Dit is al spannender dan het hele weekend in Spa
Ach, het maakt de zaterdagen ook wat leuker.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ze racen in ieder geval nu echt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Spotmatic schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:33:
[...]
Ik denk niet dat het een walk in the park voor Mercedes gaat zijn.
I served in a company of heroes.
RiC deed ff grindscheppen
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Een sprintrace van 2 rondes

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Welcome, enjoy the show! Want daar gaat het uiteindelijk om. Het is nog net geen WWF.Franko P. schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:38:
[...]
Heel de F1 begint op een circus te lijken zo, wat is deze sport toch af aan het glijden zeg.
"When you grow up your heart dies"
Monza staat toch elk jaar weer gelijk aan bullshit. Kunnen we die baan niet van de kalender krijgen FIA?
Daar gaat het track record van Kimi > 1:18:952 voor BOT.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 05-09-2020 15:41 ]
Albon weer mazzel

Waarom? Dit is toch super spannend en vermakelijk?Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:39:
Monza staat toch elk jaar weer gelijk aan bullshit. Kunnen we die baan niet van de kalender krijgen FIA?
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
F1.5 staat voor paal lol!
Commentaar zegt net eerste keer sinds 1984 dat ze niet in Q3 zitten.DoeEensGek schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:40:
Leclerc eruit. Damn
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En het Ferrari drama is compleet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lol en ik maar denken dat dit Q3 al is... Maar we krijgen deze kermis nog een keer.
Bespaar jezelf een hoop frustratie. Dit gaat tot 2022 niet veranderenLeon Zwiers schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:41:
Ja joh Mercedes........ Denk dat ik morgen de race maar ga skippen. Ben er echt klaar mee.
PSN: xMaurice93
Lol? Toen was er überhaupt geen Q3... Kwalificatie opzet was heel anders.SinergyX schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:41:
[...]
Commentaar zegt net eerste keer sinds 1984 dat ze niet in Q3 zitten.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 05-09-2020 15:42 ]
Sjoemelen met een sensorLeon Zwiers schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:41:
Ja joh Mercedes........ Denk dat ik morgen de race maar ga skippen. Ben er echt klaar mee.
Je merkt wel dat de party mode weg is. HAM verbeterde zelfs niet. Dat is zeldzaam. Bottas plukt ook niet meteen 2 tiende van de tijd van HAM af.
Daarmee bedoelen ze, starten buiten de top 10.
De combinatie van merc dominantie, met HAM en deze kutbaan is net iets teveelMaurice079 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:42:
[...]
Bespaar jezelf een hoop frustratie. Dit gaat tot 2022 niet veranderen
Voor zover er enige hoop was dat het afschaffen van de motorstanden een positieve uitwerking zou hebben: die gedachte kan de prullenbak in.
Ik ga dit jaar in ieder geval geen moeite meer doen om om de F1 heen te plannen.
Ik ga dit jaar in ieder geval geen moeite meer doen om om de F1 heen te plannen.
[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 05-09-2020 15:44 ]
Specifiek niet in de top10, niet 'toen' Q3.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Inderdaad. Doe alsof Mercedes niet bestaat (negeer plek 1 en 2) en kijk naar wat daarachter gebeurt. Dat is namelijk nog verdomd spannend en interessant.Maurice079 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:42:
[...]
Bespaar jezelf een hoop frustratie. Dit gaat tot 2022 niet veranderen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ze moeten de auto’s gewoon op basis van constructeurs stand laten starten met kwalificatie met intervals van 20 sec ofzo tussen de auto’s.
Williams is anders weer laatste.MikeyMan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
Voor zover er enige hoop was dat het afschaffen van de motorstanden een positieve uitwerking zou hebben: die gedachte kan de prullenbak in.
Dat gaat nog leuk worden richting einde van het seizoen op die ultrakorte semi-oval in de zandbak.Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:39:
Het ligt echt aan je verwachtingen.. Dit was al lang duidelijk. En dat bannen van partymode haalt ook niks uit, dat was (hier) ook wel duidelijk.Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:41:
Middenveld zit dicher op elkaar. P3 voor Verstappen is niet langer een zekerheid.MikeyMan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
Owja tuurlijk... Dat is wel lang geleden.SinergyX schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
[...]
Specifiek niet in de top10, niet 'toen' Q3.
Zou HAM heel het veld op een ronde kunnen zetten?PalingDrone schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:44:
[...]
Dat gaat nog leuk worden richting einde van het seizoen op die ultrakorte semi-oval in de zandbak.
Ja, het is echt nu 10x spannender, zoveel die opeens zoveel dichter op Mer.. oh wacht, geen kloot veranderd buiten 2 tiende minder voorsprongd0s schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:42:
Je merkt wel dat de party mode weg is. HAM verbeterde zelfs niet. Dat is zeldzaam. Bottas plukt ook niet meteen 2 tiende van de tijd van HAM af.

Dan verliest Monza de enige reden om nog te kijkenxNikobellicx schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
Ze moeten de auto’s gewoon op basis van constructeurs stand laten starten met kwalificatie met intervals van 20 sec ofzo tussen de auto’s.
Ik denk p6Blokker_1999 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:44:
[...]
Middenveld zit dicher op elkaar. P3 voor Verstappen is niet langer een zekerheid.
Het kan nog best zo zijn dat die Mercs helemaal uit elkaar klappen morgen. En als het de motoren niet zijn dan de banden misschien, hoewel dat lastiger is op een baan als Monza.MikeyMan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
Minder? Ik zie meer voorsprong.SinergyX schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:44:
[...]
Ja, het is echt nu 10x spannender, zoveel die opeens zoveel dichter op Mer.. oh wacht, geen kloot veranderd buiten 2 tiende minder voorsprong
Ik heb hier rtl Deutschland aanstaan, versta er niet altijd bijster veel van helaas. Maar ze zijn echt bizar bezig. Ferrari zou gewoon overgenomen moeten worden door de familie Williams.SinergyX schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:41:
[...]
Commentaar zegt net eerste keer sinds 1984 dat ze niet in Q3 zitten.
Leg me geen woorden in de mond. Ik zeg alleen dat het merkbaar is dat er geen party mode isSinergyX schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:44:
[...]
Ja, het is echt nu 10x spannender, zoveel die opeens zoveel dichter op Mer.. oh wacht, geen kloot veranderd buiten 2 tiende minder voorsprong
Geen oordeel over de spanning.
Alleen op dit circuit. Andere circuits is het weer anders. Dit is gewoon het gevolg van low downforce bij McLaren en Renault. Volgende week is het weer anders.Blokker_1999 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:44:
[...]
Middenveld zit dicher op elkaar. P3 voor Verstappen is niet langer een zekerheid.
Een circuit als Monza is totaal niet representatief, dus een conclusie ahv dit circuit lijkt me voorbarig. Tegelijkertijd was het ook niet de verwachting dat de hele boel omgekeerd zou zijn. Renault valt wel op, ze wilden voor P3 gaan maar komen nog niet in de buurt.MikeyMan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Een Mercedes die knalt? Alleen in mijn dromenDataGhost schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:45:
[...]
Het kan nog best zo zijn dat die Mercs helemaal uit elkaar klappen morgen. En als het de motoren niet zijn dan de banden misschien, hoewel dat lastiger is op een baan als Monza.
Juist Monza toont aan hoe groot het vermogensverschil is. In die zin meer dan representatief.Arjan90 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:45:
[...]
Een circuit als Monza is totaal niet representatief, dus een conclusie ahv dit circuit lijkt me voorbarig. Tegelijkertijd was het ook niet de verwachting dat de hele boel omgekeerd zou zijn. Renault valt wel op, ze wilden voor P3 gaan maar komen nog niet in de buurt.
Dan hoop ik dat je maandag pas wakker wordtVos schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:46:
[...]
Een Mercedes die knalt? Alleen in mijn dromen. Ze werken echt nog wel binnen de veiligheidsmarge.
Beter wordt er iets gedaan aan al die aero flapjes, flipjes, rake etc.MikeyMan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
Het heeft niets, maar dan ook niets, te maken met innovatie voor motortechniek voor straatauto's.
Doe je innovatie op motortechniek, niet op gefriemel met aero. F1 is aardig veranderd wat dat betreft.
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Here we go again
Dat krijg je in 2022[Jules] schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:47:
[...]
Beter wordt er iets gedaan aan al die aero flapjes, flipjes, rake etc.
Het heeft niets, maar dan ook niets, te maken met innovatie voor motortechniek voor straatauto's.
Doe je innovatie op motortechniek, niet op gefriemel met aero. F1 is aardig veranderd wat dat betreft.
Gelukkig komt het op de meeste circuits niet op puur vermogen aan want anders had de pikorde op heel veel circuits heel anders geweest dan tot nu toe.MikeyMan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:47:
[...]
Juist Monza toont aan hoe groot het vermogensverschil is. In die zin meer dan representatief.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 13:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Misschien dat Mercedes achteraf denkt: de motorstand had iets lager gekund, maar het is duidelijk dat er genoeg in het vat zit met die motor.
Na 1 race zal er geen plof van komen, misschien later in het seizoen, maar dan is het seizoen al wel beslist.
Goed laten we dan kijken wie er op P3 mag starten
Na 1 race zal er geen plof van komen, misschien later in het seizoen, maar dan is het seizoen al wel beslist.
Goed laten we dan kijken wie er op P3 mag starten
Mooi, Max weer achter de Mercedessen.
Dat zullen ze met de podiumceremonie ook moeten doenMoi_in_actie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:43:
[...]
Inderdaad. Doe alsof Mercedes niet bestaat (negeer plek 1 en 2) en kijk naar wat daarachter gebeurt. Dat is namelijk nog verdomd spannend en interessant.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zuur voor Ferrari dat ze zo falen op hun thuis circuit.
Sainz zit er top bij, Albon wordt kiele kiele.
Sainz zit er top bij, Albon wordt kiele kiele.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mogen ze nu tijdens q1-2-3 wel met de motor standen spelen en waar ze mee kwalificeren moeten ze mee rijden, of moeten ze voor de kwali de motor stand vast zetten? 🤔
[Jules] schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:47:
[...]
Beter wordt er iets gedaan aan al die aero flapjes, flipjes, rake etc.
:strip_exif()/f/image/fe6UM6sP4Ew8xEZfOfXh5TdC.jpg?f=fotoalbum_large)
Over flapjes gesproken.
Maar Bottas van vandaag steeds eerst. Hij moet tow geven...
Nou alles achter de Mercedessen wordt echt spannend. McLaren zit er lekker bij
Die kijk ik niet meer constant dat gemekker van Lewis hoe moeilijk hij het had 🙄Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:48:
[...]
Dat zullen ze met de podiumceremonie ook moeten doen
Voor uitrijden Q1 al. Net als normale parc ferme.DoubleDutch schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:50:
Mogen ze nu tijdens q1-2-3 wel met de motor standen spelen en waar ze mee kwalificeren moeten ze mee rijden, of moeten ze voor de kwali de motor stand vast zetten? 🤔
Dat wordt al een paar jaar gezegd maar het tegendeel is tot nu toe waar.mr thee schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:48:
Ik denk dat volgend seizoen de kijkersaantallen met een speer omlaag duikt.
"Keep your head UP" is het, Charles!
Komt ie aan met z'n "we have to keep our head down".
Of zou hij gewoon eerlijk zijn?
Net in een interview op Sky
Komt ie aan met z'n "we have to keep our head down".
[ Voor 14% gewijzigd door SuBBaSS op 05-09-2020 15:52 ]
Volledig rondje met de overtake aanrenegrunn schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:51:
Mercedes after-party mode?
De eerste run schept hoop voor een 2e startrij voor Max.
Pff... en ALB is zijn tijd kwijt.
Pff... en ALB is zijn tijd kwijt.
Track limitExocet schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:52:
Albon redelijk netjes
Dan rijdt Verstappen helemaal moederziel alleen op 1 met niemand achter hem in de buurt.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:48:
[...]
Dat zullen ze met de podiumceremonie ook moeten doen
Je kunt beter de HAM, BOT en VER wegdenken...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ja tijd kwijt voor de zoveelste keer. Enorm netjes.Exocet schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:52:
Albon redelijk netjes
Perez kreeg een flinke tow van Albon in S1...
NopeExocet schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:52:
Albon redelijk netjes
Jij bent niet heel erg thuis in de Engelse taal, ofwel?SuBBaSS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:51:
Komt ie aan met z'n "we have to keep our head down".![]()
Vraag me af waarom HAM geen gebruik maakt van de tow die hij kon krijgen van BOT. Zodra zal BOT waarschijnlijk die tow wel gebruiken om zo P1 te kwalificeren.
'Head up' is positief blijven, 'head down' is doorzetten.SuBBaSS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:51:
Komt ie aan met z'n "we have to keep our head down".![]()
Gezien zijn tijd had HAM die tow niet echt nodig.Blokker_1999 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:53:
Vraag me af waarom HAM geen gebruik maakt van de tow die hij kon krijgen van BOT. Zodra zal BOT waarschijnlijk die tow wel gebruiken om zo P1 te kwalificeren.
Kan me er normaal gesproken wel mee redden maar kan het mis hebben met uitspraken.Tommiiee schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:53:
[...]
Jij bent niet heel erg thuis in de Engelse taal, ofwel?
Mwa, p10 is zijn plek sowieso denk ik.PalingDrone schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:54:
ALB maakt het ff spannend...
En nu zit red bull weer te slapen...

Metcs en RB snel naar buiten zeg
Wat een deceptie dit weer

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar het zal nog altijd een voordeel geven. Als BOT die tow dadelijk wel gebruikt om zo P1 te kwalificeren (speculatie op dit moment) dan vloek je toch dat je het niet gebruikt hebt. Het enige voordeel dat ik kan zien is dat je je downforce beter houdt zodat je o.a. in parabolica beter binnen de lijntjes blijft.sjaool schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:54:
[...]
Gezien zijn tijd had HAM die tow niet echt nodig.
Zitten netjes achter de mercs
I have no special talent. I am only passionately curious.
Helaas mag die pas tijdens de race gebruikt worden.DutchCrownNL schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:52:
[...]
Volledig rondje met de overtake aan
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Rij 2 zou al mooi zijnLAD93 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:54:
Ik denk dat VER in z’n handjes mag knijpen als hij op P3 uitkomt
Max zei dat hij steeds iets meer tijd verloor als hij dichterbij zat. Nu gaat die iets meer afstand houden.
Max moet iets meer afstand nemen dit keer om meer voordeel te hebben in de bochten.... Als ik GP tenminste goed begrijp.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.