Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Thinlanet schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:56:
[...]

Dank je, hij heeft nog geen Xbox, maar dan zou de One X een optie zijn. Ik ben erg benieuwd waarmee je deze kan vergelijken tav PC Desktop specs.
De Xbox serie X zit op dit moment toch wel in de hogere range PC qua specificaties. Zou spellen met gemak op 4K@60pfs (sommige zelfs op 120 fps) kunnen draaien. Veel waar voor je geld. Natuurlijk moet je het wel min. een jaar of 5 met die hardware doen, PC staat in die jaren niet stil.
Lijkt mij nog een keer gaaf online samen te vliegen; dan heb je volgens mij op de XBOX al weer een online-abbo nodig.
Is een kwestie van een game pass proef abonnement afsluiten. Kun je gelijk een maand MSFS proberen (als ie tegen die tijd nog in de game pass zit). Met een game pass hebt je gelijk 100+ games om de Xbox uit te proberen. Minimale wat je nodig hebt om online te games is een Xbox live abonnement. Wil je 100+ library (te leen) dan heb je de Xbox game pass nodig.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

Thinlanet schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:51:
Ik probeer mijn vader even te helpen met de overstap naar FS2020. Hij heeft na het zien FS2020, FSX vaarwel gezegd. Echter een investering naar een flinke game PC (hij wil wel graag op de hogere settings draaien), houdt hem nog even af. Ik gaf de suggestie te wachten op de XBOX versie en evt dan een XBOX aan te schaffen. Althans om even aan te kijken hoe de grafische reproductie is en of er niet te veel "sim"-opties eruit zijn gelaten (alsmede ondersteuning voor zijn Saitek Yoke). Of is dit een "another league" verhaal?
Er is nog heel weinig bekend over de Xbox versie, maar dat die komt staat wel vast. Als het goed is zou die niet anders moeten zijn dan de PC versie. Je kunt nu ook instellen hoe hardcore of arcade je het wilt hebben.

Met de huidige hardware prijzen en beschikbaarheid zou ik persoonlijk nu geen PC gaan bouwen.
Dan is een Xbox geen slecht idee.

Is je pa ook bezig met bijv. PMDG kisten enzo? Of meer een GA/casual simmer?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 21:47
Tijgert schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:31:
Ik ga voor de world tour dan wel Amsterdam - Honolulu doen en dan door naar Amsterdam. Dat ligt precies aan de andere kant van de wereld en een 787 haalt dat :D
Vanaf Svalbard ENSB kun je zelfs met veel vliegtuigen zonder bijtanken (+/- 1.500 NM)* de wereld rond. ;) Geen idee hoe goed de polen zijn gemodelleerd in MSFS alleen. Dat was in de oude FS altijd een probleemgebied.

* Vanaf Alert CYLT kan het zelfs in ruim 900 NM.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 09-12-2020 08:27 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Vreemd.

Of ze loopt achter en bedoelt de patch van gisteren,
of toch een foutje in de patch van gisteren,
of de patch werkte te goed en er komt een patch om de voorgaande stuk te maken,
of een patch die nieuwe dingen fixed (en toch eventueel voorgaande patch stuk maakt)

Wegstrepen wat niet van toepassing is.

[ Voor 8% gewijzigd door Gameaddict op 09-12-2020 10:19 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Hebben meer mensen last van de Mooney met de VS vast houden , als ik hem insteld op +500 en ik aktieveer hem schiet hij terug naar -200 :-( dus dat is niet te vliegen , nu doe ik het via de trim maar heb liever dta die VS weer gewoon gaat werken

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
Tijgert schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:
[...]

Ik wil graag die world tour gaan doen, lijkt me echt super. Kan dat in elk vliegtuig? Lastig hoor, ik blijf graag in mijn eigen beestje (ook om een soort van warm te blijven met al dat stilzitten) maar denk dat iets kleiners beduidend makkelijker zou zijn en misschien leuker?
Ik ben nu 1.5 keer de wereld rondgevlogen in de Cessna Grand Caravan met af en toe een stukje met de TBM.

Begonnen in Europa, via IJsland - Groenland (TBM) - Canada - USA - Rusland - Japan - Zuid Azie - Australie - Azie - Europa en nu weer via IJsland - Groenland (TBM) - Canada terug in de USA.

Alles boven de 60e breedtegraad ziet er op dit moment niet heel interessant uit dus die zou ik voorlopig in de snellere toestellen doen. Het stuk van Alaska naar Japan en Groenland - Noorden Canada kun je ook beter in een snel toestel doen, minimaal de TBM, het zijn voornamelijk saaie stukken en als er al goede data is is het nog redelijk saai en eentonig.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Krijg nu pas die update binnen via Update van FS2020 zelf

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 09-12-2020 12:07 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

ravw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:06:
Krijg nu pas die update binnen via Update van FS2020 zelf
Dat zal dan de update zijn die @Dani86 heeft gepost

[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 09-12-2020 12:49 ]

Zo net even een vluchtje gemaakt van Tacoma narrows naar Orca island met de Mooney en alles goed weer een leuke vlucht gedaan
Nu maar hopen dat na volgende week dinsdag ook alles goed blijft lopen dan kunnen we met de feest dagen ten minste eens leuke vluchtjes maken :9

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 09-12-2020 13:22 ]

Volgens mij heb ik al heel wat leuke vluchtjes van je voorbij zien komen (en soms ook nagevlogen). Er zijn zoveel mooie plekken in de sim om te ontdekken, denk dat het wel goed komt met de feestdagen
cracking cloud schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:38:
Volgens mij heb ik al heel wat leuke vluchtjes van je voorbij zien komen (en soms ook nagevlogen). Er zijn zoveel mooie plekken in de sim om te ontdekken, denk dat het wel goed komt met de feestdagen
de plekken is geen probleem ik zit vaak toch weer in mijn eigen gebied , maar ik ebdoelde meer dat ze het vliegtuig weer niet slopen zo dat je er niet meer mee kunt vliegen ... want vlak voor de feestdagen komt ook nog eens de VR update , nou ik houd me hart vast bij die lui na elke update

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:59
Even schaamteloos een screenshotje posten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tudxMn5a0WjI2APIIEicEEWAyw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/80pM38Br8FT6mxyW32jzerbl.png?f=fotoalbum_large
Onderweg naar Tunesië.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:22
Ik wil zeer graag beginnen met flight sims maar ik kan dus echt nergens stock vinden voor een HOTAS.. ;w

• jorank
jmignolet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:21:
Ik wil zeer graag beginnen met flight sims maar ik kan dus echt nergens stock vinden voor een HOTAS.. ;w
https://www.bol.com/nl/p/...aPtI2IHC_DUBoCpLAQAvD_BwE

Is op voorraad.

• Predator
  • Laatst online: 15:59

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:21:
Zo net even een vluchtje gemaakt van Tacoma narrows naar Orca island met de Mooney en alles goed weer een leuke vlucht gedaan
Nu maar hopen dat na volgende week dinsdag ook alles goed blijft lopen dan kunnen we met de feest dagen ten minste eens leuke vluchtjes maken :9
Ik heb ook nu pas die update gehad (zelfs vanmorgen nog niet, pas deze namiddag).
Ook even de Mooney getest. De autopilot werkt terug zonder CTD. De bug die ik met de Piper had is ook weg.
Echter een stukje met de Mooney gevlogen en na een klein half uur ... toch CTD :'(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• jmignolet
Oh dankje, ik wou eigenlijk de Saitek x52 pro. :P
Misschien wel interesant om zo te beginnen?
Predator schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:32:
[...]

Ik heb ook nu pas die update gehad (zelfs vanmorgen nog niet, pas deze namiddag).
Ook even de Mooney getest. De autopilot werkt terug zonder CTD. De bug die ik met de Piper had is ook weg.
Echter een stukje met de Mooney gevlogen en na een klein half uur ... toch CTD :'(
Ik heb er geen last van ( NOG NIET ) hier de vlucht van Tacoma Narrow naar Orca Island metde Mooney
gaat niet helemaal perfect maar ik ben heelhuids aangekomen

YouTube: Tacoma Narrows to Orca Island M20R

• jorank
jmignolet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:52:
[...]

Oh dankje, ik wou eigenlijk de Saitek x52 pro. :P
Misschien wel interesant om zo te beginnen?
Ik heb zelf de Officer pack, dus met de quadrant.
Bevalt mij heel erg goed! Maar ik ben een beginnende simmer, dus ik was gauw tevreden. :P

• jmignolet
Wow hij is trouwens nu niet meer leverbaar. Damn dit gaat erg wel snel.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

jmignolet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:46:
Hmn ja. Je hebt niks aan mijn opmerking, maar ik wou idd zeggen 'als ie je niet bevalt, ben je m zo kwijt op de 2e hands markt, want die dingen zijn zo schaars als een videokaart'... maar goed, dit ondervind je nu zelf ook al ;)

Echt toevallig dat ze even beschikbaar waren overigens, want bijna elke stick/throttle zijn amper te verkrijgen.
Succes!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

TFFJ naar TNCM mmet de M20R

YouTube: TFFJ TNCM M20R

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Vandaag me geheugen geupgrade naar 33gb/3600hz, verschil is duidelijk te merken. Zware volle vliegvelden als Schiphol draaien nu perfect zelfs met de A330 die aardig FPS vreter is, echt de moeite en 130 euro dik waard

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
voor de onair gebruikers hier, we hebben weer een megaklus te doen.

Dit keer de Christmas challenge!

De kerstman is enorm ziek en in ijsland is er een medicijn te vinden in het water die naar de kerstman toegebracht moet worden om hem beter te maken en zo kerstmis te redden. Hiervoor moeten we 5 vluchten maken om het medicijn af te kunnen leveren.

De complete route is van Blönduós Airport (BIBL) to Rovaniemi Airport (EFRO)

De details van de challenge kun je hier vinden:
https://www.onair.company/xmas/event.html

En zo ziet je opdrachten challenge scherm eruit met de route die je moet vliegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dS28lwWFiz8UziF8uN478HaoK5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCJi7MDc1xJ7fh53x1nd9o8N.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga op pad!

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:40:
voor de onair gebruikers hier, we hebben weer een megaklus te doen.

Dit keer de Christmas challenge!

De kerstman is enorm ziek en in ijsland is er een medicijn te vinden in het water die naar de kerstman toegebracht moet worden om hem beter te maken en zo kerstmis te redden. Hiervoor moeten we 5 vluchten maken om het medicijn af te kunnen leveren.

De complete route is van Blönduós Airport (BIBL) to Rovaniemi Airport (EFRO)

De details van de challenge kun je hier vinden:
https://www.onair.company/xmas/event.html

En zo ziet je opdrachten challenge scherm eruit met de route die je moet vliegen:
[Afbeelding]

Ik ga op pad!
Zitten echt prachtige routes bij! Hoewel ik bij de eerste leg in IJsland redelijk snel ben gestopt - twas tamelijk donker (ik heb andere kisten in de lucht hangen, dus kan niet aan mijn UTC klok pielen), en ik vind het ECHT een uitdaging die 500ft restrictie!
Daarom net een secundary missie gedaan!
Ik heb net 5 Dilithium afgeleverd in BIHN. Ik weet niet of je er nodig hebt, maar ik kan er aan je geven als je wilt, moet je wel even je code aan me geven, dan kan ik ze rechtstreeks aan je geven.
Of als je ergens anders Dilithium nodig hebt, wil ik ze daar ook al wel voor je stallen. Lama weten!

In ieder geval wel leuk dat je met een piston moet vliegen. Vlieg nu met de g58, tot nog toe van af gebleven. Prima (default) kist!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:41
Offtopic:

Een TCSW thortle voor 55 euro zou ik het doen ?

Vind het een beetje ruk aangezien ze te koop zijn geweest voor 63 euro.

• robinez
456 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:49:
[...]

Zitten echt prachtige routes bij! Hoewel ik bij de eerste leg in IJsland redelijk snel ben gestopt - twas tamelijk donker (ik heb andere kisten in de lucht hangen, dus kan niet aan mijn UTC klok pielen), en ik vind het ECHT een uitdaging die 500ft restrictie!
Daarom net een secundary missie gedaan!
Ik heb net 5 Dilithium afgeleverd in BIHN. Ik weet niet of je er nodig hebt, maar ik kan er aan je geven als je wilt, moet je wel even je code aan me geven, dan kan ik ze rechtstreeks aan je geven.
Of als je ergens anders Dilithium nodig hebt, wil ik ze daar ook al wel voor je stallen. Lama weten!

In ieder geval wel leuk dat je met een piston moet vliegen. Vlieg nu met de g58, tot nog toe van af gebleven. Prima (default) kist!
die eerste is zelfs in het licht al vrij donker, het is in deze tijden in ijsland nou niet bepaald een heldere omgeving :D

Het is wel gelijk een flinke trip die eerste opdracht, je bent meer dan een uur onderweg over een niet al te interessant gebied. Maar goed daarna wordt het beter, ik vlieg vrij veel in noorwegen , zweden en finland en dat is echt heel mooi daar. De uitdaging wordt om dat met een beetje mooi licht te kunnen doen.

Een hele leuke challenge voor de komende paar weken vind ik het.

Overigens, Air Hauler 2 komt 1 deze dagen ook uit voor de mensen die daar op wachten, en ze beginnen direct met een flinke korting op de aanschafprijs als ik het youtube filmpje met de aankondiging mag geloven. Dan heb je min of meer hetzelfde als in onair maar dan met een eenmalig aankoop bedrag.

• robinez
Chrisuu01 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:59:
Offtopic:

Een TCSW thortle voor 55 euro zou ik het doen ?

Vind het een beetje ruk aangezien ze te koop zijn geweest voor 63 euro.
bedoel je de Thrustmaster Throttle TWCS?

want daar zou ik geen seconde over twijfelen, ik heb die ook (bij mij was die overigens gewoon 95 euro nieuw) en ik vind het echt een top aankoop met al die knoppen erbij

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

jmignolet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:21:
Doe eens je licht op op Marktplaats. Daar komen om de paar dagen meerdere sets HOTAS voorbij. Heb ik ook mijn X56 gescoord met rudder pedals voor 175,-.

Net weer even een rondje AMS, wat oefenen. Maar wat een geklooi is het als je niks ziet staan in je CDU maar wel op je ND. Hoe moet je dan iets anders vliegen dan wat het vliegtuig denkt te moeten?
Ik kon geen extended centerline erin zetten dus moest de approach 06 met bochten en al laten staan, maar ergens middenin het LNAV pad oppakken doet hij niet, hij draait gewoon door naar het eerste punt... wat niet in de CDU staan. Om gek te worden!
En daarna ook gewoon geen localizer pakken natuurlijk, manual flight!

En als ik toch een co naast me heb, laat er dan ook echt iets zitten en geen lege stoel... de co avatar is toch gedefinieerd?

Last and least... de marshaller die mij naar binnen wuift op G9. Hij zegt als ik moet draaien en moet stoppen met draaien, maar niet als ik moet stoppen!
Is dan wel weer levensecht in vergelijking met sommige echte velden ;)

Vraagje: waar en hoe moet je een vliegplan programmeren? Ik wil wel een leuke vlucht doen, maar wel met mijn eigen plan en niet zomaar VFR.
Gevonden... was wel blij de echte departures en arrivals er te vinden! Kan ik tenminste mijn Lido gebruiken 8) (helaas geen restricties erin).
Vluchtte Sanford Miami vanavond, net als echt, kijken hoe dat gaat!

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 09-12-2020 19:44 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Vol verwachting klopt mijn hart voor de Aerosoft CRJ.

Niet perse een study level kist, maar hoe het er nu uitziet is veelbelovend.
Als er een goed werkende FMS en navigatie database is wordt dit mijn go-to kist. Ik maak toch alleen maar korte vluchten (fulltime job en 2 kleine kinderen) als ik eindelijk tijd heb om te simmen.

De richtprijs van onder de 50€ lijkt me ook heel fair als het de diepgang heeft zoals het lijkt.

https://forum.aerosoft.co...aft-crj-for-msfs/page/18/

[ Voor 9% gewijzigd door Dani86 op 09-12-2020 19:27 ]

Dani86 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:25:
Vol verwachting klopt mijn hart voor de Aerosoft CRJ.

Niet perse een study level kist, maar hoe het er nu uitziet is veelbelovend.
Als er een goed werkende FMS en navigatie database is wordt dit mijn go-to kist. Ik maak toch alleen maar korte vluchten (fulltime job en 2 kleine kinderen) als ik eindelijk tijd heb om te simmen.

De richtprijs van onder de 50€ lijkt me ook heel fair als het de diepgang heeft zoals het lijkt.

https://forum.aerosoft.co...aft-crj-for-msfs/page/18/
ik zou eerste de reviews afwachten en 1 update van FS2020 afwachten wnat vaak worden de externe kisten snel verziekt en gesloopt

Het is een mooi toestel maar niet mijn type ik zou dna eerder een DC9 willen of de B717 maar een fokker 70 of 100 is ook wel welkom

maar het beste is nog een goede B737

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 09-12-2020 19:32 ]

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:41
robinez schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:04:
[...]

bedoel je de Thrustmaster Throttle TWCS?

want daar zou ik geen seconde over twijfelen, ik heb die ook (bij mij was die overigens gewoon 95 euro nieuw) en ik vind het echt een top aankoop met al die knoppen erbij
Nou ik ga dan naar eens kijken of ik m'n oude telefoon kan verkopen dan ga ik em scoren

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:43
Dani86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:02:
[...]

Er is nog heel weinig bekend over de Xbox versie, maar dat die komt staat wel vast. Als het goed is zou die niet anders moeten zijn dan de PC versie. Je kunt nu ook instellen hoe hardcore of arcade je het wilt hebben.

Met de huidige hardware prijzen en beschikbaarheid zou ik persoonlijk nu geen PC gaan bouwen.
Dan is een Xbox geen slecht idee.

Is je pa ook bezig met bijv. PMDG kisten enzo? Of meer een GA/casual simmer?
Mijn vader is meer een casual simmer. De stock/MS 747 in FSX was al voldoende bijvoorbeeld. De C-130 (ik weet niet meer van weke 3rd party) heeft hij enkel gevlogen in Afghanistan om het gevoel van 007 Living Daylights te herleven. Gek genoeg was één van mijn eerste vluchten een trip over de Florida Keys...
Thinlanet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:52:
[...]

De C-130 (ik weet niet meer van weke 3rd party)
De al bekende Captain Sim O+

de oude B727 van hun en de B737 100
meer ook de B757 _/-\o_
goede oude tijden

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 09-12-2020 21:14 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:29:
[...]

maar het beste is nog een goede B737
Idd, ik koop nooit blind.

Die 737 komt in de vorm van PMDG, maar dit gaat zeker nog een jaar duren en gaat meer dan het dubbele kosten ;)

Dani86 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:30:
[...]

Idd, ik koop nooit blind.

Die 737 komt in de vorm van PMDG, maar dit gaat zeker nog een jaar duren en gaat meer dan het dubbele kosten ;)
ik zeg een GOEDE B737 .. dus niet zo'n glass ding , maar de oude versie .. ouder dan de B737 400 O+

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
Net weer een A320neo vluchtje gedaan, vliegt trouwens fantastisch met de laatste DEV versie van de A320nx mod :)

Stewart International naar Washington National via RNAV 19 approach, laatste stuk volg je de Potomac rivier en dan nog een bocht naar baan 19. Met m'n Officer Pack erbij komt het toch wel redelijk dicht in de buurt van die IRL YouTube filmpjes (YouTube: River Visual 19 DCA)

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:33:
[...]

ik zeg een GOEDE B737 .. dus niet zo'n glass ding , maar de oude versie .. ouder dan de B737 400 O+
Hehe jij bent van een andere generatie dan ik :P

Doe mij maar de jaren 90 kisten. Met FS2004 en FSx zeer veel plezier beleefd aan de PMDG 737 en 747 en mindere mate de MD11.
Waar die MD11 is gebleven is voor mij een raadsel BTW.
Wat ik gelezen heb is dat dat dev team PMDG al lang geleden verlaten heeft/opgegaan in andere projecten.

Anyway mijn hoop is dat deze CRJ voor mij een Sweet spot is tussen realisme, uitdaging en sim plezier.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Edit: foutje bedankt

[ Voor 96% gewijzigd door Dani86 op 09-12-2020 21:44 ]

Dani86 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:40:
[...]

Hehe jij bent van een andere generatie dan ik :P
Ik ben van 71 :o
dus ik behoor niet tot de NG s :9

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:14:
[...]

oooowwww.... ik las 'ik ben 71'

:+

(heb de indruk dat sowieso de gem. leeftijd in dit topic ietsje hoger ligt dan in een (bv) cyberpunk)

En om mijn generatie aan te geven - ik wacht op een goede DC10, 727 of DC9 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 456 op 10-12-2020 09:16 ]

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
Er!k schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:33:
Net weer een A320neo vluchtje gedaan, vliegt trouwens fantastisch met de laatste DEV versie van de A320nx mod :)

Stewart International naar Washington National via RNAV 19 approach, laatste stuk volg je de Potomac rivier en dan nog een bocht naar baan 19. Met m'n Officer Pack erbij komt het toch wel redelijk dicht in de buurt van die IRL YouTube filmpjes (YouTube: River Visual 19 DCA)
is idd een hele leuke approach.

en ik ben zelf al vanaf dag 1 fan van die a320neo in fs2020.
speel zelfs met de thustmaster tca stick van airbus.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

456 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:15:
[...]

oooowwww.... ik las 'ik ben 71'

:+
Hehehe ja ik moest ook ff 2x lezen. Ik dacht wat een ouwe baas :D.

Dacht ff dat dit @ravw was: https://www.ad.nl/binnenl...zijn-eigen-huis~a1fe50f6/

[ Voor 22% gewijzigd door Dani86 op 10-12-2020 09:58 ]

Dani86 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:55:
[...]

Dacht ff dat dit @ravw was: https://www.ad.nl/binnenl...zijn-eigen-huis~a1fe50f6/
ja het is net dat eene woordje he , en nee dat ben ik niet.
en trouwens het is en glass cockpit :-) en als ik zo iets had staan had ik echt wel wat mede tweakers gevraagt hoor om een keer te komen vliegen ;)

want dan ben je toch alleen maar trots als je zo iets in huis heb staan

een oude baas .....? in mijn geval een oude dwaas :o :9 pfff je zou in deze wereld normaal zijn ... met al die idioten om je heen .. :X

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 10-12-2020 10:19 ]

Heerlijk nuchter ook:
,,Ik heb hem gevraagd een onderdelenboek te maken. Als hij er niet meer is, is het zonde als de cockpit met hem op de schroot belandt. Dan moet iemand 'm uit elkaar kunnen halen, weer in elkaar kunnen zetten en er ook plezier mee kunnen hebben.”
:) _/-\o_

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:18
Dani86 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:55:
[...]

1:20.

9 jaar en (tien)duizenden euros en dan 5 fps 8)7 :+

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:16

aap

Uit dat artikel:
Het is niet alsof het stel elkaar nauwelijks meer ziet. Joke: ,,Er zit geen knop voor de stewardessen in de cockpit. Dus als ik koffie heb, roep ik dat naar hem en dan drukt hij op de pauzeknop. Na de koffie kan hij dan weer verder vliegen.'
Ik zag een tijdje terug een video van iemand die de stewardessenknop in zijn sim-pit wel aangesloten had, zodat er in de keuken een belletje ging als hij erop drukte.
Zijn vrouw kon er niet om lachen (maar die knop bestond toch nog steeds).

Ik denk dat de meneer uit het AD nog geen MSFS2020 speelt, want de kans dat je dan na de koffiepauze verder kunt vliegen is vrij gering. Als je active pause gebruikt tenminste.
aap schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:04:
[...]

Ik denk dat de meneer uit het AD nog geen MSFS2020 speelt, want de kans dat je dan na de koffiepauze verder kunt vliegen is vrij gering. Als je active pause gebruikt tenminste.
Daar hoef je niet eens A P voor te gebruiken :-)
laat Asobo Studio maar gewoon hun werk doen dan krijg je ze gratis bij elke update of patch
9 van de 10 als je even iets doet wat de sim niet verwacht dan zie je een leuke desktop :+
en heel vaak hoef je nog geen eens wat te doen

}:O

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Er!k schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:33:

De AP is nog altijd niet ok veel bugs diconnects in de approach kan je niet skippen met direct to gaat altijd terug naar STAR. Ook de restrictions werken niet goed dus is altijd kijken met VS speed AP. . Hier kan de mod denk ik niet veel aan doen en zijn issues met AP in de sim zelf als je ziet dat G1000 en G3000 zelfde problemen hebben .

wel jammer voor VATsim :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• cbr600f4i
ravw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:10:
[...]

De al bekende Captain Sim O+

de oude B727 van hun en de B737 100
meer ook de B757 _/-\o_
goede oude tijden
Wie kent Project Opensky nog.. Met name de 767 toestellen, vlogen verrassend goed. Ik heb daar in het begin ontzettend veel mee gevlogen, was geloof ik in FS98 en FS2000.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• 456
  • Niet online

456

cbr600f4i schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:30:
[...]

Wie kent Project Opensky nog.. Met name de 767 toestellen, vlogen verrassend goed. Ik heb daar in het begin ontzettend veel mee gevlogen, was geloof ik in FS98 en FS2000.
Idd; en ik neem al mijn eerdere meldingen terug van planes waar ik op zit te wachten, want volgens mij hadden zij ook een 757. DAT is echt mijn favo plane aller tijden.

• cbr600f4i
456 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:33:
[...]

Idd; en ik neem al mijn eerdere meldingen terug van planes waar ik op zit te wachten, want volgens mij hadden zij ook een 757. DAT is echt mijn favo plane aller tijden.
Ze hadden inderdaad ook de 757, ik heb toen vaak gevlogen met de 757-200 in Transavia kleuren, de TKA/TKB/TKC/TKD, wie kent ze nog en de Condor 757-300. Die laatste heeft ook bij Transavia gevlogen en ik ben er in real life eens mee naar Kreta geweest, en dan navliegen in FS uiteraard.

• 456
  • Niet online

456

Jep - en ik die van AirHolland - volgens mij hadden we op GoT een VA opgericht als ik me goed herinner.

Als je in topic deel 1 kijkt, zie je veel fotos van 'toen' (mits niet van een server afgemikt).
Misschien heb ik ze nog ergens op een schijf.
Weet wel dat we ook toen erg onder de indruk waren van de kwaliteit van de sim. Op een (toen denk ik) AMD Duron 800mhz cpu...

cbr600f4i schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:30:
[...]

ja die ken ik nog wel :-)

de B757 :) Thomas cook vloog ik toen ook en ook Dutchbird O+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J09DQ4mh/020-Dutchbird-Boeing-757-200-PH-DBB.jpg

FS2002 Boeing 757 9 Livery Package

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3wVFq73P/196-b757-200cppackzip-2-757-200-pack.jpg

O+ :+

good old times

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 10-12-2020 15:15 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

How do you save a random generator ?

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
ravw schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:14:
[...]

dan kunnen we elkaar de hand schudden! ik ook!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
ravw schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:03:
[...]

ja die ken ik nog wel :-)

de B757 :) Thomas cook vloog ik toen ook en ook Dutchbird O+

[Afbeelding]

FS2002 Boeing 757 9 Livery Package

[Afbeelding]

O+ :+

good old times
DutchBird :D , daar heb ik nog een jaar gewerkt (in de cabine dan)... Toch nog regelmatig een jumpseat kunnen meepakken op zowel de 757 als de A320. Hoogtepunt was toch wel een lege vlucht einde seizoen naar Dalaman. Vol gas vanaf de Polderbaan, als een raket de lucht in. We mochten in Dalaman opeens landen op baan 19 waardoor we niet om hoefden vliegen voor baan 01. Flink in de ankers om te kunnen dalen en na de landing vol in de remmen om de baan niet hoeven uit te rijden :P

'Onze' 757's kwamen ook bij Condor vandaan, vandaar de gelijkenissen in het kleurenschema ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Er!k op 10-12-2020 16:41 ]

Er!k schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:39:
[...]

DutchBird :D , daar heb ik nog een jaar gewerkt (in de cabine dan)... Toch nog regelmatig een jumpseat kunnen meepakken op zowel de 757 als de A320. Hoogtepunt was toch wel een lege vlucht einde seizoen naar Dalaman. Vol gas vanaf de Polderbaan, als een raket de lucht in. We mochten in Dalaman opeens landen op baan 19 waardoor we niet om hoefden vliegen voor baan 01. Flink in de ankers om te kunnen dalen en na de landing vol in de remmen om de baan niet hoeven uit te rijden :P

'Onze' 757's kwamen ook bij Condor vandaan, vandaar de gelijkenissen in het kleurenschema ;)
je die condors :-) ook zo een die herinneringen op roept

mooi tijden , helaas komen die nooit meer terug

ik heb als kleine jongen ooit in een jumpseat gezeten van en DC9 naar spanje ( de klm)

mar dat ga je ook nooit meer mee maken , zelfs toen nog op de schoot van de captain _/-\o_
waar is die tijd gebleven O+

dat zal nu nooit mer gebeuren

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:00:
[...]

je die condors :-) ook zo een die herinneringen op roept

mooi tijden , helaas komen die nooit meer terug

ik heb als kleine jongen ooit in een jumpseat gezeten van en DC9 naar spanje ( de klm)

mar dat ga je ook nooit meer mee maken , zelfs toen nog op de schoot van de captain _/-\o_
waar is die tijd gebleven O+

dat zal nu nooit mer gebeuren
Nee... dat zou een beetje gek zijn, op de schoot bij de captain :o

456 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:31:
[...]

Nee... dat zou een beetje gek zijn, op de schoot bij de captain :o
nou dat ligt er aan :P
een leuke africaanse pilote / captain :9
Hier zou ik graag een paar lange vluchten mee willen maken hoor in de jumpseat
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qvdhb9kq/610x61000.png

maar denk dat we daar nu een beetje te zwaar voor zijn om op schoot te zitten inderdaad
was toen 5 jaar , toen mocht het nog
Maar goed , is er al bekent welke addons nu inde market place komen?

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 13:26
FYI, Air Hauler 2 voor MSFS is uit.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

• 456
  • Niet online

456

Thanks for the heads up - Ben een OnAir adept en er nog niet klaar mee, zowel letterijk als figuurlijk:
- Vind het idee leuk dat je een hint hebt waar je kunt gaan vliegen
- Mijn abonnement loopt nog door.

Ik zou voor 100% voor AH2 hebben gekozen, omdat ik niet zo kapot ben van het abonnements principe. Is best een serieus bedrag ook nog. En ik vind daarnaast dat ze maar mondjes maat met bug/feature updates komen (die mij aanstaan iig). Wat overigens dus niet mijn lol wegneemt van het vliegen met ze.

Dus ik ga eens wat filmpjes bekijken van AH2 - om een toekomstig abonnement bij OnAir uit te sluiten :)

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:18
Ben ook wel benieuwd... vooral nu er gratis alternatieven zijn zoals NeoFly. Is Air Hauler 2 het dan nog wel waard?

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wow, Meigs! <3 Waar kan je die downloaden? Zit er natuurlijk niet standaard in omdat die niet meer bestaat.
jmignolet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:46:
Nu wederom op voorraad

https://www.bol.com/nl/p/...Plw.59_0_1.4.ProductImage

GekkePrutser schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:36:
[...]

Wow, Meigs! <3 Waar kan je die downloaden? Zit er natuurlijk niet standaard in omdat die niet meer bestaat.
https://forums.flightsimu...ate-1-4-big-update/269588

• Tijgert

Tijgert

Hier een verslagje van mijn eerste echte vlucht, lezen mag, moet niet, is gewoon voor de leuk.

Gisteren heb ik dus mijn eerste echte vlucht gedaan, van Orlando Sanford (KSFB) naar Miami (KMIA).
Dit hebben wij langere tijd in het eggie gevlogen, maar sinds begin dit jaar is dat helaas gestopt (niet door Covid). Ik begon in mijn 787 op stand 102 in SFB, wat in real life eigenlijk gate 5 is. Dat is waar wij normaal ook altijd stonden dus dat is me wel bekend. Helaas is Sanford nog niet ‘af’. De hele terminal ontbreekt en de gates staan er een beetje in het luchtledige. Oh well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13v5Skr2AXXy_pPt9ii5i8tG8TI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAHzK0PBjPLR0Tb7PNYb7rCF.jpg?f=fotoalbum_medium
Vanuit de terminal..die in FS2020 niet bestaat.
Als eerst startte ik de APU natuurlijk en zette alles klaar voor vertrek. Toen deed/vroeg ik de Before Start Checklist, maar het rare was dat in die checklist ook de APU staat en die stond opeens spontaan weer uit (?), maar wat erger was was dat hij daarna niet meer wilde starten. Iets met de sim die dat soort initiatief niet snapt ofzo. Daar bovenop kwam dat ik automatisch pushback kreeg zonder te vragen en MET parking brake erop. Fijn voor de remmen en het nosegear. Het lukte de Tug echter wel, langzaam maar zeker. Dit is zeker nep want de Tugs daar zijn hella slap en je mag er niet eens de motoren starten tot pushback klaar is 😊.

Reset.

Dus ik doe de checklist, start daarin de APU en doe de rest terwijl de pushback zijn ding doet, ZONDER rem. Maar de pushback stopt na een meter of 50, nog dik tussen alle gates in. Normaal worden we op Taxiway C gezet, maar nu stonden we bijna vast. Ik had toen nog niet door hoe differentieel thrust moest worden ingesteld in FS2020 op mijn X56 (nu wel) dus dan maar zonder, en dat lukte gelukkig net.
Taxien naar de baan, vandaag (ik bedoel gisteren want ik schrijf dit morgen) doen we het vanaf baan 27R, wat minder vaak voor komt dan 9L vanwege de wind (ik doe het met real weather). Het is best echt, klaring, crossen, holden. Leuk!

Dan de take-off… Het geluid van de motoren is authentiek en niet bijzonder hard, want de 787 is nou eenmaal heel erg stil van binnen. En ja hoor, het voelt echt bekend (al zegt mijn echte co WEL wanneer ik moet roteren). Snel de AP erop want ik wil toch een beetje buiten kijken. Draaien over links richting de kust naar PCMAN, wat helaas niet wordt uitgesproken door de sim ATC als Pacman en doorklimmen naar 17000’ zoals gefiled. Dat is de hoogte waarop we altijd vlogen naar MIA want hoger wilden ze ons nooit hebben. De sim klaagt nog even over de altimeter setting, maar of dat is om de regional QNH of over dat hij niet op Standard werd gezet is me even onduidelijk. Gezien de Transition Altitude daar 18000’ is zou dat laatste een sim fout zijn geweest, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Mijn copiloot is nutteloos en zegt niks 😐 (en ik had geen calls gemist meende ik).

Affijn, lekker vliegen en kijken naar Cape Canaveral en de langste baan ter wereld, op 4K zie je best veel detail. Langs de kust van Florida naar beneden via de Anney4 arrival. Ik vlieg in real time met real weather (en real traffic) dus daar was het gisteravond laat in de middag en de schittering op het water was... schitterend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnAbDLREdImVWP2Ump_iO6UG6PQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDAQMEmLWnpUr1IcKjZ9WVJc.jpg?f=fotoalbum_medium
Dit ziet er letterlijk zo uit IRL, inclusief de schittering want de arrival tijd klopte wel redelijk met in het echt. Je kan zo ook zien waar ik zit op de arrival.
Voor de landing op Miami is ILS 30 actief. Normaal vragen we met wind uit het oosten om baan 12 omdat je dan bijna direct naast de gate stopt, maar als de tegenovergestelde baan actief is gaat dat niet lukken.
Ik vlieg direct op SHANN af as cleared en ATC zegt ‘expect a short vector’ (ballsy sim, ballsy), maar die kwam niet. Blijkbaar moet ik toch wat initiatief behouden in de sim (niet in real life kids!) en had ik zelf al moeten draaien. Dus ik draai om en volg de LOC. Ik tel wel 6 vliegtuigen voor me, zo echt had ik het niet verwacht want MIA is DRUK! Als je daar de traffic op je ND bekijkt… crazywork!
We zijn “Number 3, cleared to land”, zoals dat daar gaat. Gewoon in rij geklaard om te landen nog voordat de voorganger van de baan is, laat staan op de baan staat 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjJZ3Vk7S02udkPstt8S6bK67co=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SS8ycUvr5eLeQeLHtgtzIC4H.jpg?f=fotoalbum_medium
Dit was een relatief rustige dag met een approach op baan 12.
Maar wat altijd kan gebeuren is het onverwachte. Ik hoor ATC al veel go-arounds uitdelen en ja hoor, wij hebben hem ook. “Tui 514 Go-around” dat was de standaard call sign for die livery, we heten natuurlijk Orange in het echt. Of dat een sim ding is of te veel verkeer door live traffic weet ik niet, het was er wel druk. Ik had echter nog geen knop toegewezen op de X56 aan de TOGA levers dus moest die even (na Active Pause) indrukken op de gashendel op het scherm (de keyboard toets weet ik nog niet). Maar met Active Pause staat bijna alles stil... behalve je snelheid. Die liep er ondertussen dus flink uit want ik ging al manueel in de go-around, maar de throttles werden meteen terug getrokken door het vliegtuig want ik had nog geen TOGA kunnen selecteren, laat staan flaps terug naar 20, terwijl de pitch wel omhoog ging… Dus daar ga je volle pot met flaps 30 en aan de verkeerde kant van de power curve… National Geographic, here I come!
Natuurlijk was mijn co weer nutteloos.

Uiteindelijk was het wel gelukt en heb de standard missed approach gevlogen, maar toen ging de Flightdirector bokken. De FD picth bar bleef maar omhoog gaan terwijl er andere modusen op de FMA stonden dan TOGA. Ik heb alles uitgezet, AP+FD+AT en een tijdje manueel gevlogen en weer aangezet. Hij deed het even goed, maar begon weer met die onzin. Het lag dus niet aan mij. Ik wilde wel weer terug voor een tweede poging, maar ATC moest en zou me ook nog eens eerst naar Melbourne sturen. Nope. Dus tijdens manueel vliegen Cancel IFR. Refile previous flight plan. Dat ging wel allemaal heel authentiek met flight following erbij en alles. Kudo’s.
Komen we weer aan bij ILS 30, hangt er een vliegtuig schuin voor me, in dezelfde richting en er is geen parallel baan... eh... ATC? Klopt dit? Waarom doet mijn TCAS niks? (omdat Asobo).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keRgUJ547xBV4Ki7Xobjx2zCINo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2hBPJAWHMfhWTQVTKpMjJ9z.jpg?f=fotoalbum_medium
Zo ziet het er dus uit IRL, we vlogen op dezelfde route. Wat een kekke livery!
Dus dan maar even een 360 rate one turn over right en doorgaan. Nette landing (gimme a break, is pas mijn derde in deze sim) en taxien naar gate 140. In real life heeft die gate ook een ander nummer, maar het is wel degene waar wij altijd stonden. De gate vinden is een eitje want mijn company iPad staat naast me als een heuse EFB met de taxi layout er op :*) Kom ik er aan, staat er bij de gate een KLM pushbacktruck… ronduit grappig want de technische dienst daar die ons aftekende was KLM.
Remmen er op, motoren uit en de sim ziet dat als completed.

Al met al vet leuk om te doen!

Kleine info:
Met de XE mod heb je een aantal synoptic pagina's er bij die werken, o.a. de status page. Heel fijn als je je APU start bijvoorbeeld. De XE mod heeft zelf wel een mod nodig, anders werkt de HUD niet. Je moet van de Vcockpit de originele HUD folder over de mod HUD folder plakken.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
Ben wel super tevreden over de evolutie van de updates van MSFS2020.
Zie dat mijn CPU mooi op ~58% zit, GPU op ~52% en RAM op ~49%.
Alle settings staan op Ultra in 1080p en krijg tijdens bushtrips ~55FPS.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kozzmozz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:03:
Hmm dan heb ik toch echt de verkeerde video kaart. Ik heb 20 fps (landing JFK met regen) tot 55 fps (CRZ ALT). CPU komt niet boven de 30% en RAM zit meestal rond de 60%. GPU 99%

Anyway heden avond een vlucht uitgevoerd naar LFPG en heb uiteraard wel weer wat de klagen. Ditmaal over de ATC.

Heb de laatst dev. versie van de a32NX mod gepakt. Hulde, wat een vet motor geluid :7 MCDU is ook weer uitgebreid.

Opgestegen EHAM 18L, LEKKO SID, Cruise, descent volgens aanwijzingen ATC. So far so good. Descend and maintain 13000 ft.

Een ILS approach op RWY 08L. 15NM van LFPG zit ik nog altijd op 13000FT waar de F blijft die descent ?
Nou daar kwam ie hoor descend and maintain 4000 contact de gaulle tower when inbound. Volgens m'n chart moet ik bij de intercept op 3000ft zitten :S

Als een gek handmatig gedaald met de speedbrake erop, LOC geintercept, maar die landing ging ik van z'n leven niet redden; ik zat veel te hoog.
Dan maar missed approach. TO/GA
Van de ATC moest ik klimmen naar 18000ft 8)7 7(8)7 8)7

Toen was ik er klaar mee. VFR gekozen (nogal onrealistisch maargoed), handmatig terug gecirkeld naar de LOC en een super smooth landing _/-\o_ ondanks het gure weer.

Moet zeggen dat de laatste dev versie van de a32NX heerlijk vliegt.

Maar die ATC blijft toch wel echt bout.

[ Voor 10% gewijzigd door Dani86 op 10-12-2020 22:46 ]

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
kan je geen descent vragen aan atc ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Dani86

Dani86

AeroGeek

dabelg schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:15:
kan je geen descent vragen aan atc ?
Zover ik weet alleen je cruise altitude

• Bacchus
  • Laatst online: 25-11 21:47
Haha, hoeveel DA40's zullen er ooit op Meigs geweest zijn? Dat toestel kwam pas eind 2000 in productie en Meigs werd al vroeg in 2003 gevandaliseerd.

• jmignolet
Yes en nu was ik op tijd! Ik had me aangemeld voor op de hoogte gebracht te worden door bol.com.
Hij zou vandaag moeten toekomen. *O*

• 456
  • Niet online

456

Deze zomer komt MSFS uit op de XBox.
nieuws: Microsoft Flight Simulator komt in zomer 2021 naar Xbox Series X en S

Wat ik me bedenk - Zijn er beperkingen aan de engine, omdat t op 2 machines moet draaien? Of zit een XBox heel dicht bij de architectuur/hardware/OS als een pc?

Wel grappig, liggend op de bank op je tv scherm te vliegen, maar t zou niks voor mij zijn denk ik; ook al vanwege de beperking van mods.

Weer aardig wat updates door diverse Addons ..
en 1 nieuwe aircraft en diverse airports

https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

de VS ap van de mooney is eindelijk aangepast nu naar het VS instellen gaan staat hij op 0 en niet op - 500 zo dat je snel moet handelen :-)
wat er nog meer veranderd is weet ik niet , ook van Londin city werden er aadrig wat verbeteringen doorgevoer

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:47:
Hier een verslagje van mijn eerste echte vlucht, lezen mag, moet niet, is gewoon voor de leuk.

Gisteren heb ik dus mijn eerste echte vlucht gedaan, van Orlando Sanford (KSFB) naar Miami (KMIA).
Dit hebben wij langere tijd in het eggie gevlogen, maar sinds begin dit jaar is dat helaas gestopt (niet door Covid). Ik begon in mijn 787 op stand 102 in SFB, wat in real life eigenlijk gate 5 is. Dat is waar wij normaal ook altijd stonden dus dat is me wel bekend. Helaas is Sanford nog niet ‘af’. De hele terminal ontbreekt en de gates staan er een beetje in het luchtledige. Oh well.

[Afbeelding]
Vanuit de terminal..die in FS2020 niet bestaat.
Als eerst startte ik de APU natuurlijk en zette alles klaar voor vertrek. Toen deed/vroeg ik de Before Start Checklist, maar het rare was dat in die checklist ook de APU staat en die stond opeens spontaan weer uit (?), maar wat erger was was dat hij daarna niet meer wilde starten. Iets met de sim die dat soort initiatief niet snapt ofzo. Daar bovenop kwam dat ik automatisch pushback kreeg zonder te vragen en MET parking brake erop. Fijn voor de remmen en het nosegear. Het lukte de Tug echter wel, langzaam maar zeker. Dit is zeker nep want de Tugs daar zijn hella slap en je mag er niet eens de motoren starten tot pushback klaar is 😊.

Reset.

Dus ik doe de checklist, start daarin de APU en doe de rest terwijl de pushback zijn ding doet, ZONDER rem. Maar de pushback stopt na een meter of 50, nog dik tussen alle gates in. Normaal worden we op Taxiway C gezet, maar nu stonden we bijna vast. Ik had toen nog niet door hoe differentieel thrust moest worden ingesteld in FS2020 op mijn X56 (nu wel) dus dan maar zonder, en dat lukte gelukkig net.
Taxien naar de baan, vandaag (ik bedoel gisteren want ik schrijf dit morgen) doen we het vanaf baan 27R, wat minder vaak voor komt dan 9L vanwege de wind (ik doe het met real weather). Het is best echt, klaring, crossen, holden. Leuk!

Dan de take-off… Het geluid van de motoren is authentiek en niet bijzonder hard, want de 787 is nou eenmaal heel erg stil van binnen. En ja hoor, het voelt echt bekend (al zegt mijn echte co WEL wanneer ik moet roteren). Snel de AP erop want ik wil toch een beetje buiten kijken. Draaien over links richting de kust naar PCMAN, wat helaas niet wordt uitgesproken door de sim ATC als Pacman en doorklimmen naar 17000’ zoals gefiled. Dat is de hoogte waarop we altijd vlogen naar MIA want hoger wilden ze ons nooit hebben. De sim klaagt nog even over de altimeter setting, maar of dat is om de regional QNH of over dat hij niet op Standard werd gezet is me even onduidelijk. Gezien de Transition Altitude daar 18000’ is zou dat laatste een sim fout zijn geweest, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Mijn copiloot is nutteloos en zegt niks 😐 (en ik had geen calls gemist meende ik).

Affijn, lekker vliegen en kijken naar Cape Canaveral en de langste baan ter wereld, op 4K zie je best veel detail. Langs de kust van Florida naar beneden via de Anney4 arrival. Ik vlieg in real time met real weather (en real traffic) dus daar was het gisteravond laat in de middag en de schittering op het water was... schitterend.

[Afbeelding]
Dit ziet er letterlijk zo uit IRL, inclusief de schittering want de arrival tijd klopte wel redelijk met in het echt. Je kan zo ook zien waar ik zit op de arrival.
Voor de landing op Miami is ILS 30 actief. Normaal vragen we met wind uit het oosten om baan 12 omdat je dan bijna direct naast de gate stopt, maar als de tegenovergestelde baan actief is gaat dat niet lukken.
Ik vlieg direct op SHANN af as cleared en ATC zegt ‘expect a short vector’ (ballsy sim, ballsy), maar die kwam niet. Blijkbaar moet ik toch wat initiatief behouden in de sim (niet in real life kids!) en had ik zelf al moeten draaien. Dus ik draai om en volg de LOC. Ik tel wel 6 vliegtuigen voor me, zo echt had ik het niet verwacht want MIA is DRUK! Als je daar de traffic op je ND bekijkt… crazywork!
We zijn “Number 3, cleared to land”, zoals dat daar gaat. Gewoon in rij geklaard om te landen nog voordat de voorganger van de baan is, laat staan op de baan staat 😊

[Afbeelding]
Dit was een relatief rustige dag met een approach op baan 12.
Maar wat altijd kan gebeuren is het onverwachte. Ik hoor ATC al veel go-arounds uitdelen en ja hoor, wij hebben hem ook. “Tui 514 Go-around” dat was de standaard call sign for die livery, we heten natuurlijk Orange in het echt. Of dat een sim ding is of te veel verkeer door live traffic weet ik niet, het was er wel druk. Ik had echter nog geen knop toegewezen op de X56 aan de TOGA levers dus moest die even (na Active Pause) indrukken op de gashendel op het scherm (de keyboard toets weet ik nog niet). Maar met Active Pause staat bijna alles stil... behalve je snelheid. Die liep er ondertussen dus flink uit want ik ging al manueel in de go-around, maar de throttles werden meteen terug getrokken door het vliegtuig want ik had nog geen TOGA kunnen selecteren, laat staan flaps terug naar 20, terwijl de pitch wel omhoog ging… Dus daar ga je volle pot met flaps 30 en aan de verkeerde kant van de power curve… National Geographic, here I come!
Natuurlijk was mijn co weer nutteloos.

Uiteindelijk was het wel gelukt en heb de standard missed approach gevlogen, maar toen ging de Flightdirector bokken. De FD picth bar bleef maar omhoog gaan terwijl er andere modusen op de FMA stonden dan TOGA. Ik heb alles uitgezet, AP+FD+AT en een tijdje manueel gevlogen en weer aangezet. Hij deed het even goed, maar begon weer met die onzin. Het lag dus niet aan mij. Ik wilde wel weer terug voor een tweede poging, maar ATC moest en zou me ook nog eens eerst naar Melbourne sturen. Nope. Dus tijdens manueel vliegen Cancel IFR. Refile previous flight plan. Dat ging wel allemaal heel authentiek met flight following erbij en alles. Kudo’s.
Komen we weer aan bij ILS 30, hangt er een vliegtuig schuin voor me, in dezelfde richting en er is geen parallel baan... eh... ATC? Klopt dit? Waarom doet mijn TCAS niks? (omdat Asobo).

[Afbeelding]
Zo ziet het er dus uit IRL, we vlogen op dezelfde route. Wat een kekke livery!
Dus dan maar even een 360 rate one turn over right en doorgaan. Nette landing (gimme a break, is pas mijn derde in deze sim) en taxien naar gate 140. In real life heeft die gate ook een ander nummer, maar het is wel degene waar wij altijd stonden. De gate vinden is een eitje want mijn company iPad staat naast me als een heuse EFB met de taxi layout er op :*) Kom ik er aan, staat er bij de gate een KLM pushbacktruck… ronduit grappig want de technische dienst daar die ons aftekende was KLM.
Remmen er op, motoren uit en de sim ziet dat als completed.

Al met al vet leuk om te doen!

Kleine info:
Met de XE mod heb je een aantal synoptic pagina's er bij die werken, o.a. de status page. Heel fijn als je je APU start bijvoorbeeld. De XE mod heeft zelf wel een mod nodig, anders werkt de HUD niet. Je moet van de Vcockpit de originele HUD folder over de mod HUD folder plakken.
Dank voor je verhaal _/-\o_ Leuk om zo uit de praktijk te lezen en nodigt uit om zelf na te vliegen!

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:49:
Weer aardig wat updates door diverse Addons ..
en 1 nieuwe aircraft en diverse airports

https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

de VS ap van de mooney is eindelijk aangepast nu naar het VS instellen gaan staat hij op 0 en niet op - 500 zo dat je snel moet handelen :-)
wat er nog meer veranderd is weet ik niet , ook van Londin city werden er aadrig wat verbeteringen doorgevoer
Thanks - ik hoop overigens wel dat de februari update SimUpdate4 is, anders snap ik niks van hun logica.
edit:
Ahhh ik snap het wel!

Super dat ze wat meer de tijd nemen, lijken me sprints van 4 weken. Ook als dadelijk beta testing (waar ze het over hebben gehad) willen implementeren, geeft ze die weken mooi de tijd iets te fixen voordat ze t live brengen.

Het stemt me tevreden dat ze hebben geleerd en dat er acties zijn uitgevoerd om te voorkomen dat t nogmaals gebeurd. Erg Agile.

• Tijgert

Tijgert

rdluca schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:51:
[...]

Dank voor je verhaal _/-\o_ Leuk om zo uit de praktijk te lezen en nodigt uit om zelf na te vliegen!
Dat was ook een van de redenen dat ik dat deed. Het was een echte vlucht zoals die werd uitgevoerd. Nou zijn de meeste dat wel op een of andere manier, maar dit was zo authentiek nagebootst als mogelijk.
Als dat een ander ook motiveert dan is dat mooi meegenomen! De visuals waren echt te echt voor woorden, dat kan niet beter. Mijn copiloot wel... :P

De volgende die ik wil doen is Bonaire Curacao of Goa Colombo... effies kort. Beetje fine tunen.
TOGA lever heb ik nu wel aangewezen, net als dual throttles en autobrake selectie.
Komt er steeds beter uit te zien.

Voor de liefhebbers heb ik wel een mooie reference layout voor de X56 waar je je eigen assignments in kan schrijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GRXwscjmrV_roKEpmJFMwbMyj0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqOnmZ4eIbeTATez85IGTlKL.jpg?f=fotoalbum_medium.... of ....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kA4bsNXExgq7VGUP4Gl_F9n2Fwc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6PzoFCa7KxN1qmOPs89b7bb.jpg?f=fotoalbum_medium

Niet zelf gemaakt hoor, maar van Reddit ergens. Was vroeger een site die dat automatisch voor je deed voor Elite Dangerous, maar die is nu dood. Even met ACDSee de layout leegmaken en recyclen :)

Het leuke is dat als je die blauwe hebt dan print je hem uit in kleur, heb je de nieuwe grijze, dan print je hem uit in zwart wit :D

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 11-12-2020 11:51 ]

• Tijgert

Tijgert

Kozzmozz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:03:
Ik denk dat de CPU load die je ziet de load is over alle cores.
Als je GPU ook maar halflast draait dan krijgt deze niet genoeg instructies van de CPU want een GPU wilt graag ook max presteren.

Tenzij je een framerate limiter aan hebt staan zal er bij jou denk ik dus een enkele (of twee) core(s) in je CPU zijn die voluit loopt te stampen om de GPU van genoeg data te voorzien wat niet lukt. Daardoor kan je niet alle kracht van je GPU gebruiken en blijf je op 55fps. Wat nog steeds niet slecht is, maar haal je dat in blue skies of in drukke gebieden in de stad?

Tijgert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat de CPU load die je ziet de load is over alle cores.
Als je GPU ook maar halflast draait dan krijgt deze niet genoeg instructies van de CPU want een GPU wilt graag ook max presteren.

Tenzij je een framerate limiter aan hebt staan zal er bij jou denk ik dus een enkele (of twee) core(s) in je CPU zijn die voluit loopt te stampen om de GPU van genoeg data te voorzien wat niet lukt. Daardoor kan je niet alle kracht van je GPU gebruiken en blijf je op 55fps. Wat nog steeds niet slecht is, maar haal je dat in blue skies of in drukke gebieden in de stad?
Ik vond het zelf ook al rar er is altijd 1 van de twee die bijna vol uitloopt

en op 1080P en dna 55 fps halen :-) dat moet makkelijk kunnen als ik hem hier terug schroeft naar 1080P
dan word mijn pc ook niet warm meer dan komt mijn GPU ook nog boven de 75 % uit _/-\o_
alleen dan vind ik het er persoolijk niet meer er uit zien ... je merkt wel dat je dan al een lange tijd gewent ben aan 2560 - 1440
Mar dat is dan weer een stap hoger met inspanning voor de PC

Ik hoop wel dat ze snel multy cores gaan invoeren zo dat ik mijn GPU minder hoef te belasten want die vreet nu stroom , daar ben ik niet zo blij mee , en ik hem zelf gelocked staan op 30 fps maar dan nog
CPU slaapt terwijl de GPU staat te roken

Hier nog even een klein vluchtje van EDWR naar EDWL
Duits wadden gebied
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TP4mdczD/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-11-12-29-18-18.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zGfVygSS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-11-12-31-41-99.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XvRJ1DMQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-11-12-33-48-96.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wxcvFVwQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-11-12-38-23-08.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FRb9WrVH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-11-12-41-01-18.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgB3F948/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-11-12-45-41-09.png

Dit is de standaard versie , je kunt deze gebied ook kopen als addon east frisian islands op Market place van MS

het zijn alleen van die vluchtjes waarvan je zo iets heb .. zo checklist klaar na het opstijgen , dan beginnen we maar gelijk met de checklist voor het aanvliegen en landen :+

zo iets van wielen ophoog en wielen laten zakken :X

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 11-12-2020 13:22 ]

• Tijgert

Tijgert

ravw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:11:
[...]

Ik vond het zelf ook al raar er is altijd 1 van de twee die bijna vol uitloopt.

Op 1080p en dan 55 fps halen :-) dat moet makkelijk kunnen als ik hem hier terug schroef naar 1080p,
dan wordt mijn pc ook niet zo warm meer en dan komt mijn GPU ook nog boven de 75% uit _/-\o_
Alleen dan vind ik het er persoolijk niet meer er uit zien. Je merkt wel dat je dan al een lange tijd gewent ben aan 2560 - 1440. Maar dat is dan weer een stap hoger met inspanning voor de PC

Ik hoop wel dat ze snel multi core gaan invoeren zo dat ik mijn GPU minder hoef te belasten want die vreet nu stroom, daar ben ik niet zo blij mee en ik hem zelf gelocked staan op 30fps. Maar dan nog, de
CPU slaapt terwijl de GPU staat te roken
Als eerste; als je de fps op 30 gelocked hebt en je haalt 55fps dan is er toch iets niet gelocked...
Als tweede zou ik nooit een 1440p scherm op 1080p laten draaien, dat is niet mooi.
Als derde kan je CPU nooit slapen en je GPU wel hard werken, tenzij je CPU echt Uber goed is, maar dat is hij niet want dan zou je GPU max draaien.

Als laatste; multi threading invoeren voor FS2020 gaat je GPU niet minder belasten maar juist meer omdat je CPU meer data aan de GPU kan leveren. Dat heb je denk ik verkeerd om.
Als de stroomrekening een grotere issue is dan fps in FS2020 kan je altijd nog terug naar 720p, dat is wel weer mooi op een 1440p scherm :)

Tijgert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:24:
[...]

Als eerste; als je de fps op 30 gelocked hebt en je haalt 55fps dan is er toch iets niet gelocked...
Als tweede zou ik nooit een 1440p scherm op 1080p laten draaien, dat is niet mooi.
Als derde kan je CPU nooit slapen en je GPU wel hard werken, tenzij je CPU echt Uber goed is, maar dat is hij niet want dan zou je GPU max draaien.

Als laatste; multi threading invoeren voor FS2020 gaat je GPU niet minder belasten maar juist meer omdat je CPU meer data aan de GPU kan leveren. Dat heb je denk ik verkeerd om.
Als de stroomrekening een grotere issue is dan fps in FS2020 kan je altijd nog terug naar 720p, dat is wel weer mooi op een 1440p scherm :)
die 55 was alleen om te kijken op 1080P daar staat hij nu niet meer op bij ultra in mijn eigen res zet ik hem wel gelocked

anders betaal ik bijna 2 euro meer aan stook kosten perdag voor een paar uurtjes vliegen dat vind ik iets te

Ik zal een kijken wat hij dan doen op 720p :o

• Tijgert

Tijgert

ravw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:30:
[...]

Die 55fps was alleen om te kijken op 1080p, daar staat hij nu niet meer op. Bij ultra in mijn eigen res zet ik hem wel gelocked.

Anders betaal ik bijna 2 euro meer aan stookkosten perdag voor een paar uurtjes vliegen dat vind ik iets te.
Ik zet dan gewoon de kachel uit in mijn kamertje waar ik vlieg, kost me dan vrijwel niks extra's.
In de zomer is het anders, dan kost het me dubbel. Hitte van de PC en stroom voor de AC om de hitte weer af te voeren :|

Maar voor de lol even rekenen: Met+-22 c/KWh zou dat bij jou voor 2€ dus 9KWh extra verbruik zijn per dag?
Wow... als je dat in een paar uur doet, zeggen we twee paar (4) voor de moeite, is dat nog steeds 2250W extra uit het stopcontact trekken per uur dan normaal.
Dan heb je wel een monsterrig staan met minimaal een dubbele 1000W voeding en een kleinere voor normaal doen :)

Ik gok dat je wellicht wat overdrijft? (NFI)

Ik denk dat voluit draaien misschien 100W of 200W extra kan kosten, afhankelijk van je setup.
Dat kost je dan met 200W extra verstoken per uur maar 4,4 cent, min wat je bespaard doordat de kachel niet zo veel hoeft te verwarmen... valt best mee toch?
Ik zal eens kijken wat hij dan doet op 720p :o
Dat was sarcasme ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Tijgert op 11-12-2020 15:17 ]

Tijgert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik zet dan gewoon de kachel uit in mijn kamertje waar ik vlieg, kost me dan vrijwel niks extra's.

Maar voor de lol even rekenen: Met+-22 c/KWh zou dat bij jou voor 2€ dus 9KWh extra verbruik zijn per dag?
Wow... als je dat in een paar uur doet, zeggen we twee paar (4) voor de moeite, is dat nog steeds 2250W extra uit het stopcontact trekken per uur dan normaal.
Dan heb je wel een monsterrig staan met minimaal een dubbele 1000W voeding en een kleinere voor normaal doen :)

Ik gok dat je wellicht wat overdrijft? (NFI)

Ik denk dat voluit draaien misschien 100W of 200W extra kan kosten, afhankelijk van je setup.
Dan kost je dan met 200W extra verstoken per uur maar 4,4 cent per uur, min wat je bespaard doordat de kachel niet zo veel hoeft te verwarmen... valt best mee toch?

[...]

Dat was sarcasme ;)
nee hoor als ik zeg 8 uur vliegt dan kom ik daar wel aan hoor bij en dag geen games spelen zit ik op gemiddelt verbruik van rond de 1,30 per dag , maar met gamen zit ik en snel rond de 3 euro

nu heb ik niet de zuinigste CPU en GPU dat weet ik maar vind het zelf ook behoorlijk prijzig
ja ik heb een slimme meter
daarom vlieg ik nu maar korte stukjes en ik houd het een beetje in de gaten

en ik gebruik maar een 640 watt dacht ik aanvoeding
had zelf ook niet verwacht dat deze pc zo veel meer zou verbruiken als de andere PC

Op 720p blijft mijn GPU wel rond de 45 % zitten hahaha en maar 55 graden aan temp dus die word niet eens warm maar het ziet er niet uit :o

maar mijn fps blijven laag wat ik dan wel vreemd vind

PS ik vertrouw die slimme meter ook niet want ik loop al 7 jaar oprij af met afnamen in stroom verbruik en ik heb dit jaar een slimme meter en nu zit ik nog hoger dan 7 jaar geleden met verbruik ... :(
en dan zit deze maand er niet eens bij

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 11-12-2020 13:57 ]

• Tijgert

Tijgert

ravw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:50:
[...]

Nee hoor, als ik zeg 8 uur vliegen dan kom ik daar wel aan hoor. Bij een dag geen games spelen zit ik op een gemiddeld verbruik van rond de 1,30 per dag, maar met gamen zit ik en snel rond de 3 euro.

Nu heb ik niet de zuinigste CPU en GPU, dat weet ik, maar vind het zelf ook behoorlijk prijzig.
Ja ik heb een slimme meter.
Oh, 8 uur is wel wat meer en 1,70 totaal is wel wat minder dan 2,- extra.
Dat is iets van 960W wat je zou verbruiken per uur met voluit gamen, daar kom ik ook wel aan denk ik.
Gezien hoe lekker warm ik het dan heb :) (perfecte motivatie om te gamen, "ik heb het koud").

Tijgert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:56:
[...]

Oh, 8 uur is wel wat meer en 1,70 totaal is wel wat minder dan 2,- extra.
Dat is iets van 960W wat je zou verbruiken per uur met voluit gamen, daar kom ik ook wel aan denk ik.
Gezien hoe lekker warm ik het dan heb :) (perfecte motivatie om te gamen, "ik heb het koud").
hier ook geen kachel nodig tijdens FS 2020
de pc doet het werk wel

ja alleen zomers is het ....... zweten belazen hier ... afgelopen jaar vaak genoeg door mijn pc boven de 30 graden in deze kamer gehad ppfff, zonder pc 5 graden kouder

ik heb ook nog eens een kast die van boven open is :-) fans blaast omhoog en naar achteren

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 11-12-2020 14:01 ]

• Tijgert

Tijgert

ravw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:00:
[...]

hier ook geen kachel nodig tijdens FS 2020
de pc doet het werk wel

ja alleen zomers is het ....... zweten belazen hier ... afgelopen jaar vaak genoeg door mijn pc boven de 30 graden in deze kamer gehad ppfff, zonder pc 5 graden kouder

ik heb ook nog eens een kast die van boven open is :-) fans blaast omhoog en naar achteren
Ik heb net even gekeken, hij trekt bij mij boven New York zo'n 700W-750W. Hoeveel fps dat was weet ik niet, maar er waren wel wat schokjes. Nog steeds prima te doen. Flak voor landing crashte hij.. het spel, ik niet natuurlijk 8)
Eigenlijk best laag verbruik heb ik. Ik heb een 2080Ti die power unlocked is en overclocked en een 8700K op 5.1GHz.. wat zou de bottleneck zijn :?
Ik ga eens verder testen...

Ik heb zelf een externe watercooling setup in een koffertje die in de winter mij lekker warm houdt. In de zomer draai ik het koffertje om zodat hij naar de muur blaast, scheelt iets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GhBfhREvLgsx_mI8YCGK55j6ck=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKMcvbCCLYeSBhmMw3Pe6vKH.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIafoTW-k1J-ryyOF8qphwLcQrQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vc2jEbi5KGeowpPhwCklblOm.jpg?f=fotoalbum_medium

Helaas is Curacao weer een half generic veld zonder terminal :(

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 11-12-2020 18:47 ]

Tijgert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:16:
[...]

Helaas is Curacao weer een half generic veld zonder terminal :(
Ik vind de ABC en de Dom rep er toch heel slecht er uit zien helaas , hoop dat ze die ook snel aan gaan passen wnat nu is het geen plezier met vliegen mijn XP 11 ziet er nog beter er uit

heb nu wel St Maarten gekcoht dus heb ik nu 4 viegvelden die er goed uit zien
2 op St maarten en Sabe en dan St Barth

PS leuke manier van een pc kast :-)

Mijn PC kast

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90rgWqdf/IMG-20201211-152552.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gcC1YN7F/IMG-20201211-152757.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 11-12-2020 15:29 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:28
Jongens hier klagen over een of andere toren in Utrecht heeft geen zin, schiet het in bij Asobo dan komt het bij op de to-do lijst.

• Tijgert

Tijgert

FastFred schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:28:
Jongens hier klagen over een of andere toren in Utrecht heeft geen zin, schiet het in bij Asobo dan komt het bij op de to-do lijst.
Done.

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:56
Hey allen!

Ik ben sinds een tijdje bezig om mijn eigen, kleine flight panel te maken met behulp van een Arduino en een aantal switches.

Nu vind ik het vooral tof om dit te gebruiken voor een cold start in een A320 en niet voor bijvoorbeeld lichten etc.

Zojuist ben ik dus even bezig geweest met het vinden van de keybindings die ik nodig ga hebben. Ik heb gezocht naar de volgende functies:
  • APU Start
  • APU Master Switch
  • APU Bleed
  • Engine 1 Bleed
  • Engine 2 Bleed
  • Battery 1
  • Battery 2
  • CTR Pump
  • TK Pump
  • Engine Master 1
  • Engine Master 2
  • Landing Gear
  • Parking Brake
Ik had verwacht dat al deze keybindings makkelijk te vinden waren maar dat bleek iets te voorbarig. Van het APU-gedeelte kon ik de APU Starter en APU Bleed vinden, niet de Master Switch dus...

Toen ik doorging naar het gedeelte Battery werd het helemaal huilen met de pet op. De toggles voor bijvoorbeeld Master Battery 1 doen het gewoon niet (?), als ik deze gebruik gebeurt er eigenlijk niets, ook na een hele hoop proberen met andere keys. Ditzelfde geld voor de Engine Masters

TK en CTR pumps heb ik beiden niet kunnen vinden in de settings dus dat lijkt helemaal onmogelijk.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat voor deze knoppen 'gewoon' keybindings mogelijk waren omdat deze allemaal bij de startup sequence horen van de Airbus, of je moet CTRL+E gebruiken.

Heeft iemand tips hoe ik toch eerder genoemde knoppen zou kunnen assignen aan mijn panel?

Thanks!

• Tijgert

Tijgert

Ik citeer je niet om je geen hoop te geven, ik heb geen flauw idee hoe dat zou werken. Wellicht op het Flightsim Forum, dat men daar wat professioneler is. Dit is meer hobbymatig denk ik.

In mijn eigen kleine wereldje... ik dacht dat de niet meewerkende automatiek tijdens mijn eerste SFB-MIA vlucht een tijdelijk iets was. Maar de FD/AP is totaal nutteloos geworden in elke andere vlucht, het luistert nergens naar!

Altitude hold of Flight level change wordt niet naar geluisterd. De AP reageert niet. De FD soms wel soms niet, maar dat is nutteloos als de AP niet volgt. De AT doet ook helemaal niks hoe kan dit?!

VS klikken maakt het lampje in de knop aan, maar net als IRL is het ENIGE wat telt wat er in de FMA staat en die is blank.. het flikkert even en gaat weer naar blank. Hoe kan dit?

Alles resetten leverde niks op.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Is het heus dat jullie bakken zo warm worden van een avondje FS?

Ik heb m'n PC op de zolderkamer staan en die kachel daar wilt nooit aan, tenzij ik de thermostaat in de huiskamer op 24 zet ofzo :+
Ergo, het is 's winters om te blauwbekken daar.

Ik wou dat mijn PC ook zo'n straalkachel was dan werd het misschien een beetje behaaglijk. :P

Ik heb een Seasonic 650W PSU BTW. Stroomverbruik maak ik met niet druk om, des te eerder heb ik m'n zonnepanelen gesaldeerd :+

Bij mij is de VRAM trouwens de bottleneck, die is altijd 100% belast.

[ Voor 9% gewijzigd door Dani86 op 11-12-2020 19:57 ]

Dani86 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:54:
Is het heus dat jullie bakken zo warm worden van een avondje FS?

Ik heb m'n PC op de zolderkamer staan en die kachel daar wilt nooit aan, tenzij ik de thermostaat in de huiskamer op 24 zet ofzo :+
Ergo, het is 's winters om te blauwbekken daar.

Ik wou dat mijn PC ook zo'n straalkachel was dan werd het misschien een beetje behaaglijk. :P

Ik heb een Seasonic 650W PSU BTW. Stroomverbruik maak ik met niet druk om, des te eerder heb ik m'n zonnepanelen gesaldeerd :+

Bij mij is de VRAM trouwens de bottleneck, die is altijd 100% belast.
koop een zelfde sytseem als ons dan ga je dat vanzelf wel merken

met een Ryzen 5 of een Ryzen 9 3900X is wel een verschil dat is met stroomverbruik al van 64 watt naar 120 watt
en een verschil met rx 5600 xt tegen over een rtx 2070 is ook wel lekker en van 160 watt ga je naar 200 watt dus dat wil wel warm worden

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 11-12-2020 20:41 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:32:
[...]

koop een zelfde sytseem als ons dan ga je dat vanzelf wel merken

met een Ryzen 5 of een Ryzen 9 3900X is wel een verschil dat is met stroomverbruik al van 64 watt naar 120 watt
en een verschil met rx 5600 xt tegen over een rtx 2070 is ook wel lekker en van 160 watt ga je naar 200 watt dus dat wil wel warm worden
Hmm dan alle stroomkosten die ik bespaar in een spaarpot doe, heb ik misschien budget. Nu ff niet :P

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:56
Tijgert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:58:
Ik citeer je niet om je geen hoop te geven, ik heb geen flauw idee hoe dat zou werken. Wellicht op het Flightsim Forum, dat men daar wat professioneler is. Dit is meer hobbymatig denk ik.
Haha thanks! Heb voor nu maar even een topic gestart op een MSFS 2020 site!

• Tijgert

Tijgert

stavius schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:04:
[...]

Haha thanks! Heb voor nu maar even een topic gestart op een MSFS 2020 site!
Ik ga dat wellicht ook moeten doen, ik ben wel klaart met FS2020.
Zo voorspoedig als mijn 'carriere' van de grond kwam, zo snel is die alweer voorbij.
Zomaar, zonder iets te hebben gedaan, werkt mijn rechter muis knop als free look en midden muis knop als free look toggle in de cockpit niet meer. Extern werkt het wel, maar in de cockpit niet.
Dat is toch wel iets wat ik gebruik...

Ik heb wat controls verandert op de X56 throttle, maar de muis heb ik totaal niks mee gedaan.
En ja, ik heb de controls gechecked en de muisknoppen staan nog toegewezen en reageren in de control settings, maar niet in de cockpit.
Dat in combi met alle AP/FD problemen, ik heb er genoeg van. Uninstall.

Volgende maand of later kijk ik wel weer eens of Asobo zijn shit voor elkaar heeft :(

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 11-12-2020 22:00 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:28
@ravw hoe bevalt die Mooney je? Ik vind 30 euro nogal een boel geld voor zo'n klein ding... Voor dat geldt verwacht ik een kist waar alles op werkt, iedere schakelaar etc.
FastFred schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:09:
@ravw hoe bevalt die Mooney je? Ik vind 30 euro nogal een boel geld voor zo'n klein ding... Voor dat geldt verwacht ik een kist waar alles op werkt, iedere schakelaar etc.
Hij bevalt me heel goed hoor
en voor 99% werken de knoppen gewoon hoor dacht 1 of 2 niet of ik weet niet wat ze doen ,
maar het is een goede kist voor dat geld en 30 euro voor zo'n kist neer leggen waar je veel plezier aan beleeft is niets ..
Het gaat niet alleen om de knoppen maar ook om het geluid en ook de vlieg eigenschappen .
Ik ben nooit een mooney vlieger geweest maar een cessna 172
Maar ik vind die mooney heel goed passen bij de manier waarop ik vlieg , en ook de look ( van binnen vind ik erg mooi , ik houd wel van die oude stijl
en ook omdat er veel te weinig keuze is tussen glass of naaldjes :-) dat is ook mede keuze geweest om hem aanteschaffen
en ook de goede reviews

Maar er zijn er meerdere die hier de Mooney vliegen en die vind de het ook geweldig .. het is niet te vergelijken met de basis planes die in FS zitten

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 12-12-2020 01:36 ]

Pagina: 1 ... 122 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc