Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Ik heb dit al twee weken, sinds de vorige update.ravw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:39:
gwoon even wachten de servers zijn overbelast , en steam versie kan nu ook ge update worden
dan zou ik het niet weten , je kan je firewall nog even na lopen misschien dat hij hem blocked om online te gaan ..... mischien perongeluk er bij gezet ?Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Ik heb dit al twee weken, sinds de vorige update.
update is binnen en in 1 keer gelijk goed gegaan
gaat al iets voor uit dus vanavond maar eens kijken hoe het gaat
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Omdat ik 1 file in de Official folder had aangepast ??? (boomhoogte file)
Als dat zo is.

Nu hij klaar is staat er dat de patch 2GB was
[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 13-10-2020 18:00 ]
How do you save a random generator ?
welke file , want ik heb ook diverse dingen aangepast in de officele dir .. maar dat is dan meer de aanpasingen van vliegtuigen , waarbij je de txt .file moest aanpassen om bepaalde dingen te verwijzen naar de andere map , of juist weg te halen , ik heb hier verder geen probleem met instaleren gehadenchion schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:59:
Bij mij komt die "20 GB" omdat hij alle patches vanaf de originele release opnieuw heeft gedownload, endie achter elkaar over elkaar aan het installeren is.
Omdat ik 1 file in de basisinstallatie had aangepast ???
Als dat zo is.
iets meer dan 2 gig
M:\MSFS2020\Official\OneStore\fs-base\vegetation\10-asobo_species.xmlravw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
welke file , want ik heb ook diverse dingen aangepast in de officele dir .. maar dat is dan meer de aanpasingen van vliegtuigen , waarbij je de txt .file moest aanpassen om bepaalde dingen te verwijzen naar de andere map , of juist weg te halen , ik heb hier verder geen probleem met instaleren gehad
iets meer dan 2 gig
De Min en Max waardes in de .xml bepalen de vegetatie grootte, zet bij al die waardes maar eens een 0 of zelfs 2 nullen erachter, kan je lachen.
Was oorspronkelijk vanwege een poster die dacht dat de hoogte gekoppeld stond aan de horizon clipping distance, oftewel verdwijn afstand.
How do you save a random generator ?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
En wat bedoelen ze met :
MARKETPLACE - Levenskwaliteit updates voor de markt
ja wat moet ik me hier bij voorstellen
reboot pc was de oplossing,
[ Voor 13% gewijzigd door robinez op 13-10-2020 20:22 ]
Dit heb ik al 2x eerder gehad. Moet dan mn PC opnieuw opstarten en dan werkt het weer.robinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:16:
bij mij blijft dat scherm nu zwart tijdens het opstarten van mfs2020, na die update van steam, gaat weer lekker, zucht
Ik zag het ook in de release notes, even in de marketplace gaan kijken, maar niks opgemerkt. Geen idee. Op zich lijkt dit vooral een bugfix patch met de verwachtte fixes, waaronder vooral fixen wat vorige keer kapot gemaakt wasravw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:04:
al iemand gespeeld ?
En wat bedoelen ze met :
MARKETPLACE - Levenskwaliteit updates voor de markt
ja wat moet ik me hier bij voorstellen
er is nu een free content sectie die leeg is overigens en er staan meer leveranciers in.Predator schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Ik zag het ook in de release notes, even in de marketplace gaan kijken, maar niks opgemerkt. Geen idee. Op zich lijkt dit vooral een bugfix patch met de verwachtte fixes, waaronder vooral fixen wat vorige keer kapot gemaakt was
/f/image/yx91iDOrzazcMUOXi0EzIvca.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
zit er nog altijd in bij mij
Also one last note, as you have noticed on the most recent Feedback Snapshot, the ‘Press Any Key to Start’ Wishlist item was slated to go live with Update 4 (1.9.5.0) but it was not released today with the update. After investigation, we found it to be an error from our team. While this is being fixed and slated for an upcoming release, it was never meant to come out in Update 4. We apologize for the typo and will update the Feedback Snapshot in the coming Dev Update accordingly!zwammen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:37:
Press any key to start ging toch verwijderd worden deze patch?
zit er nog altijd in bij mij
Pfff, gaan we weer. Ik heb nu geen witte lijn meer in m'n GPS staan (C172 analoog). De waypoint staan er wel, alleen de verbindingslijnen staan er niet. Verder schiet net spontaan m'n camera beeld naar achteren, kan de camera helaas niet meer resetten. Stond pas op de parking. Maar weer afgesloten.
Mag ik de eerste versie weer terug zonder patch!!!

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ja dat loggen klopt voor geen meter, dat is al vanaf het begin dat vluchten te kort worden geregistreerd of zelfs helemaal niet.strider1007 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:41:
Weer een leuke bergvlucht gedaan. Live-weather maakt het er in de bergen niet makkelijker op. Gelukkig landen onder de wolken, met wat zicht..[Afbeelding]
Wel jammer dat een vlucht van ongeveer een uur gelogd wordt als een vlucht van 6:22 minuten..
In flight simulator heb ik nu 49 uur gevlogen volgens mijn profile, in steam staat de teller al op 110 uur. Dat is nogal een verschil. Ik heb echt geen 60 uur in het menu gezeten hahaha.
Maar goed, die log in mfs is toch niet echt bruikbaar, ik gebruik de log in onair, daar zie je alles terug per vlucht op de map inclusief alle info zoals snelheid, instellingen en waardering per vliegbeweging. Dat vind ik wel bruikbaar en leuk om terug te kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door robinez op 13-10-2020 22:05 ]
heel herkenbaar het is nog niet helemaal van het is goedrobinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:02:
[...]
Ja dat loggen klopt voor geen meter, dat is al vanaf het begin dat vluchten te kort worden geregistreerd of zelfs helemaal niet.
In flight simulator heb ik nu 49 uur gevlogen volgens mijn profile, in steam staat de teller al op 110 uur. Dat is nogal een verschil. Ik heb echt geen 60 uur in het menu gezeten hahaha.
maar de eerste vlucht van een half uur zit er op .. tot nu toe nog niets vreemds

@zwammen idem hier, heb ook nog steeds 'press any key to start'., nvm zie de opmerking nu dat het gestript is uit de update.
@ravw Quality of life wordt meestal gebruikt als term in software land om aan te geven dat er algemene bugs / issues verholpen zijn voor iets. Geen nieuwe features of noemenswaardige bugs.
[ Voor 43% gewijzigd door Ircghost op 13-10-2020 22:26 ]
Maar de 2mb die nooit gedl kon worden is weg , en voor de mensen even in content alles aanvinken er staat een kleine update van een paar KBIrcghost schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:22:
Misschien even een wat minder bijstere vraag van mijn kant, maar wat is nu de weekly challenge? Het lijkt mij grappig om de Steam Achievement te halen van 10 weekly challenges, maar weet niet wat ik nu moet doen. Is het de Japan tour?
@zwammen idem hier, heb ook nog steeds 'press any key to start'., nvm zie de opmerking nu dat het gestript is uit de update.
@ravw Quality of life wordt meestal gebruikt als term in software land om aan te geven dat er algemene bugs / issues verholpen zijn voor iets. Geen nieuwe features of noemenswaardige bugs.
maar nu maar hopen dat alles goed blijft gaan .. morgen maar even EHRD naar EGLC doen daar krijg ik de laatste tijd niets anders dan vastlopers of POI cam lockes
en die had ik eerder met de vlucht die ik nu egdaan heb die POI lockes maar nu niet egkregen , maar nog even afwachten ...
Vanavond weer een paar mooie tochten gemaakt in Japan en Oostenrijk. Het vliegveld in oostenrijk is geweldig en leek me bij uitstek een goede tip voor de bushtrip vliegers hier onder ons. De gegevens van het vliegveld:
LOIR - Reutte-Höfen Airport
Hier ligt een prachtig prive vliegveld in de buurt van Reutte in Oostenrijk. De omgeving is prachtig met rivieren die slingerend tussen de bergen doorgaan, tot grote open meren en vlaktes aan de andere kant an natuurlijk de toeristische trekpleister: Neuschwanstein Castle.
Of te wel, prachtig vliegveldje om als bushtripper de omgeving van Oostenrijk te gaan verkennen.
De fotos:
Foto 1: Reutte-Höfen Airport
Foto 2: vlakbij het kasteel
Foto 3: een foto vanaf de andere kant van het kasteel zodat je de omgeving kunt zien daar
Foto 4: aankomst bij het vliegveld in de avond.
:strip_exif()/f/image/aZZ3Sl4EvWxzLOFkLtOkgT5f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6hncfPzEiNT8vKiMpiW7HKas.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b3OV6Kg7L4WvbVZauZtVt1qq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/veuCxD2nQWEj1h5oRXNzPC6X.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben de vlucht drie keer begonnen, want waar ik al eerder bang voor was gebeurde: ik vergat te checken hoeveel brandstof mijn gehuurde vliegtuig had. Niks geen halfvolle tank zoals wanneer je direct vanuit het hoofdmenu een vrije vlucht opstart. Zelfs het vliegtuig redden zat er niet in, want ik kon niets zien en toen ik zo ver gedaald was dat ik de grond kon zien, waren er alleen bomen zover het oog reikt. MSFS was nog mild met zijn constatering dat ik mijn landingsgestel beschadigd had.
Vervolgens met de dubbele hoeveelheid brandstof de vlucht herhaald, maar dat bleek ook te weinig te zijn. Of het verbruik in MSFS is te hoog, of ik moet nog leren hoe economisch te vliegen, want ik had toch echt een dikke marge genomen bovenop wat FSEconomy voorspelde dat ik aan brandstof nodig zou hebben.
De derde keer lukte het dan. Ik had passagiers voor twee bestemmingen die dicht bij elkaar lagen. De eerste was een kleine airstrip en ik was bang hem moeilijk te vinden in de mist. Had uiteindelijk twee go-arounds nodig om vervolgens niet bepaald onzacht te landen.
Toen nog 6 nm naar de eindbestemming. Hoewel de luchthaven geen toren had, was ik opgelucht om te zien dat er wel verlichting was, dus soepeltjes in één keer het vliegtuig neergezet.
Erwtensoep
:strip_exif()/f/image/wvdOJYSOD7uevVEsDzKThlds.jpg?f=fotoalbum_large)
De verlichting was zeer welkom
:strip_exif()/f/image/qPdfwtTeJoTywK2o7AEEk1E2.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk hoe je keuzes kunt maken in FSEconomy: op de eerste vlucht heb ik het grootste gedeelte van de huur en brandstof afgeschreven en deze etappe leverde daarom een klein verlies op, maar in het tweede, korte stukje heb ik dan toch nog aardig weten te cashen. Ryanair mocht willen dat ze zulke goed betalende passagiers hadden!
/f/image/8gih8GgjSs1qBU5bkhHMVWUX.png?f=fotoalbum_large)
Nee. FSE ziet niet wat er ingame gebeurt, kijkt enkel naar of je in het juiste type vliegtuig zit, of je begin- en eindlocatie kloppen en stelt in MSFS de hoeveelheid fuel in. Als je de vlucht cancelled dan betaal je je huurkosten plus eventueel verbruikte brandstof. Dus geen kosten voor reparatie en, zolang de vlucht nog openstaat in FSE, kan je meerdere pogingen wagen (ten koste van extra huur- en brandstofkosten).DoubleYouPee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:35:
Gebeurt er niks met FSeconomy als je crashed? Ik dacht dan wel dat je reparatiekosten voor je rented vliegtuig moest betalen en je dezelfde opdracht niet weer kan doen?
In FSE bestaan wel schade en reparaties e.d. maar die gelden enkel in de FSE wereld. Zelf nog niet geprobeerd maar je kan volgens mij kan je zonder problemen in een vliegtuig wiens onderhoudstermijn al ruim 10x verstreken is, nog gewoon vliegen in MSFS. Al zal die ongetwijfeld in de FSE wereld hoge onderhoudskosten hebben en/of vaak kapot zijn.
Verwijderd
Probeer de CD-ROM-versie van FS 5.1 eens op een 486 met 8 MB RAM, VLB, een net-niet-standaard soundblaffer, stick en muis..Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:45:
Na heel wat geprobeerd te hebben net eindelijk een vlucht kunnen maken van Rotterdam naar Schiphol. dit is wel het meest moeilijke spel wat ik ooit in mijn leven heb gehad qua installeren. Op naar wat mooie vluchten.
[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 14-10-2020 08:46 ]
Of worden er nog specifieke eisen aan een landing gesteld, anders dan met de wielen aan de grond komen op het oppervlak van de landingsbaan? Ik vlieg veel op kleine GA velden zonder toren en ik skip dan wel meestal de radiocommunicatie, maar ik had tot nu toe niet het idee dat dat nodig is om een geregistreerde landing te krijgen.
Ik heb maar weer eens een zendesk issue aangemaakt.Ircghost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:36:
@aap volgens mij is dat gewoon de algemene bug die meer mensen ervaren. Je hoeft geen landing toestemming te vragen om je landing te laten gelden. Je wilt natuurlijk wel met je wielen op de landingsbaan terechtkomen, anders schiet die al snel naar vicinity, en misschien zelfs wel naar niet laten gelden.
Ik zie dus vaak dat er bijv. staat 'EHAL [Vicinity]' als destination and dan bij landingen '0', terwijl ik gewoon midden op de landingsbaan geland ben.
klopt, dat is bij mij ook vaak het geval in mijn logbook, of dat je een uur onderweg bent maar volgens je logboek een vlucht van 6 minuten hebt gemaakt, of hij registreert het helemaal niet, het is allemaal erg vaag en klopt voor geen meter.aap schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Ik heb maar weer eens een zendesk issue aangemaakt.
Ik zie dus vaak dat er bijv. staat 'EHAL [Vicinity]' als destination and dan bij landingen '0', terwijl ik gewoon midden op de landingsbaan geland ben.
Het enige wat me tot nu toe wel opgevallen is, dat als je land en de motor uitzet dat je de avionics dan ook uit moeten zetten, als je dat doet dan krijg je altijd dat logbook scherm daarna en lijkt het goed geregistreerd te worden.
Ik zie trouwens dat er een nieuwe versie van NeoFly uit is...!!! Gisteren wilde die niet meer goed werken en stond er op de site een melding over een limiet van Bing die overschreven was maar nu net zie ik dat de app weer beschikbaar is en beter nog: met diverse nieuwe features!
Beta version 1.3.4 is now available:
New Features:
- Airports from the MSFS database
- SQLite database
- More aircraft info : max. payload, max. pax, range.
- Increased search radius for mission
- Medium range missions
- Multi-pilot profiles (career mode and sand box mode)
- Tracking tab is improved with passenger & aircraft icons (now green led if the number of passengers your aircraft can load matches the mission).
Het wordt steeds beter! Ik vind NeoFly leuker dan andere soortgelijke apps omdat het lekker simpel is: het zit niet in de weg, je hoeft verder niet veel te regelen etc. maar het geeft je vluchten nét even wat meer doel.
Ik vlieg de laatste dagen rondom British Columbia (omdat MSFS in Alaska vastloopt) en ik merk dat het gewoon leuker is rechtstreeks van A naar B te vliegen als je het idee hebt dat er echt mensen of cargo in je plane zit. Zit gewoon tussen je oren want gewoonlijk vind ik rechtstreeks van A naar B vliegen wat saai, haha!
Ik heb trouwens ontdekt dankzij NeoFly in BC dat vliegen over de zee heerlijk rustgevend is... Ik vond het altijd dodelijk saai omdat er geen scenery was om naar te kijken maar het heeft toch wel wat (maar dan wel alleen in MSFS, natuurlijk, met die schitterende luchten): het is best gaaf om rustig over de golven te zweven en dan opeens in de verte vaag, blauw land te zien verschijnen...
Over golven gesproken: daar lijkt iets mis mee te zijn want die het water ziet er sinds een update of 2 stukken minder mooi uit...?
Jammer. Volgens mij kan FSE wel degelijk "zien" wat er met het vliegtuig gebeurt namelijk. Ze kunnen ook zien of je vliegtuig GPS heeft en dit uitschakelen. En uiteraard de fuel/weight aanpassen.Geleihoofd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 02:15:
[...]
Nee. FSE ziet niet wat er ingame gebeurt, kijkt enkel naar of je in het juiste type vliegtuig zit, of je begin- en eindlocatie kloppen en stelt in MSFS de hoeveelheid fuel in. Als je de vlucht cancelled dan betaal je je huurkosten plus eventueel verbruikte brandstof. Dus geen kosten voor reparatie en, zolang de vlucht nog openstaat in FSE, kan je meerdere pogingen wagen (ten koste van extra huur- en brandstofkosten).
In FSE bestaan wel schade en reparaties e.d. maar die gelden enkel in de FSE wereld. Zelf nog niet geprobeerd maar je kan volgens mij kan je zonder problemen in een vliegtuig wiens onderhoudstermijn al ruim 10x verstreken is, nog gewoon vliegen in MSFS. Al zal die ongetwijfeld in de FSE wereld hoge onderhoudskosten hebben en/of vaak kapot zijn.
Gisteren was ik dus tweemaal gecrashed doordat ik te weinig brandstof bij me had. Dat wordt door FSE gedecteerd: er komt een pop-up die je vertelt dat je gecrashed bent en dat je vlucht automatisch geannuleerd is. Het vliegtuig en de lading/passagiers zijn dan weer terug op de vertrekluchthaven. Je kunt in MSFS dan gewoon 'restart' klikken en in FSE 'activate flight' en je kunt een nieuwe poging doen.
Zover ik kan zien zijn er ook geen kosten aan de gecrashte vlucht, in tegenstelling tot wat @Geleihoofd beweerde. De enige prijs voor crashen in FSE is dus de verloren tijd.
Edit: https://sites.google.com/...rcraft-basics#TOC-Renting zegt:
If you crash or cancel your flight, the aircraft is returned to its original airport and you are not charged.
[ Voor 13% gewijzigd door aap op 14-10-2020 13:31 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OzGTulkmKOxWAt6EMVaOw0oO.jpg?f=user_large)
Wish me luck....
Deze Eurotrip ga ik opnemen en komt terug in een YouTube serietje met losse vluchten per aflevering van hoofdstad naar hoofdstad! Op elke airport wordt geland en naar de gate om uiteraard de catering weer aan te vullen (bier en bitterballen) etc!
Daarna wordt er ook weer opgestegen vanaf het zelfde tijdstip etc. Totale afstand: 12203NM (22560KM) met de Airbus A320NEO samen met een vriend van mij die ook meevliegt met de NEO.
Leuk avontuur denk ik zo!
[ Voor 22% gewijzigd door PrimalFury op 14-10-2020 14:36 ]
Is er een speciale reden waarom je Italië en Denemarken overslaat?PrimalFury schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:08:
[Afbeelding]
Wish me luck.... Deze Eurotrip ga ik opnemen en komt terug in een YouTube serietje met losse vluchten per aflevering van hoofdstad naar hoofdstad!
NEE! Scherp! ik voeg hem toe, was Italië vergeten.aap schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
Is er een speciale reden waarom je Italië overslaat?
Kopenhagen en Istanbul ook maar toevoegen dan?PrimalFury schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:13:
[...]
NEE! Scherp! ik voeg hem toe, was Italië vergeten.
Kopenhagen inderdaad! Turkije is niet officieel Europa toch?Saekerhett schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:14:
[...]
Kopenhagen en Istanbul ook maar toevoegen dan?
Verwijderd
En de hoofdsteden van Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino en het Vaticaan (oei, ik denk dat de meeste geen (grote) luchthaven hebbenSaekerhett schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:14:
[...]
Kopenhagen en Istanbul ook maar toevoegen dan?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2020 14:25 ]
Vul ik ook aan!Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
En de hoofdsteden van Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino en het Vaticaan
Istanbul ligt deels in Europa. De Bosporus is de scheiding tussen Europa en Azië.PrimalFury schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Kopenhagen inderdaad! Turkije is niet officieel Europa toch?
Volgens mij wel en volgens deze random website die ik net gegoogeld heb ook:PrimalFury schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Kopenhagen inderdaad! Turkije is niet officieel Europa toch?
Turkije is een groot land, zowel qua oppervlakte als qua bevolking, in het zuidoosten van Europa. Istanboel is de grootste stad van Europa. Het land vormt de grens tussen Europa en Azië tussen de Zwarte Zee en de Middellandse Zee
Voeg ik ook toe. Maar dan wel hoofdstad Ankaraaap schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:24:
[...]
Volgens mij wel en volgens deze random website die ik net gegoogeld heb ook:
[...]
Uiteraard. Istanbul is klein beetje valsspelen.PrimalFury schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:26:
[...]
Voeg ik ook toe. Maar dan wel hoofdstad Ankara
(Doe Malta-Rome-Tirana en Warschau-Kopenhagen-Berlijn bijv. En boven Belgie kruis je je eigen route, dus dat kan ook iets korter).
[ Voor 40% gewijzigd door aap op 14-10-2020 14:36 ]
Ga je vrij nemen voor dit grote projectPrimalFury schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:26:
[...]
Voeg ik ook toe. Maar dan wel hoofdstad Ankara
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Deze landen hebben geen airliner airports helaas, dus daar kan ik niet landen.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
En de hoofdsteden van Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino en het Vaticaan (oei, ik denk dat de meeste geen (grote) luchthaven hebben)
Klopt die kruising is de terugweg naar Schiphol weer. Ik stijg op van Schiphol en ik land daar weer (vanaf Portugal naar Schiphol is de laatste vlucht). Hoeft niet perse de kortste, als ik alle hoofdsteden van Europa maar heb gehad waar je kunt landen met een airliner.aap schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:31:
Is je doel om een zo kort mogelijke route te maken? Want ik zie nog wel een paar optimalisaties
(Doe Malta-Rome-Tirana en Warschau-Kopenhagen-Berlijn bijv. En boven Belgie kruis je je eigen route, dus dat kan ook iets korter).
Begin post geupdate met de juiste kaart.
FSE ziet inderdaad wel degelijk diverse zaken maar imho wordt daar veels te weinig mee gedaan. Weight aanpassen heb ik nog niet gezien (enkel fuel) maar wat voor een vracht ik ook meeneem, gewicht verandert daar niet door. Zou kunnen dat dat een beperking is van MSFS, meen me te herinneren dat ik 't in NeoFly ook handmatig moest instellen, geen idee nog of OnAir dat wel automatisch doet.DoubleYouPee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Jammer. Volgens mij kan FSE wel degelijk "zien" wat er met het vliegtuig gebeurt namelijk. Ze kunnen ook zien of je vliegtuig GPS heeft en dit uitschakelen. En uiteraard de fuel/weight aanpassen.
Dat FSE een crash registreert valt me dan weer alles mee, spreek zelf niet uit ervaring maar was er heilig van overtuigt dat FSE daar niks mee zou doen. Echter blijft t wel een beetje jammer dat er eigenlijk geen consequenties aan vast zitten.aap schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:13:
FSE ziet ook wel degelijk dat je je vliegtuig gecrasht hebt. Er worden alleen geen consequenties aan verbonden, behalve dan dat je opnieuw moet starten.
Gisteren was ik dus tweemaal gecrashed doordat ik te weinig brandstof bij me had. Dat wordt door FSE gedecteerd: er komt een pop-up die je vertelt dat je gecrashed bent en dat je vlucht automatisch geannuleerd is. Het vliegtuig en de lading/passagiers zijn dan weer terug op de vertrekluchthaven. Je kunt in MSFS dan gewoon 'restart' klikken en in FSE 'activate flight' en je kunt een nieuwe poging doen.
Zover ik kan zien zijn er ook geen kosten aan de gecrashte vlucht, in tegenstelling tot wat @Geleihoofd beweerde. De enige prijs voor crashen in FSE is dus de verloren tijd.
Edit: https://sites.google.com/...rcraft-basics#TOC-Renting zegt:
[...]
FSE is best leuk op z'n tijd maar het is vooral een economische sim die naast MSFS draait en niet heel veel spelelementen toevoegt, wat OnAir en NeoFLy wel doen.
Onair doet dat ook niet , het gewicht wordt niet overgezet, dat komt omdat de Simconnect functie van MFS2020 nog niet Weight instellingen ondersteunt, dus vandaar dat geen 1 pakket dat nog ondersteunt op dit moment. In Onair wordt dit aangepast zodra simconnect dit ondersteunt hebben ze aangekondigd.Geleihoofd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:45:
[...]
FSE ziet inderdaad wel degelijk diverse zaken maar imho wordt daar veels te weinig mee gedaan. Weight aanpassen heb ik nog niet gezien (enkel fuel) maar wat voor een vracht ik ook meeneem, gewicht verandert daar niet door. Zou kunnen dat dat een beperking is van MSFS, meen me te herinneren dat ik 't in NeoFly ook handmatig moest instellen, geen idee nog of OnAir dat wel automatisch doet.
...
Voor dit moment kun je het gewicht natuurlijk wel zelf even instellen in mfs2020 zelf voordat je daadwerkelijk vertrekt, ik doe dat wel om het toch maar zo realistisch mogelijk te houden, maar het zou mooier zijn dat mfs2020 die functie toevoegt aan simconnect, maar goed dat spel is net uit, dat gaat zeker nog wel gebeuren in het komende jaar. Als je ziet wat er nu allemaal al wel goed werkt in een game / sim van zo'n omvang dan is het wel logisch dat er een aantal dingen missen.
Wat Onair wel doet is alles analyseren wat er tijdens je vlucht gebeurd, dus snelheid, het aantal graden waarmee je een turn doet, stall problemen, airplane stress, etc. Dit wordt per punt vastgelegd in je trip (kun je ook terug zien in het logboek op de kaart waarbij je je uitgevoerde vlucht grafisch terug ziet met gekleurde punten op je vlucht lijn met een waardering (dus grijs, geel, groen en rood) waar je bepaalde acties hebt uitgevoerd, door daar overheen te hoveren met je muis zie je dan alle detail informatie.
Zodra je land wordt je trip dan beoordeeld en zie je een overzicht met alle acties die je gedaan hebt en wat voor een positief of negatief bonus effect ze hebben op je reputatie als bedrijf, wat weer doorwerkt in opdrachten en leningen bij banken etc.
[ Voor 13% gewijzigd door robinez op 14-10-2020 15:04 ]
van 12203NM naar 11632NM. (verschil van 1017KM)
Van:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OzGTulkmKOxWAt6EMVaOw0oO.jpg?f=user_large)
Naar:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BDuMHr6KxwhFzlJHZaE09zrk.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door PrimalFury op 14-10-2020 16:53 ]
Dat vermoeden had ik al, neem aan dat FSE wel t gewicht netjes regelt met andere flightsims. Is verder ook maar een klein dingetje. OnAir ga ik zeker nog eens proberen maar wacht daar toch ff mee totdat MSFS wat meer bugs eruit gehaald heeft. Subscription based games ben ik niet zo van maar denk wel dat OnAir t meest te bieden heeft van de 3. NeoFly is overigens ook goed bezig als ik de ontwikkelingen lees, haakte daar als snel af omdat meer dan eens de parkeerplaats ergens aan de overkant van een sloot lag oid maar gelukkig was dat een bug, geen feature (weet t nooit, is wel een bushflight addon tenslotte).robinez schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Onair doet dat ook niet , het gewicht wordt niet overgezet, dat komt omdat de Simconnect functie van MFS2020 nog niet Weight instellingen ondersteunt, dus vandaar dat geen 1 pakket dat nog ondersteunt op dit moment. In Onair wordt dit aangepast zodra simconnect dit ondersteunt hebben ze aangekondigd.
Voor dit moment kun je het gewicht natuurlijk wel zelf even instellen in mfs2020 zelf voordat je daadwerkelijk vertrekt, ik doe dat wel om het toch maar zo realistisch mogelijk te houden, maar het zou mooier zijn dat mfs2020 die functie toevoegt aan simconnect, maar goed dat spel is net uit, dat gaat zeker nog wel gebeuren in het komende jaar. Als je ziet wat er nu allemaal al wel goed werkt in een game / sim van zo'n omvang dan is het wel logisch dat er een aantal dingen missen.
Wat Onair wel doet is alles analyseren wat er tijdens je vlucht gebeurd, dus snelheid, het aantal graden waarmee je een turn doet, stall problemen, airplane stress, etc. Dit wordt per punt vastgelegd in je trip (kun je ook terug zien in het logboek op de kaart waarbij je je uitgevoerde vlucht grafisch terug ziet met gekleurde punten op je vlucht lijn met een waardering (dus grijs, geel, groen en rood) waar je bepaalde acties hebt uitgevoerd, door daar overheen te hoveren met je muis zie je dan alle detail informatie.
Zodra je land wordt je trip dan beoordeeld en zie je een overzicht met alle acties die je gedaan hebt en wat voor een positief of negatief bonus effect ze hebben op je reputatie als bedrijf, wat weer doorwerkt in opdrachten en leningen bij banken etc.
Mijn conclusie is iig dat FSE totaal niet met OnAir of NeoFly te vergelijken is. Ik betwijfel ook of ik lang aan FSE blijf zitten, ondanks dat t ook wel weer z'n charme heeft.
Ja hoor, al moet ik wel zeggen dat ik de laatste dagen weinig (ofja, niet) gevlogen heb.tuxken schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:29:
@Hoogie2004 nog steeds tevreden over het gebruik van de app smoothtrack ? Zou het willen aankopen nu voor Ios.
Heb het nu een paar vluchten gebruikt, in de Cessna 152, 172 en de Citation, en daar werkte het vlekkeloos, zelfs met heel slechte verlichting in de kamer.
Enige minpuntje, soms zijn de knopjes lastig te bedienen met de muis, zoals de alt-knop in de Citation. Die zit wat ver van het display, dus welke waarde je instelt is dan lastig te zien, wat leid tot je hoofd draaien en dan naast de knop scrollen. Dit is vast ook even wennen, tevens las al van anderen hier dat je in opentrack wat settings kan fine-tunen om dat te verbeteren, alleen nog geen tijd gehad om te proberen. Andere optie is natuurlijk de keyboard shortcuts daarvoor leren/instellen, of een paneeltje maken met wat goedkope schakelaars
Helaas na een paar minuten net voorbij Naarden vielen de controls uit. Kon nog rondkijken en via de Honeycomb yoke nog wat doen, maar het begon bij het niet meer kunnen in en uitzoomen met 't scrollwieltje van de muis, en daarna kon in in de cockpit nergens meer op klikken.
Is dit iets wat iemand bekend voorkomt of is dit een van de zoveelste random bugs?
Zonde iig want had er met deze nieuwe lockdown net weer zin in, misschien dat ik het nog een 3e kans geef.
Het nergens meer op kunnen klikken in de cockpit is er al langer, verhelp ik meestal door in 1 vd windows (ATC/checklist/navlog/weather/etc.) wat rond te klikken.Geer01 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:55:
Nou, na een tijdje niet te hebben gevlogen vanwege een CTD hoopte ik dat na de updates de grootste problemen wel verholpen waren. Testvluchtje gestart van Schiphol naar Paderborn in een net aangeschafte zeel volprezen Mooney.
Helaas na een paar minuten net voorbij Naarden vielen de controls uit. Kon nog rondkijken en via de Honeycomb yoke nog wat doen, maar het begon bij het niet meer kunnen in en uitzoomen met 't scrollwieltje van de muis, en daarna kon in in de cockpit nergens meer op klikken.
Is dit iets wat iemand bekend voorkomt of is dit een van de zoveelste random bugs?
Zonde iig want had er met deze nieuwe lockdown net weer zin in, misschien dat ik het nog een 3e kans geef.

:strip_exif()/f/image/kLE0Gv8RsubjTEDAI42FbyQi.jpg?f=fotoalbum_large)
Same here. FSE lijkt leuk voor GA, en dat is wat ik nu nog even doe omdat totdat alle AP bugs zijn gefixed en ik een nieuwe GPU heb.Geleihoofd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:19:
[...]
Dat vermoeden had ik al, neem aan dat FSE wel t gewicht netjes regelt met andere flightsims. Is verder ook maar een klein dingetje. OnAir ga ik zeker nog eens proberen maar wacht daar toch ff mee totdat MSFS wat meer bugs eruit gehaald heeft. Subscription based games ben ik niet zo van maar denk wel dat OnAir t meest te bieden heeft van de 3. NeoFly is overigens ook goed bezig als ik de ontwikkelingen lees, haakte daar als snel af omdat meer dan eens de parkeerplaats ergens aan de overkant van een sloot lag oid maar gelukkig was dat een bug, geen feature (weet t nooit, is wel een bushflight addon tenslotte).
Mijn conclusie is iig dat FSE totaal niet met OnAir of NeoFly te vergelijken is. Ik betwijfel ook of ik lang aan FSE blijf zitten, ondanks dat t ook wel weer z'n charme heeft.
OnAir lijkt eigenlijk veel meer wat ik zoek maar subscription voor een addon ligt mij toch niet helemaal lekker.. Eerst de trial maar eens proberen. Heeft OnAir eigenlijk ook een online element?
Bij mij ging de laatste tijd alles goed. Vandaag/gisteren in de 320 aan 't oefenen (ILS, navigatie en de bak zelf kennen) en bij de approach ging t mis. Kon fysiek nog landen want het enige dat het nog deed was m'n stick en de ILS werkte perfect tot op de baan. Zonde, plezier gaat er zo snel uit.Geer01 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:55:
Nou, na een tijdje niet te hebben gevlogen vanwege een CTD hoopte ik dat na de updates de grootste problemen wel verholpen waren. Testvluchtje gestart van Schiphol naar Paderborn in een net aangeschafte zeel volprezen Mooney.
Hoewel behoorlijk vlak, ziet het landschap er mooi en verfrissend anders uit. Jammer dat de Cessna een hoge bonusprijs heeft, waardoor het niet aantrekkelijk is hem verder van zijn basis weg te vliegen.
:strip_exif()/f/image/d0o0HkcamJlVWPC6MXwXpcx8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/txWS8dpELXjdCR77w7ubQyMP.jpg?f=fotoalbum_large)
ja onair heeft een online component, het hangt van de wereld af (zie mijn review eerder in deze thread) of je echt voor leaderboards speelt of niet. Je kunt partneren met andere bedrijven (spelers) en je kunt op de multiplayer map zien waar iedereen vliegt. Als je dan zo'n piloot of vliegtuig aanklikt dan kun je alle gegevens van het bedrijf zien van die speler en zijn complete flight log inclusief de flight die je aanklikt in de log op een kaart om zelf ook ideeen op te doen of te kijken hoe anderen het doen.DoubleYouPee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:47:
[...]
Same here. FSE lijkt leuk voor GA, en dat is wat ik nu nog even doe omdat totdat alle AP bugs zijn gefixed en ik een nieuwe GPU heb.
OnAir lijkt eigenlijk veel meer wat ik zoek maar subscription voor een addon ligt mij toch niet helemaal lekker.. Eerst de trial maar eens proberen. Heeft OnAir eigenlijk ook een online element?
Ik heb even wat screenshots gemaakt van de multiplayer map.
Foto 1: spelers en vliegtuigen op de wereld die in het afgelopen uur aan het vliegen of beschikbaar zijn in onair in de onair wereld waar je op dat moment zelf speelt (ik speel in de cumulus wereld)
Foto 2: ingezoomed op europa
Foto 3: track log op de kaart
:strip_exif()/f/image/WM0ax5pemHFye3YSUIrgpkcv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2cpwy3oEFEClSNoZZVO8Q7Av.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YC1DUP9MoK4VSHXWuBcilB8Q.jpg?f=fotoalbum_large)

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 15-10-2020 00:50 ]
Ja klopt, maar zou dat ook niet door het tijdstip komen? Ik kan me voorstellen dat azie bijvoorbeeld vliegt als wij slapen.aap schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:01:
Op die OnAir kaart zie je ook dat zowat iedereen in Europa of de VS speelt. Het viel me in FSEconomy ook al op dat er buiten die gebieden weinig actie is.
Of moet je daar een bepaald niveau voor halen?
[ Voor 23% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-10-2020 07:17 ]
Yes ! Die koop ik zekerravw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:40:
De aankomende vliegtuig van Carenado is een Piper Seneca V![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kunt een ander vliegtuig huren, bijvoorbeeld een TBM 930 als je single turboprop wil leren. Vervolgens kun je bij dat vliegtuig selecteren dat je een soort test/trainingsvlucht wil doen. Haal je die, dan ben je gecertificeerd voor dat type toestel.Hoogie2004 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:17:
Ben OnAir ook aan het proberen, maar hoe kan ik in OnAir mezelf trainen om iets groters te mogen vliegen als een Cessna of zo'n naar muggen klinkende Cirrus...?
Of moet je daar een bepaald niveau voor halen?
Let wel op dat je een vliegtuigje huurt op een wat groter vliegveld én dat je voldoende brandstof erin hebt zitten voordat je aan die vlucht gaat beginnen.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ah, heet die optie dan 'Checkride' ? Ik vroeg me al af wat die button deedCraftop schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:07:
[...]
Je kunt een ander vliegtuig huren, bijvoorbeeld een TBM 930 als je single turboprop wil leren. Vervolgens kun je bij dat vliegtuig selecteren dat je een soort test/trainingsvlucht wil doen. Haal je die, dan ben je gecertificeerd voor dat type toestel.
Let wel op dat je een vliegtuigje huurt op een wat groter vliegveld én dat je voldoende brandstof erin hebt zitten voordat je aan die vlucht gaat beginnen.
Zijn die examens een beetje te doen, want ik wil natuurlijk wel mijn G58 en de Citation vliegen.
Exact, ik kon even niet op die term komen, maar dat is het! En opzich stelt het niet heel veel voor. 'Start plane, stijg op, vlieg naar die hoogte in die richting, haal gas terug terwijl je op hoogte blijft, doe een 360, land op je airport'. Zulke dingen.Hoogie2004 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
Ah, heet die optie dan 'Checkride' ? Ik vroeg me al af wat die button deed
Zijn die examens een beetje te doen, want ik wil natuurlijk wel mijn G58 en de Citation vliegen.
Citation is wel prijzig om vanaf begin te vliegen.
[ Voor 4% gewijzigd door Craftop op 15-10-2020 08:12 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
je kunt die checkrides ook vanaf je eigen kaart activeren (het icoontje helemaal boven in het midden van je scherm. Daar zie je dan al je vliegtuigen aan de linkerkant en aan de rechterkant waar ze staan in de wereld. Voor alle vliegtuigklasses waar je geen licentie voor hebt staat er bij het vliegtuig als bovenste icoontje aan de rechterkant een schildje, als je daar op klikt start je de checkride ook.Craftop schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:12:
[...]
Exact, ik kon even niet op die term komen, maar dat is het! En opzich stelt het niet heel veel voor. 'Start plane, stijg op, vlieg naar die hoogte in die richting, haal gas terug terwijl je op hoogte blijft, doe een 360, land op je airport'. Zulke dingen.
Ik vind die checkrides wel pittig overigens, het begin is inderdaad wel simpel dat je op specifieke hoogtes bepaalde headings moet volgen. Maar die 360 graden draai op 1 specifieke hoogte net boven stall speed lukt mij eigenlijk alleen maar als ik dat via de autopilot doe, dan is het prima te doen. Maar dat is dan ook wel gelijk de lastigste opdracht.
Voor een GA vliegtuig is dat dan bijvoorbeeld dat je op 6200 ft met een heading van 54 graden onder de 80 knots moet blijven en een 360 turn moet draaien.
Maar als je je vliegtuig goed beheerst dan haal je het wel. Wat nog wel handig is om te weten is dat als je de opdracht van je instructeur niet goed hoort of vergeten bent terwijl je met je vliegtuig bezig bent dat je dan op het onair scherm de meest recente opdracht ook terug kan lezen (in het blok aan de linkerkant).
En nog een tip, huur geen vliegtuig waar nauwelijks fuel in zit, dat had ik wel gedaan en dat is maar ternauwernood goed afgelopen.
hier is een voorbeeld met zo'n checkride in onair
[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 15-10-2020 09:06 ]
Is die snelheid voor alle GA hetzelfde? 80 kts is voor sommige toestellen bepaald weinig.robinez schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:41:
[...]
Voor een GA vliegtuig is dat dan bijvoorbeeld dat je op 6200 ft met een heading van 54 graden onder de 80 knots moet blijven en een 360 turn moet draaien.
Ik zag dat die wel prijzig was, maar we gaan het zien.Craftop schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:12:
[...]
Exact, ik kon even niet op die term komen, maar dat is het! En opzich stelt het niet heel veel voor. 'Start plane, stijg op, vlieg naar die hoogte in die richting, haal gas terug terwijl je op hoogte blijft, doe een 360, land op je airport'. Zulke dingen.
Ik heb een AI pilot wat langere beter betalende vluchten aan het doen, om zo wat geld te sparen.
Moet nog zien of ik na de trial verleng, op zich is het wel grappig, en het zorgt dat ik wat makkelijker kan kiezen wat/waar ik vlieg. Ik merk dat dat wel helpt, omdat ik vaak niet kan kiezen waar ik wil vliegen, maar het uiteindelijk eigenlijk altijd dezelfde regio's zijn.
Nee, zoals hij zegt is het bijvoorbeeld 80kts (zoals bij een C172). Voor elk toestel ligt deze snelheid sowieso boven de stall-speed van dat specifieke toestelBacchus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:29:
[...]
Is die snelheid voor alle GA hetzelfde? 80 kts is voor sommige toestellen bepaald weinig.
het verschilt per GA vliegtuig, het is net boven stall speed en dan moet je onder die thresshold van 80 (of 70) blijven tijdens de 360 turn terwijl je de hoogte exact vasthoudt (dus je snelheid ligt tussen de stall speed en de opgegeven thresshold voor het slagen van die missie). Voor sommige vliegtuigen lukt mij dat dan alleen maar als je dan op hoogte je flaps gebruikt.Bacchus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:29:
[...]
Is die snelheid voor alle GA hetzelfde? 80 kts is voor sommige toestellen bepaald weinig.
Daarom gebruik ik daar ook de autopilot voor, dan zet ik de altitude vast en hoef ik me alleen op de snelheid en de heading te concentreren (die ik dan verander zodat die een 360 turn maak). Dan is het wel te doen. Handmatig is het extreem lastig, je verliest al snel hoogte namelijk als je je throttle naar beneden gooit en je trim dan niet goed bij houdt, dus met zo'n autopilot maak je je leven stukken makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 15-10-2020 10:13 ]
Dat is ook waar ik hem met name voor gebruik, het met een doel ontdekken van nieuwe gebieden. Zo heb ik echt prachtige vluchten gemaakt in noord spanje, portugal en bizar mooie vluchten in zwiterserland en italie. Nu ben ik vooral Japan aan het ontdekken en ook daar al heel wat mooie dingen voorbij zien komen.Hoogie2004 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Moet nog zien of ik na de trial verleng, op zich is het wel grappig, en het zorgt dat ik wat makkelijker kan kiezen wat/waar ik vlieg. Ik merk dat dat wel helpt, omdat ik vaak niet kan kiezen waar ik wil vliegen, maar het uiteindelijk eigenlijk altijd dezelfde regio's zijn.
Al dat soort gebieden was ik uit mijzelf nooit gekomen, zo'n programma helpt daar enorm bij en het voelt ook nog eens nuttig aan als je zogenaamd cargo of personen vervoert naar zo'n bestemming (slaat nergens op, maar zo voelt het voor mij wel aan hahaha).
Ik heb nu zo'n 2 jaar subscription gekocht voor 57 euro, dat vind ik het wel waard en ik verwacht dat over 2 jaar er toch wel heel veel andere alternatieven beschikbaar zijn voor mfs2020, over 2 jaar zien we dan wel weer.
Maar als het alleen om ontdekken van nieuwe gebieden gaat dan heb je nu ook geweldige gratis alternatieven in de vorm van NeoFly en FSEconomy.
Dus er is genoeg te kiezen al 2 maanden na de release.
Het is en mooi vliegtuig alleen ik ben niet zo van die twee motoren ,
had liever zijn vooorganger gehad ,piper cherokee
maar ik wacht ook de reviews even af .
maar het is geen glass model dus dat is voor mij al een plus punt
Het is dan ook geen 'spel' maar een simVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:45:
Na heel wat geprobeerd te hebben net eindelijk een vlucht kunnen maken van Rotterdam naar Schiphol. dit is wel het meest moeilijke spel wat ik ooit in mijn leven heb gehad qua installeren. Op naar wat mooie vluchten.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Die discussie kan eeuwig blijven doorgaan. Voor enkele fanatiekelingen is dit een echte sim, zij proberen alles zo realistisch mogelijk te doen. Echter zal het meerendeel van de gebruikers dit gewoon zien als een spel, waarbij de fun van rondvliegen en genieten van het uitzicht de overhand heeft. Zij houden zich niet bezig met 'ILS', keurige landingen, realistisch vliegen etc. Dus het lijkt me vooral onzinnig om constant een discussie aan te slingeren over 'sim-spel'. Gewoon genieten van de manier waarop jij het aanpakt!DigitalExorcist schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:56:
[...]
Het is dan ook geen 'spel' maar een sim
Wat ik overigens niet helemaal snap. Ja, het update mechanisme is een beetje vreemd maar verder heb ik gewoon op "Download>play" gedrukt zoals bij elke andere game.
gewoon het hele systeem zo als de game opstart inc zijn of haar updates, is zer vreemd te noemen ..DoubleYouPee schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:13:
Hij heeft het volgens mij over installeren.. dus maakt niet uit of je het een sim of game noemt.
Wat ik overigens niet helemaal snap. Ja, het update mechanisme is een beetje vreemd maar verder heb ik gewoon op "Download>play" gedrukt zoals bij elke andere game.
start het spel op , 30 Sec geen aktie ... dan als hij start , press any key.....
dan kijken naar updates of patch's
dan gaat hij inladen , halve wegen , wacht hij omdat hij een screenshot moet in laden , dit doet hij nu een paar keer ..... dus 2 min verder als het mee zit ben je in game ....
dan moet je als nog naar content ... en daar kijekn of er een update is ...... ( die had hij toch in het begin al; gecronroleerd en gezegt dat er niets was..
Maar dat is nog niet alles , waarom die speciale modes wel dat je de vliegtuigen kunt keizen tijdens een vlucht en in de normale game niet ?
waarom maken ze dit niet egwoon standaard , zo als alle andere flightsims die hier voor weren
Begrijp het ook niet waarom eigenlijk alles maar steeds dubbel moet ..
als ze die update en press any key weghalen , en die screenshost veranderen zal de opstart tijd veel sneller gaat .. en dna gewoon via en of uit content je updates controleren
had wel wat makkelijker en gebruiks vriendelijker geweest ..
Nou het installeren heeft bij mij destijds 24 uur geduurd, omdat ik er toen pas echter kwam dat je geen USB apparaten mocht ontkoppelen tijdens de installatie. En ik had mijn toetsenbord toch echt nodig om intussen op mijn werklaptop te werken.DoubleYouPee schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:13:
Hij heeft het volgens mij over installeren.. dus maakt niet uit of je het een sim of game noemt.
Zulke idiote beperkingen heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar goed, het is allemaal ook niet zo'n probleem als het downloaden van de data niet alleen al 5 uur kost. Wat ook al niet bepaald gemiddeld is.
Ik ken geen ander spel of sim waarbij ik zo'n gedoe met de installatie gehad heb. En dat heeft allemaal nog niks te maken met hoe ingewikkeld zo'n sim in elkaar zit. Ik krijg het idee dat ze in plaats van een professional met ervaring in de business in te schakelen, ze een stagiair gevraagd hebben of hij/zij even een installer kan maken, want de echte programmeurs hadden het te druk om de ATC te programmeren.
mee eens, het was een aparte ervaring dat installeren, als je je scherm uitzette knalde de installatie eruit, of als hij halverwege eruit geknald was kreeg je met geen mogelijkheid de installatie meer aan de gang. De oplossing was dan handmatig fspatch files weggooiten uit de directory waar hij de installatie deed om uberhaupt het installatie proces weer op gang te krijgen.aap schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Nou het installeren heeft bij mij destijds 24 uur geduurd, omdat ik er toen pas echter kwam dat je geen USB apparaten mocht ontkoppelen tijdens de installatie. En ik had mijn toetsenbord toch echt nodig om intussen op mijn werklaptop te werken.
Zulke idiote beperkingen heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar goed, het is allemaal ook niet zo'n probleem als het downloaden van de data niet alleen al 5 uur kost. Wat ook al niet bepaald gemiddeld is.
Ik ken geen ander spel of sim waarbij ik zo'n gedoe met de installatie gehad heb. En dat heeft allemaal nog niks te maken met hoe ingewikkeld zo'n sim in elkaar zit. Ik krijg het idee dat ze in plaats van een professional met ervaring in de business in te schakelen, ze een stagiair gevraagd hebben of hij/zij even een installer kan maken, want de echte programmeurs hadden het te druk om de ATC te programmeren.
Het verdiende allemaal niet de schoonheidsprijs inderdaad.
En ondertussen ben ik na het updaten naar de laatste patch alles kwijt in de content manager.robinez schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
mee eens, het was een aparte ervaring dat installeren, als je je scherm uitzette knalde de installatie eruit, of als hij halverwege eruit geknald was kreeg je met geen mogelijkheid de installatie meer aan de gang. De oplossing was dan handmatig fspatch files weggooiten uit de directory waar hij de installatie deed om uberhaupt het installatie proces weer op gang te krijgen.
Het verdiende allemaal niet de schoonheidsprijs inderdaad.
En als ik deze opnieuw installeer en daarna opnieuw msfs opstart, krijg ik weer dat ie de laatste patch gaat updaten.
Ik heb zelden zon slecht programma gezien voor deze prijs. Ga ook echt voor elke scheet een ticket loggen vanaf nu.
(Laatste patch heeft voor mij de ctds niet opgelost tenzij dat met mn content manager te maken had)
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Leuk zoethoudertje voordat de nieuwe hardware binnen is, dunbevolkte gebieden dus fps is nog prima. Hierna OnAir maar eens proberen.
https://flightsim.to/c/utilities/bushtrips
Alles ging goed totdat ik de vallei van Lukla invloog. Opeens begon zich ijs op mijn voorruit te vormen. Daar had ik nog niet eerder mee te maken gehad. Heel de cockpit afgescand, maar ik kon geen opvallend knopje vinden wat daar iets aan kon doen. Terwijl ik aan het zoeken was en tegelijkertijd een soort van afdaling probeerde in te zetten, dook ik in de stress van het moment iets te steil en helaas... overstressed.
Daarop volgden een paar mislukte pogingen, omdat ik de sim rate in mijn ongeduld te hoog zette, waardooor het vliegtuig op de AP begon te oscilleren en vervolgens weer overstressed raakte.
Maar de aanhouder wint. Bij de laatste poging begon mijn ruit weer te bevriezen, maar uiteindelijk klikte ik blijkbaar op een goed knopje, want opeens verdween het ijs weer als sneeuw voor de zon. Vervolgens ging de landing best soepel.
Ik stond zelfs voor de helft van de baan al stil. De baan loopt zo steil dat toen ik verder wilde taxiën, de motor me niet de helling opgetrokken kreeg. Pas toen ik de flaps weer uitzette had ik net genoeg oemp om de helling op te kruipen. Volgende keer gewoon lekker door laten rollen tot het einde.
Ik hoop niet dat ik dit Inop knopje nodig heb?
:strip_exif()/f/image/tIBl1JCx9l9Yi5rCAPJxTNVk.jpg?f=fotoalbum_large)
En we staan stil!
:strip_exif()/f/image/9kSm0OJd2GapLhKtGEwgIPVO.jpg?f=fotoalbum_large)
Welkom in Lukla
:strip_exif()/f/image/B2bTwoGKW0YSG87wwFHYNzpI.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha! Toffe skinaap schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:30:
Ik had vandaag bedacht dat ik op Lukla wilde vliegen. Maar dan wel via FSEconomy, want er moet wel brood op de plank. De dichtsbijzijnde luchthaven waar ik een Cessna 208 kon huren was VILK, een dikke 300 km ervandaan. We hebben niet de hele dag de tijd, dus we verhogen de sim rate iets.
Alles ging goed totdat ik de vallei van Lukla invloog. Opeens begon zich ijs op mijn voorruit te vormen. Daar had ik nog niet eerder mee te maken gehad. Heel de cockpit afgescand, maar ik kon geen opvallend knopje vinden wat daar iets aan kon doen. Terwijl ik aan het zoeken was en tegelijkertijd een soort van afdaling probeerde in te zetten, dook ik in de stress van het moment iets te steil en helaas... overstressed.
Daarop volgden een paar mislukte pogingen, omdat ik de sim rate in mijn ongeduld te hoog zette, waardooor het vliegtuig op de AP begon te oscilleren en vervolgens weer overstressed raakte.
Maar de aanhouder wint. Bij de laatste poging begon mijn ruit weer te bevriezen, maar uiteindelijk klikte ik blijkbaar op een goed knopje, want opeens verdween het ijs weer als sneeuw voor de zon. Vervolgens ging de landing best soepel.
Ik stond zelfs voor de helft van de baan al stil. De baan loopt zo steil dat toen ik verder wilde taxiën, de motor me niet de helling opgetrokken kreeg. Pas toen ik de flaps weer uitzette had ik net genoeg oemp om de helling op te kruipen. Volgende keer gewoon lekker door laten rollen tot het einde.
Ik hoop niet dat ik dit Inop knopje nodig heb?
[Afbeelding]
En we staan stil!
[Afbeelding]
Welkom in Lukla
[Afbeelding]
De anti ice op de caravan staan helemaal links in de cockpit. Je hebt daar knopjes zoals stall heat, pomp settings, backup pomp en ook een selector om de romp of windshield voorrang te geven. Btw, dat laatste knopje lijkt omgekeerd te werken. Voor je windshield moet hij juist niet op windshield staanaap schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:30:
Ik had vandaag bedacht dat ik op Lukla wilde vliegen. Maar dan wel via FSEconomy, want er moet wel brood op de plank. De dichtsbijzijnde luchthaven waar ik een Cessna 208 kon huren was VILK, een dikke 300 km ervandaan. We hebben niet de hele dag de tijd, dus we verhogen de sim rate iets.

Altijd ook je pitot heat aanzetten vanaf je vertrekt, tenzij je echt in de tropen zit. Is het knopje helemaal links dacht.
[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 16-10-2020 07:34 ]
Ja, dat knopje had ik ook gevonden en de tooltip is inderdaad precies in tegenspraak met wat er op het cockpitpaneel staat. Het is dus niet duidelijk in welke stand hij nou de ruiten ontdooit.Predator schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:33:
[...]
... en ook een selector om de romp of windshield voorrang te geven. Btw, dat laatste knopje lijkt omgekeerd te werken. Voor je windshield moet hij juist niet op windshield staan
Ik heb dat knopje een paar keer heen en weer geschakeld en ook de schakelaar er naast op 'high' gezet toen had ik mijn aandacht weer op het vliegen nodig, maar toen was de ruit intussen wel ontdooid. Hoewel het ook kan komen doordat ik intussen ook gedaald was.
Ik ga denk ik maar eens een Zendesk ticket indienen voor die schakelaar.
Ik had de manual er eens bijgepakt en ik begreep daarvan dat de sticker boven de ruit aangeeft of je 208 geschikt is voor ijscondities. Degene die in FS2020 zit heeft de sticker voor het geschikt zijn, maar daar staat dan nog steeds zoiets als "geschikt indien de juiste apparatuur geinstalleerd en actief is". Hoe weet ik dat nou weer? Als ik in het echt zo'n vliegtuig heb, dan weet ik natuurlijk wel welke opties er geinstalleerd zijn, maar Asobo verstrekt daar allemaal geen infomatie over.Bacchus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:01:
@aap vaak kun je ijsvorming inderdaad ontwijken door een andere hoogte aan te houden. Maar je wil daar inderdaad zo snel mogelijk weg. Je toestel wordt er snel veel slechter bestuurbaar van. De C208 is notoir voor zijn slechte gedrag bij ijs.
[ Voor 38% gewijzigd door aap op 16-10-2020 09:07 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc