Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Ik snap niet echt dat niet iedereen last heeft van de pixelachtige looks... Op het officiele forum lees ik er nu wel meer en meer over. Het blijkt aan de overmatige sharpening te liggen (ook als je dat uit hebt staan in het nVidia CP). Ik kan echt niet meer genieten van MSFS zoals het nu is... De bergens in de verte zijn gewoon té scherp, en vooral op het tweede screenshot zie je hoeveel ruis er in de bomen zit, dichtbij en veraf. Het is echt té lelijk. Alsof iemand 10 keer teveel het Unsharp mask in Photoshop heeft gebruikt... :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrUu87LuhbVV2qnkSZpCN2fQOdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86hh9QB1MG1uPxl7N4sz3bbE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lMWlZAovlhOqSuOQpfwn5B5uNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLbQCEFx8iR7LCWHenVcOSnf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door tup61 op 31-10-2020 11:37 ]

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
Ik wil de nieuwe Flight simulator game gaan aanschaffen echter heb ik een laptop, om nu voor 1 game een gloednieuwe PC aan te schaffen is financieel niet echt aantrekkelijk.

Ik heb een laptop die niet extreem slecht is qua videokaart maar voordat ik de game ga aanschaffen zou ik eerst willen weten of die überhaupt kan draaien op me laptop.
Onderstaand de systeeminfo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbj96L36Hl23n7GbPnI4uGyJptM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FSBdFW7m2TkR4ED3juvevba3.jpg?f=user_large

Wie kan mij antwoord geven of ik de nieuwe Flight Simulator kan spelen op me laptop zoja, kan dit met optimale grapics of niet?

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:37
Mikee007 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:50:
Ik wil de nieuwe Flight simulator game gaan aanschaffen echter heb ik een laptop, om nu voor 1 game een gloednieuwe PC aan te schaffen is financieel niet echt aantrekkelijk.

Ik heb een laptop die niet extreem slecht is qua videokaart maar voordat ik de game ga aanschaffen zou ik eerst willen weten of die überhaupt kan draaien op me laptop.
Onderstaand de systeeminfo:
[Afbeelding]

Wie kan mij antwoord geven of ik de nieuwe Flight Simulator kan spelen op me laptop zoja, kan dit met optimale grapics of niet?
Je vergeet even te vermelden dat deze laptop een GTX1050 videokaart heeft, en dat is wel belangrijke aanvullende informatie.

Deze laptop voldoet aan de minimale vereisten van FS2020 maar gaat zeker niet draaien met alle graphics op ultra.
Ik denk wel dat je net aan op medium settings voldoende frames krijgt om het nog een beetje speelbaar te maken

PS: met een klein beetje moeite had je dit zelf kunnen vinden op bv deze link

https://www.game-debate.c...video-setting-benchmarked

[ Voor 8% gewijzigd door killerbee1958 op 31-10-2020 12:08 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:35
Er!k schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 05:28:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik heb een pre-order gedaan bij flightsimwebshop, maar die staat nog steeds open..
Ook bij Alternate, daar stond het op direct leverbaar

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 10:37
de CTD's zijn bij mij opgelost door mijn pagefile te vergroten, geen flauw idee wat dat er mee te maken heeft maar voorlopig kan ik terug vliegen. 8)7

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

SHFT schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:07:
de CTD's zijn bij mij opgelost door mijn pagefile te vergroten, geen flauw idee wat dat er mee te maken heeft maar voorlopig kan ik terug vliegen. 8)7
De logische vraag lijkt mij dan, hoeveel memory heb je? En welke snelheid? Als je jouw pagefile moet vergroten om CTD's te voorkomen dan klinkt het alsof je memory overloopt / of andere problemen heeft.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
tup61 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:36:
De bergens in de verte zijn gewoon té scherp, en vooral op het tweede screenshot zie je hoeveel ruis er in de bomen zit, dichtbij en veraf. Het is echt té lelijk. Alsof iemand 10 keer teveel het Unsharp mask in Photoshop heeft gebruikt... :|
Je zou dit eens kunnen proberen:

https://www.avsim.com/for...lter-for-a-cleaner-image/

• SHFT
Ircghost schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

De logische vraag lijkt mij dan, hoeveel memory heb je? En welke snelheid? Als je jouw pagefile moet vergroten om CTD's te voorkomen dan klinkt het alsof je memory overloopt / of andere problemen heeft.
Een bescheiden 16GB aan 1600Mhz maar waarom dan pas sinds deze patch?

• Mikee007
  • Laatst online: 09-11 11:19
killerbee1958 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Je vergeet even te vermelden dat deze laptop een GTX1050 videokaart heeft, en dat is wel belangrijke aanvullende informatie.

Deze laptop voldoet aan de minimale vereisten van FS2020 maar gaat zeker niet draaien met alle graphics op ultra.
Ik denk wel dat je net aan op medium settings voldoende frames krijgt om het nog een beetje speelbaar te maken

PS: met een klein beetje moeite had je dit zelf kunnen vinden op bv deze link

https://www.game-debate.c...video-setting-benchmarked
Ik ben zelf niet zo onderlegd in dat soort zaken, daar lijkt me een forum voor om dingen te vragen die je zelf niet weet.
Ik vind gamen leuk maar ik vind het gewoon lastig in te schatten of de game wel op mijn notebook zou werken.

Jammer dat de game niet via Geforce Now te spelen is.. dat zou een hoop problemen oplossen.

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:37
Mikee007 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Ik ben zelf niet zo onderlegd in dat soort zaken, daar lijkt me een forum voor om dingen te vragen die je zelf niet weet.
Ik vind gamen leuk maar ik vind het gewoon lastig in te schatten of de game wel op mijn notebook zou werken.

Jammer dat de game niet via Geforce Now te spelen is.. dat zou een hoop problemen oplossen.
Als je hier een vraag kan stellen dan kan je ook google gebruiken om zelf even te zoeken.

Maar goed, je hebt je antwoord. Het gaat draaien op je laptop maar het gaat geen geweldige prestaties laten zien.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

Tip: kijk ook eens hier op vraag& aanbod. Je kunt met een beetje geduld en goed zoeken best een leuk systeem bouwen. Er komen nu weer nieuwe videokaarten en CPUs uit en er zullen best wat Tweakers zijn die gaan upgraden en dus hun "oude" hardware gaan door verkopen (9vd10 keer nog met garantie en factuur)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Dank voor de tip maar die werkt bij mij niet: MSFS zet de optie steeds weer aan (in UserCfg.opt) en als ik het bestand op read only zet (en de optie niet gewijzigd wordt), zie ik alsnog geen verschil in de sim...

• Ircghost

Ircghost

SHFT schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Een bescheiden 16GB aan 1600Mhz maar waarom dan pas sinds deze patch?
Misschien was je systeem al kantje boord stabiel in msfs, maar heeft de laatste patch net de balans omgegooid.

Dit weekend komt er een hot patch om CTD's aan te pakken, wie weet helpt dat jouw situatie ook.

Dat gezegd hebbende, 16GB en die snelheid is wel weinig om echt te genieten van flight simulator denk ik :). Wel DDR4 of nog ddr3?

• SHFT
Ircghost schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Misschien was je systeem al kantje boord stabiel in msfs, maar heeft de laatste patch net de balans omgegooid.

Dit weekend komt er een hot patch om CTD's aan te pakken, wie weet helpt dat jouw situatie ook.

Dat gezegd hebbende, 16GB en die snelheid is wel weinig om echt te genieten van flight simulator denk ik :). Wel DDR4 of nog ddr3?
Nope good ol’ Corsair Vengeance LP ddr3, al bij al nooit issues gehad met mijn oude setup met nieuwe gpu, misschien was het inderdaad kantje boordje en gaat hij er nu af en toe over.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11
Iemand al eens die liveries tegen gekomen, die vlak na de launch vrijgegeven zouden worden als dank voor het pre-orderen?
pretpik schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:18:
Iemand al eens die liveries tegen gekomen, die vlak na de launch vrijgegeven zouden worden als dank voor het pre-orderen?
Nou je het zegt... nee, niet gezien nog.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
Australie valt me tot nu toe niet tegen. Het is dat ik op een tournee rond de wereld ben maar anders zou ik er serieus wat korte scenic flights gaan uitvoeren. Heel veel steden echt goed uitgevoerd zo from scratch zeg maar, over het algemeen niveau USA op dit moment.

Ben bij mijn bezoek aan Sydney toch nog even teruggevlogen naar Katoomba, dit is een vliegveldje bij de Grand Canyon van de Blue Mountains. Jammer dat ik daar toen niet even een bezoekje aan gebracht had toen ik daadwerkelijk in Australie was, dan maar even virtueel.

Sydney Opera House
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyspGBRM0MjFSpdj0eOwgOtgbZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EjeVueSW44ACW9CPCDzdYLYI.png?f=fotoalbum_large

Sydney CBD, Tower en Sydney Harbour Bridge op achtergrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TGkA8LEx3RzvdsTKzKEW7mAEVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HXmvYkb6JPhD6sDOawQkyzhF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd6X4V_Fw6Ui9nsv_SAdZ2T3mGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dDiHwk8EeIHLA3j6TIqNN54Z.png?f=fotoalbum_large

Katoomba in de Blue Mountains
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTTKbdpA5vcZpxlQrojSDfvnP54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BmeIN5dByShuL2YYAljIouxZ.png?f=fotoalbum_large

En dan voor de bush flyers, veel mogelijkheden onderweg van Sydney naar Brisbane:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Au3etbsEip4x4SfpBgn-00liBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IZ8TbtGXGeih1WWHMGOoCtbH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHpSNVjuvcKVMMuF_9yxKlO1Mzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6nOe1VgXz5jcpjGAmLTe9aB5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hR6do5TXUuvEl6gIVnLmpKoUVls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nbYexHOOjAIH9XP5CHIW7Nxx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/si7vUTqt9VRrhtDd1mjHOdUmBIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yt9lYocgbMIZXZOn44s2rbgI.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Heeft iemand daar hier nu ook last van, dat na de laatste patch soms bij het verzetten van ALT of V/S je 'knop' gewoon door blijft draaien ook al heb je geen muisklik meer?
Nu al een aantal keer gehad dat ik mijn V/S aanpas, en dat ik ineens op -3000ft/min ga zitten... en als ik dan mijn V/S eraf haal, klapt mijn vliegtuig in een keer naar 0ft/min zodat hij overstressed is...

Heb wel ergens gelezen dat ze iets gewijzigd hadden, nav dat je nu niet meer elke keer een klik moet doen om de knob te draaien, maar ik vind dit irritanter eerlijk gezegd, en zie nergens waar ik dit uit kan zetten.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42

Hoogie2004

Whohooooo

456 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:25:
Heeft iemand daar hier nu ook last van, dat na de laatste patch soms bij het verzetten van ALT of V/S je 'knop' gewoon door blijft draaien ook al heb je geen muisklik meer?
Nu al een aantal keer gehad dat ik mijn V/S aanpas, en dat ik ineens op -3000ft/min ga zitten... en als ik dan mijn V/S eraf haal, klapt mijn vliegtuig in een keer naar 0ft/min zodat hij overstressed is...

Heb wel ergens gelezen dat ze iets gewijzigd hadden, nav dat je nu niet meer elke keer een klik moet doen om de knob te draaien, maar ik vind dit irritanter eerlijk gezegd, en zie nergens waar ik dit uit kan zetten.
Volgens mij stond de VS overshoot als known issue in de release notes. Waarschijnlijk bedoelen ze dit dus.

My iRacing profile | Strava

Yes! Mijn sharpening problemen zijn opgelost! Sharpen op 0 blijft nu bewaard in UserCfg.opt doordat ik de driver op 'De geavanceerde 3D-beeldinstellingen gebruiken' heb gezet i.p.v. 'Laat de 3D-toepassing beslissen'! En nu werkt die sharpen op 0 dus ook: alles ziet er heeeeeerlijk fuzzy en onscherp uit! Ja, iets te onscherp voor de cockpit dus ik ga nog wel wat spelen met nVidia sharpening optie maar alles is nu zoooooooooo veel mooier en realistischer! De bomen gaan nu weer mooi op in de ondergrond en steken niet zo ontzettend erg meer uit: prachtig! Pfffffffff, blij dat dit opgelost is.

[ Voor 9% gewijzigd door tup61 op 31-10-2020 18:17 ]

MSFS Support 14 min geleden
@MSFS_Support
A hotfix for CTDs related to custom input profiles is now available in both the Microsoft Store and on Steam. If you are still experiencing issues with the latest build, please send us details via Zendesk

Update is 921.4 mb via de Store, in-game is heel klein en heb ik gemist of er is in-game geen update.

Carenado 22 uur geleden

Hi everyone....
We are aware about some issues arose after the last Microsoft Flight Simulator update. We are working on them and will upload a new version of CT182 Skylane and M20R Ovation as soon as we can.

[ Voor 9% gewijzigd door Gameaddict op 31-10-2020 18:47 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

SHFT schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:07:
de CTD's zijn bij mij opgelost door mijn pagefile te vergroten, geen flauw idee wat dat er mee te maken heeft maar voorlopig kan ik terug vliegen.
Heb al langer tijd een pagefile van 32GB, heb ook met de laatste patch in-game nog geen CTD gehad. Gisteren een uur of 4 aangestaan. Ook een keer vertrokken vanaf LOWI, al heb ik we de ORBX-versie.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

pretpik schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:18:
In de laatste Q&A is het wel ter sprake gekomen, maar heeft op dit moment niet een hoge prioriteit. Willen eerst de nadruk leggen op een stabiele flight sim. Maar ze komen er wel aan.

Heb het tijdens de vorige patch gemist, maar vergeet niet in de content manager te kijken voor updates. Er stonden bij mij 78Mb aan updates klaar.

Verwijderd

Net na de update van vanavond een vlucht gemaakt naar Schiphol en mijn wielen raken de grond op de runway en toen bleef de game hangen en ging die zonder errorcode terug naar de desktop. De eerste keer sinds augustus dat mij dit gebeurd.

Het is wachten op een hotfix voor de hotfix. :+

• Nielster
  • Laatst online: 06-11 22:22
456 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:25:

Hier sinds de nieuwe update ook problemen met de knobs. Niet alleen V/S, maar ook comms, heading etc. Eigenlijk alle draaiknoppen. Helaas is deze sim nu echt onspeelbaar imo.
Nielster schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Hier sinds de nieuwe update ook problemen met de knobs. Niet alleen V/S, maar ook comms, heading etc. Eigenlijk alle draaiknoppen. Helaas is deze sim nu echt onspeelbaar imo.
Totaal geen last van ..... welk toestel vlieg je?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• 456
  • Niet online

456

DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Totaal geen last van ..... welk toestel vlieg je?
Ik kom t tegen in de cessna caravan en tbm 930

456 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Ik heb de CJ4 en de TBM gevlogen vandaag, niks van gemerkt... 😕

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
[...]

de cessna caravan heb ik vandaag nog een uur in gevlogen, de factory planes doen het bij mij tot nu toe allemaal goed. Alleen de mooney ovation mr20 is onbruikbaar nu maar goed daar komt een update voor las ik.
[...]

Cessna Caravan hier net ook geprobeerd en ook geen problemen.

Hotfix heeft z'n werk gedaan en alles werkt hier weer. Moet zeggen dat ik voor de eerste keer echt tevreden ben met een patch en heb ik weer het gevoel dat we vooruit gaan ipv achteruit.

Grafisch ziet het er weer een stuk beter uit.
De nieuwe nachtverlichting vind ik nog niet echt heel super, de straatverlichting ziet er nu wel erg strak uit. Maar in de Q&A hebben ze gezegd dat ze naar een tussenweg kunnen zoals eerst en zoals het nu is.

Heb nu wel het probleem dat als je de "SHIFT+PIJL LINKS" configureert het deze in MSFS ziet als "SHIFT+NUM 4". SHIFT+PIJL RECHTS is SHIFT+NUM 6 geworden. Selecteer ik echter enkel de pijl toets dan werkt ie wel gewoon.

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

de cessna caravan heb ik vandaag nog een uur in gevlogen, de factory planes doen het bij mij tot nu toe allemaal goed. Alleen de mooney ovation mr20 is onbruikbaar nu maar goed daar komt een update voor las ik.
Meh. Zie t al. Heeft niet zozeer met een plane type te maken maar met een input klik van mijn muis, waardoor msfs denkt dat ik de linker muisknop ingehouden houdt.

Edit: ben gelukkig weer niet de enige
https://forums.flightsimu...ontinuous-rotation/312112

[ Voor 13% gewijzigd door 456 op 31-10-2020 21:39 ]

Net toch ook een echte CTD gehad net voor m'n landing op Ameland.

• SHFT
Man man man, mijn excuses voor mijn geklaag iedereen maar wat een soep deze update.

Nu de CTD’s van de baan zijn, wordt er geen enkel gebouw meer geladen en vlieg ik gewoon boven een satelliet foto met wat bomen op. Alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar helaas.

Ik denk dat ik het even in de koelkast steek, wat een tijdverspilling ;(
SHFT schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:48:
Ik denk dat ik het even in de koelkast steek, wat een tijdverspilling ;(
Dit. Ik heb op zich mijn probleem met de sharpening 'opgelost' en het is beter maar... het komt alsnog niet in de buurt van hoe de graphics in het begin waren. Ik heb vandaag al mijn 'speeltijd' gestopt in probleemoplossing en ik dacht juist daar vanaf te zijn... Ik wil geen cfg's (zoals met FSX) meer bewerken om vervolgens alsnog met een gehandicapte sim te zitten. Elke update brengt wel iets slechts, lijkt het. Zo jammer.

• 456
  • Niet online

456

tup61 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:06:
[...]

Dit. Ik heb op zich mijn probleem met de sharpening 'opgelost' en het is beter maar... het komt alsnog niet in de buurt van hoe de graphics in het begin waren. Ik heb vandaag al mijn 'speeltijd' gestopt in probleemoplossing en ik dacht juist daar vanaf te zijn... Ik wil geen cfg's (zoals met FSX) meer bewerken om vervolgens alsnog met een gehandicapte sim te zitten. Elke update brengt wel iets slechts, lijkt het. Zo jammer.
Haha ik heb net 'dat topic' zitten lezen... man man wat steekt die OP'er er veel tijd in!
Maar nog niet opgelost dus?

Ik zit wel op 4k en ga morgen zijn settings eens proberen. Vooral die Geforce experience is een pain in the *ss idd.
Heb al gezien dat (vnl bij updates) hij zijn eigen leven leidt. Liever de cpl.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:18
Na update juist mn 2e CTD gehad tot nu toe.
Faulting application name: FlightSimulator.exe,
Exception code: 0x80000003

Verwijderd

Hoe werken de landing challenges eigenlijk mbt moeilijkheidsgraad? Bij mij staat het op realistic, maar staan er in mijn ranglijst ook scores van simmers die op easy spelen? Verder geen problemen met de laatste update. Heb ook de (heel korte) Halloween trip gedaan. Bij bliksems zijn de wolken wel heel 'pixelachtig'

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2020 23:26 ]

• 456
  • Niet online

456

DoubleYouPee schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:21:
Na update juist mn 2e CTD gehad tot nu toe.

[...]
Die foutmeldingen zeggen niks, (bijna) altijd dezelfde foutcode.
Was het bij het landen?
Was het op een plek waar je vaker vliegt?
Rolling cache een x opschonen wellicht.

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 25-11 22:18
456 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:29:
[...]

Die foutmeldingen zeggen niks, (bijna) altijd dezelfde foutcode.
Was het bij het landen?
Was het op een plek waar je vaker vliegt?
Rolling cache een x opschonen wellicht.
Bij opstijgen.. nog in Nieuw Zeeland, waar ik laatste tijd alleen maar vlieg met Neofly, dus ja.
Rolling cache heb ik uit staan dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 31-10-2020 23:53 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17

aap

cbr600f4i schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:58:
Ben bij mijn bezoek aan Sydney toch nog even teruggevlogen naar Katoomba, dit is een vliegveldje bij de Grand Canyon van de Blue Mountains. Jammer dat ik daar toen niet even een bezoekje aan gebracht had toen ik daadwerkelijk in Australie was, dan maar even virtueel.
Ik ben daar wel geweest O-)

RL-fotootje van destijds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVk8lUq2CoHA5xqe2HMqLoQ3NLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGjSOyRWY89W9srxPDFD2qyL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ik toch in mijn Australie-map aan het bladeren was, hier is een foto van het vliegtuigje waarmee we een kort vluchtje gemaakt hebben (als passagier uiteraard) over Fraser island. Ik vond het toen fantastisch dat zo'n vliegtuig gewoon op het strand kon en mocht opstijgen en landen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLudNARNr9PLoV5l6B7ipKsDbAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GyviN1WnOFyrDEm5yKuDBaU.jpg?f=fotoalbum_large

• Ircghost

Ircghost

ik kan de AP bij sommige kisten zoals de piper niet meer niet normaal gebruiken. AP gaat per stapjes van willekeurige nummers, maar per vele honderden of soms zelfs duizenden feet.. echt ongeloofelijk irritant.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15

Predator

Suffers from split brain

Ircghost schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:54:
ik kan de AP bij sommige kisten zoals de piper niet meer niet normaal gebruiken. AP gaat per stapjes van willekeurige nummers, maar per vele honderden of soms zelfs duizenden feet.. echt ongeloofelijk irritant.
Welke piper is dat ? Die zit toch niet in fs2020 of in de marketplace ? Is dat een freeware port ?

Ik bedenk me net dat je wellicht de piper xcub bedoelt :+

[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 01-11-2020 07:19 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

456 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Haha ik heb net 'dat topic' zitten lezen... man man wat steekt die OP'er er veel tijd in!
Maar nog niet opgelost dus?
Nou, ik heb het opgegeven. Na twee niet afgeronde vluchten, waarbij ik merkte dat de fuzzy look toch verre van optimaal is, heb ik besloten te kappen met het tweaken van config files. Ik had dat ooit afgezworen en wil daar niet meer naar terug. Dan maar vliegen met flut default graphics of helemaal niet vliegen tot ze het fiksen.

• cbr600f4i
aap schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:58:
[...]

Ik ben daar wel geweest O-)

RL-fotootje van destijds:
[Afbeelding]

Nu ik toch in mijn Australie-map aan het bladeren was, hier is een foto van het vliegtuigje waarmee we een kort vluchtje gemaakt hebben (als passagier uiteraard) over Fraser island. Ik vond het toen fantastisch dat zo'n vliegtuig gewoon op het strand kon en mocht opstijgen en landen.
Over dat landen op het strand, dat ga ik ook een keer doen want als je de oostkust ziet zijn daar genoeg mogelijkheden voor. Misschien straks nog wel even, ben nu toch in Gold Coast.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Ircghost

Ircghost

Predator schreef op zondag 1 november 2020 @ 07:17:
[...]

Welke piper is dat ? Die zit toch niet in fs2020 of in de marketplace ? Is dat een freeware port ?

Ik bedenk me net dat je wellicht de piper xcub bedoelt :+
Precies die ja ;)

• 456
  • Niet online

456

Nielster schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Volgens mij heb ik dit bij mij opgelost door een muis setting te veranderen.
Ik heb een logitech muis en draai de daarbij behorende software. Daarin stond een vinkje 'soepel scrollen' aangevinkt.
Dit heb ik uit gezet en ik ervaar dit issue nu niet meer... voorlopig althans ;)

Vanmorgen nog in een uurtje van LFPG (Parijs) naar LOWI (Innsbruck) gedaan in de CJ4. Wat een briljant toestel hoor... lekker vlot en niet zo lomp als de A320.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-0k7UpA3LSJ2m4_Oj7MD2NJRtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XMofJpSys0McFNEYeGbRXtnY.png?f=fotoalbum_large

• Ircghost

Ircghost

456 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:00:
[...]

Volgens mij heb ik dit bij mij opgelost door een muis setting te veranderen.
Ik heb een logitech muis en draai de daarbij behorende software. Daarin stond een vinkje 'soepel scrollen' aangevinkt.
Dit heb ik uit gezet en ik ervaar dit issue nu niet meer... voorlopig althans ;)
Thanks, dat ga ik even bekijken!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:14
Heb de game een paar dagen. Aangeschaft via de Xbox game pass voor €1.
Daarvoor de Thurstmaster Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition joystick gekocht de bestuurder is beter dan met de keyboard. Maar blijft lastig even oefenen dus maar het blijft fantastisch.

Ben super blij dat ik alleen een nieuwe video kaart heb moeten aanschaffen. Op mij oude I5 2500 pc met 8gb met AMD 5500xt 8gb video kaart. En dat alles op high op full HD.

Alleen moet ik kijken hoe de drone cam modus werkt heb paar keer gezien dat de game vastloopt alleen terug keren naar de hoofdmenu helpt.
En kijken of de de standaard versie meer voldoende is of de deluxe versie.

Eventueel kijken voor mods. Is er een google maps plugin? Bling maps valt mij wat tegen.

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:57
Sinds de nieuwe update heb ik een raar probleem met mijn joystick TM16000m.
Hij word goed herkend ook beweegt de yoke in het vliegtuig en de rolroer en de hoogte roer werken ook normaal als ik van buitenaf kijk. Maar ik kan geen hoogte maken ik kom dus niet van de grond af...
Ik dacht eerst aan autopilot of zoiets echter een Cessna 152 heeft die niet zo ver ik weet. Iemand een idee of is het een bug?

• 456
  • Niet online

456

Wazzup! schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:47:
Hij word goed herkend ook beweegt de yoke in het vliegtuig en de rolroer en de hoogte roer werken ook normaal als ik van buitenaf kijk. Maar ik kan geen hoogte maken ik kom dus niet van de grond af...
Ik dacht eerst aan autopilot of zoiets echter een Cessna 152 heeft die niet zo ver ik weet. Iemand een idee of is het een bug?
Klinkt als een sensitivity probleem - deze zijn na de laatste patch ook aangepast naar het schijnt.
Je zou dus eens bij de invoer configuratie scherm kunnen kijken, en evt aanpassen naar je believen.

• robinez
ik gebruik ook een tm16000 , ik heb dat in het verleden 1 keer gehad en dat kwam toen omdat ik een playstation controller voor het opstarten van de game had aangesloten en dat daardoor deze de besturing overnam van de tm16000

Misschien heb jij ook zoiets nu (een extra controller aangesloten?)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:35
@Microburst hoe is het met jou TCA nu?

Heb gisteren de firmware van de TCA en de joystick geüpdate en snel een rondje gevlogen en leek het goed

Vandaag weer een update voor flight sim en nu allignen de trust levers weer niet met elkaar

Was blij dat ik de officer pack snel had kunnen bemachtigen maar heb er eigenlijk nog geen uur van genoten

Edit: ook de engine start switches en de ignition switch werken niet

Edit2: Zie op het msfs forum dat iedereen dezelfde issues heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 01-11-2020 13:15 ]

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:57
@456 Die heb ik allen in het midden terug gezet. Ook lijkt bij sensitivity instellingen in het menu alles goed te werken..

@robinez Heb om te proberen even de xbox controller verwijderd dat maakt geen verschil. De enige manier om de lucht in te komen is om de trim knop te gebruiken, daarna echter nog geen reactie voor naar boven en beneden. Links rechts werkt dan weer wel...

• BazerK
  • Laatst online: 17:11
Heb je de sensitivity profielen van je joystick gechecked? staan die wel goed?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Wie heeft er nog meer last van dat de vfr-map niet mee beweegt, stil staat.
Dit alles na de laatste hotfix van gisteravond...

• BazerK
  • Laatst online: 17:11
roches schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:31:
beweegt hier, as we speak...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Beweegt hier mee maar gebruik het praktisch nooit. Staat GPS Tracking aan?

• 456
  • Niet online

456

Idem. Beweegt. Met gps tracking aan idd.

• robinez
net even getest de vfr map werkt hier.

maar ik heb wel grote problemen met de autopilot in de CJ4, die werkt hier nu voor geen meter meer, bij altitude hold denkt die dat die naar 0 altitude mode en ga ik in een vrije val naar beneden, en het volgen van de GPS Flight Plan, denkt die ook bekijk het maar. Dus nu maar proberen handmatig te landen op runway 6 van schiphol (zonder ILS hulp, slik). En dan kijk ik nu naar buiten en dan wordt de eerste opgave om te gaan uitzoeken waar schiphol onder dat wolkendek een beetje te vinden is. Komt hopelijk goed.

*edit: kwam niet goed :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pU5wdOzlFwlQ9WSlL3tdw8CMCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVyxaQDh1B20S1qDpwwPBVJD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oqSkJ4d6yvtsaqS0hRmcbGl5uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdYKyMLSEqRWoGOKuEtEHoLb.jpg?f=fotoalbum_large

• SHFT
Buiten landmarks geen gebouwen maar wel de FPS alsof ze er zouden zijn 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eQdweKx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HxYNGcR.jpg
robinez schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:41:
[...]

net even getest de vfr map werkt hier.

maar ik heb wel grote problemen met de autopilot in de CJ4, die werkt hier nu voor geen meter meer, bij altitude hold denkt die dat die naar 0 altitude mode en ga ik in een vrije val naar beneden, en het volgen van de GPS Flight Plan, denkt die ook bekijk het maar. Dus nu maar proberen handmatig te landen op runway 6 van schiphol (zonder ILS hulp, slik). En dan kijk ik nu naar buiten en dan wordt de eerste opgave om te gaan uitzoeken waar schiphol onder dat wolkendek een beetje te vinden is. Komt hopelijk goed.

*edit: kwam niet goed :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die meldingen in het wit op de schermen onderin in het midden is wel een veeg teken......

• robinez
DigitalExorcist schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:50:
[...]

Die meldingen in het wit op de schermen onderin in het midden is wel een veeg teken......
haha, inderdaad!

• Evertt
Zit in de deluxe versie alleen verschil in de vliegtuigen en de vliegvelden?
Of zijn meer verschillen?
Ik wil niet aan de game pass vastzitten na 6 maanden heb ik deze kosten terug verdiend.

Op welke platform kan ik het beste de game aanschaffen Windows store of Steam store.

Verwijderd

Evertt schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:15:
Zit in de deluxe versie alleen verschil in de vliegtuigen en de vliegvelden?
Of zijn meer verschillen?
Ik wil niet aan de game pass vastzitten na 6 maanden heb ik deze kosten terug verdiend.

Op welke platform kan ik het beste de game aanschaffen Windows store of Steam store.
Bij de Windows Store krijg je ook de Xbox versie.

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 10:45
Verwijderd schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:28:
[...]

Is er al een datum bekend? van de Xbox versie? Hoop nog steeds met de kerstdagen lekker onderuit op de bank en een wijntje te kunnen vliegen (zonder te hardware te swappen of software te streamen) :+

• Evertt
Verwijderd schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:28:
[...]

Bedankt dat is zeker een reden om dat aan te schaffen. Een Xbox staat misschien op de planning.

Ik had de begin post niet goed gelezen. Ik zie helaas geen meer waarden tussen de deluxe versie Schiphol is leuk maar er zijn meer vliegvelden waar ik uit kan kiezen en de vliegtuigen zijn ook minimaal.
Ik wacht wel op mods die misschien beter zijn dan de deluxe versie.

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-11 02:24
Wat hebben ze in vredesnaam met de night lighting gedaan? Lijkt wel of ze alle lightsources op max hebben gezet. Ziet er werkelijk niet uit, en dan lees je in de patchnotes; night lighting improved. Man man...

Verwijderd

Saybia schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:26:
[...]

Is er al een datum bekend? van de Xbox versie? Hoop nog steeds met de kerstdagen lekker onderuit op de bank en een wijntje te kunnen vliegen (zonder te hardware te swappen of software te streamen) :+
Nog geen datum voor Xbox versie bekend.

• Ircghost

Ircghost

Heeft iemand anders dit probleem ook dat ik heb met de Piper x cub?

YouTube: MSFS X Cub error 'random/large' changes while adjusting Alt bug
Elzavo schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:42:
Wat hebben ze in vredesnaam met de night lighting gedaan? Lijkt wel of ze alle lightsources op max hebben gezet. Ziet er werkelijk niet uit, en dan lees je in de patchnotes; night lighting improved. Man man...
Het is idd een stuk beter dan eerst.

Net geprobeerd, maar springt bij mij gewoon in honderdtallen.

• Ircghost

Ircghost

Gameaddict schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:26:
[...]

Net geprobeerd, maar springt bij mij gewoon in honderdtallen.
Thanks voor het testen! Een vriend met wie ik samen de Bush trip had nergens last van, maar ik snap niet waarom ik dit probleem alleen heb in deze kist. Ik heb zelfs alle mods verwijderd, dus snap niet wat het kan zijn (heb zelfs mijn yoke ontkoppelt).
Ircghost schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:17:
[...]

Thanks voor het testen! Een vriend met wie ik samen de Bush trip had nergens last van, maar ik snap niet waarom ik dit probleem alleen heb in deze kist. Ik heb zelfs alle mods verwijderd, dus snap niet wat het kan zijn (heb zelfs mijn yoke ontkoppelt).
Zou nog kunnen proberen om hem in de content manager te de-installeren en dan weer opnieuw installeren? Misschien dat dat werkt?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20
Saybia schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:26:
[...]

Man man kan niet wachten om dit pareltje op m'n LG 65CX i.c.m. Xbox Series X te spelen. :*) :9~

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Nielster
  • Laatst online: 06-11 22:22
Ik heb het probleem met de knobs niet alleen als ik de knoppen draai met de muiswiel, maar ook klik. Iemand al iets vernomen over een fix?

• robinez
Ik zocht een mooi passagiers vliegtuig om de business flights mee te doen in OnAir. Het was even zoeken, maar ik zag dat veel mensen met de Cessna 208B Grand Caravan vlogen, die heeft 12 passagiers stoelen namelijk en kan ook nog behoorlijk wat vracht meenemen.

Dus het was even zoeken maar in canada vlakbij Calgary vond ik een mooie gebruikte Cessna 208B voor 528.000 euro. Dat is zo'n 150.000 minder dan de gangbare prijs in onair voor zo'n cessna, dus ik heb hem direct aangeschaft en de eerste business vluchten mee uitgevoerd.

Mijn meest recente was 8 techniciens naar Calgary vervoeren die daar waarschijnlijk op het vliegveld de nodige klussen te doen hebben. Daar verdien je behoorlijk veel mee, dus dat vliegtuig heb ik in een paar dagen terug verdient.

Hij vliegt ook nog eens geweldig stabiel en ziet er ook bloedmooi uit. Of te wel, nu de mooney onbruikbaar is wordt dit voorlopig mijn vliegtuig voor de missies die ik zelf doe.

Hier staat die te blinken in de loods
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-Pvp3cGBKmtj9Sq-MrxRl9V8-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40m2URU2IWJ5c6vXtTBwlISp.jpg?f=fotoalbum_large

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Iemand die een printscreen heeft hoe de controls settings sensitivity lijnen horen te zijn?
Alles wat ik probeer qua tuning pakt verkeerd, te licht uit of krom..

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:09:
Ik zocht een mooi passagiers vliegtuig om de business flights mee te doen in OnAir. Het was even zoeken, maar ik zag dat veel mensen met de Cessna 208B Grand Caravan vlogen, die heeft 12 passagiers stoelen namelijk en kan ook nog behoorlijk wat vracht meenemen.

Dus het was even zoeken maar in canada vlakbij Calgary vond ik een mooie gebruikte Cessna 208B voor 528.000 euro. Dat is zo'n 150.000 minder dan de gangbare prijs in onair voor zo'n cessna, dus ik heb hem direct aangeschaft en de eerste business vluchten mee uitgevoerd.

Mijn meest recente was 8 techniciens naar Calcary vervoeren die daar waarschijnlijk op het vliegveld de nodige klussen te doen hebben. Daar verdien je behoorlijk veel mee, dus dat vliegtuig heb ik in een paar dagen terug verdient.

Hij vliegt ook nog eens geweldig stabiel en ziet er ook bloedmooi uit. Of te wel, nu de mooney onbruikbaar is wordt dit voorlopig mijn vliegtuig voor de missies die ik zelf doe.

Hier staat die te blinken in de loods
[Afbeelding]
Ik vind het altijd mooi hoe je hier over schrijft. Zo beleef(de) ik het ook als ik er mee bezig ben.

Ben alleen in cumulus nu met (gehuurde piloten de) 748 aan t rondvliegen en dan verdien je zo schofterig veel geld dat de beleving van een klein vliegtuigje kopen er een beetje vanaf is.
Zo zit ik ook midden in dat halloween event en reis zonder candys ergens naar toe en huur of koop daar gewoon een vliegtuig... sta nu derde en ik vind nu alles even geoorloofd. Overigens wel prachtige vluchten gemaakt met deze challenge!

Maar zit er toch aan te denken om na dit event opnieuw te beginnen en dan in een wereld hoger. Kijken hoe me dat afgaat. En dan ga ik idd weer dromen en plannen met een tb930 die ik terug moet verdienen!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

Leuk de Halloween challenge, maar beter steken ze hun tijd in het fixen van de SIM.

Na de laatste patch zien de wolken er nog veel korreliger uit bij mij, tot een punt dat ik er nu minder lol aan beleef.

Maar eens tweaken met de sharpening :Z

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• 456
  • Niet online

456

Dani86 schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:28:
Leuk de Halloween challenge, maar beter steken ze hun tijd in het fixen van de SIM.

Na de laatste patch zien de wolken er nog veel korreliger uit bij mij, tot een punt dat ik er nu minder lol aan beleef.

Maar eens tweaken met de sharpening :Z
Ik had t over OnAir ;)

• robinez
456 schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:18:
[...]

...

Maar zit er toch aan te denken om na dit event opnieuw te beginnen en dan in een wereld hoger. Kijken hoe me dat afgaat. En dan ga ik idd weer dromen en plannen met een tb930 die ik terug moet verdienen!
daar zit ik ook over te denken, maar dat is gelijk wel heel erg moeilijk om dan je bedrijf op te bouwen in onair. Met name die reistijden van je eigen piloot is een behoorlijke time consumer als je eens ergens anders wil vliegen. En het gaat natuurlijk kwa verdiensten allemaal een stuk langzamer aangezien je die bonus niet kan instellen, dus even snel een vliegtuig kopen is er niet meer bij dan en een 747 heb je al helemaal niet zomaar.

Maar ik geloof dat je in alle drie de werelden een bedrijf mag starten, dus misschien dat ik dat daar ook wel ga doen dan en dan kan ik voor de fun vluchten altijd verder in mijn bedrijf in cumulus.

• aap

aap

Het was even zoeken voor een goede vlucht in FSEconomy vanavond. Opeens vond ik een opportunity in de Grand Canyon. Ik ben daar nooit geweest (mijn vriendin heeft een of ander raar vooroordeel tegen Amerika), maar het klonk goed. En dat was het! Man wat ziet het er daar vet uit!

Over de rand (KGCN)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqZ4E69c51OGrpKuDK6o2k8F0Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xM7IyNd78Cpgt33Hm16bhFRq.jpg?f=fotoalbum_large

Lastige approach (UT00)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEiMohG92BfNqaCiND9afJL7ang=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5pD6y2OmkjXIfMLmnwXo20l.jpg?f=fotoalbum_large

Deze approach leek makkelijk, maar de wind over de kloof gooit je alle kanten op. Had twee pogingen nodig... (1G4; dit is waar de Skywalk is, zag ik later.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoM3ndvyp_2BsTk9N802mSYh3Yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcHIp38aXIAOfxp5dNpSo2Wg.jpg?f=fotoalbum_large

En weer terug naar het begin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJwJF3PwXkHm8uk_i744QwM7tug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlPVQkODlZFC84Z5SnxpPu66.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door aap op 02-11-2020 09:09 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42

Hoogie2004

Whohooooo

456 schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:18:
[...]
robinez schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:43:
[...]

daar zit ik ook over te denken, maar dat is gelijk wel heel erg moeilijk om dan je bedrijf op te bouwen in onair. Met name die reistijden van je eigen piloot is een behoorlijke time consumer als je eens ergens anders wil vliegen. En het gaat natuurlijk kwa verdiensten allemaal een stuk langzamer aangezien je die bonus niet kan instellen, dus even snel een vliegtuig kopen is er niet meer bij dan en een 747 heb je al helemaal niet zomaar.

Maar ik geloof dat je in alle drie de werelden een bedrijf mag starten, dus misschien dat ik dat daar ook wel ga doen dan en dan kan ik voor de fun vluchten altijd verder in mijn bedrijf in cumulus.
Ik ben origineel begonnen in de Stratus wereld, en na een weekje had ik een paar Airbusjes rondvliegen. De grote vliegtuigen zijn daar ontzettend moeilijk profitable te krijgen, want ze kosten 4-6 ton per uur, en de vluchten waarmee je 6+ miljoen verdiend zijn al snel 10 uur lang, daar gaat je profit. Tevens is nergens te zien hoe lang een vlucht is, dus je hebt ook nog eens geen idee of je nu 2 miljoen gaat verdienen, of dat die vlucht toch 14 uur lang is, en je profit weg....

Dat je met je eigen piloot niet kon reizen vond ik ook vervelend. Dus ben (na mijn faillisement, ik had 1 dag niet ingelogd, meteen van 4 vliegtuigen de minimum rent moeten dokken...) begonnen in Cumulus, dat bevalt al een stuk beter :)

Ok, hier is het dan misschien te makkelijk, dus ik moet vast nog wat aan de bonus tweaken, maar de absolute must van elke dag inloggen en al je piloten aan het werk zetten is er niet, en dat is wel fijn.

My iRacing profile | Strava

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-10 21:33
Ik had hetzelfde, maar dan voor VS. Met als bonus dat hij alleen maar omhoog kon en niet omlaag. Ik moest de units terug op "U.S." zetten. Blijkbaar gaat er nog iets mis met de eenheden conversie....

[ Voor 0% gewijzigd door Thomqa op 02-11-2020 12:54 . Reden: edit: CS = VS ]

Thomqa schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:41:
[...]

Ik had hetzelfde, maar dan voor CS. Met als bonus dat hij alleen maar omhoog kon en niet omlaag. Ik moest de units terug op "U.S." zetten. Blijkbaar gaat er nog iets mis met de eenheden conversie....
Nu je het zegt, als ik het me goed kan herinneren rekent ie bij metrisch ook de hoogte in meters (zit nu niet achter m'n flight sim), daarom heb ik hem na de patch gelijk op Hybride gezet. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat ie zo raar verspring bij Incghost. De instelling hybride werkt bij mij prima, dan heb je metrisch voor gewicht, maar hoogte blijft in feet.

• aap

aap

[...]

Ik had hetzelfde, maar dan voor CS. Met als bonus dat hij alleen maar omhoog kon en niet omlaag. Ik moest de units terug op "U.S." zetten. Blijkbaar gaat er nog iets mis met de eenheden conversie....
Wat een stumpers bij Asobo als ze de fout gemaakt hebben dat ze rekenen in de eenheden die je ingesteld hebt. Ze zouden gewoon één stelsel van eenheden moeten kiezen waarmee hun simulator rekent en dan alleen waar die getallen zichtbaar worden voor de speler, die getallen converteren naar de door de speler gekozen eenheden.

Dit is ook een klassieke fout, die iedere programmeur zou moeten kennen. 8)7

• Ircghost

Ircghost

[...]

ahhh interesting! Dat zou goed kunnen ik heb het op hybride gezet, zal eens testen met alleen op U.S. en dan kijken of het opgelost is. :)

Wel een lame error van MS..

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
aap schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:27:
[...]

Wat een stumpers bij Asobo als ze de fout gemaakt hebben dat ze rekenen in de eenheden die je ingesteld hebt. Ze zouden gewoon één stelsel van eenheden moeten kiezen waarmee hun simulator rekent en dan alleen waar die getallen zichtbaar worden voor de speler, die getallen converteren naar de door de speler gekozen eenheden.

Dit is ook een klassieke fout, die iedere programmeur zou moeten kennen. 8)7
ach, als nasa het al overkomt:

https://www.latimes.com/a...ct-01-mn-17288-story.html 8)7

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• aap

aap

Dat was 21 jaar geleden en iedereen die in de IT werkt kent dit verhaal, of tenminste dat dacht ik. Dus je zou verwachten dat developers voorzichtig zijn om zulke fouten niet zelf te maken.

Het verhaal is zeker nog niet in het Frans vertaald geworden of zo?

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-10 21:33
Ik vond het ook een lullige bug. Vooral onverantwoord dat het er dan even in gepatched wordt zonder goed te testen. Maar ja, dat is wel een thema natuurlijk. Ik kan niet wachten op een apart "beta-channel".

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:30
schumi1986 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:00:
@Microburst hoe is het met jou TCA nu?

Heb gisteren de firmware van de TCA en de joystick geüpdate en snel een rondje gevlogen en leek het goed

Vandaag weer een update voor flight sim en nu allignen de trust levers weer niet met elkaar

Was blij dat ik de officer pack snel had kunnen bemachtigen maar heb er eigenlijk nog geen uur van genoten

Edit: ook de engine start switches en de ignition switch werken niet

Edit2: Zie op het msfs forum dat iedereen dezelfde issues heeft.
Zelfde ervaringen als jij, maar na de firmware update werkt mijn trust levers wel goed. Maar wanneer ik een ander toestel dan de a320 vlieg klopt er niets meer van de trust levers 8)7

Gelukkig zijn we niet de enige met deze problemen

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Microburst schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:08:
[...]

Zelfde ervaringen als jij, maar na de firmware update werkt mijn trust levers wel goed. Maar wanneer ik een ander toestel dan de a320 vlieg klopt er niets meer van de trust levers 8)7

Gelukkig zijn we niet de enige met deze problemen
Dit klopt. De sensitivity is aangepast naar de detents van de A320. Als je met de Throttle op een ander toestel wil vliegen is het aan te raden een apart controller-profile aan te maken en de sensitivity aan te passen.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
Dat is het enige voordeel dat ik mijn TCA pack nog niet heb... Hoop toch wel dat ze die engine knop fixen...

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Er!k schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:27:
Dat is het enige voordeel dat ik mijn TCA pack nog niet heb... Hoop toch wel dat ze die engine knop fixen...
Volgens mij zijn die verkeerd gemapt. Heb daar nog niet goed naar gekeken... Maar dat zijn button 3 en 4 en die waren aan heel veel acties gemapt. Of bedoel je die engine start selectie 'draai knop'. Die deed het bij mij ook niet volgens mij.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
Ja, ik bedoel inderdaad de engine starter knop... De add-on komt ook binnenkort trouwens:

https://www.flightsimwebs...dd-on-airbus-edition.html

Nog niet te bestellen, maar ik vrees dat die er ook gaat komen :)

• cbr600f4i
Voor het eerst te maken met een bug, kan op 1 of andere manier niet mijn xbox account inloggen, FS gaat dan steeds in een loop. En dan ook nog komen met een press any key scherm... Iemand enige ideeën? Ik kan wel via de website inloggen in mijn account.

Edit: opgelost, FS een keer herstart na de boel via de taskmanager te hebben afgesloten.

[ Voor 26% gewijzigd door cbr600f4i op 02-11-2020 21:56 ]

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:41
Misschien een gekke vraag maar waar kan ik de gevoeligheid van de assen van m'n joystick aanpas. Ik kan het in de sim niet meer vinden.
Pagina: 1 ... 114 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc