Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

bartvl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Inmiddels heb ik een verzendbevestiging gehad, hopelijk morgen in huis!
Hij staat nu ook op leverbaar:
https://www.alternate.nl/...-set/html/product/1652306
Als impulsaankoop wilde ik hem bestellen, maarrrr:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaa-w_smx2LCkx9xv7fsUOvQyrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64w8npzolymQvsAWdIwRhrP4.jpg?f=fotoalbum_large

:'(

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Petertje750 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:55:
@aap check met taskmanager Windows performance en zet change graph to logic processor ipv overal utilization, dan zie je denk ik de shortcoming van DX11
Mijn CPU (i7-8700k) heeft 'amper' iets te doen.
Totaal zit het op max 25%. Temperaturen rond de 50 graden. 1 logical proces op 60% denk ik (die kern zit dan ook op 60 graden).

Maar die GPU... Die is echt bezig (2070)... nu heb ik m ingesteld op max 20fps (vind ik voldoende), maar dan nog staat die (op 4k, dat wel) te flatlinen (nu pakt ie volgens mij altijd gewoon 100% maar goed).

Die is dus aan vervanging toe ;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• doubleduh
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nkoi05xokI0IYI22wFbx1gpcsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWldpb7lT4RpoVoeqhL0Latg.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand welke setting ik moet hebben om de kwaliteit van de schaduwen te verbeteren? De schaduw ziet er soms nogal pixelachtig uit, zoals op deze screenshot bij de schaduw van de vleugel aan de voorkant.

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 07:23
doubleduh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:56:
[Afbeelding]

Weet iemand welke setting ik moet hebben om de kwaliteit van de schaduwen te verbeteren? De schaduw ziet er soms nogal pixelachtig uit, zoals op deze screenshot bij de schaduw van de vleugel aan de voorkant.
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is dit een 'bug' of in ieder geval een beperking vanuit de sim. De andere kant van de schaduw ziet er namelijk prima uit. Ik heb zelf ook het probleem dat soms wolken heel 'korrelig zijn'.

Je hebt overigens in je settings wel een instelling 'Shadow quality' als het goed is.

• doubleduh
  • Niet online
Het zal de bug dan wel zijn, die setting staat al op ultra. Dat met die wolken heb ik ook af en toe.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Life is not about specs, it is about joy!

• 456
  • Niet online

456

Klopt. Je kan die aansluiten op je throttle

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hij was in de filmpjes al wel aangekondigd, maar staat volgens mij nog niet specifiek op de Thrustmaster website, ik denk dan ook niet dat Flightsimwebshop deze in week 48 kan leveren.

Life is not about specs, it is about joy!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dani86 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Als impulsaankoop wilde ik hem bestellen, maarrrr:

[Afbeelding]

:'(
Je besteld precies op een onhandige dag wat dat betreft. Omdat het megadruk is door de release van de RTX 3070.

...

• 456
  • Niet online

456

UPDATE TIME!
Steam heeft een update van 260MB gedownload.
Game opgestart - zonder de press any key - meteen naar de update pagina (dat is iig al de eerste quick win ;))
De game zelf krijgt nu 4,5GB voor zijn kiezen aan updates!

Succes!

Edit:
Voor hen die geinteresseerd zijn in de release notes:
https://forums.flightsimu...te-5-now-available/309498

Edit2:
Ik realiseer me dat het aantal ingame GBs kan verschillen bij iedereen, afhankelijk van wat je allemaal hebt geinstalleerd (zo heb ik geen airliner geinstalleerd, dus daar hoeft ie ook niks te updaten).

[ Voor 45% gewijzigd door 456 op 29-10-2020 18:23 ]

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Taygeta

KTM 790 Adventure

Mooi dat deze patch vandaag komt :

Support for Thrustmaster TCA Quadrant Airbus Edition

Voor de mannen die morgen een kado krijgen 😉

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
nieuwe update geprobeerd, die nieuwe halloween landing challenge is echt mooi gemaakt, met dat onweer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNrFY9notDg5nBPiFnX8hh9kyZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unIWir7b62j8CGyGifiBv6KT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v7G7u89WOJjA2gele9MlXw_-qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnOfKovoXl5u2sSFsfzZfQKW.jpg?f=fotoalbum_large
Hier en update van 7 gig :-) ben benieuwd

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

robinez schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:50:
nieuwe update geprobeerd, die nieuwe halloween landing challenge is echt mooi gemaakt, met dat onweer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
NICE O+

die wolken en de zon is echt spuer :-) zo mag het altijd wel blijven 8)

Spooky sfeertje

Maar het beste van alles .... PRESS ANY K....... is weg _/-\o_
Wie dat ooit verzonnen heb .... }:O

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 29-10-2020 19:17 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19

Hoogie2004

Whohooooo

Taygeta schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:26:

Nou, net mail gehad dat mijn airbus throttle pas 1 december geleverd gaat worden.... Gelukkig de stick al een hele tijd binnen, dus voor nu moet die throttle schuif daarop maar voldoende zijn.

Maakt verder ook weinig uit, ik zie het maar als sinterklaas cadeau aan mezelf :+

My iRacing profile | Strava

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:59
Taygeta schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:26:

Heb er even 10 minuten aan gespendeerd.
Reverse thrust werkt nu zoals het hoort, echter kreeg ik de master switches nog niet aan de praat.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Hmmm, patch geinstalleerd, PC opnieuw opgestart, start MSFS op. CTD voordat ik in het menu kom. Dat heb ik nog niet meegemaakt. Kom er nu dus helemaal niet meer in.

Community map is al leeg, dus dat is het niet. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Gameaddict op 29-10-2020 20:01 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-11 16:36
Veel CTDs hier op een halfuurtje proberen met nieuwe patch :(
Even gekeken op het MSFS forum, maar ben dus niet de enige met het probleem. Als ik de oplossing tegenkom zet ik het hier neer.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 10:37
bartvl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:42:
Hij was in de filmpjes al wel aangekondigd, maar staat volgens mij nog niet specifiek op de Thrustmaster website, ik denk dan ook niet dat Flightsimwebshop deze in week 48 kan leveren.
Één of de andere franse website heeft er wel al over geschreven met gedetailleerde foto’s maar meer info hebben we niet echt.

• 456
  • Niet online

456

jorank schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Heb er even 10 minuten aan gespendeerd.
Reverse thrust werkt nu zoals het hoort, echter kreeg ik de master switches nog niet aan de praat.
Jep! Alleen is ook de throttle zelf ook ERG gevoelig. Als ik er naar kijk, zie ik de throttle in de sim al vooruit gaan. Ff aan pielen.

• 456
  • Niet online

456

dawai0 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:02:
Ik had er net ook 1 idd.
Maar ze zijn bij mij tegenwoordig tot een minimum beperkt (heb er genoeg gehad, zat tickets geopend, en na elke patch zeggen ze dat ze t hebben opgelost), maar sinds ik de sim in een windowed mode draai, eigenlijk geen echte CTDs meer gehad, en ik zie echt geen performance verlies!
Wellicht helpt dit bij sommige.

• 456
  • Niet online

456

Ik merk sowieso een enorme verandering in sensitivity. Ben net als een dronken tiener over de baan getaxied met mn TBM

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:15
Net de update alvast geïnstalleerd maar als ik de berichten boven mij lees.. :X

Update deed vaag hier. (steam)
Eerst een melding geen internetverbinding, daarna opnieuw moeten aanmelden bij live. Daarna kwam de update wel. Vervolgens alweer via content manager de rest moeten updaten. Het blijft een interessante manier van updaten 8)7

Toch iets positiefs! Gisteren voor het eerst gevlogen met een HOTAS _/-\o_
Dat geeft toch veel meer immersie dan een xbox controller! Daarmee ging het ook wel goed maar toch mis je iets en werd het wat saai van op een gegeven moment.

Zo maar even opstarten en hopen dat ik bespaard blijf van CTD's :+

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:18
dawai0 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:02:
Dit misschien?

"Some packages in your community folder may not have been updated and, as a result, may have an unexpected impact on the title’s performance and behavior. Please move your community package(s) to another folder before relaunching the title if you suffer from stability issues or long loading times."

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:14
Heb vandaag Xbox game pass genomen om flight simulator re kunnen testen of het werkt op mij pc.

Gelukkig werkt alles en wat een mooie game. Mij eerste woorden waren WoW zo mooi.
Hier ga ik zeker mee door. Het is wel moeilijk bestuurbaar met een toetsenbord en muis.

Kijken of ik een joystick ga gebruiken of mij race stuur.

• 456
  • Niet online

456

DoubleYouPee schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Dit misschien?

"Some packages in your community folder may not have been updated and, as a result, may have an unexpected impact on the title’s performance and behavior. Please move your community package(s) to another folder before relaunching the title if you suffer from stability issues or long loading times."
Wel bizar idd. Je moet dus bij een update op drie plekken een update (laten) doen. En de rolling cache wegmikken.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:30:
Heb vandaag Xbox game pass genomen om flight simulator re kunnen testen of het werkt op mij pc.

Gelukkig werkt alles en wat een mooie game. Mij eerste woorden waren WoW zo mooi.
Hier ga ik zeker mee door. Het is wel moeilijk bestuurbaar met een toetsenbord en muis.

Kijken of ik een joystick ga gebruiken of mij race stuur.
Een race stuur mist wel een as om omhoog en omlaag te gaan :P

net even een vluchtje rond lingen gedaan, ik ben daar een paar keer in de regio geweest, en het is een mooi vluchtje vanuit NL. nu valt mij ineens op dat ETNP (Rheine-Hopsten Air Base) ineens in de regio ligt. Mij niet eerder opgevallen, maar ook nooit eerder naar gezocht. Vreemde is dat dit dus een militair vliegveld is, wat sinds 2005 gesloten is. :?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier een vaag probleem met AntiAliassing, op FXAA en DLAA kreeg ik een heel erg overbelicht landschap, als ik AntiAliassing uitzet of op TAA zet is het weg.

Verder met iedereen die een CTD krijgt, probeer eens de UserCfg.opt weg te gooien of te verplaatsen, daar staan je grafische instellingen in.
C:\Users\"Usernaam"\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache

How do you save a random generator ?

• duikje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 14:49
Net een klein rondje gemaakt vanaf Schiphol over mijn huis en terug maar de vlucht staat niet in mijn log. Helemaal niks, ok was maar een vlucht van 20 minuten maar het log geeft op vandaag helemaal niets weer.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hier even aan het testen of alles nog goed werkt, na alle meldingen.

In de Longitude (toch wel een fijne kist) van LA naar San Jose. En ook hier is het weer mooi :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPwF_NG-cV-0oUuVzyLFSHnafLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksaCk478cFyAKTldNe19hvyc.jpg?f=fotoalbum_large

enchion schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:44:
Verder met iedereen die een CTD krijgt, probeer eens de UserCfg.opt weg te gooien of te verplaatsen, daar staan je grafische instellingen in.
C:\Users\"Usernaam"\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache
Net geprobeerd, helaas zonder resultaat. Toch bedankt voor het meedenken.

Heb al de laatste NVidia drivers geinstalleerd, rolling cache en manual cache verwijderd, mooney tijdelijk verwijderd, fastlaunch optie verwijderd. Denk dat ik het maar even laat voor wat het is, heb ook nog geen oplossing gevonden op de MSFS forum, behalve dat er veel meer zijn met het CTD probleem.

Dacht dat het niet erger kon met updaten, helaas weten ze met MSFS toch iedere keer weer voor elkaar te krijgen. Ben benieuwd of we nu weer 2 weken lang op een oplossing moeten wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Gameaddict op 29-10-2020 21:08 ]

• BazerK
  • Laatst online: 17:11
Ben niet ontevreden na deze patch. (nog) geen CTD's
AP is smooth en reageert mooier.
Moest alleen de sensitivity van de Saitek X52 opnieuw instellen (minuutje werk)
Wat me opviel is dat je nu clickzone's van b.v. de headingbug 'vast kan houden' en je muis kan verschuiven zonder dat je direct in de zoom modes terugvalt.
Een verademing.
TBM een andere cockpit skin? knoppen zijn beter zichtbaar... etc.
edit: lijkt erop dat je (weer) je gevlogen bushvluchten kwijt bent... pfff

[ Voor 26% gewijzigd door BazerK op 29-10-2020 21:57 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Lijkt er op dat na de update Bush flights (Patagonia) niet meer in MP gevlogen kan worden :(.. maandag nog leuk met een vriend een paar tripjes gedaan, maar nu lukt het niet meer.. (via group only display en live) iemand ideeën?
Voor degene met het CTD probleem: Alle USB apparaten loskoppelen en je komt weer in het menu terecht. Nu nog uitzoeken wanneer en waarop ie er eruit knalt.

Edit: Yoke, rudder en Goflight LGT geven geen problemen. Zodra Goflight TQ6 (throttle/prop/mix) erin zit tijdens opstarten krijg ik een CTD.
Als MSFS is opgestart en ik plug de TQ6 erin krijg ik direct weer een CTD :(

[ Voor 42% gewijzigd door Gameaddict op 29-10-2020 21:57 ]

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:14
Heb net de Thrustmaster TCA Quadrant Airbus Edition besteld.
Ga zeker hier plezier mee hebben.
Ik ben helemaal verkocht door dit spel door Xbox game pas voor €1 de eerste maand.
Alleen kijken of de deluxe versie meerwaarde heeft voor mij.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17

aap

Best sfeervol die halloween landing challenge! Mijn eerste poging ging al best aardig, ik was toen iets van 2090e. Maar daarna lukte het me niet meer om me te verbeteren. Wat daarbij niet meehielp was dat de blauwe "landing box" niet meer zichtbaar was. Hebben meer mensen dit?

Edit: ook inmiddels tegen een of andere bug aangelopen dat mijn keys iets anders doen dan normaal. numeric-insert schakelt nu ineens naar de drone camera ipv dat rudder-links. |:(
De rem-knop deed het ook niet, dus landing mislukt.

Nog een edit: die bug blijkt te zijn dat ik num-lock per ongeluk uitgezet had. Zal dus wel "working as intended" zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOEPuaMrad42aAxoRXh9_m5icMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XYCLBBf5B2BhjrQzbvPJE8P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door aap op 29-10-2020 22:29 ]

• mvbo
  • Laatst online: 10:09
Ongelofelijk :-)

Ik ben in ieder geval al erg blij met deze update,.. hij wil in ieder geval installeren!

Ik heb tot nu toe nog nooit FS kunnen updaten, moest altijd een clean install doen. Heb al meer dan een maand een ticket lopen bij MS/Asobo en het is in deze versie opgelost. Dit gaat me een hoop tijd schelen :D

• mvbo
Evertt schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:48:
Heb net de Thrustmaster TCA Quadrant Airbus Edition besteld.
Ga zeker hier plezier mee hebben.
Ik ben helemaal verkocht door dit spel door Xbox game pas voor €1 de eerste maand.
Alleen kijken of de deluxe versie meerwaarde heeft voor mij.
Leuk dat je het zo gaaf vindt! Ik zelf vind de meerwaarde deluxe/premium deluxe niet zo bijzonder, maar dit is persoonlijk. Ik vind het leuk als een vliegveld een beetje mooi er uit ziet, maar hoef echt niet elk raampje in elke gate op de juiste plek te hebben. Voor de vliegtuigen zou ik het alleen doen al er één tussen zit die je echt heel graag wilt hebben.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
aap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:57:
Vandaag gevlogen rondom Brisbane in Australië. Ik had verwacht dat Australië er niet heel bijzonder uit zou zien, omdat het landschap daar (vaak) niet heel gevarieerd was, maar ik had me vergist: het zag er prima uit en met heel veel detail.
Vandaag van Parkes NSW naar Sydney Kingsford Smith gevlogen, leuke route en aan te bevelen, veel detail en onderweg kan je een paar touch and go's doen indien gewenst.

op 47NM van Sydney -> Katoomba Airport
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH5rJoVuXVVaZLkDT4j0RD61Iic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wjC5CKAHDcQm3G7Jq7QDUa10.png?f=fotoalbum_large

Iets verderop, 23NM van Sydney -> Kingswood Airport
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diIxuScCgVyWFnhH2l5c3h7yxws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njVJMKNyiDF7RlT8E235IKv0.png?f=fotoalbum_large

En dan Sydney zelf, prachtig! Daar ga ik nog wel een dagje rondhangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onVuLb2lRbIPM1ot6Vcy0nqu1DA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TTjIt5jPRkGRXwZzc4gN9N73.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEDDZI4ra4CZ9QzQUVqzjJMWgE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bLqBfYc9pbBkOmXCJCV7gKja.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1km5-PtcbdZvVhDTKXbd2lWWTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UWII7BHQx4UmuXhsVXloF5jh.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Gameaddict schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Net geprobeerd, helaas zonder resultaat. Toch bedankt voor het meedenken.

Heb al de laatste NVidia drivers geinstalleerd, rolling cache en manual cache verwijderd, mooney tijdelijk verwijderd, fastlaunch optie verwijderd. Denk dat ik het maar even laat voor wat het is, heb ook nog geen oplossing gevonden op de MSFS forum, behalve dat er veel meer zijn met het CTD probleem.

Dacht dat het niet erger kon met updaten, helaas weten ze met MSFS toch iedere keer weer voor elkaar te krijgen. Ben benieuwd of we nu weer 2 weken lang op een oplossing moeten wachten.
Wie is “we”. Bij mij geen enkel probleem, alleen maar vooruitgang. Als het bij niemand zou werken hadden we ‘t vast al wel gehoord...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

DigitalExorcist schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:43:
[...]

Wie is “we”. Bij mij geen enkel probleem, alleen maar vooruitgang. Als het bij niemand zou werken hadden we ‘t vast al wel gehoord...
Met we bedoel ik degene die er last van hebben of krijgen. Heb gelukkig hier nog niemand gehoord die het probleem ook heeft, echter zijn er genoeg die het probleem wel hebben.

Overigens op twitter:
MSFS Support @MSFS_Support
We are aware of the current increase in CTDs with the latest update and our team is currently looking into it. We will provide more details soon. Thank you for your patience.

[ Voor 17% gewijzigd door Gameaddict op 29-10-2020 23:03 ]

• DoubleYouPee
Zou wel aan mn kleurenblindheid liggen....maar waar moet ik landen in de nieuwe challenge ?? ik heb steeds gigantisch slechte precision
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orZF7zWmvN0bwKppEySC4tvfx7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eBwYlGVt3D48BbCMhP1wxxL4.png?f=fotoalbum_large

edit: ah.. een bug blijkbaar.. is er maar 1x en dan moet je MSFS opnieuw opstarten..

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-10-2020 00:28 ]

Wat is er aan de hand met FS zeg , dit gaat echt fout aflopen , ik hoor dat er veel mensen CTD en landschappen die niet goed zijn , maar ook de mooney is niet meer goed werkend met de nieuwe update....

gaat weer lekker met de franse slag
Ik ga morgen zelf weer eens kijken wat er van over is ... want als ik het zo hoort allemaal weer ... :-(
zal me niets verbazen als straks toch heel veel mensne FS 2020 gedag gaan zeggen en misschien over een jaar of zo terug komen .. mocht het dan nog geupdate worden .

ze kunnen nu beter terug gaan zo als de eerste uitvoering was , en dan gewoon aan de mensen zelf over laten , denk dat er dan sneller een mooie sim ontstaat dan zo als we nu voor geschotelt krijgen

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb gisteren een uur gevlogen in de Citation, geen probleem gehad op 1 missen stuk textures in de buurt van San Fransisco / San Jose.

Oh, 2 issues, de landing die ging ook mis omdat ik naast de rem ook de knop voor het landingsgestel aanraakte :+

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
ravw schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 01:24:
Wat is er aan de hand met FS zeg , dit gaat echt fout aflopen , ik hoor dat er veel mensen CTD en landschappen die niet goed zijn , maar ook de mooney is niet meer goed werkend met de nieuwe update....
Tsja, als ik lees op wat voor systemen sommige mensen FS2020 proberen te draaien dan vind ik het niet heel erg vreemd. Nou is dat niet het ultieme excuus natuurlijk.

Ik moet ook zeggen dat ik vanaf dag 1 een clean install draai hooguit aangevuld met wat kleine scenery en aircraft livery mods. Draait als een zonnetje.
Ik zou niet op de servicedesk van Asobo willen werken, ga maar eens achterhalen wat een gebruiker allemaal heeft zitten uitvreten met de settings.

Gisteren wel een keer gehad dat ie een seconde bleef hangen in de approach, misschien zegt een minder systeem op dat moment ajuus, ik kap ermee.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

ravw schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 01:24:

gaat weer lekker met de franse slag
Ik ga morgen zelf weer eens kijken wat er van over is ... want als ik het zo hoort allemaal weer ... :-(
zal me niets verbazen als straks toch heel veel mensne FS 2020 gedag gaan zeggen en misschien over een jaar of zo terug komen .. mocht het dan nog geupdate worden .

ze kunnen nu beter terug gaan zo als de eerste uitvoering was , en dan gewoon aan de mensen zelf over laten , denk dat er dan sneller een mooie sim ontstaat dan zo als we nu voor geschotelt krijgen
Veruit de meesten hebben geen problemen en anders ligt het aan mods die brak gebouwd zijn....

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Gisteren zonder throttle quadrant gevlogen, en moet zeggen dat het grafisch weer is zoals een aantal patches geleden. Had al het idee dat het grafisch steeds verder achteruit was gegaan maar er was dus een bug met de TAA. Het ziet er nu weer een stuk beter uit.

Verder heb ik even snel een klein rondje gevlogen en zag ik verder geen problemen. Heb ook niet met de mooney gevlogen. Van het weekend eens verder testen.

Update mbt CTD:

Twitter 6 uur geleden:
Update on CTD Issues: We are progressing towards a resolution and will have more information to share at the latest tomorrow morning PDT. Thank you again for your patience!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17

aap

DoubleYouPee schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:23:
Zou wel aan mn kleurenblindheid liggen....maar waar moet ik landen in de nieuwe challenge ?? ik heb steeds gigantisch slechte precision
[Afbeelding]

edit: ah.. een bug blijkbaar.. is er maar 1x en dan moet je MSFS opnieuw opstarten..
Ik had er gisteren ook last van dat de landing zone na één poging niet meer zichtbaar is. Ik geloof dat de landing zone tussen de 2e en 3e rij pompoenen ligt.

Ik heb zo gisteren mijn PR nog met 50% weten te verbeteren, maar er hadden inmiddels zoveel meer mensen gespeeld, dat ik qua stand een twee keer zo hoge ranking had (ergens rond de 4500, zal nu nog wel hoger zijn).

Wat ik wel briljant gedaan vind aan de Halloween challenge is dat geruis en geklik op de radio dat je hoort vlak na het begin. Het geeft meteen een enge sfeer.

• Ircghost

Ircghost

Ircghost schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:34:
Lijkt er op dat na de update Bush flights (Patagonia) niet meer in MP gevlogen kan worden :(.. maandag nog leuk met een vriend een paar tripjes gedaan, maar nu lukt het niet meer.. (via group only display en live) iemand ideeën?
Misschien ook als tip aan anderen, ik heb dit uiteindelijk opgelost door een paar keer te switchen van server. Uiteindelijk gekozen voor Europe North en toen zagen we elkaar na een tijdje (na ruim 30 sec)

• mvbo
Ik vind het wel vreemd hoor met die CTD's. Ik hoor er iedereen over klagen, maar ik heb (na ~50 uur vliegen) nog geen enkele CTD gehad, en ik vlieg in best veel verschillende gebieden en vliegtuigen. Ik heb dan wel heel veel andere issues gehad, maar CTD's horen daar niet bij. Zou het dan toch een combinatie van hardware zijn?

• SHFT
mvbo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:58:
Ik vind het wel vreemd hoor met die CTD's. Ik hoor er iedereen over klagen, maar ik heb (na ~50 uur vliegen) nog geen enkele CTD gehad, en ik vlieg in best veel verschillende gebieden en vliegtuigen. Ik heb dan wel heel veel andere issues gehad, maar CTD's horen daar niet bij. Zou het dan toch een combinatie van hardware zijn?
Buiten enkele CTD's door USB apparaten die niet goed zaten nooit las gehad, tot de patch van gisterenavond.

Ik start in LOWI en ik ben de startbaan nog niet goed af of het is al naar de vaantjes...

edit: UsrCfg gedelete en het lijkt terug ok, voorlopig...

edit2: niet dus, juist de bergen over en ik heb weer een CTD zonder dat ik iets aan het doen was

[ Voor 10% gewijzigd door SHFT op 30-10-2020 10:33 ]

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:38
Ik had even de hoop dat na de patch mijn logboek weer zou werken, maar helaas...

Ik ben wel benieuwd of iemand hier een idee van heeft: Als ik ingame de VFR map open heeft dat geen enkel effect op mijn fps. Zodra ik de VFR-map met het middenste knopje rechtsboven detach, dus in zijn eigen window hang verandert er ook nog niets. Maar zodra ik dat losse VFR-window dan naar mijn 2e monitor sleep schiet de fps waarde flink omhoog, zie de screenshots links bovenin.. Iemand een idee waarom dit gebeurt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oPwKLXZVKBlnRPwym0Ay6zIQuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IbeKPEqzDyE77j8G1FolULZY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KsKup7nB3TRDn0p50OaLOT6m94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sswOufzEqO53JabbBG4iExqN.png?f=fotoalbum_large

Ook grappig dat als ik naar het beeld kijk ik er voor mijn gevoel niet op vooruit ga, de hele kleine schokjes die ik af en toe in de ondergrond zie blijven gewoon. Frame limiet staat uit in het spel, mijn LG monitor kan max 60fps aan...

• Sparkiezz
strider1007 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:59:
Ik had even de hoop dat na de patch mijn logboek weer zou werken, maar helaas...

Ik ben wel benieuwd of iemand hier een idee van heeft: Als ik ingame de VFR map open heeft dat geen enkel effect op mijn fps. Zodra ik de VFR-map met het middenste knopje rechtsboven detach, dus in zijn eigen window hang verandert er ook nog niets. Maar zodra ik dat losse VFR-window dan naar mijn 2e monitor sleep schiet de fps waarde flink omhoog, zie de screenshots links bovenin.. Iemand een idee waarom dit gebeurt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook grappig dat als ik naar het beeld kijk ik er voor mijn gevoel niet op vooruit ga, de hele kleine schokjes die ik af en toe in de ondergrond zie blijven gewoon. Frame limiet staat uit in het spel, mijn LG monitor kan max 60fps aan...
Misschien kan het helemaal niet hoor... maar kan het niet zo zijn dat de FPS counter dan niet je FPS van het VFR venster toont?

• strider1007
Sparkiezz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Misschien kan het helemaal niet hoor... maar kan het niet zo zijn dat de FPS counter dan niet je FPS van het VFR venster toont?
Ehh.. geen flauw idee, de fps-counter is de standaard nvidea teller.. Ik ga er ( misschien wel zeer onterecht ) vanuit dat die berekent wat mijn GTX1080ti doet. Ik kan niet zien dat ik ergens kan instellen voor welk scherm of venster de teller werkt...
Shitzooi... Bij mij ziet alles in de verte er nogal 'pixelated' uit... De bomen zijn gewoon pixelt op een vage texture, steden zijn een grote, bewegende soep van pixels... als ik een stad nader en om me heen kijk, zie ik alles bewegen en 'shimmeren',,, afgrijselijk. De LOD lijkt nu ook NOG weer kleiner: ik kan nog duidelijker zien waar de bomen opeens ophouden. Kan ook komen doordat alles er pixelated uitziet. Voorheen ging de autogen mooi op in de ondergrond maar nu zie ik allemaal scherpe, harde pixels op een vage texture.

Het lijkt met elke update alleen maar erger te worden.

Zien jullie hieronder wat ik bedoel of...? Je ziet natuurlijk de bewegende pixels niet maar de autogen ziet er, vooral in de verte, een stuk 'harder' uit dan voorheen.

Ik krijg nu dus echt minder zin om MSFS op te starten... En het was allemaal zo mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbuuxHV3_ACOchf2pS-GFwFUH4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6M7kk32dlYgCAbTf2KajnsMf.jpg?f=fotoalbum_large

• strider1007
tup61 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:37:

[Afbeelding]
Ik betwijfel een beetje of dit door de laatste update komt..
Een paar weken geleden had ik hier ook ineens flink last van. Zonder verklaarbare reden was het een paar dagen later ineens weg. Kan me niet precies herinneren, maar volgens mij viel het samen met een update van mijn videodrivers van nvidea..

• 456
  • Niet online

456

Heb je je instellingen nagelopen? Bij mij waren die significant anders dan voor mijn update.

• SHFT
Het grafisch gaat het vaak op en neer vind ik, geen idee of dat aan drivers of patches ligt. Sommige plekken zijn fenomenaal andere lijken nergens op.

Jouw screenshot ziet er niet echt slecht uit vind ik.

Ik heb vooral last van grain in reflecties en een zeer slechte drawdistance. (al vanaf dag één)

• 456
  • Niet online

456

Shitzooi... Bij mij ziet alles in de verte er nogal 'pixelated' uit... De bomen zijn gewoon pixelt op een vage texture, steden zijn een grote, bewegende soep van pixels... als ik een stad nader en om me heen kijk, zie ik alles bewegen en 'shimmeren',,, afgrijselijk. De LOD lijkt nu ook NOG weer kleiner: ik kan nog duidelijker zien waar de bomen opeens ophouden. Kan ook komen doordat alles er pixelated uitziet. Voorheen ging de autogen mooi op in de ondergrond maar nu zie ik allemaal scherpe, harde pixels op een vage texture.

Zien jullie hieronder wat ik bedoel of...? Je ziet natuurlijk de bewegende pixels niet maar de autogen ziet er, vooral in de verte, een stuk 'harder' uit dan voorheen.

Ik krijg nu dus echt minder zin om MSFS op te starten... En het was allemaal zo mooi.

[Afbeelding]
Er hebben er meer last van zo te zien... o wacht ;)

https://forums.flightsimu...-fading-enthusiasm/310409

• strider1007
SHFT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:50:
Het grafisch gaat het vaak op en neer vind ik, geen idee of dat aan drivers of patches ligt. Sommige plekken zijn fenomenaal andere lijken nergens op.

Jouw screenshot ziet er niet echt slecht uit vind ik.

Ik heb vooral last van grain in reflecties en een zeer slechte drawdistance. (al vanaf dag één)
Ik vloog gisteren over een dorpje in india, dat was echt niet meer dan de platte Bing foto, totaal geen reliëf.. Ik ben het dus met je eens dat het nogal verschilt per gebied.

Maar de pixelproblemen van @tup61 herken ik dus ook. Weet jammer genoeg niet meer hoe ik daar van af gekomen ben..
En na éen van de vorige updates/patches inderdaad gemerkt dat alle graphics-settings naar low gegooid waren..

Het blijft telkens een verrassing..

• DoubleYouPee
@tup61 Lijkt wel of je sharpness aan hebt staan in de driver... Zo zag mijn RDR2 eruit toen ik Radeon Image Sharperning te hoog zette.

Je kan ook eens proberen sharpness uit te zetten in de UserCfg.opt zoals eerder deze pagina is genoemd.

Trouwens.. 1080i monitor? Hoe kan je je wel aan LOD storen maar niet aan je monitor :+?

[ Voor 32% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-10-2020 13:33 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

[Afbeelding]
Ik vind jouw screenshot er echt niet slecht uitzien, bij mij ziet het er niet slechter of beter uit.

Setup in signature en ik haal in stedelijke gebieden 22-25 FPS, in wolken rond de 33-35 FPS en op cruise altitude 55 +/-

• Ircghost

Ircghost

Dani86 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Ik vind jouw screenshot er echt niet slecht uitzien, bij mij ziet het er niet slechter of beter uit.

Setup in signature en ik haal in stedelijke gebieden 22-25 FPS, in wolken rond de 33-35 FPS en op cruise altitude 55 +/-
Die screenshot ziet erg echt vreselijk uit, de bovenste helft zijn alleen maar pixels / brij aan 'iets'. Bij mij ziet het er veel beter uit. Ik heb natuurlijk ook last van de armageddon look bij een stad op afstand die gemaakt is met photogrammy, maar niet deze rare pixel brij.

Het kan inderdaad iets te maken hebben met radeon image sharpening, of de Nvidia variant (want volgens mij heeft @tup61 een Nvidia kaart. Ik had namelijk vergelijkbare beelden in BFV met radeon sharpening als ik dat te hoog instelde.

• Sparkiezz
Ircghost schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Die screenshot ziet erg echt vreselijk uit, de bovenste helft zijn alleen maar pixels / brij aan 'iets'. Bij mij ziet het er veel beter uit. Ik heb natuurlijk ook last van de armageddon look bij een stad op afstand die gemaakt is met photogrammy, maar niet deze rare pixel brij.

Het kan inderdaad iets te maken hebben met radeon image sharpening, of de Nvidia variant (want volgens mij heeft @tup61 een Nvidia kaart. Ik had namelijk vergelijkbare beelden in BFV met radeon sharpening als ik dat te hoog instelde.
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik ook niet zoveel geks zie. Ja die bovenste rij gebouwtjes zijn klein... maar ze zijn ook ver weg. Ik heb niet het idee dat dit er anders uitziet dan bij mij.

• SHFT
Ik heb precies de indruk dat de CTD's enkel voorvallen met toestellen met G1000/G3X

• Dani86

Dani86

AeroGeek

[...]

Hmm, ik was FSx gewend op anno 2010 hardware, dus voor mij ziet FS2020 er helemaal top uit, behalve de korrelige wolken en spiegelingen.
Over smaak valt niet te twisten denk :P

Ik zal eens spelen met de Radeon sharpening, die heb ik volgens mij vanuit standaard aan staan.

Nu moet ik zeggen dat als je IRL vliegt de horizon ook er vaag uit kan zien :+

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:35
Heb vannacht ook de Airbus officer pack gekocht en komt vanavond binnen ben benieuwd!

Heb al een saitek yoke maar dat is meer voor de GA vliegtuigen.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Luxicon schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Je besteld precies op een onhandige dag wat dat betreft. Omdat het megadruk is door de release van de RTX 3070.
Mijn cognitieve dissonantie zegt:

-De a320 is nog altijd drek, ook met a32NX mod
-Er komen voorlopig nog geen (goede) payware Airliners
-Als die komen ga ik toch voor de PMDG 737

Ik wacht nog even en houd ook m'n open ogen voor andere HOTAS setjes

• Ircghost

Ircghost

Dani86 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Hmm, ik was FSx gewend op anno 2010 hardware, dus voor mij ziet FS2020 er helemaal top uit, behalve de korrelige wolken en spiegelingen.
Over smaak valt niet te twisten denk :P

Ik zal eens spelen met de Radeon sharpening, die heb ik volgens mij vanuit standaard aan staan.

Nu moet ik zeggen dat als je IRL vliegt de horizon ook er vaag uit kan zien :+
Ja dat klopt, vooral op heiige dagen.. maar niet op deze manier :P

• SHFT
Ik krijg hier zonet de patch nog eens binnen? :/

edit: en nu kan ik 22GB aan content opnieuw binnen trekken, geen enkel vliegtuig meer, luchthavens weg... |:(

[ Voor 53% gewijzigd door SHFT op 30-10-2020 15:12 ]

• Aps
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-11 23:18

Aps

Benieuwd of ik de enige ben met dit ‘probleem’ na de laatste update? Als je de game pauzeert (escape) tijdens een vlucht en daarna weer resumed, staan de flaps opeens op de laagste stand. Heb het bij verschillende vliegtuigen (o.a. de tbm ) geconstateerd waarbij de flaps uitstonden maar na pause en resume ze opeens weer in de landing config staan

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:33

ralpje

Deugpopje

schumi1986 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:05:
Heb vannacht ook de Airbus officer pack gekocht en komt vanavond binnen ben benieuwd!

Waar heb je hem kunnen vinden? Voor zover ik kan zien is 'ie over al 'out of stock' :|

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• robinez
dit is de eerste update waar ik toch ook wel wat problemen ondervindt. Dat pixelachtige korrelige beeld heb ik nu ook, valt enorm op en wordt het niet mooier van in de verte. Daarnaast al 2 keer een ctd gehad bij gebruik van de mooney ovation, zodra je daar de altitude van de autopilot wilt instellen bij die mooney sta je direct op je desktop, wel een snelle manier van het spel afsluiten maar niet echt de bedoeling lijkt me.

Nu eens met de gewone factory vliegtuigen proberen.

• schumi1986
ralpje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Waar heb je hem kunnen vinden? Voor zover ik kan zien is 'ie over al 'out of stock' :|
Bij Alternate

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:33

ralpje

Deugpopje

Ook daar staat 'ie inmiddels weer op levertijd van een maand, helaas.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

https://twitter.com/msfs_.../1322231244621406208?s=21

Er zou vandaag nog een hotfix uit komen om de CTD’s te verhelpen..

DoubleYouPee schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:31:
Trouwens.. 1080i monitor? Hoe kan je je wel aan LOD storen maar niet aan je monitor :+?
Oeps, typo. 1080p. ;)
[...]

Die screenshot ziet erg echt vreselijk uit, de bovenste helft zijn alleen maar pixels / brij aan 'iets'. Bij mij ziet het er veel beter uit.
Ah, gelukkig iemand die ziet wat ik bedoel. Sharpening staat trouwens al uit, heb nVidia nu zo ingesteld dat alles door het programma geregeld wordt, trouwens, dus geen handmatig ingestelde advanced settings meer. Helpt trouwens niets.
robinez schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:02:
Dat pixelachtige korrelige beeld heb ik nu ook, valt enorm op en wordt het niet mooier van in de verte.
Fijn (sorry) om te lezen dat iemand anders hier ook last van heeft... Hoe meer mensen hier last van hebben, hoe eerder er (hopelijk) een oplossing voor komt.
Op twitter 30 minuten geleden

@MSFS_Support
Update on CTD Issues: The team has identified the issue and a hotfix is in the works. We hope to have it live later today! Look out for our weekly Dev Update soon as well. Stay tuned.

Gaan dus toch een hotfix uitbrengen. Is me alleen niet helemaal duidelijk welke CTD ze nu bedoelen.

Oh, zie al dat ik te laat ben 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 30-10-2020 19:10 ]

• robinez
tup61 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:06:

Fijn (sorry) om te lezen dat iemand anders hier ook last van heeft... Hoe meer mensen hier last van hebben, hoe eerder er (hopelijk) een oplossing voor komt.
ik heb het denk ik opgelost (moet nog veel meer testen), maar ik had in mijn nvidia driver een sharpness en grain filter hardware matig ingesteld. Dat zag er fantastisch uit tot de laatste update, maar nu ze die taa algoritmes hebben aangepast heeft dat een desastreus effect op de pixel weergave. Toen ik het weer uitgezet had in de nvidia driver voor flight simulator zag het er weer goed uit bij mij. (maar ik moet het dus nog wel even verder goed doortesten).

• Sparkiezz
Mijn TCA officers pack (throttle en stick) is binnen en geïnstalleerd. Heb de afgelopen 10 jaar gesimd met een XBOX controller (Hollandse zuinigheid :) ), maar dit is toch wel erg fijn.

Throttle en stick werden direct herkend en de detent posities van de throttle komen perfect overeen met die van de A320. Ik ben erg tevreden :).

• SHFT
robinez schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

ik heb het denk ik opgelost (moet nog veel meer testen), maar ik had in mijn nvidia driver een sharpness en grain filter hardware matig ingesteld. Dat zag er fantastisch uit tot de laatste update, maar nu ze die taa algoritmes hebben aangepast heeft dat een desastreus effect op de pixel weergave. Toen ik het weer uitgezet had in de nvidia driver voor flight simulator zag het er weer goed uit bij mij. (maar ik moet het dus nog wel even verder goed doortesten).
Heet dit effectief ‘grain filter’? vind dit niet terug in de radeon settings

[ Voor 7% gewijzigd door SHFT op 30-10-2020 20:36 ]

• robinez
SHFT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Heet dit effectief ‘grain filter’? vind dit niet terug in de radeon settings
nee, dit zit in de nvidia control panel bij mij onder het kopje image sharpening, daar kun je de sharpness en grain filter size instellen, deze heb ik nu weer uitgezet voor deze update voor de mfs2020 applicatie

• schumi1986
Zo straks maar eens even testen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNsPA32-8TYuAQCN4XKYjsiCfkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZxHvlFkU3zvGNme3AWYeDBU.jpg?f=fotoalbum_large

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:30
@schumi1986 @Sparkiezz
zouden jullie is willen kijken bij controls en dan TCA Q-ENG? ik heb namelijk een rare afwijking in mijn throttle,

1 heeft een andere nul waarde dan handel 2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nuUWnAk.png

Hebben jullie dat ook of liggen ze precies op 1 lijn? want mijn tweede engine draait sneller dan de eerste motor bij idle vermogen

• DoubleYouPee
Happy halloween :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otGhCCA4CNWv_UwzhemcqBRCyKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xolLKybOIw2uJPQbcTaufiTh.png?f=fotoalbum_large

So close..

• 456
  • Niet online

456

Microburst schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:24:
@schumi1986 @Sparkiezz
zouden jullie is willen kijken bij controls en dan TCA Q-ENG? ik heb namelijk een rare afwijking in mijn throttle,

[Afbeelding]

Hebben jullie dat ook of liggen ze precies op 1 lijn? want mijn tweede engine draait sneller dan de eerste motor bij idle vermogen
Ben er zelf nog helemaal niet ingedoken hoewel hij hier ook naast me staat, maar kwam al wel sit tegen
https://forums.flightsimu...l-discussion-feedback/142

Volgens mij is ie nog niet helemaal operationeel.
Overigens, staat er wel al de laatste firmware (1.56) op? Dat haalde ook al wat narigheden weg heb ik gelezen.

• schumi1986
@schumi1986 @Sparkiezz

[Afbeelding]

Heb het hem net aangesloten en dit is bij mij ook het geval. Eens kijken of er een oplossing voor is

• robinez
vanavond even wat avond vluchten gedaan nu ze in de patch de nacht verlichting hebben verbeterd. Ik moet zeggen dat het verschil erg goed te zien is, ik vind het een hele mooie upgrade ten opzichte van de vorige nacht verlichting.

Dit is een screenshot waar ik net in zwitserland 's avonds vloog. De puntjes in de lucht zijn andere spelers die daar ook rond vliegen, het is nogal een populair gebied blijkbaar aangezien het er echt wel heel veel waren rondom een bepaald vliegveld. De screenshot is genomen vlak nadat ik opgestegen was van vliegveld Aron.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cULWjo2BikFZE-6YT7D3awTJmpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cx0qe0uOVR0TWEra27stxMvl.jpg?f=fotoalbum_large

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
schumi1986 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:05:

Waar heb je hem besteld? Ik heb een pre-order gedaan bij flightsimwebshop, maar die staat nog steeds open..

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
Sparkiezz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:29:
Mijn TCA officers pack (throttle en stick) is binnen en geïnstalleerd. Heb de afgelopen 10 jaar gesimd met een XBOX controller (Hollandse zuinigheid :) ), maar dit is toch wel erg fijn.

Throttle en stick werden direct herkend en de detent posities van de throttle komen perfect overeen met die van de A320. Ik ben erg tevreden :).
Waar heb jij besteld?

• Sparkiezz
@schumi1986 @Sparkiezz

[Afbeelding]

Heb de firmware geüpdate via de driver en heb de target software geïnstalleerd. Bij mij staan de throttles gelijk.

• Sparkiezz
Flightsimwebshop... in agustus. En vorige week ook bij Alternate.

Die van Alternate is gisteren binnen gekomen :)

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:06
@schumi1986 @Sparkiezz

Check dit filmpje, gaat volgens mij over dit probleem.
YouTube: Thrustmaster TCA Airbus Edition v1.56 Firmware Update

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Never mind.

[ Voor 93% gewijzigd door tup61 op 31-10-2020 10:10 ]

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:06

ViezeVis

Sample Text

Meer mensen last van de nieuwe build van FlyByWire mod? Mijn FMC gaat niet aan, radio ook niet.. ondanks dat de lightning aan staat en de batteries etc.

(De Adirs voor de alignment van GPS e.d. gaan ook niet aan :S)

[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 31-10-2020 10:26 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wow netjes dude!

• Ircghost

Ircghost

ViezeVis schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:23:
Meer mensen last van de nieuwe build van FlyByWire mod? Mijn FMC gaat niet aan, radio ook niet.. ondanks dat de lightning aan staat en de batteries etc.

(De Adirs voor de alignment van GPS e.d. gaan ook niet aan :S)
Dat zijn bekende fouten na de laatste MSFS release als je de FBW mod hebt. Daarom is het wel zo handig om de discord te volgen als je gebruik maakt van experimentele mods in een tijd dat alles veel wordt veranderd.

• Sparkiezz
Aps schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:01:
Benieuwd of ik de enige ben met dit ‘probleem’ na de laatste update? Als je de game pauzeert (escape) tijdens een vlucht en daarna weer resumed, staan de flaps opeens op de laagste stand. Heb het bij verschillende vliegtuigen (o.a. de tbm ) geconstateerd waarbij de flaps uitstonden maar na pause en resume ze opeens weer in de landing config staan
Ik heb dit probleem ook. Heel irritant. Heeft iemand hier al een fix voor?

• 456
  • Niet online

456

Sparkiezz schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Heel irritant. Heeft iemand hier al een fix voor?
Ik heb het ook - Heb sowieso veel issues met de TBM. De autopilot v/s die ineens op 9999 staat, en ook zo nu en dan dat het vliegtuig zichzelf in een stall pitched.

Top!

Pagina: 1 ... 113 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc