Acties:
  • +5 Henk 'm!
Speciaal voor @ravw :

https://flightsim.to/file/1336/vlaardingen-noordoost

Stukje scenery op bestelling!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Sv7HRq2vGeMxSsP9H6PjqH4ZjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyEZK4FVWoOb8ioIZvlzVrt2.jpg?f=fotoalbum_large

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Yihaaa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Tjsa, dat is wel weer waar.
Ik heb nog even om er over na te denken/research te doen....
Ik heb hier zo'n Philips monitor, is echt wel heel gaaf en ben blij dat ik geen last heb van die kaders van de schermen. Maar... ik krijg al al nekpijn van mijn monitor. Vooral als je veel gebruik maakt van de external camera en de meters in de gaten wil houden, die staan helemaal links en rechts, je blijft maar draaien met je nek. Volgens mij is dat met 3 monitoren, zo te zien, nog heftiger.

Net de Saba landing challenge gedaan, leek perfect te gaan, krijg je dit weer... (zucht)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/McGHXpg/2020-10-06-22-19.png

Gisteravond wel gelukt overigens (al had dat nog wel beter gekund)

[ Voor 6% gewijzigd door renem op 06-10-2020 23:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@DigitalExorcist

Even snel gekeken maar hij is _/-\o_
nu is het wel duidelijker te zien ..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/15Z79wnJ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-06-23-32-54-65.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L6RvdSwW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-06-23-32-59-13.png

Nog even snel een nacht shotje gemaakt op realttime maar het was gelijk regen en veel mist

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BQQDcndJ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-06-23-33-42-83.png

mijn dank ik groot _/-\o_
het leukste is die Berk die voor mijn neus staat hier is ook te zien :+
had al wel verwacht dat die door een storm een keer om zou gaan maar nog steeds niet ... heb dat ding al diverse keren plat zien gaan maar niet breken :+

zelfs het stuk van de nieuwe trambaan / fietsbrug staat er op ,die is hier nu net 4 jaar

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 23:49 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
@ravw Berk/Birch is taai spul https://www.woodbin.com/ref/wood-strength-table/ mits het goed geworteld is natuurlijk

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

Ik heb net mijn nieuwe FSEconomy account proefgedraaid. Het is wel een programma met een leercurve. Zowel de registratie als de installatie van de tools was even wat uitzoekwerk.

Toen ik alleen aan de praat had, kreeg ik mijn eerste vlucht maar niet gestart, omdat FSEconomy vond dat de Cessna die ik gehuurd had niet op Teuge stond, waar ik al met draaiende motor stond. Een half uur lang googelen en toen zag ik opeens dat ik EHTE had gelezen waar ETHE stond |:(
ETHE is blijkbaar een militair vliegveld in Duitsland en dat bestaat natuurlijk niet in MSFS....

Toen toch maar weer naar Californie uitgeweken omdat ik daar dan wel een combinatie van een beschikbaar huurvliegtuig met betalende passagiers vond. Bij mijn tweede vlucht dacht ik slim te zijn door een extra passagier mee te nemen die naar een vliegveldje moest dat maar 10 nm verder lag dan het vliegveld waar ik de andere passagier moest afzetten. Maar toen bleek dat vliegveldje ook weer niet te bestaan in MSFS. Ik heb de vlucht 3 x moeten maken voordat ik met al mijn VFR skills de locatie kon herkennen waar dat vliegveld zou moeten zijn (gewoon een boerderij in een monotoon landbouwlandschap, zonder dat er ook maar iets van een herkenbare airstrip te zien was).

Het zou wel fijn zijn als ze een filter konden maken in FSEconomy dat je alleen opdrachten kunt zien waarvan de bestemmingen ook in MSFS zitten, want ik vond het zo vooral een frustrerende ervaring.

Desondanks &1700 dollar verdiend in een avondje. Er zijn dagen dat ik dat niet mee naar huis breng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:52:
offtopic:
@ravw Berk/Birch is taai spul https://www.woodbin.com/ref/wood-strength-table/ mits het goed geworteld is natuurlijk
Ik weet het , heb geleerd voor hovenier , een Betula is heel sterk en daarbij , dat is met alles , als iets goed gewortelt is dan is het goed en sterk . >:)
nu weer ontopic

@aap ja leuk he die onzichtbare airstips :-) ik heb ze op mijn routes vaak ook gehad , zelfs als je er soms boven zit zie je ze niet eens liggen

maar dat is juist het leukste van dit spel/sim op die onbekente airports gaan vliegen ..
heb het met FSX diverse keren gehad dat ik een leuke route had uitgestippelt van een uur ..
kom je daar aan is het een seabase airport .. kom je daar aan zonder drijvers .. zeker in Alaska moet je daar voor uit kijken nooit blind gaan met een plane .. eerst even op google naar de naam van de airport zoeken of het nummer
dat doe ik nu ook als ik weer eens een vluchtje gaat maken naar een onbekent gebied. of in en onbekent egbied .. zoek eerst op wat voor soort velden het zijn ...
GA kan bijna overal wel landen , maar met een ailiner word het toch wel iets moeilijker als je op een runway aan komt die bij iemand gewoon op zijn landgoed ligt

[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 07-10-2020 00:10 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Elzavo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Hier geen glitches met een ryzen 3600 boost en A-XMP aan.
Maar als ik het waag de gpu een mem-clock-boostje te geven krijg ik een gratis ALT-F4 tijdens het laadscherm.
Aha, nu heb ik zo'n Sapphire OC kaart, waarbij de boost clock een stukje hoger ligt.

Zou het hierdoor kunnen komen?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

renem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:14:
[...]
Ik heb hier zo'n Philips monitor, is echt wel heel gaaf en ben blij dat ik geen last heb van die kaders van de schermen. Maar... ik krijg al al nekpijn van mijn monitor. Vooral als je veel gebruik maakt van de external camera en de meters in de gaten wil houden, die staan helemaal links en rechts, je blijft maar draaien met je nek. Volgens mij is dat met 3 monitoren, zo te zien, nog heftiger.
In external view wel. :)

Maar in cockpit view vind ik het juist heel tof, omdat je zonder je cam te sturen meteen links en rechts uit het raam kunt kijken. (Al draai ik alsnog vaak de cam even om extra goed uit het raam te kijken.)

External view gebruik ik vooralsnog praktisch alleen als ik in een stabiele fase van de vlucht zit en/of autopilot aan heb staan. Dan boeien die wijzers ook niet echt.

Wat ik wel een groot nadeel vind aan zo'n ultra ultra wide setup, is dat de randen extreem vervangen. Hier is dat aan de linkerkant wel redelijk te zien (willekeurig screenshot gepakt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgHvkduKZUxCJafqhPMDTaY16WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQjcIsfsWIV6RHA7Eb0niVqZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 07-10-2020 07:53 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 22:37
zwammen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Patch is 15 oktober zoals eerder gezegd door Asobo
[Afbeelding]
Ik zie 15 oktober America & The Caribbean, betekent dat eenzelfde soort update als Japan? (want dan blijf ik nog wat langer rondhangen daar.)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:53:
[...]

Ik zie 15 oktober America & The Caribbean, betekent dat eenzelfde soort update als Japan? (want dan blijf ik nog wat langer rondhangen daar.)
Nee helaas, is een filmpje van plekken die ze daar aandoen. Net als vorige week Europa aan de beurt was als filmpje. Gok dat de eerstvolgende ‘worldupdate’ met de VS pas over 2/3 maanden komt.

YouTube: Microsoft Flight Simulator – Europe – Around the World Tour

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:53
Toch een beetje verwarrend.. Alle drie de Groningen-mods verwijderd, daarna alleen de Gasunie mod teruggezet. En jawel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by7_rFvOl84cGp_oGbbk4cnEN7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MNJlVEGwaya19vxNgxqQSEev.png?f=fotoalbum_large

Spel afgesloten en de Groningen-centrum mod aangezet. En jawel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Id0ujt54-uJ148eOrT7NRhsHkrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vRK8a8jc2hWcKTigWKhZ5SVL.png?f=fotoalbum_large

So far so good.. Het voetbalstadion zet ik er later wel bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JOM92 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

Nee helaas, is een filmpje van plekken die ze daar aandoen. Net als vorige week Europa aan de beurt was als filmpje. Gok dat de eerstvolgende ‘worldupdate’ met de VS pas over 2/3 maanden komt.

YouTube: Microsoft Flight Simulator – Europe – Around the World Tour
pas over 2 / 3 maanden ? denk dat het dan niet meer nodig is want dan herken je niets meer van bing ...

Als je ziet hoe veel mods er nu uitkomen perdag en dat mensen nu al hele steden gaan uitbrengen en grote gebieden
dan zal het over 3 maanden denk ik nog maar weinig van Bing te zien zijn .. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 18:24
ravw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

pas over 2 / 3 maanden ? denk dat het dan niet meer nodig is want dan herken je niets meer van bing ...

Als je ziet hoe veel mods er nu uitkomen perdag en dat mensen nu al hele steden gaan uitbrengen en grote gebieden
mee eens, het gaat extreem hard, zowel kwa scenery als liveries als airports. En als je dan nagaat dat MFS2020 nog maar 7 weken uit is, dan kun je je bijna niet voorstellen wat er over een jaar allemaal wel niet beschikbaar zal zijn.

En aangezien praktisch alles gratis is en door de community gemaakt wordt met behoorlijk hoge kwaliteit, dan zie ik het toch wel enigzins somber in voor die paar partijen die commercieel sceneries of airports maken.

Ik heb gisteren overigens de Groningen scenery even laten zien aan familie tijdens een vlucht demo, die sloegen stijl achterover dat dat tegenwoordig mogelijk in een game. Het is echt indrukwekkend als je bekende plekken met custom scenery laat zien in mfs2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Tja ik verzin het zelf ook niet:
YouTube: Developer Q&A Twitch Series: Top Community Questions [9.30.20]

Check tussen 1:55 - 2:20. USA world update later this year en uberhaupt komen world updates volgens hen elke 2/3 maanden.

Eigenlijk zeg je dus dat er in de toekomst helemaal geen world updates meer nodig zijn vanuit Flight Simulator omdat er binnen 2/3 maanden al niets meer van Bing zichtbaar is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JOM92 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Tja ik verzin het zelf ook niet:
YouTube: Developer Q&A Twitch Series: Top Community Questions [9.30.20]

Check tussen 1:55 - 2:20. USA world update later this year en uberhaupt komen world updates volgens hen elke 2/3 maanden.

Eigenlijk zeg je dus dat er in de toekomst helemaal geen world updates meer nodig zijn vanuit Flight Simulator omdat er binnen 2/3 maanden al niets meer van Bing zichtbaar is :p
ja als mensne nu al hele steden en gebieden weten over te zetten zo als het in gllgle maps is dan heeft een landschap update van Bing niet meer noidg , wnat als zo'n addon daarover heen staat dan zie je die verbetering toch niet .

en het is wel goed voor mensen die geen addons of mods gebruiken
maar ik denk dat het nog niet zo snel zal gaan dat hele landen complet gaan overgezet worden naarGoogle ..

Wat ik natuurlijk wel hoopt ..
Maar ik ben nu al alle payware een beetje aan het afwachten heb al een heel aardig lijst je maar ik wacht nog even hoe het met store en MSFS zelf gaat ..
en dan ook met de addon makers

het enige waar ik dnek ik nog wel geld aan uitzal geven is vliegtuigen maar die komen denk ik voorlopig nog niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30
@DigitalExorcist is dit ook jouw werk? Of van een andere enthousiasteling? https://www.rtvnoord.nl/n...-in-Flight-Simulator-2020

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

En dan te bedenken dat ik voor FSx add-ons destijds een godsvermogen heb neergeteld |:(

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Klopt! :) de Euroborg was niet van mij (heb ik wel gemaakt maar niet afgekregen voordat iemand anders me vóór was..

Gaaf filmpje! En leuk dat RTV Noord het oppikt. Ik heb het filmpje zelf niet gemaakt overigens hoor.... maar het is inderdaad 'mijn' scenery.

[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 07-10-2020 11:06 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:59:
En dan te bedenken dat ik voor FSx add-ons destijds een godsvermogen heb neergeteld |:(
denk dat je niet de enige bent , er zijn heel veel mensne die er veel aan betaalt hebben,

zo als ik ook en zelfs dingen diverse keren dubbel gekocht , omdat het voor een andere FS was ..

want ik was zo wel met FSX , XP11 en Aerofly FS2 bezig

je als je dan daar LOWI voor elke FS wil hebben dan ga je daar voor betalen ..

daarom ben ik daar nu wel een beetje mee egstopt

ik wil wel het gebied waar ik nu veel vliegt wel zorgen dat daar veel dingen komen maar ik ga nu langer afwachten en wachten als er eens aanbiedingen zijn , dan koop ik ze wel
en daarbij het moet dan ook echt wel niet alleen een paar huisjes zijn , maar ook en gedeelte van het landschap mee nemen en omgeving

dan wil ik daar nog wel een keer wat geld aan uit geven
sommige airport staan wel op mijn lijstje zo dra die komen dan haal ik ze wel
en zo met vliegtuigen ook
de mooney heeft nooit op mijn verlanglijst gestaan maar heb ik wel gekocht omdat er goede verhalen rond gingen en daar heb ikzeker geen spijt van , dus ook dat soort dingen moet je even afwachten

maar we kunnen niet in de toekomst kijken hoe het gaat lopen en wat we nog allemaal aangeboden krijgen
maar denk wel dat deze FS mij nog een hoop geld gaat kosten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Gaaf filmpje! En leuk dat RTV Noord het oppikt. Ik heb het filmpje zelf niet gemaakt overigens hoor.... maar het is inderdaad 'mijn' scenery.
'Er moet nog heel wat gebeuren' en 'een behoorlijke verbetering'... wat een zeurpiet, zeg. (En dan houd ik het netjes.) Denkt hij dat het nog heeeeeeeel veel beter kan dan? Beetje onrealistische verwachtingen? :?
ravw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
maar ik denk dat het nog niet zo snel zal gaan dat hele landen complet gaan overgezet worden naarGoogle ..

Wat ik natuurlijk wel hoopt ..
Zou er niet op rekenen: er is een reden waarom MSFS grotendeels gestreamd wordt, natuurlijk. 8) Groningen valt nog mee met 700 Mb (of zo?) maar Dublin (dacht ik) besloeg 10 Gb. Wat denk je dat een hele regio of laat staan een land zal beslaan? Ik hou het lekker bij default MSFS scenery. Ik zal zo nu en dan wel wat scenery downloaden om het even te bekijken (installeren gaat heerlijk makkelijk in MSFS) maar ik ga zeker niet mijn wereld volbouwen met addons. Ik hou alles liever bij 'out of the box' streaming scenery. Leuk zat. Zeker met alle updates die de komende jaren nog gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:57:

Het zou wel fijn zijn als ze een filter konden maken in FSEconomy dat je alleen opdrachten kunt zien waarvan de bestemmingen ook in MSFS zitten, want ik vond het zo vooral een frustrerende ervaring.
Daar is een addon voor: ;)
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/can-i-fly-there/ (ook voor Chrome)

Maar de aircraft en ICAO json's kun je hier vinden en importeren in Can i fly there.
https://gitlab.com/layl/can-i-fly-there-data/-/releases
(Importeren als je op vliegtuig icoon van de addon rechtsboven in de browser klikt.)

Ps, je kunt de Tweakers Aviation groep joinen en een 172 huren van de groep. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PerlinNoise op 07-10-2020 11:20 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
tup61 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:14:
..

Ik hou het lekker bij default MSFS scenery. Ik zal zo nu en dan wel wat scenery downloaden om het even te bekijken (installeren gaat heerlijk makkelijk in MSFS) maar ik ga zeker niet mijn wereld volbouwen met addons. Ik hou alles liever bij 'out of the box' streaming scenery. Leuk zat. Zeker met alle updates die de komende jaren nog gaan komen.
ja, zo doe ik het ongeveer ook, maar dan met 1 uitzondering, ik heb wel sceneries gedownload van gebieden waar ik iets mee heb of waar ik vaker verwacht te vliegen. In dit geval heb ik dan Groningen, Sydney (ook een geweldige scenery addon) en wat steden in Italie toegevoegd. Daarnaast heb ik een aantal veel gebruikte airports in nederland toegevoegd omdat ik daar toch wat vaker land.

Zo is het prima in de hand te houden kwa hoeveelheid mods en zijn het ook mods die ik veel gebruik op die manier.

Enige waar ik me tot nu toe echt aan stoor tijdens het vliegen (en ik hoop dat daar in de toekomst een update voor gaat komen of mod) is dat de wegen allemaal groen zijn in MFS2020. Dat komt door die bing maps, maar ik had het toch liever als asfalt gerenderd zien worden want ze herkennen het in mfs toch wel gezien het verkeer dat over al die groene wegen rijd.

Maar voor de rest, het is elke keer weer een sensatie om een nieuw gebied te ontdekken of 1 van de tips hier kwa lokatie op te volgen en zo mooie gebieden te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 19:26
aap schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:57:
Ik heb net mijn nieuwe FSEconomy account proefgedraaid. Het is wel een programma met een leercurve. Zowel de registratie als de installatie van de tools was even wat uitzoekwerk.

Toen ik alleen aan de praat had, kreeg ik mijn eerste vlucht maar niet gestart, omdat FSEconomy vond dat de Cessna die ik gehuurd had niet op Teuge stond, waar ik al met draaiende motor stond. Een half uur lang googelen en toen zag ik opeens dat ik EHTE had gelezen waar ETHE stond |:(
ETHE is blijkbaar een militair vliegveld in Duitsland en dat bestaat natuurlijk niet in MSFS....

Toen toch maar weer naar Californie uitgeweken omdat ik daar dan wel een combinatie van een beschikbaar huurvliegtuig met betalende passagiers vond. Bij mijn tweede vlucht dacht ik slim te zijn door een extra passagier mee te nemen die naar een vliegveldje moest dat maar 10 nm verder lag dan het vliegveld waar ik de andere passagier moest afzetten. Maar toen bleek dat vliegveldje ook weer niet te bestaan in MSFS. Ik heb de vlucht 3 x moeten maken voordat ik met al mijn VFR skills de locatie kon herkennen waar dat vliegveld zou moeten zijn (gewoon een boerderij in een monotoon landbouwlandschap, zonder dat er ook maar iets van een herkenbare airstrip te zien was).

Desondanks &1700 dollar verdiend in een avondje. Er zijn dagen dat ik dat niet mee naar huis breng.
Ook FSeconomy maar eens geprobeerd gisteren.
Beide vluchten gingen goed en ook geen crash van MSFS gelukkig.
2e vlucht al 5000$ in 45min verdiend met de Cessna 208.

Wat ik wel jammer vind is dat ik nu al weinig beter verdienende vluchten kan vinden. Geen A320 of B747 vluchten/rentals of wat dan ook waar je 5 of 6 cijfers kan verdienen. Ik zie nu al dat de progressie redelijk gelimiteerd is.
Blijf het jammer vinden dat zoiets na 15 jaar niet gewoon in MSFS zit.. en dan eigenlijk meet richting OnAir (wat weer paid subscription is :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
DoubleYouPee schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Ook FSeconomy maar eens geprobeerd gisteren.
Beide vluchten gingen goed en ook geen crash van MSFS gelukkig.
2e vlucht al 5000$ in 45min verdiend met de Cessna 208.

Wat ik wel jammer vind is dat ik nu al weinig beter verdienende vluchten kan vinden. Geen A320 of B747 vluchten/rentals of wat dan ook waar je 5 of 6 cijfers kan verdienen. Ik zie nu al dat de progressie redelijk gelimiteerd is.
Blijf het jammer vinden dat zoiets na 15 jaar niet gewoon in MSFS zit.. en dan eigenlijk meet richting OnAir (wat weer paid subscription is :/ )
ik weet niet of het ook kan in fseconomy, maar misschien dat je daar ook je kan specialiseren in bepaalde vluchten, dat levert dan meer op?

In onair kun je bijvoorbeeld dangerous goods specialist worden of medical transporter, dat soort carriere paden leveren echt enorm veel meer op dan standaard cargo vervoerder, ik kan me voorstellen dat zoiets ook in fseconomy zit.

Op zich ben ik het wel met je eens dat zoiets standaard in MFS2020 zou moeten zitten, dat voegt wel veel toe aan de game beleving als je echt een campaign erin hebt zitten met een skill tree en specialisaties. Op die manier ontdek je toch veel meer van omgevingen waar je normaal zelf nooit zou komen.

Aan de andere kant , losse programma's die zich er in specialiseren en integreren via simconnect met MFS dat vind ik zelf niet echt storend, het werkt allemaal megastabiel en voor mij voelt het wel als onderdeel van MFS zelf aan. In onair kun je ook al je personeel aan het werk zetten om voor je te vliegen en zo je bedrijf te laten groeien, zelfs als het programma niet draait. Ik ben wel benieuwd of FSEconomy dat soort dingen ook kan, ik verwacht van wel, maar ik heb onair al, dus om ook dat programma nog te gaan proberen kost me echt te veel tijd :D

Maar er is al best veel keuze voor campaigns gekoppeld aan MFS:

- Onair (betaald, iets meer als 2 euro per maand als je een subscription voor 2 jaar neemt)
- FS Economy (gratis)
- NeoFly (gratis)

En het zijn alle drie volgens mij wel goede programma's in hun gebied waarbij Onair en FSEconomy voor zover ik weet min of meer hetzelfde zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Wow. Just wow! Net weer verder met mijn wereldreis en een lange vlucht van Perth naar Adelaide. Maar check wat er, dankzij mist en ondergaande zon, voor prachtig schouwspel ontrafelde! Grappige is: toen het er uit zag als op eerste screen vond ik het al tof, maar werd alleen maar mooier! (Let niet op de hud, want durfde het niet weg te halen ivm mogelijke crashes haha) (Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Z7J8ocE63HJIFidoqrxkVKiSQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mORx03jzmOe8pUzWw4YFkrHN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5VDYPSSdcwWrdBZaNMVOEL991g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ezj8hQcvv2vxoe3ZKnO7BX4G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SkWNCs28CqS2g7dBMRnMsX8cx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrzbwL7ceDt6vSQntLp0GG8W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGq3y4_iFX_m29db1dbqJ0DP_r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1s4TtlbAMLgKX0hWu5aR4HV1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pass maar op dat het geen zandstormen of aswolken zijn .. daar kunnen de straalmotoren niet zo goed tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:28:
Pass maar op dat het geen zandstormen of aswolken zijn .. daar kunnen de straalmotoren niet zo goed tegen
Ik moest er toch doorheen haha ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:50:
[...]
Maar er is al best veel keuze voor campaigns gekoppeld aan MFS:

- Onair (betaald, iets meer als 2 euro per maand als je een subscription voor 2 jaar neemt)
- FS Economy (gratis)
- NeoFly (gratis)
En eigenlijk hoort Airhauler 2 ook nog in het rijtje, is volgens mij alleen nog niet geschikt voor MSFS. Heb Air hauler 1 gehad voor FSX, deze draaide volledig offline. Bent dus niet afhankelijk van een server.

Ik vind het ook niet vervelend om een extern programma te draaien en er voor te betalen. Voordeel is dat je even snel OnAir kunt opstarten en je werknemer aan het werk kan zetten zonder dat je MSFS op hoeft te starten.

Overigens heb ik de afgelopen weken de wekelijke survey van MSFS gedaan en ook daar kwamen de progressie / carrière mogelijkheden aanbod. Dus misschien dat in de verre toekomst tot de mogelijkheden gaat behoren, kan met wel voorstellen als addon bijvoorbeeld.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:25:
Wow. Just wow! Net weer verder met mijn wereldreis en een lange vlucht van Perth naar Adelaide.
Is de verlichting standaard of een mod? Heb zelf nog niet in de mist gevlogen, maar ziet er erg mooi uit

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
strider1007 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:53:
Toch een beetje verwarrend.. Alle drie de Groningen-mods verwijderd, daarna alleen de Gasunie mod teruggezet. En jawel:

[Afbeelding]

Spel afgesloten en de Groningen-centrum mod aangezet. En jawel:

[Afbeelding]

So far so good.. Het voetbalstadion zet ik er later wel bij..
Thanks! Dat werkte bij mij ook

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Gameaddict schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

En eigenlijk hoort Airhauler 2 ook nog in het rijtje, is volgens mij alleen nog niet geschikt voor MSFS. Heb Air hauler 1 gehad voor FSX, deze draaide volledig offline. Bent dus niet afhankelijk van een server.

Ik vind het ook niet vervelend om een extern programma te draaien en er voor te betalen. Voordeel is dat je even snel OnAir kunt opstarten en je werknemer aan het werk kan zetten zonder dat je MSFS op hoeft te starten.

Overigens heb ik de afgelopen weken de wekelijke survey van MSFS gedaan en ook daar kwamen de progressie / carrière mogelijkheden aanbod. Dus misschien dat in de verre toekomst tot de mogelijkheden gaat behoren, kan met wel voorstellen als addon bijvoorbeeld.
Is standaard! Vet he!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:53
Gameaddict schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

INderdaad Air Hauler 2 heft veel van de issues van bovenstaande tools op (geheel offline).
Maar Slopey is nog bezig om AH2 geschikt te maken voor FS2020 en heeft geen ETA afgegeven dus is voor nu nog geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
kripple schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Thanks! Dat werkte bij mij ook
En het voetbalstadion werkt ook weer !

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• robinez
Weer een mooie mijlpaal gehaald, zojuist mijn 100e Missie gedaan in OnAir en daardoor prachtige trips gemaakt in MFS2020.

In een paar weken tijd toch al heel veel plezier hieruit gehaald en ben toch al een aardige airline aan het opbouwen, 7 vliegtuigen waarvan 6 in eigen bezig, een aantal piloten in dienst. Op de kaart zie je dat Europa goed onder controle is met mijn vliegtuigen, nu uitbreiden naar amerika, canada en japan.

Dit gaat de goede kant op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpBhb8JgURE4R1wgPcJHeO4uzGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDzIaPJKiDGLhAiWYBvEMioL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SviYhlDKdKKRsrbwdIhM5I6sp6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOQuCuBahnx1fsmzpKyxzJSR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
robinez schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:15:
Weer een mooie mijlpaal gehaald, zojuist mijn 100e Missie gedaan in OnAir en daardoor prachtige trips gemaakt in MFS2020.
Heb je je 'echte' baan maar opgezegd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
Melotte schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Heb je je 'echte' baan maar opgezegd?
Haha, nee jo. Dit doe je met work orders die je klaarzet voor je ai piloten die zij zelf uitvoeren als ze niet aan het rusten zijn. En als jezelf tijd hebt dan vlieg je zelf een paar missies. Dus dat gaat allemaal in de cloud als je het eenmaal ingericht hebt. Ik heb natuurlijk niet zelf 100 vluchten gedaan. Was het maar waar, Zit op 41 uur nu in mfs en heb zelf zo’n 20 vluchten van die 100 gedaan (short <50nm vluchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Heb de self-loading cargo addon maar ook gekocht, alleen moet ik FSUIPC7 installeren ook, hoe doe je dat? Ik lees de readme maar snap nog niet waar ik de folder moet copieren nu :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
robinez schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

Haha, nee jo. Dit doe je met work orders die je klaarzet voor je ai piloten die zij zelf uitvoeren als ze niet aan het rusten zijn. En als jezelf tijd hebt dan vlieg je zelf een paar missies. Dus dat gaat allemaal in de cloud als je het eenmaal ingericht hebt. Ik heb natuurlijk niet zelf 100 vluchten gedaan. Was het maar waar, Zit op 41 uur nu in mfs en heb zelf zo’n 20 vluchten van die 100 gedaan (short <50nm vluchten)
Moet toch zeggen dat die workorders best wat tijd kosten om in te plannen. Eerst een redelijke hoeveelheid achtereenvolgende jobs kiezen, en vervolgens in een workorder zetten, zorgen dat het allemaal goed past met gewicht van de lading + voldoende brandstof, maar dat je niet te veel brandstof per airport bij tankt, want anders past er bij je volgende stop wellicht niet alle lading bij. En dat dan vooral je vliegtuigen. Leuk om er over na te moeten denken, maar kost toch wel de nodige tijd, haha!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vedrano schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:33:
Heb de self-loading cargo addon maar ook gekocht, alleen moet ik FSUIPC7 installeren ook, hoe doe je dat? Ik lees de readme maar snap nog niet waar ik de folder moet copieren nu :O
Zip-bestand uitpakken. Map FSUIPC7 ergens neerzetten waar je hem makkelijk kunt vinden, mag overal staan.
Helaas kan MSFS nog geen apps automatisch opstarten, dus moet je zelf doen door FSUIPC7.exe aan te klikken. FSUIPC7 draait nu buiten MSFS om, tegenstelling tot de voorgaande versies. Deze kon je in de menu balk vinden. Daarna kun je gewoon MSFS opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Binnenkort ook maar weer verder met m’n paneeltje. Ik kwam er vandaag achter dat goedkope encoders ook gewoon werken in Mobiflight.. ik heb er 6 besteld: HDG, ALT, V/S, CRS en heb dan nog wat over voor bijv. radio’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ben ik trouwens de enige die constant problemen heeft met z'n USB devices bij gebruik van FS2020? Ik hoor heel vaak als ik FS2020 opgestart heb, het USB disconnect en connect geluid. Niet alleen aan het begin ook wel eens als ik al een tijdje het 'spel' speel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
Vanavond een aantal Cargo Missies gedaan in de Bahamas. Dat is ook wel een enorme aanrader om daar een paar vluchten te doen. De omgeving is compleet anders dan Europa en Je vliegt over de Atlantische oceaan waarbij de kleurschakeringen rond de eilanden echt prachtig zijn.

Om hier het beste gebruik van te maken kun je het beste starten op onderstaand vliegveld en dan richting het oosten vliegen.

Vliegveld:
MYNN - Lynden Pindling International

Dit is een enorm groot vliegveld met 4 Runways en zelfs een ILS op runway 14 (leuk om te oefenen).

Ik heb een aantal fotos van 1 van mijn missies gemaakt daar:

foto 1: vertrek vanaf MYNN
foto 2: eerste eilanden groep richting het oosten
foto 3: aankomst bij de eilandengroep van mijn eindbestemming in het zuid oosten
foto 4: klaar maken voor de approach op vliegveld: MYEN - Norman's Cay

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOmJaFNMQlunRvEdH5jQdCGcrrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbthEEaSRsGKmQntNCVOdS9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIJB1SzpNrH-r_zAEeHyAzQWDng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7FKwX3Hf8aQI12yS40em9MP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CclKMiypYlDMXF6ktwW1CE9UmhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwDnZ67uFI4viKWJWzgtqfz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvhTryqPVX2L2bef1VlrVpXRjGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fy6lcbBV5wjqZlusED1g23M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coeny01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-11-2024
ik heb een vraag over de vliegtuig schaduw.
is het mogelijk om de vliegtuig schaduwen
uit te zetten (net als in fsx)dat scheelt wellicht een paar framerates.
is dat ook mogenlijk met de uitlaat gassen?

dank voor het mee denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coeny01 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:01:
ik heb een vraag over de vliegtuig schaduw.
is het mogelijk om de vliegtuig schaduwen
uit te zetten (net als in fsx)dat scheelt wellicht een paar framerates.
is dat ook mogenlijk met de uitlaat gassen?

dank voor het mee denken
schaduw kan je uit zteten bij de grafische options .. gewoon op low of zo zetten , of uit maar zal ik niet doen ..
en die uitlaatgassen , nee .. maar je kunt BLOOM wel uitzetten die doen toch niets .. daarvan zie je weinig verschil maar komen wel FPS vrij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aap

aap

Vanavond eerst even de Tour of Japan afgetikt. Ik heb vals gespeeld door op de maximale sim rate te spelen, maar in ieder geval kreeg ik zo geen CTDs. Je krijgt overigens geen enkele beloning hiervoor en de ToJ blijft gewoon op het main screen staan.

Toen ben ik maar verder gegaan met FSEconomy. @PerlinNoise bedankt voor de tips voor de can-I-fly-there plugin! Dat maakt het een stuk eenvoudiger om mogelijke vluchten te vinden.

Eerst heb ik een vlucht gedaan van 'FY6' naar Calgary. De vertrekluchthaven leek alleen een schuur met een parkeerdek te zijn, dus ik ben maar wat door een weiland gehobbeld en kon nog net voor een bomenrij optrekken. Toen ik eenmaal wat hoogte had, zag ik dat er aan de andere kant van de schuur een prima verharde startbaan was... 8)7
De vlucht ging verder soepel en ik maakte voor het eerst een landing geheel op ILS.

Toen kreeg ik de kans een lucratief vluchtje te maken van Ameland naar Hilversum in het ochtendgloren. Ik was nog nooit in Hilversum geweest dus ik moest even checken of dat grasveld inderdaad de luchthaven was. Na een initiële go-around geland midden in de weide. In het MSFS logbook werd dit niet als landing geregistreerd, dus ik had vast ergens op een specifieke lijn moeten landen, maar FSEconomy betaalde me gewoon uit. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2TU1SRDNZubcpn4TlUkiiGqFKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2UzAzqwahkRZznbCX0aqnyS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door aap op 08-10-2020 09:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strider1007
Het kale platte land van India achter me gelaten en nu aan de voet van de Himalaya aangekomen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0WtAy6nEIn7XcTGrIcWMlR9AqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pM3a01KFo3Wm0YiFPsEq4dOz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
robinez schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:59:
Vanavond een aantal Cargo Missies gedaan in de Bahamas. Dat is ook wel een enorme aanrader om daar een paar vluchten te doen. De omgeving is compleet anders dan Europa en Je vliegt over de Atlantische oceaan waarbij de kleurschakeringen rond de eilanden echt prachtig zijn.

Om hier het beste gebruik van te maken kun je het beste starten op onderstaand vliegveld en dan richting het oosten vliegen.

Vliegveld:
MYNN - Lynden Pindling International

Dit is een enorm groot vliegveld met 4 Runways en zelfs een ILS op runway 14 (leuk om te oefenen).

Ik heb een aantal fotos van 1 van mijn missies gemaakt daar:

foto 1: vertrek vanaf MYNN
foto 2: eerste eilanden groep richting het oosten
foto 3: aankomst bij de eilandengroep van mijn eindbestemming in het zuid oosten
foto 4: klaar maken voor de approach op vliegveld: MYEN - Norman's Cay

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zal niet veel cargo in dat vliegtuig passen of wel? :9 Verder wel toffe omgeving ja!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Craftop schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Zal niet veel cargo in dat vliegtuig passen of wel? :9 Verder wel toffe omgeving ja!
hehehe, nee inderdaad!

Er kon precies 30 kilo in per tripje, maar het was het enige vliegtuig dat nog te huur was in die omgeving, echt alle vliegtuigen daar waren verhuurd, dus het is een mega populair gebied daar.

Maar de 30 kg aan tijdschriften werden goed ontvangen door de toeristen op Norman's Cay, dus het was zeker een nuttig tripje naar Norman's Cay.

[ Voor 14% gewijzigd door robinez op 08-10-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Nu FSeconomy weer mensen toe laat vraag ik me af of ze nog iets gaan doen om de hoeveelheid kisten te verhogen, het is bijna onmogelijk soms om iets te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Ircghost schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:29:
Nu FSeconomy weer mensen toe laat vraag ik me af of ze nog iets gaan doen om de hoeveelheid kisten te verhogen, het is bijna onmogelijk soms om iets te huren.
Als het goed is past Fseconomy het automatisch bij aan vraag/aanbod. Dan komen er meer kisten zonder * (met * is kist van een player)

Als je de Tweakers Aviation groep join kunnen we samen sparen voor meer kisten die dan exclusief voor onze groep zijn. Er is nu 1 172 beschikbaar die meer stilstaat dan vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik zag de groep al ja, zal me aanmelden dit weekend :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strider1007
Ik vind dit toch leuker vliegen dat de woestijn rond Dubai:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SA8AxAsuUiMu5qNFD_mr0noKR6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GL56eXlZxINImt8f30O0NkbV.png?f=fotoalbum_large

Leuk landen hier..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Bz1iey-T5fiyibH5EQNe7cC0yU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7fanwWG4CQrd2khBDVflC8aS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mensen hier toevallig ervaring mee?

https://www.msfsaddons.org/freeware/plugin-vfrmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 19:26
Ircghost schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:29:
Eigenlijk geen problemen mee gehad.
Genoeg Cessna/King Air etc. Gisteren nog 10000$ gemaakt in 45min. Althans in de US.
Qua grotere vliegtuigen is het wel heel schaars ja, maar wat ik lees is dat altijd. Zo kan je bijv. geen 737 of A320 huren of kopen (grote dus al helemaal niet). Wel jammer, hopelijk gaan ze alles een keer op de schop gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 08-10-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Zo kan je bijv. geen 737 of A320 huren of kopen (grote dus al helemaal niet). Wel jammer, hopelijk gaan ze alles een keer op de schop gooien.
Dat gaan ze niet doen. FSEconomy is GA gericht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Werkt prima, als je hierboven mijn screenshots bekijkt, ik heb het op mijn 2e monitor draaien..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik zou eerder Little Nav Map als moving map gebruiken. LNM kan heel veel meer maar zelf gebruik ik 'm voornamelijk als moving map (met de map op full screen dus alle menu's en overige vensters uit beeld). Voordeel van LNM is dat je alle vliegvelden kan zien (vanuit de MSFS database) en je ook info kan oproepen daarover, zoals altitude, frequenties (com en nav), runways, etc. Je kan ook prima inzoomen voor het taxiën of gewoon om te zien waar welke baan nou is: dat gaat allemaal niet zo goed (of helemaal niet) in MSFS zelf. Ideale addon. Volgens mij kan VFRmap dat allemaal niet. LNM is ook makkelijk te 'installeren': unzippen waar je maar wilt, eenmaal de database updaten en klaar. VFRmap heeft volgens mij allerlei handelingen nodig (netwerk etc.) om het werkend te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door tup61 op 08-10-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

tup61 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Ik zou eerder Little Nav Map als moving map gebruiken. LNM kan heel veel meer maar zelf gebruik ik 'm voornamelijk als moving map (met de map op full screen dus alle menu's en overige vensters uit beeld). Voordeel van LNM is dat je alle vliegvelden kan zien (vanuit de MSFS database) en je ook info kan oproepen daarover, zoals altitude, frequenties (com en nav), runways, etc. Je kan ook prima inzoomen voor het taxiën of gewoon om te zien waar welke baan nou is: dat gaat allemaal niet zo goed (of helemaal niet) in MSFS zelf. Ideale addon. Volgens mij kan VFRmap dat allemaal niet. LNM is ook makkelijk te 'installeren': unzippen waar je maar wilt, eenmaal de database updaten en klaar. VFRmap heeft volgens mij allerlei handelingen nodig (netwerk etc.) om het werkend te krijgen.
Kun je em dan ook als pop-up krijgen zoals VFRmap? Of enkel op een tweede monitor? (overigens heeft de info op de site het enkel over FSX SP2, maar ik neem aan, gezien jouw tekst hierboven, dat hiermee inmiddels ook MSFS wordt bedoelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Kun je em dan ook als pop-up krijgen zoals VFRmap? Of enkel op een tweede monitor? (overigens heeft de info op de site het enkel over FSX SP2, maar ik neem aan, gezien jouw tekst hierboven, dat hiermee inmiddels ook MSFS wordt bedoelt?)
Ah, nee, pop-uppen kan LNM dan nou net weer niet... ;) Voor zover ik weet, tenminste. De laatste LNM-beta werkt prima met MSFS en kan ook de MSFS database importeren.

Een tweede monitor is toch echt wel ideaal, hoor... Hoeft ook helemaal geen topmodel te zijn: ik gebruik een mega oude en kleine Samsung tv die toevallig ook via hdmi op de pc aangelosten kon worden: werkt prima voor zaken als LNM of wat dan ook. En het heeft geen merkbare performance issues.

[ Voor 21% gewijzigd door tup61 op 08-10-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Wat bedoel je met popup? Kan je VFRmap dan zien in FS2020 zélf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:52:
Wat bedoel je met popup? Kan je VFRmap dan zien in FS2020 zélf?
Ik denk eerder dat VFRmap een optie heeft om altijd 'on top' te blijven...? Mss kan LNM dat ook wel op een of andere manier... sowieso heb je daar wel utilities voor.

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 08-10-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

tup61 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Ik denk eerder dat VFRmap een optie heeft om altijd 'on top' te blijven...? Mss kan LNM dat ook wel op een of andere manier... sowieso heb je daar wel utilities voor.
VFR map draait zo te zien gewoon in je browser. Dus tenzij je browser een optie heeft altijd on top te zijn, zal die ook gewoon naar de achtergrond gaan als je MSFS focus geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

ralpje

Deugpopje

Zijn er ook dit soort alternatieven die ik op een iPad kan draaien? Ik heb één 1440p ultrawide monitor waar ik FS2020 op draai en wil iets als een VFR map (of airport info enzo) eigenlijk gewoon op m'n iPad kunnen zien.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

als je MSFS focus geeft.
Ik vind het trouwens heerlijk hoe MSFS full screen draait (volgens mij in een borderless window...?)! Je kan bijvoorbeeld heel makkelijk naar een ander programma switchen, de taakbalk kan je gewoon in beeld krijgen en als ik bijvoorbeeld LNM actief heb, kan ik alsnog vliegen in MSFS. Werkt ideaal, vind ik. (Ik heb dan ook regelmatig dat ik een toetsencombinatie wil doen in MSFS en er niets gebeurt... simpelweg omdat een andere app nog actief is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

ralpje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:05:
Zijn er ook dit soort alternatieven die ik op een iPad kan draaien? Ik heb één 1440p ultrawide monitor waar ik FS2020 op draai en wil iets als een VFR map (of airport info enzo) eigenlijk gewoon op m'n iPad kunnen zien.
Ik heb dit niet zelf geprobeerd, maar zover ik kan zien is VFR map niets anders dan een webservertje dat je positie op een kaart laat zien. Dus als je op je tablet een browser opent die connect met poort 9000 van je PC's IP adres, dan zou dat moeten werken.
tup61 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Ik vind het trouwens heerlijk hoe MSFS full screen draait (volgens mij in een borderless window...?)! Je kan bijvoorbeeld heel makkelijk naar een ander programma switchen, de taakbalk kan je gewoon in beeld krijgen en als ik bijvoorbeeld LNM actief heb, kan ik alsnog vliegen in MSFS. Werkt ideaal, vind ik. (Ik heb dan ook regelmatig dat ik een toetsencombinatie wil doen in MSFS en er niets gebeurt... simpelweg omdat een andere app nog actief is.)
Ja, echt fijn inderdaad. Mijn yoke werkt gewoon door, ook als MSFS geen focus heeft. Handig als je even in de browser zit te loeren en je een kleine correctie moet geven.
Het nadeel is weer wel dat je MSFS nooit echt kunt minimizen.

[ Voor 40% gewijzigd door aap op 08-10-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht een top voor de Mooney liefhebbers: GNS530 mod. Werkt voor elke GNS530 in MSFS, lijkt mij, maar schijnt vooral de Mooney een stuk bruikbaarder te maken.

Ik zei onlangs (volgens mij) dat ik geen mods ga gebruiken maar ehm... ik raak nu toch wel meer en meer geïnteresseerd in de C152 mod en deze GNS530 mod is ook wel interessant voor de C172... Dat zijn toch wel de vliegtuigen die ik meestal vlieg. Dus wie weet moet ik toch maar eens even die community folder gaan opzoeken. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door tup61 op 08-10-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aap schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:09:
Werkt Alt-Enter en dan minimizen niet? Alt-Enter brengt MSFS in windowed mode en dan zal je toch wel rechtsboven het venster ook kunnen minimizen? Voor fullscreen moet je dan gewoon weer opnieuw Alt-Enter rammen. Geen idee of dit zo werkt maar lijkt me van wel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Hebben jullie ook dat jullie VFR-map ineens twee icoontjes van je eigen vliegtuig laat zien? Lijkt wel een bug ofzo: je ziet de witte die je altijd ziet maar dan half en daar schuin boven nog een soort schaduwvariant. Heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
[...]

[...]

Ja, echt fijn inderdaad. Mijn yoke werkt gewoon door, ook als MSFS geen focus heeft. Handig als je even in de browser zit te loeren en je een kleine correctie moet geven.
Wat wel kan is bijvoorbeeld:
- Druk de Windows key in op je toestenbord
- open file exlorer (vanaf de taakbalk of via het start menu)
- gebruik alt+tab om deze te selecteren
- klik hierna rechtsonder in het scherm (op de knop) om het bureaublad zichtbaar te maken

Soms kost het de nodige moeite (meerdere keren klikken op de knop rechtsonder), maar uiteindelijk lukt het altijd om zo een programma te minimaliseren.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Kun je em dan ook als pop-up krijgen zoals VFRmap?
tup61 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Ah, nee, pop-uppen kan LNM dan nou net weer niet...
Nou zeg... wat een toeval: [RELEASE] LittleNavMap Toolbar window Daarmee kan je de LNM map oproepen via de MSFS toolbar! :) Zie ook hier (plus screenshot): msfs2020-toolbar-little-nav-map

[ Voor 14% gewijzigd door tup61 op 08-10-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
gisteravond meerdere mooie tochten gemaakt, ik moet zeggen dat noord spanje en portugal toch wel heel erg mooi zijn om te ontdekken.

Zeker als je een wat sneller vliegtuig gebruikt en een wat langere afstand zoekt kan ik de volgende route van noord spanje naar de kust in portugal zeker aanraden:

LELN - LPPR

Airports
LELN: León Airport
LPPR: Porto Airport

zeker de aankomst met de zee op de achtergrond is erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
robinez schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:34:
gisteravond meerdere mooie tochten gemaakt, ik moet zeggen dat noord spanje en portugal toch wel heel erg mooi zijn om te ontdekken.

Zeker als je een wat sneller vliegtuig gebruikt en een wat langere afstand zoekt kan ik de volgende route van noord spanje naar de kust in portugal zeker aanraden:

LELN - LPPR

Airports
LELN: León Airport
LPPR: Porto Airport

zeker de aankomst met de zee op de achtergrond is erg mooi
Voor de Portugal liefhebbers is er trouwens een zeer mooie scenery van Lissabon

[ Voor 4% gewijzigd door SHFT op 08-10-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:22

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

SHFT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:58:
Voor de Portugal liefhebbers is er trouwens een zeer mooie scenery van Lissabon
En waar vinden we die? Ah, nu is er een link. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Uitvreter op 08-10-2020 16:01 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caecilia75
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-10-2020
Vraagje

Sinds de update van Japan blijft FS2020 steeds hangen op het scherm na Press any key.
hebben jullie daar ook problemen mee en weten jullie misschien hoe ik dat kan verhelpen. Ik heb FS2020 al een keer helemaal van de computer gehaald en er opnieuw opgezet maar blijft steeds op het zelfde hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlxG44KXuHpA3ttSjkthj5wwep8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKWYivVIZNC4nnsWLo91hG0N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Uitvreter schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

En waar vinden we die? Ah, nu is er een link. :)
Zucht.. En anders ? Op google natuurlijk..

Gewoon zoeken op 'MSFS2020 addon lisbon' geeft

https://www.msfsaddons.org/freeware/lisbon

en je hebt hem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Caecilia75 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:05:
Vraagje

Sinds de update van Japan blijft FS2020 steeds hangen op het scherm na Press any key.
hebben jullie daar ook problemen mee en weten jullie misschien hoe ik dat kan verhelpen. Ik heb FS2020 al een keer helemaal van de computer gehaald en er opnieuw opgezet maar blijft steeds op het zelfde hangen.

[Afbeelding]
ze zeggen bij zendesk dat je dan het process moet killen, maar of dat helpt, geen idee

zie de uitleg:
https://flightsimulator.z...-us/articles/360016930319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Heeft iemand enig idee waarom mijn scores niet meer ge-update worden, is dit ook een bug ofzo?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h8PDv0F/2020-10-08-12-41.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7ryV1M0/2020-10-08-16-32.jpg

Edit: Ik zie dat meer mensen dit probleem hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door renem op 08-10-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:22

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

strider1007 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
Zucht.. En anders ? Op google natuurlijk..
Wat zou deze thread waard zijn als op elke vraag geantwoord werd met: "Op google natuurlijk".
SHFT voegde een link naar de Lissabon scenery toe (waarvoor dank, ik kwam er graag). Jouw reactie, wat voegde die toe?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Uitvreter schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Wat zou deze thread waard zijn als op elke vraag geantwoord werd met: "Op google natuurlijk".
SHFT voegde een link naar de Lissabon scenery toe (waarvoor dank, ik kwam er graag). Jouw reactie, wat voegde die toe?
Mijn reactie voegde precies dezelfde link toe, ( die je bij jouw quote overigens subtiel weglaat..) en de tip dat dit soort dingen ook eenvoudig zelf te vinden zijn...

Sommige heel simpele vragen mag je best zelf opzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door strider1007 op 08-10-2020 16:53 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Craftop
Vrachtvluchtje vanaf Seppe richting UK. Slecht weer onder de wolken, flink wat wind (50kts) boven de wolken. Wel tof dat de windspeed in MSFS overeenkomt met websites als Windy.com (die geeft op dit moment 50kts op FL100), live weather doet zijn werk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBwOgy4ejBMcwA3mPZEMGO9Pd7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJbEzokPnEGz4dGEaIVW7A9z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Craftop schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:21:
Vrachtvluchtje vanaf Seppe richting UK. Slecht weer onder de wolken, flink wat wind (50kts) boven de wolken. Wel tof dat de windspeed in MSFS overeenkomt met websites als Windy.com (die geeft op dit moment 50kts op FL100), live weather doet zijn werk :)

[Afbeelding]
echt een super mooie foto dit _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

[...]

Ik heb dit niet zelf geprobeerd, maar zover ik kan zien is VFR map niets anders dan een webservertje dat je positie op een kaart laat zien. Dus als je op je tablet een browser opent die connect met poort 9000 van je PC's IP adres, dan zou dat moeten werken.
Nu heb ik het wèl geprobeerd. Het werkt inderdaad zoals ik dacht.

Bewijs: screenshot van telefoon die vfr-map van mijn PC toont.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfsbcJUsEzsXb-Hq3F2kDkm81o8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NeqiDZHPoffhFTwY1g9pYEpG.jpg?f=user_large

Scherm van MSFS op de PC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WhYQ7n0ae_hodRwtnL_VPtvNWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMuMYsSkUW13Yk6q3tHvP5S6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:02

Vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQumqpfOh8yyy5mi_vTJM20jQH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zh7iOCa9GVOHGtDqi0mNUiHe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCTEl4iB51jkPC2tDhncjgZUEr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pafL9IQh8G5xXP2h0nnLe3nM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aktAjT3OJ7AS7yMk3foe_5krg_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajHv7gfh5xJzoHLRdtVTH7wU.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist over Barcelona gevlogen en op El Prat geland met live weather _/-\o_ machtig mooie zonsondergang en gave details

[ Voor 46% gewijzigd door Vis op 08-10-2020 19:45 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
aap schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

Nu heb ik het wèl geprobeerd. Het werkt inderdaad zoals ik dacht.

Bewijs: screenshot van telefoon die vfr-map van mijn PC toont.

[Afbeelding]

Scherm van MSFS op de PC:
[Afbeelding]
Heel vet! Mss hele stomme vraag, ben niet de meest technische, maar hoe krijg je dit dan zo op je telefoon? Wellicht kan je het via PM uitleggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Heel vet! Mss hele stomme vraag, ben niet de meest technische, maar hoe krijg je dit dan zo op je telefoon? Wellicht kan je het via PM uitleggen!
het zou moeten werken als je voor de 9000 je IP invult maar mij is het ook nog niet gelukt zo wel op tablet als op telefoon niet
PC werk het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
Hoe vinden jullie allemaal die prachtige VFR vluchten, is dat ‘toeristische’ kennis of ergens online resource?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SHFT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:35:
Hoe vinden jullie allemaal die prachtige VFR vluchten, is dat ‘toeristische’ kennis of ergens online resource?
hier ervaring door veel met flightsim te vliegen maar ook veel youtube filmpjes te kijken
bij mij was het puur omdat ik toen een addon had gekregen van FS2000 en dat ik toen hem even geprobeerd heb (was Alaska , BC ) dus ja dan ga je van het een naar het andere
je gaat zoeken op internet hoe de omgeving er uit ziet , zo kom je dan terecht op Bushflying
en zo ga je dan verder ..
lezen , filmpjes kijken , je houd de andere Users in de gaten met hun vluchten , en dan ga je in de omgeving ook eens kijken . en er over lezen
en zo is het bij mij gekomen dat ik het gedeelte van Alaska en BC nu bijna uit me hoofd kan vliegen ...
zelf nu langs de West kust van de VS ga ik het al aardig herkennen ,ik bemerk dat al met tv series of docu's
dat als ze omgevingen van iets laten zien dat ik het zelf gaat herkennen als waar het ligt _/-\o_
en dat gebeurd ook de andere kant op ... ik kijk heel vaak ID net , als er dan weer een plek komt waarvan ik denk .. dat ziet er mooie uit zoek ik het op op internet de plaats en zoek daarbij het airport die inde buurt ligt en gaat hem vliegen >:)

maar het leukste is dat je ook plaatsen en zo gaat herkennen , laat nog en moord docu geweest over in portland , die samen werkte met de politie van Tacoma ... oke dan weet je wel gelijk door FS waar dat ligt
:9 om maar even een voorbeeld te noemen ... het is egwoon een breed intressen hebben in veel dingen en ook de achtergrondne willen weten ..
als er vanavond in een docu een plaatsnaam voorkomt en ze laten me de omgeving waarvan ik denk .. nice en ik ken het niet .. dan ga ik er over zoeken en ook even een rond vluchtje doen in fs ..... O+

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 08-10-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
FSeconomy of OnAir en waarom?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
Dit keer een realtime weather vluchtje in zweden gedaan, met een Bonanza G36 vertrokken van ESTA - Angelholm-Helsingborg Airport vertrokken, dit ligt aan zee en het mooie was dat rond half 7 daar de lucht heel mooi zandkleurig er uit zeg door de opgestegen mist vanaf de zee, zodra ik land inwaarts vloog werd er steeds meer van het landschap zichtbaar.

Die weather condities waar je regelmatig in vliegt maken elke vlucht toch een ervaring op zich. Geen vlucht is hetzelfde, ik blijf ervan genieten.

Hier een sfeershot van mijn vertrek vanuit ESTA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erDHmHDJN1xKIAcsvbTiyd7UMw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bjgz8WinShBYZNiBQ3ohWqtt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
robinez schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:01:
Dit keer een realtime weather vluchtje in zweden gedaan, met een Bonanza G36 vertrokken van ESTA - Angelholm-Helsingborg Airport vertrokken, dit ligt aan zee en het mooie was dat rond half 7 daar de lucht heel mooi zandkleurig er uit zeg door de opgestegen mist vanaf de zee, zodra ik land inwaarts vloog werd er steeds meer van het landschap zichtbaar.

Die weather condities waar je regelmatig in vliegt maken elke vlucht toch een ervaring op zich. Geen vlucht is hetzelfde, ik blijf ervan genieten.

Hier een sfeershot van mijn vertrek vanuit ESTA.

[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aap

aap

Timbox88 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

* op PC cmd window openen (druk op start en typ cmd, klik dan cmd icoon)
* in cmd venster typ: ipconfig
* achter IPV4 adres staat je IP adres. bijv. mij is dat 192.168.0.25
* start MSFS, start een vlucht en start VFR map
* op je mobiele apparaat, open een browser
* in de adresbalk type <ip adres>:9000, dus bij mij 192.168.0.25:9000

Dan zou in je browser de kaart met de positie van je vliegtuig getoond moeten worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik lees met veel interesse hoe men Flightsimulator gebruikt in dit forum:
- Naar prachtige plaatsen vliegen
- Scenery updaten
enz.

Ik ben zelf al een tijdje bezig om met een Cessna 172 te kijken hoe ver ik kom. Vlieg alleen overdag, met plaatselijk weer ingesteld. Ben begonnen in Rotterdan (EHRD) en zit nu in Afrika. Het is echt passen en meten om te kijken hoe je in dat werelddeel verder komt (dit gezien het bereik van de C172).

Als ik Afrika mijn weg kan vinden dan wordt het nog moeilijk om verder naar het oosten te vliegen. Zoals het er nu uitziet is India niet te doen. Toch maar een andere route vinden.

Gebruik als "extra" SimToolkitPro om mijn vluchten bij te houden en om vliegplannen te maken (met SimBrief).

[ Voor 8% gewijzigd door Ynnoz op 08-10-2020 21:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:17
Vis schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:22:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist over Barcelona gevlogen en op El Prat geland met live weather _/-\o_ machtig mooie zonsondergang en gave details
Vandaag ook in Barcelona geland. Na landing even rondgekeken met de drone :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g33TV2Cv_6RcAFYAH0VQ9Qefub0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kl05sWuQ5tqTqvHbd23BmUe2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ynnoz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:24:

Als ik Afrika mijn weg kan vinden dan wordt het nog moeilijk om verder naar het oosten te vliegen. Zoals het er nu uitziet is India niet te doen. Toch maar een andere route vinden.
Africa moet je als je naar het oosten gaat eerst zo vermogelijk naar het zuiden vliegen .. met meid de woestijnen .. dan kan je later nog wel een keer weer om hoog , zeker als je een C172 vliegt .. heb je een snellere vliegtuig dan kun je wel naar Oosten vliegen en centraal . maar anders niet aan te raden

Er zijn mooie plekken te vinden in het oosten maar die moet je echt weten anders vind je ze nooi

Probeer eens het "oog van Africa""De Richatstructuur" te vinden, ongeveer 40 kilometer ten noordoosten van Ouadane... ( erg mooi om dat eens te zien ) ligt in het westerlijk deel van african deel en is op de map goed te zien :*)
Ga zo hoog mogelijk vliegen dat ding is groot

ja ik heb ze daar allemaal al uitgekamt :9

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 08-10-2020 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
ravw schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Africa moet je als je naar het oosten gaat eerst zo vermogelijk naar het zuiden vliegen .. metmeid de woestijnen .. dan kan je later nog wel een keer weer om hoog , zeker als je een C172 vliegt .. heb je een snellere vliegtuig dna kun je wel naar Oostenvliegen en centraal . maar anders niet aan te raden

Er zijn mooie plekken te vinden in het oosten maar die moet je ehct weten anders vind je ze nooi

Probeer eens het "oog van Africa""De Richatstructuur" te vinden, ongeveer 40 kilometer ten noordoosten van Ouadane... ( erg mooi om dat eens te zien ) ligt in het Oostelijk deel en is op de map goed te zien :*)

ja ik heb ze daar allemaal al uitgekamt :9
Zal het proberen. Maar ik mag van mezelf niet "jokken". Dus alleen van plek naar plek met de maximale hoeveelheid brandstof en dus niet mijn C172 ergens neerzetten. Dus vanaf EHRD is het nu 1 lijn met alleen (valide) tussenstops.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 08-10-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ynnoz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Zal het proberen. Maar ik mag van mezelf niet "jokken". Dus alleen van plek naar plek met de maximale hoeveelheid brandstof en dus niet mijn C172 ergens neerzetten. Dus vanaf EHRD is het nu 1 lijn met alleen (valide) tussenstops.
daarom moet je het Noord/west africa en beetje vermeiden langs de kust is het te doen en in het ooosten ook nog wel , zuiden geen probleem voor een C172 :9
Oost is wel te doen ... Eritrea is heel mooi als je van Luchthaven Asmara naar het zuiden vliegt :9~

Ja ik heb ze al gezien >:)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 08-10-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

aap schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

* op PC cmd window openen (druk op start en typ cmd, klik dan cmd icoon)
* in cmd venster typ: ipconfig
* achter IPV4 adres staat je IP adres. bijv. mij is dat 192.168.0.25
* start MSFS, start een vlucht en start VFR map
* op je mobiele apparaat, open een browser
* in de adresbalk type <ip adres>:9000, dus bij mij 192.168.0.25:9000

Dan zou in je browser de kaart met de positie van je vliegtuig getoond moeten worden.
Cool! Daar was ik al ff naar op zoek voor mijn ipad naast mijn scherm! Werkt goed bij mij! Thanks!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Net een vluchtje in de 787 van Panama naar Quito gedaan. Alles ging goed, tot aan de landing. ATC leidde me om de bergen heen, en de diamonds van de LOC en APP zagen er ook goed uit, maar toch kwam ik veel te hoog voor de baan uit. AP uitgeschakeld, even met de hand proberen, maar op een gegeven moment was het vliegtuig onbestuurbaar en deed ik een berg koppen :P

En nog even wat: is dat weer een nieuwe bug dat je in de 787 niet kan wisselen tussen mach en IAS? Tenminste in de display, de mouse over zegt dan wel de snelheid in IAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
nog een paar tochtjes gemaakt in Portugal, met name rondom het geweldige vliegveld LPPR (Francisco Sa Carneiro), het tochtje in de middag had allerlei mistbanken die de stad omhulden in een mystieke sfeer. Vanavond een nieuwe poging gedaan en een echte city tour gemaakt over Porto in het donker. Echt prachtig daar vanavond met mooie wolken structuren maar wel helder zicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzCW49iVppTDTDkyVwW230Ad2lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeE0U6X2psPh5CPktBZ9KXo3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGXGb3wOPJ6j7cuy5Dt4g3-X0hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiBqmim53mTNScShWlay5JMN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-Yvr7da-f-qpPQiszv58McQGP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r878zdzSQHKYneU7iw9w5IKr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

Ik wilde via FSEconomy een vlucht doen van EGGW naar EGNJ, in het VK dus. Maar hier rustte geen zegen op: CTD, CTD, toen de verloren tijd maar inhalen met verhoogde sim rate --> overstressed, camera bug, CTD. OK we geven het op. |:(

Vervolgens een korte vlucht gedaan rondom New York. Ging weer wel allemaal goed.

Afgesloten met een vlucht door Montana. Beetje saaie vlucht, maar ik had een cabine gevuld met goed betalende passagiers. Ik had uit nieuwsgierigheid eens aangegeven dat ik de vlucht voor Tweakers Aviation wilde doen, aannemende dat dan een klein deel van mijn winst daarnaartoe zou gaan. Maar dat blijkt dus precies andersom te zijn... Ik moet me nog eens even verdiepen in "what's in it for me".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfsfBCeRiYYRu0HCXhkzg0o4rbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4T0ZWUu341lXMKz3RHcVxhrp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWQaPQVOMmYVflNZP-3fKEYyFr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQ1JWLaRU8fTvxaCcjsNfp4P.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 105 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc