Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:42:
Misschien had ik het gemist, maar IRIS simulations heeft een nieuwe kist uitgebracht voor MSFS. De Jabiru J160/J170 (€21). 2 soorten, 1 met glass cockpit en 1 met gauges.

https://orbxdirect.com/product/iris-simulations-jabiru

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nog geen reviews kunnen vinden van partijen die ik ken, dus weet niet hoe goed het is.
Mwah... Ik snap de keuzes van die developers niet altijd. Ik heb al een stuk of 20 van dat soort kistjes in m'n MSFS Premium Deluxe zitten... Zou er nou echt een markt zijn voor nog meer van die rommel? :? Je moet echt wel heel erg fan zijn van een bepaald type vliegtuig om zoiets te kopen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37

aap

tup61 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Mwah... Ik snap de keuzes van die developers niet altijd. Ik heb al een stuk of 20 van dat soort kistjes in m'n MSFS Premium Deluxe zitten... Zou er nou echt een markt zijn voor nog meer van die rommel? :? Je moet echt wel heel erg fan zijn van een bepaald type vliegtuig om zoiets te kopen, lijkt mij.
Het is misschien interessant voor mensen die IRL ook met dat soort vliegtuigen vliegen, maar ik vermoed dat dat maar een hele kleine markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
[...]

Ja ik heb bijvoorbeeld de Long EZ gekocht omdat ik persoonlijk het een erg gaaf vliegtuig vind.

Al is het aanbod aan soortgelijke toestellen in de sim al erg goed met goeie community mods om ze realistischer te maken. Zou ook liever hebben dat ze gewoon al hun tijd in echt unieke toestellen stoppen.

Ik kijk bijvoorbeeld uit naar de Concorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[...]

Ik loop er ook niet heel erg warm voor, maar then again, ik wil mijn PPL wel eens gaan halen en dan kan het maar net zo zijn dat ik in het echt in deze ga vliegen, dan zou ik het wel aanschaffen.

Ik wacht het liefst nu op een goede business jet of airliner, maar dat is nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goeie twin prop of business jet zou erg leuk zijn inderdaad..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
DigitalExorcist schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:02:
Goeie twin prop of business jet zou erg leuk zijn inderdaad..
Ja ik kijk ook wel uit naar een goeie Twin Otter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Enige vliegtuig waar ik in geïnteresseerd ben is de Dash 8 Q400: daar wil ik wel een leuk bedrag voor neerleggen. Heel misschien ga ik ook nog wel eens geld uitgeven aan een Piper (Comanche) van A2A (mocht die ooit uitkomen voor MSFS) maar verder heb ik echt niets nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
aap schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Het is misschien interessant voor mensen die IRL ook met dat soort vliegtuigen vliegen, maar ik vermoed dat dat maar een hele kleine markt is.
ja dat idee heb ik ook, leuk voor de mensen die hem in het echt vliegen maar of hier nou een grote markt voor is voor 21 euro per vliegtuig, ik geloof er niet zo in.

Ik heb zelf wel die carenado mooney ovation mr20 aangeschaft na alle positieve verhalen om ook eens te kijken wat nou het verschil is tussen een payware vliegtuig en de factory vliegtuigen en er nu toch al aardig wat uren in gevlogen heb. Grafisch zie ik geen verschil, ik kan nou niet zeggen dat die mooney er nou zoveel beter uitziet dan een willekeurige factory vliegtuig.

Wel is het vlieggedrag anders, ik merk dat de mooney stabieler vliegt en vooral beter reageert op de trim functie dan de factory default vliegtuigen. Dat is denk ik ook wel de reden dat ik nu voornamelijk met de mooney vlieg plus daarbij het feit dat het uitzicht vanuit de mooney fenomenaal is.

Maar om nou te zeggen dat het een compleet andere ervaring is zo'n payware vliegtuig, dat zou ik toch niet durven beweren, ja er zijn wel wat verschillen en sommige dingen zijn inderdaad beter, maar om er nou meerdere van die payware vliegtuigen te kopen, ik vind die 30 euro van de mooney niet in verhouding staan tot de prijs van mfs2020 zelf om eerlijk te zijn als je ziet dat je daar de volledige game voor krijgt en 20 vliegtuigen. Dan verwacht ik voor 30 euro ook wel echt weggeblazen te worden door de kwaliteit en diepgang, maar dat is eerlijk gezegd niet het geval naar mijn mening.

Neemt niet weg dat ik wel blij ben met de mooney,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zie dat bij Alternate het Thrustmaster TCA Officer Pack op 9 werkdagen levering staat. Er lijkt dus een levering aan te komen. Ik ben benieuwd, ik had eigenlijk al gehoopt hem in huis te hebben :).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Grafisch zie ik geen verschil, ik kan nou niet zeggen dat die mooney er nou zoveel beter uitziet dan een willekeurige factory vliegtuig.

Wel is het vlieggedrag anders, ik merk dat de mooney stabieler vliegt en vooral beter reageert op de trim functie dan de factory default vliegtuigen. Dat is denk ik ook wel de reden dat ik nu voornamelijk met de mooney vlieg plus daarbij het feit dat het uitzicht vanuit de mooney fenomenaal is.

Maar om nou te zeggen dat het een compleet andere ervaring is zo'n payware vliegtuig, dat zou ik toch niet durven beweren, ja er zijn wel wat verschillen en sommige dingen zijn inderdaad beter, maar om er nou meerdere van die payware vliegtuigen te kopen, ik vind die 30 euro van de mooney niet in verhouding staan tot de prijs van mfs2020 zelf om eerlijk te zijn als je ziet dat je daar de volledige game voor krijgt en 20 vliegtuigen. Dan verwacht ik voor 30 euro ook wel echt weggeblazen te worden door de kwaliteit en diepgang, maar dat is eerlijk gezegd niet het geval naar mijn mening.
In het verleden waren de graphics ook vaak een reden om een payware vliegtuig te kopen: die zagen er al heel snel beter uit dan de default planes. Met MSFS mag je blij zijn als een payware addon de grafische kwaliteit haalt van een default aircraft... het is bijna de omgekeerde wereld! (Vooral simpele FSX > MSFS ports zijn gewoon afgrijselijk imho).

Maar ik denk dat de meeste mensen addon vliegtuigen kochten vanwege de betere systemen. Dan kijk je al snel naar airliners (die letterlijk heel veel systemen hebben) maar bijvoorbeeld A2A voegde echt iets extra's toe aan GA' wat je bij default planes nooit had: goed vlieggedrag, je moest ze onderhouden (wear and tear), echt elk knopje werkte, de staat werd onthouden, etc.

Kortom: de betere addon aircraft zagen er beter uit en werkten beter. In MSFS is het allemaal wat minder de moeite waard... vooral omdat de SDK nog niet echt top schijnt te zijn. Sommige developers proberen en snel een slaatje uit de slaan door hun meuk te porten naar MSFS maar ik hoop dat niet veel mensen daar intrappen. Carenado schijnt het dan nog redelijk te doen (wat op zich grappig is want dat merk werd in het verleden omzeild door de die hard simmer) maar als je écht een payware vliegtuig wilt dat écht iets toevoegt... dan moet je nog een hele tijd wachten, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

bartvl schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:42:
Ik zie dat bij Alternate het Thrustmaster TCA Officer Pack op 9 werkdagen levering staat. Er lijkt dus een levering aan te komen. Ik ben benieuwd, ik had eigenlijk al gehoopt hem in huis te hebben :).
Ik zag bij cd romland (de throttle) zelfs al aankomende zaterdag vrijdag dat ze hem bij je thuis verwachten!
Maar ja. Niet van toepassing voor mij :)
Vandaag per UPS uit duitsland hier gearriveerd :):
Ben r best blij mee! Maar nog niet actief, wacht even op de patch van morgen. Daar zit al standaard de knoppen definities in voor msfs. Ipv dat ik zelf ga lopen pielen :)

Disclaimer: als de patch morgen zou komen. Afgaande van de dev roadmap van afgelopen week.

[ Voor 7% gewijzigd door 456 op 26-10-2020 21:59 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Ircghost schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:42:
Misschien had ik het gemist, maar IRIS simulations heeft een nieuwe kist uitgebracht voor MSFS. De Jabiru J160/J170 (€21). 2 soorten, 1 met glass cockpit en 1 met gauges.

https://orbxdirect.com/product/iris-simulations-jabiru

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nog geen reviews kunnen vinden van partijen die ik ken, dus weet niet hoe goed het is.
Hier een review:

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

robinez schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

ja dat idee heb ik ook, leuk voor de mensen die hem in het echt vliegen maar of hier nou een grote markt voor is voor 21 euro per vliegtuig, ik geloof er niet zo in.

Ik heb zelf wel die carenado mooney ovation mr20 aangeschaft na alle positieve verhalen om ook eens te kijken wat nou het verschil is tussen een payware vliegtuig en de factory vliegtuigen en er nu toch al aardig wat uren in gevlogen heb. Grafisch zie ik geen verschil, ik kan nou niet zeggen dat die mooney er nou zoveel beter uitziet dan een willekeurige factory vliegtuig.

Neemt niet weg dat ik wel blij ben met de mooney,
Bedankt voor dit inzicht, ik zat te twijfelen om de Mooney aan te schaffen.

Als je nagaat dat PMDG +/- € 120 kost ;)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap

aap

Nieuw-Zeeland, deze keer noordereiland.

Bij mijn laatste aankomst herkende ik ook nog een heuvel op een schiereiland waar iemand die ik volg op Strava altijd zijn hardloopsessies logde. Had daarvoor geen idee waar dat was, maar ik herkende het meteen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLnltudAam3kjT5DP2mdjRWmh7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ysmjgs40ub20L6Sw2kPl1ncU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzTJWJ4Mx-b4J-zw9zFLjtZHTG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJlq6uXg7YsSPtbVSkCBK5Sg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:12:
Mooi daar. Ik was bezig met NeoFly in Alaska maar het weer staat me tegen... Grijs, grauw, koud... kreeg vandaag m'n C172 nog geeneens de lucht in. Dus ben ik verhuisd naar PNG: hoor je vaak over als het over bush flights gaat. Maar ja... daar is alles nogal hoog, lijkt het, wat het vliegen ook niet makkelijker maakt. Misschien maar eens naar NZ vertrekken dan. Hoe is het waar daar eigenlijk rond deze tijd? Ik zoek dus eigenlijk een bushflightwaardig land waar het niet te koud is, waar wel bergen zijn maar niet te hoog... Misschien moet ik het echte bush vliegen maar vergeten en een soort van koerier worden in MeoFly. Ik wordt al die lamlendige grasbaantjes waar je nauwelijks op kan landen ook wat zat... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
YouTube: Unboxing the Honeycomb Aeronautical Bravo Throttle Quadrant

drool. preorder staan bij amazon.uk maar vrees dat het 2021 wordt

[ Voor 19% gewijzigd door lapino op 26-10-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 10:14
Siri, can you die?
- No, I can not

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Ik hoop voor jou Q1 21 maar hun productie capaciteit is niet heel groot.
Collega van me heeft reeds een preorder gezet sinds Mei en die verwacht hem niet meer dit jaar.

Blijft wel beste bang for the buck, voor die prijs vind je niets dat maar in de buurt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:36
aap schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:12:
Noordereiland.. Hmm.. Daar moet Hobbiton te vinden zijn. :9~

Als ik tzt daar aankom ga ik zeker op zoek.. Lijkt me epic als ze dat hebben meegenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Njay schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:12:

Q1 en Q2 volgend jaar de PMDG 737 en de QW787 yes please ! (al zal PMDG meer einde jaar worden)
Oh yes please! Die default 787 is echt een POC... Als ik die foto's zie dan moet ik die gewoon hebben.

Maar... kan je die ook op de vanilla Flight Sim draaien? Of MOET je daarvoor een Deluxe of Premium Deluxe hebben?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:52:
[...]

Oh yes please! Die default 787 is echt een POC... Als ik die foto's zie dan moet ik die gewoon hebben.

Maar... kan je die ook op de vanilla Flight Sim draaien? Of MOET je daarvoor een Deluxe of Premium Deluxe hebben?
basic is vaak algenoeg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Tijgert schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:52:
[...]

Basic zal inderdaad voldoende zijn , ik heb de hele nacht makerwys 5.0 beta laten draaien plus de import in pilot2atc straks maar eens een test vlucht doen.

Wel jammer dat pilot2atc de AI niet bestuurd (nog)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 12:44
Morgen of overmorgen komt mijn pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart binnen vanuit Frankrijk.
Net nog kunnen meepakken via bol oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Gummiebeer schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:26:
Morgen of overmorgen komt mijn pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart binnen vanuit Frankrijk.
Net nog kunnen meepakken via bol oOo
gefeliciteerd,

ik gebruik deze set ook en het werkt echt fantastisch met MFS2020. Ik heb met name de Throttle knoppen veranderd naar de besturing van de camera's (inside en outside) en de ATC bediening en de autopilot bediening, daardoor heb je eigenlijk nooit meer je keyboard nodig in de praktijk, alle gangbare digen bedien je via de stick en de throttle knoppen.

Ik heb wel de throttle slider wat losser gezet, die loopt wat stroef als die vanaf de fabriek komt, maar onder zit een afstelschroefje waarmee je de slider weerstand in kunt stellen.

Enige dat ik nu nog aan wil schaffen zijn de rudder pedalen, maar die komen pas eind november weer beschikbaar op de markt las ik, maar op zich heb je die niet echt nodig aangezien je de rudder ook via de stick of knoppen kunt doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Vandaag komt mijn Azerty Titanium met de 3080-kaart. Kan ik eindelijk MFS installeren en meedoen met de discussie hier :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Ik heb een soort vreemd probleempje.

Als mijn community map te groot wordt dan start mn spel ineens niet meer op?
Hebben andere mensen ditzelfde probleem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 21:57
Ik maak gebruik van Logitech Flight Yoke System en ervaar een volgende bug;
Telkens als ik een vlucht kies vanop een runway met startende motoren/propellers
en ik druk op een van de 6 knoppen van de Throttle Quadrant, krijg ik een shutdown van de engine.
Hierdoor dien ik via CTRL+E de engine terug op te starten.
Heb dit ook al ervaren mid-vlucht als ik op auto-pilot zit.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Kozzmozz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:15:
Telkens als ik een vlucht kies vanop een runway met startende motoren/propellers
en ik druk op een van de 6 knoppen van de Throttle Quadrant, krijg ik een shutdown van de engine.
Een willekeurige knop?
Die knoppen zitten niet toevallig aan een engjne shutoff of mixture toegewezen ofzo? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
bartvl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Een willekeurige knop?
Die knoppen zitten niet toevallig aan een engjne shutoff of mixture toegewezen ofzo? 😇
Neen, zonet de controle nog eens gedaan.
Alle knoppen hebben 1 bepaalde functie; T1 voor Flaps / T5 voor Cockpit/External View Mode.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Ik kan alleen zeggen dat mijn yoke dat niet heeft...

[ Voor 12% gewijzigd door aap op 27-10-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@bartvl Staat niet toevallig je throttle/mixture verkeerd gemapt? Misschien niet als axis maar als button? Omdat je een van de buttons aanraakt raak je misschien ook per ongeluk (of indirecht) lichtelijk 1 van de 3x axis aan waardoor die een button event stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, geen last van, ik vlieg sinds dag 1 van MSFS2020 met diezelfde yoke+throttle quadrant... ik gebruik vooral flaps en de andere knoppen niet echt, maar geen problemen met shutdowns van motoren..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Is er een optie in MSFS met het aanmaken van een flightplan om de max cruise in te stellen? met een 172 naar FL190 is geen optie :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2023
Chrisuu01 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:22:
Ik heb een soort vreemd probleempje.

Als mijn community map te groot wordt dan start mn spel ineens niet meer op?
Hebben andere mensen ditzelfde probleem? :?
Nog geen last van maar wel dat MSFS2020 zo traag laadt omdat die community steeds voller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Njay schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:01:
Is er een optie in MSFS met het aanmaken van een flightplan om de max cruise in te stellen? met een 172 naar FL190 is geen optie :P
Je kan op het vliegplan klikken binnen MSFS en de maximale hoogte instellen. Maar zelfs daarna stuurt de ATC je nog naar vreemde hoogtes (bug in ATC).

Ik doe zelf een world tour met een Cessna 172 en vlieg meestal tussen de 3000-4000 ft. Ik gebruik SimBrief of Little Navmap voor de planningen wat veel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Van de week verzocht de ATC me ook met mijn Caravan naar FL200 te gaan*. Ik heb toen via het ATC menu gevraagd om op 5000 voet te blijven en dat werd toegekend. Dan 3 seconden later vraagt de ATC weer gewoon doodleuk "increase height to FL200". En zoiets herhaalde zich dan drie keer, totdat ik besloot de ATC maar te negeren. Je wordt op een gegeven moment doof voor de "please expedite your climb"-berichten.

Zoiets als dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhzHKA2XsAcdOqe?format=jpg&name=large

* ik heb het even opgezocht en de Cessna zou tot 25000 voet moeten kunnen. Maar dat zou een eeuwigheid duren en lijkt me ook vrij zinloos voor vluchtjes van minder dan 50 nm.

[ Voor 27% gewijzigd door aap op 27-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Vanmiddag x-plane11 maar weer eens geïnstalleerd om fatsoenlijk airliners te vliegen.

Om een rondje te vliegen met de Toliss A319/A321 was wel weer een verademing hoor....
Grafisch gezien iets minder maar qua vliegen en systemen heerlijk om weer te doen.
(En de Tca throttle, incl detends, worden gewoon direct ondersteund)

Dus dat wordt nu x-plane voor de airliners en msfs voor VFR-fun!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:18
weststar schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:44:
Vanmiddag x-plane11 maar weer eens geïnstalleerd om fatsoenlijk airliners te vliegen.

Om een rondje te vliegen met de Toliss A319/A321 was wel weer een verademing hoor....
Grafisch gezien iets minder maar qua vliegen en systemen heerlijk om weer te doen.

Dus dat wordt nu xplane voor de airliners en msfs voor VFR-fun!
grappig, vandaag net hetzelfde gedaan :D

Ook de Tollis A321

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:04
Kan ik hieruit de conclusie trekken dat ze de patches ECHT testen voor ze ze uitbrengen? }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

weststar schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:44:

Dus dat wordt nu x-plane voor de airliners en msfs voor VFR-fun!
Om eerlijk te zijn heb ik 3 weken terug MSFS eraf gegooid. Ben nu aan het vliegen met Xplane, met de Vulcan update, en de Zibo B737. Wat een verademing. Heb zelfs wat addons gekocht voor Xplane.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Distortion schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik 3 weken terug MSFS eraf gegooid. Ben nu aan het vliegen met Xplane, met de Vulcan update, en de Zibo B737. Wat een verademing. Heb zelfs wat addons gekocht voor Xplane.
ik zit er ook weer aan te denken om Xp11 weer een beetje aan te vullen , zoals de Mooney vor XP11 te kopen , maar wil nog even een paar weken aan kijken , xp 11 staat hier ook al weken weer geinstaleerd

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

mvbo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Kan ik hieruit de conclusie trekken dat ze de patches ECHT testen voor ze ze uitbrengen? }:O
Of het was echt nòg slechter dan eerdere updates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
456 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:20:
[...]

Of het was echt nòg slechter dan eerdere updates ;)
Nee, iedere update heeft tot nu toe wel iets verprutst aan de autopilot, dus het was de meest geloofwaardige smoes om hem een paar dagen later uit te kunnen brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
|:(
Nou ja, beter uitstel van de update dan een update die het alleen maar slechter maakt. Paar dagen wachten nog.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Iedereen zo z'n voorkeur, ik heb zelf X-Plane niet maar kan me goed voorstellen dat het gedrag van de MSFS vliegtuigen nogal discutabel is en dat je daardoor FS maar even laat liggen. Ik had zojuist na opstijgen een aantal seconden de snelheidsmeter in het rood, krijg je bijna voordat je ook maar de tijd hebt om de boel te herstellen al de melding dat je het toestel hebt 'overstressed'. Ik ben er dan vanavond ook klaar mee.

Desalniettemin een paar screenshots van mijn World Tour - Australie. De PH-VCC heeft de ultieme bestemming bereikt...(laatste plaatjes)

Hier wat impressies:

Ayers Rock:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCclObR_83Kk4iwRZZbSKzB3xeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kfSX3N89aXdmicIix7r0WszZ.png?f=fotoalbum_large

De opaalmijnen van Coober Pedy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FsUECtRQ2EXNHYFXK3QgS9xmd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W2aGYLqH1ywzewkKsQCTNj0R.png?f=fotoalbum_large

Woomera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiPph310BVBM5bK_ZgwWZB_UjBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wwhHdpHmXnZ6y76lui7plEYY.png?f=fotoalbum_large

Ergens tussen Woomera en Adelaide
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fehyFhhGPE_f-5_C0rYwelgrK8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KpFy8HhhbJLO9ynKuVok5qsZ.png?f=fotoalbum_large

Tussen Mildura en Broken Hill
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s0pDmDuyRELl7ftkJIlu2L7z2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L4Dvar231aNVQATHNlcqnJgO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7XBhYlOdKVgzCryzC8pFXOliio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ovsDBUXXUzOybTglFbxrfg0.png?f=fotoalbum_large

We zijn er! Missie voltooid, we kunnen weer via een leuke route terug naar Europa.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oD1hpsvHJM5NMTfqO_TNLxH6v6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SaH3UcihO8asBVbYKcl0z1A9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_XHZKHs_dTnwzuoID5o6ufyf0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7LIEfgkZLTOeNArvfDpcazpI.png?f=fotoalbum_large

Overzicht van aangevlogen vliegvelden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwMdpq_Gt1SYj8X1P15pPSQA5mM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wdJMKQcixy52sVTHS9aRDEK9.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:31
Zojuist een eerste succesvolle vlucht gevlogen met fseconomy. Dat is toch wel een erg fijne toevoeging. Geeft wat meer een doel en het zoeken van een bestemming is ook wat gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Zijn er nog mensen die merken dat de Glass Cockpit bevriest na een tijdje?
Heb dit op een groot aantal vliegtuigen getest met een Glass Cockpit.
Midden in de vlucht bevriest de Primary Flight Display.
Specifiek de GPS map, de Airspeed Indicator, Atitude Indicator, Horizontal Indicator en Altitude Idicator.
Vreemd genoeg gaat de achtergrond wel mee met de vliegbewegingen.
Ook kan ik soms de buttons niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kozzmozz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:43:
Specifiek de GPS map, de Airspeed Indicator, Atitude Indicator, Horizontal Indicator en Altitude Idicator.
Geen last van. Heb je mods geïnstalleerd? Gooi die er eerst eens af 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
DigitalExorcist schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:08:
[...]
Geen last van. Heb je mods geïnstalleerd? Gooi die er eerst eens af 😜
Geen mods, enkel laatste beta van Little Navmap draait mee op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ook geen last van. Enkel 1 keer dat mijn muis klikken het niet meer deden in de cockpit (wel de camera functie).
Dit is een known bug en komt als je met meerdere voornamelijk undocked windows hebt gewerkt.
Na t openen van je atc scherm, undock, dock, wegklikken deed mijn muis t weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik klik dan vaak excessief vaak op dat scherm, alt-tab een keer naar windows, of pauzeer de game even met escape. Vooral die laatste van die dingen lijkt te helpen,maar soms helpt een van die andere ook al :)

Ook een in-flight reboot van die systemen heeft al eens geholpen overigens (alle electrics uitzetten mid-flight...)

#Edit:
De verwachte update is een paar dagen uitgesteld, vanwege wat issues met de auto-pilot (joh, serieus :joy: )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUZEBhwM6vcoUkIhyw_UpLphArY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mmz9hHWIqmoUct0PNrQFjKOq.png?f=fotoalbum_large
https://www.flightsimulator.com/update-5-delay/

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-10-2020 23:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

North en South Carolina in de schemering.

Edit: blijkbaar was er een probleempje bij FSEconomy waardoor ze gisteren hun database teruggezet hebben van 13 uur eerder. Mijn vluchten in Nieuw-Zeeland van gisteren bestaan opeens niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9hW3n5jyJ4B5khRXOnW58ivZ9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G490LLeLMWnpWFE4ahwWKkHU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX4MvdvJJ8gJfk3VsdIlneVJ5ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wstcNsPysadqxoJle0m7wGOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyPO-70eZHsDbxu12ma7XsAAw4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ExutiIkbw5E8eNobbUJ7pRN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door aap op 28-10-2020 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
aap schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:36:
* ik heb het even opgezocht en de Cessna zou tot 25000 voet moeten kunnen. Maar dat zou een eeuwigheid duren en lijkt me ook vrij zinloos voor vluchtjes van minder dan 50 nm.
Het plafond is dan wel wat lager, 22.800 voet en tot iets van 16.000 klimt de C208 best redelijk. Aangezien hij geen drukcabine heeft, moet je toch al wel een goede reden hebben zo hoog te vliegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
Voor iedereen die FS2020 zonder onderbrekingen wil opstarten en rechtstreeks naar de welcome screen wil gaan, zie hier.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

BazerK schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:
Voor iedereen die FS2020 zonder onderbrekingen wil opstarten en rechtstreeks naar de welcome screen wil gaan, zie hier.
Of wacht nog 1 of 2 dagen op de update #5 :

https://www.flightsimulat...ploads/2020/10/Slide1.png

Ik zal blij zijn als dit scherm weg is. Al was t maar dat ik dat deuntje niet meer aan kan horen (en niet uit kan zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
hmmm, het is al eerder beloofd in eerdere updates, zullen het zien O-)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

BazerK schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

hmmm, het is al eerder beloofd in eerdere updates, zullen het zien O-)
Waarom zit die 'press any key' er uberhaupt in? Wat is hun gedachte geweest om bij een game, wat toch al behoorlijke laadtijden heeft, een 'break' te maken die door iedereen na de eerste keer meteen wordt weggeklikt :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
Voor de mensen die het mfs2020 boek hebben van aerosoft, er is weer een nieuwe update beschikbaar in je account waarbij de hele japan update beschreven wordt inclusief de 6 nieuwe airports plus additionele informatie over de render scale. Versie 1.60 is nu de nieuwste versie.

volledige changelog kun je hier vinden in de version history tab:
https://www.aerosoft.com/...guide-to-flight-simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:59:
Voor de mensen die het mfs2020 boek hebben van aerosoft, er is weer een nieuwe update beschikbaar in je account waarbij de hele japan update beschreven wordt inclusief de 6 nieuwe airports plus additionele informatie over de render scale. Versie 1.60 is nu de nieuwste versie.

volledige changelog kun je hier vinden in de version history tab:
https://www.aerosoft.com/...guide-to-flight-simulator
Het is wel echt briljant hoe ze een boekwerk zo blijven supporten (ok als je dat hardop zegt klinkt het heel raar en als je het 15 jaar geleden had gezegd was het nog veel raarder geweest...). Jammer dat het wel vrij basic is allemaal .. ik heb zo'n guide niet nodig maar qua opmaak en alles is het wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
DigitalExorcist schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Het is wel echt briljant hoe ze een boekwerk zo blijven supporten (ok als je dat hardop zegt klinkt het heel raar en als je het 15 jaar geleden had gezegd was het nog veel raarder geweest...). Jammer dat het wel vrij basic is allemaal .. ik heb zo'n guide niet nodig maar qua opmaak en alles is het wel erg aantrekkelijk.
ja, dat vind ik ook, ik heb hem gekocht toen het versie 1.20 was en er is sindsdien zoveel toegevoegd dat het echt inmiddels een groot boekwerk is geworden (230 pagina's) en de updates zijn allemaal gratis voor een al relatief goedkoop boek.

De informatie die er in staat is gericht op de beginner tot licht gevorderde (waaronder ik val), voor mij stond er zoveel waardevolle informatie in dat ik er behoorlijke stappen door gemaakt heb en wat meer gerichter kon zoeken op internet naar informatie waar ik op dat moment in geinteresseerd was. Voor de hardcore simmers hier en gevorderden staat hier niks nieuws in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 11:04
Enig idee waar ik kan vinden wat in de pijplijn zit qua vliegtuigen vanuit MS zelf? Of developers? Ben beetje nieuw met addons en ken de makers ook nog niet echt. Wordt beetje saai, telkens de A320 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
DVDL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:43:
Enig idee waar ik kan vinden wat in de pijplijn zit qua vliegtuigen vanuit MS zelf? Of developers? Ben beetje nieuw met addons en ken de makers ook nog niet echt. Wordt beetje saai, telkens de A320 :)
Microsoft brengt zelf geen vliegtuigen meer uit,dat laten ze over aan de 3rd party ontwikkelaars. Uit m'n hoofd wat er aankomt:
- Aerosoft CRJ
- Aerosoft Twin Otter
- Aerosoft Airbus (A318-A321 en A330)
- PMDG 737NG3
- QualityWings 787

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik mis wel iets van een handleiding voor de kisten & apparatuur. Ik wilde laatst gaan vliegen met de Citation longtitude, maar ik had gewoon geen idee van de reference speeds. Ik snap dat ze niet de officiële handleidingen kunnen meeleveren, maar een paar basis referenties & uitleg zou erg nuttig zijn.

Zo vloog ik gisteren in de X Cub, die heeft de G3X Garmin, maar ik wist niet echt hoe die werkt. Dus nu maar de officiële handleiding gevonden, maar dat is alleen maar omdat iemand online zei dat het de G3X is die er in zit, zelfs dat wordt nergens gemeld (volgens mij). En er zit natuurlijk nogal een verschil tussen de echte versie en de gesimuleerde versie, dus je kunt het niet 1 op 1 volgen.

En nu Microsoft/Asobo, wat mij betreft de makkelijke route hebben gekozen door bijna overal de G1000 of G3000 in te stoppen hadden ze wat mij betreft wel de moeite kunnen nemen om die in ieder geval te documenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Ircghost schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:51:
Ik mis wel iets van een handleiding voor de kisten & apparatuur. Ik wilde laatst gaan vliegen met de Citation longtitude, maar ik had gewoon geen idee van de reference speeds. Ik snap dat ze niet de officiële handleidingen kunnen meeleveren, maar een paar basis referenties & uitleg zou erg nuttig zijn.

Zo vloog ik gisteren in de X Cub, die heeft de G3X Garmin, maar ik wist niet echt hoe die werkt. Dus nu maar de officiële handleiding gevonden, maar dat is alleen maar omdat iemand online zei dat het de G3X is die er in zit, zelfs dat wordt nergens gemeld (volgens mij). En er zit natuurlijk nogal een verschil tussen de echte versie en de gesimuleerde versie, dus je kunt het niet 1 op 1 volgen.

En nu Microsoft/Asobo, wat mij betreft de makkelijke route hebben gekozen door bijna overal de G1000 of G3000 in te stoppen hadden ze wat mij betreft wel de moeite kunnen nemen om die in ieder geval te documenteren.
ja vind ik ook wel,

daarom heb ik dat boek van aerosoft (sofly) gekocht, daarin wordt de g1000 tot in detail enorm uitgebreid uitgelegd en de G3000 op hoofdlijnen (waaronder hoe je het flightplan tijdens de vlucht aanpast) in de TBM tutorial.

Maar zeker als beginner vond ik de initiele start in MFS2020 vrij heftig, gelukkig staan er veel tutorials op youtube en hier op tweakers krijg je ook enorm veel informatie doordat er ook veel mensen met veel sim ervaring posten, daardoor kreeg ik er wel steeds meer inzicht in. Maar vanuit MFS2020 zijn de meegeleverde tutorial missies onvoldoende om er echt in te kunnen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Weet iemand of t een nadeel is om msfs in een window te draaien (tov full screen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
robinez schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Maar zeker als beginner vond ik de initiele start in MFS2020 vrij heftig, gelukkig staan er veel tutorials op youtube en hier op tweakers krijg je ook enorm veel informatie doordat er ook veel mensen met veel sim ervaring posten, daardoor kreeg ik er wel steeds meer inzicht in. Maar vanuit MFS2020 zijn de meegeleverde tutorial missies onvoldoende om er echt in te kunnen duiken.
Dat is toch ook wel de aard van het beestje? Het is een simulator. Je kan ook niet verwachten dat je zonder ervaring in de cockpit van een 737 stapt en zo naar Alicante vliegt ;)

Dan heb je als ontwikkelaars eigenlijk 2 keuzes:
- Dumb downen. Dan krijg je een fancy 'pilotwings'. Zeg maar MS Flight. Maar de echte FS fans (die flink geld uitgeven en langdurig spelen) ben je dan kwijt.
- Vol inzetten op de echtheid van de simulator. Dat heeft MS2020 gelukkig gedaan.

Nou vind ik inderdaad wel dat er een soort 'vliegopleiding' in zou mogen zitten. Net zoals je in het echt doet. Maar dat is best lastig te doen, zeker als je het gedrag van de piloot in opleiding een beetje correct wil sturen. Traditioneel doen sims dit helemaal niet en toen ik in een echte cockpit stapte heb ik hier ook een aantal zeer vervelende gewoontes af moeten leren. Met name teveel naar de meters kijken (regelmatig zette mijn instructeur de G1000 schermen gewoon op zwart en vroeg me waarom ik in het vliegtuig zat als ik alleen maar TV wou kijken :') ). Maarja, zeker met de sims waarmee ik begon (Flight Simulator 3) had je behalve de meters nauwelijks visuele inschatting zoals je in een echt vliegtuig hebt. Eigenlijk is dat pas echt gekomen met VR. Dus je moest het wel met de meters doen. Aan de andere kant was het hele radionavigatie gebeuren appeltje eitje. Maarja, laat het daar in het begin (en sowieso met vliegen als hobby) niet bepaald om gaan. Het voelde alsof ik eigenlijk met een achterstand begon ten opzichte van een 'schone' beginner.

Maar een hele vliegopleiding in een sim met correcte beoordeling en sturing van het juiste vlieggedrag, dat is eigenlijk een hele sim op zich (een instructeurssim). Daarmee kom je er niet met wat tutorials.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 28-10-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
BazerK schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:
Mijn dank is groot nu start het eindelijk binnen een acceptabele tijd op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

nvm, met wat beter lezen begreep ik dat dit waarschijnlijk niet je punt was :P

[ Voor 139% gewijzigd door Ircghost op 28-10-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:27:
Ik snap volledig waar je heen wilt, EN ik denk juist dat je jezelf hierdoor tegenspreekt. Het is inderdaad de bedoeling dat het een simulator is, en bij simuleren horen ook instructies en achtergrond informatie. Als ik kijk naar vliegtuigen in DCS of de (betere) payware vliegtuigen in de flight sims, die hebben reference sheets en (beknopte) handleidingen.

Je stapt juist niet zomaar in een vliegtuig, vooral niet als het groter is dan een 1 motorige prop, als je niet op zijn minst de basis kan leren van het vliegtuig. Daarom was ik blijer geweest als Microsoft bijvoorbeeld maar 6 kisten zou maken (i.e. single & multi GA prop, commercial prop, Business jet en 2 jet airliners). En ze daarbij beter werkende systemen en handleidingen hadden geschreven.

Gelukkig zijn er ondertussen genoeg a320's gemaakt voor de flight sim wereld, maar anders kun je niet even googlen op A320 operating manual :P, waar je die voor de echte vliegtuigen in de GA categorie nog wel makkelijk online kan vinden.
Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Qua documentatie mist het allemaal wel flink. Dat doen de third party toestellen zoals Carenado een stuk beter. Volgens mij zit er niet eens een checklist in voor de 172 (al heb ik dat eerlijk gezegd niet opgezocht :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Is er een demo versie of een proef versie van flight simulator?

Ik wil kijken of deze game op mij computer kan en kijken of ik het leuk gaat vinden. De spec geven aan dat mij pc het aan kan ik wil het liever testen.
Ik wil niet gelijk het spel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Evertt schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:33:
Is er een demo versie of een proef versie van flight simulator?

Ik wil kijken of deze game op mij computer kan en kijken of ik het leuk gaat vinden. De spec geven aan dat mij pc het aan kan ik wil het liever testen.
Ik wil niet gelijk het spel kopen.
Je kunt voor 1 maand de game pass afsluiten, is een paar euro. Dan kun je het proberen, zit namelijk in begrepen. Werkt het niet dan heb je in ieder geval nog een paar goede games die je voor een maand kan spelen (zoals Fallout 76, Forza, Gears of War etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:13
Ircghost schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Je kunt voor 1 maand de game pass afsluiten, is een paar euro. Dan kun je het proberen, zit namelijk in begrepen. Werkt het niet dan heb je in ieder geval nog een paar goede games die je voor een maand kan spelen (zoals Fallout 76, Forza, Gears of War etc)
Beter nog, 1 maand is 1 euro als nieuwe user!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

De laatste tijd met de a32NX onderweg. Nu ga ik toch weer lekker met de TBM rondhoppen.

Ik ga eens ff lekker klagen ;)

Wat me stoort:

Autopilot leeft een eigen leven (gaat soms wel 5NM van TRK af, soms idiote pitch attitudes, reageert niet op inputs)
Bij harde wind is het op de final approach net een herfstblaadje in de wind; flaren betekent dat je als een heliumballon omhoog gaat, enige remedie lijkt hem dan maar tegen het dek te rammen (ik begon echt aan m'n flying skills te twijfelen)
FMS is zeer beperkt en eigenlijk niet van toegevoegde waarde.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aap

aap

Vandaag gevlogen rondom Brisbane in Australië. Ik had verwacht dat Australië er niet heel bijzonder uit zou zien, omdat het landschap daar (vaak) niet heel gevarieerd was, maar ik had me vergist: het zag er prima uit en met heel veel detail.

Ik viel wel weer in mijn oude valkuil: niet goed gekeken of ik voldoende brandstof bij me had. Ik was al in de approach van Brisbane toen de motor stilviel. Ik probeerde het nog uit te zweven, maar ik zat nog net te ver. Toen bleek na de restart ook nog eens dat op mijn vertrekluchthaven en in de verre omtrek daarvan geen brandstof te koop was (in FSEconomy). Ik wilde de volgeboekte, dus lucratieve vlucht naar Brisbane toch niet laten schieten. Door direct te vliegen op GPS i.p.v. de IFR-route te volgen, kwam ik net uit, met nog 4% in de tank na touchdown.

Daarna nog even een kort vluchtje gedaan met de DA40 in San Diego, omdat ik de laatste tijd alleen maar met de Caravan gevlogen had. Ik dacht tot nu toe dat mijn PC MSFS best goed aankon, maar San Diego liet hem toch wel kraken; net 20 fps op high settings, het vloog toch net niet meer soepel.

Australië is toch best groen. Er zitten vast veel Koala's in die bomen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YySnhc9j57_GQ0ZhjmSH5ETRYOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwOQ8vQGlTRuiIkpXAIeSs0E.jpg?f=fotoalbum_large

Toch best veel details, toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-37YqPwtfoZRTmaIqe1W1IqP6GM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xNk28u5KVZvGSuv7J6sTCXU.jpg?f=fotoalbum_large

Brisbane.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isgjUcwqV22UD6cAvpWfdNcPE6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eY7Ge96cACn85yXMot6gpmY2.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig: er is een stad die 'Gympie' heet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPMDwNrGkQ9jAGolXIZbKCVHoTs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8HSwpKnR0SO0uWX3cHjyDRQm.png?f=user_large

San Diego. Mooi die photogrammetry, maar niet goed voor het zelfvertrouwen van mijn PC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvv77MW2orOXWIpzP9n8VSsTCdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImiR1zfAbVqj5CX1fhD4HWp8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
GekkePrutser schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
Dat is toch ook wel de aard van het beestje? Het is een simulator. Je kan ook niet verwachten dat je zonder ervaring in de cockpit van een 737 stapt en zo naar Alicante vliegt ;)

Dan heb je als ontwikkelaars eigenlijk 2 keuzes:
- Dumb downen. Dan krijg je een fancy 'pilotwings'. Zeg maar MS Flight. Maar de echte FS fans (die flink geld uitgeven en langdurig spelen) ben je dan kwijt.
- Vol inzetten op de echtheid van de simulator. Dat heeft MS2020 gelukkig gedaan.

Nou vind ik inderdaad wel dat er een soort 'vliegopleiding' in zou mogen zitten. Net zoals je in het echt doet. [...]
Maar een hele vliegopleiding in een sim met correcte beoordeling en sturing van het juiste vlieggedrag, dat is eigenlijk een hele sim op zich (een instructeurssim). Daarmee kom je er niet met wat tutorials.
MSFS verdrinkt je dan ook wel in de mogelijkheden, aantallen toestellen en mogelijke omgevingen. Alleen al door veel keuzes (in eerste instantie) te beperken of iets verder weg te leggen, zou je dat verdrinkingsgevoel kunnen verminderen. Dwing of verleid nieuwe piloten een (kleine) training door waarbij toestel en omgeving gewoon vastliggen. Of gooi ze gewoon met een C172 op het platform van Meigs, euhh... Renton WA dan.

Maar als je als nieuwe flightsimmer in een lijstje een C172, SR22, A320, B787 ziet staan, dan is de kans niet groot dat hij de Cessna kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bacchus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:03:
[...]
Dwing of verleid nieuwe piloten een (kleine) training door waarbij toestel en omgeving gewoon vastliggen. Of gooi ze gewoon met een C172 op het platform van Meigs, euhh... Renton WA dan.
Alsjeblieft niet dwingen, ik word knettergek als ik een game (ofja, sim in dit geval) koop, en de helft van de content of meer is 'locked' tot ik bepaalde kul-dingen heb afgerond. Ik betaal de hoofdprijs voor de software, en vervolgens mag ik 90% niet gebruiken zonder dat ik de dingen heb gedaan die ik niet leuk vind.

Wat mij betreft staat de 'Flight training' (of hoe het ook heet) prominent genoeg op het eerste scherm dat je ziet als je MSFS opstart, dus als een nieuweling wil de basis van vliegen wil leren, kan dat met 1 druk op de knop vanaf het hoofdmenu... Wat wil je nog meer? Zoals het nu is is het imho perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hoogie2004 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Alsjeblieft niet dwingen, ik word knettergek als ik een game (ofja, sim in dit geval) koop, en de helft van de content of meer is 'locked' tot ik bepaalde kul-dingen heb afgerond. Ik betaal de hoofdprijs voor de software, en vervolgens mag ik 90% niet gebruiken zonder dat ik de dingen heb gedaan die ik niet leuk vind.

Wat mij betreft staat de 'Flight training' (of hoe het ook heet) prominent genoeg op het eerste scherm dat je ziet als je MSFS opstart, dus als een nieuweling wil de basis van vliegen wil leren, kan dat met 1 druk op de knop vanaf het hoofdmenu... Wat wil je nog meer? Zoals het nu is is het imho perfect.
Exact, keuze geven is beter, maar er zullen altijd mensen zijn die denken alles te kunnen, er dan niks van bakken en de Sim de schuld geven.
Je moet de beheersing kunnen opbrengen te beginnen bij het begin.

Als ik alles geforceerd zou moeten “leren” voor ik mocht vliegen dan liet ik hem liggen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[...]

Ik haal erg veel plezier uit OnAir icm msfs, dat ik in OnAir eerst een checkride moet doen voordat ik een toestel mag vliegen.
Kan me voorstellen dat er een addon komt die een training simuleert in msfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
jppilot schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

Beter nog, 1 maand is 1 euro als nieuwe user!
Bedankt.

Ben benieuwd of dat de hele game is of een helft ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Evertt schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

Bedankt.

Ben benieuwd of dat de hele game is of een helft ervan.
Het is de basis game, zonder de premium of deluxe content. (gelijk aan de 60 euro versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje nog over de versies; de luxere heeft bijvoorbeeld EHAM. Fijn, mooi, kost meer geld.
Maar wat zie je dan op EHAM als je de vanille versie hebt? Is er wel iets of gewoon laag polygonische blokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@Tijgert EHAM ziet er dan uit als andere normale vliegvelden, waarschijnlijk kun je het vergelijken met hoe Rotterdam Airport er uit ziet. In de Deluxe versie zijn er meer handmatig geplaatste en aangepaste gebouwen.

--

Volgens mij was het nog niet gemeld hier, maar er komt een nieuwe bush trip met de world update USA (update 7). Die zal in Alaska zijn :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Ircghost schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:52:
Volgens mij was het nog niet gemeld hier, maar er komt een nieuwe bush trip met de world update USA (update 7). Die zal in Alaska zijn :)!
Ik hoop dat dat dan een echte bush trip wordt.

Toen de Japan update aangekondigd werd, stond op het officiële forum ook dat er een bush trip bij zou zitten. Maar er zat uiteindelijk alleen de Japan Tour in, wat niet meer was dan een lange vlucht "van hier naar Tokio", die je geheel op de autopilot kon vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

aap schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Ik hoop dat dat dan een echte bush trip wordt.

Toen de Japan update aangekondigd werd, stond op het officiële forum ook dat er een bush trip bij zou zitten. Maar er zat uiteindelijk alleen de Japan Tour in, wat niet meer was dan een lange vlucht "van hier naar Tokio", die je geheel op de autopilot kon vliegen.
Fair enough, hoop inderdaad op een echte bush trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Ircghost schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Fair enough, hoop inderdaad op een echte bush trip.
zou inderdaad mooi zijn.

gelukkig komen er steeds meer bush trips beschikbaar vanuit de community, hier kun je er al 7 vinden bijvoorbeeld

https://flightsim.to/c/utilities/bushtrips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist de Developer Q&A van gisteren teruggekeken. Moet zeggen dat het wel interessant was, vooral om wat extra achtergrond informatie over de sim te weten te komen, bijvoorbeeld is er het een en ander uitgelegd hoe het weer in de sim werkt. Zeker een aanrader om te bekijken.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:15:
Ik heb zojuist de Developer Q&A van gisteren teruggekeken. Moet zeggen dat het wel interessant was, vooral om wat extra achtergrond informatie over de sim te weten te komen, bijvoorbeeld is er het een en ander uitgelegd hoe het weer in de sim werkt. Zeker een aanrader om te bekijken.
Moet het nog even terugkijken maar ik begreep dat een aantal vragen toch écht vakkundig vermeden werden (zoals AI traffic en de problemen daaromtrent, waarbij de devs het wisten te draaien naar liveries en licenties van grote maatschappijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Moet het nog even terugkijken maar ik begreep dat een aantal vragen toch écht vakkundig vermeden werden (zoals AI traffic en de problemen daaromtrent, waarbij de devs het wisten te draaien naar liveries en licenties van grote maatschappijen).
Mbt de AI traffic is inderdaad de vraag niet beantwoord of er nog verbeteringen gepland staan (gebrek aan vliegtuigen, en het gedrag van de AI vliegtuigen), dat onderwerp word snel vermeden en het gaat voornamelijk over liveries. Is inderdaad een pijnlijk puntje lijkt wel bij ASOBO. Het doel van microsoft is wel om zoveel mogelijk kloppende AI vliegtuigen en liveries in de sim te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Mbt de AI traffic is inderdaad de vraag niet beantwoord of er nog verbeteringen gepland staan (gebrek aan vliegtuigen, en het gedrag van de AI vliegtuigen), dat onderwerp word snel vermeden en het gaat voornamelijk over liveries. Is inderdaad een pijnlijk puntje lijkt wel bij ASOBO. Het doel van microsoft is wel om zoveel mogelijk kloppende AI vliegtuigen en liveries in de sim te hebben.
Maar bijv. ook ATC van 'real live' simmers: als ik rondvlieg krijg ik vaak wel de Etihads en Lufthansa piloten te horen (de 'AI-controlled airplanes' zeg maar) maar niet Jantje en Pietje die in dezelfde regio rondvliegen valt me op. Zelfde als met taxiën, hoewel ik van de week wel bijna 8 minuten moest wachten op een "Generic <xxx>" die op de runway van Groningen besloot om een dutje te gaan doen terwijl ik wilde vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: KLM begint met virtual-realitytrainingen voor piloten van Embraer-vli...

Dit wil ik!! :D

Mooi toestel ook wel trouwens. Een Embraer 175 voor MSFS 2020 zou erg leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:34
aap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:57:
Vandaag gevlogen rondom Brisbane in Australië. Ik had verwacht dat Australië er niet heel bijzonder uit zou zien, omdat het landschap daar (vaak) niet heel gevarieerd was, maar ik had me vergist: het zag er prima uit en met heel veel detail.

Ik viel wel weer in mijn oude valkuil: niet goed gekeken of ik voldoende brandstof bij me had. Ik was al in de approach van Brisbane toen de motor stilviel. Ik probeerde het nog uit te zweven, maar ik zat nog net te ver. Toen bleek na de restart ook nog eens dat op mijn vertrekluchthaven en in de verre omtrek daarvan geen brandstof te koop was (in FSEconomy). Ik wilde de volgeboekte, dus lucratieve vlucht naar Brisbane toch niet laten schieten. Door direct te vliegen op GPS i.p.v. de IFR-route te volgen, kwam ik net uit, met nog 4% in de tank na touchdown.

Daarna nog even een kort vluchtje gedaan met de DA40 in San Diego, omdat ik de laatste tijd alleen maar met de Caravan gevlogen had. Ik dacht tot nu toe dat mijn PC MSFS best goed aankon, maar San Diego liet hem toch wel kraken; net 20 fps op high settings, het vloog toch net niet meer soepel.

Australië is toch best groen. Er zitten vast veel Koala's in die bomen!
[Afbeelding]

Toch best veel details, toch?
[Afbeelding]

Brisbane.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

San Diego. Mooi die photogrammetry, maar niet goed voor het zelfvertrouwen van mijn PC.
[Afbeelding]
Ziet er echt heel gaaf uit! Vooral San Diego.
Ik wil mijn Flight Sim hobby ook weer gaan oppakken echter is mijn pc niet goed genoeg.
Momenteel heb ik een Dell Xps 13 laptop en die gaat dit volgens mij nooit trekken, althans niet met mooie vloeiende beelden.

Op wat voor een systeem draai jij dit? Gezien de mooie graphics.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

aap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:57:
[Afbeelding]
Is een leuke kleine plaats :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

martin484 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:35:
[...]
Op wat voor een systeem draai jij dit? Gezien de mooie graphics.
Ik heb een AMD 3700X en een Nvidia 2070 Super. Daarmee kan ik i.h.a tussen de 45 en 60 fps draaien met settings op high in 1440p-resolutie. Maar dus bij San Diego viel dat terug naar 20-25 fps en dat was echt merkbaar.

Als ik echter kijk naar de CPU en GPU belasting, dan zitten beide meestal onder de 50%, dus ik snap niet zo goed waarom het niet vloeiender kan. Het zal wel iets zijn met dat MSFS niet alle cores van de CPU kan benutten(?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
@aap check met taskmanager Windows performance en zet change graph to logic processor ipv overal utilization, dan zie je denk ik de shortcoming van DX11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:34
aap schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Ik heb een AMD 3700X en een Nvidia 2070 Super. Daarmee kan ik i.h.a tussen de 45 en 60 fps draaien met settings op high in 1440p-resolutie. Maar dus bij San Diego viel dat terug naar 20-25 fps en dat was echt merkbaar.

Als ik echter kijk naar de CPU en GPU belasting, dan zitten beide meestal onder de 50%, dus ik snap niet zo goed waarom het niet vloeiender kan. Het zal wel iets zijn met dat MSFS niet alle cores van de CPU kan benutten(?).
Thanks! Mooie beelden!
Ik overweeg om een nieuwe desktop in elkaar te (laten) zetten. Maar denk dat ik even wacht op die nieuwe Nvidia kaarten (3070/3080) om zo meer op de langere termijn ook nog wat aan die desktop te hebben.
Ik lees ook wel wisselende dingen, AMD of Intel mbt MSFS. eens goed over gaan nadenken. Kan eigenlijk niet wachten haha als ik al die mooie beelden zie.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

bartvl schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:42:
Inmiddels heb ik een verzendbevestiging gehad, hopelijk morgen in huis!
Hij staat nu ook op leverbaar:
https://www.alternate.nl/...-set/html/product/1652306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:31
Ik heb in augustus bij Flightsimwebshop de TCA officers pack besteld maar deze is helaas al 2x uitgesteld (overal overigens).

Nou zag ik deze laatst ook bij Alternate staan met de opmerking dat ze binnen 9 werkdagen konden verzenden. Nu 3 dagen later krijg ik bericht dat de order is verwerkt door Alternate en is aangemeld bij DHL :)

edit...
bartvl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Inmiddels heb ik een verzendbevestiging gehad, hopelijk morgen in huis!
Hij staat nu ook op leverbaar:
https://www.alternate.nl/...-set/html/product/1652306
Haha je bent me net voor ;) . Ik dus ook :P

[ Voor 36% gewijzigd door Sparkiezz op 29-10-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Ik zie dat de Logitech rudder pedalen bij amazon weer leverbaar zijn. (pricewatch: Logitech G Flight Simulator Rudder Pedals Zilver, Zwart)
Zijn die goed? Ik kreeg de indruk dat de Thrustmasters i.h.a. beter gewaardeerd zijn, maar die zijn sowieso nergens leverbaar.

ik heb al de Logitech/Saitek yoke. Zijn er nog voordelen aan om pedalen van hetzelfde merk te hebben? Ik heb het idee dat pedalen en yoke onafhankelijk van elkaar werken.

[ Voor 18% gewijzigd door aap op 29-10-2020 15:26 ]

Pagina: 1 ... 112 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc