Vraagje aan de mensen met een TCA throttle quadrant (of mensen zonder zo'n ding, maar met het goeie antwoord

).
Voor de kerst heb ik een TCA stick en een throttle quadrant gescoord. De stick is z'n geld wel waard, maar ik heb een probleem met de throttle.
Even wat uitleg: bij de instellingen heb ik een analoge throttle 1 axis (Joystik L-Axis X), en een analoge throttle 2 axis ( Joystick L-Axis Y).
De verdeling van het throttle quadrant is een beetje ongebruikelijk.
De onderste 25 procent zijn voor reverse thrust, dat werkt prima.
Dan krijg je een stukje van ook ongeveer 25 procent wat het hele gebied tussen idle thrust en climb thrust beslaat. Dit is het gedeelte dat je gebruikt als je op de hand vliegt. Dan volgt er 25 procent tussen de climb detent en de max continuous thrust detent (de stand die je gebruikt als je een motorstoring hebt), en de laatste 25 van de travel is om TO/GA te activeren.
De bovenste 50 procent van het bereik gooit Thrustmaster dus weg omdat daar alleen maar de CLB, MCT en TO/GA detents zitten. De onderste 50 procent wordt gedeeld door reverse thrust en forward thrust (het stuk waar je normaal in vliegt). Maar zo blijft er maar weinig over. Op je throttle quadrant zitten maar een centimeter of twee tussen idle en (bijna) vol gas.
Gevolg daarvan is weer dat de thrustlevers ontzettend onnauwkeurig zijn. Als ik ze beide naar idle trek kan het zomaar voorkomen dat de ene motor op 19% N1 draait, de andere boven de 30.
Ik heb het quadrant volgens de instructies van Thrustmaster gecalibreerd, en ook de windows calibratie erop los gelaten, maar dat helpt niet. De waardes met beide thrust levers in idle blijven onnauwkeurig, en varieren.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat het probleem is.
Hebben de andere eigenaren van dit ding hier ook last van?
Hebben andere eigenaren ergens een oplossing gevonden hoe je het ding betrouwbaar aan de praat krijgt?
Plaatjes:
Met twee thrustlevers tegen de idle stop aan getrokken ziet MSFS verschillende waarden voor links en rechts. Dit lijkt hem puur in het extreem niet lineare gedrag van de twee analoge kanalen te liggen.
En dan krijg je dit: