Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Geer01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 15:35
456 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:43:
[...]

Sinds de update van afgelopen donderdag reageert de applicatie ontzettend traag. Heb al gezien dat dit gemeld is.
Ik zou de app ff afsluiten, opnieuw opstarten en nog eens proberen (en soms echt ff lang wachten).
Lijkt echt op een conx probleem richting de OnAir servers.

Overigens prima strategie van je om op een ander veld een vracht p te halen :)
Ik denk dat er een probleem is met dat vliegveld, of dat het te dicht bij ligt ofzo, als ik iets verder weg probeer met een leeg vliegtuig werkt het wel gewoon.. Tot zover die prima strategie dus :p

Edit: Nu krijg ik alleen nog maar errors als ik op "prepare the next flight" klik, alles al opnieuw opgestart tot de pc aan toe. Ik hoop dat 't een server fout is..

Edit 2: De positie van m'n vliegtuig wordt niet meer herkend, vandaar dat ie geen vluchten meer kan uitvoeren natuurlijk.. enige vliegtuig, net begonnen. Zie even geen andere oplossing dat overnieuw te beginnen. Zou er moedeloos van worden nu na alle bugs in MSFS zo'n programma ook al kuren vertoont.

[ Voor 80% gewijzigd door Geer01 op 08-11-2020 16:21 ]

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
Geer01 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat er een probleem is met dat vliegveld, of dat het te dicht bij ligt ofzo, als ik iets verder weg probeer met een leeg vliegtuig werkt het wel gewoon.. Tot zover die prima strategie dus :p

Edit: Nu krijg ik alleen nog maar errors als ik op "prepare the next flight" klik, alles al opnieuw opgestart tot de pc aan toe. Ik hoop dat 't een server fout is..

Edit 2: De positie van m'n vliegtuig wordt niet meer herkend, vandaar dat ie geen vluchten meer kan uitvoeren natuurlijk.. enige vliegtuig, net begonnen. Zie even geen andere oplossing dat overnieuw te beginnen. Zou er moedeloos van worden nu na alle bugs in MSFS zo'n programma ook al kuren vertoont.
heb je slew mode aanstaan misschien, dan werkt onair namelijk niet goed (wordt als het goed is gemeld tijdens je start), je moet wel zorgen dat je van het vliegveld vertrekt waar je missie ook vandaan vertrekt. Als je vliegtuig dan niet goed staat op dat vliegveld, dan kun je op de position aircraft in simulator knop drukken in onair. Dan zou je vliegtuig op de juiste plek moeten staan.

Ik heb hier net nog een onair sessie gedaan, hier loopt het foutloos tot nu toe (wel is het logistics center langzaam als je nieuwe jobs zoekt, maar dat is wel vaker op drukke momenten), die crash ellende zoals jij het meemaakt heb ik nog nooit gehad in onair. Dat programma is hier megastabiel.

Ik ben nu in de stratos wereld mijn company aan het proberen te laten groeien, dat gaat enorm langzaam ten opzichte van de cumulus wereld en het is hard werken om daar iets van meer startkapitaal te verdienen. Maar dat maakt het ook wel weer leuk, het zal een stuk langer gaan duren om hier een net zo winstgevend bedrijf van te maken als dat ik cumulus al voor elkaar heb.

Ik vlieg nu met de cessna 172 totdat ik genoeg geld heb om een wat groter vliegtuig te huren en zo meer te kunnen verdienen (en meer kosten maak uiteraard). Mijn omgeving waar ik nu vlieg is canada. Man wat is het daar mooi, maar je moet wel een expert bush vlieger zijn om daar te kunnen starten en landen van die zand vliegvelden in die nationale parken. Ze zijn super kort, erg lastig gelegen, maar wat een mooie omgevingen bevinden die zand landing strips zich in.

Dit is een screenshot van net waar ik een landing aan het voorbereiden ben in het Wells Gray Provincial Park in Canada (CAX5). Ik moet daar een enorme hoeveelheid tijdschriften afleveren (Die houthakkers daar moeten ook wat te lezen hebben natuurlijk :D ). Het is overigens super mooi daar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQSuDuab8c0WiGzyA9CFQ_yYjTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSxdpAt34wVBWG0yJ6zAEKQs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door robinez op 08-11-2020 16:56 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:57

Saven

Administrator

Hoogie2004 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:48:
Even een beetje sightseeing in Australië :+
Rondje Sydney in een vliegtuig dat ik normaal nooit gebruik.
[Afbeelding]
Altijd wennen dat vliegen op het zuidelijk halfrond ja :+

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

robinez schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:45:
[...]

heb je slew mode aanstaan misschien, dan werkt onair namelijk niet goed (wordt als het goed is gemeld tijdens je start), je moet wel zorgen dat je van het vliegveld vertrekt waar je missie ook vandaan vertrekt. Als je vliegtuig dan niet goed staat op dat vliegveld, dan kun je op de position aircraft in simulator knop drukken in onair. Dan zou je vliegtuig op de juiste plek moeten staan.

Ik heb hier net nog een onair sessie gedaan, hier loopt het foutloos tot nu toe (wel is het logistics center langzaam als je nieuwe jobs zoekt, maar dat is wel vaker op drukke momenten), die crash ellende zoals jij het meemaakt heb ik nog nooit gehad in onair. Dat programma is hier megastabiel.

Ik ben nu in de stratos wereld mijn company aan het proberen te laten groeien, dat gaat enorm langzaam ten opzichte van de cumulus wereld en het is hard werken om daar iets van meer startkapitaal te verdienen. Maar dat maakt het ook wel weer leuk, het zal een stuk langer gaan duren om hier een net zo winstgevend bedrijf van te maken als dat ik cumulus al voor elkaar heb.

Ik vlieg nu met de cessna 172 totdat ik genoeg geld heb om een wat groter vliegtuig te huren en zo meer te kunnen verdienen (en meer kosten maak uiteraard). Mijn omgeving waar ik nu vlieg is canada. Man wat is het daar mooi, maar je moet wel een expert bush vlieger zijn om daar te kunnen starten en landen van die zand vliegvelden in die nationale parken. Ze zijn super kort, erg lastig gelegen, maar wat een mooie omgevingen bevinden die zand landing strips zich in.

Dit is een screenshot van net waar ik een landing aan het voorbereiden ben in het Wells Gray Provincial Park in Canada (CAX5). Ik moet daar een enorme hoeveelheid tijdschriften afleveren (Die houthakkers daar moeten ook wat te lezen hebben natuurlijk :D ). Het is overigens super mooi daar!

[Afbeelding]
Crashes heb ik idd ook niet meegemaakt. Wel dat ik na een middag spelen zag dat de app traag reageerde en in mijn explorer zag dat ie 2gb pakte. Da vonk veul.
Na herstart alles idd in orde.

Maar wat ik zeg. Ik vind t een stuk trager dan voorheen. Komt denk ik ook omdat t erg populair is (geworden).

Idd in stratus is het different cook... al 3x op t randje gestaan (dat ik niet meer kon tanken en in de min stond) maar met een gelukje mijn borg van mn geleende toestel terug kreeg zonder boete (was aan reparatie toe).
Nu een hired piloot met mn tbm wat klussen aan t doen en ik doe er zo ook nog eentje. Soort team effort!
Zit zelf in zuid duitsland, klusjes naar de alpen.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• robinez
456 schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:09:
[...]
Maar wat ik zeg. Ik vind t een stuk trager dan voorheen. Komt denk ik ook omdat t erg populair is (geworden).

Idd in stratus is het different cook... al 3x op t randje gestaan (dat ik niet meer kon tanken en in de min stond) maar met een gelukje mijn borg van mn geleende toestel terug kreeg zonder boete (was aan reparatie toe).
Nu een hired piloot met mn tbm wat klussen aan t doen en ik doe er zo ook nog eentje. Soort team effort!
Zit zelf in zuid duitsland, klusjes naar de alpen.
ja, onair is erg populair inmiddels, ik moet zeggen dat het laden van die jobs tegenwoordig wel erg traag gaat, soms moet ik een paar minuten wachten om de jobs te kunnen krijgen. Maar goed, dat was in het begin ook zo, en dat lossen ze wel op uiteindelijk.

Zuid duitsland is ook erg mooi om in te vliegen. Canada blijft enorm impressive voor mij, het is totaal anders dan ik tot nu toe gezien heb, een hele andere sfeer. Op de fotos hieronder zie je het vliegveldje van CAX5, het vertrek van dat zand stripje in de bossen op de helling en vlak daarna vloog ik over een soort van steengroeve die er waanzinnig scherp en 3D uitzag (inclusief de gebouwen) toen ik er overheen vloog. De manier waarop dit vormgegeven werd door de AI vond ik echt heel erg mooi toen ik eroverheen vloog (op de foto lijkt het wat platter, maar in de game zelf zag het er heel vet uit.)

Dat vind ik het mooie van die onair (of neofly of fseconomy missies), je komt gewoon op plekken waar je normaal nooit zelf zou komen en je ziet echt veel verschillende dingen onderweg die soms heel mooi en soms foeilelijk zijn (zoals bulgarije, dat ziet er niet uit in de game)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLimRqxo0MEYtIihb396Qs8sz3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aICDt0qMDk7Ehq8crD2BKQQf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxBzw5Bz2FICDqi5vjhYcQwrCdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jywZFN2oBIjf447Eov9N8iOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLz701elXpMJo2Veyz3uhwanlfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WZtrSwYijpSGAVMtOLOqL6e.jpg?f=fotoalbum_large

• Geer01
  • Laatst online: 27-07 15:35
robinez schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:45:
[...]

Nee slew stond uit, position bij vliegtuig was gewoon leeg, hij was em effe helemaal kwijt.
Nu overnieuw begonnen, C172 gekocht in Paderborn, dat gratis vliegveld waar ik nog nooit geweest was, en teruggevlogen naar Twente Airport.
Jammer genoeg geen opdrachten die richting op maar met leeg vliegtuig was nu geen enkel probleem gelukkig,

Altijd al een zwak gehad voor de nacht, met al die verlichte steden en snelwegen enzo. En net dus tijdens de eerste vlucht recht over Munster gevlogen bij zonsondergang. dat maakt m'n hele dag weer goed, ondanks de problemen van eerst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uu8IX6PnHnIrm_PTwTrXxy3KTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FHuO33HU6jum4LQejbmpYQ6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1dil4dT-Gyikf_OKvGEQ_dxCrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXR0GClDo95Ark3g7w1bqvHd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQHPsVJW3TEOVexH28OR5mqHjTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrZjK2mZsoGFASoffKoNl7Po.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMo8zG5Mkjd5SiyX2it8kZNxe2Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tomz76j0ryT8xmflVcmwrCmu.jpg?f=fotoalbum_tile

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 23:22
Ik ben momenteel een nieuw systeem aan het samenstellen om eindelijk FS2020 te kunnen spelen.
Kan iemand van jullie mij zeggen hoeveel diskruimte deze nu inneemt na de laatste patch? Ben namelijk aan het twijfelen over de grootte van m'n M2 ssd...

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
Dani86 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:23:
[...]

Nu de nieuwe AMD GPU's en CPU's uit zijn, kun je wellicht 2e hands wat oppikken. De Ryzen 5 3600 is/was enorm populair.

Met mijn setup (sig) kan ik op high goed spelen (tenminste als Asobo niet nog meer bagger patches uitbrengt :+ 7(8)7 )

Persoonlijk is de verwachting dat een grote addon zoals een toekomstige PMDG Boeing mijn setup wel gaat nekken.
Ryzen 5 3600 is inderdaad een leuke, maar als je van een Intel build komt betekend dit wel dat je een nieuw moederbord en nieuw geheugen (het liefst 32GB)moet aanschaffen. hou rekening met ongeveer EUR 396 qua budget

inventaris: vervang

[ Voor 6% gewijzigd door PresidentSkroob op 08-11-2020 18:35 ]

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11 14:51
Gameplayer schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:18:
Ik ben momenteel een nieuw systeem aan het samenstellen om eindelijk FS2020 te kunnen spelen.
Kan iemand van jullie mij zeggen hoeveel diskruimte deze nu inneemt na de laatste patch? Ben namelijk aan het twijfelen over de grootte van m'n M2 ssd...
Bij mij is de map 103 GB (enkel base install zonder mods & cache)

[ Voor 5% gewijzigd door zwammen op 08-11-2020 19:01 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

PresidentSkroob schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:33:
[...]

Ryzen 5 3600 is inderdaad een leuke, maar als je van een Intel build komt betekend dit wel dat je een nieuw moederbord en nieuw geheugen (het liefst 32GB)moet aanschaffen. hou rekening met ongeveer EUR 396 qua budget

inventaris: vervang
Klopt, maar ik bedoelde dan ook een 2ehands upgrade setje voor @Evertt. Die komen de komende tijd wel op V&A

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Gameplayer schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:18:
Dat ligt eraan hoeveel games je nog meer wilt installeren en hoeveel add-ons voor MSFS.

Tot nu toe heb ik ruim voldoende aan 500GB, maar dat is omdat ik weinig tot geen andere games speel.

Als je andere (veeleisende) games speelt of ook nog andere Sims gebruikt (p3d/xplane) zou ik investeren in 1TB. Zo niet is 500GB voldoende.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
Waardeloze Autopilot. Dit ding zorgt bijna in 9 van de 10 gevallen (Cessna 208B) voor een onmiddellijke nosedive en crash van het vliegtuig. Serieus, dat Asobo dit accepteert, ik kan er niet bij.

Ik kap er voorlopig mee, ben er nu helemaal klaar mee.

[ Voor 12% gewijzigd door cbr600f4i op 08-11-2020 20:55 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Dani86

Dani86

AeroGeek

cbr600f4i schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:55:
Waardeloze Autopilot. Dit ding zorgt bijna in 9 van de 10 gevallen (Cessna 208B) voor een onmiddellijke nosedive en crash van het vliegtuig. Serieus, dat Asobo dit accepteert, ik kan er niet bij.

Dat is wel irritant ja.

Heb je de TBM al eens geprobeerd? Die doet het over het algemeen goed en is een fijne kist.

Hier echt m'n best gedaan om te gaan vliegen met de A32NX, maar het is niks. Had de valse hoop dat ik er vrede mee kon hebben tot er een echt goede payware Airliner komt.

Ga toch maar weer met de TBM aan de slag.

• robinez

ik heb dat alleen maar als mijn trim wheel niet goed staat, dat kan ik gewoon reproduceren, maar als ik eerst mijn vliegtuig met trim afstel en dan de autopilot activeer dan werkt het hier goed.

Inmiddels 60 uur in de Sim en grote delen op autopilot in meerdere toestellen zonder enig probleem....... waarom verschilt het bij de een of de ander.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 21:41
Afgelopen week even een proefopstelling gemaakt met MobiFlight.

Aangezien ik op mn buro echt geen ruimte heb om panels te maken zoals ze er in t echt uitzien heb ik dit maar eens even gemaakt. (dit paneel kan ik nu onder de TV schuiven)

Afbeeldingslocatie: https://vpforums.org/imghost/143/mf_panel0.jpg

2 LCD_displays (1 Arduino Mega kan er max 2 aansturen), ik wou eerst op de linker comnav1 en de rechter comnav2 zetten maar ik vind een indicatie van IAS, V/S etc ook wel handig als ik external view aan heb (en de HUD vind ik weer irritant voor screenshots) dus t nu zo gemaakt als op de foto te zien is.

Met de schakelaar boven het display kan ik nu kiezen voor comnav 1 of 2, de groene drukknoppen worden de transfer STB -<-> ACT en in de onderste regel wil ik dan nog de barometer pressure QNH zetten in mB of Hg die dan ook met die schakelknop mee gaan en die ik dan met de draaiknop kan aanpassen.

Knoppen op rechter display hebben (nog) geen functie maar misschien maak ik daar wel een AP scherm van en koppel ik een 2e Mega aan de PC voor nog 2 LCD schermpjes, (veel lol voor weinig geld.. :-) )

Tot nu toe vind ik het een leuk knutselwerkje :-) !

[ Voor 3% gewijzigd door Joppnl op 08-11-2020 22:22 ]

Joppnl schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:15:
Afgelopen week even een proefopstelling gemaakt met MobiFlight.

Aangezien ik op mn buro echt geen ruimte heb om panels te maken zoals ze er in t echt uitzien heb ik dit maar eens even gemaakt. (dit paneel kan ik nu onder de TV schuiven)

[Afbeelding]

2 LCD_displays (1 Arduino Mega kan er max 2 aansturen), ik wou eerst op de linker comnav1 en de rechter comnav2 zetten maar ik vind een indicatie van IAS, V/S etc ook wel handig als ik external view aan heb (en de HUD vind ik weer irritant voor screenshots) dus t nu zo gemaakt als op de foto te zien is.

Met de schakelaar boven het display kan ik nu kiezen voor comnav 1 of 2, de groene drukknoppen worden de transfer STB -<-> ACT en in de onderste regel wil ik dan nog de barometer pressure QNH zetten in mB of Hg die dan ook met die schakelknop mee gaan en die ik dan met de draaiknop kan aanpassen.

Knoppen op rechter display hebben (nog) geen functie maar misschien maak ik daar wel een AP scherm van en koppel ik een 2e Mega aan de PC voor nog 2 LCD schermpjes, (veel lol voor weinig geld.. :-) )

Tot nu toe vind ik het een leuk knutselwerkje :-) !
Zeker! Zoiets heb ik nu ook... wel met schakelaars voor de verlichting en a/p functies erbij nog. Maar die displays zijn super handig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puvDeH1QiXtcSynD040U7uHEBdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xLIMeesRkW3v9kfRqH7ALic.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-11-2020 22:42 ]

• cbr600f4i
Dani86 schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:17:
[...]

Dat is wel irritant ja.

Heb je de TBM al eens geprobeerd? Die doet het over het algemeen goed en is een fijne kist.

Hier echt m'n best gedaan om te gaan vliegen met de A32NX, maar het is niks. Had de valse hoop dat ik er vrede mee kon hebben tot er een echt goede payware Airliner komt.

Ga toch maar weer met de TBM aan de slag.
Ik heb de TBM wel een aantal keren gevlogen voor de langere en saaie stukken en daar is de AP een stuk beter, wel wat eigenaardigheden maar daar valt mee te leven. Misschien dat ik die wat vaker ga doen nu.
robinez schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:22:
[...]

ik heb dat alleen maar als mijn trim wheel niet goed staat, dat kan ik gewoon reproduceren, maar als ik eerst mijn vliegtuig met trim afstel en dan de autopilot activeer dan werkt het hier goed.
Ik heb wat proberen te zoeken naar oorzaken maar nog niet echt iets kunnen aanwijzen. Het is vooral iets van de laatste tijd. Ik had toevallig vanavond wel de vertical speed gebruikt maar die stond niet aan. Niets stond aan, alleen de AP. De hoogte was al goed maar niet actief en gaat spontaan naar de grond 8)7
DigitalExorcist schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:13:

Inmiddels 60 uur in de Sim en grote delen op autopilot in meerdere toestellen zonder enig probleem....... waarom verschilt het bij de een of de ander.
Geen idee, ik ben ook super voorzichtig met het geheel om juist dit soort grappen te voorkomen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17

aap

Vandaag eens gevlogen in een voor mij minder bekend gebied: ik deed een vlucht van Jeruzalem naar Hurghada. Op driekwart begon de autopilot op eens kuren te vertonen, maar na een stukje handmatig vliegen, herstelde hij zich weer.

Omdat de Caravan zo geschikt is voor FSEconomy, heb ik eigenlijk alleen daarin gevlogen de afgelopen weken. Voor de lol daarom maar eens de TBM genomen voor een vlucht van Eindhoven naar Noord-Jutland (waar ze al die nertsenfarms schijnen te hebben). Ik was al voorbij Nijmegen voordat ik doorhad hoe ik de autopilot aan kon zetten. Daarna geen onregelmatigheden meer O-)

Over de dode zee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRvpWzil__K8kLceqW3OPqC_eIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im6Dwg4kMBLltt2is3J2TkKu.jpg?f=fotoalbum_large

Approach van HEGN. Het lijkt alsof de grondtextures niet kloppen met hoe de landingsbaan loopt. (Op Google maps zie je trouwens 2 parallele landingsbanen en op Bing maar één.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6aATjOc7DYYt9H9Nm71lsQE6yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBA1UL0zLZWLoNz5NVWFYbqn.jpg?f=fotoalbum_large

De TBM boven Denemarken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6YgGB1CBbzgCajNAntZRO7bVaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvvbpG9kUYyyYOEv8AzscAu2.jpg?f=fotoalbum_large

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33

Dat is wel jammer. Ik heb zelf even de 208 van stal gehaald en ik heb geen problemen met de AP. Staat je Flight Model (Options, General) op Modern i.p.v. Legacy?

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Er is weer een nieuwe beta van Little Navmap verschenen (https://github.com/albar9.../releases/tag/v2.6.4.beta)

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:15
aap schreef op maandag 9 november 2020 @ 00:24:

Op Google maps zie je trouwens 2 parallele landingsbanen en op Bing maar één.
Klopt precies, ik vind Bing half zo goed.. ;)

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54
Ik wil een keer wagen aan FS Economy met FS 2020.

Alleen om een 1 of andere manier wilt FS economy client niet connecten met de server :?
(Connecten met FS 2020 is geen probleem)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

(Ik heb al op de FS Economy forums gekeken en de standaard oplossing toegepast zoals password veranderen, van local naar remote schakelen en weer terug maar niks wilt werken)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• aap

aap

dierkx36 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:46:
Alleen om een 1 of andere manier wilt FS economy client niet connecten met de server :?
Log je in met je game world account, niet je community account?

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:31:
[...]

ja, onair is erg populair inmiddels, ik moet zeggen dat het laden van die jobs tegenwoordig wel erg traag gaat, soms moet ik een paar minuten wachten om de jobs te kunnen krijgen. Maar goed, dat was in het begin ook zo, en dat lossen ze wel op uiteindelijk.

[...]
Er is net een update van de client gedownload bij mij (van OnAir) - Wellicht dat dit wat vertragingen wegneemt - bij mij is t nu redelijk tempo, maar dat kan ook komen omdat t minder druk is.

• dierkx36
aap schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:51:
[...]

Log je in met je game world account, niet je community account?
Ik log in met de account van FS Economy

• aap

aap

dierkx36 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:13:
[...]

Ik log in met de account van FS Economy
Dan weet ik nog niets.

Als het goed is heb je twee accounts:

- community account; hiermee log je in op https://www.fseconomy.net
- game world account; hiermee log je in op https://server.fseconomy.net/

Het wachtwoord van de game world account gebruik je ook voor de game client.
Als je nog geen game world account hebt, dan moet je die aanvragen op het forum. Zie hier: https://sites.google.com/...ting-started/user-account

• dierkx36
aap schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:29:
[...]

Dan weet ik nog niets.

Als het goed is heb je twee accounts:

- community account; hiermee log je in op https://www.fseconomy.net
- game world account; hiermee log je in op https://server.fseconomy.net/

Het wachtwoord van de game world account gebruik je ook voor de game client.
Als je nog geen game world account hebt, dan moet je die aanvragen op het forum. Zie hier: https://sites.google.com/...ting-started/user-account
Ahh, ik zie waar ik de fout ben ingegaan.
Probeer in te loggen op de server met mijn community account, ik wist niet dat je dus een gameworld account moet hebben.

Thnx :)

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:36

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Inmiddels is het al een tijd geleden dat ik een reactie heb geplaatst in dit draadje maar:

pricewatch: Microsoft Flight Simulator, Windows
(check resultaten)

er is wel wat gebeurd in de tussen tijd(beetje laat, sorry) nogmaals dank aan de mensen die hebben mee gedacht!. soon ;)

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• PresidentSkroob
dierkx36 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:41:
[...]

Ahh, ik zie waar ik de fout ben ingegaan.
Probeer in te loggen op de server met mijn community account, ik wist niet dat je dus een gameworld account moet hebben.

Thnx :)
daar gaan trouwens wel wat dagen overheen.
het is een handmatig proces en ze doen er zo'n 50-75 per dag..
het is het wel waard!

• dierkx36
PresidentSkroob schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:28:
[...]

daar gaan trouwens wel wat dagen overheen.
het is een handmatig proces en ze doen er zo'n 50-75 per dag..
het is het wel waard!
Had een uur geleden de code al binnen ;)

• 456
  • Niet online

456

Waar ik nu wel (ineens!) weer last van heb in de tbm930, dat als ik aan de mfd zit te knutselen om een approach in te voeren, mijn hele cockpit bevriest.
Enige manier is om heel msfs te killen en te herstarten.

Soms snap ik er niks van - zonder dat ik iets wijzig, is ineens het gedrag van de sim anders :S

• PresidentSkroob
dierkx36 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:44:
[...]

Had een uur geleden de code al binnen ;)
ik zie het, ze zijn helemaal bij...
(bij mij duurde het 4 dagen)

veel vliegplezier!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:18
Intergalactic schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:28:
Inmiddels is het al een tijd geleden dat ik een reactie heb geplaatst in dit draadje maar:

(check resultaten)

er is wel wat gebeurd in de tussen tijd(beetje laat, sorry) nogmaals dank aan de mensen die hebben mee gedacht!. soon ;)
Heb je uiteindelijk een .flt die je laadt en dan een benchmark start?
Ik heb zelf zoiets geprobeerd maar elke run wijkt zo met 5fps af.

Het verbaast me overigens dat je zelfs met een 5900 en 3080 op alle resoluties nog een 1% low hebt van 20fps. Dat heb ik nu ook maar dacht dat dat aan mijn i7 4790k lag...

• robinez
456 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:57:
Waar ik nu wel (ineens!) weer last van heb in de tbm930, dat als ik aan de mfd zit te knutselen om een approach in te voeren, mijn hele cockpit bevriest.
Enige manier is om heel msfs te killen en te herstarten.

Soms snap ik er niks van - zonder dat ik iets wijzig, is ineens het gedrag van de sim anders :S
Herkenbaar, soms krijg je in eens hele rare dingen, zo had ik van de week dat mijn fps van 60 naar 12 terug viel, het maakte niets uit of ik een restart deed of zelfs de hele computer restarten hielp niet meer.

Na van alles uitgeprobeerd te hebben, heb ik het uiteindelijk opgelost door de graphics settings op low te zetten, vervolgens een vlucht te doen. Daarna weer opnieuw opgestart (waarbij die dus nog steeds op low stond) en toen weer ultra graphics kiezen, toen was het opgelost. Echt heel vreemd, kwam zomaar uit het niets dat gedrag.

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:47:
[...]

Herkenbaar, soms krijg je in eens hele rare dingen, zo had ik van de week dat mijn fps van 60 naar 12 terug viel, het maakte niets uit of ik een restart deed of zelfs de hele computer restarten hielp niet meer.

Na van alles uitgeprobeerd te hebben, heb ik het uiteindelijk opgelost door de graphics settings op low te zetten, vervolgens een vlucht te doen. Daarna weer opnieuw opgestart (waarbij die dus nog steeds op low stond) en toen weer ultra graphics kiezen, toen was het opgelost. Echt heel vreemd, kwam zomaar uit het niets dat gedrag.
ZIe je wel! Jij ook dus! Dit is me ook al eens opgevallen.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Is het normaal dat er nog steeds "bliksem & donder" is bij Live Weather.
Vlieg momenteel boven Rockford, Illinois, Verenigde Staten.
Volgens AccuWeather is het overwegend zonnig met beetje bewolking, wat ook klopt.
Maar daartussen krijg ik dus veel bliksem te zien en donder te horen.
Als dat maar goed komt voor mijn epileptische aanvallen.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• 456
  • Niet online

456

Kozzmozz schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:13:
Volgens AccuWeather is het overwegend zonnig met beetje bewolking, wat ook klopt.
Jep. Heb ze ook nog steeds her en der.

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-10 21:33
Intergalactic schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:28:

(check resultaten)

Lol, op één na gaat de FPS omhoog wanneer je de resolutie omhoog schroeft 8)7

• renem
  • Laatst online: 21-11 00:06
Kozzmozz schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:13:
Ik heb het bij iedere vlucht, geen uitzonderingen. Op dit moment ook weer, onderweg van Detroit Metropolitan naar Chicago O'Hare

• robinez
CAQ4 - CBJ4
Prachtige korte onair vlucht in Canada van ongeveer een half uur, helaas was het ongelooflijk slecht weer bij het vliegveld waardoor ik niets zag en helaas crashte in de bomen, maar de vlucht ernaar toe was weer heel erg mooi met hele andere rotspartijen dan ik tot nu toe gezien heb. Canada is echt een diverse omgeving met hele mooie verrassende omgevingen.

Morgen weer een nieuwe poging, hopelijk is het dan beter weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub_ip4clvqymghvxu63pOL9uAE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJTEjEJX1mzzw9lWEY6el5FP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFEX2zyEwp1ccs8VnYKYvVLa6bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HR7kTQsKn7zM5GoABltEAVQl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWb-YWI1lsW1OEDqGUVMjQ5Q-IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2LUpDPWWmTcfaRRHtRfoDWU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxLmiSqkX33s-nJO7gmErnEM5bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sce8XQiKki0eurQVC4Dz6Vo0.jpg?f=fotoalbum_large

• renem
Zojuist dus gevlogen in het donker naar Chicago O'Hare met de Working Tilte CJ4. Ongelooflijk hoeveel verkeer er daar in die buurt rondvliegt, dat had ik nog niet eerder gezien.

Maar nu wilde ik landen en ben gecrashed. Dit is zeker al de 5e keer sinds de laatste update dat ik op deze manier crash. En dat ligt niet aan mijn landing skills. Ik land gewoon op een keurige snelheid (rond de 100 knopen), eerst de beide achterwielen op de grond en dan heel rustig laat ik het voorwiel op de baan zakken. Ik rem nog niet, gooi alleen de spoilers uit en laat me uitvieren. En dan, vanuit het niets, duikt mijn neus de grond in en crash ik. Ik heb ook wel eens meegemaakt, met hetzelfde toestel, dat ik vol aan het remmen ben dat het toestel ineens gaat steigeren en ik dus ook crash.

Herkennen meer mensen dit? Volgens mij had ik deze crashes niet voor de laatste update maar wel ook met de standaard CJ4.

Hier vind je een filmpje van zo'n landing, misschien doe ik wel iets verkeerd dan hoor ik het ook graag. Let niet op de onrealistische camerahoek... YouTube: Crash Landing En nu ik het zo weer kijk lijkt het wel of er iets op de baan ligt. 8)7

Het is de laatste tijd meer frustratie dan plezier wat je van de sim hebt, de autopilot doet ook regelmatig maar waar die zin in heeft

[ Voor 11% gewijzigd door renem op 10-11-2020 08:36 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:43:
Zojuist dus gevlogen in het donker naar Chicago O'Hare met de Working Tilte CJ4. Ongelooflijk hoeveel verkeer er daar in die buurt rondvliegt, dat had ik nog niet eerder gezien.

Maar nu wilde ik landen en ben gecrashed. Dit is zeker al de 5e keer sinds de laatste update dat ik op deze manier crash. En dat ligt niet aan mijn landing skills. Ik land gewoon op een keurige snelheid (rond de 100 knopen), eerst de beide achterwielen op de grond en dan heel rustig laat ik het voorwiel op de baan zakken. Ik rem nog niet, gooi alleen de spoilers uit en laat me uitvieren. En dan, vanuit het niets, duikt mijn neus de grond in en crash ik. Ik heb ook wel eens meegemaakt, met hetzelfde toestel, dat ik vol aan het remmen ben dat het toestel ineens gaat steigeren en ik dus ook crash.

Herkennen meer mensen dit? Volgens mij had ik deze crashes niet voor de laatste update maar wel ook met de standaard CJ4.

Het is de laatste tijd meer frustratie dan plezier wat je van de sim hebt, de autopilot doet ook regelmatig maar waar die zin in heeft
Ik kan me herinneren dat ik in Xplane of DCS een zelfde soort situatie had. Wat bleek, mijn joystick had zowel de gear als de spoiler op dezelfde knop gemapped. dus zodra ik geland was trok hij ook mijn gear in zodra ik de spoiler inschakelde.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• renem
Magic schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:06:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik in Xplane of DCS een zelfde soort situatie had. Wat bleek, mijn joystick had zowel de gear als de spoiler op dezelfde knop gemapped. dus zodra ik geland was trok hij ook mijn gear in zodra ik de spoiler inschakelde.
Net nog even gechecked, dat is dus niet zo. Dan had ik er waarschijnlijk ook bij iedere landing problemen mee gehad.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:35:
[...]

Net nog even gechecked, dat is dus niet zo. Dan had ik er waarschijnlijk ook bij iedere landing problemen mee gehad.
Was het checken waard :) ik had er ook niet bij elke landing problemen mee, maar ik wissel vaak willekeurig tussen knoppen op mijn hotas, keyboard buttons en met de muis de fysieke knoppen in de cockpit. Daardoor leek het bij mij ook in eerste instantie "willekeurig" :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• robinez

Hier vind je een filmpje van zo'n landing, misschien doe ik wel iets verkeerd dan hoor ik het ook graag. Let niet op de onrealistische camerahoek... YouTube: Crash Landing En nu ik het zo weer kijk lijkt het wel of er iets op de baan ligt. 8)7
dat lijkt inderdaad of je een custom vliegveld gebruikt waarbij de grond niet netjes aangesloten is, en je daardoor over een soort drempel rijdt tijdens het landen wat dit gedrag veroorzaakt.

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:36

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

DoubleYouPee schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:46:
[...]

Heb je uiteindelijk een .flt die je laadt en dan een benchmark start?
Ik heb zelf zoiets geprobeerd maar elke run wijkt zo met 5fps af.

Het verbaast me overigens dat je zelfs met een 5900 en 3080 op alle resoluties nog een 1% low hebt van 20fps. Dat heb ik nu ook maar dacht dat dat aan mijn i7 4790k lag...
sorta, .FLT->wachten met view extern -> op x punt/140KTS benchstarten.

Alles op AI pilot. ik heb meerdere hertests gedraaid en heb weinig variatie gezien overigens, alles was redelijk consistent. Ja zelfs met high end spul blijven de frame times echt bagger :/

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• renem
robinez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:58:
[...]

dat lijkt inderdaad of je een custom vliegveld gebruikt waarbij de grond niet netjes aangesloten is, en je daardoor over een soort drempel rijdt tijdens het landen wat dit gedrag veroorzaakt.
Het is Philadelphia International die standaard in FS2020 zit, geen custom scenery in ieder geval en ik ben er wel vaker zonder problemen geland.

• robinez
renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:00:
[...]

Het is Philadelphia International die standaard in FS2020 zit, geen custom scenery in ieder geval en ik ben er wel vaker zonder problemen geland.
dat is wel ellendig inderdaad dan, misschien heb je die andere keren net dat punt gemist waar je nu over heen reed. Lijkt me een bug in die specifieke runway op dat vliegveld.

of heb je dit ook op andere vliegvelden en runways?

• aap

aap

Het lijkt of de baan niet helemaal klopt waar je vliegtuig begint te stuiteren. Ik dacht eerst dat dit misschien een artefact van de video was, maar de onderbreking loopt schuin op de pixels, dus het lijkt me geen tearing o.i.d. te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyfeGZoqb7b7OnqdKcGvyuHrfUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qr7PuYgMS9XwefL5q5TbEOmv.jpg?f=fotoalbum_large

• renem
robinez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:07:
[...]

dat is wel ellendig inderdaad dan, misschien heb je die andere keren net dat punt gemist waar je nu over heen reed. Lijkt me een bug in die specifieke runway op dat vliegveld.

Ja, vannacht op Chicago O'Hare.

• renem
aap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:09:
[...]

Het lijkt of de baan niet helemaal klopt waar je vliegtuig begint te stuiteren. Ik dacht eerst dat dit misschien een artefact van de video was, maar de onderbreking loopt schuin op de pixels, dus het lijkt me geen tearing o.i.d. te zijn.

[Afbeelding]
Ik zag bij de allereerste landing die ik maakte, nadat ik de laatste update had geïnstalleerd, dat toen ik met de achterwielen de baan raakte dat deze door de grond leken te zakken (ik landde toen ook met deze camera hoek) ik zag toen ook vreemde dingen alsof ik onder de baan kon kijken. Maar dat herstelde zich en ik bleef doorrijden en stond binnen een seconde weer gewoon op de baan. Maar vrij vlak daarna gebeurde hetzelfde als in het filmpje. Dit had ik voor de update nog nooit gehad.

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 07:23
Gisteren weer een vlucht gemaakt met de FlyByWireSim a320. Geweldige mod!

Weet iemand of en hoe je in de Flight Plan Page van de MCDU de altitude constraints kan invoeren of wijzigen. Of werkt dit nog niet?

• 456
  • Niet online

456

Iemand ook (al) ervaring met de laatste geforce drivers 457.30?
Ik kan het totaal niet bewijzen, het is een onderbuik gevoel, maar mijn beeld lijkt veel helderder/scherper. Ook mijn zo nu en dan 'zwarte blokjes' zie ik niet meer door beeld springen.

Heeft ook iemand deze drivers al draaien en er ervaringen mee?

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:16
Ik weet niet wat ze hebben gedaan met een update, maar die DA62 klimt voor geen meter meer. 450ft/min op twee motoren onder normale omstandigheden. En cruisen met 120 knopen met climb power. 8)7
Hier ook inderdaad onweer continue. Geef mij maar de weather engine van active sky. Die was vrij spot on altijd. Enige verbetering lijkt de autopilot te zijn. Die lijkt het wel iets beter te doen nu.

• robinez
456 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:02:
Iemand ook (al) ervaring met de laatste geforce drivers 457.30?
Ik kan het totaal niet bewijzen, het is een onderbuik gevoel, maar mijn beeld lijkt veel helderder/scherper. Ook mijn zo nu en dan 'zwarte blokjes' zie ik niet meer door beeld springen.

Heeft ook iemand deze drivers al draaien en er ervaringen mee?
die driver is pas gisteren uitgekomen toch?

Ik draai nog steeds op 452.06 (die van 17 augustus).

Goed om te lezen dat je tot nu toe goede ervaringen hebt, ik ben altijd wat huiverig om direct naar de laatste driver te updaten, zeker omdat ik tot nu toe geen problemen heb met de driver die ik nu gebruik. Maar als de berichten goed blijven de komende week zal ik ook wel eens een driver update uitvoeren naar die 457.30

• cbr600f4i
Ynnoz schreef op maandag 9 november 2020 @ 01:45:
[...]

Dat is wel jammer. Ik heb zelf even de 208 van stal gehaald en ik heb geen problemen met de AP. Staat je Flight Model (Options, General) op Modern i.p.v. Legacy?
Alles staat goed (vreemd genoeg). Flight Model op Modern. Ik kan nog in settings gaan duiken die wellicht iets aan de sensitivity doen. Het is vreemd dat als ik 1 klik doe om de heading een graadje te veranderen dat die knop continu blijft draaien. Gebeurt overigens ook in de TBM.

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:59
Met de TBM heb ik ook een vaag probleem. Hij bankt constant naar rechts :?
Met andere vliegtuigen is dat probleem er niet.
Instellingen staan goed en vlieg met eenTM HOTAS setje.

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:03:
[...]

die driver is pas gisteren uitgekomen toch?

Ik draai nog steeds op 452.06 (die van 17 augustus).

Goed om te lezen dat je tot nu toe goede ervaringen hebt, ik ben altijd wat huiverig om direct naar de laatste driver te updaten, zeker omdat ik tot nu toe geen problemen heb met de driver die ik nu gebruik. Maar als de berichten goed blijven de komende week zal ik ook wel eens een driver update uitvoeren naar die 457.30
Ik was/ben altijd wel van 'he een nieuwe driver, laat ik die eerst meteen eens installeren'...
Maar hierdoor zijn dus idd bij mij ooit (vage) problemen ontstaan, die nu weer weg lijken.
Er wordt vaak gewezen naar de patches van MSFS op de officiele fora, maar tot nog toe zijn de drivers vaak op dezelfde dag uitgekomen als de patches, ga dan maar eens zoeken aan wie het ligt.
Maar momenteel ben ik eigenlijk erg verbaasd dat alles zo soepel loopt momenteel, dus dit versie nr wordt even onthouden zeg maar ;)

ps. begin dat thuiswerken meer en meer te waarderen ;)

• renem
cbr600f4i schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:33:
[...]

Alles staat goed (vreemd genoeg). Flight Model op Modern. Ik kan nog in settings gaan duiken die wellicht iets aan de sensitivity doen. Het is vreemd dat als ik 1 klik doe om de heading een graadje te veranderen dat die knop continu blijft draaien. Gebeurt overigens ook in de TBM.
Hier met de CJ4 ook dat continu draaien van de knop (weet ff niet of dat door de Working Title Mod komt of niet), in de 747 had ik er geen last van. Wordt je helemaal gek van, gebeurde van het weekend in een cruciale fase van de vlucht, toen heb ik mijn muis door de kamer gesmeten }) _O-

Wordt hoog tijd voor de Honeycomb Bravo Throttle.

• robinez
renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:45:
[...]

Hier met de CJ4 ook dat continu draaien van de knop (weet ff niet of dat door de Working Title Mod komt of niet), in de 747 had ik er geen last van. Wordt je helemaal gek van, gebeurde van het weekend in een cruciale fase van de vlucht, toen heb ik mijn muis door de kamer gesmeten }) _O-

Wordt hoog tijd voor de Honeycomb Bravo Throttle.
dat continu draaien kwam toch door de bug die de nieuwe setting voor metrics die niet meer op US stond maar nu op europees gezet waren niet goed omgerekend worden? dat veroorzaakte bij veel mensen dat klik gedrag van de muis en die nosedive naar de grond, omdat die altitude niet goed omgezet werd door die nieuwe metric setting.

Misschien dat je die ook omgezet hebt?

• renem
robinez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:08:
[...]

dat continu draaien kwam toch door de bug die de nieuwe setting voor metrics die niet meer op US stond maar nu op europees gezet waren niet goed omgerekend worden? dat veroorzaakte bij veel mensen dat klik gedrag van de muis en die nosedive naar de grond, omdat die altitude niet goed omgezet werd door die nieuwe metric setting.

Misschien dat je die ook omgezet hebt?
Ik heb die instelling vorige week wel even gezien maar er niets mee gedaan, die stond en staat nu nog steeds op U.S. System. Of moet ik hem juist op Hybrid zetten?

• robinez
renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb die instelling vorige week wel even gezien maar er niets mee gedaan, die stond en staat nu nog steeds op U.S. System. Of moet ik hem juist op Hybrid zetten?
nee us system zou juist goed moeten zijn om die klik problemen en nose dive te voorkomen.

• renem
[...]

@aap

Net Philapelphia nog een keer geprobeerd. En je hebt gelijk, het zit in de scenery. Zowel op baan 27R als baan 27L. De andere banen heb ik nog niet geprobeerd.

Ook bij Chicago O'Hare ligt het aan de scenery, runway 28C, maar dat viel me vannacht in het donker niet op. Volgens mij had ik het ook bij Las Vegas, zal ik zo nog even testen.

Zouden jullie eens kunnen/willen testen of dat alleen bij mij zo is? Ik heb het gevoel dat er bij mij iets niet goed zit want zojuist crashte mijn hele pc toen ik op final van 28C in Chicago zat. :X

• 456
  • Niet online

456

Update #6 is gearriveerd. Versie 1.10.11.0
Op steam is er bij mij zojuist 256MB gedownload.
Ingame beslaat het downloaden 1.33GB

RELEASE NOTES 1.10.11.0

Some packages in your community folder may not have been updated and, as a result, may have an unexpected impact on the title’s performance and behaviour.
Please move your community package(s) to another folder before relaunching the title if you suffer from stability issues or long loading times.

NAVIGATION
Navblue data has been updated
Navigation data date is now dynamically set in the avionics

ATC
ATC window should now list the entire name of approaches
ATC should respond to requests for changing an approach into an airport
User should now have the option to request an IFR clearance in the air even if they have a flight plan entered / loaded in their GPS
ATC should now respond to requests for changing runways while near / on approach to an airport

PLANES
The Fly by wire bank oscillation has been fixed for the Airbus A320neo
The overpowered engine of the Boeing 787-10 Dreamliner has been reduced
Fixed broken plane instruments when switching to Metrics via the options menu
Fixed cockpit interactions getting either mixed up or not working anymore on 3rd party airplanes
All liveries should now be accessible in game and properly loaded

WEATHER
Lightning should no longer be triggered in clear skies

MISC
The sensibility curve methodology has been adapted for the different inputs

INPUT
New temporal anti-aliasing (TAA), along with new sharpen filter using AMD FidelityFX CAS

You can leave feedback on various topics here - https://forums.flightsimulator.com/

[ Voor 109% gewijzigd door 456 op 10-11-2020 17:27 ]

• robinez
456 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:13:
Update #6 is gearriveerd. Versie 1.10.11.0
Op steam is er bij mij zojuist 256MB gedownload.
Ingame beslaat het downloaden 1.33GB
ik heb hem geinstalleerd, de mooney zou nu weer moeten werken, ook is die live weather geupdate en dat onweer is opgelost. De metrics worden nu goed herkend in de cockpit en nog wat van dat soort wijzigingen.

Ik ben benieuwd, zo maar even proberen
robinez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:28:
[...]

ik heb hem geinstalleerd, de mooney zou nu weer moeten werken, ook is die live weather geupdate en dat onweer is opgelost. De metrics worden nu goed herkend in de cockpit en nog wat van dat soort wijzigingen.

Ik ben benieuwd, zo maar even proberen
laat me even weten hoe het gaat met de Mooney
want ik heb nu niet echt veel zin om alles weer uit de kasten te trekken aan hardware om te kijken of het werkt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• robinez
ravw schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:32:
[...]

laat me even weten hoe het gaat met de Mooney
want ik heb nu niet echt veel zin om alles weer uit de kasten te trekken aan hardware om te kijken of het werkt
ik heb de mooney getest, opgestegen vanaf eelde, autopilot aangezet, ik wil de altitude instellen en CTD.

niet opgelost dus. Die mooney is nog steeds onbruikbaar, dus je kunt je spullen in de kast laten.
robinez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:41:
[...]

ik heb de mooney getest, opgestegen vanaf eelde, autopilot aangezet, ik wil de altitude instellen en CTD.

niet opgelost dus. Die mooney is nog steeds onbruikbaar, dus je kunt je spullen in de kast laten.
fijn :( maar goed daar kan jij niets aan doen maar bedankt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• robinez
ravw schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:52:
[...]

fijn :( maar goed daar kan jij niets aan doen maar bedankt
nee, ik vind het ook jammer, maar goed, ik ga er van uit dat carenado het gaat oplossen, ik heb het gemeld op hun facebook pagina.

Zojuist nog een vlucht gedaan in een cessna 172, dat ging wel foutloos. Wat me enorm opviel is dat het er nu veel beter uitziet. Ze hebben die sharpening en aliasing (taa) aangepast in deze patch en dat pakt bij mij enorm goed uit. De wolken zien er nu prachtig uit, ik ben af van die grainy look in sommige reflecties in het vliegtuig en op de 1 of andere manier ziet het landschap er iets minder nep scherp en dus veel realistischer uit (voor mij is het echt veel beter dan voorheen).

Dit lijkt de goede kant op te gaan kwa graphics.
Gelijktijdig een update uitbrengen voor MSFS en de release van de nieuwe Xbox X is geen goed idee lijkt me.
De store ligt er bij mij uit. Na lang wachten kom ik toch bij flight simulator in de store uit, maar krijg een error als ik wil updaten

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• renem
Gameaddict schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:38:
Gelijktijdig een update uitbrengen voor MSFS en de release van de nieuwe Xbox X is geen goed idee lijkt me.
De store ligt er bij mij uit. Na lang wachten kom ik toch bij flight simulator in de store uit, maar krijg een error als ik wil updaten
Ik kon gewoon updaten. Eerst via de store zo'n 950 MB en daarna nog 1,4GB in het spel zelf.
renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:
[...]

Ik kon gewoon updaten. Eerst via de store zo'n 950 MB en daarna nog 1,4GB in het spel zelf.
Bij mij is hij nu ook in het spel aan het updaten, dat gaat gelukkig wel snel. Gelukkig alleen de store die traag was.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• cbr600f4i
Niet dat ik het CTD van de Mooney (ik heb 'm zelf niet) goed praat... Maar, als bijv. PMDG minimaal anderhalf jaar nodig heeft om hun 737 op FS2020 correct werkend te krijgen - release waarschijnlijk 2022 - dan verwacht ik voorlopig niks positiefs van welke andere partij die denkt wel een goed werkend vliegtuig neer te zetten in FS2020.

cbr600f4i schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:06:
Niet dat ik het CTD van de Mooney (ik heb 'm zelf niet) goed praat... Maar, als bijv. PMDG minimaal anderhalf jaar nodig heeft om hun 737 op FS2020 correct werkend te krijgen - release waarschijnlijk 2022 - dan verwacht ik voorlopig niks positiefs van welke andere partij die denkt wel een goed werkend vliegtuig neer te zetten in FS2020.
Daar ben ik ook bang voor , juist omdat ze steeds dingen te veel veranderen bij FS2020
Daar kan je als addon maker nooit rekening mee houden die hebben een stabiel platform nodig
omdat ze dan zelf ook kunnen testen

Maar met deze manier van doen lijkt ta eigelijk niet mogelijk , iets wat dus nu werkt goed kan over een week weer onbruikbaar zijn , dus weer een week voor niets alles aangepast , en ook mede doordat de makers niet weten of het nu standaard blijft of dat ze het na een paar weken weer veranderen
kun je eigenlijk niet verder met de bouw , juist met die PMDG look like planes hebben egwoon veel systemen , als er 1 ding dus niet juist is zla snel iets anders ook niet gaan werken of verkeer reageren..
Ergens denk ik ook wel als dit te lang door gata dat vele zullen stoppen met het maken van dit soort planes

Laten bij de makers van FS2020 nu maar eerst zorgen dat ze nu ens 2 maanden geen last hebben van bugs en dat alles eens een lange tijd stabiel loopt zonder vastlopers of andere klachten

• aap

aap

Ik kom niet in het spel. Ik had de update al eerder vanavond gedownload. Ik krijg nu steeds onderstaand venster en dan word ik weer teruggeworpen naar het "press any key" scherm (dat was er toch uit?).

Probleem met Xbox live of probleem met mijn installatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p14EIEjSYqXTckq9bmnfGF56jUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B7LtLEaIC29cvRX0yBDnclju.png?f=user_large

• cbr600f4i
@aap had ik van de week ook. Probeer eens op de website van xbox in te loggen en als dat goed gaat daarna FS opnieuw opstarten

• aap

aap

cbr600f4i schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:24:
@aap had ik van de week ook. Probeer eens op de website van xbox in te loggen en als dat goed gaat daarna FS opnieuw opstarten
Dat had ik al geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Nu nogmaals geprobeerd en nu kon ik wel inloggen in de browser en start de game ook weer door.

• renem
aap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:20:
Ik kom niet in het spel. Ik had de update al eerder vanavond gedownload. Ik krijg nu steeds onderstaand venster en dan word ik weer teruggeworpen naar het "press any key" scherm (dat was er toch uit?).

Probleem met Xbox live of probleem met mijn installatie?

[Afbeelding]
Bij mij duurde het net ook erg lang voordat de simulator opgestart was. Ik heb hem nog een keer gekilled en een 2e keer opgestart, kreeg ook een melding dat mijn profiel niet kon worden geupload. Maar uiteindelijk ging het goed. Zal toch wel zoals @Gameaddict al aangaf door de release van de Xbox X komen.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:49

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:29:
[...]

Bij mij duurde het net ook erg lang voordat de simulator opgestart was. Ik heb hem nog een keer gekilled en een 2e keer opgestart, kreeg ook een melding dat mijn profiel niet kon worden geupload. Maar uiteindelijk ging het goed. Zal toch wel zoals @Gameaddict al aangaf door de release van de Xbox X komen.
Ben ook al een uurtje bezig. Morgen maar opnieuw proberen.

• aap

aap

renem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:49:
[...]
Zouden jullie eens kunnen/willen testen of dat alleen bij mij zo is? Ik heb het gevoel dat er bij mij iets niet goed zit want zojuist crashte mijn hele pc toen ik op final van 28C in Chicago zat. :X
Ik heb net een paar rondjes om KPHL gevlogen. Twee keer geland op 27L en twee keer op 27R, ging alle vier keer goed. Met de TBM dat wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMRGLVJfhPqVKhtr4zBMDfe9F64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ISorTEhEIkoaBQ4eW01q7up.jpg?f=fotoalbum_large

• renem
aap schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:14:
[...]

Ik heb net een paar rondjes om KPHL gevlogen. Twee keer geland op 27L en twee keer op 27R, ging alle vier keer goed. Met de TBM dat wel.

[Afbeelding]
Bedankt voor het testen. Dan vraag ik mij af wat er met mijn installatie aan de hand is. Zou het een driver issue kunnen zijn? Ik zie net dat daar wel een update voor uit is, ga ik morgen even proberen.

Ik heb vanmiddag/vanavond een aantal landingen opgenomen om zo een beetje te kunnen laten zien wat er echt aan de hand is. Ik had ze als 1 filmpje willen uploaden maar YouTube kan geen filmpjes samenvoegen en ik heb er geen software voor. Daarom zet ik ze hier maar even los neer, overigens kan mijn computer er blijkbaar geen vloeiende filmpjes van maken:

1. Een nieuwe landing op Philadelphia, dit keer ging het goed maar na 2 keer omdraaien ging het toch mis
2. Schiphol (Geen crash)
3. Las Vegas (Volledige crash waarbij het toestel op z'n kop komt te liggen)
4. New York (Instant crash bij touch down)
5. St. Maarten (Geen crash ondanks dat ik dwars door een 747 vloog :S )
6. Hawaii (Geen crash)
7. Jackson (Landing Challenge) (Geen crash)
8. Mallorca (Geen crash)
9. Los Angeles (Dit keer geen crash, eerder vanmiddag wel)
10. San Francisco (Crash)
11. Chicago (Crash, al wordt dat niet als zodanig gedetecteerd)
12. San Francisco (747) (Geen Crash)
13. Los Angeles (747) (Geen Crash)
14. Chicago (747) (Geen crash voor de simulator maar was irl niet goed afgelopen)

Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, daarna de filmpjes gemaakt. Een aantal voor de update en een aantal na de update. Ook heb ik alle add-ons verwijderd ook dat maakte geen verschil.

Als ik overigens nu, na de update, in de Radeon software kijk dan staat Flightsimulator niet meer tussen de geinstalleerde spellen. Eerder wel...

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-11 02:24
renem schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:36:
[...]

Dan vraag ik mij af wat er met mijn installatie aan de hand is. Zou het een driver issue kunnen zijn? Ik zie net dat daar wel een update voor uit is, ga ik morgen even proberen.
Heeft denk ik niets te maken met drivers. Check deze thread: https://forums.flightsimu...ay-tears-awareness/314575

• turkeyhakan
  • Laatst online: 19:01
Mijn landingen worden niet meer geregistreerd. Al sinds de vorige update.
[...]

Ik had dat laatst bij het taxiën op Parijs - Charles de Gaulle. Uit het niks ineens stijgeren en crash gedetecteerd. Komt vaker voor en het lijkt een ‘gat’ in de scenery te zijn: er zit dan een soort onzichtbare ‘scheur’ in de scenery waarbij de Sim denkt dat je tegen een object aan rijdt.

• renem
Held! Dat is het inderdaad. Die had ik zelf nog niet gevonden. Bedankt! _/-\o_

Schijnt dus NIET te gebeuren alleen bij de eerste vlucht die je maakt in de sim. Dus altijd opnieuw opstarten als je aan een 2e vlucht wil beginnen.

[ Voor 18% gewijzigd door renem op 11-11-2020 07:46 ]

robinez schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:41:
[...]

Had gisteren ook inderdaad nadat ik de "heading bug" in wilde stellen gelijk een CTD, deed inderdaad zijn naam eer aan. Ik had toch wel verwacht dat ze dit nu wel opgelost zouden hebben, zeker van een maker die exclusief via de MSFS store z'n MSFS producten aanbied.

Wat ik begreep tijdens de Q&A is dat ze om de 2 weken een grotere update uitbrengen (was Update 5) en dat de volgende na 2 weken een kleinere update zou zijn voornamelijk bedoeld om de bugs uit de voorgaande update op te lossen (Dus deze update).

Laat de Mooney nog maar weer even staan.

• robinez
wat een belachelijk mooie foto heb je hier gemaakt, indrukwekkend!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik speel dit spel, gekocht via Steam, nu een dag of twee op m'n pc met bedrade Xbox 360-controller, en geniet er steeds meer van. Mijn vliegervaring op de pc: F29 Retaliator (RETAL.EXE), Silent Thunder: A-10 Tank Killer II, FS2000, MS Combat Flight Simulator en ik heb gevlogen in alle Battlefield-games, met de fijnste herinneringen aan de helikopters in Desert Combat, waarbij je gemiddeld acht vingers tegelijk op het toetsenbord nodig had om de Apache überhaupt in de lucht te houden.

Vooral arcade dus, maar ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat bij het vliegen komt kijken, lees ook met veel plezier de Aviation Stack Exchange als die weer eens voorbijkomt in de sidebar op Stack Overflow.

Wel loop ik in FS2020 tegen een aantal eigenaardigheden c.q. bugs aan:

Trainings
Training 2 blijft grijs, kan hem niet starten. Training 1 tot 5 met succes afgerond, behalve 2 dus. Ook is niet te zien of ik een training al heb afgerond? Ik kan online niemand vinden die ook last heeft van dit probleem.

Rudders
De rudders zijn onbruikbaar. Op het toetsenbord klapt het vliegtuig (Cessna 152) bij het aantikken van Num-0 of Num-Enter direct 45 graden naar links respectievelijk rechts en begint het te schudden, subtiel bijsturen is er niet bij. Ook de triggers van de Xbox-controller werken hier binair, terwijl deze "analoog" zouden moeten zijn.

Ik snap dat dit geen arcade is zoals in Battlefield 4, maar daarbij kun je met je rudders een subtiele yaw introduceren terwijl je niet rollt, of met je rudders een roll wat dempen zodat je niet of minder skid/drift. Kan dat niet in FS2020, of is dat gewoon niet hoe vliegtuigen werken?

Het enige dat ik hierover online kan vinden is meerder klachten over dat het rudder onbruikbaar is met het toetsenbord. Alleen heel snel tappen op de toetsen werkt, maar op de controller is er een kwart millimeter waarbij dit werkt (de trigger ongeveer 10% indrukken), en die is moeilijk te vinden als je toch al (letterlijk en figuurlijk) je handen vol hebt om het toestel te besturen.

Landing challenges
Kun je vanuit het hoofdmenu zien welke landing challenges je hebt behaald, en wat je score was?

Tevens verschijnt de blauwe target-box slechts in 1 van de 5 pogingen, de andere keren wordt 'ie gewoon niet op de landingsbaan gerenderd en moet ik maar gokken waar ik de landingsbaan moet raken.

En, ook alleen tijdens landing challenges, na touchdown verschijnt het kleine balkje met mijn score in beeld, maar daarna werken de remmen niet :? Om van 40 kts naar 0 te gaan, moet ik echt gewoon ruim een minuut wachten / uitrollen, daarna verschijnt pas het scorescherm. Of sloop ik gewoon elke keer m'n remmen met m'n landingen?

Multiplayer
Gisteren weer geprobeerd om met een vriend te spelen, in een ingame groep. Ik joinde hem, met Live Weather aan, op zijn locatie, hij kon mij zien, ik hem heel even, maar daarna niet niet meer. In de instellingen heb ik aanstaan dat ik iedereen online kan zien.

Maar het was op die locatie foggy as fuck, daarom had hij zijn Live Weather ingame uitgezet, waarna hij dus voor mij verdween. Toen hij het weer inschakelde, zag ik hem wel. We begonnen te vliegen, en na enige tijd was hij de mist zat, en ging uit het spel om aan de instellingen te rommelen.

Hierdoor verdween mijn wereld. Geen mist, geen landschap, geen sterren (het was nacht), gewoon alleen mijn Cessna'tje in een zwarte wereld. Toen hij daarna weer op mij joinde, plopte de wereld weer tevoorschijn (ik vloog nét niet een berg in) en konden we zonder mist verder vliegen.

Al met al een leuk spel met veel potentie, ik ben al naar hardware aan het kijken, maar ik hoop ook dat er nog flink wat aan gepatcht gaat worden...

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 11-11-2020 10:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• 456
  • Niet online

456

CodeCaster schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:07:
Ik speel dit spel, gekocht via Steam, nu een dag of twee op m'n pc met bedrade Xbox 360-controller, en geniet er steeds meer van. Mijn vliegervaring op de pc: F29 Retaliator (RETAL.EXE)

[...]
Wow... Seriously.. WOW!

This brings back some goooooood memories!
Die was ik echt helemaal vergeten! Ik denk dat dat ook mijn eerste vlieg ervaring is. Maar man man, dit komt echt uit de krochten van mijn geheugen hahaha!

Welkom CodeCaster!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@CodeCaster De Logitech 3D Extreme Pro vind ik een goedkope, goede optie. Ook tweedehands. Daarmee kun je ook goed de rudder toepassen tijdens het taxiën bijvoorbeeld. Dat lijkt me een (grote) verbetering ten opzichte van een Xbox-controller.

...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Luxicon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:28:
@CodeCaster De Logitech 3D Extreme Pro vind ik een goedkope, goede optie. Ook tweedehands. Daarmee kun je ook goed de rudder toepassen tijdens het taxiën bijvoorbeeld. Dat lijkt me een (grote) verbetering ten opzichte van een Xbox-controller.
Thanks, ik zal deze mede overwegen! Ik vind het met de controller al tien keer beter dan met het toetsenbord. Rudders tijdens taxiën werken wel weer prima (zowel voor de Cessna 152 als de Airbus A320neo), het gaat echt alleen in de lucht mis.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• 456
  • Niet online

456

CodeCaster schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:07:
...

Trainings
Training 2 blijft grijs, kan hem niet starten. Training 1 tot 5 met succes afgerond, behalve 2 dus. Ook is niet te zien of ik een training al heb afgerond? Ik kan online niemand vinden die ook last heeft van dit probleem.
...
Heb je training 2 wel 'gedownload'?
Kijk eens in de content manager, te vinden in je profile. En zoek daar eens op training. Zijn ze allemaal gedownload?

456 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:11:
[...]

Wow... Seriously.. WOW!

This brings back some goooooood memories!
Die was ik echt helemaal vergeten! Ik denk dat dat ook mijn eerste vlieg ervaring is. Maar man man, dit komt echt uit de krochten van mijn geheugen hahaha!

Welkom CodeCaster!
https://store.steampowered.com/app/1302270/F29_Retaliator/

:P O+

• robinez
CodeCaster schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:33:
[...]

Thanks, ik zal deze mede overwegen! Ik vind het met de controller al tien keer beter dan met het toetsenbord. Rudders tijdens taxiën werken wel weer prima (zowel voor de Cessna 152 als de Airbus A320neo), het gaat echt alleen in de lucht mis.
er is wel een setting genaamd auto rudder, misschien staat die bij jou aan en heeft die invloed op de knoppen?

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 21:47
CodeCaster schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:33:
[...]
Dat is aerodynamisch ook wel logisch: Tijdens taxi-snelheden is volledige roeruitslag wel zinnig maar bij kruissnelheid slaat het nergens op. Ik denk dat je met een twist-rudder zoals op een stick makkelijker kan moduleren dan met analoge knoppen en dat dat dus inderdaad wat beter werkt.

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:21

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42

Hoogie2004

Whohooooo

De developer van de MB-339 heeft bekend gemaakt dat dit vliegtuig met hun versie 1.1 aan de marketplace wordt toegevoegd, dit doordat het lang duurt om dingen naar de marketplace te pushen, en ze nog wat bugs hadden in hun vliegtuig, en last van bugs in de Sim die hieraan gerelateerd waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swz9N42Vmt3jtOSdNsAdpjUHXzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CcY0BCdh57qBKuom79513h6O.png?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 07:23
Aps schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:01:
Benieuwd of ik de enige ben met dit ‘probleem’ na de laatste update? Als je de game pauzeert (escape) tijdens een vlucht en daarna weer resumed, staan de flaps opeens op de laagste stand. Heb het bij verschillende vliegtuigen (o.a. de tbm ) geconstateerd waarbij de flaps uitstonden maar na pause en resume ze opeens weer in de landing config staan
Zijn er meer met bovenstaande probleem (ik wel), en nog belangrijker, weet iemand een oplossing hiervoor?
Pagina: 1 ... 116 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc