Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:34
ravw schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 02:55:
[...]

zonde dat je ze weg heb gedaan ... je had er best nog wel mensen blij mee kunnen maken :-)
Ik heb deze nog liggen :-) moet ergens ook de Combat MSFS nog hebben liggen maar nu alleen over MSFS

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb jij scratticommander veel gebruikt? zo ja mag ik vragen wat jij er mee deed?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
ared schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Mag ik vragen wat je nu hebt qua hardware?
Ik vlieg sinds de kerstvakantie ook in VR, eerst de Alaska bushtrip gedaan en nu de Patagonië. Moet zeggen dat vooral Patagonië alle verwachtingen waar maakt die ik eigenlijk voor Alaska had...

Maar dat terzijde ik, heb zelf ook een GTX 1070 en i7 7700k en dat gaat op hoogte en in de natuur wel ok, maar taxiën op grote luchthavens en vliegen boven grote steden is niet te doen. Ik vraag me vooral af of een upgrade van grafische kaart (RTX 3080) voldoende is, of dat ik meteen een nieuwe cpu/mobo nodig heb? Heb al 32 GB geheugen en een snelle M.2schijf, dus daar zit ik denk ik al ok.
Online JJ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Wat voor systeem heb je gebouwd? Ik heb ook een systeem in elkaar gezet voor FS: Ryzen 9 5900X, GTX 1080Ti (moet nog vervangen worden door een RTX 3090/80), 32GB DDR4 @ 3600, 1TB M.2 en HTC Vive Pro. Draait op zich ok in VR, maar verwacht wel een boost van de 3090/80 ten opzichte van de 1080.
Ik heb een volledig nieuwe PC gebouwd met een AMD 5800X, 32 GB RAM, 1 TB M.2 en inderdaad een RTX 3080. In 2D zie ik in de FPS counter van Flight Simulator dat de GPU en Mainthread om en om als bottleneck worden gezien, deze combi lijkt dus goed in balans. Wel moet ik er bij vermelden dat het werkgeheugen in XMP modus staat.

In 2D met alles op maximaal (ook scaling) haal ik in m'n Cessna 172 rond de 40 FPS boven Los Angeles. Mocht er behoefte aan zijn kan ik ook andere steden/vliegtuigen testen en naar Youtube uploaden.

[ Voor 22% gewijzigd door pretpik op 13-01-2021 10:48 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 08:37
Bedankt voor je antwoord! Nog ff sparen dan, Ik zie dat alleen die 3080 al meer stroom vraagt dan m'n hele huidige systeem kan leveren. Ik denk niet dat ik er kom met alleen een upgrade... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Heb jij scratticommander veel gebruikt? zo ja mag ik vragen wat jij er mee deed?
wat bedoelje met scratticommander
:o

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:05:
[...]

wat bedoelje met scratticommander
schiratti commander 8e doos..

Ik maakte daar o.a mijn eerste scenery mee voor fs 5.1 nou ja scenery een landende parachutist bij teuge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
appie35 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Ik maakte daar o.a mijn eerste scenery mee voor fs 5.1 nou ja scenery een landende parachutist bij teuge
Je hebt de verkeerde gequote ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:54:
[...]

schiratti commander 8 doos..

Ik heb zelf ook heel veel oude games liggen die nergens meer op draaien
maar het is altijd leuk zeker als je FS fanaat bent om dit soort dingen te behouden , het is dat ik er even geen ruimte voor heb , dan had ik de hele zooi in een vitrinekast gedaan en gewoon als sierstuk neer gezet :-) het is toch een mooi stukej history

Denk als ik al mijn games (helaas zonder dozen ) of gelukkig zonder dozen :D als ik die ook nog bewaarhad dan hat ik aan een 4 kamer woning niet genoeg gehad maar dan had ik een loods moeten hebben voor die dingen op te slaan
en ik ben ook nog een hoop kwijt geraakt .
ik zou de org versies van deel 1 tm 98 nog wel willen hebben van flighstim zo dat ik alles mooi bij elkaar heb, het is toch een mooi stukje software en een mooie geschiedenis .. het liefst nog alle addons die op dvd en diskkette zijn uitgebracht maar dat kan mijn bankrekening niet aan :+

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
renem schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:00:
Nu we toch nostalgisch bezig zijn, 1,5 jaar geleden kwam ik deze dozen (compleet met de diskettes) tegen, lagen me al veel te lang in de weg en heb ze dus weggegooid. Maar nog wel eerst een foto gemaakt. ☺️ [Afbeelding]

[Afbeelding]
@ravw OOps

Waar gebruikte jij dit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:41:
[...]

@ravw OOps

Het gaat niet om het gebruiken maar het heeft met FS te maken en meer voor Nostalgie is het leuk om zo iets te behouden ..

Er zijn ook mensen die kopen een ferrari en zetten hem in huis als sierstuk :+
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FKVmnXXX/Ferrari-portada-1280x720.jpg

:X :X
https://www.autoevolution...e-living-room-103499.html
:X :X

:D :D
Elk mens heeft wel een gebrek .. alleen bij sommige zijn ze overduidelijk aanwezig :+

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 13-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
appie35 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:41:
[...]

@ravw OOps

Was Schiratti Commander niet ook gemaakt om seriële verbindingen te kunnen maken tussen Flightsimulator en externe applicaties op een 2e pc? Ik heb er zeker geen scenery mee gemaakt maar volgens mij heb ik het voor die verbinding gekocht, een netwerk had ik toen nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo eens wat anders .. heb zo als jullie weten contakt met sommige uitgevers van addons , mede door het niet werken van sommige addons maar ook benieuwd hoe of wat waar ze mee bezig zijn
zeker als het in de gebieden ligt waar ik vaak vlieg
Zo heb ik de laatste weken met DC Scenery Design zitten schrijven mede ook wanneer hun andere producten op marked komen van MS..
maar ik heb al een maand een probleem dat ik diverse airports van hun niet meer kunt gebruiken .
door de USA update
Maar kreeg vandaag bericht dat de update voor het verhelpen avn het probleem al verzonden was naar Asobo
En ze gaven mij ook een bestand om een van hun Airports (S20 Goldendale) te herstellen alvast : :D
Dus dat mag ook wel eens vermeld worden

maar mensen die ook van hun airports hebben de update komt er aan , alles ligt al bij Asobo
En hier gelijk even de complimenten geven aan dc scenery design
_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 13-01-2021 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nog even een mooi screenshotje van mijn kant van de Mooney op Saint Moritz - Samedan Airport

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8PxnMSmH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-13-07-09-08-75.png

freeware en te dl here
https://nl.flightsim.to/f...samedan-airport-lszs-v1-0

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 13-01-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-09 17:38
Net even gekeken bij de site waar je die freeware kan downloaden. Ik kwam zowaar Volkel tegen en op de screenshots staat mijn huis er net niet op. Toch maar gedownload kan ik tenminste vlak bij huis vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Heeft iemand alle Nederlandse scenery van die site al eens gedownload en geïnstalleerd? Of is dat niet hoe het werkt? Oftewel vragen om problemen qua performance en/of toekomstige MSFS updates?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
renem schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Was Schiratti Commander niet ook gemaakt om seriële verbindingen te kunnen maken tussen Flightsimulator en externe applicaties op een 2e pc? Ik heb er zeker geen scenery mee gemaakt maar volgens mij heb ik het voor die verbinding gekocht, een netwerk had ik toen nog niet.
Yep, nog gemaakt door Enrico Schiratti voor de Interstates. Mooie oude tijd met Mathijs Kok e tutti quanti!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
mbt de Nederlandse scenery, ik heb veel gedownload maar niet alles. Zo werkt de Rotterdam download prima maar de haven (portRT) brengt je fps zwaar omlaag. Vliegvelden gaan meestal goed. Maar de aerials van vliegveld de Peel zijn bv veel te zwaar, fps met factor 2 omlaag.
Het lijkt redelijk evenredig te gaan met de omvang van de download. Vermijd de grote downloads zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door sbijlsma op 13-01-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Melotte schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:10:
[...]

Yep, nog gemaakt door Enrico Schiratti voor de Interstates. Mooie oude tijd met Mathijs Kok e tutti quanti!
Ik ben dan gegaan voor de scenery builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:48
sbijlsma schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:13:
mbt de Nederlandse scenery, ik heb veel gedownload maar niet alles. Zo werkt de Rotterdam download prima maar de haven (portRT) brengt je fps zwaar omlaag. Vliegvelden gaan meestal goed. Maar de aerials van vliegveld de Peel zijn bv veel te zwaar, fps met factor 2 omlaag.
Het lijkt redelijk evenredig te gaan met de omvang van de download. Vermijd de grote downloads zou ik zeggen.
Inderdaad, de losse Rotterdam items zijn goed te doen en maken het echt mooier. Die portRT zorgt er bij mij alleen maar voor dat het meerdere minuten langer duurt eer hij is opgestart.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:48
Op een FB post kwam ik onderstaande tegen Na een paar kleine aanpassingen gedaan te hebben (ik heb een 1080ti) draait het nu redelijk goed in VR en kan ik ook de taxiway borden lezen ;)
In de Oculus tool heb ik de FOV op 0.8 x 0.8 gezet. Hierdoor heeft de pc wat minder werk te doen en draait het wat beter, maar krijg nu wel zo nu en dan een zwart vierkant om mijn beeld heen.

System Specs:
RTX 2060 SUPER
32GB RAM (RIPJAW V Series 8GB x4)
AMD RYZEN 7 3700X 3.6GHZ/4.4GHZMAX
ASUS ROG STRIX B450-F
WDSN750-1GBNAND-SSD
MSFS/VR Configuration:
Update Nvidia drivers
Install Oculus app
Install SteamVR (if Steam version of msfs - I don't know if this is required or not)
Windows 10 OS:
- Settings - Display - Windows HD Color - Use HDR (Off) (to resolve yellow screen issue on OQ2 VR)
- Graphic Settings - Hardware Accelerated GPU scheduling (Off) (to resolve freezing in VR mode in MSFS)
- Regedit - Set:
- [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Khronos\OpenXR\1]
- "ActiveRuntime"="C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\oculus_openxr_64.json"
Oculus app:
- Settings - Beta - Public Test Channel (Enabled)
- Devices - Refresh rate 90Hz- (heb ik nu op 72 Hz staan)
- Devices - Render Resolution 4128 x 2096 (This made the biggest difference to help with blurriness)
Install OpenXR Developer Tools (Windows Store)
OpenXR Dev Tools - Developer Settings:
- Use latest preview OpenXR runtime (On)
- Custom Render Scale (unchecked)
- Motion Reprojection (Automatic)
Nvidia Control Panel - Manage 3D settings:
- Texture filtering - Anisotropic sample optimization (On)
- Texture filtering - Negative LOD bias (Allow
- Texture filtering - Quality (Perfomance)
- Texture filtering - Trilinear optimization (On)
- Threaded optimization (On)
- Vertical sync (Fast)
- Virtual Reality pre-rendered frames (4) (heb ik nu op 2 staan)
Microsoft Flight Sim - Graphic Settings:
- Render Scaling (80) (heb ik nu op 120 staan)
- Anti-Aliasing (TAA)
- Terrain Level of Detail (175)
- Terrain Vector Data (ULTRA)
- Buildings (MEDIUM)
- Trees (HIGH)
- Grass and Bushes (HIGH)
- Objects Level of Detail (160)
- Volumetric Clouds (HIGH)
- Texture Resolution (ULTRA)
- Anisotropic Filtering (2X)
- Texture Supersampling (OFF)
- Texture Synthesis (ULTRA)
- Water Waves (MEDIUM)
- Shadow Maps (1536)
- Terrain Shadows (1024)
- Contact Shadows (ULTRA)
- Windshield Effects (HIGH)
- Ambient Occlusion (OFF)
- Reflections (HIGH)
- Light Shafts (ULTRA)
- Bloom (OFF)
- Glass Cockpit Refresh Rate (LOW)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Soliest schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:15:
Op een FB post kwam ik onderstaande tegen Na een paar kleine aanpassingen gedaan te hebben (ik heb een 1080ti) draait het nu redelijk goed in VR en kan ik ook de taxiway borden lezen ;)
In de Oculus tool heb ik de FOV op 0.8 x 0.8 gezet. Hierdoor heeft de pc wat minder werk te doen en draait het wat beter, maar krijg nu wel zo nu en dan een zwart vierkant om mijn beeld heen.

System Specs:
RTX 2060 SUPER
32GB RAM (RIPJAW V Series 8GB x4)
AMD RYZEN 7 3700X 3.6GHZ/4.4GHZMAX
ASUS ROG STRIX B450-F
WDSN750-1GBNAND-SSD
MSFS/VR Configuration:
Update Nvidia drivers
Install Oculus app
Install SteamVR (if Steam version of msfs - I don't know if this is required or not)
Windows 10 OS:
- Settings - Display - Windows HD Color - Use HDR (Off) (to resolve yellow screen issue on OQ2 VR)
- Graphic Settings - Hardware Accelerated GPU scheduling (Off) (to resolve freezing in VR mode in MSFS)
- Regedit - Set:
- [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Khronos\OpenXR\1]
- "ActiveRuntime"="C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\oculus_openxr_64.json"
Oculus app:
- Settings - Beta - Public Test Channel (Enabled)
- Devices - Refresh rate 90Hz- (heb ik nu op 72 Hz staan)
- Devices - Render Resolution 4128 x 2096 (This made the biggest difference to help with blurriness)
Install OpenXR Developer Tools (Windows Store)
OpenXR Dev Tools - Developer Settings:
- Use latest preview OpenXR runtime (On)
- Custom Render Scale (unchecked)
- Motion Reprojection (Automatic)
Nvidia Control Panel - Manage 3D settings:
- Texture filtering - Anisotropic sample optimization (On)
- Texture filtering - Negative LOD bias (Allow
- Texture filtering - Quality (Perfomance)
- Texture filtering - Trilinear optimization (On)
- Threaded optimization (On)
- Vertical sync (Fast)
- Virtual Reality pre-rendered frames (4) (heb ik nu op 2 staan)
Microsoft Flight Sim - Graphic Settings:
- Render Scaling (80) (heb ik nu op 120 staan)
- Anti-Aliasing (TAA)
- Terrain Level of Detail (175)
- Terrain Vector Data (ULTRA)
- Buildings (MEDIUM)
- Trees (HIGH)
- Grass and Bushes (HIGH)
- Objects Level of Detail (160)
- Volumetric Clouds (HIGH)
- Texture Resolution (ULTRA)
- Anisotropic Filtering (2X)
- Texture Supersampling (OFF)
- Texture Synthesis (ULTRA)
- Water Waves (MEDIUM)
- Shadow Maps (1536)
- Terrain Shadows (1024)
- Contact Shadows (ULTRA)
- Windshield Effects (HIGH)
- Ambient Occlusion (OFF)
- Reflections (HIGH)
- Light Shafts (ULTRA)
- Bloom (OFF)
- Glass Cockpit Refresh Rate (LOW)
Al een heleboel youtuibe filmpjes met allerlei tips bekeken en uitgeprobeerd. Maar zelf heb ik het beste resultaat geboekt met een hele lage ASW waarde. Deze heb ik vastgezet op 18 in Oculus-tray-tool. Alleen New-York en andere grote steden schokken af en toe nog wat, maar dat lijkt voornamelijk een geheugenkwestie (inladen van grote hoeveelheden textures).

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
Net weer een vlucht gedaan van Paderborn Lippstadt naar Leeds met de FBW a320. Het blijkt in Leeds aardig te misten. Geweldig hoe dan zo'n landingsbaan uit de mist te voorschijn komt op zo'n 300 feet boven de grond.

Dat live weer blijft een verademing. Zoveel beter dan ik gewend was vanuit p3d en het geeft zoveel meer afwisseling :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo weer een vluchtje gedaan van ENAL naar ENNO met de PA44

Vertrek vanaf ENAL
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bYCbJQQc/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-05-14-57-43.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CKXXSZmj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-05-17-12-28.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Pry7NVSf/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-05-19-57-74.png

Aankomst ENNO
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BntmbS8N/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-06-50-09-19.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gkjVqMY2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-06-53-40-07.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nVPjZnJn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-06-54-35-50.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/59T0TpB0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-06-56-40-55.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CKhLk2gv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-07-00-54-05.png

Landing op ENNO is wel erg gaaf , beetje een combie van LOWI en Gibraltar ( autoweg over de runway )
Nu even wachten tot het een beetje licht begint te worden en dan gaan we wel weer terug :+

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 15-01-2021 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
ravw schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:08:
Zo weer een vluchtje gedaan van ENAL naar ENNO met de PA44

Vertrek vanaf ENAL
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aankomst ENNO
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Landing op ENNO is wel erg gaaf , beetje een combie van LOWI en Gibraltar ( autoweg over de runway )
Nu even wachten tot het een beetje licht begint te worden en dan gaan we wel weer terug :+
Gave foto's! Echter vraag ik me dus al lange tijd af hoe de schaduwen er niet pixelachtig uit ziet? Zodra ik een schaduw of wolkendek in beeld heb is bij het bij mij nog steeds een pixelcircus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pretpik schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:31:
[...]

Gave foto's! Echter vraag ik me dus al lange tijd af hoe de schaduwen er niet pixelachtig uit ziet? Zodra ik een schaduw of wolkendek in beeld heb is bij het bij mij nog steeds een pixelcircus.
Ja is hier ook die pixelbrei , maar niet altijd gelukkig , soms valt het mee maar andere keren zit je gewoon naar ministeck te kijken :o
Maar ik heb hem nu ook op HIGH-END staan ipv ULTRA en dan is het wel een heel stuk minder

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 15-01-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben al weer op de terug weg en bijna al weer landen :-) Van ENNO naar ENAL

Vertrek ENNO
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cJ0m7n0c/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-07-25-41-63.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTdJ4M9h/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-07-28-19-28.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XqRKrZsd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-07-30-17-38.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RCy27X8Q/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-07-32-16-19.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HL6hV2XM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-07-34-29-48.png

Aankomst op ENAL
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SQZq967m/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-09-11-25-87.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hGbRtTtW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-09-16-11-75.pngimage upload

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yxxMjGXs/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-09-17-40-23.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Pr8cqYS3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-15-09-20-23-04.png

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 15-01-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Weet iemand waar de knop zit in de TBM 930 om de schermen wat minder fel te zetten in het donker? Vond bovenin wel een draaiknopje 'Panel' maar dan worden alleen de knoppen minder fel verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een update van de plateaus in MSFS

Update on “Spikes on Terrain” bug: Our team has successfully found the root issue. The fix is currently in testing. Thanks for your patience!

https://forums.flightsimulator.com/t/blog-january-14th-2021-development-update/350953

Overigens is de Carenado Waco ook uitgekomen. Heb hem nog niet, maar zal hem dit weekend denk ik wel vliegen.
Hij is overigens al wel stuk, schijnbaar hebben ze daar nu geen update van MSFS meer voor nodig. De CoG schijnt niet te kloppen en de rudder is zeer gevoelig waardoor het zeer lastig opstijgen is.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
pretpik schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:00:
Weet iemand waar de knop zit in de TBM 930 om de schermen wat minder fel te zetten in het donker? Vond bovenin wel een draaiknopje 'Panel' maar dan worden alleen de knoppen minder fel verlicht.
Zit er standaard (nog) niet in.
Een discussie hierover is hier gaande.
De mod download link
Zelf nog niet getest ... tijdgebrek :z

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
BazerK schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Zit er standaard (nog) niet in.
Een discussie hierover is hier gaande.
De mod download link
Zelf nog niet getest ... tijdgebrek :z
Ah, ik was in de veronderstelling dat het intussen opgelost zou zijn 8)7 . Ik wist dat het probleem er was vlak na de launch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:37
Gameaddict schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:37:

Update on “Spikes on Terrain” bug: Our team has successfully found the root issue. The fix is currently in testing. Thanks for your patience!

https://forums.flightsimulator.com/t/blog-january-14th-2021-development-update/350953

Overigens is de Carenado Waco ook uitgekomen. Heb hem nog niet, maar zal hem dit weekend denk ik wel vliegen.
Hij is overigens al wel stuk, schijnbaar hebben ze daar nu geen update van MSFS meer voor nodig. De CoG schijnt niet te kloppen en de rudder is zeer gevoelig waardoor het zeer lastig opstijgen is.
Lijkt mij een leuk vliegtuig. Een deel van de opstijgproblemen is denk ik user error, omdat velen vergeten dat er een tailwheel lock is. Dit soort vliegtuigen zijn gewoon gevoelig voor zijwind of 'propwash' tijdens het opstijgen.
Dat neemt niet weg dat de CoG inderdaad teveel naar voren ligt, en het staartwiel daardoor te weinig te dragen heeft, Dan heeft een tailwheel lock niet veel zin. Die CoG zouden ze snel moeten kunnen fixen. Sterker nog, als die bestanden niet standaard geëncrypt waren hadden we dat zelf kunnen doen.

Helaas duurt het vaak 10 dagen voordat een fix van de fabrikant ook in de marketplace beschikbaar is.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allard schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Helaas duurt het vaak 10 dagen voordat een fix van de fabrikant ook in de marketplace beschikbaar is.
Was dat maar zo ..... er zijn er die zijn al 12 dec ingeleverd en zijn nu net aangekomen en sommige zelfs nog eerder aangemeld en nog steeds niet gekomen
Dus het hangt er helemaal vanaf of Asobo zin heeft om de fix door te voeren
maar zo niet alleen met de Fix maar ook met addons , diverse makers hebben hun airport of dingen al beschikbaar gesteld in Nov en ze zijn nog steeds niet in Store
2 maanden wachten op een airport van ORBX die dan pas doorgevoort word in Store door Asobo vind ik wel even wat te vergaan , zeker gezien de reputatie van ORBX die hoef je toch niet nog even op kwaliteit te controleren
Geef die gasten gewoon een deurtje naar de store en je heb er geen omkijken meer aan
en dat met de andere grote makers die veel uitgeven

nee dat doen ze niet ivm dat ze MSFS kunnen slopen ........ ja maar Asobo mag wel hun producten molllen en dan gaan ze nog verwachten dat de Addon makers het nog even oplossen om vervolgens dan ook nog een maand lang de mensen te laten wachten met een fix

Ja mensen ik weet we hebben de feestdagen gehad , maar dit vind ik wel iets te vregaan , ik weet dat er al veel meer airports zijn aangemeld voor de kerst maar nog steeds niet op marked van MS :-(

Dat gaat straks leuk worden met PMDG ... hoe lang moet die in de testfasen blijven om te kijken of het goede kwaliteit is .. dan mogen ze wel nu alvast bij Asobo beginnen met hun PPL en boeing opleiding
want anders verwacht ik ze niet meer voor 2026 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ravw Geknipt uit de Development update:
THIRD PARTY UPDATE
The creator community was incredibly productive during the last few weeks as an additional 121 products have been released on the platform since December. In total, 451 add-ons are now available and there are new and delightful announcements every single day. An additional 131 projects have been announced and we know of another 137 unannounced projects from 3rd parties. In total, there are 719 add-ons that are either released or an in production.

As this is far more content than we expected to see after only 5 months in market, we recently hired two additional team members to help with the ingestion process and to ensure that new add-ons are available in our marketplace as soon as possible.
Hoop dat het helpt ;)

Ook dit is goed nieuws natuurlijk voor de Airline piloten onder ons
As the community has asked us to work with the teams at Working Title and Fly By Wire (and Saltys and others), we have intensified our communication with these teams and continue to be very impressed. The know-how and dedication of these teams is just awesome and we are increasingly confident that we will be able to deepen this collaboration. We hope to share more during the community stream later this month.

[ Voor 23% gewijzigd door Gameaddict op 15-01-2021 16:22 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:18:
@ravw Geknipt uit de Development update:

[...]

Hoop dat het helpt ;)

Ook dit is goed nieuws natuurlijk voor de Airline piloten onder ons

[...]
ja ik had het al gezien >:)

Alleen hoe hun op die aantallen komen ze zeggen dat er
last few weeks as an additional 121 products have been released on the platform since December

Het zijn er nu vanaf de eerste dag dat ze online zijn maar 121 producten waar zijn die 100 addons in december dan gebleven >:)

en als ze dan nog eens 7XX zeggen die er nog gaan komen dan mogen ze wel opschieten met die twee mensen
want over een maand zitten we al aan 1000 addons zo snel gaat het

straks hebben ze zo veel Addons al in huis als het in dit tempo door gaat , dat ze tot de eeuw wisseling wel genoeg in huis hebben :o :P

Maar dan mogen de Store ook wel gaan aanpassen als all addons er op komen anders ben je straks 3 dagen aan het scrollen >:) er je bij een product ben die je wil hebben
maar verwacht wel dat die de komende tijd ook wel veranderd gaat worden 8)

en over die airliners ... laten ze die mod maker zoals FLYBEWIRE en zo hun wekr doen met de vliegtuigen en de lui van Asobo zich alleen bezig houden met het andere gedeelte zo als landschappen

Zorg dat je een team heb die weet hoe systemen werken en wat de gebruikers willen , dan kan je ook sneller dingen naar wens maken en ook sneller fixen ... :-)

dus ik Zou zeggen neem een goed team indienst die airliners en GA doet en dan komt het wel goed

[ Voor 74% gewijzigd door ravw op 15-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb de Carenado Waco even uitgeprobeerd. Eerste snelle indruk:

Probleem met opstijgen valt inderdaad erg mee. Wheel lock aan, stick volledig naar achter en opstijgen gaat prima, al hoewel ie wel een probleem aangeeft met de Co en je wel voorzichtig moet zijn met de rudder.

Misschien komt het omdat ik de vorige vluchten met de Robin CAP-10 (begin deze steeds meer te waarderen) heb gevlogen, maar het vliegtuig voelt in de lucht wel erg log aan, weet niet of dit zo hoort, Maar je moet aardig de stick bewegen wil die draaien en het is zeker geen snelheidsduivel. Hij vliegt ook erg (te?) stabiel. Het landen met de waco is een eitje.
Grappige is als je onderste boven gaat vliegen wat dan het toerental redelijk inzakt, alsof ie dan niet genoeg brandstof krijgt.
Is een leuk vliegtuig als je op je gemak iets wilt bekijken en is natuurlijk gunstig geprijsd. Verder grafisch ziet het er natuurlijk goed uit.

Voor het geld zeker de moeite waard, had alleen verwacht dat ie wat minder stabiel en moeilijker te besturen zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zWIsXl8MZHe9SdEUOX74C2_GNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W5dz7cocGcpaB2x9W91PuIUr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQtjXZxt0zv90rxbAn_SmYRJlUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mDLst0kQ8FANCX3z6L95gJ2m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk ding die Waco maar nog niet geschikt voor de vluchten die ik doet

als ze deze versie er nu bij doen dan word het weer een ander verhaal

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjWqwQY2/138847524-5428168343863620-5464730594368877758-o.jpg
_/-\o_

ben wel benieuwd naar wat hun volgende plane word ... hoop eem Midranche toestel een Saab / ATR
Wel een met DE ICEING

maar ik heb een vermoeden dat er een a72 500 snel zal komen :+

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 16-01-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dan moet Asobo er wel van te voren eerst water physics erin programmeren zodat het wat uitdagender is om op het water te landen. Zeker nu de golven afhankelijk zijn van de windkracht moet ze er toch iets leuks van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens voor degene die de Carenado PA44 hebben, kijk even in de content manager als je dat nog niet gedaan hebt, daar staat een update klaar. Hoop dat ze in de toekomst een melding kunnen geven als er nieuwe updates klaar staan in de content manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:42:
Overigens voor degene die de Carenado PA44 hebben, kijk even in de content manager als je dat nog niet gedaan hebt, daar staat een update klaar. Hoop dat ze in de toekomst een melding kunnen geven als er nieuwe updates klaar staan in de content manager.
zie je gelijk in Store als er en new iets is , of spullen of update ;)

Maar kan ook even in content manager of op de site :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan vanbuel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-08 14:09
Heb de DVD box van MSFS2020 Standard versie gekocht en geïnstalleerd op mijn externe F: SSD schijf van 512 GB.
Dan voor te activeren moet ik mijn sleutel gebruiken in de Microsoft Store.
Hier is het probleem! Bij installeren MSFS2020 enkel de C: schijf aangeduid is. Deze schijf is mijn systeemschijf en heeft niet de gevraagde 129 GB opslag. Mijn externe F: SSD schijf wel. Hoe kan ik in Microsoft Store van C: naar F: gaan?
Pff, al vanalles geprobeerd, please help!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo vanaf EHRD naar ENNO vertrokken
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v8nLhPRG/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-06-56-40-15.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mgLYbBPr/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-07-00-24-33.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rwfSs34N/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-07-05-28-38.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fTZYMmys/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-08-38-09-10.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3JK9nPg2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-08-51-40-90.png

Helaas de vlucht niet af kunnen maken omdat ik weer een rare cockpit had

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Yqbb4Mvh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-08-59-25-18.png

dit gebeurd elke keer als ik met een lange vlucht bezig bent
of een BTD altijd is er wel iets wat mijn lange vluchten verziekt
ik mag blij wezen als 1 van de 10 lange vluchten goed gaat zonder iets raars

[ Voor 70% gewijzigd door ravw op 16-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan vanbuel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-08 14:09
Hi!
Heb de oplossingen gevonden om van de C: naar de F: te gaan enz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• appie35
Zo juist een nostalgische aankoop gedaan! Meigs Field (KCGX) gekocht (https://www.ztudios.com/screenshots)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSK4Q-U5KU7jeFH7ys9eKBFs1gU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yzm1lVThfIyzUHwErFwj70XL.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4LiNsn5ceObtEhXlBbPdSutdko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AmtIvt8l3hslX4hWIBpxj2R9.png?f=fotoalbum_large

Er leuk om er weer terug te keren.

En nog even gekeken wat er in mijn kast staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APLNlIQYuQxxo-bni05BvvCpy8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrfxbJBOk4nGAOgTO3uMfWJF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

johan vanbuel schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:45:
Hi!
Heb de oplossingen gevonden om van de C: naar de F: te gaan enz.
En die is? Misschien goed om hier op Tweakers te delen, dan hebben anderen er ook nog iets aan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 21:14
Ik weet niet of deze al gedeeld was, maar had de link hier nog niet gezien:

http://www.a320dp.com/A320_DP/menu.html

Ik vind deze site erg handig in mijn pogingen de A320 beter te begrijpen. Vooral de pagina met overview van de panels waar je alles kunt aanklikken en dan uitleg krijgt is voor mij erg waardevol.

[ Voor 22% gewijzigd door Waterpower op 16-01-2021 14:25 ]

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
appie35 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:57:
Zo juist een nostalgische aankoop gedaan! Meigs Field (KCGX) gekocht (https://www.ztudios.com/screenshots)
Gaat mij net zo, nostalgie >:)
Nu (nog) in de pre sale... gekocht dus.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
BazerK schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor de tip!
Wat ik mij afvraag is dat als je de reflecties ziet in de hal en toren, wat de meerwaarde van raytracing nog is. Zelfs de reflecties van de monitoren zie je in het bureau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
Gaat vandaag echt weer uitermate lekker met vliegen }:|

Ben sinds een tijdje af en aan met FSEconomy bezig.
Ik was dus al een aantal avonden bezig met een gehuurde PA44 van Washington State naar Alaska te krijgen.
Had ik hem dus bijna bij PAKT... heeft iemand hem vannacht terug gevlogen naar KCLM |:( :(

Vanochtend wat aan het proberen m'n nacht vliegen wat bij te werken, kort tripje met een 182 in Nieuw Zeeland ... blijkt het vliegveld waar je naar toe moest dus niet over verlichting te beschikken (aka niet geschikt voor nachtvluchten), echt met geen mogelijkheid dat vliegveld kunnen vinden .

Daarnet een "rustgevend" vluchtje van PADQ naar PAWD ... minus rustgevend.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend weer is politiek correct uitgedrukt... en bergen gaan trouwens ook niet opzij |:(

Ik hou het wel een tijdje bij m'n favo gebied : Washington State, rondje KBFI, KORS. KBVS, KAWO, KTIW etc

Wel even wat anders :
Zijn er hier toevallig Reverb G1 gebruikers die ook las hebben van een wazig beeld bij gebrek aan betere verwoording ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dierkx36 beetje het zelfde gebied waar ik dus vaak zit
ben me nu ook een beetje ana het uit brijdne naar de Oostkust Florida en zo

maar als je met de C182 vliegt heb je toch geen baan verlichting nodig die heeft een glass cockpit en die laat je de baan zien
dus je zou helemaal niet naar buiten hoeven kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:20:
@dierkx36 beetje het zelfde gebied waar ik dus vaak zit
ben me nu ook een beetje ana het uit brijdne naar de Oostkust Florida en zo

maar als je met de C182 vliegt heb je toch geen baan verlichting nodig die heeft een glass cockpit en die laat je de baan zien
dus je zou helemaal niet naar buiten hoeven kijken
De c182 heeft een glass cockpit maar geen synthetic vision, als het vliegveld geen verlichting en geen ils of rnav approach heeft, dan wordt het lastig.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:50:
[...]

De c182 heeft een glass cockpit maar geen synthetic vision, als het vliegveld geen verlichting en geen ils of rnav approach heeft, dan wordt het lastig.
zonder synthetic vision word het al een stuk lastiger , dacht dat die bijde Carenado wel er in zit die synthetic vision ( C182T)

vroeger zetten ik mijn monitor dan op de meest lichtste stand dan kan je vaak net nog wel even de baan zien ;)
Ik zit nog steeds te twijfelen om hem te halen die C182T

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 16-01-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Net ff vluchtje vanaf Schiphol gedaan, uiteraard Live Weather. Helaas nergens sneeuw te zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van Arcadia naar plant City
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NGW4bTCv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-21-39-06-35.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SNCGPsH2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-21-40-27-47.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QMxkVqC1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-21-43-34-99.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Fzc0wWC5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-21-50-04-60.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y870rTFt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-22-09-04-18.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/htMVF7sj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-22-13-34-68.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RFt3037w/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-22-15-56-25.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkNtQ06D/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-22-19-08-89.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dacht in eerste instantie dat het de Simworks Zenith CH701 STOL was toen ik de tundra wielen zag, maar dat is natuurlijk geen taildragger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:59:
Net ff vluchtje vanaf Schiphol gedaan, uiteraard Live Weather. Helaas nergens sneeuw te zien...
Live weather loopt helaas een bepaalde tijd achter, nu ben ik even kwijt of het een aantal uren zijn of een aantal dagen, maar dacht een aantal uur.

Ook kun je het beste na iedere vlucht MSFS afsluiten en weer opnieuw opstarten, anders heb je een grote kans dat de live weather niet werkt maar de "clear skies theme" geladen word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Dacht in eerste instantie dat het de Simworks Zenith CH701 STOL was toen ik de tundra wielen zag, maar dat is natuurlijk geen taildragger.
Klopt goed gezien .. dit is geen Zenith ... Kitfox is het
wacht er wel op trouwens dat hij is store komt O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo van Plant City naar Clearwater airpark
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7ZVSvQD0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-22-50-04-09.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d0Nd3kh0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-22-53-57-96.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RFn30PrP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-22-58-41-44.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FsxY1dqQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-23-03-06-80.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V6M6wdMp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-23-07-04-71.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K8HvgnDC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-23-09-27-16.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W3RN5TKn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-23-12-03-30.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Klopt goed gezien .. dit is geen Zenith ... Kitfox is het
wacht er wel op trouwens dat hij is store komt O+
Natuurlijk, de Kitfox, die heeft ook tundra wielen. Kon hem even niet thuisbrengen.

Ik weet niet of ik de enige ben, maar als ik op je screenshots klik gaat ie naar de website zelf toe (waar ik zelf foto's kan uploaden), en niet naar originele hogere resolutie versie van je screenshot toe. Weet niet of dit de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Natuurlijk, de Kitfox, die heeft ook tundra wielen. Kon hem even niet thuisbrengen.

Ik weet niet of ik de enige ben, maar als ik op je screenshots klik gaat ie naar de website zelf toe (waar ik zelf foto's kan uploaden), en niet naar originele hogere resolutie versie van je screenshot toe. Weet niet of dit de bedoeling is.
ja dat is zo omdat ik ze nu in het klein laat uploaden
Want als ik ze groter doet dan zijn er mensen die daar last van hebben
dus het is niet anders
Vind het ook jammer dat bij zoklein laten zien dat er veel details verloren gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:50:
[...]

dus het is niet anders
Vind het ook jammer dat bij zoklein laten zien dat er veel details verloren gaat
Ah, dacht die ie gelinkte was naar een grotere versie. Duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:57:
[...]

Ah, dacht die ie gelinkte was naar een grotere versie. Duidelijk.
dat is alleen als je ze op de ware grote upload , als je bij die site dus aan geeft dat ze niet groter mogen dan 800 dan zal hij ze niet achteraf nog vergroten

800 versie
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hv8ym1Wn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-23-54-30-91.png

ongewijzigde versie
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k5VTsm3f/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-16-23-54-30-91.png

Die laatste kun je dan wel op vergrote versie krijgen en kijken
8)

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 17-01-2021 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:34:
[...]
dat is alleen als je ze op de ware grote upload , als je bij die site dus aan geeft dat ze niet groter mogen dan 800 dan zal hij ze niet achteraf nog vergroten
Ik moet ook zeggen dat die melding een beetje verouderd is. Door het browser-rescalen van de tweede afbeelding ziet deze er op een 'retina' scherm veel beter uit. Ik zit op 4K 24" met 200% scaling dus elke gewone pixel zijn er bij mij 4.

Dus een hogere resolutie gebruiken dan die 800px (niet extreem veel hoger) is juist prettig tegenwoordig.

Ter verduidelijking een closeup van beiden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vydu-YO5OnPCEWRuH36hJplK1-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T3UWWcPWTMXLBswTTF2LFklH.png?f=user_large

En jouw plaatje was nog niet eens 1600 pixels breed dus het heeft niet de maximale scherpte bij mij.. Ik wou dat ze die melding om die reden weghaalden (of in elk geval tot 1600 pixels laten schalen) want het heeft juist voordelen. En de plaatjes van de frontpage zelf (ook de artikelfoto's) zijn tegenwoordig ook allemaal met 200% scaling in het achterhoofd gemaakt,

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 17-01-2021 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 17 januari 2021 @ 01:11:
[...]

Ik moet ook zeggen dat die melding een beetje verouderd is. Door het browser-rescalen van de tweede afbeelding ziet deze er op een 'retina' scherm veel beter uit. Ik zit op 4K 24" met 200% scaling dus elke gewone pixel zijn er bij mij 4.

Dus een hogere resolutie gebruiken dan die 800px (niet extreem veel hoger) is juist prettig tegenwoordig.

Ter verduidelijking een closeup van beiden:

[Afbeelding]

En jouw plaatje was nog niet eens 1600 pixels breed dus het heeft niet de maximale scherpte bij mij.. Ik wou dat ze die melding om die reden weghaalden (of in elk geval tot 1600 pixels laten schalen) want het heeft juist voordelen. En de plaatjes van de frontpage zelf (ook de artikelfoto's) zijn tegenwoordig ook allemaal met 200% scaling in het achterhoofd gemaakt,
Zo dacht ik er ook over maar je moet maar eens terug lezen van een paar weken geleden dat sommige hier een probleem van maakte dat ze beeldvullend waren
Ik vind zo als ik ze nu post ook postzegels ;)
Maar goed je kunt niet iedereen te vriend houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Weet iemand hier of het mogelijk is, en hoe je, verlichting op vliegvelden helderder/sterker/meer gloed kan krijgen :?

Bij veel kleiner vliegvelden, (ook de straatverlichting) trouwens is de sterkte/helderheid/gloed echt slecht.
(X-Plane 11 praktijken, die heeft hetzelfde probleem)

Valt ook op dat je echt geen grientje gloed van de maan hebt :/

edit:

Never mind, found it :z

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 17-01-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Gameaddict schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:37:

Als dit het algemene spikes probleem oplost zou dat prachtig zijn. Half Canada, Groenland en Scandinavie zijn niet om aan te zien omdat je constant dit soort grappen onderweg ziet.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Als dit het algemene spikes probleem oplost zou dat prachtig zijn. Half Canada, Groenland en Scandinavie zijn niet om aan te zien omdat je constant dit soort grappen onderweg ziet.
Vind het wel iets hebben , beetje VFR vliegen maar dan ala Redbull airrace :D :+
Dan maar afvragen moet ik hier links of rechtsvoorbij :X
Maar goed echt real is het niet

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 17-01-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die wel van een leuke uitdaging houden : Aerosoft heeft 11S Sekiu in Washington State uitgebracht :)

https://secure.simmarket....airport-marina-msfs.phtml

Altijd een goeie voor wat gierende hartkleppen (zeker als je niet bekend ben in het gebied) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
-

[ Voor 100% gewijzigd door Barns op 17-01-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:14:
Voor degene die wel van een leuke uitdaging houden : Aerosoft heeft 11S Sekiu in Washington State uitgebracht :)

https://secure.simmarket....airport-marina-msfs.phtml

Altijd een goeie voor wat gierende hartkleppen (zeker als je niet bekend ben in het gebied) :+
Dit is geen uitdaging hoor dit zijn voor mij standaard airportjes om te landen :D
maar wel zeer welkom deze airport ..ligt in mijn omgeving waar ik vaak vliegt

De basis van Sekiu airport is echt heel kaal
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xTGbfr0q/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-17-16-41-04-74.png
Dus word wel eens tijd dat die onder handen genomen word

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 17-01-2021 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Ook kun je het beste na iedere vlucht MSFS afsluiten en weer opnieuw opstarten, anders heb je een grote kans dat de live weather niet werkt maar de "clear skies theme" geladen word.
Hier is een workaround voor: Start de game met clear weather ipv live weather. Als het spel geladen is (dus als je in de cockpit zit) switch je naar live weather. Dan hoef je niet steeds opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

OK - onderweg met de FBW mod van LOWW naar LOWI na de AMD drivers te hebben ge-deinstalleerd en deze opnieuw te hebben geïnstalleerd via Windows 10 update.

Fingers crossed

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

renem schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Ik heb tot nu toe nog steeds geen vreemde dingen meer meegemaakt. De AMD drivers zullen ongetwijfeld enkele voordelen hebben maar ik heb het nog niet gemist.
Nou jouw tip werkt in ieder geval. Merk ook niets qua performance maar wel qua stabiliteit.

Zojuist de vlucht naar LOWI voltooid. Als cowboy tot 600FT de Localizer gevolgd in 0 zicht in een sneeuwbui en toen de kist geland. Beetje samengeknepen billen weleens waar. :o >:)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Dani86 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Nou jouw tip werkt in ieder geval. Merk ook niets qua performance maar wel qua stabiliteit.

Zojuist de vlucht naar LOWI voltooid. Als cowboy tot 600FT de Localizer gevolgd in 0 zicht in een sneeuwbui en toen de kist geland. Beetje samengeknepen billen weleens waar. :o >:)
Ik ook nog steeds geen enkel problemen gehad, zelfs na 2 keer een nachtvlucht van 9+ uur om achievements te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Dit is geen uitdaging hoor dit zijn voor mij standaard airportjes om te landen :D
maar wel zeer welkom deze airport ..ligt in mijn omgeving waar ik vaak vliegt

De basis van Sekiu airport is echt heel kaal
[Afbeelding]
Dus word wel eens tijd dat die onder handen genomen word
Voor een sim die geen scenery add-ons zou nodig hebben zit er nog genoeg werk in voor Orbx en DC Scenery :P
Soms snap je niet dat ze bepaalde, best saaie, vliegvelden heel uitgebreid hebben gemaakt en interessante vliegvelden niks mee hebben gedaan.

Ander mooi voorbeeld :
Lokale vliegvelden die niet IFR of night flight zijn gecertificeerd hebben ineens spotlights langs de baan staan waar je het hele gebied mee kan zien :F
Andersom hetzelfde verhaal : IFR en/of night flight gecertificeerde vliegvelden die je pas ziet als je met je neus er boven op zit.
(Washington state is ermee bezaaid, met allebei)

Hopelijk gaan ze dit in de toekomst nog recht trekken.

Op het moment ben ik al blij met een fatsoenlijk uitgewerkte add-on turbo-prop toestel (C-90, PA31T, een echte 350 in die richting)
C-337 en een Duchess neem ik ook genoegen mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Voor een sim die geen scenery add-ons zou nodig hebben zit er nog genoeg werk in voor Orbx en DC Scenery :P
Soms snap je niet dat ze bepaalde, best saaie, vliegvelden heel uitgebreid hebben gemaakt en interessante vliegvelden niks mee hebben gedaan.

Ander mooi voorbeeld :
Lokale vliegvelden die niet IFR of night flight zijn gecertificeerd hebben ineens spotlights langs de baan staan waar je het hele gebied mee kan zien :F
Andersom hetzelfde verhaal : IFR en/of night flight gecertificeerde vliegvelden die je pas ziet als je met je neus er boven op zit.
(Washington state is ermee bezaaid, met allebei)

Hopelijk gaan ze dit in de toekomst nog recht trekken.

Op het moment ben ik al blij met een fatsoenlijk uitgewerkte add-on turbo-prop toestel (C-90, PA31T, een echte 350 in die richting)
C-337 en een Duchess neem ik ook genoegen mee :P
Washington en Alaska word je bezaait met vliegveldjes maar eigenlijk de hele VS heeft dat ... iedereen heeft wel een airport in de buurt liggen en een strip , en zo niet dan de openbare weg wel .. daar zijn ze voor
Openbaar is daar ook echt openbaar niet alleen voor trucks of auto's :D
Ik persoonlijk vind die gemeentelijke airportjes juist leuker en die plaatselijke strips
puur omdat het ook bij de bevolking komt en niet alleen bijde massa tourisme
:+

EHAM , KLAX LOWI kent iedereen wel dat is niet zo aantrekkelijk... dat is het zelfde gevoel als je op een verjaardag zegt dat je naar Lorrett ben geweest op vakantie .. de hele kamer staat je aan te kijken van ..jij ook al en ze komen met hun eigen vakantie verhalen ..... :X
Maar ik vind de omgeving van Washington en Alaska . BC ook heel erg mooi om te vliegen
Mid en Oost van de USA vind ik nu ook steeds mooier
Maar Oostenrijk ook en zo komen er nu steeds meer plekken bij die ik mooi gaat vinden , mede omdat ik ook nu erg veel op andere gedeeltes vliegt en ook door het weer niet overal met de GA kunt vliegen ga je toch zoeken naar mooie gebieden

Ja ik wacht ook een een goede Mid lange afstanden aircraft die een beetje de vaart er in kan houden
B737 of een leuke Turbo prob als de ATR of Saab is welkom
DC9 is van harte welkom -) met de oude KLM kleuren

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 17-01-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lesotho (Zuid Africa ) op Weg naar FALE

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VvX37JvF/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-17-22-47-02-89.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mZMfZ5jF/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-17-22-47-41-29.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fTN4Vfqq/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-17-22-49-09-19.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0ykLf2sp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-17-23-00-45-04.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgfwp3V5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-17-23-04-41-47.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LX17XJtM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-17-23-07-51-93.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
ravw schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:50:
[...]
dus het is niet anders
Als dat in reactie op mijn opmerkingen toentertijd was: Mijn probleem was niet de dimensies of bestandsgrootte van de originele afbeelding maar de weergave over de volle breedte en het grote aantal van afbeeldingen in de berichten. Voor mij is er nu dus geen verschil met eerder. Mij maak je meer blij met thumbnails (2 à 3 naast elkaar bv) met links naar de volledige afbeelding.

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 18-01-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die Skyvector in-game heeft draaien?

Ik heb via de site https://github.com/bymaximus/msfs2020-toolbar-window-template de bestanden gedownload en in de community map gezet. Heb wel een extra icoontje in m'n menu maar krijg geen informatie van skyvector te zien. Sla ergens iets over maar weet niet wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wA-kE0mreZJwbSLCogrq6AH4Zmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uPrX1aENhlaRzYSldallxP8i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Iemand enig idee waarom de A320 fully loaded niet hoger komt dan 34-35k feet? En klopt het dat de-ice niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Gameaddict schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:26:
Iemand die Skyvector in-game heeft draaien?

Ik heb via de site https://github.com/bymaximus/msfs2020-toolbar-window-template de bestanden gedownload en in de community map gezet. Heb wel een extra icoontje in m'n menu maar krijg geen informatie van skyvector te zien. Sla ergens iets over maar weet niet wat.
Heb je herop gelet?
code:
1
Copy the package to community folder BUT DO NOT COPY the maximus-ingamepanels-custom\Build directory.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
BazerK schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor de tip!
Ik heb de betaalde versie en bij mij is de toren zwart hoe is dat bij jou (zie ook veel screenshots met witte toren!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:27
turkeyhakan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:38:
Iemand enig idee waarom de A320 fully loaded niet hoger komt dan 34-35k feet?
Ik speel geen FS, maar de maximum certified altitude van een A320 is 39100 ft. De cruising altitude is afhankelijk van zijn take-off weight en range, dus zo raar klinkt het in mijn ogen niet dat een fully loaded A320 tot FL350 komt (afhankelijk van welke afstand je wilt vliegen en hoe lang je al gevlogen hebt, want vaak kun je met step climb een hoger cruising level halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koenvdlinden schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Heb je herop gelet?
code:
1
Copy the package to community folder BUT DO NOT COPY the maximus-ingamepanels-custom\Build directory.
Ja, die heb ik er inderdaad uitgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

turkeyhakan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:38:
Iemand enig idee waarom de A320 fully loaded niet hoger komt dan 34-35k feet? En klopt het dat de-ice niet werkt?
Gebruik je de default of FBW? Ik vlieg regelmatig met een zware (FBW) a320 op cruise level 370, dus dat moet die zeker kunnen.

Soms heb ik per ongeluk een control aangeraakt, waardoor ik heel soms probeer te klimmen met de spoilers net een stukje naar buiten. Misschien goed om dat even te controleren (gear, flaps en spoilers).

De-icing is nog een beetje funky qua visualisatie, het heeft v.z.i.w. nog geen effect op je vliegtuig. Alleen je pitot heat moet echt aanstaan anders verdwijnen je snelheden etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 18-01-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ircghost schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Gebruik je de default of FBW? Ik vlieg regelmatig met een zware (FBW) a320 op cruise level 370, dus dat moet die zeker kunnen.

Soms heb ik per ongeluk een control aangeraakt, waardoor ik heel soms probeer te klimmen met de spoilers net een stukje naar buiten. Misschien goed om dat even te controleren (gear, flaps en spoilers).

De-icing is nog een beetje funky qua visualisatie, het heeft v.z.i.w. nog geen effect op je vliegtuig. Alleen je pitot heat moet echt aanstaan anders verdwijnen je snelheden etc.
Wat bedoel je met FBW? Fly by wire? Ik vlieg met de standaard A320 met custom livery. Ik heb alles al gecontroleerd maar om op FL350 te komen heb ik nogal wat moeite moeten doen. De engines draaien echt op volle toeren. Zelfs in de TO/GA modus verloor ik snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

turkeyhakan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Wat bedoel je met FBW? Fly by wire? Ik vlieg met de standaard A320 met custom livery. Ik heb alles al gecontroleerd maar om op FL350 te komen heb ik nogal wat moeite moeten doen. De engines draaien echt op volle toeren. Zelfs in de TO/GA modus verloor ik snelheid.
Ik bedoel de Fly By Wire mod, die de a320 een factor 10 beter en realistischer maakt.. Ik zou niet weten waarom je nog in de standaard versie wilt vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:02:
[...]

Als dat in reactie op mijn opmerkingen toentertijd was: Mijn probleem was niet de dimensies of bestandsgrootte van de originele afbeelding maar de weergave over de volle breedte en het grote aantal van afbeeldingen in de berichten. Voor mij is er nu dus geen verschil met eerder. Mij maak je meer blij met thumbnails (2 à 3 naast elkaar bv) met links naar de volledige afbeelding.
maar ht zijn toch Thumbnails of bedoel je ze nog kleiner weer geven :D
Jij wil ze dus zo hebben

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HVwc7Sng/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-02-18-27-28.png

dat is wel zo jaren 80 om het op deze manier te doen , volgens mij had ik nog en 286 staan toen ik dit voor het laast gezien heb :X

;)

maar goed als jullie het willen
wil ik het ook wel op deze manier doen
maar dan niet klagen dat je een 3 uur bezig bent om alle screenshots goed te bekijken :+

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 18-01-2021 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
@ravw Het is mijn persoonlijke mening maar een post vol screenshots word er voor mij veel overzichtelijker van, inderdaad.
GoT ìs ook ouderwets op afbeeldingen-gebied. Automatische thumbnails, tiling-, album- of carrousel-functionaliteit zit niet ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bacchus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:11:
@ravw Het is mijn persoonlijke mening maar een post vol screenshots word er voor mij veel overzichtelijker van, inderdaad.
GoT ìs ook ouderwets op afbeeldingen-gebied. Automatische thumbnails, tiling-, album- of carrousel-functionaliteit zit niet ingebouwd.
ja en de sites waar ik ze upload maakt er ook al Tumbnails van
dus
dan krijg je eigenlijk dubbels op als ze voor GoT te groot zijn worden ze inderdaad door GoT ook nog eens verkleint

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Van Sandane Airport, Anda (ENSD) naar Ålesund Airport, Vigra (ENAL) Noorwegen
(even proberen wat betreft thumpnails)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ppfPPrXW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-13-17-11-46.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LnQF9PFM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-13-21-58-30.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TLtCVr9d/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-13-29-41-63.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LqTTSzGt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-13-37-11-35.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cvcYtdTZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-13-42-34-34.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wtG1DMNK/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-13-43-24-32.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1nF36HP6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-13-45-36-69.png

:o (persoonlijk vind ik het op zo'n manier helemaal niets maar nu kan je dus alle screnshots 2 keer gaan aandrukken eer je ze goed ziet )

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 18-01-2021 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ik vind het wel beter zo, ik vind dat je mooie screenshots maakt, maar ik hoef ze niet allemaal te zien. :)

overigens kun je via het tweakers album ook eenvoudig een soort "gallery" maken.

Bijvoorbeeld:
Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6d-Yv7xqY5frzr7SsIIMso8knw=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/BzfM2y2qrN3h0Zg7V6B7XoHr.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrugcwdUq40rGhQYujqiRDU25tk=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/fuBEdJYrJmt0PEuEP6JKdjon.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:06:
ik vind het wel beter zo, ik vind dat je mooie screenshots maakt, maar ik hoef ze niet allemaal te zien. :)

overigens kun je via het tweakers album ook eenvoudig een soort "gallery" maken.

Bijvoorbeeld:
Public
Publieke map
[Afbeelding][Afbeelding]
dankje voor de compliment
maar dan sla je ze op bij GoT ?

Nu onder weg van ENAL naar ENVY :o
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KK5vGzGS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-14-16-27-99.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c6z14PSH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-14-17-52-10.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9DdcbMqR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-14-19-08-44.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/623wBfbn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-14-21-50-18.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Tpmx2w07/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-14-22-41-14.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zLDYkkr6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-18-14-26-32-74.png
Nog 2 uur te gaan
:9

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 18-01-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ravw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:25:
[...]

dankje voor de compliment
maar dan sla je ze op bij GoT ?

Nu onder weg van ENAL naar ENVY :o
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog 2 uur te gaan
:9
Ja, dan sla je ze op bij tweakers. als niet betalende user krijg je iets van 500MB, als betalende user nog meer geloof ik. Genoeg voor een flink aantal screenshots iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Ja, dan sla je ze op bij tweakers. als niet betalende user krijg je iets van 500MB, als betalende user nog meer geloof ik. Genoeg voor een flink aantal screenshots iig :)
waarom denk je dat ik ze extern upload :9 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
appie35 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:58:
[...]
Ik heb de betaalde versie en bij mij is de toren zwart hoe is dat bij jou (zie ook veel screenshots met witte toren!)
Zo ziet hij er bij mij uit...(screenshot cropped naar 1024x576)
Verschil tussen payed en free version misschien? O-)
Ziet er prima uit.
Bedenk wel dat het nog een beta is..(edit, lees net dat 2.1 een final release is), waarschijnlijk komen er nog wel wat tweaks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-3uOJHvgHHkxTnzZFiHwV0vp_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YcrGaesxnYOnbqCFWxwDdwFF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 18-01-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ircghost schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Ik bedoel de Fly By Wire mod, die de a320 een factor 10 beter en realistischer maakt.. Ik zou niet weten waarom je nog in de standaard versie wilt vliegen.
Die kende ik niet, bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dan ga je een leuke tijd beleven!

Er bestaat ook een zeer goede mod voor de Cesna CJ4/25c: https://github.com/Working-Title-MSFS-Mods/fspackages

en 747: https://github.com/saltysimulations/salty-747

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ircghost schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Dan ga je een leuke tijd beleven!

Er bestaat ook een zeer goede mod voor de Cesna CJ4/25c: https://github.com/Working-Title-MSFS-Mods/fspackages

en 747: https://github.com/saltysimulations/salty-747
Top! Vooral de 747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
Na de upgrade naar de RTX 3080 (die ik in oktober ontving!) was ik vastberaden om MSFS weer te gaan spelen, vooral omdat dit nogal een boost zou zijn t.o.v. de 1070 die ik daarvoor had. Echter is het er tot op heden niet van gekomen, vooral omdat ik de motivatie mis om het weer op te starten. Op de een of andere manier weet ik niet waar ik de uitdaging ga vinden, ik weet gewoon niet wat ik echt moet gaan doen in de sim. Ik heb een tijd Onair gebruikt, maar ook dat ligt nu te verstoffen..

Iemand die me weer op weg kan helpen? Wat moet ik zien (bijvoorbeeld vanwege updates die ik heb gemist), waar moet ik heen, wat kan ik doen? :)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja hoor een weer een crash ... 5000FT boven zee , raak ik een object en crash ........... dit is nu in 1 week tijd al 3 keer voor gekomen dat ik gewoon ergens boven water iets raakt op een behoorlijke hoogte waardoor mijn vlucht afgelopen is omdat ik ergens tegen aangevlogen ben ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Craftop schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:12:
Na de upgrade naar de RTX 3080 (die ik in oktober ontving!) was ik vastberaden om MSFS weer te gaan spelen, vooral omdat dit nogal een boost zou zijn t.o.v. de 1070 die ik daarvoor had. Echter is het er tot op heden niet van gekomen, vooral omdat ik de motivatie mis om het weer op te starten. Op de een of andere manier weet ik niet waar ik de uitdaging ga vinden, ik weet gewoon niet wat ik echt moet gaan doen in de sim. Ik heb een tijd Onair gebruikt, maar ook dat ligt nu te verstoffen..

Iemand die me weer op weg kan helpen? Wat moet ik zien (bijvoorbeeld vanwege updates die ik heb gemist), waar moet ik heen, wat kan ik doen? :)
Ehhm een VR bril aanschaffen :+

Ik heb een beetje de zelfde gedachten als jou. Ik vermaak me dan door op zoek te gaan naar (free) addons. deze te instaleren en te bekijken en of te modden (lees textures aanpassen.)

Verder ben ik nu meer boven Nederland aan het vliegen om Nederland te zien vanuit VR is echt leuk. Ik zoek dan bekende gebieden op.

Ook ben ik meer bezig in de alpen dit is ook echt leuk om in VR te doen.

Verder moet ik nog weer ILS landingen oppakken en overige instrumenten (her)leren.

Ik zie nu dat er een nieuwe NVIDIA driver is.. (of loop ik achter.)

Pagina: 1 ... 133 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc