Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
cbr600f4i schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:50:
[...]

Het kan zijn dat er nu weer wat meer AI - Live Traffic te zien is, ik heb nog niet echt een vergelijk gedaan. Ik heb wel de indruk dat het er weer iets meer activiteit is maar kan ook zijn omdat ik nu weer in Europa ben. Toevallig toen ik afgelopen week in Athene wilde landen zat er precies een ander vliegtuig voor de baan en onderweg naar Dubrovnik 2 vliegtuigen op de ATC gehoord. Bangkok is normaal gesproken ook een druk vliegveld dus zou kunnen dat er dan toch wat activiteit is.
Geen idee, ik heb gisteren heel kort even een stukje door Hong Kong gevolgen (sightseeing tijdens m'n world tour) en daar zat flink veel verkeer tussen op dat moment. AI-verkeer om precies te zijn..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

cbr600f4i schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:50:
[...]

Het kan zijn dat er nu weer wat meer AI - Live Traffic te zien is, ik heb nog niet echt een vergelijk gedaan. Ik heb wel de indruk dat het er weer iets meer activiteit is maar kan ook zijn omdat ik nu weer in Europa ben. Toevallig toen ik afgelopen week in Athene wilde landen zat er precies een ander vliegtuig voor de baan en onderweg naar Dubrovnik 2 vliegtuigen op de ATC gehoord. Bangkok is normaal gesproken ook een druk vliegveld dus zou kunnen dat er dan toch wat activiteit is.
In de laatste Q&A van gisteren zijn ze hierop ingegaan. Probleem is oa dat de data gefilterd wordt omdat in de data die ze krijgen de hoogte op 0m staat terwijl het vliegtuig in de lucht is. Of omdat er geen bestemming is ingegeven. Dit geeft nu nog problemen met het inlezen in MSFS. Ze zijn aan het bekijken hoe ze dit op gaan lossen. Schijnt zelfs dat boven parijs 90% eruit wordt gefilterd omdat de data niet klopt.

Blijf het overigens de moeite waarde vinden om de Q&A te volgen,

Bijvoorbeeld voor degene met een VR-bril (ik niet), VR zou eind december realiteit moeten zijn met ondersteuning voor alle brillen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gameaddict schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:32:
[...]

In de laatste Q&A van gisteren zijn ze hierop ingegaan. Probleem is oa dat de data gefilterd wordt omdat in de data die ze krijgen de hoogte op 0m staat terwijl het vliegtuig in de lucht is. Of omdat er geen bestemming is ingegeven. Dit geeft nu nog problemen met het inlezen in MSFS. Ze zijn aan het bekijken hoe ze dit op gaan lossen. Schijnt zelfs dat boven parijs 90% eruit wordt gefilterd omdat de data niet klopt.

Blijf het overigens de moeite waarde vinden om de Q&A te volgen,

Bijvoorbeeld voor degene met een VR-bril (ik niet), VR zou eind december realiteit moeten zijn met ondersteuning voor alle brillen.
Ik vond de Q&A ook interessant, ook dingen geleerd die niet in de changelog staat. O.a. dat ze de impact van turbulentie op het vliegtuig hebben aangepast en de vertaling van joystick input better hebben gemaakt voor GA kisten.

Vind het wel jammer dat ze de partnership hebben met Honeycomb, maar dat de Alha Control nog steeds niet bug vrij werkt in MSFS (o.a. met de heading bug van 10 degrees i.p.v. 1 degree). En dat ze al wel templates hebben toegevoegd voor de throttle, waar ik bang ben dat dezelfde fout / bug bij gaat voorkomen.
hier maar ook even plaatsen voor de mensen die hem nog niet gezien hebben

YouTube: How Microsoft Flight Simulator Recreated Our Entire Planet | Nocli...

:*)

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 26-11-2020 20:23 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Een eerste review van de add-on voor de TCA Throttle:
YouTube: Thrustmaster TCA Throttle Quadrant ADD-ON | FIRST LOOK + SETUP | MSFS

Ziet er netjes uit!
Tegelijk vraag ik me af of de knoppen Rudder Trim en Autobrake de belangrijkste knoppen waren om toe te voegen.

Als ik zo naar die onderkanten kijk dan is voor beide assen (speedbrake en flaps) ook weer te kiezen tussen de voorgedefinieerde detents en een vrije beweging.

Life is not about specs, it is about joy!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
Ik hoop dat er snel meer toestellen beschikbaar komen voor MSFS.
Je bent nu eigenlijk te beperkt.
Zijn er al releases op komst?
Mikee007 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:18:
ligt er aan wat je zoekt ...
er komen denk ik morgen weer nieuwe aan .. als ze naar market komen

een oud toestel uit de jaren 1909
https://secure.simmarket.com/wing42-blriot-xi.phtml

dacht ik een ultra light vliegding
https://secure.simmarket....s-aerolite-103-msfs.phtml

En een fighter
https://secure.simmarket....eurofighter-typhoon.phtml

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 26-11-2020 22:04 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

bartvl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:00:
Een eerste review van de add-on voor de TCA Throttle:
YouTube: Thrustmaster TCA Throttle Quadrant ADD-ON | FIRST LOOK + SETUP | MSFS

Ziet er netjes uit!
Tegelijk vraag ik me af of de knoppen Rudder Trim en Autobrake de belangrijkste knoppen waren om toe te voegen.

Als ik zo naar die onderkanten kijk dan is voor beide assen (speedbrake en flaps) ook weer te kiezen tussen de voorgedefinieerde detents en een vrije beweging.
Cool! Thanks voor de link.

Overigens weer een artikel wat aangekondigd is en voorlopig niet te verkrijgen.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
Net even gekeken op de tv, dan ziet het er allemaal wat imposanter uit, nog meer respect gekregen voor dit stukje software. Vooral het AI gedeelte, hoe snel ze de opbouw en invulling van de wereld, steden, bomen etc voor mekaar weten te krijgen. Dat belooft veel goeds voor de nabije toekomst.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• cbr600f4i
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2V7mv6RxkJf4-iYxK-GF-TD-2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UGPQhLgaYpI8an5WRSj6lT69.png?f=fotoalbum_large

Dacht dat het aan mijn verbinding lag, had bijna m'n router herstart.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

cbr600f4i schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:53:
[Afbeelding]

Dacht dat het aan mijn verbinding lag, had bijna m'n router herstart.
nee hier de hele avond al vreemd bezig :9
Xbox app uitgeloged...... inloggen ... werkt niet ....
Xbox app ingelogt ... marked werkt niet
Xbox app updaten .... FS2020 loopt vast
Restart FS2020 black screen ... gaat wel door .. connection lost :o
herstart .. alles werkt weer .... Geen OrBx aanbiedingen in Marked

• cbr600f4i
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePkLbUoIC9X2csE4oghbHV9Dwow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLe1gGUOwvGZntAoM8hSGB7l.jpg?f=fotoalbum_large

United Kingdom update eind januari!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Wat bedoelen ze met die Sim Update? De normale game engine update?
Gaan ze dus nu naar eens in de maand een update ipv elke 2 weken?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 21:47
Mikee007 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:18:
Ik zie deze opmerking nu al voor de tweede keer langskomen maar ik kan er met mijn hoofd niet bij. MSFS biedt dertig toestellen, waaronder de belangrijkste sporttoestellen en enkele iconische verkeerstoestellen. Het kost je honderden uren om die allemaal een beetje onder de knie te krijgen. In het echte leven komt een piloot zelden verder dan een handjevol types waar hij mee vliegt.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je een specifiek toestel, of een van een specifieke klasse mist, de B737 of een helikopter bijvoorbeeld.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

Bacchus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:25:
[...]

Ik zie deze opmerking nu al voor de tweede keer langskomen maar ik kan er met mijn hoofd niet bij. MSFS biedt dertig toestellen, waaronder de belangrijkste sporttoestellen en enkele iconische verkeerstoestellen. Het kost je honderden uren om die allemaal een beetje onder de knie te krijgen. In het echte leven komt een piloot zelden verder dan een handjevol types waar hij mee vliegt.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je een specifiek toestel, of een van een specifieke klasse mist, de B737 of een helikopter bijvoorbeeld.
Ik denk dat Mike de goede payware kisten bedoelt, echter is dit daar nu nog een te vroeg stadium voor.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• cbr600f4i
456 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:03:
[...]

Wat bedoelen ze met die Sim Update? De normale game engine update?
Gaan ze dus nu naar eens in de maand een update ipv elke 2 weken?
laat ze maar per maand doen, ik zie nu ook weinig veranderingen dus per maand geeft ze waarschijnlijk tijd om het beter te doen en meer issues te fixen.

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Beste medevliegers,

Ja ik moet eerst lezen, maar om nou 477 pagina's door te nemen is ook weer zo wat ;)

Ik wil graat een flightstick en gashendel, dus de thrustmaster tca set lijkt mij wel wat. helaas is dat spul dus nergens te koop. iemand nog tips?

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een vraag voor de mensen die MSFS met de diverse updates hebben staan.

Hoeveel GB neemt MSFS nu in?

Voor mijn nieuwe systeem zit ik te denken aan drive C: van 1 TB (NVMe) voor Windows 10 en progjes o.a. photoshop en drive D: van 1 TB ((NVMe) voor MSFS. Zal 1 TB voorlopdig genoeg zijn voor MSFS met updates en add-ons of lijkt 2TB aangeraden zonder direct overkill te zijn?

Backup en overige komt daarnaast op SSD en 2 HDD die van mijn huidige systeem overgaan.
rdluca schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:42:
Een vraag voor de mensen die MSFS met de diverse updates hebben staan.

Hoeveel GB neemt MSFS nu in?

Voor mijn nieuwe systeem zit ik te denken aan drive C: van 1 TB (NVMe) voor Windows 10 en progjes o.a. photoshop en drive D: van 1 TB ((NVMe) voor MSFS. Zal 1 TB voorlopdig genoeg zijn voor MSFS met updates en add-ons of lijkt 2TB aangeraden zonder direct overkill te zijn?

Backup en overige komt daarnaast op SSD en 2 HDD die van mijn huidige systeem overgaan.
ik zit nu op 125 GiG dat is inc diverse gekochte airports en addons extern.. maar denk dat je dat wel een beetje moet aanhouden ... 150 GIG is voorlopig wel genoeg voor de basis FS2020 en aankomende updates

1 TB is wel genoeg ..... mits je niet heel ORBX en andere Goolge over gezetten dingen gebruik >:)
dan ga je heel snel .. 1 Gig per airport /vliegtuig is gemiddeld wel wat je moet aanhouden :D

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 27-11-2020 12:50 ]

• Ircghost

Ircghost

@reinier666 wat voor tip heb je nodig? Geduld is een schone zaak? Wil je een alternatief?

@rdluca wat @ravw zegt + enkele tientallen GB's als je een offline cache wilt aanleggen zodat je niet altijd alles hoeft te downloaden als je regelmatig in een gebied vliegt. Ik ga er niet vanuit dat er grote gebieden gepubliceerd gaan worden zoals met XP11 a la Ortho4XP. Wel zie je bijvoorbeeld met de Japan en US update dat je zo'n 4GB extra moet downloaden, laten we zeggen dat er elke 3 maanden 1 world update is + wat extra dingen (bijv. 7GB per keer) kom je na een jaar uit op zo'n 40GB extra t.o.v. nu. dus ik denk als je 200GB aanhoudt, dat je genoeg vrije ruimte hebt om uit te breiden en je geen zorgen hoeft te maken over toekomstige updates.
Ircghost schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:53:
@reinier666 wat voor tip heb je nodig? Geduld is een schone zaak? Wil je een alternatief?

@rdluca wat @ravw zegt + enkele tientallen GB's als je een offline cache wilt aanleggen zodat je niet altijd alles hoeft te downloaden als je regelmatig in een gebied vliegt. Ik ga er niet vanuit dat er grote gebieden gepubliceerd gaan worden zoals met XP11 a la Ortho4XP. Wel zie je bijvoorbeeld met de Japan en US update dat je zo'n 4GB extra moet downloaden, laten we zeggen dat er elke 3 maanden 1 world update is + wat extra dingen (bijv. 7GB per keer) kom je na een jaar uit op zo'n 40GB extra t.o.v. nu. dus ik denk als je 200GB aanhoudt, dat je genoeg vrije ruimte hebt om uit te breiden en je geen zorgen hoeft te maken over toekomstige updates.
die patch gig worden overschreven dus dar merk je niets van ik ging met die 13 Gig van die US update ook maar heelweinig om hoog , en ja met 200 GIG zit je goed

en ja ik heb die cache heb je ook niet veel nodig , maar 1 TB SSD is mer dan zat
ik heb zelf 1TB voor OS en 2 TB voor games .. en ik heb nu al en stuk of 10 games er opstaan en nog niet op de helft met beide schijven

Opslag gaat naar een 6 TB externe dus daar heb ik geen last van of naar Goolge opslag van 100GB :*)

en op die 2TB staat XP11 en FS2020 ATS en ETS 2 vol mods geinstaleerd maar goed de mods van ATS en ETS2 gaan op de C :\

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 27-11-2020 13:00 ]

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ircghost schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:53:
Ja ;) ik kom nu dus steeds meer achter dat het gewoon afwachten is.
Een alternaties zou die T16000.M zijn, maar dat spul is ook nagenoeg niet leverbaar en buiten dat: ik vind de blauwe set mooier.

Wordt idd geduld dus ;)

:)

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@ravw en @Ircghost

Duidelijk, Thnx! Dan ga ik maar eens bestellen :)

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:41
reinier666 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:58:
[...]

Ja ;) ik kom nu dus steeds meer achter dat het gewoon afwachten is.
Een alternaties zou die T16000.M zijn, maar dat spul is ook nagenoeg niet leverbaar en buiten dat: ik vind de blauwe set mooier.

Wordt idd geduld dus ;)

:)
Ja dat vind ik ook wel jammer, ik heb er nu een beetje spijt van dat ik niet wat meer geld heb uitgegeven aan een set waar ik ook een aparte throttle bij had.

Nu moet ik wachten of ja lekker gescalped worden :9
rdluca schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:59:
@ravw en @Ircghost

Duidelijk, Thnx! Dan ga ik maar eens bestellen :)
black vrijdag dus je kan hem nog een beetje leuk geprijst kopen als je goed zoek

maar voor 2de SSD heb je geen super snelle nodig , wel voor OS schijf :+

M2 voor OS hier en een gewone SSD als "opslag" games

Uitpakken met bijna 1 gig per sec is wel lekker

Op 22 december verschijnt eerst een update waarmee vr-ondersteuning aan de game wordt toegevoegd

>:) O+

https://www.twitch.tv/videos/815451663

Daar gaat de kerst ,nou dan maar geen home alone kijken :+ :o die heb ik nou net zo vaak gezien als er versies zijn van FS

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 27-11-2020 13:54 ]

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:22
Ik weet niet of het voor de Amerika update minder was, maar Daytona International Speedway ziet er niet slecht uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3TbEOev3cP8jagY193Lb9lRytU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wpu30LmkNPxaVQrYsFfQgFxK.jpg?f=fotoalbum_large

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17

aap

strider1007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:05:
Ik weet niet of het voor de Amerika update minder was, maar Daytona International Speedway ziet er niet slecht uit...
Ik weet het ook niet, maar ik denk wel dat dit het soort scenery is waar de AI van MSFS erg goed in is. Het is eigenlijk gewoon een netwerk van wegen met gras en gebouwtjes; allemaal dingen die overal ter wereld voorkomen en de AI dus makkelijk kan herkennen.

het is op jouw screenshot net niet goed te zien, maar er staan pilaren langs het circuit waarop posities aangegeven worde, deze: https://www.google.com/ma...!2e10!3e12!7i10240!8i5120

Hoe geeft MSFS die weer? Zoals ze eruit horen te zien of als dunne flatgebouwen, zoals eerst ook met die oblisk in Washington DC was? Ik denk dat je daaraan kunt afleiden of dit circuit met de hand verbeterd is of zo kant en klaar door de AI gegenereerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door aap op 27-11-2020 15:05 ]

• strider1007
Niet slecht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VKkDEIjMjLm4gn2dsJUiEXyvpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPmfqqqN4YIfQnSROSaOFVLW.jpg?f=fotoalbum_large

• Ircghost

Ircghost

aap schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:04:
[...]

Ik weet het ook niet, maar ik denk wel dat dit het soort scenery is waar de AI van MSFS erg goed in is. Het is eigenlijk gewoon een netwerk van wegen met gras en gebouwtjes; allemaal dingen die overal ter wereld voorkomen en de AI dus makkelijk kan herkennen.

het is op jouw screenshot net niet goed te zien, maar er staan pilaren langs het circuit waarop posities aangegeven worde, deze: https://www.google.com/ma...!2e10!3e12!7i10240!8i5120

Hoe geeft MSFS die weer? Zoals ze eruit horen te zien of als dunne flatgebouwen, zoals eerst ook met die oblisk in Washington DC was? Ik denk dat je daaraan kunt afleiden of dit circuit met de hand verbeterd is of zo kant en klaar door de AI gegenereerd is.
Dat is de nieuwe trump tower, had je dat niet meegekregen? :+

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17

aap

Die pilaar ziet er inderdaad overtuigend uit; ik kan me haast niet voorstellen dat dat gegenereerd is. Maar als je dan rechts naar de tribunes kijkt, dan klopt daar toch duidelijk iets niet. Je had verwacht dat als iemand handmatig iets aan deze racebaan gedaan had, dat ie dat dan ook meteen gecorrigeerd zou hebben.

Je ziet trouwens wel dat die pilaar twee schaduwen heeft, net als het Washington Monument.

[ Voor 6% gewijzigd door aap op 27-11-2020 15:42 ]

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:16
Net weer ff MS FS geprobeerd, maar het weer klopt nog steeds voor geen meter. Geeft CAVOK op groningen, terwijl de metar op dit moment 3000 BR SCT003 BKN004 OVC006 aangeeft. :F
In de diamond 62 kloppen de indicaties ook totaal niet. Bij powerlevers op 50% geeft hij nog steeds een load indicatie van 100% weer. 8)7
Heb liever dat ze nu een keer de basis gewoon helemaal gaan fixen dan dat ze met nieuwe content komen.
upclocker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:12:

Heb liever dat ze nu een keer de basis gewoon helemaal gaan fixen dan dat ze met nieuwe content komen.
ja zo denk ik er ook over maar ze hebben daarom meerdere team ..

maar het is wel leuk team 1debug afdeling ........ we have fixed the problemen with AP
team 2 Nice we have make a new landscape .. :-)
het samenvoegen gaat gebeuren ... oops .. AP werk niet meer omdat dingen door het landschap zijn veranderd ... he het landschap ligt te hoog ... :-(

O wacht het is vandaag patch dag laten we het maar uitgeven dan hebben we weer 2 weken
:D

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
een black friday tip, in de aerosoft shop is het MFS2020 boek nu 25 procent goedkoper, nu is de prijs 10.44 euro. Zeker voor niet al te ervaren flight simmers kan ik dit boek zeker aanraden, ik heb er heel veel informatie uitgehaald en het is een ebook van hoge kwaliteit.

https://www.aerosoft.com/...guide-to-flight-simulator
Iemand problemen gehad om world update II te downloaden? Ik had dinsdag alles al gepatched en gedownload behalve de world update II. Gisteren proberen te installeren, maar zodra ik de knop "buy and purchase" of "buy" kies krijg in na 10 sec. een melding "World Update II: USA purchase failed". Niet echt logisch als ie gratis is 8)7 , en ook weten ze geld af te schrijven als ik iets koop in de store.

Zag dat meerdere gisteren problemen hadden met verbindingen, maar het werkt hier vandaag ook nog niet.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• Mikee007
Dani86 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat Mike de goede payware kisten bedoelt, echter is dit daar nu nog een te vroeg stadium voor.
Dat bedoel ik inderdaad :)

• Mikee007
Ik vind het wel erg frustrerend als je de instellingen aanpast van je toetsenbord bijvoorbeeld CTRL dat als die in gebruik is bij de ander niet verwijderd wordt..

Ik kwam er eigenlijk later pas achter waardoor er heel veel functies dubbel gebruikt wordt voor 1 toets combinatie.

Kost nog wel wat tijd alles goed naar mijn hand te zetten icm. de Joystick
Na een keer opnieuw opstarten was de marketplace helemaal grijs. Na een paar keer opnieuw opstarten is het uiteindelijk toch gelukt. Zullen dus toch wel weer verbindingen problemen zijn vanavond.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Ja er is/was een MP en Online issue.

PSN: plexforce (ps4)

• cbr600f4i
Interessante uitleg waarom sommige dingen al wel in trailers zaten en zitten maar nog niet in FS2020 zelf.

• cbr600f4i
upclocker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:12:
Ik blijf dit soort opmerkingen verbazingwekkend vinden 8)7

Je auto wordt gerepareerd en dan zeg je tegen de receptioniste: nee, laat die koffie maar zitten. Ik heb liever dat u mijn auto fixed.

Stel je hebt 100 programmeurs en 2 daarvan hebben verstand van de basis. Leg mij eens uit waarom 98 programmeurs omgeschoold moeten worden of niets moeten doen zodat 'de basis' wordt aangepakt. Die basis wordt sowieso aangepakt alleen niet in het tempo dat jij wilt. Wees blij dat er uberhaupt op allerlei terreinen updates komen want ik kan je vertellen dat mensen een stuk kwader worden als ze hooguit 1x per half jaar een basis update krijgen.

• upclocker
  • Laatst online: 15:16
cbr600f4i schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:52:
[...]

Ik blijf dit soort opmerkingen verbazingwekkend vinden 8)7

Je auto wordt gerepareerd en dan zeg je tegen de receptioniste: nee, laat die koffie maar zitten. Ik heb liever dat u mijn auto fixed.

Stel je hebt 100 programmeurs en 2 daarvan hebben verstand van de basis. Leg mij eens uit waarom 98 programmeurs omgeschoold moeten worden of niets moeten doen zodat 'de basis' wordt aangepakt. Die basis wordt sowieso aangepakt alleen niet in het tempo dat jij wilt. Wees blij dat er uberhaupt op allerlei terreinen updates komen want ik kan je vertellen dat mensen een stuk kwader worden als ze hooguit 1x per half jaar een basis update krijgen.
Ik zie het anders. Als je een nieuwe auto koopt verwacht je toch ook degelijke remmen, motor etc. Leuk dat ze later een airco toevoegen aan je auto, maar als je remmen en motor niet werken blijft het een slechte auto.

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 13:22
upclocker schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:35:
[...]

Ik zie het anders. Als je een nieuwe auto koopt verwacht je toch ook degelijke remmen, motor etc. Leuk dat ze later een airco toevoegen aan je auto, maar als je remmen en motor niet werken blijft het een slechte auto.
Het is echt appels met peren vergelijken wat jullie doen... Elke game (of sim) studio heeft zoveel verschillende programmeurs en projecten lopen. De mensen die 'de basis' aan het verbeteren zijn, zijn niet de mensen die updates of uitbreidingen aan de wereld, vliegtuigen of whatever maken. Waarschijnlijk zit een deel in USA, een ander deel in Korea, en nog een deel ergens anders en ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar deel. Je mag verwachten dat de basis verbeterd wordt, wat langer zal duren, maar ondertussen gaan anderen ook door met hun werk (en gelukkig maar).

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• Chrisuu01
upclocker schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:35:
[...]

Ik vind deze beredenering dan ook vele malen logischer en beter. Er zitten gewoon nog zoveel bijna game Breaking bugs in ik heb liever dat ze dit eens goed maken.

En er voor zorgen dat niet third party content makers na elke bijna twee wekelijkse update als een gek naar een fix opzoek moeten omdat hun add-on niet meer werkt. Dat vond ik zelf bijvoorbeeld echt bizar slecht

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Mikee007
Hebben meerdere mensen hier problemen met het instellen van hun Joystick?
Ik heb de Top Gun Fox 2 Pro en ervaar de volgende problemen

- Throttle slider is alleen 100% vol gas of 0% daartussen doet die niets.
- Elevator up/down.. kan ik moeilijk bedienen want is vol omhoog of vol omlaag.

Lastig te vliegen dus op deze manier.. terwijl een joystick het juist makkelijker zou moeten maken

Drivers zijn wel geüpdatet dus ik vind het erg vreemd dat die zo doet.
Sensiviteit is ook normaal

[ Voor 11% gewijzigd door Mikee007 op 28-11-2020 14:55 ]

• strider1007
Mikee007 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:54:
- Throttle slider is alleen 100% vol gas of 0% daartussen doet die niets.
- Elevator up/down.. kan ik moeilijk bedienen want is vol omhoog of vol omlaag.

Sensiviteit is ook normaal
Heeft volgens mij iets te maken met instellen als axis, niet als button..

Ruimtevaarthistorie ziet er leuk uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2y7ba7xz7CrSHFs2FYmREBZs_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hgKfjmnqXwiWs2arvVZFYt8.jpg?f=fotoalbum_large

De parkeerplaats ernaast echter :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sH9DTLSykUeRVv_Atph_GY9smJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZ4tV1bRWJuRrfKvCvSGr3Yc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKZ1N8cnWfH8hgxn8_CT0sUx9fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvZr2dWkkqT4go3oM0BkCGVX.jpg?f=fotoalbum_large
Palm beach Florida :

• Chrisuu01
Is dit bij jullie ook weer het geval?

Mijn spel start heel traag op als er best veel files in the community folder zitten.
Is hier iets aan te doen dat jullie weten?

• Mikee007
strider1007 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:02:
[...]

Heeft volgens mij iets te maken met instellen als axis, niet als button..
Ohja, ik zie het inderdaad dank voor de tip!

[ Voor 31% gewijzigd door Mikee007 op 28-11-2020 16:32 ]

Chrisuu01 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:02:
Is dit bij jullie ook weer het geval?

Mijn spel start heel traag op als er best veel files in the community folder zitten.
Is hier iets aan te doen dat jullie weten?
Ja, minder mods installeren.

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:12
Vandaag voor de eerste keer mijn 3080 erin gezwierd en getest in combinatie met mijn 8600k op 3440x1440.

Final approach in de A320 op EGLL met live weather (bewolking), live traffic en alles op ultra gaat niet onder de 20fps.
Heel erg tevreden mee zo!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Sinds de laatste patch al 2x CTD gehad, dit had ik daarvoor nauwelijks :/

Laadtijden zijn aanzienlijk korter, maar het blijft frustrerend als je na een vlucht van een uur bijna op de final approach zit.

• robinez
vandaag sinds tijden weer eens een mooney flight gedaan, ik durfde niet aan de heading en altitude knoppen te zitten, maar voor de rest was het een goede ervaring om er weer eens mee te vliegen.

Het was best een leuke vlucht dit keer in de nacht in mexico, vanuit het vliegtuig zag je de opkomende mistflarden in de nacht mooi weergegeven door de landingslichten die ik aan had staan in het vliegtuig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ONNHvFXUq5wlhcSlSxwD06MaCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L398jSfvBQ8bkxVqAnH3WGRN.jpg?f=fotoalbum_large
robinez schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:52:
vandaag sinds tijden weer eens een mooney flight gedaan, ik durfde niet aan de heading en altitude knoppen te zitten, maar voor de rest was het een goede ervaring om er weer eens mee te vliegen.

Het was best een leuke vlucht dit keer in de nacht in mexico, vanuit het vliegtuig zag je de opkomende mistflarden in de nacht mooi weergegeven door de landingslichten die ik aan had staan in het vliegtuig.

[Afbeelding]
hoe heb jij hem aan gekregen als ik de Feul pump aanzet .. desktop

• Chrisuu01
Nou moe ik wil gewoon meer opties :+

• robinez
ravw schreef op zondag 29 november 2020 @ 03:11:
[...]

hoe heb jij hem aan gekregen als ik de Feul pump aanzet .. desktop
Dat had ik gelezen van jouw bericht dus ik was begonnen met de engine aan en geen cold start gedaan.

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-11 13:54
robinez schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:36:
[...]

Dat had ik gelezen van jouw bericht dus ik was begonnen met de engine aan en geen cold start gedaan.
De fuel pump is in de sim niet strict noodzakelijk om te gebruiken. Ik doe het zelf zonder, en dat gaat prima de laatste weken.
robinez schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:36:
[...]

oke maar dat sla je de een van de meest belangrijke stukje van de sim over ..

maar het is voor mij wel erg lang geleden dat ik ben op gestart gelijk met een draaiende motor 8)

• robinez
ravw schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:10:
[...]

oke maar dat sla je de een van de meest belangrijke stukje van de sim over ..

maar het is voor mij wel erg lang geleden dat ik ben op gestart gelijk met een draaiende motor 8)
klopt, en voor de factory planes sla ik dat ook niet over, maar aangezien mijn enige payware vliegtuig van carenado niet goed werkt in de game ben ik dat min of meer verplicht om de CTD's in hun vliegtuig te voorkomen.

Ik ben die verhalen van carenado ook wel een beetje zat om eerlijk te zijn, eerst lag het aan MFS volgens hun, daarna bleken andere payware vliegtuigen wel te werken, toen hadden ze een update klaar die ze uit gerold hadden naar mfs. En nu is die update nog steeds niet uitgerold. Je kunt wel nagaan wat dit soort trajecten doen met het vertrouwen in carenado vliegtuigen op de lange termijn. Voor mij in ieder geval geen carenado vliegtuigen meer de komende tijd. Ik wacht wel op de andere leveranciers.

Maar het is een feit dat ik het inmiddels fijner vindt vliegen met de factory planes aangezien die niet crashen met een ctd.
robinez schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:20:
[...]

klopt, en voor de factory planes sla ik dat ook niet over, maar aangezien mijn enige payware vliegtuig van carenado niet goed werkt in de game ben ik dat min of meer verplicht om de CTD's in hun vliegtuig te voorkomen.

Ik ben die verhalen van carenado ook wel een beetje zat om eerlijk te zijn, eerst lag het aan MFS volgens hun, daarna bleken andere payware vliegtuigen wel te werken, toen hadden ze een update klaar die ze uit gerold hadden naar mfs. En nu is die update nog steeds niet uitgerold. Je kunt wel nagaan wat dit soort trajecten doen met het vertrouwen in carenado vliegtuigen op de lange termijn. Voor mij in ieder geval geen carenado vliegtuigen meer de komende tijd. Ik wacht wel op de andere leveranciers.

Maar het is een feit dat ik het inmiddels fijner vindt vliegen met de factory planes aangezien die niet crashen met een ctd.
ja ik heb gelukkig allen de Mooney gekocht en geen andere maar ik kan het wel begrijpen als je steeds dit soort dingen mee maakt , daarom voor mij ook even geen vliegtuigen van hun tot alles weer een beetje stabiel is en goed blijft draaien

Maar ik denk dat dit soort dingen staks ook met andere plane makers gaat gebeuren
als zo iets gebeurd met PMDG waar je dus net even 170 euro voor neer heb mogen leggen en MS weet dan de boel weer omzeep te helpen dan piep je wel anders
nu gaat het nog maar om 20/30 euro .

wacht maar als straks de grotere jongens komen dan zullen de problemen nog vele malen erger worden .. en denk ook als dit zo duur blijft gaan veel mensen zullen afhaken net zo als de addonmakers

ik zelf koop nu alleen nog maar vliegveldjes ( Alaska - BC - en de west kust van de VS ) omdat ik daar gewoon veel vliegt

De grote airports laat ik links liggen die komen wel via MS

Maar deze week geen marked bijgewerkt met nieuwe addons en geen ORBX kortingen :-(

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 29-11-2020 13:49 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:28
Ik denk ik ga op zondag maar weer eens een stukkie vliegen, tijdje niet meer gedaan. 43GB update. Blijkbaar loop ik een update of 2, of 3 achter :D

Ik baal er nog steeds enorm van dat PMDG over een jaar pas verwacht de 737 enigszins klaar te hebben. Sta bijna op het punt om FSX weer te installeren...

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 29-11-2020 14:17 ]

https://www.fsvisions.nl/...mpa-las-vegas-verschenen/ :o :o O+

dat ziet er toch wel erg mooi er uit

ook bekent gemaakt dat er een bae-146 komt voor XP11 en FS2020
_/-\o_
https://www.fsvisions.nl/...ssional-voor-p3d-v4-5-v5/

O+ YouTube: 146 Professional Research trip - Just Flight dev team visit RAF Nort...

Alleen die prijs zal iets minder worden

[ Voor 72% gewijzigd door ravw op 29-11-2020 14:59 ]

• Mikee007
Ik heb FS2020 nu sinds kort in bezit en ik moet zeggen het ziet er echt geweldig uit..
Tot nu toe vooral wat simpele vluchten gedaan met vooral de omgeving verkennen.

Hopelijk dat er nog wel aardig wat updates volgen met name qua toestellen niet dat alles Payware gaat worden want dan is hetgeen wat je krijgt qua prijs wel erg hoog.
Mikee007 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:04:

Hopelijk dat er nog wel aardig wat updates volgen met name qua toestellen niet dat alles Payware gaat worden want dan is hetgeen wat je krijgt qua prijs wel erg hoog.
valt echt mee .... de prijs is niet hoog
zeker gezien dat alles nog in ontwikkeling is
en als je dan ziet dat er nog veel dingen worden toegevoegt

kijk eens naar andere Flightsims ... daar is een 25 euro voor 1 airportje niets .. gemiddelde vliegtuig bij Xplane 11 is 40 a 50 euro per stuk
dus alles bij elkaar gezien is het geen hoge prijs . want je moet ook vooruit kijken , er gaat nog heel veel nieuwe dingen toegevoegt worden

en alleen het landschap en de andere dingen kosten je normaal al een paar keer een leuek vakantie geld .. uitgeven en dan heb je nog maar een klein stukje
Nu heb je daar geen omkijken naar de landschappen zijn gewoon erg mooi over 80% van de wereld
de rest zal allen maar mooier gaan worden

en ook het weer hoef je nu niets meer wat voor te kopen dat is gewoon perfect
dus als je het zo gaat bekijken dan is die 120 euro een lachertje wat je er voor betaald

Toen ik de eerste screenshots zag dahct ik dat gaat me weer een heel hoop kosten om hem aanteschaffen.
Het zelf verwacht dat het tegen de 200 euro zou gaan worden gezien de pro versie FSX ook al tegen de 140 euro liep , dus die 130 euro is ene mooi bedrag

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 29-11-2020 15:13 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:08:
[...]
valt echt mee .... de prijs is niet hoog
zeker gezien dat alles nog in ontwikkeling is
en als je dan ziet dat er nog veel dingen worden toegevoegt
Valt me ook heel erg mee ja.

Ik heb de Barcelona El-Prat addon gekocht voor 16 euro en het verbaasde me wel. Buiten het vliegveld hebben ze ook een heleboel gebouwen rondom de stad aangepakt, en het ziet er nu heel echt uit. De Sagrada Familia, de radiotoren boven op de berg, de "torre glories", echt van alles.

Dit, samen met de gebouwen die er via Bing al in 3D zaten, maakt dat de stad nu vrijwel volledig klopt. Echt verbijsterend. Ik zag zelfs ons logo op het gebouw van mijn werk zitten.

Met vroegere flightsims betaalde je veel meer voor dit soort addons, ik denk dat ze meer verkopen verwachten door de ingebouwde marketplace die het veel makkelijker maakt deze aan te schaffen en te installeren. Waardoor veel meer mensen dat daadwerkelijk doen en de prijs omlaag kan. Goeie zet.

Nu alleen nog VR en het is perfect. Daar kijk ik nu echt naar uit.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 29-11-2020 16:07 ]

• FastFred
Ik heb ergens een update gemist denk ik. Het WW2 monument in Washington DC is nog steeds een wolkenkrabber en White House nog steeds een paar grijze kantoorpanden?

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:12
FastFred schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:30:
Ik heb ergens een update gemist denk ik. Het WW2 monument in Washington DC is nog steeds een wolkenkrabber en White House nog steeds een paar grijze kantoorpanden?
Ook update gedaan vanuit marketplace? Daar moet je ook nog apart de usa update downloaden.

• FastFred
sandpatt schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:34:
[...]

Ook update gedaan vanuit marketplace? Daar moet je ook nog apart de usa update downloaden.
Lol ik dacht dat 43GB genoeg was 8)7

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:18

Pierre

Van nature lui!

FastFred schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:30:
En White House nog steeds een paar grijze kantoorpanden?
Als het aan Trump ligt wordt dat het ook.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• FastFred
Nouja, 4.5GB was ook zo binnen. Ben nu met de 208 de American tour ofzo aan het down van New York Stewart naar DC :)

Gewoon lekker de autopilot het werk laten doen, pilsje erbij :z

EDIT: Dan denk je dan brengen ze die USA update uit, en laten ze je een tour vliegen van NY naar DC dat ze dan alles gefixed hebben, in ieder geval op die route. Maar de eerste brug over de Hudson die je tegenkomt is dicht aan de onderzijde, wordt door de AI aangezien voor gebouw 8)7

EDIT: en brug nummer 2 :/

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 29-11-2020 20:30 ]

FastFred schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:34:
[...]

Lol ik dacht dat 43GB genoeg was 8)7
content ook even controleren oip update daar had ik ook iets van 35 MB :-)

• mvbo
  • Laatst online: 10:09
Ik begin weer op het punt te komen dat ik FS in de hoek ga gooien. Ik heb nooit CTD's gehad tot deze versie, nu elke keer. Nu heb ik ineens een ander probleem erbij, namelijk dat ik het hele spel niet meer op kan starten. Zodra ik het scherm te zien krijg van Monument Valley, blijft het rondje rechtsonderin ronddraaien, en komt er geen loading bar meer.

Mods weggegooid, repair uitgevoerd.. volgende stap wordt helaas een reinstall maar ik weet niet zeker of ik dit er nog voor over heb. Helaas..

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
mvbo schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:57:
Ik begin weer op het punt te komen dat ik FS in de hoek ga gooien. Ik heb nooit CTD's gehad tot deze versie, nu elke keer. Nu heb ik ineens een ander probleem erbij, namelijk dat ik het hele spel niet meer op kan starten. Zodra ik het scherm te zien krijg van Monument Valley, blijft het rondje rechtsonderin ronddraaien, en komt er geen loading bar meer.

Mods weggegooid, repair uitgevoerd.. volgende stap wordt helaas een reinstall maar ik weet niet zeker of ik dit er nog voor over heb. Helaas..
Ik heb vaak dat het rondje überhaupt niet verschijnt. Is inderdaad irritant. Paar keer opnieuw starten en dan doettie het weer. Laatst als administrator gestart en dat ging goed, maar weet niet zeker of dat altijd werkt.

• cbr600f4i
sandpatt schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:34:
[...]

OMG, ergens onbewust en door mods gehinderd wist ik het wel. Net even de mods verwijderd zodat ik de content manager weer kan openen, blijkt er inderdaad nog e.e.a. niet gedownload te zijn. Zoals Japan allerlei steden.. terwijl ik dacht Japan helemaal binnen te hebben en had daarna heel Japan doorkruist.

Dat is toch een dingetje in FS2020, dat je van alles en nog wat extra moet updaten en downloaden. Het lijkt alsof je alles al binnen hebt en dan moet je nog extra actie's doen om het helemaal binnen te krijgen.. Is er ook een manier om dat niet meer te hoeven?

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cbr600f4i schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:11:
[...]Dat is toch een dingetje in FS2020, dat je van alles en nog wat extra moet updaten en downloaden. Het lijkt alsof je alles al binnen hebt en dan moet je nog extra actie's doen om het helemaal binnen te krijgen.. Is er ook een manier om dat niet meer te hoeven?
Ik vind dit ook wel prettig eigenlijk. Zo hoef ik niet dingen te downloaden die ik toch niet gebruik. Japan heb ik bijv. links laten liggen want daar ga ik toch niet vliegen.

Ik vond dat altijd wel tof gedaan van X-Plane, daar kon je in blokjes van 10 bij 10 graden aanklikken welk gebied je precies wilde hebben. En zo behoorlijk veel diskruimte en update-downloads besparen als je het toch maar bij een beperkt gebied houdt.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 30-11-2020 13:29 ]

GekkePrutser schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:26:
[...]

Ik vind dit ook wel prettig eigenlijk. Zo hoef ik niet dingen te downloaden die ik toch niet gebruik. Japan heb ik bijv. links laten liggen want daar ga ik toch niet vliegen.

Ik vond dat altijd wel tof gedaan van X-Plane, daar kon je in blokjes van 10 bij 10 graden aanklikken welk gebied je precies wilde hebben. En zo behoorlijk veel diskruimte en update-downloads besparen als je het toch maar bij een beperkt gebied houdt.
hahahaha dat met die blokjes weet ik nog wel .. de eerste keer wat ik dus vergeten bepaalde egdienen na te klikken en dus kwam je in een water/ lucht zone terecht

heb ej net en vlucht van 2 uur achter de rug en dan willen landne , nergens geen land te zien .. mmmm zit ik nou fout en zit ik wel in de juiste riching , op de map en kaar word gewoon de goede kaart gegeven

oop vergete de instaleren van de landschappen , ik was ook erg blij dat de steam versie er kwam

• strider1007
Star Island, Miami Florida...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0bqhXyFTfjGcmt_oXz1sEvUklw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yl9fRlHwndWQ1SHOZfYKt8tX.jpg?f=fotoalbum_large

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
mvbo schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:57:

Ik heb precies dezelfde ervaring. Geen problemen tot deze versie. Laatst wilden vriendin en ik lekker in Zuid-Frankrijk vliegen, maar helaas. Net na het opstijgen een CTD, en dan verdwijnt de zin om weer van voor af aan te beginnen 8)7
En de leg van gisteren: Shimojishima naar Nagasaki!

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Shimojishima to Nagasaki

• refused81
  • Laatst online: 23-11 17:09
Het duurde even, maar eindelijk mijn built klaar voor oa FS2020:

Ryzen 9 - 5900x
AMD Radeon 6800 XT
32GB
49" Samsung C49RG90 5120x1440
Airbus edition Thrustmaster RCA Sidestick

Alles op Ultra en vliegen maar :)

iRacing Profiel

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Net een korte vlucht gedaan met de FlyByWire mod, van Orlando naar Miami. Kwam er wel achter dat sinds de laatste update zowel de NAV mode als de HDG niet werken. Dan maar zonder auto pilot. Niet ideaal maar wel gelukt :).

Hopelijk kunnen ze snel de oorzaak vinden en dit patchen.

Edit...
Ik vond onderstaande op hun discord server:
AP banking and not following flight plan (being investigated by the FBW team)

Workaround:
1. Spawn Cold and Dark
2. when loaded in hit "esc" then "save" and name flight.
3. Immediately hit "load" and select flight.
4. It will reload then proceed as normal flight
Bron: https://discord.com/chann...630914/771435594445226005

[ Voor 49% gewijzigd door Sparkiezz op 30-11-2020 21:08 ]

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:32
Ook weer begonnen met MSFS na een pauze van 15 jaar. Prachtige tijdsbesteding voor de avonden. Moest wel een dikke PC en een UW scherm neerzetten maar t was de juiste smoes zeg maar. Inmiddels head tracking aangezet met facetracknoir, heerlijk rondkijken !
Alles werkt prima hier maar vlieg alleen met de meegeleverde kisten. Wat wel echt beter kan is de windmodellering. Ik mis de verticale componenten (thermiek). En de vlagen kunnen niet minder dan 50%. Dus geen constante wind mogelijk. Iemand die daar een workaround voor weet ?
sbijlsma schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:36:
Ook weer begonnen met MSFS na een pauze van 15 jaar. Prachtige tijdsbesteding voor de avonden. Moest wel een dikke PC en een UW scherm neerzetten maar t was de juiste smoes zeg maar. Inmiddels head tracking aangezet met facetracknoir, heerlijk rondkijken !
Alles werkt prima hier maar vlieg alleen met de meegeleverde kisten. Wat wel echt beter kan is de windmodellering. Ik mis de verticale componenten (thermiek). En de vlagen kunnen niet minder dan 50%. Dus geen constante wind mogelijk. Iemand die daar een workaround voor weet ?
ga eens bij bergen in de buurt vliegen of er tussen door >:)

sbijlsma schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:36:
Ik heb tochtjes gemaakt (ben met een wereldreis bezig op het moment..) waarbij echt niks gebeurd en stukken boven bergen waarbij ik zelfs 1x gecrashed ben MET AUTOPILOT omdat het vliegtuig overstressed. De wind is echt wel een dingetje.. zeker boven bergen merk je *direct* dat er iets aan de hand is.

Afgelopen weekend boven Japan nog een tailwind van 100+ knopen gehad. Ook best pittig. Maar géén windstoten verder totdat ik de daling in begon te zetten, dat was even wat bumpy. En op ground level weer 'gewoon' normaal 15 kts headwind.

Zo dit is eens wat anders dan een BUGje in je vliegtuig

https://www.nu.nl/284669/...-bijen-van-vliegtuig.html

maar hebben ze eindelijk eens veel reizigers die mee willen .. worden ze weer uit elkaar gehaald met een waterkanon

• Chrisuu01
Sparkiezz schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:02:
Net een korte vlucht gedaan met de FlyByWire mod, van Orlando naar Miami. Kwam er wel achter dat sinds de laatste update zowel de NAV mode als de HDG niet werken. Dan maar zonder auto pilot. Niet ideaal maar wel gelukt :).

Hopelijk kunnen ze snel de oorzaak vinden en dit patchen.

Edit...
Ik vond onderstaande op hun discord server:

[...]

Bron: https://discord.com/chann...630914/771435594445226005
Ik heb alleen geen idee hoe ik zo'n ding vanuit cold en dark start mijn ifr schermen blijven dan leeg wat ik ook doe.

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:59
Chrisuu01 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb alleen geen idee hoe ik zo'n ding vanuit cold en dark start mijn ifr schermen blijven dan leeg wat ik ook doe.
Kijk anders deze video even:
YouTube: Real Airbus Pilot A320 Cold And Dark Setup Tutorial: Microsoft Fligh...

Ook andere video's van hem zijn zeer behulpzaam en fijn om naar te luisteren. :)

En voor de geintresseerden, de quadrant add-on is nu ook te preorderen:
https://www.flightsimwebs...dd-on-airbus-edition.html

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
jorank schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:49:
[...]

Kijk anders deze video even:
YouTube: Real Airbus Pilot A320 Cold And Dark Setup Tutorial: Microsoft Fligh...

Ook andere video's van hem zijn zeer behulpzaam en fijn om naar te luisteren. :)

En voor de geintresseerden, de quadrant add-on is nu ook te preorderen:
https://www.flightsimwebs...dd-on-airbus-edition.html
Heb hem maar weer besteld... Mooie uitbreiding op mijn Officer Pack. Eerste leverdatum zou week 48 zijn (vorige week), toen verschoven naar deze week. Aankondiging van TM: 29 december, en nu op de site eind januari 2021... Zal mij weer benieuwen. Kreeg ook pas begin november de Officer Pack na een pre-oder in juni.

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11 14:51
Ondertussen is de FBW A320 terug in orde, downloaden via de installer

• Novalin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-11 18:49
Novalin schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:14:
Sinds de recenste MS2020 updates is de sim niet vooruit te branden; maximaal 13 fps. Voorheen met gemak 30+
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Aanvulling: Processor blijft onder de 10% hangen....
Beste mede-FS2020 tweakers,

Ik krijg het probleem maar niet gevonden. FS2020 is niet vooruit te branden, wat ik volledig toewijdt aan de processor. Aan de processor ligt het niet, maar dit houdt de prestaties wel fors tegen; zelfs in het menu is FS2020 onwijs traag... |:(

Iemand enig idee wat het probleem is / kan zijn? Processor hangt in het menu rond de 2% en 'in game' slechts 8%.... Dit terwijl dit voorheen makkelijk richting de 50% ging, en de prestaties ook super waren.

Qua configuratie is er niets veranderd; zelfde systeem gebleven. Enige verschil is de update van FS2020.....

Ik ben gefrustreert :(

• Dani86

Dani86

AeroGeek

zwammen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:06:
Ondertussen is de FBW A320 terug in orde, downloaden via de installer
Ik heb het idee dat de a32NX mod niet werkt bij mij en dat ik de default Asobo a320 heb.

Hoe kan je zien of de mod daadwerkelijk "loopt"?

• mvbo
Dani86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:22:
[...]

Ik heb het idee dat de a32NX mod niet werkt bij mij en dat ik de default Asobo a320 heb.

Hoe kan je zien of de mod daadwerkelijk "loopt"?
Er zitten heel veel dingen in de a32NX mod die niet in de standaard 320 zitten, maar het makkelijkst vind ik het altijd om te kijken of de seatbelts signs werken op je overhead panel. Bij de Asobo 320 zijn die "inop". Misschien is er wel een makkelijkere of snellere manier, maar deze heb ik gebruikt toen ik problemen had met het laden van de mod. :)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:50
Novalin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:50:
[...]

Ik krijg het probleem maar niet gevonden. FS2020 is niet vooruit te branden, wat ik volledig toewijdt aan de processor. Aan de processor ligt het niet, maar dit houdt de prestaties wel fors tegen; zelfs in het menu is FS2020 onwijs traag... |:(

Iemand enig idee wat het probleem is / kan zijn? Processor hangt in het menu rond de 2% en 'in game' slechts 8%.... Dit terwijl dit voorheen makkelijk richting de 50% ging, en de prestaties ook super waren.

Qua configuratie is er niets veranderd; zelfde systeem gebleven. Enige verschil is de update van FS2020.....

Je bent niet alleen... Bad Performance (Low FPS) after latest Update (29 Oct.)

Heb de sim sinds kort na de een-na-laatste update niet meer opgestart. Na een paar CTDs was ik er wel klaar mee. Als ik zie hoe dit zich ontwikkelt gaat dat ook nog wel even duren.

Komend weekend P3D er maar weer eens op zetten. Mis m'n degelijke PMDG spul namelijk ook wel :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• cbr600f4i
DigitalExorcist schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb tochtjes gemaakt (ben met een wereldreis bezig op het moment..) waarbij echt niks gebeurd en stukken boven bergen waarbij ik zelfs 1x gecrashed ben MET AUTOPILOT omdat het vliegtuig overstressed. De wind is echt wel een dingetje.. zeker boven bergen merk je *direct* dat er iets aan de hand is.

Afgelopen weekend boven Japan nog een tailwind van 100+ knopen gehad. Ook best pittig. Maar géén windstoten verder totdat ik de daling in begon te zetten, dat was even wat bumpy. En op ground level weer 'gewoon' normaal 15 kts headwind.
Is het een bug dat het vliegtuig zelfs bij niet al te bewolkt weer, standaard cumulus, hevig heen en weer, op en neer gaat? De Grand Caravan is dan eigenlijk niet te vliegen.

• Novalin
alexbl69 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:21:
[...]

Je bent niet alleen... Bad Performance (Low FPS) after latest Update (29 Oct.)

Heb de sim sinds kort na de een-na-laatste update niet meer opgestart. Na een paar CTDs was ik er wel klaar mee. Als ik zie hoe dit zich ontwikkelt gaat dat ook nog wel even duren.

Komend weekend P3D er maar weer eens op zetten. Mis m'n degelijke PMDG spul namelijk ook wel :).
Geruststellend dat het niet aan mijn setup ligt dus.. Maar balen is het wel.
Gelukkig P3D hier nog draaiende, maar mis FS2020 toch wel qua graphics..
cbr600f4i schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:31:
[...]

Is het een bug dat het vliegtuig zelfs bij niet al te bewolkt weer, standaard cumulus, hevig heen en weer, op en neer gaat? De Grand Caravan is dan eigenlijk niet te vliegen.
Geen idee, valt me reuze mee. Maar het ligt eraan wáár je vliegt: boven zee (praktisch geen turbulentie) of boven bergen (behoorlijk bumpy). En aan de wind en de windstoten. Oscillation issues zijn grotendeels opgelost in recente patches begreep ik. Ik vlieg te weinig met de Grand Caravan om er iets van te zeggen: m'n laatste vlucht was van LOWI naar Belgrado, grotendeels boven bergen, maar geen extreme hoogtes gevlogen of zo.

Novalin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:50:
[...]

Updates hebben nogal eens de neiging om je grafische settings te vernaggelen. Heb je Geforce Experience? Dan kan het aanpassen van wat settings dáár veel resultaat hebben. Wat is je rendering scale in FS? Zet die eens op 100.

Performance issues zijn niet écht meer een algemeen dingetje sinds de laatste updates. Het is vaak een kwestie van configuratie/settings. Over het algemeen* wordt gesteld dat er performancewinst is.

* En nee daarmee zeg ik niet dat dat in 100% van de gevallen gegarandeerd is dus.

• Novalin
DigitalExorcist schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:14:
[...]

Updates hebben nogal eens de neiging om je grafische settings te vernaggelen. Heb je Geforce Experience? Dan kan het aanpassen van wat settings dáár veel resultaat hebben. Wat is je rendering scale in FS? Zet die eens op 100.

Performance issues zijn niet écht meer een algemeen dingetje sinds de laatste updates. Het is vaak een kwestie van configuratie/settings. Over het algemeen* wordt gesteld dat er performancewinst is.

* En nee daarmee zeg ik niet dat dat in 100% van de gevallen gegarandeerd is dus.
Ik heb een RX570.
Wat ik al zei, voor de update draaide het super. (resolutie 1920x1080 overigens)
Zelfs op low komen er niet meer dan 15fps uit.. Dus aan de settings ligt het helaas niet :-(

• mvbo
Ik merk dat sinds de laatste update mijn GPU het zwaar heeft. Waar eerder mijn CPU de bottleneck bleek, staat die nu op 15-20% en mijn GPU op 100% constant. Heeft iemand anders dit ook opgemerkt?

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat ik minder FPS haal, maar dat gevoel heb ik wel.

Ik heb een 3600, 5700XT en 32g RAM

[ Voor 16% gewijzigd door mvbo op 02-12-2020 09:34 ]

mvbo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:32:
Ik merk dat sinds de laatste update mijn GPU het zwaar heeft. Waar eerder mijn CPU de bottleneck bleek, staat die nu op 15-20% en mijn GPU op 100% constant. Heeft iemand anders dit ook opgemerkt?

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat ik minder FPS haal, maar dat gevoel heb ik wel.

Ik heb een 3600, 5700XT en 32g RAM
Ja, bij mijn Ryzen 3600 en 1660 Super en 16GB RAM staat de CPU ook >95% en CPU op mwaaah 20% zoiets? Die heeft het lekker rustig. Tussen 30 en 40 fps, alles op 1080p en clouds op ultra, rest op high, render scale op 100, TAA en supersampling op maximaal.

• Cat--eye
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-11 23:49

Na de update bleef ik ook, op punten waar veel vliegverkeer was, steken op 10 fps. Ik heb al het vliegverkeer uitgezet en draai weer normaal. Laat even weten wat dit bij jou doet.
Pagina: 1 ... 120 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc