Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer mensne die last hebben van de AP dat als je die aan zet dat de trim helemaal naar beneden word gegopoid , dus dat het vliegtuig een duikvlucht gaat nemen ..
Dit gebeurd op het moment dat je de VS aanzetten ..
Ik heb het hier over de Mooney
ik heb nu 2 vluchten gedaan vanaf de Update maar het lijkt me niet de AP aan te krijgen zonder dat hij die duikvlucht neemt .. dus voor mij weer niet mogelijk om te vliegen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
ravw schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:44:
Zijn er meer mensne die last hebben van de AP dat als je die aan zet dat de trim helemaal naar beneden word gegopoid , dus dat het vliegtuig een duikvlucht gaat nemen ..
ik heb nu 2 vluchten gedaan vanaf de Update maar het lijkt me niet de AP aan te krijgen zonder dat hij die duikvlucht neemt .. dus voor mij weer niet mogelijk om te vliegen
raar, hier werkt het foutloos met de mooney, die autopilot is steady as a rock en werkt hier echt compleet foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

raar, hier werkt het foutloos met de mooney, die autopilot is steady as a rock en werkt hier echt compleet foutloos.
ja als hij eenmaal uit die duikvlucht is dan gaat alles goed ... maar het is dus alleen even op het moment dat je de VS aanzet .. maar ik zal straks nog eens kijken .... want als ik hem trim zeg maar dat hij naar boven gaat , en ik zet dan de AP / VS aan dan schiet hij helemaal naar onderen ... dit word wel hersteld maar tegen die tijd zit je vaak al tegen een berg of boom aan :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je de VS niet alvast instellen voordat je de AP aanzet? Dat doe ik sinds kort in de Caravan: op de grond zet ik fpm vast op 500 of 700 en als ik de AP na take off aanzet, pakt de AP dat redelijk netjes op. Ik had geen last van duikvluchten maar wel dat de AP de klim meteen en nogal hard ook stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:03:
Kan je de VS niet alvast instellen voordat je de AP aanzet? Dat doe ik sinds kort in de Caravan: op de grond zet ik fpm vast op 500 of 700 en als ik de AP na take off aanzet, pakt de AP dat redelijk netjes op. Ik had geen last van duikvluchten maar wel dat de AP de klim meteen en nogal hard ook stopte.
dat met de VS hoogte instellen doe ik ook op die manier , dus daar ligt het niet aan .. maar ik zla straks even kijken hoe of wta ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Ik heb laatste geprobeerd om met de Tweakers livery Caravan in FSE te vliegen, maar die herkende hem niet als een Caravan. Moet ik nog iets met een alias regelen?

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Speelt er iemand op 4k?
Any issues?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37

aap

koenvdlinden schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:31:
Ik heb laatste geprobeerd om met de Tweakers livery Caravan in FSE te vliegen, maar die herkende hem niet als een Caravan. Moet ik nog iets met een alias regelen?
Wanneer heb je dat geprobeerd? Het klopt dat het eerst niet werkte, maar sinds gisteren zou het nu wel moeten werken.

Iedere livery heeft een eigen naam en in FSE moet die bekend zijn, zodat ze weten bij welk vliegtuigtype dat hoort. Ik heb dat zondag aangevraagd en volgens hun website is dat vaak binnen 2 uur geregeld. Maar het heeft uiteindelijk vijf dagen geduurd. Maar goed, het zijn allemaal vrijwillers dus het is allang tof dat ze zo'n obscure livery toevoegen voor ons _/-\o_

Maar nu staat hij erbij! Ik heb het zelf gisteravond getest en hij wordt nu herkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuJvFtTlN3KGsPjo3Qq3Qd2lo8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u0DdBL1M0pieVEvWTZrKzV4i.png?f=user_large
(Als Waffle Air ondersteund wordt, dan mag Tweakers.net toch ook zeker!)

Voor meer achtergrondinfo, hier wordt uitgelegd hoe liveries werken met FSEconomy:
https://sites.google.com/...rcraft-models-and-mapping

[ Voor 16% gewijzigd door aap op 16-10-2020 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dat is de speciale 737-MAX functie die ze erin hebben gezet onder druk van Boeing. Dan lijkt hun vlieggedrag niet zo raar meer als iedereen het doet.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Dat is de speciale 737-MAX functie die ze erin hebben gezet onder druk van Boeing. Dan lijkt hun vlieggedrag niet zo raar meer als iedereen het doet.
Maar die is nu toch goed gekeurt, dus die foutjes zouden er niet in mogen zitten :-)
En ik wist niet dat Boeing , Mooney's maakte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ravw schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

ja als hij eenmaal uit die duikvlucht is dan gaat alles goed ... maar het is dus alleen even op het moment dat je de VS aanzet .. maar ik zal straks nog eens kijken .... want als ik hem trim zeg maar dat hij naar boven gaat , en ik zet dan de AP / VS aan dan schiet hij helemaal naar onderen ... dit word wel hersteld maar tegen die tijd zit je vaak al tegen een berg of boom aan :(
weet je zeker dat je die VS parameter naar boven zet? want dat had ik in het begin ook in die mooney, de altitude naar links is omhoog op die dial en naar rechts is naar beneden, precies andersom als op de andere autopilots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

weet je zeker dat je die VS parameter naar boven zet? want dat had ik in het begin ook in die mooney, de altitude naar links is omhoog op die dial en naar rechts is naar beneden, precies andersom als op de andere autopilots.
Ik gebruik de Saitek panels :+
die laat duidelijk zien dat - of + is
en daarbij ik had voor deze update geen last er van , en ik weet hoe deze AP werkt , ik heb hem al in XP11 zitten bij diverse vliegtuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ravw schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Ik gebruik de Saitek panels :+
die laat duidelijk zien dat - of + is
en daarbij ik had voor deze update geen last er van , en ik weet hoe deze AP werkt , ik heb hem al in XP11 zitten bij diverse vliegtuigen
Top, maar goed ik wist niet dat min teken was voor een altitude increase in de mooney, dus vandaar dat ik het begin ook die vrije val naar beneden had, want dat is niet bepaald logisch. Maar goed jij wist dat wel, dus dan zou ik het niet weten waarom het bij jou niet werkt. Bij mij werkt de autopilot van de mooney in ieder geval foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Top, maar goed ik wist niet dat min teken was voor een altitude increase in de mooney, dus vandaar dat ik het begin ook die vrije val naar beneden had, want dat is niet bepaald logisch. Maar goed jij wist dat wel, dus dan zou ik het niet weten waarom het bij jou niet werkt. Bij mij werkt de autopilot van de mooney in ieder geval foutloos.
Zal strask eens kijken zonder die Saitek panels wat hij doet als ik hem handmatig instelt met de muis :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
Ik had het van de week ook in de Ovation. Was gelijk de enige vlucht sinds de update, ik had gehoopt dat het een eenmalig dingetje zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeR
456 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:39:
Speelt er iemand op 4k?
Any issues?
Ik speel op 4K. Enige nadeel is dat de ground textures vaker (negatief) opvallen, voor de rest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
De content manager blijft constant staan op 'searching' , is daar iets aan te doen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
aap schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Wanneer heb je dat geprobeerd? Het klopt dat het eerst niet werkte, maar sinds gisteren zou het nu wel moeten werken.

Maar nu staat hij erbij! Ik heb het zelf gisteravond getest en hij wordt nu herkend.
Het werkt met skin in FSE. In de buurt van Kvernberget (ENKB) wat passagiers gedropped.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmwWZgTaw_338ih_gjIm9FvSwk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMFvCYyVBnxTu6D3GV03iCyX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door koenvdlinden op 16-10-2020 17:01 ]

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

SergeR schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Ik speel op 4K. Enige nadeel is dat de ground textures vaker (negatief) opvallen, voor de rest _/-\o_
Cool.
Ja ik probeer (en kon) op 4k te spelen met redelijke fps.
Maar iets teveel ctd. Nu 1 resolutie naar beneden en ik kan iig nu wel vliegen. De scherpte is er iets af, maar de beelden zijn echt super (en fps gaat door t dak).

Was ff benieuwd of het een standaard 4k issue was, maar blijkbaar gaat t bij jou goed. Welke video kaart heb je?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:07
robinez schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:15:
er zijn inmiddels ook custom bush trips beschikbaar, ik hoopte al dat dat zou gaan gebeuren, maar de eerste drie (waaronder 1 in thailand) kun je hier downloaden:

https://flightsim.to/c/utilities/bushtrips
Erg leuk! Is het mogelijk om het vliegtuig automatisch de route te laten vliegen of is de route niet ingeladen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:36
Moet je een keer gezien hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfesI7vHFo51iJDH5imUbhgt9vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E7DTeQPMRqZ8WyoT5PbhdVoF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKS1-3KYYk37S7WdOttPgxTdFXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3YnoZWTqjhjjLns61L18MinR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:52

ViezeVis

Sample Text

Weet iemand hoe het komt waarom mijn Saitek X52 i.c.m. een Airbus A320 nét voor het landen super gevoelig wordt? Ik wil dan de neus iets ophalen maar dat is soms zó lastig waardoor ik de hele neus in één keer ophaal haha.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Bij de laatste 50 meter (radar altitude dacht ik), wordt je pitch authority veel gevoeliger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
vandaag weer allerlei missies uitgevoerd in Japan, dat is echt een supermooi land en vandaag was het daar ook nog mooi weer met mooie grote wolken partijen waar de steden en landerijen mooi doorheen braken en zo een adembenemend uitzicht tijdens de missies gaven.

Een aanrader is het vliegveld: RJGG (Chubu Centrair International Airport). Dit erg mooie vliegveld ligt in zee naast een prachtige stad. Vanaf daar vlieg je zo over de stad de prachtige bergen en landerijen in.

Wat me sowieso opvalt is dat al die vliegvelden in japan in drukke steden liggen, maar over het algemeen dan ook echt midden in de stad. Die steden zijn daar echt enorm groot.

Al met al weer een prachtige tijd mogen beleven vandaag met het wegbrengen van de cargo en enkele personen.

Foto 1: stad verlaten en het berggebied betreden
Foto 2: Uitzicht vanuit de cockpit over de berg landerijen en de wolkenpartijen
Foto 3: even concentreren voor de landing midden in de stad waar ik mijn laatste vracht af moest leveren
Foto 4: Vracht afgeleverd en het vliegtuig geparkeerd voor de nacht, zodat ik daar morgen weer verder kan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MobOZiC9zX5jIEi3tQVBxrUedA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkE3Uoi615SNPhjFhh8j44jI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHdCyXY0IAuiVInVTNResBEcYMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjojoUhqlpQI2buu8WisQBbq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMao2aa_egbuB968FVyFz4o8Vek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEiKFCUSninWxVplzRqhUueK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/433Hq7v4H0Xq6AlY7TcL_bD11k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aX6XyO9NPZhEvFVyWP6uXeDO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

Nog weer een avondje door de Himalaya gevlogen. Het is echt schitterend daar en de luchthavens zijn "interessant". Maar we doen het niet voor de lol uiteraard, maar voor de centjes.

De route. De ATC moet je negeren, want die stuurt je gewoon rechtdoor een berg in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kuz7AYy9c3rWdkDdHXVGvNCX3EA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VvvQm38sULyQUSOtXYbyLyii.png?f=fotoalbum_large

Opstijgen van VNLD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcZwXghLsGjHQzor27HLzclrL38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTmPE2InGRr4bwRerSuXQ72A.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit toch nog wel wat ijs aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNDyj7ikLr9_yYo4w-qWbc7ZcwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KVuG58pxVI7Lg4Xo98WRAiR.jpg?f=fotoalbum_large

Sunset flight.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqvONytqLVnqr3Ri03iSmWOGBB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBVQODQbC3pWDnDGC9s7nGFj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
aap schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:21:
Nog weer een avondje door de Himalaya gevlogen. Het is echt schitterend daar en de luchthavens zijn "interessant". Maar we doen het niet voor de lol uiteraard, maar voor de centjes.

De route. De ATC moet je negeren, want die stuurt je gewoon rechtdoor een berg in.
[Afbeelding]

Opstijgen van VNLD.
[Afbeelding]

Er zit toch nog wel wat ijs aan.
[Afbeelding]

Sunset flight.
[Afbeelding]
Prachtige foto’s. Ik heb daar ook direct maar een mooney ovation gekocht en die vliegt nu naar dat vliegveld in nepal van jou. Morgen ook daar maar eens wat opdrachten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeR
456 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Cool.
Ja ik probeer (en kon) op 4k te spelen met redelijke fps.
Maar iets teveel ctd. Nu 1 resolutie naar beneden en ik kan iig nu wel vliegen. De scherpte is er iets af, maar de beelden zijn echt super (en fps gaat door t dak).

Was ff benieuwd of het een standaard 4k issue was, maar blijkbaar gaat t bij jou goed. Welke video kaart heb je?
Zelf heb ik alleen nog CTD’s gehad door de camera POI bug. Ik zit tussen de 40-50 fps met een RTX 3090. Boven grote (photogrammetry) steden drops naar 25-30 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Ircghost schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:11:
Bij de laatste 50 meter (radar altitude dacht ik), wordt je pitch authority veel gevoeliger.
Dat is niet iets wat je zelf bij kan stellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
robinez schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:19:
vandaag weer allerlei missies uitgevoerd in Japan, dat is echt een supermooi land en vandaag was het daar ook nog mooi weer met mooie grote wolken partijen waar de steden en landerijen mooi doorheen braken en zo een adembenemend uitzicht tijdens de missies gaven.

Een aanrader is het vliegveld: RJGG (Chubu Centrair International Airport).
Nou, vandaag was het weer een stuk minder... maar de plaatjes worden er imho bepaald niet minder om. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8TVemPeynoJOjvgAaf8FbsdPZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yITfsAYyIAWg2MsXSVZgWNkH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x0zrsLvERCgFJRZxcrlyAISq0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sfj8Lg48P7GQTUSpjILqCuD9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_ibljeUcdKyq0TkSlDrREOr7zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcfTsHcN2uhKwqAb2ouz8nON.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij heel erg opvalt aan Japan is hoe grote steden eruit zien: dat lijken vaak giga-dorpen want je hebt alsnog overal landerijen tussen de huizen. Dat kennen we hier in Nederland niet zo. Zoals hieronder: dat leek vanuit de verte een megastad maar het lijkt eerder een megadorp. Heel apart. In Tokio zal het wel anders zijn maar op veel plaatsen in Japan zie je dit soort 'dorpsteden'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HDtCLZ3VXd2VR5cg3odHX3r8kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfaU34JSLOjkDGMGtVgDut29.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben trouwens van RJGG maar RJBB gevlogen dat ook helemaal apart op een eiland is aangelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQsbQloVMT5TzJTEQuNwSVo0gy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7FipO8Hc8cWXlNeOW2sm5R0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door tup61 op 17-10-2020 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ViezeVis schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Dat is niet iets wat je zelf bij kan stellen?
Volgens mij niet, dat is namelijk juist de bedoeling. Zie het als autorijden, op hoge snelheid wil je niet dat een kleine stuurbeweging je 8 banen opzij gooit, maar als je langzaam gaat wil je dat een kleine stuurbeweging je makkelijk helpt met i.e. parkeren.

Zelfde met vliegen, ga je hard dan wil je kleine input geven om niet extreme vliegbewegingen te maken. Maar als je land wil je meer controle hebben en grotere bewegingen kunnen maken als het nodig is.

Als het echt heel extreem is, moet je misschien even kijken naar je sensitivity profiel van je joystick. Kijk eens bij 60% ipv 100%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
tup61 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Nou, vandaag was het weer een stuk minder... maar de plaatjes worden er i,ho bepaald niet minder om. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat mij heel erg opvalt aan Japan is hoe grote steden eruit zien: dat lijken vaak giga-dorpen want je hebt alsnog overal landerijen tussen de huizen. Dat kennen we hier in Nederland niet zo. Zoals hieronder: dat leek vanuit de verte een megastad maar het lijkt eerder een megadorp. Heel apart. In Tokio zal het wel anders zijn maar op veel plaatsen in Japan zie je dit soort 'dorpsteden'.

[Afbeelding]
Die foto’s zijn fantastisch, ik kan me voorstellen hoe gaaf dat tijdens het vliegen geweest zal zijn.

Ik had laatst in japan dat de wolken zo laag hingen dat ze in de steden hingen, dan zag je allemaal mist flarden tussen de wolkenkrabbers en huizen terwijl ik er zelf boven vloog. Dat was ook een hele mooie ervaring.

Japan is echt een bijzondere omgeving om te vliegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik heb Japan nu bijna geheel van Noord naar Zuid gevlogen, nu een mooie trip te gaan via de kleinere eilanden in het Zuiden richting Taiwan.

Een mooi zeer aan te bevelen 'sloped' runway op het eiland Suwanosejima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnI8fZbqK83IVsLCtrTQnAxdiD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XKfM6zWRMIXDO11R3AIRXIIa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnuVA2PfC7iF-4uc8-WcQ1chtzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xx9pFC74uAosAsKiHxGyZWPn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBRyH5i8T2iV4-_-Mf0yEQYnEWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kIlfghJJ6ei7mzFmsShhb6d1.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Nou heb mijn eerste addon plane gekocht. Hij vliegt eigenlijk wel lekker het enige wat nog wel volgens de developer echt werk nodig heeft is realistische implementatie van de canards vooraan.

Maar dit is iets wat Asobo nog in FS2020 moet implementeren. Dit zou bij de volgende update of die daarna moeten gebeuren. Dan is die ook via de ingame store te krijgen.

De Rutan Model 61 Long-EZ
Door IndiaFoxtEcho Visual Simulations
https://secure.simmarket....ft-flight-simulator.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ik blijf helaas problemen hebben met live weather. Alleen de eerste vlucht die ik maak lijkt live weather the hebben (of in ieder geval wolken), elke volgende vlucht die ik plan heeft strak blauwe luchten, ondanks de live weather aangeeft dat het bijvoorbeeld bewolkt is.

Enige manier om te verhelpen is het spel opnieuw opstarten. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:35
Ik vloog eergisteravond in IJsland bij heldere lucht. Ik vond het al opvallend dat het daar zulk mooi weer was. Misschien heb ik er dus ook wel last van, maar heb ik er niet verder over na gedacht.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Hebben meer mensen meegemaakt dat ineens de grafische instellingen gereset zijn ?

Zolang ik het Spel/de Sim heb staat alles op ultra, behalve wat schaduwinstellingen. Fps rond de 40. Vanmiddag opgestegen, zie ik fps waarden van boven de 80.. Blijkt bijna alles op low te staan... Vreemd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 10:14
strider1007 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:25:
Hebben meer mensen meegemaakt dat ineens de grafische instellingen gereset zijn ?

Zolang ik het Spel/de Sim heb staat alles op ultra, behalve wat schaduwinstellingen. Fps rond de 40. Vanmiddag opgestegen, zie ik fps waarden van boven de 80.. Blijkt bijna alles op low te staan... Vreemd..
Ja, meerdere malen zelfs.
Geen idee waar het aan ligt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45

Saven

Administrator

ViezeVis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:24:
Weet iemand hoe het komt waarom mijn Saitek X52 i.c.m. een Airbus A320 nét voor het landen super gevoelig wordt? Ik wil dan de neus iets ophalen maar dat is soms zó lastig waardoor ik de hele neus in één keer ophaal haha.
Ircghost schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:11:
Is dit normaal?? IRL is dat niet toch? :D Heb hier namelijk ook last van met de 787 sinds de update van vorige maand! De eerste 1 of 2 versies nergens last van gehad, heb het probleem pas sinds kort dus :r

Errgggg irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:04
Is iemand bekend met de "salty simulations" 747-8 mod?

https://github.com/saltysimulations/salty-747
https://www.msfsaddons.org/aircraft/747-8-saltysimulations

Het lijkt op een project waar, net als bij de a320 door Flybywire, de standaard 747-8i onder handen genomen wordt. De lijst aan aanpassingen lijkt nog niet heel groot, maar wie weet wordt het nog wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Mezelf maar verwend met een 32" 1440p scherm...
Dat had ik veel eerder moeten doen. :9~ Wat een verschil met 1080p
Ook blij dat mijn GTX1660 op 1440p nog stabiel 30-35 fps eruit kan persen op high settings. _/-\o_
G-sync zorgt tevens voor een stottervrije ervaring.

Vandaag Gaya's LIRQ aangeschaft. Net een circuitje gedaan. Ik denk dat ik de komende tijd hier veel vluchtjes naartoe zal maken... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sqi0ylnuWSdJ5whqYB54vaoFfl4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JvYsVepvOkhT0C8kEq5p2xVn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09_06NHoN_ms7ag4Rq0BdNpeu5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bfICj1IF2aKKWwINXJuc3CBB.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
weststar schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:07:
Mezelf maar verwend met een 32" 1440p scherm...
Dat had ik veel eerder moeten doen. :9~ Wat een verschil met 1080p
welk scherm heb je gekozen, ik ben ook nog op zoek naar een goed 32 inch 1440p scherm voor flight simulator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
robinez schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:27:
[...]

welk scherm heb je gekozen, ik ben ook nog op zoek naar een goed 32 inch 1440p scherm voor flight simulator
https://tweakers.net/pric...196/aoc-cq32g1-zwart.html

Voor mij de meeste 'bang for buck'

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
aap schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:21:
...
Opstijgen van VNLD.

...
Nou ik heb je tip opgevolgd, en het is daar werkelijk waar prachtig, maar mijn god, dat is niet voor beginnende simmers, dat opstijgen van VNLD is al een avontuur op zich (in de mooney ovation), maar dat lukte nog wel, totdat ik iets verderop wilde landen en ik zag op een bergtop een soort van klein grasveldje en dat moest dan het size 1 airport zijn.

Waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat mijn poging niet bepaald goed afliep : ;w

Voor de mensen die een uitdaging zoeken hier is een korte tocht tussen 2 airstrips (altans dat pretenderen ze te zijn :D ) . het is daar echt heel mooi, maar dit is wel voor de echt ervaren piloten hier onder ons. En een mooney ovation is misschien niet helemaal het meest geschikte toestel daar door zijn hogere snelheid bij het landen.

De route die je kunt nemen is: VNLD (Lamidada) -> VNTH (Thamkharka Airport)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEjOI4k1jG0dWsePdGjkESbTiVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5rATMxaVFg9TW9LJFzn0lso.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een foto van het vliegveld waar je naar toe vliegt (tussen enorme bergen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

Op streetview ziet VNTH er ook interessant uit.
Die ga ik ook nog eens opzoeken.

En ik heb jouw (@robinez) tips opgevolgd en door Japan gevlogen. Het was daar nu net licht geworden.
Vandaag vooral genoten van de wolken. Als je niet beter wist, zou je denken dat het echt was!

Japan heeft hogere bergen dan ik dacht; ik bleef stijgen op een gegeven moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WS7CUVPDDjaKheE0971NFnyvek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTyMdxP12ijMEzsFKuoZECBN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXG6kuNy4ITlhrUt0UeuRk7KHSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAV1X9a5bexUdRDz8CMXZdvG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door aap op 18-10-2020 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
In mijn wereldmap staan er nu ook veel locaties met een geel uitroepteken. Iemand enig idee waar dat voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Timbox88 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:52:
In mijn wereldmap staan er nu ook veel locaties met een geel uitroepteken. Iemand enig idee waar dat voor is?
Krijg je niet de optie om de legenda te openen waarin alle tekens worden genoemd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
strider1007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Krijg je niet de optie om de legenda te openen waarin alle tekens worden genoemd ?
Niet gezien iig? Waar zou die moeten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:52:
Dat zijn nieuwe toevoegingen. Waarschijnlijk staan er nogal wat in Japan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:29
strider1007 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:25:

Heb je toevallig Geoforce Experience geïnstalleerd staan? Deze "optimaliseert" automatisch game instellingen, in fs betekend dat alles op low...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 15:32
Logisch toch Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBklDxhF0utch22Krhw-jom35A0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VhvPpsux4JDpnP6kl9H1A2pM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:59
Net ontdekt... zet je VFR map uit in de toolbar! (ook al is hij niet zichtbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOS8A3khSCuPavWOgJsWBN8IdR0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jXY0rZ4axq8ZhVqJQdQHLpHb.png?f=user_large

UIT/AAN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lazy sunday afternoon...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogNN26Bt948CFLDPHKc_1rwXJL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiKGhHcWxSM5pltTnQV7o3pk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Timbox88 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Niet gezien iig? Waar zou die moeten staan?
Als je de world-map in beeld hebt, onderin 'show legend' of 'L' en dan zie je, zoals al gemeld, dat het om nieuwe content gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Gisteren me eens aan de FlyByWire A320 gewaagd.

Ik merk dat het toch heel anders werkt dan Boeing. Op YouTube staan er wat tutorials waar ik eens mee ga stoeien van "320 sim pilot".

Zo heb ik de descent en approach geheel handmatig gedaan omdat ik de autopilot met nog geen hamer en beitel kon laten dalen 8)7

Moet zeggen dat het wel heerlijk makkelijk en stabiel vliegt, dat je niet hoeft te trimmen is een hele gewaarwording :9

Is die FlyByWire mod al een beetje realistisch? @Bolk Wat vind je ervan?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strider1007
Bijna raak... :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OdbauXipskQBD2HVXZaQGrnjuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zih4Pai6rkhlYWOf1c8O2FL5.png?f=fotoalbum_large

Kun je trouwens door de bliksem getroffen worden ?

[ Voor 6% gewijzigd door strider1007 op 18-10-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dani86 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:54:

Ik merk dat het toch heel anders werkt dan Boeing. Op YouTube staan er wat tutorials waar ik eens mee ga stoeien van "320 sim pilot".

Zo heb ik de descent en approach geheel handmatig gedaan omdat ik de autopilot met nog geen hamer en beitel kon laten dalen 8)7

Moet zeggen dat het wel heerlijk makkelijk en stabiel vliegt, dat je niet hoeft te trimmen is een hele gewaarwording :9

Nog geen tijd gehad. Ben vooral in het echte leven heel druk op de Pilatus PC-12. Maar heb binnenkort een profcheck op de 320, dus zal eens gaan kijken :+

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dani86 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:54:

Het is wel heel tof dat ze vrijwel alle opmerkingen die "320 Sim Pilot" maakt in zijn reviews van de mod direct verwerken in de nieuwe versies. De start-up is volgens mij nu behoorlijk accuraat.

En in 0.4.0 werkt de Chrono nu ook en ze hebben zelf fonts gemaakt voor o.a. de ECAM-schermen. _/-\o_

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
tup61 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Dat zijn nieuwe toevoegingen. Waarschijnlijk staan er nogal wat in Japan?
Ah! Yes, idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
strider1007 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Als je de world-map in beeld hebt, onderin 'show legend' of 'L' en dan zie je, zoals al gemeld, dat het om nieuwe content gaat..
Zie het. Thanks!

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Live weather is vaak waardeloos maar het blijft toch mooier en leuker dan die presets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FzSBykrSC4b9f9q-cCvXpVKMm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNV8IXkgmM5qIm7SKbtdqygX.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook zo leuk van MSFS: een totaal nietszeggende grass strip in the middle of nowhere en alsnog heeft het sfeer... Alleen al het feit dat je OVERAL dat gras ziet. Maar ook dat gebouw op die palen: in andere sims zou dat gebouw of in de grond gezakt zijn of erboven zweven maar hier staat het netjes op palen. Geen idee of het realistisch is voor deze strip maar het oogt gewoon gaaf en totaal niet 'default'. In FSX/P3D was dit gewoon een platte landclass texture geweest. Ik kan hier echt gewoon wel een paar minuten nagenieten met de motor uit. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwvt4g9Ljdw1YD-GzGA5NW-cBhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w10itkdqCL8XozDQyDCLakZp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben momenteel trouwens fan van NeoFly. De laatste beta werkt goed, lekker rustig aan een career opbouwen en op plekken vliegen waar ik anders niet zo snel kom. Gratis en voor niets. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 18-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
tup61 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:13:

Ik ben momenteel trouwens fan van NeoFly. De laatste beta werkt goed, lekker rustig aan een career opbouwen en op plekken vliegen waar ik anders niet zo snel kom. Gratis en voor niets. _/-\o_
Is dat niet alleen voor kleine vliegtuigen? "bush flight"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Als je dan heel Japan hebt doorkruist en vervolgens aankomt in Taiwan dan is dat wel serieus afkicken. na Taiwan staan de Filipijnen en Indonesië op het menu dus hopelijk ziet dat er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Is dat niet alleen voor kleine vliegtuigen? "bush flight"?
Klopt. Vooralsnog zeker, in ieder geval. Maar MSFS is vooralsnog imho ook meer een 'kleine vliegtuigen sim' dus ik vind dat prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
tup61 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Klopt. Vooralsnog zeker, in ieder geval. Maar MSFS is vooralsnog imho ook meer een 'kleine vliegtuigen sim' dus ik vind dat prima. ;)
Ja, ik ook, maar vind het altijd wel leuk om ergens naar toe te (kunnen) werken.
Maar goed, gratis, dus maar eens proberen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ok... 1e vlucht Neofly... laat ik maar eens in Nieuw Zeeland beginnen...dat schijnt erg mooi te zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKxyD77OCzi64iTaFabQiqP7iuk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OfCgPBuydliGImZeIAZyE6mN.png?f=fotoalbum_large

:|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aap

aap

Ik had (toevallig) ook Nieuw-Zeeland gekozen voor vanavond, maar dan via FSEconomy.
Inderdaad mooie omgeving; ik had geloof ik wel beter weer. :)

Het viel me op dat er veel ovale wegstructuren op de grond voorkomen, alsof ieder dorp zijn eigen paardenrenbaan heeft of zo. Ik ga nog eens uitzoeken wat dat is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otCcQ70Yl6-5GGnUOBUfcjWY9AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opPvAftHMnVnMi3SoKTdcmwn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCTjf18qM5ih8WYDX_NjCB5KuaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8288IlnwtTLifoypFaJ6I9o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Zat in een dal... toen ik daar uit kwam... (pas bij 9000ft, duurde wel ff met een volle 172) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsFkscFnqSrq0resB-osIENvNpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i32KR1MHNCeQ4D7L2cawUMkT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RL_BMzdEHVtBvcF6zrDMfILqo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rPznY87WfRSaIB0rM7xeH8CF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-10-2020 00:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Grote oversteek.. IJsland-Groenland...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS3cK3v_f2mauQnAFS-DtZI439I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oOE1l1Rbfxk1uQP2j5GCNc6k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Iemand die weet waarom de wolken er zo raar uit zien? pixelated achtig iets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OH3u-CPi1Qjq6TdQf9XZBmKstc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6NXrf79ofepsFBpHryRyvdt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
PrimalFury schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:37:
Iemand die weet waarom de wolken er zo raar uit zien? pixelated achtig iets.

[Afbeelding]
dat zit zo in de game, daar kun je niets tegen doen op dit moment, de verwachting is dat dit opgelost is als ze op directx 12 overgaan.

Hetzelfde geldt voor reflecties, die zijn soms ook erg pixelachtig met name op high en ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:35
Cool, dat was mijn laatste vlucht afgelopen zaterdag. Onderweg naar Canada.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Er is nu ook een 'militaire' jet beschikbaar van IndiaFoxtEcho (die ook de Long-EZ hebben gemaakt), nog niet in de marketplace, maar wel op simmarket. Wordt behoorlijk goed gereviewed op Youtube, maar is geen study-level (er komt wel een study-level versie van).

Het gaat om de eerder aangekondigde MB-339, een jet die gebruikt wordt als trainer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viyHBoqWGYNLn0JQokGf8JnoJ6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YAVqRLfgcSOynwu6U5phB1x.jpg?f=fotoalbum_large
Simmarket link: https://secure.simmarket.com/indiafoxtecho-mb-339-msfs.phtml

Ik vind het wel een mooi ding, en als die in de Microsoft marketplace verschijnt, schaf ik hem denk ik wel aan voor erbij :)

Even een willekeurige youtube review die ik had gezien (van iemand die best kritisch reviewt imho):

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:37:
Er is nu ook een 'militaire' jet beschikbaar van IndiaFoxtEcho (die ook de Long-EZ hebben gemaakt), nog niet in de marketplace, maar wel op simmarket. Wordt behoorlijk goed gereviewed op Youtube, maar is geen study-level (er komt wel een study-level versie van).

Het gaat om de eerder aangekondigde MB-339, een jet die gebruikt wordt als trainer
[Afbeelding]

Ik vind het wel een mooi ding, en als die in de Microsoft marketplace verschijnt, schaf ik hem denk ik wel aan voor erbij :)

Even een willekeurige youtube review die ik had gezien (van iemand die best kritisch reviewt imho):
[YouTube: MB-339 MSFS Review - Aermacchi MB 339 by Indiafoxtecho Military Trainer Jet addon for msfs 2020]
Voor DCS is deze freeware/donationware, mocht iemand hem willen proberen of gewoon het geld er niet voor over hebben.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvds50
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik zit nu al een paar weken te klooien om Fs2020 (weer) aan de praat te krijgen.
Draai op I7-4790, 16GB, Intel 760 512gb, Raid 10 box van 1,8TB en een Samsung 840 512Gb.
Legaal gekochte download Extreme Premium Luxe versie van FS2020.
Windows versie waar ik uiteindelijk FS2020 aan de praat had was 1909 met de eerste fs2020 versie. Ik moest telkens na een reboot opnieuw installeren en dat was aardig lastig telkens dik 100GB downloaden dan een paar uur vliegen ede volgende dag weer opnieuw. Contact met Microsoft en na verloop van enkele dagen het antwoord: dat is/wordt opgelost in de versie waarin ook Japan is geïntegreerd. Dus FS2020 verwijderd, versie 1909 geupdate naar 2004 en getracht FS2020 opnieuw te installeren vanuit de Store.Hij installeert de basis en de digtal ownership en de rest niet. Microsoft verwijst naar al hun tips, maar geen enkele lost mijn probleem op.
Is er hier iemand die me de weg naar de oplossing kan wijzen?

Als je wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:37:

[Afbeelding]

[YouTube: MB-339 MSFS Review - Aermacchi MB 339 by Indiafoxtecho Military Trainer Jet addon for msfs 2020]
ORBX heeft hem nu ook en ook de Rutan Model 61 Long-EZ vor FS2020
https://orbxdirect.com/category/aircraft-tools/msfs

de Rutan Model 61 Long-EZ is wel een vliegtuig met een historys tintje ( John Denver zijn laatste vlucht was met de Rutan Long-EZ :/ )

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 19-10-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

ORBX heeft hem nu ook en ook de Rutan Model 61 Long-EZ vor FS2020
https://orbxdirect.com/category/aircraft-tools/msfs

de Rutan Model 61 Long-EZ is wel een vliegtuig met een historys tintje ( John Denver zijn laatste vlucht was met de Rutan Long-EZ :/ )
Ik koop sowieso niks dat niet in de ingame store zit, kan me niet voorstellen wat een hel dat anders wordt qua updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Ik koop sowieso niks dat niet in de ingame store zit, kan me niet voorstellen wat een hel dat anders wordt qua updaten...
dat heb ik ook :-)
dan hebben ze gewoon pech als het er niet voor uitgegeven word
het is voor de uitgever een kleine moeite om het in marketplace te laten zetten , ja oke je zal iets je verlies moeten nemen maar helemaal niet in market place leverd helemaal niets op ..
ik zelf heb ook al aardig wat Airports in mijn wenslijst staan die gekocht gaan worden , mits ze in market place komen

Ik heb nu wel geleerd van de oude FS / XP dat geen zin meer om een 2 uur wachten tot de instalatie om daarna weer even een paar uur bezig te zijn om je addons goed te krijgen en je codes inte vullen
nu is het instal ala en klaar :9
misschien nog Community map even terug zetten en klaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

dat heb ik ook :-)
dan hebben ze gewoon pech als het er niet voor uitgegeven word
het is voor de uitgever een kleine moeite om het in marketplace te laten zetten , ja oke je zal iets je verlies moeten nemen maar helemaal niet in market place leverd helemaal niets op ..
ik zelf heb ook al aardig wat Airports in mijn wenslijst staan die gekocht gaan worden , mits ze in market place komen

Ik heb nu wel geleerd van de oude FS / XP dat geen zin meer om een 2 uur wachten tot de instalatie om daarna weer even een paar uur bezig te zijn om je addons goed te krijgen en je codes inte vullen
nu is het instal ala en klaar :9
misschien nog Community map even terug zetten en klaar :+
Ik las wel op Facebook dat de aanvraag bij de marketplace gedaan is, dus we gaan het zien.

Voor nu nog druk bezig in OnAir, lekker rondom Vancouver en Seattle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Ik las wel op Facebook dat de aanvraag bij de marketplace gedaan is, dus we gaan het zien.

Voor nu nog druk bezig in OnAir, lekker rondom Vancouver en Seattle.
ORBX komt meestal wel naar Market dus dat komt goed maar we zullen zien , hoop alleen dat die market place beter word gemaakt , vind het een rommeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
Ik heb me in FSX mega vermaakt met zweefvliegen in de Alpen en wedstrijden daarmee. Heb nog niet iets dergelijks gevonden helaas. Wel dat IRIS simulations met een glider bezig zou zijn, maar ook dat is al oud nieuws. Mocht iemand anders hier iets over vernomen hebben hoor ik dat graag!

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Saven schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

[...]

Is dit normaal?? IRL is dat niet toch? :D Heb hier namelijk ook last van met de 787 sinds de update van vorige maand! De eerste 1 of 2 versies nergens last van gehad, heb het probleem pas sinds kort dus :r

Errgggg irritant :(
Met een kleine cessna o.i.d. is het behoorlijk wendbaar dat het zo snel reageert, maar met een A320 is dat laatste stukje zo overdreven gevoelig dat je bijna stuitert als een ballon, zo hard dat je die neus op en neer kan halen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
hvds50 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:19:
Ik zit nu al een paar weken te klooien om Fs2020 (weer) aan de praat te krijgen.
Draai op I7-4790, 16GB, Intel 760 512gb, Raid 10 box van 1,8TB en een Samsung 840 512Gb.
Legaal gekochte download Extreme Premium Luxe versie van FS2020.
Windows versie waar ik uiteindelijk FS2020 aan de praat had was 1909 met de eerste fs2020 versie. Ik moest telkens na een reboot opnieuw installeren en dat was aardig lastig telkens dik 100GB downloaden dan een paar uur vliegen ede volgende dag weer opnieuw. Contact met Microsoft en na verloop van enkele dagen het antwoord: dat is/wordt opgelost in de versie waarin ook Japan is geïntegreerd. Dus FS2020 verwijderd, versie 1909 geupdate naar 2004 en getracht FS2020 opnieuw te installeren vanuit de Store.Hij installeert de basis en de digtal ownership en de rest niet. Microsoft verwijst naar al hun tips, maar geen enkele lost mijn probleem op.
Even voor de zekerheid, je kan de game wel launchen maar de >90GB download vanuit de launcher lukt niet? Download dit heel langzaam of bepaalde bestanden vaak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NeoFly, m'n eerste Sensitive cargo mission. Dus ik was extra voorzichtig met de landing. Nou... I think I nailed it...! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPrlvT-Yr7xwOt3Bb9lQtIaqQdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8jQcs7FP5kSCxVQi0s7DtQYP.jpg?f=user_large

Meestal is mijn VS rond de 150, 200 maar 7,26... dat was me nog niet eerder gelukt. Vraag me wel af hoe NeoFly dat meet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6wQyt2NLGYEeCX0V6Et32BMbe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLTtmO8bmnDtMfH8EGxYMYRE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lP8Pme1amKqHEHWU2zwnBY4M0rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UTpj2ReKnBFVBdX0hcQ75Al.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrmbsoBkjLwV4A7ndEt9OsaGsXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pnCK1d36pLRt0XbdDyyXOkz.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl ik dit bericht typ ben ik van EBBR naar EHAM aan het vliegen om zo mijn landingen een beetje te kunnen finetunen. Lekker rustig op de autopilot aanvliegen via ILS en dan vanaf +/- 1000ft alles zelf overnemen. Kan dit de hele avond doen :)

Terwijl ik m'n eigen screenshots terugkijk zie ik dat de Master SW nog uit moet, APU bleed en de START |:(

[ Voor 3% gewijzigd door ViezeVis op 19-10-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
  • Laatst online: 15-12-2023
hvds50 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:19:
Hij installeert de basis en de digtal ownership en de rest niet. Microsoft verwijst naar al hun tips, maar geen enkele lost mijn probleem op.
Kijk eens in je 'Content Manager' want daar staat als het goed is de rest wat er nog ontbreekt voor jouw Extreme Premium Luxe versie. Uit mijn hoofd moet je dan nog zo'n 30GB extra downloaden aan planes, scenery en airports plus wat extra bush trips en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
tup61 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:09:
NeoFly, m'n eerste Sensitive cargo mission. Dus ik was extra voorzichtig met de landing. Nou... I think I nailed it...! 8)

[Afbeelding]

Meestal is mijn VS rond de 150, 200 maar 7,26... dat was me nog niet eerder gelukt. Vraag me wel af hoe NeoFly dat meet. ;)
Dat is wel vet! :D Thanks. Daar was ik juist op zoek, ik weet dat dit een flight sim is maar dat hoeft niet te betekenen dat er geen game aspecten in kunnen zitten. En dat mis ik bij FS2020. Ben nu zelf maar mijn eigen vluchten aan het na vliegen.

Op dit moment van Lissabon naar Aeroporto Internacional de Brasília, vlieg op dit moment rond Tenerife. Heb wel altijd iets raars met het weer. Dit keer toen ik opsteeg met live weather was er constant onweer. Eigenlijk de gehele vlucht te maken gehad met onweer. Heb ook enorm veel moeite de autopilot stabiel te krijgen, bijna gehele vlucht schommel ik 300 boven en onder de FL. Alsof ik enorme turbulentie issues heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
  • Laatst online: 15-12-2023
Waterpower schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:33:
Mocht iemand anders hier iets over vernomen hebben hoor ik dat graag!
Stap voor stap is er wat progressie maar echt snel gaat het niet.

Via deze site zijn er 3 zwevers te downloaden waarmee je wat kan hellingvliegen: http://www.andreadrian.de/FS_2020_sailplanes/

Er staat ook wat uitleg bij hoe je de wind moet instellen in MSFS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvUmfbgiPA7n3n3x3BM8d5BOAQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/15t5XTKKYW9QfAcXsAh3RKOJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weaX2bV0VRJmdMaj5siRk-1B81M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5c9PezlpxfDQXz73eFPqM1BM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMYDP9UJAhoeteCzRMvraoZzQCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1iYoDthZG6KBKCGvpblTuqt7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4BGZj2bgeEZHm4GIH4-v_qkdbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbRXMr8rFiTOshF62LjflxJN.png?f=fotoalbum_large

Nog steeds onweer flitsen en constant schommelingen qua hoogte, zou je niet zeggen bij deze beelden. :D

Valt me ook op dat live weather soms even aan / uit gezet moet worden om weer accuraat te worden. Deze beelden zijn allemaal binnen dezelfde minuut gemaakt, maar de donkerste was nadat ik live weather weer uit aan had gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door init6 op 19-10-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

init6 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog steeds onweer flitsen en constant schommelingen qua hoogte, zou je niet zeggen bij deze beelden. :D

Valt me ook op dat live weather soms even aan / uit gezet moet worden om weer accuraat te worden. Deze beelden zijn allemaal binnen dezelfde minuut gemaakt, maar de donkerste was nadat ik live weather weer uit aan had gezet.
Volgens mij loopt de realtime weather ook 2 uur achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Volgens mij loopt de realtime weather ook 2 uur achter :)
5 minuten dacht ik, UTC komt namelijk aardig overeen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 22:50

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Voor diegene die AITrack gebruiken.. is een nieuwe versie uit..
Ik had voorheen altijd problemen dat hij soms alle kanten ging opspringen als ik onder bepaalde hoeken keek, ook al leken die "tracking puntjes" gewoon goed. Dit is nu opgelost met "medium" type bij instellingen (zie changelog) :).
Je kan ook de FOV instellen.. staat vaak gewoon op website van je webcam.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-10-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
thanks,

net geinstalleerd en even een flight plan aangemaakt van een half uurtje met wat sightseeing in de omgeving. werkte foutloos, Ook de connectie met mfs2020 werkt prima, gaat volledig automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvds50
lllustrious schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Even voor de zekerheid, je kan de game wel launchen maar de >90GB download vanuit de launcher lukt niet? Download dit heel langzaam of bepaalde bestanden vaak?
Na het starten van FS2020 komt ie tot "Press any Key", zodra je een toets aanraakt of met de muis klikt zijn er twee mogelijkheden Quit of Continue op de vraag naar het inveoren van de eerste DVD. Ik heb geen DVD van FS2020 dus bliujft er Quit over en dan sta ik weer in Windows.
Hij komt niet aan het sync scherm of aan het update scherrn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvds50
Parabolica schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:45:
[...]

Kijk eens in je 'Content Manager' want daar staat als het goed is de rest wat er nog ontbreekt voor jouw Extreme Premium Luxe versie. Uit mijn hoofd moet je dan nog zo'n 30GB extra downloaden aan planes, scenery en airports plus wat extra bush trips en zo.
Daar komt ie niet eens.
Na het starten van FS2020 komt ie tot "Press any Key", zodra je een toets aanraakt of met de muis klikt zijn er twee mogelijkheden Quit of Continue op de vraag naar het inveoren van de eerste DVD. Ik heb geen DVD van FS2020 dus bliujft er Quit over en dan sta ik weer in Windows.
Hij komt niet aan het sync scherm of aan het update scherrn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:22
robinez schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:57:
[...]
Voor de mensen die een uitdaging zoeken hier is een korte tocht tussen 2 airstrips (altans dat pretenderen ze te zijn :D ) . het is daar echt heel mooi, maar dit is wel voor de echt ervaren piloten hier onder ons. En een mooney ovation is misschien niet helemaal het meest geschikte toestel daar door zijn hogere snelheid bij het landen.
De naderingssnelheid zou niet hoger moeten zijn dan die van een C172 (62 kts op een korte baan, 70 normaal) maar de Mooney blijft wel makkelijk drijven als je iets te snel aankomt. Dan wil je geen vers gemaaide natte baan hebben..

(Real-life Thamkharka blijkt inmiddels overigens inmiddels geasfalteerd te zijn.)

[ Voor 10% gewijzigd door Bacchus op 20-10-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Misschien een domme vraag, maar hoe komt het dat ik geen vlucht meer kan selecteren?
ik heb niks bijzonders gedaan, is een nieuwe install.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qItMPI_fwwD6oOuq-g42LEad4o0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qukEX1BZNPRc1mWQY5Ff3EmD.png?f=fotoalbum_large

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Lijkt mij dat je installatie corrupt is, als je Steam hebt kun je verify local files doen. Weet niet wat je opties zijn als je de MS store versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
The-dragon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:37:
Misschien een domme vraag, maar hoe komt het dat ik geen vlucht meer kan selecteren?
ik heb niks bijzonders gedaan, is een nieuwe install.
Dan is je installatie nog niet compleet, had ik ook bij de initiële installatie.

CopyCatz in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Pagina: 1 ... 109 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc