Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik weet niet of dit een bug is, als je boven de crossover altitude zit werk je altijd met mach nummers en niet met IAS, wellicht kan je dan ook geen IAS selecteren. Crossover altitude is op een A320 25000ft, zal ook wel zoiets zijn in de 787.Saekerhett schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:50:
En nog even wat: is dat weer een nieuwe bug dat je in de 787 niet kan wisselen tussen mach en IAS? Tenminste in de display, de mouse over zegt dan wel de snelheid in IAS.
https://forums.flightsimu...velopment-update/297432/9
Press Any Key RIP en Scenery Gateway SystemYnnoz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 02:27:
Informatie over de komende update (13 oktober):
https://forums.flightsimu...velopment-update/297432/9
dat gaat dus net zo als XP11 worden.
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 09-10-2020 04:24 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
In de lijst op dat forum staan veel dingen waar ik tegenaan loop. Helaas staat er bij veel "not started".
Bijv. de korrelige weerspiegelingen.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Dat van die IAS merkte ik ook al in de 747, ik vroeg me al af wat ik fout deed. Moet (weer) een bug zijn, ik zat onder de 10000ft.Saekerhett schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:50:
Net een vluchtje in de 787 van Panama naar Quito gedaan. Alles ging goed, tot aan de landing. ATC leidde me om de bergen heen, en de diamonds van de LOC en APP zagen er ook goed uit, maar toch kwam ik veel te hoog voor de baan uit. AP uitgeschakeld, even met de hand proberen, maar op een gegeven moment was het vliegtuig onbestuurbaar en deed ik een berg koppen
En nog even wat: is dat weer een nieuwe bug dat je in de 787 niet kan wisselen tussen mach en IAS? Tenminste in de display, de mouse over zegt dan wel de snelheid in IAS.
En met de 747 probeerde ik een autoland maar dat ging ook, ondanks dat G/S en LOC active waren, faliekant mis. Het toestel kwam veel te laag aangevlogen. Dat heb ik uiteindelijk door het uitschakelen van de AP nog wel kunnen redden.
En helaas kun je beter niet luisteren naar ATC, die laat je met je 747 al stoppen op de taxibaan omdat er een auto voorlangs moet

Die laatste screen ziet er echt heel vet uit! Ik heb alles op ultra staan, maar zoveel detail heb ik nog nooit gezien. Zou dat aan mijn (matige) internetverbinding kunnen liggen?robinez schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:52:
nog een paar tochtjes gemaakt in Portugal, met name rondom het geweldige vliegveld LPPR (Francisco Sa Carneiro), het tochtje in de middag had allerlei mistbanken die de stad omhulden in een mystieke sfeer. Vanavond een nieuwe poging gedaan en een echte city tour gemaakt over Porto in het donker. Echt prachtig daar vanavond met mooie wolken structuren maar wel helder zicht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je met de 320 of 747 wel volledig autmoatisch landen?renem schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:52:
[...]
Dat van die IAS merkte ik ook al in de 747, ik vroeg me al af wat ik fout deed. Moet (weer) een bug zijn, ik zat onder de 10000ft.
En met de 747 probeerde ik een autoland maar dat ging ook, ondanks dat G/S en LOC active waren, faliekant mis. Het toestel kwam veel te laag aangevlogen. Dat heb ik uiteindelijk door het uitschakelen van de AP nog wel kunnen redden.
En helaas kun je beter niet luisteren naar ATC, die laat je met je 747 al stoppen op de taxibaan omdat er een auto voorlangs moet
Met de 320 (soms) wel. Bij touch down wordt de AP automatisch uitgeschakeld. Helaas gaat het soms mis (bugs).DVDL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Kan je met de 320 of 747 wel volledig autmoatisch landen?
Uitleg:
YouTube: Airbus A320 ILS Approaches Made Simple + Auto Land in Microsoft Flig...
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - A320 Autoland
Voer voor vanavond, thanksYnnoz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Met de 320 (soms) wel. Bij touch down wordt de AP automatisch uitgeschakeld. Helaas gaat het soms mis (bugs).
Uitleg:
YouTube: Airbus A320 ILS Approaches Made Simple + Auto Land in Microsoft Flig...
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - A320 Autoland
Hij kwam in ieder geval een heel eind maar op het laatste moment hield ie de Glide Slope niet goed vast.DVDL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Kan je met de 320 of 747 wel volledig autmoatisch landen?
Voorbeeld: ik plan in het main screen een vlucht van Ameland naar Hilversum. Als ik daar aangekomen ben, besluit ik dat ik verder wil vliegen naar Rotterdam. Kan ik dan op de een of andere manier Rotterdam als bestemming in de G1000 krijgen, zodat ik daar in NAV mode naar toe kan vliegen op de auto-pilot?
Of - heb ik al eens meegemaakt - stel dat het zicht op je geplande aankomst zo slecht is dat je wilt uitwijken naar een andere luchthaven, kan je dan het flight plan daarop aanpassen?
Als ik op de menu knop van de G1000 druk, lukt het me alleen maar om het huidige flight plan te wissen, maar het is me nog niet gelukt een nieuw te creeren. Kan dit uberhaupt of moet je eerst weer terug gaan naar het hoofdscherm om van daaruit een nieuwe vlucht te plannen?
YouTube: Flight Simulator 2020 - How to - Cessna 172 Skyhawk G1000 - Set flig...aap schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:27:
Weet iemand of je vanuit de cockpit een nieuw flight plan in je navigatie-apparaat kunt zetten? (Bijv. bij de Cessna 172 of 208.)
Voorbeeld: ik plan in het main screen een vlucht van Ameland naar Hilversum. Als ik daar aangekomen ben, besluit ik dat ik verder wil vliegen naar Rotterdam. Kan ik dan op de een of andere manier Rotterdam als bestemming in de G1000 krijgen, zodat ik daar in NAV mode naar toe kan vliegen op de auto-pilot?
Of - heb ik al eens meegemaakt - stel dat het zicht op je geplande aankomst zo slecht is dat je wilt uitwijken naar een andere luchthaven, kan je dan het flight plan daarop aanpassen?
Als ik op de menu knop van de G1000 druk, lukt het me alleen maar om het huidige flight plan te wissen, maar het is me nog niet gelukt een nieuw te creeren. Kan dit uberhaupt of moet je eerst weer terug gaan naar het hoofdscherm om van daaruit een nieuwe vlucht te plannen?
Bedankt voor de link! Het kan dus wel. Vanavond ga ik het filmpje even goed bekijken om te leren hoe het moet.
van Hilversum naar Rotterdam doe je toch gewoon VFR ... Lol als je een beetje hoog genoeg zit kan je al gelijk de baan zien liggenaap schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:40:
[...]
Bedankt voor de link! Het kan dus wel. Vanavond ga ik het filmpje even goed bekijken om te leren hoe het moet.
Even googlen levert precies heel weinig op, tenzij peperduur...
Saitek multypanel is het antwoord , het is een verademing als je deze heb samen met de switchpanelSHFT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:48:
Gebruikt er nog iemand extra controllers om bijvoorbeeld de AP functies te bedienen? Een controller met enkele draai- en drukknopjes zou dit toch een pak aangenamer kunnen maken?
Pak me nou niet op het voorbeeld!ravw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
van Hilversum naar Rotterdam doe je toch gewoon VFR ... Lol als je een beetje hoog genoeg zit kan je al gelijk de baan zien liggen
Rotterdam kan ik inderdaad wel vinden, maar ik vlieg ook in delen van de wereld waar ik minder bekend ben en dan is het wel handig als je je navigatie on-the-fly kunt instellen. Bijvoorbeeld bij die luchthavens die niet meer dan een strook modder naast een boerderij zijn waar de boer met zijn onkruidbestrijdensvliegtuigje landt.
:strip_exif()/f/image/fny4FRuxlpU8KUClM8rnYpUJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door aap op 09-10-2020 13:05 ]
ja zo als je weet ik vlieg bijna niets anders al jaren .. ik vermijd die controled luchtruims en airportsaap schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
Pak me nou niet op het voorbeeld!
Rotterdam kan ik inderdaad wel vinden, maar ik vlieg ook in delen van de wereld waar ik minder bekend ben en dan is het wel handig als je je navigatie on-the-fly kunt instellen. Bijvoorbeeld bij die luchthavens die niet meer dan een strook modder naast een boerderij zijn waar de boer met zijn onkruidbestrijdensvliegtuigje landt.
het is leuke omdat zelf te doen
maar voor die kleine veldjes is het wel makkelijk om via de NAV inde buurt te komen maar het laatste gedeelte zal je toch ook echt wel VFR moeten doen ..
maar is ook heel goed te doen als je een goede map gebruikt en deze airport uit zet op die map .. , als je weet waar je vliegt op de map en dan zoek je de airport op dan weet je welke kant ( hdg ) je moet op vliegen houd de map en omgeving in de gaten .. wat ik dan vaak ook nog eens doet is nearest airport lijst aanzetten
mocht je binnen berijk komen van het airport dan zie je hoe of wat welke HDG je moet vliegen ..
al staat hij er niet bij kan je er wel van uitgaan dat er geen vliegveld aanwezig is
dus je kunt dan ruim optijd uitwijken naar een andere airport .. ook via die lijst
dat is inderdaad wat ik zoek, uiteraard nergens in stock en weinig tot geen alternatieven zo blijktravw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Saitek multypanel is het antwoord , het is een verademing als je deze heb samen met de switchpanel

Ja misschien, nou is Porto ook wel een prachtige plaats om te ontdekken kwa scenery, maar dit is gewoon de standaard scenery op ultra. De screenshots waar jij het over hebt zijn genomen terwijl ik op ongeveer 500 ft boven de grond vloog. Wel heb ik de LOD's voor terrain en objects op 200 staan (maar dat is standaard bij ultra) en renderscale op 120 gezet zodat alles in de game wat scherper is. Maar in principe zou je deze graphics in Porto ook moeten hebben op ultra aangezien dit default scenery is.Timbox88 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:15:
[...]
Die laatste screen ziet er echt heel vet uit! Ik heb alles op ultra staan, maar zoveel detail heb ik nog nooit gezien. Zou dat aan mijn (matige) internetverbinding kunnen liggen?
Maar goed, elke trip weer kun je de meest mooie shots maken tijdens het vliegen, het ziet er in de game nog veel beter uit dan op een screenshot aangezien dan alles ook beweegt op de grond tijdens het vliegen.
Maar zelfs van vliegtuigen zelf kun je prachtige shots maken, dit zijn twee uit mijn verzameling die ik gemaakt heb boven Zwitserland. MFS2020 is echt onvoorstelbaar als flight sim op het vlak van presenteren van prachtige plaatjes.
:strip_exif()/f/image/D15LUrqPtmYsGJUt20hyTxse.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OVYOmyMT90popT5huQFlOwGT.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal straks eens in Porto gaan kijken, thanks!robinez schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:24:
[...]
Ja misschien, nou is Porto ook wel een prachtige plaats om te ontdekken kwa scenery, maar dit is gewoon de standaard scenery op ultra. De screenshots waar jij het over hebt zijn genomen terwijl ik op ongeveer 500 ft boven de grond vloog. Wel heb ik de LOD's voor terrain en objects op 200 staan (maar dat is standaard bij ultra) en renderscale op 120 gezet zodat alles in de game wat scherper is. Maar in principe zou je deze graphics in Porto ook moeten hebben op ultra aangezien dit default scenery is.
Maar goed, elke trip weer kun je de meest mooie shots maken tijdens het vliegen, het ziet er in de game nog veel beter uit dan op een screenshot aangezien dan alles ook beweegt op de grond tijdens het vliegen.
Maar zelfs van vliegtuigen zelf kun je prachtige shots maken, dit zijn twee uit mijn verzameling die ik gemaakt heb boven Zwitserland. MFS2020 is echt onvoorstelbaar als flight sim op het vlak van presenteren van prachtige plaatjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hier al voorzien , al gekocht voor de FS2020 uitkwam ik zag de problemen al aan komen dat alles aan hardware snel weg wasSHFT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:23:
[...]
dat is inderdaad wat ik zoek, uiteraard nergens in stock en weinig tot geen alternatieven zo blijkt
Mja die ben ik zelf aan het bouwenravw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Saitek multypanel is het antwoord , het is een verademing als je deze heb samen met de switchpanel
EDIT: Oeps, moest een reactie op @SHFT zijn.. !
[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-10-2020 13:37 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Als je ze makkelijk van plastic in serie kunt bouwen lijkt me dat een mooie business case..DigitalExorcist schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Mja die ben ik zelf aan het bouwengoedkoper dan een Saitek paneel.. en leerzaam. Moet er dit weekend wel eens mee verder..
EDIT: Oeps, moest een reactie op @SHFT zijn.. !
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Jaj, nou, zó vaardig ben ik niet hoorDani86 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
Als je ze makkelijk van plastic in serie kunt bouwen lijkt me dat een mooie business case..
Mobiflight, rotary encoders (draaiknoppen dus), paar standaard druk of tuimelschakelaartjes, i2c display van 4x20 karakters, en een Max7219 7-segment LCD heb ik tot nu toe werkend.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik gebruik hiervoor nog een zwarte Gofight RP-48, tegenwoordig zijn ze grijs. Prijstechnisch is tegenwoordig de Logitech (Saitek) een stuk gunstiger. Voordeel is dat je bij de Goflight de indeling zelf kunt bepalen.SHFT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:48:
Gebruikt er nog iemand extra controllers om bijvoorbeeld de AP functies te bedienen? Een controller met enkele draai- en drukknopjes zou dit toch een pak aangenamer kunnen maken?
Nadeel is dat de standaard drivers MSFS niet ondersteunen, moet een alternatief gebruiken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AfLJxQlXow3DyfMpsUwHmzgE.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 09-10-2020 13:48 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ik ben heel geïnteresseerd in je werk. Zodra je zover bent dat je een werkend geheel hebt, zal ik je instructies volgen. Daarna een behuizing ontwerpen en 3D printenDigitalExorcist schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Jaj, nou, zó vaardig ben ik niet hoorM'n vrouw heeft via het werk de beschikking over een lasersnijder, daarmee wil ik het definitieve ontwerp - als ik klaar ben met prototypen en m'n kartonnen plaatje kan verruilen voor iets stevigers - uitsnijden en voor mezelf definitief maken. Qua hardware is het vooral wat puzzelen en draadjes aan elkaar knopen, veel meer is het eigenlijk niet.
Mobiflight, rotary encoders (draaiknoppen dus), paar standaard druk of tuimelschakelaartjes, i2c display van 4x20 karakters, en een Max7219 7-segment LCD heb ik tot nu toe werkend.
3D-printen kan ook maar ik denk dat het nogal een omvangrijk ding wordt. Ik wil eigenlijk zorgen dat m'n monitor er bovenop kan staan (dus een soort 'bak') maar ook daar ben ik nog niet helemaal over uit.SergeR schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:52:
[...]
Ik ben heel geïnteresseerd in je werk. Zodra je zover bent dat je een werkend geheel hebt, zal ik je instructies volgen. Daarna een behuizing ontwerpen en 3D printen
Mobiflight is wel echt een super oplossing. De software is niet 100% bugvrij en overduidelijk nog in ontwikkeling maar het doet al wel wat het moet doen.. en de hardware zelf is relatief goedkoop. Arduino Mega scoren, voor switches maakt het verder niet uit, rotary enocders van €1,- per stuk heb ik nu en een handvol tuimelschakelaartjes en drukknopjes uit het aanbiedingenbakje van Okaphone, en dat werkt. Enige echte 'investering' was een 4x20 LCD scherm met i2c-aansluiting om m'n autopilot-dingen op uit te lezen..
Mooie stranden gezien en mooie water gebieden die gevoed worden vanuit de zee. Portugal aan de kust is echt prachtig, ik ben er nooit geweest maar die komt zeker op mijn to do vakantie lijst
:strip_exif()/f/image/hQ0Xai5pqvqjnO7T8jxvvT8E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kfWCUd9ttJZy5ZsyC10cGxKq.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een ziekhoge resolutie! Is jouw internet zo snel (kabel / wifi)?robinez schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:05:
vanmiddag de kust van portugal bekeken van Porto naar Lissabon, het was vandaag een heldere dag dus je kon ver vooruit kijken.
Mooie stranden gezien en mooie water gebieden die gevoed worden vanuit de zee. Portugal aan de kust is echt prachtig, ik ben er nooit geweest maar die komt zeker op mijn to do vakantie lijst
Dat heb ik ook en hier gewoon kabel 250 mbitMelotte schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:27:
[...]
Wat een ziekhoge resolutie! Is jouw internet zo snel (kabel / wifi)?
was100mbit ( even verhoogt voor FS2020 ( ivmet de updates en andere zaken rond FS
maar met een 50 mbit moet je dit ook kunnen halen ( mits kabel , wifi zou ik het niet willen proberen ....)
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 09-10-2020 17:33 ]
Ik heb hier de speedboost genomen van 1gbpsravw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:31:
[...]
Dat heb ik ook en hier gewoon kabel 250 mbit
was100mbit ( even verhoogt voor FS2020 ( ivmet de updates en andere zaken rond FS
maar met een 50 mbit moet je dit ook kunnen halen ( mits kabel , wifi zou ik het niet willen proberen ....)
je kan nooit teveel bandwidth hebben voor de pretty pictures
zo ziet heel MFS2020 er uit op ultra settings. Ik haal in dit soort gebieden zelfs 50 fps met een rtx 2070 kaart, dus dat is prima te doen op die resolutie.Melotte schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:27:
[...]
Wat een ziekhoge resolutie! Is jouw internet zo snel (kabel / wifi)?
Internet is bedraad en 300 mbit hier.
zwammen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:35:
[...]
Ik heb hier de speedboost genomen van 1gbps![]()
je kan nooit teveel bandwidth hebben voor de pretty pictures
Ik werd gebeld door mijn provider .. of alles nog naar wens was ... ik zeg ja hoor maar ik zou wel een voorkeurtje hebben voor en tandje hoger sneller internet van 250 mbit
was geregeld voor een speciale aanbieding van 4 euro meer permaand
maar wel even 15,95 euro omzet kosten betalen

Welke proc heb jij ?robinez schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:39:
[...]
zo ziet heel MFS2020 er uit op ultra settings. Ik haal in dit soort gebieden zelfs 50 fps met een rtx 2070 kaart, dus dat is prima te doen op die resolutie.
Internet is bedraad en 300 mbit hier.
oke dan zit je het zelfde als ik, maar ik heb dan misschien een hogere res van monitor ik mag al blij wezen als ik de 40 fps aantikt met deze kaart , alles op Ultra
Verder 3700X, 2070 Super en 32 GB, maar speel doorgaans op High (1440p).
Als je het een beetje realistisch wilt doen blijf je tussen Hilversum en Rotterdam onder 1500ft vanwege de Schiphol TMA.ravw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
van Hilversum naar Rotterdam doe je toch gewoon VFR ... Lol als je een beetje hoog genoeg zit kan je al gelijk de baan zien liggen
Planes, trains and automobiles
ik houd altijd min1600ft aan maar ik vermijd dan wel de ring om EHAMSpeedy67 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:56:
[...]
Als je het een beetje realistisch wilt doen blijf je tussen Hilversum en Rotterdam onder 1500ft vanwege de Schiphol TMA.
ja, ik draai op 1080, dus dan lijkt me 40 fps prima met een hogere resolutie, ik zit gemiddeld tussen de 50 en 60 (hardware capped in de nvidia driver). maar ik ben aan het kijken naar een ander scherm, maar goed, ik weet nog steeds niet of ik een 4k of 2k moet nemen gezien het feit dat de ps5 er ook op aangesloten moet worden. Dus ik neem mijn tijd om nog te kijken welke het moet gaan worden, maar op zich ben ik nu ook al enorm tevreden hoor.ravw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:52:
[...]
oke dan zit je het zelfde als ik, maar ik heb dan misschien een hogere res van monitor ik mag al blij wezen als ik de 40 fps aantikt met deze kaart , alles op Ultra
Ik gebruik mijn iPad als een tweede monitor waar je dan alle losse schermpjes uit MSFS2020 kan zetten of eventueel andere vensters als je browser. Ik gebruik xDisplay op de iPad hiervoor.ralpje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:05:
Zijn er ook dit soort alternatieven die ik op een iPad kan draaien? Ik heb één 1440p ultrawide monitor waar ik FS2020 op draai en wil iets als een VFR map (of airport info enzo) eigenlijk gewoon op m'n iPad kunnen zien.
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Was het maar zo'n feest iedere donderdagViezeVis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:15:
Ik begreep dat donderdag altijd patchdag is of heb ik dat gedroomd? Merk dat mijn autopilot van de A320 de route soms niet altijd volgt en ik denk dat dat komt zodra ik via de World Map een route plan. Via VFR gaat het wel goed als ik dan in de FD zelf mijn ILS instel.
:strip_exif()/f/image/63JRW4CgAcxjKMJ0FXzrG835.jpg?f=fotoalbum_large)
Stewart Canada, bezoekje de moeite waard, links Amerika / Alaska, rechts Stewart, Canada
/f/image/52DfGdU7YKu8boDg3mVpkzBs.png?f=fotoalbum_large)
Onderweg veel gletsjers, hier Juneau
/f/image/TGK7aL6YLURz7rhPPBllTkTt.png?f=fotoalbum_large)
Gletsjers en nog meer gletsjers, o.a. Glacier Bay Park
/f/image/UzehrROjSPcUOCZ5Hz17XR4U.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FRXJqo8BMTbBOoWuUvSCDAGb.png?f=fotoalbum_large)
Yakutat, onderweg naar Anchorage
/f/image/K8R9UBM3f5lzYP6tyiXCNEjz.png?f=fotoalbum_large)
En hier aangekomen op Aniak, vanaf Anchorage ff de TBM 930 gepakt.
/f/image/KvsyQrOtMPbRoiE3bYvvqqdV.png?f=fotoalbum_large)
Vliegvelden - Route:
/f/image/HyqrbDq1WF6PvbSsLgN2v5UG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door cbr600f4i op 09-10-2020 23:12 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Vliegvelden zat in Alaska je moet ze weten , de weg die jij gevlogen heb kom je er denk ik al een stuk of 50 tegencbr600f4i schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:02:
Op mijn wereldtrip grotendeels met de Cessna Grand Caravan aanbeland in Alaska, Nu in Aniak en morgen richting Unalakleet en ergens in het weekend de oversteek maken naar Rusland. Jammer dat er nogal wat vliegvelden ontbreken in Alaska, de afstanden zijn daar al groot genoeg.
Stewart Canada, bezoekje de moeite waard, links Amerika / Alaska, rechts Stewart, Canada
[Afbeelding]
Onderweg veel gletsjers, hier Juneau
[Afbeelding]
Gletsjers en nog meer gletsjers, o.a. Glacier Bay Park
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yakutat, onderweg naar Anchorage
[Afbeelding]
En hier aangekomen op Aniak, vanaf Anchorage ff de TBM 930 gepakt.
[Afbeelding]
hier alleen al het begin stuk

de map van FS moet je echte helemaal inzoomen wil je de airport zien dit vind ik ook een grootnadeel , sommige payware aiports geeft hij pas weer als je de map het meest ingezoomt heb ..
maar goed hopelijk word dit ook nog opgelost .. maar de meeste vliegveldjes zitten er in
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Als eerste een avond vlucht gemaakt richting het centrum, dit levert prachtige plaatjes op in een lichtstad als Tokyo. Wat opvalt is hoe hoog de kwaliteit is van de gebouwen in die nieuwe scenery update van japan die we net gehad hebben in MFS. Zelfs de Japanse teksten zijn scherm en uitstekend leesbaar.
Er is bizar veel te zien, wat een enorme stad is dit om op lage hoogte overheen te vliegen. Je kijkt je ogen uit bij zo'n toeristische trip. Ik vond het zo mooi dat ik daarna de tocht opnieuw heb gedaan om het ook eens met daglicht te bekijken. Dat levert een heel ander beeld op, het is niet zo mooi als in de avond, maar toch eigenlijk ook wel heel indrukwekkend hoeveel gebouwen er eigenlijk in Tokyo staan.
Dit smaakt naar meer, dus Japan wordt mijn eerst volgende OnAir bestemming, daar ga ik een hoop missies doen, ik verwacht dat daar veel te zien is. Als Amerika net zo mooi wordt met die scenery update dan staat ons nog heel wat te wachten !
* klik op de foto’s om ze in het groot te zien.
:strip_exif()/f/image/QAeOejbxy5uatVNV0wwxmW8S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zIjr62rzXSgiLLcx8kHAYBI1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pluhyc2EaaYAY61XtWsxQrtw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pQppl5o9AG8uqKd21fclE9ff.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GyJTpfzgOLo78hjTLjagh55Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cnwKl7lnnbJkXrOZzQe5aPLk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hoeven alleen BC en Alaksa helemaal na te maken en ook alle vliegvelden er in te doen en hand made te makenrobinez schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:02:
Als Amerika net zo mooi wordt met die scenery update dan staat ons nog heel wat te wachten !
inc Washington dan
Dan wil je nergens anders meer vliegen
ik heb hier nog ergens een GOT livery liggen voor de Dreamfleet of pic weet even niet meer welke het was .. we zijn toen ook eens begonnen met en VAL maar dat was in FS2004 / FSxaap schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:02:
Ik heb vanavond wat gestoeid om zelf een livery te maken voor Tweakers Aviation. Het is nog niet helemaal perfect, maar het begint al ergens op te lijken.
[Afbeelding]
Good old times .....
FF gecheckt en inderdaad, ziet er bij mij ook zo uit!robinez schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:24:
[...]
Ja misschien, nou is Porto ook wel een prachtige plaats om te ontdekken kwa scenery, maar dit is gewoon de standaard scenery op ultra. De screenshots waar jij het over hebt zijn genomen terwijl ik op ongeveer 500 ft boven de grond vloog. Wel heb ik de LOD's voor terrain en objects op 200 staan (maar dat is standaard bij ultra) en renderscale op 120 gezet zodat alles in de game wat scherper is. Maar in principe zou je deze graphics in Porto ook moeten hebben op ultra aangezien dit default scenery is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er is ook een stand “RTO” toch? (Rejected takeoff). Misschien dat ze getriggered worden als je een keertje stuitert of zo.. geen idee .. 😶Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:04:
Ik doe ergens iets niet goed. Als ik met de 320neo of de 788 take off doe dan deployed hij altijd de spoilers/speedbrakes. Ik heb ze gewoon ‘armed’ op moment van take off maar wat triggert het dat ze deployen tijdens takeoff?
TO/GA geactiveerd?Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:04:
Ik doe ergens iets niet goed. Als ik met de 320neo of de 788 take off doe dan deployed hij altijd de spoilers/speedbrakes. Ik heb ze gewoon ‘armed’ op moment van take off maar wat triggert het dat ze deployen tijdens takeoff?
Eh, spoilers moet je helemaal niet armen toch bij Take-off? (allen bij landing).Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:04:
Armed spoilers worden inderdaad deployed agv een druk schakelaar in het landinggestel. Dus een kleine stuiter is al voldoende om je spoilers tijdens start te doen deployen.
Wel de Rejected take-off selecteren met de schakelaar naast (of boven) het landingsgestel. Die zorgt er namelijk voor dat als je een rejected t/o doet dat de remmen er vol ingaan. Maar dat is niet het geval voor spoilers.
Je bedoeld, als je TO/GA activeert activeer je ook de spoilers bij TO of bedoel je dat ze geactiveerd worden doordat ik TO/GA niet activeer?
Ik zie iedereen (inclusief Simpilot op Youtube) dat ze spoiler/speedbrakes armen voor TOkillerbee1958 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Eh, spoilers moet je helemaal niet armen toch bij Take-off? (allen bij landing).
Armed spoilers worden inderdaad deployed agv een druk schakelaar in het landinggestel. Dus een kleine stuiter is al voldoende om je spoilers tijdens start te doen deployen.
Wel de Rejected take-off selecteren met de schakelaar naast (of boven) het landingsgestel. Die zorgt er namelijk voor dat als je een rejected t/o doet dat de remmen er vol ingaan. Maar dat is niet het geval voor spoilers.
Als iedereen in het water springt moet je er ook niet meteen achteraan springen he.Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Ik zie iedereen (inclusief Simpilot op Youtube) dat ze spoiler/speedbrakes armen voor TO
Ik heb even geen tijd om nu de FCOM van de 737 op te zoeken maar ik heb redelijk wat uurtjes op de PMDG 737Ngx er op zitten en heb getracht hier ook redelijk serieus mee om te gaan.
Ben in de FCOM nog nooit tegengekomen dat je de spoilers armed voor Take-OFF.
Maar ik ben geen ATP dus hopelijk komen @Bolk of @Propane even in de lucht om ons airmchair pilots even te helpen?
Simpilot is een Airbus piloot, neem aan dat hij weet wat hij doetkillerbee1958 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Als iedereen in het water springt moet je er ook niet meteen achteraan springen he.
Ik denk het laatste inderdaad.Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Je bedoeld, als je TO/GA activeert activeer je ook de spoilers bij TO of bedoel je dat ze geactiveerd worden doordat ik TO/GA niet activeer?
Spoilers wel armen voor de takeoff, als je die armed en de autobrakes op RTO staan komen de spoilers naar buiten als je de takeoff afbreekt.killerbee1958 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Eh, spoilers moet je helemaal niet armen toch bij Take-off? (allen bij landing).
http://www.a320dp.com/A32...-controls/sys-7.10.1.html
Je vraagt naar 'Wat doe ik fout', vervolgens geven mensen met ervaring met dit toestel je informatie, wat je dan weer niet wil aannemen omdat je op YouTube andere dingen ziet. Wellicht dan de vraag niet stellen en ze YouTube videos geloven...Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Simpilot is een Airbus piloot, neem aan dat hij weet wat hij doet
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
[ Voor 44% gewijzigd door upclocker op 10-10-2020 10:40 ]
joh rustig maar. Er staat niet voor niets ene knipoog achter. En om met jouw redenering mee te gaan. Meteen maar veronderstellen dat ik achter iedereen aanren op youtube kan ik ook dan ook als beetje kort door de bocht interpreteren. Alleen ik doe dat niet.Craftop schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Je vraagt naar 'Wat doe ik fout', vervolgens geven mensen met ervaring met dit toestel je informatie, wat je dan weer niet wil aannemen omdat je op YouTube andere dingen ziet. Wellicht dan de vraag niet stellen en ze YouTube videos geloven...
Wat ik altijd begreep is dat Boeing piloten de spoliers met de handmoeten activeren bij rejected takeoff, bij airbus is dan dan idd automatisch. Aleen bij mij stonden ze in de 787 dus deployed na de take off, en ik had even niets zelf gedaan.upclocker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:38:
Bij Airbus arm je de spoilers wel, bij Boeing niet. Spoilers deployen automatisch over het algemeen als je reverse thrust selecteert.
ik zie dat @MBgek het juiste antwoord geeft voor de BUS.
Daar dus wel spoilers armen.
Echter ik word gesteund door @upclocker dat het voor Boeing dus juist weer niet moet.
En zo zie je maar, het vereist toch echt wat kennis van het specifieke toestel om het juiste antwoord te geven
En @Trin1ty vroeg het mbt tot de A320 en de 788. Blijkbaar is het antwoord verschillend voor deze twee kisten.
Denk dus echt dat je bij Boeing de Spoilers NIET moet armen bij take-offTrin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Wat ik altijd begreep is dat Boeing piloten de spoliers met de handmoeten activeren bij rejected takeoff, bij airbus is dan dan idd automatisch. Aleen bij mij stonden ze in de 787 dus deployed na de take off, en ik had even niets zelf gedaan.
Dit is dus overigens ook wat mij er van weerhoudt om vol voor FS2020 nog te gaan.
Het lijken allemaal nuances maar de bediening van een bus versus een boing (ja bewust fout getypt
Ik ben dus toch voorlopig weer even terug bij Prepar3d met mijn QW 787 en de PMDG 737NGx
[ Voor 28% gewijzigd door killerbee1958 op 10-10-2020 10:49 ]
Nee hoor. Ook bij Boeing deployen de ground spoilers automatisch als hij niet gearmed is. Moet wel aan de volgende voorwaarden worden voldaan:Trin1ty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Wat ik altijd begreep is dat Boeing piloten de spoliers met de handmoeten activeren bij rejected takeoff, bij airbus is dan dan idd automatisch. Aleen bij mij stonden ze in de 787 dus deployed na de take off, en ik had even niets zelf gedaan.
-speed > 60kts
- thrust levers idle
- reverse thrust positioned for reverse thrust.
Bij Boeing staan de autobrakes op RTO, bij Airbus op Max.
Voor de landing arm je, zowel voor Airbus als voor Boeing, de spoilers, en selecteert autobrakes naar smaak.
Een mogelijkheid dat je spoilers plotseling extenden zou kunnen zijn dat je ergens misschien die dingen gemapt hebt op een switch of slider op een joystick.
Een andere mogelijkheid, maar ik weet niet of die logic al geimplementeerd is in MSFS, is dat als het kanaal dat je gebruikt voor je throttle af en toe een nul waarde doorgeeft (slecht contact?), de sim denkt dat je de start afbreekt, en de spoilers extend.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Mooie kleurstelling, zsm releasen!aap schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:02:
Ik heb vanavond wat gestoeid om zelf een livery te maken voor Tweakers Aviation. Het is nog niet helemaal perfect, maar het begint al ergens op te lijken.
[Afbeelding]
Ik heb dit vliegtuig met m'n zuurverdiende centen gekocht in OnAir, maar er is niet echt mee te vliegen zo.
[ Voor 4% gewijzigd door jorank op 10-10-2020 14:33 ]
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Wat loopt er vast? Heb je de avionics switch wel aan? Als de avionics switch uit is doet bijv de com2 het niet. Is in het echt ook zo, alleen staat er dan een kruis doorheen. Dit is in de sim helaas niet het geval en dan lijkt het alsof hij het niet doet.jorank schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:32:
Zijn er mensen die met de DA62 vastlopende avionics ervaren?
Ik heb dit vliegtuig met m'n zuurverdiende centen gekocht in OnAir, maar er is niet echt mee te vliegen zo.
Die staat wel op aan.upclocker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Wat loopt er vast? Heb je de avionics switch wel aan? Als de avionics switch uit is doet bijv de com2 het niet. Is in het echt ook zo, alleen staat er dan een kruis doorheen. Dit is in de sim helaas niet het geval en dan lijkt het alsof hij het niet doet.
De eerste half uur van de vlucht was er niks aan de hand, maar nu blijft bijvoorbeeld de altitude op 19000ft staan, doet de AP niks meer en blijft die kleine map links onderin op het linker scherm ook stil staan.
Edit: Op het rechter scherm doet alles het wel.
[ Voor 3% gewijzigd door jorank op 10-10-2020 14:45 ]
Oké dan weet ik het ook niet. Ik ben er zelf nog niet tegen aangelopen.jorank schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:43:
[...]
Die staat wel op aan.
De eerste half uur van de vlucht was er niks aan de hand, maar nu blijft bijvoorbeeld de altitude op 19000ft staan, doet de AP niks meer en blijft die kleine map links onderin op het linker scherm ook stil staan.
Edit: Op het rechter scherm doet alles het wel.
Als je de autopiloot aanzet moet je de yaw damper (YD) ook aanzetten, dan gaat die melding weg. Pitot is ook een knopje voor, zet die aan en de melding verdwijnt.Timbox88 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:09:
Iemand enig idee wat dit voor melding is? ALs ik mijn AP aanzette, kwam er in die gele letters ÁP ON YD OFF, PITOT NO HT L-R te staan. Daarnaast ging het 'master caution' lampje branden. Bij uitzetten AP was het weg en bij AP aanzetten steeds weer terug..[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aanvulling, YD zit naast de AP, pitot heat zit bij de knopjes voor de de-icing.
[ Voor 3% gewijzigd door ThunderaceNL op 10-10-2020 15:14 ]
Maar voor zover ik weet heb ik nooit de YD aangezet (want wist dit niet) maar heb die melding nooit eerder gehad (bijna 70 vlieguren nu). Enig idee hoe dat kan?ThunderaceNL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Als je de autopiloot aanzet moet je de yaw damper (YD) ook aanzetten, dan gaat die melding weg. Pitot is ook een knopje voor, zet die aan en de melding verdwijnt.
Aanvulling, YD zit naast de AP, pitot heat zit bij de knopjes voor de de-icing.
Niet elk vliegtuig met een AP heeft een Yaw Damper (YD). Echter, als deze er wel in zit, krijg je die melding eigenlijk standaard. Er is bij sommige vliegtuigen met YD daarentegen wel een bug geweest dat deze standaard aan stond als je AP aan zette (en niet uit kon), dus kreeg je die melding ook nooit.Timbox88 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Maar voor zover ik weet heb ik nooit de YD aangezet (want wist dit niet) maar heb die melding nooit eerder gehad (bijna 70 vlieguren nu). Enig idee hoe dat kan?
[ Voor 18% gewijzigd door Craftop op 10-10-2020 15:24 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Heb er ongeveer even veel uur in zitten, heb die melding al vrij vaak langs zien komen. Voor zover ik weet moet je bij AP altijd de YD ook aanzetten als die er in zit.Timbox88 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Maar voor zover ik weet heb ik nooit de YD aangezet (want wist dit niet) maar heb die melding nooit eerder gehad (bijna 70 vlieguren nu). Enig idee hoe dat kan?
Niet veel hoogteverschillen maar door de vele meren en bossen, wel een mooi stukje om te vliegen.
:strip_exif()/f/image/0mx8bGoEr7kZhpZu2uoYuXYF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ecgSpU9e7oYWgR4ZBHuOHTuB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KOlnS26d4bnuBT1S0MYnHWvf.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig de landing ook tot een goed einde kunnen brengen (bijna perfecte landing zelfs, netjes throttle terug en in de baan laten zakken, met reverse thrust de TBM op een kwart baan stil weten te zetten, etc.), ook al knoopte MSFS zich tijdens de vlucht een keer of 3 bijna op, klapperde mijn USB en crashte ik de eerste poging daardoor in een weiland omdat net op een kritiek punt, mijn joystick niets meer deed.
Enige jammere is dat op de eoa manier de succesvolle vlucht van pak 'm beet 30 minuten, niet in het logboek staat.
[ Voor 17% gewijzigd door unezra op 10-10-2020 16:02 ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Bekende bug sinds de laatste update. Komt voor bij alle vliegtuigen met G1000/G3000. Heb het ook al eens gehad. Op zich zou de AP etc. het nog moeten doen alleen kan je op de PFD niet meer zien wat je precies doet. Heb het zelf gehad in de TBM en daarin kon ik m.b.v. de back-up gauges alsnog de vlucht volledig op AP afmaken. Tijdens de ILS landing ging het scherm trouwens opeens weer werken.jorank schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:32:
Zijn er mensen die met de DA62 vastlopende avionics ervaren?
Klopt inderdaad! Op het laatste moment deed ie het weer.tup61 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:42:
[...]
Bekende bug sinds de laatste update. Komt voor bij alle vliegtuigen met G1000/G3000. Heb het ook al eens gehad. Op zich zou de AP etc. het nog moeten doen alleen kan je op de PFD niet meer zien wat je precies doet. Heb het zelf gehad in de TBM en daarin kon ik m.b.v. de back-up gauges alsnog de vlucht volledig op AP afmaken. Tijdens de ILS landing ging het scherm trouwens opeens weer werken.
Hopelijk word het snel gefixt.
ze zijn met een Aerostar 600 waarbij dus Accu feel ook mee komt ... ik hoop zelf dat ze ACCU FEEL ook appart gaan uitbrengen
https://a2asimulations.co...020-p3d-and-the-aerostar/
en ook hoop ik dat ze V3 daarvan met de vliegtuigen ook weer zullen toevoegen an FS2020
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 10-10-2020 17:38 ]
Edit: Live weather helemaal stuk op het moment? Amsterdam is ook strak blauw. Alles staat op 'live' wat betreft weather, traffic etc.
[ Voor 26% gewijzigd door Nielster op 10-10-2020 18:34 ]
Net leek het weer boven Eindhoven echt prima op het weer hier (Tilburg). Boven Duitsland trok de boel open, dus werkte hier net wel. Wel volle bak CTD na een keurige landing op Keulen... 😐Nielster schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:34:
Ik wil graag beginnen met NeoFly. Iemand een aanrader waar te beginnen? Ik heb britisch columbia geprobeerd maar daar lijkt live weather niet te werken (alleen maar strak blauwe luchten)
Edit: Live weather helemaal stuk op het moment? Amsterdam is ook strak blauw. Alles staat op 'live' wat betreft weather, traffic etc.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Onweer in de lucht, maar hopelijk weinig last van.
Vanmiddag OpenTrack geinstalleerd, met de app Smoothtrack op de telefoon. Dat werkt echt heel erg goed en fijn
:strip_exif()/f/image/IbpO3tjXM2kvzWG1fjhujLLt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HZK2W8RJ3mevM28RBbe1Vcdl.jpg?f=fotoalbum_large)
Het klaart al wat op
:strip_exif()/f/image/bjP0DqP9ZLVOkMeiVKFysXm1.jpg?f=fotoalbum_large)
En we zijn er, met een mooie regenboog nog wel!
:strip_exif()/f/image/6b0K0UgBEbUDV1zKkYL716fN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2020 21:14 ]
Kan dat niet gewoon met je webcam? Dit bijv https://github.com/AIRLegend/aitrackHoogie2004 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:37:
Zo, onderweg voor een kort stukje in de Longitude, vanaf een klein vliegveldje zonder ATC naar Vancouver.
Onweer in de lucht, maar hopelijk weinig last van.
Vanmiddag OpenTrack geinstalleerd, met de app Smoothtrack op de telefoon. Dat werkt echt heel erg goed en fijn
Of FaceTrackNoIR.
Iemand ervaringen?
Ik heb geen losse webcam, en OpenTrack + Smoothtrack was niet echt duur (ok,de app was 10 euro ofzo...)DoubleYouPee schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Kan dat niet gewoon met je webcam? Dit bijv https://github.com/AIRLegend/aitrack
Of FaceTrackNoIR.
Iemand ervaringen?
Dus voor het te proberen dacht ik, laten we dat maar doen, zeker omdat de reviews behoorlijk positief zijn van de Smoothtrack app (hij schijnt beter te zijn als de alternatieven).
Ik merkte bij de 2e vlucht nadat ik het had gebruikt al dat ik het miste (was de app vergeten aan te zetten), en dan voelt de muis ineens heel raar om rond te kijken. Alleen tijdens de startup / shutdown verkies ik muis boven de tracking, en dan pauzeer ik de app gewoon even (er zit een handige pauze knop op).
Werkt echt gelijk! Niks in MSFS2020 instellen...😃
Zelfs in mijn donkere kamer... dat had ik dus niet verwacht. Nu even finetunen...
[ Voor 20% gewijzigd door DoubleYouPee op 10-10-2020 22:59 ]
Link: https://flightsim.to/file...-208-caravan-tweakers-net
:strip_exif()/f/image/qaTTH9K71YMukc53FJkqAIpw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2NA2OCqZDIRbs38ULBJlBqgN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T6OU6Fp58iu5gKkRm8lZnNlf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door aap op 11-10-2020 11:07 ]
Eenmaal weer terug mét passagiers ben ik leeg verder gevlogen naar LFAM waar 3 mensen zaten te wachten om naar London City (EGLC) te vliegen, de gewenste bestemming van de eigenaar van dit vliegtuig.
De FSE Tweakers Aviation Cessna terug naar huis brengende kom ik onbedoeld precies langs m'n favoriete racetrack, Brands Hatch.

In flight engine startup procedure ... step one: bring spare pants and underwear
[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 11-10-2020 08:29 ]
Ja dit gebeurt me ook knap vaak wel zonde ook want de borden zijn ook weer niet goed genoeg op de meesten vliegvelden om je weg te kunnen vinden. Ook zou ik graag zien dat op gras vliegvelden de onground navigatie hulp zichtbaar is.Timbox88 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:39:
Hebben jullie ook vaak dat als je vlak voor landing de ATIS probeert in te tunen, er niks gezegd wordt en je dus geen info krijgt?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc