Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:26
Ik zie nu in de content manager dat er diverse updates beschikbaar zijn (o.a. van London Heathrow), maar ze zijn nog niet te downloaden. Als ik op dependencies klik, is de minimum game version 1.9.4. Ik heb nu 1.9.3. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Hassebassie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:26:
Ik zie nu in de content manager dat er diverse updates beschikbaar zijn (o.a. van London Heathrow), maar ze zijn nog niet te downloaden. Als ik op dependencies klik, is de minimum game version 1.9.4. Ik heb nu 1.9.3. Hebben jullie dit ook?
Klopt - vandaar dat de geruchten al de rondte doen (op het flightsimulator forum) dat ze er een nieuwe hotfix aan zit te komen

https://forums.flightsimu...e-1-9-4-on-the-way/295353

[ Voor 7% gewijzigd door 456 op 06-10-2020 10:29 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
456 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Klopt - vandaar dat de geruchten al de rondte doen (op het flightsimulator forum) dat ze er een nieuwe hotfix aan zit te komen
Oké, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:42
Dat zou mooi zijn! Op zich tevreden met 1.9.3, maar als ze in ieder geval de known issues op kunnen lossen zoals de VFR map zou dit super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Hmm.. Ik heb nu zowel de centrum-groningen- als de gasunie mod in mijn community folder uitgepakt, zie beide mappen keurig staan. In het spel zie ik ze alleen geen van beiden terug. Wel andere mods die in dezelfde community-map staan.. Ik heb versie 1.9.3.0

Enig idee wat ik fout doe ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:18:
Hmm.. Ik heb nu zowel de centrum-groningen- als de gasunie mod in mijn community folder uitgepakt, zie beide mappen keurig staan. In het spel zie ik ze alleen geen van beiden terug. Wel andere mods die in dezelfde community-map staan.. Ik heb versie 1.9.3.0

Enig idee wat ik fout doe ?
Sim wel herstart nadat je 'm gekopieerd had toevallig? (En staan ze er wel als je in de Profile -> Content Manager kijkt?

Wel apart trouwens, ik dacht dat FS die dingen per keer scande op inhoud. Standaard ICT'er-antwoord: "bij *mij* doet ie het wel!"

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

DigitalExorcist schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

[...]
Standaard ICT'er-antwoord: "bij *mij* doet ie het wel!"
'Did you try to turn it off and on again'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nu we het toch over steden hebben

ORBX is bezig met Sydney

https://orbxdirect.com/product/cityscapesydney-msfs

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Beide mods staan in de community folder, daar heb ik ze in gezet voor ik het spel opstartte. Nogmaals een herstart gegeven, en ja, ik zie ze allebei in de content-manager staat, gemeld als up to date.. Maar toch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3fdRZYdur1l56hMx9BRbFxuCsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aFzQdniC7MtYJ3WFP4YFQti1.png?f=fotoalbum_large

Ligt het nu aan mij ( waarschijnlijk ) maar dit is toch de nieuwe versie ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Fz5c6dPDdbLF7q9UYBcNiMRe4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yyGb3WKNHslDhaOOeO8Dk77X.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door strider1007 op 06-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:02:
Beide mods staan in de community folder, daar heb ik ze in gezet voor ik het spel opstartte. Nogmaals een herstart gegeven, en ja, ik zie ze allebei in de content-manager staat, gemeld als up to date.. Maar toch:

[Afbeelding]
ik denk dat ik wel weet waarom groningen bij jou lastig is .... iets met Friezen :D
Groningen en Friesland ... nee dat is niet echt iets wat goed samen gaat .. ;)

Die onderste foto is Duidelijk Google

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 12:10 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Iemand enig idee?

het gebeurt me regelmatig dat als ik mijn AP aanzet (ik vlieg in die cessna longitude) en de navigation mode en altitude mode, het vliegtuig heel erg op en neer gaat bewegen. Zeg maar een meter omhoog, dan naar beneden, met de neus schommelend en dat achter elkaar. Als ik de Ap dan uitzet en weer aanzet, gaat het ineens wel goed. Doe ik iets fout? Ik had dit tot voor kort nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:10:
Iemand enig idee?

het gebeurt me regelmatig dat als ik mijn AP aanzet (ik vlieg in die cessna longitude) en de navigation mode en altitude mode, het vliegtuig heel erg op en neer gaat bewegen. Zeg maar een meter omhoog, dan naar beneden, met de neus schommelend en dat achter elkaar. Als ik de Ap dan uitzet en weer aanzet, gaat het ineens wel goed. Doe ik iets fout? Ik had dit tot voor kort nooit..
duurt dit de hele tijd of is het alelen op het moment dat je de AP aan zet ... en als je nu eerste zorgt dat je vliegtuig goed getrimmed is ..
en dna pas s rustig 1 voor een de dingen aanzetten ..

Ik doe nu ook vaak de trim op iets klimmen zetten dan de VS mode aan dan de Hoogte aanzetten ..
en dan pass de nav/ HDG want anders is hij echt een tijdje bezig om rustig te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

duurt dit de hele tijd of is het alelen op het moment dat je de AP aan zet ... en als je nu eerste zorgt dat je vliegtuig goed getrimmed is ..
en dna pas s rustig 1 voor een de dingen aanzetten ..

Ik doe nu ook vaak de trim op iets klimmen zetten dan de VS mode aan dan de Hoogte aanzetten ..
en dan pass de nav/ HDG want anders is hij echt een tijdje bezig om rustig te worden
Nou, dat heb ik niet geprobeerd omdat het best een tijdje duurt. Na 20 seconden haalde ik de AP er dus af omdat 'ie nog bezig was. Goede tip, ga dat volgende keer idd ff proberen! Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]
die onderste is de nieuwe map inderdaad. Die bovenste, niet, daar heeft die bij jou het gasunie gebouw niet gepakt. die hoort er als volgt uit te zien:

ik heb overigens wel dezelfde folders als jou voor groningen (daarnaast had ik het stadion nog extra gedownload), dus raar dat die die gasunie bij jou niet pakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NivPpVhQ27X1RwkvkJxkVh5HgBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHrQbi6mc28inPZ9d7tLd5Ch.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Nou, dat heb ik niet geprobeerd omdat het best een tijdje duurt. Na 20 seconden haalde ik de AP er dus af omdat 'ie nog bezig was. Goede tip, ga dat volgende keer idd ff proberen! Thnx!
want het lijkt wel of dat je je Trim op het moment van het aanzetten van de AP .... VS of Hoogte dat hij je Trim veranderd ,

ik bemerk vaak dat mijn trim in eens helemaal naar beneden staat .. terwijl ik dus niet aan de trim heb gezeten .. dit word wel weer door de Ap goed gezet maar heeft even een tijdje nodig eer dat Trim streepje weer op juiste level is ...

Want je trim zegt dus ik wil naar beneden en je AP wil om hoog :o
daarom heeft het even de tijd nodig eer die twee weer samen goed zijn ..
Let er maar eens op wat je trim streepje doet .

Ik heb het al een paar keer gehad ( die laatste update heeft echt geen goed gedaan , van mij mogen de hele FS weer terug zetten zo als hij in het begin was ...

dan neem ik die min punten die ik toen had wel voor lief , maar zo als het nu is ..... lijk wel alsof ze de Alfa fase weer in gaan .. ipv de Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

want het lijkt wel of dat je je Trim op het moment van het aanzetten van de AP .... VS of Hoogte dat hij je Trim veranderd ,

ik bemerk vaak dat mijn trim in eens helemaal naar beneden staat .. terwijl ik dus niet aan de trim heb gezeten .. dit word wel weer door de Ap goed gezet maar heeft even een tijdje nodig eer dat Trim streepje weer op juiste level is ...

Want je trim zegt dus ik wil naar beneden en je AP wil om hoog :o
daarom heeft het even de tijd nodig eer die twee weer samen goed zijn ..
Let er maar eens op wat je trim streepje doet .

Ik heb het al een paar keer gehad ( die laatste update heeft echt geen goed gedaan , van mij mogen de hele FS weer terug zetten zo als hij in het begin was ...

dan neem ik die min punten die ik toen had wel voor lief , maar zo als het nu is ..... lijk wel alsof ze de Alfa fase weer in gaan .. ipv de Beta
Jep, ik denk inderdaad dat je gelijk hebt! Thanks, had er niet aan gedacht, dus fijn om het te weten!

Toch blijft ook de ATC vaag. Ben nu mijn Jakarta-Perth vlucht opnieuw aan het doen, had in mijn navlog aangegeven op 11.000ft te willen vliegen. Word ik in het eerste kwartier naar een hoogte van 25000ft gestuurd en na daar tien minuten gevlogen te hebben nu naar 11.000ft terug....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Timbox88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Jep, ik denk inderdaad dat je gelijk hebt! Thanks, had er niet aan gedacht, dus fijn om het te weten!

Toch blijft ook de ATC vaag. Ben nu mijn Jakarta-Perth vlucht opnieuw aan het doen, had in mijn navlog aangegeven op 11.000ft te willen vliegen. Word ik in het eerste kwartier naar een hoogte van 25000ft gestuurd en na daar tien minuten gevlogen te hebben nu naar 11.000ft terug....
Ik denk dat je er niet van moet staan te kijken dat de ATC dit nog steeds doet.. Dat is nog nooit anders geweest sinds de release, blijf je naar rare Altitudes sturen. Zit je in de approach, krijg je 'climb to 15.000 ft', eeuh..
Waarschijnlijk gaat dat nog wel even duren, ik zou in dat geval de ATC negeren of compleet uitzetten..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:08
Hoogie2004 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:58:
Die custom scenery van Groningen is wel mooi zeg :)

Ik zag op Reddit Dublin staan, in 8 delen. Ook photogrammetry. Maar een stad van de afmetingen van Dublin is gewoon 10 GB.... Dat moet toch giga impact gaan hebben op de laadtijden / framerates / opstarttijden (als de game alle files checkt bij opstarten?), zeker als je tig van dat soort steden hebt.....

Iemand enig zicht op impact qua performance / laadtijden als je veel van dit soort scenery installeert?
Ik heb inmiddels weer wat teruggeschroefd in het aantal mods, reden: Vanaf grofweg 20GB aan mods laad de sim gewoonweg niet meer bij mij. Ik heb een voor deze sim hardware technisch iets gedateerd systeem (i7-3820, 16GB DDR3).

Diverse mod combo's geprobeerd om te kijken of een individuele mod misschien het probleem was, maar dat lijkt niet het geval.

Gezien het verder gewoon op een zwart scherm blijft hangen met een vastgelopen loading spinner in de hoek rechtsonder, wordt het ook niet goed inzichtelijk of het inderdaad gewoon een probleem is als bijvoorbeeld te hoge file count, mod conflict of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Craftop schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat je er niet van moet staan te kijken dat de ATC dit nog steeds doet.. Dat is nog nooit anders geweest sinds de release, blijf je naar rare Altitudes sturen. Zit je in de approach, krijg je 'climb to 15.000 ft', eeuh..
Waarschijnlijk gaat dat nog wel even duren, ik zou in dat geval de ATC negeren of compleet uitzetten..
Ja heb dit inderdaad vaker gelezen, maar inmiddels heb ik 50 vlieguren en er zelf maar 1 keer mee te maken gehad (dit was dus de tweede keer). Had dus stiekem gehoopt dat het een beetje aan mij voorbij zou gaan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Ja heb dit inderdaad vaker gelezen, maar inmiddels heb ik 50 vlieguren en er zelf maar 1 keer mee te maken gehad (dit was dus de tweede keer). Had dus stiekem gehoopt dat het een beetje aan mij voorbij zou gaan ;-)
Denk dat het komt dat ze bij de ATC vaak van uit gaan dat die alleen door Airliners gebruikt word .. en niet door GA kisten
want de hoogstes die je krijgt is echt niet voor GA geschikt vaak ..

als ik eens ATC gebruik is het alleen maar als extra ogen ( vluhct volgen) en voor de rest niet .. maar aan egzien ik geen AI aan heb staan is het niet nodig om ATC te gebruiken , met de vliegtuigen die door mensen bestuurt worden heb ik wel aan staan , maar daar kan je de ATC ook niet voor gebruiken met landen of opstijgen

ze geven vaak aan dat de baan schoon is , maar als je dan bijna bij de grond ben staat er toch een vliegtuig op de baan , of ze komen van af de andere kant aan landen .. :X :X

Dus die hele ATC is met Multyplay nog niet echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Denk dat het komt dat ze bij de ATC vaak van uit gaan dat die alleen door Airliners gebruikt word .. en niet door GA kisten
want de hoogstes die je krijgt is echt niet voor GA geschikt vaak ..

als ik eens ATC gebruik is het alleen maar als extra ogen ( vluhct volgen) en voor de rest niet .. maar aan egzien ik geen AI aan heb staan is het niet nodig om ATC te gebruiken , met de vliegtuigen die door mensen bestuurt worden heb ik wel aan staan , maar daar kan je de ATC ook niet voor gebruiken met landen of opstijgen

ze geven vaak aan dat de baan schoon is , maar als je dan bijna bij de grond ben staat er toch een vliegtuig op de baan , of ze komen van af de andere kant aan landen .. :X :X

Dus die hele ATC is met Multyplay nog niet echt goed
True! Overigens vlieg ik altijd en dus alleen met live weather en traffic. Vind ik toch wat toffer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Craftop schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

Hier ook vaak last van.Ik snap dan ook niet goed waarom de ATC niet gewoon het flight plan respecteert. Zeker ook voor wat betreft ILS landings. De glidepath komt totaal niet overeen met wat de ATC nog van je verlangt. Zo ook gisteren, op 13 miles tot landing, ascend to 20.000 Ft. Say what?! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Hier ook vaak last van.Ik snap dan ook niet goed waarom de ATC niet gewoon het flight plan respecteert. Zeker ook voor wat betreft ILS landings. De glidepath komt totaal niet overeen met wat de ATC nog van je verlangt. Zo ook gisteren, op 13 miles tot landing, ascend to 20.000 Ft. Say what?! :p
ik heb het vaak net andersom , hij wil me laten zakken tot een bepaald level .. maar aan gezien ik al moet oppassen dat ik mijn Becon light door de berg toppen niet kwijt raakt , wil de ATC me vaak nog meer laten zakken ,
en dan maar vragen of ik zijn opdracht gehoort heb , wat ik dan vaak doet is even een request aanvragen om 1000FT hoger te mogen vliegen , ( vaak zorg ik dan wel dat ik ongeveer mijn eigen hoogte aan geeft waar ik al op vliegt , dan is het vaak wel even rustig .. maar 9 van de 10 staat hij bij mij gewoon uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hele ATC gebeuren staat nog in de kinderschoenen lijkt wel. Hebben het gedeeltelijk van FSX gekopieerd, maar verder verslechterd waardoor ie je naar onrealistische hoogtes stuurt. Bij FSX kreeg je ook een melding als er ander verkeer in de buurt was (Report traffic in sight), maar heb ik nu ook nog niet gehad terwijl er AI verkeer vlakbij je vliegt.

Ook heb ik AI verkeer zien landen op de landingsbaan waarna die gelijk verdween zonder naar de gate te taxien.

Dit alles zonder multiplayer verkeer, want dat heb ik in het begin snel afgezet.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik doe iets verkeerd en ik snap niet wat....

Als ik een Landing challenge doe dan kan ik prima het toestel zelf bedienen en landen.

Maar als ik een vluchtplan maak dan heb ik het toestel helemaal onder controlle totdat de landing ingezet wordt. Op dat moment verschijnt er een melding in beeld: "Co-Pilot Landing Assistence is Active" Daardoor mislukt iedere landing want die co-pilot kan er schijnbaar helemaal niets van. Ik kan dan niet eens meer mijn throttle bedienen.

Als ik in het menu bovenaan kijk bij AI Control dan staat daar "Control Aircraft" uit. Dat is het dus niet.

Waar moet ik dit zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
renem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:08:

Als ik een Landing challenge doe dan kan ik prima het toestel zelf bedienen en landen.

Maar als ik een vluchtplan maak dan heb ik het toestel helemaal onder controlle totdat de landing ingezet wordt. Op dat moment verschijnt er een melding in beeld: "Co-Pilot Landing Assistence is Active" Daardoor mislukt iedere landing want die co-pilot kan er schijnbaar helemaal niets van. Ik kan dan niet eens meer mijn throttle bedienen.

Als ik in het menu bovenaan kijk bij AI Control dan staat daar "Control Aircraft" uit. Dat is het dus niet.

Waar moet ik dit zoeken?
is de co-pilot niet control-x ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Timbox88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

is de co-pilot niet control-x ofzo?
CTRL-ALT-X Daar heb ik ook al gezocht maar die toetscombinatie heb ik ooit wel een keer gebruikt maar eenmalig. Dan kan het toch niet zo zijn dat die bij iedere vlucht weer actief is? En waar kan ik zien dat die actief is en hoe zet ik hem uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
renem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

CTRL-ALT-X Daar heb ik ook al gezocht maar die toetscombinatie heb ik ooit wel een keer gebruikt maar eenmalig. Dan kan het toch niet zo zijn dat die bij iedere vlucht weer actief is? En waar kan ik zien dat die actief is en hoe zet ik hem uit?
Hmm nee, dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet. Dat laatste weet ik zo snel even niet, sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 16:31
renem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:08:

Waar moet ik dit zoeken?
Heb je al bij de assistance instellingen gekeken in het menu? Wellicht kan je daar wat vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
Sparkiezz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Heb je al bij de assistance instellingen gekeken in het menu? Wellicht kan je daar wat vinden?
8)7

Dat was het! Assisted Landing stond op ON pffff hoe simpel kan het zijn Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:22

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Die Google Earth Exporter, ik neem aan dat dat alleen werkt als er in Google Earth ook 3D gebouwen aanwezig zijn? Ik zie dat Groningen 3D is, maar hier in Haarlem is alles nog zo plat als een pannekoek.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Same here helaas. Raar. Groningen stad ziet er wel fantastisch uit overigens! _/-\o_

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

@kripple, strider1007
Ik had een tijdje geleden (voor de Japan update) hetzelfde. Wat ik ook aan scenery in the community folder plaatste, het werkte niet. Mappen uitgepakt met winzip.
Later met winrar geprobeerd en het werkte wel. Mocht je met winzip uitpakken, verwijder de scenery folders uit de community folder en pak uit met winrar en probeer het nog een keer.
Geen idee waarom het verschil uitmaakt maar bij mij was het de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoals we hier in Groningen zeggen:

Waddapatja....

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:30:
Die Google Earth Exporter, ik neem aan dat dat alleen werkt als er in Google Earth ook 3D gebouwen aanwezig zijn? Ik zie dat Groningen 3D is, maar hier in Haarlem is alles nog zo plat als een pannekoek.
Nou, ja, dat zou inderdaad het geval moeten zijn. Nu staat er op Terschelling één gebouw in 3D (de Brandaris, oudste vuurtoren van NL) maar als ik half Terschelling kies wordt die nog steeds niet download gek genoeg. Dus op zich heb je gelijk maar in de praktijk is het niet 100% van de tijd zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
willem100 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:51:
@kripple, strider1007
Ik had een tijdje geleden (voor de Japan update) hetzelfde. Wat ik ook aan scenery in the community folder plaatste, het werkte niet. Mappen uitgepakt met winzip.
Later met winrar geprobeerd en het werkte wel. Mocht je met winzip uitpakken, verwijder de scenery folders uit de community folder en pak uit met winrar en probeer het nog een keer.
Geen idee waarom het verschil uitmaakt maar bij mij was het de oplossing.
Ik gebruik altijd 7-Zip, maar wil het vanavond wel een keer mer Winrar proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een varagje waneer komt die MSFS livery pack uit voor de vliegtuigen waar ze in het begin over hadden , heb ze nog steeds niet binnen :o

en ik blijf last hebben van die 2,9 MB die niet gedl kan worden , meer mensen hier last van en misschien al een oplossing gevonden om deze wel te dl ..

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Eens in de zoveeltijd moet ik met b mijn altitude meter corrigeren. Doe ik dan ook iets fout, kun je dit voorkomen en dus zorgen dat 'ie gewoon goed blijf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:11:
Eens in de zoveeltijd moet ik met b mijn altitude meter corrigeren. Doe ik dan ook iets fout, kun je dit voorkomen en dus zorgen dat 'ie gewoon goed blijf staan?
nee dat komt door de verschillende hoogtes die je vliegt en heeft met de luchtdruk te maken , elke land elke hoogte is dat anders

Ik heb me aan geleerd al vanuit een van de eerste FS dit te doen ,

-voor het opstijgen
-op level flight ( ligt er aan hoe lang de vlucht is anders halvewegen nog een keer
-als je de landing in wil zetten

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:08:
en ik blijf last hebben van die 2,9 MB die niet gedl kan worden , meer mensen hier last van en misschien al een oplossing gevonden om deze wel te dl ..
Die 2.29 MB download is een bug. Niemand kan die file downloaden en je hebt hem ook niet nodig.

https://forums.flightsimu...not-downloading/273752/37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

nee dat komt door de verschillende hoogtes die je vliegt en heeft met de luchtdruk te maken , elke land elke hoogte is dat anders
Oke! Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Hassebassie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:26:
Ze hebben het nu al over 1.9.5 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ynnoz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Ze hebben het nu al over 1.9.5 ...
ja het is erg verwarrend allemaal , net zo als die updates van exxterne partners , zo als de Mooney , er is een patch geweest , maar ze geven nergens aan wat er gepatch is

en zo vind ik het zelf heel omslachtig allemaal .. want ik ben iemand die wil wel weten wat er allemaal veranderd en wat niet zo dat je dan ook beter op diverse problemen kunt reageren ..

je hoort wel dat ze de FPS zijn ana het aanpakken , maar als die dan uit komt hoor je niet wat ze gedaan hebben , dan moet je via via dus weer er achter komnen dat het alleen voor intel was

en zo gaat het met meer dingen , de Alpha testers , waren eerste alleen voor mensne met een 32 GIG ram , heb ja dit dus ook gekocht in je pc , is het in eens niet meer , iedereen werd toegelaten ... :o

Nu met VR het zelfde , eerste VR beta testers vragen , heb me daar dus ook voor opgegeven , en dan 4 dagen later te horen dat de Rift S dus nog helemaal niet gezocht word .. dat dit pas voor een later iets is ..
hoe omslachtig kan je het maken

Maar goed zo groot zooitje als toen bij SCS Software met die renault screenshot wedstrijd zal het hopelijk niet worden
dat je screensshot moest maken van een renault truck , en dan pas na het sluiten van de wedstrijd , pas zeggen dat het alleen maar voor de bepaald type renault truck was ... niemand was hier van op de hoogte dus alleen die toevallig wel de goede truck had ingezonden kon mee naar de prijsuitrijking ..... 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aap schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Die 2.29 MB download is een bug. Niemand kan die file downloaden en je hebt hem ook niet nodig.

https://forums.flightsimu...not-downloading/273752/37
die heb ik nu wel binnen tenminste dat geeft hij aan ...Asobo-Flights-Commercial-Flight is installed (geen update)
maar het is iets met Japan nu .. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:30:
[...]
a het is erg verwarrend allemaal , net zo als die updates van exxterne partners , zo als de Mooney , er is een patch geweest , maar ze geven nergens aan wat er gepatch is
Changelog
M20R Ovation FS2020 version 1.1
Released past Friday

-Fixed AP NAV/GPS for path following.
-Fixed Horometer.
-Fixed Cold and Dark for manual engine start.
-Fixed Elevator trim effectiveness.
-Fixed Rudder trim annunciator and animation.
-Fixed Gear down annunciator not being displayed.
-Fixed TO/FROM flags of NAV2 to display its corresponding equipment.
-Fixed interior camera logic.
-Fixed landing/taxi halos in external view.
-Improved Fuel Flow display logic.
-Improved handling characteristics.
-Redone TXPDR.
-Minor bug fixes.

Via facebook pagina Carenado

Zou fijn zijn als die ingame changelog het zou doen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter aanvulling: vanaf bepaalde hoogtes, pin me er even niet op vast maar in Amerika is het 18.000 ft geloof ik, heb je een 'standaard druk' van 29.92 inch kwikdruk of 1013.2 hPa.

Op deze pagina staat wat leuke achtergrondinformatie waaróm dat zo is en hoe je hoogtemeter werkt (incl. dwarsdoorsnede en zo)

https://airplaneacademy.c...andard-altimeter-setting/

Als je de ATIS (Automated Terminal Information System) oproept voordat je gaat taxiën/gaat vertrekken wordt daar ook vaak de plaatselijke luchtdruk genoemd. Hierop stem je je hoogtemeter af voordat je gaat vertrekken.

https://nl.allmetsat.com/...e-luxemburg.php?icao=EHGG

Hier zie je de METAR (weer informatie) van bijv. Groningen / Eelde airport. Op dit moment (6 oktober, 14.50 uur) is de luchtdruk 992 hPa wat dus vergeleken met de standaardluchtdruk van 1013.2 behoorlijk laag is. Slecht weer op komst dus :)

Vaak wordt zo'n weerbericht ook zo aangeduid: METAR: EHGG 061225Z AUTO 18009KT 140V230 9999 FEW009 BKN010 BKN013 14/12 Q0995 TEMPO 7000 SHRA -RADZ BKN008 FEW012CB

(ik kan het redelijk lezen ondertussen, METAR Eelde, geldig 6 oktober 12.25 uur zulu, wind vanuit het zuiden (180) met 9 knoen, variabel van 140 graden tot 230 graden (dus zuid-oost tot west-zuid-west), 10 km zicht, lichte bewolking op 900 ft (klopt wel aardig met wat ik buiten zie), gebroken bewolking op 1000 ft en 1300 ft, 14 graden, dauwpunt is 12 graden, QNH (luchtdruk!) is 995 hPa, tijdelijke verandering met regen, -RADZ = lichte regen/miezerbuien (als er een + voor staat is het hevig), gebroken bewolking op 800 ft, lichte bewolking op 1200 cumulonimbus dus stapelwolken.

Pestweer, dus.

[ Voor 55% gewijzigd door DigitalExorcist op 06-10-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
DigitalExorcist schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Ter aanvulling: vanaf bepaalde hoogtes, pin me er even niet op vast maar in Amerika is het 18.000 ft geloof ik, heb je een 'standaard druk' van 29.92 inch kwikdruk of 1013.2 hPa.

Op deze pagina staat wat leuke achtergrondinformatie waaróm dat zo is en hoe je hoogtemeter werkt (incl. dwarsdoorsnede en zo)

https://airplaneacademy.c...andard-altimeter-setting/
Cool! Bedankt, ik ga het later even doornemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Changelog
M20R Ovation FS2020 version 1.1
Released past Friday

-Fixed AP NAV/GPS for path following.
-Fixed Horometer.
-Fixed Cold and Dark for manual engine start.
-Fixed Elevator trim effectiveness.
-Fixed Rudder trim annunciator and animation.
-Fixed Gear down annunciator not being displayed.
-Fixed TO/FROM flags of NAV2 to display its corresponding equipment.
-Fixed interior camera logic.
-Fixed landing/taxi halos in external view.
-Improved Fuel Flow display logic.
-Improved handling characteristics.
-Redone TXPDR.
-Minor bug fixes.

Via facebook pagina Carenado

Zou fijn zijn als die ingame changelog het zou doen.
THX ... je verwacht toch niet dat als ik iets van FS2020 aan patchnotes wil opzoeken dat ik dat op facebook gaat doen .. of zoeken ....
Als ik een zeem of handdoek kwijt ben hier in huis ga ik toch ook niet naar Facebook om te kijken of ik hem daar kan vinden :X 8)7

maar waarom op Facebook .. %^&#@... waarom is iedereen toch zo facebook geil
kom op zeg .. nog even en bij elke ding wat je vastpakt of wil hebben of opzoekt, ( als je dit leuk vind , like us on facebook )
valt me nog mee dat als ik iets in de winkel uit de schappen pakt dat er niet gelijke een scheeuwende man / vrouw naast me staat van , vind je dit leuk LIKE US ON FACEBOOK !!!
:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:22

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

DigitalExorcist schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:54:
Nou, ja, dat zou inderdaad het geval moeten zijn. Nu staat er op Terschelling één gebouw in 3D (de Brandaris, oudste vuurtoren van NL) maar als ik half Terschelling kies wordt die nog steeds niet download gek genoeg. Dus op zich heb je gelijk maar in de praktijk is het niet 100% van de tijd zo..
Eeh, sorry, ik snap je antwoord niet. Kan het nou wel of kan het nou niet? :P
Lees ik het goed dat je 3D objecten van Google Earth nodig hebt, maar dat je zelfs dan niet altijd succes hebt?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uitvreter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Eeh, sorry, ik snap je antwoord niet. Kan het nou wel of kan het nou niet? :P
Lees ik het goed dat je 3D objecten van Google Earth nodig hebt, maar dat je zelfs dan niet altijd succes hebt?
Dat lees je goed. Het is niet gegarandeerd dat als Google een 3D-gebouw heeft, je deze ook daadwerkelijk kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Bij openen van MSFS van desktop wordt ik naar de microsoft store verwezen waar ik vervolgens de melding krijg 'try that again', en de pagina opent vervolgens niet. Lijkt alsof ik wordt verwezen naar een update die er niet is.. meer mensen met problemen?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QMV6s1sY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-06-15-09-25-87.png

:X :X :

en gewoon die 2,9 mb blijft gewoon staan maar welde melding geven hij is klaar

het lijkt steeds meer op een Pandora's box als je FS 2020 opstart of gaat spelen , elke keer weer de vraag wat komt er nu weer te voorschijn :|

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:11:
[Afbeelding]

het lijkt steeds meer op een Pandora's box als je FS 2020 opstart of gaat spelen , elke keer weer de vraag wat komt er nu weer te voorschijn :|
Ik denk dat je in de war bent met Schrödingers kat :)

Met pandora's doos weet je precies wat er uit komt ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Even een check vraag, voordat straks mijn hele bush vlucht voor niks is gevlogen.. hebben jullie ook dat elke keer kort na het opstijgen (i.i.g. bij de balkan tour), er een melding in beeld komt dat als je geen hulpmiddelen gebruikt je de achievement kan unlocken? Ik heb v.z.i.w. alles op 'hard / realistic' staan, dus ik snap niet zo goed waarom ik die melding elke keer in beeld krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met Schrödingers kat :)

Met pandora's doos weet je precies wat er uit komt ;)
ik bedoelde meer in deze trant

"Any source of great and unexpected troubles"

:X

or alternatively "A present which seems valuable but which in reality is a curse"

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

Ircghost schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:49:
Even een check vraag, voordat straks mijn hele bush vlucht voor niks is gevlogen.. hebben jullie ook dat elke keer kort na het opstijgen (i.i.g. bij de balkan tour), er een melding in beeld komt dat als je geen hulpmiddelen gebruikt je de achievement kan unlocken? Ik heb v.z.i.w. alles op 'hard / realistic' staan, dus ik snap niet zo goed waarom ik die melding elke keer in beeld krijg.
Die melding krijg je volgens mij gewoon altijd vlak nadat je opgestegen bent in een bush trip. Het betekent niet dat je op dat moment een hulpmiddel geactiveerd hebt. De copiloot vertelt je dit gewoon steeds even als herinnering.

Ik zag deze medlingen ook steeds en ik heb toch alle bush trips uitgevlogen en alle achievements daarvan behaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
Bushtrip tip: LEGN - LEGB

weer een hele mooie tocht gekregen in onair in noord spanje. Deze omgeving is echt prachtig en enorm geschikt voor mooie bushtrips in zowel bergen als adembenemende landschappen.

Je vertrekt vanaf LEGN - Aerodromo De Zalla (Forestal)
Dan je de keuze om daar vrij te gaan vliegen in die schitterende omgeving (Parque Naturel Armanon), of je doet de complete bushtrip van LEGN naar LEBG - Burgos. Als je dat doet kom je eerst door een berg omgeving heen en vlieg je daarna over golvende landschappen met hele aparte zand en begroeide structuren. Erg mooi om over heen te vliegen.

Ik heb deze toch gedaan in de Cessna 172 Standard versie (dus die met de gauges) want ik wilde de Garmin 530 GPS en Cessna autopilot leren. Daar is dit een perfecte trip voor.

Fotos:
- 1: de route
- 2: de start vanaf LEGN
- 3: onderweg over de landschappen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t74bx0vCanx_dBTI5LEjEXa1Md4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8zAXACk8eLi0p8k2qFpSx9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx4HbQgP9oiXR6vn4YTDfoLevII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iakDH11OiK3jJEudwjdEfYOH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbcfL714eHmOTlX8DyuexQChPzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1j0orSOdbF51Mehhusvsqz2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door robinez op 06-10-2020 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
die zal ik even bij mijn vluchten zetten , ik ben een lijst aan het maken van mooie vluchten .. van .. naar waar dus mooie omgevingen te vinden zijn deze zal ik er ook wel even bij schirjven

In europa heb ik deze al
Zwitserland:
LSFB (Basel Mulhouse) - LSMP (Payerne Mill)
LSMP (Payerne Mil) - LSTS (st. Stephan Mill)
LSTS (St. Stephan Mil) - LSTA (Raron)
LSTA (Raron) - LICH (Chavez Marini)

Oostenrijk:
Zell am See - Innsbruck

Italie:
LICH (Chavez Marini) - LILN (Venegono)
LILN (Venegono) - LIMB (Bresso)
LIMB (Bresso) - LISH (Campo Di Volo Fiorano Wings)

Spanje :
LEGN - LEBG

Noorwegen:
Alesund to Geiranger

Diverse:
Nice naar Alicante
In noord amerika
KSBA - Santa Barbara muni Airport en KTIW -Tacoma Narrows airport
Twentynine palms (KTNP) low Alt naar Phoenix Sky Harbor int (KPHX) (5000ft) 1:40
1G8 Eddie Dew Memorial Airpark - KHLG - Wheeling Ohio County Airport
KASE naar KTEX
Kodiak Airport (padq) naar Nanwalek Airport (Keb)
KMRY naar KAVX (dan low level route instellen en genieten maar )
Panama:
Enrique Adolfo Jiménez International Airport MPEJ - Albrook Gelabert Airport MPMG
Papua New Guinea
WANN to WABM
New Zeeland
Christchurch naar Wellington
Chile
SCHT -SCLJ - SCOO (Volg vanaf SCHT (Ofwel Tic Toc Airport) de rivieren richting SCLJ (La Junta).
Op de terugweg vanaf La Junta kun je over de prachtig besneeuwde top naar SCOO (Melimoyu Airport)
De rest word nog aangevult

Dus als er mensen nog echt mooie routes weten
ze zijn welkom

PS de meeste zijn GA vluchten , niet voor airliners :o

[ Voor 83% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:11:
[Afbeelding]

dat is een bekende:

https://forums.flightsimu...not-downloading/273752/53

We are aware that the content manager shows a 2.29 Mib download associated with the package “Asobo-Flights-Commercial-Flight”. This is a display issue (there is nothing to download). This package is not part of the sim and will disappear from the content manager soon.

Apologies for the inconvenience.

Kind regards,
Microsoft Flight Simulator Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Zien jullie bij de Content manager staan 'Mandatory Packages - Relaunch game to update' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
456 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:29:
Zien jullie bij de Content manager staan 'Mandatory Packages - Relaunch game to update' ?
Ja, die staat er al heel lang bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Hassebassie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Ja, die staat er al heel lang bij mij.
Ah ok thanks; dan heeft dit niks te maken met een eventuele update vandaag.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
456 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:29:
Dus jouw FS update werkt niet ?

Dit heb ik opgelost door bij de Flightsimulator-tile in het startmenu op de rechter muisknop te klikken, dan bij "More" op "App Settings" te klikken en dan bij "Reset" op "Repair" te klikken.
Niet op de andere "Reset" optie klikken want dan ben je je FS settings kwijt.

Als je in de Microsoft Store kijkt staat er bij "Downloads & Updates" (drie puntjes aan rechter kant scherm) dan bij "Installed" dat FS repaired moet worden of is FS zelfs helemaal afwezig, dan was dit voor mij de oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 06-10-2020 16:45 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 09:08
Ik denk dat het verstandig is niet te gaan klooien in de content manager met zogenaamde updates en downloads. Die staan er al sinds launch tussen en blijken elke keer weer een "display issue" te zijn of een inactieve toekomstige download, of gewoon pesterijen (die 80 gb in de eerste week was wel geinig ;)). Updates starten voor zover ik weet automatisch bij startup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Elzavo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:45:
Ik denk dat het verstandig is niet te gaan klooien in de content manager met zogenaamde updates en downloads. Die staan er al sinds launch tussen en blijken elke keer weer een "display issue" te zijn of een inactieve toekomstige download, of gewoon pesterijen (die 80 gb in de eerste week was wel geinig ;)). Updates starten voor zover ik weet automatisch bij startup.
De content manager zorgt iedere keer weer voor verrassingen. Net zoals updates die pas geupdate worden bij een volgende versie van MSFS. Niet zo heel handig, eerder verwarrend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:21:
die zal ik even bij mijn vluchten zetten , ik ben een lijst aan het maken van mooie vluchten .. van .. naar waar dus mooie omgevingen te vinden zijn deze zal ik er ook wel even bij schirjven

...

Dus als er mensen nog echt mooie routes weten
ze zijn welkom
Deze mag je niet missen, die heb ik gevlogen in een cargo missie en is ook echt prachtig:
Bush trip route: WV08 - KBKW

Airport details
WV08 - Island Airport (Chesapeake, West Virginia, USA)
KBKW - Raleigh County Memorial Airport (Beckley, West Virginia, USA)

De route:
Island Airport is een airstrip op een eilandje midden in de Kanawha Rivier en omsloten door de twee kleine stadjes genaamd: Belle en Shesapeake. Je bevindt je in het gebied Kanawha County, West Virginia. Als je opstijgt krijg je een mooi overzicht over de rivier en de twee steden die aan de rivier gelegen zijn. Als snel ga je richting de bergen en zie je prachtige vergezichten van vele bossen en ruwe bergen in de verte. Halverwege zie je de kleine wegen samenkomen bij een snelweg die je rechtstreeks richting Beckley leidt. Een perfect moment voor een stukje VFR vliegen! Zodra je beckley ziet liggen ligt vlakbij bij Beckley het Raleigh County Memorial Airport. Dit is best een groot vliegveld voor Bush Trip begrippen en hier eindigt de reis.

Daarnaast heb ik nog wel hele mooie tips voor sightseeing en vertrekpunten voor rondvluchten, niet echt complete trips, maar absoluut de moeite waard, die zet ik hieronder:

Must See Airports
London City Airport
Las Vegas McCarran International Airport (at night)
Gibraltar |International Airport
Princess Juliana airport (st maarten)
Lukla Airport
Insnsbruck Airport

7 wereld wonderen
Christ the Redeemer (Rio de Janeiro)
Great Pyramid of Giza (Located on the Giza Plateau ner to Cairo)
The Colosseum (Rome)
The Taj Mahal (Agra, India)
Chichen Itza (Yucatan Peninsula Mexico)
The Great Wall Of China
Machu Picchu

Custom Bush Trips
WV08 Scotts Island (WV08 - KBKW)
Scotts Island is a bar island on the Kanawha River between the towns of Belle and Chesapeake in Kanawha County, West Virginia

CCB6 Clementsport
Clementsport is a community in the Canadian province of Nova Scotia, located in Annapolis County. It is on the southern shore of the Annapolis Basin. The decline of wooden shipbuilding led to the decline of the town, and none of the structures that were built over the river remain. More recent economic decline in the region has led to the closure of several local businesses, including a gas station, convenience stores, a pizzeria, art galleries, and a bed and breakfast

BGBW Narsarsuaq
Unfortunately Greenland is under-represented in MSFS 2020 (currently) and missing the details that make it so beautiful. Narsarsuaq is a critical airfield. Used not only for passenger flights but also general aviation aircraft performing transatlantic crossings. It was missing and needed some attention. Enjoy your stay in Narsarsuaq.

Great Bush Trips
WX53 Bugalaga Airport
WAYP Papua New Guinea
09ID Taylor Ranch Idoha
W27 Woodland State Airport

Acties:
  • +1 Henk 'm!
drie airports waar je ook even moet gaan kijken of landen ..

Río Pascua Airport SCTP
Pago Pago Airport (NSTU)
KHQM Bowerman Airport

en natuurlijk mijn favo airports daar een beetje tussen te hoppen

Bella Coola VERRY HARD NEEDED
Golden Airport CYGE
Blue River Airport CYCP
Squamish Airport (CYSE)
Denny Island Aerodrome (CYJQ)
Stewart Aerodrome (HANDMADE MSFS)
orcas airport ESD, ORS PAYWARE
Darrington Municipal Airport PAYWARE
Tacoma Narrows Airport PAYWARE
Banff-Airport-CYBA FREEWARE
Machmell Fisheries CBY2 FREEWARE
Quatam River airport-cqra FREEWARE

_/-\o_

Zorg wel dat je de payware of freeware versie er van heb ...
dat maakt het wel een heel stuk beter met de belevenis

mede ook omdat bij sommige de omgevingen aangepast worden

en voor een leuk Cub vluchtje Winnipeg omgeving , zeker riching het oosten
de stad is ook erg mooi

en natuurlijk het gebied van de Moezel ( vanaf koblenz de moezel volgen ) _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door ravw op 06-10-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

aap schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Die melding krijg je volgens mij gewoon altijd vlak nadat je opgestegen bent in een bush trip. Het betekent niet dat je op dat moment een hulpmiddel geactiveerd hebt. De copiloot vertelt je dit gewoon steeds even als herinnering.

Ik zag deze medlingen ook steeds en ik heb toch alle bush trips uitgevlogen en alle achievements daarvan behaald.
Thanks, toch even een fijne geruststelling! ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 10:32
Voor degene die het interessant vinden hoe Flight Simulator nou draait op een RTX 3080 heb ik onderstaande video opgenomen en zoveel mogelijke zware acties geprobeerd. Laag vliegen, veel gebouwen, live weer, live verkeer, water etc.

Onderstaande video is overigens op de ultra preset met een resolutie van 7680*1440 = 11059200 pixels dat is nog een stukje meer dan 4k = 3840*2160 = 8294400 pixels

Mocht je bepaalde dingen getest zien worden hoor ik het graag.
Fixed!

[ Voor 24% gewijzigd door mr.DJ95 op 06-10-2020 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:32:
Voor degene die het interessant vinden hoe Flight Simulator nou draait op een RTX 3080 heb ik onderstaande video opgenomen en zoveel mogelijke zware acties geprobeerd. Laag vliegen, veel gebouwen, live weer, live verkeer, water etc.

Onderstaande video is overigens op de ultra preset met een resolutie van 7680*1440 = 11059200 pixels dat is nog een stukje meer dan 4k = 3840*2160 = 8294400 pixels

[YouTube]

Prive video >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Fixed!
wat is jou systeem op dit moment en welke fps draai jij met alles full open
ook boven drukke gebieden
want zo als ik mensen hoort is het nog niet boven de 50 fps en hoe zat het met de aansluiting van de rtx 3080 kaart zit daar en verloop bij voor een 8 pins naar en 16 pins ?
want anders moet ik bij het kopen van de 3XXX serie weer heel mijn kast leeg halen en kijken of ik die andere 8 pins er uit kan wurmen , als die er nog in zit :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

wat is jou systeem op dit moment en welke fps draai jij met alles full open
ook boven drukke gebieden
want zo als ik mensen hoort is het nog niet boven de 50 fps en hoe zat het met de aansluiting van de rtx 3080 kaart zit daar en verloop bij voor een 8 pins naar en 16 pins ?
want anders moet ik bij het kopen van de 3XXX serie weer heel mijn kast leeg halen en kijken of ik die andere 8 pins er uit kan wurmen , als die er nog in zit :o
Dipt eigenlijk niet onder de 30FPS dus blijft speelbaar. Ook met de gekke capriolen die ik uithaal. Heb nog een video met slecht weer (mist) boven een berg gebied.

Systeem is niet heel spannend, i5 9600K op 5Ghz, 32GB 3200Mhz Ram en dan de RTX-3080. ik heb op de RTX-3080 gewoon 2x 8 pins zitten dus geen noodzaad voor nieuwe kabels. Wel even zorgen dat je niet doorlust maar echt 2 losse kabels hebt vanaf je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Dipt eigenlijk niet onder de 30FPS dus blijft speelbaar. Ook met de gekke capriolen die ik uithaal. Heb nog een video met slecht weer (mist) boven een berg gebied.

Systeem is niet heel spannend, i5 9600K op 5Ghz, 32GB 3200Mhz Ram en dan de RTX-3080. ik heb op de RTX-3080 gewoon 2x 8 pins zitten dus geen noodzaad voor nieuwe kabels. Wel even zorgen dat je niet doorlust maar echt 2 losse kabels hebt vanaf je voeding.
daar was ik al bang voor dat je niet mocht door lussen ..
nou dan gaat denk ik deze hele 30XX serie aan mij voorbij
ik zelf heb nu een 2070 en hier zit hij gemiddelt opde 35 /40 full open oke dan wel met een mindere breed beeld ..
maar zou wel eens willen weten hoe veel je haal met 2560 - 1440 met die RTX3080
voorlopig zijn ze niet meer leverbaar maar een RTX 3070 was ik vanplan om te kopen , maar als het met die voeding met twee kabels aangesloten moet worden dan moet ik eerst kijken of ik die kabel echters onder in mijn kast er zo bij kunt pakken .. alles aan kabels liggen verpakt in een lege ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40
psychodude schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Zei ie echt "ascend", dat is namelijk geen standaard ATC taal. Voor klimmen mag alleen "climb" gebruikt worden, gevolgd door een altitude of Flight level. Zei de ATC niet stiekem "descend to altitude 2000 ft"? Zou logischer zijn.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Waterpower schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

Zei ie echt "ascend", dat is namelijk geen standaard ATC taal. Voor klimmen mag alleen "climb" gebruikt worden, gevolgd door een altitude of Flight level. Zei de ATC niet stiekem "descend to altitude 2000 ft"? Zou logischer zijn.
Climb in dat geval. Ik moest in ieder geval terug omhoog :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22

[YouTube: RTX 3080 Flight simulator 2020 on ultra preset (1440P triples)]

[...]

Fixed!
Coole video!
Mag ik vragen welke monitoren je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40
psychodude schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

Climb in dat geval. Ik moest in ieder geval terug omhoog :9.
Oh gelukkig, standaard ATC taal lijkt me relatief makkelijk te programmeren namelijk. Als dat ook al niet klopt...... Maar dat lijkt dus wel aardig te kloppen. Kloppende klaringen naar hoogtes en koersen lijkt mij erg lastig te programmeren voor de makers. Helemaal als het om separatie gaat tussen 2 of meer IFR vliegtuigen, zeker als het wat drukker wordt op een bepaald veld. Laat staan in de verschillende classificaties luchtruimen waar verschillende separatieregels gelden.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

daar was ik al bang voor dat je niet mocht door lussen ..
nou dan gaat denk ik deze hele 30XX serie aan mij voorbij
ik zelf heb nu een 2070 en hier zit hij gemiddelt opde 35 /40 full open oke dan wel met een mindere breed beeld ..
maar zou wel eens willen weten hoe veel je haal met 2560 - 1440 met die RTX3080
voorlopig zijn ze niet meer leverbaar maar een RTX 3070 was ik vanplan om te kopen , maar als het met die voeding met twee kabels aangesloten moet worden dan moet ik eerst kijken of ik die kabel echters onder in mijn kast er zo bij kunt pakken .. alles aan kabels liggen verpakt in een lege ruimte
Ik ga ook voor de RTX 3070 maar wacht wel op de Super met 16 GB geheugen. Dan is geheugen niet direct de beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Flinke verhitte discussie over de FPS loss in de A320 door het onafhankelijk maken van de displays van captain en fo. https://github.com/flybywiresim/a32nx/issues/1110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Beetje sight-seeing in India. Die laatste, de Lotus tempel in New Delhi hadden ze wel wat beter mogen integreren... Mijn hemel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1G10PcTYJVBlKBYSWvcUWqbokg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6udWOiR6EgLNazhukvD8gU1q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONhklEK4B56MRZTzYDGiRZiKL6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/37odDx6LV3sManp7KaUjz49l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, nog geen patch. Had gehoopt dat ie er al zou zijn.

Voor degene die last hebben van CTD:

Issues with Windows 10 version 2004
An issue with the latest Windows 10 update prevents some players to install their Deluxe or Premium Deluxe content due to seeing the error message “(this content) does not work on this device.”

Some loading and crash issues could be linked to the latest Windows 10 version 2004 update

Workaround : Rollback to a previous update (see Remove an installed Windows update) 632

Reset or reinstall 444 Windows.

https://forums.flightsimulator.com/t/known-issues-last-modified-9-29-2020/128064

Ging ervan uit dat ik deze versie al lang automatisch binnen had gehaald, maar ontdek net dat ik nog steeds op de vorige versie zit (1909). Misschien de moeite waard om te kijken of je versie 2004 hebt als je last hebt van CTD. Ik heb namelijk tot nu toe pas 1x een CTD gehad. Staat uiteraard wel klaar, weet niet of ik hem moet installeren.

Versie nummer kun je bekijken door Start-->Instellingen-->Systeem-->Info

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
Yihaaa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Coole video!
Mag ik vragen welke monitoren je hebt?
Thanks! Merk dat ik dit wel leuk vind om te doen.

Het zijn Gigabyte G32QC in triple monitor opstelling met Nvidia surround.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ko8sN4GJL-pPpJrxc5pHs0p6ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YHmTiBNuYRLUKfaF0bA7Tvh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 20:18
Gameaddict schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:56:
Patch is 15 oktober zoals eerder gezegd door Asobo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZG3-dUuGPv19WXm7tomsc-pwM58=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G8oE6bGNVp10v1tuVU9ycSwr.png?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door zwammen op 06-10-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:56:

Voor degene die last hebben van CTD:

Issues with Windows 10 version 2004
An issue with the latest Windows 10 update prevents some players to install their Deluxe or Premium Deluxe content due to seeing the error message “(this content) does not work on this device.”

Some loading and crash issues could be linked to the latest Windows 10 version 2004 update

Workaround : Rollback to a previous update (see Remove an installed Windows update) 632

Reset or reinstall 444 Windows.

https://forums.flightsimulator.com/t/known-issues-last-modified-9-29-2020/128064

Ging ervan uit dat ik deze versie al lang automatisch binnen had gehaald, maar ontdek net dat ik nog steeds op de vorige versie zit (1909). Misschien de moeite waard om te kijken of je versie 2004 hebt als je last hebt van CTD. Ik heb namelijk tot nu toe pas 1x een CTD gehad. Staat uiteraard wel klaar, weet niet of ik hem moet installeren.

Versie nummer kun je bekijken door Start-->Instellingen-->Systeem-->Info
wat een zooitje ik heb hier meerdere games op staan die 2004 update nodig hebben , maar goed ik wacht wel tot ze het gefixed hebben , maar wel weer iets voor Microsoft ,, dat twee van hun eigen produkten elkaar weer niet uit kunnen staan het zal niet de eerste keer zijn dat die botsen

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

zwammen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Patch is 15 oktober zoals eerder gezegd door Asobo
Dat zou dan de normale kadans houden met de bestaande patch rondes tot nog toe.
Dacht dat ze iets meer regulier met hot patches zouden komen.

Heb vandaag besloten er mee te stoppen. 5x opgestart en 5x op verschillende momenten ctd,voordat ik ook maar 1 meter gevlogen heb.

Morgen komt er een nieuwe m.2 drive in (samsung 980 pro 1tb vooruitlopend op nieuw mobo en cpu), dus een format en opnieuw installeren. Als ie dan weer niet stabiel draait ga ik t niet meer proberen tot een nieuwe patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Helaas, ook het met WinRar uitpakken van de vers neergeladen mods helpt niet om de Gasunie wakker te schudden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDt0Gssk7mZkDCeN7iaB438cvLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W29akOjd6ERva8XfngdfJf45.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdjeETdz0a_hEFhr3poH_qIdz6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QiH2zlKZe6DQ0Po9dFYwIPCO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dlUmPSbGs3S9iUx0cnLhzt5_4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QQG9t5r1mBa33ZujlomhG693.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaE9q3ISWJrfTIWuSnngKieDDbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B4ziUGeS9UvxPhBMtnyo5pcS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
mr.DJ95 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Thanks! Merk dat ik dit wel leuk vind om te doen.

Het zijn Gigabyte G32QC in triple monitor opstelling met Nvidia surround.[Afbeelding]
Thanks, mooie setup.
Ga over een tijdje ook zo'n setup maken 8)
Heb ook al naar zo'n super widescreen Philips monitor gekeken, maar dit is denk ik net iets meer immersive.

[ Voor 10% gewijzigd door Yihaaa op 06-10-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Yihaaa schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:20:
Heb ook al naar zo'n super widescreen Philips monitor gekeken, maar dit is denk ik net iets meer immersive.
Doen die kaders van de schermen niet af aan de 'immersie'? Een superwidescreen leek mij juist beter..

[ Voor 7% gewijzigd door Melotte op 06-10-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elzavo
strider1007 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:08:
Helaas, ook het met WinRar uitpakken van de vers neergeladen mods helpt niet om de Gasunie wakker te schudden...
Kijk ff in je content.xml (in map: users/usernaam/Appdata/roaming/microsoft flight simulator/)
En verwissel Groningen en Gasunie. Ik denk dat het een prioriteit issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Melotte schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Doen die kaders van de schermen niet af aan de 'immersie'? Een superwidescreen leek mij juist beter..
Tjsa, dat is wel weer waar.
Ik heb nog even om er over na te denken/research te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Zojuist even verder gegaan met mijn USA trip 8) _/-\o_ :9~ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUVCCqhkCM4cXp4Rw7BoyoRr_u4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CsmtzppcI7IFXtiYUxSkVDK4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh60adYIBUN2QdAmpeiLzEe5ZR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y4NR1Z3Z2ao4VzgIPLkdh99D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• train
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik vind het instrument paneel van de meeste modellen in fs2020 te donker en niet goed te zien. Kan ook geen instrument verlichting in of uit schakelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
train schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:49:
Ik vind het instrument paneel van de meeste modellen in fs2020 te donker en niet goed te zien. Kan ook geen instrument verlichting in of uit schakelen??
ja wel bij GA planes zitten meestal naast de rechter yoke twee kleine draaiknoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• train
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-10-2020
Oke, bedankt, ga het proberen. Ben een beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Melotte schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

3 schermen kun je in een soort U-bocht om je heen zetten.

Helaas kun je MSFS (nog) niet zo instellen dat je raamstijlen op de kaders van je schermen vallen, plus dat de ramen in een vliegtuig meestal schuin staan. (In Euro Truck Simulator staan ze recht en kun je dat wel heel goed instellen.)

Maar toch. Aan immersie geen gebrek. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Hedenavond leuke vlucht gedaan en geland op EHAM rwy 22 met de (jawel) TBM.

Op final kreeg ik 2 a 3 seconden hele rare glitches die ik nog niet eerder heb gezien. Het waren grijze knipperende vlakken. Gelukkig was het van korte duur en kon ik netjes landen.

Heb de laatste AMD drivers.

Het grote verschil is dat het regende (zowel in de game als IRL :+ )

Herkent iemand dit?

[ Voor 14% gewijzigd door Dani86 op 06-10-2020 21:05 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Dani86 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:59:
Hedenavond leuke vlucht gedaan en geland op EHAM rwy 22 met de (jawel) TBM.

Op final kreeg ik 2 a 3 seconden hele rare glitches die ik nog niet eerder heb gezien. Het waren grijze knipperende vlakken. Gelukkig was het van korte duur en kon ik netjes landen.

Heb de laatste AMD drivers.

Het grote verschil is dat het regende (zowel in de game als IRL :+ )

Herkent iemand dit?
Niet in MSFS, maar wel in Prepar3D... Had volgens mij te maken met CPU overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Er!k schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Niet in MSFS, maar wel in Prepar3D... Had volgens mij te maken met CPU overclock?
Heb alles stock behalve RAM (A-XMP is ingeschakeld).

Nu heeft de Ryzen wel een boost functie.

Ik ben benieuwd of andere Tweakers dit hebben ondervonden

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:22

Hoogie2004

Whohooooo

Rondom Aspen is het ook erg mooi :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQJLK84sE-TPgawvtob5NNlwr90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oruXlvT8HfFyk5iIJhsLVWi9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FmzkWT16hsascOoqgYq2HZiqMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9ocblXKClT6NvQOdYExa8kF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-10-2020 22:29 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
Dani86 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:02:
[...]

Heb alles stock behalve RAM (A-XMP is ingeschakeld).

Nu heeft de Ryzen wel een boost functie.

Ik ben benieuwd of andere Tweakers dit hebben ondervonden
Hier geen glitches met een ryzen 3600 boost en A-XMP aan.
Maar als ik het waag de gpu een mem-clock-boostje te geven krijg ik een gratis ALT-F4 tijdens het laadscherm.
Pagina: 1 ... 104 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc