Ik vind het vooral leuk om weather info te krijgen, maar ja...;-)Chrisuu01 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Ja dit gebeurt me ook knap vaak wel zonde ook want de borden zijn ook weer niet goed genoeg op de meesten vliegvelden om je weg te kunnen vinden. Ook zou ik graag zien dat op gras vliegvelden de onground navigatie hulp zichtbaar is.
Is nog wel te doen met VFRmap op een 2e monitor.Chrisuu01 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Ja dit gebeurt me ook knap vaak wel zonde ook want de borden zijn ook weer niet goed genoeg op de meesten vliegvelden om je weg te kunnen vinden. Ook zou ik graag zien dat op gras vliegvelden de onground navigatie hulp zichtbaar is.
Ik zit me al zwaar te concentreren op een ILS landing of ik niets vergeten ben.
Probeer dit maar eens:
Probeer dit maar eens:
het blijft gewoon leuk speelgoed die cup ... hoop alleen dat deze man geen problemen krijgt met zijn vliegbrevet
want dit soort dingen is niet echt wat je geleerd heb als je je PPL gaat halen ...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Rijd jij auto zoals je geleerd hebt?ravw schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
.. hoop alleen dat deze man geen problemen krijgt met zijn vliegbrevet
want dit soort dingen is niet echt wat je geleerd heb als je je PPL gaat halen ...
Ik rij helemaal geen auto , houd mij maar op twee wielen
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 11-10-2020 14:05 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Vlucht in de Longitude van Ierland naar Edinburgh, valt halverwege mijn Garmin grotendeels weg.... Het scherm hing gewoon. Gelukkig deed het middelste scherm met het vluchtplan het nog, dus op de hand maar de route gevolgd, en geland.
Op de grond even getest, en volgende keer kan ik de electriciteit afzetten zodat de Garmin opnieuw opstart, na die reboot werkte alles ook weer.... Ik durfde hem alleen niet mid-air te doen
Op de grond even getest, en volgende keer kan ik de electriciteit afzetten zodat de Garmin opnieuw opstart, na die reboot werkte alles ook weer.... Ik durfde hem alleen niet mid-air te doen
Ok. Ik wordt het nu wel zat. Vanochtend tot twee keer toe een CTD voordat ik eindelijk m'n vlucht kon afmaken boven Portugal. Vanmiddag geprobeerd met de Caravan op te stijgen vanaf PAAQ naar PAGQ (een korte NeoFly missie) en tot DRIE keer toe een CTD rond dezelfde plek op de map (vlak na opstijgen). (Iemand anders soortgelijke problemen in die regio?) De laatste update brengt meer kwaads dan goeds. Hopelijk is de komende update wat eh... nuttiger...
al wordt ik niet heel vrolijk van de plaatjes die MS/Asobo heeft gepubliceerd.
Zoals men hier zal weten, ben ik echt een fan van MSFS maar ook ik heb grenzen. Ik ben er nu wel even klaar mee, ik ga voorlopig maar even rondrijden in ETS: dat werkt tenminste.

Zoals men hier zal weten, ben ik echt een fan van MSFS maar ook ik heb grenzen. Ik ben er nu wel even klaar mee, ik ga voorlopig maar even rondrijden in ETS: dat werkt tenminste.
daarom heb ik al een paardagen niet meer gevlogen , ik wacht de update af , en ik word het ook zat om bijna elke vlucht de mist in zien gaan omdat hij een CTD heeft of die POI lock .. of weer een zwart scherm ...tup61 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:21:
Ok. Ik wordt het nu wel zat. Vanochtend tot twee keer toe een CTD voordat ik eindelijk m'n vlucht kon afmaken boven Portugal. Vanmiddag geprobeerd met de Caravan op te stijgen vanaf PAAQ naar PAGQ (een korte NeoFly missie) en tot DRIE keer toe een CTD rond dezelfde plek op de map (vlak na opstijgen). (Iemand anders soortgelijke problemen in die regio?) De laatste update brengt meer kwaads dan goeds. Hopelijk is de komende update wat eh... nuttiger...al wordt ik niet heel vrolijk van de plaatjes die MS/Asobo heeft gepubliceerd.
hopelijk gaan ze nu alleen maar de dingen herstellen en zorgen dat fs weer normaal loopt .
want ik zit er ook langzaam over te denken om weer mijn XP11 ready te gaan maken en dan daar maar mijn dingen weer verder op oorde maken .
maar goed zal wel wennen worden met de kale landschappen en het de grijze vlekken die wolken moeten voorstellen ..
maar goed we kijken het nog even aan ... en we wachten dinsdag wel af . maar ik ben bang dat diverse dingen wel verholpen worden maar dat er daarbij gelijk weer een zooi nieuwe bugs mee komen ..
Maar we zullen zien, anders de M20R kopen en alaska en BC maar compleet gaan maken in XP11
dan zien we wel hoe het gaat lopen
maar ook op het forum van MSFS zijn mensne die dit echt niet pikken , omdat vele het toch zien als de nieuwe FS en een vervanger voor de andere , maar als het door de Bugs gewoon onspeelbaar wordt.
Dat is ook wel een nadeel want FS is vaak best goed afgeleverd en zonder echte bugs die je spel verzieken..
maar ik hoop dat alles goed kom zo dat ik en wij weer kunnen genieten van het FS
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 11-10-2020 16:48 ]
Ik vind het vervelend voor jullie, ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is om elke keer weer een CTD te hebben op niet aanwijsbare momenten.ravw schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:39:
[...]
daarom heb ik al een paardagen niet meer gevlogen , ik wacht de update af , en ik word het ook zat om bijna elke vlucht de mist in zien gaan omdat hij een CTD heeft of die POI lock .. of weer een zwart scherm ...
Maar als ik naar mezelf kijk, ik heb al die problemen echt niet in mfs2020. Ik heb nu in al die tijd 1 keer een CTD gehad (bij het activeren van die VFR map, direct na de release. Maar goed, dat was een bekende bug. Maar in al die andere uren, geen problemen tot nu toe. Vandaag ben ik toch ook al weer 2,5 uur aan het vliegen zonder al die problemen die mensen melden (zoals CTD's, poi locks en Uitvallende of bevriezende g1000's). Hier werkt het gewoon allemaal.
Erg vaag dat daar zo'n verschil in zit. Misschien is het iets van AMD versus Intel wat niet helemaal lekker loopt? Ik draai zelf op intel.
dat AMD vs Intel lijkt me erg raar zeker omdat er al meer dan een jaar een Alpha test is geweest en ook hij heeft goed gelopen tot de laatste update daarna is het gewoon op zijn hollands gezegt , K.U.T met het hele sim , elke vlucht heeft wel weer wat , terwijl ik toen in het begin de hele dag kon vliegen zonder 1 probleem te heben , en ik ben niet veranderd van CPU of van GPUrobinez schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Ik vind het vervelend voor jullie, ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is om elke keer weer een CTD te hebben op niet aanwijsbare momenten.
Maar als ik naar mezelf kijk, ik heb al die problemen echt niet in mfs2020. Ik heb nu in al die tijd 1 keer een CTD gehad (bij het activeren van die VFR map, direct na de release. Maar goed, dat was een bekende bug. Maar in al die andere uren, geen problemen tot nu toe. Vandaag ben ik toch ook al weer 2,5 uur aan het vliegen zonder al die problemen die mensen melden (zoals CTD's, poi locks en Uitvallende of bevriezende g1000's). Hier werkt het gewoon allemaal.
Erg vaag dat daar zo'n verschil in zit. Misschien is het iets van AMD versus Intel wat niet helemaal lekker loopt? Ik draai zelf op intel.
dus daar kan het niet aan liggen , het is dus iets wat ze bij de makers moeten oplossen , en daarbij heb ik allees up to date staan ... dus ook dat is het probleem niet , ik heb veel spelen gespreeld maar nooit dit soort problemen gehad van uitvallers of andere vage dingen
ik wil niets anders dan weer vliegen met FS2020 maar dit is gewoon even niet meer mogelijk.
zo als ik al eerder schreef elke vlucht heeft wel wat
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 11-10-2020 17:21 ]
Hier ook eigenlijk 0 problemen, in ieder geval qua CTD's. Ingame wel wat bugs, zoals een AP die alleen maar links af wil, of een bevroren Garmin scherm. Maar eigenlijk dat ook maar sporadisch.robinez schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Ik vind het vervelend voor jullie, ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is om elke keer weer een CTD te hebben op niet aanwijsbare momenten.
Ik start wel bijna altijd op de runway, misschien dat dat helpt (de opstart procedures enzo lijken niet altijd even goed te werken).
1x in flight gestart, maar dat vond de Auto-pilot maar niks, die wilde er niks meer van snappen toen.
Vorige week had ik ook nog veel last van CTD’s door die POI-camera-bug. Compleet onspeelbaar in Frankrijk en Duitsland. Vervolgens vlieg ik nu OnAir missies in de VS waarbij ik grote steden vermijd. Tot nu van Arizona tot aan de kust in Texas, naar Florida en de Atlantische kust richting het noorden. Zit nu in Virginia. Nog geen CTD gehad sindsdien. Heb ook de generic models voor andere spelers aan staan, maar weet niet of dat helpt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yDdfWvYnjg1prhwm40LZN0Vr.png?f=user_large)
Volgens mij klopt dit werelddeel niet helemaal.
Hier ook 0 problemen met crashes (ook Intel...), de laatste weken de sim zelfs geregeld heel de dag laten draaien en in onair van missie naar missie gegaan zonder zelfs vaak naar het hoofdmenu terug te gaan. Van de VR map ook niet echt last al gebruik ik die niet vaak gezien de map in onair handiger is.
Over onair gesproken, vandaag helaas mijn bedrijf failliet laten gaan door teveel opdrachten aan te nemen. De rent voor de vliegtuigen deed me negatief gaan voor de uitbetaling van de missies aankwam waardoor ik geen fuel meer kon kopen voor de laatste legs. En als je bedrijfswaarde negatief staat kan je geen leningen meer krijgen....
Over onair gesproken, vandaag helaas mijn bedrijf failliet laten gaan door teveel opdrachten aan te nemen. De rent voor de vliegtuigen deed me negatief gaan voor de uitbetaling van de missies aankwam waardoor ik geen fuel meer kon kopen voor de laatste legs. En als je bedrijfswaarde negatief staat kan je geen leningen meer krijgen....
ik heb vandaag ook de waarde van mijn bedrijf door een foutje gehalveerd, ik had een Jet gehuurd, maar dat was een beetje te hoog gegrepen, dus de rent stop gezet kreeg ik de 10 rent periodes die ik vooraf afgesproken had om de oren. Of te wel, kostte me 7 ton terwijl ik hem niet eens gebruikt had. Duur foutje van mezelfkoen3950 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:16:
Hier ook 0 problemen met crashes (ook Intel...), de laatste weken de sim zelfs geregeld heel de dag laten draaien en in onair van missie naar missie gegaan zonder zelfs vaak naar het hoofdmenu terug te gaan. Van de VR map ook niet echt last al gebruik ik die niet vaak gezien de map in onair handiger is.
Hier geen enkel probleem met CTD's. Nooit gehad. Ryzen 3700X, RTX2080 Super. Ik hou de boel zo clean mogelijk en installeer overigens geen add-ons of andere freeware. (Beetje scenery her en der echter geen enkel probleem). Ik vlieg voorlopig alleen met de Cessna 172 , Cessna Grand Caravan en de TBM930, meer heb ik niet nodig voor de wereldtournee. De rest van de vliegtuigen interesseert me niet echt totdat ze idd de grootste bugs hebben opgelost.
Ik heb me er ook al op ingesteld dat ik nog een jaar moet wachten op de PMDG 737.
Ik heb me er ook al op ingesteld dat ik nog een jaar moet wachten op de PMDG 737.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Vandaag nog wat zitten testen/vliegen met de light sport vliegtuigen:
De jmb vl3 is veruit mijn favoriet. Hij vliegt goed en ziet er ook mooi uit. Zicht in de cockpit is ook prima. Grootste nadeel is geen autopiloot module. Ze hebben beslist om een versie te simuleren zonder
Jammer, want dat is een gewoon een optie in het vliegtuig die je kan bestellen.
De pipestrel virus heeft geen goed zicht vanuit de cockpit, maar wel heel erg goed zicht door de grote ramen links en recht. Beste vliegtuig om laag boven de stad te gaan verkennen. Hij is sneller dan de stats aangeven. De cruisespeed is 120ktas. Deze heeft wel een volledige autopilot, en is dus bruikbaar voor langere vluchten. Ik vind em niet mooi.
De flightdesign ctls lijkt erg op de virus, maar heeft geen autopilot. De minste van de 3.
Met zowel de ctls als de virus moet je niet gek doen met het taxiën. Ze zijn niet zo stabiel in de bochten.
Ik baal dat er geen autopiloot module in de jmb vl3 zit. Het had ook leuk geweest als de snelste rotax optie (rotax 915 - 205ktas) genomen hadden.
De jmb vl3 is veruit mijn favoriet. Hij vliegt goed en ziet er ook mooi uit. Zicht in de cockpit is ook prima. Grootste nadeel is geen autopiloot module. Ze hebben beslist om een versie te simuleren zonder
Jammer, want dat is een gewoon een optie in het vliegtuig die je kan bestellen.
De pipestrel virus heeft geen goed zicht vanuit de cockpit, maar wel heel erg goed zicht door de grote ramen links en recht. Beste vliegtuig om laag boven de stad te gaan verkennen. Hij is sneller dan de stats aangeven. De cruisespeed is 120ktas. Deze heeft wel een volledige autopilot, en is dus bruikbaar voor langere vluchten. Ik vind em niet mooi.
De flightdesign ctls lijkt erg op de virus, maar heeft geen autopilot. De minste van de 3.
Met zowel de ctls als de virus moet je niet gek doen met het taxiën. Ze zijn niet zo stabiel in de bochten.
Ik baal dat er geen autopiloot module in de jmb vl3 zit. Het had ook leuk geweest als de snelste rotax optie (rotax 915 - 205ktas) genomen hadden.
Neem eens een kijkje hierPredator schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:45:
Het had ook leuk geweest als de snelste rotax optie (rotax 915 - 205ktas) genomen hadden.
https://github.com/r9r-dev/fs2020-vl3-rotax915
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - ILS approach EHEH rwy 03 in a Cessna!
Paar korte luchtjes dit weekend.. Groningen naar Lelystad naar Rotterdam naar Eindhoven met de Cessna. Prima toestel.. en eindelijk weer eens de kans om een echte ILS te vliegen “met de naaldjes”.. alleen... waarom wilde de ATC mij nou dáár laten parkeren...?
Paar korte luchtjes dit weekend.. Groningen naar Lelystad naar Rotterdam naar Eindhoven met de Cessna. Prima toestel.. en eindelijk weer eens de kans om een echte ILS te vliegen “met de naaldjes”.. alleen... waarom wilde de ATC mij nou dáár laten parkeren...?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Huh?? Eindhoven zat er toch niet in? Is dat inmiddels gefixt of heb je een addon? Ik ben er een tijdje 'uit' geweest.DigitalExorcist schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:06:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - ILS approach EHEH rwy 03 in a Cessna!
Wel raar trouwens met die grote blauwe blokken in beeld. Maar die kunnen wel uit denk ik? Ik speel zelf niet zoveel FS2020 tot VR er is.
Vind het wel logisch dat hij je bij een gate laat parkeren, als je betalende passagiers hebt, doen ze dat zelfs met een cessna wel eens bij de kleinere vliegvelden
Edit: Bedankt @strider1007!
Volgens mij deze:GekkePrutser schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:45:
[...]
Huh?? Eindhoven zat er toch niet in? Is dat inmiddels gefixt of heb je een addon? Ik ben er een tijdje 'uit' geweest.
http://www.allflightmods....cl-custom-buildings-v0-3/
Vanavond nog een paar vluchten gedaan via FSEconomy. Ik kon helaas nog niet mijn nieuwe Tweakers livery gebruiken, want blijkbaar had ik die eerst bij FSEconomy moeten aanmelden, voordat deze herkend wordt als het juiste vliegtuig.
Eerst maar weer eens twee passagiers van Ameland naar Hilversum gebracht. Het zullen wel BN'ers geweest zijn op een lang weekend. Maar dat was niet zo efficiënt met de Cessna Caravan.
Dus daarna maar eens de G-TWEAK01 uit zijn stal gehaald voor een kort vluchtje door Engeland.
het waren niet de meest lucratieve vluchten, maar toch weer een paar centjes verdiend voor Tweakers Aviation.
:strip_exif()/f/image/azcDqhlIH7UGBsVidyzle2Ev.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst maar weer eens twee passagiers van Ameland naar Hilversum gebracht. Het zullen wel BN'ers geweest zijn op een lang weekend. Maar dat was niet zo efficiënt met de Cessna Caravan.
Dus daarna maar eens de G-TWEAK01 uit zijn stal gehaald voor een kort vluchtje door Engeland.
het waren niet de meest lucratieve vluchten, maar toch weer een paar centjes verdiend voor Tweakers Aviation.
:strip_exif()/f/image/azcDqhlIH7UGBsVidyzle2Ev.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier staat een iets nieuwere versie van die EHEH scenery: https://flightsim.to/file...heh-incl-custom-buildings
[ Voor 16% gewijzigd door aap op 12-10-2020 00:06 ]
Ik zei nog gisteren: iemand zou die rotznax 915 erin moeten moddenaeg13 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:54:
[...]
Neem eens een kijkje hier
https://github.com/r9r-dev/fs2020-vl3-rotax915
Ik zie wel niets in de changelog over een autopilot paneel, maar ik zal em eerst eens installeren. Tnx voor de tip iig !
Eindhoven is een add on, bij de YouTube video staat de link in de beschrijving, komt van Flightsim.toGekkePrutser schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:45:
[...]
Huh?? Eindhoven zat er toch niet in? Is dat inmiddels gefixt of heb je een addon? Ik ben er een tijdje 'uit' geweest.
Wel raar trouwens met die grote blauwe blokken in beeld. Maar die kunnen wel uit denk ik? Ik speel zelf niet zoveel FS2020 tot VR er is.
Vind het wel logisch dat hij je bij een gate laat parkeren, als je betalende passagiers hebt, doen ze dat zelfs met een cessna wel eens bij de kleinere vliegveldenOmdat ze dan in/uit stappen via de daar aanwezige beveiliging.
Edit: Bedankt @strider1007!
Die blauwe blokken zijn spuuglelijk maar gebruik ik alleen bij het taxiën omdat ik niet van elk veld waar ik kom de aerodrome charts ga downloaden ... ik wil wél de juiste taxibanen gebruiken en bij de juiste gates /parkings parkeren maar het had wel wat eleganter gekund ja... ze kunnen uiteraard uitgezet worden.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik doe precies hetzelfde, het is dan ook de enige vorm van hulp die ik lekker aan laat staan. Als ik Foreflight kon (beter gezegd, wilde) betalen dan zou het niet nodig zijn geweest, daar krijg je gebaseerd op je locatie direct een goede kaart van het vliegveld, met taxibanen, voorgeschoteld. Hopelijk kunnen gratis (of betaalbare) add-ons dit nog eens toevoegen :-)DigitalExorcist schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:55:
[...]
Eindhoven is een add on, bij de YouTube video staat de link in de beschrijving, komt van Flightsim.to
Die blauwe blokken zijn spuuglelijk maar gebruik ik alleen bij het taxiën omdat ik niet van elk veld waar ik kom de aerodrome charts ga downloaden ... ik wil wél de juiste taxibanen gebruiken en bij de juiste gates /parkings parkeren maar het had wel wat eleganter gekund ja... ze kunnen uiteraard uitgezet worden.
Ik heb hetzelfde gedaan. Sowieso amper tijd voor MSFS maar de hoeveelheid bugs en CTD's is echt super demotiverend. ETS2 werkt altijd gelukkigtup61 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:21:
Ok. Ik wordt het nu wel zat. Vanochtend tot twee keer toe een CTD voordat ik eindelijk m'n vlucht kon afmaken boven Portugal. Vanmiddag geprobeerd met de Caravan op te stijgen vanaf PAAQ naar PAGQ (een korte NeoFly missie) en tot DRIE keer toe een CTD rond dezelfde plek op de map (vlak na opstijgen). (Iemand anders soortgelijke problemen in die regio?) De laatste update brengt meer kwaads dan goeds. Hopelijk is de komende update wat eh... nuttiger...al wordt ik niet heel vrolijk van de plaatjes die MS/Asobo heeft gepubliceerd.
Tesla M3LR '21
Ik zit in een Discord waar een bot draait die oa. de METAR en charts voor je opzoekt en de charts naar je toestuurt met 1 commando. Google vindt sowieso heel veel kaarten.. wel erg handig en gratis 😜Jahe1990 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
Ik doe precies hetzelfde, het is dan ook de enige vorm van hulp die ik lekker aan laat staan. Als ik Foreflight kon (beter gezegd, wilde) betalen dan zou het niet nodig zijn geweest, daar krijg je gebaseerd op je locatie direct een goede kaart van het vliegveld, met taxibanen, voorgeschoteld. Hopelijk kunnen gratis (of betaalbare) add-ons dit nog eens toevoegen :-)
Zoals sommige reacties op Twitter al zeggen: beter gewoon neus naar beneden en laat de wind z'n werk doenravw schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
het blijft gewoon leuk speelgoed die cup ... hoop alleen dat deze man geen problemen krijgt met zijn vliegbrevet
Zou je de link naar die Discord server willen delen?DigitalExorcist schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:22:
[...]
Ik zit in een Discord waar een bot draait die oa. de METAR en charts voor je opzoekt en de charts naar je toestuurt met 1 commando. Google vindt sowieso heel veel kaarten.. wel erg handig en gratis 😜

Nja het kán op zich wel maar het is een discord van het GoT-Nintendo kanaal. Flight Sim is weliswaar niet voor Nintendo dus eigenlijk al een buitenbeentje daar.. en erg weinig discussie over FSMBgek schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:48:
[...]
Zou je de link naar die Discord server willen delen?
Ik ga ermee aan de slag, zal proberen dat hij vandaag ook draait bij ons in de Discord!DigitalExorcist schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:25:
[...]
Nja het kán op zich wel maar het is een discord van het GoT-Nintendo kanaal. Flight Sim is weliswaar niet voor Nintendo dus eigenlijk al een buitenbeentje daar.. en erg weinig discussie over FSmaar de Tweakers Aviation Discord heeft 'm nog niet, zal eens polsen of ze die bot daar ook kunnen draaien.
edit: vanaf nu is de bot in de Tweakers Aviation Discord op te roepen!
[ Voor 6% gewijzigd door Craftop op 12-10-2020 10:18 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
even een domme vraag, maar ik heb echt geen idee hoe dat werkt.
als ik iets wil kopen in de marketplace in MFS2020, dan blijft de aankoop op pending staan, ik zie geen betaalmogelijkheid of iets.
Ik vermoed dat die dan de bestelling bij je microsoft account in rekening wil brengen, maar als ik daar kijk zie ik helemaal geen bestelling staan.
Ik gebruik de MFS steam versie en niet de windows store versie
Hoe werkt dat aankoop systeem in marketplace?
als ik iets wil kopen in de marketplace in MFS2020, dan blijft de aankoop op pending staan, ik zie geen betaalmogelijkheid of iets.
Ik vermoed dat die dan de bestelling bij je microsoft account in rekening wil brengen, maar als ik daar kijk zie ik helemaal geen bestelling staan.
Duidelijk!DigitalExorcist schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:25:
[...]
Nja het kán op zich wel maar het is een discord van het GoT-Nintendo kanaal. Flight Sim is weliswaar niet voor Nintendo dus eigenlijk al een buitenbeentje daar.. en erg weinig discussie over FSmaar de Tweakers Aviation Discord heeft 'm nog niet, zal eens polsen of ze die bot daar ook kunnen draaien.
Wat een service:DCraftop schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Ik ga ermee aan de slag, zal proberen dat hij vandaag ook draait bij ons in de Discord!
edit: vanaf nu is de bot in de Tweakers Aviation Discord op te roepen!
ja dat wel, maar met de neus naar beneden zo hoort het welDigitalExorcist schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:44:
[...]
Zoals sommige reacties op Twitter al zeggen: beter gewoon neus naar beneden en laat de wind z'n werk doenmaar dit is wel een stuk cooler.
Via steam gaat hij via je Steam wallet .. dus die moet je eerst vol hebben , is dat niet hetgeval dan zou eerste automatisch door verwezen worden naar .., om je wallet weer op te vullen , vaak geeft hij dan als eerste het aankoop bedrag , als je dit gedaan heb gaat hij Automitsche terug naar je steamaankopen en vraagt of je hem wil afrekenen ,robinez schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:20:
als je dit op ja drukt dan word hij verrekend met je steamwallet
en dna zou hij het DLC of hoe ze het dar noemen gaan instaleren
PS ik wacht nog op heel veel vliegvelden die al uit zijn van Alaska dat ze in de Marked place komen
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 12-10-2020 12:49 ]
Je koopt eigenlijk in de store een aantal "credits" twv het bedrag dat de addon kost. Hiermee betaal je de addon. Dit gebeurd echter achter de schermen, dus je ziet hier weinig van en het gebeurd ook in 1 handeling. Denk dat ie geen betaalmogelijk kan vinden en dat ie daarom op pending blijft staan. Het zou namelijk zonder vertraging moeten gaan, al hoewel ik de windows versie heb. Lijkt me dat de marketplace volledig buitenom steam werkt.robinez schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:20:
Zie net hierboven me dat het via steam toch anders werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 12-10-2020 12:51 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Voor de gebruikers van EFB2 van Aivlasoft, er is een versie die werkt met MSFS (natuurlijk met de beperkingen van de huidige SDK). Wel aan te raden om even het hele verhaal lezen.
https://forum.aivlasoft.c...imulator-mfs-integration/
Hoop hem nog uit te kunnen proberen voor de patch morgenavond binnenvalt.
https://forum.aivlasoft.c...imulator-mfs-integration/
Hoop hem nog uit te kunnen proberen voor de patch morgenavond binnenvalt.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
weet je dit zeker?ravw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:46:
[...]
Via steam gaat hij via je Steam wallet .. dus die moet je eerst vol hebben , is dat niet hetgeval dan zou eerste automatisch door verwezen worden naar .., om je wallet weer op te vullen , vaak geeft hij dan als eerste het aankoop bedrag , als je dit gedaan heb gaat hij Automitsche terug naar je steamaankopen en vraagt of je hem wil afrekenen ,
als je dit op ja drukt dan word hij verrekend met je steamwallet
en dna zou hij het DLC of hoe ze het dar noemen gaan instaleren
want zo werkte het gisteren bij mij in ieder geval niet. Hij opent steam niet, en er staat niets in de steam order history en de wallet komt ook niet naar voren om aan te vullen.
In de windows store is het precies hetzelfde, ook daar staat geen order om mogelijk af te rekenen, sowieso is die windows store raar in mijn ogen, het lijkt erop dat je daar geen credits kan kopen maar dat je verplicht bent om daar een incasso methode aan te koppelen (zoals je ideal automatische incasso of creditcard).
ik vind het maar een vage constructie, ik krijg het niet aan de praat, ik zie de orders niet en het is onduidelijk hoe dat afreken model werkt. Ik had verwacht dat je een betalingspagina zou krijgen maar het enige dat je krijgt is dat de button grijs wordt en dat er pending betaling in je icoontje staat met geen mogelijkheid om te achterhalen waar je dan zou moeten betalen.
Wat is steam dan toch een verademing ten opzichtte van die microsoft store, in steam werkt dat gewoon voor andere games.
Ligt niet aan jou ik heb nu ook het probleem .. probleem ligt bij Marketplace die je niet door stuurtrobinez schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:01:
[...]
weet je dit zeker?
want zo werkte het gisteren bij mij in ieder geval niet. Hij opent steam niet, en er staat niets in de steam order history en de wallet komt ook niet naar voren om aan te vullen.
In de windows store is het precies hetzelfde, ook daar staat geen order om mogelijk af te rekenen, sowieso is die windows store raar in mijn ogen, het lijkt erop dat je daar geen credits kan kopen maar dat je verplicht bent om daar een incasso methode aan te koppelen (zoals je ideal automatische incasso of creditcard).
ik vind het maar een vage constructie, ik krijg het niet aan de praat, ik zie de orders niet en het is onduidelijk hoe dat afreken model werkt. Ik had verwacht dat je een betalingspagina zou krijgen maar het enige dat je krijgt is dat de button grijs wordt en dat er pending betaling in je icoontje staat met geen mogelijkheid om te achterhalen waar je dan zou moeten betalen.
Wat is steam dan toch een verademing ten opzichtte van die microsoft store, in steam werkt dat gewoon voor andere games.
Ik heb geprobeerd even Wycombe te kopen druk op kopen en downloaden , hij draait 1 keer en dan gebeurd er niets maar je krijgt de melding dat hij in behandeling is en dan is het dood
normaal krijg je een steamscherm.. zal even kijken waar het aan ligt gedult ..
heb een vermoeden dat je Overlays in steam aan moet hebben staan anders werk het niet .. die heb ik uit .. maar ik ga kijken of het nu wel werkt .. je hoort van mij
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 12-10-2020 13:16 ]
Heb het toch even aan de kant gelegd, tot ik eindelijk die Honeycomb Throttle te pakken krijg. Gas geven en trimmen enz is toch maar behelpen met enkel een yoke en keyboard.
ik heb even gegoogled op steam en marketplace, het lijkt erop dat je de steam overlay verplicht aan moet hebben staan, die is dan gekoppeld aan de micro transacties. Dat zou het inderdaad kunnen zijn, want die heb ik uitstaan. Dus die zal ik straks even aanzetten en het opnieuw proberen. Het zou wel perfect zijn als het inderdaad via de steam wallet gaat, dat is toch allemaal wat moderner als het verplichte incasso model van microsoft store.ravw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Ligt niet aan jou ik heb nu ook het probleem .. probleem ligt bij Marketplace die je niet door stuurt![]()
![]()
Ik heb geprobeerd even Wycombe te kopen druk op kopen en downloaden , hij draait 1 keer en dan gebeurd er niets maar je krijgt de melding dat hij in behandeling is en dan is het dood
normaal krijg je een steamscherm.. zal even kijken waar het aan ligt gedult ..
die had ik dus ook uit staan , om errors in FS te voorkomenrobinez schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
ik heb even gegoogled op steam en marketplace, het lijkt erop dat je de steam overlay verplicht aan moet hebben staan, die is dan gekoppeld aan de micro transacties. Dat zou het inderdaad kunnen zijn, want die heb ik uitstaan. Dus die zal ik straks even aanzetten en het opnieuw proberen. Het zou wel perfect zijn als het inderdaad via de steam wallet gaat, dat is toch allemaal wat moderner als het verplichte incasso model van microsoft store.
Maar met overlay aan krijg ik hem dus wel gelijk in Steam
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 12-10-2020 13:22 ]
Ik heb hier de Microsoft Store versie en aankopen maken werkt probleemloos. Ik weet niet wat je probleem is met een "incasso model"... voor zover ik weet moet je in Steam toch ook een betaal middel aan je Steam hangen om je Wallet te kunnen vullen. Voor de Microsoft Store zijn ook "cadeaubonnen" beschikbaar om tegoed in je account te krijgen, en anders kan je inderdaad een credit card, iDeal of PayPal koppelen of zelfs betalen via je KPN mobiel abonnement ofzo.
ja dat moet ook maar het is het probleem dat je de overlays wel echt aan moet hebben ,Propane schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:22:
Ik heb hier de Microsoft Store versie en aankopen maken werkt probleemloos. Ik weet niet wat je probleem is met een "incasso model"... voor zover ik weet moet je in Steam toch ook een betaal middel aan je Steam hangen om je Wallet te kunnen vullen. Voor de Microsoft Store zijn ook "cadeaubonnen" beschikbaar om tegoed in je account te krijgen, en anders kan je inderdaad een credit card, iDeal of PayPal koppelen of zelfs betalen via je KPN mobiel abonnement ofzo.
tip - bij terug naar desktop en andere vage uitvallers in FS was dus je overlays uitzetten in steam
maar dan kan je dus niets meer kopen op marked place ...

het word wel steeds gekker maar goed het is Microsoft he ... ga naar Start om je windows aftesluiten
klasse, dan is dat de oplossing, bedankt voor je hulpravw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
die had ik dus ook uit staan , om errors in FS te voorkomen![]()
toch maar even geannuleerd .. wacht even tot einde van de week op die nieuwe aanwinsten die gaan komen .. want Wycombe is mooi maar ik denk niet dat ik daar vaak zal komen ... eerste BC en Alaska en dan verder naar beneden richting panama
in steam hoef je overigens geen betaalmogelijkheid te koppelen. Dat werkt super handig door te vragen op wat voor manier je die ene order wil betalen, ik kies dan ideal en dan krijg je een ideal pagina ter hoogte van het bedrag wat je nog open hebt staan voor te schotelen, en dan kun je daar de bank kiezen en je qr code scannen of met je banknummer betalen door die in te geven, of je vult je steam wallet even aan, dan krijg je ook een ideal pagina waar je je betaling kunt doen (net zoals in de playstation store of zelfs in de apple store tegenwoordig).
[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 12-10-2020 13:35 ]
Waar ik benieuwd naar ben zijn de komende generatie Nvidia 3000 en AMD 6000 GPU's en hoe ze gaan presteren in FS 2020 
Hopelijk komen er ook FS Benchmarks van Hardware
"But can it run flight simulator?"
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Die zijn er alDani86 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:29:
Waar ik benieuwd naar ben zijn de komende generatie Nvidia 3000 en AMD 6000 GPU's en hoe ze gaan presteren in FS 2020
YouTube: Flight Simulator 2020: RTX 3080 vs RTX 2080 Ti - a 4K Head-to-Head S...
Die wil ik dus ooklapino schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:13:
Heb het toch even aan de kant gelegd, tot ik eindelijk die Honeycomb Throttle te pakken krijg. Gas geven en trimmen enz is toch maar behelpen met enkel een yoke en keyboard.
Ik had mijn zinnen gezet op het Airbus throttle Quadrant van Thrustmaster omdat ik de Flight Stick ook heb, maar ik denk dat die van Honeycomb uitgebreider en goedkoper is.
Overigens is het met die Flightstick alleen al goed te doen, je hebt dan rudder, throttle en stuur in 1 zeg maar. Alleen is de engine reverser op deze Flightstick erg slecht gebouwd. En dan moet je ook nog steeds trimmen met knopjes op de stick, dat wiel op de Honeycomb lijkt me een stuk handiger.
Gaat dat zoveel uitmaken denk je? Je voelt niet echt feedback van wat je trim doet dus is het altijd wat gissen of het nou een knopje of een wieletje is? Qua immersie kan het wel tellen natuurlijkrenem schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Die wil ik dus ook![]()
Ik had mijn zinnen gezet op het Airbus throttle Quadrant van Thrustmaster omdat ik de Flight Stick ook heb, maar ik denk dat die van Honeycomb uitgebreider en goedkoper is.
Overigens is het met die Flightstick alleen al goed te doen, je hebt dan rudder, throttle en stuur in 1 zeg maar. Alleen is de engine reverser op deze Flightstick erg slecht gebouwd. En dan moet je ook nog steeds trimmen met knopjes op de stick, dat wiel op de Honeycomb lijkt me een stuk handiger.
Ligt het aan mij of is mijn Cesna 172 echt vuil na zo'n bushtrip, mijn ramen hangen vol spatjes?

Ik heb nu 2 knoppen op de Flightstick gedefinieerd voor trim up en trim down. Ik heb altijd het idee dat er niets gebeurd als ik daar op druk. Pas als ik er 20 keer (ofzo) op heb gedrukt zie ik het vliegtuig stijgen of dalen. En dan gaat het natuurlijk veel te ver stijgen of dalen waardoor je weer de andere kant op moet drukken... Ik vind daarmee nooit makkelijk de juiste stand. Ik hoop dat dat met zo'n wiel enigszins duidelijk wordt aan de stand van het wiel te zien. Maar dat zou ook tegen kunnen vallen.SHFT schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:14:
[..]Gaat dat zoveel uitmaken denk je? Je voelt niet echt feedback van wat je trim doet dus is het altijd wat gissen of het nou een knopje of een wieletje is? Qua immersie kan het wel tellen natuurlijk
Er zit inderdaad een soort "versnelling" op als je het met een toets doet.renem schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Ik heb nu 2 knoppen op de Flightstick gedefinieerd voor trim up en trim down. Ik heb altijd het idee dat er niets gebeurd als ik daar op druk. Pas als ik er 20 keer (ofzo) op heb gedrukt zie ik het vliegtuig stijgen of dalen. En dan gaat het natuurlijk veel te ver stijgen of dalen waardoor je weer de andere kant op moet drukken... Ik vind daarmee nooit makkelijk de juiste stand. Ik hoop dat dat met zo'n wiel enigszins duidelijk wordt aan de stand van het wiel te zien. Maar dat zou ook tegen kunnen vallen.
Als de hype wat gaan liggen kijk ik allicht ook eens rond voor een wieletje of knopje, nu is toch alles uit stock
Heb jij de 'Wash Windshield' optie uit staan, dat zou het kunnen verklaren.SHFT schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:14:
Ligt het aan mij of is mijn Cesna 172 echt vuil na zo'n bushtrip, mijn ramen hangen vol spatjes?![]()
Over trimwheels, logisch dat mensen eerst kijken naar een goeie, spelingsvrije stick of yoke.
Tegelijk: als je een propkist realistisch wilt vliegen geldt dat je je snelheid met trim regelt, en je hoogte en vertical speed met je throttle. Elevator gebruik je eigenlijk alleen om kleine variaties in hoogte te corrigeren.
Het voordeel van een trim wheel boven switches op je stick is dat je veel meer gevoel hebt voor de hoeveelheid trim input die je gebruikt, en je niet verrast wordt door een 'trim runaway' omdat je die button net te lang ingedrukt gehouden hebt. Been there, done that.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Is dat om te lachen of bestaat die optie echt?Uitvreter schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:36:
[...]
Heb jij de 'Wash Windshield' optie uit staan, dat zou het kunnen verklaren.

Ech wel!

De rest van mijn reactie was wel serieus (voordat je gaat twijfelen aan alles wat ik zeg).
Niet de nieuwe AMD vs Nvidia
Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met "uittrimmen" met m'n Logitech Joystick.Uitvreter schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:36:
[...]
Heb jij de 'Wash Windshield' optie uit staan, dat zou het kunnen verklaren.
Over trimwheels, logisch dat mensen eerst kijken naar een goeie, spelingsvrije stick of yoke.
Tegelijk: als je een propkist realistisch wilt vliegen geldt dat je je snelheid met trim regelt, en je hoogte en vertical speed met je throttle. Elevator gebruik je eigenlijk alleen om kleine variaties in hoogte te corrigeren.
Het voordeel van een trim wheel boven switches op je stick is dat je veel meer gevoel hebt voor de hoeveelheid trim input die je gebruikt, en je niet verrast wordt door een 'trim runaway' omdat je die button net te lang ingedrukt gehouden hebt. Been there, done that.
Zowel vroegah bij FSx en PMDG kisten, als nu met de TBM en de Bonanza.
Daarbij kun je bij de TBM zien op de MFD hoeveel trim input je gegeven hebt, dan heb je als je de trimknop ingedrukt houdt een goede leidraad.
Ik zou zeggen oefen er eens mee, dan denk ik dat je geen trimwheel nodig hebt. Op een yoke zitten als ik me niet vergis ook knoppen en is het wiel een mechanische backup.
:strip_exif()/f/image/RAPclIXBDKm1zwC6XJylPEaN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Dani86 op 12-10-2020 21:56 . Reden: Spelling ]
vanavond een nieuwe poging gedaan om in de marketplace wat te kopen in de steam versie. Nu heb ik de steam overlay vooraf aangezet en inderdaad, bij de buy optie in marketplace werd netjes steam overlay geopend en kon je direct de aankoop doen.ravw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
...
...
Dus nu heb ik de mooney m20r ook in mijn bezit aangezien ik toch wel benieuwd was na al die enthousiaste verhalen van @ravw en ook de zeer positieve online reviews van een payware vliegtuig. Ik was erg benieuwd of er nu veel verschil was kwa ervaring met de default vliegtuigen.
Ik heb nu een paar vluchten gedaan en inderdaad het voelt als een groot verschil aan kwa vlieggedrag, die mooney vliegt stukken stabieler / smoother dan de factory planes. Vooral te merken aan de trim functie, die mooney reageert daar enorm goed en veel soepeler op. Ook vliegt die merkbaar rustiger dan de standaard vliegtuigen. Het voelt zelfs iets te makkelijk aan als je de factory vliegtuigen gewend bent.
Eerste indruk is dus heel erg goed, landen vond ik wel wat lastiger dan bij de default GA planes, maar dat is een kwestie van wennen aangezien de snelheid wat hoger ligt in de mooney dan ik gewend was. De komende weken maar eens flink uittesten hoe het bevalt, maar dit lijkt me een goede aanschaf zo op het eerste gezicht en het is behoorlijk anders kwa vlieggedrag dan de factory planes. Dus het vult elkaar mooi aan.
Nu op zoek naar een m20r mooney in japan in Onair, om daar de komende weken missies uit te voeren en zo het vliegtuig goed te leren bedienen en beheersen.
*Edit: onair m20r mooney gevonden voor een mooie prijs op RJTT - Yokota AB, dus die ga ik daar nu even ophalen
[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 12-10-2020 20:14 ]
Hoe is jullie ervaring met Aitrack? Ik heb gebruik sinds zondag aitrack-v0.6.2-alpha, maar met mijn oude Logitech Quickcam met drivers van 2007 gaat het niet zo soepel. Als ik de preview in aitrack-v0.6.2-alpha bekijk lijkt het maar 5 fps te halen. De besturing in MSFS2020 is dan ook erg traag.
Hoe is jullie 'capture' performance? En nog tips om te verbeteren?
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
@robinez Welkom bij de Mooneys :-)
ja het is een apparte ervaring.
en dat landen met een hogere snelheid dat is in het echt ook een puntje hoor , dat ding is gewoon even in het begin lastig met landen , omdat zoals je ook schreef dat snelheid hoger moet houden dat je gewent ben
dit komt door de stand van de vleugels .. ( je heb airbrakes als je te hard aankomt )
helemaal; links op de linker yoke aan de zijkant zit die knop ervoor , dus je moet even je cam er heen brengen
Maar je gaat veel pelzier krijgen van dit vliegtuig , maar leer hem zosnel mogelijk uit je hoofd ook met Cold dark opstarten en hoe je het vrouwtje moet bedienen
Ps gebruik een gashandel combinatie met mixed en rpm ?
die moet je eigenlijk wel hebben als je deze vrouw vliegt
houd de mixed in de ( Blauw ) dan loopt hij het lekkerste
Maar veel pelzier met de Mooney
PS inde map van de Mooney zit ook je PFD met checklist en zo , en mocht je vragen hebben stel ze maar
maar online kan je ook de echte Checklist vinden van de M20r .. die is net iets beter en veel uitegebreider dan die basic van carenado
http://www.rebay.at/fliegen/manuals/check_oe-kgg.pdf
ja het is een apparte ervaring.
en dat landen met een hogere snelheid dat is in het echt ook een puntje hoor , dat ding is gewoon even in het begin lastig met landen , omdat zoals je ook schreef dat snelheid hoger moet houden dat je gewent ben
dit komt door de stand van de vleugels .. ( je heb airbrakes als je te hard aankomt )
helemaal; links op de linker yoke aan de zijkant zit die knop ervoor , dus je moet even je cam er heen brengen
Maar je gaat veel pelzier krijgen van dit vliegtuig , maar leer hem zosnel mogelijk uit je hoofd ook met Cold dark opstarten en hoe je het vrouwtje moet bedienen
Maar veel pelzier met de Mooney
PS inde map van de Mooney zit ook je PFD met checklist en zo , en mocht je vragen hebben stel ze maar
maar online kan je ook de echte Checklist vinden van de M20r .. die is net iets beter en veel uitegebreider dan die basic van carenado
http://www.rebay.at/fliegen/manuals/check_oe-kgg.pdf
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 12-10-2020 22:12 ]
Geen ervaring met MSFS, maar in ETS2 heb ik hele goede performance. Maar dat is pas de tweede keer dat ik het gebruik. Ik vond het al een stuk beter dan facetracknoir. Ik heb wel zo'n moderne HD Logitech webcam.koenvdlinden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:28:
Hoe is jullie ervaring met Aitrack? Ik heb gebruik sinds zondag aitrack-v0.6.2-alpha, maar met mijn oude Logitech Quickcam met drivers van 2007 gaat het niet zo soepel. Als ik de preview in aitrack-v0.6.2-alpha bekijk lijkt het maar 5 fps te halen. De besturing in MSFS2020 is dan ook erg traag.
Is face tracking niet heel vervelend in MSFS? Ik vind het al moeilijk genoeg de cockpit te bedienen met de muis...
Dat is wel even wennen, maar op dit moment niet goed te doen met een te trage response. Ik ga nog wat testen.Thomqa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Geen ervaring met MSFS, maar in ETS2 heb ik hele goede performance. Maar dat is pas de tweede keer dat ik het gebruik. Ik vond het al een stuk beter dan facetracknoir. Ik heb wel zo'n moderne HD Logitech webcam.
Is face tracking niet heel vervelend in MSFS? Ik vind het al moeilijk genoeg de cockpit te bedienen met de muis...
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Pas geinstalleerd... en... dit had ik veel eerder moeten doen.koenvdlinden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:28:
Wel 2uur bezig geweest met finetunen, maar het werkt nu bijna perfect. Het is zelfs stabiel genoeg dat ik met de muis dingen in de cockpit kan aanpassen (bijv overhead of naar voren leunend). Het "Accela" filter aanpassen in Opentrack helpt hier heel veel (en de sensitivities uiteraard).
Dat inzoomen, uitzoomen, knoppen op joystick om van positie te veranderen etc. irriteerde me altijd enorm, zelfs in FSX al. Kon er nooit aan wennen. Vind dit best een goeie (en gratis) middenoplossing tot VR.
Ik heb overigens een Logitech C310. Ook wel 10 jaar oud en een redelijk instapper volgens mij. Lijkt alsof hij meer FPS haalt bij lagere resolutie dus gebruik nu 640x480.
[ Voor 8% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-10-2020 22:38 ]
bedankt voor de tips!ravw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:03:
@robinez Welkom bij de Mooneys :-)
...
...
ja, ik heb die thrustmaser t16000 set, dus throttle apart van de stick, die schuif op de stick gebruik ik voor de mixture. Ik had dat metertje met die blauwe sectie al ontdekt en dat werkt inderdaad heel mooi, vooral ook mooi dat je het in het geluid goed hoort, je zou het bijna op het geluid kunnen doen als je er wat ervaring in hebt.
Ik weet nog niet wat al die meters bovenin doen, dingen zoals EGT die snap ik wel, die staan ook op glass cockpits van de factory planes, maar er is behoorlijk wat extra informatie, maar daar kom ik nog wel achter, dat is ook een beetje de fun van het ontdekken hoe zo'n vliegtuig werkt.
Ik heb vanavond een paar uur ermee gevlogen in japan, ik ben er behoorlijk positief over. De autopilot werkt prima al moest ik wel even uitzoeken hoe je de altitude kon veranderen, dat werkt net even iets anders dan bij de andere autopilots van de factory plane. Maar hij vliegt echt super strak. De snelheid is nog wel een dingetje waar ik inderdaad nog veel mee moet oefenen. Het gaat al wel beter en de landingen zijn nu wel redelijk (niet meer die 3 keer een bounce die ik in het begin had), maar het kan allemaal nog veel beter
Wat ik eigenlijk tot nu toe het meest fantastisch vind is het uitzicht als je in de cockpit zit. Ongelooflijk wat zie je veel van de omgeving, dat komt met name door de bouw van het vliegtuig en dan met name de voorkant die zo mooi afgerond is dat je er zo langs kan kijken. Echt heel mooi gedaan.
dit is overigens een fantastische review waarin heel veel wordt uitgelegd over de mooney m20r
[ Voor 9% gewijzigd door robinez op 12-10-2020 22:59 ]
@robinez
Ja de snelheid is zeker iets waar je even aan moet wennen , zeker als je van de C172 of zo afkomt
voor een vliegtuig wat dus in 195X gebouw is, is het een snel vrouwtje
maar zo als je ook beschreef over dat geluid dat vind ik juist heel mooie gedaan .. je hoort echt hoe of wat met de motor , op een gegeven moment als je dus de hoogte in gaat dan zal je merken dat hij wat onrustiger is , maar je weet nu die blauwe gedeelte in de gaten houden ,, soms moet je heel je mixed terug zetten wil hij aan blijven , maar ook dat zal je wel onder vinden
maar het uitzicht is zeker mooi ... gebruik ook je pijltjes toetsen .. je kan dus ook uit het vliegtuig gaan met die dingen zonder je drone te gebruiken .. voor dak of onderkant view te hebben
en vleugels , zo maak ik dus mijn externe view pic
op die manier kan je ook bij je airbrakes knop
en de knoppen zoals parking brakes en de andere die daar zitten
Ja de snelheid is zeker iets waar je even aan moet wennen , zeker als je van de C172 of zo afkomt
maar zo als je ook beschreef over dat geluid dat vind ik juist heel mooie gedaan .. je hoort echt hoe of wat met de motor , op een gegeven moment als je dus de hoogte in gaat dan zal je merken dat hij wat onrustiger is , maar je weet nu die blauwe gedeelte in de gaten houden ,, soms moet je heel je mixed terug zetten wil hij aan blijven , maar ook dat zal je wel onder vinden
maar het uitzicht is zeker mooi ... gebruik ook je pijltjes toetsen .. je kan dus ook uit het vliegtuig gaan met die dingen zonder je drone te gebruiken .. voor dak of onderkant view te hebben
op die manier kan je ook bij je airbrakes knop
en de knoppen zoals parking brakes en de andere die daar zitten
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 12-10-2020 23:12 ]
bedankt voor de tip, ik heb het net even geinstalleerd en geprobeerd met mijn logitech c920koenvdlinden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:28:
Dat werkt fantastisch, ik gebruik het samen met open track, die je wel even moet configureren, zeker die accela filter moet je even goed instellen om al dat springen van je cam op te lossen, maar dat is een fluitje van een cent, meeste tijd ben je kwijt in het afstellen naar je ideale setup, maar het is allemaal prima te doen.
Ik blijf dit erin houden, ik heb alleen omhoog, omlaag en links en rechts aangezet, roll, zag ik het nut niet van in, en de z axis hoeft van mij ook niet zo. Wat je dan doet in open track is simpelweg even de curve afstellen naar de hoeken van je scherm (door daar overdreven met je hoofd heen te kijken) en dan werkt het. Via accella geef je de deadzone en smoothing parameters op zodat het niet heen en weer springt.
Maar dat is eigenlijk alles, en dan heb je dus een gratis headtracking systeem op basis van je webcam toegevoegd.
dus top tip, bedankt!
Die M20R is dan ook een doorontwikkeling uit de jaren negentig. De originele M20 had ook maar 110 kW en iets van 150 kts kruis. (Overigens nog altijd respectabel, misschien zelfs uniek, in die tijd)ravw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:08:
@robinez
Volgens de Development Roadmap zou update #4 vandaag komen. Ben benieuwd of en wat er goed gefixed is inmiddels....
Ik zou zeggen probeer eens een trimwheel.Dani86 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:55:
Ik zou zeggen oefen er eens mee, dan denk ik dat je geen trimwheel nodig hebt. Op een yoke zitten als ik me niet vergis ook knoppen en is het wiel een mechanische backup.
Natuurlijk kun je buttons of keys gebruiken om te trimmen. In den beginne had ook bijna niemand een stick, en bestuurde je je kist met je keyboard. Geen probleem.
Het is misschien niet de meest sexy uitbreiding voor je cockpit, maar mijn ervaring is dat het veel toevoegt aan het realisme (in elk geval voor kleine kistjes die geen electrische trim hebben).
[ Voor 5% gewijzigd door Uitvreter op 13-10-2020 09:17 ]
klopt maar de eerste mooney M20 is dus wel vanuit de jaren 1955 , dat ze daarna mede door de klanten en de vraag naar meer aanpassingen is dit vliegtuig dus in vele versies hebben uitgebrachtBacchus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:40:
[...]
Die M20R is dan ook een doorontwikkeling uit de jaren negentig. De originele M20 had ook maar 110 kW en iets van 150 kts kruis. (Overigens nog altijd respectabel, misschien zelfs uniek, in die tijd)
De M20R is ook in dieverse modellen uit gebracht .. , ze hebben hem nu al leverbaar met De-Iceing en
Zelfs met de Glass cockpit

mee eens, een trim wheel is super handig.Uitvreter schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
Ik zou zeggen probeer eens een trimwheel.
Natuurlijk kun je buttons of keys gebruiken om te trimmen. In den beginne had ook bijna niemand een stick, en bestuurde je je kist met je keyboard. Geen probleem.
Het is misschien niet de meest sexy uitbreiding voor je cockpit, maar mijn ervaring is dat het veel toevoegt aan het realisme (in elk geval voor kleine kistjes die geen electrische trim hebben).
voorheen had ik grote moeite om met drukknoppen de trim goed te krijgen in een GA vliegtuig, nu heb ik er een trimwheel voor en dat is het echt een fluitje van een cent om binnen een seconde je trim perfect te zetten. Met knoppen is dat veel lastiger, doordat 1 keer drukken op zo;n knop nauwelijks effect heeft en dat je hem daardoor ingedrukt houdt en dan volgt die een logaritmische schaal waardoor je trim ineens enorm uitschiet. Met een trimwheel heb je dat soort problemen niet.
Welke heb je trouwens, er bestaan niet zo heel veel modelletjes heb ik de indruk?
Thrustmaster Throttle TWCSSHFT schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
Welke heb je trouwens, er bestaan niet zo heel veel modelletjes heb ik de indruk?
daar zit in de gashendel links aan de bovenkant het trimwheel geintegreerd, superhandig want met je linker pink kun je die zo bedienen tijdens het vliegen.

sowieso een megahandige controller:
- aan de voorkant kan ik switchen tussen in en outside view.
- aan de voorkant heb je een joystick waarmee je in de views gewoon rond kan draaien en kijken
- aan de rechterkant is de bovenste knop gemapped aan de positie van de piloot in de cockpit
- aan de rechterkant heb ik de middelste knop gemapped aan de ATC communicatie met de meest gebruikte functies
- de oranje knop onderin activeert de Autopilot en via de knop erboven kan ik de autopilot altitude vastzetten, de GPS laten volgen, de heading laten volgen, en het flight plan activeren.
En dat is alleen maar de controls met de linkerhand, rechts heb ik dan de t16000 flightstick, en daar zitten dingen op als Lights, Brakes, Mixture, landing gear, flaps, etc.
dus eigenlijk heb je dan nog maar nauwelijks je keyboard nodig, alles wat je nodig hebt voor standaard vliegen zit in je controllers, erg handig, ik kan niet meer zonder
[ Voor 49% gewijzigd door robinez op 13-10-2020 13:21 ]
Als het goed is komt MSFS2020 ook naar de Xbox Series X. Stiekem lijkt het me een heel tof spel.
Misschien een domme vraag (van een Google Search werd ik niet wijzer). Maar bevat het spel ook objectives/missions? (ik snap dat het een flight sim is).
Misschien een domme vraag (van een Google Search werd ik niet wijzer). Maar bevat het spel ook objectives/missions? (ik snap dat het een flight sim is).
Niet echt.Fuujii schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:29:
Maar bevat het spel ook objectives/missions? (ik snap dat het een flight sim is).
Er zijn tot nu toe 3 bush trips, waarbij je a.d.h.v instructies je weg moet vinden naar een serie vliegvelden. En er zijn 27 landing challenges, waarbij je zo netjes mogelijk moet landen op vliegvelden.
Zo'n bush trip ben je per stuk een uur of 10 mee bezig. De challenges kun je in 1 of 2 avonden afronden.
Er is geen carreermodus of zo. Er zijn wel externe programma's die min of meer integreren met MSFS die dat verzorgen, zoals OnAir (abonnement) en NeoFly en FSEconomy (gratis).
Nee nee nee het is geen spel! Dat is écht een fundamentele denkfout... het is geen spel, het speelt niet als een spel en het is niet bedoeld als spel.Fuujii schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:29:
Als het goed is komt MSFS2020 ook naar de Xbox Series X. Stiekem lijkt het me een heel tof spel.
Geen missies, geen objectives. Het is wat je er zelf van maakt. Ja er zijn uitbreidingen zoals OnAir en FSeconomy waarbij je wél doelen kan hebben, maar dat is niet standaard inbegrepen. Ja je kan online virtuele airlines opzetten en zelf 'verhalen verzinnen'. En ja er zitten wel 'bushtrips' in om de grafische pracht en praal te showen en je te voorzien van leuke vluchten over vaak hele mooie gebieden. Maar de enige beloning is misschien een achievement...
Je kan ook een missie zelf maken. Een echte uitdaging: met de Cessna 172 rond de wereld, starten vanaf Schiphol (zonder time-walking, met het actuele weer en lokale tijd) en het echt doen met het vliegbereik van het toestel. De luchthavens die je aandoet ook maar 1 keer bezoeken. Niet alleen het vliegen kost veel tijd, maar het uitzoeken welke luchthavens je moet bezoeken om op een gegeven moment niet vast te komen staan is heel veel puzzelen.Fuujii schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:29:
Sorry, ik ben het niet met je eens. Ik zie het toch echt als een spel, want ik speel het voor m’n plezier. Er zijn dan wellicht geen levels of objectives die MSFS biedt, maar de “objective” bepaal ik zelf door zo realistisch mogelijk te handelen.DigitalExorcist schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Nee nee nee het is geen spel! Dat is écht een fundamentele denkfout... het is geen spel, het speelt niet als een spel en het is niet bedoeld als spel.
Geen missies, geen objectives. Het is wat je er zelf van maakt. Ja er zijn uitbreidingen zoals OnAir en FSeconomy waarbij je wél doelen kan hebben, maar dat is niet standaard inbegrepen. Ja je kan online virtuele airlines opzetten en zelf 'verhalen verzinnen'. En ja er zitten wel 'bushtrips' in om de grafische pracht en praal te showen en je te voorzien van leuke vluchten over vaak hele mooie gebieden. Maar de enige beloning is misschien een achievement...
Een (aspirant) piloot IRL die de sim gebruikt om te oefenen is een ander verhaal, maar die zijn er maar weinig.
denk dat je je daar nog aardig in kunt vergissen , want ik denk dat het ook bij vele dan net andersom is .. juist door dat ze denken dat ze kunne vliegen of dat ze het virus te pakken hebben dat ze aan een echte opleiding beginnen , mede door de theorie kennis die ze door FS hebben opgebouwdSergeR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Een (aspirant) piloot IRL die de sim gebruikt om te oefenen is een ander verhaal, maar die zijn er maar weinig.
maar veel zijn wle hobby lui die niet verder komen dan een Flighstim ... en ook het geld zal bij vele een rol spelen , niet iedereen kan even een PPL betalen om daar voor te gaan leren ..
maar het is inderdaad een SIM .. een spelletje is dit niet , je ziet het ook hier op het forum dat mensen die hier gekomen zijn door .. de screenshots en FS gekocht hebben ( het mijn huis willen zien of omgeving ) die zie je nu dus ook langzamer hand de vragen stellen hoe bepaalde handelingen en reallife dingen moeten en of gaan.
dat is juist het hele mooie aan deze groep , dat we allemaal zo veel mogelijk uit FS willen halen en het liefst nog zo real mogelijk , hier staat ook alles op real of hard ..anders is de lol er voor mij snel er af
Probeerde een missie na te bootsen van GTAV maar dat ging compleet mis, er klopte niets van de wereld in MSFS!DigitalExorcist schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Nee nee nee het is geen spel! Dat is écht een fundamentele denkfout... het is geen spel, het speelt niet als een spel en het is niet bedoeld als spel.
@ravw je stelt (terecht) dat de meeste mensen hier op Tweakers veel posten over het dichterbij de werkelijkheid komen, maar wij zijn maar een minuscuul deel van de gehele groep mensen die MSFS kopen. Vooral MSFS is toegankelijker en grafischer uitnodigend dan voorgangers. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die het zien als een spel waar ze leuk kunnen rondvliegen en mooie landmarks en steden kunnen zien.
Het zal mij ook niks verbazen als ten tijde van de XBOX launch er meer in-game content komt om mensen mee te nemen in de ervaring. Als is er natuurlijk nu al relatief veel in verhouding tot andere civilian flight sims.
Het is daarom wat mij betreft een civiel vlucht simulatie spel, dat dekt denk ik prima de lading. Een echte opleiding sim heeft ook weer andere eisen, vraagt meer gespecialiseerde hardware om tot een echte sim ervaring te komen.
Ik kan in de zweefvlieg sim Condor (zelfs met wat hardware op de club) kunnen trainen wat ik wil, maar ik wordt er nauwelijks een betere piloot van, het blijft een benadering in een spel.
Het zal mij ook niks verbazen als ten tijde van de XBOX launch er meer in-game content komt om mensen mee te nemen in de ervaring. Als is er natuurlijk nu al relatief veel in verhouding tot andere civilian flight sims.
Het is daarom wat mij betreft een civiel vlucht simulatie spel, dat dekt denk ik prima de lading. Een echte opleiding sim heeft ook weer andere eisen, vraagt meer gespecialiseerde hardware om tot een echte sim ervaring te komen.
Ik kan in de zweefvlieg sim Condor (zelfs met wat hardware op de club) kunnen trainen wat ik wil, maar ik wordt er nauwelijks een betere piloot van, het blijft een benadering in een spel.
DigitalExorcist schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:46:
Nee nee nee het is geen spel!
SergeR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:11:
Ik zie het toch echt als een spel
Kortom, het is wat jezelf denkt dat het is.Ircghost schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:43:
Het is daarom wat mij betreft een civiel vlucht simulatie spel
Dan maar een simulatiegame van makentup61 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
[...]
[...]
Kortom, het is wat jezelf denkt dat het is.De hele sim vs spel discussie die regelmatig voorbij komt, zal mij helemaal worst wezen.
Noem het een sim, noem het een spel, noem het bagger, noem het subliem, I couldn't care less: ik vermaak me prima met MSFS (een paar bugs en wat daaropvolgende dips in mijn enthousiasme daargelaten...
) ongeacht wat wie dan ook erover zegt. Who cares! I don't!
Als ik dat tegen mensen zegt denken ze dat ik elke dag de SIMS ( EA) speelt:+

Dat is nou net een game waar ik ver van weg blijft
Tja, er zijn die het als een simulatie benaderen en zich (willen) verdiepen in het volledige beheersen van een vliegtuig, de systemen daarin alsmede de procedures die in de luchtvaart worden gehanteerd.Ircghost schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:43:
@ravw je stelt (terecht) dat de meeste mensen hier op Tweakers veel posten over het dichterbij de werkelijkheid komen, maar wij zijn maar een minuscuul deel van de gehele groep mensen die MSFS kopen. Vooral MSFS is toegankelijker en grafischer uitnodigend dan voorgangers. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die het zien als een spel waar ze leuk kunnen rondvliegen en mooie landmarks en steden kunnen zien.
Daarnaast zijn er die in een vliegtuig willen springen, gas erop en lekker rondjes draaien en na een week of wat meer actie willen en het weer hebben gezien. Daartussen zijn alle varianten denkbaar en aanwezig.
Het zou ieder toch werkelijk helemaal niets moeten uitmaken of interesseren hoe een ander MSFS benoemt, benadert of gebruikt. Ieder doet zijn eigen ding ongeacht wat een ander daar van vindt.
dat niet alleen maar ik denk dat iemand die deze sim als game gebruikt dus niet zo iets gaat aanschaffen
https://secure.simmarket....p-premium-plug-play.phtml
maar dit is puur voor de mensen die dus de realdeal willen hebben , dus ook het gevoel hebben dat ze echt in een vliegtuig zitten
Alleen ik vraag me af waarom ze de MAX hebben genomen .. die staat al een jaar aan de grond
maar wel mooi spul
dan nog een B737 -800 van PMDG erbij en klaar
mocht ik ooit eens een leuk bedrag krijgen komt zo iets hier ook wel te staan maar eerste een GA cockpit
maar dit is puur voor de mensen die dus de realdeal willen hebben , dus ook het gevoel hebben dat ze echt in een vliegtuig zitten
Alleen ik vraag me af waarom ze de MAX hebben genomen .. die staat al een jaar aan de grond
maar wel mooi spul
mocht ik ooit eens een leuk bedrag krijgen komt zo iets hier ook wel te staan maar eerste een GA cockpit
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 13-10-2020 15:06 ]
DigitalExorcist schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Helder, thanks. Ik ben erg benieuwd wat ik er van ga vinden. Ik kan me voorstellen dat ik me hier in verlies. Maar tegelijk zie ik het ook gebeuren dat ik het zat ben na 1 vlucht.Ynnoz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Je kan ook een missie zelf maken. Een echte uitdaging: met de Cessna 172 rond de wereld, starten vanaf Schiphol (zonder time-walking, met het actuele weer en lokale tijd) en het echt doen met het vliegbereik van het toestel. De luchthavens die je aandoet ook maar 1 keer bezoeken. Niet alleen het vliegen kost veel tijd, maar het uitzoeken welke luchthavens je moet bezoeken om op een gegeven moment niet vast te komen staan is heel veel puzzelen.
Gruwelijk sexy en niet al te duur de opencockpits variant is duurder, nu nog een motorized throttle erbij en je bent klaar bij elkaar voor 13kravw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:05:
dat niet alleen maar ik denk dat iemand die deze sim als game gebruikt dus niet zo iets gaat aanschaffen
maar wel mooi spul![]()
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
vergeet je Yokes en je pendalen niet en twee Boeing stoelenNjay schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Gruwelijk sexy en niet al te duur de opencockpits variant is duurder, nu nog een motorized throttle erbij en je bent klaar bij elkaar voor 13k
ow ja en de overheadravw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:35:
[...]
vergeet je Yokes en je pendalen niet en twee Boeing stoelen
https://www.opencockpits....ckpit-p-583.html?cPath=68
Je zal zo'n setup hebben aangeschaft en vervolgens, om de haverklap, een CTD hebben.Njay schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
ow ja en de overheaddan is deze wel scherp geprijsd
https://www.opencockpits....ckpit-p-583.html?cPath=68
Psn: Pteradon-
Ach we are all used to thatPterad0n schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Je zal zo'n setup hebben aangeschaft en vervolgens, om de haverklap, een CTD hebben.
Dat is ook de reden dat op het forum van MSF2020 diverse mensen erg boos zijn .. je zou inderdaad net zo als ik behoorlijk veel geld in hardware hebben gestoken hebben en dat krijg je zo'n produkt voorgeschotelt.Pterad0n schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Je zal zo'n setup hebben aangeschaft en vervolgens, om de haverklap, een CTD hebben.
Vergeet daarbij ook niet dat zo iets ombouwen van FSx / P3d / XP11 naar fs2020 ook een hoop tijd kost eer die setup overgezet is ( software ) en als je dan net alles goed heb ingestelt heb dat je steeds een CTD krijg en dat je black screens heb ...
je mag het niet zeggen , maar je zou er toch moord neigingen van krijgen
kan best begrijpen dat sommige nu terug gaan en FS2020 helemaal links laten liggen
ik ben ergens ook wel een beetje bang dat we straks een keer een update krijgen waar alles weer opnieuw gedl moet worden , want het lijkt me sterk dat een update na een update goed kan blijven gaan , dit is vragen om een keer een groot probleem , dat nu al gezegt word dat de update van windows 2004 problemen kan geven ..... houd ik mijn hart vast voor de komende updates
Over een jaar zal alles wel weer vergeten zijn aan deze problemen maar toch , het is even niet leuk
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 13-10-2020 16:32 ]
Ik vind dat wieltje juist erg irritant, vooral omdat er geen "midden/0" positie is.robinez schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Thrustmaster Throttle TWCS
daar zit in de gashendel links aan de bovenkant het trimwheel geintegreerd, superhandig want met je linker pink kun je die zo bedienen tijdens het vliegen.
[Afbeelding]
Wat er dus gebeurt is dat ik dit trimwieltje nog heb staan op de positie van mn vorige vlucht (of nog verder bij het oppakken/neerzetten van et ding).
Als je dan de volgende vlucht doet pakt hij de trim niet tot dat je het wieltje aanpast.. als ik dit dus doe om te gaan trimmen maakt hij bijna een looping omdat hij zo hard omhoog/omlaag schiet.
Ik zet dus nu steeds vooraf handmatig steeds de trim op de standaard positie in de cockpit
Dat magSergeR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Sorry, ik ben het niet met je eens. Ik zie het toch echt als een spel, want ik speel het voor m’n plezier. Er zijn dan wellicht geen levels of objectives die MSFS biedt, maar de “objective” bepaal ik zelf door zo realistisch mogelijk te handelen.
Net als dat Burnout geen racesim is eigenlijk. Misschien maak ik wat teveel onderscheid tussen arcade en sim, dat kan ook natuurlijk.
Het is misschien meer een soort waarschuwing omdat men nogal eens denkt "buh deze game is echt troep, je kan helemaal niks, geen story mode, geen career, niks en die vliegtuigen zijn traag en hoeveel bommen heb ik nou aan boord???"
[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 13-10-2020 16:38 ]
Ja daar heb je gelijk in, zo werkt het inderdaad. Het was me niet echt opgevallen omdat ik bij de start de Trim altijd even naloop voordat ik vertrek, dus bij mij staat die dan standaard al neutraal. Maar het is inderdaad een analoog wieltje, dus dat kan wel problemen opleveren als je die niet terugzet bij een nieuwe vlucht.DoubleYouPee schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:35:
[...]
Ik vind dat wieltje juist erg irritant, vooral omdat er geen "midden/0" positie is.
Wat er dus gebeurt is dat ik dit trimwieltje nog heb staan op de positie van mn vorige vlucht (of nog verder bij het oppakken/neerzetten van et ding).
Als je dan de volgende vlucht doet pakt hij de trim niet tot dat je het wieltje aanpast.. als ik dit dus doe om te gaan trimmen maakt hij bijna een looping omdat hij zo hard omhoog/omlaag schiet.
Ik zet dus nu steeds vooraf handmatig steeds de trim op de standaard positie in de cockpit
De update is daar mensen
595.9MB via de store en dan waarschijnlijk nog in het spel?
En nog eens 2.41GiB in het spel.
En nog eens 2.41GiB in het spel.
[ Voor 16% gewijzigd door Rikske_007 op 13-10-2020 17:10 ]
steam dus nog even wachtenRikske_007 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:05:
De update is daar mensen![]()
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 13-10-2020 17:11 ]
Release notes: (niet veel maar wel belangrijke dingen lijkt me.)
:strip_exif()/f/image/OG2Qw8Bolazbv3DhJYz5VM0w.jpg?f=fotoalbum_large)
Download ingame lijkt 20 GB te zijn
:strip_exif()/f/image/OG2Qw8Bolazbv3DhJYz5VM0w.jpg?f=fotoalbum_large)
Download ingame lijkt 20 GB te zijn
[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 13-10-2020 17:14 ]
How do you save a random generator ?
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc