm met samenvatting vlucht, en soms niet? Logt vlucht wel in profiel, maar vind het gewoon raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
Vermoed dat dit gebeurt als de Avionics OF de Battery uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja maar soms ook niet, als ik geland ben, zet ik meestal eerst motor uit (Honeycomb Yoke) en dan de witte knoppen (navigatie/gps) en dan rode knoppen (avionics/comms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Heeft het misschien nog te maken met of je op de parking staat of niet? Het lijkt me niet dat je de motor uitzet op de landingsbaan, maar wie weet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qtC9dMZH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-22-15-21-60.png

Vertrek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zb2WS883/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-22-22-57-96.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xqqLjJ3m/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-22-16-32-66.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SJM88B5N/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-22-27-51-94.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rRtd14fY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-22-30-38-34.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3khyGdmn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-20-22-32-21-93.png

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/njNrhznK/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-00-20-23-88.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Mfy6ZmPx/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-00-23-28-51.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xqHTP907/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-00-29-20-25.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1VcS15X3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-00-32-57-49.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2VrmFv9b/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-00-33-31-31.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2VGYH6gH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-00-36-45-89.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/23pCyg4x/Desktop-Screenshot-2021-01-20-23-22-45-79.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er staan Masten voor de baan waar je tegen aanvliegt dus hoger aankomen ..... ja deze zijn sneaky
ik kom ze vaker tegen ook flatgebouwen

Ooit eens gehad ....
Grond radar laat groen zien ....... vliegtuig zegt Terain terain :o :o
ja wat wil je nou een toen was het dus ook boem en keer met mij .... ipv dat hij nu zegt mast / paal of obstakel >:)

of dit soort momentjes heb ik ook wel gehad

YouTube: near midair collision on final approach Cessna 172

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MSFS Multiplayer :o
Dat is de reden dat ik eigenlijk multiplayer altijd uit heb staan.

Als ik dit soort soort filmpjes altijd zie vind ik het altijd jammer dat in MSFS een C172 (of ander klein vliegtuig) zo makkelijk te landen is. Als je ziet hoeveel die in het echt aan het corrigeren is. In MSFS hoef ik echt niet zoveel bij te sturen hoor. Zelfs al de windkracht sterker is is ie over het algemeen constant, waardoor je hem door te trimmen redelijk op kan heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hm net nog eens getest, vluchtje van Gibraltar naar klein lokaal vliegveldje, daar geland en vliegtuig naast airstrip gezet tussen paar andere geparkeerde vliegtuigjes, motor uit, gps uit... Gewoon dood vliegtuig, geen enkel scherm te zien. Als ik dan naar hoofdmenu ga, staat de vlucht wél in mijn logboek, incl de landing.

Trouwens, de discovery flights en events enz verdwijnen blijkbaar na tijdje? Is ook toch stom, waarom dit niet in apart menu zetten onder 'activities' zodat je dit later nog eens kan spelen? Gooien dat nu gewoon weg na tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
lapino schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:05:
Hm net nog eens getest, vluchtje van Gibraltar naar klein lokaal vliegveldje, daar geland en vliegtuig naast airstrip gezet tussen paar andere geparkeerde vliegtuigjes, motor uit, gps uit... Gewoon dood vliegtuig, geen enkel scherm te zien. Als ik dan naar hoofdmenu ga, staat de vlucht wél in mijn logboek, incl de landing.

Trouwens, de discovery flights en events enz verdwijnen blijkbaar na tijdje? Is ook toch stom, waarom dit niet in apart menu zetten onder 'activities' zodat je dit later nog eens kan spelen? Gooien dat nu gewoon weg na tijdje?
Gelukkig dat ze wel in de logboek staan, daar had ik nog niet naar gekeken. Dit heb ik ook regelmatig bij vliegvelden waar geen ...uhm ja... n00b speaking... tower bij zit. Je krijgt dan geen response als je aangeeft dat je er wilt landen etc.
Helaas zo ook geen achievement behaald voor het landen op een gras veld. (weet iemand misschien een veldje waar ik die achievement wel kan halen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@lapino Heb ik ook soms dat het completion scherm niet altijd naar voren komt, bij mij helpt het dan om af en toe even alle switches aan en uit te zetten. De volgorde is motoren uit -> dan battery. Maar als het in je logbook staat dan is het al goed natuurlijk :).

Discovery flights verdwijnen inderdaad, erg jammer. Ik heb de US gemist. Online zijn ze wel te vinden door mensen die het flight plan hebben opgeslagen en nu aanbieden.

@Soliest Als je op een gras veld hebt geland en je kreeg de achievement niet dan is het gewoon gebugd. Grote kans dat je over een paar dagen ergens vliegt, o.a. in je airbus op FL390 en dat je dan opeens uit het niets de achievement krijgt. Zit soms bizarre vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo ben vanaf El Prat naar EHAM aan het vliegen met Iberia
Maar zit nu ergens boven Brussel maar de wind is wel lekker aan het toe nemen .. mag straks in Ams gaan landen op 36R
En het stormt behoorlijk boven Nederland dus dat kan nog eens leuk gaan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:54
Gameaddict schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:42:
[...]

MSFS Multiplayer :o
Dat is de reden dat ik eigenlijk multiplayer altijd uit heb staan.

Als ik dit soort soort filmpjes altijd zie vind ik het altijd jammer dat in MSFS een C172 (of ander klein vliegtuig) zo makkelijk te landen is. Als je ziet hoeveel die in het echt aan het corrigeren is. In MSFS hoef ik echt niet zoveel bij te sturen hoor. Zelfs al de windkracht sterker is is ie over het algemeen constant, waardoor je hem door te trimmen redelijk op kan heffen.
Dat filmpje is toch geen MSFS 2020 recording? Volgens mij is dat een real life movie,
Of ben ik er nu ook in getrapt en zijn recordings van FS2020 zo realistisch?

Volgens mij is dat dus een real life situatie en dan ben ik wel benieuwd of die cessna piloot een rapport heeft ingediend van deze hoogst ongelukkige actie. (waarbij in de comments terecht de vraag opgebracht wordt of de overtaking pilot (low wing) de cessna wel gezien heeft? (Zo niet dan is dat toch een foutje want dan is hij het circuit ingevlogen zonder goed gekeken te hebben naar aanwezig verkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Dat filmpje is toch geen MSFS 2020 recording? Volgens mij is dat een real life movie,

Volgens mij is dat dus een real life situatie en dan ben ik wel benieuwd of die cessna piloot een rapport heeft ingediend van deze hoogst ongelukkige actie. (waarbij in de comments terecht de vraag opgebracht wordt of de overtaking pilot (low wing) de cessna wel gezien heeft? (Zo niet dan is dat toch een foutje want dan is hij het circuit ingevlogen zonder goed gekeken te hebben naar aanwezig verkeer)
Was het ook niet zo dat een Naderend vliegtuig alijd moet uitwijken voor een andere ..
dus die over vloog had allang of gas terug moeten nemen of zorgen dat hij niet in de buurt van de cessna kwam ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Was het ook niet zo dat een Naderend vliegtuig alijd moet uitwijken voor een andere ..
dus die over vloog had allang of gas terug moeten nemen of zorgen dat hij niet in de buurt van de cessna kwam ..
Correct. Maar vermoedelijk heeft de overtaking plane de cessna nooit gezien.
Ik kan me niet voorstellen dat dit een bewuste overtake was. (dat zou pas echt erg zijn).

Maar de overtaking piloot heeft zijn werk dus niet gedaan en onvoldoende gekeken (of geluisterd, want ook op uncontrolled airports zouden piloten hun intenties moeten melden) voordat hij het circuit invloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Bedoelde eigenlijk te zeggen dat het eruit ziet alsof je MSFS multiplayer aan hebt staan, daar vliegen de meesten ook lang/door elkaar, althans was dat zo toen MSFS net uit was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
Gameaddict schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Bedoelde eigenlijk te zeggen dat het eruit ziet alsof je MSFS multiplayer aan hebt staan, daar vliegen de meesten ook lang/door elkaar, althans was dat zo toen MSFS net uit was.
Ah, ja dat wil ik wel geloven.
Daar is de kennis van hoe het hoort niet aanwezig en kom je natuurlijk ook heel veel rookies tegen die maar wat doen.

Maar goed, het kan dus ook in het echt gebeuren, blijkt maar uit dit filmpje.

Hier nog even een interessante en eerlijke reactie van de cessna pilot in de comments.
Was dus op zijn first solo. lekker begin van je vlieg carriere. :)

This was my first solo circuit. Taking responsibility for my own actions, here is what I did wrong: early downwind call to ATC was given and response was that I was #3 for landing and did I have #2 in sight. Scanning the circuit I saw an aircraft turning final. I responded that i did (my error) what I didn't see was the twin above me in the circuit. And I should have called I only have one in sight, what is the position of the other. My sense is that ATC also had the opportunity when both aircraft were on final to have called this. The low wing Dutchess and high wing C172 didn't help either PIC. My lesson: if you don't have circuit traffic in sight? Ask until you are clear. Thereby taking responsibility for your own separation. Don't rely on others. This 'luck to experience' transaction has made me 1000 times more situationally aware...... #firstsolo

[ Voor 48% gewijzigd door killerbee1958 op 21-01-2021 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo we staan op Schiphol _/-\o_
Mooie vlucht weer en veilig aangekomen in 1 stuk :D

El Prat - Eham

Vertrek van uit Barcelona
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dh3Vg8qL/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-08-27-28-65.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7G3HS9NQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-08-42-15-18.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s1z5QDPw/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-08-46-38-87.png

onderweg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hfjzTJXb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-09-24-46-100.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wypRm0N7/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-09-25-29-72.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G8Ktsrr5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-09-57-13-38.png

Aankomst Eham
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/H8JmsCL5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-10-36-49-04.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RWxm9yx6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-10-41-59-84.pngAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fJm4HCSw/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-21-10-47-38-70.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
Dan een andere vraag. In veel approaches van drukke vliegvelden zijn holding patterns ingebouwd, om verkeer tegen te houden voordat het aan final approach begint. In IFR vluchten die ik uitvoer met de CJ4, hanteer ik deze holding patterns altijd volgens het boekje, want realistisch.

Echter, de holding patterns zitten vaak nog niet in het bereik van de Tower frequency, waardoor ik nog geen clearance for landing kan aanvragen / ontvangen, en zolang ik in de Hold zit, geeft de Approach ATC ook geen cleared to approach.

Hoe werkt dit in werkelijkheid, vlieg je dan de approach zonder hold, tenzij ATC je expliciet vraagt de hold te hanteren, of vlieg je standaard de holding pattern in, en wordt er daarna toestemming verleend voor final approach?

Ter verduidelijking dit plaatje, waarbij de hold dus op ACUBO start
https://i.stack.imgur.com/Gd8OY.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Suntory op 21-01-2021 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
Suntory schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:16:
Dan een andere vraag. In veel approaches van drukke vliegvelden zijn holding patterns ingebouwd, om verkeer tegen te houden voordat het aan final approach begint. In IFR vluchten die ik uitvoer met de CJ4, hanteer ik deze holding patterns altijd volgens het boekje, want realistisch.

Echter, de holding patterns zitten vaak nog niet in het bereik van de Tower frequency, waardoor ik nog geen clearance for landing kan aanvragen / ontvangen, en zolang ik in de Hold zit, geeft de Approach ATC ook geen cleared to approach.

Hoe werkt dit in werkelijkheid, vlieg je dan de approach zonder hold, tenzij ATC je expliciet vraagt de hold te hanteren, of vlieg je standaard de holding pattern in, en wordt er daarna toestemming verleend voor final approach?

Ter verduidelijking dit plaatje, waarbij de hold dus op ACUBO start
https://i.stack.imgur.com/Gd8OY.jpg
Je vliegt het pattern ZONDER hold tenzij ATC je instructies geeft om te holden.

Overigens brengt approach je normaal gesproken tot op final en wordt je dan overgedragen aan Tower. Tower geeft inderdaad landing clearance

[ Voor 6% gewijzigd door killerbee1958 op 21-01-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mooie plaatjes en formaat zo Ravw! Die wolken blijven geweldig, ik vloog gisteren van Honduras Intl naar Cuba, en bij het vertrekken vloog ik ook langere tijd door gigantisch dikke wolken. Toen ik er eindelijk boven was had je af en toe een gat van een paar honderd meter breed waar je dan af en toe net nog de jungle kon zien. Absoluut genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
killerbee1958 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Overigens brengt approach je normaal gesproken tot op final en wordt je dan overgedragen aan Tower. Tower geeft inderdaad landing clearance
En doet MSFS ATC dit ook, of zijn holds (nog) niet geimplementeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Suntory schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:22:
[...]

En doet MSFS ATC dit ook, of zijn holds (nog) niet geimplementeerd?
Geen idee. omdat ik niet met FS2020 ATC vlieg (vlieg liever online met Vatsim)

Ik denk niet dat de fs 2020 atc hold goed toepast. Als ik zie hoeveel geklaag er al is over zelfs het normale atc gedrag dan denk ik dat goed gebruik van holds (gebeurt alleen als er teveel verkeer tegelijk op een vliegveld dreigt af te stormen) al aan de ATC van MSFS 2020 gegund is. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is dit dan niet iets om dit in de FAQ van het forum te zetten of van het draadje
Want het is nog nergens gezegt dat je het op zo'n manier moet doen .. maar goed ik blijf er bij ik had ze liever gelijk groot gezien ..
Vroeger werd dit gedaan om data uit te sparen van het dl , omdat iedereen nog een bundeltje had of belkosten :X
vind het eigenlijk niet meer van deze tijd om het zo te doen ...
Ik zie liever 8K screenshots in full dan een icoontje wat een screenshot kan worden :+

even terug te komen over FS , ja die wolken blijven echt erg mooi
soms loop ik even weg om koffie te zetten kom je terug zit je in eens in en heel ander soort weer :D
daarom blijf ik er liever ook bij zitten bij de vluchten zo dat je die mooie verandering ook kunt zien en mee maakt

Straks maar weer eens kijken waar ik heen gaat ....
maar hoop vandaag wel op de update van de market in MSFS voor nieuwe dingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ravw schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Is dit dan niet iets om dit in de FAQ van het forum te zetten of van het draadje
Want het is nog nergens gezegt dat je het op zo'n manier moet doen .. maar goed ik blijf er bij ik had ze liever gelijk groot gezien ..
Vroeger werd dit gedaan om data uit te sparen van het dl , omdat iedereen nog een bundeltje had of belkosten :X
vind het eigenlijk niet meer van deze tijd om het zo te doen ...
Ik zie liever 8K screenshots in full dan een icoontje wat een screenshot kan worden :+
Het heeft niet heel veel te maken met data besparingen (al is het wel een stuk vriendelijker voor mensen die GoT op hun mobiel bezoeken. Het gaat er om dat anderen niet eerst hun vinger kapot moeten scrollen om 3x per dag door alle 8 plaatjes heen te komen. Nu kan ik het in 1 oog opslag zien en klikken op degene die mooi of interessant zijn.

Dus wat mij betreft een mooie compromis, jij kan je foto logbook delen en wij hoeven alleen datgene te zien wat we zelf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Het heeft niet heel veel te maken met data besparingen (al is het wel een stuk vriendelijker voor mensen die GoT op hun mobiel bezoeken. Het gaat er om dat anderen niet eerst hun vinger kapot moeten scrollen om 3x per dag door alle 8 plaatjes heen te komen. Nu kan ik het in 1 oog opslag zien en klikken op degene die mooi of interessant zijn.

Dus wat mij betreft een mooie compromis, jij kan je foto logbook delen en wij hoeven alleen datgene te zien wat we zelf willen.
waarom heb ik op mobiel daar geen last van
Zo als ik ze op mobiel ziet

Oude manier
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sfGCsPnT/Screenshot-2021-01-21-12-04-55-220-org-mozilla-firefox.jpg

Nieuwe manier
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3RB4R5JH/Screenshot-2021-01-21-12-10-13-486-org-mozilla-firefox.jpg

Vind die oude manier toch een stuk mooier overkomen
Zeker op mobiel komen de eerste veel meer tot zijn recht en je het scrollen ..
ach dat het je nu eenmaal met veel aktie op het forum
daarom heb ik ook geen FACEBOOK op mobiel ... dan kan ik wel een auto scroll er op gooien maar denk dat zelfs die moe word en het niet bij kunt houden , zo snel word er geplaats door mensen
:D
en daarbij met de oude manier scrol je gewoon door en zie je de foto's gelijk een beetje in mooi details
bij de nieuwe manier , twee moet je op de foto drukken en dan ook nog weer eens wegdrukken dus eigenlijk heb je dan veel meer handelingen om te toen dan rustig door te scrollen
dus of je 1 a 2 keer scrolled om door de foto's heen te gaan of je gaat per foto nog 2 keer extra drukken om ze goed te bekijken

dus het is maar wat je wil :o
maar goed voor mij maakt het voor plaatsten niet uit omdat de links aangeleverd worden ;)

Mijn vlucht gaat nu van Orlando naar St Maarten -- Air Caraibes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is er al een goeie VFR map replacement die in-game werkt ipv met apart venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
lapino schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:54:
Is er al een goeie VFR map replacement die in-game werkt ipv met apart venster?
yes, free ware Little Navmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Kan die al ingame dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Ik weet niet wat je met ingame bedoelt maar je runt Little navmap parallel aan fs2020 een little navmap connect met fs2020.
Kan op die manier flightplannen vanuit LM naar FS 2020 sturen en andersom kan je je vlucht volgen in LNM tijdens de vlucht.

LNM is een heel uitgebreid pakket. Ik gebruik zelf het commerciele Avlasoft EFB2 maar ik zie heel veel van de dingen die EFB2 kan allemaal terug in LNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

killerbee1958 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Ik weet niet wat je met ingame bedoelt maar je runt Little navmap parallel aan fs2020 een little navmap connect met fs2020.
Kan op die manier flightplannen vanuit LM naar FS 2020 sturen en andersom kan je je vlucht volgen in LNM tijdens de vlucht.

LNM is een heel uitgebreid pakket. Ik gebruik zelf het commerciele Avlasoft EFB2 maar ik zie heel veel van de dingen die EFB2 kan allemaal terug in LNM
Ingame wordt mee bedoeld dat je het in het spel zelf ziet, dus als een popout (net zoals het ATC scherm, weather etc). Dat kan bijvoorbeeld in ieder geval al wel voor SkyVector.

Zie deze discussie: https://forums.flightsimu...ced-vfr-map-add-on/334074

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 21-01-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Ircghost schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Ingame wordt mee bedoeld dat je het in het spel zelf ziet, dus als een popout (net zoals het ATC scherm, weather etc). Dat kan bijvoorbeeld in ieder geval al wel voor SkyVector.

Zie deze discussie: https://forums.flightsimu...ced-vfr-map-add-on/334074
[YouTube: Advanced VFR Map for Flight Simulator]
Ik heb SkyVector niet meer werkend gekregen in game. Had de msfs2020 toolbar gedownload, zoals gezien op enkele youtube kanalen, maar schijnbaar ondersteund Skyvector dit niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Craftop schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb SkyVector niet meer werkend gekregen in game. Had de msfs2020 toolbar gedownload, zoals gezien op enkele youtube kanalen, maar schijnbaar ondersteund Skyvector dit niet meer?
Dat zou kunnen, gebruik het zelf niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PA-28R Arrow III in Microsoft Flight Simulator from Just Flight - First Look Preview video

YouTube: PA-28R Arrow III in Microsoft Flight Simulator from Just Flight - Fi...

O+ :9~ Hebben

voor de snelle jongens onder ons de F-15 Eagle voor MSFS is uit

https://www.fsvisions.nl/the-eagle-has-landed/

hier te koop

https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Ik ben daar ook mee bezig geweest, ook niet gelukt. Skyvector heeft sowieso wijzigingen doorgevoerd zodat dit niet meer werkt. Daarop heeft degene die de mod z'n toolbar aangepast, maar krijg hem niet werkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 14:39
Suntory schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:16:
killerbee1958 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:18:
[...]
Dit is wat te zwart-wit gesteld. In real life vlieg je het pattern zonder hold alleen als je door ATC voorbij de hold geklaard bent, of cleared approach hebt gekregen. Of in geval van comm failure als de expected approach time verstreken is, of je de fix passeert op of na de geplande vliegplantijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-08 23:01
Mooi, die ga ik eens proberen in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
ravw schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:50:
PA-28R Arrow III in Microsoft Flight Simulator from Just Flight - First Look Preview video

YouTube: PA-28R Arrow III in Microsoft Flight Simulator from Just Flight - Fi...

O+ :9~ Hebben

voor de snelle jongens onder ons de F-15 Eagle voor MSFS is uit

https://www.fsvisions.nl/the-eagle-has-landed/

hier te koop

https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator
Als die tablet dan ook echt werkt en je er dingen in kan zetten als een website of zo... dan wil ik dat ook wel in mijn vliegtuigje ;)
Ziet er goed uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Als die tablet dan ook echt werkt en je er dingen in kan zetten als een website of zo... dan wil ik dat ook wel in mijn vliegtuigje ;)
Ziet er goed uit _/-\o_
Ja zeker wel maar dat geluid is ook echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
ravw schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:22:
[...]

Ja zeker wel maar dat geluid is ook echt super
FF stiekum op de zaak het geluid aangezet ;) klinkt inderdaad goed.
Maar kijk meer uit naar Volanta en dan op die tablet in de cockpit kunnen draaien... man man man, daar word ik blij van.

https://orbxsystems.com/f...-personal-flight-tracker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:42:
[...]

FF stiekum op de zaak het geluid aangezet ;) klinkt inderdaad goed.
Maar kijk meer uit naar Volanta en dan op die tablet in de cockpit kunnen draaien... man man man, daar word ik blij van.

https://orbxsystems.com/f...-personal-flight-tracker/
ja ik ken het programma .. had daar volgens mij een beta mail van gehad ...... aan gemeld dacht ik maar per ongeluk die mail weggegooid :o :X

maar ik wacht wel tot hij uitkomt

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 21-01-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die Arrow ziet er mooi uit, geluid is ook top! Maar ik zie nog geen beschrijving over hoe ze de systemen en flight model hebben aangepast (i.e. is er ook wear en tear op de motor zoals je vaker ziet bij Premium kleine GA).

Voor mij lijkt het nu meer een soort Carenado achtig vliegtuig. Dus top graphics, maar geen echte bijzondere aanpassingen aan het model of de simulatie. Ik wacht nog even af.
Pagina: 1 ... 134 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc