Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
ravw schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:22:
[...]

Of het nu gata om 1 of 2 trucks of 30 vliegtuigen daar gaat het niet om maar als je als maker het voor elkaar weet te krijgen om een Payware toestel onbruikbaar te maken en dit dan bijna al een maand dan ben je bij mij aan het verkeerde adress , en ook dit hadden ze makkelijk kunnen voor komen door de beta veel beter te doen , en ook het produkt niet op deze manier uit te geven , ze moeten nu egwon gaan naar 1 keer in 3 maanden een update , zo dat ze de tijd krijgen om alles eens goed te tesen , en niet 2 a 3 dingen goed te doen per 2 weken maar er dan 4 a 5 te slopen .
ik baal er ook van dat een 30 euro payware vliegtuig niet meer werkt, maar als je alles zo leest dan ligt dit toch echt wel aan carenado zelf. Alle andere payware vliegtuigen plus alle standaard planes werken namelijk wel. Die mooney heeft sowieso rare inputs, bijvoorbeeld altitude verhogen is in de mooney ineens draaien tegen de klok in, terwijl in alle andere vliegtuigen dit met de klok mee is. Zelfde geldt voor de VS speed, ook omgekeerd.

Carenado geeft de schuld aan microsoft, microsoft zegt dat het gefixed is (wat ook het geval is bij de andere payware vliegtuigen). Daarna laat carenado niets meer van zich horen op de officiele kanalen. Dat zegt toch wel genoeg voor de toekomst lijkt me.

Er zullen vast wel wat problemen zitten in MFS2020, maar kom op mensen, op wereldwijde schaal kunnen vliegen is een megaprestatie. Ikzelf heb nauwelijks problemen op de mooney na. Dat je onder bepaalde bruggen niet kan doorvliegen, ja dat is vervelend, maar hoe erg is dat nou echt als je al die andere uren gewoon kunt vliegen.

Hier valt het geklaag overigens nog wel mee, maar als je de facebook pagina's doorleest dan lijkt wel of de wereld vergaat zo slecht is de mfs2020 release volgens sommigen en had nooit in deze staat uitgebracht mogen worden volgens hen. Ik denk dan, ga gewoon dan nu een jaar verder spelen in XPlane en probeer het volgend jaar opnieuw, dan ben je al je ergernis kwijt en de mensen die er wel plezier aan beleven die kunnen gewoon dit jaar al genieten van alles wat je onderweg tegenkomt.

Sinds de laatste update ben ik meer en meer verbaasd over de kwaliteit en hoe goed het nu op dit moment is. De graphics zijn enorm verbeterd (geen pixelated clouds meer sinds de laatste update met die nieuwe aliasing en sharpening algoritmes, geen grainy reflecties meer en vooral het landschap ziet er nu vele malen natuurlijker uit dan voorheen). De vliegtuigen (altans de GA vliegtuigen die ik gebruik) werken allemaal foutloos hier voor zover ik dat kan beoordelen, ik heb geen problemen met de autopilot, nose dives, CTD's en noem maar op. Alleen dat gekochte vliegtuig van carenado is onbruikbaar. Nou ja, voor mij een leermomentje hoe goed de support van hun is (zeker nu er radiostilte is vanuit hun kant).
Support van Carenado en de meeste van hun pakketten zijn ook legendarisch rommelig.... daar hoef je niet veel van te verwachten.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Hoe kan het aan Carenado liggen als die niets met het toestel doen en goed is afgelevert , zelfs gepatched is naar de wensen van de gebruikers , en nadat MS een patch uitbrengt dta hij in eens niet meet goed werkt ...
dan vind ik de oorzaak ook bij MSFS makers liggen en niet bij de bouwers van het vliegtuig

Als ik een auto koopt en ik gooi daar dure sport banden onder en alles werkt naar behoren , en na dat hij een grote beurd heb gehad en dan in eens is de auto niet meer onder controle te houden , dan kan de garage ook niet zeggen het ligt aan de banden dan moet je maar orginele banden nemen ... nee die werkte goed tot dat de garagehouder met zijn poten aan de auto heb gezeten en die lost het dus ook maar op ...
en zo zie ik dit probleem ook
Maar goed dat is ook zo wat ik al eerder schreef als dit de manier is dat vele addons makers elke week hun toestellen of airports kunnen gaan aanpassen omdat de FS2020 makers weer iets veranderd heb dan is het einde zoek , dan zal je nooit meer een goed werkend produkt hebben of krijgen ..
en dat is waar ik dus ook de schuld bij FS2020 maker neer legt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
Ik lees hier best veel negatieve reacties op FS2020.. Ik heb zelf geen Xplane ervaring maar ik zie het regelmatig voorbij komen dat dit een goed alternatief is.

Wat is nu degelijk het grote verschil tussen Xplane en FS2020 buiten de realistische omgeving.
Mikee007 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:35:
Ik lees hier best veel negatieve reacties op FS2020.. Ik heb zelf geen Xplane ervaring maar ik zie het regelmatig voorbij komen dat dit een goed alternatief is.

Wat is nu degelijk het grote verschil tussen Xplane en FS2020 buiten de realistische omgeving.
Xplane teert op een oude engine, de basic package is uitgekleed tot op het bot, voor elk beetje realisme moet je betalen...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Cat--eye
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-11 23:49
Ik speel nu een aantal weken met fseconomy. Dit is een hele mooie aanvulling op msfs2020. Inmiddels genoeg gespaard voor een eigen Cessna 208 Caravan. Echter gekocht in Brazilië en ik wilde hem naar Rotterdam vliegen. Rechtstreeks was onmogelijk omdat mijn gloednieuwe kist niet de oceaan over kon en ik had geen zin om hem te (laten) verschepen. Dus besloten om helemaal om te vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdTq4Srv4U8ycjne55NmzjZPDMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YNUr1fgnWcLuEBPV0CtLLOyl.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig was dit geen straf en ben ik langs mooie plekjes gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LYjy93Z4jUkZjzamY18y3MOgM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G46SjBNS2Xc3x5uigxLbrKjU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAyxPDKmSqRAnqo_w_2QTka0C5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Shz0kPMLWWl1OqqQ9uNWP8ih.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag in Rotterdam aangekomen!
De komende periode ga ik veel assignments doen om te sparen voor vliegtuig nummer 2 die ik ga verhuren.

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:22
ravw schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:24:
Hoe kan het aan Carenado liggen als die niets met het toestel doen en goed is afgelevert , zelfs gepatched is naar de wensen van de gebruikers , en nadat MS een patch uitbrengt dta hij in eens niet meet goed werkt ...
dan vind ik de oorzaak ook bij MSFS makers liggen en niet bij de bouwers van het vliegtuig
Och, telkens als SCS ETS2 weer een update geeft wachten we allemaal weer tot Promods ze inhaalt.. Rule of the game...
strider1007 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:35:
[...]

Och, telkens als SCS ETS2 weer een update geeft wachten we allemaal weer tot Promods ze inhaalt.. Rule of the game...
Niet allemaal, ik heb hem kaal staan dus alleen de DLC van SCS only ..
want ik weet dat promods die dingen krijgt en als je net 1 route gereden heb kan je weer wachten daarom gebruik ik hem niet .
Dit is zou wel anders zijn als je voor promods 30 a 40 euro neer legt dan verwahct je tocht wel iets meer van de makers van ETS2 dat de externe dlc / addons blijven werken
Zo was het met FS ook altijd , maar dat is dus niet het geval meer
maar we zullen wle zien waar het heen gaat met FS2020 , ik hoop zelf dat het volgend jaar met kerst toch een perfect produkt is uitgebracht en stabiel , als dit niet zo is tegen die tijd, zal ik denk ik tegen de lente toch al veel mensen en addon maker al afgehaakt zijn die lezen toch ook mee
hoe de ontwikkeling loopt en hoe het ontvangen word

maar nogmaals we zien het wel hoe alles gaat lopen maar het is zeker nog niet wta ik er van verwacht had , nu had ik al niet ehct het gevoel dat alles perfect was , maar dat het zo slordig is na patch en patch
nee dat had ik niet verwacht , je verwachct met patch dagen toch dat er een verbetering komt maar niet dat de halve sim bijna onherkenbaar is geworden en zelf op diverse vlakken onbruikbaar is geworden

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

Bij mij zijn bij het gebruik van TAA de pixelige wolken verdwenen, alleen is de performance dan om te huilen.

We zitten idd allemaal te zeiken,.maar FSx was bij release een veel slechter eindproduct.

Misschien is FS2020 z'n tijd te ver vooruit?

Ik denk dat als we een jaar verder zijn en een PMDG kist, veel minder bugs en toffe scenery hebben we dit snel vergeten ;)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• strider1007
Dani86 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:43:

We zitten idd allemaal te zeiken,.maar FSx was bij release een veel slechter eindproduct.

Ik denk dat als we een jaar verder zijn en een PMDG kist, veel minder bugs en toffe scenery hebben we dit snel vergeten ;)
Ach. ik ben pas tevreden wanneer ik vanuit mijn huiskamer mijn TBM930 zie vliegen en ik vanuit mijn TBM930 mijzelf in mijn woonkamer zie staan zwaaien...

Dus over een paar updates... >:)
Post van Carenado anderhalve dag geleden op facebook

Microsoft Flight Simulator Update (1.10.11)
Friends, after the last Microsoft Flight Simulator update (1.10.11) all of the issues reported for our CT182T Skylane in the previous version (1.10.8) were reverted and everything is working fine now.
Different situation with our M20R Ovation on which most of issues are working fine now, but there are still some which need a fix. We are working on them and expect to send a new package to Microsoft in the next days.
Please be patient.

Is dus een bug van MSFS en Carenado geweest. Duurt waarschijnlijk nog een dag (of misschien is ie al naar Microsoft verzonden) maar er zit dan ook weer een vertraging in totdat deze update in de Marketplace verschijnt. Kan zelfs wel een week tussen zitten de inzending en het verschijnen op de marketplace.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
Cat--eye schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:14:
Ik speel nu een aantal weken met fseconomy. Dit is een hele mooie aanvulling op msfs2020. Inmiddels genoeg gespaard voor een eigen Cessna 208 Caravan. Echter gekocht in Brazilië en ik wilde hem naar Rotterdam vliegen. Rechtstreeks was onmogelijk omdat mijn gloednieuwe kist niet de oceaan over kon en ik had geen zin om hem te (laten) verschepen. Dus besloten om helemaal om te vliegen.

Vanmiddag in Rotterdam aangekomen!
De komende periode ga ik veel assignments doen om te sparen voor vliegtuig nummer 2 die ik ga verhuren.
Nice! Ik heb een C172 Skyhawk (VFR only) gekocht in Trinidad & Tobago en ben ongeveer dezelfde route aan het volgen. Ik zit nu in in Georgia (stemmen aan het hertellen). IFR en AP zet ik er onderweg wel op als ik weer wat verdiend heb.

M'n vorige kist was een Cessna 152 die ik uit India naar Rotterdam vloog... Erg leuk om te doen met FSEconomy

Ik zie dat je in Schotland een extra lucratieve vlucht had? of wilde je niet zonder lading vliegen?

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Zoals ik het hier lees moet je in FSeconomy enorm veel tijd steken. Die tijd heb ik niet helaas.

Kun je ook korte vluchten doen met FSeconomy en is het freeware?

Het lijkt me best grappig want het geeft je vluchten een doel.

• PresidentSkroob
Dani86 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:18:
Zoals ik het hier lees moet je in FSeconomy enorm veel tijd steken. Die tijd heb ik niet helaas.

Je kan het zo gek maken als je wilt.

ik doe nu net een vluchtje van 30NM, ongeveer 15minuten werk :)
Met een cessna 172 is mijn gemiddelde vluchttijd 1:30u.
Prima te doen en je kan overal vliegen waar er een vliegtuig te huur is (of je eigen vliegtuig)

FSEconomy is inderdaad gratiesj

• Cat--eye
PresidentSkroob schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:52:
[...]

Ik zie dat je in Schotland een extra lucratieve vlucht had? of wilde je niet zonder lading vliegen?
Ik probeerde steeds iets van lading mee te pikken om de kosten van de fuel te dekken
Dani86 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:18:

FSeconomy is freeware. En het kost niet zoveel tijd als je denkt. Tenzij je een purist bent en niet met simrate vliegt. Ik gebruik met regelmaat 16x simrate. Opstijgen en landen vanzelfsprekend gewoon met de normale snelheid. FSEconomy accepteert tot max 16x speed.

[ Voor 0% gewijzigd door Cat--eye op 15-11-2020 22:03 . Reden: spelfout ]

• PresidentSkroob
Cat--eye schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:02:
[...]
Tenzij je een purist bent en niet met simrate vliegt.
dan ben ik een purist :Y :Y :Y

ik vlieg nooit met simrate. lekker vliegen op scherm 1 en op scherm 2 lekker Critical Role op YT kijken.
( of WJL... FSE met een C208...yeah! https://www.youtube.com/c/WJL31/featured)

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
Dani86 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:43:
Bij mij zijn bij het gebruik van TAA de pixelige wolken verdwenen, alleen is de performance dan om te huilen.

Ik snap wel dat sommige mensen niet helemaal tevreden zijn maar ik blijf het totaal buiten verhouding vinden. Heb het idee dat sommigen bijna een professionele flight simulator verwachten voor die 100 Euro waarbij je gecertificeerd en al je brevet kan halen. (alle gekheid op een stokje).

Ik heb nu de halve wereld rondgevlogen in de Cessna Caravan en het detailniveau is zoals je het nergens in andere games eerder hebt gezien. Als iemand dan gaat muggenziften over een brug waar die niet onderdoor kan vliegen dan kan ik dat niet serieus nemen. Totaal buiten proportie.

De verwachtingen zijn veel te hooggespannen, valt me nog mee dat zij die ontevreden zijn niet dagelijks aan de lijn hangen met Boeing waarom de MAX nog steeds problemen geeft.

Enfin, MSFS/Asobo hebben al vaker aangegeven dat dit een lange termijn project is. Ergo, als alles morgen perfect zou zijn dan zouden ze dus uit hun nek kletsen. En ik denk dat iemand met een beetje verstand van programmeren of techniek (beetje tweaker) dit op z'n minst zou moeten beseffen en zich daar in kan leven.

Mijn verwachting, dat wat we graag willen is er pas over 10 jaar (Hoog detail VR, wereldwijde foto realistische omgeving, bomen die meewaaien, etc etc) en dan nog zullen er bugs zijn. Niet tevreden of niet lang willen wachten, er zijn genoeg alternatieven maar uiteindelijk gaat MSFS winnen gezien de geschiedenis, kapitaal- en mankracht.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:18
cbr600f4i schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:26:
[...]

Ik snap wel dat sommige mensen niet helemaal tevreden zijn maar ik blijf het totaal buiten verhouding vinden. Heb het idee dat sommigen bijna een professionele flight simulator verwachten voor die 100 Euro waarbij je gecertificeerd en al je brevet kan halen. (alle gekheid op een stokje).

Ik heb nu de halve wereld rondgevlogen in de Cessna Caravan en het detailniveau is zoals je het nergens in andere games eerder hebt gezien. Als iemand dan gaat muggenziften over een brug waar die niet onderdoor kan vliegen dan kan ik dat niet serieus nemen. Totaal buiten proportie.

De verwachtingen zijn veel te hooggespannen, valt me nog mee dat zij die ontevreden zijn niet dagelijks aan de lijn hangen met Boeing waarom de MAX nog steeds problemen geeft.

Enfin, MSFS/Asobo hebben al vaker aangegeven dat dit een lange termijn project is. Ergo, als alles morgen perfect zou zijn dan zouden ze dus uit hun nek kletsen. En ik denk dat iemand met een beetje verstand van programmeren of techniek (beetje tweaker) dit op z'n minst zou moeten beseffen en zich daar in kan leven.

Mijn verwachting, dat wat we graag willen is er pas over 10 jaar (Hoog detail VR, wereldwijde foto realistische omgeving, bomen die meewaaien, etc etc) en dan nog zullen er bugs zijn. Niet tevreden of niet lang willen wachten, er zijn genoeg alternatieven maar uiteindelijk gaat MSFS winnen gezien de geschiedenis, kapitaal- en mankracht.
Tja, dit soort glitches had ik wel verwacht ja, en die storen mij ook niet zo erg.

Wat ik wel had verwacht, is een werkende autopilot, verbeteringen aan de ATC en verbeterde missies/careermode. Of een marketplace zoals Steam workshop.
Ik had ook verwacht om geen CTDs te krijgen met een stock SIM (geen addons..)
Ik vind 100 euro juist erg veel voor een game die eigenlijk nog als Beta voelt.

Voor mij is het op dit moment gewoon FSX met geweldige wereld en visuals en verbeterd weer/physics model (als dat niet bugged is..). Dit is ook wel wat waard maar nu trekt het me vooral omdat ik in de tijd van FSX een 1080p monitor had en met mouse-look vloog.

Dat het een mooi platform is met veel potentie: jazeker. Hopelijk gaat de progressie snel.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17

aap

Cat--eye schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:14:
Ik speel nu een aantal weken met fseconomy. Dit is een hele mooie aanvulling op msfs2020. Inmiddels genoeg gespaard voor een eigen Cessna 208 Caravan.
Mag ik vragen hoeveel je speelt? Ik ben nu ruim zes weken bezig met FSE, maar de teller staat hier nog maar op $180.000, wat nog lang niet genoeg is voor een Caravan. OK, ik vlieg mijn vluchten voor de groep Tweakers Aviation, waardoor zo'n 40% van mijn winst naar de groep gaat, maar dan nog zou ik nog niet zover zijn.

Of ken jij een methode om snel geld te verdienen die ik nog niet ken?
Rechtstreeks was onmogelijk omdat mijn gloednieuwe kist niet de oceaan over kon en ik had geen zin om hem te (laten) verschepen. Dus besloten om helemaal om te vliegen.

[Afbeelding]
Op jouw kaartje lijkt de afstand van IJsland naar Schotland niet zo heel veel korter dan als je van Brazilië de kortste oversteek naar Afrika zou nemen. Ik heb het in Google Earth nagemeten en toen bleek het toch bijna een factor drie te schelen. Dat bewijst nog maar eens het nut van een geschikte kaartprojectiemethode!

De laatste dagen ben ik met de King Air (gehuurd dus) aan het vliegen, om wat afwisseling te hebben. Vandaag retourtje KIWI (ja echt) - Boston gedaan.

Portland International Jetport (KPWM)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRTiAKN4o4VaZklRjQlQ4PYqRXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzNldWkVxA26AD97I7eNvGRe.jpg?f=fotoalbum_large

Boston (KBOS)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jdr9x_sikyfsX0umua-9pInOON0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLfv59rit6F6giIXBKAtaYXk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door aap op 16-11-2020 09:13 ]

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Hier de eerste afbeeldingen van de A380 van FlyByWireSim:
https://fselite.net/previ...ions-a380-first-previews/

Afbeeldingslocatie: https://nyc3.digitaloceanspaces.com/fselite/2020/11/125416920_132095095328743_2388298049810937361_o.png

Afbeeldingslocatie: https://nyc3.digitaloceanspaces.com/fselite/2020/11/125886795_132095195328733_7577430823495318470_o.png

Afbeeldingslocatie: https://nyc3.digitaloceanspaces.com/fselite/2020/11/125518455_132095121995407_6841270205216657875_o-1600x900.png

Afbeeldingslocatie: https://nyc3.digitaloceanspaces.com/fselite/2020/11/125493692_132095138662072_1905417569707502002_o.png

Afbeeldingslocatie: https://nyc3.digitaloceanspaces.com/fselite/2020/11/125351523_132095171995402_6669214933273745079_o-1600x900.png

• robinez
ravw schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:24:
tsja, daar verschillen we dan van mening over.

Als carenado nu de enige leverancier is waarbij hun vliegtuigen een CTD veroorzaken als je op een knop dukt met de muis dan kun je je afvragen of ze zich aan de sdk regels gehouden hebben. Zelf zeggen ze dat alleen de mooney er nu last van heeft, echter de gebruikers van de 182 melden ook vele ctd's met voorbeelden van wat ze doen. Het lijkt iets generieks wat carenado toch echt verkeerd geimplementeerd heeft.

Hopelijk komt die update van carenado zelf snel (wat ze wel aangekondigd hebben nu), maar het kan van alles zijn, wie weet delen ze wel door het getal 0 of zo als ze de cijfers berekenen die ze via de knoppen bedienen, of gebruiken ze een onderdeel uit de sdk die daar helemaal niet voor bedoeld is. Dat is het nadeel van het zo extreem snel op de markt brengen van je payware vliegtuigen, als andere bedrijven daar veel meer tijd voor nemen dan kun je er wel van uitgaan dat de sdk anders is dan ze gewend waren en het niet een kwestie van overzetten is.

Het is in ieder geval opvallend dat de factory vliegtuigen wel werken en de payware vliegtuigen van andere leveranciers het ook gewoon goed doen op dit moment.

We zijn nu bijna een maand verder en er is nog geen oplossing, dus dat geeft toch wel te denken vind ik.

Daar komt bij dat ik vind dat als je er voor kiest om add ons in een vroeg stadium te releasen dat je dan ook de verantwoording moet nemen om daar snelle support op te verlenen, natuurlijk zal de SDK uitgebreid worden in de komende tijd en mogelijk veranderen, en dan komt het erop aan hoe snel je reageert als leverancier. Zeker als je op dit moment de duurste payware vliegtuigen in de store aanbied, dan schep je ook verwachtingen.

• aap

aap

Ik heb niet gekeken naar hoe zo'n SDK werkt, maar als software ontwikkelaar heb ik er wel een mening over.

Ik zou verwachten dat een SDK interface "hufter-proof" gemaakt wordt. Dus dat een partner-ontwikkelaar nooit een CTD kan veroorzaken door ongeldige input aan te leveren. Stel dat een add-on dat toch doet, dan zou ik toch liever hebben dat er een dialoogvenster kwam a la "you have overstressed you aircraft" en dan liefst nog met een mogelijkheid om debuginformatie op te slaan, zodat de add-on-ontwikkelaar kan analyseren wat hij verkeerd deed.

Er is natuurlijk de kans dat in de add-on code zelf constructies gebruikt worden die een crash zouden kunnen veroorzaken, zoals delen door nul of iets met verkeerd geheugengebruik. Maar ook daar zou Asobo iets aan kunnen doen door deze code in een afgeschermde sandboxomgeving te draaien, zodat een crash in de add-on tenminste niet tot een CTD van de gehele simulator leidt.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in een andere game CTDs gezien heb of in ieder geval nooit zo regelmatig. Een CTD is echt heel slordig en een professionele ontwikkelaar zou er toch alles aan doen om die te voorkomen.

Er zit wel verbetering in; gisteren had ik weer een situatie waarin ik opeens het "USB geluidje" hoorde (het geluid dat WIndows maakt wanneer je een USB apparaat in- of uitsteekt; ook al deed ik dat helemaal niet). Net na release zou MSFS dan crashen, maar nu bevriest hij voor ~ 10 seconden en gaat dan weer verder alsof er niets gebeurd is. Ik ben wel benieuwd wat hij in die bevroren seconden aan het doen is, maar ik ben blij dat ik in ieder geval door kan vliegen.

• robinez
aap schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:11:

Er zit wel verbetering in; gisteren had ik weer een situatie waarin ik opeens het "USB geluidje" hoorde (het geluid dat WIndows maakt wanneer je een USB apparaat in- of uitsteekt; ook al deed ik dat helemaal niet). Net na release zou MSFS dan crashen, maar nu bevriest hij voor ~ 10 seconden en gaat dan weer verder alsof er niets gebeurd is. Ik ben wel benieuwd wat hij in die bevroren seconden aan het doen is, maar ik ben blij dat ik in ieder geval door kan vliegen.
Ik vermoed dat op dat moment je computer de stroom niet kan leveren aan het usb apparaat (of hij zet het uit in verband met powersave). Als daarna je usb apparaat weer stroom krijgt dan hoor je dat geluidje weer en dan zal mfs inderdaad die 10 seconden weer proberen je usb apparaat te registreren voor gebruik in mfs.

Dat kun je ook simpel testen, haal je 1 van je usb controllers er maar eens uit terwijl je in het options scherm staat, dan zie je ( in mijn geval usb throttle controller) verdwijnen, als je hem daarna weer aansluit dan hoor je de sound en dan na een seconde of 10 zie je automatisch een tab blad met de nieuw gekoppelde usb controller weer verschijnen.

Oplossingen zijn powered usb hubs gebruiken, of even kijken in windows in je usb root hub wat de power behoefte per gekoppeld apparaat is en kijken of je computer dat op die root hub kan leveren. En natuurlijk in je device manager van windows op de usb root hub waar je het op aangesloten hebt zet je dan bij de tab power management het vinkje uit voor allow the computer to turn off power for this device

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Is er iemand bij wie "Live airport activity" wel werkt?
Ik ben er al een dag mee aan het knoeien maar vraag me af of het überhaupt bij iemand wel werkt.

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:59
Voor de 3e keer een nieuwe installatie. Gaat nu wel sneller dan voorheen maar toch een lange zit.
Hopen dat de tbm weer recht vliegt hierna al heb ik m'n twijfels daarbij :+

Bij deinstallatie deed wel 1 bestand moeilijk om te verwijderen, toevallig een bestand van de tbm. Fingers crossed!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Kheb ff MSFS vrij... videokaart ingeleverd icm garantie... teveel artifacts.

Tijd om alles bij te lezen ;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:12
Nog mensen die gebruik maken van PACX?
Ik heb het probleem dat wanneer ik een custom safety briefing laat afspelen, dat deze niet werkt.
Bestandstype is nochtans correct.

Iemand een gelijkaardig probleem?

• cbr600f4i
Royer schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:19:
Is er iemand bij wie "Live airport activity" wel werkt?
Ik ben er al een dag mee aan het knoeien maar vraag me af of het überhaupt bij iemand wel werkt.
Ligt eraan, pak FR24 erbij en zoek een goed drukke luchthaven op en ga daar dan een tijdje staan in FS. Weet je snel genoeg of het werkt. Volgens mij toont FS maar een klein deel van wat er daadwerkelijk rondvliegt en dat kan dan nog goed tegenvallen als je op een luchthaven wat wilt zien. Daar hebben ze nog wat werk te doen..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Cat--eye
aap schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:30:

Mag ik vragen hoeveel je speelt? Ik ben nu ruim zes weken bezig met FSE, maar de teller staat hier nog maar op $180.000, wat nog lang niet genoeg is voor een Caravan. OK, ik vlieg mijn vluchten voor de groep Tweakers Aviation, waardoor zo'n 40% van mijn winst naar de groep gaat, maar dan nog zou ik nog niet zover zijn.

Of ken jij een methode om snel geld te verdienen die ik nog niet ken?
Het meeste geld heb ik verdient met een Cessna Longitude, maar de caravan doet het ook niet slecht. Zie hieronder een gedeelte van mijn logs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1L8j1I-dOY3EZkOvBIT_3YlRM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llq7ctbjs2rFJn4uNbH99k8v.jpg?f=fotoalbum_large

Maar er zijn ook verdiensten van 25k+. Dit zijn dan "Pax - Corporate Jet Hire"

• cbr600f4i
Ben nu op doorreis terug van Australië naar Europa, uiteraard pakken we Bhutan en Nepal even mee onderweg. Erg mooi, kom ik nog wel een keer terug. Moet zeggen dat Myanmar me ook positief verrast heeft.

Lukla, het Courchevel van Azie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0G1pOhptzyLFHyTnoQVeaoe82w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gbUC7ajhL7W2nT9tPYEJ4W3a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzFd_-uzGeJWe_w2vtsWC09_G_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6P869dzedFMMT5xGv2yMu0iL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/th5QEoM5O1M1lPE0cBmFc1P2nfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LjSdsIKyren8Dynql8UCSlKd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTITF8Lp1-lAM5WqlUSBN8TcB4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6jIh3C9a0dWUyJRqC0tob6QE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkw6pu0mjQ7pvyPx6bsPzwxvU4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cGtFCYYtBinO6xiqYStVeZhE.png?f=fotoalbum_large

Het valt mij op, kan aan mij liggen dat de bergen er ook steeds beter uit beginnen te zien, minder afgerond en ook steile rotsen. Weet iemand of Nepal er vanaf het begin al zo uitzag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOVz4MwyIyr_CrNCxFCf-NzcuTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5S21QzVH6hQJQBJEbGybRmj.png?f=fotoalbum_large

Salyan Airport onderweg, Nepal heeft best wat leuke vliegveldjes verscholen tussen de bergen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNj1zD4VbCEegW1SzawcKllA_BE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CXDwDcIwPo8wURXhOHPQy72L.png?f=fotoalbum_large

Sanfebagar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz3JrpXnjrqRzdN7D7aFJnR9T9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3NKBN252fCbJyiMtSrQLYkge.png?f=fotoalbum_large

Baitadi (ergens tussen Pokhara en Pithorgarh):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxVl4ClrqT_HaJk-kzFbuo5gie8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Krgt14SNSpgUBCFN2RiMgGI.png?f=fotoalbum_large

En nu verder naar Skardur.

• robinez
vandaag na veel omzwervingen eindelijk Vancouver International bereikt in de Stratus Onair wereld. Hier wacht mijn eerste Experience missie op mij zodat ik eindelijk mijn eerste skilltree kan vrij spelen.

Het was een helse tocht vanaf waar ik mijn vliegtuig vandaan had naar vancouver door moeilijke omstandigheden, maar wat is het dan toch mooi als je over de baai komt aanvliegen vanuit de bergen en dan de landingsbaan ziet liggen terwijl de low fuel lampjes branden.

Maar het is goed gekomen en nu gaan we voor de eerste experience missie in Stratus :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3XzTN290fz3iTTaQrInFZpCsfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ecs31UDqeb7bwCrkfXHlYXQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13
Gisteren een frustrerende avond gehad in MSFS. Vlucht van EDDF naar LEIB (Ibiza) in een A320neo. Ongeveer 2 uur vliegen.

Opstijgen en cruise ging allemaal prima. De ATC liet mij VEEL te laat dalen voor mijn gevoel. Toen ik mijn approach toegewezen kreeg (RNAV RWY 24) voerde ik deze in de MCDU. Er werd een deel van mijn vluchtplan aangepast, maar er stond een nieuwe "USER" waypoint in die weetikveel hoeveel nm terug was.Op mijn weg daarnaartoe tevergeefs deze waypoint proberen te verwijderen in het vluchtplan wat mislukte. Ergste was nog wel dat tijdens die pogingen het spel hard afsloot met een CTD. :(

Is die A320 mod op dit vlak beter of is het gewoon nog steeds de ATC van MSFS die bugs bevat?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• 456
  • Niet online

456

Wasp schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:44:
Gisteren een frustrerende avond gehad in MSFS. Vlucht van EDDF naar LEIB (Ibiza) in een A320neo. Ongeveer 2 uur vliegen.

Opstijgen en cruise ging allemaal prima. De ATC liet mij VEEL te laat dalen voor mijn gevoel. Toen ik mijn approach toegewezen kreeg (RNAV RWY 24) voerde ik deze in de MCDU. Er werd een deel van mijn vluchtplan aangepast, maar er stond een nieuwe "USER" waypoint in die weetikveel hoeveel nm terug was.Op mijn weg daarnaartoe tevergeefs deze waypoint proberen te verwijderen in het vluchtplan wat mislukte. Ergste was nog wel dat tijdens die pogingen het spel hard afsloot met een CTD. :(

Is die A320 mod op dit vlak beter of is het gewoon nog steeds de ATC van MSFS die bugs bevat?
- ATC laat je idd niet op tijd dalen - Dat moet je zelf bereken wanneer je dat moet gaan doen in je flightplan, en aan de ATC vragen of je een descent mag inzetten
- Het approach gedeelte is in elke A/P een drama. Workaround is wanneer je een approach/arrival krijgt toegewezen is heading aanhouden wat je op dat moment vliegt, het verwijderen van je complete flightplan, arrival/approach invoeren en actief maken, en in de gaten houden, dat je een direct doet naar je eerstvolgende waypoint.
- CTD... tja.

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:09
Wat gek, ik heb juist het idee dat de ATC me veel te vroeg laat dalen. Ik zet hem wel in zodra ik het bevel krijg, maar dan descent ik maar met ongeveer 1400-1500 fpm en dan kom ik vaak wel redelijk uit, zonder dat ik de melding krijg dat ik op moet schieten. Ik heb zo vaak gehad dat ik al naar 3000ft wordt gestuurd terwijl ik nog 30nm te gaan heb, dat vind ik juist frustrerend :p

Ik gebruik wel de A32nx mod overigens.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:18

Precies mijn punt dus, FSX met een verbeterede wereld/graphics ;).
Ik vlieg hierom gewoon VFR/GA met neofly o.d.
Geen last van ATC, autopilot en veel minder CTDs is mijn ervaring. En komen de graphics nog beter tot z'n recht.
Ergens in 2021 waag ik wel weer een keer aan IFR/jets.

• Sparkiezz

Helaas is de MCDU van de default a320 vrij beperkt waardoor je niet of heel beperkt je route kan aanpassen. Volgens mij werkt de 'Direct to' functie wel in de FLyByWire a320 maar weet niet zeker of deze al vlekkeloos werkt.

Verder gebruik ik ook wel de ATC tijdens mijn vluchten maar gebeurt het nog regelmatig dat ik een andere COM frequentie aanzet als de ATC er een potje van maakt. Dan zoek ik het zelf uit;).

Ik vermaak me prima met de FlyByWire a320. Het is hier en daar zeker nog wat beperkt (hold functie werkt niet, altitude constraints kunnen niet worden aangepast, etc.) maar stukken beter dan de defautl a320. En de views uit het raampje, vooral tijdens de approach zijn grandioos :9 ;)

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
Blijven opletten is het devies met de standaard ATC. Zowieso plan ik nu een vlucht inclusief vertrek- en aanvliegroute, zodat je niet opeens naar een andere baan wordt geleid. Ik kijk ook altijd even naar de constraints en soms daal ik wat eerder dan de ATC aangeeft. De instructies om weer te klimmen negeer ik dan... Over het algemeen gaat het dan wel goed!

Net vertrokken uit Basel (volgens de wind zou ik baan 33 moeten gebruiken), maar de ATC stuurt een KLM vlucht gewoon vanaf baan 15L (de grasbaan...). Was een AI model dat lijkt op de A330... *Zucht*.

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 22:35
Met LittleNavMap kan je je flightplan monitoren incl hoogteplan. Daarin zie ik vrij snel wanneer ik de daling moet inzetten, onafhankelijk van de ATC.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
De A330 freeware is ook best nice, in afwachting tot er een echte payware komt prima.
Meteen ff filmje mee gemaakt =]

• cbr600f4i
Toch nog even een sfeerimpressie van het uiterste Noorden van India en Pakistan, gebied Jammu and Kashmir. Na Nepal in vogelvlucht te hebben gezien is dit gebied ook geweldig om te vliegen. Ik vermoed dat het stuk richting Europa nog wel eens saai kan worden.

Van Nepal naar Dehradun - India gevlogen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdY9A4Sk8GN3gQL2R36Yf_GUDXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vp8CF7nqCxDtapHIjnovbfPF.png?f=fotoalbum_large

Door naar Kulli Manali:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkB4zcLjTfI8d4Ng2ILvKUgF0qU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwTgbRPniTMcfTIp7NfUbx59.png?f=fotoalbum_large

Van daar is het zwaar klimmen tot zeker 20.000 ft om in Skardu te komen. Onderweg wat gletsjers bezichtigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOhjsbqOG8crFTs4rqax8u1m7ZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jtfo0GUCoxio6wbekIzgIRiD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvvbVGXwcKS0rwLAEThvZBZHEPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GcBtpnoRqHISeKmoVMQCSg9H.png?f=fotoalbum_large

Mooi hoe de sneeuw erbij ligt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPDCRqZDrUgF-HnQp5WzzT6yFFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fcwg17ZA4utIe3gMKCCVxIJ7.png?f=fotoalbum_large

Wat een landschap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QgL1XKl7KpjtxUcA0L1Gg1gwTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/861gJxkWUQnwwpVVTDvEhrE1.png?f=fotoalbum_large

Skardu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFsfzjYGffJCq9shdkuGQGtL7PI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LzAW6un3uAtouatsCGQDdDFN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5BGS3ytELPvspRzecKBbdt7wh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8XVnEwIKC0BxIYtEA4vVzKdm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmlJNULhNAiRcDW4dN6CLhFQ6yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RBBH22TxdM0AykEGMEtVN8Bx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bT4rEESwE693z7NYVsbDR35a6sU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZfzmiGLpgSnfHp2FKfFUXKP.png?f=fotoalbum_large

• robinez
nu een paar dagen op een 4k scherm met HDR aan het vliegen, had ik jaren eerder moeten doen, wat een verschil met 1080p zonder hdr. De hdr implementatie is echt fantastisch in MFS2020, de details op de leren stoelen met die lichtinval en de zon uitspattingen door de wolken heen als je er nu recht tegen in kijkt, het is een lust voor het oog.

Ook de 1440p resolutie (die ik upscale naar 4k op mijn scherm) is een enorme stap voorwaarts. Mijn kaart kan net geen 4k aan, dan is de framerate voor mij te laag (rond de 20 - 25) maar met 1440p ziet het er ook al waanzinnig uit en het verschil tussen 1440 en 4k vond ik niet heel erg groot visueel gezien, dus voor mij prima te doen (40 tot 50 fps) totdat er op termijn een 3080 inkomt om ook dat laatste stapje naar 4k nog te kunnen nemen.

Vandaag de eerste experience vlucht gemaakt, dat is een hele korte van 25nm (rond de 20 minuten in een cessna) en in dit geval was dat een soort van rondvlucht boven vancouver waarbij er geland wordt op Ford Langley.

Dit is wel een hele mooie vlucht, zeker omdat je van Vancouver international vertrekt, dan over vancouver centrum vliegt en dan land op een mooie runway parallel aan het water. Erg indrukwekkende lokaties met veel verschillende soorten gebouwen (en kleurgebruik in de gebouwen).

De route die je dan neemt is: CYVR - CBQ2 (neem dan een klein uitstapje naar vancouver centrum)

• aap

aap

Driehoekje in het zuiden van Californië gevlogen.

Op de ene luchthaven strakblauwe lucht, op de andere dichte mist aan de grond. Ik moest echt op de kaart en op 300 voet boven de grond scannen waar de landingsbaan was, voordat ik de lichten kon zien. (Ik heb hier geen screenshots van, want ik durfde mijn handen niet van de controls te halen.)

Opstijgen vanaf 99CL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2i_oDy66t7kBfJPDyLYT1_55yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAftiEjqhMqOMIvFDExy89JO.jpg?f=fotoalbum_large

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Life is not about specs, it is about joy!

• 456
  • Niet online

456

aap schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:28:
Driehoekje in het zuiden van Californië gevlogen.

Op de ene luchthaven strakblauwe lucht, op de andere dichte mist aan de grond. Ik moest echt op de kaart en op 300 voet boven de grond scannen waar de landingsbaan was, voordat ik de lichten kon zien. (Ik heb hier geen screenshots van, want ik durfde mijn handen niet van de controls te halen.)

Opstijgen vanaf 99CL
[Afbeelding]
DAT zou handig zijn! Een app die je aan een button van je stick kan toewijzen en een screenshot maakt en opslaat!

• aap

aap

456 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:59:
[...]

DAT zou handig zijn! Een app die je aan een button van je stick kan toewijzen en een screenshot maakt en opslaat!
Ik had er ook over nagedacht. Maar voor zover ik weet is het maken van een screenshot een Windows-hotkey (ik gebruik altijd Windows+Print Screen tenminste) en kun je die dus niet zomaar mappen naar een button op de yoke.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Of gewoon een replay feature zodat je achteraf op je gemak screenshots kan maken :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• strider1007
Blijft sfeervol..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OO-KUy944qAXR7r16iayi4Fjz7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gfWjdrQ75LHM7bToc7zF2eeE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qx9OLK72C5qIYwJ6cccT_GWqw6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6eStS8xxctMcqHkdQi8kLXti.png?f=fotoalbum_large

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 21:47
aap schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:01:
[...]
Ik had er ook over nagedacht. Maar voor zover ik weet is het maken van een screenshot een Windows-hotkey (ik gebruik altijd Windows+Print Screen tenminste) en kun je die dus niet zomaar mappen naar een button op de yoke.
Vroeger deed ik dat soort dingen met Girder, kost niet duur maar wel wat. Al kan ik niet direct bevestiging vinden dat het controller-inputs ondersteunt. Misschien dat er in de spyware freeware-wereld ook zoiets is.

[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 18-11-2020 11:54 ]

[...]

als je Steamversie heb is het gewoon even op F12 rammen en klaar en anders bij GFE ALT - F1 ( deze kan je zelf mappen)

ik vind die CPU wel en beetje overkill die van mij staat zo wat niets te doen waarom zou je dan nog hoger gaan .. zelf met een Ryzen 7 kan je deze sim makkelijk af

snelle 32 gig ram en een monster GPU is wel nodig

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 18-11-2020 12:15 ]

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:11:
[...]

als je Steamversie heb is het gewoon even op F12 rammen en klaar en anders bij GFE ALT - F1 ( deze kan je zelf mappen)
Heb de steam en geforce overlays uitstaan, had ergens gelezen dat dit een aantal fps zou kunnen schelen.
Overigens werkt WIN key+printscreen ook prima voor mij.
Maar t ging de originele poster erom, dat je dan je handen van je stick moest halen en naar de toets op t toetsenbord moest gaan zoeken.
Vandaar dat een key binding op je stick handig zou kunnen zijn (overigens werkt daarbij de winkey+printscreen binding niet helaas ;))

• bartvl
  • Laatst online: 08:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ravw schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:14:
[...]

ik vind die CPU wel en beetje overkill die van mij staat zo wat niets te doen waarom zou je dan nog hoger gaan .. zelf met een Ryzen 7 kan je deze sim makkelijk af

Die discussie is juist voor in dat topic 😉

Life is not about specs, it is about joy!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:39
ravw schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:14:
[...]

Ik heb zelf ook een Ryzen 7 en dat kan deze sim dus helemaal niet makkelijk af.

Jou cpu staat voor de helft niets te doen maar de andere helft staat peentjes te zweten omdat MSFS niet gemaakt is om de Cpu volledig te benutten.

De nieuwe Ryzen Cpu's hebben betere single clock performance en zijn beter geschikt voor MSFS.

Maar idd of je nu een Ryzen 3600 of een 3900 koopt maakt geen ene reet uit. Koop je een nieuwe 5900x dan ben je weldegelijk beter af dan met een 3900x
[...]

Je zou een programma als Xpadder of Pinnacle kunnen gebruiken
Ikzelf heb jaren XPadder gebruikt (gratis) tot het niet meer werkte bij mij, ben daarna Pinnacle (kopen/heeft wel meer mogelijkheden) hiervoor gaan gebruiken.

Ik heb dan ook m'n knoppen van m'n yoke niet geconfigureerd in MSFS maar de knoppen geconfigureerd in Pinnacle. Deze zend dus in principe gewoon toets combinaties naar MSFS toe. Voordeel van deze programma's is onder anderen dat je toetsen ook kan definieëren als SHIFT-functie, waardoor je in Xpadder dubbele functie kan toekennen en met Pinnacle zelfs 4 functies aan een knop. Zo heb je dus al heel veel mogelijkheden op de yoke. Je kunt dan ook de F12 toets voor de screenshot functie in Steam toewijzen of WIN-PRT SCN. Ik kan bijvoorbeeld op m'n yoke ook m'n trackir resetten en pauzeren op deze manier.

Overigens zit in steam ook al zoiets verstopt, zou ik vanavond even moeten kijken waar ook alweer. Nadeel is dat Steam je controller dan moet detecteren, die werkte een jaar geleden wel met m'n Xbox controller maar niet met m'n yoke. Tevens maakt steam een virtuele controller aan dat dan weer problemen kan gaan geven in andere spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 18-11-2020 13:05 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• robinez
cbr600f4i schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:42:

Het valt mij op, kan aan mij liggen dat de bergen er ook steeds beter uit beginnen te zien, minder afgerond en ook steile rotsen. Weet iemand of Nepal er vanaf het begin al zo uitzag?
[Afbeelding]
er is grafisch naar mijn mening erg veel veranderd sinds de laatste update, meest in het oogspringende zijn de enorm mooie wolkenpartijen nu waarin geen pixelbrei meer te vinden is. Dat van die bergen was mij ook opgevallen, voorheen was het zo dat de meeste bergen toch min of meer afgerond werden, dat is nu niet meer zo, het komt nu veel beter over.

Ook zijn de bomen nu veel betere kwaliteit, het viel me zelfs op dat er verschillende soorten bomen werden gerenderd in bossen op sommige gebieden. Zowel kwa kleur, als type boom en hoogte. Dat komt het realisme gevoel behoorlijk ten goede.

Wel blijf ik het gevoel houden dat ze de kwaliteit in de verte iets verminderd hebben. Maar goed, als je dan side to side filmpjes bekijkt op youtube tussen de laatste patch en de eerste release dan zie je eigenlijk geen verschil, dus daar zit ik waarschijnlijk fout mee.

Maar gisteravond ook, ik vloog over vancouver city en keek uit het raampje van mijn vliegtuig op ongeveer 1500 ft hoogte en ik zie gewoon een stad waar ik overheen vlieg die foto realistisch kwa gevoel overkomt (extreem scherp en gedetailleerd en levendig is kwa auto's en boten.

Ik kan het nog steeds niet echt bevatten dat dit allemaal mogelijk is tegenwoordig in een flight simulator op wereldwijde schaal.
schumi1986 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb zelf ook een Ryzen 7 en dat kan deze sim dus helemaal niet makkelijk af.

Jou cpu staat voor de helft niets te doen maar de andere helft staat peentjes te zweten omdat MSFS niet gemaakt is om de Cpu volledig te benutten.

De nieuwe Ryzen Cpu's hebben betere single clock performance en zijn beter geschikt voor MSFS.

Maar idd of je nu een Ryzen 3600 of een 3900 koopt maakt geen ene reet uit. Koop je een nieuwe 5900x dan ben je weldegelijk beter af dan met een 3900x
Als ik tijdens mijn FS 2020 vluchten naar mijn cores kijkt die komen niet boven de 15% uit dus er is er niet een die naar lucht staat te happen
dat verhaal is wel anders met mijn GPU .. hahah zie vraagt tropenrooster aan zodra ik FS2020 aan zet :o :(

• robinez
ravw schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:18:
[...]

Als ik tijdens mijn FS 2020 vluchten naar mijn cores kijkt die komen niet boven de 15% uit dus er is er niet een die naar lucht staat te happen
dat verhaal is wel anders met mijn GPU .. hahah zie vraagt tropenrooster aan zodra ik FS2020 aan zet :o :(
als je cpu's zo weinig te doen hebben kun je Level of Detail en Terrain of detail wel op 200 zetten, dat gaat voornamelijk via je cpu namelijk en dat maakt de wereld een stuk voller. Maar misschien heb je dat al.

Mijn cpu's draaien rond de 30 procent (i9700k), gpu draait op 99 procent (geen idee waarom die niet op 100 staat)
robinez schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:23:
[...]

als je cpu's zo weinig te doen hebben kun je Level of Detail en Terrain of detail wel op 200 zetten, dat gaat voornamelijk via je cpu namelijk en dat maakt de wereld een stuk voller. Maar misschien heb je dat al.

Mijn cpu's draaien rond de 30 procent (i9700k), gpu draait op 99 procent (geen idee waarom die niet op 100 staat)
heb net even gekeken die van mij tikt nu ook diverse keren de 30% aan met 1 of 2 cored de rrest blijf rustig op 15% of 0 hangen , Ja GPU is gewoon bizar 100% hier ( heb hem nu gelocked staan op 30 FPS maar dan nog op 80%)

En als je dan na gaat dat het een RTX 2070 is die dan rond de 45 fps max geeft , terwijl een RTX3080 dit dan nog maar op 55 FPS doet .... :o
alles op Ultra en ook op 2560 -1440 is

en dan is de eis van de Xbox de nieuwste versie dat alle games op 60 FPS gaan moeten draaien :+
Nou dan zal er niet meer veel overblijven van FS2020

Bouw maar een sprinkel in de Xbox in want dat gaat echt niet goed komen met je temp

en voor screenshots te nemen zou zoiets ook wel makkelijk zijn

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTDLcZc3/unnamed.jpg

_/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 18-11-2020 14:35 ]

• schumi1986
ravw schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:18:
[...]

Ik ben van een 2070s naar een 3070 gegaan met 0 fps winst.

Als je puur wilt investeren voor msfs kun je beter 500 euro uitgeven aan een 5900x

• robinez
schumi1986 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:45:
[...]

Ik ben van een 2070s naar een 3070 gegaan met 0 fps winst.

Als je puur wilt investeren voor msfs kun je beter 500 euro uitgeven aan een 5900x
dat kan eigenlijk alleen maar als je systeem nu cpu limited is (kun je controleren via de devtoolbar FPS optie in mfs2020)

want nu lijkt het alsof je grafische kaart niet voldoende opdrachten krijgt doordat de cpu het niet aan kan leveren. een 3070 upgrade zou normaal echt wel meer fps moeten toevoegen.

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zelf button panel voor MSFS geknutseld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seu0WwACXP6L-cl8m82gv4m-J9o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8sLqac1s83Nu9tbAErk1UcT.jpg?f=fotoalbum_medium

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• schumi1986
robinez schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:00:
[...]

dat kan eigenlijk alleen maar als je systeem nu cpu limited is (kun je controleren via de devtoolbar FPS optie in mfs2020)

want nu lijkt het alsof je grafische kaart niet voldoende opdrachten krijgt doordat de cpu het niet aan kan leveren. een 3070 upgrade zou normaal echt wel meer fps moeten toevoegen.
reviews: Microsoft Flight Simulator - Op reis met Ryzen 5000 en GeForce 3000

Het verbaast mij echt dat blijkbaar veel tweakers in dit topic denken dat het aan de gpu ligt, msfs is ECHT cpu limited

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 18-11-2020 15:07 ]

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:29:
[...]

en voor screenshots te nemen zou zoiets ook wel makkelijk zijn

[Afbeelding]

_/-\o_
Die knop heb ik al gemapt op 'engines off' :+

:o

robinez schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:00:
[...]

of hij staat in je instellingen gelocked op "45" fps .... dan kan je een monster RTX5080 er in gooien maar zal dan niet bovende 45 fps uit komen dus dat kan ook een oorzaak zijn , dus unlocken kan wel helpen dan

456 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:07:
[...]

Die knop heb ik al gemapt op 'engines off' :+

:o
of instellen een 3x E :D (eject eject eject)
maar goed dat gaat dan weer over jetfighters / combat planes

• aap

aap

Lijkt me heel handig! Ik word nu toch al een beetje kriegel van het instellen van de AP via de scherm-knoppen, zeker in situaties waar de ATC je om de haverklap vraagt om andere hoogtes in te stellen.

Hoe werkt zoiets qua interfacing met MSFS?
En kun je ook data uit MSFS naar zo'n paneel halen? Het zou me namelijk heel mooi lijken om ook displays te hebben die de huidige instellingen voor hoogte, heading, radio frequenties etc. weergeven, maar dan wil je het liefst dat je die data uit MSFS kunt halen, zodat je niet in je electronica een schaduwboekhouding hoeft bij te houden van dat soort settings.

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Gameaddict schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:58:
[...]
Ikzelf heb jaren XPadder gebruikt (gratis) tot het niet meer werkte bij mij, ben daarna Pinnacle (kopen/heeft wel meer mogelijkheden) hiervoor gaan gebruiken.
Zou XPadder ook werken om de Saitek Panels (ik heb er drie, maar ze werken nu niet allemaal lekker) mee te patchen aan MSFS?

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:28
Tweakers weer geen FS meegenomen in de review van high end RX 6800 XT video kaart :(
Gelukig guru3d wel: https://www.guru3d.com/ar...rx_6800_xt_review,20.html

En pas bij 3840 x 2160 gaat de 3080 voorbij de 6800 XT dus voor high end wachten tot release van 6900 XT?

[ Voor 26% gewijzigd door Petertje750 op 18-11-2020 16:45 ]

Melotte schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:25:
[...]

Zou XPadder ook werken om de Saitek Panels (ik heb er drie, maar ze werken nu niet allemaal lekker) mee te patchen aan MSFS?
wat voor problemen heb je met je Saitek Panels? ik heb er zelf twee maar geen problemen , alles werkt out of the box ..wel evende Logitech Microsoft Flight Simulator Plugin binnen halen dan aan zetten als je FS 2020 gestart heb

Melotte schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:25:
[...]

Heb zelf geen ervaring met Saitek panels, alleen met Goflight panels. Zolang ze gezien worden bij "spelbesturingen" in Windows 10 kun je er iets mee met Xpadder maar bij mijn Goflight panels is dit niet het geval.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Bij mij doet de CPU overigens ook weinig hoor. FS2020 maakt domweg niet gebruik van alle cores/threads.
M'n GPU (idd niet high end) maakt overuren.

Buiten de pixelige wolken (ook na laatste patch) vind ik de graphics super over het algemeen.

Hebben jullie deze set al gezien? Ziet er heel goed uit zo op het eerste gezicht: https://www.flightsimwebs...t-stick-and-throttle.html
Hopelijk kan de stick ook rechtshandig gebruikt worden.

Ik ben linkshandig, maar gebruik al meer dan 25 jaar een rechtshandige stick :+

[ Voor 14% gewijzigd door Dani86 op 18-11-2020 20:48 ]

robinez schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:20:
[...]

Wel blijf ik het gevoel houden dat ze de kwaliteit in de verte iets verminderd hebben. Maar goed, als je dan side to side filmpjes bekijkt op youtube tussen de laatste patch en de eerste release dan zie je eigenlijk geen verschil, dus daar zit ik waarschijnlijk fout mee.
Dat idee heb ik ook nog steeds. Ik begreep tijdens de laatste Q&A dat ze nu vooral bezig zijn met optimaliseren (oa grafisch verminderen noem ik dat) van MSFS en dat op een later tijdstip er weer wordt bekeken of het grafisch omhoog kan (ik neem dat dit was nav een vraag of er grafisch nog een stap hoger dan ULTRA ingesteld kon worden). Er werd een aantal keer 60 fps genoemd, dus ik verwacht dat ze het zo willen optimaliseren dat ie op de Xbox vloeiend 60 fps(@4K?) draait. Ik heb dan ook de indruk dat ze grafisch tijdens de release te hoog hebben ingezet en dat de Xbox de 60 fps niet (stabiel) zou gaan halen.
Nu is de nieuwe Xbox ook op de markt gebracht als spel console die kan concurreren met een PC. Het laatste wat Microsoft natuurlijk wil is dat MSFS slechter (geen stabiele fps) draait op de Xbox dan op een goede gamers PC, dit zou dan slechte reclame voor de Xbox zijn. Denk dat Microsoft voornamelijk het optimaliseren wil en aardig aan het pushen zijn bij Asobo. Ze willen voornamelijk dat MSFS op de PC en XBOX er grafisch hetzelfde en met 60fps uit gaat zien.

Nomaals, dit is mijn eigen gedachte gang en ik hoop ook dat ik niet gelijk heb. Ik heb nu m'n fps gelocked op 30 fps en dit is prima voor mij. Ik zie liever grafisch beter op 30pfs dan iets minder op 60 fps.
Voordeel zou weer zijn dat er in de toekomst (als de Xbox wat langer op de markt is) het op de PC mogelijk is om het grafisch te verhogen (voor de engine van MSFS zal dit dan geen probleem zijn).

• sandpatt
Mochten er trouwens mensen zijn met performance problemen na een vorige update, schakel in nvidia control panel FXAA uit. Ben hier vandaag na enkele uurtjes achter gekomen nadat ik zag dat performance plots enorm slecht was.
aap schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:22:
[...]

Lijkt me heel handig! Ik word nu toch al een beetje kriegel van het instellen van de AP via de scherm-knoppen, zeker in situaties waar de ATC je om de haverklap vraagt om andere hoogtes in te stellen.

Hoe werkt zoiets qua interfacing met MSFS?
En kun je ook data uit MSFS naar zo'n paneel halen? Het zou me namelijk heel mooi lijken om ook displays te hebben die de huidige instellingen voor hoogte, heading, radio frequenties etc. weergeven, maar dan wil je het liefst dat je die data uit MSFS kunt halen, zodat je niet in je electronica een schaduwboekhouding hoeft bij te houden van dat soort settings.
Dat zou met Mobiflight kunnen (gratis software) en een Arduino Mega als hardware interface. Vrij simpel om te maken, eindeloos plezier!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Petertje750 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:42:
Tweakers weer geen FS meegenomen in de review van high end RX 6800 XT video kaart :(
Gelukig guru3d wel: https://www.guru3d.com/ar...rx_6800_xt_review,20.html

En pas bij 3840 x 2160 gaat de 3080 voorbij de 6800 XT dus voor high end wachten tot release van 6900 XT?
Hier vanaf 3:20. Bij 4K heeft Smart Access Memory van AMD blijkbaar geen invloed, maar de kaarten 6800 > 3070 en 6800 xt > 3080 over het algemeen.

6800XT op ultra met zowel 4K als 1440p:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1-OZQfV_Xag]

...

• PresidentSkroob
robinez schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:23:
[...]

Today I learned! Thanks man!
beiden nu op 200 en geen fps verlies

• robinez
PresidentSkroob schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:53:
[...]

klasse!

zelfde geldt overigens voor aantal autos, boten, etc, kun je ook gewoon op 100 zetten, heeft geen impact op framerate als je cpu toch niks te doen heeft. Gaat allemaal via de cpu.

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13
Dit is wel heel vet!

Heb zelf nog even lopen googlen maar het schijnt dat Sim Dashboard ondersteuning heeft voor MSFS. Dan kun je dus dit soort dingen op een Android tablet krijgen, interactief. Dan mis je wel de charme van fysieke (draai)knoppen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.stryder-it.de/simdashboard/designs/web/simdb/v1/preview/109316/5

Afbeeldingslocatie: https://www.stryder-it.de/simdashboard/designs/web/simdb/v1/preview/109393/1

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Wasp schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:32:
[...]

Heb zelf nog even lopen googlen maar het schijnt dat Sim Dashboard ondersteuning heeft voor MSFS. Dan kun je dus dit soort dingen op een Android tablet krijgen, interactief. Dan mis je wel de charme van fysieke (draai)knoppen natuurlijk.
Ik kan deze aan iedereen aanraden. Gebruik dit al jaren (ETS/ATS/Project Cars/F1 20xx, etc) en nu inderdaad ook voor MSFS. Ondersteund enorm veel spellen, maar de ondersteuning voor MSFS is echt geweldig. De app krijgt ook feedback via Simconnect, dus bijvoorbeeld een controle lampje gaan niet gelijk branden zodra je de knop indruk, maar pas als de actie in MSFS is uitgevoerd. Voor draaiknoppen vind ik het wat minder geschikt.

Is helaas alleen voor de Android gebruikers onder ons.

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:21
Ik lees andere over performance problemen. Ik heb van 2070 naar 3080 gegaan. En FPS ging van 20-25 naar 40-50 ultra setting op ultrawidequadhd of zoiets scherm. Als ik dan lees dat mensen locked op 30 hebben staan is dat misschien wel probleem. Als ik die aanzet gaat hij alleen maar raar doen. Alles hakkelig, freezing. Dus probeer een keer zonder die locked 30fps optie. En inderdaad developer fps optie aanzetten, die geeft aan waar bottleneck zit.
Ik lees eigenlijk overal dat de GPU bottleneck is bij hogere resolutie op hogere kwaliteits settings.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

• Dani86

Dani86

AeroGeek

PresidentSkroob schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:53:
[...]

Hmm dat ga ik eens proberen, CPU draait bij mij bij take off en approach op 50%, cruise altitude 27% 8)7

Na de laatste patch heb ik TAA aan staan en geen merkbaar verlies van FPS.

[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 19-11-2020 22:26 ]

• Kozzmozz
  • Laatst online: 11:57
Wat vreemd; ben ik via FSEconomy een vlucht aan het doen van 4u van LFPO > LIET met 7 passagiers aan boord. Na een succesvolle landing, parkeer ik op LIET netjes op parking 1 en zet mijn mixture uit.
Hierop krijg ik de FSE-app te zien met een error - en ja hoor op de server staat mijn vlucht niet genoteerd.
Wat jammer nou, gelukkig heeft MSFS wel mijn logboek succesvol aangevuld.
Zou het kunnen liggen aan de hoge 'bonus'.
Hoe kan ik dit morgen bij een nieuwe poging verhelpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kozzmozz op 19-11-2020 22:58 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• PresidentSkroob
Kozzmozz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:55:
Wat vreemd; ben ik via FSEconomy een vlucht aan het doen van 4u van LFPO > LIET met 7 passagiers aan boord. Na een succesvolle landing, parkeer ik op LIET netjes op parking 1 en zet mijn mixture uit.
Hierop krijg ik de FSE-app te zien met een error - en ja hoor op de server staat mijn vlucht niet genoteerd.
Wat jammer nou, gelukkig heeft MSFS wel mijn logboek succesvol aangevuld.
Zou het kunnen liggen aan de hoge 'bonus'.
Hoe kan ik dit morgen bij een nieuwe poging verhelpen?
mixture uit? dan stopt alleen de engine.
heb je je kist wel op parking brake gezet? dan stopt de fse vlucht namelijk wel
even een vragje hebben jullie ook bij content manerger staan bij veel files
new game versie , update nodig ? maar als ik alles aanvinkt dan geeft hij gen update ?

en veel nieuwe dingen is market place , St Maarten en Graz en ook de nieuwe carenado plane :-)
St Maarten gaat er hier wel komen >:)

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 20-11-2020 08:27 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:26:
new game versie , update nodig ? maar als ik alles aanvinkt dan geeft hij gen update ?

en veel nieuwe dingen is market place , St Maarten en Graz en ook de nieuwe carenado plane :-)
Dit is toch bij elke update, een aantal dagen ervoor al het geval?

My iRacing profile | Strava

• 456
  • Niet online

456

Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:32:
[...]

Dit is toch bij elke update, een aantal dagen ervoor al het geval?
Klopt - Heb ik ook idd.
Dus die planes updaten pas na een update van de game engine zelf, aankomende week.

456 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:33:
[...]

Klopt - Heb ik ook idd.
Dus die planes updaten pas na een update van de game engine zelf, aankomende week.
oke maar dit is dan toch ook wel weer goed nieuws
THIRD PARTY UDPDATE

The third party community ecosystem continues to accelerate. It has been three months since our launch in August and we have received over 1,000 applications to our Marketplace Partner Program, including well over 200 from known payware companies.

70 partners have been approved to our Partner Program and nearly 60 products are live in the in-sim marketplace.

Airports:
Over 80 airports have already been released for the platform so far and more than 50 of these are already in our in-sim store. We continue to add new airports every week. Based on information provided by third party developers, an additional 150 airports in production are slated for release in 2021. Just amazing to see the amount and quality of the airport developer community!

Aircraft:
7 aircraft have been released for the platform so far and 4 aircraft are available in the in-sim-marketplace. The great news is that nearly 60 aircraft have been announced by over a dozen development teams and another 20 additional unannounced aircraft are in development. We are all very excited to see the progress Aerosoft has been making with their new CRJ because the quality of their work is outstanding!
https://forums.flightsimu...development-update/320132

:9~ 150 airports in de maak en verwacht word 60 vliegtuigen :o
ben wel benieuwd welke dat allemaal gaan worden

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 20-11-2020 08:38 ]

• Magic
  • Niet online
Misschien dat ze in vorige patches vooral "laaghangend fruit" qua bugs gefixed en features toegevoegd hebben, maar ik heb het gevoel dat de patches momenteel minder doen dan voorheen. Zeker als je het fixen van regressies van vorige patches meetelt. Ik snap dat de kerstperiode niet de meest productieve is, maar voor de top 24 meest verzochte requests een release van 2021 aangeven (waar q1 en q2 bij slechts een daarvan staat, de rest wordt waarschijnlijk dus nog later) valt mij wel enigszins tegen.

Is er ook al bekend wanneer de mb339 precies in de store komt? Ik dacht gelezen te hebben dat deze 2e helft november zou komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 20-11-2020 10:04 ]

ravw schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:36:

https://forums.flightsimu...development-update/320132

:9~ 150 airports in de maak en verwacht word 60 vliegtuigen :o
ben wel benieuwd welke dat allemaal gaan worden
Dit is de link naar de oude development update, hier is de nieuwe :)

https://forums.flightsimulator.com/t/blog-november-19th-2020-development-update/323968

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46
De nieuwe development update geeft wel signalen af dat ze aardig wat (resourcing) issues hebben op de achtergrond? Sommige van die tijdslijnen zijn gewoon absurd. Dit zijn dan ook alleen maar de top meest requested/aangegeven dingen, daaronder hangen nog vele andere issues en verzoeken.

Zelf kan ik sinds 2-3 patches geleden al niet normaal een airliner vlucht afmaken, op approach CTD Flightsim zonder verdere warning (ongeacht de duur van de vlucht). Ook event log geeft geen specifieke file of reden aan van crash. Dat dit nu maar vrolijk op backlog staat beangstigd mij...
Flight777 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:39:
De nieuwe development update geeft wel signalen af dat ze aardig wat (resourcing) issues hebben op de achtergrond? Sommige van die tijdslijnen zijn gewoon absurd. Dit zijn dan ook alleen maar de top meest requested/aangegeven dingen, daaronder hangen nog vele andere issues en verzoeken.

Zelf kan ik sinds 2-3 patches geleden al niet normaal een airliner vlucht afmaken, op approach CTD Flightsim zonder verdere warning (ongeacht de duur van de vlucht). Ook event log geeft geen specifieke file of reden aan van crash. Dat dit nu maar vrolijk op backlog staat beangstigd mij...
dat is ook veel behorende klacht en zo als ik al vaker beschreef , het duurt te lang met de belangrijkste updates en of patchen van dingen ..
ze vinden het belangrijker dat een G1000 meer funkties krijgen en dat een AP de route goed na komt , maar dan de terug naar desktop en rare andere dingen word dan op een laag pitje gezet ..... maar hoe wil je een G1000 goed bedienen met alle funkties als je alleen maar je desktop ziet als je iets aanraakt .. ne echt logies is het niet ...... ik ben nu ook al een maand vliegvrij omdat de mooney nog steeds problemen geeft , wel erg jammer wnat ik wil best weer een vluchtje maken maar de basis planes vallen nu tegen , en ik houd ook even de nieuwe carenado plane in de gaten hoe die word beoordeelt en of zonder fouten is want die ziet er ook best goed uit

wacht ook op de zwarte vrijdag dan misschien een zooi addons kopen , en ook kijken of ik XP11 kan aanvullen in Alaska inc de mooney daarvoor kopen dan kan ik mocht FS2020 niet werken of te veel problemen hebben mijn vluchten in XP11 doen

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 20-11-2020 12:13 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42

Hoogie2004

Whohooooo

Magic schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:02:
Is er ook al bekend wanneer de mb339 precies in de store komt? Ik dacht gelezen te hebben dat deze 2e helft november zou komen?
De ontwikkelaar heeft aangegeven versie 1.1 van zijn vliegtuig uit te brengen in de marketplace, volgens mij bij / na de volgende patchronde. Versie 1.0 had weinig zin meer door enkele kleine issues en de lead-time tot iets in de in-game store stond.

Ik denk dat je op de websites waar die MB-339 te koop is wel kan zien als 1.1 er iig is, dan moet hij enkele dagen daarna in de store verschijnen.
ravw schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:52:
[...]

ik ben nu ook al een maand vliegvrij omdat de mooney nog steeds problemen geeft , wel erg jammer wnat ik wil best weer een vluchtje maken maar de basis planes vallen nu tegen , en ik houd ook even de nieuwe carenado plane in de gaten hoe die word beoordeelt en of zonder fouten is want die ziet er ook best goed uit
Van de Carenado facebook, 30 minuten geleden:
M20R Ovation Update
A new version 1.2 has been already submitted to Microsoft. They are reviewing it and it should be up at any moment.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-11-2020 14:07 ]

My iRacing profile | Strava

• Magic
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:03:
[...]

De ontwikkelaar heeft aangegeven versie 1.1 van zijn vliegtuig uit te brengen in de marketplace, volgens mij bij / na de volgende patchronde. Versie 1.0 had weinig zin meer door enkele kleine issues en de lead-time tot iets in de in-game store stond.

Ik denk dat je op de websites waar die MB-339 te koop is wel kan zien als 1.1 er iig is, dan moet hij enkele dagen daarna in de store verschijnen.
Ah, dank, ik kon niet terugvinden waar ik het gelezen had, dus was bang dat ik het mis had :)

• Sparkiezz
Quote uit de development update:
We are also very happy to confirm that Aerosoft continues to make good progress with the CRJ and we are increasingly hopeful that this plane can be released before the holidays.
Ben heel benieuwd naar de kwaliteit hiervan :).
ravw schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:26:

Das inderdaad altijd zo, update komt komende dinsdag (USA World Update!) en dan zal 'ie de files ook wel willen updaten ja.

Sparkiezz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:01:
Quote uit de development update:

[...]

Ja zeker! Een grotere jet dan de Citation en niet zo lomp als de Scarebus of de Boeing. Heerlijk!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sparkiezz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:01:
De P3D versie was vooral eye candy en qua systems niet echt fantastisch, ik hou m'n adem niet in als dit door dezelfde ontwikkelaar wordt gedaan (één man die niet vaak naar feedback wil luisteren).

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:10
ik word gek,.

Probeer nu in MSFS met de FLYbyWire A32Nx te vliegen.

Probleem wat ik als eerste tegenkom, is dat ik op de MCDU mijn flightplan onder init niet kan opgeven.
Als ik EHRD/EGKK probeer in te voeren op LSK1 dan gebeurt er helemaal NIETS.

Heb al getracht hierop te googlen maar niets gevonden.

Is er hier iemand dit dit symptoom herkent en kan aangeven wat ik fout doe?
Start vanaf cold en dark en heb het zowel geprobeerd voordat de adirs aligned zijn als gewacht totdat ze wel aligned zijn.

Ik zit op stable version 0.4.1

[ Voor 3% gewijzigd door killerbee1958 op 20-11-2020 22:26 ]

• aap

aap

Vlucht voor FSE van Canada naar USA.

Vertek bij dachtlicht uit Canada
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odKXVlUVYfP7sglOmN_uSEEuc6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdOQIDVRjqXlmhjQh2Uo9Aa9.jpg?f=fotoalbum_large

Schemer valt in boven de Missouri
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DL3rejacizwv17y0vG8g6I21t0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjYMNf4Gp9o8agfnkx6P51VK.jpg?f=fotoalbum_large

Het laatste licht verdwijnt achter de horizon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3t_g1IE7xBP35WzQjRU44IgCbYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9MZ7AmC51H824NrZGq6uLP5.jpg?f=fotoalbum_large

Nachtlanding in Wyoming
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_3H3kT1GjNdpNgectlzCpqWHtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHm7VUo9x7eSqmnxBfqbZanf.jpg?f=fotoalbum_large

• sandpatt
Je bedoelt wss Montana ipv Missouri? Dit zou wel een hele omweg zijn anders vanuit Canada.
Pagina: 1 ... 118 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc