Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tup61 als je vaak diverse airports vliegt dan is het ook niet handig dat je dus de airports koopt..
ik vlieg vaak in de zelfde gebieden en dan maak het net even wat meer af als je dan toch wel wat leuke airports heb liggen , zeker met GA
met Airliners zitten er al zat mooie airports in en er komen er nog veel meer er aan dus dat is niet echt nodig

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bacchus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Na acht uur krijg je wel een houten kont, ja. Wel opletten dat je je gas ver terugtrekt (<=65%) en leant (50° LoP).
Gebruik nu net 8 liter per uur en ik heb volle bak mee genomen.dus dat komt goed
en daarbij zit nu al op de hoogte van de Dominicaanse rep

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L8kFzJCh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-14-41-04-77.png

dus we schieten al op en de eerste 2 uur zitten er al weer op .
ondertussen even wat gegeten en zo dus ik vermaak me wel

Het is wel saai vliegen het eerste wat ik nu tegen gaat komen aan land is Turks- en Caicoseilanden
en dan overde Bahama's richting Florida

Nu alleen maar blauw blauw
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wjRS90RC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-15-00-51-03.png

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 05-01-2021 15:04 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:59
Nog steeds hier het probleem dat alle vliegtuigen extreem naar rechts banken. Reddit staat er vol mee en daar hebben ze het over om de deadzone naar 15% te zetten, wat bij sommigen succes geeft.

Dat maar eens weer proberen want het vergalt de immersie behoorlijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:42
Gummiebeer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:20:
Nog steeds hier het probleem dat alle vliegtuigen extreem naar rechts banken. Reddit staat er vol mee en daar hebben ze het over om de deadzone naar 15% te zetten, wat bij sommigen succes geeft.

Dat maar eens weer proberen want het vergalt de immersie behoorlijk voor mij.
Of gewoon het weer met zijwind uitzetten 8)7
Nee, erg vervelend als dat gebeurd. Heb je misschien naast je joystick ook nog een andere controller aangesloten? Bij mij (in een ander spel) zorgde een xbox controller ervoor dat ik niet rechtdoor kon rijden.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Of gewoon het weer met zijwind uitzetten 8)7
Nee, erg vervelend als dat gebeurd. Heb je misschien naast je joystick ook nog een andere controller aangesloten? Bij mij (in een ander spel) zorgde een xbox controller ervoor dat ik niet rechtdoor kon rijden.
was toch iets met de AP die dat probleem gaf , ik heb het bij meerdere standaard planes zodra ik de AP aan zet gaat hij scheefhangen
Maar goed de gekochte vliegtuigen hebben daar "nog" geen last van
terwijl ik wel diverse airports uit heb moeten zetten ivm met naar desktop klappen als je in de buurt komt of als je er wil beginnen , zelfs van ORBX zijn er een paar die dus niet meer werken na de laastte update

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 05-01-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gummiebeer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:20:
Nog steeds hier het probleem dat alle vliegtuigen extreem naar rechts banken.
Is dat niet gewoon de P-factor die een beetje overdreven is gemodeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo na bijna 3 uur vliegen eindelijk eens land zien _/-\o_ _/-\o_

Cockburn Town
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjKJv4PW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-15-47-15-92.png

Turks- en Caicoseilanden
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/05LdJstH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-15-52-39-20.png

Abraham Bay Settlement
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RFsFnKcx/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-16-25-56-58.png

Nu richting Long island
met 3 uur en 45 min op de clock

Zit nu op 4 uur met mijn tanks nog op 8 - 45 liters dus de 8 uur kan ik halen als ik wil met de Mooney

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 05-01-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
cracking cloud schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Is dat niet gewoon de P-factor die een beetje overdreven is gemodeld?
Nee dit is echt extreem. Zelfs met aangepast weermodel zonder een zuchtje wind wil die enkel naar rechts. Xbox controller, Hotas of toetsenbord het maakt allemaal niks uit.
Is ook pas sinds een update of 2 geleden, daarvoor nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo nu bij Long Island ........

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vB8X3FCw/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-17-14-36-32.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GmkQRmC1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-17-18-21-64.png

volgende halte Bahama's _/-\o_

Denk dat ik daar maar eens een stop gaat maken en dan later op de avond de vlucht verder afmaken naar Miami :+
Want het is daar niet echt mooi weer en veel bewolking

al hoe wel laatste stukje nog

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R04RDjqd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-17-27-58-78.png
O+ :X

en zo als ik al had verwacht dat gaat hem niet worden denk ik landen op de bahama's
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HjGYY0yY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-17-40-40-89.png

hoop nog wel dat ik er iets van te zien krijgt van dat land
Helaas de Bahama's ga ik niet zien is helemaal dicht van de wolken :(
of toch wel net het laatste stukje _/-\o_ :D
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KzKZSpHk/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-18-10-56-47.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CxFSLx2V/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-05-18-10-17-14.png

We vliegen nu wel door naar florida _/-\o_
nu ruim 5 en half uur er opzitten ,was een mooie vlucht nu nog even de laatse 50 min uit zitten en dan ben ik eindelijk aangekomen op mijn bestemming

[ Voor 72% gewijzigd door ravw op 05-01-2021 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:34
Voor alle oculus gebruikers.
Zorg er voor dat Steam Vr niet opstart Dit scheelt enorm in performance

Je kunt dit aan passen in je regedit
Zie YouTube: MSFS VR | RIFT S ESSENTIAL SETUP GUIDE eerste deel

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:21:
....
We vliegen nu wel door naar florida _/-\o_
nu ruim 5 en half uur er opzitten ,was een mooie vlucht nu nog even de laatse 50 min uit zitten en dan ben ik eindelijk aangekomen op mijn bestemming
Ik vraag me af of je die Saddle sore achievement gaat halen met de Mooney. Het is mogelijk dat het alleen werkt met de standaard FS vliegtuigen. Er hebben al redelijk wat mensen problemen gemeld met de Saddle sore challenge. Maar zeker proberen met de Mooney ! (y)

Je moet em zeker ook lager dan 8gph krijgen op cruise. Zou wel erg tof zijn om hem te halen zonder landen.
tup61 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Klopt, maar ik denk dat jij alsnog die 1000 euro wel gaat halen met MSFS met al je add ons!!! >:) ;) Ik heb tot nu toe slechts 27,35 euro uitgegeven aan MSFS addons (The Skypark) en da's alles. Ik had gehoopt eind vorig jaar nog een dikke 40 euro aan de CRJ te spenderen, maar helaas... Hoop eigenlijk dat er een Dash 8 Q400 uitkomt voordat de CRJ er is, dan kan ik de CRJ gewoon overslaan. Voor de rest heb ik vooralsnog niets nodig: add on airports vind ik echt zonde van mijn geld: ik bezoek airports vaak maar één keer en bovendien weet ik toch niet hoe alles in het echt eruitziet dus... ik vind default méér dan prima! ;) Misschien ga ik nog wel wat freeware airports voor Noorwegen downloaden maar ach, het hoeft niet per se van mij. Ik zit de meeste tijd in de lucht dus... Als er een add on met historisch weer langskomt dan wil ik daar misschien ook nog wel wat aan uitgeven... maar verder... ik zou het niet weten. Hoe minder, hoe beter. ;)
Ik heb in de eindejaarskorting toch ook een paar airports gekocht. Ik deel je mening voor een groot stuk. Ik koop liever een vliegtuig dan een airport, want daar heb ik meer aan.

Maar ik begrijp wel dat als je vaak airliners vliegt het wel belangrijker wordt. Je spendeert dan ook meer tijd op de grond. Meer werk met opstarten en taxi’n. Het is dan wel leuker dat je airport wat leuker is, en correct is. Dat hoort dan ook meer bij de airliner experience. Ook als je vaak in 1 gebied vliegt is het wel leuk om een uitvalsbasis te hebben.

Op een klein GA veld moet je niet lang taxi’n en ben je snel weg , dat klopt :+

[ Voor 57% gewijzigd door Predator op 05-01-2021 20:34 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
De Sossusvlei in Namibie is toch wel een mooie plek voor een korte trip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HjFQvYUtGw_vXJzvTrm3bZoLtM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AYINXKeyra25uJUWfK8Ej7TW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Predator ja ik had het al gelezen maar was na 6 uur en 12 min al geland dus dat agat wel een andere keer gebeuren

maar het moet te halen zijn met de mooney want andere prestaties heb ik ook gehaald er mee
maar hoe kan je nog minder verbruiken dan ? welke hoogte is dan aanbevolen
want ik zit vaak niet echt super hoog ronde de 9000/10.000 ft en daar krijg ik hem wel op 8 maard an gaat hij al erg traag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51
ravw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:03:
maar het moet te halen zijn met de mooney want andere prestaties heb ik ook gehaald er mee
want ik zit vaak niet echt super hoog ronde de 9000/10.000 ft en daar krijg ik hem wel op 8 maard an gaat hij al erg traag
In de POH is wel het een en ander te vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pv3rDWnVV6-zDkIAFyhEAXzSOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ERRoUiTvouZ05I4YTF1KOE1.png?f=fotoalbum_large

Succes! >:)

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Zouden jullie de AMD 5800x of de 5900x aanbevelen voor een Flight Simulator PC build? De 5800x heeft namelijk een hogere core speed, maar wel minder cores. De videokaart gaat een RTX 3080 worden.

Voornamelijk plan ik hem te gebruiken i.c.m. met de Quest 2.

[ Voor 17% gewijzigd door pretpik op 05-01-2021 21:36 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy67 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:33:
[...]

In de POH is wel het een en ander te vinden:

[Afbeelding]

Succes! >:)
die tabellen staan ook in het vliegtuig (zonneklep) maar ik begrijp niet helemaal wat ze nou willen
als je op een bepaalde hoogte zit moet je naar een bepaald toerental gaan maar dat werk niet altijd lekker
:D
want soms rageerd die echt vreemd maar goed ik vind 8 liter per uur wel mooi dat is 8 uur vliegen
dat doe je toch niet snel met de mooney , dan pak je wel wat anders als je zo ver moet
al was het wel leuk vandaag om zo ver te gaan maar volgende keer wel boven land want alleen maar blauw zien is ook saai

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 05-01-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy67
ravw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:37:
[...]

die tabellen staan ook in het vliegtuig (zonneklep) maar ik begrijp niet helemaal wat ze nou willen
als je op een bepaalde hoogte zit moet je naar een bepaald toerental gaan maar dat werk niet altijd lekker
want soms rageerd die echt vreemd maar goed ik vind 8 liter per uur wel mooi dat is 8 uur vliegen
dat doe je toch niet snel met de mooney , dan pak je wel wat anders als je zo ver moet
al was het wel leuk vandaag om zo ver te gaan maar volgende keer wel boven land want alleen maar blauw zien is ook saai
Afhankelijk van de OAT (outside air temperature) een de pressure altitude kun je uit de tabel halen welk verbruik je haalt bij verschillende toerentallen.

Bij de saddle sore challenge maakt het volgens mij ook niet uit dat je langzaam gaat, alleen dat je een vlucht van minimaal 8 uur maakt...

En inderdaad een leuke tocht plannen... de Mississippi volgen ofzo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:03:
@Predator ja ik had het al gelezen maar was na 6 uur en 12 min al geland dus dat agat wel een andere keer gebeuren

Ik zou es moeten vliegen en checken, maar je mixture kan heel laag < 20%. Rpm ook wat lager, maar niet veel. 90% of wat lager.
Daarna je power zakken naar 60-65% dacht ik. Je gaat natuurlijk wel snelheid inboeten, maar uiteindelijk wel verder vliegen.
Mixture moet je eigen regelen adh de EGT temp, maar FS kijkt niet zo nauw. Volgens mij heb je in het echt dan sneller vuil in je motoren en slijtage als je mixture te hoog/laag staat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
pretpik schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:35:
Zouden jullie de AMD 5800x of de 5900x aanbevelen voor een Flight Simulator PC build? De 5800x heeft namelijk een hogere core speed, maar wel minder cores. De videokaart gaat een RTX 3080 worden.

Voornamelijk plan ik hem te gebruiken i.c.m. met de Quest 2.
Aan een R5800 moet je voldoende hebben. Als je veel benchmarks bekijkt op YouTube zie je heel weinig van een R5800 die gebruikt wordt.

In Q2 komt de DX12 update waarbij FS beter zou moeten schalen over de cores. Maar er zijn genoeg voorbeelden waar dat allemaal reuze mee valt, dus dat valt te bezien in FS. Ook zijn tegen die tijd de prijzen hopelijk wat gedaald en is er een R5700(x). Genoeg keuzes, maar zoals gezegd is een R5800 meer dan zat.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy67 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Afhankelijk van de OAT (outside air temperature) een de pressure altitude kun je uit de tabel halen welk verbruik je haalt bij verschillende toerentallen.

Bij de saddle sore challenge maakt het volgens mij ook niet uit dat je langzaam gaat, alleen dat je een vlucht van minimaal 8 uur maakt...

En inderdaad een leuke tocht plannen... de Mississippi volgen ofzo. ;)
Moesel, rijn en nog wel een zooi riveren heb ik al gedaan de Mississippi nog niet , bij welke airport kan ik dan het beste starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
ravw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Moesel, rijn en nog wel een zooi riveren heb ik al gedaan de Mississippe nog niet , bij welke airport kan ik dan het beste starten
EHAM

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
ravw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Moesel, rijn en nog wel een zooi riveren heb ik al gedaan de Mississippi nog niet , bij welke airport kan ik dan het beste starten
Zover mogelijk zuid lijkt me leuk. Port Eads heeft een klein airstripje zie ik op satelliet-beeld maar geen idee of die in msfs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

renem schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Persoonlijk merk ik er helemaal niets aan mbt performance. Maar ik gebruikte die AMD drivers dan ook met standaard settings, ik veranderde er niets aan omdat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben.

Ik heb altijd de standaard Windows drivers geinstalleerd op de computers die ik installeerde, in mijn ogen altijd de meest stabiele oplossing. Zodra Windows er geen driver voor kan vinden ga ik op zoek naar een driver van de fabrikant. Mijn computers gebruik(te) ik dan ook nooit als game pc. Ben nu wel verslaafd aan FS2020 ;)

Maar ongetwijfeld zijn er een heleboel tegen argumenten om toch de AMD drivers te gaan gebruiken maar de ervaring die ik het afgelopen weekend had zeggen mij alweer genoeg.
Op die manier. Een ander punt wat ik uit jouw post haal is dat idd stabiliteit beter is dan performance. Liever een vlucht voltooien en lol hebben!

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy67 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Zover mogelijk zuid lijkt me leuk. Port Eads heeft een klein airstripje zie ik op satelliet-beeld maar geen idee of die in msfs zit.
New Orleans - Louisiana beginnen .. ja lijkt me ook wel leuk .. moet ik toch ook eens gaan doen die kant op wel van West naar Oost gevlogen , en andersom maar nog niet van zuid naar noord

voor de mensen die geen info willen hebben bij externe view maar geen drone cam willen gebruiken zet in options - general - camera --- Head up display uit
dan ben je daar van af kan je dus op de auto piloot rond kijken met muis en dan geen gekke arcade meters in beeld :D O+

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 05-01-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Zo, ik zit nu op 10 uur flight time .. ja ja ravw... ik ben nog maar een n00b :p
Het meeste in een 152 gevlogen maar net afgesloten met een "Start me up" achievement. De Airbus A320neo handmatig gestart. Nog wel met de checklist aan, maar ja.. nog nooit in die bak gezeten. Dan ook maar een start en landing ermee gedaan. Helaas heeft hij mijn start niet geregistreerd... denk dat dat kwam omdat ik nog geen clearance had van de toren... wilde niet nog langer wachten.
Ook nog wat zitten rommelen met de VR settings en er staan nu wat extra settings op high of ultra. Ziet er wel mooier uit, maar op sommige plekken toch wat schokkerig. Ben dus weer toe aan een nieuwe pc ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Hier heb ik dus ook erg veel last van, vanavond deze patch maar proberen.
https://flightsim.to/file...ixes-for-update-1-12-13-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Hm, ik was op weg naar EGLC (gekocht) en vlak daarvoor ... stopt t vliegtuig midden in de lucht, ik kan alle menus in en uit, eromheen kijken, er 2D en 3D naar kijken, maar vliegen.... niet meer??

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:53:
Hm, ik was op weg naar EGLC (gekocht) en vlak daarvoor ... stopt t vliegtuig midden in de lucht, ik kan alle menus in en uit, eromheen kijken, er 2D en 3D naar kijken, maar vliegen.... niet meer??
Per ongeluk op de Pause toets gedrukt? Die activeert by default de zogenaamde Active Pause: alles blijft werken alleen beweeg je niet meer. Die optie kan je beter niet gebruiken want als je 'unpaused' kan je zomaar stallen of crashen. Je kan beter de reguliere pauze optie toekennen aan P (pauze aan) en Ctrl-P (pauze uit): by default heeft de reguliere pauze optie geen toetsen. ( }:O )

https://forums.flightsimu...ally-pause-the-sim/143817

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 06-01-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
tup61 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Die optie kan je beter niet gebruiken want als je 'unpaused' kan je zomaar stallen of crashen.

Toch is me dat in al die maanden dat ik dit nu speel niet 1x overkomen. En ik kijk véél om me heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
tup61 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Per ongeluk op de Pause toets gedrukt? Die activeert by default de zogenaamde Active Pause: alles blijft werken alleen beweeg je niet meer. Die optie kan je beter niet gebruiken want als je 'unpaused' kan je zomaar stallen of crashen. Je kan beter de reguliere pauze optie toekennen aan P (pauze aan) en Ctrl-P (pauze uit): by default heeft de reguliere pauze optie geen toetsen. ( }:O )

Ja misschien wel. Maar unpause lukte niet (dat moet toch met dezelfde toets?)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Logitech throttle binnen. Straks eens proberen. Valt me wel wat tegen qua bouw, zeker in vergelijking met mijn Honeycomb Yoke. Hopen dus dat die Honeycomb snel leverbaar is (maar vrees dat het zomer 2021 wordt, vandaar de Logitech gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Vandaag een vlucht gemaakt van Majorca naar Amsterdam. Bij aankomst op de Polderbaan van Schiphol deed taxi navigatie het niet, de hele vlucht en op Majorca naar Amsterdam wel. Meer mensen die daar last van hebben gehad ?

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
matt1991 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:17:
Vandaag een vlucht gemaakt van Majorca naar Amsterdam. Bij aankomst op de Polderbaan van Schiphol deed taxi navigatie het niet, de hele vlucht en op Majorca naar Amsterdam wel. Meer mensen die daar last van hebben gehad ?
Ik wist niet eens dat er een taxi navigatie was. Ik zocht gewoon een kaart op via google of zoomde in op de vfr map. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 10:14
lapino schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:10:
Logitech throttle binnen. Straks eens proberen. Valt me wel wat tegen qua bouw, zeker in vergelijking met mijn Honeycomb Yoke. Hopen dus dat die Honeycomb snel leverbaar is (maar vrees dat het zomer 2021 wordt, vandaar de Logitech gekocht)
wat was de levertijd van de logitech en waar heb je deze besteld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lapino
Heb geluk gehad denk ik, besteld op 1/1/2021 bij amazon.de, vandaag geleverd. Voor 67 euro, wat nog goede prijs is ook. Toch blij dat ik er eentje heb, want zonder throttle is het toch miserie. Vervelende is wel altijd die yoke/throttle installeren en terug afbreken, heb echt geen plaats om dat anders te doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ugpTBa.jpg

Ik heb geen rudders, en instelling staat op auto rudder maar dat blijkt enkel te werken bij vertrek. Hoe fixen jullie dat dan om te bedienen? Nu gaat dat via keyboard, 0 en enter via numpad maar dat werkt zéér vervelend (vliegtuig gaat heen en weer links/rechts, en rudder centreert zich ook niet automatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:18
Ziet er goed uit!

Ik heb een flight stick dus rudder is via een draai beweging. Kan je geen knopjes op de yoke missen die kan gebruiken om te rudderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik heb geen rudders, en instelling staat op auto rudder maar dat blijkt enkel te werken bij vertrek. Hoe fixen jullie dat dan om te bedienen? Nu gaat dat via keyboard, 0 en enter via numpad maar dat werkt zéér vervelend (vliegtuig gaat heen en weer links/rechts, en rudder centreert zich ook niet automatisch).
Ah dacht dat het aan mij lag. Sinds een update centreert de rudder ook niet meer. En inderdaad dan gaat je vliegtuig alle kanten op. Num 5 centreert wel, dus die kan je gebruiken, maar echt fijn is het niet.
Weet iemand waarom dat er uit is gehaald, het automatich centreren na gebruik van rudder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
erwin85 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Ah dacht dat het aan mij lag. Sinds een update centreert de rudder ook niet meer. En inderdaad dan gaat je vliegtuig alle kanten op. Num 5 centreert wel, dus die kan je gebruiken, maar echt fijn is het niet.
Weet iemand waarom dat er uit is gehaald, het automatich centreren na gebruik van rudder?
rudder input toewijzen aan rudder axis left/right en niet aan standaard rudder/left/right.
Dat zorgde bij mij ervoor dat de rudder zich gewoon centreerde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5DdjpQ1tA74Tei5yv1zonlCI6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAFHg6oVKKLPZ0ppgyOTNLRr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mies37
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-02-2021
Ga binnenkort MSFS aanschaffen maar twijfel nog tussen de versies. Zou vooral voor de premium versie gaan om de handgemaakte versie van EHAM te hebben, kan ik die ook kopen in de store en zoja voor hoeveel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mies37 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:15:
Ga binnenkort MSFS aanschaffen maar twijfel nog tussen de versies. Zou vooral voor de premium versie gaan om de handgemaakte versie van EHAM te hebben, kan ik die ook kopen in de store en zoja voor hoeveel?
Nee EHAM is nog niet te koop dus wil je EHAM hebben dan zou je voor die versie moeten gaan . maar verwacht er niet te veel van
en hij zal echt nog wel een keer komen als ADDON , zeker nu ook Fly Tampa mee doet
Dus kijk niet alleen naar de Aiports maar ook naar de vliegtuigen die je wil gaan vliegen dat zal denk een ander struikelblok wezen

Vliegtuigen komen maar mondjes maat uit terwijl de airports en city's perdag wel een stuk of 5 a 7 uit komen
dus voor airports alleen zou ik geen duurdere versie nemen , dit kan je wel doen als je GA vliegt want dan zitten wel een paar leuke bij in de duurdere versies

Maar als je echt voor het eerst gaat vliegen zou ik gewoon de gamepass nemen voor 1 euro per maand om te proberen en dan basic FS uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Was tijdje geleden dat ik het opgestart, maar wat blijft dat toch traag allemaal qua opstarten enz, zeker voor de menu's. Begrijp echt niet waarom dat zo traag moet gaan. Alle begrip bij starten van een vlucht maar om spel te starten en naar menu te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

ravw schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:20:

Nee EHAM is nog niet te koop dus wil je EHAM hebben dan zou je voor die versie moeten gaan . maar verwacht er niet te veel van
Ik was er anders zeer gecharmeerd van, alles klopte wel (behalve auto's door de A4 tunnel.. bekend probleem van Asobo).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Ik was er anders zeer gecharmeerd van, alles klopte wel (behalve auto's door de A4 tunnel.. bekend probleem van Asobo).
ja hij kan wel kloppen maar ik ben al een EHAM Addon gewent .. zo wel van LAGO en FLY TAMPA dus alles wat dan minder is valt dan wel tegen
maar voor iemand die echt nieuw is kan daarom misschien wel het mooi vinden .. maar ik ben niet weg van de manier waarop Asobo hun grote airports aan pakt , daarin in tegen zijn de kleine airportjes veel meer van kwaliteit wat ik verwacht ..
maar goed daarom ben ik mischien iets te veel verwent door alle addons en dingen die ik altijd al gekocht heb voor de flightsims
Bij Xplane 11 heb ik ook al aardig wat airportsgekocht en daarom is het nog wel een beetje houdbaar
net zo als de vele payware planes maar basic XP11 moet je nu echt niet meer willen opstarten, zeker niet als je MSFS gedaan heb
Dus ja MSFS ziet er goed uit en het word alleen maar beter , maar we zijn er nog lang niet .. kijk over 2 jaar eens terug op deze tijd dna zeg je ook ..... hebben wij dat mooi gevonden

ik vind persoonlijk dat diverse dingen in FS aan het achteruit aan het gaan is .. zo asl de randen van land die aan het water liggen .. ( witte randen ) en ook d e wolken zijn een heel stuk midner mooi dan in het begin .. korels ..
dus nee er is nog een hoop te doen voor die franse mensen

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Voor wie Wild Wild Country op Netflix heeft gezien zou Big Muddy Ranch Airport misschien bekend in de oren klinken.

90% van de vlucht daarnaartoe (vanaf de kust W04) was het grijs maar ineens klaarde alles op. Mooie uitdaging nog als je vanaf het noordoosten wil landen. Er ligt een berg half voor de landingsbaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVQhe1peBB8PgYl1K40VNrRx3v4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0pXVw2hijZSRtTQ1CHscEi2e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/em3e-JP2HxtemjhRtXumK2Oe2Ew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZoUhxNrSBgHTTuj990yjfcZM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door cracking cloud op 06-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:52:
Voor wie Wild Wild Country op Netflix heeft gezien zou Big Muddy Ranch Airport misschien bekend in de oren klinken.

90% van de vlucht daarnaartoe (vanaf de kust W04) was het grijs maar ineens klaarde alles op. Mooie uitdaging nog als je vanaf het noordoosten wil landen. Er ligt een berg half voor de landingsbaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ken die serie niet heb geen Netflix , maar zo aan het landschap te zien en ook de omgeving , is dit in de buurt van Portland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
ravw schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:32:
[...]
dus nee er is nog een hoop te doen voor die franse mensen
Wellicht een handje helpen? Staan genoeg vacatures :)

https://www.asobostudio.com/careers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
lapino schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:48:
Heb geluk gehad denk ik, besteld op 1/1/2021 bij amazon.de, vandaag geleverd. Voor 67 euro, wat nog goede prijs is ook. Toch blij dat ik er eentje heb, want zonder throttle is het toch miserie. Vervelende is wel altijd die yoke/throttle installeren en terug afbreken, heb echt geen plaats om dat anders te doen.

[Afbeelding]

Ik gebruik een wheelstand pro voor mijn setup makkelijk verplaatsbaar 8)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13
PresidentSkroob schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:39:
[...]
rudder input toewijzen aan rudder axis left/right en niet aan standaard rudder/left/right.
Dat zorgde bij mij ervoor dat de rudder zich gewoon centreerde
Ik vind je tip zeer interessant
Echter kan ik de "Rudder Axis Left/Right" niet terugvinden onder mijn keyboard profile.
Wel vind ik ze terug onder mijn Logitech G Rudder Pedals, maar die kan ik dan weer niet linken met mijn keyboard.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeHoDo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:36:
[...]

Wellicht een handje helpen? Staan genoeg vacatures :)

https://www.asobostudio.com/careers
Verklaard wel waarom er steeds bugs na iedere update verschijnen. Functie van QA testers staat al vanaf 25 juni open. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRFRcSttxAyecdfvW0eU4TXai4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2oNM8B0vSM82zZja4euMcJ1.png?f=user_large

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:22

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

gtrNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:37:
Ik had precies hetzelfde met mijn quadrant, erg irritant. Als je in het controller menu naar 'sensitivity' gaat zie je dat de assen een bizarre s-curve volgen, by default. Ik heb dit aangepast om veel meer lineair te zijn en dit gaf een veel betere verdeling. Enige nadeel is dat dan de 'stops' in je quadrant niet meer matchen met die in de A320. Voor mij geen issue omdat ik ook veel turboprop vlieg, maar toch jammer als je in de bus stapt. Als alternatief kun je de s-curve zo laten maar de deadzone groter maken, dan heb je het probleem rond idle niet meer zoals in je screenshot, maar wordt de throttle nog gevoeliger van idle naar 50% en is het bijna onmogelijk om motor 1 en 2 te matchen als je op de hand vliegt.
Dank voor je reactie, gtrNL.
Ik heb het Thrustmaster/Airbus throttle quadrant (en de stick) natuurlijk gekocht om met de Airbus te vliegen, geen turboprops. Elke oplossing die daaraan afbreuk doet is niet goed natuurlijk. ;)

Ik heb mijn settings bekeken, en je hebt helemaal gelijk dat het de letterlijk en figuurlijk ontzettend kromme response curve van de throttle is die het probleem veroorzaakt. Een minimaal tikje tegen de throttles in idle veroorzaakt een grote reactie. Beide thrust levers terug trekken tot idle levert bijna nooit dezelfde input waardes links en rechts op. Da's onbruikbaar.
Je suggestie om de deadzone wat te vergroten helpt gedeeltelijk (heb die nu op 9 staan). In elk geval heb ik nu idle thrust als ik de gashendels tegen de idle stop aan trek, en niet meer iets tussen 20 en 30 procent N1.
Maar die grotere deadzone maakt het probleem met die steile response curve, zoals je zegt, alleen maar erger. Taxiën is lastig: als je alleen maar naar de throttles kijkt rijd je 40 knopen. Op de hand een approach vliegen gaat bijna niet omdat een millimeter verschil een enorme toe- of afname van je thrust is. Je bent bijna verplicht om met autothrust aan te vliegen. Maar daar had ik geen throttle quadrant voor gekocht. :P

Intussen heb ik aan zoveel knoppen gedraaid, instellingen gewijzigd en setting veranderd dat, hoewel de curves er nog steeds hetzelfde uitzien, ik geen reverse meer heb, en mijn climb detent bij ongeveer 30 procent N1 ligt, en ik krijg het ook niet meer goed. Tijd voor een clean install. |:(

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Uitvreter schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Ik heb het Thrustmaster/Airbus throttle quadrant (en de stick) natuurlijk gekocht om met de Airbus te vliegen, geen turboprops. Elke oplossing die daaraan afbreuk doet is niet goed natuurlijk. ;)

Ik heb mijn settings bekeken, en je hebt helemaal gelijk dat het de letterlijk en figuurlijk ontzettend kromme response curve van de throttle is die het probleem veroorzaakt. Een minimaal tikje tegen de throttles in idle veroorzaakt een grote reactie. Beide thrust levers terug trekken tot idle levert bijna nooit dezelfde input waardes links en rechts op. Da's onbruikbaar.
Je suggestie om de deadzone wat te vergroten helpt gedeeltelijk (heb die nu op 9 staan). In elk geval heb ik nu idle thrust als ik de gashendels tegen de idle stop aan trek, en niet meer iets tussen 20 en 30 procent N1.
Maar die grotere deadzone maakt het probleem met die steile response curve, zoals je zegt, alleen maar erger. Taxiën is lastig: als je alleen maar naar de throttles kijkt rijd je 40 knopen. Op de hand een approach vliegen gaat bijna niet omdat een millimeter verschil een enorme toe- of afname van je thrust is. Je bent bijna verplicht om met autothrust aan te vliegen. Maar daar had ik geen throttle quadrant voor gekocht. :P

Intussen heb ik aan zoveel knoppen gedraaid, instellingen gewijzigd en setting veranderd dat, hoewel de curves er nog steeds hetzelfde uitzien, ik geen reverse meer heb, en mijn climb detent bij ongeveer 30 procent N1 ligt, en ik krijg het ook niet meer goed. Tijd voor een clean install. |:(
Heb je ook al de nieuwste firmware op de throttle geladen? Schijnt ook te schelen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Gameaddict schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Verklaard wel waarom er steeds bugs na iedere update verschijnen. Functie van QA testers staat al vanaf 25 juni open. >:)

[Afbeelding]
Is dat dan betaald FS2020 spelen ? :P
Moeten toch wel kandidaten voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:52
@Uitvreter
Had hetzelfde probleem, inderdaad de nieuwste firmware en naar deze pagina gaan;
https://support.thrustmas...adrant-airbus-edition-en/

En dan documentje "TCA Quadrant – Throttle Calibration" volgen.
Werkt nu perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
Uitvreter schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:45:
[...]

De tips van @bartvl en @Hammie moeten het probleem een eind oplossen.
Wat je wel houdt, zolang je de detents van de throttle wilt mappen met de detents in FS, is dat de throttle erg gevoelig is tussen idle en Climb detent. Dat komt omdat de afstand tussen de detents in de Thrustmaster throttle gelijk zijn. Echter in de FS (en de echte) airbus is de afstand tussen idle en climb veel grote dan tussen climb en flex (en flex en toga).

Dat maakt inderdaad dat taxiën wat gevoelig is. Maar het voordeel is dan weer dat je in de a320 kan taxiën met idle thrust. Je hebt alleen een klein zetje nodig door de throttle iets naar voren te schuiven, maar daarna kan je weer naar Idle.

Een andere optie is om met 1 engine te taxiën. Dat gebeurt ook in reallife en dan is die gevoeligheid wat minder merkbaar omdat er wat minder power aanwezig is als je de throttle naar voren schuift.

V.w.b. de landing. Is het niet juist gebruikelijk om deze in de a320 met autothrust te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:51
Wat een heerlijk toestel die FlyByWire A320 icm de thrustmaster TCA/Quadrant + addon.

Sinds ik de addon van de Quadrant heb voelt de Quadrant zelf niet meer zo fragiel en klein maar is het nu een mooie en stabiele "blok" geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
Kozzmozz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Ik vind je tip zeer interessant
Echter kan ik de "Rudder Axis Left/Right" niet terugvinden onder mijn keyboard profile.
Wel vind ik ze terug onder mijn Logitech G Rudder Pedals, maar die kan ik dan weer niet linken met mijn keyboard.
Ai, dat kan wel kloppen. Axis is een analoge input (vandaar dat deze weer centreert) en op keyboard is alles digitaal (aan/uit).
Heb je in het selectiescherm links de weergave op "ALL" staan en niet op "Assigned" ? dan zie je ook de niet toegewezen functies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

schumi1986 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:39:
Wat een heerlijk toestel die FlyByWire A320 icm de thrustmaster TCA/Quadrant + addon.

Sinds ik de addon van de Quadrant heb voelt de Quadrant zelf niet meer zo fragiel en klein maar is het nu een mooie en stabiele "blok" geworden.
Ik heb hem gepreordered bij flightsimwebshop, voor wat dat waard is blijkt weer. Levering vermoedelijk week 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo even een klein vluchtje in de ochtend van Orca Island naar Concrete airport
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DwHvPCXg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-12-26-15.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y0rMCZ5p/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-14-21-85.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bNFpq63h/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-15-38-95.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/436DHwbn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-17-32-05.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRv3bPq1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-18-30-11.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nLJ5xBbx/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-23-41-28.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wB2WdrQ5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-36-38-62.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02m1q8Mp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-40-26-13.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/15RwkzYd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-41-02-11.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6512FfZ7/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-11-42-37-02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Aangezien hier toch een paar Mooney Bravo experts zitten 😄, een vraagje over dat toestel: als ik de AP op een Alt instel dan begint het toestel als het ware te headbangen, een beetje te schommelen. Doe ik iets niet goed, waar komt dit door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartvl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:10:
Aangezien hier toch een paar Mooney Bravo experts zitten 😄, een vraagje over dat toestel: als ik de AP op een Alt instel dan begint het toestel als het ware te headbangen, een beetje te schommelen. Doe ik iets niet goed, waar komt dit door?
snelheid ?goed

beetje schommelen heb ik ook maar dat komt door de wind
het moet maar een klein beetje wezen.
maar dat headbangen is niet goed

Maar over het algemeen hoort hij zeer strak te vliegen
klein beetje bewegen is niet erg , dat het ik ook maar het moet niet te gek worden

Ondertussen weer even een paar vluchtjes gedaan van
Concrete airport to Darrington to Friday harbor O+

Concrete airport to Darrington
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fyr3SpGh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-12-42-54-21.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GtBJHF49/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-12-44-39-23.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KYZPnS16/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-12-46-37-19.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SsHVL1Fc/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-13-04-03-41.png

Darrington to Friday harbor
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rscRL55v/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-13-21-43-68.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/761bXbjX/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-13-33-31-57.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MpcTN9hn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-13-46-35-18.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRNQrd6N/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-08-13-49-26-98.png

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-01-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Derde plaatje, is dat ijs op de rivier? Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Gisteren nog even wat geprobeerd met die Oculus tray tool met de Quest 2. Bijna alles op ultra en een redelijke framerate. Helaas nog niet zonder schokken, maar als je gewoon langzaam om je heen kijkt en zeker als je buiten het vliegtuig bent goed te doen. Heb nog wel dat het er niet altijd uitziet als op de trailers etc, maar boy o boy! Lekker tussen de wolken door gevlogen langs de Franse kust. Neergaande zon tussen de wolken door weerspiegelend op het water is toch echt een hele ervaring en belevenis. Ook nog aan een maatje laten zien en beleven en die is ook bijna om (het is dat hij geen sim fan is :p )
Nu even nakijken hoe ik "mooie" screenshots kan maken in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik ben nu voor de 3e keer in een paar weken mijn control settings en sensitivity settings kwijt. Iemand die dit ook ervaart? Kan ik hier iets aan doen of domme pech? Moet nu alles weer opnieuw mappen om een beetje fatsoenlijk te kunnen vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 20:58
schumi1986 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:39:

Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Behalve flightsimwebshop kan ik ze nergens vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:50:
Derde plaatje, is dat ijs op de rivier? Dat heb ik nog niet eerder gezien.
ja kom het regelmatig tegen
zelfs dat het soms half dicht zit en een gedeelte open
en ook vaak helemaal dicht :-)

maar het is zeer appart zo vliegen in deze weerverandring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:51
Er!k schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Behalve flightsimwebshop kan ik ze nergens vinden?
30 december besteld bij Megekko, had hier nog gemeld dat daar op dat moment voorraad was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
schumi1986 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:46:
[...]

30 december besteld bij Megekko, had hier nog gemeld dat daar op dat moment voorraad was
Ik heb deze ook besteld bij Megekko (paar dagen geleden) en wordt volgende week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik was net van Amsterdam onderweg naar Teuge met live weather.( en traffic) Lijkt Teuge geen baanverlichting te hebben...(in het echt wel)

Waar zit bij de Cesna 172 de anti Ice knop eigenlijk of heeft hij deze niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gummiebeer
Nou.. De oorzaak van het naar rechts trekken van vliegtuigen is ook gevonden. Voel me zo dom..
Bleek dat het Logitech stuurtje nog met usb verbonden was met de pc, nooit aan gedacht! :X

Maar goed, ik kan weer normale vluchtjes maken dus wel blij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
appie35 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:38:

Waar zit bij de Cesna 172 de anti Ice knop eigenlijk of heeft hij deze niet?
De enige anti-ice optie op de C172 is pitot-heat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
Speedy67 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:20:
[...]

De enige anti-ice optie op de C172 is pitot-heat. ;)
bedankt!

Ik dacht al wat een warme stoel....:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleine update voor MSFS

Twitter 15 min geleden
A small update for Microsoft Flight Simulator is available today. This corresponds to the AIRAC cycle being updated with new NavData.

Update van de Navdata dus

Er zal binnenkort (de komende dagen, zal wel dinsdag zijn) ook nog een update komen om de foutieve data mbt hoogte in de scenery (plateaus) op te lossen

[ Voor 26% gewijzigd door Gameaddict op 08-01-2021 18:31 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
appie35 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:25:
[...]
bedankt!

Bijzonder plek voor een pitot tube heb je dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:25:
[...]
bedankt!

Verwarming zit er wel in om de Piloot te ontdooien
Maar dat is niet voor het vliegtuig ice vrij te maken en houden
maar verder zo als gezegt word de Pitot buis kan wel ondooit worden
Als het goed is heeft alleen de Baron en de-incing van de kleine GA planes in FS2020
en de TBM en King air heben het ook maar die zijn wat groter

Zo trouwens mooi wezen als Addon de-icing groep , en dat dan je plane 20 min ice vrij blijft .. dan heb ik ten minste met de mooney tijd om door de wolken dek heen te gaan
daar boven blijft hij wel ice vrij ... alleen in de buurt van wolken word het een ijsblokje

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 08-01-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
Nope, de Baron heeft wel knoppen voor de verwarming maar die doen niks helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sbijlsma schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:19:
Nope, de Baron heeft wel knoppen voor de verwarming maar die doen niks helaas.
daar zit een de icing op? of werkt die niet ?
ik vind de Baron helaas echt niet te vliegen ...weet wel dat het er op zit

UPDATE : MSFS van 1 GIG >:)
ben beniuwd of mijn vliegvelden het nu weer doen , zo wel die van ORBX en nog een paar......
Helaas nog steeds niet

en we kunnen op ijsmeren landen :-) of dichtgevroren rivieren :9

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 08-01-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Voor de liefhebbers van de A320, zoals ik.

https://safetyfirst.airbu...ent-approach-and-landing/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 21:14
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Waterpower op 08-01-2021 22:25 ]

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 21:14
Thanks! Ik kan nog wel wat studie gebruiken. Ik heb de Airline2sim A320 cursus aangeschaft (naar volle tevredenheid), maar soms is leesvoer gewoon handig.

Na woensdagavond de volledige vluchtvoorbereiding LFMN -> LSGG te hebben gevolgd (was 1,5u bezig) duurde mijn vlucht maar ongeveer 2 minuten. Ik stortte kort na takeoff de Middellandse zee in. Natuurlijk niks opgeslagen dus mijn voorbereiding was letterlijk in het water gevallen. Donderdagavond mijn eigen Air crash investigation gestart en hieruit bleek al snel dat de crew (ik dus) weinig had begrepen van de thrust lever settings.

Na de manual van Fslabs bestudeerd te hebben ga ik binnenkort dit vluchtje maar weer eens over doen.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach beginnen de foutjes :-) komt wel goed als je weet wta het is doe je het daarna niet snel fout meer
zo had ik in het begin ook eens een mooie vlucht alleen die eindigte ook in het water......
dacht wat hoe kan dat .. replay terug gekeken en ik kwam er toen achter dat ik niet mijn hoogtehad terug gedraait maar dat ik mijn snelheid lager had gezet (B737) dat was plons ... ja hij ging naar ebneden dat was de bedoeling maar hij moest dan op een bepaald level blijven hangen , ja dat gaat dus niet als je onder vlieg snelheid komt , ach daarna kijk je wel beter uit
maar goed de beste piloten gebeurd het wel , Air crash investigation zie je vaak genoeg dat ze juist die beginnende dingen fout doen ... zoals flaps vergeten of gas bij geven als het moet ... dus acht dan mogen wij blij wezen dat wij egwoon gezond en wel achter de pc zitten en dat het niet onze leven kan kosten

en toch vind ik het bij Air crash investigation soms wel heel erg stom dat gewoon piloten die dus meer dan 15.000 uren hebben gevlogen nog de basis van vliegen soms vergeten waardoor het vliegtuig naar beneden gaat ..

of van motor 2 uitval , maar motor 1 uitzetten terwijl motor 2 het had moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
hmm zijn er meer die op dit moment het idee hebben dat bingdata niet doorkomt? Ik heb geen live weather, en de wereld ziet eruit alsof ik FSX heb opgestart :(...

Zit nu halverwege de vlucht naar Barcelona... dus om nu opnieuw op te starten om te testen of dat helpt... dat doe ik wel een andere keer haha.

Edit: nou, heb het opgelost... na veel reboots en veel FS reboots, uitloggen in FS, uitloggen in de XBOX app... uiteindelijk kreeg ik de update en na de update was de marketplace weer beschikbaar, zag alles er weer goed uit, en werkte alles weer.

[ Voor 28% gewijzigd door Sparkiezz op 08-01-2021 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo mijn eerste vlucht voor vandaag zit er weer op
van Telluride Regional Airport naar Bryce Canyon Airport met de Mooney
Even een filmpje gemaakt van de screenshots anders worden het er te veel :D :+
Een hele mooie vlucht zeker een aanrader voor de mensen die GA vliegen

YouTube: Telluride Regional Airport to Bryce Canyon Airport with the Mooney M...

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 09-01-2021 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Een beginnersvraag. In Onair heb ik een vliegtuig gehuurd dat op Gilze Rijen (EHGR) staat. Dat vliegveld kan ik in MSFS niet vinden. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Melotte schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:24:
Een beginnersvraag. In Onair heb ik een vliegtuig gehuurd dat op Gilze Rijen (EHGR) staat. Dat vliegveld kan ik in MSFS niet vinden. Doe ik iets fout?
Nee, je doet niets fout (behalve dan misschien in ONair een vliegtuig huren op EHGR :-) )

EHGR is een militair vliegveld en is dus niet aanwezig in standaard MSFS 2020 (let op, EHEH zit er bijvoorbeeld ook niet in dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melotte schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:24:
Je zou deze kunnen proberen, ik weet niet of OnAir dit ziet, maar lijkt me wel omdat ie naar de coördinaten kijkt

https://flightsim.to/file/3833/ehgr-aerials
https://flightsim.to/file/3809/ehgr-gilze-rijen

Moet ze beide in je community map zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 09-01-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Hartelijk dank voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-09 17:38
Ik lees al een tijd mee op dit forum en afgelopen woensdag maar eens FS 2020 (premium) geinstalleerd. Het racen was ik een beetje zat. Alleen het vinden van een joystick was een drama hahahaha. Wat wil ik en wat is gewenst. Ik heb besloten om voor de Thrustmaster - TCA Officer Pack Airbus Edition te gaan maar als set voorlopig niet leverbaar. Bij Bol.com wel leverbaar maar dan afzonderlijk, dan allebei maar apart kopen want vliegen met toetsenbord en muis is een drama.
Nu mezelf maar eens goed inlezen over MS2020 en wat basis functies tot me nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Enige vliegers die Nvidia driver 461.09 al hebben geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hinerakatauri79 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:14:
Enige vliegers die Nvidia driver 461.09 al hebben geprobeerd?
Ja en soms hikjes maar over het algemeen gewoon het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
ravw schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Ja en soms hikjes maar over het algemeen gewoon het zelfde
Bedankt, zal die straks dan installeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ydD4wqgt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-15-39-21-03.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkMxgQSS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-15-41-07-59.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1sRsqqM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-15-43-52-58.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t4qcK08k/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-15-44-56-23.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g05BLxjt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-15-47-40-98.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zX52hZDN/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-15-51-17-77.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Qx4gdRH0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-16-01-11-83.png

lethbridge-airport is freeware

https://flightsim.to/file/5892/cyql-lethbridge-airport

Ben weer een heel stuk verder maar voor de mensen die het mooi vinden hier weer wat ijs op de rivieren
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/65K2NwwD/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-16-41-02-64.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZnSRZFkr/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-16-42-10-72.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4y75kGgK/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2021-01-09-16-48-45-55.png

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 09-01-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik wil een vluchtplan laten middels Simbrief maar ik moet ook een User ID invoeren.
Waar vind ik die? ik heb alleen een Username.

Als ik het leeg laat lukt het niet om een vluchtplan te laden middels Init data req.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9u0OH1ieQUcdD3JxViJZ0UTHFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X7JfE4tNbvwG6h9nbpDLQJw8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
Mikee007 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:54:
Ik wil een vluchtplan laten middels Simbrief maar ik moet ook een User ID invoeren.
Waar vind ik die? ik heb alleen een Username.

Als ik het leeg laat lukt het niet om een vluchtplan te laden middels Init data req.
[Afbeelding]
Je kunt beide gebruiken, de "user id" is the pilot ID die je terugvindt op je dispatch pagina. Alleen het invullen van je username is ook al goed. Heb je wel een vluchtplan gegenereerd (OFP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANA heeft trouwens wel een hele gave livery op hun Airbus 380 staan ..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1z9Cf46w/First-A380-ANA-rolls-out-of-paintshop-7-e1545929080953.jpg

Hoop dat deze A380 ook naar MSFS komt , wel leuk voor lange vluchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
ravw schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:09:

[Afbeelding]

Dat doen ze al jaren, niet alleen met deze.

https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Liveries zijn sowieso lang niet altijd standaard. Vele maatschappijen hebben vliegtuigen vliegen in een livery van hun alliantie, een klassieke livery, anders (denk KLM 773 in oranje/blauw) en tegenwoordig zijn er meerdere maatschappijen die de neus van één of meerdere vliegtuigen in een mondkapje hebben laten spuiten.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
mvbo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:13:
[...]

Je kunt beide gebruiken, de "user id" is the pilot ID die je terugvindt op je dispatch pagina. Alleen het invullen van je username is ook al goed. Heb je wel een vluchtplan gegenereerd (OFP)?
Ja vluchtplan is gegenereerd ik vraag me alleen af als ik een vlucht wil starten in MSFS of ik dan de gewenste aankomst runway al moet invoeren wel/niet en of ik IFR moet kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhA9Xsl8NkxfNZQVMnGiZ3un2XA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cgmv8Jcw2cAsuRS2nCDCAPeX.png?f=fotoalbum_large

Ik wou net een vlucht doen vanaf AMS. runway 24 vertrek echter stuurt de ATC me naar 36L. daar is het vluchtplan helemaal niet op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij als je simbrief gebruikt moet je alleen het vertrekpunt instellen in MSFS.

[ Voor 5% gewijzigd door cracking cloud op 09-01-2021 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Mikee007 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Ja vluchtplan is gegenereerd ik vraag me alleen af als ik een vlucht wil starten in MSFS of ik dan de gewenste aankomst runway al moet invoeren wel/niet en of ik IFR moet kiezen.

[Afbeelding]

Ik wou net een vlucht doen vanaf AMS. runway 24 vertrek echter stuurt de ATC me naar 36L. daar is het vluchtplan helemaal niet op gebaseerd.
Je moet op simbrief.com (of via SimToolKitPro, dikke tip ;) ) een vluchtplan maken en daarna een OFP genereren. Vervolgens moet je in MSFS geen vluchtplan maken. Maar alleen een departure (Gate XX op luchthaven XXXX) selecteren. Vervolgens kan je in de FBW je vluchtplan laden in het ACO menu: MCDU menu --> ATSU --> AOC menu --> Init/pres --> init data req

Vervolgens kan je ook je fuel en load laden via: MCDU menu --> ATSU --> AOC menu --> perf/W&B --> klik op load op page 1 en 2.

Daarna kan je dit vluchtplan requesten in de INIT A page.

Of check deze video ;): https://www.youtube.com/watch?v=l_5J7ZuEEtk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ravw schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:09:

[Afbeelding]

Het fbw community (van de a320) is ook met een 380 bezig. Freeware. Ff wachten nog!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Mikee007 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Dat is natuurlijk ook maar net afhankelijk van of die runway die je wilt gebruiken wel geopend is voor take off of niet ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 ... 131 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc