Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Hebben meer mensen dit probleem?
Account gemaakt, maar daarna moet je dus nog weer apart een daadwerkelijk account aanvragen door een post te maken op hun forum? Wat een ontzettend raar systeem.stijn014 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:08:
Fseconomy is terug voor de wachtenden.
Ik zie dat er letterlijk elke minuut een nieuw topic gemaakt wordt.. met meer dan 20000 topics op dit moment.
Lijkt me stug dat je dat handmatig gaat doen zoals in de manual wordt vermeld...dus waarom zo'n systeem?
[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 04-10-2020 21:17 ]
DigitalExorcist schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:26:
https://flightsim.to/file...gasuniegebouw-de-apenrots
De Gasunie is nu beschikbaar voor Groningen! (Mijn creatie ... zojuist geüpload!)
cc @psychodude @ravw @456 en @BazerK en @PrimalFury
Gaat hard met die addons voor Nederlandse scenery... hoop dat er ooit iemand dit alles samengooit in een addon alla FSX NL-2000
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
daar wahct ik ook op al die losse dingen in je map en fs die ze na loopt duurt te lng als het 1 bestand is het niet erg maar om nu 4000 bestanden na te lopen en fs2020 dit elke keer gaat doen duurt het egwoon te lang , vandaar dat ik er veel uit gehaald hebBazerK schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
![]()
Cool, nu nog de UMCG , de buitenwijken, en, en, en.....
![]()
Gaat hard met die addons voor Nederlandse scenery... hoop dat er ooit iemand dit alles samengooit in een addon alla FSX NL-2000
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
UMCG zit in mn binnenstad-scenery. YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Groningen centrum ('Stad') Scenery...BazerK schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
![]()
![]()
Maar die staat nog niet online. Morgen wellicht!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
'we' wachten rustig af....DigitalExorcist schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
UMCG zit in mn binnenstad-scenery. YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Groningen centrum ('Stad') Scenery...
Maar die staat nog niet online. Morgen wellicht!

je neemt ook net de route die je moet vermeiden , veel slechte texures vooral ten noord oosten van Anchorage, dat is bekent en de rivieren in dat gedeelte Alaska en BC moete ook eens op orde gebracht worden want daar klopt soms niets vanEr!k schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:08:
Vandaag voor het eerst een pushback gedaan recht op het lijntje. Mooi begin voor een korte hop van Anchorage naar Fairbanks. Omgeving is prachtig rondom de twee velden. Ertussenin nog redelijk wat blurry tiles her en der. Hopelijk krijgt dit wat liefde in World Update 2
[Afbeelding]
dat ik 500 ft moet klimmen vioor een heuvel .dat geeft niet maar niet voor een rivier die op een dijkje loopt
daarom is vanuit het nood oosten van Bella coola niet aan te vliegen dan kom je zo'n rare bug tegen
nou is dat ook niet de aanvliegroute die je moet nemen nu , maar ik zou wle dat ze dat een beetje gingen aanpassen en goed maken dan kan ik weer me gang gaan daar :-)
Maar zal je nog ees een tip geven gaat van Anchorage naar Tacoma als je eens tijd heb dan door naar San Francisco , LA, Mexico-Stad
dan heb je de west kust gehad en mooi om te vliegen ... ook al vlieg je airbus gaat niet al te hoog zitten maar geniet van het landschap
28 .000ft is mooi zat
of heel nederland als eerste stap
ben alleen bang dat als iemand dat voor elkaar krijg dat er snel wat dingen gaan veranderen ivm het niet meer gebruiken mogen maken van bing ./ google..... en andere zaken ... hopelijk staat google dit nog lang toe of Bing
iemand die al weet hoe je bush trips kunt maken om die te delen
want ik heb al erg mooie trips voor mensen die willen genieten van een moooi landschap
[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 04-10-2020 21:51 ]
Geregeld verliest de A320Nx de localizer bij een ILS APPROACH.
Alles lijkt perfect.
Glideslope and Loc goed opgepakt.
Echter de localizer houdt ie dan niet vast en zit je uiteindelijk niet recht voor de baan (zeg maar er helemaal naast)
Je ziet dit ook op je instrumenten dat het paarse diamondtje gaat afwijken.
Heb dit vandaag 10x geprobeerd om een landing te maken op EHAM 18R en EBBR 25L.
Beide houden de localizer niet vast.
Zowel met de 0.31 mod als zonder.
Iemand dit ook?
Or is it me.....
Verder nog een vraag, heeft iemand de Noord Oostkust van Rusland al verkend en is dat de moeite waard om te ondernemen onderweg van Amerika richting Azie?
/f/image/iy9lXha2tBQLzIkAWMq61dXr.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Met de CJ4 Citation hetzelfde (met Working Title mod). Ik vermoed dat het een probleem is met autopilot in bredere zin. De mate van variatie wisselt per landing wel. Maar kan echt tot ruim meer dan een landingsbaan breedte in het gras gericht wordenEdvanAl schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:51:
Vraagje.
Geregeld verliest de A320Nx de localizer bij een ILS APPROACH.
Alles lijkt perfect.
Glideslope and Loc goed opgepakt.
Echter de localizer houdt ie dan niet vast en zit je uiteindelijk niet recht voor de baan (zeg maar er helemaal naast)
Je ziet dit ook op je instrumenten dat het paarse diamondtje gaat afwijken.
Heb dit vandaag 10x geprobeerd om een landing te maken op EHAM 18R en EBBR 25L.
Beide houden de localizer niet vast.
Zowel met de 0.31 mod als zonder.
Iemand dit ook?
Or is it me.....
Edit: Zojuist ook weer bij Lanzarote. ILS wilde me zo het water insturen
[ Voor 4% gewijzigd door psychodude op 04-10-2020 22:44 ]
Inderdaad erg omslachtig.. Toch heb ik dat ook maar gedaan vanochtend. En kreeg vanmiddag een nieuwe verificatie dat het gelukt was.DoubleYouPee schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Account gemaakt, maar daarna moet je dus nog weer apart een daadwerkelijk account aanvragen door een post te maken op hun forum? Wat een ontzettend raar systeem.
Ik zie dat er letterlijk elke minuut een nieuw topic gemaakt wordt.. met meer dan 20000 topics op dit moment.
Lijkt me stug dat je dat handmatig gaat doen zoals in de manual wordt vermeld...dus waarom zo'n systeem?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
YouTube: SimDocks 3D model RoRo Finnmills
YouTube: SimDocks 3D Modell Küstenkablleger Nicola Tesla / SimDocks 3D model ...
met een ship de wereld rond ..
leuk me ook wel eens leuk om te doen en dan andere vliegers tegen te komen .... alleen de prijs is wel aan de hoge kant
https://secure.simmarket....er-finnmills-loaded.phtml
maar we kunnen wel zien wat er gaat komen in fs2020
al zouden ze dit gaan toevoegen als Ai beetje meer scheepvaart inde wateren kan geen kwaad
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 04-10-2020 22:24 ]
Weet een van jullie wat met 'without assistence' wel en niet mag?
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
die dingen zijn vreemd ik heb dat al zo vaak gedaan met VFR en ik gebruik niets zelf opstarten en afsluiten , ook lange vluchten maar dan nog niets ..koenvdlinden schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:21:
Ik probeer de achievement 'My Way' te halen. Je moet dan van parking tot parking vliegen over meer dan 300 nmiles, zonder assistance. Ik heb mijn setting op 'True of Life' gezet. Maar na afronden op parking lot helaas geen achievement. Enige wat ik kan bedenken is de checklist gebruiken en daarbij soms op het oogje klikken om het item te vinden. Ik verwacht dat dit laatste dan toch als assistance wordt gezien.
Weet een van jullie wat met 'without assistence' wel en niet mag?
ook die 500 landingen op diverse vliegvelden staan bij mij op 2 of 3 meer niet .. en ik heb toch iets van meer dan 200 landingen gedaan ...en ook heel veel verschillende airports
World Traveler
Land successfully at 500 different airports.
3 / 100
als je me filmpjes heb gezien heb ik er al meerdere gedaan en goed geland
deze is ook vreemd;
Saddle Sore
Complete a flight of at least 8 hours with a propeller or turbo-prop aircraft.
er is geen vliegtuig die dat haalt als prop zijnde
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 04-10-2020 23:29 ]
14,000 ft is maxYnnoz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:27:
"Cessna GSA, please expedite your climb to FL200". Lijkt me erg hoog voor een Cessna 172...
ivm geen zuurstof aanboord hebben en ook de druk kan het vliegtuig niet aan ...
de Mooney heeft wel zuurstof aanboord en kan tot 20.000 ft komen
dit lijkt me dan wel weer een mooie update ipv die REX
https://www.fsvisions.nl/...t-pro-voor-msfs-onderweg/
https://sofly.io/weather-preset-pro/
video
YouTube: Weather Preset Pro for Microsoft Flight Simulator
en de prijs valt ook mee 5.49 euro
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 00:09 ]
Die ca 14000ft is de service ceiling, de hoogte waarop de klim-snelheid van het vliegtuig niet meer dan 100ft/min is. Dat is een gevolg van de lage luchtdichtheid (druk) op die hoogte, de motor levert dan niet meer voldoende vermogen, het airframe heeft geen problemen met de lage luchtdruk.ravw schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:33:
[...]
14,000 ft is max
ivm geen zuurstof aanboord hebben en ook de druk kan het vliegtuig niet aan ...
Met portable oxygen kun je prima hoger vliegen, de c172 heeft uiteraard geen pressurised cabin om zonder portable oxygen te kunnen vliegen.
Planes, trains and automobiles
Dank beiden. Is dus een fout van FS.Speedy67 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 00:15:
[...]
Die ca 14000ft is de service ceiling, de hoogte waarop de klim-snelheid van het vliegtuig niet meer dan 100ft/min is. Dat is een gevolg van de lage luchtdichtheid (druk) op die hoogte, de motor levert dan niet meer voldoende vermogen, het airframe heeft geen problemen met de lage luchtdruk.
Met portable oxygen kun je prima hoger vliegen, de c172 heeft uiteraard geen pressurised cabin om zonder portable oxygen te kunnen vliegen.
Er is in real life geen controller die jou met je c172 naar die hoogte wil hebben inderdaad.
Planes, trains and automobiles
Misschien een nuttige tip: als je naar Neofly 1.3 upgradet, dan begin je weer van vooraf aan. Maar er is een file die je zelf kunt aanpassen, zodat je weer met evenveel geld en kwalificaties begint (of meer!) als je had, zodat je min of meer verder kunt gaan waar je was.robinez schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:49:
Neofly 1.3 is uit, dat programma wordt toch ook wel flink beter inmiddels, zo zijn ook in dit programma nu check rides (examens) toegevoegd. en het is gratis.
[YouTube: New Features/Fixes - NeoFly Bush Pilot Career Addon for Microsoft Flight Simulator 2020]
In het filmpje dat @robinez linkte, wordt het uitgelegd YouTube: New Features/Fixes - NeoFly Bush Pilot Career Addon for Microsoft Fl...
(Het lijkt of hij "Korea text file" zegt, maar het is met gewoon "career.txt file" met een vet NZ accent
Ik heb Neofly 1.2 opgestart en de gegevens uit de pilot tab overgenomen in career.txt. Ik heb ook de flylog.txt over gekopieerd (beide files staan in de user subdirectory). Neofly 1.3 lijkt nu te werken met mijn overgenomen gegevens, maar ik heb nog niet echt gevlogen; dat ga ik later proberen.
Ik heb toen ik toch bezig was mijn positie veranderd, omdat ik uitgegeken ben of Californië. Niet helemaal eerlijk, maar dit is vooralsnog een single player game, dus who cares?

/f/image/WDQKeNTYVx7bXmtUl7WOlJlY.png?f=fotoalbum_large)
https://flightsim.to/file/1270/groningen-cityBazerK schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
![]()
![]()
Hij staat er!
cc naar @ravw @psychodude (UMCG!) @PrimalFury @456
:strip_exif()/f/image/7Gjn1ghXlQ0rqrgTkdfRedKg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SldDu3zGCeUgdM9vqVgON4W8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door DigitalExorcist op 05-10-2020 10:17 ]
Top!DigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
https://flightsim.to/file/1270/groningen-city
Hij staat er!
cc naar @ravw @psychodude (UMCG!)
Ziet er mooi uit, is het een hoop werk of valt dat mee? Lol ik zou van mijn woonplaats wel een scenery willen maken.DigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Hij staat er!
En waar heb je het mee gedaan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De Google Earth Decoder https://www.reddit.com/r/...decoder_now_userfriendly/Pierre schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:13:
[...]
Ziet er mooi uit, is het een hoop werk of valt dat mee? Lol ik zou van mijn woonplaats wel een scenery willen maken.
En waar heb je het mee gedaan.
Niet héél veel werk. Wel wat gepruts voordat ik door had hoe die tool werkte, hoe ik kleurcorrecties moest doen (Google Maps heeft standaard nogal een blauwe waas er overheen) en het debuggen kost wel wat tijd. Het builden per keer kost 10 minuten, kleurcorrecties op 7000 plaatjes kost 10 minuten per keer, dan weer testen (FS opnieuw opstarten á 5 minuten... ). Al met al is het vooral veel wachten en weinig editten
top, ik heb hem direct gedownload, zal hem vanavond direct uitproberenDigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Hij staat er!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bedankt voor het delen!
Super gedaan, herkende het plein meteen zonder dat ik van te voren wist welke stad het wasDigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Hij staat er!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik nog wat feedback mag geven, is misschien nog wel van toegevoegde waarom om de tiles bij het station mee te nemen. Dan heb je ook weer een goede landmark + dan heb je o.a. het bekende brug museum ook mooi meegenomen!
Of zit dat er al in is de tile gewoon wonky?
/f/image/BMs1soedKOFkcRePApPhFWl6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Ircghost op 05-10-2020 10:46 ]
Dat is de rand van de Google Map scenery .. Google biedt het aan als grote vierkanten en je kan niet echt gedetailleerd aangeven wat je precies wel of niet wil hebben. Dit is precies zo'n randje waar de ene scenery in de ander overgaat.. helaas niet veel aan te doen op dit moment vrees ik. Tenzij ik met Blender alle randjes ga tweaken maar zó handig ben ik er niet in..Ircghost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Super gedaan, herkende het plein meteen zonder dat ik van te voren wist welke stad het was
Als ik nog wat feedback mag geven, is misschien nog wel van toegevoegde waarom om de tiles bij het station mee te nemen. Dan heb je ook weer een goede landmark + dan heb je o.a. het bekende brug museum ook mooi meegenomen!
Of zit dat er al in is de tile gewoon wonky?
[Afbeelding]
Het station is ook mooi, zal kijken of ik die los erbij kan zetten. Gasunie gebouw had ik al wel gedaan maar het ging me vooral even om de binnenstad
Het probleem met die grote tiles is.. je kan het station wel selecteren maar voor hetzelfde geldt krijg je daar het KPN gebouw "gratis" bij omdat het binnen dezelfde tile valt. Of nog erger: je krijgt het KPN gebouw voor de hélft erbij en moet je dus nog een extra tile nemen en dan heb je al gauw weer véél meer dan alleen het station.
Dat is te fixen door met Blender de files in te laden en zelf te gaan lopen klooien. Dat wil ik nog wel een keer doen maar dat is wel een extra uitdaging..
[ Voor 16% gewijzigd door DigitalExorcist op 05-10-2020 11:21 ]
station en de euroborg en dan heb je alle landmarks van groningen en de binnenstad helemaal compleet.DigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Dat is de rand van de Google Map scenery .. Google biedt het aan als grote vierkanten en je kan niet echt gedetailleerd aangeven wat je precies wel of niet wil hebben. Dit is precies zo'n randje waar de ene scenery in de ander overgaat.. helaas niet veel aan te doen op dit moment vrees ik. Tenzij ik met Blender alle randjes ga tweaken maar zó handig ben ik er niet in..
Het station is ook mooi, zal kijken of ik die los erbij kan zetten. Gasunie gebouw had ik al wel gedaan maar het ging me vooral even om de binnenstad
Hoe lang ben je nu bezig nu je wat ervaring hebt om bijvoorbeeld zo'n station over te zetten, want dit lijkt me ook wel leuk om zelf te kunnen en zo gebieden over te zetten?
Als je eenmaal weet hoe de tool werkt (en dat is vooral de tutorial video kijkenrobinez schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
station en de euroborg en dan heb je alle landmarks van groningen en de binnenstad helemaal compleet.
Hoe lang ben je nu bezig nu je wat ervaring hebt om bijvoorbeeld zo'n station over te zetten, want dit lijkt me ook wel leuk om zelf te kunnen en zo gebieden over te zetten?
De SDK zelf valt wel mee en is best nog wel overzichtelijk. Al met al vrijdagmiddag voor het eerst even naar die SDK gekeken en zondagmiddag had ik het klaar, tussendoor nog wel gewoon 8 uur geslapen en gezinsdingen gedaan in de tussentijd.
Totaal een uurtje of 8 aan besteed afgelopen dagen denk ik. Maar ik heb het Gasunie gebouw er al wél in zitten en de Euroborg was ik mee begonnen maar iemand anders was me al voor (zie ook Flightsim.to daarvoor). Dus dat laatste was wat nutteloos
Onze/mijn dank is groot, ga nu wat vaker via Schier een NobeltjeDigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Hij staat er!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En over Stad heen/terug.
Ik ben er drie keer aan begonnen en er gaat steeds wat fout (CTD) waardoor het me nog niet gelukt is hem af te ronden. De King Air waarmee je vliegt is geloof ik een van de meest bug-gevoelige vliegtuigen in de game.Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:09:
Is die Japan World Tour vlucht btw een beetje de moeite waard? En gaat 'ie op navigatie?
Het traject staat ingesteld in de Garmin, dus je kunt op de automatisch piloot vliegen.
(Misschien moet ik het nog eens proberen op maximale sim rate, dan duurt het geen drie uur om erachter te komen of hij weer crasht.)
Zover ik weer is er geen achievement aan gekoppeld, dus je zou de Tour in principe alleen voor je eigen plezier moeten doen.
Dat laatste zou ik dan idd doen, puur om van het mooie landschap te genieten.aap schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Ik ben er drie keer aan begonnen en er gaat steeds wat fout (CTD) waardoor het me nog niet gelukt is hem af te ronden. De King Air waarmee je vliegt is geloof ik een van de meest bug-gevoelige vliegtuigen in de game.
Het traject staat ingesteld in de Garmin, dus je kunt op de automatisch piloot vliegen.
(Misschien moet ik het nog eens proberen op maximale sim rate, dan duurt het geen drie uur om erachter te komen of hij weer crasht.)
Zover ik weer is er geen achievement aan gekoppeld, dus je zou de Tour in principe alleen voor je eigen plezier moeten doen.
Wat is maximale sim rate?
En heb je concrete dingen waarbij hij crasht? Of lijkt het pure willekeur?
Geen idee, eerlijk gezegd; ik heb het nog nooit gebruikt.Timbox88 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Dat laatste zou ik dan idd doen, puur om van het mooie landschap te genieten.
Wat is maximale sim rate?
Hij crashte een keer opdat ik de VFR map opriep. Ja, ik wist dat dat een known bug was, maar het was daarvoor al een aantal keer goed gegaan, dus ik dacht dat het bij mij niet zou gebeuren...En heb je concrete dingen waarbij hij crasht? Of lijkt het pure willekeur?
Een andere keer crashte hij gewoon uit het niets terwijl het vliegtuig lekker op de AP aan het vliegen was en ik de boel vanaf de bank met een schuin oog in de gaten hield.
Die eerste crash kan ik nog mee leven, want nu weet ik dat ik gewoon van de VFR map af moet blijven. Die tweede niet, want hoe weet ik nou of die de volgende keer niet weer op dezelfde plek (of erger: op een willekeruige plek) crasht?
Die Japan vluchtjes komen nog wel een keer.
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 13:46 ]
Hahah zit net te appen met iemand over zelfde onderwerp 'Ben benieuwd hoe de teleurstelling morgen weer gaat zijn'.ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:46:
ben benieuwd wat ze morgen weer gaan slopen .sorry . ik bedoel fixen met de weekelijkse update
Ik heb de steam versie, en in plaats van de door steam gecreeerde icon te klikken, start ik nu de .exe rechtstreeks op met admin rechten.
Nog geen ctd gehad sindsdien (half uur nu), zelfs mijn navmap werkt in de lucht.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
waar zit die verstopt die opstarter :-) `heb hem al gevonden gwoon opstarten en dan taakbeheer :-) dan naar map gaan maar hij staat dus appart in zijn eigen steam map456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Hahah zit net te appen met iemand over zelfde onderwerp 'Ben benieuwd hoe de teleurstelling morgen weer gaat zijn'.
Ik heb de steam versie, en in plaats van de door steam gecreeerde icon te klikken, start ik nu de .exe rechtstreeks op met admin rechten.
Nog geen ctd gehad sindsdien (half uur nu), zelfs mijn navmap werkt in de lucht.
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 14:05 ]
Dacht dat we afgelopen dinsdag de laatste patch hadden gehad. Patches komen tot nu toe om de 2 weken, dus verwacht morgen nog geen nieuwe patch. Denk eerder dat het langer gaat duren ivm testen omdat de voorgaande patches niet echt succesvol waren.ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:46:
ben benieuwd wat ze morgen weer gaan slopen .sorry . ik bedoel fixen met de weekelijkse update

Hoop echter dat ik er naast zit en dat ze in ieders geval binnenkort een hotfix eruit gooien
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe"ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
waar zit die verstopt die opstarter :-) `heb hem al gevonden gwoon opstarten en dan taakbeheer :-) dan naar map gaan maar hij staat dus appart in zijn eigen steam map
Klik er maar eens met de rechter muisknop op (en dan eigenschappen), bij mij stond ook bij compatibiliteit 'Optimalisaties voor volledig scherm uitschakelen' aan ... Ook maar eens uitgevinkt.
En nu als Administrator aan het uitvoeren. Kijken wat er gebeurt. Vooralsnog nog geen nare ervaringen mee ondervonden.
laten ze dan op zijn minst die marked palce even gaan bij werken en vullen want er is al zo veel uit voor fs2020 maar erg weinig nog op storeGameaddict schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:05:
[...]
Dacht dat we afgelopen dinsdag de laatste patch hadden gehad. Patches komen tot nu toe om de 2 weken, dus verwacht morgen nog geen nieuwe patch. Denk eerder dat het langer gaat duren ivm testen omdat de voorgaande patches niet echt succesvol waren.Met een beetje geluk horen we donderdag avond hoe en wat.
Hoop echter dat ik er naast zit en dat ze in ieders geval binnenkort een hotfix eruit gooien
ja maar dan mag je weer gratis naar de bioscoop456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe"
Klik er maar eens met de rechter muisknop op (en dan eigenschappen), bij mij stond ook bij compatibiliteit 'Optimalisaties voor volledig scherm uitschakelen' aan ... Ook maar eens uitgevinkt.
En nu als Administrator aan het uitvoeren. Kijken wat er gebeurt. Vooralsnog nog geen nare ervaringen mee ondervonden.
we hebben de filmpjes weer terug
Hahaha ja dat zag ik ook.ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
ja maar dan mag je weer gratis naar de bioskoop
Ff proberen of die '-FastLaunch' nu ook werkt met de (nieuwe) shortcut die ik op mijn bureaublad heb staan.
die optimalisaties uitschakelen voor volledig scherm kun je beter aanzetten, daarnaast heb ik die run this program as adminstrator aan staan eronder.456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe"
verder kun je dan nog verder optimaliseren door op change HDPi settings eronder te klikken, zet dan bij program DPI het vinkje uit, en bij high scaling override onderin het vinkje aan en kies application in de dropdownlijst eronder. , scheelt je weer een paar fps in je flight simulator.
Zo heb ik het ook draaien en ik heb mazzel tot nu toe, want ik heb geen crashes gehad in toch heel veel uren vliegen op de vfr map na, maar goed,dat is een known issue.
Wat ik overigens ook uit heb staan is AI vliegtuigen, als ik al die meldingen lees met die random crashes dan zou het me niet verbazen dat dat gerelateerd is
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe" -FastLaunchravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
ja maar dan mag je weer gratis naar de bioscoop
gewoon snelkoppeling aanklikken en eigenschappen en dan bij DOEL.. het er even achter zetten -FastLaunch dan werk het wel ..456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe" -FastLaunch
zal -nobugsplease ook werken
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 14:22 ]
Cool, thanks! Wist ook niet zeker wat die 'volledig scherm' optie nu precies deed, en dan is eigenlijk mijn stelling 'laat t dan op default staan'.robinez schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
die optimalisaties uitschakelen voor volledig scherm kun je beter aanzetten, daarnaast heb ik die run this program as adminstrator aan staan eronder.
verder kun je dan nog verder optimaliseren door op change HDPi settings eronder te klikken, zet dan bij program DPI het vinkje uit, en bij high scaling override onderin het vinkje aan en kies application in de dropdownlijst eronder. , scheelt je weer een paar fps in je flight simulator.
Zo heb ik het ook draaien en ik heb mazzel tot nu toe, want ik heb geen crashes gehad in toch heel veel uren vliegen op de vfr map na, maar goed,dat is een known issue.
Wat ik overigens ook uit heb staan is AI vliegtuigen, als ik al die meldingen lees met die random crashes dan zou het me niet verbazen dat dat gerelateerd is
Voor wat betreft die ctd's is idd bij mij alles uit vwb AI (vliegtuigen) maar ook de ATC (en de daarbij behorende Azure text to speech) optie.
Het begint zoetjes aan idd wat meer weer vliegbaarder te worden hier.
ja die azure atc heb ik ook uitstaan, dat laat ik door text to speech op mijn computer doen. Het is dan wel dezelfde stem, maar dat boeit mij niet, ik heb liever dat het stabiel is, dan switch ik later wel eens naar de full azure experience.456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Cool, thanks! Wist ook niet zeker wat die 'volledig scherm' optie nu precies deed, en dan is eigenlijk mijn stelling 'laat t dan op default staan'.
Voor wat betreft die ctd's is idd bij alles uit vwb AI (vliegtuigen) maar ook de ATC (en de daarbij behorende Azure text to speech) optie.
Het begint zoetjes aan idd wat meer weer vliegbaarder te worden hier.
En dat truukje werkt bij mij in ieder geval goed tot nu toe (#afkloppen),
De rolling cache werkt bij mij wel stabiel, het is gemiddeld 20 gigabyte per dag wat die binnentrekt tijdens het vliegen, daar merk ik eigenlijk nooit iets van instabiliteit.
Is het wel verstandig extra dingen te kopen, wanneer er nog zoveel gesleuteld wordt aan de basis en er al zoveel fixes vanuit de community komen die de basis content al zoveel weten te verbeteren.ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Laten ze dan op zijn minst die marked place even gaan bij werken en vullen want er is al zo veel uit voor fs2020 maar erg weinig nog op store
Wat mij betreft gooien ze die marketplace gewoon helemaal leeg en richten ze het in als een soort Steam-Workshop.
Meeste dingen waar je in de flightsim community voor betaalt zijn in andere simspellen al aanwezig of de mods daarvoor zijn gratis.
However bij flightsims wordt naar "gratis" enigszins neerbuigend gekeken omdat het niet officieel genoeg is/lagere status ofzo, ook zijn de "developers" van die addons teveel bezig met geld binnenhalen als motivatie ipv het echt beter/interessanter te maken voor een potentieel grote groep gebruikers, en daarbij er voor te zorgen dat er meer eenheid is en minder ini-hacking.
Liever een betere SDK/editor dan meer fragmentatie dmv 10 payware varianten van Schiphol.
How do you save a random generator ?
Ik ben dan wel benieuwd voor welke acties MSFS de administrator rechten nodig zou moeten hebben en wat er dan fout zou gaan als hij die niet heeft.
Totdat iemand dat goed kan uitleggen beschouw ik de administrator-methode toch als een populair bijgeloof.
Hmm. Bepaalde schrijfrechten in bepaalde mappen zou ik denken, waar je als 'gewone' gebruiker niet zomaar bij kan. Ik weet niet precies wat MSFS alleemaal leest en schrijft .. kan me ook niet voorstellen dat Run As Admin iets zou verhelpen maar hey - er zitten wel meer eigenaardigheden in dat pakket die ik niet kan verklaren.aap schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:12:
Is er een hypothese waarom als administrator uitvoeren zou helpen? Bij de eerste installatie had ik allerlei problemen (bleek later dat je geen USB apparaten mocht ontkoppelen gedurende de installatie, wat ik wel deed). Toen zei men ook dat je run as administrator moest doen, maar dat maakte toen voor mij niets uit.
Ik ben dan wel benieuwd voor welke acties MSFS de administrator rechten nodig zou moeten hebben en wat er dan fout zou gaan als hij die niet heeft.
Totdat iemand dat goed kan uitleggen beschouw ik de administrator-methode toch als een populair bijgeloof.
Dat laatste is ontegenzeggelijk waar!DigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
er zitten wel meer eigenaardigheden in dat pakket die ik niet kan verklaren.
Maar ik zou me voorstellen dat als administrator rechten belangrijk waren, dat het dan iets zwart-witter zou zijn; dat hij dan altijd in ene bepaalde situatie zou crashen en niet zo willekeurig als nu het geval is (lijkt).
Haha - Dat laatste klopt echt. Zit met samengeknepen billen te vliegen, omdat ik me niet kan voorstellen dat dit de smoking gun zou zijn.aap schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:12:
Is er een hypothese waarom als administrator uitvoeren zou helpen? Bij de eerste installatie had ik allerlei problemen (bleek later dat je geen USB apparaten mocht ontkoppelen gedurende de installatie, wat ik wel deed). Toen zei men ook dat je run as administrator moest doen, maar dat maakte toen voor mij niets uit.
Reden waarom ik het wel probeer is omdat ik dit op de troubleshoot site tegenkwam van flightsimulator zelf. Daarnaast wil ik steam zo veel mogelijk bypassen.
https://flightsimulator.z...shes-CTDs-during-gameplay
Daarna een rondje gemaakt in de C208. Visueel blijft het echt zo mooi gemaakt, uiteraard ook alweer m'n eerste CTD gehad (toen ik na tig keer openen weer eens de VFR map wilde openen).
2 vraagjes:
1. Ik dacht iets gelezen te hebben over een add-on/tool die je vlucht kon laten zien op een kaart buiten de sim om. Welke tool was dit? Kon hem niet meer vinden.
2. Vraagje aan de OP's (@RobinNL en @London):
Zouden we misschien de add-ons/"belangrijke" sites in de openingspost erbij kunnen plaatsen? Na m'n vakantie wilde ik even wat dingen opzoeken uit de posts die hier genoemd waren en toen dacht ik, is wel handig als dat in een overzicht staat?
Voorstel:
flightsim.to
Hier kun je allerlei landmarks downloaden (bijv. bekende gebouwen, stadions en bruggen)
NeoFly
Een gratis add-on: "play as a freelance bush pilot who takes missions from the NeoFly company"
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
ik gebruik daarvoor VfrMap, maarje kunt ook kiezen voor littlenavmap en bij onair is het ook ingebouwd.456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
2 vraagjes:
1. Ik dacht iets gelezen te hebben over een add-on/tool die je vlucht kon laten zien op een kaart buiten de sim om. Welke tool was dit? Kon hem niet meer vinden.
dus keus genoeg.
Dank! littlenavmap was inderdaad diegene die ik zocht.robinez schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
ik gebruik daarvoor VfrMap, maarje kunt ook kiezen voor littlenavmap en bij onair is het ook ingebouwd.
dus keus genoeg.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Er is nu een setting voor de refresh rate en de mod werkt ook niet meer...Ik behaal hele lage fps in sommige vliegtuigen, wat kan ik hier aan doen?
A: Dit kan met veel verschillende factoren te maken hebben. Zowel pc specificaties als ingame specificaties hebben grote invloed op je uiteindelijke fps in FS2020. Daarnaast staan de airliners (A320/747/787) erom bekend veeleisender te zijn dan bijvoorbeeld de props. Een mogelijke fix kan de volgende link zijn: https://cdn.discordapp.co...8774409052210/FPS-Fix.zip
Zet deze map in je Community map binnen de FS2020 map en het zou mogelijk 5-15 fps kunnen schelen. Deze fix zorgt er namelijk voor dat de glazen panelen in deze vliegtuigen niet constant ververst worden. Met name bij schermen met een refresh rate van 100 of hoger zorgt dit voor veel fps verlies.
hoe krijg je dat voorelkaar456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:16:
Ja we hebben weer wat anders... Mijn hele profiel is wel. Sta weer keurig op 0 in mijn logboek....
Maarrrrr ben nog niet gecrashed qua ctd met de admin setting!
want dat zal wel makakelijk zijn of gedeeltes ... want dan kan je alleen je mooie vluchten bewaren en de rest .. weg er mee
marhet kan bij jou ook gebeurd zijn iets met je cloud opslag en je HD files ..
want als je steam heb kun je de logbook dus wel leeg maken
Thats for the steam version, I'm not sure for the microsoft store version
Resetting the profile (including logbook) is possible, at least with the Steam version.Look for a file kh_logbook in the Steam program folder. Delete all files in that folder. Start FS with Cloud sync off (that can be configured in Steam). A new profile will be set up. Quit FS. Then change Steam settings back to Cloud sync and start FS again. Steam will complain that there is a conflict between the Cloud files and the local files and you can choose which ones you want to keep. Choose the new local settings and you are done.
[ Voor 66% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 18:21 ]
Thanks voor deze info! Heb in die map de nieuwste file weggegooid (er stond 1 logboek bestand in van gisteren die heb ik laten staan). Na opstarten deed ie t weerravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:47:
oei dat is minder maar is er een manier om die LOGBOOK leeg te maken ?
want dat zal wel makakelijk zijn of gedeeltes ... want dan kan je alleen je mooie vluchten bewaren en de rest .. weg er mee
marhet kan bij jou ook gebeurd zijn iets met je cloud opslag en je HD files ..
want als je steam heb kun je de logbook dus wel leeg maken
[...]
Bizar allemaal hoor.

hier op de helft van de vlucht

en het mooiste gedeelte kom nog
[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 19:55 ]
Na een 500tal NM hoor ik plotseling het stall alarm en zijn de motoren uitgevallen.
Ik kon ze niet meer starten. Op het external view had ik nog 44% fuel, maar op de G1000 waren beide tanks leeg.
Ik vloog nochtans op 16000ft op 70% power. Tanks waren vol voor vertrek. Dan maar in de lucht getankt en weer engines gestart.
Maar daar klopt echt geen hol van

Die vlucht die ik nu aan het maken ben is erg mooi ..... veel verandering in het landschap
vlieg nu in de buurt van KBUR - eerst richting KSMO dan richting KLAX
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 20:14 ]
I know, maar dat was met de Da62, met de mooney lijkt de fuel consumption wel correct, 1 van de weinigen. Als je de mixture laag genoeg zet kan je een héél eind vliegenravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:05:
maar pas op met de Mooney die onboard feultanksmeters kloppen niet .....die zijn op de grond ingesteld in de lucht reageren ze anders , daarom ook twee feul meters op de vleugels , daar kan je dus wel de ware inhoud op aflezen wat je heb .. ( dit is geen bug ) dit is real![]()
ja daarom zeg ik ook het is geen bugPredator schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:13:
[...]
I know, maar dat was met de Da62, met de mooney lijkt de fuel consumption wel correct, 1 van de weinigen. Als je de mixture laag genoeg zet kan je een héél eind vliegen
maar mijn FS klapt er weer uit na een POI lock ..
maar hier de laatste screenshots van de vlucht

POI lock en daarna niet meer eruit komen en bam terug naar desktop
GVD .... dit is niet leuk meer
Hoop echt dat ze dit snel gaan fixen
Hoe maak jij je screenshots? Met een tool of gewoon prntscrn?ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:23:
[...]
ja daarom zeg ik ook het is geen bug
maar mijn FS klapt er weer uit na een POI lock ..![]()
![]()
![]()
maar hier de laatste schreenshots van de vlucht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik heb die poi's uitstaan en tot nu toe geen 1 keer een poi lock of crash daarnaravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:23:
[...]
![]()
![]()
...
gehad, misschien kun je dat proberen?
Heeft hier nooit aangestaan .. dus het is na de laastte update er in gekomen met MSFSrobinez schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
ik heb die poi's uitstaan en tot nu toe geen 1 keer een poi lock of crash daarna
gehad, misschien kun je dat proberen?
Ik gebruik GF E , ALT- F1 printscreen en ALT - F9 is opnemen456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
Hoe maak jij je screenshots? Met een tool of gewoon prntscrn?
GF E is Geforce Experience en geen afkorting voor Girlfriend Experience
vind het wel raar gekozen van Geforce om hun programma zo aftekorten
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 20:32 ]
Hahaha. Ja dat kan ook natuurlijk. Je vriendin op t tweede scherm screenies laten maken.ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:28:
[...]
Ik gebruik GF E , ALT- F1 printscreen en ALT - F9 is opnemen
GF E is Geforce Experience en geen afkorting voor Girlfriend Experience![]()
![]()
vind het wel raar gekozen van Geforce om hun programma zo aftekorten
In mijn eerste fase flightsimulator in 2002 gebruikte ik fsscreen.
oei dat is een oude .. ik heb hem ook gebruik maar ben snel over gegaan naar FRAPS456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:35:
[...]
Hahaha. Ja dat kan ook natuurlijk. Je vriendin op t tweede scherm screenies laten maken.
mede ook dat hij kon opnemen van filmpjes en zo
daar kon je je FPS laten zien
Screenshots maken en filmpjes mee opnemen
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 20:40 ]
ik gebruik ook geforce experience, dat werkt super handig, wel zou ik je aan willen raden om de steam overlay ook te disablen. Die schijnt ook niet al te lekker te werken samen met mfs, en ach met geforce experience heb je die steam overlay toch niet nodig.456 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:35:
[...]
Hahaha. Ja dat kan ook natuurlijk. Je vriendin op t tweede scherm screenies laten maken.
Nu eindelijk tijd om even te vliegen, ik ga die groningen scenery van @DigitalExorcist eens even goed bekijken in een mooi tochtje vanaf eelde.
Mooie beelden! Blijf vooral postenravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:23:
[...]
![]()
![]()
maar hier de laatste screenshots van de vlucht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel sheisse van die CTD

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Herkenbaar, het is een soort Russische roulette geworden met die map.jaapbrandhof schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:08:
Zojuist hier ook een CTD bij het openen van de VFR map. Dit tijdens de laatste leg van de Bushtrip door/over Nevada. Dit terwijl ik de hele avond achter elkaar al de VFR map open en weer sluit. Rare bug is het.
Ik ga de shortcut voor VFR map deleten uit m'n keybindings totdat het gefixed is.
vergeet hem in je menu ook niet uit te zetten ... als je die perongeluk aanraakt ben je ook de sjaakSanderTje! schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Herkenbaar, het is een soort Russische roulette geworden met die map.
Ik ga de shortcut voor VFR map deleten uit m'n keybindings totdat het gefixed is.
Alles klopt gewoon, het begon al bij het vertrek vanuit eelde, dit keer een VFR vlucht naar het centrum van groningen toe om te kijken naar de scenery daar. In de verte zie je de martinitoren al opdoemen dus het is een fluitje van een cent om VFR je weg te vinden.
Bij aankomst bij groningen vloog ik over:
- het Euroborg stadium heen (foto 1)
- daarna natuurlijk rechtstreeks naar de grote markt en de martinitoren (foto 2)
- vervolgens doorgevlogen naar het hanzeplein en het UMCG (foto 3)
- na over het umcg gevlogen te zijn kwam ik uit bij het markante DOT gebouw (foto 4)
- op de terugweg mag de prinsentuin natuurlijk niet ontbreken (foto 5)
- vervolgens terug richting het centrum langs het universiteitsgebouw (foto 6)
- daarna een kleine detour over de vismarkt met de A-Kerk Op het einde (foto 7)
- en vervolgens nog een foto gemaakt van het hele centrum als eerbetoon om mijn route daarna richting de zon weer terug te vervolgen naar Eelde om daar weer te landen. (foto 8 )
Dit is een tochtje die ik veel vaker ga maken nu die scenery staat als een huis.
@DigitalExorcist bedankt voor al je werk en het delen van deze prachtige scenery, ik heb ervan genoten (en zal dat nog vaak opnieuw doen.
:strip_exif()/f/image/QIy9L5XswMjLmFs3BmwdLcoB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6TOK4wvZuqvpc3IfsGndC9pr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/iag71Vex7r7q1p7FlpbNEK9u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aQBfTHwNGEt9pzAPfOCPujx5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/27ws6DPAsTgBbflJBKkj0d0K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zd0mV8tgDgmbylLQibtezg8i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xZ3HgQeVUPt4ni5sRYwFUuj7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fSUODL3rBb1HUNpFmFOkun8w.jpg?f=fotoalbum_large)
Ooit zal het Forum wel beschikbaar komen. Dat is ook zo’n markant bouwwerk (persoonlijk vind ik het echt geweldig!)
[ Voor 50% gewijzigd door DigitalExorcist op 05-10-2020 22:36 ]
Huh is er nu een nieuwe? Of bedoel je de 0.3.1. versie? Daar heb ik nog niets van gemerkt.Er!k schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:58:
Voor de A320nx gebruikers, let goed op met de laatste master versie. Hierin zijn de displays onafhankelijk van elkaar gemaakt (captain/fo), en hierdoor stort je FPS in!
Ziet er erg goed uit, complimenten 👍DigitalExorcist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:15:
Te gek @robinez !! Leuk en heel graag gedaan natuurlijk.
Ooit zal het Forum wel beschikbaar komen. Dat is ook zo’n markant bouwwerk (persoonlijk vind ik het echt geweldig!)
Zin om ook Den Haag te doen? 😉 mocht niemand dat hebben gedaan dan neem ik tzt graag contact met je op voor tips als ik het zelf ga proberen.
mijn geboorte stad s altijd welkomrdluca schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:04:
[...]
Ziet er erg goed uit, complimenten 👍
Zin om ook Den Haag te doen? 😉 mocht niemand dat hebben gedaan dan neem ik tzt graag contact met je op voor tips als ik het zelf ga proberen.
dan kan je beter heel zuid holland doen als je dan toch bezig bent
maar er zijn meer mensen die al helee steden en gebieden overgezet hebben
dus denk dat het vanzelf wel komt
heir eenpaar
https://flightsim.to/file/1291/angers-city
https://flightsim.to/file/1293/cluj-napoca-romania
https://flightsim.to/file...with-google-earth-decoder
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 23:12 ]
Heb een shortcut van die communities folder op mn desktop staan.
Mocht het me lukken dan ga ik wel mijn trainingsrondje via Rotte Meren, Vlaardingen, Maassluis, Hoek van Holland en thuis doen. Kom jij ook aan de beurt.ravw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
mijn geboorte stad s altijd welkom
dan kan je beter heel zuid holland doen als je dan toch bezig bent
maar er zijn meer mensen die al helee steden en gebieden overgezet hebben
dus denk dat het vanzelf wel komt
heir eenpaar
https://flightsim.to/file/1291/angers-city
https://flightsim.to/file/1293/cluj-napoca-romania
https://flightsim.to/file...with-google-earth-decoder
... Of ik kruip huilend in een hoekje omdat het niet lukt 😢
het eerste gedeelte snap ik wel tot aan het egdeelte zelf in FS dan moet je boven het gebied gaan hangen en dan nog wat doen...maar ik zal die voorbeeld filmpje nog wel een keer kijken .rdluca schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:18:
[...]
Mocht het me lukken dan ga ik wel mijn trainingsrondje via Rotte Meren, Vlaardingen, Maassluis, Hoek van Holland en thuis doen. Kom jij ook aan de beurt.
... Of ik kruip huilend in een hoekje omdat het niet lukt 😢
ik wil zelf ook eens gaan kijken hoe dat met de aiports zit o die te maken
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 05-10-2020 23:23 ]
Ik zag op Reddit Dublin staan, in 8 delen. Ook photogrammetry. Maar een stad van de afmetingen van Dublin is gewoon 10 GB.... Dat moet toch giga impact gaan hebben op de laadtijden / framerates / opstarttijden (als de game alle files checkt bij opstarten?), zeker als je tig van dat soort steden hebt.....
Iemand enig zicht op impact qua performance / laadtijden als je veel van dit soort scenery installeert?
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-10-2020 08:10 ]
kwa opstarten en laadtijden merk ik er niets van tot nu toe.Hoogie2004 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:58:
Die custom scenery van Groningen is wel mooi zeg
Ik zag op Reddit Dublin staan, in 8 delen. Ook photogrammetry. Maar een stad van de afmetingen van Dublin is gewoon 10 GB.... Dat moet toch giga impact gaan hebben op de laadtijden / framerates / opstarttijden (als de game alle files checkt bij opstarten?), zeker als je tig van dat soort steden hebt.....
Iemand enig zicht op impact qua performance / laadtijden als je veel van dit soort scenery installeert?
Wel heb je bij hele heftige sceneries een merkbare impact op de framerate. Groningen heeft dat niet, die is perfect daar merk je niets van. Maar er is ook een custom scenery van het centrum van londen die iemand gemaakt heeft, die heb ik ook geinstalleerd maar dat zijn zo bizar veel objecten dat op enkele plekken zelfs af en toe je scherm even kort bevriest, dus op de framerate kan het wel degelijk invloed hebben. Maar op zich wel grappig om met een drone door de straten op ooghoogte in londen door de stad heen te gaan. Omdat het die foto maps van google zijn ziet dat er nog best goed uit ook, maar echt werkbaar is het dan niet meer.
Maar goed wat ik zeg, bij groningen merk je daar niets van, daar staan heel wat minder objecten in dan in het centrum van londen.
De 'Master' versie wordt bijna dagelijks bijgewerkt met nieuwe features. Voordat ik ga vliegen download ik altijd de laatste versie. Sinds gisteren hebben ze dus ales nieuwe feature alle displays losgekoppeld met een huge performance loss tot gevolg. Wil je toch de Master proberen, dan kun je deze gebruiken, laatste versie voordat deze feature werd ingebakken:Sparkiezz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:00:
[...]
Huh is er nu een nieuwe? Of bedoel je de 0.3.1. versie? Daar heb ik nog niets van gemerkt.
https://github.com/flybyw...e65e93ceddae40628c333.zip
Ik blijf zelf even weg van al die Google import. Hoewel het qua kwaliteit vaak er wel beter uitziet dan Bing Maps ziet het er toch niet altijd even goed uit. Scheve gebouwen, artifacts...Hoogie2004 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:58:
Die custom scenery van Groningen is wel mooi zeg
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc