Jouw landingsbaan ??strider1007 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:00:
Wat doet die paal op mijn landingsbaan ?![]()
[Afbeelding]
Dat je er op mag landen wil nog niet zeggen dat het gelijk van jou is
Maar die staat inderdaad wel een beetje op een ongunstige plek
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nou, je moet wel landingsgeld betalen, dus is het 'van jou'ravw schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:04:
[...]
Jouw landingsbaan ??
Dat je er op mag landen wil nog niet zeggen dat het gelijk van jou is![]()
Maar die staat inderdaad wel een beetje op een ongunstige plek
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Een Twitterdraadje van iemand die in een échte vlucht zit en dezelfde vlucht realtime op een laptop in FS meevliegt. Zelfs het moment waarop hij in de wolken komt is op een paar seconden na gelijk.
https://twitter.com/tha_rami/status/1333912403201941504?s=21
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Eerder merkte ik significant verschil bij het inschakelen van XMP. Ik draaide blijkbaar tijden nog op stock snelheid. Maar dat zou het verschil tussen updates niet verklaren...Novalin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:50:
[...]
Beste mede-FS2020 tweakers,
Ik krijg het probleem maar niet gevonden. FS2020 is niet vooruit te branden, wat ik volledig toewijdt aan de processor. Aan de processor ligt het niet, maar dit houdt de prestaties wel fors tegen; zelfs in het menu is FS2020 onwijs traag...![]()
Iemand enig idee wat het probleem is / kan zijn? Processor hangt in het menu rond de 2% en 'in game' slechts 8%.... Dit terwijl dit voorheen makkelijk richting de 50% ging, en de prestaties ook super waren.
Qua configuratie is er niets veranderd; zelfde systeem gebleven. Enige verschil is de update van FS2020.....
Ik ben gefrustreert
Niet overdrijven he. Gewoon leuk toeval. Of denk je echt dat iedere wolk individueel accuraat in FS gerenderd wordt ?DigitalExorcist schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:39:
Over realisme in FS:
...
Zelfs het moment waarop hij in de wolken komt is op een paar seconden na gelijk.
Dat niet, maar de hoogte van de wolken is wel onderdeel van het weerbericht dat gebruikt wordt voor het realtime weather. Dus het verbaast me niet dat dat overeen komt.Twixie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:41:
[...]
Niet overdrijven he. Gewoon leuk toeval. Of denk je echt dat iedere wolk individueel accuraat in FS gerenderd wordt ?
Engels is best een lastige taal hè. En Nederlands ook wel. Ik zeg “HET MOMENT” dat hij de wolken in duikt, en nergens dat het dezelfde wolken zijn.Twixie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:41:
[...]
Niet overdrijven he. Gewoon leuk toeval. Of denk je echt dat iedere wolk individueel accuraat in FS gerenderd wordt ?
Zoals @GekkePrutser ook zegt, de hóógte en dikte van de bewolking is bekend en wordt dus 100% exact nagebootst.
[ Voor 13% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-12-2020 09:36 ]
feulpump mooney nog steeeds terug naar desktop
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 03-12-2020 16:42 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Helaas alleen een navdata updateravw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:30:
Ik heb net een grote update gehad van 1 GB dus dan weten jullie dat
https://forums.flightsimulator.com/t/small-update-navdata/331063
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
er stond hier wel wat meer bij , had een aardig lijstje van verbeteringenGameaddict schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:42:
[...]
Helaas alleen een navdata update
https://forums.flightsimulator.com/t/small-update-navdata/331063
maar ik heb de steam versie
Is als ik het juist heb de oude 1.11.6.0 changelog van de vorige update. Versienummer is namelijk niet aangepast.ravw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:43:
[...]
er stond hier wel wat meer bij , had een aardig lijstje van verbeteringen![]()
maar ik heb de steam versie
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Confirm/cancel scherm ziet er nou trouwens ook uit alsof het regelrecht van een Commodore 64 komt
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Dat is zo sinds de USA update ja. Vooral voor UW resoluties, bij mij bvb 3440x1440. De resolutie van de tooltips (in cockpit) en confirm schermpjes zijn idd onscherp.dierkx36 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:05:
Is het nieuw dat je je beeld niet meer op en neer en zijdelings kan bewegen
Confirm/cancel scherm ziet er nou trouwens ook uit alsof het regelrecht van een Commodore 64 komt
Wordt gefixed normaal in 1 van volgende updates: https://forums.flightsimu...pdate-1-11-6-0/326170/102
Dat beeld niet meer op en neer en zijn zijdelings kunnen bewegen heb ik ook en is volgens mij een nieuwe bug. Je kunt het wel weer voor elkaar krijgen door de key mapping van je toetsenbord te wijzigen.dierkx36 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:05:
Is het nieuw dat je je beeld niet meer op en neer en zijdelings kan bewegen
Wat ik wel raar vind; je kunt bij "Search By Input" zoeken naar wat er gekoppeld is aan een bepaalde toets. Klik ik op "Search By Input" en dan op pijltje omhoog (dus niet die van het NUMPAD) dan laat die de keybinding zien van de UP toets. Dat klopt en is goed. Maar als ik dan ipv alleen pijltje omhoog tegelijkertijd ook SHIFT indruk dan herkent FS2020 dat als Shift + Num 8 ipv Shift + UP. Volgens mij klopt dat niet.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Heb precies hetzelfde : Shift + up is ineens shift + num 8renem schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:32:
[...]
Dat beeld niet meer op en neer en zijn zijdelings kunnen bewegen heb ik ook en is volgens mij een nieuwe bug. Je kunt het wel weer voor elkaar krijgen door de key mapping van je toetsenbord te wijzigen.
Wat ik wel raar vind; je kunt bij "Search By Input" zoeken naar wat er gekoppeld is aan een bepaalde toets. Klik ik op "Search By Input" en dan op pijltje omhoog (dus niet die van het NUMPAD) dan laat die de keybinding zien van de UP toets. Dat klopt en is goed. Maar als ik dan ipv alleen pijltje omhoog tegelijkertijd ook SHIFT indruk dan herkent FS2020 dat als Shift + Num 8 ipv Shift + UP. Volgens mij klopt dat niet.
Ook al geprobeerd andere keymapping te geven : vergeet het maar werkt niet
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
https://www.nu.nl/284752/...rijdende-autos-in-vs.html
alleen waarom die auto niet even opzij gaat zo iets zie je toch wel .. als dat achter je ziet
Ik kan best begrijpen dat je, als je netjes aan de limiet op de rechterrijstrook rijdt, niet echt rekent op iets dat 30 km/u harder gaat en niet genoeg heeft aan de twee vrije rijstroken naast je. En dan: waar moet je heen? Invoegstrook? Je hebt best wat te verwerken in die ~3s tussen in je spiegel verschijnen en botsing.
En hoewel die strobes en landingslicht best de aandacht trekken, zie je die pas in je spiegel vlak voor hij aan de grond staat
(Ook op Youtube trouwens)
[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 04-12-2020 08:57 ]
Doet me aan dit filmpje denkenravw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:02:
Weer een van ons geweest ??
alleen waarom die auto niet even opzij gaat zo iets zie je toch wel .. als dat achter je ziet
YouTube: Plane Crash Landing On Highway
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
/f/image/vmk36A9ucPgtdeO4kOwjshOl.png?f=fotoalbum_medium)
Oude 2070 kaart is idd defect (dit verklaarde erg veel CTD bij me en artifacts) en ligt bij Asus... Kan wel ff duren eer ik die terug krijg/en uberhaupt wat ik er voor terugkrijg gezien de schaarste en de vertragingen bij de pakketdienst.
Dus maar meteen geupgrade naar een 3070 (geluk dat ik er 1 vond gisteren), zodat ik niet zonder zit rond de kerstdagen.
De evt vervanging (heb nu geen haast meer) mik ik wel op de V&A tegen die tijd...
Me happy!
En wat doet dat met de algehele performance tov de vorige generatie groene kaarten?456 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:04:
O en trouwens ... Ben back online
[Afbeelding]
Oude 2070 kaart is idd defect (dit verklaarde erg veel CTD bij me en artifacts) en ligt bij Asus... Kan wel ff duren eer ik die terug krijg/en uberhaupt wat ik er voor terugkrijg gezien de schaarste en de vertragingen bij de pakketdienst.
Dus maar meteen geupgrade naar een 3070 (geluk dat ik er 1 vond gisteren), zodat ik niet zonder zit rond de kerstdagen.
De evt vervanging (heb nu geen haast meer) mik ik wel op de V&A tegen die tijd...
Me happy!
zo dat is een oude :-)456 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:52:
[...]
Doet me aan dit filmpje denken
YouTube: Plane Crash Landing On Highway
je deze is wel erg mooi gemaakt
Wrangell airport in the morning

Zo en Seattle ziet er ook mooi uit
Maar die komt later wel samen met Portland
eerste de diverse GA veldjes in die buurt maar kopen
wacht op die van ORBX Concrete Municipal Airport
die omgeving gaat nu lekker vol komen
Zo vertrokken vanaf Wrangell naar Stewart

[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 04-12-2020 12:31 ]
Dat gebeurt in de VS echt wekelijks, blijf dat apart vinden waarom dat alleen daar altijd gebeurt.ravw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:02:
Weer een van ons geweest ??
Die auto die niet in z'n spiegels kijkt, tja sommige mensen kijken niet eens voor zich... kijk dit maar eens vanaf 35 seconden
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 04-12-2020 13:01 ]
Dr gaat niet voor niets het verhaal dat highways in de US zijn ingericht juist voor noodlandingen van vliegtuigen. ik vermoed dat sommige piloten niet weten dat het een urban legend is en denken daar niet te lang bij na in een noodsituatie. Hier land men zo'n klein vliegtuigje gewoon in een veld vermoed ik.FastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:55:
[...]
Dat gebeurt in de VS echt wekelijks, blijf dat apart vinden waarom dat alleen daar altijd gebeurt.
Die auto die niet in z'n spiegels kijkt, tja sommige mensen kijken niet eens voor zich...
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 04-12-2020 13:02 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik zal niet ontkennen dat er bepaalde plekken zijn waar er wel rekening mee is gehouden, maar de urban legend is dat het wettelijk bepaald is en álle US highways ervoor zijn ingerichtFastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:03:
@Magic dat is niet 'een verhaal'
Wikipedia: Highway strip
https://science.howstuffw...y-designed-as-runways.htm

welk vliegtuig is dit waarmee jij vliegt?ravw schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:12:
Hier het laaste stukje van mijn vlucht
Basis Cessna 172 (anti G1000 versie)
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 04-12-2020 13:15 ]
@ravw Ik ga dit weekend ook maar weer eens vliegen, afgelopen weekend een kort stukje gedaan maar vlucht niet afgemaakt.
Ik wil ook wel eens een joystick hebben, heeft iemand aanraders? Ik ben met een joystick vooral bang dat als ik die op m'n bureau zet ik een lamme arm krijg omdat dat best hoog is? Het liefst wil ik 'm lager hebben, tussen mijn benen zeg maar...
Hmm, of ik moet in mijn Playseat gaan zitten, dan heb ik meteen pedalen voor het rudder...
[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 04-12-2020 13:18 ]
ik heb de thrustmaster t16000 set, die is niet enorm hoog en ik kan mijn arm met gemak laten rusten op de armleuning van mijn bureaustoel terwijl ik de t16000 gebruik.FastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:15:
@robinez lijkt op een C172
@ravw Ik ga dit weekend ook maar weer eens vliegen, afgelopen weekend een kort stukje gedaan maar vlucht niet afgemaakt.
Ik wil ook wel eens een joystick hebben, heeft iemand aanraders? Ik ben met een joystick vooral bang dat als ik die op m'n bureau zet ik een lamme arm krijg omdat dat best hoog is? Het liefst wil ik 'm lager hebben, tussen mijn benen zeg maar...
Hmm, of ik moet in mijn Playseat gaan zitten, dan heb ik meteen pedalen voor het rudder...
Wat Verenigde Staten betreft is het dus wel een broodje aap, zie de Talk-pagina van Wikipedia voor de referentie. Neemt niet weg dat voor een noodlanding van een sportvliegtuigje een snelweg een dankbare kandidaat is, zeker in het donker, wanneer een veld of weiland compleet niet in te schatten is.FastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:03:
@Magic dat is niet 'een verhaal'
Wikipedia: Highway strip
Probeer het eens uit met zo'n oldskool blauw-roodbrilletje zou ik zeggen!MarchelHoek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
Sinds kort valt mij op dat de achtergrond een soort van 3d effect lijkt te hebben. De kleuren lopen niet goed in elkaar over.
Iemand een idee of dit zo hoort en anders hoe dit is te herstellen?
[Afbeelding]
Maar inderdaad, het viel mij ook al op. Je bent niet de enige en het is een dingetje vanuit de engine.
[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 04-12-2020 14:42 ]
Je monitor instellingen ff resetten wellicht.MarchelHoek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
Sinds kort valt mij op dat de achtergrond een soort van 3d effect lijkt te hebben. De kleuren lopen niet goed in elkaar over.
[Afbeelding]
PSN: plexforce (ps4)
Helpt niet (uiteraard, want dat kun je zelf zo ook wel zien, en aan de screenshots ook). Of denk je echt dat schermafwijkingen méékomen als je een screenshot maakt...?WeHoDo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:30:
[...]
Je monitor instellingen ff resetten wellicht.
[ Voor 13% gewijzigd door DigitalExorcist op 04-12-2020 14:38 ]
Mooi zo met de zon en schaduw. Is echt wel een sterk punt van MSFS (en voor mij toch wel een belangrijk punt)ravw schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:12:
Hier het laaste stukje van mijn vlucht
even je grafx instellingen veranderen in FS .. naar low .. en dna spelen dan restarten en dan op high of ultra zetten Ik had dit ook1 keerDigitalExorcist schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:37:
[...]
Helpt niet (uiteraard, want dat kun je zelf zo ook wel zien, en aan de screenshots ook). Of denk je echt dat schermafwijkingen méékomen als je een screenshot maakt...?
Dat lijkt simulatie van chromatische abberatie (lens effects), Wellicht helpt het om in grafische instellingen de lens correction even aan en weer uit te zetten. Het effect is volgens mij met lens correction off (default instelling) altijd iets aanwezig, maar zeker niet in deze mate.MarchelHoek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
[Afbeelding]
Misschien 3d vision aangezet? Maar dat zou alleen kunnen als je nog een hele oude driver gebruikt.MarchelHoek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
https://tweakers.net/nieuws/150102/nvidia-beeindigt-ondersteuning-3d-vision.html
Hey, dit viel mij laatst ook op. Heb toen inderdaad zo'n blauw-rood 3d brilletje opgezet maar ik kon er geen 3D effect uithalen.MarchelHoek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
[Afbeelding]
Tijdens een vlucht is dit effect overigens weg. Het zit alleen in die hangar.
Ik heb een AMD kaart dus dat kan het niet zijnGameaddict schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:
[...]
Misschien 3d vision aangezet? Maar dat zou alleen kunnen als je nog een hele oude driver gebruikt.
https://tweakers.net/nieuws/150102/nvidia-beeindigt-ondersteuning-3d-vision.html
[ Voor 23% gewijzigd door Sparkiezz op 04-12-2020 15:33 ]
Ik heb dit idd ook, ziet er vreemd uit maar heb er nooit moeite in gestoken dit uit te zoeken. Ik heb ook een AMD kaart. Hebben mensen dit met een Nvidia kaart ook?MarchelHoek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
ja gehadmvbo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:41:
[...]
Ik heb dit idd ook, ziet er vreemd uit maar heb er nooit moeite in gestoken dit uit te zoeken. Ik heb ook een AMD kaart. Hebben mensen dit met een Nvidia kaart ook?
Nope, niet aangezet, ook geen optie voor. Als je het menu sluit is het ook weg, in-game is er niks van te zien verder. Alléén de hoeken in de hangar hebben dat effect.Gameaddict schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:
[...]
Misschien 3d vision aangezet? Maar dat zou alleen kunnen als je nog een hele oude driver gebruikt.
Lens correction zou nog kunnen maar volgens mij staat ie nog steeds uit.
Heb wat ontketend :-)
Ben even gaan kijken naar diverse settings die hierboven genoemd zijn.
Geen van alle bied tot nu toe nog een oplossing.
Zoals andere ook aangeven is het alleen het hangar deel.
Ingame geen problemen.
Ikzelf heb een NVidia 3090 in mijn systeem, drivers tot de laatste release bijgewerkt.
Default settings geprobeerd in NVidia panel maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat.
We moeten er maar mee leren leven denk ik :-)
Happy flying
Bla Bla Bla
Ik kwam van een 2070 (geen super, ik vermoed dat dat gewoon een overklockte 2070 was) en het is een wereld van verschil. Nu weet ik niet in hoeverre de defectheid te maken heeft met de issues die ik ervoer, waar ik de sim de schuld van gaf: CTD, knipperende muis cursor, onrustige ATC dialog scherm, vertraging bij het klikken in het menu.Dani86 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:33:
[...]
En wat doet dat met de algehele performance tov de vorige generatie groene kaarten?
Het menu is nu ook haarscherp, en de beelden zijn nu op 4k (capped op 30fps) en bijna alles op ultra.
En de kaart houdt het goed bij, weinig stutters, of vertragingen gezien tot nog toe.
Echt de indruk dat ik er weer even mee vooruit kan. Ben wel benieud naar de nieuwe AMD ervaringen overigens. Maar die zijn nog slechter te verkrijgen momenteel heb ik de indruk.
Net mijn OnAir vluchtje van EHEH naar LSFG gedaan met ondergaande zon
:strip_exif()/f/image/U1rg4Z0V301uFc85Fnm9YVMm.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 11% gewijzigd door 456 op 04-12-2020 18:15 ]
Die Yanks doen soms de gekste dingen en ze hebben gewoon niet door dat als die ene motor er mee kapt je enkel een (snel)weg over hebt om te kiezen (als je geluk hebt) voor landing.
Zo’n mooie streep asfalt met van die metalen bakken, metalen palen en betonnen viaducten.
Mij niet gezien.
En ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb het moeten doen voor mijn ATPL in de States. In het begin vond ik het allemaal prachtig mooi, tot de instructeur het gas dicht trok en me aankeek ‘so, now what will you do?’. Hij was er ook geen voorstander van, maar het zat in het lesprogramma. Mijn eerste single engine overland solo nachtvlucht was toen meer een zoekplaatje naar de beste plek om te cr..landen, voor het geval dat.
[ Voor 37% gewijzigd door Tijgert op 05-12-2020 19:30 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hier staat mogelijk je oplossing.MarchelHoek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:33:
Dank voor alle reacties..
Heb wat ontketend :-)
Ben even gaan kijken naar diverse settings die hierboven genoemd zijn.
Geen van alle bied tot nu toe nog een oplossing.
Zoals andere ook aangeven is het alleen het hangar deel.
Ingame geen problemen.
Ikzelf heb een NVidia 3090 in mijn systeem, drivers tot de laatste release bijgewerkt.
Default settings geprobeerd in NVidia panel maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat.
We moeten er maar mee leren leven denk ik :-)
Happy flying
Fringe uitzetten in het config bestand....
https://forums.flightsimu...colors-in-hangar/319524/5
Ik wil dus de Thrust reverse niet via de slider maar ik weet even niet hoe ik dat moet aanpassen. iemand enig idee?
settings zijn nu zo:
[ Voor 13% gewijzigd door Mikee007 op 05-12-2020 15:52 ]
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 05-12-2020 21:56 ]
Wordt er nog veel GA twin gevolgen de laatste 10 jaar ? Door de betrouwbaarheid van motoren en hoge kosten van 2 motoren is dat bijna aan het uitsterven ?Tijgert schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:16:
‘S nachts single engine vliegen, dan vraag je er ook wel om.
Die Yanks doen soms de gekste dingen en ze hebben gewoon niet door dat als die ene motor er mee kapt je enkel een (snel)weg over hebt om te kiezen (als je geluk hebt) voor landing.
Zo’n mooie streep asfalt met van die metalen bakken, metalen palen en betonnen viaducten.
Deed je je training daar voor de kosten ? Ik lees vaak dat financieel interessant is tov hier. Je zit toch nog met veel extra kosten ? (Verblijf, vlucht, enz..) ?En ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb het moeten doen voor mijn ATPL in de States.
Ik zit zelf momenteel nog even op een fs2020 break. Ik had het even gehad met de bugs 😔
Gisteren nog eens met de Mooney gevlogen, CTD bij het instellen van de autopiloot. Ik had ook de piper gehad, CTD bij ergens op klikken. Het zijn natuurlijk 3th party planes maar toen ik net de Mooney had was er nooit een issue. Na de vele updates is het precies nooit meer goed gekomen.
MS wil veel met 3th party samenwerken voor content, maar het lijkt me niet echt veel succes te hebben. Je zou toch denken dat ze ook de updates kunnen pre-testen, maar het lijkt er niet op.
Dat SE nacht vliegen was ergens in 1998 geloof ik, dus het meeste wat na die tijd in GA is gebeurt is mij voilledig voorbij gegaan. Ik weet ook niet of betrouwbaarheid van de motoren de reden is dat men twin ging vliegen. Dingen als range en load zullen vast belangrijker zijn. Over water single engine is trouwens nog minder aan te raden... dan is een twin ook handig ja.Predator schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:33:
[...]
Wordt er nog veel GA twin gevolgen de laatste 10 jaar ? Door de betrouwbaarheid van motoren en hoge kosten van 2 motoren is dat bijna aan het uitsterven ?
[...]
Deed je je training daar voor de kosten ? Ik lees vaak dat financieel interessant is tov hier. Je zit toch nog met veel extra kosten ? (Verblijf, vlucht, enz..) ?
Vliegen in de states was voor de opleiding in NL idd om kosten te drukken. Het kost daar maar een fractie van wat het hier kost en de besparing weegt heel goed op tegen de kosten van levensonderhoud, dus als dat een overweging is dan zou ik het gewoon doen.
Maar dat nachtvliegen in de states was nodig voor de volgende stap na mijn B1, ervaring krijgen.
Een paar mensen uit mijn klas die net voor mij klaar waren met de opleiding konden meteen binnen stromen bij Transavia, maar toen ik klaar was, letterlijk weken later, gingen de deuren dicht. Daar sta je dan, brevet zonder werk en zonder ervaring en niemand wil je.
Dan moet je verder kijken want stilzitten is achteruit gaan. Ik kon in Michigan Metroliner vliegen als ik een zak geld neerlegde (pay to fly, helaas), maar dan moest ik wel mijn ATPL hebben. Daarvoor moest ik dus alles opnieuw doen van PPL -> CPL -> ATPL. Omdat ik mijn B1 vers had en daar in de States alles zo simpel is was ik in twee weken klaar met die omscholing. En daarna dus flying sewer pipe vliegen in Michigan en omringende staten, en Colorado. Dat waren leuke en soms heel spannende avonturen, met bijvoorbeeld gear frozen downlocked in een vallei tijdens sneeuw en je ziet het veld niet dat enkel een NDB heeft, vet overloaded door dubbel fuel te laden, level 5 thunderstorm en je zit er midden in. Funfunfun 😊
kak... je schrijft een antwoord en dan steeds er even wat bij om het duidelijker te maken, en opeens heb je dit.. sorry
Edit:
Ook al gaf ik eerder af op die 787 van MS, toch heb ik maar weer een Premium Deluxe gekocht voor een zacht prijsje op Marktplaats, dus ik ga weer eens beginnen... Maare, ik zie plaatjes van een Tweakers livery langs komen, maar in de TS staat er niks over. 120 bladzijdes doorspitten, nice.. heeft iemand een shortcut voor me? (vliegers zijn lui
[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 06-12-2020 10:44 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Getest,fulgore schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:57:
[...]
Hier staat mogelijk je oplossing.
Fringe uitzetten in het config bestand....
https://forums.flightsimu...colors-in-hangar/319524/5
Helaas niet de oplossing, ga nog wel even verder zoeken.
Bla Bla Bla
Leuk verhaal! Welcome back at MSFSTijgert schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:41:
[...]
Edit:
Ook al gaf ik eerder af op die 787 van MS, toch heb ik maar weer een Premium Deluxe gekocht voor een zacht prijsje op Marktplaats, dus ik ga weer eens beginnen... Maare, ik zie plaatjes van een Tweakers livery langs komen, maar in de TS staat er niks over. 120 bladzijdes doorspitten, nice.. heeft iemand een shortcut voor me? (vliegers zijn lui)
Ik ken deze van de caravan:
https://flightsim.to/file...-208-caravan-tweakers-net
Ja die bedoelde ik, leuk456 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:27:
[...]
Leuk verhaal! Welcome back at MSFS
Ik ken deze van de caravan:
https://flightsim.to/file...-208-caravan-tweakers-net
Als ik start zit het camera schermpje in het midden achter het menu en als ik het camera scherm wil verplaatsen dan kan dit niet omdat het menu zich opent en kom ik niet bij het camera scherm, echt irritant dit.
Nu volop freezes tijdens de nadering van 18R op Schiphol terwijl ik daar voorheen totaal geen last van had. De laatste 2.4nm wel 8x freezes gehad.
Tijdens het vliegen met de Airbus 320 reset de snelheidsmeter zich automatisch meerdere malen waardoor de engines opeens meer toeren gaan maken maar de kist totaal niet reageert. Ook al vlieg je 300 knots, het hoogteroer doet niks?
Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met deze game, gewoon teveel bugs en het vliegengenot neemt zo na elke update behoorlijk af.
De grootste pijnpunten hebben ze voor release met plakband tijdelijk opgelost, maar de onderliggende fouten zaten er nog in.
Nu men die fouten alsnog probeert aan te pakken komen deze aanwezige fouten in de software weer naar boven nu het plakband langzaam wordt weg gehaald.
Dit kan nog wel even duren, en er zullen wellicht nog meer fouten aan het licht komen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nope. Gisteren wel een nachtlanding in Tokio gedaan en daar kakte m'n fps even in van 30 naar 18, maar gezien alle hoogbouw en details daar snap ik 't wel. Over het algemeen zeer tevreden over hoe de sim performed ..jin schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:48:
sinds de laatste update is mijn FPS performance gehalveerd, meer mensen met deze ervaring ??
Grafisch ben ook tevreden met de laatste updates. Visueel ziet het er voor mij weer beter uit dan een aantal updates terug, performance is eigenlijk altijd prima geweest hier (30fps@1920x1080)jin schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:48:
sinds de laatste update is mijn FPS performance gehalveerd, meer mensen met deze ervaring ??
Nu heb ik even rondgekeken voor de aanschaf van Flightsim deluxe. Waar kan je deze het beste aanschaffen? Steam?
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Maakt in feite dus niet zo heel veel uit. Microsoft zelf is inderdaad ook een optie. Bedankt voor je antwoord!TranceSetter schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:26:
Ik zou zeggen de Microsoft store, maar iedereen heeft zo zijn voorkeur.
Maakt niet heel veel uit of je hem via Steam of via de store koopt. Het updaten verloopt toch via de microsoft server. Voordeel van steam is dat je uren bijworden gehouden en je hebt natuurlijk al je software bij elkaar.martin484 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:09:
Ik wil flightsimulator ook weer gaan oppakken na een pauze van een aantal jaren na fsx en alle voorgaande simulatoren.
Nu heb ik even rondgekeken voor de aanschaf van Flightsim deluxe. Waar kan je deze het beste aanschaffen? Steam?
Hoewel is normaal de voorkeur heb voor steam heb ik gekozen om hem via de MSstore aan te schaffen omdat ik family sharing op steam aan heb staan zodat zijn zoon ook toegang heeft tot mijn library. Nadeel is dan dat wanneer ie iets aan het spelen is op steam ik MSFS niet op zou kunnen starten, vandaar mijn keuze via de store. Ander voordeel is dat je hem ook op de Xbox zou kunnen spelen als die uitkomt omdat het een Play Anywhere titel is.
Overigens is er nu een actie van Microsoft om voor €1 3 maanden game pass ultimate aan te schaffen, je hebt dan wel de standaard versie. Maar volgens mij krijg je dan weer korting op de aanschaf van de deluxe versie.
3 maanden ultimate 1 euro
Edit: Net even gekeken aangezien ikzelf ook de gamepass heb, en ik krijg inderdaad 20% korting. Ik ga ervan uit dat het ook met de 1 euro actie werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door Gameaddict op 07-12-2020 11:44 ]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord en tip!Gameaddict schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:31:
[...]
Maakt niet heel veel uit of je hem via Steam of via de store koopt. Het updaten verloopt toch via de microsoft server. Voordeel van steam is dat je uren bijworden gehouden en je hebt natuurlijk al je software bij elkaar.
Hoewel is normaal de voorkeur heb voor steam hbe ik gekozen om hem via de MSstore aan te schaffen omdat ik family sharing op steam aan heb staan zodat zijn zoon ook toegang heeft tot mijn library. Nadeel is dan dat wanneer ie iets aan het spelen is op steam ik MSFS niet op zou kunnen starten, vandaar mijn keuze via de store
Overigens is er nu een actie van Microsoft om voor €1 3 maanden game pass ultimate aan te schaffen, je hebt dan wel de standaard versie. Maar volgens mij krijg je dan weer korting op de aanschaf van de deluxe versie.
3 maanden ultimate 1 euro
Ik zal vanmiddag eens gaan kijken.
Dan maar eens kijken of mijn computer het allemaal vlot wil draaien, ik weet al bijna zeker dat een update of nieuwe computer het volgende zal zijn.
Edit : scheelt inderdaad aardig! Leuke korting! Thnx

helaas de vlucht niet afkunnen maken ivm een desktopje
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 07-12-2020 17:30 ]
Wat conclusies en tegelijkertijd vragen aan mijn mede tw34kz0rs
Sinds de laatste update heb ik last van de beruchte bank oscillaties
Bij het programmeren van fmcg, wanneer je een STAR en/of approach voor een runway hebt gekozen, kun je geen waypoints overriden/overrulen. Echter slaan veel approaches helemaal nergens op, zo moet je soms onmogelijke patronen vliegen, het boosdoenende waypoint kun je er niet uithalen.
Kan ik hier nog iets aan doen?
Hehe niets zo frustrerend als een CTDravw schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:07:
Zo nu met een vluchtje bezig van Tacoma / Seattle naar Anchorage in de A320
helaas de vlucht niet afkunnen maken ivm een desktopje
Ik vlieg na de update veel in de US en heb vaker last van CTD.

Afgelopen weekend weer een stukje verder met m'n worldtour. Nu in Tokyo aangekomen ondertussen vanuit Busan maar dat heb ik nog niet geüpload.
[ Voor 37% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-12-2020 10:22 ]
Houd er rekening meer dat als de versie op de Xbox uitkomt is deze uiteraard voor de nieuwe Xbox, en ik verwacht dan wel dat je de duurdere versie nodig hebt (Xbox one X a €500,-), tenzij je deze al hebt natuurlijk. Ondersteuning van hardware weet ik niet, de oude versie was daar heel slecht in maar kan me voorstellen dat dit mogelijk zal zijn.Thinlanet schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:51:
Ik probeer mijn vader even te helpen met de overstap naar FS2020. Hij heeft na het zien FS2020, FSX vaarwel gezegd. Echter een investering naar een flinke game PC (hij wil wel graag op de hogere settings draaien), houdt hem nog even af. Ik gaf de suggestie te wachten op de XBOX versie en evt dan een XBOX aan te schaffen. Althans om even aan te kijken hoe de grafische reproductie is en of er niet te veel "sim"-opties eruit zijn gelaten (alsmede ondersteuning voor zijn Saitek Yoke). Of is dit een "another league" verhaal?
PC heeft natuurlijk voordelen met het installeren van freeware. Ik verwacht dat je op de Xbox afhankelijk zal zijn van de marketplace, en misschien dat ze daar dan echte freeware toevoegen. (Beetje zoals farming simulator verwacht ik)
Lijkt me dat ze de Xbox en PC versie zoveel mogelijk hetzelfde willen houden dus ze zullen er geen arcade game of sim onderdelen uit gaan halen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 08-12-2020 13:14 ]
https://www.nu.nl/wetensc...kt-uit-nieuwe-meting.html
ja had het algelezen dacht gelijk het zelfde maar denk als je daar vliegt dat je er toch veel hoger zit , en 85 cm valt wel mee wat het nu 200 meter geweest had je wel licht een klein probleempje gehadstrider1007 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:18:
Wel goed op je vlieghoogte letten, anders crash je zo maar..![]()
Ooh dit is wel cool, een échte World Update dus!strider1007 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:18:
Wel goed op je vlieghoogte letten, anders crash je zo maar..![]()
Plane to Busan... nieuwe film?DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:21:
Nagasaki naar Busan!
Afgelopen weekend weer een stukje verder met m'n worldtour. Nu in Tokyo aangekomen ondertussen vanuit Busan maar dat heb ik nog niet geüpload.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Nagasaki to Busan!]
Zelf gisteren eerste rondje rond Schiphol gedaan in de 787, met in het achterhoofd dat ik niet te veel op systemen moet letten, of het vliegmodel... Take off 06, rondje en ILS 18R.
Rond de 90kts, vet voor v1 zelfs, ging hij al stuiteren, leuk begin. ILS 18R in de FMC gezet, maar een direct-to of extended centerline kon niet want de legs page was leeg.
Landing uneventful.
Wanneer kwam die aftermarket 787 ook alweer uit?
Ik heb de Deluxe version (dus de 'middelste' variant) en geen 787... maar de CJ4 vlieg ik nu de wereld rond en het is een magistraal ding. Ok ik moet wellicht eens wat meer lef hebben en m'n approaches ook pas invoeren als ik in de buurt van bestemming kom - vooralsnog plan ik alles van takeoff tot landing op basis van de windrichting en 'wat dan ongetwijfeld wel de actieve runway zou kunnen zijn'. Maar met de WorkingTitle mod voor de CJ4 vermaak ik me uitstekend. De A32nx heb ik met de Flybywire mod gevlogen en die doet ook prima wat ie moet doen tot nu toe ..Tijgert schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:06:
[...]
Plane to Busan... nieuwe film?![]()
Zelf gisteren eerste rondje rond Schiphol gedaan in de 787, met in het achterhoofd dat ik niet te veel op systemen moet letten, of het vliegmodel... Take off 06, rondje en ILS 18R.
Rond de 90kts, vet voor v1 zelfs, ging hij al stuiteren, leuk begin. ILS 18R in de FMC gezet, maar een direct-to of extended centerline kon niet want de legs page was leeg.
Landing uneventful.
Wanneer kwam die aftermarket 787 ook alweer uit?
Ik wil graag die world tour gaan doen, lijkt me echt super. Kan dat in elk vliegtuig? Lastig hoor, ik blijf graag in mijn eigen beestje (ook om een soort van warm te blijven met al dat stilzitten) maar denk dat iets kleiners beduidend makkelijker zou zijn en misschien leuker?DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:11:
[...]
Ik heb de Deluxe version (dus de 'middelste' variant) en geen 787... maar de CJ4 vlieg ik nu de wereld rond en het is een magistraal ding. Ok ik moet wellicht eens wat meer lef hebben en m'n approaches ook pas invoeren als ik in de buurt van bestemming kom - vooralsnog plan ik alles van takeoff tot landing op basis van de windrichting en 'wat dan ongetwijfeld wel de actieve runway zou kunnen zijn'. Maar met de WorkingTitle mod voor de CJ4 vermaak ik me uitstekend. De A32nx heb ik met de Flybywire mod gevlogen en die doet ook prima wat ie moet doen tot nu toe ..
Ik las wel over de 787 XE mod, die ga ik als eerst eens proberen. Heb ik er weer een paar synopsis pagina's bij! yeej!
Flybywire mod.. zoek ik op...
Tsja, in principe kan dat in elk vliegtuig wel ja. Als je maar genoeg geduld hebt...Tijgert schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:
[...]
Ik wil graag die world tour gaan doen, lijkt me echt super. Kan dat in elk vliegtuig? Lastig hoor, ik blijf graag in mijn eigen beestje (ook om een soort van warm te blijven met al dat stilzitten) maar denk dat iets kleiners beduidend makkelijker zou zijn en misschien leuker?
Ik las wel over de 787 XE mod, die ga ik als eerst eens proberen. Heb ik er weer een paar synopsis pagina's er bij! yeej!
Flybywire mod.. zoek ik op...
Groningen -> Amsterdam -> Parijs -> Innsbruck -> Belgrado -> Kreta -> Caïro -> Saudi-Arabië (Jeddah) ->> Koeweit -> Iran (oost) -> Iran (west) -> India -> Nepal -> China (Wujiaba) -> Hong Kong -> Japan (Shimojishima) -> Japan (Nagasaki) -> Zuid-Korea (Busan) -> Tokio
En daar vandaan richting Rusland en via het noorden terug omdat daar nog wel wat kleine veldjes zijn om de oversteek te kunnen maken richting Alaska en vanaf Amerika moet ik nog even plannen wat ik ga doen.
Voor een werkelijke circumnavigatie vanaf Amsterdam (dus bv over Azie naar +/- Christchurch en over de Amerika's terug) ga je boven de grote oceaan wel tegen de grenzen van het (normale) bereik van de kleinste toestellen aanlopen.DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:25:
[...]
Tsja, in principe kan dat in elk vliegtuig wel ja. Als je maar genoeg geduld hebt...
En inderdaad.. geduld.. 360° x 60 NM/° / ~120 kts = 180 u in de lucht met een C172..
Dank je, hij heeft nog geen Xbox, maar dan zou de One X een optie zijn. Ik ben erg benieuwd waarmee je deze kan vergelijken tav PC Desktop specs. Freeware ondersteuning zou top zijn, al is mijn vader ook weer niet zo'n die-hard. Voor FS-X had hij enkel een C-130 Hercules en wat scenery.Gameaddict schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:02:
[...]
Houd er rekening meer dat als de versie op de Xbox uitkomt is deze uiteraard voor de nieuwe Xbox, en ik verwacht dan wel dat je de duurdere versie nodig hebt (Xbox one X a €500,-), tenzij je deze al hebt natuurlijk. Ondersteuning van hardware weet ik niet, de oude versie was daar heel slecht in maar kan me voorstellen dat dit mogelijk zal zijn.
PC heeft natuurlijk voordelen met het installeren van freeware. Ik verwacht dat je op de Xbox afhankelijk zal zijn van de marketplace, en misschien dat ze daar dan echte freeware toevoegen. (Beetje zoals farming simulator verwacht ik)
Lijkt me dat ze de Xbox en PC versie zoveel mogelijk hetzelfde willen houden dus ze zullen er geen arcade game of sim onderdelen uit gaan halen.
Lijkt mij nog een keer gaaf online samen te vliegen; dan heb je volgens mij op de XBOX al weer een online-abbo nodig.
Ik zou gewoon de Xcub (bushcrafters) en dan deze mod instaleren
https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-mods
en je kan makkelijk de hele wereld over ook op hele kleine veldjes kan je dan landen
hun zijn ook bezig met een wereld tour met de gemodden Xcub
https://www.bushleaguelegends.com/flight-log
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 08-12-2020 16:13 ]
Er is een hotfix die CTD’s met 3rd party aircraft oplost uitgekomen zojuist!
Ja maar daar heb ik de CJ4 dus voor, en ik blijf wel ten noorden van de evenaar. Dus wel een World tour maar wel het noordelijk deel van de wereld 😜Bacchus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:53:
[...]
Voor een werkelijke circumnavigatie vanaf Amsterdam (dus bv over Azie naar +/- Christchurch en over de Amerika's terug) ga je boven de grote oceaan wel tegen de grenzen van het (normale) bereik van de kleinste toestellen aanlopen.
En inderdaad.. geduld.. 360° x 60 NM/° / ~120 kts = 180 u in de lucht met een C172..
ik had met Steam wel een update maar in FS nietsDigitalExorcist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:17:
https://twitter.com/msfs_.../1336341035924946949?s=21
Mooney werkt weer een beetje naar behoren ....
nog geen Desktops gezien en hij volg de AP ( mits je hem dan aanzet ) was ik vergeten
denk waarom gaat jij nog rondjes vliegen terwijl ik je HDG en Hoogte ingesteld heb.. oja AP moet wel aanstaan
maar hij is hopelijk bug vrij nu

[ Voor 48% gewijzigd door ravw op 08-12-2020 18:33 ]
Ben benieuwd. Laten we het hopen. Ga hem zelf over een paar uurtjes pas testen.DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:17:
https://twitter.com/msfs_.../1336341035924946949?s=21
Edit: Had in de store een update van 917MB
[ Voor 6% gewijzigd door Gameaddict op 08-12-2020 18:35 ]
Ziet er goed uit danravw schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:23:
[...]
ik had met Steam wel een update maar in FS niets
Mooney werkt weer een beetje naar behoren ....![]()
![]()
nog geen Desktops gezien en hij volg de AP ( mits je hem dan aanzet ) was ik vergeten
denk waarom gaat jij nog rondjes vliegen terwijl ik je HDG en Hoogte ingesteld heb.. oja AP moet wel aanstaan![]()
![]()
maar hij is hopelijk bug vrij nu
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik had niets in store alleen 240 MB steam ... waar kan het verschil van updates aan liggen ?Gameaddict schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:28:
[...]
Ben benieuwd. Laten we het hopen. Ga hem zelf over een paar uurtjes pas testen.
Edit: Had in de store een update van 917MB
Misschien dat steam ze ingepakt download?ravw schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:53:
[...]
ik had niets in store alleen 240 MB steam ... waar kan het verschil van updates aan liggen ?
Van het officiele forum:
What is the file size of the update?
The main app update is approx 916.7 MB no more updates after that. Note the size of the update depends on the version of the game you have purchased. Don’t be alarmed if the update is smaller.
[ Voor 35% gewijzigd door 456 op 08-12-2020 19:54 ]
Mijn eerste post in dit topic, maar ik bekijk bovenstaande routes en filmpjes van soortgelijke vluchten met groot genoegen. Om te spelen moet ik nog even wachten, ik heb bijna dezelfde setup: B450, 16GB, 1660 Super. Nu nog een paar maanden wachten tot een 5600x/5700x wat goedkoper leverbaar wordt. 16GB er bij en dan kijken hoe het gaat.DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:25:
[...]
Tsja, in principe kan dat in elk vliegtuig wel ja. Als je maar genoeg geduld hebt...ik vlieg zelf met de CJ4 een zelfbedachte tour. Ben van Amsterdam inmiddels in Tokio aangekomen via allerlei tussenstops op max. 2 uur afstand.
Groningen -> Amsterdam -> Parijs -> Innsbruck -> Belgrado -> Kreta -> Caïro -> Saudi-Arabië (Jeddah) ->> Koeweit -> Iran (oost) -> Iran (west) -> India -> Nepal -> China (Wujiaba) -> Hong Kong -> Japan (Shimojishima) -> Japan (Nagasaki) -> Zuid-Korea (Busan) -> Tokio
En daar vandaan richting Rusland en via het noorden terug omdat daar nog wel wat kleine veldjes zijn om de oversteek te kunnen maken richting Alaska en vanaf Amerika moet ik nog even plannen wat ik ga doen.
Zelf heb ik met GMaps ook kleine velden opgezocht en heb zo alvast een route uitgezocht hoe het ongeveer gaat verlopen. Ook al duurt het niet 180 uur maar 360 uur, dan pak je iedere week toch een stuk. In een avond de wereld rond als in het echt, daar heb je weinig plezier aan.
Maastricht - Kopenhagen - Bergen - Noordkaap - Spitsbergen - Joezjny - St. Petersburg - Istanbul - Nairobi - Muskat - NwDelhi - Mandalay - Singapore - Jakarta - Tasmanië - Christchurch - eilandhoppen - Hong Kong - Shanghai - Hiroshima - eilandhoppen - Anchorage - Vancouver - Calgary - Salt Lake - Phoenix - Panama - (amazone af vliegen) - Kaapverdië - Lissabon - Amsterdam
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
alleen Externe planes werden gefixed de eigenplanes zijn nog niet aan de beurddawai0 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:06:
bizar, slechts 234mb op steam en niks ingame (en nog altijd a320 autopilot issues)
Ik vlieg trouwens met een Logitech X56, zijn daar nog interessant profielen voor? Standaard werkt het niet echt slecht.
Gebruik je de flybywire mod?dawai0 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:06:
bizar, slechts 234mb op steam en niks ingame (en nog altijd a320 autopilot issues)
Die hadden zelf al een fix uitgebracht afgelopen week. Wellicht helpt die?
Trouwens de eerste keer dat mijn grafische instellingen gereset waren. Ook vreemd dat het uiteindelijk met een MSFS update opgelost is, ik heb geen enkele update van de Mooney binnengehaald in al die weken. Nou ja, maakt me verder niet uit als het maar weer werkt.
/f/image/pkoDf4Fl77XawWqxH8tvxlCb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7hn3AmKTiBjAnAzpVmxINSsS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ESC4c23n4ajs55yNwvmh4ZjD.png?f=fotoalbum_large)
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
:strip_exif()/f/image/MXGnzIjOPvQVjVt635bNpB7r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EFiB1fsgKNpcd2ZCV4RaDFBs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1VhYlKaTWSedQqSPCHL7GJUM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zx04Rp4M0dUDfde5szDgVWKg.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/xVcWLBLfh9qwrxRNU1BG5Wke.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/k8GdeVh9MQMOw4yniBaAE5JN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FxVFd5zje8uQojJnv86qfqLN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R5RXyavoj0tUPb5OHloE7vsK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HdZuIWo956mSZav3cObe6p5P.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GglzZkMn5MoTXUHPSkOLONSh.png?f=fotoalbum_large)