Dat was nog niks
De FIA is in ieder geval wakker en gaat de langzaam rijdende optocht dus niet tolereren.
https://www.racefans.net/...revent-qualifying-queues/
Maar het moment van de waarheid zit eraan te komen. Toto Wolff is nu al weken hoog van de toren aan het blazen. Ik vraag me alleen nog steeds af of Mercedes op zaterdag nog steeds met bizarre marges 1-2 doen en op zondag de rest nog meer aan gort rijden, of het toch wel wat mee zal vallen.

Maar het moment van de waarheid zit eraan te komen. Toto Wolff is nu al weken hoog van de toren aan het blazen. Ik vraag me alleen nog steeds af of Mercedes op zaterdag nog steeds met bizarre marges 1-2 doen en op zondag de rest nog meer aan gort rijden, of het toch wel wat mee zal vallen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je hebt gelijk. RIC zou dan op P3 zitten.pro_6or schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:32:
[...]
Dat is natuurlijk enorm grote onzin. Ricci zat er volledig bij, alleen net over het lijntje gekleurd.
Maar ik denk dat redbull nog aardig wat in het vat heeft als je ziet hoe snel SAT is.
Eens, normaal roept hij direct dat een ander beter is. Nu doet hij anders, zeer benieuwd.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:53:
De FIA is in ieder geval wakker en gaat de langzaam rijdende optocht dus niet tolereren.![]()
Kan Red Bull niet voor zondag een andere motor en dus mapping plaatsen na de kwalificatie? Deden ze eerder ook al een keer.
Nee, het is vergrendeld zodra je de pitbox uitrijd in Q1. Overtake mag je ook pas gebruiken in de race. Ironisch genoeg ga je dus meer vermogen krijgen in de race. Ja, die knop gaat denk ik veelvoudig gebruikt worden.meenkdrie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:57:
[...]
Eens, normaal roept hij direct dat een ander beter is. Nu doet hij anders, zeer benieuwd.
Kan Red Bull niet voor zondag een andere motor en dus mapping plaatsen na de kwalificatie? Deden ze eerder ook al een keer.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja klopt, maar ik doel hierop:DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:00:
[...]
Nee, het is vergrendeld zodra je de pitbox uitrijd in Q1. Overtake mag je ook pas gebruiken in de race. Ironisch genoeg ga je dus meer vermogen krijgen in de race. Ja, die knop gaat denk ik veelvoudig gebruikt worden.
https://www.gpblog.com/nl...-afwijking-in-motor-.html
Dit soort afwijkingen kunnen ze vast wel faken
Dat wil je alleen niet. Vanaf nu is het ook dat je met nieuwe PU's niet langer meer per PU een mapping mag selecteren. Nee, alle nieuwe PU's moeten nu dezelfde mapping draaien. Dus als Honda nu een nieuw blok brengt voor Verstappen en Kvyat, dezelfde mapping voor elke kwalificatie en race. Ook voor bijvoorbeeld Hamilton en Latifi. Het is waarschijnlijk beter om nu een blok te hebben dat je kan blijven gebruiken met wat aanpassingen.meenkdrie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:05:
[...]
Ja klopt, maar ik doel hierop:
https://www.gpblog.com/nl...-afwijking-in-motor-.html
Dit soort afwijkingen kunnen ze vast wel faken
Ik heb wat gemist denk ik, waarover blaast Toto hoog van de toren?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:53:
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dat Mercedes alleen maar sneller gaat worden in de race na de partymode ban. Hij is al weken bezig waardoor ik vermoedens begin te krijgen.Franko P. schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:34:
[...]
Ik heb wat gemist denk ik, waarover blaast Toto hoog van de toren?
Beetje zoals Ferrari vorig jaar bij hoog en bij laag beweerde dat zij NIET ik herhaal NIET de boel hadden geflest en dat de mindere resultaten puur toeval waren.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:35:
[...]
Dat Mercedes alleen maar sneller gaat worden in de race na de partymode ban. Hij is al weken bezig waardoor ik vermoedens begin te krijgen.
In het kader van the lady doth protest too much
[ Voor 6% gewijzigd door Chocovla op 04-09-2020 20:40 ]
"Better ask questions before you shoot"
Sorry maar, vermoedens? Waarover? Dat ze dat niet waar gaan maken dat ze sneller zijn? Of gaan er nu nog een paar extra zandzakken overboord en riskeren ze eventueel wat motor schade door alles en iedereen zoek gaan rijden?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:35:
[...]
Dat Mercedes alleen maar sneller gaat worden in de race na de partymode ban. Hij is al weken bezig waardoor ik vermoedens begin te krijgen.
* Franko P. heeft echt heel veel gemist/niet gekeken.
[ Voor 20% gewijzigd door Franko P. op 04-09-2020 20:45 ]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dat blijkt ja.Franko P. schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:43:
[...]
Sorry maar, vermoedens? Waarover?
* Franko P. heeft echt heel veel gemist/niet gekeken.
Begin maar met: DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"
Vervolgens vraag ik me hardop af of Mercedes wel een extra voordeel gaat behalen, of dat ze bluffen.
Iets in mij zegt dat ze nu door weer regels te verzinnen, ze Mercedes in de kaart spelen.
Ik geloof niet dat ze er warm of koud van gaan worden. Er gaat nooit wat kapot aan die motor van Mercedes. Die hebben vermogen genoeg waardoor ze makkelijk de rest voor kunnen blijven.
Stel alle teams rijden op 90% van hun vermogen dan heeft mercedes 90% van 1000pk en de rest heeft 90% van 900 pk. (aantal pk's als voorbeeld).
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ben er bang voor dat seizoen '20 en '21 niet veel meer gaan brengen qua spanning.
Ik geloof niet dat ze er warm of koud van gaan worden. Er gaat nooit wat kapot aan die motor van Mercedes. Die hebben vermogen genoeg waardoor ze makkelijk de rest voor kunnen blijven.
Stel alle teams rijden op 90% van hun vermogen dan heeft mercedes 90% van 1000pk en de rest heeft 90% van 900 pk. (aantal pk's als voorbeeld).
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ben er bang voor dat seizoen '20 en '21 niet veel meer gaan brengen qua spanning.
Dat denk ik ook. Mercedes heeft volgens mij marge genoeg om minder in te hoeven leveren dan de andere teams. Ik word graag verrast, maar verwacht meer verschil
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik wacht morgen wel af, heb nog niet het gevoel dat alle teams de beste tijden hebben laten zien.
Misschien dat Mercedes nu meer van hun motor gaan vragen, maar ik geloof niet dat ze dit weekend daar al van in de problemen gaan komen.
Misschien dat Mercedes nu meer van hun motor gaan vragen, maar ik geloof niet dat ze dit weekend daar al van in de problemen gaan komen.
Net even VT2 terug gekeken.
Ik vraag me af hoeveel ze nou hebben aan de proefstart. Wanneer je die ziet vanuit de auto lijkt het er op dat ze bij het wegrijden de koppeling/gas regelen op het gehoor, iets wat je zelf ook doet wanneer je met je auto wegrijdt. Maar dat zal bij de start niet gaan wanneer er nog 19 auto's om je heen staan met max toerental. Dan kunnen ze het dus alleen maar regelen dmv de lampjes op het stuur doen of zie ik nu wat over het hoofd.
Ik vraag me af hoeveel ze nou hebben aan de proefstart. Wanneer je die ziet vanuit de auto lijkt het er op dat ze bij het wegrijden de koppeling/gas regelen op het gehoor, iets wat je zelf ook doet wanneer je met je auto wegrijdt. Maar dat zal bij de start niet gaan wanneer er nog 19 auto's om je heen staan met max toerental. Dan kunnen ze het dus alleen maar regelen dmv de lampjes op het stuur doen of zie ik nu wat over het hoofd.
Denk dat coureurs echt wel voelen/horen wat hun eigen auto doet, die gasten zijn supergevoelig voor dat soort dingetjes.werphengel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:33:
People as things, that’s where it starts.
Volgens mij is het meer om de hele procedure nog een keer te doorlopen in plaats van het daadwerkelijk snel weg proberen te komenwerphengel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:33:
Dat geloof ik onmiddellijk. Ik vraag me alleen af of ze nu wegrijden dmv van de lampjes of op het gehoor.RobinHood schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:36:
[...]
Denk dat coureurs echt wel voelen/horen wat hun eigen auto doet, die gasten zijn supergevoelig voor dat soort dingetjes.
Ik denk wel dat ze echt meer motorvermogen hebben in de race en dat het in dat opzicht een voordeel is. Wat ik mij meer afvraag is hoeveel ze eraan hebben. We hebben nu al vele races gezien waarbij je gewoon naar een optocht kijkt omdat iedereen hard aan het sparen is, zowel brandstof als de banden. Dan is extra vermogen leuk maar wat moet je ermee? De auto gaat d'r niet bepaald zuiniger mee om als je sneller gaat rijden. Dat is iets wat ik in de interviews nog mis. Verder ben ik heel benieuwd naar de slijtageslag, Mercedes is super betrouwbaar maar dat komt omdat ze ook de koning zijn in motormanagement (wegrijden en terugschroeven), nu zullen ze dat allemaal wel berekenen maar eerder schroefde je de motor bij problemen van bijvoorbeeld een teamgenoot ook bij jezelf terug als voorzorg. Dat mag nu niet meer. Gaan ze de coureurs dan vertellen minder hard te duwen op het gaspedaal? En zo dus meer verantwoordelijkheid leggen bij de rijders? Lijkt mij geweldig, een Hamilton die zeer benauwd in de auto zit en onder die stress wat meer moet gaan managen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:46:
[...]
Dat blijkt ja.
Begin maar met: DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"
Vervolgens vraag ik me hardop af of Mercedes wel een extra voordeel gaat behalen, of dat ze bluffen.
Tevens roept Toto ook maar wat, ervaren PR machine dat het is. In het verleden werd de quali mode van Honda nog belachelijk gemaakt (weet even niet meer of het Toto was of Hamilton) omdat ze die mode ook langdurig in de race kon gebruiken, dan telde het niet als een quali mode was de mening toen. Ik presenteer u de laatste uitspraak van Toto:
#F1: Toto Wolff on the TD/037-20 (engine modes): "We will certainly gain a lot of race time, because we can run the engine in a higher mode." The goal for 2021: "Our engineers take it like this: Okay, next year we run the whole race in quali mode." #ItalianGP, #AMuS
— Andreas Haupt (@andihaupt1) 4 september 2020
Het was in de ronde zelf en heel marginaal. Zijn tijd was dus echt, maar ja, nét weg. Ricci zit er bij zaterdag en zondag, reken daar maar op. Krijgt RBR de wagen niet goed kan het zelfs wel eens een podium worden. Of verlies party mode moet Renault veel pijn doen.Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:34:
[...]
Was de verwijderde ronde van Ricciardo de ronde waarin'ie wijd ging of degene erna? Net buiten de lijntjes in de Parabolica betekent natuurlijk wel dat je meer snelheid mee het rechte stuk op neemt en dus het hele eind tot aan de eerste chicane flink tijd bent aan het winnen. Maar start/finish zit redelijk vroeg op het rechte stuk op Monza, dus als het de ronde was waarin'ie wijd ging, dan heeft'ie daar niet per se veel mee gewonnen. Ik hoop dat je gelijk hebt, ik gun het Ric en Renault om weer eens wat moois te laten zien
Ligt het aan mij, of heeft Renault stiekem een érg mooie auto dit jaar?
een treffende spreuk
Die proefstart gaat ook met name om alleen het 1e aangrijppunt van koppeling te zetten. Asfalt stroefheid, zachtheid/grip banden, temperatuur. Dat wil je getest hebben. Liefst zo identiek mogelijk aan zondagmiddag.werphengel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:33:
Rest doen ze Idd zelf en vast gewoon op gehoor.
[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 04-09-2020 22:04 ]
een treffende spreuk
Mercedes maakt er wel steeds een punt can hoe goed ze nu nog zijn en gaan zijn, en hoe ze in de toekomst nu helemaal gaan terugslaan. Als het dus écht niets uitmaakt zouden zich er ook niet zo druk om maken.BlackMonkey schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:49:
[...]
Ik denk wel dat ze echt meer motorvermogen hebben in de race en dat het in dat opzicht een voordeel is. Wat ik mij meer afvraag is hoeveel ze eraan hebben. We hebben nu al vele races gezien waarbij je gewoon naar een optocht kijkt omdat iedereen hard aan het sparen is, zowel brandstof als de banden. Dan is extra vermogen leuk maar wat moet je ermee? De auto gaat d'r niet bepaald zuiniger mee om als je sneller gaat rijden. Dat is iets wat ik in de interviews nog mis. Verder ben ik heel benieuwd naar de slijtageslag, Mercedes is super betrouwbaar maar dat komt omdat ze ook de koning zijn in motormanagement (wegrijden en terugschroeven), nu zullen ze dat allemaal wel berekenen maar eerder schroefde je de motor bij problemen van bijvoorbeeld een teamgenoot ook bij jezelf terug als voorzorg. Dat mag nu niet meer. Gaan ze de coureurs dan vertellen minder hard te duwen op het gaspedaal? En zo dus meer verantwoordelijkheid leggen bij de rijders? Lijkt mij geweldig, een Hamilton die zeer benauwd in de auto zit en onder die stress wat meer moet gaan managen.
Tevens roept Toto ook maar wat, ervaren PR machine dat het is. In het verleden werd de quali mode van Honda nog belachelijk gemaakt (weet even niet meer of het Toto was of Hamilton) omdat ze die mode ook langdurig in de race kon gebruiken, dan telde het niet als een quali mode was de mening toen. Ik presenteer u de laatste uitspraak van Toto:
[Twitter]
een treffende spreuk
Weet ik, maar wanneer ze dat zeggen hebben ze ook steevast dezelfde argumentatie dat er minder slijtage is en ze daardoor in de race standaard op een hogere mapping kunnen gaan rijden. Ze roepen ook wel is na een race met gemak nog harder gekund te hebben maar persoonlijk denk ik dat het meevalt. Zodra ze maar een beetje last krijgen met de bandjes raken ze al snel in de problemen en in zo'n geval heb je niet heel veel aan extra vermogen. Max staat ondanks al dat geroeptoeter namelijk nog steeds boven 1 van die idioot snelle bolides in het klassement en heeft meer P2's dan die bolide.pro_6or schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:02:
[...]
Mercedes maakt er wel steeds een punt can hoe goed ze nu nog zijn en gaan zijn, en hoe ze in de toekomst nu helemaal gaan terugslaan. Als het dus écht niets uitmaakt zouden zich er ook niet zo druk om maken.
Ik had die al gezien. Maar brandstofverbruik is wel een goede ja. Roept alleen wel de vraag op of Mercedes dan met nog minder brandstof gaat rijden.BlackMonkey schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:49:
[...]
Ik denk wel dat ze echt meer motorvermogen hebben in de race en dat het in dat opzicht een voordeel is. Wat ik mij meer afvraag is hoeveel ze eraan hebben. We hebben nu al vele races gezien waarbij je gewoon naar een optocht kijkt omdat iedereen hard aan het sparen is, zowel brandstof als de banden. Dan is extra vermogen leuk maar wat moet je ermee? De auto gaat d'r niet bepaald zuiniger mee om als je sneller gaat rijden. Dat is iets wat ik in de interviews nog mis. Verder ben ik heel benieuwd naar de slijtageslag, Mercedes is super betrouwbaar maar dat komt omdat ze ook de koning zijn in motormanagement (wegrijden en terugschroeven), nu zullen ze dat allemaal wel berekenen maar eerder schroefde je de motor bij problemen van bijvoorbeeld een teamgenoot ook bij jezelf terug als voorzorg. Dat mag nu niet meer. Gaan ze de coureurs dan vertellen minder hard te duwen op het gaspedaal? En zo dus meer verantwoordelijkheid leggen bij de rijders? Lijkt mij geweldig, een Hamilton die zeer benauwd in de auto zit en onder die stress wat meer moet gaan managen.
[Twitter]
Ik begreep dat ze de monoque vol gaan tanken en lewis en Bottas een kopje meegeven. Als ze deze dan steeds volscheppen en op het rechte stuk de inhoud hard achteruit eruit knikkkeren pakken ze zo flink wat extra snelheid. Mercedes is gewoon te sterk. Overal hebben ze een oplossing voor.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:06:
[...]
Ik had die al gezien. Maar brandstofverbruik is wel een goede ja. Roept alleen wel de vraag op of Mercedes dan met nog minder brandstof gaat rijden.
Sorry! Was niet jou gericht hoor. Ik hoop gewoon dat ze er pijn van gaan hebben. Ik geloof namelijk niet dat de grote voorsprong die ze ineens dit jaar weer hebben legitiem is. Het hele gedrag is ook precies hetzelfde als dat van Ferrari vorig jaar. Mij maak je niks,
een treffende spreuk
I'm always late to the party. I fear this will be the trend for the time being.basvn schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:31:
[...]
over een paar uur pas van @f1bythenumbers
die kan er nu pas aan gaan beginnen. (als die data al beschikbaar is)
vaak post hij het hier ook
Still, let me add some of the charts that I did.
First, the usual race pace for the top 10 drivers
Second, the fastest speeds recording during the FP2 session. This data is taken for the "telemetry" provided by the F1 live timing app. This data shows the maximum speed for each driver at ANY point of the track.
Third, the fastest speeds from the FP2 session that were recorded at the official speed traps. These numbers are recorded at the speed trap, finish line, as well as the intermediate 1 and 2 traps.
Source: me
Als je meer power door de banden stuurt in de race, gaan ze idd ook weer eerder naar de vaantjes.BlackMonkey schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:38:
[...]
Weet ik, maar wanneer ze dat zeggen hebben ze ook steevast dezelfde argumentatie dat er minder slijtage is en ze daardoor in de race standaard op een hogere mapping kunnen gaan rijden. Ze roepen ook wel is na een race met gemak nog harder gekund te hebben maar persoonlijk denk ik dat het meevalt. Zodra ze maar een beetje last krijgen met de bandjes raken ze al snel in de problemen en in zo'n geval heb je niet heel veel aan extra vermogen. Max staat ondanks al dat geroeptoeter namelijk nog steeds boven 1 van die idioot snelle bolides in het klassement en heeft meer P2's dan die bolide.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Goed, Q day. Nu zullen we gaan zien waar iedereen staat.
Ben ook dusdanig benieuwd dat ik sinds lange tijd de kwalificatie ga kijken
Zou toch wat zijn als de Honda Q mode beter was dan we dachten en dat ze hem tijdens de race vaker konden gebruiken dan Mercedes. Dan staat Max morgen ook netjes op +1 lap.
[YouTube: Verstappen: 'Ik geef wel gas als ik de spullen heb' | Max Verstappen over Italië | Formule 1 2020]
Balans was dus ruk.
En in de engine mode discussie, mag die in FPs worden aangepast? Heeft het überhaupt nut? Ja, want ze hebben er gewoon mee gespeeld.
En v.w.b. Q en slipstreamen. Leuk die maximum rondetijd. Maar als iedereen tegelijk de baan op gaat moeten ze nog steeds tegelijk over start finish komen dus gaat nog iedereen op elkaar wachten.
Balans was dus ruk.
En in de engine mode discussie, mag die in FPs worden aangepast? Heeft het überhaupt nut? Ja, want ze hebben er gewoon mee gespeeld.
En v.w.b. Q en slipstreamen. Leuk die maximum rondetijd. Maar als iedereen tegelijk de baan op gaat moeten ze nog steeds tegelijk over start finish komen dus gaat nog iedereen op elkaar wachten.
Volgens mij geldt de restrictie alleen voor zaterdag en zondagRobertMe schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:49:
[YouTube: Verstappen: 'Ik geef wel gas als ik de spullen heb' | Max Verstappen over Italië | Formule 1 2020]
Balans was dus ruk.
Nee, alleen voor Q en race. Maar hier was er ook nog discussie of het überhaupt nut heeft om met de engine modes te spelen / experimenteren als je deze tijdens Q en race niet mag aanpassen. En nu hebben we het antwoord, Verstappen heeft gewoon met verschillende engine modes gereden.Biggg schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:58:
[...]
Volgens mij geldt de restrictie alleen voor zaterdag en zondag
Zou overigens ook een gek argument zijn om het niet te doen omdat het tijdens de race ook niet kan / mag. Immers kun je tijdens de race ook niet de afstelling van de achtervleugel, wielophanging etc aanpassen, en ook daar experimenteren ze mee in de FPs.
Rustig hier!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Te rustig!
Belangrijke training, hebben ze de afstelling kunnen vinden vannacht of wordt het knokken om P3 ueberhaupt te halen. Ricci ziet er ook snel uit.
Belangrijke training, hebben ze de afstelling kunnen vinden vannacht of wordt het knokken om P3 ueberhaupt te halen. Ricci ziet er ook snel uit.
een treffende spreuk
- tweakduke
Stilte voor de storm 
Nou kijken of ze de balans van de auto van Max hebben kunnen verbeteren. Ricciardo kan inderdaad een een geduchte concurrent zijn voor P3. De racepace van hem ziet er tevens goed uit.
Nou kijken of ze de balans van de auto van Max hebben kunnen verbeteren. Ricciardo kan inderdaad een een geduchte concurrent zijn voor P3. De racepace van hem ziet er tevens goed uit.
zal heel erg liggen aan hoe Q3 is. en hoe het met de tow´s gaat worden.tweakduke schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:57:
Stilte voor de storm
verwacht dat de hele Q een slipstream race gaat worden, maar het mooie is dat er een minimale tijd van 1.43 is
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Danny ziet er uit als Cell met dat groene mondkapje....pro_6or schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:55:
Te rustig!
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ten minutes in, still nobody on track.
— Mattzel89 (@Mattzel89) 5 september 2020
And at the end everyone will moan about the traffic#F1 #ItalianGP
"Actie"!
[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 05-09-2020 12:16 ]
I served in a company of heroes.
I'm out.
Rond 1500 meld ik mij wel weer eens, gelukkig was de F3 wel leuk net.
(Luister natuurlijk wel met een half oor maar dit gedoe heb ik weinig zin in)
Rond 1500 meld ik mij wel weer eens, gelukkig was de F3 wel leuk net.
(Luister natuurlijk wel met een half oor maar dit gedoe heb ik weinig zin in)
Iedereen de motor aan het sparen?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Carlos Sainz de langzaamste man op de baan.
een treffende spreuk
Maar Sainz rijdt gewoon. 
Kwalificatie gaat ook leuk worden. Als je een ronde langzamer dan 1:43 gaat, dan mag je naar de stewards voor te langzaam rijden. Vorig jaar was pole 1:19:307 en iedereen wil een paar seconde afstand van de voorganger. Zit je dus eenmaal in een treintje, tja na een paar auto's ga je over die 1:43 als je niet doorrijdt. Je kan dus niet meer achter elkaar blijven hangen. Als er eentje langzaam gaat doen, tja dat kan zomaar een gridstraf gaan worden. Verder zal je die in moeten halen. De volgorde gaat dus pure chaos worden want niemand wil vooraan zitten en eigenlijk wil niemand ook in het midden of achterin zitten.
Kwalificatie gaat ook leuk worden. Als je een ronde langzamer dan 1:43 gaat, dan mag je naar de stewards voor te langzaam rijden. Vorig jaar was pole 1:19:307 en iedereen wil een paar seconde afstand van de voorganger. Zit je dus eenmaal in een treintje, tja na een paar auto's ga je over die 1:43 als je niet doorrijdt. Je kan dus niet meer achter elkaar blijven hangen. Als er eentje langzaam gaat doen, tja dat kan zomaar een gridstraf gaan worden. Verder zal je die in moeten halen. De volgorde gaat dus pure chaos worden want niemand wil vooraan zitten en eigenlijk wil niemand ook in het midden of achterin zitten.
@DaniëlWW2 Ja dat was toen een bende. Maar of dat straks inderdaad anders gaat vraag ik me af.
Ze zouden gewoon de startvolgorde* uit een helm moeten trekken, jij starten als derde, jij starten als vierde.
(*van de kwalificatie)
Ze zouden gewoon de startvolgorde* uit een helm moeten trekken, jij starten als derde, jij starten als vierde.
(*van de kwalificatie)
[ Voor 6% gewijzigd door Hippocampus op 05-09-2020 12:26 ]
Lekkere block Charles..
De twee mercedessen verplicht vooraan in het treintjeDaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:22:
Maar Sainz rijdt gewoon.
[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 05-09-2020 12:29 . Reden: Typo ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Kijk aan, Max met meer fuel en op geel op 3 tienden van Mercedes 1 rondje op rood en dan naar binnen.
een treffende spreuk
Nee, een Mercedes vooraan, de ander achter Ferrari.hansvk schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:29:
[...]
De twee mercedessen verplicht vooraan in het treintje
Anders krijg je een Mercedes die gewoon een seconde sneller is dan het hele veld.

Lijkt me lastig om straks een motorsetting te kiezen. Je moet rekening houden met de concurrentie maar de motor moet ook een aantal races goed blijven.
Booooooom
Hahaaaaaa
Hahaaaaaa
een treffende spreuk
Wacht even hoor, VER sneller op medium dan de Mercedessen op soft?
Dan houdt Mercedes nog iets achter...
Max ligt iets stabieler dan gisteren zo te zien.
Laat kwalificatie maar af en doe dit maar.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-09-2020 12:45 ]
- tweakduke
Ik gok erop dat de balans weer goed is
Met de probeersels van motorstanden valt er weinig over te zeggen denk ik.RoD schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:31:
Rustig maar hoor mensen. Mercedes zet straks heus de rest wel weer op minimaal een halve seconde
PSN: xMaurice93
Ook zij moeten gamblen met de tow in de laatste rondeMaurice079 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:36:
Rustig maar hoor mensen. Mercedes zet straks heus de rest wel weer op minimaal een halve seconde
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Max had een dikke tow van Bottas en Raikonen als ik het goed zag. En als ik het goed zag leverde hem dat minstens 2 tienden opRoD schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:31:
Volgens mij reed ie behoorlijk in niemandsland.ArcticWolf schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:39:
[...]
Max had een dikke tow van Bottas en Raikonen als ik het goed zag. En als ik het goed zag leverde hem dat minstens 2 tienden op
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Op de eerste straight.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:41:
[...]
Volgens mij reed ie behoorlijk in niemandsland.
Red Bull blufpoker met partymode in FP3 om Mercedes te lokken hun motor opten te gooien in Quali en dan te ploffen in de Race.
Signature
Idd zag het ookHippocampus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:45:
'over the line' BOT
Bottas zette die tijd met een 27'er in de eerste sector waar Max nog zeker 2 tienden sneller was.. dus als Bottas die tienden ook nog weet te vinden...
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zozo, HAM onder druk? Zou het eindelijk gaan gebeuren?
[ Voor 44% gewijzigd door LZ86 op 05-09-2020 12:50 ]
Onder druk? welke druk..Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:50:
Zozo, HAM onder druk? Zou het eindelijk gaan gebeuren?
Ric

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Jahoor. Een renault gaat hard en de motor stopt ermee
alweer RIC, net nu hij een lekkere tijd heeft neer gezet 
Motoren lopen het snelst, vlak voor ze kapot gaan
Motoren lopen het snelst, vlak voor ze kapot gaan
Hardlopers zijn doodlopersMaurice079 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:51:
-
- tweakduke
Daar is iets stuk bij Ricciardo, wat een pechvogel is dat toch.
Ric stuk. Klinkt heel lelijk, bijna zo'n 1 cilinder stampertje uit een sleepbootje 
Da's dan wel weer mooi natuurlijk
Da's dan wel weer mooi natuurlijk
[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2020 12:56 ]
Code rood, en straks wil natuurlijk iedereen direct de baan op. Dat wordt interessant.
Dacht het ook te zien, maar de tijd staat er nog steeds.Hippocampus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:45:
'over the line' BOT
Staan er 3 boven hem nu na de snelle rondjes, waar VER nu genaaid wordt door de kapotte Renault en wellicht er ook nog boven had gezeten.
Alpin powered by Renault. Ik snap wel waarom het team volgend jaar Alpin heet, kunnen ze weer gaan schelden op Renault (shitty engine).Maurice079 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:51:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
LOL @ het telefoonhoesje van Angela Cullen met 44 er op.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
hansvk schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:52:
[...]
Dacht het ook te zien, maar de tijd staat er nog steeds.
:strip_exif()/f/image/GkKhkBwf1uh7rQaiY1lqoOqT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja vreemd. Ik heb ook geen herhaling er van gezien dus misschien een vertekend beeld uit die hoek?hansvk schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:52:
[...]
Dacht het ook te zien, maar de tijd staat er nog steeds.
Edit: @ hierboven: dat is toch echt buiten de lijntjes kleuren hoor
[ Voor 11% gewijzigd door Hippocampus op 05-09-2020 12:59 ]
Sorry maar dat is niet vertekend. Is er flink overheen.Hippocampus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:58:
[...]
Ja vreemd. Ik heb ook geen herhaling er van gezien dus misschien een vertekend beeld uit die hoek?
Omg als dit maar goed gaat
En zoals gebruikelijk zit Max weer bijna achteraan de trein.
Kimi rijdt lekker voorop, wat maakt het hem ook uit
Norris ook niet naar buiten? toch wat mis met zijn auto?
Hij is wel op tijd over start/finish.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:59:
En zoals gebruikelijk zit Max weer bijna achteraan de trein.
Bij de naam Alpine denk ik altijd aan deze aflevering van Top Gear: https://topgear.nl/autoni...110-in-brand-het-verhaal/loekf2 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:52:
[...]
Alpin powered by Renault. Ik snap wel waarom het team volgend jaar Alpin heet, kunnen ze weer gaan schelden op Renault (shitty engine).
Dat was geen reclame voor het merk. Het commentaar na afloop is ook lekker droog
[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 05-09-2020 13:02 ]
Snelle handjes ALB.
Over die rookpluim achter de Mercedessen, ik zag in een slomo close up dat er letterlijk een vloeistof achter naast de uitlaat uitgespoten werd die de rook veroorzaakte. Dus ze moeten wel dondersgoed weten wat daar gebeurt, ondanks dat ze doen of hun neus bloedt. Er wordt immers bewust een vloeistof uit een leiding in de stroom van de uitlaat gespoten.
Even een wilde speculaas: stel dat het gewoon brandstof is, en geen olie, als je iets verbrandt zetten de gassen uit, zouden ze daarmee dan de onderdruk van de zuiging achter de auto kunnen verminderen, en daarmee de drag?
Er moet in ieder geval een reden voor zijn.
Even een wilde speculaas: stel dat het gewoon brandstof is, en geen olie, als je iets verbrandt zetten de gassen uit, zouden ze daarmee dan de onderdruk van de zuiging achter de auto kunnen verminderen, en daarmee de drag?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zo, bijna crash bij HAM. Was dat GRO weer?
Dat ging bijna goed mis bij HAM.
- tweakduke
Nou het is witte rook en dat kan ook op koelvloeistof duiden en dat ze daarmee het koelingsprobleem hebben verholpen. Daarmee de motor betrouwbaarder houden en harder kunnen laten lopen.Chiron schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:01:
Over die rookpluim achter de Mercedessen, ik zag in een slomo close up dat er letterlijk een vloeistof achter naast de uitlaat uitgespoten werd die de rook veroorzaakte. Dus ze moeten wel dondersgoed weten wat daar gebeurt, ondanks dat ze doen of hun neus bloedt. Er wordt immers bewust een vloeistof uit een leiding in de stroom van de uitlaat gespoten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.