Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Wat ik zelf doe is de route maken via simbrief.com. deze laad ik in het menu van fs2020. En pas vervolgens de de departure aan zodat ik wel aan de gate sta. Dan is de route al ingevoerd in de fms.killerbee1958 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:24:
ik word gek,.
Probeer nu in MSFS met de FLYbyWire A32Nx te vliegen.
Probleem wat ik als eerste tegenkom, is dat ik op de MCDU mijn flightplan onder init niet kan opgeven.
Als ik EHRD/EGKK probeer in te voeren op LSK1 dan gebeurt er helemaal NIETS.
Heb al getracht hierop te googlen maar niets gevonden.
Is er hier iemand dit dit symptoom herkent en kan aangeven wat ik fout doe?
Start vanaf cold en dark en heb het zowel geprobeerd voordat de adirs aligned zijn als gewacht totdat ze wel aligned zijn.
Ik zit op stable version 0.4.1
Oke, bedankt voor de tip. Ik heb eigenlijk Avlasoft maar heb toch even met simbrief geprobeerd.Sparkiezz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:24:
[...]
Wat ik zelf doe is de route maken via simbrief.com. deze laad ik in het menu van fs2020. En pas vervolgens de de departure aan zodat ik wel aan de gate sta. Dan is de route al ingevoerd in de fms.
Kan keurig flightplan in Simbrief maken en via simbrief downloader op mijn vaste schijf zetten.
Conform instructie op world map scherm load van het flightplan gedaan (gaat ook goed)
Maar als ik dan weer in de cockpit zit dan zit flightplan niet in MCDU en kan ik het er ook niet inzetten.
Wel zie ik via Navlog dat FS2020 het flightplan van simbrief inderdaad geladen heeft. Maar het komt niet in de MCDU tevoorschijn en manual entries lukken ook niet (ook bv niet een CI van 6 laden).
Misschien moet ik maar eens alles verwijderen en opnieuw laden.
Ik vloog gisteren van Fairbanks naar Anchorage met live weather en het was precies zomer in Alaska, allemaal groen.
ravw schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:10:
als je van Montreal vandaan komt dan kan het nog wel maar dan is het nog niet gebruikelijk om over Missouri heen te gaan naar Wyoming
Ik bedoelde de rivier de Missouri, niet de staat. Dit was inderdaad in de staat Montana.sandpatt schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:00:
Je bedoelt wss Montana ipv Missouri? Dit zou wel een hele omweg zijn anders vanuit Canada.
Hier ongeveer
Leuk dat iedereen meteen geografisch meedenkt!
[ Voor 27% gewijzigd door aap op 21-11-2020 10:17 ]
Aha.. ja dan lijkt het er inderdaad op dat er iets niet werkt. Gebruik je de Stanley versie? Ik wel. Anders de mod maar helemaal verwijderen en opnieuw downloaden. Wellicht werkt dat.killerbee1958 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:08:
[...]
Oke, bedankt voor de tip. Ik heb eigenlijk Avlasoft maar heb toch even met simbrief geprobeerd.
Kan keurig flightplan in Simbrief maken en via simbrief downloader op mijn vaste schijf zetten.
Conform instructie op world map scherm load van het flightplan gedaan (gaat ook goed)
Maar als ik dan weer in de cockpit zit dan zit flightplan niet in MCDU en kan ik het er ook niet inzetten.
Wel zie ik via Navlog dat FS2020 het flightplan van simbrief inderdaad geladen heeft. Maar het komt niet in de MCDU tevoorschijn en manual entries lukken ook niet (ook bv niet een CI van 6 laden).
Misschien moet ik maar eens alles verwijderen en opnieuw laden.
Die functionaliteit is er simpelweg nietkillerbee1958 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:24:
ik word gek,.
Probeer nu in MSFS met de FLYbyWire A32Nx te vliegen.
Probleem wat ik als eerste tegenkom, is dat ik op de MCDU mijn flightplan onder init niet kan opgeven.
Als ik EHRD/EGKK probeer in te voeren op LSK1 dan gebeurt er helemaal NIETS.
Heb al getracht hierop te googlen maar niets gevonden.
Is er hier iemand dit dit symptoom herkent en kan aangeven wat ik fout doe?
Start vanaf cold en dark en heb het zowel geprobeerd voordat de adirs aligned zijn als gewacht totdat ze wel aligned zijn.
Ik zit op stable version 0.4.1
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Dat is net zo iets zeggen ik ben al dit jaar 4 keer naar Amerika geweestaap schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:15:
[...]
[...]
Ik bedoelde de rivier de Missouri, niet de staat. Dit was inderdaad in de staat Montana.
Hier ongeveer
Leuk dat iedereen meteen geografisch meedenkt!
https://www.google.nl/map...m2!3d53.094426!4d6.371521
Even een ommetje maken via Portland op de brommer
https://www.google.nl/map...2!3d51.853203!4d4.4802265
Net zo iets als je bent verplicht om een mondkapje op te hebben in het vliegtuig want anders mag je niet mee .....
maar dan wel binnen een X aantal uur eten gaan serveren waar iedereen dus hun mandkapje af doet om te eten
[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 21-11-2020 11:51 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Eh?????
Kijk even hier. Die is er echt wel met de Fly by Wire A32Nx
YouTube: Real Airbus Pilot A320 MCDU Setup Tutorial in Microsoft Flight Simul...
Herinstallatie van FS2020 loopt nu bij mij.
Bij mij werkt het iig niet, alleen als ik de flightplanner van FS zelf gebruik.killerbee1958 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:54:
[...]
Eh?????
Kijk even hier. Die is er echt wel met de Fly by Wire A32Nx
YouTube: Real Airbus Pilot A320 MCDU Setup Tutorial in Microsoft Flight Simul...
Herinstallatie van FS2020 loopt nu bij mij.
/off-topicravw schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:34:
[...]
Dat is net zo iets zeggen ik ben al dit jaar 4 keer naar Amerika geweest![]()
https://www.google.nl/map...m2!3d53.094426!4d6.371521
Even een ommetje maken via Portland op de brommer![]()
https://www.google.nl/map...2!3d51.853203!4d4.4802265
Nou, ik zei toch echt "Schemer valt in boven de Missouri". Als ik de staat bedoeld had ipv de rivier dan ik de "de" weggelaten.
Dat is gewoon net als het verschil tussen
Ik ga naar Amsterdam:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BK70QJBvulmUjkUWub6nTXZc.jpg?f=user_large)
En:
Ik ga naar De Amsterdam :
Ik gebruik nooit die planner van FS, zet mezelf alleen op een gate neer, en voer vervolgens gewoon via de MCDU de airports en m'n route in zoals @killerbee1958 probeert uit te voeren. Vervolgens kan je dan gewoon via de ATC (als je dat wil) clearance vragen voor deze route. Ik gebruik ook de 32nx mod (4.1) en heb hier geen issues mee. Hopelijk is het opgelost voor je na een herinstallatie!Dani86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:13:
[...]
Bij mij werkt het iig niet, alleen als ik de flightplanner van FS zelf gebruik.
Had wat ergens toch wat spijt van de Mooney, want ik vlieg niet zo graag single-engine. Verder is de Mooney echt een leuk vliegtuig overigens, dus imho wel een prima add-on aan die prijs.
Maar deze nieuwe is echt heerlijk voor wat sight-seeing, vliegt lekker (wat verwacht je anders van een trainer) en laat zich heerlijk zacht landen zonder enige moeite. Wat een genot! Wat rondjes gemaakt vanaf KORS in de baai daar, echt genieten!
1 bugje gevonden (althans, ik denk bug), als je het storm-raampje open maakt mid-flight, overstress je je aircraft...
raam open maken in flight dat molt je vliegtuig moet je ook niet doenHoogie2004 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:48:
Ok, die nieuwe Carenado plane is wel heel lekker. Eindelijk een leuke twin-engine aftermarket plane.
Had wat ergens toch wat spijt van de Mooney, want ik vlieg niet zo graag single-engine. Verder is de Mooney echt een leuk vliegtuig overigens, dus imho wel een prima add-on aan die prijs.
Maar deze nieuwe is echt heerlijk voor wat sight-seeing, vliegt lekker (wat verwacht je anders van een trainer) en laat zich heerlijk zacht landen zonder enige moeite. Wat een genot! Wat rondjes gemaakt vanaf KORS in de baai daar, echt genieten!
1 bugje gevonden (althans, ik denk bug), als je het storm-raampje open maakt mid-flight, overstress je je aircraft...
Zijn er die een soortgelijke overstap hebben gemaakt en wat is jullie ervaring/bevindingen?
Zo deed ik het vroeger bij de PMDG Queen of the skiesmvbo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:01:
[...]
Ik gebruik nooit die planner van FS, zet mezelf alleen op een gate neer, en voer vervolgens gewoon via de MCDU de airports en m'n route in zoals @killerbee1958 probeert uit te voeren. Vervolgens kan je dan gewoon via de ATC (als je dat wil) clearance vragen voor deze route. Ik gebruik ook de 32nx mod (4.1) en heb hier geen issues mee. Hopelijk is het opgelost voor je na een herinstallatie!
Ik vlieg 9 vd 10 keer met de TBM 930. Ik voel er weinig voor om FS opnieuw te installeren, gezien de tijd dat het kost.
Doen jullie bij een re-install meteen een clean install van Windows?
Dit soort games zijn de reden dat ik een tripplehead setup heb gebouwd.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Tja, wat kun je er van zeggen. 27" en 1440p (109dpi) is een grote upgrade vanaf 24" 1080p (93dpi). Oftewel een groter scherm en meer pixeldichtheid. Verder, ik hoop dat je videokaart (en de rest van je systeem) het aankan.Sparkiezz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:32:
Ik overweeg door enkele enthousiaste reactie om van een standaard 24 inch FHD monitor over te stappen naar een 27 inch QHD HDR monitor over te stappen voor FS2020.
Zijn er die een soortgelijke overstap hebben gemaakt en wat is jullie ervaring/bevindingen?
...
Sowieso doen, los van MSFS.Sparkiezz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:32:
Ik overweeg door enkele enthousiaste reactie om van een standaard 24 inch FHD monitor over te stappen naar een 27 inch QHD HDR monitor over te stappen voor FS2020.
Een van de grootste upgrades die je kan doen.. Neem gelijk 144hz.
oehh heerlijk man... maaruh dat was ik toch nog maar even niet van planunezra schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:38:
@Sparkiezz Ik game zelf op 3x27" 1440p en ik vind dat zo'n setup er echt voor gemaakt is.
Dit soort games zijn de reden dat ik een tripplehead setup heb gebouwd.
Ik heb een AMD 3600, 5700 XT en 32 gb geheugen. Op zich draait het nu op high/ultra behoorlijk ok en vloeiend. In de becnhmark van tweakers zak ik geen heel groot FPS verlies tussen FHD en QHD.Luxicon schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:46:
[...]
Tja, wat kun je er van zeggen. 27" en 1440p (109dpi) is een grote upgrade vanaf 24" 1080p (93dpi). Oftewel een groter scherm en meer pixeldichtheid. Verder, ik hoop dat je videokaart (en de rest van je systeem) het aankan.
Zijn er die ervaring hebben met HDR?
Haha ik hou het even bij 75hz... zeker voor FS voegt een hoge refresh rate volgens mij niet heel veel toe. Ik vond in ieder geval de stap van 60 naar 75hz totaal niet merkbaar (persoonlijk).DoubleYouPee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:51:
[...]
Sowieso doen, los van MSFS.
Een van de grootste upgrades die je kan doen.. Neem gelijk 144hz.
[ Voor 17% gewijzigd door Sparkiezz op 21-11-2020 20:53 ]
En na installatie inderdaad nu wel in staat om het flightplan op de MCDU aan te passen.mvbo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:01:
[...]
Ik gebruik nooit die planner van FS, zet mezelf alleen op een gate neer, en voer vervolgens gewoon via de MCDU de airports en m'n route in zoals @killerbee1958 probeert uit te voeren. Vervolgens kan je dan gewoon via de ATC (als je dat wil) clearance vragen voor deze route. Ik gebruik ook de 32nx mod (4.1) en heb hier geen issues mee. Hopelijk is het opgelost voor je na een herinstallatie!
Heeft me wel bijna een hele dag gekost om alles weer geinstalleerd te krijgen, maar goed we kunnen nu eindelijk eens wat gaan proberen met de A32Nx
Wat vakantieplaatjes onderweg, Chitral - Pakistan , zie de tekst op de bergzijde
/f/image/thnZa23Y6aBwosrDuri4ov5i.png?f=fotoalbum_large)
Ashgabat Turkmenistan
/f/image/BGNTAO8xCj2f6mKUl7jPCPTS.png?f=fotoalbum_large)
Ergens in Iran vlak voordat je Turkije binnenkomt:
/f/image/TD4epnI6KCB3VJGnK7W6w6kj.png?f=fotoalbum_large)
Tussen Antalya en Kastelorizo:
/f/image/ePsm59dFzVlX2Zih8LA7oqLO.png?f=fotoalbum_large)
Kastelorizo:
/f/image/Kaq9T9kjAIjmigIviHQhZ8RD.png?f=fotoalbum_large)
Kastelorizo Approach runway 13, ik raad alleen wel de approach op 31 aan want de runway loopt schuin en is vanuit het Zuiden dus beter aan te vliegen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat terwijl die van mij wel voldoet aan de minimum vereisten, zeer frustrerend iedere keer die melding te krijgen.
Drivers zijn ook geüpdatet.
/f/image/GSAOIhveVC00YzptSxFW0cI1.png?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag weer een leg van mn wereldreis gevlogen: Paro naar Wujiaba.
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Wujiaba approach
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
heb je de laatste Windows 10 update ?Mikee007 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:34:
Krijgen meerdere mensen de melding ''uw pc voldoet niet aan de systeemvereisten'' bij het opstarten van FS2020?
Dat terwijl die van mij wel voldoet aan de minimum vereisten, zeer frustrerend iedere keer die melding te krijgen.
Drivers zijn ook geüpdatet.
Dit was nl. bij mij het geval... na de windows update kreeg ik de melding niet meer
/f/image/8fqaNvPFwLAE0e26sfus416E.png?f=fotoalbum_large)
En weer een leg gehad op mn wereldreis. Welkom in Hong Kong! Volgende keer met daglicht even een rondje over de stad.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ja me Windows 10 is up-to-date dus dat kan het niet zijn.PresidentSkroob schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:35:
[...]
heb je de laatste Windows 10 update ?
Dit was nl. bij mij het geval... na de windows update kreeg ik de melding niet meer
Ik vind dat nog wel meevallen, bij mij voldoet dat geheel aan de verwachging. Vlieg eens op een weekenddag op Heahtrow en het is gewoon vervelend zoveel spelers dat er zijn. Spawnend op jouw landingsbaan.cbr600f4i schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:26:
Toch wel jammer dat het hele live traffic gebeuren zo'n tegenvaller is op dit moment. Vlieg je de hele wereld rond en ik kan letterlijk de momenten terug herbeleven dat ik een vliegtuig ben tegengekomen op een luchthaven (approach en takeoff). Een paar in Anchorage, Sydney, Brisbane, Bangkok.. Iets meer in de lucht maar ook bedroevend weinig. Om het over de liveries nog maar niet te hebben.
Het mooie van "live" online vliegen is ook meteen het grootste nadeel: doordeweek kan ik alleen savonds een vluchtje doen, maar dan heb ik niet altijd zin om ook daadwerkelijk 's een nachtvlucht te doen, en buiten is het weer al niet denderend, dan is in FS een zonnig dagje wel lekker voor je mood. Echter als je het weer of tijd aan wil passen, zit je wel in een andere online server.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik bedoel niet met andere 'spelers' maar real trafficMagic schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:26:
[...]
Ik vind dat nog wel meevallen, bij mij voldoet dat geheel aan de verwachging. Vlieg eens op een weekenddag op Heahtrow en het is gewoon vervelend zoveel spelers dat er zijn. Spawnend op jouw landingsbaan.
Het mooie van "live" online vliegen is ook meteen het grootste nadeel: doordeweek kan ik alleen savonds een vluchtje doen, maar dan heb ik niet altijd zin om ook daadwerkelijk 's een nachtvlucht te doen, en buiten is het weer al niet denderend, dan is in FS een zonnig dagje wel lekker voor je mood. Echter als je het weer of tijd aan wil passen, zit je wel in een andere online server.
Voorbeeldje, ik vlieg letterlijk heel Turkije door en er is geen enkel Turkish Airlines gepasseerd over de ATC.
[ Voor 19% gewijzigd door cbr600f4i op 22-11-2020 13:40 ]
Weer een leg voltooid: Wujiaba naar Hong Kong!
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Aanvulling: Processor blijft onder de 10% hangen....
[ Voor 16% gewijzigd door Novalin op 22-11-2020 15:31 ]
Geen idee, maar je kunt proberen de prioriteit van het proces (.exe) hoger in te stellen.Novalin schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:14:
Sinds de recenste MS2020 updates is de sim niet vooruit te branden; maximaal 13 fps. Voorheen met gemak 30+
...
FXAA uitschakelen in Nvidia Control Panel kan de oplossing zijn.Novalin schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:14:
Sinds de recenste MS2020 updates is de sim niet vooruit te branden; maximaal 13 fps. Voorheen met gemak 30+
Ik had hetzelfde probleem na de update en hiermee was het opgelost.
FXAA is geen optie binnen de AMD Radeon drivers blijkt..sandpatt schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:00:
[...]
FXAA uitschakelen in Nvidia Control Panel kan de oplossing zijn.
Ik had hetzelfde probleem na de update en hiermee was het opgelost.
Biedt geen soelaasLuxicon schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:35:
[...]
Geen idee, maar je kunt proberen de prioriteit van het proces (.exe) hoger in te stellen.
Misschien met iets als RadeonPro?Novalin schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:42:
[...]
FXAA is geen optie binnen de AMD Radeon drivers blijkt..
ik heb ook net een nieuwe monitor gekocht met het oog op de ps5 en ik wilde ook naar 1440 voor mfs 2020.Sparkiezz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:51:
[...]
Zijn er die ervaring hebben met HDR?
[...]
Haha ik hou het even bij 75hz... zeker voor FS voegt een hoge refresh rate volgens mij niet heel veel toe. Ik vond in ieder geval de stap van 60 naar 75hz totaal niet merkbaar (persoonlijk).
Ik heb uiteindelijk een 4k monitor gekocht, ik draai 1440 voor mfs2020 op die monitor omdat 4k te zwaar is voor mijn videokaart, maar grafisch zag ik ook niet heel veel verschil tussen 1440 en 4k, dus dat is prima te doen. Het verschil tussen 1080p en 1440p is wel enorm groot. Het is tegen fotorealisme aan als je op ultra speelt, echt ongelooflijk gaaf.
Maar het meest indrukwekkend vind ik tot nu toe de HDR toevoeging in games. Echt een mega verbetering ten opzichte van het 'wat vlakke flauwe' scherm dat ik tot nu toe gewend was. Als ik dat vooraf had geweten had ik veel eerder geupgrade. Let er dan wel op dat je scherm hdr goed weer kan geven, veel leveranciers adverteren ermee maar halen niet echt de brightness die je wel graag zou willen hebben. Mijn scherm heeft hdr10 met een displayHDR van 600, dit komt heel erg goed over.
Kwa herz heb ik een scherm die maximaal 60 hz aankan, dat is voor mij een bewuste keuze geweest tussen prijs en kwaliteit. Als je meer herz wil met die specs en grootte (mijne is 32 inch) dan wilde ik onder de 900 euro blijven, en dat lukt normaal niet op die grootte. 60 hz is voor mij vloeiend zat, ik ben toch geen esporter waarbij elke herz geldt.
Thanks voor de update! Paar vragen:robinez schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:21:
[...]
ik heb ook net een nieuwe monitor gekocht met het oog op de ps5 en ik wilde ook naar 1440 voor mfs 2020.
Ik heb uiteindelijk een 4k monitor gekocht, ik draai 1440 voor mfs2020 op die monitor omdat 4k te zwaar is voor mijn videokaart, maar grafisch zag ik ook niet heel veel verschil tussen 1440 en 4k, dus dat is prima te doen. Het verschil tussen 1080p en 1440p is wel enorm groot. Het is tegen fotorealisme aan als je op ultra speelt, echt ongelooflijk gaaf.
Maar het meest indrukwekkend vind ik tot nu toe de HDR toevoeging in games. Echt een mega verbetering ten opzichte van het 'wat vlakke flauwe' scherm dat ik tot nu toe gewend was. Als ik dat vooraf had geweten had ik veel eerder geupgrade. Let er dan wel op dat je scherm hdr goed weer kan geven, veel leveranciers adverteren ermee maar halen niet echt de brightness die je wel graag zou willen hebben. Mijn scherm heeft hdr10 met een displayHDR van 600, dit komt heel erg goed over.
Kwa herz heb ik een scherm die maximaal 60 hz aankan, dat is voor mij een bewuste keuze geweest tussen prijs en kwaliteit. Als je meer herz wil met die specs en grootte (mijne is 32 inch) dan wilde ik onder de 900 euro blijven, en dat lukt normaal niet op die grootte. 60 hz is voor mij vloeiend zat, ik ben toch geen esporter waarbij elke herz geldt.
1. Welke scherm heb je?
2. 1080p op 24 inch heeft toch evenveel PPI (pixels per inch) als 1440p op 32 inch? En zou dan toch niet scherper moeten ogen? Of zie ik wat over het hoofd. Dat is mijn voornaamste reden om niet hoger dan 27 inch te gaan. 4k ga ik niet trekken en wil wel omhoog in PPI. Mij lijkt dat 27 inch op 1440p de sweet spot.
3. Ik heb sterk getwijfeld (en nog) over HDR. Schermen met display HDR 600 vindt ik niet terug in de pricewatch (met QHD 27 inch). Ik heb mijn oog nu laten vallen op deze: https://tweakers.net/pric...471/aoc-q27t1-zilver.html omdat ik verschillende reviews terug lees over het hoge contrast en goede kalibratie. En deze heeft Freesync al moet ik me nog verdiepen in hoeverre dat een toegevoegde waarde is in FS2020. En het oog wil ook wat
Ja ik kan me dit wel voorstellen, vooral met iets als FS2020 waarbij je tegen de zon in vliegt ofzo.robinez schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:21:
[...]
Ik heb even gekeken maar ik zie geen schermen met 4K op 24" en ook nog HDR helaas... Ik wil geen lagere DPI dan dat omdat ik het ook voor tekst zal gebruiken en ik hou van de scherpte. Nouja, even afwachten dan tot de techniek er klaar voor is.
Edit: Voor mij is 140dpi niet voldoende
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 23-11-2020 10:28 ]
1. ik heb gekozen voor de Asus cg32uq, dat is wel een redelijk duur scherm, maar de kwaliteit is er ook naar moet ik zeggen. De 60hz limiet houdt het nog enigzins betaalbaar. Voor 1440p lag mijn keuze op de samsung odessey g7, maar uiteindelijk heb ik toch voor de asus cq32ug gekozen.Sparkiezz schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:32:
[...]
Thanks voor de update! Paar vragen:
1. Welke scherm heb je?![]()
2. 1080p op 24 inch heeft toch evenveel PPI (pixels per inch) als 1440p op 32 inch? En zou dan toch niet scherper moeten ogen? Of zie ik wat over het hoofd. Dat is mijn voornaamste reden om niet hoger dan 27 inch te gaan. 4k ga ik niet trekken en wil wel omhoog in PPI. Mij lijkt dat 27 inch op 1440p de sweet spot.
3. Ik heb sterk getwijfeld (en nog) over HDR. Schermen met display HDR 600 vindt ik niet terug in de pricewatch (met QHD 27 inch). Ik heb mijn oog nu laten vallen op deze: https://tweakers.net/pric...471/aoc-q27t1-zilver.html omdat ik verschillende reviews terug lees over het hoge contrast en goede kalibratie. En deze heeft Freesync al moet ik me nog verdiepen in hoeverre dat een toegevoegde waarde is in FS2020. En het oog wil ook wat. Ik heb daarom HDR toch maar laten varen om mijn budget zo een beetje in toom te houden.
2. bij 1440p weet ik dat niet echt , mijn 4k scherm heeft 140dpi wat een stuk hoger is dan 1440 die op 109dpi zit. Ik heb overigens voor 4k gekozen uiteindelijk omdat de ps5 geen 1440 p native output heeft. Dat bleek achteraf helemaal geen issue aangezien ik nauwelijks scherpte verschil tussen mfs 2020 op 1440p en 4k zie. Beide resoluties zijn megascherp kwa look en feel
3. toen ik nog naar 1440p keek zat ik inderdaad te twijfelen tussen de ASUS Tuf schermen en zo'n aoc scherm in die prijsklasse. Toch zou ik echt kijken naar schermen met een goede HDR implementatie, dat maakt echt een enorm verschil kwa beleving, ik vond dat meer indrukwekkend dat de hogere scherpte.
wat betreft de vraag over tekstscherpte op 4k. Ik heb het hier draaien en heb de windows weergave op 150 procent gezet voor normaal gebruik zodat de letters iets groter zijn in windows en het is ongelooflijk scherp op 140dpi. Dat is totaal geen issue.
Dank voor je reactie! Tja... HDR blijft aantrekkelijk en ik lees ook veel positieve verhalen. De implementatie in FS zou erg goed zijn... maar ja... die prijs. Als ik in de pricewatch zoek met als enige eis >= HDR600 dan is het goedkoopste scherm op dit moment 400,-. En dat is toch iets forser dan ik op dit moment wil uitgeven.robinez schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:02:
[...]
1. ik heb gekozen voor de Asus cg32uq, dat is wel een redelijk duur scherm, maar de kwaliteit is er ook naar moet ik zeggen. De 60hz limiet houdt het nog enigzins betaalbaar. Voor 1440p lag mijn keuze op de samsung odessey g7, maar uiteindelijk heb ik toch voor de asus cq32ug gekozen.
2. bij 1440p weet ik dat niet echt , mijn 4k scherm heeft 140dpi wat een stuk hoger is dan 1440 die op 109dpi zit. Ik heb overigens voor 4k gekozen uiteindelijk omdat de ps5 geen 1440 p native output heeft. Dat bleek achteraf helemaal geen issue aangezien ik nauwelijks scherpte verschil tussen mfs 2020 op 1440p en 4k zie. Beide resoluties zijn megascherp kwa look en feel
3. toen ik nog naar 1440p keek zat ik inderdaad te twijfelen tussen de ASUS Tuf schermen en zo'n aoc scherm in die prijsklasse. Toch zou ik echt kijken naar schermen met een goede HDR implementatie, dat maakt echt een enorm verschil kwa beleving, ik vond dat meer indrukwekkend dat de hogere scherpte.
wat betreft de vraag over tekstscherpte op 4k. Ik heb het hier draaien en heb de windows weergave op 150 procent gezet voor normaal gebruik zodat de letters iets groter zijn in windows en het is ongelooflijk scherp op 140dpi. Dat is totaal geen issue.
https://tweakers.net/moni...opWMjQyNTYHGgmiLZVia2trAQ
Ah, dat lijkt inderdaad wel per gebied te verschillen, ik kan me voorstellen dat er momenteel sowieso minder gevlogen wordt, maar soms kom je er bij de ATC bijna niet tussen als je op schiphol vliegt, en soms is het een uitgestorven vlakte. Het zijn echter wel vaak dezelfde maatschappijen die je terug hoort.cbr600f4i schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:37:
[...]
Ik bedoel niet met andere 'spelers' maar real trafficDit was een van de speerpunten in de presentatie's voordat FS2020 uitkwam, het Iberia vliegtuig, de drukke vliegvelden met vertrekkende en aankomende vliegtuigen, alsof het echt was. Je ziet daar in FS2020 nog geen procent van wat in het echt rondvliegt.
Voorbeeldje, ik vlieg letterlijk heel Turkije door en er is geen enkel Turkish Airlines gepasseerd over de ATC.
Toch vraag ik me wel af hoe dat dan zou moeten werken, als elke 2 minuten op schiphol een vliegtuig moet landen, hoe ga je dan de simmers er nog tussen passen?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
dat snap ik heel goed, budget is belangrijk. Ik moet ook zeggen dat ik tot nu toe HDR nooit gemist heb, simpelweg omdat ik geen idee had wat het doet voor je game. Nu ik het in actie heb gezien is het voor mij een must have geworden. Maar als je belangrijkste drijfveer de 1440p upgrade is en je hdr nooit gemist hebt dan kun je dat prima doen en dat later ooit eens upgraden naar een hdr scherm.Sparkiezz schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:11:
[...]
Dank voor je reactie! Tja... HDR blijft aantrekkelijk en ik lees ook veel positieve verhalen. De implementatie in FS zou erg goed zijn... maar ja... die prijs. Als ik in de pricewatch zoek met als enige eis >= HDR600 dan is het goedkoopste scherm op dit moment 400,-. En dat is toch iets forser dan ik op dit moment wil uitgeven.
https://tweakers.net/moni...opWMjQyNTYHGgmiLZVia2trAQ
Dat soort keuzes (op basis van herz) heb ik ook gemaakt, als ik voor een 144hz scherm op 32 inch wilde gaan zit je al richting de 1500 euro, dat vond ik veel te duur, dus vandaar dat ik voor 60hz gekozen heb en eerlijk gezegd , voor mij was dat voldoende en over een jaar of 5 kijk ik wel eens weer waar de techniek en prijs dan staat.
Ik had ergens op de FS forums gelezen dat je iets van 5% ziet van wat Flightaware en FR24 tonen en de argumentatie of vermoeden waardoor dat was. Bottomline was volgens mij nog dat het gissen was naar de oorzaak en dat het waarschijnlijk ergens in 2021 verbeterd zou worden.Magic schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:28:
[...]
Ah, dat lijkt inderdaad wel per gebied te verschillen, ik kan me voorstellen dat er momenteel sowieso minder gevlogen wordt, maar soms kom je er bij de ATC bijna niet tussen als je op schiphol vliegt, en soms is het een uitgestorven vlakte. Het zijn echter wel vaak dezelfde maatschappijen die je terug hoort.
Toch vraag ik me wel af hoe dat dan zou moeten werken, als elke 2 minuten op schiphol een vliegtuig moet landen, hoe ga je dan de simmers er nog tussen passen?
Ergens klopt het dan wel, want je moet dus een heel druk gebied hebben zodat je met 5% alsnog een redelijk aanbod hebt. Maar ja, zoals ik al zei, als je dan de letterlijk een rondje om de wereld doet is het bedroevend weinig.
Er is wel een freeware project dat de juiste liveries en type vliegtuigen gaat tonen maar daar staat vooralsnog geen datum bij en het is natuurlijk jammer dat het zover moet komen terwijl het als een feature is gebracht.
boven Iran kan ik je Hayghar Valley aanraden.aap schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:10:
Vanavond begonnen met een vlucht door onbekend gebied: van Kaboel, Afghanistan naar Zabol, Iran. Dat traject vlieg je in het echt niet zo snel.
"de Grand Canyon" van Iran.
tip: ga wel met een bushplane
vliegen vanaf Shiraz in een uurtje zuidelijke richting
Dat is maar goed ook, want de PS5 kan niet met 1440 omgaan. nieuws: Sony: PlayStation 5 ondersteunt geen 1440p-resolutierobinez schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:21:
[...]
ik heb ook net een nieuwe monitor gekocht met het oog op de ps5 en ik wilde ook naar 1440 voor mfs 2020.
En heb uiteindelijk een 4k monitor gekocht...
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
klopt, dat was ook 1 van de redenen om voor een 4k scherm te gaan en niet voor de samsung odessey. En alles werkt perfect nu, de meeste games op de pc draaien op 4k met mijn 2070 rtx kaart en mfs2020 draait op 1440 p op 40 a 50 fps en de upscaling naar 4k blijft megagoed stand houden, dus prima te doen. De ps5 draait op 4k hier dus eigenlijk ben ik er wel blij mee zoals het nu is.koenvdlinden schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:02:
[...]
Dat is maar goed ook, want de PS5 kan niet met 1440 omgaan. nieuws: Sony: PlayStation 5 ondersteunt geen 1440p-resolutie
van St Maarten naar Saba

trim is nog wel een dingetje met de mooney maar goed op de AP heb je daar geen last van
Maar gelukkig geen vastlopers of desktop gezien
en voor die het al opgevallen was .. ja dit is de TNCM van Airworthy Designs
straks maar even de zelfde vlucht terug
Ik heb gisteravond ook de Carenado Pa-44 aangeschaft, en idd wat een heerlijk toestelHoogie2004 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:48:
Ok, die nieuwe Carenado plane is wel heel lekker. Eindelijk een leuke twin-engine aftermarket plane.
Same here, kan al weer niet wachten tot het werk af is vanmiddag, dan heb ik weer even een uurtje!mvbo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:23:
[...]
Ik heb gisteravond ook de Carenado Pa-44 aangeschaft, en idd wat een heerlijk toestelDit wordt m'n nieuwe go-to GA plane voor de komende tijd
Ook de Throttle van de Airbus stick is binnen, en heb nu een aantal mappings, Default (airbus), Single Engine (rechter throttle = flaps) en twin-engine
Grappig dat dit (volgens mij) de eerste post is in dit topic "vanuit" het Caribisch gebied. Je zou toch zeggen dat het daar best leuk vliegen is.ravw schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:53:
Zo weer eens een vluchtje gedaan met de Mooney
van St Maarten naar Saba
nee hoor niet de eerste keer :-) heb al meerdere keren hier van St Barth nar Saba gevlogenBacchus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:
[...]
Grappig dat dit (volgens mij) de eerste post is in dit topic "vanuit" het Caribisch gebied. Je zou toch zeggen dat het daar best leuk vliegen is.
maar de standaard ABC is nog niet veel aan dus je heb er nog te weinig te zien :-)
Ik wacht ook of meer vliegvelden in de Carin gebied sowieso al de ABC eilanden en Dominicaanse Rep
hoogte instellen van de mooney klapte hij er uit
maar was wwel een leuk vluchtje aan het doen vanaf TFFG over TNCM over TFFJ over SABA en wilde landen op TNCM maar helaas klapte hij er uit
TFFG

TNCM

TFFJ

SABA

En vlak daarna zag ik mijn desktop weer
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Op steam ook
13 GB
Basic is 13 GiG
USA update 4,5 GIG
Content 36 mb
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 24-11-2020 17:35 ]
Waar heb jij sensitivity op staan?Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:01:
[...]
Same here, kan al weer niet wachten tot het werk af is vanmiddag, dan heb ik weer even een uurtje!
Ook de Throttle van de Airbus stick is binnen, en heb nu een aantal mappings, Default (airbus), Single Engine (rechter throttle = flaps) en twin-engineHet vliegt wel heerlijk met die TCA
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Dus dat word weer geen Mooney vliegen
Geen bewegingen met de cam en pijltjes toetsen
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 24-11-2020 17:50 ]
Blijft het bar slecht vinden dan een nieuwe patch dan vliegtuigen weer vernacheld maar dan ook consistent.ravw schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:45:
Mooney is weer vernagelt ..... feul pomp aanzetten is terug naar Desktop
Geen bewegeningen met de cam en pijltjes toetsen
Ja zeker als het om Payware gaat daar mogen ze van mij toch wel wat meer optesten , maar ja ze geven elkaar de schult van het probleemChrisuu01 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:49:
[...]
Blijft het bar slecht vinden dan een nieuwe patch dan vliegtuigen weer vernacheld maar dan ook consistent.
maar ik vind zelf dat het niet aan de makers ligt van het vliegtuig want voor de update was hij nog vliegbaar
heb nu 3 keer de feulpomp aangezet en 3 keer desktop
ben benieuwd hoe het met die nieuwe vliegtuig van carenado gaat als die dus nu ook en probleem heeft dan zou ik dat echt schandalig vinden
ben benieuwd wat ik nog meer gaat vinden
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 24-11-2020 17:55 ]
Eén van de doelen voor release 0.6.0 van de A32NX is een hard-fork van de Asobo code. Dat betekent eigenlijk dat we zoveel mogelijk onze eigen codebase willen hebben en enkel nog het 3D model van Asobo willen gebruiken. Vervolgens willen we de A32NX systeemlogica die nu nog in JavaScript is geschreven omzetten naar Rust + WebAssembly. HTML + JavaScript houden we dan enkel voor het renderen van de schermen. Maar voor we daar zijn moeten er nog een aantal bugs in de Asobo API worden opgelost en zo is het cirkeltje weer rond
Wat cool dat jij bij dit product betrokken bent. Jullie doen echt enorm goed werk met de A32NX, waarvoor echt hulde. Zonder deze mod zou het echt waardeloos zijn om met airliners te vliegen in MSFS.DutchCommando schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:03:
De realiteit is dat de SDK nog lang niet klaar en daarmee stabiel is. Daar hebben we bij het A32NX project ook last van. Ook die heeft bijna iedere release fixes nodig. Dat is ook logisch, want het overschrijft slechts een gedeelte van de default A320 bestanden in het virtual filesystem.
Eén van de doelen voor release 0.6.0 van de A32NX is een hard-fork van de Asobo code. Dat betekent eigenlijk dat we zoveel mogelijk onze eigen codebase willen hebben en enkel nog het 3D model van Asobo willen gebruiken. Vervolgens willen we de A32NX systeemlogica die nu nog in JavaScript is geschreven omzetten naar Rust + WebAssembly. HTML + JavaScript houden we dan enkel voor het renderen van de schermen. Maar voor we daar zijn moeten er nog een aantal bugs in de Asobo API worden opgelost en zo is het cirkeltje weer rond.
er zijn geluiden dat die nieuwe vliegtuig van Carenado de Seminole ook niet meer werkt en zelfs verdwijnt uit je hangaar als je de Mooney gebruikt
en ze zijn beide dus niet meer bruikbaar
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 24-11-2020 18:47 ]
Kan het mis hebben, maar de updates kunnen zorgen dat de add-ons moeten updaten. Het enige wat je eraan kunt doen, is de add-on ontwikkelaars de kans geeft te updaten, voordat de release uitgerold wordt aan het brede publiek.ravw schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:52:
[...]
Ja zeker als het om Payware gaat daar mogen ze van mij toch wel wat meer optesten , maar ja ze geven elkaar de schult van het probleem
maar ik vind zelf dat het niet aan de makers ligt van het vliegtuig want voor de update was hij nog vliegbaar
ben benieuwd hoe het met die nieuwe vliegtuig van carenado gaat als die dus nu ook en probleem heeft dan zou ik dat echt schandalig vinden
...
die mischien pas in 2021/2022 uit gaan komen .. denk het niet dat ze dit bewust doenSaven schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:50:
Altijd leuk die enorme updates als je net ff een uurtje de tijd hebt om te vliegenValt me wel tegen dat de 747 en 787 ondergeschoven kindjes lijken. De 747 vliegt nog altijd als een ballon op steroids en de 787 is ook maar so so... Zouden ze dit bewust doen om 3rd party developers tegemoet te komen?
Man man man... wat ben ik blij met het werk wat jullie verzettenDutchCommando schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:03:
De realiteit is dat de SDK nog lang niet klaar en daarmee stabiel is. Daar hebben we bij het A32NX project ook last van. Ook die heeft bijna iedere release fixes nodig. Dat is ook logisch, want het overschrijft slechts een gedeelte van de default A320 bestanden in het virtual filesystem.
Eén van de doelen voor release 0.6.0 van de A32NX is een hard-fork van de Asobo code. Dat betekent eigenlijk dat we zoveel mogelijk onze eigen codebase willen hebben en enkel nog het 3D model van Asobo willen gebruiken. Vervolgens willen we de A32NX systeemlogica die nu nog in JavaScript is geschreven omzetten naar Rust + WebAssembly. HTML + JavaScript houden we dan enkel voor het renderen van de schermen. Maar voor we daar zijn moeten er nog een aantal bugs in de Asobo API worden opgelost en zo is het cirkeltje weer rond.
Heel veel respect hiervoor en ook voor het tempo waarin dit gebeurt!
Ik heb zojuist met de Seminole een rondje rond Palm Springs gevlogen, werkte allemaal zonder problemen. Lijkt voor mij allemaal mee te vallen deze update, ik merk alleen helaas niet de FPS boost die jij wel merktravw schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:52:
[...]
Ja zeker als het om Payware gaat daar mogen ze van mij toch wel wat meer optesten , maar ja ze geven elkaar de schult van het probleem
Iemand nog antwoord op m'n laatste vraag?Dani86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:37:
[...]
Zo deed ik het vroeger bij de PMDG Queen of the skies
Ik vlieg 9 vd 10 keer met de TBM 930. Ik voel er weinig voor om FS opnieuw te installeren, gezien de tijd dat het kost.
Doen jullie bij een re-install meteen een clean install van Windows?
Ik ga echt niet heel Windows opnieuw installeren. Dus ik doe alleen een reinstall van de game (Steam version). Wel eventueel diverse directories verwijderen. Ff googlen, zeker als je App store versie hebt.
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
- eerst 1 GB downloaden in de Microsoft Store
- dan 11 GB downloaden in-game
- dan 35 MB updates binnenhalen in de content manager
Dan denk je klaar te zijn, maar4 nee:
- nog 4 GB downloaden via de Marketplace.
Kan dat nou echt niet in één keer?
Overigens zijn al mijn instellingen opnieuw gereset na de update.
De tekst in de sim is ook niet meer zoals het was. Enorm grote en wazige letters, resolutie is nochtans ok.
Devils Tower is bij mij gewoon een gat in de grond.

Iemand enig idee waarom ik zulke vreemde patterns moet volgen als ik kies voor een ILS voor een bepaalde baan (In dit geval baan 7 van Newcastle)? De Boeing 747 waarin ik vlieg gaat dit echt niet trekken.
Op Schiphol zie ik dat soort patterns ook (al is het in minder mate qua scherpe bochten), deze bijvoorbeeld:

Ik heb de blauwe lijn er zelf bij getekend want zo zou ik het eigenlijk willen volgen, al snap ik dat je dan eerst een direct bij ATC moet aanvragen maar dan nog lukt het me niet om het vliegtuig dat pad langs te sturen (via de AP uiteraard) .
Vreemd, volgens mij had ik alles in 1 keer (Steam). Arghh, voortaan eerder naar bed. Je hebt gelijk.aap schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:26:
Wat een gedoe, deze update weer:
[ Voor 8% gewijzigd door Ynnoz op 25-11-2020 01:44 ]
Graag beantwoord ik deze vraag maar dan in dit draadje:renem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:24:
[Afbeelding]
Iemand enig idee waarom ik zulke vreemde patterns moet volgen als ik kies voor een ILS voor een bepaalde baan (In dit geval baan 7 van Newcastle)? De Boeing 747 waarin ik vlieg gaat dit echt niet trekken.
Op Schiphol zie ik dat soort patterns ook (al is het in minder mate qua scherpe bochten), deze bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Ik heb de blauwe lijn er zelf bij getekend want zo zou ik het eigenlijk willen volgen, al snap ik dat je dan eerst een direct bij ATC moet aanvragen maar dan nog lukt het me niet om het vliegtuig dat pad langs te sturen (via de AP uiteraard) .
killerbee1958 in "(Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes"
Inderdaad, stoor ik me ook enigszins aan. Wil je updaten klik dan hier en kom over 10 minuten of een uur maar terug, maar tussendoor moet je dan op van alles en nog wat klikken - update - continue... Beetje hetzelfde als press any key.aap schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:26:
Wat een gedoe, deze update weer:
Ik zal vanavond of morgen even screenshots maken van de sensitivity settings, want dat is nog wel een dingetje... Ik heb ook geen idee of die settings werken voor alle een / twee motorige vliegtuigen, want ik heb ze pas getest bij 1 single-engine (Cessna 172) en 1 multi-engine plane (Carenado PA-44)...
Hier tot nu toe echt heel weinig problemen, niet met updaten, niet met crashes, niet met rare graphics glitches... Ik heb de steam versie, verder geen community mods, ik draai de laatste drivers (en rommel niet in de driver settings). Geen idee waar alle issues bij andere mensen vandaan komen.
[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-11-2020 08:37 ]
Zelfde hier, op UW resolutie 3440x1440. Ze hebben de text en text boxes precies groter en waziger gemaakt (alsof ze in andere resolutie zitten). Zeer irritant en sinds de patch gisterensandpatt schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:33:
Dat van die marketplace had ik ook niet direct door.
Overigens zijn al mijn instellingen opnieuw gereset na de update.
De tekst in de sim is ook niet meer zoals het was. Enorm grote en wazige letters, resolutie is nochtans ok.
Devils Tower is bij mij gewoon een gat in de grond.
Zelfde resolutie bij mij...dawai0 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:05:
[...]
Zelfde hier, op UW resolutie 3440x1440. Ze hebben de text en text boxes precies groter en waziger gemaakt (alsof ze in andere resolutie zitten). Zeer irritant en sinds de patch gisteren
Weet iemand waar dat "Welcome, set your experience" op slaat?
valt een beetje onder de press any key categorie, ik weet het... maar het valt me gewoon op...
Ik heb trouwens zo goed als geen problemen met de sim. Ik hou me voor ogen dat dit gewoon een meerjarig groeipad is... (met een franse developer, wat altijd een belevenis is)
Terwijl u naar dit scherm zit te kijken spekken wij u energieleverancier en bedankt alvast namens Eneco , Essent en de andere bedrijvenPresidentSkroob schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:51:
ik wil niet muggenziften, maar doe het toch... ;-)
Weet iemand waar dat "Welcome, set your experience" op slaat?
valt een beetje onder .....
Ik weet dat tijd geld kost maar dit zal mijn werkgever er vast niet mee bedoelen
net zo als je inde wachtstand gezet word ... zeker vroeger , terwijl u wacht trekken wij u bankrekeing leeg alvast bedankt daar voor
maar de snelheid is wel toegenomen maar de gevoeligheid ook , moet even kijken hoe we dat weer gaan oplossen
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 25-11-2020 12:56 ]
Ja jammer is dat .. Heb dat ook gezien in Gainesville (FL), ligt ten westen van Jacksonville. Het probleem is volgens mij dat Floriaanse bomen heel veel mos (Spanish Moss) aan de bomen hebben hangen (vaak van de top tot aan de grond). Hierdoor herkent de Blackshark AI misschien de bomen niet als bomen maar als (halve) gebouwen...
[YouTube: Trailer One | FS Live Traffic Liveries]
p.s. dit is dus de juiste livery op het juiste type vliegtuig in real life.
[ Voor 15% gewijzigd door cbr600f4i op 25-11-2020 18:45 ]
Ok, Default profiel is default. Niks aan aangepast.
Voor de komende 2 profielen zet ik de reversers uit, en gebruik dus de volledige range.
Single engine en twin-engine zijn eigenlijk hetzelfde qua sensitivity:
[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-11-2020 19:53 ]
(komt wel erg dichtbij nu)
[ Voor 20% gewijzigd door cracking cloud op 25-11-2020 22:10 ]
[ Voor 19% gewijzigd door renem op 26-11-2020 00:45 ]
Het kan zijn dat er nu weer wat meer AI - Live Traffic te zien is, ik heb nog niet echt een vergelijk gedaan. Ik heb wel de indruk dat het er weer iets meer activiteit is maar kan ook zijn omdat ik nu weer in Europa ben. Toevallig toen ik afgelopen week in Athene wilde landen zat er precies een ander vliegtuig voor de baan en onderweg naar Dubrovnik 2 vliegtuigen op de ATC gehoord. Bangkok is normaal gesproken ook een druk vliegveld dus zou kunnen dat er dan toch wat activiteit is.strider1007 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:07:
Vanmorgen weer een stukje verder gekomen in mijn trip richting Nieuw Zeeland. Doel: Bangkok..
Zijn op dat laatste screenshot het nu van die AI-vliegtuigen waarvan laatst mensen riepen dat ze er zo weinig zagen?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
:strip_exif()/f/image/W8Q4LWaoCOSHIoxsJOWHPLu4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ArJWUGoWdgIM1Vpn4X87kc7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/10PBGQdA8IytvOY17kYhoMGp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R0aA7ZdVUY9cpt2BeCeTH6nx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rils4QAh3rC6hJGno331WhJg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ihKRm7TPekizorqroHYiBvPT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/slpSCdGYJJdslxWWbgkguQMV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4pHKPw1gCNdOY9cA8SEAaOf4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8VNEFe4DyMQ2t6qdOs5uJhDV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rzb9QHvKz7y1xPegElQ5HjgF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eqNw6cNUkboVbXoHDshxIxn1.jpg?f=fotoalbum_large)