Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:16
Vanmiddag een aantal van de halloween quests gedaan in onair, je kunt per ingredient zelf kiezen uit drie lokaties voor dat specifieke ingredient op de wereld die varieren in lengte van de vlucht, ik had voor 1 van de quests gekozen voor een vlucht in India aangezien ik daar nog nooit gevlogen had. Mijn vlucht ging van: VAMO - VIDP, een vlucht van ongeveer 40 minuten.

Direct was al duidelijk dat dit niet zomaar willekeurige vluchten zijn, ze zijn echt in mooie omgevingen (de andere quests die ik tot nu toe gevlogen heb zijn ook prachtig).

Ook leuk is dat als je een vlucht succesvol afrond dat je weer twee travel candies verdient om meer ingredienten op te gaan halen in de andere gebieden. Ook krijg je extra XP voor het maken van de vluchten wat weer goed is voor je profiel. Wel wordt je vlucht wat strenger beoordeeld naar mijn gevoel, ik kreeg na de vlucht namelijk te maken met bijna 2 procent reputatie schade omdat ik tijdens de vlucht wat verkeerde dingen had uitgevoerd op mijn autopilot waardoor de cargo vermoedelijk toch wat geleden heeft (wat ik me overigens wel kan voorstellen als ik zag wat er gebeurde tijdens het vliegen :D )

Maar goed, de eerste ingredienten zijn binnen en ik ben hard op weg naar mijn eerste crafted candy om aan te leveren. Hoe meer crafted candies je maakt hoe meer bonus percentage je krijgt volgende week tijdens het afleveren van het snoepgoed in de verschillende landen, en dat is weer rechtstreeks van invloed op de leaderboards, dus het is aan te raden om meerdere candies te maken (elke candy is 9 ingredienten).

Het is een erg leuk event om aan mee te doen vind ik.

Hier twee foto's van het prachtige kleurrijke india waar ik doorheen gevlogen ben voor deze opdracht, de foto's zijn genomen rond het vliegveld VAMO dat ligt in het Sariska National Park dat echt prachtig is om overheen te vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ7KtSEFOlVdFGs4an6A4nmIsHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiKONwULrtTcPXcLoVHnDciO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAXGs2u1nV2_pnsymNMD_NB1B5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/209JODex6DB32ys2VJfp3aST.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Laatste stuk (helft?) van EHEH-EHTE vanmorgen vroeg in de C172. Ben een rondje Nederland aan het doen op de momenten dat het even schikt.. Het waaide best pittig vanmorgen (40 tot 50 kts wind!)..

EHGG - EHLE
EHLE - EHRD
EHRD - EHEH
EHEH - EHTE (dit filmpje dus)

en binnenkort maar van EHTE naar EHGG. Blijft leuk..

Vergeef me de crappy approach. Ik moest wel zo'n beetje klaar maken om aan het werk te gaan na die eerste go-around die nodig was omdat ik iets te laat door had wáár het veld lag. Dus een tikkeltje gerushed (maar nog ruim op tijd voor 't werk :) )

[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-10-2020 15:51 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

robinez schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:49:
Vanmiddag een aantal van de halloween quests gedaan in onair, je kunt per ingredient zelf kiezen uit drie lokaties voor dat specifieke ingredient op de wereld die varieren in lengte van de vlucht, ik had voor 1 van de quests gekozen voor een vlucht in India aangezien ik daar nog nooit gevlogen had. Mijn vlucht ging van: VAMO - VIDP, een vlucht van ongeveer 40 minuten.

Direct was al duidelijk dat dit niet zomaar willekeurige vluchten zijn, ze zijn echt in mooie omgevingen (de andere quests die ik tot nu toe gevlogen heb zijn ook prachtig).

Ook leuk is dat als je een vlucht succesvol afrond dat je weer twee travel candies verdient om meer ingredienten op te gaan halen in de andere gebieden. Ook krijg je extra XP voor het maken van de vluchten wat weer goed is voor je profiel. Wel wordt je vlucht wat strenger beoordeeld naar mijn gevoel, ik kreeg na de vlucht namelijk te maken met bijna 2 procent reputatie schade omdat ik tijdens de vlucht wat verkeerde dingen had uitgevoerd op mijn autopilot waardoor de cargo vermoedelijk toch wat geleden heeft (wat ik me overigens wel kan voorstellen als ik zag wat er gebeurde tijdens het vliegen :D )

Maar goed, de eerste ingredienten zijn binnen en ik ben hard op weg naar mijn eerste crafted candy om aan te leveren. Hoe meer crafted candies je maakt hoe meer bonus percentage je krijgt volgende week tijdens het afleveren van het snoepgoed in de verschillende landen, en dat is weer rechtstreeks van invloed op de leaderboards, dus het is aan te raden om meerdere candies te maken (elke candy is 9 ingredienten).

Het is een erg leuk event om aan mee te doen vind ik.

Hier twee foto's van het prachtige kleurrijke india waar ik doorheen gevlogen ben voor deze opdracht, de foto's zijn genomen rond het vliegveld VAMO dat ligt in het Sariska National Park dat echt prachtig is om overheen te vliegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik las ook in de change logs dat er serieuzer gekeken gaat worden naar je V/S tijdens het landen (en daar dus dan aftrek voor krijgt als deze te hoog is). Wellicht dat ze meer uit de engine lezen vwb secuurheid van je vlucht idd.
(zo wil ik nog wel eens mijn landing lights vergeten onder de 10000ft 8)7 )

PS Net ook mijn eerste Dragon Breath afgeleverd :)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Pff, weer een mail van Flightsimwebshop, levering van de Airbus TCA Officer Pack waarschijnlijk pas eind november :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsNLwEksxkz2g3gkCsxmI4MXATg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MW6IfERZG2WxkERWGzd7SBrh.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn tca throttle (gisteravond besteld bij aerosoft) wordt morgen bezorgd... 🥳

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bij Alternate heb ik nog niks vernomen van de officer pack. Ik zie bij Conrad dat ze de losse Throttle wel op voorraad (zouden moeten) hebben:
https://www.conrad.nl/p/t...sb-pc-blauw-zwart-2300312

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:49:

[...]
Let even op als je een Meteore Fragment zou gaan vervoeren.
Op USCV is geen FOB die je fuel kan leveren (als je er daar nu 1 begint, kan je binnen lopen denk ik ;))
Gelukkig had ik nog genoeg in mijn tanks (voor mijn teleporting) dat ik de vlucht nog wel kan maken (en me daarna wel weer ergens anders naar toe teleport ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Ik las ook in de change logs dat er serieuzer gekeken gaat worden naar je V/S tijdens het landen (en daar dus dan aftrek voor krijgt als deze te hoog is). Wellicht dat ze meer uit de engine lezen vwb secuurheid van je vlucht idd.
(zo wil ik nog wel eens mijn landing lights vergeten onder de 10000ft 8)7 )

PS Net ook mijn eerste Dragon Breath afgeleverd :)
die VS zit er volgens mij nog niet in, als ik mijn prestatie rapport bekijk voor die vlucht, die was overigens ook heel erg goed dit keer, echt een top landing. Maar bij mij kwam het doordat ik een turn van meer dan 45 graden had gemaakt en vooral (heel slecht) de Gforce krachten overschreden had toen ik in een vrije val kwam na een autopilot instel fout van mij :D. Dus eigenlijk best logisch.

Die dragon breath had ik ook afgeleverd, ik had gekozen voor cape town international. Best een mooi vliegveld overigens, al had ik wel het idee dat mijn vliegtuig daar iets te klein was om daar tussen de grote vliegtuigen te mogen staan (zie foto :D )

Die tip van jou mbt fuel is een goede, ga ik even op letten, thanks!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12xgR36LweeUWX5X1okBPZlohwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btFRq1202SxBudufzbygNoQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:53

ViezeVis

Sample Text

Wie kan mij adviseren in een addon?

Ik lees een 3/4tal verschillende addons terug hier op het forum waaronder OnAir en AH2. Ik wil mijn MSFS toch wat realistischer maken door vluchten te kunnen doen waar je resultaat uit kunt behalen zoals geld enz. Vooral korte vluchten van 1 tot 2 uur bijv in een Airbus o.i.d. Niet hard to play en ik wil ook niet gebonden zijn aan het feit dat ik moet spelen als je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 6% gewijzigd door ViezeVis op 22-10-2020 19:32 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:55
Ken deze website zelf niet, maar hier is de Airbus quadrant nog op voorraad:

https://www.simware.shop/...ant-airbus-edition?c=1196

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 20:36
jorank schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:08:
Ken deze website zelf niet, maar hier is de Airbus quadrant nog op voorraad:

https://www.simware.shop/...ant-airbus-edition?c=1196
Dat is een shop uit Brussel die tegenwoordig eigendom is van Aerosoft ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
DigitalExorcist schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:50:
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 EHEH-EHTE heavy winds]

Laatste stuk (helft?) van EHEH-EHTE vanmorgen vroeg in de C172. Ben een rondje Nederland aan het doen op de momenten dat het even schikt.. Het waaide best pittig vanmorgen (40 tot 50 kts wind!)..

EHGG - EHLE
EHLE - EHRD
EHRD - EHEH
EHEH - EHTE (dit filmpje dus)

en binnenkort maar van EHTE naar EHGG. Blijft leuk..

Vergeef me de crappy approach. Ik moest wel zo'n beetje klaar maken om aan het werk te gaan na die eerste go-around die nodig was omdat ik iets te laat door had wáár het veld lag. Dus een tikkeltje gerushed (maar nog ruim op tijd voor 't werk :) )
Tegen de wind in landen is ook wel wat makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

koen3950 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:22:
[...]

Dat is een shop uit Brussel die tegenwoordig eigendom is van Aerosoft ☺️
En aerosoft zelf heeft ze ook in voorraad. Dus denk dat dit t zelfde magazijn is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Ik moet even wat rechtzetten na mijn 'rant' over Taiwan, Filippijnen, Indonesie en Noord-Australie. Achteraf bleek dat de Bing Maps data uit stond. Precies ergens voordat ik Japan verliet liep FS2020 vast en heb ik deze gekilled. Omdat de Japanse Eilanden door de Japan update standaard er nog redelijk uitzien was ik in de veronderstelling dat de landen daarna niet top waren. Ik had 't bijltje er bijna bij neergegooid en had een nieuw doel uitgezocht. Ik startte even vanaf Eelde en dat bleek ook niet al te mooi zijn, ik was er toen snel achter. In data stond de Bing maps uit. Aangezet en alles was weer mooi.

De Round the World wordt dus weer voortgezet, hier wat screenshots uit de Northern Territory, een vlucht van Katherine naar Daly Waters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEgfTfFv14SiLgjDrTbPEQjXqtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8fVUosS3IqLM441Fbc5a6kYB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkSYwAxL-ULfmIgtrrKTz-i86iU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uLd8uLSmACDuJprnwYnw8xFr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4O7NWRL8rDKoW1RDugk1eShfbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2yZLz0QHDzudX7PEhSyvzBHH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2lEXY0awpQTXGWWR-6epx2HLxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qyZ1cRxTmXnSWVlRNlEKj4gy.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

die VS zit er volgens mij nog niet in, als ik mijn prestatie rapport bekijk voor die vlucht, die was overigens ook heel erg goed dit keer, echt een top landing. Maar bij mij kwam het doordat ik een turn van meer dan 45 graden had gemaakt en vooral (heel slecht) de Gforce krachten overschreden had toen ik in een vrije val kwam na een autopilot instel fout van mij :D. Dus eigenlijk best logisch.

Die dragon breath had ik ook afgeleverd, ik had gekozen voor cape town international. Best een mooi vliegveld overigens, al had ik wel het idee dat mijn vliegtuig daar iets te klein was om daar tussen de grote vliegtuigen te mogen staan (zie foto :D )

Die tip van jou mbt fuel is een goede, ga ik even op letten, thanks!

[Afbeelding]
Waar ik net ook achter ben gekomen, je kan natuurlijk meer dan 1 opdracht in je vliegtuig laden. Ik vlieg met de tbm en die kan makkelijk 3 opdrachten tegelijk meenemen... dat scheelt nogal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27

aap

Vanavond over de VS gevlogen. Het landschap is daar toch op veel plaatsen wel veel gedetailleerder dan elders. Heeft Bing daar meer gedetailleerde data?

Ik vond ook nog een tooltje waarvan ik wilde dat ik het eerder gevonden had: FS Sim Rate Bandit. Het is een heel simpel tooltje dat je laat zien op welke sim rate je draait, omdat MSFS dat zelf nergens laat zien. En na een paar keer op plus en min drukken - en ook omdat dat soms wel en soms geen effect heeft - weet ik niet meer precies zeker op welke sim rate ik draai. Het tooltje leest je hardop voor wat je nieuwe sim rate instelling is, dus je hoeft het windowtje niet eens zichtbaar in beeld te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huXEW-0Wrn6d-Qyzco0RaafMOdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBe0kSXO2XRIfyZ5jI6CFCCt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjvB2Exl6auaRQ4oJHMt3AHa7w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvPQdPeax0gSsmGnj5wZx3Wr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Handig, dat sim rate tooltje, maar ik los dat altijd op door zo'n 6x op sim rate down te rammen en dan 2x op sim rate up. De sim rate gaat namelijk niet lager dan 1/4 en ik ga nooit sneller dan 4x (meestal is 3x de max) dus 6x down is altijd de laagste optie (ook al zat ik op 2x of 3x) en dan twee keer up is altijd de standaard sim rate. Simpel, gedaan in 2 seconden, en geen behoefte aan extra rommel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 13:00
Afgelopen dagen merk ik dat bij het gebruik van Live Weather,
zowat overal aan het onweren/bliksemen is. Heb dit zowel bij dag- als nachtmodus.
Is dit een gekende bug?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Dat OnAir is wel grappig, het management gedeelte bevalt me ook wel. Ben begonnen in de Status wereld, en zit ik nu na een weekje al met 2 Boeings en 3 Airbussen die ik rond heb vliegen met personeel :+ Inmiddels, 9 dagen bezig, en 6 miljoen op de bank. Ik moet een luchtvaartmaatschappij beginnen blijkt.

Zelf weinig gevlogen, een checkride en wat vluchtjes in de Baron G58. Wil de Citation license nog halen, en dan kan ik weer wat vluchtjes doen daarin. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-10-2020 09:33 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:35
Er!k schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:37:
Pff, weer een mail van Flightsimwebshop, levering van de Airbus TCA Officer Pack waarschijnlijk pas eind november :(
Op de Thrustmaster Store is ie nu wel op voorraad.
https://shop.thrustmaster...-pack-airbus-edition.html

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m505VF4tYX7Ac-00wcVeKGTESqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtDvTKArzRS1j4R3HDZXRzG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vr-wH1vndaNfWhhAIRb-tHqEZr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H798nvezmQqa866J49Hmg5gu.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de telegraaf is vliegveld Eindhoven dicht vanwege mist, ik zie daar in de buurt van Eindhoven toch echt niets van.
Ik twijfel steeds meer aan dat "live weather"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Royer schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens de telegraaf is vliegveld Eindhoven dicht vanwege mist, ik zie daar in de buurt van Eindhoven toch echt niets van.
Ik zou eerder twijfelen aan de Telegraaf :*)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Ik denk dat live weather vooral een soort weersvoorspelling is.
Ze kijken naar de verwachtte omstandigheden (vochtigheid, luchtdruk, wind(richting), etc.) en op basis daarvan wordt een weerbeeld gegenereerd. In sommige gevallen zal dat kloppen, in andere gevallen (waar de kans op regen bijvoorbeeld 50% is) kan de voorspelling van de AI er naast zitten en zie je dus iets anders in de sim dan IRL :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En voor degene die de TCA Quadrant al hebben, de handleiding om hem te koppelen. Na de volgende patch gebeurt dit automatisch, tot dan moet je het met de hand doen.

Microsoft_Flight_Simulator_Thrustmaster_Abnormal_Procedure_-_TCA_Quadrant_and_TCA_Officer_Pack_Airbus_Edition_-_22_10_2020.pdf

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 10-09 13:58
Eh... nee hoor? Staat 'niet op voorraad'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:35
Er!k schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Eh... nee hoor? Staat 'niet op voorraad'
Dan zijn ze al weer weg, kwartiertje geleden nog besteld...

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[b]
[Afbeelding]

FS gebruikt Meteoblue als bron voor het weer. Die is wat vergevingsgezinder dan De Telegraaf..
(die waren ook fout in de oorlog...)
https://www.meteoblue.com...airport_nederland_6296684

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Op Aerosoft (zijn er nog slechts een paar beschikbaar!) en SimWare (zelfde organisatie als Aerosoft) zijn er nog te bestellen.
Die van mij is onderweg :)

Nu nog mijn licentie halen voor 2 motorige jets in OnAir :)

Edit: Op SimWare is hij iets goedkoper, ivm de verzendkosten die daar niet berekend worden (en op Aerosoft wel. Verschil zal hem wel zitten in belgisch/duitse verzenders kosten)

Edit2: Overigens zie ik als ik op jouw link klik dat hij al niet meer op voorraad is bij Thrustmaster zelf. Heb echt de indruk dat die dingen als zoete broodjes over de toonbank vliegen. Kan me niet voorstellen dat Thrustmaster er maar 10 stuks laat maken per batch.

[ Voor 33% gewijzigd door 456 op 23-10-2020 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

FS gebruikt Meteoblue als bron voor het weer. Die is wat vergevingsgezinder dan De Telegraaf..
(die waren ook fout in de oorlog...)
https://www.meteoblue.com...airport_nederland_6296684
Visibility is toch aardig rood. Snap niet zo goed dat het weer zo veel af kan wijken. Als je ziet wat er op de website allemaal voor informatie voorhanden is.Lijkt wel of er een hoop info niet gebruikt wordt of niet voldoende geupdate wordt. Misschien om data gebruik te beperken?

https://www.meteoblue.com/nl/weer/webmap/beta/nederland_verenigde-staten_4713932#coords=7.79/51.25/5.61&map=visibility~hourly~auto~sfc~none

[ Voor 7% gewijzigd door Gameaddict op 23-10-2020 10:39 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Heerlijk, die uitgestrekte, lege, woeste vlaktes in Alaska... En dat druilerige weer, dat wolkendek helemaal tot aan de horizon en dat streepje licht boven de bergen... Ik zie elke dag weer dingen die ik nog nooit gezien heb in andere sims. MSFS is echt absoluut helemaal top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOuCnPXMK52YQ9YYw5Cv6gx6dkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1unnFQgq8uX4fTHeisGqpnX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNXta2FmJfnvPI6fOUi4g4GXbIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvbUvIAxZkefGlMiACtOHNE4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan ook echt genieten van de reflecties op de neus, hoe mooi het materiaal is weergegeven ook, dat licht... Metaal is echt metaal, leer echt leer... Het is 'live' natuurlijk nog mooier, als je met TrackIR heen en weer beweegt! _/-\o_ Daar kon ik met FSX & co alleen maar van dromen... en nu is het er echt! Op mijn PC!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJ2FRUBT-YeLFaQ5McMDYsqY8oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptk5cLGqJBfVeiL6M1DFueyM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door tup61 op 23-10-2020 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Beste simmers, ik had hier al enkele keren geen dat het raadzaam was bij bepaalde online winkels terughoudend te zijn met bepaalde payware.

Dit filmpje geeft je een aardige inkijk hoe dibgen kunnen lopen en waarom je beter je sim geld aan andere dingen kunt uitgeven.

YouTube: King Air 350i eXtreme MSFS Review - WATCH BEFORE BUYING addon by Per...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oban606 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:33:
Beste simmers, ik had hier al enkele keren geen dat het raadzaam was bij bepaalde online winkels terughoudend te zijn met bepaalde payware.

Dit filmpje geeft je een aardige inkijk hoe dibgen kunnen lopen en waarom je beter je sim geld aan andere dingen kunt uitgeven.

YouTube: King Air 350i eXtreme MSFS Review - WATCH BEFORE BUYING addon by Per...
Yep, ik zei het al! Oplichters... :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
weer een paar nieuwe halloween opdrachten gedaan in japan en australie. Ook dit weer echt magische momenten kwa uitzicht beleefd. Vooral de avond vlucht in Japan van RJGO - RJTT waarbij je vertrekt vanuit de bergen en aankomt in Tokyo was een mooie vlucht.

Japan blijft echt een mooie omgeving over te vliegen mede door het sterke contrast tussen de licht bevolkte gebieden en de enorme megasteden die zo groot zijn dat je dat niet echt gewend bent te zien in europa.

Foto 1: vertrek vanuit RJGO met links het Fuji International Speedway Circuit
Foto 2: onderweg
Foto 3: de eerste tekenen van de buitenwijken van Tokyo
Foto 4: lastige approach kwa visibility voor de eindbestemming RJTT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjvQ1ZJjtE8cWucLuGBe-hmRWlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qi4LaYmbfxr2RfGXIII6nbzH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_ikPD8gjjUvLjbOZYnpHXkJv5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ctdy6UmEttks8MjwPiAfUnk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnQbAl1Cn0IIeS_6AJt1ch8Tp3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eh8NGTEnUlTKBtAafXe9xVQC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaOa8kwwTEhOWuuFM9uMKLkyqGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnIuZSYf1BcuGzagUtaFSJTb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:02:
weer een paar nieuwe halloween opdrachten gedaan in japan en australie. Ook dit weer echt magische momenten kwa uitzicht beleefd. Vooral de avond vlucht in Japan van RJGO - RJTT waarbij je vertrekt vanuit de bergen en aankomt in Tokyo was een mooie vlucht.

Japan blijft echt een mooie omgeving over te vliegen mede door het sterke contrast tussen de licht bevolkte gebieden en de enorme megasteden die zo groot zijn dat je dat niet echt gewend bent te zien in europa.

Foto 1: vertrek vanuit RJGO met links het Fuji International Speedway Circuit
Foto 2: onderweg
Foto 3: de eerste tekenen van de buitenwijken van Tokyo
Foto 4: lastige approach kwa visibility voor de eindbestemming RJTT

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice pics!

Die Tokyo route heb ik vanmorgen ook gedaan (bij daglicht). Prachtige route langs de kustlijn uitgezet, om de mountains te vermijden waar je over heen vloog (4000ft denk ik?).

Overigens krijg ik er geen candy bij om te reizen, heb er nog 9 over. Dadelijk eens een plan de champagne maken ;)

Welke wereld vlieg jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dit gebeurd nu wel erg vaak dat dingen gwoon gemakkelijk en snel worden aangeboden als payware , en ook vind ik persoonlijk heel veel van de addons die nu uit komen niet de kwaliteit hebben zoals je ze zou mogen verwachten bij Payware

daarom ook wachten , en afwachten en alleen kopen van de bekende addons makers
of het moet echt iets zijn waavan je zegt ... oke dat vind ik wel leuk
Zou minder zijn als je 40 euro uit geeft en het blijkt dat een freeare beter is en zelf dat de payware zo als hier gewoon jatwerk is ..
en zo als je ziet in MS Market place daar staan wel de meest bekende makers en ook de meeste zijn het wel weer om te kopen.

daarom heb ik zelf ook even niets meer gekocht terwijl er wel leuke dingen zijn , maar kijk over een paar maanden wel wat ik doet .. nu komt er gewon te veel uit , het is wel aantrekkelijk .. maar ik wil nu wel voorkomen dat straks in eens een andere addon maker met een betere versie komt , dat je hem dan weer gaat kopen .. je weet dat nu veel meer mensen bezig zijn om iets te maken of veranderen .. dus het komt vanzelf wel ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Nice pics!

Die Tokyo route heb ik vanmorgen ook gedaan (bij daglicht). Prachtige route langs de kustlijn uitgezet, om de mountains te vermijden waar je over heen vloog (4000ft denk ik?).

Overigens krijg ik er geen candy bij om te reizen, heb er nog 9 over. Dadelijk eens een plan de champagne maken ;)

Welke wereld vlieg jij?
ik vlieg in Cumulus, die andere werelden zijn voor mij iets te hardcore en cumulus is op dit moment precies de fun omgeving waar ik alles in kan doen wat ik wil (zoals snel transport ipv reatime).

Die candy was blijkbaar een bug, toen ik hem vanochtend opstartte gingen mijn candies terug van 14 naar 9, dus ik vermoed dat die candy bonus niet de bedoeling was. (wat ik overigens jammer vind).

Op zich geen probleem want dan huur ik wel een vliegtuig op die airport (als dat nog mogelijk is) als de travel candies op zijn.

Knap dat je dat kan zien hoe hoog ik vloog, mijn cruise hoogte was 4100ft inderdaad. Het was wel een verrassing om ineens Fuji International Speedway Circuit te zien opdoemen, ik had geen idee dat dat daar lag tussen de bergen. Dat circuit zag er overigens erg goed uit kwa model. Maar ik vlieg voornamelijk met de mooney ovation m20r, dit omdat die heel snel kan klimmen en bergen dus niet echt een probleem meer zijn en vooral dat het uitzicht vanuit de cockpit echt heel goed is ten opzichte van de stock planes.

De andere route in Australie had als eindbestemming Brisbane, ook in die route vlieg je over 2 national parken heen die er prachtig uitzien. Dat vind ik overigens nog steeds onvoorstelbaar, op mijn linkerscherm heb ik het realtime flight scherm met de kaart in Onair open en op mijn main scherm Flight simulator. Op de kaart in onair zie je dan die bergen en meren in de verte naar je toekomen en als ik dan op mijn scherm kijk zie ik gewoon die bing kaart helemaal tot leven komen vanuit mijn vliegtuig. Wat een prestatie van Asabo.

Bijvoorbeeld ik vlieg over een national park in Australie heen, ik kijk naar beneden en zie tussen de bomen op de bergen gewoon de wandelpaden lopen en de bergmeren exact zo vorm gegeven als op de bing kaart in Onair. Ongelooflijk dat dat kan op die manier tegenwoordig.

[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 23-10-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dan heb je toch wel het gevoel dat je #@$!# wordt door dat soort lui.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dr lijkt inderdaad wel wat mis te zijn met het weer in NL. Ik vlieg net vanaf EHLE, enkele schaapjes wolken aan de lucht, maar constant donder en bliksem :/

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:15:
Dr lijkt inderdaad wel wat mis te zijn met het weer in NL. Ik vlieg net vanaf EHLE, enkele schaapjes wolken aan de lucht, maar constant donder en bliksem :/
Klopt, is wereldwijd en het is een bekende bug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

robinez schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Knap dat je dat kan zien hoe hoog ik vloog, mijn cruise hoogte was 4100ft inderdaad. Het was wel een verrassing om ineens Fuji International Speedway Circuit te zien opdoemen, ik had geen idee dat dat daar lag tussen de bergen. Dat circuit zag er overigens erg goed uit kwa model. Maar ik vlieg voornamelijk met de mooney ovation m20r, dit omdat die heel snel kan klimmen en bergen dus niet echt een probleem meer zijn en vooral dat het uitzicht vanuit de cockpit echt heel goed is ten opzichte van de stock planes.
Ik heb een verassing voor je, elk vliegtuig heeft een hoogtemeter :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xgxnz0hZlAhOwmIa8LNjOb4ET8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TNbvjCiHBnIWWh03TiFdoSG1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
DigitalExorcist schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Klopt ook. Volgens mij klopt het ook dat Rex dit wel goed weergeeft...

https://rexsimulations.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Ah, Thanks, heb de laatste tijd wat minder tijd om de forums bij te houden en de game te spelen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• weststar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bGC6mXb5-zv-qzJ33YnyJQt7ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hu4sJeHhkKzqTTNslg2NKycv.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat!

(Nu nog configureren.... 🙁)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Jaloers!
Wordt ie niet automatische herkend in MSFS, of moet daar nog een update voor komen?

Graag je ervaringen delen, ik kan nog weinig reviews vinden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Zojuist het bericht gekregen dat mijn HoneyComb Throttle waarschijnlijk pas binnenkomt ergens eind December. Gelukkig heb ik mijn x55 throttle, dus kan prima vliegen, maar ik kijk wel uit naar deze throttle, vooral met de AP functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Iemand ervaring met deze jongen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmJiesEFNeeyNxCtP_p7Cu8psiM=/i/2001241813.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:58
Jazeker, in combinatie met een T16000. Hij bevalt goed, enige minpunt vind ik de analoge stick die er op zit. Daarmee kun je in de cockpit kijken maar zit op één of andere manier niet lekker onder een vinger. Het trimwieltje wat links zit vind ik handig, die gebruik ik veel.

Helaas heb ik geen vergelijkend materiaal voor je, dit is m'n eerste hotas.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 15:30

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

weststar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:24:
Hij staat!

Mijn eerste indruk is dat ie er best wel 'plastic fantastic' uitziet (, en dat ik desalniettemin er graag ook eentje hier op mijn buro zou hebben staan).
Hoe voelt het ding aan, stevig genoeg? Spelingsvrij?
Wat zijn de twee zwarte vlakken naast de ingnition switch?

Edit: En waarom is dat configureren een probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Uitvreter op 23-10-2020 16:21 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Uitvreter schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Mijn eerste indruk is dat ie er best wel 'plastic fantastic' uitziet (, en dat ik desalniettemin er graag ook eentje hier op mijn buro zou hebben staan).
Hoe voelt het ding aan, stevig genoeg? Spelingsvrij?
Wat zijn de twee zwarte vlakken naast de ingnition switch?

Edit: En waarom is dat configureren een probleem?
Ervaring tot nu toe:

Ik vind de bouwkwaliteit prima. Ding ligt stevig op het bureau en is groot genoeg voor gebruik.

Standaard ondersteuning in msfs is nog niet aanwezig (config plaatje overigens wel) maar komt hopelijk met de volgende update.
De tutorial van thrustmaster zelf helpt veel maar als je de reversers wilt gebruiken zoals bedoeld (en dus niet door een knopje in te drukken) heb je voor nu fsuipc 7 nodig.
Na wat gestoei en gegoogle heb ik die nu werkend maar ben nog niet helemaal tevreden over de afstelling. De throttle heeft een aantal standen die nog niet overeenkomen met die in de sim maar het is al wel goed vliegbaar.

Vanavond even verder stoeien...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Op het risico dat ik een enorme offtopic-schobbering krijg:

Vanaf vorige week is er op zondag bij de NPO een mooie serie te zien: Vliegende Hollanders. 'Het' verhaal van Albert Plesman en Anthony Fokker. Voor als je een avond eens géén zin hebt om te vliegen, maar wel naar mooie vliegtuigen wil kijken.
Ook op NPO-start te bekijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1J8DxiEcOH7S5mxpAut2VY5hjrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPElvPMqWEe9L19fUaOqLu0n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

weststar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Ervaring tot nu toe:

Ik vind de bouwkwaliteit prima. Ding ligt stevig op het bureau en is groot genoeg voor gebruik.

Standaard ondersteuning in msfs is nog niet aanwezig (config plaatje overigens wel) maar komt hopelijk met de volgende update.
De tutorial van thrustmaster zelf helpt veel maar als je de reversers wilt gebruiken zoals bedoeld (en dus niet door een knopje in te drukken) heb je voor nu fsuipc 7 nodig.
Na wat gestoei en gegoogle heb ik die nu werkend maar ben nog niet helemaal tevreden over de afstelling. De throttle heeft een aantal standen die nog niet overeenkomen met die in de sim maar het is al wel goed vliegbaar.

Vanavond even verder stoeien...
Klopt - Thrustmaster heeft reeds uitgegeven dat na de komende update van MSFS deze throttle automatisch gemapt gaat worden. Dus komende week waarschijnlijk.
Zie voor meer informatie (en om het voor die tijd in te stellen) hier:
http://ts.thrustmaster.co..._Edition_-_22_10_2020.pdf

Mijne is reeds onderweg vanuit Duitsland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[Afbeelding]

Hij staat!

Voor hen die geinteresseerd in deze throttle zijn: Ik zie nu in de pricewatch dat iig Megekko en CDRomland ze vanaf over 7 werkdagen uitgeleverd kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Ja, heb em ook samen met de T16000. Ik vind de joystick zelf van betere kwaliteit, de throttle voelt een beetje goedkoop aan. Je moet em ook afstellen met het schroefje onderin anders loopt hij veel te zwaar, of gaat hij "happen", althans die van mij.
Trim wieltje is inderdaad handig maar heeft helaas geen "middenpositie", dus terug naar standaard zetten is lastig.
Verder een prima ding, is precies genoeg en veel knoppen. Gebruik het voor bijna alles; throttle, rudder, flaps, autopilot, hdg/alt bug, en nog knopen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

[Afbeelding]

Hij staat!

Nice! Ben benieuwd naar je bevindingen. Graag een review :Y

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 16:30
[Afbeelding]

Hij staat!

Van waar heb je hem? Enkel op Megekko zie ik hem staan maar met relatief lange levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
SHFT schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:33:
[...]

Van waar heb je hem? Enkel op Megekko zie ik hem staan maar met relatief lange levertijd.
Woensdagavond besteld bij aerosoft.com

Voorraad daar lijkt nu weer op te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

weststar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Woensdagavond besteld bij aerosoft.com

Voorraad daar lijkt nu weer op te zijn....
Jep. Heb gisterenavond besteld bij aerosoft. Is onderweg nu.
Megekko heeft over anderhalve week voorraad. Ff geduld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 16:30
Thanks

Voor deze ga ik toch de kat wat uit de boom kijken, een flightstick was een absolute meerwaarde maar voorlopig stoor ik me niet aan throttle control. Desondanks dat ik deze enorm cool vind 8)

[ Voor 11% gewijzigd door SHFT op 23-10-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Het is hier vloeken in de kerk, maar zelfs voor de (PMDG) Boeings is deze wellicht fijn: Persoonlijk hoef ik geen yoke, waar ga ik dat allemaal laten wanneer ik niet aan het simmen ben (gebruik m'n PC ook voor fotografie e.d. + bureau voor thuiswerken)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aap

aap

FSEconomy blijft me boeien: de uitdaging om een winstgevend traject te vliegen blijft trekken.

Vanavond vloog ik door Zuid-Frankrijk. Onderweg heb ik wat passagiers achtergelaten op een luchthaven waar ze niet naar toe wilden, om plaats te maken voor beter betalende passagiers. Ik hoop dat ik Ryanair niet op ideeën breng! >:)

Ik sloot af in Nice, die ik opeens herkende van de landing challenge. Met de Caravan was het wel veel makkelijker; je kunt dat ding op de landingsbaan laten vallen en dan gaat het vaak nog goed.

De route. LFNB werd twee maal aangedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxL0_oQu2EMDMxVwSWHOv0I3SrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QzrB9pJrW9mw3AW2N4pp5KhI.png?f=fotoalbum_large

LFNB lijkt wel een golfbaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0SK0eVQNq73ewdrXxOZOGk4JtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXK6xoHz3IE2CHmGheXYlzPA.jpg?f=fotoalbum_large

Over de uitlopers van de Alpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4e-HBSs4D8mo3SqA_jJjeNgeqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJYb2dsRKtVh6h4p0JaFltF8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danielrene
  • Laatst online: 11-09 23:59
Goedemorgen allen,

Gisteren smooth track geïnstalleerd op m'n telefoon en open track op pc. Daarmee heb je zonder verdere attributen headtracking. Was echt verbaasd hoe goed het werkt dus kan het iedereen aanraden! https://www.inflightassistant.com/smoothtrack/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

danielrene schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:54:
Goedemorgen allen,

Gisteren smooth track geïnstalleerd op m'n telefoon en open track op pc. Daarmee heb je zonder verdere attributen headtracking. Was echt verbaasd hoe goed het werkt dus kan het iedereen aanraden! https://www.inflightassistant.com/smoothtrack/
Ik gebruik dezelfde combinatie, werkt idd als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Ik gebruik dezelfde combinatie, werkt idd als een zonnetje.
Ben hier best wel geinteresseerd in. 2 vragen die ik toch niet terug vind op de site of in de filmpjes ie:
- Hoe staat je telefoon/iphone? Aparte houder ofzo?
- Werkt dit ook met een ipdad?
Gelukkig werkt t ook met een iPad ;)

Eigenlijk is daarmee mijn eerste vraag ook beantwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door 456 op 24-10-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielrene
  • Laatst online: 11-09 23:59
Zet m'n telefoon tegen m'n beeldscherm aan, maar je kan m gewoon ergens op/tegenaan zetten, luistert niet zo nauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

456 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Ben hier best wel geinteresseerd in. 2 vragen die ik toch niet terug vind op de site of in de filmpjes ie:
- Hoe staat je telefoon/iphone? Aparte houder ofzo?
- Werkt dit ook met een ipdad?
Gelukkig werkt t ook met een iPad ;)

Eigenlijk is daarmee mijn eerste vraag ook beantwoord.
Ik heb mijn telefoon tegen een lege mok staan, vaak in landscape mode omdat dan de lader er tegelijk aankan. Werkt allemaal prima.

De hoek t.o.v. je gezicht maakt weinig uit, de app is erg goed in herkennen waar je naar kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

aap schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:49:
FSEconomy blijft me boeien: de uitdaging om een winstgevend traject te vliegen blijft trekken.

Vanavond vloog ik door Zuid-Frankrijk. Onderweg heb ik wat passagiers achtergelaten op een luchthaven waar ze niet naar toe wilden, om plaats te maken voor beter betalende passagiers. Ik hoop dat ik Ryanair niet op ideeën breng! >:)
Jammer genoeg heb ik er niet de tijd voor om er in te storten, maar volgens mij kun je er veel lol aan beleven :+

Off topic: Check eens FlyLo van de makers van little britain) Neemt zeer grappig de hak op de oprichter van easyJet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Ik heb mijn telefoon tegen een lege mok staan, vaak in landscape mode omdat dan de lader er tegelijk aankan. Werkt allemaal prima.

De hoek t.o.v. je gezicht maakt weinig uit, de app is erg goed in herkennen waar je naar kijkt.
WOW dit werkt echt super!!! Beetje getweaked dat ie iets minder gevoelig reageert (voordat ik zeeziek wordt), maar dit werkt prima!
Je kan alleen niet meer ongestraft in je neus gaan zitten peuteren, dat ga je terug zien op je scherm ;)
Hoewel de pauze knop ook wel gebruikt kan worden voor een lange vlucht, om zo af en toe ook gewoon wat anders te doen natuurlijk.
Maar echt onder de indruk van hoe makkelijk dit werkt! Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben in de Citation Longitude boven Afrika eens wat verkenning aan het doen. Van HUEN naar HBBA. Het is een gebied in Uganda / Burundi, met wat heel grote meren, en redelijk wat vegetatie. Ziet er best mooi en rustgevend uit daar vanaf mijn cruise altitude :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaWKU-rpJwk3AgXjrLaDRwkBXjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJrZLWSHE6X0lXrv7I79PLlS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4Qo86GmXwczHTq5fbr52yCFhTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6JCZ7kVgcUegXvJ9mzAoDR5.jpg?f=fotoalbum_large

Er hangen hier zelfs nog wat onweerswolken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_UYTAN1792Woffqw8IbH6NfnHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLy0o1AsorrvFMxPx7fGCVPi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-10-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt bij jullie het officiele forum er ook uit...?

[ Voor 66% gewijzigd door tup61 op 24-10-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Net een vlucht van EHAM naar Dusseldorf via VFR met een 172.
Hele vlucht op de GPS gevlogen dit ging prima tot ik aan kwam bij dusseldorf ik had verwacht van de ATC headings te krijgen naar de runway maar er werd mij dood leuk verteld ga je gang :) gelukkig zag ik een ander toestel landen dus wist ik welke richting ik op moet .

doe ik iets verkeerds?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
net 1 van de moeilijkste halloween quests uitgevoerd in onair (er zijn 2 enorm moeilijke). Ik dacht dat lukt wel, maar echt binnen no time zat ik zwaar in de problemen. Ik moest vertrekken vanaf Lukla om Yeti Fur af te leveren in kathmandu.

Nou is Lukla sowieso al niet de meest makkelijke omgeving en het duurde niet lang of mijn vliegtuig hing vol ijs aangezien ik verplicht tot 19000 ft moest stijgen om een beetje veilig daar over de bergen te komen, de temperatuur is daar tussen de -16 en -21 graden, dus ik wist inmiddels wel een recipe for disaster.

Ik vloog met de Mooney Ovation M20R, die heeft wel een piton heater maar volgens mij geen de-icing optie (of is die er wel?). Ik heb uiteindelijk in pure paniek de verwarming voor de cabine aangezet op vol vermogen en wonder boven wonder hielp dat en kreeg ik weer enig zicht.

Na 40 minuten stressen zag ik de landingbaan in zicht en kon ik de yeti fur afleveren. Toch wel fijn dat die missie gelukt is :)

Maar het klopt toch dat de mooney geen de-icing mogelijkheden heeft, want ik kon het niet vinden namelijk?

twee foto's van onderweg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmtLf8ikecZLqrQTBwehckLOzRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxtoFwR9JLiQPgiuhEBVg3Ov.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjJwO5Tv2rahvxTIfTcH2AsFEm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaXaAfXIAKGtx34XFqaXPUR4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee de Mooney heeft geen ondooien , tenminste niet deze versie , er zijn er wel die het hebben maar dat is een extra option .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:20
Pierre schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Ik zou eerder twijfelen aan de Telegraaf :*)
Ik kan bevestigen dat EHEH een paar uur onbereikbaar was vanwege mist. Zicht was minder dan 550 meter en dan mogen B738 en A320’s niet landen. Telegraaf had het dit keer bij het juiste eind. Alhoewel EHEH dan niet helemaal dicht is, maar door mist gewoon niet bereikbaar.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:50:
net 1 van de moeilijkste halloween quests uitgevoerd in onair (er zijn 2 enorm moeilijke). Ik dacht dat lukt wel, maar echt binnen no time zat ik zwaar in de problemen. Ik moest vertrekken vanaf Lukla om Yeti Fur af te leveren in kathmandu.

Nou is Lukla sowieso al niet de meest makkelijke omgeving en het duurde niet lang of mijn vliegtuig hing vol ijs aangezien ik verplicht tot 19000 ft moest stijgen om een beetje veilig daar over de bergen te komen, de temperatuur is daar tussen de -16 en -21 graden, dus ik wist inmiddels wel een recipe for disaster.

Ik vloog met de Mooney Ovation M20R, die heeft wel een piton heater maar volgens mij geen de-icing optie (of is die er wel?). Ik heb uiteindelijk in pure paniek de verwarming voor de cabine aangezet op vol vermogen en wonder boven wonder hielp dat en kreeg ik weer enig zicht.

Na 40 minuten stressen zag ik de landingbaan in zicht en kon ik de yeti fur afleveren. Toch wel fijn dat die missie gelukt is :)

Maar het klopt toch dat de mooney geen de-icing mogelijkheden heeft, want ik kon het niet vinden namelijk?

twee foto's van onderweg
[Afbeelding]

[Afbeelding]
oooo jaaa... dat wou ik je nog zeggen, dat die missie in Nepal wel taai was (ik had hem nota bene nog in het donker ook hahaha)...
Alleen al het uitparkeren op Lukla was al een belevenis ;)
Ik denk ook niet dat ik ooit een arrival daarop ga doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
robinez schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:50:

twee foto's van onderweg
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel bijzonder zoveel ijs met few clouds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
tup61 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:04:
Ligt bij jullie het officiele forum er ook uit...?
Ja, leeg scherm op mijn iPad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

456 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:13:
[...]

oooo jaaa... dat wou ik je nog zeggen, dat die missie in Nepal wel taai was (ik had hem nota bene nog in het donker ook hahaha)...
Ik ben zojuist met de a320Neo vanaf Lukla opgestegen :P. Bij de derde poging lukte het O-) .
Achteruitgereden om de hele baan te kunnen gebruiken, op het eind flink de hoogte in trekken om over het gras heen te komen (de eerste twee pogingen mislukten daar ivm landing gear en het terrein). Daarna nog flink naar beneden gedonderd, maar James Bond-stijl voldoende snelheid gekregen om de bomen nét te missen ;).
(en de bomen naast de runway zijn allemaal een stukje kleiner geworden :P)

Nu ook een paar uur met Smoothtrack/opentrack gewerkt. Instelling verdient nog wat verfijning, maar het werkt wel tof zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 24-10-2020 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Njay schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:14:
Net een vlucht van EHAM naar Dusseldorf via VFR met een 172.
Hele vlucht op de GPS gevlogen dit ging prima tot ik aan kwam bij dusseldorf ik had verwacht van de ATC headings te krijgen naar de runway maar er werd mij dood leuk verteld ga je gang :) gelukkig zag ik een ander toestel landen dus wist ik welke richting ik op moet .

doe ik iets verkeerds?
Volgens mij moet je dan een IFR vluchtplan ingediend hebben om sturing van de ATC te krijgen.
Jij hebt nu (uiteraard) een visual approach gedaan.

Als je de heading van de baan weet en in het verlengde van diezelfde baan een herkenningspunt weet kom je al een heel eind. Voor EHAM 22 gebruik ik bijvoorbeeld Amsterdam CS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:13:
[...]

Lukla is inderdaad wel lastig,

Ik moet er nu nog 2, maar die zijn gelijk wat langer. Dus die moeten morgen. Wat ik ook een hele mooie vond was de quest in mexico (De Crow Feet Quest), die liep van MMJG - MMBT, dit was de eerste keer dat ik de maan zag in daglicht in de game.

Foto 1: Vertrek van MMJG
Foto 2: onderweg naar MMBT en de maan in de verte is zichtbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtE87kfMEJRMqdl_LOCAtka6wR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfUiIo5LdqLEzgEh2ZOjLCr9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL4h4LgdOZN558jEWSt1GwQTvKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8nyTJb6jrWVHP4WvLS79eoh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Magic schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:15:
Ja dat valt mij ook op. Er is bij opstijgen geen wolkje aan de lucht totdat je op cruising altitude bent. Dan dondert en bliksemt het elke vlucht. Dat was met active sky wel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dani86 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:25:
Volgens mij moet je dan een IFR vluchtplan ingediend hebben om sturing van de ATC te krijgen.
ATC in MSFS geeft helemaal geen sturing/vectors. ATC werkt gewoon niet goed. Ze zeggen alleen welke runway je moet gebruiken en waar je een pattern moet binnenkomen. Als je vectors wilt, moet je daar zelf steeds om vragen, maar ja, je weet nooit wanneer het tijd is voor een verandering van heading. ATC is leuk voor erbij maar absoluut niet volledig.

Om te weten (als antwoord op de originele vraag) waar je moet zijn om goed te landen, zou ik Little Navmap aanraden. Je kan daarin helemaal inzoomen op het vliegveld en zien waar de runway exact loopt en dan kan je ook simpel zien hoe je daar het beste kan komen (je kan ook zien waar je vliegtuig is). Voelt mss een beetje als cheaten maar who cares. Zeker voor beginners werkt dat wel makkelijker. (In een vliegtuig met schermen kan je dat natuurlijk ook doen maar LNM werkt gewoon makkelijk en geeft ook allemaal extra info.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la cucaracha
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06:25
CyberMania schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:53:
Wordt dit weer eens een serieuze simulatorversie van FS of toch weer wat te arcade/kiddie-achtig?

Ik denk dat iedereen minimaal de premiumversie aan te raden valt, bij standaard zit Schiphol niet bij.
Voor zover ik het nu heb kunnen beoordelen is dit veel meer een simulator dan een arcade game.
Ok, er zitten momenteel nog veel tekortkomingen in, maar die worden actief aangepakt door de devs en zien we terug in elke patch die ze publiceren. Ook de 3rd party's zitten niet stil en dit gaat gewoon steeds meer de goede kant op.
Iets dergelijks zie je bv ook in DCS. Ik schaftte de F16C aan in open beta en die was nogal 'basic'
Inmiddels zijn er zoveel verbeteringen doorgevoerd dat ik er bijna volledig blij mee ben.
Zelf koos ik voor de duurste versie van FS2020 maar heb inmiddels gemerkt dat ik de grotere/ complexere velden bij voorkeur ontwijk.
Dat heeft hoofdzakelijk te maken met mijn laptop ( Lenovo Ideapd S540 met i7, 12 GB RAM, 1650 Q-max, 1TB SSD) De performance kakt gewoon in als ik een ingewikkeld gebied benader.
Dergelijke klachten hoor/lees ik overigens ook van mensen die met veel duurdere spullen vliegen ( tot aan i9, RTX3090 en 64GB aan toe.
Ook die klagen over inkakkende performance op ultra settings.
Komt tijd, komt raad zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
la cucaracha schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Voor zover ik het nu heb kunnen beoordelen is dit veel meer een simulator dan een arcade game.
Ok, er zitten momenteel nog veel tekortkomingen in, maar die worden actief aangepakt door de devs en zien we terug in elke patch die ze publiceren. Ook de 3rd party's zitten niet stil en dit gaat gewoon steeds meer de goede kant op.
Iets dergelijks zie je bv ook in DCS. Ik schaftte de F16C aan in open beta en die was nogal 'basic'
Inmiddels zijn er zoveel verbeteringen doorgevoerd dat ik er bijna volledig blij mee ben.
Zelf koos ik voor de duurste versie van FS2020 maar heb inmiddels gemerkt dat ik de grotere/ complexere velden bij voorkeur ontwijk.
Dat heeft hoofdzakelijk te maken met mijn laptop ( Lenovo Ideapd S540 met i7, 12 GB RAM, 1650 Q-max, 1TB SSD) De performance kakt gewoon in als ik een ingewikkeld gebied benader.
Dergelijke klachten hoor/lees ik overigens ook van mensen die met veel duurdere spullen vliegen ( tot aan i9, RTX3090 en 64GB aan toe.
Ook die klagen over inkakkende performance op ultra settings.
Komt tijd, komt raad zal ik maar zeggen.
Ja ik snap het gewoon niet zo goed omdat er ook 0 consistentie in lijkt te zitten.

De een haalt met een xCub en tussen de wolkenkrabbers van New York 50fps met specs gelijk aan die van mij en ik haal dan de 30 amper..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la cucaracha
Chrisuu01 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Ja ik snap het gewoon niet zo goed omdat er ook 0 consistentie in lijkt te zitten.

De een haalt met een xCub en tussen de wolkenkrabbers van New York 50fps met specs gelijk aan die van mij en ik haal dan de 30 amper..
Verwar je 50fps met een Xcub tussen de wolkenkrabbers van NYC niet per ongeluk met 50rps ( rounds per second) uit een rattling gun van een A10 warthhog?
Ik kan me voorstellen dat ze daar sinds sinds 9/11 nogal trigger happy reageren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik ben nog in 'blijde verwachting' van mijn nieuwe systeem zodat ik MFS kan installeren. Mijn huidige systeem kan dat niet aan.
Nou zag ik bij het bij elkaar zoeken van de randapparatuur die ik al jaren niet gebruikt heb dat er bij mijn Saitek Flight Yoke and Quadrant een power-input zit. Ik kan geen voeding vinden en vraag me af of ik die ooit gebruikt heb. Daarom heb ik de volgende vragen:
  1. Gebruikt iemand die power input?
  2. Trekt de yoke voldoende stroom via de USB-ingang?
  3. Wat is het nut van de power-input?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Net de Tokyo tour afgerond, mooie vlucht hoor! Veel te zien. Japan is echt een bijzonder land, ga hier zeker nog eens wat GA vluchten doen :). En natuurlijk moet ik nog proberen te landen op Mt. Fuji.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k36JL5PQ7IwGaETfXnc_ByCl57U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ytKSpJyzGOQmIRvryHl2CUL2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bvfxVfGsHHQQMYX4Crb-g-M9Tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mi8ZvBjvNkFMao3cjWODmSw0.png?f=fotoalbum_large
Aangezien ik toch 'in Japan' ben, ook de landing challenges gedaan, deze heeft een ontzettend mooie stijle kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Teuge (EHTE) naar Groningen (EHGG)...

EHTE (Teuge) naar EHGG (Eelde). Laatste stukje van mn rondje Nederland in de C172. Takkenweer dus hoewel er VFR rules waren heb ik voornamelijk op instrumenten gevlogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Melotte schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:16:
Ik ben nog in 'blijde verwachting' van mijn nieuwe systeem zodat ik MFS kan installeren. Mijn huidige systeem kan dat niet aan.
Nou zag ik bij het bij elkaar zoeken van de randapparatuur die ik al jaren niet gebruikt heb dat er bij mijn Saitek Flight Yoke and Quadrant een power-input zit. Ik kan geen voeding vinden en vraag me af of ik die ooit gebruikt heb. Daarom heb ik de volgende vragen:
Ik heb voor de launch van MSFS 2020 een Saitek.Logitech yoke gekocht en daar zat geen power unit bij. Hij doet het uiteraard ook prima zonder. Wat zit er nou ook in zo'n yoke? Wat sensortjes en een LCD-schermpje; dat zal allemaal niet zo veel stroom trekken.

Voor zover ik begrijp zou een voeding nodig kunnen zijn als je aan de ingebouwde USB-hub veel "zware" apparaten verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la cucaracha
DigitalExorcist schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:18:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Teuge (EHTE) naar Groningen (EHGG)...

EHTE (Teuge) naar EHGG (Eelde). Laatste stukje van mn rondje Nederland in de C172. Takkenweer dus hoewel er VFR rules waren heb ik voornamelijk op instrumenten gevlogen...
Dat was idd op het randje van IFR plicht....
Hopelijk is er iemand die EHTE herbouwt want dit veld verdiend veel beter dan wat er standaard in fs2020 zit.
Zelf heb ik er helaas de kennis niet voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
Zojuist mijn multi-engine TurboProp Land examen gedaan in de Beechcraft King Air 350i. Dit keer had ik mijn vliegtuig al klaar staan in Finland (mijn AI piloten hadden daar hun laatste cargo afgeleverd).

Finland staat bekend om de mooie meren fotos waar je doorheen rijdt met de auto, ik heb daar ooit een rondrit gedaan van duizenden kilometers, maar dit is maar een heel klein stuk van finland waar al die foto's gemaakt worden (wel een mooi stuk overigens).

Dus ik was blij verrast dat ik juist daar mijn eigen king air 350i kon vinden op het vliegveld EFSA (Savonlinna), het was geen straf om boven dat prachtige meren gebied mijn examen te doen want je bent er toch al gauw 45 minuten mee bezig met zo'n examen, dus dan mag het uitzicht ook wel mooi zijn :) .

Al met al, weer een certificaat rijker en nu mag ik ook de multi engine TurboProps vliegen. Wat een heerlijke simulator is dit om je vrije tijd mee te vullen.

Foto: Finland (realtime weather en tijd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0FTsaltUHp8Xytv_dfIrW2s2cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWZhQVUuthq88cde1Cou7s8F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 25-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
En welke Tweaker spot ik hier op EHAM?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqFD1B3UIcp6dQkbYbi2w5tIQ4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8atde9pd7sL6TkhzujNLcoi.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Vanavond weer gevlogen voor Tweakers Aviation (behalve de eerste vlucht; dan vergeet ik altijd TA te activeren en vlieg ik voor mezelf >:) ).

Vandaag vloog ik weer in de VS, in het gebied van de grote meren. Het ziet daar zwart van de luchthavens en niet van die boerenakkers, maar nette luchthavens met verharde banen en verlichting. Dat laatste kwam goed uit, want in de 'live' tijd was het daar al aan het schemeren en bij mijn laatste landing was het echt donker. Best leuk om onder je de straatverlichting aan te zien gaan.

Ik krijg ook FSEconomy steeds beter door: als je een beetje zoekt blijkt er altijd wel een luchthaven te zijn waar veel passagiers naar toe willen. Haal die op en breng ze erheen en vaak zijn er net zoveel passagiers die de andere kant op willen, zodat je beide kanten op winst kan maken.

Zowel van als naar 48D dik $5k verdiend met af en toe een tussenstop met een gering verlies om extra passagiers op te pikken. En dan zie ik achteraf nog dat ik op de heenweg ook nog een paar passagiers had kunnen afzetten op 3CM...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4akAVKDVvwp8OdxAg_uXVlfDKU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A2ffkSQfN24aEn1uA4Kt1Mlf.png?f=user_large

Opstijgen in de schemering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTtqwYRrjOIFWmYlqYggavC2zmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTFWmQ0o2Gtr3EGg1Uxlq2k9.jpg?f=fotoalbum_large

Prettig die goede verlichting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OLgTiejz8fQHcf2_pVOtJMj7Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxoM3Wx7Dji0V8ZVmUfehn6S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Minimums?

:X

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 25-10-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ten eerste :

https://www.reddit.com/r/...eased_some_news_on_their/

:P :P :P

Q1 en Q2 volgend jaar de PMDG 737 en de QW787 yes please ! (al zal PMDG meer einde jaar worden)

dan wat anders

Iemand ervaring met Pilot2atc? Ik word erg simpel van de ingebakken ATC die geen rekening houdt met ander verkeer zowel met landen , taxi als opstijgen.

ik zie continue andere toestel op mijn pad die niet stoppen en door mij heen rijden.
ik gebruikte vroeger proatc x voor P3D prachtig pakket alleen het gaat nog even duren voordat deze voor MSFS beschikbaar is.

8)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ouch. Volgende keer op de kaart even checken wat je DH is ;) (Decision Height, oftewel, de hoogte waarop je de baan *moet* zien om te besluiten of je gaat landen of dat je een doorstart maakt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 11:53
Iemand ervaring met Pilot2atc? Ik word erg simpel van de ingebakken ATC die geen rekening houdt met ander verkeer zowel met landen , taxi als opstijgen.
Heb hem tijdens de legale testperiode gebruikt... (10dagen?)
Als je over een goede ATC praat, praat je ook over de strikte IFR rules die er vaak aan verbonden zijn, ook met VFR, en dat doet Pilot2ATC best goed.
Leerzaam omdat je zo (noodgedwongen) de ATC protocollen leert kennen
Pilot2ATC geeft overall een mooie aanvulling.
Opm: is nog in de beta fase.

voordelen:
1) geeft veel realisme in je flights, zeker met die (externe) chatter modules erbij.
2) je kunt de nieuwste AIRAC cycles van Navigraph gerbuiken.
3) IFR trip is nauwkeurig uit te stippelen (ook VFR) en kun je in FS2020 importeren.
4) IFR werkt erg mooi als je van/naar een fully controled airport vliegt. Uncontrolled is wat lastiger.
5) ATC kan geregeld worden door je co-pilot.
6) autodetectie active runway, maar komt niet altijd overeen met FS2020. moet dan aangepast worden.
7) hij houdt rekening met een oostwaardse/westerwaardse vlucht (odd/even flight level)

Nadelen:
1) een, in mijn ogen, hopeloze app interface.
2) ik heb alleen de keuze opties (niet via speech) gebruikt en daarin is het slecht bedienbaar. (ATC keuze menu is erg klein en moet je veel scrollen om een ATC anouncement te vinden.
3) behoorlijke leer curve
4) geen enkele detectie (in air/ground) van AI of medespelers verkeer (ben nog geen app tegengekomen die dat wel kan)
5) FSUIPC nodig.
6) top of decent is nog wat twijfelachtig (decent/climb/speed/cruise_alt profiel kun je instellen).
ik zie continue andere toestel op mijn pad die niet stoppen en door mij heen rijden.
ik gebruikte vroeger proatc x voor P3D prachtig pakket alleen het gaat nog even duren voordat deze voor MSFS beschikbaar is. 8)
Tja, vindt het ook irritant maar 'we' moeten nog ff wachten op een app hiervoor.
Die AI is werkelijk 8)7 ...
Misschien crash detectie voor mede simmers invoeren. :o ...heeft ook weer zo zijn nadelen.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 13:00
Nou zag ik bij het bij elkaar zoeken van de randapparatuur die ik al jaren niet gebruikt heb dat er bij mijn Saitek Flight Yoke and Quadrant een power-input zit.
Ik adviseer jou dit NIET te doen.
Heb na lange tijd mijn Flight Yoke ook van onder stof gehaald.
Wou op de USB-hub een iPad aansluiten als extra scherm.
Er was connectie maar de iPad werd niet opgeladen.
Vervolgens een compatibele lader aangesloten, ging eventjes goed, tot ik een lichte plastieken brandgeur waarnam. Bleek dat de transistor die USB-voeding heeft doorgebrand was. Logitech Support heeft de garantie niet geaccepteerd omdat ik toestel open gedaan heb om foto te maken. Doet er ook niet toe, want de printplaat kunnen ze niet herstellen of vervangen. Gelukkig werkt de Flight Yoke nog, enkel en alleen als de lader in de stroom zit. Ironie o ironie ;) Maar de iPad opladen doet ie nog altijd niet. :*)

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:35
Ik heb zelf die yoke niet, maar ik denk dat het extra stroomvoorziening voor de ingebouwde USB hub is.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
DigitalExorcist schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Ouch. Volgende keer op de kaart even checken wat je DH is ;) (Decision Height, oftewel, de hoogte waarop je de baan *moet* zien om te besluiten of je gaat landen of dat je een doorstart maakt..)
Haha I know.. Maar airport was gewoon een grasveld, geen kaarten, geen tower etc. Maar had natuurlijk nooit mogen landen in deze condities. Was letterlijk geen 50ft zicht.
Was er al 5x overheen gevlogen maar zag op 100ft boven airport de grond geeneens. Maar fuel raakte op en ik had via neofly een missie met een deadline... Dus dan maar in het grasveld landen en hopen dat ik niks tegen kwam :+. Uiteindelijk laatste stuk op de grond "gereden" om juiste plek te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Misschien had ik het gemist, maar IRIS simulations heeft een nieuwe kist uitgebracht voor MSFS. De Jabiru J160/J170 (€21). 2 soorten, 1 met glass cockpit en 1 met gauges.

https://orbxdirect.com/product/iris-simulations-jabiru

Afbeeldingslocatie: https://web.goog.cdn.orbxdirect.com/products/465/5f924d10f204c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://web.goog.cdn.orbxdirect.com/products/465/5f924dfdabe77.jpg

Nog geen reviews kunnen vinden van partijen die ik ken, dus weet niet hoe goed het is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 26-10-2020 13:42 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc