There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik vind het allemaal ook best redelijk geprijst. Ik bedoel, het is toch richting de echte vormen, en gewoon nuttig om te hebben/gebruiken, en er wordt niet een torenhoge prijs gevraagd.Er!k schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:32:
Ja, ik bedoel inderdaad de engine starter knop... De add-on komt ook binnenkort trouwens:
https://www.flightsimwebs...dd-on-airbus-edition.html
Nog niet te bestellen, maar ik vrees dat die er ook gaat komen
Wishlist!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
[ Voor 11% gewijzigd door Er!k op 02-11-2020 20:38 ]
Opgelost door de nieuwste video-driver te installeren...roches schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:31:
Wie heeft er nog meer last van dat de vfr-map niet mee beweegt, stil staat.
Dit alles na de laatste hotfix van gisteravond...
Als ik zo naar de reeds gemaakte keybindings kijk dan heeft deze addon nog een draaiknop voor de auto-brake en een draaiknop voor ruddertrim. Met name deze laatste, hoe veel gebruik je dat in de sim?Er!k schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:32:
Ja, ik bedoel inderdaad de engine starter knop... De add-on komt ook binnenkort trouwens:
https://www.flightsimwebs...dd-on-airbus-edition.html
Nog niet te bestellen, maar ik vrees dat die er ook gaat komen
Life is not about specs, it is about joy!
Tsjonge, wat een tip is dit zegaap schreef op maandag 2 november 2020 @ 00:36:
Het was even zoeken voor een goede vlucht in FSEconomy vanavond. Opeens vond ik een opportunity in de Grand Canyon. Ik ben daar nooit geweest (mijn vriendin heeft een of ander raar vooroordeel tegen Amerika), maar het klonk goed. En dat was het! Man wat ziet het er daar vet uit!
Lastige approach (UT00)
[Afbeelding]
Deze approach leek makkelijk, maar de wind over de kloof gooit je alle kanten op. Had twee pogingen nodig... (1G4; dit is waar de Skywalk is, zag ik later.)
[Afbeelding]
ik heb de tocht gedaan van UT00 naar 1G4.
Het vertrek van UT00 was extreem lastig, ik vraag me af hoe je dat gedaan hebt om daar te landen of te vertrekken met die landingsbaan tussen dat water door en zodra je daar komt, komt er een airplane crash melding en moet je opnieuw. Ik heb dat opgelost door maar over de weg zelf ernaast op te stijgen.
Maar de route zelf was enorm indrukwekkend, het vertrek vanuit die kloof en dan over die bergen richting het einde is adembenemend mooi. Als je eenmaal aankomt bij 1G4 en je ziet de canyon in volle glorie geeft dat toch wel even een geluksmomentje.
Echt een geweldig mooie omgeving.
Bedankt voor deze tip!
https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs
De stick is heerlijk fijn, nauwkeurig en kan eindelijk fatsoenlijke rudder input geven. De XBOX triggers werden gezien als buttons en niet als assen in FS2020. Zo'n stick werkt ook vele malen beter dan zo'n iniemienie stickje van de XBOX controller.
Maar die throttle is helemaal een genot. Voorheen bediende ik de throttle met 2 knoppen maar dit is zoveel beter. Het taxieën is nu gewoon een genot haha.
Autobrake 2x per vlucht, rudder trim nooit... Maar landing gear lever, flaps en spoilers zijn wel verdraaid handig... Met mijn Xbox Controller kan ik nu ook prima vliegen, maar dit geeft net wat meer realisme.bartvl schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:00:
[...]
Als ik zo naar de reeds gemaakte keybindings kijk dan heeft deze addon nog een draaiknop voor de auto-brake en een draaiknop voor ruddertrim. Met name deze laatste, hoe veel gebruik je dat in de sim?
Ik ben uiteindelijk twee keer vertrokken vanaf UT00, omdat ik mijn eerste aankomst bij 1G4 verprutste.robinez schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:19:
[...]
Het vertrek van UT00 was extreem lastig, ik vraag me af hoe je dat gedaan hebt om daar te landen of te vertrekken met die landingsbaan tussen dat water door en zodra je daar komt, komt er een airplane crash melding en moet je opnieuw. Ik heb dat opgelost door maar over de weg zelf ernaast op te stijgen.
De eerste keer landde ik in de 1-richting en steeg ik ook weer in die richting op. Daarbij was ik al in de lucht voordat ik bij het "natte" deel aan de noordkant kwam.
De tweede keer werd ik door MSFS op de baan gezet in de 19-richting, vlak voor het deel met de plassen aan weerszijden. Als ik dan keurig rechtdoor tussen het water probeerde op te stijgen, zei MSFS ook dat ik "crashed into water" was, terwijl ik toch keurig over het droge deel reed. Na twee mislukte pogingen heb ik ongeveer hetzelfde gedaan als jij: over de weg om het water heen taxiën en dan iets verderop opstijgen.
Ook grappig om te zien hoe die watersituatie ook op Streetview goed te zien is. In mijn ervaring in MSFS waren de heuvels hoger dan op Streetview, maar misschien zit dat tussen mijn oren? (Edit: nu ik nog eens terugkijk naar mijn screenshot zijn de heuvels daar ook helemaal niet zo hoog; maar het zijn de dichte dennenbossen die het intimiderend maken.)
[ Voor 10% gewijzigd door aap op 03-11-2020 09:07 ]
wat grappig zeg die streetview beelden zo, ik herkende het volledig van mijn vertrek in MFS2020. Kun je nagaan hoe goed MFS2020 die omgevingen weet weer te geven.aap schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:02:
[...]
Ook grappig om te zien hoe die watersituatie ook op Streetview goed te zien is. In mijn ervaring in MSFS waren de heuvels hoger dan op Streetview, maar misschien zit dat tussen mijn oren? (Edit: nu ik nog eens terugkijk naar mijn screenshot zijn de heuvels daar ook helemaal niet zo hoog; maar het zijn de dichte dennenbossen die het intimiderend maken.)
Maar inderdaad, ik had het water ook niet geraakt tijdens het opstijgen, maar toch kreeg ik die crashed in water melding, maar goed, er even omheen taxi-en is ook geen probleem, dan doen we het wel zo.
Dat gebied ga ik eens goed verkennen, echt prachtig die omgeving daar.
In FS2000 (of misschien 2004.. of beiden..) stond ik ooit met een 737 op een Grieks eiland. Chios denk ik. Daar stond aan het eind van de landingsbaan een huisje. Je kon met een volgetankte 737 niet opstijgen zónder dat huis te raken.robinez schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:37:
[...]
wat grappig zeg die streetview beelden zo, ik herkende het volledig van mijn vertrek in MFS2020. Kun je nagaan hoe goed MFS2020 die omgevingen weet weer te geven.
Maar inderdaad, ik had het water ook niet geraakt tijdens het opstijgen, maar toch kreeg ik die crashed in water melding, maar goed, er even omheen taxi-en is ook geen probleem, dan doen we het wel zo.
Dat gebied ga ik eens goed verkennen, echt prachtig die omgeving daar.
We gingen (irl) op vakantie naar dat eiland en bij de terugvlucht.. inderdaad.. dat huis stond er ook écht! Wat blijkt: het toestel tankt pakweg 15% vol, minder gewicht, kan dan opstijgen en je maakt een tussenlanding op het vasteland van Griekenland om vol te tanken om daarna naar Amsterdam te kunnen vliegen.
De reden, zo begreep ik van een medereiziger: de familie die in dat huis woont, irl dus, weigert te verhuizen zodat ze de baan niet kunnen verlengen. FS had het dus 100% bij het rechte eind, toen al, ook qua takeoff-gewicht en zo! Vond dat toen al érg indrukwekkend... terwijl het gewoon stock scenery was.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Én handgeplaatst, zonder AIDigitalExorcist schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:44:
[...]
terwijl het gewoon stock scenery was.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ja klopt. Nou ja, misschien niet zónder AI, maar in elk geval niet op het niveau dat er nu is. Ik betwijfel of alle pakweg 37000 vliegvelden van destijds wél met de hand gemaakt zijn
90% was gegenereerd obv Jepessen. Voordeel van vliegvelden is dat de meesten eigenlijk vrij eenvoudige gebieden zijn die ook nog eens al erg precies beschreven zijn.DigitalExorcist schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:47:
Ja klopt. Nou ja, misschien niet zónder AI, maar in elk geval niet op het niveau dat er nu is. Ik betwijfel of alle pakweg 37000 vliegvelden van destijds wél met de hand gemaakt zijn
Carenado op facebook
Hi again everybody....
We have been in contact with Asobo and looks like problems with our aircraft after the last update were due to an issue with the simulator. They are working on it and will patch it in the next days.
We will wait until the next update to test our aircraft before working in a new version of them....
Vrees dat we nog een weekje moeten wachten...
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Leuk!DigitalExorcist schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:44:
[...]
In FS2000 (of misschien 2004.. of beiden..) stond ik ooit met een 737 op een Grieks eiland. Chios denk ik. Daar stond aan het eind van de landingsbaan een huisje. Je kon met een volgetankte 737 niet opstijgen zónder dat huis te raken.
We gingen (irl) op vakantie naar dat eiland en bij de terugvlucht.. inderdaad.. dat huis stond er ook écht! Wat blijkt: het toestel tankt pakweg 15% vol, minder gewicht, kan dan opstijgen en je maakt een tussenlanding op het vasteland van Griekenland om vol te tanken om daarna naar Amsterdam te kunnen vliegen.
De reden, zo begreep ik van een medereiziger: de familie die in dat huis woont, irl dus, weigert te verhuizen zodat ze de baan niet kunnen verlengen. FS had het dus 100% bij het rechte eind, toen al, ook qua takeoff-gewicht en zo! Vond dat toen al érg indrukwekkend... terwijl het gewoon stock scenery was.
Wie kan zich bumpy ride into Boston nog herinneren?
Ah the memories
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
https://flightsim.to/file/1011/ehtw-twente-airport
Klopt, alleen de PAPI's werken (nog) niet; ze blijven wit ongeacht waar je op de glideslope bent.DoubleYouPee schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:55:
Wilde me net gaan verdiepen in de SDK, zie ik dat iemand al een redelijk end up weg is met Twente Airport (EHTW).
Edit: Ik zie in de changelog dat ze nu gefixt zijn, maar even updaten dus
[ Voor 9% gewijzigd door Dani86 op 03-11-2020 21:01 ]
M’n “wereldreis” tot nu toe:
Met de CJ4:
Amsterdam-Parijs
Parijs-Innsbruck
Met de Grand Caravan:
Innsbruck-Belgrado
Met de CJ4:
Belgrado-Heraklion
Nu maar eens nadenken over het vervolg. Istanbul wellicht, maar eerst een rondvlucht Kreta bij daglicht. Heb er nog weinig van gezien.... 🤔
[ Voor 37% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-11-2020 22:45 ]
Leuk.. score is hoog genoeg om te kunnen aanmelden..maar snap de prijs niet helemaal.. wat moet je met een FS2020 standard edition..die moet je toch al hebben om mee te kunnen doenIrcghost schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:49:
Voor degenen die het gemist hebben, er is een officiële contest met prijzen: https://forums.flightsimu...fficial-contest/313684/22
Leuke plek om een 747 heen te vliegenDoubleYouPee schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:55:
Wilde me net gaan verdiepen in de SDK, zie ik dat iemand al een redelijk end op weg is met Twente Airport (EHTW).
https://www.tubantia.nl/e...-mogen-niet-weg~af9dae0d/
https://www.tubantia.nl/e...-twente-airport~aac0e29d/
Ja dat vind ik ook wat vreemd, geef dan vergelijkbaar 60euro aan marketplace krediet of zo.. aan de andere kant er zijn ongetwijfeld genoeg mensen met alleen een game pass editie die hier wel baat bij hebben.DoubleYouPee schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:21:
[...]
Leuk.. score is hoog genoeg om te kunnen aanmelden..maar snap de prijs niet helemaal.. wat moet je met een FS2020 standard edition..die moet je toch al hebben om mee te kunnen doen
CREATING THE SOARING SOUND OF MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR 2020
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ben nu van Kreta (Heraklion, LGIR) naar Caïro (HECA) gevlogen in de CJ4. Ja ik vlieg alles met de CJ4 momenteel. Zeker met die nieuwste WorkingTitle mod is het écht genieten. Zelfs de omroepinstallatie doet het.. "Ladies and gentlemen, may I have your attention please... we will be landing shortly.. please fasten your seatbelts <blahblahblah>". Heerlijk.
Amsterdam-Parijs-Innsbrück-Belgrado (alleen dát heb ik gecheat door de Grand Caravan te gebruiken ipv. de CJ4)-Kreta-rondvluchtje Kreta met een klein toervliegtuige-Caïro ... en van 't weekend maar eens naar Saudi-Arabië zien te komen. Daar vandaan via wat langere vluchten richting India. Ik heb al wel een route uitgestippeld inmiddels..
[ Voor 29% gewijzigd door DigitalExorcist op 05-11-2020 09:55 ]
En heerlijk VFR vliegen langs de A2
Oh absoluut. Als ik niet veel tijd heb maar wél even wil simmen pak ik graag een Cessna 172 en vlieg ik vanaf Groningen (het dichtstbijzijnde veld hier..456 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:14:
Ik hoor iedereen de hele wereld overvliegen (ik ook hoor) en zeggen hoe mooi t daar wel niet is. Maar het valt me net eigenlijk pas op hoe verschrikkelijk mooi nederland van boven is, en hoe groen het nog is tussen EHAM en EHEH!
heb je helemaal gelijk in.456 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:14:
Ik hoor iedereen de hele wereld overvliegen (ik ook hoor) en zeggen hoe mooi t daar wel niet is. Maar het valt me net eigenlijk pas op hoe verschrikkelijk mooi nederland van boven is, en hoe groen het nog is tussen EHAM en EHEH!
Elke week doe ik ook wel een vluchtje van Eelde naar Ameland en weer terug. Vooral terug vind ik het heerlijk om over de noordzee richting friesland te vliegen en dan bij drachten de A7 VFR volgen om in groningen uit te komen en dan richting Eelde te gaan om daar weer te landen.
Teuge - Schiphol is ook een favoriet van mij die ik regelmatig vlieg, en dan vooral 's avonds, ik vind het prachtig om amsterdam compleet verlicht onder je voorbij te komen en dan ook nog eens 5 minuten aan het taxi-en bent om uiteindelijk bij de gate uit te komen in al die mooie lichtsferen (zeker als je ook nog eens sneeuw aanzet, dan komt het nog mooier over)
Ik heb laatst nog een rondje Nederland gedaan.. Groningen - Lelystad - Rotterdam - Eindhoven (met de add-on scenery uiteraard) - Teuge - Groningen. Ja Maastricht heb ik overgeslagen. Wel alles met de Cessna 172 gedaan.. blijft een leuke kist.robinez schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:33:
[...]
heb je helemaal gelijk in.
Elke week doe ik ook wel een vluchtje van Eelde naar Ameland en weer terug. Vooral terug vind ik het heerlijk om over de noordzee richting friesland te vliegen en dan bij drachten de A7 VFR volgen om in groningen uit te komen en dan richting Eelde te gaan om daar weer te landen.
Teuge - Schiphol is ook een favoriet van mij die ik regelmatig vlieg, en dan vooral 's avonds, ik vind het prachtig om amsterdam compleet verlicht onder je voorbij te komen en dan ook nog eens 5 minuten aan het taxi-en bent om uiteindelijk bij de gate uit te komen in al die mooie lichtsferen (zeker als je ook nog eens sneeuw aanzet, dan komt het nog mooier over)
Nu met de A320nx en mijn Thrustmaster TCA Officer Pack hopelijk snel in aantocht zijn het voornamelijk vluchten van een uurtje. Net Basel van FSDreamTeam aangeschaft (nu met code BASEL50 te verkrijgen voor zo'n €11) en een vluchtje vanuit Leeds (ORBX) gedaan.
(Misschien dat ik het gemist heb op 1 van de vorige 228 pagina's
In de Little Navmap tool kun je de "Show simulator aircraft trail on map" aan zetten. Die volgt en bewaard al je vluchten die je maakt/gemaakt hebt.Marco78 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:44:
Is er ondertussen een tool waarmee je kunt bijhouden/tracken waar je overal bent geweest?
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ik wacht hier nog steeds op voor ik serieus met FS2020 aan de gang ga, eenmaal met VR gespeeld is zonder geen optie meer
Ik heb me ook aangemeld maar ik begreep dat Windows Mixed Reality gebruikers eerst uitgenodigd worden. Ik heb nu alleen maar Oculus headsets. Ik had een HP Reverb G2 in preorder staan maar geannuleerd omdat de Quest 2 erg dicht in de buurt kwam voor de helft van het geld.
Ik gebruik zelf SimToolkitPro voor mijn world trip met een Cessna 172. Houdt ook de totale vliegtijd per toesteltype bij en de landingen.Marco78 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:44:
Is er ondertussen een tool waarmee je kunt bijhouden/tracken waar je overal bent geweest?
Nu ik de Garmin G1000 iets meer onder de knie begin te krijgen word het alleen maar leuker.
Sinds een tijdje gebruik ik nu op mijn iPad de Garmin G1000 PFD simulator van Simionic, wat het allemaal weer net wat realistischer maakt.
Ik gebruik momenteel nog een Logitech Attack 3, maar ik wil ipv een flight stick graag over gaan naar een yoke.
Weet iemand of Saitek Pro Flight Yoke nog ergens verkrijgbaar is? (hoeft niet per se in NL te zijn, hij hoeft niet binnen 1 dag in huis te zijn). Ik ben al een tijdje aan het zoeken (moet wel voor een redelijke prijs zijn).
Ik zag ze op Amazon wel staan voor 300+ maar dat is mij toch een beetje te gortig voor iets dat normaal rond de 150 kost.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Nou leek het onair een goed idee om mij met die king air naar een glider veldje te sturen om daar te landen, aangezien ik de tijd in realtime heb staan is het daar nu enorm donker. Of te wel, een poging gewaagd en enorm gecrashed (waarbij het onzichtbaar was waar tegen, want daar is echt geen enkel licht te bekennen.
Dus toen de missie opnieuw gedaan maar dan met een tijd offset naar vanmiddag zodat ik in daglicht vloog. Dat maakte een hoop duidelijk, dat glider veldje ligt tussen een hoop water en veel bomen. Dat is niet te doen om daar te landen in het donker voor zover ik dat met mijn skills kan beoordelen.
Het is maar een vluchtje van een kwartier, maar goed waarom onair mij dat soort missies geeft is me een raadsel, gezien mijn onair company reputatie in de game, die hadden ook wel kunnen voorzien dat dat niet goed zou aflopen.
Ook in daglicht was het geen gemakkelijke opgave. Ik moest zien te landen met een zijwind van 24 knots. Dat was echt heel erg lastig en dit was ook de meest harde landing die ik ooit gemaakt heb (kreeg er zelfs een uitbrander voor van onair en negatieve bonus). Maar goed, ik was al blij dat ik geland was.
Hoe doen jullie dat in de nacht om te landen op vliegvelden waar echt geen enkel licht te bekennen is op het vliegveld of omgeving, de landingslichten op het vliegtuig lijken in ieder geval niet te helpen.
(probeer deze vlucht maar eens in de nacht, het is maar een kwartier, ik ben wel benieuwd hoe jullie dat aanpakken)
route: EFSA - EFPM
[ Voor 12% gewijzigd door robinez op 05-11-2020 17:22 ]
Het theoretische antwoord is dat je in de flight planning (charts etc) al had moeten zien dat het vliegveld geen lichten etc heeft en dus niet gebruikt kan worden voor IFR, en 's nachts mag je geen VFR vliegenrobinez schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:18:
net een onair missie gedaan met de king air 350i in Finland. Dit keer van EFSA - EFPM
Nou leek het onair een goed idee om mij met die king air naar een glider veldje te sturen om daar te landen, aangezien ik de tijd in realtime heb staan is het daar nu enorm donker. Of te wel, een poging gewaagd en enorm gecrashed (waarbij het onzichtbaar was waar tegen, want daar is echt geen enkel licht te bekennen.
Dus toen de missie opnieuw gedaan maar dan met een tijd offset naar vanmiddag zodat ik in daglicht vloog. Dat maakte een hoop duidelijk, dat glider veldje ligt tussen een hoop water en veel bomen. Dat is niet te doen om daar te landen in het donker voor zover ik dat met mijn skills kan beoordelen.
Het is maar een vluchtje van een kwartier, maar goed waarom onair mij dat soort missies geeft is me een raadsel, gezien mijn onair company reputatie in de game, die hadden ook wel kunnen voorzien dat dat niet goed zou aflopen.
Ook in daglicht was het geen gemakkelijke opgave. Ik moest zien te landen met een zijwind van 24 knots. Dat was echt heel erg lastig en dit was ook de meest harde landing die ik ooit gemaakt heb (kreeg er zelfs een uitbrander voor van onair en negatieve bonus). Maar goed, ik was al blij dat ik geland was.
Hoe doen jullie dat in de nacht om te landen op vliegvelden waar echt geen enkel licht te bekennen is op het vliegveld of omgeving, de landingslichten op het vliegtuig lijken in ieder geval niet te helpen.
(probeer deze vlucht maar eens in de nacht, het is maar een kwartier, ik ben wel benieuwd hoe jullie dat aanpakken)
[Afbeelding]
In de praktijk heb je denk ik gewoon pech, maar misschien kan je snel even kijken op een chart om in te schatten of er een risico's is dat het een mini vliegveld is.
[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 05-11-2020 17:26 ]
'S nachts mag je wel degelijk VFR vliegen, al verschilt het wel per land. Het was in Nederland altijd een beetje gedoogd voor vliegscholen, maar sinds begin dit jaar mag je hier ook gewoon VFR nachtvliegen. Erg gaaf hoor! Je moet alleen niet gaan nadenken over een engine failure als je single engine vliegt in de nacht. Dan ben je aardig kansloos.Ircghost schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:26:
[...]
Het theoretische antwoord is dat je in de flight planning (charts etc) al had moeten zien dat het vliegveld geen lichten etc heeft en dus niet gebruikt kan worden voor IFR, en 's nachts mag je geen VFR vliegen.
In de praktijk heb je denk ik gewoon pech, maar misschien kan je snel even kijken op een chart om in te schatten of er een risico's is dat het een mini vliegveld is.
Dan heb ik weer wat geleerd! Thanksupclocker schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:35:
[...]
'S nachts mag je wel degelijk VFR vliegen, al verschilt het wel per land. Het was in Nederland altijd een beetje gedoogd voor vliegscholen, maar sinds begin dit jaar mag je hier ook gewoon VFR nachtvliegen. Erg gaaf hoor! Je moet alleen niet gaan nadenken over een engine failure als je single engine vliegt in de nacht. Dan ben je aardig kansloos.
Verder kan je ook “use small airports” uitzetten in de opties, dan gebruikt ie die kleine veldjes totaal niet meer.
Met die halloween contest een aantal keer er niet aan ontkomen op onmogelijke plaatsen te moeten landen, snachts. Omdat ik niet kon offsetten omdat er andere vliegtuigen in de lucht hingen van me.robinez schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:18:
net een onair missie gedaan met de king air 350i in Finland. Dit keer van EFSA - EFPM
[Afbeelding]
Heb het in praktijk idd opgelost door op een laptop naast me de chart te hebben, en als die er niet was een google maps omgeving.
Ook met de vfr map erbij zodat ik zeker wist dat ik goed opgelijnd stond... en dan een stukje fingers crossed om m in een donker gat te gooien
Net helemaal opnieuw begonnen in de Stratus omgeving... helemaal weer op 0!
Net een Cessna gevonden (te huur) in noord frankrijk. Met een fantastische zonsondergang, in stapjes en met klusjes te doen, ben ik m naar EHEH aan t vliegen. Ik kan het me niet permitteren een fout te maken meer, of geld uit te geven zonder iets te verdienen.
In EHEH kan ik de mission doen naar EHRD.
Mnja... Daar heb ik me net (al) in vergist.koen3950 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:55:
In onair heb je altijd de “Airport size” om je op te baseren. Dit soort kleine veldjes is altijd een “1” en idd niet echt geschikt om ‘s nachts te doen 😁
Verder kan je ook “use small airports” uitzetten in de opties, dan gebruikt ie die kleine veldjes totaal niet meer.
Ik heb die small namelijk uitstaan. Die voetbalvelden heb ik niet zon behoefte aan.
Enfin, ik een klus aangenomen (niet naar de airport size gekeken), en keurig de boel afgegeven.
Blijkt dat ik vanaf daar geen klussen kon aannemen, want ik had die optie uitstaan!
Dus of ik heb net een bug gevonden (je kan er wel naar toe, maar geen klussen aannemen), of die optie werkt iets anders.
gaaf, lijkt mij ook wel wat, is het inderdaad zo dat je cumulus fun omgeving ook blijft bestaan als je een company aanmaakt in stratus?456 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:20:
[...]
...
Net helemaal opnieuw begonnen in de Stratus omgeving... helemaal weer op 0!
Net een Cessna gevonden (te huur) in noord frankrijk. Met een fantastische zonsondergang, in stapjes en met klusjes te doen, ben ik m naar EHEH aan t vliegen. Ik kan het me niet permitteren een fout te maken meer, of geld uit te geven zonder iets te verdienen.
In EHEH kan ik de mission doen naar EHRD.
Jep.robinez schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:16:
[...]
gaaf, lijkt mij ook wel wat, is het inderdaad zo dat je cumulus fun omgeving ook blijft bestaan als je een company aanmaakt in stratus?
Heb in elke omgeving een bedrijf geopend (om mijn 4 letterige code te claimen). Maar in elke omgeving een slaap omgeving en cumulus laat ik gewoon bestaan (hoeft volgens mij niet op pauze te zetten want heb geen bezittingen momenteel wat geld zou kosten (alles verkocht)).
Ik werkte al in cumulus met de survival mode aan. Dus ik was al gewend om soms te reizen. Dat liet ik dan snachts doen zodat ik de volgende dag in een andere omgeving kon vliegen door een vliegtuig te huren ((wat sowieso een prima manier van een vliegtuig hebben was in cumulus).
Ik mag ook van mezelf geen vliegtuigen meer huren die ik zelf niet mag vliegen en ai piloten er in laten vliegen. Ik had in cumulus 5 b748 vliegen... heb er nu 500mln... snie leuk meer 'voor het verhaal in je hoofd'. Jij weet wat ik bedoel denk ik
Klopt. En soms vliegt ie enorm onrustig. Of taxi je als een dronken aardbei over de baan. En dan na een herstart is ie weer rete stabiel.Parabolica schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:54:
Regelmatig vlieg ook ik een rondje boven Nederland met de Cessna 172 meestal vanaf EHHV. Maar sinds de laatste patch heeft de Cessna 172 veel meer baan nodig om op te kunnen stijgen soms kom ik niet eens op tijd los, ook niet met flaps. Hebben jullie daar nu ook last van?
Heb een paar streams gezien dat meer mensen er last van hebben na de laatste patch.
Ik gebruik My Maps van Google, ben nu in Australie:Marco78 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:44:
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
JepEvertt schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:39:
Is er mogelijkheid om de intro video te verwijderen en gelijk starten met de game.
Voor steam klik in je bibliotheek met je rechtermuisknop op de flightsimulator en selecteer eigenschappen. Dat krijg je een scherm waar je bij de opstart mogelijkheden '-FastLaunch' (zonder quotes) moet tikken.
Voor de store variant weet ik t niet maar google dan ff op fastlauch icm flightsimulator oid.
Voor de MS appstore moet je deze link in een shortcut zetten.456 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:10:
[...]
Jep
Voor steam klik in je bibliotheek met je rechtermuisknop op de flightsimulator en selecteer eigenschappen. Dat krijg je een scherm waar je bij de opstart mogelijkheden '-FastLaunch' (zonder quotes) moet tikken.
Voor de store variant weet ik t niet maar google dan ff op fastlauch icm flightsimulator oid.
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App -FastLaunch
How do you save a random generator ?
Rondom Vancouver / Seattle is ook wel mijn favoriete gebied, mooie omgeving aan de voet van de Rockies, veel vliegvelden, en het is daar licht als het hier avond isaap schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:36:
Omgeving Vancouver. Het ziet daar zwart van de luchthavens, dus je kan er veel korte vluchtjes maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je in die regio eens een wat langere mooie vlucht wil maken, Seattle - Vancouver - Edmunton (of andersom) is wel een aanrader.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-11-2020 07:27 ]
Ik hoop dit weekend mijn 3080 te ontvangen, goede kans dat dit gaat gebeuren. Ik had besloten om tot die tijd MSFS even links te laten liggen (ongeveer een maand nu niet aangeraakt), zoals ik bij jou zie zal mijn eerste locatie die regio zijn, thanks!aap schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:36:
Omgeving Vancouver. Het ziet daar zwart van de luchthavens, dus je kan er veel korte vluchtjes maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Keep on posting everybody, geniet nog steeds van de toffe plaatjes die jullie schieten!
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Nu heb ik geen ervaring met OnAir maar voor je aan een vlucht begint weet je toch op zijn minst waar je vertrekt, waar je naartoe gaat (en dus hoe ver en hoe lang je vliegt) en hoe laat het is? Of bedoel je dat het vliegveld waar je uitkomt een verlichte baan hoort te hebben en dat dat niet gemodelleerd is?456 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:20:
[...]
Met die halloween contest een aantal keer er niet aan ontkomen op onmogelijke plaatsen te moeten landen, snachts. Omdat ik niet kon offsetten omdat er andere vliegtuigen in de lucht hingen van me.
Heb het in praktijk idd opgelost door op een laptop naast me de chart te hebben, en als die er niet was een google maps omgeving.
Ook met de vfr map erbij zodat ik zeker wist dat ik goed opgelijnd stond... en dan een stukje fingers crossed om m in een donker gat te gooien
Herkenbaar want ook bij mij gaat hij alle kanten op. Tijdens de klim, zo rond de 300vt duikt hij weer naar de grond en ik geef me zelf altijd een compliment als ik dan een crash kan voorkomen.456 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:45:
[...]
Klopt. En soms vliegt ie enorm onrustig. Of taxi je als een dronken aardbei over de baan. En dan na een herstart is ie weer rete stabiel.
Heb een paar streams gezien dat meer mensen er last van hebben na de laatste patch.
Je weet in principe wel wat je bestemming is, dus je zou informatie kunnen opzoeken. Echter heeft niet elke grasstrip charts beschikbaar, dus soms blijkt het toch geen gras te zijn of is er inderdaad geen verlichting. Een beetje een gok die je moet nemen, voor vluchten van 15 min nog wel te doen, voor meer dan een uur wil je toch wel zeker zijn dat je kunt landen.Bacchus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:12:
[...]
Nu heb ik geen ervaring met OnAir maar voor je aan een vlucht begint weet je toch op zijn minst waar je vertrekt, waar je naartoe gaat (en dus hoe ver en hoe lang je vliegt) en hoe laat het is? Of bedoel je dat het vliegveld waar je uitkomt een verlichte baan hoort te hebben en dat dat niet gemodelleerd is?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik heb uitendelijk dit gedaan dus alles naar default en nu werkt het weer.Wazzup! schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:47:
Sinds de nieuwe update heb ik een raar probleem met mijn joystick TM16000m.
Hij word goed herkend ook beweegt de yoke in het vliegtuig en de rolroer en de hoogte roer werken ook normaal als ik van buitenaf kijk. Maar ik kan geen hoogte maken ik kom dus niet van de grond af...
Ik dacht eerst aan autopilot of zoiets echter een Cessna 152 heeft die niet zo ver ik weet. Iemand een idee of is het een bug?
The settings are saved here:
C: \ Users \ BB \ AppData \ Local \ Packages \ Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe \ SystemAppData \ wgs
WGS subfolder
This data is synchronized with the cloud.
If you need a full Sim reset, you can delete or rename the wgs folder and start the Sim without an internet connection.
Then you can do a complete new configuration. Like a first installation.
Het lijkt erop dat ik ongeveer hetzeflde had. Kon alleen met minimale input opstijgen iets teveel en ik ging naar beneden. Weet niet of dat bij jouw ook zo is?Parabolica schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:54:
Regelmatig vlieg ook ik een rondje boven Nederland met de Cessna 172 meestal vanaf EHHV. Maar sinds de laatste patch heeft de Cessna 172 veel meer baan nodig om op te kunnen stijgen soms kom ik niet eens op tijd los, ook niet met flaps. Hebben jullie daar nu ook last van?
Mocht je je instellingen willen resetten wel even je internet eruit. Instellen dan afsluiten. Internet er weer in en even opletten dat je de goede nieuwe instellingen kiest bij het opstarten.
Ik ervaar precies hetzelfde en ik ga jouw advies dus opvolgen, bedankt.Wazzup! schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:59:
[...]
Het lijkt erop dat ik ongeveer hetzeflde had. Kon alleen met minimale input opstijgen iets teveel en ik ging naar beneden. Weet niet of dat bij jouw ook zo is?
Mocht je je instellingen willen resetten wel even je internet eruit. Instellen dan afsluiten. Internet er weer in en even opletten dat je de goede nieuwe instellingen kiest bij het opstarten.
Klopt zeker - je kan in OnAir ook zien dat je naar een klein vliegveld gaat, en ik weet hoe laat t is (/dat t donker is).Bacchus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:12:
[...]
Nu heb ik geen ervaring met OnAir maar voor je aan een vlucht begint weet je toch op zijn minst waar je vertrekt, waar je naartoe gaat (en dus hoe ver en hoe lang je vliegt) en hoe laat het is? Of bedoel je dat het vliegveld waar je uitkomt een verlichte baan hoort te hebben en dat dat niet gemodelleerd is?
Enkel met die contest waar ik over sprak, had ik niet zo veel te willen, ik moest die vlucht gewoon doen. En dan ben je enigszins afhankelijk van hoe MSFS/Asobo de grass strip gemoddelleerd heeft (bv bomen aan het begin van de grass strip). Vaak keek ik dan onderweg wel op google hoe de omgeving eruit zag als er geen charts waren.
Beetje uitdaging is niet erg
ik had het met mijn cessna 152.Parabolica schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:44:
[...]
Ik ervaar precies hetzelfde en ik ga jouw advies dus opvolgen, bedankt.
bleek dat ik in de general settings het flight model van legacy moest terugzetten naar modern.
dat lostte het voor mij op
Zelfs op 1080p is hij nu GPU limited met een RTX 2070 Super.
Net even geprobeerd en daar zit inderdaad het probleem. Als je hem op modern zet valt er weer normaal te vliegen. Iets makkelijker dan alle settings wissen. Die instelling had ik dus net over het hoofd gezien...PresidentSkroob schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:33:
[...]
ik had het met mijn cessna 152.
bleek dat ik in de general settings het flight model van legacy moest terugzetten naar modern.
nice! happy flying then!Wazzup! schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:09:
[...]
Net even geprobeerd en daar zit inderdaad het probleem. Als je hem op modern zet valt er weer normaal te vliegen. Iets makkelijker dan alle settings wissen. Die instelling had ik dus net over het hoofd gezien...
Ik zit met m'n 3600 en GTX 1660 Super al tussen de, nou, 28 en 36 fps in... beetje afhankelijk waar ik vlieg en waarmee. Resolutie op 1080p .. dat dan weer wel.Saekerhett schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:53:
Zo, de Ryzen 5 5600X is binnen en draait. Eerste paar vluchtjes met FS, behoorlijke FPS boost t.o.v. de 3600
Zelfs op 1080p is hij nu GPU limited met een RTX 2070 Super.
Maar ja... dat vond ik weer saai... Ik miste dan toch het doel van alles. Totdat ik erachter kwam dat ik eigenlijk voornamelijk en alleen maar de audio van NeoFly miste. De aankondigingen van de dame op de juiste tijd, de laadgeluiden... die gaven een leuk sfeertje, ook al is er helemaal niet zoveel audio, en ook een gevoel dat alles een doel had. Het verdienen van geld, je promotie, etc. vond ik minder belangrijk.
Dus... wat heb ik gedaan? Ik heb 5 VLC-playlists gemaak van de geluiden die NeoFly gebruikt. Drie lists voor cargo en twee voor pax. Elke list heeft 9 wav files voor elk moment van de missie en in de juiste volgorde. Vervolgens heb ik VLC zo ingesteld dat 'ie pauzeert na het afspelen van een wav en met de volgende alvast geselecteerd. Zo hoef ik elke keer alléén maar op het juiste moment op de spatiebalk te klikken om de volgende toepasselijke wav af te spelen...
En dat is dus wat ik nu doe. Ik verzin gewoon zelf een vlucht in Little Navmap die me helemaal aanstaat, ik laad die in MSFS, start 'm op en vervolgens speel ik via VLC de juiste wav af op het juiste moment, van begin tot eind. Zo heb ik alsnog de sfeer van NeoFly en het idee dat mijn vlucht een doel heeft maar zonder alles wat me verder niet aanstaat. Ja, het is niet veel audio en je hoort alleen maar wat voor de take off en na de landing, maar toch...!
Zoals ik al zei: hoe gestoord kan je zijn...!
[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 06-11-2020 14:20 ]
Ik kwam erachter dat bij de laatste update van de CJ4 ook die omroepgeluiden werken. "Ladies and gentlemen, may I have your attention please. The captain has just turned on the fasten seatbelt-sign..." etc.tup61 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:18:
Hoe gestoord kan je zijn...Ik heb de laatste tijd veel gevlogen (alléén maar gevlogen) met NeoFly. Leuk! Maar... ik vond het toch wat minder leuk dat je vastzat aan je laatste locatie en het vliegtuig dat je hebt en ook waren er vaak geen missies die ik leuk vond (met een time limit of een VS limit: altijd irritant als een missie daardoor als mislukt wordt opgeslagen) of die ik de verkeerde kant op vond gaan wat bestemming betreft of waarvan de lengte me niet aanstond (vaak net te kort of te lang). Het was te vaak net niet wat ik wilde. Dus ben ik maar weer gestopt met NeoFly.
Maar ja... dat vond ik weer saai... Ik miste dan toch het doel van alles. Totdat ik erachter kwam dat ik eigenlijk voornamelijk en alleen maar de audio van NeoFly miste. De aankondigingen van de dame op de juiste tijd, de laadgeluiden... die gaven een leuk sfeertje, ook al is er helemaal niet zoveel audio, en ook een gevoel dat alles een doel had. Het verdienen van geld, je promotie, etc. vond ik minder belangrijk.
Dus... wat heb ik gedaan? Ik heb 5 VLC-playlists gemaak van de geluiden die NeoFly gebruikt. Drie lists voor cargo en twee voor pax. Elke list heeft 9 wav files voor elk moment van de missie en in de juiste volgorde. Vervolgens heb ik VLC zo ingesteld dat 'ie pauzeert na het afspelen van een wav en met de volgende alvast geselecteerd. Zo hoef ik elke keer alléén maar op de spatiebalk te klikken om de volgende wav af te spelen...
En dat is dus wat ik nu doe. Ik verzin gewoon zelf een vlucht in Little Navmap die me helemaal aanstaat, ik laad die in MSFS, start 'm op en vervolgens speel ik via VLC de juiste wav af op het juiste moment, van begin tot eind. Zo heb ik alsnog de sfeer van NeoFly en het idee dat mijn vlucht een doel heeft maar zonder alles wat me verder niet aanstaat.
Zoals ik al zei: hoe gestoord kan je zijn...!Kan me niet voorstellen dat iemand anders dit ook zo doet, haha, maar goed, ik heb er veel lol van dus... who cares!
Bij FSEconomy kun je meerdere opdrachten tegelijk aannemen en kun je lucratieve vluchten maken door passagiers van verschillende luchthavens op te pikken die allemaal ongeveer dezelfde kant op moeten. Gisteren was ik daarin zover gegaan dat ik een Excel-sheet aan het maken was om de optimale route tussen een aantal luchthavens uit te stippelen. Na 15 minuten was ik er nog niet uit en moest ik mezelf echt dwingen om eens te gaan vliegen
ik had eerst een paar dagen Neofly geprobeerd en inderdaad, die stemmetjes maken het echt heel leuk. Maar het idee dat je vast zit in het deel van de wereld waar je begonnen bent stond me al heel snel tegen.
Van de andere kant, FSEconomy heeft geen stemmetjes en de opdrachten zijn allemaal van de categorie "vlieg iemand/iets van A naar B". Toch boeit dit me dit meer omdat er een community achterzit, waarbij je in Neofly alleen in je eigen wereldje zit. Je ziet ook dat sommige opdrachten door mensen verzonnen zijn, want ik heb al passagiers gehad in de categorie "LOTR fan" (in Nieuw-Zeeland uiteraard), "Banana Bender" en "Waldo". Het idee dat jij weet waar Waldo was en dat je hem ergens anders na toe brengt, maakt het op de een of andere manier interessant.
[ Voor 13% gewijzigd door aap op 06-11-2020 14:41 ]
In Luik heb je Spa-Francorchamps race driver.aap schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
@tup61
Je ziet ook dat sommige opdrachten door mensen verzonnen zijn, want ik heb al passagiers gehad in de categorie "LOTR fan" (in Nieuw-Zeeland uiteraard), "Banana Bender" en "Waldo". Het idee dat jij weet waar Waldo was en dat je hem ergens anders na toe brengt, maakt het op de een of andere manier interessant.
Hm, nee, FSE vind ik toch al snel weer veel te veel gedoe en geregel en uitgezoek...aap schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
heb je FSEconomy al geprobeerd?
Laat ik toevallig de hele dag daar al rondvliegen!aap schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
ik heb al passagiers gehad in de categorie "LOTR fan" (in Nieuw-Zeeland uiteraard)
:strip_exif()/f/image/DyBjJHumBUUDPcXzteMempEI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zou ook kunnen want zoals de meeste pas ik regelmatig wat aan in de instellingen om zo de beste vlieg eigenschappen te vinden.PresidentSkroob schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:33:
[...]
ik had het met mijn cessna 152.
gefeliciteerd met je runner up winner prijs in onair in de halloween contest, een 6e plek is een enorm knappe prestatie!456 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:29:
[...]
Klopt zeker - je kan in OnAir ook zien dat je naar een klein vliegveld gaat, en ik weet hoe laat t is (/dat t donker is).
Enkel met die contest waar ik over sprak, had ik niet zo veel te willen, ik moest die vlucht gewoon doen. En dan ben je enigszins afhankelijk van hoe MSFS/Asobo de grass strip gemoddelleerd heeft (bv bomen aan het begin van de grass strip). Vaak keek ik dan onderweg wel op google hoe de omgeving eruit zag als er geen charts waren.
Beetje uitdaging is niet erg
https://www.onair.company/halloween-2020-winners
ik ben overigens nu ook in onair in stratos begonnen, dat is gelijk wel een heel andere (en veel moeilijkere) ervaring, maar dat is denk ik ook wel uitdagend en leuk om te kijken of het daar ook lukt om een winstgevende airline op te bouwen. Ik heb gekozen voor de cessna 172 in canada (vancouver itl) om daar te beginnen. Echt heel mooi daar overigens.
:strip_exif()/f/image/tfd3M3bq9CIadsMsldHqccpM.jpg?f=fotoalbum_large)
is het overigens iemand ook opgevallen dat sinds de laatste update van MFS2020 de trim functie van de default vliegtuigen verbeterd is en nu perfect werkt?
[ Voor 37% gewijzigd door robinez op 06-11-2020 19:37 ]
:strip_exif()/f/image/Q2zv2Qj9PzbzwKXN8YXs2d42.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar niet getreurd, mijn collega piloot heeft het blijkbaar ook niet gered.
Edit: nadat ik FS2020 opnieuw had opgestart vloog hij weer normaal zoals het hoort. En dan kan ik weer genieten van een mooie zonsondergang.
[ Voor 31% gewijzigd door Parabolica op 06-11-2020 17:14 ]
Dat is best een leuk vliegtuigje jaHoogie2004 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:48:
Even een beetje sightseeing in Australië
Rondje Sydney in een vliegtuig dat ik normaal nooit gebruik.
[Afbeelding]
Goed nieuws alleen ben ik tegelijkertijd altijd wat huiverig voor dit soort berichten. Diverse ontwikkelaars hebben voor FSX/P3D inmiddels al een poging gedaan om vanaf scratch te beginnen. Helaas is dit nooit wat geworden omdat men de complexiteit van de A380 onderschat. Zo'n project neemt jaren in beslag. Hopelijk heeft FlyByWire meer succes, laten we het hopen!Hoogie2004 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:16:
FlyByWire gaat een freeware A380 maken.
[Afbeelding]
Nouja, ze leunen op vrijwilligers die dit leuk vinden om te doen, in plaats van betaalde krachten. Er zijn schijnbaar genoeg enthousiastelingen die daar hun vrije tijd aan besteden (of het als lering zien voor hun werk). We zullen zien wat het wordt.SHFT schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:55:
Indrukwekkend hoe ze dat allemaal gratis kunnen doen, je vraagt je af waarom sommige dan 30€ vragen voor veel minder complexe vliegtuigen.
Gisteren nog de heavy jet certificatie gehaald in onair, maar wat is die Boeing log zeg 😂 zeker als je de Citation gewend bent.
Zou helemaal geweldig zijn als er eentje komt voor MSFS!
En ook een Majestic Dash 8 graag!
Dit is een team dat tot dusver eigenlijk enkel maar een bestaande kist heeft aangepast. Geen/weinig ervaring met modeling, animaties en system modeling from scratch... Dus, leuke aankondiging maar eerst zien dan geloven en dan nog hopen dat de kwaliteit in de buurt van payware van een goede, ervaren ontwikkelaar komt. Er zijn slechts een handjevol freeware projecten die die status hebben gehaald IMO.SHFT schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:55:
Indrukwekkend hoe ze dat allemaal gratis kunnen doen, je vraagt je af waarom sommige dan 30€ vragen voor veel minder complexe vliegtuigen.
Als ze het niveau van een goed werkende standaard kist (zoals hun aanpassing van de A320) halen, is dit al een erg leuke toevoeging imho, zeker als hij gratis is.Propane schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:53:
[...]
Dit is een team dat tot dusver eigenlijk enkel maar een bestaande kist heeft aangepast. Geen/weinig ervaring met modeling, animaties en system modeling from scratch... Dus, leuke aankondiging maar eerst zien dan geloven en dan nog hopen dat de kwaliteit in de buurt van payware van een goede, ervaren ontwikkelaar komt. Er zijn slechts een handjevol freeware projecten die die status hebben gehaald IMO.
Moet nog wel veel leren in die grote kisten. De A320 gaat nog wel, maar die Boeings zijn toch wel andere koek
Van Caïro (HECA) naar Jeddah (OEJN) in de CJ4 vandaag. Als deel van m’n wereldreis...
Dit is cold & dark tot het klimmen naar kruishoogte. Die WorkingTitle Mod is ëcht geweldig!
De landing heb ik inmiddels gehad.. de upload loopt nog en post ik straks wel.
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Jeddah (OEJN) approach + landing
[ Voor 10% gewijzigd door DigitalExorcist op 07-11-2020 17:16 ]
Ik vind de night lighting niet verbeterd eigenlijk. Ja het ziet er gelikter uit, alleen de PAPI lichten zijn heel slecht waar te nemen.
Tweaken met de instellingen biedt (nog) geen soelaas.
Wat me ook opgevallen is, is dat de a320 bij +/- 30 feet boven de runway zelf de neus drukt?
Ervaren jullie dit ook?
Het zorgt ervoor dat ik de 320 gewoon niet netjes kan flaren.
Heb vorige week de AMD 5500XT 8gb aangeschaft. Op mij oude pc met CPU i5 2500K met 8gb geheugen.
Ik dacht echt zo van een nieuwe GPU zal helpen maar helaas.
Volgens de specs moet dit minimaal Intel Core i5-4460 zijn.
Het is wel te doen alleen bij kleine vluchten. Als het meer details komen gaat de game erg haperen. En soms sluit de game af.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Ik speel op medium.
Heb ik ook ja, maar weet ook niet hoe op te lossen.Dani86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:29:
Wat me ook opgevallen is, is dat de a320 bij +/- 30 feet boven de runway zelf de neus drukt?![]()
Ervaren jullie dit ook?
Het zorgt ervoor dat ik de 320 gewoon niet netjes kan flaren.
Veel mensen die CTD's hebben hadden baat bij meer geheugen. Maar je zou eens moeten kijken met de developer-mode / task manager wat je bottleneck is.Evertt schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:18:
Ik zie dat mij pc het soms niet lekker trekt.
Heb vorige week de AMD 5500XT 8gb aangeschaft. Op mij oude pc met CPU i5 2500K met 8gb geheugen.
Het is wel te doen alleen bij kleine vluchten. Als het meer details komen gaat de game erg haperen. En soms sluit de game af.
Het schijnt ook zo te zijn dat de 5500 de enige kaart is die vraagt om een PCIe 4.0 slotEvertt schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:18:
Heb je wel een SSD?
De CPU kan het niet echt aan. Wat je kunt doen is de sliders omlaag instellen.Evertt schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:18:
...
/f/image/Dl6TvuFEEVJgRbqe9Vtinfk2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eUbuo6SDx9eUYHs4BxQa8J2B.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 84% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-11-2020 11:39 ]
Ga ik proberen.Luxicon schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:10:
[...]
De CPU kan het niet echt niet aan. Wat je kunt doen is de sliders omlaag instellen.
Bedankt.
Heb inderdaad een SSD.
Helaas komt een nieuwe pc mij financieel niet goed uit.
Nu de nieuwe AMD GPU's en CPU's uit zijn, kun je wellicht 2e hands wat oppikken. De Ryzen 5 3600 is/was enorm populair.Evertt schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:45:
[...]
Ga ik proberen.
Bedankt.
Heb inderdaad een SSD.
Helaas komt een nieuwe pc mij financieel niet goed uit.
Met mijn setup (sig) kan ik op high goed spelen (tenminste als Asobo niet nog meer bagger patches uitbrengt
Persoonlijk is de verwachting dat een grote addon zoals een toekomstige PMDG Boeing mijn setup wel gaat nekken.
Eindje verderop wel dus ik dacht dat ik dan wel met een leeg vliegtuig eerst daar naartoe kon, maar als OnAir me dan vraagt of ik wil starten zonder cargo of passengers en ik ja zeg dan blijft ie hangen o het laadscherm met "starting flight tracking".
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Sinds de update van afgelopen donderdag reageert de applicatie ontzettend traag. Heb al gezien dat dit gemeld is.Geer01 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:36:
Toch overstag gegaan en begonnen met OnAir, begon hartstikke leuk maar sta nu vast op een vliegveld waar geen jobs zijn naar waar ik naartoe wil.
Eindje verderop wel dus ik dacht dat ik dan wel met een leeg vliegtuig eerst daar naartoe kon, maar als OnAir me dan vraagt of ik wil starten zonder cargo of passengers en ik ja zeg dan blijft ie hangen o het laadscherm met "starting flight tracking".
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik zou de app ff afsluiten, opnieuw opstarten en nog eens proberen (en soms echt ff lang wachten).
Lijkt echt op een conx probleem richting de OnAir servers.
Overigens prima strategie van je om op een ander veld een vracht p te halen
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/RINxaU1WbQG3JeY7ppZKeu5S.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l3XkO3WWDuayMLnbdXKvBcin.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/eVMrJmx3dOol57LppeXO2Ux8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iTkIndjmh0NrXX9nUN7ZB0YC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HJEAy08nBD8rmoKsS6OCvTB8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UXdI4341dieDrpXwb4XEyagM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NY0hhe2pKc4soY4PsghdTSAK.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JjfTlGuKRsVSbnulOH9yAXcm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ojgNwnO2zL7JvW5ee0bUpVuY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BHiJsQyRK4kXfpEcR0X8cEUZ.jpg?f=fotoalbum_large)