Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
een treffende spreuk
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Koelprobleem oplossen door vloeistof bij de uitlaat te spuiten? Jullie zijn door gehypnotiseerd door de rookpluimpjes.tweakduke schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:03:
[...]
Nou het is witte rook en dat kan ook op koelvloeistof duiden en dat ze daarmee het koelingsprobleem hebben verholpen. Daarmee de motor betrouwbaarder houden en harder kunnen laten lopen.
I served in a company of heroes.
Wat is normaal? De enige manier om er iets degelijks over te zeggen is door er een minimale rondetijd op te zetten.tlpeter schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:04:
De FIA moet gewoon beslissen dat die bocht en het stuk er voor gewoon normaal genomen moet worden. Die minimale tijd heeft geen nut.
Ik zag ook bij de Racing Point.Chiron schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:01:
Over die rookpluim achter de Mercedessen, ik zag in een slomo close up dat er letterlijk een vloeistof achter naast de uitlaat uitgespoten werd die de rook veroorzaakte. Dus ze moeten wel dondersgoed weten wat daar gebeurt, ondanks dat ze doen of hun neus bloedt. Er wordt immers bewust een vloeistof uit een leiding in de stroom van de uitlaat gespoten.
Even een wilde speculaas: stel dat het gewoon brandstof is, en geen olie, als je iets verbrandt zetten de gassen uit, zouden ze daarmee dan de onderdruk van de zuiging achter de auto kunnen verminderen, en daarmee de drag?
Er moet in ieder geval een reden voor zijn.
Maar ik had al eens gezegd dat ik denk dat Ferrari achter deze hele partymode ban zit en het gaat om monitoren. Als je de variabelen weghaalt, dan kan de FIA dingen gaan ontdekken. Dat is zeker iets dat ik in mijn achterhoofd hou.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
I served in a company of heroes.
Maar dan zou je je koelvloeistof toch niet weg willen gooien?tweakduke schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:03:
[...]
Nou het is witte rook en dat kan ook op koelvloeistof duiden en dat ze daarmee het koelingsprobleem hebben verholpen. Daarmee de motor betrouwbaarder houden en harder kunnen laten lopen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Als je in je outlap de Parabolica ruim neemt, zal je tijd van de volgende ronde ook verwijdert worden.Jasphur schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:06:
Ik vind de “tactiek” om tijdens de outlap Parabolica ruim te nemen (en dus je outlap tijd te laten verwijderen) om zo met meer snelheid aan je hotlap te beginnen, wel een interessante. Benieuwd of daar veel mensen gebruik van gaan maken
-
Alleen in de Q? Want volgens SKY gebeurde dat in de vrije trainingen niet namelijkEdd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:07:
[...]
Als je in je outlap de Parabolica ruim neemt, zal je tijd van de volgende ronde ook verwijdert worden.
Die is er, 1:43 en die lost het probleem niet op.Blokker_1999 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:05:
[...]
Wat is normaal? De enige manier om er iets degelijks over te zeggen is door er een minimale rondetijd op te zetten.
Tja de Racing Point is ook maar een roze Mercedes, dus dat kan heel goed een “feature” zijn van de auto. Allison verklaarde dat er naast DAS nog veel meer trucjes in de wagens zitten die nog niet door het publiek zijn ontdekt. Als je de drag kan verminderen door de onderdruk achter de auto te verkleinen (Door het verbranden van iets) zou dat wel geniaal zijn.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:06:
[...]
Ik zag ook bij de Racing Point.
Maar ik had al eens gezegd dat ik denk dat Ferrari achter deze hele partymode ban zit en het gaat om monitoren. Als je de variabelen weghaalt, dan kan de FIA dingen gaan ontdekken. Dat is zeker iets dat ik in mijn achterhoofd hou.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Je weet dat dat de door de FIA verplichte breather pipe is?Chiron schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:01:
Over die rookpluim achter de Mercedessen, ik zag in een slomo close up dat er letterlijk een vloeistof achter naast de uitlaat uitgespoten werd die de rook veroorzaakte. Dus ze moeten wel dondersgoed weten wat daar gebeurt, ondanks dat ze doen of hun neus bloedt. Er wordt immers bewust een vloeistof uit een leiding in de stroom van de uitlaat gespoten.
Even een wilde speculaas: stel dat het gewoon brandstof is, en geen olie, als je iets verbrandt zetten de gassen uit, zouden ze daarmee dan de onderdruk van de zuiging achter de auto kunnen verminderen, en daarmee de drag?
Er moet in ieder geval een reden voor zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nee en dus blijft het een aanname van mijzelf wat het eventueel kan zijn. Olie verbranden of iets anders kan ik me ergens dan weer niet voorstellen, omdat het niet direct uit de uitlaat komt.Chiron schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:06:
[...]
Maar dan zou je je koelvloeistof toch niet weg willen gooien?
Volgens Toto gebeurt het als ze de olietank helemaal gevuld hebben, dus de breather pipe zou kunnen (zit rechtsonder bij de bundel uitlaatpijpen). Maar je kan dat ding ook zo ontwerpen dat het niet gebeurt, want andere fabrikanten hebben het niet.YakuzA schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:12:
[...]
Je weet dat dat de door de FIA verplichte breather pipe is?
Zie de Event Notes:Jasphur schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:09:
[...]
Alleen in de Q? Want volgens SKY gebeurde dat in de vrije trainingen niet namelijk
https://www.fia.com/sites...20Notes%20Version%203.pdf
Dus in principe ook in de trainingen20.3 Turn 11
a) A lap time achieved during any practice session or the race by leaving the track on the outside of Turn 11, will result in that lap time and the immediately following lap time being invalidated by the stewards. A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
-
Iedereen heeft het.Chiron schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:18:
[...]
Volgens Toto gebeurt het als ze de olietank helemaal gevuld hebben, dus de breather pipe zou kunnen (zit rechtsonder bij de bundel uitlaatpijpen). Maar je kan dat ding ook zo ontwerpen dat het niet gebeurt, want andere fabrikanten hebben het niet.
Het is een verplichte breather pipe vanuit de FIA.
Is sinds seizoen 2018 of 2019 verplicht.While the FIA has moved to stop teams cleverly burning oil as fuel, there is also a clampdown on the use of other fluids being used to achieve a similar power boost.
A new Article 5.1.12 of the technical regulations makes it clear that any breather fluids must exit the car at the rear, and cannot be recycled for use in the engine.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zo, die zijn ook even niet aan het opletten daar samen! Zijn spiegels op de F1 auto's soms optioneel... De linker auto kan er niet zoveel aan doen, want die ziet Hamilton pas als Grosjean opzij gaat. Maar in je langzame rondje moet je toch gewoon rechts aanhouden waar het kan? Niet handig dit, wat een optocht daar. Dat wordt nog wat in de kwalificatie
[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 05-09-2020 13:54 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Een x aantal seconden interval lijkt mij dan een beter planpjlgt schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:02:
Gewoon weer invoeren dat er maar 1 auto op de baan is, die 1 kans krijgt om een tijd te zetten. Verneuk je het, jammer dan. Dan zitten die kleuters elkaar ook niet in vaarwater omdat ze graag een tow of ruimte willen.

Ja, ik heb echt mijn hoofd er weer goed bij.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kleuters. Zonder die tow sta je buiten de top 10. Terwijl deze kleuters proberen om een race te winnen. Het is gewoon lastig op dit soort banen. Met deze weersomstandigheden zou je 1 voor 1 kunnen doen. Om de minuutb1 de baan op oid.pjlgt schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:02:
Gewoon weer invoeren dat er maar 1 auto op de baan is, die 1 kans krijgt om een tijd te zetten. Verneuk je het, jammer dan. Dan zitten die kleuters elkaar ook niet in vaarwater omdat ze graag een tow of ruimte willen.
een treffende spreuk
Ik bedoelde de rookpluim.YakuzA schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:32:
[...]
Iedereen heeft het.
Het is een verplichte breather pipe vanuit de FIA.
[...]
Is sinds seizoen 2018 of 2019 verplicht.

Latifi, Grosjean, Perez and Hamilton summoned to the stewards over alleged driving unnecessarily slowly at the end of FP3 #F1 #ItalianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 5 september 2020
Gasly, Stroll, Albon and Sainz also summoned. Eight of the 20 drivers so far. Each group of four are a specific summons #F1 #ItalianGP https://t.co/LXfTgGW7LM
To clarify all the summons: Hamilton is the only one NOT under investigation.
It relates to 'alleged driving unnecessarily slowly in Turn 11' by Sainz, Gasly, Albon, Stroll, Perez, Latifi and Grosjean. Hamilton was approaching the back of that group at speed.#F1 #ItalianGP
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-09-2020 14:22 ]
Maar het levert toch mooie tv op, al dat gekloot en gemiep?pjlgt schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:02:
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
vond het wel mooi vorig jaar, vergooi je eigen ronde maar
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Vind persoonlijk dat op dit circuit het team HAM ook wel had mogen aangeven dat het nooit ging werken als er al zoveel auto's daar traag rijden. Normaal rijd je ook niet volgas op een file af.
Precies. Hij was ook nog maar in een outlap, geen snelle ronde. Het lijkt bijna alsof HAM de boel op scherp wil zetten door anderen een gridstraf aan te smeren.BlackMonkey schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:44:
[...]
Vind persoonlijk dat op dit circuit het team HAM ook wel had mogen aangeven dat het nooit ging werken als er al zoveel auto's daar traag rijden. Normaal rijd je ook niet volgas op een file af.
Ik ben geen Hamilton fan, maar zo ging het niet.BlackMonkey schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:44:
[...]
Aan het begin van dat rechte stuk wordt de afstand tussen HAM en de auto's voor hem niet kleiner, dus die zitten ook met het pedaal op de vloer.
Dan liften de auto's voor hem, denkt HAM er rechts langs te gaan en dán stuurt Grosjean (who else) zijn auto naar rechts.
En dan moet HAM ontwijkende actie ondernemen ja.
Daarom zei ik ook het team, die horen hem daarin te begeleiden. Verder is het daar elke keer raak met langzame auto's waar je niet langskan omdat ze precies daar allemaal vertragen omdat ze een ronde willen starten. Toen er genoeg auto's bij die bocht aan leken te komen (je ziet er genoeg in de replay) is het wachten op zoiets. Dat hij moest uitwijken als driver zijnde is natuurlijk compleet logisch.AzzKickah schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:51:
[...]
Ik ben geen Hamilton fan, maar zo ging het niet.
Aan het begin van dat rechte stuk wordt de afstand tussen HAM en de auto's voor hem niet kleiner, dus die zitten ook met het pedaal op de vloer.
Dan liften de auto's voor hem, denkt HAM er rechts langs te gaan en dán stuurt Grosjean (who else) zijn auto naar rechts.
En dan moet HAM ontwijkende actie ondernemen ja.
Spotmatic schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:49:
[...]
Precies. Hij was ook nog maar in een outlap, geen snelle ronde. Het lijkt bijna alsof HAM de boel op scherp wil zetten door anderen een gridstraf aan te smeren.

Is de antipathie jegens Hamilton zo erg dat je dat er in ziet?
Zeker niet maar ik had hem verstandiger verwacht. Wat had hij dan gedacht op dat punt van de baan?De Rikster schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:57:
[...]
![]()
Is de antipathie jegens Hamilton zo erg dat je dat er in ziet?
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
- tweakduke
Lec en Mag tracklimits

Dus dan is de reden dat ie dat doet om anderen een oor aan te naaien? Dat is niet echt Ockhams razor gebruiken.Spotmatic schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:04:
[...]
Zeker niet maar ik had hem verstandiger verwacht. Wat had hij dan gedacht op dat punt van de baan?
7eExocet schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:08:
Pfff Max slechts zesde
I have no special talent. I am only passionately curious.
Het is pas de eerste run, kan ook drukte geweest zijnExocet schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:08:
Pfff Max slechts zesde
[ Voor 60% gewijzigd door cvs79 op 05-09-2020 15:10 ]
6e
"When you grow up your heart dies"
En hebben een hangover op zondag.Blokker_1999 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:11:
En Mercedes bouwt nog altijd feestjes op Zaterdag.
- tweakduke
Yup, die laten gewoon even zien wie baas is.tweakduke schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:14:
Helemaal gemist dat Mercedes op de medium band Q1 heeft gereden?

Yep.ricardo246 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:15:
Zegt ALB nou net dat ie zonder tow niet sneller kan?wtf
Ja heeft wel zelfvertrouwen die kerel.ricardo246 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:15:
Zegt ALB nou net dat ie zonder tow niet sneller kan?wtf
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er zijn geen gridstraffen, ofwel heb je een geldige tijd, ofwel niet.DataGhost schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:15:
En weer met z'n allen naar buiten. Ik denk dat de grid straks bepaald wordt door gridstraffen, niet door tijden.
- tweakduke
Max wederom gelijk dat ze gewoon iedereen willen vermorzelen. Wel nu de strijd om P3 gaat wel interessant worden in Q3 gok ik zoDaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:15:
[...]
Yup, die laten gewoon even zien wie baas is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mach op 05-09-2020 15:18 ]
DUGG
Verwijderd
soon in a theater near you"
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2020 15:22 ]

Jup!JeroenTheStig schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:18:
Zag ik dat nou goed dat Raikkonen letterlijk in de versnellingsbak van Ocon zat?
Beste wagen op de baan. Zij hebben de beste motor en het beste ontwerp.Exocet schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:18:
Waarom lukt Mercedes het wel om alleen te rijden?
DUGG
Ennuh, Mission Winnow (?) geen sponsor meer van Ferrari? Lijkt erop.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.