Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
https://github.com/albar965/littlenavmap/releases/tag/v2.6.6
Ook ik ben erg tevreden over de Mooney. Geen spijt gehad van de aankoop. Verschil is natuurlijk niet meer zo groot met de standaard vliegtuigen als met voorgaande flight sims waarbij oa de textures al niet aan te zien waren, maar hij vliegt echt fantastisch en is ook lekker snel.FastFred schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:09:
@ravw hoe bevalt die Mooney je? Ik vind 30 euro nogal een boel geld voor zo'n klein ding... Voor dat geldt verwacht ik een kist waar alles op werkt, iedere schakelaar etc.
Zit zelf nog te twijfelen over de PA44. Vind het standaard aanbod van niet-glass cockpits beperkt (zelfs met de deluxe premium), zeker nu de DV20 ook nog stuk is. Glass cockpits is niet mijn ding. Maar het updatebeleid van MSFS heeft me erg aan het twijfelen gebracht om op dit moment nog te iets aan te schaffen. Hoop dat met de maandelijkse update frequentie het een en ander gaat veranderen.
Overigens is het volgende vliegtuig van Carenado al weer in aantocht.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Wel een gaaf ding ( als ik het goed heb een Stearman ..... nee een Waco Aircraft ) hopelijk met real soundGameaddict schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:56:
[...]
Overigens is het volgende vliegtuig van Carenado al weer in aantocht.
[Afbeelding]
Hoop ook met Floats
YouTube: Waco Bi-plane on Floats Flying South Beach Miami
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 12-12-2020 13:27 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja, zal inderdaad de Waco YMF5 aangezien ze de basis daarvan al hebbenravw schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:21:
[...]
Wel een gaaf ding ( als ik het goed heb een Stearman ..... nee een Waco Aircraft ) hopelijk met real sound![]()
Hoop ook met Floats
YouTube: Waco Bi-plane on Floats Flying South Beach Miami
Waco YMF5 FSX/P3D
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ik dacht eerst de Stearman , maar die neus is anders dan kom je inderdaad uit de Waco aircraftsGameaddict schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:29:
[...]
Ja, zal inderdaad de Waco YMF5 aangezien ze de basis daarvan al hebben
Waco YMF5 FSX/P3D
ook nietverkeert ... nieuwe planes met een retrolook
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik vind de prijs vergeleken met een airport normaal. Je vliegt véél meer uren in een vliegtuig dan je ergens op een airport staat. Als je dan voor de prijs van 2 airports een vliegtuig hebt ...FastFred schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:09:
@ravw hoe bevalt die Mooney je? Ik vind 30 euro nogal een boel geld voor zo'n klein ding... Voor dat geldt verwacht ik een kist waar alles op werkt, iedere schakelaar etc.
Ik heb zelf de de C182, Mooney en de Piper gekocht. Ik haal mijn plezier uit veel van vliegtuig wisselen.
De Piper voelt trouwens veel maar aan als een echte twin dan de built in twins van FS zelf.
Als je daar een engine in uitzet, dan voelt de torque/twist veel realistischer aan.
Ondertussen is er van Carenado ook zelf een update is voor alle toestellen. Vandaag even met de Piper en Mooney rondgevlogen en ze vliegen weer normaal lijkt me. Ook geen CTD meer.
Maar inderdaad, t'is bang afwachten wat de volgende update weer gaat doen met de payware planes
Ik heb alles geuninstalled, alles folders gewist en de X56 eruit getrokken. Dan opnieuw installeren en configureren. De settings kwamen binnen via de cloud en waren dus nog hetzelfde, ik vreesde dat wat er fout zat dus niet gewist was maar ergens daarin zat ofzo.
Lokaal vluchtje gedaan rond AMS. Hmm.. alle automatiek werkt weer lijkt wel.
Dan maar wat vollediger, X56 er weer in en EHAM - LFPG met volle departures en arrival. Ja hoor, alles werkt weer. De AT is actief, de FD geeft correct aan, de AP doet ook in de pitch zijn ding en VS mode blijft op de FMA staan en werkt. Hoe kan dit nu opeens zo veel anders zijn?
Voorheen heb ik alles al eens gereset en toen bleef de fout permanent aanwezig, zelfs na een volledige power cycle, en nu werkt het weer.. wat was het? Geen idee. Maar de vorige keer ging het de mist in na een go-around... dat probeer ik morgen dan wel weer.
Dat ik in de cockpit niet meer rond kon kijken met freelook kwam door een obscure setting. In General is er een 'real cockpit' of zoiets, dat stomme ding stopt freelook. Ook gefixed dus. Fingers crossed voor morgen, dan gaan we Amsterdam - Heraklion doen en ik voel een go-around aankomen...
Oh, en weet iemand hoe je de gate benaming kan zien in het spel nadat de vlucht gestart is?
Ik kwam aan op De Gaulle en moest naar F206, maar die bestaat niet IRL en kon dus niks vinden op mijn echte taxikaartjes. Met de taxi klaring kwam ik wel in de juiste hoek (de taxiways kloppen wel weer), maar daarna keek ik om me heen naar een hint die er niet was en ik kon mijn gate dus niet vinden, flight fail.
Achteraf blijkt gate F206 IRL gate F03 te zijn, maar ik kon dat niet meer opzoeken op enige kaart in de sim nadat ik ging vliegen... bloed irritant. (Nee, ik doe liever niet aan taxi ribbon).
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Weet iemand waar ik er op zn minst een kan vinden?
ja ik kan er nergens iets over vindne waat ze hebben gedaan , weet dat de mooney 1,4 is uit egbracht maar wat hebben ze gedaan moets welde hele plane weer opnieuwd downloadenPredator schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:41:
[...]
Ondertussen is er van Carenado ook zelf een update is voor alle toestellen.
mar zo als je zelf schrijft die payware toestellen zijn gewoon heel anders met vliegen dan die basis planes van FS .. zeker wat betreft het geluid
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 12-12-2020 21:28 ]
Niet twijfelen, ik vind hem heerlijk vliegen. IMHO zelfs beter als de Mooney (al komt dat ook omdat ik multi-engine leuker vind).Gameaddict schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:56:
[...]
Zit zelf nog te twijfelen over de PA44.
Het is een echt relaxed ding om mee rond te vliegen, lekker makkelijk (niet gek, het is een trainer) en laat zich heerlijk controleren en is super zacht te landen. Voor sight-seeing in een regio echt een heerlijke kist. Hij is wel niet echt snel, dus als je vaak grotere stukjes wil vliegen tijdens sight-seeing is het niet zo'n goede keus.
Denk dat we allemaal wel een haat-liefde verhouding hebben met MSFS. Als een update weer het één en ander stuk heeft gemaakt (of iets zomaar opeens niet meer werkt) ben je er helemaal klaar mee, maar na een paar dagen begint het toch weer te kriebelen. Als dan alles weer werkt kun je ook intens van MSFS genieten.Tijgert schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:05:
Net als ik na een ICA wel even klaar ben met vliegen, maar een dag of twee later wel weer de lucht in wil, zo was het ook met de sim frustraties. Gisteren klaar met dat onding, vandaag nog EEN keer proberen.
Ik heb alles geuninstalled, alles folders gewist en de X56 eruit getrokken. Dan opnieuw installeren en configureren. De settings kwamen binnen via de cloud en waren dus nog hetzelfde, ik vreesde dat wat er fout zat dus niet gewist was maar ergens daarin zat ofzo.
Lokaal vluchtje gedaan rond AMS. Hmm.. alle automatiek werkt weer lijkt wel.
Dan maar wat vollediger, X56 er weer in en EHAM - LFPG met volle departures en arrival. Ja hoor, alles werkt weer. De AT is actief, de FD geeft correct aan, de AP doet ook in de pitch zijn ding en VS mode blijft op de FMA staan en werkt. Hoe kan dit nu opeens zo veel anders zijn?
Voorheen heb ik alles al eens gereset en toen bleef de fout permanent aanwezig, zelfs na een volledige power cycle, en nu werkt het weer.. wat was het? Geen idee. Maar de vorige keer ging het de mist in na een go-around... dat probeer ik morgen dan wel weer.
Dat ik in de cockpit niet meer rond kon kijken met freelook kwam door een obscure setting. In General is er een 'real cockpit' of zoiets, dat stomme ding stopt freelook. Ook gefixed dus. Fingers crossed voor morgen, dan gaan we Amsterdam - Heraklion doen en ik voel een go-around aankomen...
Oh, en weet iemand hoe je de gate benaming kan zien in het spel nadat de vlucht gestart is?
Ik kwam aan op De Gaulle en moest naar F206, maar die bestaat niet IRL en kon dus niks vinden op mijn echte taxikaartjes. Met de taxi klaring kwam ik wel in de juiste hoek (de taxiways kloppen wel weer), maar daarna keek ik om me heen naar een hint die er niet was en ik kon mijn gate dus niet vinden, flight fail.
Achteraf blijkt gate F206 IRL gate F03 te zijn, maar ik kon dat niet meer opzoeken op enige kaart in de sim nadat ik ging vliegen... bloed irritant. (Nee, ik doe liever niet aan taxi ribbon).
Ben blij dat alles weer werkt voor je, heb vandaag eindelijk het hele verhaal van je vlucht van donderdag door kunnen lezen en hoop dat in de toekomst meer te kunnen lezen. Erg leuk om de verschillen met een echte vlucht en MSFS te lezen.
Hoe je een gate in MSFS zelf op kan zoeken (staan volgens mij niet op de VFR-map), maar ikzelf gebruik hiervoor AivlaSoft EFB2. Hier staan de gate en benamingen vermeld, en je kunt ook aangeven waar je naartoe wilt en dan word dit op de kaart aangegeven hoe je moet rijden. Handigste is om dit op een 2e monitor (of laptop) te draaien.
Nadeel is dat deze wel payware is en nou niet bepaald goedkoop. Er is wel een trail versie van 30 dagen beschikbaar.
En dit is gelinkt met MSFS? Zodat hij de benaming weergeeft zoals die in MSFS wordt gebruikt?Gameaddict schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:55:
Hoe je een gate in MSFS zelf op kan zoeken (staan volgens mij niet op de VFR-map, NOPE), maar ikzelf gebruik hiervoor AivlaSoft EFB2. Hier staan de gate en benamingen vermeld, en je kunt ook aangeven waar je naartoe wilt en dan word dit op de kaart aangegeven hoe je moet rijden. Handigste is om dit op een 2e monitor (of laptop) te draaien.
[Afbeelding]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Misschien toch maar weer de gok nemen dat de updates vanaf nu beter gaan dan. Snelheid is geen probleem, kan ik lekker genieten van het uitzicht.Hoogie2004 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:49:
[...]
Niet twijfelen, ik vind hem heerlijk vliegen. IMHO zelfs beter als de Mooney (al komt dat ook omdat ik multi-engine leuker vind).
Het is een echt relaxed ding om mee rond te vliegen, lekker makkelijk (niet gek, het is een trainer) en laat zich heerlijk controleren en is super zacht te landen. Voor sight-seeing in een regio echt een heerlijke kist. Hij is wel niet echt snel, dus als je vaak grotere stukjes wil vliegen tijdens sight-seeing is het niet zo'n goede keus.
Ja, je bouwt eerst een database vanuit je scenery van MSFS. Dus de gates staan vermeld zoals ze in MSFS vermeld staan, zelfs de add-ons leest ie. Je kunt ook AIRAC data importeren als je een abonnement hebt op Aerosoft NavDataPro of Navigraph FMS data. Standaard wordt een oudere cycle 1802 mee geleverd.Tijgert schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:59:
[...]
En dit is gelinkt met MSFS? Zodat hij de benaming weergeeft zoals die in MSFS wordt gebruikt?
Yep. Je moet wel FSUIPC 7 draaien om de verbinding tussen EFB2 en MSFS tot stand te brengen.Tijgert schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:59:
[...]
En dit is gelinkt met MSFS? Zodat hij de benaming weergeeft zoals die in MSFS wordt gebruikt?
Vlieg zelf ook inderdaad met EFB2 op mijn rechterscherm.
Heb even een vraagje zit daar een anti ice op :-) voor het geval dat het weer eens koud isHoogie2004 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:49:
[...]
Niet twijfelen, ik vind hem heerlijk vliegen. IMHO zelfs beter als de Mooney (al komt dat ook omdat ik multi-engine leuker vind).
want ik zit veel in Alaska dus ja daar is het geen pretje om te vliegen met de Mooney als het koud is en veel wolken , want anti ice mis ik wel
Een soort Maserati/Alfa Romeo onder de gamesGameaddict schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:55:
[...]
Denk dat we allemaal wel een haat-liefde verhouding hebben met MSFS. Als een update weer het één en ander stuk heeft gemaakt (of iets zomaar opeens niet meer werkt) ben je er helemaal klaar mee, maar na een paar dagen begint het toch weer te kriebelen. Als dan alles weer werkt kun je ook intens van MSFS genieten.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Goeie vraag. Moet ik nakijken als ik em weer eens opstart, weet het zo niet.ravw schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:50:
[...]
Heb even een vraagje zit daar een anti ice op :-) voor het geval dat het weer eens koud is
want ik zit veel in Alaska dus ja daar is het geen pretje om te vliegen met de Mooney als het koud is en veel wolken , want anti ice mis ik wel
Even Google leert me dat het er niet op zou zitten in real life (dat zou het schijnbaar een van de weinige twin engines maken die geen de-ice hebben).
houd het dan bij het vliegen ...Dani86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 05:39:
[...]
Een soort Maserati/Alfa Romeo onder de games
Pratt & Whitney (ook wel bekent pruttel & wilniet )
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Je zou met live weather toch wat kunnen schuiven met de tijd (half dagje terug ofzo), maar weet niet hoe heilig 'live/ realtime' voor je is.DigitalExorcist schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:48:
Weer een trip van mn wereldreis gemaakt: Tokio naar Kushiro. Dat is mn noordelijkste punt in Japan... daarna door naar Rusland. Nadeel is wel dat je nu alleen maar in het donker vliegt.
[Afbeelding]
Behoorlijk heilig 😶 als ik mn tour gehad heb wil ik Japan wel “bij daglicht” gaan bekijken. Maar voorlopig lukt dat nog niet.Hoogie2004 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:03:
[...]
Je zou met live weather toch wat kunnen schuiven met de tijd (half dagje terug ofzo), maar weet niet hoe heilig 'live/ realtime' voor je is.
Omdat ik ook alleen met de CJ4 vlieg ben ik ook wat beperkt in range. Ik zag net dat ik richting Noordpool moet gaan vanuit het uiterste oosten van Canada om in Europa uit te komen, anders is er geen mogelijkheid tot landen. Dus moet ik vanuit Seattle (verder had ik nog niet gepland) een rondje door het zuiden van Noord Amerika gaan maken om ‘normaal’ daglicht te zien en dan weer richting het noorden naar noord-oost Canada.
Anyway, vanuit Kushiro nu/binnenkort naar Yelizovo, Rusland. Echt een uithoek ... dat vliegveld is een gat in de grond zo te zien. Geen approaches gedefinieerd of wat dan ook. Wel 2 banen van pakweg 3km lang..
Dan daarna richting Alaska, west Canada, Seattle en dan wat leuke stukken uitzoeken.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Misschien een tip, ik heb vanuit Alaska richting Japan het vasteland gevolgd, erg oninteressant, maar er is ook een eilandengroep vanaf Kamstjatska richting Alaska, volgens mij her en der wel vliegvelden geschikt voor de CJ4, heb ook het idee dat je dan eerder in Alaska bent.DigitalExorcist schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:04:
[...]
Behoorlijk heilig 😶 als ik mn tour gehad heb wil ik Japan wel “bij daglicht” gaan bekijken. Maar voorlopig lukt dat nog niet.
Omdat ik ook alleen met de CJ4 vlieg ben ik ook wat beperkt in range. Ik zag net dat ik richting Noordpool moet gaan vanuit het uiterste oosten van Canada om in Europa uit te komen, anders is er geen mogelijkheid tot landen. Dus moet ik vanuit Seattle (verder had ik nog niet gepland) een rondje door het zuiden van Noord Amerika gaan maken om ‘normaal’ daglicht te zien en dan weer richting het noorden naar noord-oost Canada.
Anyway, vanuit Kushiro nu/binnenkort naar Yelizovo, Rusland. Echt een uithoek ... dat vliegveld is een gat in de grond zo te zien. Geen approaches gedefinieerd of wat dan ook. Wel 2 banen van pakweg 3km lang..
Dan daarna richting Alaska, west Canada, Seattle en dan wat leuke stukken uitzoeken.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Nope, lijkt me ook wel normaal voor een lesvliegtuig. Ik zie nergens een anti-ice knop.ravw schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:50:
[...]
Heb even een vraagje zit daar een anti ice op :-) voor het geval dat het weer eens koud is
Ik heb ook eens in de C182 gekeken, maar ook geen anti-ice.
Ik denk dat realtime, als je ECHT simt, een beetje de heilige graal is.Hoogie2004 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:03:
[...]
Je zou met live weather toch wat kunnen schuiven met de tijd (half dagje terug ofzo), maar weet niet hoe heilig 'live/ realtime' voor je is.
Wanneer je in de middag opstijg vanaf Curacao dan kan ik niet 10 minuten later in de middag weer landen in Amsterdam, dat is te nep.
Je moet het echt eerst donker zien worden omdat de zon achter je verdwijnt en dan pas weer de zon op komen zien rond 20 West (dat HAAT ik IRL, dus neem 9 van de 10 keer de laatste rust
Voordeeltje van in de winter vliegen vanuit de West; vaak aankomst op AMS terwijl het nog net schemert van de zon die op komt.
Straks net zo als ik naar HER ga (na de race), Realtime. Aankomst in het donker en in het donker weer naar huis.
Ja, natuurlijk. 100% no doubt.Tijgert schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:00:
[...]
Ik denk dat realtime, als je ECHT simt, een beetje de heilige graal is.
Wanneer je in de middag opstijg vanaf Curacao dan kan ik niet 10 minuten later in de middag weer landen in Amsterdam, dat is te nep.
Je moet het echt eerst donker zien worden omdat de zon achter je verdwijnt en dan pas weer de zon op komen zien rond 20 West (dat HAAT ik IRL, dus neem 9 van de 10 keer de laatste rust).
Voordeeltje van in de winter vliegen vanuit de West; vaak aankomst op AMS terwijl het nog net schemert van de zon die op komt.
Straks net zo als ik naar HER ga (na de race), Realtime. Aankomst in het donker en in het donker weer naar huis.
Maar een wereldreis maken, doe je imho om wat te zien van de wereld, niet om 20+ uur van je reis naar een zwart scherm met verlichte cockpit te kijken.... Ik zou daar persoonlijk toch wel echt de grens trekken, en dan toch maar (met live weather), iets aan de tijd schroeven. Zodat je bijvoorbeeld net in het donker steeds land ofzo. Dan zie je ook nog eens tig supermooie zonsondergangen.
Je kunt het natuurlijk eindeloos manipuleren, jij bepaalt ten slotte het vluchtschema.Hoogie2004 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:04:
[...]
Ja, natuurlijk. 100% no doubt.
Maar een wereldreis maken, doe je imho om wat te zien van de wereld, niet om 20+ uur van je reis naar een zwart scherm met verlichte cockpit te kijken.... Ik zou daar persoonlijk toch wel echt de grens trekken, en dan toch maar (met live weather), iets aan de tijd schroeven. Zodat je bijvoorbeeld net in het donker steeds land ofzo. Dan zie je ook nog eens tig supermooie zonsondergangen.
Maar als je er voor kiest de oceaan over te steken dan heeft dat (saaie) consequenties, die aan het einde van de rit ook de voldoening geven. En als je failures uit hebt staan en het weer is ok dan kan je ook gewoon even 'rust' nemen en naar Albert Heijn gaan.
Wel jammer als je 8 uur lang 650W verstookt met je PC niks laten doen... maarja, hobby's kosten geld
Arcadia (X06) naar Chester (KDCM) met de Mooney

Zo nog iets minder dan een uurtje vliegen
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 13-12-2020 18:49 ]

Zo en ik mag bijna weer 3 vlieguren bijschrijven
Ik heb dit gedaan zoals in de video maar ik zie helemaal niets?!
Ben ik nu echt zo'n pannenkoek of zijn er meerdere die hier problemen mee hebben.
Ik heb de game gekocht via de microsoft store
Ff een checklist:Mikee007 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:30:
Ik snap er werkelijk waar niets van, hoe installeer je liveries in MF2020?
Ik heb dit gedaan zoals in de video maar ik zie helemaal niets?!
[YouTube: Liveries installeren in Microsoft Flight Simulator]
Ben ik nu echt zo'n pannenkoek of zijn er meerdere die hier problemen mee hebben.
Ik heb de game gekocht via de microsoft store
- Livery uitgepakt en geplaatst in de community folder?
- MSFS herstart
- Gebeurt t met alle liveries?
- Met andere vliegtuigen ook?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ja uitgepakt en geplaatst in de community folder zowel in me appdata folder als in de MS2020 community folder, wel los van elkaar en niet tegelijk.456 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:47:
[...]
Ff een checklist:
- Livery uitgepakt en geplaatst in de community folder?
- MSFS herstart
- Gebeurt t met alle liveries?
- Met andere vliegtuigen ook?
MSFS inderdaad herstart.
Ja gebeurd met alle liveries en ook met alle toestellen.
Kijk als eerste in MSFS waar je de grote data folder hebt gezet, ik heb hem bijvoorbeld verhuisd.Mikee007 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:51:
[...]
Ja uitgepakt en geplaatst in de community folder zowel in me appdata folder als in de MS2020 community folder, wel los van elkaar en niet tegelijk.
MSFS inderdaad herstart.
Ja gebeurd met alle liveries en ook met alle toestellen.
In DIE folder staat de Community folder die je moet hebben.
Zet in DIE Community folder de folder met daarin de Simobjects folder.
Dat moet het zijn, mits je wel de livery selecteerd voor het vliegtuig, die staat niet automagisch geactiveerd.
Bij mij werkt dit.
Wederom wilde de ATC me veel te laat laten dalen, lekker eigenwijs zelf maar eerder de daling ingezet.
Bij de final approach weer last van dat het vliegtuig gewoon niet op inputs reageert. Verder geen groot probleem en de landing was weer smooth.
Ik heb mezelf aangeleerd om de 320 later te flaren. Bij de PMDG 737 rond 50ft maar dan float de 320 te lang. 30ft is bezig.
Zit weer te klagen maar enorm genoten van de approach langs de Nederlandse kustlijn met de ondergaande zon en wat wolken, een feest van herkenning. Als je dan het gebroken wolkendek ingaat dan vergeet ik even alle flaws van deze Sim
Ik heb 2 mappen namelijk:Tijgert schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:50:
[...]
Kijk als eerste in MSFS waar je de grote data folder hebt gezet, ik heb hem bijvoorbeld verhuisd.
In DIE folder staat de Community folder die je moet hebben.
Zet in DIE Community folder de folder met daarin de Simobjects folder.
Dat moet het zijn, mits je wel de livery selecteerd voor het vliegtuig, die staat niet automagisch geactiveerd.
Bij mij werkt dit.
C:\Users\NAME\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community
en ik heb de volgende map waar FS is opgeslagen: D:\Program Files\Microsoft Flight Simulator 2020\Official\OneStore\
Maar in welke map heb je de grote data folder van 100+ gig zitten?Mikee007 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:11:
[...]
Ik heb 2 mappen namelijk:
C:\Users\NAME\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community
en ik heb de volgende map waar FS is opgeslagen: D:\Program Files\Microsoft Flight Simulator 2020\Official\OneStore\
Dat is de onderste map in de D schijf.Tijgert schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:12:
[...]
Maar in welke map heb je de grote data folder van 100+ gig zitten?
Daar zit dus nog een Community folder?
Ja klopt, daar heb ik ze ook al in geplaatst maar dit werkte ook niet..
Maak eens een screenshot van je folder structuur.Mikee007 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:26:
[...]
Ja klopt, daar heb ik ze ook al in geplaatst maar dit werkte ook niet..
Ik ben even benieuwd: wat is je descent rate als je gaat dalen? in ft/m? Ik heb namelijk zelf het idee dat de descent vaak te vroeg komt namelijk, ook als ik in simbrief mijn flightplan genereer en deze 1-op-1 invoer in de FMC bereik ik de top-of-descent later dan dat de ATC me laat dalen.Dani86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:06:
Zo, vanavond weer eens een vlucht gedaan. Dit keer van LFPG naar EHAM.
Wederom wilde de ATC me veel te laat laten dalen, lekker eigenwijs zelf maar eerder de daling ingezet.
Bij de final approach weer last van dat het vliegtuig gewoon niet op inputs reageert. Verder geen groot probleem en de landing was weer smooth.
Ik heb mezelf aangeleerd om de 320 later te flaren. Bij de PMDG 737 rond 50ft maar dan float de 320 te lang. 30ft is bezig.
Zit weer te klagen maar enorm genoten van de approach langs de Nederlandse kustlijn met de ondergaande zon en wat wolken, een feest van herkenning. Als je dan het gebroken wolkendek ingaat dan vergeet ik even alle flaws van deze Sim![]()
Je descent rate hangt sterk af van je vliegtuig. Een 787 gaat een stuk langzamer dalen (1300fpm) dan bijvoorbeeld een 767 (2000fpm). Zo zal een 787 dus meestal een half uur nodig hebben van TOD en een 767 een stuk minder.mvbo schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:33:
[...]
Ik ben even benieuwd: wat is je descent rate als je gaat dalen? in ft/m? Ik heb namelijk zelf het idee dat de descent vaak te vroeg komt namelijk, ook als ik in simbrief mijn flightplan genereer en deze 1-op-1 invoer in de FMC bereik ik de top-of-descent later dan dat de ATC me laat dalen.
IRL zal je meestal een early descent krijgen vanwege ander traffic en is het geen CDA (continuous descent approach). De sim doet trouwens ook geen CDA als je de STAR bekijkt, dus dat is wel goed gedaan.
Hoe voer jij je FP in de CDU in? De 787 CDU is niet bepaald prettig in deze sim. OF kan dit ook automatisch ingevoerd worden??
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 14-12-2020 12:14 ]

1. Wegvallen airspeed indicator
Bijna consequent valt, zodra ik de daling heb ingezet vanaf ~28.000 feet of hoger, na enkele minuten de airspeed indicator uit, waardoor de VS functie van mijn navigatie niet meer werkt en ik handmatig de neus op 1500 feet - minuut moet houden om een beetje gecontroleerd hoogte te verliezen. Heb al geprobeerd om met wing & engine anti-icing te vliegen, maar dat lost het probleem niet op. Iemand enig idee?
2. Te weinig fuel
Zelfs zonder bagage en een fuel plan van simbrief + ruime marge kom ik vaak brandstof tekort. Meer mensen met dezelfde uitdaging?
[ Voor 3% gewijzigd door Suntory op 14-12-2020 15:08 ]
1. Staat je probe heat aan?Suntory schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:07:
Vandaag het eerste stuk van een nieuwe wereldreis begonnen, met de CJ4. Maar onderweg van Rotterdam naar Genève meerdere keren dezelfde twee problemen. Wellicht iemand die weet wat hier speelt?
1. Wegvallen airspeed indicator
Bijna consequent valt, zodra ik de daling heb ingezet vanaf ~28.000 feet of hoger, na enkele minuten de airspeed indicator uit, waardoor de VS functie van mijn navigatie niet meer werkt en ik handmatig de neus op 1500 feet - minuut moet houden om een beetje gecontroleerd hoogte te verliezen. Heb al geprobeerd om met wing & engine anti-icing te vliegen, maar dat lost het probleem niet op. Iemand enig idee?
2. Te weinig fuel
Zelfs zonder bagage en een fuel plan van simbrief + ruime marge kom ik vaak brandstof tekort. Meer mensen met dezelfde uitdaging?
2. Denk dat er verkeerde performance figures staan in Simbrief of in FS. Maar iets komt niet overeen iig.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Probe heat (/pitot heat) stond inderdaad niet aan. Kan bijna niet anders dan dat het daar aan ligt. DankBolk schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:33:
[...]
1. Staat je probe heat aan?
2. Denk dat er verkeerde performance figures staan in Simbrief of in FS. Maar iets komt niet overeen iig.
In p3d altijd met de QW787 gevlogen en was daar heel tevreden over. Zou leuk zijn om ook in msfs met zo'n type te kunnen vliegen.
Ziet er toch weer erg mooi uit hoor. Ben benieuwd of de spiegels ook werkend zijn.ravw schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:16:
Voor de mensen die geen facebook hebben nieuwe screenshots van Carenado
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tijgert schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:29:
[...]
Maak eens een screenshot van je folder structuur.
/f/image/O84JBrDvo0uA5lNicCL26y7W.png?f=fotoalbum_large)
Mappenstructuur Community map (Heb ik de 747 toegevoegd is doorgaans leeg):
/f/image/CZupx35oguGJqSrIWDhuGkzM.png?f=fotoalbum_large)
Mappenstructuur One store map
/f/image/rqOB5rBK9Br88pbAf38iCmQN.png?f=fotoalbum_large)
Indien je een specifieke map wilt weten hoor ik het graag.
Laat dan nog eens een livery folder van binnen zien met het pad er bij bovenaan als je wilt.Mikee007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:15:
[...]
Indien je een specifieke map wilt weten hoor ik het graag.
Ik heb me eigen aangeleerd om na iedere vlucht (of inderdaad positie veranderen) MSFS opnieuw op te starten. Is een bekend probleem vanaf het begin en is dacht ik ook nog niet opgelost. Heb wel gelezen dat als je eerst een ander weertype kiest (bv clear skies), menu sluit en daarna live weather kiest het ook zou moeten werken.FastFred schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:58:
Waar ik dit weekend met een paar korte vluchten tegen aan liep was dat live weather niet werkte. Ik configureer alles en start de sim: live weather, maar bijvoorbeeld vergeten te starten vanaf de gate ipv direct op de runway. Dus ik ga weer terug naar het menu en ik doe dezelfde configuratie maar ik selecteeer nu een departure gate/parking, ik start de sim weer: default weather, geen wolkje aan de lucht, 18 graden, altimeter 29.92...
Tijgert schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:17:
[...]
Laat dan nog eens een livery folder van binnen zien met het pad er bij bovenaan als je wilt.
/f/image/wryygFdrBdVyMBaP06pQxJzH.png?f=fotoalbum_large)
Alstu
Ok, apart. Probeer eens een livery te installeren met de Liveries Mega Pack Manager en zeg dan eens wat er gebeurt.
Bij mij staat ie in C:\Users[i]my_user[/i]\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community
Uitgepakt bijna 2GB scenery er bij, en dat is te zien, Rotterdam zoals je het verwacht. Maar...ik liep met 16GB RAM tegen de geheugenlimieten aan, enorme schokkerige weergave op 3440x1440 op stand graphics high. Gewoon niet meer mee te vliegen, af en toe onder de 10 fps.
Nu 16 GB er bij geplaatst (totaal 32 GB) en voila, vloeiend beeld, fps boven de 30. Ook veel snellere opstart van MSFS. Top !
Geheugengebruik loopt nu vol tot 20 GB en 8GB video RAM ook helemaal in gebruik.
Ik zorg dat ik een waypoint heb die ik op 2000FT zet in F-PLN en laat dan managed Altitude en speed mode van de scheerbus het regelen.mvbo schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:33:
[...]
Ik ben even benieuwd: wat is je descent rate als je gaat dalen? in ft/m? Ik heb namelijk zelf het idee dat de descent vaak te vroeg komt namelijk, ook als ik in simbrief mijn flightplan genereer en deze 1-op-1 invoer in de FMC bereik ik de top-of-descent later dan dat de ATC me laat dalen.
Je kunt aan de hand van de je hoogte, afstand en airspeed nog zelf ruw berekenen hoeveel ft/min je moet instellen.
Dit werkte in de PMDG 737 altijd lekker
Daarom kan ik niet wachten op de Aerosoft CRJ, het koppie erbij houden en de kist vliegen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dani86 op 14-12-2020 20:53 ]
Maar die clip wil ik gaan vervangen voor een Track-hat.
Heeft iemand daar ervaring mee?
De workaround is gevonden. In het cijferveld van de gusts/vlagen alle cijfers deleten.sbijlsma schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:36:
Ook weer begonnen met MSFS na een pauze van 15 jaar. Prachtige tijdsbesteding voor de avonden. Moest wel een dikke PC en een UW scherm neerzetten maar t was de juiste smoes zeg maar. Inmiddels head tracking aangezet met facetracknoir, heerlijk rondkijken !
Alles werkt prima hier maar vlieg alleen met de meegeleverde kisten. Wat wel echt beter kan is de windmodellering. Ik mis de verticale componenten (thermiek). En de vlagen kunnen niet minder dan 50%. Dus geen constante wind mogelijk. Iemand die daar een workaround voor weet ?
Als watersporter en ex zweefvlieger vind ik de standaard modellering van de vlagen tussen 50 en 100 % niet geslaagd. Volgens asobo is het effect vooral naar links en rechts schudden wat nergens op slaat.
Met 0 vlagen en alleen constante wind is het nu heerlijk zweefvliegen in de Alpen.
Ik heb de track hat clip plus. Prima ding, doet wat het belooft. Niet vergeten op te laden. Heb geen idee hoe lang je er mee kan doen, maar voor mij altijd lang zat. Ik vlieg niet veel langer dan 1 a 2 uurtjes per keer. Niet vergeten weer uit te zetten ook, want dan is ie leeg als je weer wilt vliegen.Tijgert schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:01:
Ik speelde net wat met mijn Track-IR. Dat speelt wel gaaf hoor!
Maar die clip wil ik gaan vervangen voor een Track-hat.
Heeft iemand daar ervaring mee?
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Ok, prima review dus.Waterpower schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:21:
[...]
Ik heb de track hat clip plus. Prima ding, doet wat het belooft. Niet vergeten op te laden. Heb geen idee hoe lang je er mee kan doen, maar voor mij altijd lang zat. Ik vlieg niet veel langer dan 1 a 2 uurtjes per keer. Niet vergeten weer uit te zetten ook, want dan is ie leeg als je weer wilt vliegen.
Als ik nu nog een tweede persoon kan vinden om mee samen te doen.. als je er twee koopt is het aanzienlijk goedkoper
Ligt aan het toestel. Ik vlieg alleen met de CJ4 op het moment (wereldreisje..) en hou daar pakweg 2500 ft / min aan. Voor approaches ligt het eraan wat er op de approach plate staat.Dani86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:52:
[...]
Ik zorg dat ik een waypoint heb die ik op 2000FT zet in F-PLN en laat dan managed Altitude en speed mode van de scheerbus het regelen.
Je kunt aan de hand van de je hoogte, afstand en airspeed nog zelf ruw berekenen hoeveel ft/min je moet instellen.
Dit werkte in de PMDG 737 altijd lekker
Daarom kan ik niet wachten op de Aerosoft CRJ, het koppie erbij houden en de kist vliegen.
Schrap maar; eerst zoeken, slimmerik!
[ Voor 18% gewijzigd door Bacchus op 15-12-2020 11:18 ]
Ik gebruik zelf 'vfrmap'Bacchus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:16:
Zijn er onder jullie trouwens die een EFB gebruiken op een losse (gelinkte) tablet? Avare/Foreflight/Garmin Pilot ofzo?
Schrap maar; eerst zoeken, slimmerik!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Wat je kan proberen (en wat bij mij werkte) is de sessie starten zonder live weer (dus ipv live weather selecteer je clear skies). Als je dan in de sessie zit (bij de gate of op de runway) schakel je over naar live weather.FastFred schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:58:
Waar ik dit weekend met een paar korte vluchten tegen aan liep was dat live weather niet werkte. Ik configureer alles en start de sim: live weather, maar bijvoorbeeld vergeten te starten vanaf de gate ipv direct op de runway. Dus ik ga weer terug naar het menu en ik doe dezelfde configuratie maar ik selecteeer nu een departure gate/parking, ik start de sim weer: default weather, geen wolkje aan de lucht, 18 graden, altimeter 29.92...
Ja op zoiets hoopte ik al. Net als met FSX dat je je sessie nog aan kunt passen als je er al in zit.cracking cloud schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
[...]
Wat je kan proberen (en wat bij mij werkte) is de sessie starten zonder live weer (dus ipv live weather selecteer je clear skies). Als je dan in de sessie zit (bij de gate of op de runway) schakel je over naar live weather.
Waar/hoe doe ik dat?
edit: hierbij de screenshots @FastFred
Eerst stel je bij flight conditions de multiplayer in op All Players of Off (wat jouw voorkeur heeft)
Bij Weather kies je Preset en dan Clear Skies
Daarna kan je de sessie starten
/f/image/lMgfM4oqYnwdplePRca6ayyT.png?f=fotoalbum_large)
Als je met de muis naar boven gaat heb je nu een menu optie erbij: Weather (die heb je niet met live players)
/f/image/v3ywWuC7wnXo3AgToObv7O9r.png?f=fotoalbum_large)
Als je daar op klikt kan je het weer via de dropdown wijzigen naar Live Weather
[ Voor 72% gewijzigd door cracking cloud op 15-12-2020 17:45 ]
Binnenkort simbrief integratie in de FBW a320. Fantastisch! En wat gaat de ontwikkeling hard.
en ook al nieuwe airports toegevoegt
Waaronder andere Sankt Johann Airport ( Tyrol )
inc de Milka koeien
Gelijk maar even een zeer lange vlucht gedaan van Sankt Johann Airport naar Zell Am See

[ Voor 89% gewijzigd door ravw op 16-12-2020 13:33 ]
Verwijderd
Ik vind de Alpen de mooiste regio ter wereld om te vliegen. De Nieuw-Zeelandse Alpen vind ik niet zo mooi in FS, maar misschien kwam dat door het seizoen waarin de satellietfoto's genomen zijn.
Ik kijk uit naar de VR-update dinsdag. Hopelijk werkt alles goed.
dat heb ik dus ook maar ik heb dat ook weer met Brits Colombia en Alaska dat is ook heel erg mooi ..Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:08:
[...]
Ik vind de Alpen de mooiste regio ter wereld om te vliegen. De Nieuw-Zeelandse Alpen vind ik niet zo mooi in FS, maar misschien kwam dat door het seizoen waarin de satellietfoto's genomen zijn.
Ik kijk uit naar de VR-update dinsdag. Hopelijk werkt alles goed.
als het maar een beetje riveren , meren en bergen heeft
Als je dan gaat vliegen in de omgeving van Florida en zo aaaaagh alles plat daar is niet veel te zien net zo als hier in de omgeving ... dat trek mij niet
de omgevng waar ik net gevlogen heb daar ben ik zelf ook geweest in 1990 Mayrhofen ( toen nog een klein plaatsje.. nu ook al weer een touristen fabriek ) ), dus veel dingen herken je dan ook wel ..
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 16-12-2020 14:17 ]

de volgende vlucht gaat denk ik naar...... even een kleine hint: Fly me Amadeus
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 16-12-2020 15:38 ]
Niet goed het gaat meer om de plek waar ik heen gaatstrider1007 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:56:
[...]
Dol op hints..
Ehh.. Fly me... Rock me..Was dat geen liedje van Falco.. Ehh... Falco..falco..
Yess.. dat wordt Falcon..
Je hebt een payware Dassault Falcon 50m gevonden !
[Afbeelding]
Win ik nou iets ?
wel een leuk toestel
mooi altijd die schaduw ..... beter zo dan dat je in een piper cub zit en je ziet tijdens de landing in eens een B747 schaduw zo voor je komen...renem schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:37:
Tijdens mijn landing vannacht op Osaka, zag ik de schaduw van de 747 voor me uitvliegen. Zo cool! Toen vergeten om een screenshot te maken dus heb ik deze foto vanmiddag nog even snel gemaakt dmv een VFR landing op dat vliegveld. Kan niet wachten op de Replay functie.[Afbeelding]
Maar het weer blijft toch echt erg mooie voor een ochtend zonnetje
LOWS - LOIJ

brrrr ijsbloemen

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 16-12-2020 21:56 ]
ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden in dit uitgebreide forum. Excuus als de vraag ergens al beantwoord is, ik heb daadwerkelijk gezocht, maar niet gevonden...
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, en wil MSFS20 kopen. Nu heb ik erg slechte ervaringen met Microsoft Account: mijn account is door Microsoft permanent geblokkeerd, (ik betaalde abonnementen voor Office365, OneDrive, GamePass, dus een dagelijks gebruikt, betaald account), zogenaamd door een schending van de compliance. Verder geen reden gegeven, en geen mogelijkheid om te achterhalen wat er fout was gegaan.
Een lang verhaal kort: ik wil eigenlijk MSFS niet aan een Microsoft account gekoppeld hebben; ik heb ervaren dat Microsoft geen enkele coulance kent, niet aan refunds doet, of transfers naar andere accounts (ook niet van betaalde diensten!).
Ik heb gezien dat MSFS20 aan te schaffen is via de Microsoft Store (die valt af), via Steam en op DVDs.
Ben je met Steam of op DVD ook afhankelijk van een Microsoft account, of is deze in die gevallen niet vereist, en kun je blijven spelen of - indien nodig - herinstalleren zonder Microsoft Account?

ijland in zicht

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 17-12-2020 14:11 ]
Laatste paar dagen een beetje rondgekeken in de buurt van de Blue Mountains in Australië en bij Mount Beauty (YMBT).
Bij de blue mountains hing nog een onweersbui wat ook wel voor mooie plaatjes zorgde

Zo en weer iets meer dan 2 uur bij mogen schrijven bij mijn vlieg uren
[ Voor 66% gewijzigd door ravw op 17-12-2020 14:39 ]
nieuws: MS Flight Simulator krijgt VR-modus met gratis update op 22 december
Ik hoop dat deze niet vertraagd is, ik weet dat ze met de beta begonnen waren, zag er wat over op reddit. Maar sindsdien niks meer over gehoord.
FS zonder VR is voor mij nogal suboptimaal
@TranceSetter Bedankt voor de bevestiging
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 17-12-2020 16:48 ]
Is laatst nog gewoon bevestigd, dus komt goed. De datums die ze voor FS2020 releases aangeven zijn tot nu altijd gehaald, behalve voor de livery pack.GekkePrutser schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:42:
Heeft iemand nog gehoord over de VR ondersteuning? Die zou op de 22e uit moeten komen.
nieuws: MS Flight Simulator krijgt VR-modus met gratis update op 22 december
Ik hoop dat deze niet vertraagd is, ik weet dat ze met de beta begonnen waren, zag er wat over op reddit. Maar sindsdien niks meer over gehoord.
FS zonder VR is voor mij nogal suboptimaalDus ik hoop dat het nog steeds op het programma staat voor de kerstvakantie.
Bedankt voor jullie snelle antwoord! Dan moet je -zeg ik uit ervaring- wel regelmatig inloggen bij je mail en je OneDrive, want anders dan verwijdert Microsoft alsnog je account.sbijlsma schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:51:
Ik heb er een apart account voor aangemaakt. Verder helemaal niks doen in dat account zodat de kans dat Microsoft vindt dat je iets fout doet zo klein mogelijk is.
Nog even voor de zekerheid: je hebt dus voor de Steam-versie ook een Microsoft Account nodig?
Ja , en xbox live word gebruikthbodewes schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:10:
[...]
Nog even voor de zekerheid: je hebt dus voor de Steam-versie ook een Microsoft Account nodig?
Extern programma desnoods...
je map gebruikenTijgert schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:36:
Ik ben nu lekker onderweg naar Heraklion in mijn 787, realtime. Maar door die gare CDU met een lege progress page kan ik niet zien wanneer ik aan kom. Is daar een oplossing voor?
Extern programma desnoods...
Of gewoon VFR gaan
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 17-12-2020 17:39 ]
Als msfs gebruiker mag je af en toe in de Store inloggen voor het binnenhalen van de msfs updates. Lijkt me voldoende activiteit 😁hbodewes schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:10:
[...]
Bedankt voor jullie snelle antwoord! Dan moet je -zeg ik uit ervaring- wel regelmatig inloggen bij je mail en je OneDrive, want anders dan verwijdert Microsoft alsnog je account.
of gewoon elke dag een vliegveldje kopensbijlsma schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:45:
[...]
Als msfs gebruiker mag je af en toe in de Store inloggen voor het binnenhalen van de msfs updates. Lijkt me voldoende activiteit 😁
dan zullen ze je ook wel met rust laten
Wat is vaak? Ik heb mijn microsoft account rustig een jaar niet gebruikt als het niet langer was en geen enkel probleem met inloggen. Lijkt me helemaal stug dat wanneer je het voor/in een game gebruikt dat MS je account dan verwijderd. (Misschien eens heractiveren voor security evt.)hbodewes schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:10:
[...]
Bedankt voor jullie snelle antwoord! Dan moet je -zeg ik uit ervaring- wel regelmatig inloggen bij je mail en je OneDrive, want anders dan verwijdert Microsoft alsnog je account.
[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 17-12-2020 22:51 ]
hahaha leg de kots zakjes maar alvast klaar
dit gaat echt een gevalletje worden van toch wel veel momenten van woooooo... of braak dit was iets te veel voor de maag :-)
Laat maar komen
dat laatste stukje met die Devils tower
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 17-12-2020 23:39 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
:strip_exif()/f/image/1jr74lpqMTETPVo1bFVnN7jR.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/oDDjZv0I22ue4uWmGWm3oQ3p.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/gplCEwzhgUGfq9etwBEG3g8C.png?f=fotoalbum_large)