Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Ircghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:46:
Lijkt mij dat je installatie corrupt is, als je Steam hebt kun je verify local files doen. Weet niet wat je opties zijn als je de MS store versie hebt.
CopyCatz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Dan is je installatie nog niet compleet, had ik ook bij de initiële installatie.

CopyCatz in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Thx, heb verify local files laten uitvoeren en moet nu terug 93GB aan files downloaden.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
DoubleYouPee schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:09:
Voor diegene die AITrack gebruiken.. is een nieuwe versie uit..
Ik had voorheen altijd problemen dat hij soms alle kanten ging opspringen als ik onder bepaalde hoeken keek, ook al leken die "tracking puntjes" gewoon goed. Dit is nu opgelost met "medium" type bij instellingen (zie changelog) :).
Je kan ook de FOV instellen.. staat vaak gewoon op website van je webcam.
tnx voor de 'headsup', geinstaleerd en werkend op een oude C310 webcam.
Een stuk beter, vorige versie was onbruikbaar door dat opspringen van je view.
Is wat gepriegel met settings maar krijg de diepte setting (voorover, achterover) nog niet onder de knie.
Overall geeft dit echt wel een extra 'dimensie' aan je simbeleving.
Veelbelovende ontwikkeling _/-\o_

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BazerK schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Is wat gepriegel met settings maar krijg de diepte setting (voorover, achterover) nog niet onder de knie.
Het enige probleem vind ik dat je nog steeds je ogen op het scherm moet houden.. dan draai je je hoofd wel maar je ogen niet... is dat niet super irritant?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
DigitalExorcist schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Het enige probleem vind ik dat je nog steeds je ogen op het scherm moet houden.. dan draai je je hoofd wel maar je ogen niet... is dat niet super irritant?
Klopt, maar je kunt je view draaiing dusdanig versterken dat je met je hoofd slechts op bv 25graden links rechts nodig is. Hierdoor is er genoeg 'ooghoek' over om ook wat te kunnen blijven zien.
Toegegeven, het is een tussenvorm van VR maar, na gewenning, werkbaar.
Tracking is simpel aan/uit te zetten met een togglebutton naar keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door BazerK op 20-10-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
18 oktober 2020 update van PMDG:

PMDG 737NG3 for MSFS: We still expect this product to be 12+ months away based upon the condition and trajectory of MSFS.

https://forum.pmdg.com/fo...ct20-pmdg-737-bbj-preview

Dat wordt ergens in 2022 ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik gebruik TrackIR sinds 2006 en vind dit (het moge duidelijk zijn ;) ) totaal niet irritant. Ik merk het helemaal niet. Ik heb serieus het idee dat ik echt achterom kijk als ik met TrackIR 'achterom' kijk. Ik was daar ook binnen no time aangewend. Ik kan me voorstellen dat het klinkt als iets dat irritant of gek is én er zijn ook wel mensen die het daadwerkelijk irritant vinden en er schijnbaar niet aan wennen maar 99% van de gebruikers went eraan.

Ik heb er toevallig afgelopen weekend eens goed op gelet wat ik nou eigenlijk doe als ik 'achterom' kijk en hoe dat werkt maar zelfs toen ik me heel bewust was van het feit dat ik een stukkie naar links ging met mijn hoofd en mijn ogen alsnog (naar rechts) op het scherm gericht hield, had ik gewoon écht het idee dat ik alsnog achterom keek. Elke keer als ik dat deed, werd ik op dezelfde manier compleet voor de gek gehouden. Het voelt NOOIT alsof ik iets geks doe of niet echt achterom kijk.

Moet daarbij wel zeggen dat als je 'achterom' kijkt, je wel wat meer naar de linkerkant van het scherm kijkt: het is ook niet zo dat je altijd helemaal naar het midden van het scherm kijkt of zo. Alles is ook zo afgesteld (by default bij mij) dat ik nooit mijn ogen hoef te 'stretchen' om iets te blijven zien. Zelfde als je omhoog of omlaag kijkt: dan kijk je ook daadwerkelijk wat meer naar de boven- of onderkant van je scherm. Denk ik... ik heb eigenlijk geen idee, haha, het voelt gewoon 'echt' allemaal. Ik kan in ieder geval niet meer zonder. (Vond de alpha dan ook grotendeels ruk omdat er pas op het allerlaatst TiR-support kwam.)

En btw ik heb ook een Rift maar dat vind ik dus weer helemaal niks... Daar kan ik nou weer niet echt aan wennen. Het effect is super en tof en gaaf en leuk maar ik krijg er migraine van, ik raak ook 'detached' van de wereld om me heen (ook als ik 'm weer af heb), je kan niets anders doen tijdens het vliegen... nee, ik vind VR helemaal niets, geef mij maar TrackIR en een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

The-dragon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

[...]

Thx, heb verify local files laten uitvoeren en moet nu terug 93GB aan files downloaden.
Laten we hopen dat het werkt!
rdluca schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:55:

PMDG 737NG3 for MSFS: We still expect this product to be 12+ months away based upon the condition and trajectory of MSFS.

Dat is erg jammer om te horen, maar dat verbaast mij niets. Het product heeft veel goeds, maar moet zeker nog wat volwassener worden voordat dit soort zaken goed geïntegreerd kunnen worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Ircghost op 20-10-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 23:59
BazerK schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb dezelfde webcam.. Heb em nu op 640x480 staan met 60fps (weet niet of dat ook echt werkt). Gebruik nu heavy en 0.5m afstand. Belangrijk is vooral de deadzones bij de mapping. Ik gebruik ook de asymetrische mapping omdat je niet precies in het midden zit en je bijv niet naar achter wilt zoomen (Z) maar wel naar voren. Of wel iets naar rechts wilt kunnen kijken zonder dat hij draait.
Mocht hij blijven zweven (vooral als je stil staat) pas dan het Accela filter aan.
[...]
Ook hier heel snel aan gewend en voelt onverwacht best natuurlijk aan. Het enige wat wel onnatuurlijk is en wat je bijv niet hebt met VR, is dat als je naar links kijkt en dan dichterbij wilt kijken, je dus je hoofd verder naar links moet doen ipv naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb zelfs ook een TrackIR en een RIFT, maar gebruik mijn RIFT eigenlijk niet voor het vliegen. Naast dat de resolutie, in ieder geval op de rift te laag is om goed de instrumenten te lezen, is het inderdaad minder interessant dan mijn semi home cockpit + tablet etc voor het lezen van charts.

Voor DCS vind ik de RIFT dan wel weer erg leuk (al is daar de resolutie ook eigenlijk iets te laag voor, maar dat terzijde).

TrackIR klinkt vaak wat raar, maar werkt in de realiteit erg goed, voorals je een profiel hebt dat goed past bij je fysieke setup en de game. Wel kan het wat irritant zijn op zonnige dagen, omdat dit ook infrarood is, en dat kan de trackIR receiver buggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parabolica
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2023
hvds50 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:11:
[...]

Daar komt ie niet eens.
Na het starten van FS2020 komt ie tot "Press any Key", zodra je een toets aanraakt of met de muis klikt zijn er twee mogelijkheden Quit of Continue op de vraag naar het inveoren van de eerste DVD. Ik heb geen DVD van FS2020 dus bliujft er Quit over en dan sta ik weer in Windows.
Hij komt niet aan het sync scherm of aan het update scherrn.
Omdat jij eerder schreef dat de basis werd geïnstalleerd veronderstelde ik dat dit de 90GB was die standaard voor de game wordt gedownload. De basis is bij jou dus het installatie scherm en verder kom je niet. :(

Ik heb de mijne ook via de MS store gekocht en het opnieuw installeren gaat bij mij zonder problemen (al 3 keer). Maar na het verwijderen van MSFS2020 blijven er in bepaalde mappen nog wat bestanden achter en ook die moet je verwijderen. Kijk ook eens in C:\Program Files\WindowsApps\ of daar nog een oude map staat.

De enige map zou deze moeten zijn C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.9.5.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Voor een schone installatie zou dit moeten lukken.
Zorg ervoor dat je inlogt in de MS store met het juiste account waarmee je MSFS hebt gekocht, zoek de door jouw gekochte versie op en daar vanuit ga je dan opnieuw installeren. Op deze manier krijg je geen vraag naar een DVD.

Installatie uitleg: https://flightsimulator.z...-us/articles/360015760620

Wat meer extra uitleg: https://flightsimulator.z...ows-Store-troubleshooting

Lukt het dan nog niet dan even rondlezen of een ticket aanmaken op: https://forums.flightsimu...f-service/bugs-issues/159

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ircghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:13:
Wel kan het wat irritant zijn op zonnige dagen, omdat dit ook infrarood is, en dat kan de trackIR receiver buggen.
Ik had eigenlijk verwacht dat het verschil een normale webcam en TrackIR veel groter zou zijn.
Ik heb laatst zelfs het licht uit gedaan, dus volledig donkere kamer en eigenlijk alleen licht van mijn monitor.. en zelfs dan werkt het nog gewoon. Wel een stuk minder goed, maar toch. Had verwacht dat dit alleen in perfecte omstandigheden met een dure webcam goed zou werken.
A.I. heeft hier wel grote stappen gemaakt blijkbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat het verschil een normale webcam en TrackIR veel groter zou zijn.
Ik heb laatst zelfs het licht uit gedaan, dus volledig donkere kamer en eigenlijk alleen licht van mijn monitor.. en zelfs dan werkt het nog gewoon. Wel een stuk minder goed, maar toch. Had verwacht dat dit alleen in perfecte omstandigheden met een dure webcam goed zou werken.
A.I. heeft hier wel grote stappen gemaakt blijkbaar!
Het is wel zo dat met de actieve leds op je pet (ipv de reflectoren) het wel echt nog beter en strakker werkt, ook met 'lekkend' zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
Ircghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Het is wel zo dat met de actieve leds op je pet (ipv de reflectoren) het wel echt nog beter en strakker werkt, ook met 'lekkend' zonlicht.
ja dat geloof ik wel,

maar ik moet zeggen dat track-ai echt fantastisch werkt hier nadat ik de settings aangepast had. Ik heb wel een logitech c920 dus dat is wel een redelijk recente webcam, maar na het aanpassen van de verschillende settings was hij echt megastabiel in alle lichtomstandigheden.

Met de standaard instellingen was track-ai hier onbruikbaar, het scherm vloog alle kanten op en zelfs als je niet bewoog vloog de camera nog steeds alle kanten op, maar zodra je die deadzone en smoothing settings aangepast hebt is het helemaal goed. Het voelt ook natuurlijk aan om omhoog en omlaag te kijken. Alleen naar links en rechts heb ik het zo ingesteld dat als ik echt naar rechts wil kijken dat ik dan maar een klein gedeelte hoef te draaien met mijn hoofd, zodat je inderdaad je ogen gewoon makkelijk op het scherm kan houden.

Ik ben VR gewend maar ik vind dit best dicht in de buurt komen kwa bewegingservaring (niet kwa immersie natuurlijk), maar de vrijheid om rond te kijken is echt wel top op deze manier, en dat het gratis is en met je bestaande webcam werkt is natuurlijk helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
hvds50 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:11:
[...]

Daar komt ie niet eens.
Na het starten van FS2020 komt ie tot "Press any Key", zodra je een toets aanraakt of met de muis klikt zijn er twee mogelijkheden Quit of Continue op de vraag naar het inveoren van de eerste DVD. Ik heb geen DVD van FS2020 dus bliujft er Quit over en dan sta ik weer in Windows.
Hij komt niet aan het sync scherm of aan het update scherrn.
er zijn een aantal mensen op forums die hetzelfde hadden als jou na een recente windows update. Als ze die update terugdraaiden was het probleem voor hun opgelost. Misschien is dat bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
rdluca schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:55:

Dat is toch wel een tegenvaller. Dan maar Zibo vliegen.
Heb begrepen dat meerdere 3dparty developers moeite hebben met de huidige SDK die teveel 'dichtgetimmerd' is.
Asobo heeft aangegeven de SDK aan te gaan passen herivoor, maar ja... hoelang gaat dat duren |:(
Persoonlijk zit ik te wachten op een Reality XP versie (GTN750 _/-\o_ ) voor FS2020, ook die heeft problemen met de huidige SDK.
Heb je eenmaal hiermee 'gewerkt' hebt is al het andere echt van toygrade nivo.

[ Voor 3% gewijzigd door BazerK op 20-10-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvds50
  • Laatst online: 07-05-2022
Parabolica schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Omdat jij eerder schreef dat de basis werd geïnstalleerd veronderstelde ik dat dit de 90GB was die standaard voor de game wordt gedownload. De basis is bij jou dus het installatie scherm en verder kom je niet. :(

Ik heb de mijne ook via de MS store gekocht en het opnieuw installeren gaat bij mij zonder problemen (al 3 keer). Maar na het verwijderen van MSFS2020 blijven er in bepaalde mappen nog wat bestanden achter en ook die moet je verwijderen. Kijk ook eens in C:\Program Files\WindowsApps\ of daar nog een oude map staat.

De enige map zou deze moeten zijn C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.9.5.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Voor een schone installatie zou dit moeten lukken.
Zorg ervoor dat je inlogt in de MS store met het juiste account waarmee je MSFS hebt gekocht, zoek de door jouw gekochte versie op en daar vanuit ga je dan opnieuw installeren. Op deze manier krijg je geen vraag naar een DVD.

Installatie uitleg: https://flightsimulator.z...-us/articles/360015760620

Wat meer extra uitleg: https://flightsimulator.z...ows-Store-troubleshooting

Lukt het dan nog niet dan even rondlezen of een ticket aanmaken op: https://forums.flightsimu...f-service/bugs-issues/159
Ik kan de map C:\Program Files\WindowsApps niet openen di eis beveiligd.

Als je wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
BazerK schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Dat is toch wel een tegenvaller. Dan maar Zibo vliegen.
Heb begrepen dat meerdere 3dparty developers moeite hebben met de huidige SDK die teveel 'dichtgetimmerd' is.
Asobo heeft aangegeven de SDK aan te gaan passen herivoor, maar ja... hoelang gaat dat duren |:(
Persoonlijk zit ik te wachten op een Reality XP versie (GTN750 _/-\o_ ) voor FS2020, ook die heeft problemen met de huidige SDK.
Heb je eenmaal hiermee 'gewerkt' is al het andere echt van toygrade nivo.
herkenbaar :) Ik heb (in FSX) de Flight1 GTN Complete Edition onder meer in de PC-12 en dat is heerlijk om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
  • Laatst online: 15-12-2023
hvds50 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Ik kan de map C:\Program Files\WindowsApps niet openen di eis beveiligd.
Dat is waar ook, ik heb me eerder als mede-eigenaar aangemeld waardoor ik wel toegang heb. :)

En dit is een extra map waar ook veel bestanden instaan (927Mb) buiten de standaard installatie map om, C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe

Wat Ik me afvraag is of er iets in die WindowsApp map blijft staan wat jouw 'schone' installatie kan beïnvloeden zoals een verkeerde installer. Als je de MSFS App compleet zou verwijderen dan zou deze map theoretisch ook verwijderd moeten worden en dat weet je alleen als jij het ook kan controleren.

Het advies van @robinez "er zijn een aantal mensen op forums die hetzelfde hadden als jou na een recente windows update. Als ze die update terugdraaiden was het probleem voor hun opgelost. Misschien is dat bij jou ook het geval?", dit zou ook weleens kunnen helpen.

Mocht ik nog wat tegenkomen dan zal ik het jou melden.

Edit:

Hier een soort gelijke error en men adviseert simpel om de firewall uit te schakelen. Het kan inderdaad zomaar zijn dat de MSFS App geblokkeerd is in de firewall.

https://forums.flightsimu...for-dvd-at-startup/260764

Maar lees deze topics eens door misschien kom je wat tegen.
https://forums.flightsimu...ch?q=DVD%20category%3A159

[ Voor 34% gewijzigd door Parabolica op 20-10-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Ik gebruik al een paar weken Little Navmap, maar af en toe toont hij bepaalde zaken niet meer. Ik heb al diverse filters aangepast. Op dit moment toont hij geen ILS approaches meer op de map, terwijl dit gewoon als filter 'aan' staan.
Wel heb ik ooit gehad dat de scenery niet op XPlane oid stond. Maar dat is nu ook niet het geval.
Ik gebruik nu versie 2.6.2, maar ook 2.6.1 toont de ILS niet.
Hebben andere hier ook last van?

Edit:
Problem found. Er zitten knoppen in het menu voor 'Show more details on the map'. Daar een paar keer op klikken en diverse onderdelen worden weer getoond.

[ Voor 16% gewijzigd door koenvdlinden op 20-10-2020 16:26 ]

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hmmm.

Ik twijfel of ik niet tóch mijn CPU ga upgraden van een Ryzen 7 1800X naar een Ryzen 9 3900X of 3950X.

Begrijp dat mijn geheugen mogelijk niet stabiel is op 3200MHz in de 1e generatie Ryzen, waardoor ik met een Ryzen 9 3900X of 3950X eigenlijk een dubbele upgrade krijg. Én een snellere CPU én geheugen dat nu wel op 3200MHz draait.

https://tweakers.net/pric...;1618232;1618382;1570124/

Maar, is dat een verstandige upgrade voor MSFS? (Mijn GTX1080 moet ook nog een keer, alleen daarmee wil ik juist wel wachten tot de nieuwe GPU's uit zijn. Voor de Ryzen wil ik niet meteen mijn mainboard moeten vervangen en ik begreep dat dat voor de nieuwe serie wel nodig is. Gezien ik ook verwacht dat er een kleine price drop komt op de 3900 en 3950, is dit misschien het moment te upgraden.)

Mijn systeem is overigens deze basis combo (irrelevante elementen weggeknipt en ik draai op NVMe's met HDD's als slow storage):
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 429,-€ 429,-
1MoederbordenGigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 219,-€ 219,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G€ 0,-€ 0,-
3MonitorenLenovo P27h Zwart€ 327,90€ 983,70
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,68€ 49,68
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMR64GX4M4C3200C16€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM650x Zwart€ 0,-€ 0,-

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
@unezra Ik zou zelf upgraden naar een 3600, die zijn spotgoedkoop en voor games nauwelijks langzamer dan een 3900x. MSFS 2020 schaalt het op moment heel slecht met cores, en is ook vooral afhankelijk van single thread performance. Vandaar dat een 1800X misschien wat minder sterk is.

Je bent dan voor 190 euro klaar, en dan kan je over een tijdje upgraden naar DDR5/AM5 bijv.
Welke resolutie monitor trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:10:
@unezra Ik zou zelf upgraden naar een 3600, die zijn spotgoedkoop en voor games nauwelijks langzamer dan een 3900x. MSFS 2020 schaalt het op moment heel slecht met cores, en is ook vooral afhankelijk van single thread performance. Vandaar dat een 1800X misschien wat minder sterk is.
Hmm. Maar dan moet ik terug van 8 naar 6 cores. Dat vind ik zelf geen prettig idee.
Dan zou het eerder een 7 3700X worden. Win ik daar genoeg mee?
Je bent dan voor 190 euro klaar, en dan kan je over een tijdje upgraden naar DDR5/AM5 bijv.
Dat doe ik pas op zijn vroegst bij totale vervanging van mijn PC, op hooguit de kast na. Ofwel, niet eerder dan over pak 'm beet een jaar of 5 is de planning. CPU en GPU upgrade stonden wel op de roadmap toen ik dit systeem een paar jaar geleden bouwde.
Welke resolutie monitor trouwens?
3x 1440p @ 27" :)
Ik heb 3 van die schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja, dat is waar, afhankelijk of je veel rendering e.d. doet kan je inderdaad ook de 3700x doen.
Ik gok zelf dat het nog heel lang gaat duren voordat een 3700x (of zelfs een 3600) in games op 1440p bottlenecked maar een 3900x niet.

Helemaal als je 3x 1440p ook daadwerkelijk in FS gebruikt, dan vraag ik me af of je wel echt CPU limited bent.
Op 3440x1440 zit zelfs mijn i7 4790k op alle 8 threads onder de 70% en ben ik 100% GPU limited (Vega 64 +- GTX 1080).

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-10-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:10:
MSFS 2020 schaalt het op moment heel slecht met cores
Kan aan mij liggen. Maar volgens mij schaalt het heel/redelijk goed met cores? In mijn geval worden ze alle 6 goed gebruikt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Er is nu blijkbaar ook een payware Kingair 350i?
https://secure.simmarket....r-350i-extreme-msfs.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
DutchCommando schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Kan aan mij liggen. Maar volgens mij schaalt het heel/redelijk goed met cores? In mijn geval worden ze alle 6 goed gebruikt in ieder geval!
Kijk hier maar eens:
YouTube: Flight Simulator 2020: The Best Settings For Next-Gen Visuals + Best... (vanaf 3min10)

of

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PtDLKryvFAwMfrR6AFXuW5-970-80.png.webp

Je kan beter een 9600k (6/12) hebben dan een 3900X (12/24). Dat verschil tussen de 3600 en 3900x kan je wel rechttrekken door de 3600 naar X te OCen (of de X te kopen).
Zo lang je maar geen 4c/4t hebt.

Kan zijn dat DX12 hier nog verschil in gaat brengen maar dat is nu lastig zeggen..
Mocht de prijs van de 3900X echt goed dalen is het natuurlijk altijd een optie, maar gezien de 5900X een stuk hoger is gepositioneerd denk ik dat het tegen gaat vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-10-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:23:
Ja, dat is waar, afhankelijk of je veel rendering e.d. doet kan je inderdaad ook de 3700x doen.
Ik gok zelf dat het nog heel lang gaat duren voordat een 3700x (of zelfs een 3600) in games op 1440p bottlenecked maar een 3900x niet.

Helemaal als je 3x 1440p ook daadwerkelijk in FS gebruikt, dan vraag ik me af of je wel echt CPU limited bent.
Op 3440x1440 zit zelfs mijn i7 4790k op alle 8 threads onder de 70% en ben ik 100% GPU limited (Vega 64 +- GTX 1080).
Ik game idd op tripplehead. Die 3 monitoren heb ik juist expliciet gekocht voor games als een flightsim, Euro en American Truck Simulator, Bus Simulator, Alsetta Corsa, etc. Ofwel, de betere rij- en vlieg sims.

Op dit moment ben ik zowel CPU bound als GPU bound, beide bottlenecks moet ik dus oplossen. Maar omdat er straks ws geen 3000 series (Zen2) meer te krijgen is, moet ik daar wel over na gaan denken, anders zit ik ook meteen minimaal aan een nieuw mainboard vast. (Geheugen kan ws wel mee. Maar goed ook, er zit 64G RGB RAM in die machine. Dat spul is ehm, hoerig duur.)
DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Kijk hier maar eens:
YouTube: Flight Simulator 2020: The Best Settings For Next-Gen Visuals + Best... (vanaf 3min10)

of

[Afbeelding]

Je kan beter een 9600k (6/12) hebben dan een 3900X (12/24). Dat verschil tussen de 3600 en 3900x kan je wel rechttrekken door de 3600 naar X te OCen (of de X te kopen).
Zo lang je maar geen 4c/4t hebt.

Kan zijn dat DX12 hier nog verschil in gaat brengen maar dat is nu lastig zeggen..
Mocht de prijs van de 3900X echt goed dalen is het natuurlijk altijd een optie, maar gezien de 5900X een stuk hoger is gepositioneerd denk ik dat het tegen gaat vallen.
Hmmmm. Dat word dus de overweging. Het scheelt dik €100.
https://tweakers.net/pric...;1570124;1403128;1390258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, ik ben weer klaar met NeoFly. Heel irritant als je een lange vlucht perfect afrond om dan te ontdekken dat NF de connectie verloren had en dus niets geregistreerd heeft. En dat gebeurt me dus net even te vaak. Zo gaat de lol er dus wel vanaf. Dan maar geen utility om het leuk te houden. Verdorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
De vraag is of je extra wilt uitgeven aan extra cores als je dat niet echt nodig hebt.
Ik zou het zelf opsparen en en later uitgeven aan extra single thread performance, dus bijv. Ryzen 6000 serie of Tiger lake desktop
tup61 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:17:
Oké, ik ben weer klaar met NeoFly. Heel irritant als je een lange vlucht perfect afrond om dan te ontdekken dat NF de connectie verloren had en dus niets geregistreerd heeft. En dat gebeurt me dus net even te vaak. Zo gaat de lol er dus wel vanaf. Dan maar geen utility om het leuk te houden. Verdorie.
Hm vreemd al aantal vluchten gedaan en nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Vraagje: hoe krijg ik de drone view? Ik deed dit altijd met insert, maar dat werkt ineens niet meer. In de settings vind ik het niet en ik heb nu geen idee hoe het komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:37
Parabolica schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

Stap voor stap is er wat progressie maar echt snel gaat het niet.

Via deze site zijn er 3 zwevers te downloaden waarmee je wat kan hellingvliegen: http://www.andreadrian.de/FS_2020_sailplanes/

Er staat ook wat uitleg bij hoe je de wind moet instellen in MSFS.
Dankjewel!!! Deze had ik nog niet gevonden. Vandaag of morgen even kijken.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IupMUhnxwMy37qoniJykD83eXjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UNVzWalA78WToWAe488JApER.png?f=fotoalbum_large
Nooit geweten dat er zulke hoge bergen in Groenland zijn. Niets vermoedend vlieg ik daar op 30.000 ft op de autopilot en zie ik dit ineens onder het vliegtuig doorgaan.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
@jaapbrandhof voor mij de reden om daar voorlopig niet meer te komen. Heb ze ook gezien op mijn oversteek van oost naar west. Wellicht is er al een fix ergens te vinden.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:19:
De vraag is of je extra wilt uitgeven aan extra cores als je dat niet echt nodig hebt.
Ik zou het zelf opsparen en en later uitgeven aan extra single thread performance, dus bijv. Ryzen 6000 serie of Tiger lake desktop
Ik gebruik dat systeem ook voor andere dingen dan gamen. :) Muziekproductie bijvoorbeeld.
Soms wat vm'etjes. Zo is het systeem ook gebouwd. (Vandaar ook die 64G RAM. Die is nutteloos voor games, maar wel nuttig voor vm's en andere zaken.)

Vandaar dat ik wel graag de nodige cores hou, maar het zonde vind wat is het, 3 of 4 jaar na dato meteen ook mijn mainboard te vervangen, als ik nu ook al een aardig eind kom met een nieuwe CPU en nieuwe GPU.

Alleen, met de GPU kan ik wachten tot de nieuwsten uit zijn, de CPU niet, omdat de Zen2 CPU's snel van de markt verdwijnen zodra de nieuwe uit zijn en die hebben een nieuw board nodig.

Nu is MSFS op mijn huidige systeem zowel CPU als GPU bound en een upgrade stond toch al een keer op de planning. Alleen, moet het wel nut hebben. Daarom mijn twijfel over de Ryzen 7 3800 of 9 3900 of 3950. (Al dan niet de X variant, zoals ik nu ook de 1800X heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja dat verandert wel het e.e.a inderdaad :).
Met 64GB DDR4 heb je misschien ook wat meer motivatie om op dit platform te blijven en niet snel naar DDR5 te gaan.
Van de 3700/3800/3900 series heb je geen X versie trouwens, alleen X en XT
Met die 16 core moet je misschien ook even kijken of je X370 moederbord het aan kan (qua phases etc.).
Misschien is de 3900X dan wel een goeie balans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Een van mijn favoriete modellen, maar ik durf het niet aan om zo snel iets te kopen van een voor mij onbekende maker, als andere modellenmakers nog niet genoeg met de SDK kunnen om er een degelijke plane voor te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37

aap

Vandaag een rondje Zwitserland gedaan. Er waren veel passagiers op FSEconomy die om een vlucht verlegen zaten. Als ik wat slimmer gepland had, had ik er nog meer kunnen vervoeren.

Er lag al wat sneeuw in de dalen. Lijkt mij wat vroeg, maar wie weet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bf8_HSHDrYLuuafWFt7woqW8x0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NP2hwpBYfuy5tqK8YC1WsUPe.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi zicht op de mist in de dalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3tIDGZlj2cn6hjEdQxlEOMT-60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8o8rlhgcdFsHy59g85RZoua.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Zürich is het wat minder bergachtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bameA5HPXL0KF7BnVl9FDmJ13Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzunPjqxi7LDngDTk1x7qEmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

unezra schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Ik gebruik dat systeem ook voor andere dingen dan gamen. :) Muziekproductie bijvoorbeeld.
Soms wat vm'etjes. Zo is het systeem ook gebouwd. (Vandaar ook die 64G RAM. Die is nutteloos voor games, maar wel nuttig voor vm's en andere zaken.)

Vandaar dat ik wel graag de nodige cores hou, maar het zonde vind wat is het, 3 of 4 jaar na dato meteen ook mijn mainboard te vervangen, als ik nu ook al een aardig eind kom met een nieuwe CPU en nieuwe GPU.

Alleen, met de GPU kan ik wachten tot de nieuwsten uit zijn, de CPU niet, omdat de Zen2 CPU's snel van de markt verdwijnen zodra de nieuwe uit zijn en die hebben een nieuw board nodig.

Nu is MSFS op mijn huidige systeem zowel CPU als GPU bound en een upgrade stond toch al een keer op de planning. Alleen, moet het wel nut hebben. Daarom mijn twijfel over de Ryzen 7 3800 of 9 3900 of 3950. (Al dan niet de X variant, zoals ik nu ook de 1800X heb.)
Ik zou in jouw geval dan alles in 1x doen en moederbord meenemen.

Volstaat een B serie chipset niet?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

DoubleYouPee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:06:
Ja dat verandert wel het e.e.a inderdaad :).
Met 64GB DDR4 heb je misschien ook wat meer motivatie om op dit platform te blijven en niet snel naar DDR5 te gaan.
Dat dus en omdat ik graag de PC wilde bouwen die ik als klein jochie niet kon betalen, ben ik full-on RGB gegaan. Dus dat RAM is ook nog eens extra extra duur vanwege de RGB functionaliteit. (Ik weet niet of mijn volgende PC weer zo over the top gaat zijn of dat ik dan weer back to basic ga. Ik vind het mooi, maar je betaalt er ook flink voor.)
Van de 3700/3800/3900 series heb je geen X versie trouwens, alleen X en XT
Je bedoelt dat er geen niet-X versie is, alleen een X en een XT? :)
Met die 16 core moet je misschien ook even kijken of je X370 moederbord het aan kan (qua phases etc.).
Misschien is de 3900X dan wel een goeie balans!
Hmmm. Goeie.
Daar ga ik eens een topic over openen, of het uberhaupt kán.
Dani86 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 04:54:
[...]
Ik zou in jouw geval dan alles in 1x doen en moederbord meenemen.

Volstaat een B serie chipset niet?
Kan en zelfs de X570 variant van mijn huidige mainboard is nog wel te betalen met net iets meer dan €155:
pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X

Misschien toch maar eens over nadenken.

Anyway, ik realiseer me dat mijn vraag toch wat complexer is dan ik had verwacht en ik daarmee akelig offtopic begin te raken. :) Ik ga eens nadenken over een eigen topic, met de primaire vraag of de upgrade zinvol is en misschien de boel eens optellen.

Duur grapje word het sowieso, want videokaart, dus ik moet me dan ook gaan afvragen of ik nu al voor €1500 wil gaan upgraden, of accepteer dat ik voorlopig MSFS op 70% bij max. 30fps zal moeten draaien. (Dat is letterlijk de enige game die ik op dit moment speel die de upgrade rechtvaardigt, verder voldoet mijn systeem in alle opzichten nog. On the other hand, ik hoop nog steeds op een nieuwe Red Alert, die dusdanig zwaar is dat ook die een upgrade eist. Settlers zal niet zo zwaar zijn vermoed ik. Anno is ook goed speelbaar op 3x1440p. Euro/American Truck Simulator en Bus Simulator, tja, die ETS/ATS is brak gecode waardoor die hoe dan ook stottert.)

Anyway, vandaag eens een eigen topic starten dus. Zal ik jullie hier niet langer lastig vallen met een vraag die weinig meer specifiek met MSFS2020 te maken heeft inmiddels. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:31
Net bericht gehad van Flightsimwebshop dat de Airbus TCA officers pack (Stick + Throttle) opnieuw is uitgesteld :(. Wanneer ze wel kunnen leveren is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Sparkiezz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:36:
Net bericht gehad van Flightsimwebshop dat de Airbus TCA officers pack (Stick + Throttle) opnieuw is uitgesteld :(. Wanneer ze wel kunnen leveren is onbekend.
Ik lees meer verhalen van mensen die deze mededeling hebben gekregen. Ik zie ook de datum 12 en 13 november als nieuwe datum. Wellicht hier dus ook.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik heb bij alternate besteld en ik heb dit bericht nog niet ontvangen. Maar ik baal hier wel van. Ik loop nog steeds te kloten met mijn keyboard maar dat is echt geen doen.
Misschien moet ik voor een andere optie gaan...
Heeft iemand nog aanraders? Helaas is de Warthog is te duur voor mij omdat ik niet weet hoe vaak ik het uberhaupt ga spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 16:31
Taygeta schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Ik heb bij alternate besteld en ik heb dit bericht nog niet ontvangen. Maar ik baal hier wel van. Ik loop nog steeds te kloten met mijn keyboard maar dat is echt geen doen.
Heeft iemand nog aanraders? Helaas is de Warthog is te duur voor mij omdat ik niet weet hoe vaak ik het uberhaupt ga spelen...
De reguliere Thrusmaster T.16000m is min of meer dezelfde stick. Je kan die overwegen en de throttle later bijkopen. Ik gebruik nu mijn xbox controller. Is op zich best aardig maar verwacht dat een stick toch wel wat prettiger werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

[...]

Ik heb hier een paar weken terug op Marktplaats een gebruikte Saitek yoke en quadrant gescoord voor een paar tientjes.
Op zich een prima ding, al merk ik dat de throttles last hebben van wat blijkbaar een bekend probleem is met vervuiling van de pots in de quadrant, waardoor de nauwkeurigheid ver te zoeken is. Als ik van vol gas langzaam naar idle ga, zijn er punten waarop het ding al denkt dat 'ie idle is, en als ik de throttle dan een halve centimeter naar beneden haal is 'ie weer vol gas. Doe ik nog een halve centimeter dan zit 'ie ineens netjes op de helft van het vermogen, waar 'ie hoort te zitten.
Oplossing zou zijn om dat ding open te maken en de pots schoon te maken, maar daar heb ik weinig zin in. Alternatief is ze gewoon vol spuiten met contactspray en ze een minuutje of wat goed op en neer te halen, dat ga ik nog even proberen. Maar dat is meer sympoombestrijding dan een structurele oplossing, denk ik.
Anyway, als ik hem nu zou moeten vervangen zou ik sowieso voor een systeem gaat wat niet de 'ouderwetse' pots gebruikt maar een magnetisch systeem, zoals die Airbus pack. Daar heb je dit probleem in ieder geval niet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[...]

Ik zag bij alternate op de throttle zelf ook een verandering van 'leverbaar oktober' naar 'leverbaar november'.
De stick zelf heb ik al maar de throttle zit ik op te wachten idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 21:01
Ik heb 2 weken geleden bij de Luchtvaarthobbyshop (Aviationmegastore) de TCA Sidestick Airbus edition gekocht. Ze hadden er toen blijkbaar een aantal kunnen inslaan want op de site stond nog steeds pas leverbaar vanaf december. Ondertussen zijn ze weer uitverkocht, zie ik net. De vliegervaring is daardoor echt compleet veranderd. Daarvoor zat ik met toetsenbord en een Warthog, wat op zich een super joystick is maar zonder throttle (en rudder) was dat niet echt te doen, dus die Warthog heb ik weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:08
renem schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:47:
Ik heb 2 weken geleden bij de Luchtvaarthobbyshop (Aviationmegastore) de TCA Sidestick Airbus edition gekocht. Ze hadden er toen blijkbaar een aantal kunnen inslaan want op de site stond nog steeds pas leverbaar vanaf december. Ondertussen zijn ze weer uitverkocht, zie ik net. De vliegervaring is daardoor echt compleet veranderd. Daarvoor zat ik met toetsenbord en een Warthog, wat op zich een super joystick is maar zonder throttle (en rudder) was dat niet echt te doen, dus die Warthog heb ik weer verkocht.
heb er laatst ook 1 op de kop weten te tikken.

deze week komt deze ook uit:

https://shop.thrustmaster...drant-airbus-edition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Heb een t16000 gekocht, prima ding. Het enige is dat met de voeten sturen overgevoelig is, dus ik cheat vaak door de stick te gebruiken (je kan de stick draaien en doet in fs2020 precies hetzelfde zonder preset aan te passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hier zit ik ook op te wachten. Heeft TM ook al mededeling gedaan over de extra add-ons (zoals de flap lever)?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 21:01
Dirtyrockers schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Ik ben benieuwd of Thrustmaster dit waar kan maken aangezien ik op de meeste sites pas beschikbaarheid van november of december zie. Die wil ik inderdaad ook graag maar ik denk dat ik voor de Honeycomb Bravo Throttle Quadrant ga.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Een van mijn favoriete modellen, maar ik durf het niet aan om zo snel iets te kopen van een voor mij onbekende maker, als andere modellenmakers nog niet genoeg met de SDK kunnen om er een degelijke plane voor te maken..
NEEEEEEEE, PAS OP! Een van de redenen dat ik nooit iets koop van Simmarket is dat ze iedereen echt ALLES laten verkopen. Zoals deze addon. Dit is namelijk, volgens de info op het MSFS forum, helemaal geen vliegtuig addon...! Het zijn enkel en alleen een paar liveries voor de default King plus wat bush trips. Met andere woorden: dit is (imho) pure oplichting. :/

Ik weet dat Simmarket ook 'gewoon goede' addons verkoopt van bekende merken maar in tegenstelling tot andere online flight sim winkels hebben ze totaal geen kwaliteitscontrole en iedereen kan daar rotzooi op pleuren en er vervolgens geld voor vragen. (Zo werd daar gewoon geld gevraagd voor de meest waardeloze freeware AFS2 scenery die je je maar kan bedenken.) Ik vind het echt een grof schandaal dat nergens bij de info staat dat het alleen maar liveries voor de default King zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
tup61 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

[...]

NEEEEEEEE, PAS OP! Een van de redenen dat ik nooit iets koop van Simmarket is dat ze iedereen echt ALLES laten verkopen. Zoals deze addon. Dit is namelijk, volgens de info op het MSFS forum, helemaal geen vliegtuig addon...! Het zijn enkel en alleen een paar liveries voor de default King plus wat bush trips. Met andere woorden: dit is (imho) pure oplichting. :/

Ik weet dat Simmarket ook 'gewoon goede' addons verkoopt van bekende merken maar in tegenstelling tot andere online flight sim winkels hebben ze totaal geen kwaliteitscontrole en iedereen kan daar rotzooi op pleuren en er vervolgens geld voor vragen. (Zo werd daar gewoon geld gevraagd voor de meest waardeloze freeware AFS2 scenery die je je maar kan bedenken.) Ik vind het echt een grof schandaal dat nergens bij de info staat dat het alleen maar liveries voor de default King zijn.
Het leek me al een beetje sketch er zitten namelijk liveries in die ik al via bijvoorbeeld Flightsim.to gratis heb kunnen vinden. :( De scepsis van mij en Ghost blijken dus nogal gewaarborgd erg jammer hoor dit soort louche praktijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisuu01 op 21-10-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 15:35
Zit te zoeken naar verschillen tussen de verschillende career mode apps maar kan er eigenlijk weinig over vinden.
Zoek een app met goede integratie, liefst niet heel ingewikkeld met veel voorwerk enzo, maar wel een degelijk career systeem met upgraden mogelijkheden ed.
Ga waarschijnlijk geen enorme toestellen vliegen en geen uren achter elkaar.

Zat in eerste instantie te kijken naar OnAir maar nu ook naar neofly, fseconomy heb ik me nog niet veel in verdiept.
Mag best geld kosten als het allemaal goed werkt.

Heeft iemand een lijstje met de verschillen tussen die apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een noob vraag. Gisteren klein stukje gevlogen tussen Brussel en Amsterdam. Dan geven ze op de ATC aan op welke baan ik mag landen. Maar hoe kom ik er makkelijk achter welke dit is van alle landingsbanen op Schiphol, en daarmee dus ook de juiste aanvliegroute. Ik heb een knopje dat je naar het vliegveld kijkt, maar die focust op het midden van het vliegveld lijkt het, niet naar de landingsbaan waar ik op moet landen. Er worden meer gegevens verstrekt via de ATC, kan ik daar iets uithalen? Ik ben echt een FS amateur en misschien kunnen jullie me op weg helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 21-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielster
  • Laatst online: 13-09 16:03
bsmpower schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:42:
Ik heb een noob vraag. Gisteren klein stukje gevlogen tussen Brussel en Amsterdam. Dan geven ze op de ATC aan op welke baan ik mag landen. Maar hoe kom ik er makkelijk achter welke dit is van alle landingsbanen op Schiphol, en daarmee dus ook de juiste aanvliegroute. Ik heb een knopje dat je naar het vliegveld kijkt, maar die focust op het midden van het vliegveld lijkt het, niet naar de landingsbaan waar ik op moet landen. Er worden meer gegevens verstrekt via de ATC, kan ik daar iets uithalen? Ik ben echt een FS amateur en misschien kunnen jullie me op weg helpen.
De runway numbers zijn vernoemd naar de richting van de baan. Op runway 22 kom je dus aanvliegen op 220 graden. Als je het wat realistischer wil aanpakken; zoek dan de airport charts op met de approaches voor de betreffende airports/runways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Geer01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:16:
Zit te zoeken naar verschillen tussen de verschillende career mode apps maar kan er eigenlijk weinig over vinden.
Zoek een app met goede integratie, liefst niet heel ingewikkeld met veel voorwerk enzo, maar wel een degelijk career systeem met upgraden mogelijkheden ed.

Zat in eerste instantie te kijken naar OnAir maar nu ook naar neofly, fseconomy heb ik me nog niet veel in verdiept.
Mag best geld kosten als het allemaal goed werkt.

Heeft iemand een lijstje met de verschillen tussen die apps?
Ik zou gewoon beginnen met fseconomy of neofly om te zien of het je aanspreekt, onair heeft ook wel een trial week.

De verschillen:

Neofly: Richt zich met name op bush flying waarbij je opdrachten krijgt en op de meest onmogelijke plekken moet landen varierend van airports tot straten afhankelijk van de opdracht, dus echt bush flying

FSEconomy: richt zich met name op GA vliegen, maar lijkt verder heel erg op Onair, maar is in dit geval gratis. Als je graag vliegt in grotere vliegtuigen dan zit dat voor zover ik weet niet in FSEconomy

Onair: Alle vliegtuigen worden gesupport en richt zich naast het zelf vliegen ook voor een groot gedeelte op het maken en managen van je eigen Airline company, dus hier komt personeels management, vliegtuig beheer (aanschaf en huren), en specialisaties via een skill tree bij kijken.

Ook doen ze aan thema's, bijvoorbeeld morgen begint het Halloween event waarbij je voor de halloween periode specifieke opdrachten krijgt gericht op halloween. (zie de details vanavond op: https://www.onair.company/halloweenquest)

Maar het hangt ervan af wat je zoekt, als je bushflying leuk vindt en geen interesse hebt in de Jets dan kun je prima uit de voeten met neofly, voor GA vliegtuigen kies je FSEconomy en als je alles wilt kunnen vliegen in campaign vorm en niet schrikt van de nodige management eisen in de game aan het uitbouwen van je eigen airline dan is onair geschikt (Maar doe absoluut eerst de trial in dat geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
het meest simpel is om in assistance de landings guidance aan te zetten (ik weet niet uit mijn hoofd hoe die precies heet, maar dat zie je wel as je dat menu opent). Je krijgt dan rode of blauwe vakken die je naadloos naar de juiste baan loodsen.

Om dat dan te activeren neem je via de atc ongeveer 20Nm voor de airport contact op met de toren en vraag je landing clearence, zij geven dan aan welke baan je mag landen en in de verte zie je dan de hulp vlakken voor je approach verschijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geer01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:16:
liefst niet heel ingewikkeld met veel voorwerk enzo, maar wel een degelijk career systeem met upgraden mogelijkheden ed.
Persoonlijk vind ik een betaald abonnement wél een probleem dus valt Onair voor mij af. Maar los daarvan is dat veel te veel gericht op het managen van een company, lijkt mij. Er komt heel veel bij kijken dat (wat ij betreft) niets te maken heeft met vliegen in MSFS.

FSEconomy vind ik ook nodeloos ingewikkeld: je kan niet zomaar een vliegtuig pakken op een specifiek vliegveld maar je moet echt zoeken waar een bepaald vliegtuig staat en of er dan een job beschikbaar is en of je daar dan wel geld mee gaat verdienen of niet (bonus) en welke job nou wel of niet bij dat vliegtuig past en of er uberhaupt wel vliegtuigen beschikbaar zijn ergens... Veel te veel gedoe imho.

NeoFly heeft daar ook wel wat ast van: je kan niet simpelweg missies zoeken die passen bij het vliegtuig dat je hebt maar al met al is het wel veel simpeler en meer rechttoe rechtaan dan FSE. Je bezit gewoon een vliegtuig en daar vlieg je mee, geen gedoe met huren zoals in FSE. Nadeel van NeoFly is dan wel weer dat ik nog in de beginfase is dus om de haverklap is er een nieuwe versie die weer heel anders werkt waardoor je van alles moet doen om career te herstellen (als dat al kan). Je zit ook vast aan het vliegveld waar je geland bent (maar dat is op zich natuurlijk wel weer realistisch.)

Kortom: ik ben verwend door ETS. :P Ik zou HEEL GRAAG het superoverzichtelijke en makkelijke systeem van ETS in MSFS zien. Je hebt een kaart, klikt op een vertrekpunt, kiest een leuke job en karren maar. Had eigenlijk gehoopt dat zoiets gewoon in MSFS zou zitten maar nee... Ik zie zoiets ook niet echt snel in MSFS verschijnen, jammergenoeg, dus ik ben weer terug naar gewoon maar 'at random' wat rondvliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En als je gewoon het gevoel wilt hebben dat je PAX & Cargo aan het transporteren bent, en dat ze reageren op wat je doet (stijl vliegen, hard landen, etc), dan kun je ook kijken naar Self Loading Cargo (SLC).

Afbeeldingslocatie: https://www.startpage.com/av/proxy-image?piurl=https%3A%2F%2Fmsfsaddons.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F09%2Fslc-msfs-1.jpg&sp=1603280293Tdb737a849781236d3f389c476c594e04e5c367ed95414db6c12acfa0af0fee8c

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
tup61 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Persoonlijk vind ik een betaald abonnement wél een probleem dus valt Onair voor mij af. Maar los daarvan is dat veel te veel gericht op het managen van een company, lijkt mij. Er komt heel veel bij kijken dat (wat ij betreft) niets te maken heeft met vliegen in MSFS.
dat betaald abonnement vind ik overigens een verkeerde manier van de onair marketing, dat zeggen ze inderdaad, maar ik hou daar ook niet van en zal niet snel een abonnement aanschaffen voor dat soort diensten.

Maar zo is het ook helemaal niet, je kunt gewoon een periode toegang kopen op aerosoft.com (met ideal), bijvoorbeeld 1, 3, 6, 12, 24 maanden toegang. Dat is een eenmalige aanschaf en die verloopt gewoon automatisch zonder dat ze weer geld afschrijven, je koopt gewoon eenmalig die toegang voor die periode.

Dat valt voor mij niet echt onder de abonnement omschrijving, maar zo adverteren ze er wel mee.

Ik zag het gewoon als een mogelijkheid om de komende 2 jaar toegang te hebben tot een campaign gedeelte. Ik ben ervan overtuigd dat over 2 jaar er zo verschrikkelijk veel te krijgen is voor MFS dat ik tegen die tijd wel weer kijk of ik weer een nieuwe toegang koop of niet.

Dat management gedeelte is een goede opmerking, als dat je niet ligt dan gebruik je echt een heel groot gedeelte van onair niet, dan ben je beter af met een ander type programma.
tup61 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:40:
dus ik ben weer terug naar gewoon maar 'at random' wat rondvliegen.
Wat ik leuk vind om te doen is mijn eigen flight plans maken in littlenavmap, die kun je gewoon als flight plan exporteren en laden in mfs2020. Zoals bijvoorbeeld stedentrips langs toerischtische attracties of bekende landmarks. Dat kun je perfect uitzetten in littlenavmap en zo een hele mooie eigen flightplan database maken voor verschillende doelen.

Daarnaast staan er hele leuke flightplans online die je kunt inladen en dan aanpassen naar je eigen wensen in littlenavmap (of rechtstreeks in mfs2020).

Die kun je hier vinden:
https://flightplandatabase.com/tags

Dat maakt het zomaar ergens rondvliegen toch wat gestructureerder en zo haal ik er zelf meer waardering uit. Misschien is dat ook iets voor jou?

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 21-10-2020 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ircghost schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:40:
En als je gewoon het gevoel wilt hebben dat je PAX & Cargo aan het transporteren bent, en dat ze reageren op wat je doet (stijl vliegen, hard landen, etc), dan kun je ook kijken naar Self Loading Cargo (SLC).

[Afbeelding]
Hmmmm... misschien is dat inderdaad wel iets. Ik ga het eens bekijken! Het is inderdaad zo dat ik een bepaald 'doel' mis... maar dat doel is wat anders dan gewoon een vliegveld: het moet een of ander nut hebben dat ik ergens heenvlieg. Het is heel vreemd (en het zit allemaal tussen de oren) maar als ik gewoon zomaar vlieg van A naar B m.b.v. een rechtstreekse GPS lijn dan vind ik dat saai. Maar als ik exáct hetzelfde doe maar dan met het idee dat ik cargo bij me heb en dat ik dat moet afleveren met een nette landing... dan opeens vind ik het totaal niet saai. En dat is heel vreemd want het is exact dezelfde ervaring, haha! Maar het 'voelt' gewoon anders. ;) Enfin, OA, FSE en NF voegen wat mij betreft véél te veel hobbels toe en het zou zo maar kunnen dat SLC precies dat toevoegt waar ik naar op zoek ben. ;) Dus dank voor de heads up.

EDIT
SLC is vooral bedoeld voor airliners, zie ik... en die vlieg ik niet in MSFS. De TBM is wat het meest in de buurt komt van een airliner. ;) Ik zal alsnog even uitzoeken of SLC ook leuk is voor een vlucht met een Cessna 172 of Caravan maar het lijkt er niet op...
robinez schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:08:
Maar zo is het ook helemaal niet, je kunt gewoon een periode toegang kopen op aerosoft.com (met ideal), bijvoorbeeld 1, 3, 6, 12, 24 maanden toegang. Dat is een eenmalige aanschaf en die verloopt gewoon automatisch zonder dat ze weer geld afschrijven, je koopt gewoon eenmalig die toegang voor die periode.
Euh... dat lijkt mij de perfecte definitie van een abonnement...?! 8) Haha! Een abonnement verloopt ook zodra je besluit niet meer te betalen en dan kan je ook nergens meer bij. ;) Ik zie het verschil niet. Als ik iets koop, wil ik het gewoon altijd kunnen blijven gebruiken. Alles wat tijdelijk is, is een abonnement. In mijn woordenboek. ;)
robinez schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:08:
Wat ik leuk vind om te doen is mijn eigen flight plans maken in littlenavmap, die kun je gewoon als flight plan exporteren en laden in mfs2020. Zoals bijvoorbeeld stedentrips langs toerischtische attracties of bekende landmarks.
Dank voor de tip maar dat heb ik de afgelopen jaren al heel veel gedaan. En op een of andere manier vind ik geplande trips langs toeristische attracties iets niet hebben... Da's ook iets wat tussen mijn oren zit, haha! Ik heb bepaalde dingen die ik niet leuk vind zonder dat ik weet waarom maar die staan me op een of andere manier niet aan. Hetzelfde is een geplande trip door valleien heen: wel eens gedaan via LNM, van A naar B en dan low and slow door allemaal valleien heen zodat je precies uitkomt waar je wilt zijn maar ik weet niet... mijn brein reageert daar allergisch op, haha! Maar nogmaals, bedankt voor de uitgebreide tip! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 21-10-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 15:35
Dank voor de reacties, Neofly lijkt me eerst goed genoeg, zit ook nog volop in ontwikkeling dus kan ook alleen maar leuker worden.

Probeer het nu te installeren maar krijg steeds deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MMt3jyXh1BJ87tISqXmLVqWxjM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CDtjOsTnnIwE0fVSL341uL7S.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpUgvb-fxYmG-bowFXmb3ZUbsYQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tIFmPZLAbekWLOczPVYjHnDX.png?f=fotoalbum_tile

Iemand een idee?

Edit: uitpakken met 7-zip blijkt te werken, vreemd..

[ Voor 3% gewijzigd door Geer01 op 21-10-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:18
Dirtyrockers schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Dat is dus net het punt... Deze week zouden zowel de throttle quadrant als de Officer Pack uitkomen, maar deze zijn vertraagd tot onbepaalde tijd: https://www.fsvisions.nl/...hrustmaster-tca-quadrant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geer01 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:50:
Edit: uitpakken met 7-zip blijkt te werken, vreemd..
Er komt later vandaag misschien een gezipte versie uit die geen installatie nodig heeft: dat heeft toch echt wel mijn voorkeur...

Er zijn blijkbaar geen alternatieven dus misschien moet ik me dan toch maar zoet houden met de sandbox mode: da's toch al beter dan niets. En ook minder frustrerend als NF de connectie weer eens verliest want je bouwt dan niet echt aan een career. Maar dat SLC was eigenlijk wel echt geweest wat ik zoek: ik zal de creator eens vragen of hij een GA-versie kan maken. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door tup61 op 21-10-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
robinez schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Ik zou gewoon beginnen met fseconomy of neofly om te zien of het je aanspreekt, onair heeft ook wel een trial week.

De verschillen:

Neofly: Richt zich met name op bush flying waarbij je opdrachten krijgt en op de meest onmogelijke plekken moet landen varierend van airports tot straten afhankelijk van de opdracht, dus echt bush flying

FSEconomy: richt zich met name op GA vliegen, maar lijkt verder heel erg op Onair, maar is in dit geval gratis. Als je graag vliegt in grotere vliegtuigen dan zit dat voor zover ik weet niet in FSEconomy
Ik heb nu beide geprobeerd maar in Neofly kan ik een Boeing 787 kopen en in FSeconomy niet (als ik oneindig geld zou hebben).
Ook heeft Neofly gewoon passenger/cargo missies, netzoals FSeconomy, en kan je zelf kiezen welke missies je doet en naar welke airports. Snap dus ook niet helemaal waarom het "bush flight" heet.
Wat ik leuk vind aan Neofly is dat je weer verder gaat waar je de vorige keer bent geëindigd, zo maak je er vanzelf echt een trip van.
Er zit nu in de nieuwe beta ook de mogelijkheid om piloten in te huren ala OnAir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Voor wie VFR Taiwan, de Filippijnen, Indonesië of Noord-Australie wil bezoeken, sla dat maar gerust over. Tenminste als je Europa en Amerika gewend bent. Wat een tegenvallers. De grap is dat Bing Maps vele malen gedetailleerder is maar dit in FS2020 niet het geval is.

2 plaatjes ter onderbouwing, de eerste is in de omgeving van Darwin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QIvUvWbLRQOvSK0reREB_yrVQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EmRw3RuxAZaDsaagsn68xfdU.png?f=fotoalbum_large

En deze iets verderop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJb1R9BX7ijSRunv8JnzWXRGEew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HZPqOyERNO56c9bZUDgaJDB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door cbr600f4i op 21-10-2020 20:07 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
Voor de onair mfs2020 spelers hier onder ons,

de details voor het halloween event zijn bekend gemaakt.

In basis komt het er op neer dat we 2 weken aan de slag moeten, we moeten de eerste week op zoek naar 9 ingredienten die nodig zijn om het snoepgoed te maken. 2 van deze ingredienten zijn enorm zeldzaam en zijn alleen te vinden op erg lastige high risk airports.

In week 1 zul je 16 airports moeten bezoeken om daar op zoek te gaan naar de ingredienten. Op je speciale halloween pagina zie je hoeveel ingredienten je al gevonden hebt en hoeveel je bijgedragen hebt aan de wereldwijde totalen.

In week 2 zul je opdrachten van snoepfabrieken krijgen om de geproduceerde snoepgoed af te gaan leveren in de verschillende landen zodat het halloween feest door kan gaan met het geproduceerde snoepgoed.

Je vind de details hieronder
Afbeeldingslocatie: https://www.onair.company/halloween/img2.png

Ze hebben ook een google maps vrijgegeven met de lokaties en flightplans van de airports en welke ingredienten je daar kunt vinden. Deze google maps link vind je hier:
https://www.google.com/ma...pj-7eU7UH31Eg&usp=sharing

Al met al dus een flinke klus voor de komende 2 weken die morgen van start gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:10:
Voor de onair mfs2020 spelers hier onder ons,

de details voor het halloween event zijn bekend gemaakt.

In basis komt het er op neer dat we 2 weken aan de slag moeten, we moeten de eerste week op zoek naar 9 ingredienten die nodig zijn om het snoepgoed te maken. 2 van deze ingredienten zijn enorm zeldzaam en zijn alleen te vinden op erg lastige high risk airports.

In week 1 zul je 16 airports moeten bezoeken om daar op zoek te gaan naar de ingredienten. Op je speciale halloween pagina zie je hoeveel ingredienten je al gevonden hebt en hoeveel je bijgedragen hebt aan de wereldwijde totalen.

In week 2 zul je opdrachten van snoepfabrieken krijgen om de geproduceerde snoepgoed af te gaan leveren in de verschillende landen zodat het halloween feest door kan gaan met het geproduceerde snoepgoed.

Je vind de details hieronder
[Afbeelding]

Ze hebben ook een google maps vrijgegeven met de lokaties en flightplans van de airports en welke ingredienten je daar kunt vinden. Deze google maps link vind je hier:
https://www.google.com/ma...pj-7eU7UH31Eg&usp=sharing

Al met al dus een flinke klus voor de komende 2 weken die morgen van start gaat!
Ik las het net idd! Maar is voor iedereen dan die opdrachten hetzelfde?
Leuk idee iig! Overigens is die google maps ook grappig gedaan waar de opdrachten op geplot zijn... moeten ze met mijn opdrachten ook eens doen, zodat ik wat flight planning op de ipad op de bank kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Ik las het net idd! Maar is voor iedereen dan die opdrachten hetzelfde?
ja, het is een community quest waarbij iedereen zijn steentje bij moet dragen. Rechtsbovenin het scherm zie je de wereldwijde voorraad hoe ver die aangevuld is (op het screenshot). je eigen bijdrage aan die wereldwijde voorraad staat links in het scherm. Via de travel candies kun je snel transporten naar de verschillende lokaties (zowel jijzelf als je vliegtuig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

ja, het is een community quest waarbij iedereen zijn steentje bij moet dragen. Rechtsbovenin het scherm zie je de wereldwijde voorraad hoe ver die aangevuld is (op het screenshot). je eigen bijdrage aan die wereldwijde voorraad staat links in het scherm. Via de travel candies kun je snel transporten naar de verschillende lokaties (zowel jijzelf als je vliegtuig).
Ja dat zou wel de reden zijn om mee te doen, anders zit je meer te wachten dan dat je vliegt.
(Ben nu ook aan het wachten, ff mijn eigen cessna ophalen in zweden na wacht vrachtjes met een geleend toestel in schotland ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Er!k schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Dat is dus net het punt... Deze week zouden zowel de throttle quadrant als de Officer Pack uitkomen, maar deze zijn vertraagd tot onbepaalde tijd: https://www.fsvisions.nl/...hrustmaster-tca-quadrant/
Bijzonder is overigens dat een aantal flight simmers ze wel degelijk hebben ontvangen vandaag. Ook de thrustmaster site zelf heeft gewoon nog de 22e als launch datum.

Denk dat t weer een ouderwets gevalletje van vraag >> aanbod is, wat tegenwoordig wel vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
456 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Bijzonder is overigens dat een aantal flight simmers ze wel degelijk hebben ontvangen vandaag. Ook de thrustmaster site zelf heeft gewoon nog de 22e als launch datum.

Denk dat t weer een ouderwets gevalletje van vraag >> aanbod is, wat tegenwoordig wel vaker voorkomt.
Ai! Net besteld bij aerosoft.com ter vervaning van m’n Saitek throttle quadrant 😳

Nou ja, wat in het vat zit......
Ik kan nog wel even wachten

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:25

Predator

Suffers from split brain

Ik hoop dat mijn Honeycomb throttle niet gaat uitgesteld worden. Ik heb er 1 in bestelling en er was beloofd leverbaar in November.

Btw, iemand had me hier attent gemaakt op de rotax 915 mod voor de VL3.
Vandaag even getest. Wat een leuke mod is dat ! Samen met de G3X mod geinstalleerd. Nu heb ik een werkende autopilot, en een razend snelle VL3 !
Wat gaat dat ding vooruit nu. Hij kan mee met de snelste props, vliegt als een fighter en klimt even snel als de Baron 😄

Oh ja, en hij stijgt op vanop een postzegel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 21-10-2020 20:48 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
Je kan ook gebruik maken van een extern programma zoals Little Navmap.
Daar kan je jouw vluchtplan opmaken en ook de lay-out van de luchthavens in detail bekijken. Als je de ILS van de landingsbaan ook nog eens in je NAV1 zet,
kan je nog uren vliegen en landingen oefenen.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
vandaag een vlucht gemaakt in bulgarije en roemenie, dit keer van Sofia naar Boekarest (LBSF - LRBS)

Ik vond het voor Europa een veel mooiere omgeving dan ik vooraf had verwacht, nou hielp ook wel dat vanmiddag het weer redelijk mooi was waardoor er een mooie gloed over de landschappen ging.

Ook nog een tip voor de onair vliegers, sinds de laatste onair update kun je al je eigen vliegtuigen een eigen identifier code geven. Deze worden nu automatisch meegegeven op je vliegtuig en in de cockpit (en atc) als je de vlucht start in MFS2020. Ik heb al mijn 10 vliegtuigen daar een unieke QAIR code gegeven waardoor de immersie dat je met 1 van je eigen toestellen vliegt toch weer een stukje beter wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSwtqbTFknoKwsSSL89OofmrQAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdc2UVPG3cxb1dVQepEu0RA7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

ralpje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Alternatief is ze gewoon vol spuiten met contactspray en ze een minuutje of wat goed op en neer te halen, dat ga ik nog even proberen. Maar dat is meer sympoombestrijding dan een structurele oplossing, denk ik.
Vandaag een lading WD40 contactspray in de ‘sleuven’ van throttles gespoten en daarna ze een minuutje of wat volop op en neer bewogen en ze doen het alle drie weer als een zonnetje!
Ben benieuwd hoelang het duurt voor ze weer issues gaan geven. Tegen die tijd zijn de thrustmasters vast weer beter verkrijgbaar en ga ik daar maar eens voor kijken :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@ravw Bevalt de vakantie?

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

@bsmpower Je kan voor Nederland ook hier kijken, kaarten en veel meer Maar dus ook de paden naar de landingsbanen (de echte info voor niet simmers maar zou in FS ook moeten werken):
https://www.lvnl.nl/infor...caties-voor-luchtvarenden

waar https://www.lvnl.nl/eaip/...RAC/html/index-en-GB.html je de detail info geeft

zoals https://www.lvnl.nl/eaip/...M-en-GB.html#eham-ad-2.24

en daar is dan weer de 18C nadering te vinden (en alle andere)
https://www.lvnl.nl/eaip/...H-AD-2.EHAM-IAC-18C-1.pdf

en vlieg je voornamelijk op zicht dan is deze ook wel leuk

https://vfrchart.lvnl.nl/

al zou ik dan gewoon een papieren versie kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 22-10-2020 01:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geen vakantie hoor maar even niet aan het vliegen .. zit weer even tijdelijk in een dip .. dus mijn hoofd staat er niet echt naar, komt wel weer , al bekent wat er gaat komen met de nieuwe update
Straks weer kijken wat er in marketplace komt aan nieuwe airports de afgelopen maand niet ehct iets bij gekomen wat ik wilde hebben

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 22-10-2020 05:03 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:12
tup61 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Hmmmm... misschien is dat inderdaad wel iets. Ik ga het eens bekijken! Het is inderdaad zo dat ik een bepaald 'doel' mis... maar dat doel is wat anders dan gewoon een vliegveld: het moet een of ander nut hebben dat ik ergens heenvlieg. Het is heel vreemd (en het zit allemaal tussen de oren) maar als ik gewoon zomaar vlieg van A naar B m.b.v. een rechtstreekse GPS lijn dan vind ik dat saai. Maar als ik exáct hetzelfde doe maar dan met het idee dat ik cargo bij me heb en dat ik dat moet afleveren met een nette landing... dan opeens vind ik het totaal niet saai. En dat is heel vreemd want het is exact dezelfde ervaring, haha! Maar het 'voelt' gewoon anders. ;) Enfin, OA, FSE en NF voegen wat mij betreft véél te veel hobbels toe en het zou zo maar kunnen dat SLC precies dat toevoegt waar ik naar op zoek ben. ;) Dus dank voor de heads up.

EDIT
SLC is vooral bedoeld voor airliners, zie ik... en die vlieg ik niet in MSFS. De TBM is wat het meest in de buurt komt van een airliner. ;) Ik zal alsnog even uitzoeken of SLC ook leuk is voor een vlucht met een Cessna 172 of Caravan maar het lijkt er niet op...
Klinkt alsof jij de ideale doelgroep bent voor AirHauler 2.
Daar kan je zelf bepalen met welk type vliegtuig je vracht of passagiers wilt vervoeren.
Met de vluchten verdien je geld waarmee je je company kan uitbreiden.
De vluchten zelf worden beoordeeld door AH2 op ondermeer overspeed/g-krachten/landing performance/flap speeds en nog een aantal parameters.
AH2 genereert een lijst van jobs en je kiest zelf waar je heen wilt of kunt vliegen met als leuke eigenschap dat je dan soms ergens heen gaat waar je nog nooit bent geweest.
Zoek AH2 maar eens op op google en/of youtube

Klein probleempje voor nu, het is nog niet beschikbaar voor FS2020. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:50:
[...]

Klinkt alsof jij de ideale doelgroep bent voor AirHauler 2.

<KNIP>

Klein probleempje voor nu, het is nog niet beschikbaar voor FS2020. 8)
Ik werd bij het lezen van je post meer en meer enthousiast... tot ik die laatste regel las, haha! Maar goed, ik zal AH2 zeker in de gaten gaan houden: zou toch niet heel gek zijn als die ook voor MSFS uit gaat komen, lijkt mij.

EDIT
Heb even gekeken: bij AH2 zitten ook wel (heel) veel extra dingen die me minder boeien, maar goed, ik wil niet te snel oordelen. ;) Het zal sowieso nog wel een tijdje duren voordat AH2 voor MSFS uitkomt: de dev is ernaar aan het kijken en werkt er ook al aan maar hij heeft nog geen idéé wanneer het (ooit) uit zal komen. Dus voorlopig is dit geen oplossing voor mij. Denk toch dat ik dan weer bij NeoFly uit ga komen als ik echt wat extra's wil... Maar ja, dat loopt niet altijd lekker op mijn PC en het wordt ook snel repetitief (steeds dezelfde geluidjes bij dezelfde opdrachten), al zal iets als SLC daar ook wel last van hebben, denk ik zo. (Heb een video van SLC gezien en de stemmen daarin hadden nogal een sterk accent... als je die elke keer hoort met exact hetzelfde verhaal, wordt het ook al snel saai... Ja, ik ben veeleisend. ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door tup61 op 22-10-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
tup61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Ik werd bij het lezen van je post meer en meer enthousiast... tot ik die laatste regel las, haha! Maar goed, ik zal AH2 zeker in de gaten gaan houden: zou toch niet heel gek zijn als die ook voor MSFS uit gaat komen, lijkt mij.
Slopey (de developer van AH2) is bezig om AH2 geschikt te maken voor AH2.
Is echter werk naast zijn werk dus geen deadline op dit moment voor beschikbaar

Ik zal het zeker laten weten als AH2 klaar is voor FS2020.

Zoals je merkt ben ik een groot fan van AH2.
Ik vlieg momenteel al mijn vluchten nog steeds onder P3D gestuurd door AH2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

Slopey (de developer van AH2) is bezig om AH2 geschikt te maken voor AH2.
Is echter werk naast zijn werk dus geen deadline op dit moment voor beschikbaar

Ik zal het zeker laten weten als AH2 klaar is voor FS2020.

Zoals je merkt ben ik een groot fan van AH2.
Ik vlieg momenteel al mijn vluchten nog steeds onder P3D gestuurd door AH2.
Ah, haha, je typte terwijl ik aan het editen was. ;) Ik ga vandaag alsnog alvast wat video's van AH2 bekijken om mezelf alvast lekker te maken (en te frustreren omdat het er nog niet is voor MSFS 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ravw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 05:02:
[...]

Geen vakantie hoor maar even niet aan het vliegen .. zit weer even tijdelijk in een dip .. dus mijn hoofd staat er niet echt naar, komt wel weer , al bekent wat er gaat komen met de nieuwe update
Straks weer kijken wat er in marketplace komt aan nieuwe airports de afgelopen maand niet ehct iets bij gekomen wat ik wilde hebben
Juist, ik dacht even kijken hoe de vakantie bevalt, maar zie je vliegavonturen vast weer verschijnen. ;)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 15-09 11:45
Inmiddels al een weekje geen MSFS meer aangeraakt. Ik laat het heel even voor wat het is, wacht nog met smart op mijn RTX 3080 die ik binnen een week verwacht, daarna hoop ik te mogen genieten van de hogere settings en betere performance binnen MSFS. Op dit moment heb ik toch te veel last van haperingen en stotters, waar ik me meer en meer aan ging ergeren.. Ik geniet wel van al jullie screenshots en verhalen! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

tup61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Ah, haha, je typte terwijl ik aan het editen was. ;) Ik ga vandaag alsnog alvast wat video's van AH2 bekijken om mezelf alvast lekker te maken (en te frustreren omdat het er nog niet is voor MSFS 8) ).
Op basis van je eerdere comments over OnAir en FSeconomy kan ik mij niet voorstellen dat je AH2 juist wel leuk gaat vinden, het is ongeveer evenveel, misschien zelfs wel meer werk in AH2 dan in die andere 2 ;).

Misschien dat ik op den duur zo'n complete manager ga aanschaffen, maar op dit moment lijkt het mij veels te veel werk naast wat ik gewoon wil doen, vliegen met een doel ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Ircghost schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Op basis van je eerdere comments over OnAir en FSeconomy kan ik mij niet voorstellen dat je AH2 juist wel leuk gaat vinden, het is ongeveer evenveel, misschien zelfs wel meer werk in AH2 dan in die andere 2 ;).

Misschien dat ik op den duur zo'n complete manager ga aanschaffen, maar op dit moment lijkt het mij veels te veel werk naast wat ik gewoon wil doen, vliegen met een doel ;).
Het company management gedeelte kun je net zo uitgebreid doen als je zelf wilt, of zelfs helemaal niet.
Je kan er ook voor kiezen om lekker als een nomade met je eigen vliegtuigje jobs te doen en daarmee geld te verdienen voor upgrades naar grotere vliegtuigen, wederom voor zover je dat zelf wilt.
Het management gedeelte is geen must in AH2.

Ik vind het vooral leuk omdat het mij aanbiedt om jobs te accepteren naar bestemmingen waar ik zelf niet op gekomen zou zijn.
Vervolgens lekker die vlucht netjes voorbereiden (vertrek en aankomst procedures plus relevante info van vertrek en aankomst vliegvelden)
Vervolgens moet je de vlucht netjes doen omdat AH2 je performance meet.

AH2 kent ook een ranking systeem dus je wordt ook beloond voor het volhouden. Je krijgt een steeds hogere rang in AH2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT
Never mind. Had even niet door wie wat postte en begreep de boodschap daardoor verkeerd. ;)

Ik ga AH2 alsnog in de gaten houden.
Ircghost schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

maar op dit moment lijkt het mij veels te veel werk naast wat ik gewoon wil doen, vliegen met een doel ;).
Vlieg jij al met een doel dan? Of ben je ook nog op zoek naar iets?

[ Voor 247% gewijzigd door tup61 op 22-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Craftop schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:23:
Inmiddels al een weekje geen MSFS meer aangeraakt. Ik laat het heel even voor wat het is, wacht nog met smart op mijn RTX 3080 die ik binnen een week verwacht, daarna hoop ik te mogen genieten van de hogere settings en betere performance binnen MSFS. Op dit moment heb ik toch te veel last van haperingen en stotters, waar ik me meer en meer aan ging ergeren.. Ik geniet wel van al jullie screenshots en verhalen! :)
HIer nog iemand die met smart op zijn 3080 zit te wachten voordat ik me verder in de A32Nx ga verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

tup61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:15:
EDIT
Never mind. Had even niet door wie wat postte en begreep de boodschap daardoor verkeerd. ;)

Ik ga AH2 alsnog in de gaten houden.

[...]

Vlieg jij al met een doel dan? Of ben je ook nog op zoek naar iets?
Ik heb nu Self Loading Cargo aangeschaft, die ik hier gister gelinked had. Dat geeft mij voldoende doel en beleving van een echte vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ircghost schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Ik heb nu Self Loading Cargo aangeschaft, die ik hier gister gelinked had. Dat geeft mij voldoende doel en beleving van een echte vlucht.
Ah, ok, ja, anders ga ik dat ook maar doen... Ik zag dat je via Discord wel al 'templates' kan downloaden voor o.a. de Caravan en TBM: het blijft dan alsnog even behelpen (want momenteel is SLC echt voor airliners bedoelt) maar het geeft alsnog wat meer leven aan het geheel. (En bovendien is de prijs nu nog de beta-prijs...) De volgende versie zou wel beter moeten samenwerken met GA in MSFS.

BTW Er wordt best veel bepraat hier en soms vergeet ik wie nou wat had gezegd: ik was dus even kwijt dat jij SLC had getipt en het dus ook zelf gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Ah, ok, ja, anders ga ik dat ook maar doen... Ik zag dat je via Discord wel al 'templates' kan downloaden voor o.a. de Caravan en TBM: het blijft dan alsnog even behelpen (want momenteel is SLC echt voor airliners bedoelt) maar het geeft alsnog wat meer leven aan het geheel. (En bovendien is de prijs nu nog de beta-prijs...) De volgende versie zou wel beter moeten samenwerken met GA in MSFS.
Ha, goed om te weten. Lijkt me een leuke addon, maar dacht dat het ook alleen nog voor airlines was. Binnenkort ook eens aanschaffen dan.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, nou, ik blijf heen en weer gaan maar ik heb nog wat SLC video's bekeken en het is echt elke keer dezelfde tekst die je hoort (onverstaanbaar ook nog btw) en het is allemaal nogal repetitief... Je bent tijden bezig met het boarden en alles en dat is nou ook weer niet wat ik wil. Pffffff... ik ben misschien té veeleisend, haha! Wat dat betreft is NeoFly alsnog het beste voor mij... de komende vijf minuten, haha! Of misschien moet ik dat 'doel' maar even vergeten en gewoon lekker wat gaan rondvliegen... ;)
Gameaddict schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Ha, goed om te weten. Lijkt me een leuke addon, maar dacht dat het ook alleen nog voor airlines was. Binnenkort ook eens aanschaffen dan.
Die dev zei vandaag (op Discord) dat airliners de focus blijven houden maar dat hij de addon wat toegankelijker wil maken voor GA: eerste is (in de volgende versie) dat je niet meer aan airliner cruise altitudes vast zit. En dat is het dan... Het blijft dus alsnog echt een airliner addon voorlopig. Al die boarding en passenger opties en geluiden en wat dan ook slaan natuurlijk helemaal nergens op in een Caravan... ;)

Dat repetitieve is natuurlijk sowieso een nadeel van dit soort addons. Ik heb ooit FS Crew voor de 737NGX gehad en dat was in het begin heel leuk maar na een paar vluchten kreeg ik het idee dat ik elke keer maar weer naar dezelfde video zat te kijken... Constant hetzelfde riedeltje met dezelfde geluiden en dezelfde handelingen... ik vond dat al snel dodelijk saai en nep. Wat ik al zei: ik ga maar weer gewoon vliegen voorlopig.

[ Voor 55% gewijzigd door tup61 op 22-10-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt er ook op dat er nog een addon is die erg op SLC lijkt, al is de prijs wel een stuk hoger.

TFDi PACX

Iemand ervaring hiermee?

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een reactie van de dev van SLC:

If you're wanting it solely for GA then I would say "don't buy it yet".

Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ben bezig met de A32NX te stoeien. Als default Airliner + de mod heb ik er toch nog best plezier mee.

Het is work in progress en in heb gelezen dat het team zelfs een eigen autopilot wil gaan maken omdat de default Asobo autopilot niet goed werkt.
d:)b

De bekende issues zijn de 5 a 10 NM off course gaan en soms extreme pitch attitudes aannemen.

Het vreemde bij mij is dat hij bij de final approach nog steeds de "70" en "60" callouts blijft zeggen. Dit zou toch niet "meer" moeten?

Zijn er meerdere hier die met de A32NX bezig zijn? :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

tup61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:30:
Nog een reactie van de dev van SLC:

If you're wanting it solely for GA then I would say "don't buy it yet".

Duidelijk.
Klopt, de devver is van de duidelijke uitspraken haha :).

De nuance is wel dat met de volgende update er al wijzigingen zijn gemaakt om GA beter te ondersteunen (o.a. het verwijderen van de requirement dat cruise fase pas kan beginnen als je minstens 9000 ft bent gepasseerd. Maar voor volledige GA ondersteuning zul je nog even moeten wachten (denk aan geen drankjes kunnen schenken in een GA).

Maar voor die 14eu vind ik het prima om nu al te investeren. De ontwikkelaar is duidelijk goed bezig, dus ik durf het risico aan. Daarnaast kan ik het natuurlijk nu al gebruiker voor de airliners.

P.s. je kunt ook geluiden etc aanpassen naar eigen wens. Je ziet online ook al de bestanden die je kan downloaden om het wat gevarieerder te maken. :)

--

@Dani86 natuurlijk! Je bent een dief van je virtuele ervaring als je het niet doet :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 22-10-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 08:46
Mensen, even een open deur vraag waar ik het antwoord wel van kan raden (nee) maar toch :

Is er echt geen manier om in FS2020 real time weather te krijgen :?

Was net rond Londen bezig volgens de geintrigeerde real time weather van FS2020 onweerde het er (tis er op het moment kurk droog)
REX 2020 Weather Force heb ik ook al geprobeerd : er word wel real time weather opgehaalt alleen FS2020 implementeerd het niet goed :?, je krijgt de correcte wind informatie ook niet te zien op een G1000.
(Om nog maar niet te spreken over windvanen die in alle richtingen staan behalve de goede)

[edit]
Zit net op de METAR gegevens van EGLL te kijken : wind direction en speed die de geintrigeerde real time weather van FS2020 opgeeft kloppen, pressure bijna, er word regen verwacht maar er word geen onweer waarschuwing gegeven ... snap er nou effe niks meer van |:(
[einde edit]

[ Voor 19% gewijzigd door dierkx36 op 22-10-2020 15:09 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
dierkx36 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:03:
Mensen, even een open deur vraag waar ik het antwoord wel van kan raden (nee) maar toch :

Is er echt geen manier om in FS2020 real time weather te krijgen :?

Was net rond Londen bezig volgens de geintrigeerde real time weather van FS2020 onweerde het er (tis er op het moment kurk droog)
REX 2020 Weather Force heb ik ook al geprobeerd : er word wel real time weather opgehaalt alleen FS2020 implementeerd het niet goed :?, je krijgt de correcte wind informatie ook niet te zien op een G1000.
(Om nog maar niet te spreken over windvanen die in alle richtingen staan behalve de goede)

[edit]
Zit net op de METAR gegevens van EGLL te kijken : wind direction en speed die de geintrigeerde real time weather van FS2020 opgeeft kloppen, pressure bijna, er word regen verwacht maar er word geen onweer waarschuwing gegeven ... snap er nou effe niks meer van |:(
[einde edit]
Volgens mij is dat bugged. Ik had in de eerste vluchten ook bijna allemaal onweer.
Nu in nieuw zeeland werkt het overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 08:46
DoubleYouPee schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Volgens mij is dat bugged. Ik had in de eerste vluchten ook bijna allemaal onweer.
Nu in nieuw zeeland werkt het overigens wel goed.
Ben het nou aan het proberen bij KTEB, klein back-up vliegveld in New York :
METAR van KTEB erbij en wat FS 2020 aan real time weather laad/laat zien : klopt precies :/

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Pagina: 1 ... 110 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc