Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:38:
[...]

Als je hobby vliegt dan moet je ook uren maken, dus je investeert ook in het behouden van je brevet (1x in de 2 jaar 12 uren in het laatste jaar)

Dus het komt best veel voor dat mensen een lange trip maken op die manier. Leuker dan rondjes vliegen boven je thuis-vliegveld.

Overigens is een Mooney alweer een heel stuk duurder dan een Cessna (bovendien kan je die niet overal huren). Wel weer sneller dus je bent minder tijd kwijt.
ze zijn toch verplicht om een aantal start en landingen te maken per jaar of is dat niet meer zo , want daarom geven ze vaak van die rond vluchtjes en dag tripjs om de kosten te drukken en ook om aan hun eisen te komen ...en hun vliegwaardigheid te mogen behouden :-)

Ja ik weet dat de mooney een duur toestel is zeker vergelijking met een Cessna .. maar van de Censsa vlieger er ook heel wat meer rond is is voor de beginnende vlieger ook vaak makkelijk om in te leren vliegen
net zo als Pipers

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 30-12-2020 19:44 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:42:
[...]
ze zijn toch verplicht om een aantal start en landingen te maken per jaar of is dat niet meer zo , want daarom geven ze vaak van die rond vluchtjes en dag tripjs om de kosten te drukken en ook om aan hun eisen te komen ...en hun vliegwaardigheid te mogen behouden :-)
Voor zover ik weet niet, je moet die 12 uur doen elke 2 jaar binnen 1 jaar tijd, waarvan 1 uur met instructeur (checkride). Aantal landingen/starts kan ik me niet herinneren.

Maar die landingen/starts kom je sowieso wel aan want een hoop vliegen is continu circuitjes doen (touch & go). Daarvoor ga je geen rondvluchten doen want dat vinden passagiers ook niet leuk. Je kan er 1 doen per 5-6 minuten als er geen ander verkeer is. Die rondvluchten tellen meer voor je uren. Overigens is het absoluut verboden om passagiers tegen betaling mee te nemen als je een hobbybrevet hebt!

Dat was ook een van de reden dat ik afgehaakt ben (buiten de kosten). Het wordt zo saai op een gegeven moment voor je verder weg kan gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 30-12-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:44:
[...]

Voor zover ik weet niet, je moet die 12 uur doen waarvan 1 uur met instructeur.

Maar die landingen/starts kom je sowieso wel aan want een hoop vliegen is continu circuitjes doen. Daarvoor ga je geen rondvluchten doen want dat vinden passagiers ook niet leuk. Je kan er 1 doen per 5-6 minuten als er geen ander verkeer is. Dat was ook een van de reden dat ik afgehaakt ben (buiten de kosten). Het wordt zo saai op een gegeven moment voor je verder weg kan gaan.
haha en dan laten ze in FS2020 iedereen maar gelijk de wereld over vliegen :o
Maar kan me er wel wat bij voorstellen maar als je toch je brevet heb dan kan je toch wel lange afstanden gaan doen ipv rondjes vliegen om een vliegveld .. zie ze hier ook genoeg die heen en terug gaan ( EHRD )
vaak zomers zie je ze opstijgen en dan vlak daarna al weer landen ... ik heb dna ook zo iets van .. waarom ga je nog de lucht in :D

Maar wat mij wel op valt ik kan behoorlijk ver kijken , maar ik zie ze nooit stall en spin oefeningen doen , mag dit niet in deze omgeving ? (omg EHRD)

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 30-12-2020 19:50 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:47:
[...]

haha en dan laten ze in FS2020 iedereen maar gelijkd e wereld over vliegen :o
Maar kan me er wel wat bij voorstellen maar als je toch je brevet heb dan kan je toch wel lange afstanden gaan doen ipv rondjes vliegen om een vliegveld .. zie ze hier ook genoeg die heen en terug gaan ( EHRD )
vaak zomers zie je ze opsteigen en dan vlak daarna al weer landen ... ik heb dna ook zo iets van .. waarom ga je nog de lucht in :D
Ja dat is circuitjes vliegen... Vaak doe je er wel 8 ofzo per uur. Je raakt de grond even en dan is het alweer volgas. Je vraagt bij de toren dan een Touch & Go aan.

Het is omdat de landing best tricky is en zo kort duurt. Dus elke landing oefen je maar een paar seconden de daadwerkelijke landing, de flare enzo (afvangen in het nederlands). Om dit goed te beheersen moet je continu rondjes vliegen (en daarbij oefen je dan ook gelijk de rest van het circuit natuurlijk). Het is toch een van de gevaarlijkere operaties. De start daarentegen stelt niks voor, gewoon power aan en gaan (en een beetje rechts rudder ;) )

Maar die landing moet je goed beheersen in verschillende omstandigheden zoals zijwind. Daarom wordt daar zo op gehamerd. Duidelijk, maar het betekent wel dat je in je vliegopleiding een lange saaie periode hebt, die vond ik moeilijk te verantwoorden door de hoge kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37
ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:33:
[...]

duur grapje :-)
en dan hebben we het alleen nog maar over een cessna 8)

wat betalen die bakbeesten dan wel niet zo asl een B747 / A350 /A380
dan loop je helemaal leeg maar ik vind het een hoop geld voor een enkeltje met het vliegtuig
De landing fee voor de meest lichte 747 (de 747-100) is op LOWI zo'n 5000 euro. Brandstof natuurlijk een veelvoud daarvan. Gelukkig betaalt de piloot dat dan normaal gesproken niet zelf.

Als je met een gehuurde Cessna van een vliegclub een buitenland-trip maakt, dan doe je dat vaak ook met een of twee andere clubvliegers. Dan betaal je nog geen €600 p.p. voor een ongetwijfeld onvergetelijk vlieg-avontuur. En de meeste hobby-vliegers maken zo'n trip niet elke maand. ;)

MSFS is aanzienlijk goedkoper. Maar er gaat natuurlijk niks boven de beleving van écht vliegen. 8)

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:47:
[...]Maar wat mij wel op valt ik kan behoorlijk ver kijken , maar ik zie ze nooit stall en spin oefeningen doen , mag dit niet in deze omgeving ? (omg EHRD)
En ja stall en spin oefenen doe je niet zo vaak. Spins mogen ook helemaal niet in sommige vliegtuigen vanwege de krachten die erop worden uitgeoefend. Stalls mogen meestal wel. Ze trainen je hoe je eruit moet komen en hoe het voelt als het er aan komt (je hebt dan helemaal geen gevoel meer in de knuppel). Ook heb je de piep maar afhankelijk van de manier dat je er in komt gaat die niet altijd af. Daarom is het zo belangrijk het te kunnen voelen. In een sim kan dit helaas niet goed ivm gebrek aan force feedback tegenwoordig.

Maar dit oefen je altijd op grote hoogte, daarom zie je het niet zo goed. Voor de veiligheid natuurlijk. Meestal doe je dat inderdaad boven een rustig of speciaal aangewezen gebied en je vraagt ook toestemming als het een controlled gebied is. En anders roep je het om. En je zorgt dat je super goed weet waar iedereen zit want tijdens een stall ga je als een baksteen naar beneden. Normaal verifieer je met de anderen dat je elkaar in zicht hebt (eigenlijk doe je dat sowieso wel). In controlled gebied is dit een stuk handiger want dan houden ze het gewoon vrij voor je. Ik had zelf het geluk om in een gebied te trainen dat destijds controlled was maar toch heel erg rustig waardoor we ruim de vrijheid hadden.

Met spins wordt meestal getraind op 'spin avoidance'. Want op het moment dat een spin optreedt ben je meestal met aanvliegen/landing bezig, en dan heb je eerlijk gezegd gewoon niet meer genoeg hoogte om je spin nog te recoveren. Het moet gewoon niet gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 30-12-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:50:
[...]

Ja dat is circuitjes vliegen... Vaak doe je er wel 8 ofzo per uur. Je raakt de grond even en dan is het alweer volgas. Je vraagt bij de toren dan een Touch & Go aan.

Het is omdat de landing best tricky is en zo kort duurt. Dus elke landing oefen je maar een paar seconden de daadwerkelijke landing, de flare enzo (afvangen in het nederlands). Om dit goed te beheersen moet je continu rondjes vliegen (en daarbij oefen je dan ook gelijk de rest van het circuit natuurlijk). Het is toch een van de gevaarlijkere operaties. De start daarentegen stelt niks voor, gewoon power aan en gaan (en een beetje rechts rudder ;) )

Maar die landing moet je goed beheersen in verschillende omstandigheden zoals zijwind. Daarom wordt daar zo op gehamerd. Duidelijk, maar het betekent wel dat je in je vliegopleiding een lange saaie periode hebt, die vond ik moeilijk te verantwoorden door de hoge kosten.
Maar zo heb ik het in FS ook gedaan .. hele tijd dat soort dingen doen .. tot je het eigenlijk wel kunt dromen .. en dna kom ej met XP11 in aanraking en dan moet je alles weer anders gaan doen omdat daar de wind gewoon heel erg verradelijk is ... maar daarin tegen is de meeste payware toestellen wel veel beter onder controle te houden dan die standaard dingen

Ik heb zelf in reallife gevlogen met een C150 maar ik heb daar ook een payware kist van voor XP11 en die komt wel heel dicht bij de echte C150
terwijl ik dat van de C150 in FS nog niet kan zeggen , die is een stuk lastiger
en ik heb toen echt niet gevlogen met rustig weer :9

Het is dat de piloot het risico niet meer wilde nemen met aankomende bewolking en wind dat ze is terug gegaan :-) had er nog wel een paar uur in willen blijven vliegen
Was trouwens boven lelystad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

Predator

Suffers from split brain

[b]ravw schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:04
EN hoe is die andere van carenado ? die censsa .. ik lees hier erg weinig over op het forum en het is een glasscockpit maar hoe zijnd e eigenschappen , er zaten in het begin best wel wat foutjes in .. inde mooney en PA44 nu nog wel maar dat is niet zo erg dat het echt nodig is ..
de hoogte van FL word niet weer gegeven bij de Squake code
blijft op 0 staan :9
Mjah, t’is een snellere c172. Op zich is het wel een prima vliegtuigje voor GA trips, maar het is niet een heel ander vliegtuig zoals de Mooney. Dat is een klasse apart. Het is inderdaad ook een glass cockpit maar niet zoals de c172. Het is de oudere garmin zonder 3D zicht. Het is ook een apart autopilot paneel.
Maar het is wel leuk om er eens mee te vliegen. De extra power komt wel van pas in de bergen om te klimmen.

Een cessna ttx zou bv wel een leuke toevoeging zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:04:
[...]

Mjah, t’is een snellere c172. Op zich is het wel een prima vliegtuigje voor GA trips, maar het is niet een heel ander vliegtuig zoals de Mooney. Dat is een klasse apart. Het is inderdaad ook een glass cockpit maar niet zoals de c172. Het is de oudere garmin zonder 3D zicht. Het is ook een apart autopilot paneel.
Maar het is wel leuk om er eens mee te vliegen. De extra power komt wel van pas in de bergen om te klimmen.

Een cessna ttx zou bv wel een leuke toevoeging zijn.
ja dat dacht ik al maar is te veel van het zelfde , was het nu de cessna 210 geweest dan was het wat anders
of de Cessna Skymaster
de beech 1900d is ook wel meer dan welkom ,maar zo heb ik er nog wel wat op mijn lijst staan die hopelijk nog gaan komen
Weet dat er 1 al snel aan zit te komen de BAe 146 / Avro RJ
of de DHC Otter/ Beaver

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Zag net dat de addon voor de thrustmaster TCA bij megekko op voorraad is. Besteld en als het goed is morgen in huis!

Het gaat hier dus om de modules die aan de TCA gekoppeld worden voor o.a de flaps en de spoilers

[ Voor 30% gewijzigd door schumi1986 op 30-12-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Aerosoft - CRJ MSFS - Teaser

O+ _/-\o_

Kom u maar

maar helaas nog wel even wachten voordat hij uitkomt
“Dear FlightSim Community,

We feel the expectation on us to give official information about the release of the Aerosoft CRJ 550/700 for the Microsoft Flight Simulator.

In this regard we have a concern and we’ll keep it short: We made a really tough decision to postpone the CRJ release into the first quarter of next year. This decision wasn’t easy for us, because we know how much anticipation there is in the community for this add-on.

“We have decided to do so, because we want to deliver a CRJ that meets all expectations, but we have not reached this level yet. We need more time for the development and beta testing. We hope the additional time allows us to complete the necessary work to provide the highest quality and the best possible experience for you right from the start.

We therefore hope for your understanding. However, we do have a little present for you. The first official teaser”.

[ Voor 78% gewijzigd door ravw op 30-12-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Ik heb vandaag een Streamdeck binnengekregen.
In principe voor gebruik bij de online trainingen die ik geef (zodat ik eenvoudig scenes kan wisselen in OBS, bijvoorbeeld), maar ook te gebruik binnen FS2020:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2b7Sh-z1USGMzJvdVa56JWVv4Zw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRutfk8HcUW4RSQ04yjy2jKQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1K50AtqvTWP347GLVGnXOs-a-3U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4m8lFdWTTy3MZKyGwc0g08m.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu alleen wat basis zaken erin gezet, maar in principe kun je alles wat via SimConnect aan te spreken of uit te lezen is op het deck plaatsen. Leuk speelgoed!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:39:
YouTube: Aerosoft - CRJ MSFS - Teaser

O+ _/-\o_

Kom u maar

maar helaas nog wel even wachten voordat hij uitkomt

[...]
Ik zat het net te lezen, jammer maar liever een goed werkend product dan een CRJ Cyberpunk :+

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol ik moet klimmen maar dat ding wil niet hoger ..........

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgd40kDk/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-30-21-13-01-84.png

ben weer een ijsblokje
Wat een rot weer daar inde buurt van Portland

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bwc4HFXJ/Desktop-Screenshot-2020-12-30-21-25-31-13.png

net vertrokken vanaf portland maar het is daar regen en veel wind
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTb92H3v/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-30-20-48-15-73.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2jxqfgGp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-30-20-53-25-63.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GtMhswgH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-30-21-18-59-20.png
maar ben er al weer uit

[ Voor 64% gewijzigd door ravw op 30-12-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

De ijsvorming is momenteel toch enkel maar visueel bij MSFS? En heeft geen impact op de performance/aerodynamica toch?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
456 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:35:
De ijsvorming is momenteel toch enkel maar visueel bij MSFS? En heeft geen impact op de performance/aerodynamica toch?
ja duidelijk wel dus :-)
je heb daar echt last van je kan dus in eens veel minder hard vliegen en ook je bent veel moeilijker de lucht in te krijgen
of hoogte winnen \Ik speel hier op alles op pro

Pitotheat niet aan hebben staan als je een ijsblok word dan slaat je snelheid meter naar nul en begint je vliegtuig te piepen dat hij het koud heeft en niet meer weet wat hij moet doen

dus het is wel degelijk merkbaar
en je kunt ook vaak niets meer zien dus word het ook lastig op zicht te vliegen

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 30-12-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:40:
[...]

ja duidelijk wel dus :-)
je heb daar echt last van je kan dus in eens veel minder hard vliegen en ook je bent veel moeilijker de lucht in te krijgen
of hoogte winnen \Ik speel hier op alles op pro

Pitotheat niet aan hebben staan als je een ijsblok word dan slaat je snelheid meter naar nul en begint je vliegtuig te piepen dat hij het koud heeft en niet meer weet wat hij moet doen

dus het is wel degelijk merkbaar
en je kunt ook vaak niets meer zien dus word het ook lastig op zicht te vliegen
Ik vind het wel jammer dat je het visueel niet kan uitzetten. Ik vlieg graag met de Extra 300 in de Alpen, vanwege de goede performance en het mooie uitzicht rondom, maar daar zit niets van de-ice functie in (of toch niet gevonden). Dan heb ik wel last van beperkte of geen zichtbaarheid op hoogte, in de wolken
of vlakbij hoge bergen en moet ik third person gaan vliegen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMdzrO3cZPVYhR4XFrInbEmY5BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/POQnZNLOOARldLo6tysf2c63.png?f=fotoalbum_large

Eigen foto's op de borden geplakt

Oops!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OenwoEMJKT4_mTCwAfXpVwMQUpc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ic0qV3uQKQebPcRIlNOqAZPB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door appie35 op 30-12-2020 22:16 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:14:
Wat een rot weer daar inde buurt van Portland
Niet alleen daar, ook iets verder naar het zuiden in Oregon is het regenachtig.
Ben deze week bezig met elke dag een korte trip (in VR) door Californië/Oregon/Washington.

Maar wat is dat mooi zeg met VR. Net een vluchtje afgerond van KMFR naar 2OR4 - een random plek die ik vooral vanwege de naam (Heavens Gate Ranch) had uitgekozen. Maar wel een mooie uitdaging.

Het regende dus - heerlijk om dat geluid te horen tikken op je cockpit, zou zo in slaap kunnen vallen - maar wat is het gaaf om zo vlak onder de wolken te vliegen en het landschap voorbij te zien trekken.
Tijdens de landing nog een uitdaging want de wind stond verkeerd. Aan 1 kant van de strip ligt een heuvel en die lag mooi in de weg. Uiteindelijk zonder brokken geland. Kan de plek aanraden.

Andere leuke (kleine) velden daar in de buurt zijn 1O6 (vlakbij een hoge vulkaan) en 0Q5 (bij de oceaan, is prima te doen vanaf E55 en dan de kust volgen).

Heavens Gate Ranch met op de achtergrond de heuvel, aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fhq0kWEexUJjhm_-iDwfpiPson8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iimKf51baXOGNNejYpT8TLL5.png?f=fotoalbum_large

Edit: trouwens nog een tip die ik vergeten was (dacht er aan omdat ik Portland zag staan): W27 is ook een mooi veld, vlak boven Portland.

[ Voor 5% gewijzigd door cracking cloud op 30-12-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ralpje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:39:
Ik heb vandaag een Streamdeck binnengekregen.
In principe voor gebruik bij de online trainingen die ik geef (zodat ik eenvoudig scenes kan wisselen in OBS, bijvoorbeeld), maar ook te gebruik binnen FS2020:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu alleen wat basis zaken erin gezet, maar in principe kun je alles wat via SimConnect aan te spreken of uit te lezen is op het deck plaatsen. Leuk speelgoed!
Hoe werkt dat? Moet je daar een hoop zelf aan programmeren of werkt dat met presets enzo?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:11:
[...]

Het regende dus - heerlijk om dat geluid te horen tikken op je cockpit, zou zo in slaap kunnen vallen -
ja als je niet 100 keer naar de wc moet rennen omdat je blaas gek word van die water geluiden :X
ja ik ken het gebied daar , en ik was er ook op weg naar maar heb de vlucht afgekapt duurde nog 3 uur wat normaal 1 uurtje duurde door de ijs ... dahct dat gaat het niet worden 3 uur lang naar een grijsbeeldscherm kijken

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 30-12-2020 22:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
GekkePrutser schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:44:
Overigens is het absoluut verboden om passagiers tegen betaling mee te nemen als je een hobbybrevet hebt!
Dat is gelukkig niet meer zo. De kosten mogen gelijkmatig verdeeld worden over het aantal pob. Anders was ik ook afgehaakt inmiddels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netiul schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:43:
[...]

Dat is gelukkig niet meer zo. De kosten mogen gelijkmatig verdeeld worden over het aantal pob. Anders was ik ook afgehaakt inmiddels!
dat is zo waar ik toen een "proefles" van kreegt had mij ook egwoon gevraagt de kosten te delen en dat scheelde mij behoorlijk in prijs en zij had haar uurtje ook weer extra die ze kon bij schrijven in haar logboek , want voor zo ver ik em herinnerd had ze nog een paar uurtjes nodig
Jammer dat ik haar naam niet meer weet anders had ik graag nog wel een keer samen met haar willen gaan
maar dan gewoon een lange vlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

bartvl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:12:
[...]

Hoe werkt dat? Moet je daar een hoop zelf aan programmeren of werkt dat met presets enzo?
Dat valt mee :) Er is een standaard config te downloaden via https://github.com/nguyenquyhy/Flight-Tracker-StreamDeck.
Een aantal zaken zitten daar standaard al in, voor andere zaken (zoals ik nu bijvoorbeeld met de gauge voor airespeed gedaan heb) kun je die eenvoudig zelf maken op basis van de voorbeelden en de lijst met properties die ook op dezelfe github is terug te vinden

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

dat is zell am see hoe doe je dat :-)

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
ravw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:47:
[...]

dat is zo waar ik toen een "proefles" van kreegt had mij ook egwoon gevraagt de kosten te delen en dat scheelde mij behoorlijk in prijs en zij had haar uurtje ook weer extra die ze kon bij schrijven in haar logboek , want voor zo ver ik em herinnerd had ze nog een paar uurtjes nodig
Jammer dat ik haar naam niet meer weet anders had ik graag nog wel een keer samen met haar willen gaan
maar dan gewoon een lange vlucht
Gewoon eens bij de plaatselijke club binnenlopen, zou ik zeggen? Zat piloten die graag de kosten splitten voor een paar uurtjes in de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op donderdag 31 december 2020 @ 01:46:
[...]

dat is zell am see hoe doe je dat :-)
Ik open de textures met DXTBmp

Zoek de scenery op en open de bestanden DXTBmp converteer ze naar BMP file, bewerk ze en converteer ze weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:39:
[...]
Vink je alle 'checks' aan nadat je ze uitgevoerd hebt?
Lijkt geholpen te hebben, de achievement is binnen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hallo allemaal, ik log maar weer even in om een absolute MUST HAVE mod te delen:

https://www.flightsimulat...ease-trees-draw-distance/

Deze brengt de afstand waarop je nog bomen ziet op het alpha-MSFS niveau terug. Misschien nog wel beter zelfs. Ik irriteerde me al lange tijd dood aan het kleine cirkeltje bomen dat om je vliegtuig zichtbaar was: deze mod lost het op en met (in mijn geval) geen merkbaar performance verlies. Het maakt absoluut een wereld van verschil. Het is de enige mod die ik gebruik. Voor een vergelijking van default en mod, zie mijn posts in dit topic:

https://www.avsim.com/for...es-as-far-as-you-can-see/

Let op: dat topic begint met een vergelijkbare maar andere mod: later in het topic komt de mod voorbij die ik nu gebruik.

Vooral als je van low and slow of bushflights houdt, is dit dus echt een must have mod!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:32:
[...]

Lijkt geholpen te hebben, de achievement is binnen! :)
Ik denk dat je na 7x nu wel zonder hulp een airliner kan starten? :)
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:23:
[...]
nu het vliegen nog ;)
daarna komt het landen nog wel een keer aan bod :+

en zo als ik van een echte pilot gehoort heb , de laatste 10 sec van de landing zijn van eigen risico , dus denk er aan , als het fout gaat dan gaat het van je spaarvarken af :D en kan je je luxe hotel wel vergeten met thaisemassage :o

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 31-12-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

456 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:35:
Het heeft impact, maar de visuals zijn zwaar onrealistisch.

Ben deze week nog -55 SAT tegengekomen op FL280, maar op een beslagen raam na helemaal niks vergeleken met wat MSFS je voorschotelt.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik kom er net achter dat FS2020 de TBM 930 heeft met een Garmin G3000, waaronder een GTC750. Die lijkt zo te zien erg op de GTN750 die ik van RealityXP in Prepar3D gebruikte (op een touchscreen monitor). Dat belooft VR navigatie mogelijkheden. Komend weekend maar eens uitproberen.

Zijn hier nog meer mensen die dit soort navigatie instrumenten gebruiken?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

flopdoc schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:03:
Ik kom er net achter dat FS2020 de TBM 930 heeft met een Garmin G3000, waaronder een GTC750. Die lijkt zo te zien erg op de GTN750 die ik van RealityXP in Prepar3D gebruikte (op een touchscreen monitor). Dat belooft VR navigatie mogelijkheden. Komend weekend maar eens uitproberen.

Zijn hier nog meer mensen die dit soort navigatie instrumenten gebruiken?
zijn trouwens nu ook in de aanbieding die RealityXP produkten
https://reality-xp.com/store/index.html

Nee ik gebruik ze niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:31:
Zag net dat de addon voor de thrustmaster TCA bij megekko op voorraad is. Besteld en als het goed is morgen in huis!

Het gaat hier dus om de modules die aan de TCA gekoppeld worden voor o.a de flaps en de spoilers
Ik heb hem gisterochtend bij MaxICT besteld. Zou vandaag moeten worden verzonden. Ben benieuwd!
mmmm er klopt iets niet bij live weather
mijn datum staat verkeer

Sta in Oostenrijk maar daar is het toch geen dag later al

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rpbHrzcB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-31-12-14-45-81.pngfree photo hosting

:/

hoe krijg je dit goed............. even FS2020 herstart en nu is het wel goed vreemd

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 31-12-2020 12:58 ]

• appie35
ravw schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:17:
mmmm er klopt iets niet bij live weather
mijn datum staat verkeer

Sta in Oostenrijk maar daar is het toch geen dag later al

[Afbeelding]free photo hosting

:/

hoe krijg je dit goed............. even FS2020 herstart en nu is het wel goed vreemd
Was jij niet een van de eersten die zo nodig op het eiland.. moest wonen?(voor het downloaden?)

appie35 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:41:
[...]

Was jij niet een van de eersten die zo nodig op het eiland.. moest wonen?(voor het downloaden?)
Nee ik niet vele andere wel
ik heb echt wacht tot officeel release :9

Steam versie
maar een restart van FS deed hij het weer goed maar het is nu niet weg komen met de GA44 vanaf Salzburg
Dus dat word een andere keer te veel sneeuw en veel te koud voor de GA44

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1xhzLt5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-31-12-35-13-26.png

ze geven -19 met veel sneeuw dus dat word het niet vandaag in oostenrijk

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 31-12-2020 13:01 ]

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:23:
[...]
Ik denk dat de airbus a320 in MSFS de makkelijke airliner is om te starten, dus dat zat al wel goed :+

De 737 in XP11 met zibo,.. dat was nog wel opletten met je packs etc.

--
Net een maand navigraph ultimate afgesloten, benieuwd hoe goed dat werkt tov standaard chartfox via SKTP.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 31-12-2020 13:28 ]

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Ircghost schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:28:
[...]

Ik denk dat de airbus a320 in MSFS de makkelijke airliner is om te starten, dus dat zat al wel goed :+

De 737 in XP11 met zibo,.. dat was nog wel opletten met je packs etc.

--
Net een maand navigraph ultimate afgesloten, benieuwd hoe goed dat werkt tov standaard chartfox via SKTP.
Klopt, A320 is ook makkelijker dan de 787, deze stuurt momenteel voor geen meter met taxiing. De 747 nog niet getest. Eenmaal in de lucht is de 787 wel een mooi toestel. Zeker als je een mooie livery-skin hebt.

PSN: plexforce (ps4)

Als het geod is vandaag weer een update van de AIRAC wantde nieuwe zijn uit weet niet of FS2020 ervandaag ook mee uit komt maar voor de Airliners toch wel makkelijk als deze up to date zijn

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-08 23:01
ravw schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:41:
Als het geod is vandaag weer een update van de AIRAC wantde nieuwe zijn uit weet niet of FS2020 ervandaag ook mee uit komt maar voor de Airliners toch wel makkelijk als deze up to date zijn
Met de Navigraph beta plug-in kan je de laatste airac in msfs laden. Mits je er voor betaalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
En zo begint het langzamerhand uit de hand te lopen...

Voor GA een Yoke & throttle met een switch panel

En voor Airliner naast de TCA en Quadrant nu ook de addon binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyjzExYbg5JjTZGfJ2E9omVWQZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xh0nz1xlqpEusLTsN4ar43Dl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:50:

[Afbeelding]
is er al een webshop waar je z e alle drie in 1 keer kunt bestellen ?

want ik zit er ook aan te denken om hem er bij te nemen
maar de meeste shops hebben die of alleen die stick of alelen gasthandels en of helemaal geen 1 meer van iets op voorraad

maar deze gashandels met update is wel erg mooi voor twin props :+
ja en FS is heel duur als je het een beetje leuk wil simmen

Dit jaar ook al behoorlijk veel kwijt en ik wahct op de eerste aankomende MP update daar zitten ook weer behoolijk wat airports bij die ik wil hebben :o

Maar ik twijvel of ik deze gas handels moet nemen of die van honeycomb als die uit komen dan heb ik wel meer keuze aan gashandels

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 31-12-2020 13:59 ]

• WeHoDo
schumi1986 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:50:

[Afbeelding]
Nice, waar heb je de Addon besteld?

• Ircghost

Ircghost

WeHoDo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:35:
[...]

Klopt, A320 is ook makkelijker dan de 787, deze stuurt momenteel voor geen meter met taxiing. De 747 nog niet getest. Eenmaal in de lucht is de 787 wel een mooi toestel. Zeker als je een mooie livery-skin hebt.
Toevallig nu een vlucht aan het doen in de 787, taxied idd heel slecht. Bij hielp het om max zo'n 30% rudder uitslag te geven, toen kon ik wel draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:53:
Maar ik twijvel of ik deze gas handels moet nemen of die van honeycomb als die uit komen dan heb ik wel meer keuze aan gashandels
Ik heb de Honeycomb quadrant in bestelling staan voor GA en Boeing :) En ben ook van plan om over te stappen van mijn stokoude CH Products yoke naar de Honeycomb yoke. Hopelijk in de loop van 2021. Zal blij zijn als mijn Thrustmaster Add-on inderdaad een dezer dagen geleverd wordt door Max ICT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:51:
[...]

Ik heb de Honeycomb quadrant in bestelling staan voor GA en Boeing :) En ben ook van plan om over te stappen van mijn stokoude CH Products yoke naar de Honeycomb yoke. Hopelijk in de loop van 2021. Zal blij zijn als mijn Thrustmaster Add-on inderdaad een dezer dagen geleverd wordt door Max ICT.
ja ik zelf ook alleen de rudders wil ik dan nog wel behouden maarde yoke en gashandels gaan weg daar wil ik betere voor
vind deze iets te gevoelig en ook de yoke is net te veel dode uitslag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
BamSlam_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:51:
[...]

Max ICT heeft helaas niet echt een goede naam, kijk de reviews op tweakers maar eens.

Ben er ook al 2x ingetrapt, site geeft voorraad aan en daarna is het heel lang wachten. Als je contact met ze opneemt houden ze je aan het lijntje en als je wilt annuleren gaat dat met heel veel moeite

• appie35

• WeHoDo

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Goh, ik zit al van eind Augustus te wachten op een Honeycomb throttle en die is er nog niet. Ik wist niet dat ik zoveel geduld kon hebben :+

Predator schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:53:
Goh, ik zit al van eind Augustus te wachten op een Honeycomb throttle en die is er nog niet. Ik wist niet dat ik zoveel geduld kon hebben :+
ja als het goed is pas na 4 Juli 2021 dus je kan je lol nog op met wahcten ik wahct wel , tegen die tijd ga ik wel kijken of ik alles gaat vervangen
dn bestel ik wel weer ...
de zaken mogen blijwezen dat ze geen wahct geld aan de klanten moeten betalen :D
maar vind het wel erg vreemd dat dit zo lang moet duren

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
ravw schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:06:
[...]

ja als het goed is pas na 4 Juli 2021 dus je kan je lol nog op met wahcten ik wahct wel , tegen die tijd ga ik wel kijken of ik alles gaat vervangen
dn bestel ik wel weer ...
de zaken mogen blijwezen dat ze geen wahct geld aan de klanten moeten betalen :D
maar vind het wel erg vreemd dat dit zo lang moet duren
Juli pas? 😳😳 Het laatste wat ik hoorde was Maart... Heb de afgelopen week de Hotas Warthog throttle gekocht als tijdelijke oplossing. Die gaat dan wel weer de verkoop in.

• schumi1986
  • Nu online
WeHoDo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:31:
[...]

Nice, waar heb je de Addon besteld?
MeGekko

• Ircghost

Ircghost

Mijn honeycomb throttle zou in december binnenkomen, helaas krijg ik een mail van aviation mega store dat hun geleverde batch niet was uitgeleverd door Aerosoft maar in plaats daarvan gebruikt was door Aerosoft voor hun eigen directe verkoop.

Weet niet of dat waar is, maar als het zo is .. dikke minpunten voor Aerosoft.

Er is nog geen nieuwe datum gecommuniceerd.
ach gewoon afwachten ik heb de stick en gashandels nu als set bij diverse zaken op Waarschuwen bij leveren . ... gedaan
dus nu nog kijken wanneer die update komt bij de zaken zo dat ik hem er bij kan zetten bij MeGekko zie ik hem ook niet meer staan die update

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Vanmiddag 2x een CTD met een AMD error over een driver timeout. Ik lees verschillende dingen hierover bij vorige Radeon driver versies en dat het inmiddels verholpen zou moeten zijn.

Nu heb ik hier nog nooit last van gehad tot vanmiddag twee keer achter elkaar.

Het is toch ook altijd wat |:(

Maar weer even wachten tot nieuwe updates denk ik dan maar :?

• Ircghost

Ircghost

Dani86 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:32:
Vanmiddag 2x een CTD met een AMD error over een driver timeout. Ik lees verschillende dingen hierover bij vorige Radeon driver versies en dat het inmiddels verholpen zou moeten zijn.

Exact hetzelfde probleem hier. Heb vandaag mijn chipset drivers verwijderd en met DDU de display drivers verwijderd. Daarna de nieuwste chipset en video drivers geïnstalleerd. Bijna 6 uur gevlogen vandaag en geen problemen gehad.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ircghost schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:50:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Heb vandaag mijn chipset drivers verwijderd en met DDU de display drivers verwijderd. Daarna de nieuwste chipset en video drivers geïnstalleerd. Bijna 6 uur gevlogen vandaag en geen problemen gehad.
Het vreemde is: bij de laatste driver update liep de Radeon installer vast. Ik heb toen met de AMD cleanup utility alles verwijder en daarna alles opnieuw geïnstalleerd (chipset drivers incluis).
Daarna meerdere vluchten zonder enkel probleem uitgevoerd. Ik heb in het begin (vlak na release MSFS) geregeld CTDs gehad, daarna eigenlijk niet meer, tot vanmiddag.

Zal het morgen (volgend jaar :+ ) ff opnieuw wipen en opnieuw installeren

Nu ga ik weg bij KPN en hebben ze me ouderwetsch Oost-Duits enorm afgeknepen tijdens de opzegtermijn nu. Nee dat is geen complottheorie, ik ben van 100MB/s naar 15MB/s sinds opzegging.

Kan het te maken hebben met een stuk nauwere bandwidth en het streamen van terrein data?

[ Voor 6% gewijzigd door Dani86 op 31-12-2020 21:08 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Foutje bedankt

Wanneer kunnen we een post ook deleten :P

[ Voor 91% gewijzigd door Dani86 op 31-12-2020 21:08 ]

Dani86 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:06:
Foutje bedankt

Wanneer kunnen we een post ook deleten :P
Even iets doen wat tegen het FAQ in gaat of iets zeggen waar de mods niet mee eens zijn of niet intresseerd :-) dan word hij gelijk verwijderd hoef je er niets voor te doen :P
:D
Of proberen mod te worden .... maar dan moet je daar wel tijd voor hebben of tussen passen , ik heb het jaren gedaan op een ander forum is best wel leuk , alleen gaat veel tijd in zitten ( ook een FS forum trouwens )

Maar dat zou inderdaad wel handig wezen dat je post kunt verwijderen

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 31-12-2020 22:00 ]

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
Dani86 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:32:

Ik zat vanmiddag toevallig ook met een vraag die hiermee te maken heeft maar vond het niet helemaal ontopic, maar nu we het er toch over hebben....

Is het echt noodzakelijk om de AMD Radeon drivers te installeren? Ik had voorheen steeds problemen met mijn computer, geen idee of het met deze drivers te maken had. Maar ik heb vorige week mijn pc opnieuw geïnstalleerd en gebruik nu gewoon de Windows drivers en het lijkt allemaal prima te draaien. Heb ook niet het idee dat de performance slechter is.

Wat zou een reden zijn om de drivers wel te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de beste wensen iedereen en dat we maar veel vlieguren mogen maken en veel addons krijgen van mooie vliegvelden en veel vliegtuigen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal een gezond en gelukkig nieuwjaar . Op naar al het moois wat ons nog te wachten staat het komende jaar. De basis in 2020 is voor msfs gelegd, 2021 kan alleen maar beter worden.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 08:56
Bestaand er een mod voor vuurwerk in MSFS2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:30:
Allemaal een gezond en gelukkig nieuwjaar . Op naar al het moois wat ons nog te wachten staat het komende jaar. De basis in 2020 is voor msfs gelegd, 2021 kan alleen maar beter worden.
de eerste addon heb ik al weer gekocht in 2021 .......... Basel airport
:9~

leuke tussen haven vanuit Oostenrijk en of Spanje naar England of andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Bij wijze van nieuwjaarscadeau heeft Amazon mijn preorder voor de Honeycomb Throttle geannuleerd :( Stond al paar maand in preorder.

Iemand advies voor alternatief dat leverbaar is?

[ Voor 16% gewijzigd door lapino op 01-01-2021 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo mijn eerste vlucht van 2021 zit er al bijna weer op Basel maar Salzburg .. we kunnen het maar wer gehad hebben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
renem schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:56:
[...]

Ik zat vanmiddag toevallig ook met een vraag die hiermee te maken heeft maar vond het niet helemaal ontopic, maar nu we het er toch over hebben....

Is het echt noodzakelijk om de AMD Radeon drivers te installeren? Ik had voorheen steeds problemen met mijn computer, geen idee of het met deze drivers te maken had. Maar ik heb vorige week mijn pc opnieuw geïnstalleerd en gebruik nu gewoon de Windows drivers en het lijkt allemaal prima te draaien. Heb ook niet het idee dat de performance slechter is.

Wat zou een reden zijn om de drivers wel te installeren?
Ja, je gaat een hoop performance missen als je echt generieke Windows drivers gebruikt. Wat je wel kunt doen, is enkel de driver installeren en niet alle software. Zie bijv: https://www.gfisk.com/ins...amd-radeon-graphics-card/

Ik zou zelf gewoon het complete pakket gebruiken, voor mij persoonlijk is het toegevoegde waarde en lange tijd terug dat ik een crash terug kon volgen naar die software als oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:20
lapino schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:22:
Bij wijze van nieuwjaarscadeau heeft Amazon mijn preorder voor de Honeycomb Throttle geannuleerd :( Stond al paar maand in preorder.

Hier hetzelfde. :(

Deze webshop beweert in maart te kunnen leveren. Maar dat kan natuurlijk altijd maar zo weer wijzigen.

Ik had zelf het geluk dat ik mijn Honeycomb óók had pre-ordered op deze site. Als het goed is levering in maart...

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9lY58OgA4-1ug3GCp8Td2N3tEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDl7nWZPpfGEJ3gNi7g8SwOY.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar betere tijden! Beste wensen, iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

lapino schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:22:

Er zijn nergens Honeycomb throttles leverbaar, iedereen die er 1 heeft had die al in pre-order. Je kan beter ergens anders een pre-order zetten en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Toch absurd dat ze dit niet kunnen leveren, laten hier gigantisch veel geld liggen. Pre-orders zijn overal ten vroegste levering juli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:27:
Toch absurd dat ze dit niet kunnen leveren, laten hier gigantisch veel geld liggen. Pre-orders zijn overal ten vroegste levering juli!
Zal wel uit China komen, aangezien China nu een nogal groot watermilieu probleem heeft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb me een Logitech throttle besteld bij Amazon.de , was op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
kans is groot dat covid de boosdoener is. Vaak worden diverse onderdelen aangeleverd door verschillende bedrijven. Als daar wat hapert, door onderbezetting, gebrek aan grondstoffen... zijn er geen onderdelen en is er dus geen assemblage tot een eindprodukt.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:58:
[...]

de eerste addon heb ik al weer gekocht in 2021 .......... Basel airport
:9~

leuke tussen haven vanuit Oostenrijk en of Spanje naar England of andersom
Ah, die had ik al in de verzameling (fsdreamteam versie heb ik)

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoeveel ze er (indien geen toeleveringsprobleem) kunnen maken per maand? Lijkt wel of het voornamelijk handwerk is en dat de productie erg laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Denk combinatie. Gebrek aan grondstoffen, covid19, enorme vraag (want is echt wel met hoofd en schouders beste throttle op de markt) en populariteit FS2020 (oa ook door covid). Zal zien hoe die Logitech bevalt, speel eigenlijk toch redelijk casual. Al blij dat ik die Honeycomb Yoke enkele maanden terug kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:11:
Max ICT heeft helaas niet echt een goede naam, kijk de reviews op tweakers maar eens.

Ben er ook al 2x ingetrapt, site geeft voorraad aan en daarna is het heel lang wachten. Als je contact met ze opneemt houden ze je aan het lijntje en als je wilt annuleren gaat dat met heel veel moeite
Tsja, ik zie het. Enfin, er stond, toen ik woensdagochtend om 00:32 bestelde: 30 stuks op voorraad bij leverancier, 1-3 werkdagen levertijd. In mijn bestelstatus stond verwachte leverdatum 1-1-2021. Maar ik zal al blij zijn als hij dinsdag wordt verzonden. Voor de zekerheid heb ik er zojuist nog maar een besteld bij Amazon.nl (levering door Amazon.nl , prijs 93,87, dus niet voor die woekerprijs van 144,52 die er staat). Al heeft Amazon ook nog geen idee wanneer ze hem kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Ah, die had ik al in de verzameling (fsdreamteam versie heb ik)
Ja ik ook
en ik moet nu alleen nog GRAZ en VIENA hebben dan heb ik alle Oostenrijkse airports binnen
alleen ik vind Viena niet zo mooi airport

Hoop dat ze Linz en Klagenfurt. ook nog gaan doen :*)

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 01-01-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb meerdere video's voor het instellen van de MCDU (A320) gezien om echt te vliegen middels een vluchtplan maar ik kom er maar niet uit, waarschijnlijk doe ik iets behoorlijk fout maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij verder helpen?
Desnoods via een privebericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 11-09 17:00
Mikee007 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:14:
Ik heb meerdere video's voor het instellen van de MCDU (A320) gezien om echt te vliegen middels een vluchtplan maar ik kom er maar niet uit, waarschijnlijk doe ik iets behoorlijk fout maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij verder helpen?
Desnoods via een privebericht.
Dat willen we zeker, maar dan moet je de vraag wel iets meer concretiseren. Welke video heb je bekeken? Wat gaat er mis? Etc.

En gebruik je de FlyByWire mod, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 21:14
Heeft iemand ervaring met de training van Airline2sim? Ik zie daar een Airbus 320 training op staan. Wel redelijk prijzig, maar lijkt mij een ideale manier om het goed onder de knie te krijgen.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Online JJ
Waterpower schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:39:
Heeft iemand ervaring met de training van Airline2sim? Ik zie daar een Airbus 320 training op staan. Wel redelijk prijzig, maar lijkt mij een ideale manier om het goed onder de knie te krijgen.
Heb deze net aangeschaft. Erg uitgebreid en leerzaam, maar wel gericht op study-level A320, dus nog even de vraag hoe ver ik kom met de FBW A32NX.

EDIT: Met code TOGA5 krijg je 5 pond korting.

[ Voor 5% gewijzigd door Online JJ op 01-01-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Sparkiezz schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Dat willen we zeker, maar dan moet je de vraag wel iets meer concretiseren. Welke video heb je bekeken? Wat gaat er mis? Etc.

En gebruik je de FlyByWire mod, of niet?
Ik gebruik inderdaad de FlyByWire mod. en ik heb o.a. deze video bekeken: YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 | A320 MCDU Tutorial | Real-world Ai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
En wat gaat er mis? Gebruik je ook de Simbrief import functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Online JJ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:29:
[...]

En wat gaat er mis? Gebruik je ook de Simbrief import functie?
Hmmm... Nee :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo mijn eerste prestatie is binnen dit jaar

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c1z0jmQQ/IFR.jpg >:) _/-\o_
Met de aankomst op LOWI kreeg ik hem .. toch wel snel gegaan maar goed ik vlieg de laatste tijd veel op wat grotere vliegvelden en ja dan vlieg ik gewoon zo als het moet IFR

Maar de kleine veldjes doe ik vaak gewoon op het zicht omdat die vaak nog geen eens een ATC hebben
En mede omdat het weer nu veel slechter is dus je word haast wel gedwongen om op IFR te vliegen

[ Voor 64% gewijzigd door ravw op 01-01-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:18
We zijn nu enkele weken na dat de Thrustmaster Airbus Quadrant bij de eerste users terecht gekomen zijn, hoe bevalt deze bij jullie? En hoe bevalt die met niet- Airbus vliegtuigen?

Ik merk vrij lauwe reviews op maar wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door SHFT op 01-01-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
SHFT schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:55:
We zijn nu enkele weken na dat de Thrustmaster Airbus Quadrant bij de eerste users terecht gekomen zijn, hoe bevalt deze bij jullie? En hoe bevalt die met niet- Airbus vliegtuigen?

Ik merk vrij lauwe reviews op maar wat zijn jullie ervaringen?
Gebruik hem bijna 2 weken en heerlijk vliegen.
Moest er wel even aan wennen aan de sidestick, maar wil nu niets anders meer.
Ook 12 knoppen die je kunt instellen voor bijv. de flaps, lichten, gear etc.

De Quadrant zelf ook prima. Had alleen iets zwaarder kwa gewicht mogen zijn of ik moet er nog anti-glij nopjes onder doen.

Nu wachten tot de ADD-On beschikbaar komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
tup61 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:05:
Hallo allemaal, ik log maar weer even in om een absolute MUST HAVE mod te delen:

https://www.flightsimulat...ease-trees-draw-distance/

Deze brengt de afstand waarop je nog bomen ziet op het alpha-MSFS niveau terug. Misschien nog wel beter zelfs. Ik irriteerde me al lange tijd dood aan het kleine cirkeltje bomen dat om je vliegtuig zichtbaar was: deze mod lost het op en met (in mijn geval) geen merkbaar performance verlies. Het maakt absoluut een wereld van verschil. Het is de enige mod die ik gebruik. Voor een vergelijking van default en mod, zie mijn posts in dit topic:

https://www.avsim.com/for...es-as-far-as-you-can-see/

Let op: dat topic begint met een vergelijkbare maar andere mod: later in het topic komt de mod voorbij die ik nu gebruik.

Vooral als je van low and slow of bushflights houdt, is dit dus echt een must have mod!!!
Dit is echt een geweldige tip! Mod maakt letterlijk en figuurlijk een wereld van verschil. Ik ben u zeer dankbaar, meneer :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Wasp schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:04:
[...]

Hier hetzelfde. :(

Deze webshop beweert in maart te kunnen leveren. Maar dat kan natuurlijk altijd maar zo weer wijzigen.

Ik had zelf het geluk dat ik mijn Honeycomb óók had pre-ordered op deze site. Als het goed is levering in maart...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6wngblHFm26eWVbgTkqdJaKA5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGB9p7rd0Fwm0Y4UoqddMd0o.jpg?f=fotoalbum_large
Zo te lezen ben ik een lucky bastard... 8) Helaas net midden in een verbouwing, dus nog niet kunnen uittesten, maar dat zal dit weekend toch even moeten gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Net begonnen met FS2020 via gamepass kunnen krijgen draait prima op mijn laptop 1080p en medium settings. Best leuk om te doen en mooie beelden.

Met een toetsenbord vliegen is niet echt fantastisch, Wat is een goede joystick voor niet al te veel geld en is makkelijk om het vliegen te leren. Helaas is op dit moment niet veel leverbaar.

pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Oranje, Zwart
pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro Wit, Zwart
pricewatch: Thrustmaster T.Flight Stick X Zwart

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Ik heb zelf jaren met veel plezier met de logitech extreme 3d pro gevlogen.
Heeft alles wat de beginnende piloot nodig heeft (inclusief twisting joystick voor bediening van de rudders als zover bent dat je dit aan wilt en kunt zetten in je fligthsim).

Was destijds nog maar iets van 30 euro geloof ik, maar goed heb dat ding dan ook al tien jaar (nog steeds dus, maar vlieg inmiddels wel met wat anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

matt1991 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:22:
Net begonnen met FS2020 via gamepass kunnen krijgen draait prima op mijn laptop 1080p en medium settings. Best leuk om te doen en mooie beelden.

Met een toetsenbord vliegen is niet echt fantastisch, Wat is een goede joystick voor niet al te veel geld en is makkelijk om het vliegen te leren. Helaas is op dit moment niet veel leverbaar.

Je zou deze nog kunnen overwegen, hoewel idd erg sporadisch beschikbaar (vandaar ook niet in de pricewatch denk ik kunnen vinden):
https://www.cdromland.nl/...-Sidestick-Airbus-Edition
Deze valt in een later stadium als je er aan toe bent uit te breiden met een throttle, of zelfs een flap/gear systeempje.
De basis van deze stick is overigens gewoon de 1600m dus wat dat betreft zou je daar ook goed mee zitten lijkt me.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matt1991 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:22:

Aantal weken geleden de Thrustmaster T. 16000M aangeschaft omdat ik vliegtuigen die een stick hebben niet meer met een yoke wilde vliegen.
Echt super joystick, erg tevreden over. Zou wel een goed naar de prijs kijken, ik had er namelijk 1 voor 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
Iemand ervaring met de Eurofighter Typhoon? Lijkt me wel leuk om met een bloedgang in VR laag over het land te vliegen..
https://secure.simmarket....eurofighter-typhoon.phtml
Pagina: 1 ... 129 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc